Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.158 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:02
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijdert.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1manager als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 5 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Practice, warmup, qualify... RACE!

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. De eerste 10 rondjes zijn op dit moment 'gratis'. Daarna moeten je brandstof en bandenkosten gaan betalen. Je KAN tot 50 ronden rijden, maar het is absoluut beter voor je economie om binnen de 20 rondjes te blijven.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 12 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt. Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit)

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden (doe dit als ze op 1 race remaining staan, niet eerder, niet later!), maar diegene die na 4 races nog niks lijken te hebben geleerd wil je natuurlijk liever vervangen.

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 10 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden geldt over het algemeen:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M, 50 rondjes kosten 1.25M, dus je kosten zijn in totaal (ongeveer) 2.75M voor een test!

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste drie races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (ookal is nog niet bekend hoeveel dat gaat kosten).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, maar op het moment hoeft daar nog niet voor betaald worden. Dit zal over enkele maanden wel het geval zijn. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, of meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd).

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel 1 : Het F1Time (Online Formule1 Management) topic (996 posts in 16 dagen - 62 per dag)

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C3G5
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G6
Angeloonie - Vincent Dinkela
NelisNR1 - Nils van Lokven

C3G7
Vinnyb - Vincent Blanken
Visscher - Paul Visscher

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
Getah - Joost Janson
irmscher - Nanno Marcinga
Requiem19 - Tim Mosmans
Sqil - Mark Sqil
Exitium - Danny de Man

C3G9
Grrrrene - Rene Gerritsen
geepee - Ger Peeters
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
Kiff - Bart Olefs

C3G10
TafkaT - Pieter van den Heuvel
B-Force - Bart Rietveld
odan - Patrick Schuring
Game Error - Stef Flierman
3xNix - Ary Luyendijk
henknap - Henk Nap

C3G12
Yagermeister - Sven Dohmen

C3G14
Joss - Reggie Biemans

C4G14
Remco Tr - Remco Trouw
Slaapje - Sven Stikvoort

C4G16
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C4G17
Darkdemoman - Mike Schatens
Jeroen87 - Jeroen van Bogaert
DJMantri - Martin Spierings
Vos1988 - Martijn Vos

C4G18
rammsteinfan - Kevin Weerman
ByteMe72 - Maarten de Cock
Joane - Reamon van Ruiswijk
Marzman - Marcel Schaap
Sempy - Peter Semper
Daan® - Daan Vos

[ Voor 212% gewijzigd door Joss op 12-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

_/-\o_ _/-\o_

En deeltje 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Geweldig snel :9 Neem aan dat deeltje 2 niet binnen 16 dagen vol is, zou te gek voor woorden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou, ik ga voor de volgende race wat meer risico nemen, doel is zo'n 10L benzine overhouden aan het einde van de race. En betere pitstrategie proberen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb eindelijk weer een normale race voor de boeg, wat weer betreft. Tussen de 26 en 30 graden :) Gewoon normale strategie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199453

Heb me net aangemeld, kijken of ik iemand zn ass kan kicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 199453 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:04:
Heb me net aangemeld, kijken of ik iemand zn ass kan kicken :)
Tis geen boks-spelletje he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:59:
Ik heb eindelijk weer een normale race voor de boeg, wat weer betreft. Tussen de 26 en 30 graden :) Gewoon normale strategie dus :)
Banden slijten bij minder 10C toch veel minder dan 30C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:11:
[...]

Banden slijten bij minder 10C toch veel minder dan 30C?
Bij ongeveer 15C het minste, alles er boven en onder zorgt voor meer slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Bij ongeveer 15C het minste, alles er boven en onder zorgt voor meer slijtage.
Thanks voor de tip :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Eerste overwinning is binnen, hoera hoera _/-\o_

Plek 2 in het team kampioenschap, 21 miljoen op de bank, dit gaat als een tierelier :D.

