Het F1Time (Online Formule1 Management) topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.151 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijdert.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1manager als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 5 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Practice, warmup, qualify... RACE!

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. De eerste 10 rondjes zijn op dit moment 'gratis'. Daarna moeten je brandstof en bandenkosten gaan betalen. Je KAN tot 50 ronden rijden, maar het is absoluut beter voor je economie om binnen de 20 rondjes te blijven.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 12 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt. Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit)

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden (doe dit als ze op 1 race remaining staan, niet eerder, niet later!), maar diegene die na 4 races nog niks lijken te hebben geleerd wil je natuurlijk liever vervangen.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker, lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden geldt over het algemeen:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M, 50 rondjes kosten 1.25M, dus je kosten zijn in totaal (ongeveer) 2.75M voor een test!

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, maar op het moment hoeft daar nog niet voor betaald worden. Dit zal over enkele maanden wel het geval zijn. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, of meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd).

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

GoTers in F1Time

GoT Username
Joss

Traguardo
Daan®
Angeloonie
rammsteinfan
osxy
Vinnyb
ByteMe72
Nowhereman78380
Damien79
Visscher
Joane

Marzman
Argos
Sempy
Getah
irmscher
NelisNR1

Darkdemoman
Jeroen87
DJMantri
Requiem19
Vos1988

GoldenSample

jwisgerhof
Grrrrrene
Geepee

Luuk_Luchtloper
Exitium
brid

Bluepanther
Remco Tr
Slaapje
Kiff

odan
Game Error
UltraEd

Rob..
3xNix
loona35
F1Time naam
Reggie Biemans

Erik Altena
Daniel Vos
Vincent Dinkela
Kevin Weerman
Andre Kemmeren
V. Blanken
Maarten de Cock
Richard Eijkenbroek
Gerard Zwaneveld
Paul Visscher
R van Ruiswijk

Marcel Schaap
Jan Luyendijk
Peter Semper
Joost Janson
Nanno Marcinga
Nils van Lokven

Mike Schatens
Jeroen van Bogaert
Martin Spierings
Tim Mosmans
Martijn Vos

Mark Sqil

Jan-Willem Wisgerhof
René Gerritsen
Ger Peeters

PB Elskamp
Danny de Man
Daniel van Brienen

Bart Oudenampsen
Remco Trouw
Sven Stikvoort
Bart Olef

Patrick Schuring
Stef Flierman
Edwin Jansen

Robert Glastra
Ary Luyendijk
.
Class & Group
C3G14

C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28
C4G28

C4G29
C4G29
C4G29
C4G29
C4G29
C4G29

C4G30
C4G30
C4G30
C4G30
C4G30

C4G32

C4G33
C4G33
C4G33

C4G34
C4G34
C4G34

C4G36
C4G36
C4G36
C4G36

C4G37
C4G37
C4G37

C4G38
C4G38
C4G38

[ Voor 255% gewijzigd door Cloud op 21-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Goede en uitgebreide TS, zit nu op m'n werk en kan de site niet bekijken, maar ga vanavond zeker een kijkje nemen. Klinkt zeker leuk en verslavend, lijkt (zoals het me nu lijkt) wel wat op f1competitie.nl (waar ik toch ook een redelijke tijd aan verslaafd ben geweest)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat zijn de vaste dagen per week om te racen? En hoeveel zijn dat er? Is er veel te doen buiten de races om of valt je team a la Hattrick met een kwartiertje werk per week te managen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11
Ik ga het proberen, mooie topicstart!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Captain Pervert schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:53:
Wat zijn de vaste dagen per week om te racen? En hoeveel zijn dat er? Is er veel te doen buiten de races om of valt je team a la Hattrick met een kwartiertje werk per week te managen?
Eigenlijk staan alle antwoorden hierop al in de OP ;)
Er wordt op vaste dagen gereden (momenteel), dinsdag en vrijdag (beide in de avond, afhankelijk van je league begint het tussen 17.00 en 20.00). Die races duren dan ongeveer 1.5u.

Buiten het racen om is er genoeg te doen, het practice-warmup-qualify gebeuren kan best even duren, maar dat ligt er aan hoe goed je je setup wil hebben. Daarnaast moet/mag je iedere week nieuwe sponsordeals sluiten, moet/mag je je auto verder ontwikkelen, moet/mag je je personeel beoordelen/nieuw personeel aannemen, moet/mag je de auto laten repareren na de vorige race, onderdelen produceren voor de volgende race, een testsessie regelen. Genoeg te doen ;)
Ohja, en natuurlijk een gezellig forum :P

EDIT: Leuk dat er toch echt animo voor is! :) Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, meteen 5 aanmeldingen via GoT. Hopelijk zijn jullie er om te blijven, want afhakers zijn er helaas ook genoeg :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15

Coldcat

HODL

Ik doe hier weer aan mee. Ben ooit gestrand in de eerste klasse met f1competitie, ga hier ook weer voor de winst. Eens kijken wat dit is.
Your application for an office is currently being processed. Usualy it does not take longer than 24 hours.
Ik heb een hekel aan wachten :(

Doe eens opschieten met mijn aanvraag :+

[ Voor 42% gewijzigd door Coldcat op 26-04-2007 17:07 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Coldcat schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:02:
Ik doe hier weer aan mee. Ben ooit gestrand in de eerste klasse met f1competitie, ga hier ook weer voor de winst. Eens kijken wat dit is.

[...]

Ik heb een hekel aan wachten :(
Ik heb er ook een hekel aan :9 Maar ze checken iig van tevoren of je geen dubbele accounts hebt en of je wel een normale naam gebruikt (geen Michael Schumacher oid). Dat maakt het wel leuker, voor mij althans. Hopelijk komt er snel een admin/gm voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Joss schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:08:
[...]

Ik heb er ook een hekel aan :9 Maar ze checken iig van tevoren of je geen dubbele accounts hebt en of je wel een normale naam gebruikt (geen Michael Schumacher oid). Dat maakt het wel leuker, voor mij althans. Hopelijk komt er snel een admin/gm voorbij :)
Inderdaad want met F1competitie kun je een vuile truck uithalen om je te kwalificeren. Die ging als volgt:

1. Nieuw account maken.
2. Coureur met >50 ervaring kopen
3. Trainen tot alles goed zit
4. Account verwijderen
5. Je echte account gebruiken met de setup van je tweede account.

