Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:46:
Kan je je marketeer aansturen dat hij sponsoren gaan zoeken? Of komt dit vanzelf?

Ik heb namelijk geen nieuwe sponsoren om te onderhandelen op het moment, terwijl ik wel een plek vrij heb voor een sponsor.
Je marketing director zoekt uit zichzelf, tenzij jij al zijn uren hebt uitbesteed aan het onderhandelen over een huidige aanbieding. Afgelope race schijnt er wel wat mis te zijn gegaan bij sommigen (niet zeker), bij mij in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh das minder.. kost weer geld dus..

P.S. ik race in Class 4 - Group 14 sta denk ik nog niet in start topic

Haasjoh - Gertjan Hazeleger

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:00:

Het kost in principe geen geld, ja het scheelt nu wel omdat je een sponsor plek vrij hebt natuurlijk...

.ps Waarschijnlijk omdat ik je naam nog niet heb gekregen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoel ik ook ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow bevredigend checkte ik vanmorge nog eventjes de stand :D

Me auto was uiteindelijk op 56,7% beland. Van wat ik heb gehoord valt me dit nog enigzins mee. Kwa kosten komen er wel uit. Nog niet gekeken wat voor DRP ik had, verwacht niet echt een super DRP. Hoop het :P Dan zit er veel potentie in :D

trouwens zat gister nog jouw poule te kijken Joss, gekkenhuis. Die teammaat van jou mocht blij zijn met zn nipte 2 plaats. Uit me hoofd 0.009 voorsprong op de finish. damn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Damn, das weer spijtig idd, slecht gelezen |:(
Gewoonweg dus stom overheen gelezen....

Maar eerst dus 3 races doen en dat geeft de input voor de ladder....hmmm, dan blijft in mn best doen, want als 3e race je tegen de nr 30 (en er waren afgelopen race "slechts" 27/28 actievelingen. Zou dan dus een makkelijke plaatsing moeten kunnen worden....

Maar goed, eerst maar eens een auto vanaf de grond opnieuw opbouwen, alles analyseren, prijzengeld tellen :P en dan weer rammen voor de volgende race...
Ja, dat bevalt wel 8)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:14:
Zow bevredigend checkte ik vanmorge nog eventjes de stand :D

Me auto was uiteindelijk op 56,7% beland. Van wat ik heb gehoord valt me dit nog enigzins mee. Kwa kosten komen er wel uit. Nog niet gekeken wat voor DRP ik had, verwacht niet echt een super DRP. Hoop het :P Dan zit er veel potentie in :D

trouwens zat gister nog jouw poule te kijken Joss, gekkenhuis. Die teammaat van jou mocht blij zijn met zn nipte 2 plaats. Uit me hoofd 0.009 voorsprong op de finish. damn >:)
Zoiets inderdaad... maar als er niet zoveel problemen waren was hij gewoon dik buiten de punten geeindigt denk ik. Hij was (toen ik nog geen voorvleugel probleem had) 1.5 seconde langzamer dan ik, terwijl ik 1 stopper deed en hij 2 :9
Maar het is een mooie opsteker voor hem en voor het team, hebben we toch alweer 11 punten :) De rest van het veld moet zich flink achter de oren krabben, waarschijnlijk een flink aantal die een test hebben gedaan vorige race... Ik heb het niet gedaan en mijn teamgenoot ook niet, dat is waarschijnlijk de key. 'Iedereen' die test valt uit met engine of krijgt gearbox problems? Daarom mag dat snel gefixt worden van mij, want ik wil wel mijn coureur trainen! :/

Edit: Ik had het einde van de race gemist, maar ik zie nu dus dat mijn teamgenoot gewoon eerste had kunnen worden zonder de gearbox problems die hij dus ook had. Hmmm :|

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 13-06-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Iemand uit CLASS 3 - GROUP 10 (oftewel C3G10) die in mijn team wil? ..

ik sta trouwens niret in de openingspost.. Loona35 - Jan-Julius Raevenschoten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Loona35 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:21:
Iemand uit CLASS 3 - GROUP 10 (oftewel C3G10) die in mijn team wil? ..

ik sta trouwens niret in de openingspost.. Loona35 - Jan-Julius Raevenschoten :P
Vind je het gek, met zo'n belachelijke naams-verandering kon ik je natuurlijk nooit en te nimmer terug vinden op F1Time. Vorige keer heette je Dijstelbloems ofzo, en nu dit? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Nou, van een kansloze 10 plek in de kwalli naar een 3e plek in de race op Istanbul....kan slechter denk ik :) Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik na het zien van een race om 16 uur de strategie heb aangepast van een 2- naar een 3-stopper. Het viel me overigens wel op dat de nrs. 1 en 2 , die in de kwalli een klap sneller waren (rond een seconde), halverwege uitvielen met een kapotte motor (100% revs?)
Al met al boven verwachting dus...en niet slecht voor een eerste race :*)

Voor de OP: andrestouwe - André van der Stouwe C4-G9

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Joss schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:23:
[...]

Vind je het gek, met zo'n belachelijke naams-verandering kon ik je natuurlijk nooit en te nimmer terug vinden op F1Time. Vorige keer heette je Dijstelbloems ofzo, en nu dit? :9
Dijstelbloem is me echte naam... fijn dat je hem mooi vind ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Loona35 op 13-06-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Loona35 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:32:
[...]

Dijstelbloem(-s) is me echte naam... fijn dat je hem mooi vind ;)
Vandaar FC Flower Power :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Joss schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:33:
[...]

Vandaar FC Flower Power :9
Ja.. mijn 8bits van 10jaar terug nooit gelezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:00:

Haasjoh - Gertjan Hazeleger
Hoi teamgenoot :*)

En sorry Joss, C4g14 Tim Dame - Ixion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Gisteren ook de eerste race pas achteraf kunnen bekijken. Had vrij goede dqp (en achteraf drp), beide op 90%, maar mijn setup was niet ideaal (en ik kreeg hem maar niet beter, tot grote frustratie). Vandaar een magere 16e plaats op de grid.

Race begon gewoon, niet veel goedgemaakt de eerste rondjes, tot ik plots op plaats 7 een paar rondjes bleek te racen. Helaas moest ik toen de pits in en viel ik terug naar een 17e plek. Om dan 2 rondjes later langs de kant te eindigen met "monocoque damaged" als boodschap. En inderdaad hij had nog maar 1%je over!

Ik had niet getest voor de race, maar mijn onderdelen waren nog lichtjes versleten van vorig seizoen waardoor waarschijnlijk dit gebeurde.