Had trouwens een DRP van 89 %, en verdorie 46 liter fuel over. Dat kan beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had aan het eind van deze race 29.9 liter brandstof over, da's al beter dan de 60 (ofzo) vorige keer :D Maar het kan dus nog strakker, ik ga mijn veiligheidsmarge maar 's van 10% naar 3% brengen :Y)

En ik heb weer mazzel gehad. GeePee had versnellingsbakproblemen en later, net na zijn pitstop, jwisgerhof ook. Ben uiteindelijk 2e geworden, want de teammaat van jwisgerhof was iedereen te snel af. Ik eindigde op +1 lap en de rest op minstens +2 laps :o

Ohja, Joss... M'n DRP was een betreurenswaardige 71% :X :X :X

Edit: Het ziet er naar uit dat ik nog wel 's kan promoveren, aangezien ik nu 2e sta. Als ik volgende race 2e of 3e word, promoveer ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 12-05-2007 00:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Had 11 rondes voor het eind nog 59 liter over, precies volgens planning. DRP was 74%, terwijl ik nooit boven de 69% geweest ben in m'n practice/warmup/qual. Ging zelfs achteruit in m'n Q. :/ Jammer dat ik uitviel anders was ik derde geweest. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, voorlopig sta ik 2e op de grid, achter jwisgerhof :( Naja, in de practice en warmup was ik sneller, dus het zal weer spannend worden :) M'n DQP was dit keer iig een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Benzine klopte bij mij aardig. Ik had 11 liter over, maar bij elke stop en start 2 liter meer meegenomen dan ik nodig had en dus ook 5 liter over kunnen hebben. Wel was ik de langzaamste van het veld, maar ik wilde ook een keer niet mijn motor opblazen :) Volgende keer verwacht ik weer niet te snel te zijn, maar wil ik wel sneller qualificeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 20:34

_Z3

Even vraagje over de DRP, ik had de DQP tijdens practice op 82% (na 15 rondjes), na de race staat de DRP op 78%, ik heb de methode van Joss gevolgd om DQP en de DRP te bepalen, DQP eerst gelijk verdelen en stappen verhogen/verlagen. En de punten goed verdeelt bij de race orders. Moet ik dit nu dus verder finetunen om de DRP boven de 85% te krijgen of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
henknap schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:23:
Even vraagje over de DRP, ik had de DQP tijdens practice op 82% (na 15 rondjes), na de race staat de DRP op 78%, ik heb de methode van Joss gevolgd om DQP en de DRP te bepalen, DQP eerst gelijk verdelen en stappen verhogen/verlagen. En de punten goed verdeelt bij de race orders. Moet ik dit nu dus verder finetunen om de DRP boven de 85% te krijgen of zie ik nog iets over het hoofd?
Gewoon finetunen inderdaad. Vaak is het ook een kwestie van geluk hoor, mij lijkt 90% ook niet altijd binnen 15 ronden. Het mooiste/makkelijkste is een circuit waar slechts 1 van de 5 stats omhoog hoeft te gooien. Dan weet je van het begin af aan dat als de DQP stijgt bij het afhalen van punten, die punten alleen maar bij die ene stat opgeteld moeten worden.
En wat DQP->DRP betreft, door afronding kan je dqp->drp maximaal 4 zakken en 4 stijgen. Je hebt dus deze keer pech gehad met de afronding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 08:34
Nou ik sta momenteel met een DQP 87% gekwalificeerd op 1:34.693

hopen dat ik deze keer de pole position kan pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Gewoon finetunen inderdaad. Vaak is het ook een kwestie van geluk hoor, mij lijkt 90% ook niet altijd binnen 15 ronden. Het mooiste/makkelijkste is een circuit waar slechts 1 van de 5 stats omhoog hoeft te gooien. Dan weet je van het begin af aan dat als de DQP stijgt bij het afhalen van punten, die punten alleen maar bij die ene stat opgeteld moeten worden.
En wat DQP->DRP betreft, door afronding kan je dqp->drp maximaal 4 zakken en 4 stijgen. Je hebt dus deze keer pech gehad met de afronding.
OK, thx. Voeg mij maar toe trouwens aan de TS, zit in group 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn auto heeft zwaar geleden onder vorige race :X Alles was +/- 50% :X Het kost me dus een godsvermogen om die auto weer een beetje racewaardig te krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:22:
Mijn auto heeft zwaar geleden onder vorige race :X Alles was +/- 50% :X Het kost me dus een godsvermogen om die auto weer een beetje racewaardig te krijgen :o
lol :+