Voordeel, altijd de beste setup zonder dat je coureur eronder te lijden had, zo kun je een betere racer kopen. Nadeel, beetje meer werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Your application for an office is currently being processed. Usualy it does not take longer than 24 hours.
Ik heb me ingeschreven, het ziet er erg leuk uit, en kan niet w88!
Kan je je eigen team eigenlijk een naam geven btw?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
vinnyb schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:12:
[...]

Ik heb me ingeschreven, het ziet er erg leuk uit, en kan niet w88!
Kan je je eigen team eigenlijk een naam geven btw?
Ja, dat kan. Ook kan je een teamliverie instellen. Vanwege de voordelen die je hebt als team (prijzengeld, je kunt namelijk vertrouwen op je teamgenoot, en een beetje data uitwisselen) kost een team aanmaken wel 5miljoen. Ik weet niet precies wat je startkapitaal is op dit moment, maar dat is wel een flinke aanslag op je economie. Zorg er dus voor dat je een teamgenoot krijgt, deze kan dan een aanbod doen om zich in te kopen (0 tot 2.5miljoen).
Edit: De kans is trouwens groot dat jullie in dezelfde groep komen, omdat jullie aanmeldingen tegelijk behandeld worden. Maak er gebruik van zou ik zeggen ;) Alhoewel strategieën bespreken hier dan misschien iets lastig wordt :>

[ Voor 14% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196065

ik ga meedoen! lijkt me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Laatst online: 13:39
ik ga het ook proberen!! :)

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Lijkt me leuk om even de namen achter de nicknamen te weten, zodat we elkaar ook op F1time kunnen vinden. Als jullie geen bezwaar hebben, post dan dus even je echte naam a.u.b. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Heb mijn eigen team opgericht, iemand interesse om te joinen?

wie zitten er nog meer in 4/28, zie toch aardig wat Nederlanders. Sta overigens meteen eerste, en niet eens met een kwalificatie setup en dan toch nog 1,x seconde voorstaan :O

[ Voor 59% gewijzigd door Coldcat op 26-04-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Joss schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:28:
Lijkt me leuk om even de namen achter de nicknamen te weten, zodat we elkaar ook op F1time kunnen vinden. Als jullie geen bezwaar hebben, post dan dus even je echte naam a.u.b. :)
Daniel Vos ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Aangenaam om bij elkaar in de poule te zitten,

Erik Altena

je hebt nog maar 3 seconden goed te maken :+

**hoe zit het nou met de inkomsten, volgens mij heb ik al zoveel uitgegeven dat ik volgende ronde blut ben. Moet je ook parts maken om je auto bv op te lappen na de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ook maar geregistreerd, Angeloonie (Vincent Dinkela) als hij geactiveerd is.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wellicht dat diegene die achteraan staan er even aan moeten denken dat de revs op 100% mogen voor practice, warmup & quali (dit heeft daar GEEN negatief effect). Hoe hoger het percentage, hoe meer revs je motor draait, hoe sneller je gaat. Downside is wel, dat je auto in de race bij hogere revs, sneller af zal brokkelen, maar als je iedere race alles boven de 70% conditie houdt, dan zit je wel goed en kan je gewoon 100% gebruiken.

En als je nu al door je geld heen zit dan doe je het niet helemaal super nee :9 Maar je krijgt per race dus wel gewoon inkomsten, vergeet dan niet om even op de Marketing pagina een sponsor te contracteren voor de race.

[ Voor 24% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

Ik zit ook bij jullie in de groep: Kevin Weerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Joss schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:30:
Wellicht dat diegene die achteraan staan er even aan moeten denken dat de revs op 100% mogen voor practice, warmup & quali (dit heeft daar GEEN negatief effect). Hoe hoger het percentage, hoe meer revs je motor draait, hoe sneller je gaat. Downside is wel, dat je auto in de race bij hogere revs, sneller af zal brokkelen, maar als je iedere race alles boven de 70% conditie houdt, dan zit je wel goed en kan je gewoon 100% gebruiken.

En als je nu al door je geld heen zit dan doe je het niet helemaal super nee :9 Maar je krijgt per race dus wel gewoon inkomsten, vergeet dan niet om even op de Marketing pagina een sponsor te contracteren voor de race.
De rews heb ik op 90% gezet tijdens training, de rest natuurlijk wel op 100% gezet voor de snelheid die ik dan heb gekregen. Eigenlijk dus verkeerd om geredeneerd, maar goed :)

Geld zit ik niet echt doorheen alleen kan ik geen sponsor aanvinken, staan wel een aantal maar verder niet. Denk dat dit eerst een test seizoen gaat worden om alles uit te zoeken, gaat het allemaal goed en weet ik hoe het werkt dan maak ik wel een definitief team denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Coldcat schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:19:
[...]

De rews heb ik op 90% gezet tijdens training, de rest natuurlijk wel op 100% gezet voor de snelheid die ik dan heb gekregen. Eigenlijk dus verkeerd om geredeneerd, maar goed :)

Geld zit ik niet echt doorheen alleen kan ik geen sponsor aanvinken, staan wel een aantal maar verder niet. Denk dat dit eerst een test seizoen gaat worden om alles uit te zoeken, gaat het allemaal goed en weet ik hoe het werkt dan maak ik wel een definitief team denk ik.
Aangezien er nog 7 races te gaan zijn, is dit seizoen uitermate geschikt voor een testseizoen inderdaad. Gewoon lekker uitproberen, maar wel op de financiën letten. Ik rij trouwens ook op Imola morgen :)

Klik trouwens eens op Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/forum/newmail.png dat icoontje :9

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Team genoot gezocht!!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

M'n account is nog niet bevestigd, maar hoe zit dat nou met teams e.d.?

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 26-04-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:49:
Iedereen kan een team opstarten voor 5miljoen. Je kan maximaal 2.5miljoen ontvangen van een toekomstig teamgenoot. Zonder teamgenoot ontvang je GEEN prijzengeld voor teams.
Verder is het positieve natuurlijk dat je één vertrouwenspersoon hebt in je competitie waarmee je ervaringen, tactieken en setups kan uitwisselen/vergelijken.