Met volle moed begin ik dus aan de 2e race. Mijn felicitaties aan de goede prestaties van de GoT'ers in C3G9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 16-09 09:38

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik rij trouwens in C4g8 :)

Setups beginnen nu beter te worden hier.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiff schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:12:
Gisteren ook de eerste race pas achteraf kunnen bekijken. Had vrij goede dqp (en achteraf drp), beide op 90%, maar mijn setup was niet ideaal (en ik kreeg hem maar niet beter, tot grote frustratie). Vandaar een magere 16e plaats op de grid.

Race begon gewoon, niet veel goedgemaakt de eerste rondjes, tot ik plots op plaats 7 een paar rondjes bleek te racen. Helaas moest ik toen de pits in en viel ik terug naar een 17e plek. Om dan 2 rondjes later langs de kant te eindigen met "monocoque damaged" als boodschap. En inderdaad hij had nog maar 1%je over!

Ik had niet getest voor de race, maar mijn onderdelen waren nog lichtjes versleten van vorig seizoen waardoor waarschijnlijk dit gebeurde.

Met volle moed begin ik dus aan de 2e race. Mijn felicitaties aan de goede prestaties van de GoT'ers in C3G9!
Bedankt :D

Je had inderdaad pech. Je ging opzich wel lekker. Als je hem uitgereden had en paar uitvallers waren had je zelfs op punten mogen hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Joss schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:17:
[...]

waarschijnlijk een flink aantal die een test hebben gedaan vorige race... Ik heb het niet gedaan en mijn teamgenoot ook niet, dat is waarschijnlijk de key. 'Iedereen' die test valt uit met engine of krijgt gearbox problems? Daarom mag dat snel gefixt worden van mij, want ik wil wel mijn coureur trainen! :/
Dat is dus niet helemaal waar want ik had voor mijn race ook ee test gedaan op een ander circuit en ik ben niet langs de kant komen te staan.
ik mocht wel in mijn handen knijpen, want ik had als 13de gekwalificeerd en ben door uitvallers toch 7de geworden.
Niet goed gekeken met mijn banden.
Starte op intermediates en had na 9 ronden moeten gaan wisselen naar droog maar heb dat pas in ronde 19 gedaan.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

GrumpyGamerDad schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:19:
[...]

Dat is dus niet helemaal waar want ik had voor mijn race ook ee test gedaan op een ander circuit en ik ben niet langs de kant komen te staan.
ik mocht wel in mijn handen knijpen, want ik had als 13de gekwalificeerd en ben door uitvallers toch 7de geworden.
Niet goed gekeken met mijn banden.
Starte op intermediates en had na 9 ronden moeten gaan wisselen naar droog maar heb dat pas in ronde 19 gedaan.
Dan ben jij waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigd... ;)

Edit:

Deze na de 1e race maar even opgevist uit de vorige topic:
Eens kijken hoe iedereen er over denkt...
Poll: Waar verwacht jij dit seizoen te eindigen?
Kampioenen! (1)
Promotie (2-3)
Vechten voor promotie (4-6)
Middenveld (7-12)
Vechten voor lijfsbehoud (13-17)
Degradatie (>18)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=207009&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 47% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 13-06-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in C3-G7 zijn er goede zaken gedaan door GoT, het Blanken-Visscher Racing team heeft, na een kwalificatie op plek 6 en 7, plek 4 en 5 weten te bemachtigen in de race.

Op naar de volgende race Buenos Aires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Eventueel kan ik ook wel worden opgenomen in de OP.

Ik heb eerste race gemist omdat office niet snel genoeg gemaakt werd maar ik rij in C4G26.
Ik ben daar terug te vinden als siobhanskye - Siobhan Skye (naam van mijn dochter).

Sta op dit moment voor de race van vrijdag op Spa op de 2de plek in de kwalificatie.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 15:23
Even een vraagje: ik zie net bij mijn race weekend overzicht dat ik een DQP van 88% en 91% met precies dezelfde setup (ook rev limiter) en instellingen (DQP) :? Kan iemand mij uitlegt waarom dit zo verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

B-Force schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:55:
Even een vraagje: ik zie net bij mijn race weekend overzicht dat ik een DQP van 88% en 91% met precies dezelfde setup (ook rev limiter) en instellingen (DQP) :? Kan iemand mij uitlegt waarom dit zo verschilt?
Zit altijd een beetje variatie in (net als bij je rondetijden), schommeld dus tussen een paar procent met dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
B-Force schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:55:
Zoals hierboven gezegegd, de DQP en DRP schommelen altijd... ook met dezelfde waarden. Die schommeling is maximaal 4%. Bovendien heb je bij de omrekening van DQP->DRP te maken met afronding. Soms valt dat positief uit, soms negatief. Al met al kan je DRP dus best 4/5% onder je DQP zitten als je pech hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30
Eerste race afgelopen:
gekwalificeert op 3de positie maar wist niet dat je fuel hetzelfde was bij de start. Met als gevolg dat ik na 10 ronden reeds moest tanken. Na 20 ronden versnelling verloren, na 27 ronden 'tyres exploded', is dit door een ongeluk of slijtage? Hoe kan ik dit weten? Na 45 ronden 'Car crashed into the barriers', zou dit een verband hebben met de eerdere bandenexplosie? Uiteindelijk geëindigd op 11de positie omdat de anderen 'out of fuel' waren.

Nu heb ik zo na een ronde of 14 na een pitsstop het ik telkens 'Tyres are wearing out' (heb Dry-median gebruikt). Wat wil dit zeggen? Zijn de banden dan reeds aan een wissel toe?
Moet je dingen zoals een voorvleugel of gearbox in vooraad hebben zodat dit bij ongeluk of afbreken in de pits kan vervangen worden? Of wordt dit automatisch hersteld?

Bij de Practice in het scherm waar normaal de efficientie staat stond er deze maal 0%, wat is hier de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elconejo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:20:
Eerste race afgelopen:
gekwalificeert op 3de positie maar wist niet dat je fuel hetzelfde was bij de start. Met als gevolg dat ik na 10 ronden reeds moest tanken. Na 20 ronden versnelling verloren, na 27 ronden 'tyres exploded', is dit door een ongeluk of slijtage? Hoe kan ik dit weten? Na 45 ronden 'Car crashed into the barriers', zou dit een verband hebben met de eerdere bandenexplosie? Uiteindelijk geëindigd op 11de positie omdat de anderen 'out of fuel' waren.