Ik repareer 2-3 onderdelen zodat ze boven de 90% komen, en de rest vervang ik gewoon elke race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik heb gisteren de race niet kunnen volgen, maar zie nu dat ik toch nog vijfde ben geworden. Niet gek, aangezien m'n DQP/DRP helemaal niks was deze race (55%/62%). Benzineverbruik had ik voor deze race perfect berekend, had voor de zekerheid 8 liter extra meegenomen en die zaten er aan het eind ook precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:27:
[...]

lol :+

Ik repareer 2-3 onderdelen zodat ze boven de 90% komen, en de rest vervang ik gewoon elke race :+
En wat denk je daarmee te winnen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar dan heb ik dus in 1 race onderdelen van 95% naar 55% gesloopt??? Komt dat door die erg lage DRP van 71% dan? :o Moet ik na komende race m'n auto nog repareren of komt er een nieuw model?

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 12-05-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:28:
[...]

En wat denk je daarmee te winnen? :9
Geen mechanical uitvalbeurten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
Ik heb me ook geregistreerd morgen beginnen _/-\o_

Maar ik ben ook nog actief bij f1competitie is een stuk eenvoudiger kwa opties etc, en daarom was ik dus opzoek naar een alternatief.
Ik ben ook een tijd actief geweest bij F1REM http://www.f1rem.com/ (F1 Real Manager).
Maar is de lay-out compleet onoverzichtelijk en kwa snelheid niet om naar huis te schrijven.

En uiteraard hopend dat dit spel gereleased wordt;
http://www.gprm.co.uk/ is al 5 jaar in ontwikkeling om de ultieme f1manager te maken, maar nog steeds geen release. :/

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:38:
Maar dan heb ik dus in 1 race onderdelen van 95% naar 55% gesloopt??? Komt dat door die erg lage DRP van 71% dan? :o Moet ik na komende race m'n auto nog repareren of komt er een nieuw model?
Kan door je lage DRP komen, ja. Maar bijvoorbeeld ook... Als het asfalt hobbelig en ruw is, zal je ophanging sneller slijten. Als je veel vleugel af heb gesteld, zullen je vleugels sneller slijten. Als je coureur veel/hard moet remmen, zullen je remmen en electronica sneller slijten.
Leuk hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb me ook aangemeld en meteen een mailtje naar een maatje van me gestuurd die zal ook zeker te weten gaan registreren.

Ben benieuwd. Klinkt echt koel allemaal!

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hari-Bo schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:48:

Maar ik ben ook nog actief bij f1competitie is een stuk eenvoudiger kwa opties etc, en daarom was ik dus opzoek naar een alternatief.
Ik ben ook een tijd actief geweest bij F1REM http://www.f1rem.com/ (F1 Real Manager).
Maar is de lay-out compleet onoverzichtelijk en kwa snelheid niet om naar huis te schrijven.

http://www.gprm.co.uk/ is al 5 jaar in ontwikkeling om de ultieme f1manager te maken, maar nog steeds geen release. :/
Dat GPRM ziet er iig er geavanceerd uit. Is denk ik niet browserbased he? Tenminste, als ik die screen (http://www.gprm.co.uk/ima.../GPRM_Race_Screenshot.JPG) zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125474

Ik heb iets raars, sinds vanmorgen zit ik plots in een team (ik had vroeger m'n eigen), maar ik was alleen. Maar ik heb zelf niet van team veranderd.
Ik sta 5de met 5 punten, maar team points = 0.

PS wanneer zullen er meer leveranciers van gearboxen zijn? Mijne was kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als team krijg je alleen punten als je met z'n 2-en bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 08:54
Hari-Bo schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:48:

Van mij mag deze game vandaag nog uitkomen :) :9~

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Daan® schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:43:
[...]