Edit: Je account is nog niet bevestigd omdat er op dit moment geen bevoegde online is. Binnen 24uur heb je je team, maar de kans is dat je de eerste wedstrijd van morgenavond mis zult lopen.

Edit2: Ik ben trots op jullie. 20 aanmeldingen in 6 uur tijd via GoT _/-\o_ Die divisie van jullie wordt overspoelt met dutchies :)

[ Voor 41% gewijzigd door Joss op 26-04-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Angeloonie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:49:
Gewoon proberen, ben ik ook aan het doen en dan maar zien waar het schip strand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Niet zo slim dat jullie allemaal een eigen team aanmaken, straks heeft iedereen een team, maar geen teamgenoot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59

Osxy

Holy crap on a cracker

* Osxy zoekt teamgenoot (andre kemmeren)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Vijf Nederlands, alle vijf een eigen team opgestart. Zo schiet het niet op heren, dat is gewoon 5miljoen weggooien.

Graag wil ik jullie allen er op wijzen dat jullie voor volgend seizoen nog een:
- Coureur
- Marketing/Commerce Director
- Designer
moeten contracteren, op de desbetreffende markets.

En nog een tip, let op de tips Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/help.png. Overal staat dit icoontje zo'n beetje, en je schiet daar al heel veel mee op. Ook de guide en rules lezen heeft natuurlijk nut.

[ Voor 26% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
Ik zit in Class 4 - Group 28...

Ik heb alles van het raceweekend doorgenomen.. 2e startplek voorlopig... vanavond dus een race!
Teamnaam: Blanken Racing
Manager naam: V. Blanken

Wie zitten er bij mij in de group?

Edit:
Heeft iemand een word documentje o.i.d. van de rules? Als ik op een stukje klik links verandert er rechts nix en geeft de browser een error in javascipt (IE7.0 en FF2.0).

[ Voor 26% gewijzigd door vinnyb op 09-05-2007 10:40 ]

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:26

Jeroen87

Bier Connaisseur

* Jeroen87 heeft zich zojuist aangemeld en moet maximaal 24 uur wachten op een toelating.....

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
vinnyb schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:23:
Edit:
Heeft iemand een word documentje o.i.d. van de rules? Als ik op een stukje klik links verandert er rechts nix en geeft de browser een error in javascipt (IE7.0 en FF2.0).
Alles staat gewoon recht onder elkaar. Op die links klikken werkt inderdaad maar één keer, maar hij verbergt dan alleen maar de andere tekst. Je kan dus gewoon naar Game Rules gaan en niet op de links klikken, maar gewoon scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:51
Hoe belangrijk is het dat je tijdens de races online bent of kan je ook van tevoren de strategie bepalen en dan achteraf zien hoe het uit heeft gepakt? Het lijkt me wel leuk om hieraan mee te doen, maar als het een fors nadeel is als je niet tijdens de race achter je pc zit, gaat de lol er vlug af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:00:
Hoe belangrijk is het dat je tijdens de races online bent of kan je ook van tevoren de strategie bepalen en dan achteraf zien hoe het uit heeft gepakt? Het lijkt me wel leuk om hieraan mee te doen, maar als het een fors nadeel is als je niet tijdens de race achter je pc zit, gaat de lol er vlug af.
Tijdens de race kan je niks meer doen. Alle orders voor de race moeten een uur voorafgaand aan de race zijn ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
However, a team is only allowed to participate in Team Championshiop if it has TWO members. So in case of 30 managers having created 20 teams in your group, 5 of them will have to join other teams to participate in Team Championship. No money will be awarded to teams with only 1 member and no points or statistics will be collected for those teams.
At any point in your career you may want to establish your own team. This will cost you 5 Million, after which your team will stay yours for ever. However, each season when you want your team to participate in the Team Championship, you will have to renew its' licence ant this renewal costs 1 Million. You may decide on some seasons to join other team and participate in a team created by someone else, which is fine, your own team will take an "off season" and you will be able to renew its' licence again next season. Teams will have their statistics and history, so all that hard work and success will be recorder for future generations. After it was crated, you can change the name of your team for free.
If you decide to join another team, you can make an offer to the team owner which can be up to 2.5 Million. After all, team costs to create, renew licence and in some cases some teams may even be prestigeous to race for. After offer is made, owner can accept your offer or may decide to wait for better ones from you or other managers. Keep in touch with owner by private in game messages and you will know wheather you have a change of making the team or not. At the end of the season, team money is awarded and for the next season you have to look for a new (or the same) team to join.
You do not have to race in a team, and you may decide not to, that is fine, but that season you will not participate in Team Championship as well.
Ik snap iets niet. Ik heb nu in mijn eentje een team. Maar, ik kan niet meedoen in mijn eentje aan een 'team championship' in mijn eentje. Dan krijg ik dus geen geld? Of...? :?
Maar, als ik 2e member van een team wordt, wat kan ik dan nog doen bij het team? Het is immers niet mijn team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb hier duidelijk een stuk of 5 keer gezegd dat je geen prijzengeld krijgt als je in je eentje een team bezit, het enige voordeel dat je dan haalt uit je 5miljoen investering is dat je een teamnaam hebt.

Nogmaals, voordelen van een team met twee racers:
- Prijzengeld einde seizoen
- Data uitwisselen over wings.
- Je hebt één persoon om tactieken mee te bespreken
- De persoon die bij je in het team komt, kan een bod doen van 0 tot 2.5miljoen euro, om in jouw team te komen
- De eigenaar van het team (oprichter) kan zijn team-licentie aan het begin van het volgende seizoen verlengen voor 1M, in plaats van de 5M opstartkosten.

Als je helemaal geen team hebt, kan je ook prima overleven. Sterker nog, het prijzengeld dat aan teams wordt uitgereikt is niet kostendekkend. Bij 5 teams, met ongeveer gelijke stand, krijgt ieder team aan het einde van het seizoen 2M, dus 1M per persoon.

[ Voor 42% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

vinnyb schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:23:
Ik zit in Class 4 - Group 28...