Nu heb ik zo na een ronde of 14 na een pitsstop het ik telkens 'Tyres are wearing out' (heb Dry-median gebruikt). Wat wil dit zeggen? Zijn de banden dan reeds aan een wissel toe?
Moet je dingen zoals een voorvleugel of gearbox in vooraad hebben zodat dit bij ongeluk of afbreken in de pits kan vervangen worden? Of wordt dit automatisch hersteld?

Bij de Practice in het scherm waar normaal de efficientie staat stond er deze maal 0%, wat is hier de oorzaak van?
Gearbox wordt tijdens race niet vervangen voorvleugel wel en die hoef je niet in vooraad te hebben. Als er gezegt wordt tyres wearing out betekend dat dat de banden aan een wissel toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

....en dat is ook iets dat ik bij mijn komende race verwacht....volgens de weervoorspellers zal het maximaal 45 graden gaan worden op Imola. Dat is toch niet gezond meer! Hoeveel km zou je dat kunnen rijden op medium slijtende banden? De helft van optimaal? Nog minder? Zucht...zoveel vragen, zoveel vragen. Lijkt net echt :)

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben ook begonnen aan deze manager. Erg leuk allemaal, ik begon meteen de eerste race op poll maar kreeg al in ronde 6 een gearbox probleem.... Later in de race nogmaals een gearbox probleem... En mijn achtervleugel was kapot. Een hoop pech dus maar uiteindelijk 11de geworden op 13 ronden achterstand :X Wel laatste en voor me iemand op 1 rondje voorsprong met een kapotte motor :/

Het is mij nu nog alleen niet helemaal duidelijk wat het directe voordeel is om een team te beginnen met een andere manager in je groep. Ik heb al een aantal aanboden gehad maar ik snap niet wat ik er mee op schiet en wat de verplichtingen zijn. Ik zie onder Application de teammanager naam en daarachter een getal. Is dit getal nou het geld dat ik moet betalen om samen met die manager een team te beginnen? En zoja waarom verschilt de prijs per manager?

Verder echt een geweldig en enorm verslavend spel :P

Ow en hoeveel invloed heeft temperatuur op brandstof verbruik? :P

[ Voor 3% gewijzigd door The_FrankO op 13-06-2007 16:52 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Heb me net geregistreerd. Ben laatste tijd echt racefan aan het worden sinds ik gtr2 heb en lfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
The_FrankO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:51:
Het is mij nu nog alleen niet helemaal duidelijk wat het directe voordeel is om een team te beginnen met een andere manager in je groep. Ik heb al een aantal aanboden gehad maar ik snap niet wat ik er mee op schiet en wat de verplichtingen zijn. Ik zie onder Application de teammanager naam en daarachter een getal. Is dit getal nou het geld dat ik moet betalen om samen met die manager een team te beginnen? En zoja waarom verschilt de prijs per manager?

Verder echt een geweldig en enorm verslavend spel :P

Ow en hoeveel invloed heeft temperatuur op brandstof verbruik? :P
Je bent blijkbaar zelf een team gestart (kosten 5Miljoen). Andere mensen bieden jou nu geld om in jouw team te komen. Het voordeel van een teamgenoot: je kan prijzengeld winnen en setup uitwisselen.

En dat verbruik, dat zal je zelf uit moeten vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb me vorige week ook ingeschreven en ben ondanks 3 klapbanden toch nog 5e geworden :) Trouwens wel raar om te zien dat je de leider inhaald :D Heb nu een regenrace voor de boeg :>

@FrankO: Denk dat dat het bedrag is dat ze jou hebben geboden om in jouw team te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

testen jullie nog of spaar je je auto voor de race?
Want het testen kost wel erg veel, -25% van je engine waarmee je nog moet race, en nog meer schade aan je remmen en andere onderdelen, ik heb momenteel een auto in reserveonderdelen, wel niet goedkoop maar ik moet testen om m'n motor beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Joss schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:45:
[...]

Je bent blijkbaar zelf een team gestart (kosten 5Miljoen). Andere mensen bieden jou nu geld om in jouw team te komen. Het voordeel van een teamgenoot: je kan prijzengeld winnen en setup uitwisselen.

En dat verbruik, dat zal je zelf uit moeten vinden ;)
Nog maar even wat extra peut erbij gooien dan bij de pitstop :7

Maar als ik nou die persoon accepteer als teamgenoot, betekend dit dat hij dezelfde onderdelen krijg als ik, dus doorontwikkelingen die ik doe krijgt hij ook etc. Ik lees hier verschillende dingen over en ik vind het op F1time niet echt duidelijk staan. Er staat wel dat prijzen geld gedeeld wordt, dus dat zou betekenen dat wanneer ik 1ste word en mijn teamgenoot uitvalt ik dus minder geld zal krijgen?

Ik zie weinig voordeel aan een teamgenoot op het moment, of zie ik het echt helemaal verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

The_FrankO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:20:
[...]

Maar als ik nou die persoon accepteer als teamgenoot, betekend dit dat hij dezelfde onderdelen krijg als ik, dus doorontwikkelingen die ik doe krijgt hij ook etc. Ik lees hier verschillende dingen over en ik vind het op F1time niet echt duidelijk staan. Er staat wel dat prijzen geld gedeeld wordt, dus dat zou betekenen dat wanneer ik 1ste word en mijn teamgenoot uitvalt ik dus minder geld zal krijgen?

Ik zie weinig voordeel aan een teamgenoot op het moment, of zie ik het echt helemaal verkeerd? :)
Ehm, het ligt "iets" anders...

Jullie krijgen als team niet dezelfde onderdelen, je ontwikkeld je eigen onderdelen. Hetzelfde geldt voor het prijzengeld. Als jij eerste wordt krijg je prijzengeld voor die positie, heeft niks met de positie van je teamgenoot te maken.
Je kan echter extra geld verdienen als team aan het eind van het seizoen op basis van het totaal aantal punten wat jullie beiden hebben gehaald in het seizoen (dit kan dus ook alleen als je een teamgenoot hebt) en je kunt met je teamgenoot data uitwisselen. Dit zijn 2 niet weg te strepen voordelen, die de moeite waard zijn om een team te vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
The_FrankO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:20:
[...]

Je ziet het totaal verkeerd... en het staat wel duidelijk op F1Time, maar dat ter zijde :9 .