Van mij mag deze game vandaag nog uitkomen :) :9~
Zorg er nou eerst maar voor dat je F1Time onder de knie krijgt :9 Je race van gister was vrij dramatisch :P
Moet wel zeggen dat G28 erg competatief is... Alle rijders in de 1.28 in de eerste 7 ronden ofzo, totdat er wat problemen kwamen met banden, vleugels etc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:49:
[...]

Zorg er nou eerst maar voor dat je F1Time onder de knie krijgt :9 Je race van gister was vrij dramatisch :P
Moet wel zeggen dat G28 erg competatief is... Alle rijders in de 1.28 in de eerste 7 ronden ofzo, totdat er wat problemen kwamen met banden, vleugels etc :9
Kwalificatie in G28 tot nu toe:

1 Dinkela Vincent 1:11.252 +0.000 +0.000 4
2 Kaluškevičius Vytenis 1:11.422 +0.170 +0.170 4
3 van Ruiswijk Reamon 1:12.209 +0.957 +0.787 4
4 De Cock Maarten 1:12.484 +1.232 +0.275 4
5 Vos Daan 1:12.975 +1.723 +0.491 4

Ik dus weer de pole voorlopig :+ Al is de #2 wel erg dichtbij :P

Verschillen zijn wel groter dan de vorige race, tot nu toe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169853

Maar deze race is wel iets moeilijker kwa afstellingen merk ik wel ;)
Iets meer keuze en wat lastiger kiezen wat het beste is.

Gisteren was wel ramp, maar toch, als ik niet zo vroeg de pits in moest dan hadden me banden het wel gehaald en was ik toch nog een beetje competatief. Maarja, ben daarom wel tevreden, toch nog 6de worden en maar 1lap achterstand en mocht ik die ronde niet achtergelopen hebben dan had ik onder de 10L benzine overgehouden. Zat kwa tactiek en benzine precies goed al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zie net dat mijn motor zonder engine-tests is gestegen van 856PK naar 868PK in iets van 8 races tijd... Jammer dat ik geen revision meer over heb :9 Alhoewel, ik wil toch nog steeds niet promoveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Grrrrrene schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:38:
Ik had een DRP van 95% en mn parts waren ook totaal gesloopt :P. Hoe komt het btw dat je achter me zit? fuel + hard compounds? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:10:
[...]

Ik had een DRP van 95% en mn parts waren ook totaal gesloopt :P. Hoe komt het btw dat je achter me zit? fuel + hard compounds? :)
Kan... Maar het kan ook dat zijn coureur gewoon niet zo goed is in kwalificeren. We'll know more next tuesday :)

Grrrrene weet nu iig wel dat jij niet op hards staat :9

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 12-05-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:15:
[...]

Kan... Maar het kan ook dat zijn coureur gewoon niet zo goed is in kwalificeren. We'll know more next tuesday :)

Maak ik me niet zo druk om in dit seizoen :). Mwah en zowiezo maakt het op zich niet zo gek veel uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Maak ik me niet zo druk om in dit seizoen :). Mwah en zowiezo maakt het op zich niet zo gek veel uit :p
Je kan nog makkelijk promoveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:19:
[...]

mmm weet niet of ik dat uberhaupt wel wil :). Ach en hij heeft zn banden toch al gekozen dus zn tactic zal niet heel veel veranderen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 08:54
Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:49:
[...]

Tja banden en vleugels......... maar niet gecrashed dat scheelt dan weer :P

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Hoe zit het nou met promoveren, want in de guide staat dat niet, behalve dan seizoen 25.

Gaan de eerst 4 ofzo naar C3 vanaf C4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 11:13
Ben erg tevreden met mijn race in G28 gisteravond.
The facts...
Een DRP van 95%
Geeindigd met 7.6 liters fuel. (Bij de 2e en 3e pitstop was dit 2,5 liter)
En een hele mooie tweede plaats dankzij mijn (net niet helemaal perfecte) strategie...

Jammer dat ik de wedstrijd vanwege een sporttoernooi niet kon zien gisteravond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:47:
[...]