Ik heb alles van het raceweekend doorgenomen.. 2e startplek voorlopig... vanavond dus een race!
Teamnaam: Blanken Racing
Manager naam: Vincent Blanken

Wie zitten er bij mij in de group?

Edit:
Ik zit in je group... (Maarten De Cock)
Heb nog geen team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Klinkt best racistisch zo, je teamnaam :X Weet dat het gewoon je achternaam is natuurlijk, maargoed :9

Ik zou zeggen, Maarten, doe hem een redelijk aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:56:
Ik zou zeggen, Maarten, doe hem een redelijk aanbod ;)
Ik zal het 'Let your teammate pass' boxje zelfs aanvinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
Anoniem: 117217 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:58:
[...]
Ik zal het 'Let your teammate pass' boxje zelfs aanvinken :P
Ah, jij bent de Belg in ons midden! >:)

Lijkt me goed :) ik heb zojuist ook al een mailtje (in de game) gehad van een of andere dude uit Litouwen... Die doe ik hetzelfde bod als jou.. Voor 1M mag je meedoen ;) Deal?

Wie het eerst komt die het eerst maalt, dus reageer snel!

[ Voor 20% gewijzigd door vinnyb op 27-04-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb me ook aangemeld. Alleen nog even wachten tot iemand mijn aanmelding goedkeur..

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vinnyb schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:12:
[...]

Ah, jij bent de Belg in ons midden! >:)

Lijkt me goed :) ik heb zojuist ook al een mailtje (in de game) gehad van een of andere dude uit Litouwen... Die doe ik hetzelfde bod als jou.. Voor 1M mag je meedoen ;) Deal?

Wie het eerst komt die het eerst maalt, dus reageer snel!
And proud of it ;)
1M... check...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
Joss schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:30:
[knip]
Ik had bij het maken van mijn team automatisch al 5 sponsors staan... Dat is het max volgens mij? Dus daar kan/hoef ik niets meer te doen.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
ik heb me ook aangemeld voor F1time

ingame naam Darkdemon (Mike Schatens)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
En jawel, nog een vraag van mijn kant.. Ik zou evt. graag mikjn huidige rijder behouden voor dit seizoen, maar ik zie nergens waar ik hem een contract kaan aanbieden... waaro staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
vinnyb schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:28:
En jawel, nog een vraag van mijn kant.. Ik zou evt. graag mikjn huidige rijder behouden voor dit seizoen, maar ik zie nergens waar ik hem een contract kaan aanbieden... waaro staat dat?
Je hebt dit seizoen een random driver, die is voor iedereen ongeveer hetzelfde en is erg goed in verhouden tot je league. Dit zodat iedereen aan het begin een eerlijke kans heeft.
Hem een nieuw contract aanbieden is daarom niet mogelijk, je zult een nieuwe moeten contracteren op de markt, net als een director en designer.

EDIT: Iedereen veel succes vanavond. We rijden allemaal Imola (tracks zijn overigens random, dus volgende week rij ik ergens anders dan jullie :9 )

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo m'n account is eindelijk goedgekeurd.

Iemand nog een teamgenoot nodig? :P

Voeg me dan meteen maar toe op MSN :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Echt een butrace hier. Zat 16 ronden vast achter de nummer 4, gepit, 3 vrije ronden, vervolgens 12 ronden vast achter de nummer 3. Gepit, 6 vrije ronden, 8 ronden vast achter nummer 3. Gepit, toen eindelijk weer vrij, beste rondetijd neer gezet.... Hydraulische problemen, terwijl ik 2e leek te gaan worden, op 8 ronden van het eind :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:25:
Echt een butrace hier. Zat 16 ronden vast achter de nummer 4, gepit, 3 vrije ronden, vervolgens 12 ronden vast achter de nummer 3. Gepit, 6 vrije ronden, 8 ronden vast achter nummer 3. Gepit, toen eindelijk weer vrij, beste rondetijd neer gezet.... Hydraulische problemen, terwijl ik 2e leek te gaan worden, op 8 ronden van het eind :'(
waar zie je dat?? ik kan niets vinden krijg telkend de mededeling dat het kantoor dicht is een uur voor en twee na de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Daan® schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:29:
[...]

waar zie je dat?? ik kan niets vinden krijg telkend de mededeling dat het kantoor dicht is een uur voor en twee na de race
Race weekend > Live race.

Edit: Jij hebt flink zitten prutsen met je brandstof zie ik |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:30:
[...]

Race weekend > Live race.

Edit: Jij hebt flink zitten prutsen met je brandstof zie ik |:(
Yep, heb ergens het brandstof verbruik gemist bedacht ik me vanmorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb even gekeken naar jullie DRP (nogal belangrijk in dit spelletje) en die viel een beetje tegen (tussen de 50 en 80%, waar 85% toch te halen is). Vandaar van mij, extra gratis, een uitleg hoe een goede DQP / DRP te krijgen binnen 20 practice rondjes.

Allereerst, neem even het stukje over DQP/DRP door in de guide: DQP @ F1time (eerst inloggen)

Je hebt waarschijnlijk een coureur met ongeveer 220 DQP punten. (behalve van Ruiswijk, maar dat probleem met zijn coureur komt omdat hij 0% drp had, waardoor de vorm van zijn coureur drastisch is gedaald en zodoende de dqp/drp zijn afgenomen).
Het beste om te doen is om ongeveer 80% van je punten te pakken (in dit geval 176 punten) en deze ongeveer gelijk te verdelen over de 5 specificaties, dus 35 punten bij acc/brak/.../...
Vervolgens ga je in elke run, apart, een ding verhogen of verlagen. Niet teveel, niet te weinig (5 punten?). Tijdens die runs moet je natuurlijk ook gewoon aan je setup werken, vergeet dus niet dat je twee taken hebt! Telkens moet je dan dus kijken of je percentage omhoog of omlaag gaat en de conclusie die je daaruit moet trekken ligt voor de hand.