Jij bent een team gestart, dat kostte je 5miljoen. Daar heb je echter NIETS aan zonder teamgenoot. Een (actieve) teamgenoot is altijd goed. Jullie kunnen bijvoorbeeld samen data uitwisselen en tactieken bespreken.
Zonder teamgenoot, geen TEAMprijzengeld. Mensen die niet in een team zitten dingen sowieso niet mee om het TEAMkampioenschap. In dit teamkampioenschap is 10-20 miljoen (afhankelijk van class) EXTRA te verdienen per seizoen, bovenop het geld dus wat je per race bij elkaar rijdt. Dat geld wordt onder de teams (met 2 coureurs/managers!) verdeeld aan het einde van het seizoen.
Het geld dat je als team gewonnen hebt, wordt uiteindelijk onder de 2 managers verdeeld, gewoon in tweeën gehakt. Dus als jij 90 punten scoort en je teamgenoot 0, dan krijgt hij toch de helft van het prijzengeld. Kies dus wel verstandig je teamgenoot uit!

Edit: Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

yeah, was ik eens eerder.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Applaus, je bent verslaafder dan dat ik ben :P

Goed... Mijn raceweekend is begonnen. In de practice haalde ik de 2e plek (1.09.947) op 6 tiende van de huidige nummer 1 (één van mijn Qualify rivalen vorig seizoen). Één rondje op 98% gedaan, maar daar maakte de coureur een flinke fout, slechts een 1.09.557.
Warmup gedaan, na de ervaringen van de vorige race besloten om maar 8 rondjes af te leggen. Consumption fluctueerde nu wel, in tegenstelling tot vorige keer, maar is te overzien. Race wordt 32 tot 38 graden, dus besloten voor een 3 stopper op mediums (zat nog te twijfelen om 2 stopper op hards te doen, maar wil niet weer in het middenveld starten).
Qualify sta ik voorlopig ruim eerste (van voorlopig slechts 6). 1.09.694, ruim een seconde voor de eerstvolgende.

Ben benieuwd wat de race op Montreal ons gaat brengen (hopelijk geen Kubica'tje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e Race nadat ik ergens in 2005 1 seizoentje heb gedaan in F1TIMe
Meteen Pole gepakt en op ruim een ronde voorsprongen gewonnen :)

Nu zat ik eens maar mijn ''Balance'' te kijken :
Current balance 30,765,000
Season start balance 20,000,000
Before race balance 17,175,000
Last race profit/loss 13,765,000
Profit/loss this season 10,765,000
Average per race 10,765,000
Season end forecast 203,005,000
Total money earned 14 M

203(!) Miljoen! ik weet niet hoe het precies zit qua geld in dit spel maar dit lijkt me nogal veel ?

Anyway, deze race 96% DQP gevonden en sta op dit moment weer op pole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:56:
203(!) Miljoen! ik weet niet hoe het precies zit qua geld in dit spel maar dit lijkt me nogal veel ?
Tsja, dat krijg je als je het spelletje al kent en in een divisie vol noobs en inactievelingen terecht komt :P Je hebt deze race 14M winst gedraait, dat zal wel iets minder worden bij de aanschaf van nieuwe onderdelen en testen enzovoorts, maar je zult dit seizoen HEEL veel geld overhouden. Ik haat dit ongebalanceerde systeem een beetje, ondanks dat het voor jou natuurlijk heel leuk is.

Misschien moet prijzengeld wel aan het aantal managers worden aangepast, of winst moet niet zoveel opleveren... of de coureurs/director/designer in het eerste seizoen moeten duurder.

(dit is de mijne: Season end forecast 99,437,765. Maar ik heb niet getest, niet voordat die bugs verholpen worden of er meer duidelijkheid over is.)

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 13-06-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb nog 1 of 2 sponsors open staan (ben nu aan het onderhandelen, krijg na de race meer te weten) Belooft veel voor C3 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ok nog bedankt voor de opheldering, ik had het stukje wat op F1Time staat dus totaal verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Damn, net mn practise gedaan op Cancun. Gaat echt bagger, kom tot een DQP van 88% en kom niet tot een echt lekkere verdelen van die punten. Daarnaast gaat de setup ook niet soepel en sta ik dus met een redelijke baggertijd :(

Zou wel eens een vervelend raceweekendje kunnen gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

ik heb net practice gedaan en warm up. Ik heb me DQP al verbetert naar 57%, dit was in de eerste race nog een magere 40% maar ik snap niet dat jullie daar zo hoog mee kunnen komen 8)7 Voorlopig nog wel een stukje langzamer dan de nummer 1 tot nu toe...kom toch wel 3 seconden te kort :( |:(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ook aangemeld en eerste race reeds gewonnen :)

Ik zit echter met onduidelijkheden over de bandenslijtage.

Stel ;) ik heb banden met een optimale temperatuur van 24 graden en de gemiddelde track temp tijdens de race is 22 graden. In hoeverre kan ik in dit geval dan uitgaan van optimaal gebruik qua kilometers? Men zegt optimaal is 250km, nu reken ik zelf dus met 170km wat volgens mij niet heel veel is, dus mijn vraag: Zullen deze banden de 170km volhouden?

Vorige race was gemiddelde track temp 34 graden en toen hielden de medium banden het 130km uit, dus de banden zijn nu even een issue voor me.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
SanderF1 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:00:
Ook aangemeld en eerste race reeds gewonnen :)

Ik zit echter met onduidelijkheden over de bandenslijtage.

Stel ;) ik heb banden met een optimale temperatuur van 24 graden en de gemiddelde track temp tijdens de race is 22 graden. In hoeverre kan ik in dit geval dan uitgaan van optimaal gebruik qua kilometers? Men zegt optimaal is 250km, nu reken ik zelf dus met 170km wat volgens mij niet heel veel is, dus mijn vraag: Zullen deze banden de 170km volhouden?