Hoe zit het nou met promoveren, want in de guide staat dat niet, behalve dan seizoen 25.

Gaan de eerst 4 ofzo naar C3 vanaf C4?
De eerste drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij de vertaling van DQP naar DRP maak ik uit de cryptische omschrijving op dat je de DRP in dezelfde verhouding moet verdelen als de DQP. Nu heb je bij de DRP echt geen Racing Line meer.

Stel dat de racing line bij de DQP 30% van je totaal te verdelen punten innam, moet je dan bij het invullen van je DRP 30% van je totale punten overhouden of moet je alle punten "opmaken".

Als je alle punten moet opmaken moet je dan de verhoudingen van de DQP overnemen zonder de racing line meegeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Tja dat gaat natuurlijk niemand vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Trial and error ;) Je hebt maar 2 races nodig om dat uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 31-05 12:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik ben nu ook begonnen met dit spel. Helaas doe ik alleen de laatste race van dit seizoen nog mee. Wat ik me wel afvraag is hoe ik mijn huidige racer kan aanhouden voor volgend seizoen. Ik heb gekeken bij driver maar daar zie ik niks van verlengen en bij drivers vind ik hem niet eens terug.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Yagermeister schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:24:
Ik ben nu ook begonnen met dit spel. Helaas doe ik alleen de laatste race van dit seizoen nog mee. Wat ik me wel afvraag is hoe ik mijn huidige racer kan aanhouden voor volgend seizoen. Ik heb gekeken bij driver maar daar zie ik niks van verlengen en bij drivers vind ik hem niet eens terug.
Ik heb het maar even in de OP gezet, want het is al zeker 3 keer voorbij gekomen in 't vorige topic. Kort maar krachtig: je kan hem geen nieuw contract aanbieden (zie OP voor meer uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:02:
[...]

Ik heb het maar even in de OP gezet, want het is al zeker 3 keer voorbij gekomen in 't vorige topic. Kort maar krachtig: je kan hem geen nieuw contract aanbieden (zie OP voor meer uitleg).
Mijn excuus maar ik ben nog steeds door die al die pagina's aan het lezen dus kan zijn dat ik erover heb gelezen.

Klopt het trouwens dat als ik race weekend klik dat ik dan niet meer de knoppenbalk bovenaan heb? Ik gebruik firefox maar ik heb het probleem ook bij ie.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 11:37
ik doe nu ook mee als Pieter van den Heuvel in C4G40.
Ben in mijn vorige race 2e geworden ondanks een geexplodeerde motor een paar rondes voor het einde. Dit zegt wel veel over mijn concurrenten ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Yagermeister schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:57:
[...]

Mijn excuus maar ik ben nog steeds door die al die pagina's aan het lezen dus kan zijn dat ik erover heb gelezen.

Klopt het trouwens dat als ik race weekend klik dat ik dan niet meer de knoppenbalk bovenaan heb? Ik gebruik firefox maar ik heb het probleem ook bij ie.
Neenee, was geen verwijt aan jou. Meer een constatering voor mij om het in de OP te zetten ;)

Wat betreft de race weekend pagina, dat klopt. Dit is gedaan ter bevordering van de print(er)vriendelijkheid. Tip is wel om de pagina in een nieuw venster te openen, want als je op Terug/Back klikt wil dat nog wel eens inhouden dat je terug gaat naar een pagina waar data is verstuurd (bijvoorbeeld: Doe ene practicerun). Je wilt natuurlijk niet dat je daar geld aan verliest (ookal is die kans klein, omdat de forms gecheckt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Aangezien ik nu pas ben ingestapt bij de laatste race van het seizoen wat is nu een goed idee:

A. Het geld gedeeltelijk opmaken aan testen om zo het spel te ontdekken (ik mis een reset knop zoals bij sommige andere spellen)

B. Toch meer als helft overhouden zodat je bij nieuw seizoen vooruit kunt.

Wat gebeurt eigenlijk als al je geld pleitte is? En dan bedoel ik dus ook na de race of iets dergelijks.