Vervolgens komt het "lastige", wat niet echt lastig is, maar mensen willen het wel eens vergeten. De DRP! Elke coureur heeft voor de race namelijk meer 'punten' beschikbaar. DRP @ F1time (eerst inloggen)
Deze extra punten (tijdens de race orders zul je zien hoeveel dit zijn) moet je eerlijk verdelen over de 4 (raceline is niet beschikbaar tijdens de race) specificaties. Het makkelijkste is dus even de 4 bij elkaar op te tellen, percentages maken, en de overgebleven punten aan de hand van die percentages verdelen. Zo zal je DRP nooit meer dan 5% zakken ten opzichte van je DQP.

Voor de rest is het trial and error, jullie komen er vast wel uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Laatst online: 03-06 16:26

Jeroen87

Bier Connaisseur

Jeroen van Bogaert, Class 4 - Group 30

Ik ga nu kijken hoe alles werkt. Iemand van wie ik team kan joinen?

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen87 op 27-04-2007 23:27 ]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij heb ik geen balans meer :X Had niet door dat het practicen geld kost 8)7

Hoe groot is mijn probleem nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:30:
Volgens mij heb ik geen balans meer :X Had niet door dat het practicen geld kost 8)7

Hoe groot is mijn probleem nu? :P
Na 1 dag al je team verkloten, das knap _/-\o_
Nouja, dan is het heel simpel, je zult 10 rondjes moeten rijden in de practice (dit kost je niks) en het spelletje vóór dinsdag goed uitdokteren, zodat je wat punten (equals veel geld) binnensleept.

Nieuw team aanmaken is geen optie, wordt 99% zeker niet toegestaan.

Laat het trouwens een goede les zijn voor toekomstige nieuwelingen, read before you act! Het staat namelijk in de OP, op F1Time, en naast de Submit button wanneer je een rondje gaat rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Joss op 27-04-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:34:
[...]

Na 1 dag al je team verkloten, das knap _/-\o_
Nouja, dan is het heel simpel, je zult 10 rondjes moeten rijden in de practice (dit kost je niks) en het spelletje vóór dinsdag goed uitdokteren, zodat je wat punten (equals veel geld) binnensleept.

Nieuw team aanmaken is geen optie, wordt 99% zeker niet toegestaan.

Laat het trouwens een goede les zijn voor toekomstige nieuwelingen, read before you act! Het staat namelijk in de OP, op F1Time, en naast de Submit button wanneer je een rondje gaat rijden.
Mjah :P Heb nu 42 rondjes getest, en uiteindelijk net zo snel geëindigd als m'n 1e rondje 8)7 Afstelling maakte geen fuck uit, alleen die DQP maakte een beetje verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Afstellingen maken wel degelijk uit, tussen een goede en slechte afstelling zit zo'n 3 seconde. Maar je moet natuurlijk wel goed kijken wat je wil; snel zijn in 1 sector? Gemiddeld zijn in 2 sectoren? Of Alles over drie sectoren gemiddeld nemen? De optimale strategie verschilt van circuit tot circuit.

Probeer ook de circuit-specificaties (links in het practice scherm) te begrijpen (sharp., dynam. & surface). Één ding dat je misschien al had gezien zal ik verklappen :P ; de nummers bij surface staan voor 100% gelijk aan je suspension in die sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:53:
Afstellingen maken wel degelijk uit, tussen een goede en slechte afstelling zit zo'n 3 seconde. Maar je moet natuurlijk wel goed kijken wat je wil; snel zijn in 1 sector? Gemiddeld zijn in 2 sectoren? Of Alles over drie sectoren gemiddeld nemen? De optimale strategie verschilt van circuit tot circuit.

Probeer ook de circuit-specificaties (links in het practice scherm) te begrijpen (sharp., dynam. & surface). Één ding dat je misschien al had gezien zal ik verklappen :P ; de nummers bij surface staan voor 100% gelijk aan je suspension in die sector.
Die balkjes onderaan, daar heeft de coureur aan wat het beste lijkt toch? Dus als er 2x 50-53 staat, en 1x 20-30 ga ik voor 45 ongeveer.

Maar daardoor werd de tijd alleen maar langzamer :( Ook met andere dingen, de eerste tijd met alles op 50(%) was het snelste 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Misschien moet je ook kijken welke sectoren relatief en absoluut het langst duren, waar het meeste tijd te winnen is. Vergeet niet dat F1Time écht uitgebreid is namelijk ;) . Zo zul je zien dat als je alles perfect op 1 sector afstelt, dat je daarmee de snelst mogelijke tijd in die sector zal zetten.

Ook handig om te weten is dat de rondetijden natuurlijk random zijn, dus er zit een fluctuatie in van + / - 0.5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Ik zit ook in Class 4 - Group 29.

Je kan zeker alleen teamen met een manager uit dezelfde Class en Group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
We could not accept your application at this time. Possible reason may be: "Fake personal information provided.".

We have deleted your account.
Terwijl ik alles goed invul. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Exitium op 28-04-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169853

Het is zeker no even uitdokteren hoe alles werkt, maar begin het nu wel te begrijpen :)
Heb in iedergeval niet vergeten teweinig brandstof mee te nemen zoals sommige deden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Exitium schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:54:
[...]

_O-

Mijn adres:

Bladiebla 1

2222AB
Rijs

8)7 en dat was wel geaccepteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik ben inmiddels ook ingedeeld: Class 4 Group 29 (Peter Semper).

iemand hier die in dezelfde klasse zit en nog een teamgenoot zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Exitium schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:54:
[...]
Wat zijn je gegevens als ik vragen mag? Dan zal ik dat even ingame aan een admin doorspelen, als het nog nodig is.
Argos schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:23:
Ik zit ook in Class 4 - Group 29.

Je kan zeker alleen teamen met een manager uit dezelfde Class en Group?
Klopt, maar dat is natuurlijk ook logisch ;) In de startpost staan al een paar C4G29ers.

[ Voor 27% gewijzigd door Joss op 28-04-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Typefoutje in de startpost, ik zit in G29 en niet in G30.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 28-04-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Sempy schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:06:
Ik ben inmiddels ook ingedeeld: Class 4 Group 29 (Peter Semper).

iemand hier die in dezelfde klasse zit en nog een teamgenoot zoekt?
Wij zijn 1 team 8)

Ik ben dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13:37

Martinspire

Awesomeness

Ik probeer het ook maar weer es een keertje (zo'n managerspel).