Vorige race was gemiddelde track temp 34 graden en toen hielden de medium banden het 130km uit, dus de banden zijn nu even een issue voor me.
Check de startpost, daar staat een schatting in hoeveel rondjes je kunt rijden op welke type band. Op basis van ervaring kan ik je meegeven dat je beter voor zekerheid kan kiezen en een 2 stop strategie 99% van de tijd beter uitpakt dan een 0 of 1 stop :). Het voorkomt dat je in het begin te zwaar bent en dus langzaam rijd en extra pit door een klapband (hoevaak zie je dat wel niet? :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

ik had even een vraagje over reparatie aangezien ik daar in de startpost niets kon vinden wat ik nodig had en op F1Time zelf kon ik ook niets vinden. Hoe zit dat met die uren repareren? Ik weet dat voor elke mechanic die je hebt je een extra uur krijgt, maar hoeveel % wordt het onderdeel gerepareerd per uur?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:28
De slijtage is natuurlijk ook afhankelijk van je DQP/DRP. Bij een laag percentage maakt je coureur immers meer foutjes, waardoor banden eerder slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:34:
ik had even een vraagje over reparatie aangezien ik daar in de startpost niets kon vinden wat ik nodig had en op F1Time zelf kon ik ook niets vinden. Hoe zit dat met die uren repareren? Ik weet dat voor elke mechanic die je hebt je een extra uur krijgt, maar hoeveel % wordt het onderdeel gerepareerd per uur?
Dat is niet te zeggen. Elke race doen je mechs meer ervaring op en zullen ze beter werken (hoger repareer-percentage). Maar dit is toch typisch iets dat je zelf uit kunt vinden door op submit te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:50:
[...]

Dat is niet te zeggen. Elke race doen je mechs meer ervaring op en zullen ze beter werken (hoger repareer-percentage). Maar dit is toch typisch iets dat je zelf uit kunt vinden door op submit te drukken?
klopt, maar ik wil niet te veel verpesten maar ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel :)

Het verschilde wel veel meestal lag het repareren tussen de 4 en de 8% per uur bij mij :)

En nu hopen op een goede race morgen, ik sta 2e gekwalificeerd bijna 2 seconden achter de leider :|

[ Voor 19% gewijzigd door Wes46 op 14-06-2007 10:01 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:59:
[...]

klopt, maar ik wil niet te veel verpesten maar ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel :)
Verpesten? Lol, wil je je uren niet gebruiken dan? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:01:
[...]

Verpesten? Lol, wil je je uren niet gebruiken dan? :? :X
jawel maar ik weet niet precies hoe dat allemaal zit ik neem aan dat je je uren na de race weer terug krijgt. En ik wou ook niet als blijkt dat er veel gerepareerd wordt in 1x teveel uren op 1 onderdeel gebruiken maar dat kon ik natuurlijk altijd zien door 1 uur te gaan gebruiken eerst.

Maar ik wou het gewoon even zeker weten ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Luuk, eens kijken waar we dit kunnen verbeteren :D

Tof om te zien dat er nog steeds meer mensen zich aanmelden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:16:
Nou Luuk, eens kijken waar we dit kunnen verbeteren :D

Tof om te zien dat er nog steeds meer mensen zich aanmelden :D
Ehm Panther, je staat achter me...
Dit keer mag jij wel sneller zijn hoor ;)
Maarre, dit is niet denderd zeg, verschil is toch wel wat groot met de kop van het veld...

*gaat maar eens bedenken hoe we dit gaan aanpakken voor de race*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Oeps, vergeten naar de weersomstandigheden te kijken tijdens de warmup: daar ga je dan met je hard-wets op 17 mm water :D Geen wonder dat ik onderaan sta dus :P

Qualifying ging wel redelijk lekker vond ik zelf: setup zag er goed uit, DQP op 91% en toch sta ik 12e van de 16 nu :( Ligt dit aan mijn prutdriver (50/100 ongeveer) of aan mij? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

B-Force schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:44:
Oeps, vergeten naar de weersomstandigheden te kijken tijdens de warmup: daar ga je dan met je hard-wets op 17 mm water :D Geen wonder dat ik onderaan sta dus :P

Qualifying ging wel redelijk lekker vond ik zelf: setup zag er goed uit, DQP op 91% en toch sta ik 12e van de 16 nu :( Ligt dit aan mijn prutdriver (50/100 ongeveer) of aan mij? :$
eh..wat voor banden had je dan mee moeten rijden??? het is erg nat dus sowieso wet tyres en regenbanden moeten altijd hard zijn...

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Wes46 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:47:
[...]

eh..wat voor banden had je dan mee moeten rijden??? het is erg nat dus sowieso wet tyres en regenbanden moeten altijd hard zijn...
Ik bedoelde hard-dry's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
B-Force schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:44:
Kan zoveel oorzaken hebben:

- nu wel de goed banden?
- driver die een lage waarde voor kwalificeren heeft?
- een veel vollere tank dan je concurrenten?
- revs lager dan 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

dat is inderdaad niet zo handig nee :+ maar dan kun je misschien voor een verrassing in de race gaan zorgen 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Sempy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Kan zoveel oorzaken hebben:

- nu wel de goed banden?
- driver die een lage waarde voor kwalificeren heeft?
- een veel vollere tank dan je concurrenten?
- revs lager dan 100%?
- nu wel goede banden, het is weer droog (race wordt weer zeer nat...)
- waarde voor pole is 38 (kwalificeren staat er niet bij?)
- mwah, standaard 2 stops-strategie, geen veranderende weersomstandigheden, dus denk het niet
- revs op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

8)

Voel me goed *O* Heb in de quali voorlopig een ontzettend goede positie (8e) :*)

Wat daar zo goed aan is? Nou, al de coureurs boven mij (op 1 na :+) hebben allemaal minimaal 2 seizoenen meer ontwikkeling dan ikzelf. Daarnaast hebben zij coureurs die letterlijk 2x zo goed zijn als de mijne (96/141). :)

Sta nu dan wel op 2.5 van de #1, maar ja, die zitten er al 2 seizoenen in, en zijn ook gewoon goed :)

Hopelijk rijdt ik de race uit, want door testen is m'n motor en gearbox tot 70% gedaald :P Ik ga dus niet meer testen :+ Heb er wel meteen al een revision voor de motor op gegooid :+ Van 82% naar 86.5% reliability met de Mercedes motor

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 14-06-2007 13:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik ben sinds deze weekook gerigstreerd maar zit toch nog met een paar vraagjes. Ik heb een practice gedaan, en ben gequalified. Ik moet nu dus de race order invullen, maar heb totaal geen idee hoe ik de fuel moet regelen? Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan namelijk oko niet terug lezen hoeveel hij heeft verbruikt tijdens de practise bv. of kan dit wel maar zie ik het niet goed :+

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

gewoon invullen hoeveel fuel je met een pitstop wil bijvullen en hoeveel dat moet zijn kom je vanzelf wel achter als je een keer zonder benzine komt te staan maar in de warm up kun je wel je verbruik zien.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Donnie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:21:
Ik ben sinds deze weekook gerigstreerd maar zit toch nog met een paar vraagjes. Ik heb een practice gedaan, en ben gequalified. Ik moet nu dus de race order invullen, maar heb totaal geen idee hoe ik de fuel moet regelen? Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan namelijk oko niet terug lezen hoeveel hij heeft verbruikt tijdens de practise bv. of kan dit wel maar zie ik het niet goed :+
Dat krijg je ervan als je niet eerst leest, maar meteen doet ;) .

