Je DQP is van twee dingen afhankelijk: je coureur en het circuit. Zo zal je in Monaco nauwelijks de kerbs willen gebruiken en wil je op Monza/Spa veel top speed. Afhankelijk van je coureur (met name racelijn van de coureur) zullen de waarden verschillen met je teamgenoot. Maar inderdaad, de optimale DQP is op IEDER circuit anders, héél anders.
Angeloonie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:22:
Alleen m'n hele pitstrategie naar de knoppen, ipv in rondje 15 in rondje 8 al naar binnen voor 140L, en daarna in rondje 17 ALWEER een pitstop die pas in rondje 45 had moeten komen, waardoor ik nog eens 60L benzine er bij had. Dus in feite dik 38 ronden met 180L oid rondgereden

En dan nóg een keer moeten pitten in lap 40 oid. Allemaal omdat die banden veels te snel slijten en klappen

Zeker een paar aanrijdingen gehad? Ik zou jou (en iedereen) willen adviseren om met 0 overtaking, 0 blocking de race in te gaan. Elke puntje dat je zet bij een van de twee, verhoogt de kans op een crash (met een ander coureur) dramatisch. Bij 0/0 zal je niet zogauw iemand inhalen (pas bij een redelijk verschil in laptimes), maar je zal ook 100% zeker nooit tegen iemand op rijden, danwel iemand tegen jou oprijden. Zo zal je strategie ook niet naar de klote gaan en dat is op dit moment voor jullie tijdens het leerproces erg belangrijk. Zet hem op de zogenaam 0/0 dus
Elk circuit heeft zijn eigen specifieke DQP/DRP. Zie hierboven
GoldenSample schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:06:
lol 4e geworden, had 3 stopper willen maken op medium maar werden er 5, kwam wel uit qua feull alleen tig ontplofte banden, zonder dat had ik wel 1e geworden denk...
verder over die afstelling, ging op de coureur af wat volgens de balken fout was maar ging toch sneller?
moet het nog maar eens goed uitdokteren
de drp hoe je die achterhaald snap ik 0 van, zat voor dqp op 69% en in de race op 48 qua drp

Over het algemeen, eigenlijk in alle gevallen, vertellen de balken de waarheid, en lult je coureur (afhankelijk van zijn kwaliteit) maar wat raak.
Wat DQP -> DRP betreft; het is eigenlijk heel simpel, niet te moeilijk nadenken. Allereerst moet je er voor zorgen dat je AL je punten gebruikt bij je DQP. Zoniet, dan moet je het aantal punten dat je overhebt even onthouden/opschrijven. Als je dan naar race orders gaat, staat er onder de 4 specificaties een getal (de punten die je op dat moment nog kunt verdelen). Als je bij je DQP niet al je punten hebt gebruikt, trek die er dan eerst even af.
Je hebt nu dus 4 specificaties (met daarachter fictieve getallen)
Acceleratie 40
Remmen 50
Top speed 30
Kerb use 40
Points left: 80
Je moet deze punten die over zijn nu niet gelijkmatig verdelen natuurlijk, maar je zal meer punten toe moeten wijzen, aan iets wat in de DQP veel punten nodig had (en weinig punten bij hetgeen weinig punten nodig had). Dieper ga ik er echt niet op in, want ik maak het nu al erg makkelijk vind ik zelf

Ohja, gebruik van rekenmachine is meestal wel handig, niet lukraak punten toewijzen
Jeroen87 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:50:
Mijn DQP is 78%.....nu krijg ik de melding: oversteering, need more grip en oversteering, need more speed (wat mag ik laten zakken om deze omhoog te krijgen, aangezien mijn punten op zijn.)..iemand die weet wat ik hiervoor moet aanpassen?
Wat je coureur zegt heeft GEEN invloed op de DQP. Alleen het gele balkje in de grafiek zegt wat over je DQP, namelijk het percentage waar je dan op zit. DQP is dus alleen af te lezen uit die grafiek (en als je op het plusje naast je laatste lap drukt). DQP krijg je dus alleen door trial and error, puntjes toevoegen, puntjes eraf halen en telkens goed letten op wat het percentage doet. Overigens zit er randomness in het percentage, van ongeveer 3%. Dus het kan zijn dat je de ene keer 79 hebt en de andere keer 82 met dezelfde waardes.
Jeroen87 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:50:
En volgens mijn stat bars die mijn coureur aangeeft, zit ik nu zo goed als op de maximum configuratie, wat me gek lijkt aangezien ik ergens 22% moet kunnen verbeteren....geen flauw idee waar.
Zie hierboven, de balkjes en het commentaar van je coureur hebben niet te maken met de DQP. DQP is (volledig) onafhankelijk van setup. Ik zet het tussen haakjes, omdat er wel wat randomness in zit en dit zou kunnen komen van bijvoorbeeld zachtere suspensie=meer kerb use, maar dit is nog nooit bewezen.
Ook in je laptijden zit een randomness en wel een vrij grote. Een van de minpunten van F1time, naar mijn mening, want het verschil kans soms wel een hele seconde bedragen, afhankelijk (wederom) van je coureur. Ga er maar vanuit, want het is zo, een betere DQP is altijd beter. Je banden slijten bijvoorbeeld minder, je rijdt constanter, verbruikt relatijd minder brandstof etcetera.
De eerste drie promoveren en de laatste 12 (geloof ik) degraderen. In de C4 kan je echter voorlopig niet degraderen.
Zo, dat was het weer, vragenuurtje met Joss