Ik zit nu in Class 4 - Group 30 met als username: GameAddict

Zit nu ff te kijken wat ik allemaal kan doen, maar ziet er best leuk uit!

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Joss schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:15:
Wat zijn je gegevens als ik vragen mag? Dan zal ik dat even ingame aan een admin doorspelen, als het nog nodig is.
Inlognaam die ik gebruikt heb is Exitium, heb net m'n tweede afwijzing gekregen met bij reden: ""

Maar even op dat mailtje gereageerd met de vraag wat er fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zou je 308 km met een pitstop kunnen doen? Een regenrace met temperaturen tussen de 14 en 18 graden lijkt me niet erg zwaar voor de banden en het is maar 4 km meer dan de 150 waarna je banden versleten zijn.

Nog iemand uit groep 29 die een teammate zoekt trouwens?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:04:
Zou je 308 km met een pitstop kunnen doen? Een regenrace met temperaturen tussen de 14 en 18 graden lijkt me niet erg zwaar voor de banden en het is maar 4 km meer dan de 150 waarna je banden versleten zijn.

Nog iemand uit groep 29 die een teammate zoekt trouwens?
Ik heb nog niet vaak wet-tires zien ontploffen, 1 stopper is dus vast wel mogelijk, moet je wel een redelijke DRP en setup hebben natuurlijk.

@Exitium: Ik heb ook even een PMtje gedaan naar de gamemaster, we zullen zien wat het opleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 28-04-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:17:
[...]

Ik heb nog niet vaak wet-tires zien ontploffen, 1 stopper is dus vast wel mogelijk, moet je wel een redelijke DRP en setup hebben natuurlijk.
DQP zit net onder de 82. Of mijn setup goed is weet ik niet. Ik heb maar 10 rondjes gereden en ben toen maar gestopt omdat het alleen maar langzamer werd bij verdere veranderingen en ik denk dat het zo dan wel redelijk is voor een eerste race. Misschien dat ik toch maar 2 stops doe (dan met een vroege) want ik wil de eerste race wel uitrijden :)

Benzineverbruik zit ik ook een beetje mee. Wat ik nu heb gedaan is 10 liter er in en maar kijken hoe veel rondjes je door kan rijden (waren er 3), maar of dit helemaal de manier is om dat te testen vraag ik me af.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:25:
[...]
Benzineverbruik zit ik ook een beetje mee. Wat ik nu heb gedaan is 10 liter er in en maar kijken hoe veel rondjes je door kan rijden (waren er 3), maar of dit helemaal de manier is om dat te testen vraag ik me af.
Totaal verkeerde techniek. De aan te raden techniek is alst volgt:
Stop iets van 60 tot 100 liter in je tank (afhankelijk van strategie: 60-3stop 80-2stop 100-1stop). Vervolgens rij je alle 12 ronden tegelijk, dus niet spreiden over 3 runs, alles tegelijk is een betere graadmeter. Vervolgens ga je kijken hoeveel brandstof er in totaal verbruikt is, maar je moet er rekening mee houden dat een in en uit-lap niet op full-speed wordt gereden, dus de meesten laten deze 2 ronden buiten te berekening.
Je houdt dan dus 10 ronden over, en de hoeveelheid brandstof die daarin verbruikt wordt. Aan de hand daarvan krijg je een 90-95% zekere brandstofverbruik per rondje, je zult dus nog een veiligheidsmarge in moeten bouwen voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nu ook de "practise results" gevonden. Ik doe het nog niet eens zo slecht, met 10 rondjes testen als 2e gekwalificeerd van de 15 die al gereden hebben. De nr1 is 0.8s per ronde sneller, maar heeft 34 ronden getest.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Zucht, veel te veel practise runs gereden, ben al blut nu :(
Maar ja, je wordt zo in diepe gegooit, dat je in begin echt veel instellingen moet checken.
En ik snap eerlijk gezegd de licht/donkergroene balken ook niet, wat je driver suggest om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:01:
Zucht, veel te veel practise runs gereden, ben al blut nu :(
Maar ja, je wordt zo in diepe gegooit, dat je in begin echt veel instellingen moet checken.
En ik snap eerlijk gezegd de licht/donkergroene balken ook niet, wat je driver suggest om te verbeteren.
Ach ja, ik heb ook 6 miljoen uitgegeven aan spare parts omdat ik bang was dat er wat kapot ging en ik niks had. Ik hoop dat het een goede investering blijkt te zijn ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik ben dit spelletje ook wat aan het proberren. Ik zit dus in Class 4 - groep 29

Nu schijnt het een voordeel te zijn als je met iemand een team vormt, dus heeft iemand nog een plekje? :P

Ik heb trouwens net op een circuit getest voor m'n aerodynamica pakket, en nu zijn die 3 onderdelen dus iets beter geworden. Reserve-onderdelen had ik echter al gekocht, dus dat was niet zo slim? Ik snap ook niet waar ik de revisies voor kan gebruiken van de motor bijvoorbeeld. Waarom zou ik daarmee willen wachten? Ik kan het alleen niet vinden :P

Blijven de resultaten van de test eigenlijk behouden zodat ik ze later nog eens terug kan zien al zou ik dat willen? Zo ja, waar kan ik dat vinden? :p

[ Voor 57% gewijzigd door Getah op 28-04-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Getah schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:24:
Ik ben dit spelletje ook wat aan het proberren. Ik zit dus in Class 4 - groep 29

Nu schijnt het een voordeel te zijn als je met iemand een team vormt, dus heeft iemand nog een plekje? :P
Ik weet niet 100% zeker waar het is, maar als je naar Office of Info Center gaat, zie je ergens een kopje met Create/Join team. Daar kun je zien welke teams nog geen teamgenoot hebben, en kan je hen een aanbod doen.
Ik heb trouwens net op een circuit getest voor m'n aerodynamica pakket, en nu zijn die 3 onderdelen dus iets beter geworden. Reserve-onderdelen had ik echter al gekocht, dus dat was niet zo slim? Ik snap ook niet waar ik de revisies voor kan gebruiken van de motor bijvoorbeeld. Waarom zou ik daarmee willen wachten? Ik kan het alleen niet vinden :P

Blijven de resultaten van de test eigenlijk behouden zodat ik ze later nog eens terug kan zien al zou ik dat willen? Zo ja, waar kan ik dat vinden? :p
Zou het niet beter zijn geweest om je eerst even in te lezen dan? Nu heb je wellicht al geld over de balk gegooit. Op het moment dat jij aero test doet, worden drie onderdelen verbetert, wat zowel effect heeft op je reserve onderdelen, als op je prototype en wat al op je wagen zit. Het maakt dus niet veel uit.