Brandstofverbruik is af te lezen in de warmup, die heb je blijkbaar niet gedaan dus zul je wat natte vingerwerk toe moeten gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb wel gelezen ;) Maar heb dat idd over het hoofd gezien denk ik.... warmup heb ik idd overgeslagen, en na de qualify kan je deze helaas niet meer starten, natte vinger werk it will be dus ;)

Ook de wings snap ik niet helemaal hoe die in te stellen, dit is zeker ook af te lezen in de practise :X

p.s. waar zou ik dit eventueel nog terug kunnen lezen, die faq, en die noob guide haal ik dit niet uit namelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Donnie op 14-06-2007 14:58 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Staat allemaal in de topicstart beschreven. ;)

@Joss volgens mij staat bij practice nog de tekst van verleden jaar (dat je voor >10 rondjes moet betalen ipv slijtage).

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 14-06-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Donnie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:58:
Ik heb wel gelezen ;) Maar heb dat idd over het hoofd gezien denk ik.... warmup heb ik idd overgeslagen, en na de qualify kan je deze helaas niet meer starten, natte vinger werk it will be dus ;)

Ook de wings snap ik niet helemaal hoe die in te stellen, dit is zeker ook af te lezen in de practise :X

p.s. waar zou ik dit eventueel nog terug kunnen lezen, die faq, en die noob guide haal ik dit niet uit namelijk?
Ik denk dat je dan toch weer verkeerd zit te lezen hoor :? Is zo klaar als een klontje uitgelegd, lijkt mij... Volgensmij staat het in het kort uitgelegd onder Practice/Setup in de OP.

@Sempy: Ik zal er eens naar kijken. Gebruik zelf de Nederlandse versie niet namelijk :9
Edit: Kuch, je bedoelt natuurlijk in de OP :9 - aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 14-06-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:18

odan

The dark side is within all!

Angeloonie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:06:

Hopelijk rijdt ik de race uit, want door testen is m'n motor en gearbox tot 70% gedaald :P Ik ga dus niet meer testen :+ Heb er wel meteen al een revision voor de motor op gegooid :+ Van 82% naar 86.5% reliability met de Mercedes motor
ik heb ook op de betrouwbaarheid getest maar ik zie nergens dat het omhoog is gegaan gebeurd dat pas na de race dus als ik een nieuwe motor heb?

ik zelf ga deze keer toch wel voor wat punten word een regenrace dus ik denk dat het wel eens spannend kan worden. 92% dqp en vorige race een drp van 91 dus daar ligt het niet aan. sta alleen 3.2 sec achter de nr 1 dat had minder kunnen zijn maar dan had ik voor een iets andere tacktiek moeten gaan. ik hoop dat mijn keuze deze keer goed uitpakt en hopelijk niet weer een motorplof krijg oververhit kan hij niet raken met al die regen O-)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
odan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:25:
[...]
ik heb ook op de betrouwbaarheid getest maar ik zie nergens dat het omhoog is gegaan gebeurd dat pas na de race dus als ik een nieuwe motor heb?
Kan pas naar de race, dan kan je op het tabblad van het testen via een icoontje rechtsonderin je motor omwisselen voor de nieuwere versie en ook gelijk de verbetering zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:53
Hoe zit dat eigenlijk met motoren testen. Kan je dan alleen de upgrades gebruiken in dit seizoen? of neem je die ook mee naar volgend seizoen. Ik heb namelijk getest en flinke slijtage opgelopen, zie het nut van testen daarom niet zo in, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
testen is nu idd erg riskant met die slijtage, ik ga er ook vanuit dat daar echt wel een oplossing voor komt (en hopelijk snel!). Testen heeft alleen effect op het lopende seizoen, aangezien je volgend jaar weer nieuwe leveranciers hebt en dus van nul af aan moet beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 14-06-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sempy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:40:
testen is nu idd erg riskant met die slijtage, ik ga er ook vanuit dat daar echt wel een oplossing voor komt (en hopelijk snel!). Testen heeft alleen effect op het lopende seizoen, aangezien je volgend jaar weer nieuwe leveranciers hebt en dus van nul af aan moet beginnen.
Maar met de opmerking dat het seizoen 17 races duurt... dus als je groepsgenoten wel upgraden en jij niet kan het zo zijn dat zij gaandeweg het seizoen sneller en betrouwbaarder rondrijden dan jij zonder test en upgrades...

lastig hè, die afwegingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:43:
[...]

Maar met de opmerking dat het seizoen 17 races duurt... dus als je groepsgenoten wel upgraden en jij niet kan het zo zijn dat zij gaandeweg het seizoen sneller en betrouwbaarder rondrijden dan jij zonder test en upgrades...

lastig hè, die afwegingen :X
De upgrades moet je sowieso gebruiken. Ook zonder te testen worden je motor/gearbox/banden beter door het racen. De vraag is wat mij betreft meer: wanneer gebruik je je upgrades? Je hebt er maar 2 per onderdeel en als je die in de eerste 4 weken er doorheen jast... :)

Ik heb dit seizoen nog niet getest... vorige race had ik niet genoeg reserveonderdelen en deze race hoor ik teveel verhalen dat het compleet fout gaat (en als ik slijtage doorreken zou ik na de race iig geen brakes meer over hebben (niet dat die duur zijn, maar toch)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:
[...]

De upgrades moet je sowieso gebruiken. Ook zonder te testen worden je motor/gearbox/banden beter door het racen. De vraag is wat mij betreft meer: wanneer gebruik je je upgrades? Je hebt er maar 2 per onderdeel en als je die in de eerste 4 weken er doorheen jast... :)

Ik heb dit seizoen nog niet getest... vorige race had ik niet genoeg reserveonderdelen en deze race hoor ik teveel verhalen dat het compleet fout gaat (en als ik slijtage doorreken zou ik na de race iig geen brakes meer over hebben (niet dat die duur zijn, maar toch)).
Ehm Joss, die slijtage van je brakes zou ik me niet druk over maken...
vorige race was je tempo dermate hoog, dat je niet eens brakes nodig had... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:06:
[...]

Ehm Joss, die slijtage van je brakes zou ik me niet druk over maken...
vorige race was je tempo dermate hoog, dat je niet eens brakes nodig had... :+
Ik maak me ook niet echt zorgen om de brakes, die koop ik voor 60k nieuw op de markt :P , maar brakes zouden met test+race wel naar -10% gaan. Andere onderdelen komen ook in de buurt van 10%, wat natuurlijk niet boverderlijk voor de snelheid/betrouwbaarheid is.

En wat betreft dat tempo... pfu :P niet aardig! M'n front wing was kapot, ja! :/ ;) Overigens rij ik nu op Montreal (nog steeds 1e van de 13 inmiddels), dus flinke wear op brakes/engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
[...]
En wat betreft dat tempo... pfu :P niet aardig! M'n front wing was kapot, ja! :/ ;) Overigens rij ik nu op Montreal (nog steeds 1e van de 13 inmiddels), dus flinke wear op brakes/engine.
Eigenlijk ben ik ook helemaal niet aardig >:) :+
Enne Montreal joh, hoor ik daar een Kubica-tje aankomen...? :X

Edit: Nee hoor Joss, ik gun je een goede klassering hoor

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 14-06-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss is toch beetje onze held hier he ;) Wees lief voor hem :D

Nou heb Quali gedaan... eerste ronde schrok ik me te pletter met een bar slechte tijd... OMG!! Dit wordt 3x niks. Volgende rondje ging al beter en moest dan maar tevreden zijn met een middenmoot van de 14. Daarna zie ik dat ik 90 revs had 8)7
Daarna ging het wat beter en ben ik tevreden met een 5e plek voor nu. Zal waarschijnlijk wel een plekje 10-12 worden hoop ik. Voldoende uitzicht op een leuke race.

Maak me wel zorgen voor de DRP eigenlijk. Ben zwaar ontevreden over me DQP. Het zit me niet lekker. Maar volgens mij ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij gaat het allemaal een stuk slechter als vorig seizoen in de qualificaties. Ik denk dat de schuld hiervan toch bij de slechtere driver ligt, want zo veel doe ik niet anders. Ik hoop in ieder geval dat ik veel races uitrijdt zodat ik toch iedere keer wat puntjes bij elkaar sprokkel.
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:
[...]
Een beetje de Spykerfilosofie dus, die doen het ook zo geweldig zonder te testen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 14-06-2007 17:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:42:
Bij mij gaat het allemaal een stuk slechter als vorig seizoen in de qualificaties. Ik denk dat de schuld hiervan toch bij de slechtere driver ligt, want zo veel doe ik niet anders. Ik hoop in ieder geval dat ik veel races uitrijdt zodat ik toch iedere keer wat puntjes bij elkaar sprokkel.
Je hebt ook veel ervaren Nederlanders/Belgen in je groep he. Uiteindelijk gaat het inderdaad om de race. Vorig seizoen was ik ook slecht in kwalificatie (ondanks 60 pole skill geloof ik), maar in de races ging het een stuk beter... Daar wordt dan ook het meeste geld op je bankrekening bijgeschreven.
Komt goed ;) Ik sta nog steeds op pole (ik blij het herhalen: met pole skill 3), met 0.3 op de nummer 2 en 3.3 op de nummer 13 :P Ben benieuwd of ik ook van pole mag vertrekken, zou mijn 2e keer zijn :D Denk wel dat er veel mensen de mist in gaan met de banden. 32/36 en 38 graden is niet niks.

Was het maar vrijdag 19.00 :P
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:42:
Een beetje de Spykerfilosofie dus, die doen het ook zo geweldig zonder te testen :)
Die zijn er ook snel van af gestapt. Mijn intentie is niet om niet te testen, ik WIL wel. Het huidige systeem werkt echter niet, waarbij de kans dat je de race uitrijdt met 50% afneemt. Bovendien heb ik een goede motor, banden, gearbox, fw/ae/rw dus ik maak me nog geen zorgen :9

[ Voor 19% gewijzigd door Joss op 14-06-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echter wel echt waar dat het testen niet werkt, nouja, minimale kans om de race fatzoenlijk uit te rijden?
Persoonlijk denk ik dat dit juist wel goed is, het geeft een extra keuze. Of je gaat testen en zal daarom daar voordeel uit halen in de volgende races, of je test niet en je haald daar een groot voordeel in de race die je op dat moment heb te rijden.
Persoonlijk vind ik dit juist een goede manier. Nu kan je race opofferen om daarna beter te worden. Dit is in het echt dan welligt niet zo, maar maakt het voor het spel wel leuker al zeg ik eht zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:48:
[...]
Die zijn er ook snel van af gestapt. Mijn intentie is niet om niet te testen, ik WIL wel. Het huidige systeem werkt echter niet, waarbij de kans dat je de race uitrijdt met 50% afneemt. Bovendien heb ik een goede motor, banden, gearbox, fw/ae/rw dus ik maak me nog geen zorgen :9
Persoonlijk had ik ook liever pas een nieuwe motor na het testen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Je kan natuurlijk nog steeds makkelijk testen alleen zul je dan in de race met lagere revs moeten rijden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Persoonlijk had ik ook liever pas een nieuwe motor na het testen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Je kan natuurlijk nog steeds makkelijk testen alleen zul je dan in de race met lagere revs moeten rijden.
Tsja, volgende race zal ik sowieso testen. Heb wat extra onderdelen klaar liggen dan. Wil sowieso mijn coureur trainen, heb namelijk een jong talent aangenomen om verder te trainen... dat lukt amper zonder te testen. En wat betreft de revs tijdens de race... die komen nooit zelden boven de 97%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej, met een 85% DQP heb ik een 4e kwalificatietijd behaald!

Toch vind ik dat omzetten naar DRP lastig.... Ik had nog 60 punten te verdelen terwijl ik er dus al 71 had gedaan.

71 was 100%
Verdeling was:
acc=16=(23%)
rem=25=(34%)
top=21=(30%)
kerb=9=(13%)

Dus dan is de gedachte: 71+60=131
131 is 100%
acc = 23% van 131
rem = 34% van 131
top = 21% van 131
kerb= 13% van 131

Toch? (ik heb 1% ruimte)

Of klopt mijn gedachtengang niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:34:
Jeej, met een 85% DQP heb ik een 4e kwalificatietijd behaald!

Toch vind ik dat omzetten naar DRP lastig.... Ik had nog 60 punten te verdelen terwijl ik er dus al 71 had gedaan.