Waarom je zou wachten met je revisions? Lijkt me duidelijk, hoe meer je (de respectievelijke test) test en rijdt, hoe beter je motor/gearbox/banden worden. Je zult dus goed om moeten springen met je 2/3 revisions, en niet alle drie na de eerste 4 races al gebruikt hebben bijvoorbeeld ;)
Resultaten blijven niet behouden, ze worden bij elkaar opgeteld, tot je een revision doorvoert.

[ Voor 54% gewijzigd door Joss op 28-04-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Getah schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:24:

Je kan mij (Black Sheep Racing) een offer doen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Joss schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:38:
[...]

Ik weet niet 100% zeker waar het is, maar als je naar Office of Info Center gaat, zie je ergens een kopje met Create/Join team. Daar kun je zien welke teams nog geen teamgenoot hebben, en kan je hen een aanbod doen.

[...]

Zou het niet beter zijn geweest om je eerst even in te lezen dan? Nu heb je wellicht al geld over de balk gegooit. Op het moment dat jij aero test doet, worden drie onderdelen verbetert, wat zowel effect heeft op je reserve onderdelen, als op je prototype en wat al op je wagen zit. Het maakt dus niet veel uit.

Waarom je zou wachten met je revisions? Lijkt me duidelijk, hoe meer je (de respectievelijke test) test en rijdt, hoe beter je motor/gearbox/banden worden. Je zult dus goed om moeten springen met je 2/3 revisions, en niet alle drie na de eerste 4 races al gebruikt hebben bijvoorbeeld ;)
Resultaten blijven niet behouden, ze worden bij elkaar opgeteld, tot je een revision doorvoert.
Dus zolang ik geen revision gebruik wordt m'n auto niet beter dan die nu is? Dan kun je dus beter héééél lang wachten :p
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:44:
[...]

Je kan mij (Black Sheep Racing) een offer doen :)
Oh ok, gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En geaccepteerd :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Joss, zou je die namen even uit je quote kunnen filteren.
Ik denk dat de meeste mensen niet door hadden, dat game echte naam publiek maakt en ik denk dat sommige nu al gelijk namen aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:30:
Joss, zou je die namen even uit je quote kunnen filteren.
Ik denk dat de meeste mensen niet door hadden, dat game echte naam publiek maakt en ik denk dat sommige nu al gelijk namen aangepast hebben.
Uit mijn quote? Of uit de startpost? Ik heb alleen maar namen neergezet van mensen die die hier in het topic vermeld hebben, dus ik denk niet dat die er moeite mee hebben.

Graag wil ik je ook even wijzen op dit bericht, op F1Time:
Fake Names
By Jon Payton 2007-03-20 22:10:45
It has come to our attention that a number of players are using fake names, often switching to a fake name after their account has been activated. When you signed up you agreed that personal details submitted are correct. Please ensure that this remains the case throughout the time you are playing F1time. You all have about a week to correct this before action will be taken.
Als je je naam aanpast, wordt dit automatisch doorgespeeld naar de GM's, die je daarna hiervoor kunnen verwijderen.

[ Voor 39% gewijzigd door Joss op 28-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Tja, dan gaan ze spelers verliezen.

Er is een verschil tussen, echte info geven voor admin doeleinden of zoals zij het doen, het ongewenst publiekelijk toegangelijk maken.

En, ja ik heb er wel moeite mee, wist namelijk niet, dat de echte info publiekelijk zou worden gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door bangkirai op 28-04-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:56:
Tja, dan gaan ze spelers verliezen.

Er is een verschil tussen, echte info geven voor admin doeleinden of zoals zij het doen, het ongewenst publiekelijk toegangelijk maken.

En, ja ik heb er wel moeite mee, wist namelijk niet, dat de echte info publiekelijk zou worden gemaakt.
Daar zijn policy's voor, compleet je eigen schuld dus.
http://www.f1time.com/privacy_policy.php
http://www.f1time.com/member_rules.php

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 28-04-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Dan nog, graag verzoek om die namen lijst op tweakers hier aan te passen.

En yup, ik heb al unsubscribe mail gestuurd naar die gasten, zoals in start email uitgelegd werdt.
Jammer, dat ze geen systeem hebben met nickname.
Beetje raar, dat ze wel een user naam willen.....
Je zou denken, dat de usernaam dan gebruikt zou worden.

Eigen schuld yup, dus zit het nu op te ruimen.
Graag vriendelijk verzoek om even mee te werken en je quote aan te passen.

[ Voor 72% gewijzigd door bangkirai op 28-04-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:06:
Dan nog, graag verzoek om die namen lijst op tweakers hier aan te passen.
Ik vind het eigenlijk wel handig, maar ik denk niet dat het een probleem is om jouw naam uit de startpost te halen. Uit privacyoverwegingen zou het inderdaad beter zijn als ze werken met nicknames en dat je je echte naam kan verbergen in het spel (zoals in Hattrick), maar dat is nu eenmaal niet het geval. Misschien een optie om er een topic over te starten op het forum van f1time.com (ik denk dat het daar meer nut heeft als hier ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:10:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel handig, maar ik denk niet dat het een probleem is om jouw naam uit de startpost te halen.
Zijn naam staat niet in de startpost, daar staan alleen de namen van mensen die hun naam in dit topic vermeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Nou nee, want de info staat hier nu ook gepost.
Ik ben al ge-unsubscribe als dat gedeelte tenminste goed werkt.

Maar ja, kwestie van eigen schuld en geen spelletjes joinen als je net duffe kop hebt :D
Eerst even weer de privacy policies weer lezen, maar was al tijd geleden, dat ik een online spelletje wou proberen.
Jammer, lijkt mooi spel, maar vind het beetje onzin, dat ze real name etc gebruiken, zonder het zeer duidelijk aan te geven, ik ging er van uit, dat de username degene zou zijn, die openbaar was en de rest voor admin stuff.