71 was 100%
Verdeling was:
acc=16=(23%)
rem=25=(34%)
top=21=(30%)
kerb=9=(13%)

Dus dan is de gedachte: 71+60=131
131 is 100%
acc = 23% van 131
rem = 34% van 131
top = 21% van 131
kerb= 13% van 131

Toch? (ik heb 1% ruimte)

Of klopt mijn gedachtengang niet?
Zoals ik het lees klopt het niet, maar het is een kwestie van proberen. Ik denk dat ik het al gevonden heb. Zo veel mogelijkheden zijn er niet om een DQP om te zetten in een DRP :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ik heb sinds dinsdag m'n eigen teampje maar ik snap nog niet echt wat de bedoeling is. Kan ik ergens een Nederlandse tutorial vinden? Heb de begin post doorgelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je ingame naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ingame nick = artzeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik denk dat Thije je echte (race)naam bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ah snap eindelijk wat ik verkeerd doe.. ik had geen team gemaakt in office. Race instellingen heb ik echt nog geen idee van maar we zien wel hoe dat gaat lopen :P

[ Voor 78% gewijzigd door Rudolf op 14-06-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb deze week ook een teampje aangemaakt. De eerste race als 6e gekwalificeerd en uiteindelijk 2e geworden, dat alles met een dqp van rond de 40% :D

De race werd verreden met een max temp van 44 C, vandaar ook zware problemen met mijn banden (3x ontploft). 2 ronden voor het einde viel ik uiteindelijk uit omdat ik zonder fuel stond.

Inmiddels sta ik voorlopig als 5e gekwalificeerd, maar helaas was mn dqp slechts 44 % ... duidelijk een punt waar ik aan moet werken. Verder is het best een geinig spel (naast hattrick).

C4G25 - Rob Hogenboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Rpol schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:58:
ah snap eindelijk wat ik verkeerd doe.. ik had geen team gemaakt in office. Race instellingen heb ik echt nog geen idee van maar we zien wel hoe dat gaat lopen :P
Volgensmij heb je dan toch iets verkeerd begrepen. Een team is niet noodzakelijk en zelfs compleet overbodig als je geen teamgenoot zoekt/vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

ehm, ff een vraagje, iemand al ervaring wat regen met je verbruik doet?
Het lijkt me nml dat je in de regen meer benzine verbruikt dan als het droog is... en enig idee hoeveel dan (ongeveer)
Volgens mij is dat hier nog niet echt besproken (in de vage zin hè, snap dat ik geen exacte data hoef te verwachten)

(jaja, temp etc qua invloed weet ik, maar deze wist ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:54:
Het lijkt me nml dat je in de regen meer benzine verbruikt dan als het droog is... en enig idee hoeveel dan (ongeveer)
Volgens mij is dat hier nog niet echt besproken (in de vage zin hè, snap dat ik geen exacte data hoef te verwachten)

Ik zou eerder zeggen minder omdat je zachter rijdt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:54:

Ik ben er zelf nog niet officieel uit, gezien al mijn regenraces ook regen warmup waren geloof ik. Qua logica kan je ook twee kanten op: aan de ene kant rij je in de regen een stuk minder snel, aan de andere kant heb je meer wielspin... Maar ik neem aan dat het minder snelle de doorslag geeft in de brandstofberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

1e race een DQP van 44 %, nu 59 %, het gaat al wat beter :P Tijdens de eerste race had ik meteen kwallie gedaan, niet getest, geen warmup ofzo dus beetje dom bezig geweest :P Magoei, begin al wat meer te snappen van het geheel, nu verer kennis uitbreiden... en hopen de resultaten te verbeteren (1e race uitgevallen zonder benzine :P ).

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dank beiden, ik gok wel wat en neem een buffertje mee :)
Had mn auto dus flink afgetankd over het circuit geramd en kwam zelfs nog tot een 5e tijd :s
Maar daar hoor je me niet over klagen, al zullen er nog wel een man of 3 onder komen...

Gaat een leuke race worden, temp stijgend van 28 graden naar 37graden en een warmup in de regen en de race droog. Dat belooft een hoop ploffende banden en benzinegrappen, laat staan de standaard gb-problems en enginefailures :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Pole position kwijt op 0.080 ;(

Edit: Testbug is confirmed en opgelost. Stel dat je geen brakes meer overhoud tijdens! het testen, dan krijg je toch dezelfde uitslag als wanneer je wel je 50 ronden uitrijdt. Ik ga maar eens testen dus :)

[ Voor 77% gewijzigd door Joss op 15-06-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

hmmm, inmiddels 7e op de grid...

Ah testen heeft weer nut, eerst maar eens zien hoeveel motor en gb ik dan overhoudt, want dat zal niet aangepast zijn denk ik zo...?
(waar kun je trouwens na de race zien hoeveel % er nog over was van je motor en gb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:03:
hmmm, inmiddels 7e op de grid...

Ah testen heeft weer nut, eerst maar eens zien hoeveel motor en gb ik dan overhoudt, want dat zal niet aangepast zijn denk ik zo...?
(waar kun je trouwens na de race zien hoeveel % er nog over was van je motor en gb?)
Tadas gaat het als het goed is voor de volgende race weergeven in het racereport of live race (begreep ik niet zo goed).

De test wordt gereden op 90 revs, dus je kan zelf wel een beetje uitrekenen hoeveel % je verliest in 50 rondjes. Ik zal je verklappen, het ligt tussen de 8 en 22 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:06:
[...]

Tadas gaat het als het goed is voor de volgende race weergeven in het racereport of live race (begreep ik niet zo goed).

De test wordt gereden op 90 revs, dus je kan zelf wel een beetje uitrekenen hoeveel % je verliest in 50 rondjes. Ik zal je verklappen, het ligt tussen de 8 en 22 :P
Ahh, prima, dan kan ik dan eens zien hoe gehavend het kreng aan de finish komt (qua motor en gb dan hè) en eens bekijken hoe en wat qua testen en wat het kan opleveren.
Heb inmiddels iig fabrieksruimte en onderdelen zat en ben ook wel tevreden met 96% staat waarin de wagen op de grid staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

13 hebben de Q erop zitten en ik sta nog steeds op pole :D.

Zo te zien zijn alle snelle jelles van de vorige race toch een stukje trager dan ik....en mijn startgewicht is niet eens optimaal :P.

Toch vind ik het lastig een pitstrategie te bepalen met een zinderende hitte van ver boven de 40 graden 8). Het wordt dus weer hoog tijd aandelen te kopen voor rubberfabricerende bedrijven, want er zal weer een hoop nodig zijn....als ik nou nog eens me kon herinneren hoe ik die dqp had omgezet naar drp....

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.