Tja, harde les :D
Nouja, hopelijk werkt jos ook even mee en dan is het weer opgeruimt.
Mijn naam staat hier wel gequote, zou ik graag even opgeruimt zien staan.
Degenen die geen bezwaar hebben, zullen hun namen hier wel posten, als ze contact willen hebben met made tweakers/gotters als je dat verzoekt.
Niet nodig om maar gelijk alle namen van nieuwelingen in f1time hier op tweakers te quoten en dan vragen, hey wat is je nick hier....

[ Voor 21% gewijzigd door bangkirai op 28-04-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
bedankt jos!

Veel plezier trouwens met spel, ziet er zeer goed uit, maar ik wacht wel totdat ze een nickname game maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
bangkirai schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:17:
bedankt jos!

Veel plezier trouwens met spel, ziet er zeer goed uit, maar ik wacht wel totdat ze een nickname game maken.
Als je de policy vantevoren had gelezen, had je nog een nepnaam op kunnen geven. Dat wordt nu heel lastig natuurlijk, tenzij je even een ander IPtje neemt :P

Ik was alweer vergeten van die vraag, sorry daarvoor, achteraf niet goed geweest.

Nu weer back on topic.
Mijn Q was dramatisch :| Sta 0.3s voor mensen waar ik normaal een seconde vanaf sta... Kan me niet voorstellen dat het aan mij ligt, zit bijna aan mn max. qua setup/dqp. Dus of Kyalami is een circuit waar alles dicht op elkaar zit, of de concurrentie heeft wat extra's gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik heb me paar dagen geleden ook aangemeld. Uiteraard ook de klassieke beginnersfouten gemaakt en toen pas dit topic goed doorgelezen ....

Ik zit in Class 4 Group 29. naam ingame is Nanno Marcinga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe kom ik er achter wat het benzineverbruik is? Of moet je maar wat gaan gokken met die liters? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:37:
Hoe kom ik er achter wat het benzineverbruik is? Of moet je maar wat gaan gokken met die liters? :?
Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik zit voor komende race een beetje met een twijfelgeval voor de banden. De weersverwachting zegt dat er 3mm regen gaat vallen en de laatste paar minuten 6mm. Moet je bij 3mm al overstappen op intermediates of kan je dan gewoon op droogweerbanden doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:16:
Ik zit voor komende race een beetje met een twijfelgeval voor de banden. De weersverwachting zegt dat er 3mm regen gaat vallen en de laatste paar minuten 6mm. Moet je bij 3mm al overstappen op intermediates of kan je dan gewoon op droogweerbanden doorrijden?
Daar zit ik ook over te twijfelen. Bij 1 mm ben je sneller op droogweerbanden, daar ben ik in mijn qualificatie al achter gekomen. Na 20 minuten 3 mm, na 1.27u 6mm.

In het forum van F1time staat dat je er trial en error achter moet komen door te testen met de banden als je de kans krijgt. Valt ook wat voor te zeggen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Mijn bevindingen (ik speel ook pas 1 seizoen mee) is dat vanaf 4/5mm de intermediates sneller zijn. Daarvoor de droogweer nog, alleen ik weet helaas ook nog niet hoeveel deze banden slijten als er een laagje water aanwezig is, als het goed is minder, dacht ik :X

Mijn race wordt trouwens verreden in 34 tot 37 graden, dus ik zal een 3 stop moeten doen op mediums.

[ Voor 16% gewijzigd door Joss op 30-04-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb me ook maar eens aangemeld.

alleen waarom is die guide er nog niet in 't nederlands :X
hier zit namelijk het levende bewijs dat je zonder engels te kunnen toch vwo kunt doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mjah, dan snap ik het nog niet :P

Ik begin de race met 50L, hoe ver kom ik daar mee op Turkije? Is bij 1 pitstop 80L en daarna nog 50L genoeg voor 58 ronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zo zit in C4 G32. gelieve mij in de Start post te zetten dat ik alleen ene 'mark' ben :+
snap d'r tot nu toe nog maar weinig van maargoed, zal wel kijken :P

overigens net als erik (Traguardo) F1competitie gedaan alleen de uitdaging was weg in klasse 3 (of was 't nu 2?) verder ook Batracer gedaan (samen met hem nog in een team gezeten en kampioen geworden). alleen vind ik het hier erg vervelend dat het engels is.

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 30-04-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
GoldenSample schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:55:
alleen vind ik het hier erg vervelend dat het engels is.
Mja, daar kan ik je helaas niet bij helpen. De rules is iets wat niet in de vertaal-tool zit :X Bovendien zou het ook een hels karwei zijn, voor die 5 mensen die Nederlands hebben ingesteld als taal.

Mocht je specifieke vragen hebben, stel ze gerust.
Angeloonie schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:49:
Mjah, dan snap ik het nog niet :P

Ik begin de race met 50L, hoe ver kom ik daar mee op Turkije? Is bij 1 pitstop 80L en daarna nog 50L genoeg voor 58 ronden?
Ik geef het zowaar op een presenteerblaadje en je snapt het nog niet? Volgensmij maak je geen gebruik van de tips (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/help.png) noch heb je de guide/rules gelezen, is het wel?

In ieder geval, hoe je achter het verbruik kan komen (ik kan je dat niet vertellen, ieder circuit is anders, iedere motor heeft een ander verbruik, je setup verandert het verbruik etc etc). Eerst doe je natuurlijk gewoon je practice, vervolgens ga je naar warmup, daar start je met 70 liter in je tank en stel je 12 laps in. Je coureur rijdt dan 12 ronden achter elkaar. Vervolgens druk je op de +jes (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/showhide.png) naast de laps om achter het verbruik in die ronde te komen. Om vervolgens een accuraat verbruik te krijgen, moet je de techniek gebruiken die ik dus eerder heb verteld hier.

In het algemeen wordt gezegd dat je met 280 liter iedere race uit kan rijden. Meeste races liggen tussen de 230 en 260 liter, maar daar moet je nooit vanuit gaan, altijd in de warmup je 12 ronden gebruiken voor het brandstofverbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 30-04-2007 16:16 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.