[EDIT]
ik zit trouwens in groep Class 4 - Group 42 naam Sven.

ik lees nu trouwens net dat stukje dat je racer niet kunt verlengen bij eerste seizoen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Yagermeister op 12-05-2007 21:17 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Yagermeister schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:16:
Aangezien ik nu pas ben ingestapt bij de laatste race van het seizoen wat is nu een goed idee:

A. Het geld gedeeltelijk opmaken aan testen om zo het spel te ontdekken (ik mis een reset knop zoals bij sommige andere spellen)

B. Toch meer als helft overhouden zodat je bij nieuw seizoen vooruit kunt.

Wat gebeurt eigenlijk als al je geld pleitte is? En dan bedoel ik dus ook na de race of iets dergelijks.
Als je de min in gaat moet je even doen met wat beperkingen. Welke precies weet ik niet, maar ze zorgen ervoor, dat je vrijwel meteen weer de plus in kan. Dat natuurlijk als je zelf ook een beetje deraan (mee)werkt ;)
Ik zou gewoon rustig aan het spelletje ontdekken. Je hele volgende seizoen is een leerseizoen. Geen reden om je te haasten wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Toch even een vraag over het benzine gebruik.

Ik krijg het na 3 races nog steeds niet goed voor elkaar:
race 1 was tijdens warm-up 3 liter per lape en in de race 4l per lap
race 2 was tijdens warm-up 3 liter per lape en in de race 3l per lap, maar na de ervaring van de vorige keer 4l per ronde gerekend. resultaat 94l te veel in de tank, maar wel uit gereden.
Race 3 sequens tijdens warm-up was 3-3-4 dus gemiddeld 3.3 tijdens de race uitgegaan van dit gemiddelde +0.1, maar tijdens de race werd de sequens 4-4-3 (3.6l/lap).
Resultaat was dat ik 4 ronden voor mijn pitstop zonder sap stond op een onbedreigde 3e plek :(

Kan iemand tips gegeven om het verbruik tijdens de race beter uit te reken?
Heb nu al op de gok m'n huidege berekening aangepast. Zal nu wel weer te veel hebben :)

Vind trouwens de precisie van het bezine verbruik te beperkt, zouden ze eigenlijk moeten op hogen naar 1 decimaal achter de komma. Verder zou een bande slijtage ook in de warm-up of training weer moeten worden gegeven. Zorgt er voor dat je een beter beeld heb van de slijtage.

[ Voor 17% gewijzigd door brid op 12-05-2007 21:40 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
brid schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:36:
Toch even een vraag over het benzine gebruik.

Ik krijg het na 3 races nog steeds niet goed voor elkaar:
race 1 was tijdens warm-up 3 liter per lape en in de race 4l per lap
race 2 was tijdens warm-up 3 liter per lape en in de race 3l per lap, maar na de ervaring van de vorige keer 4l per ronde gerekend. resultaat 94l te veel in de tank, maar wel uit gereden.
Race 3 sequens tijdens warm-up was 3-3-4 dus gemiddeld 3.3 tijdens de race uitgegaan van dit gemiddelde +0.1, maar tijdens de race werd de sequens 4-4-3 (3.6l/lap).
Resultaat was dat ik 4 ronden voor mijn pitstop zonder sap stond op een onbedreigde 3e plek :(

Kan iemand tips gegeven om het verbruik tijdens de race beter uit te reken?
Heb nu al op de gok m'n huidege berekening aangepast. Zal nu wel weer te veel hebben :)

Vind trouwens de precisie van het bezine verbruik te beperkt, zouden ze eigenlijk moeten op hogen naar 1 decimaal achter de komma. Verder zou een bande slijtage ook in de warm-up of training weer moeten worden gegeven. Zorgt er voor dat je een beter beeld heb van de slijtage.
Wat het beste werkt, en ook al een aantal maal is uitgelegd is het volgende. Rijd je Warm-up met (bijv) 100 liter fuel, kies voor 12 rondjes, en gaan met de banaan. Wat je dan moet doen mag je zelf even uitvogelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ten eerste, 12 ronden rijden in de warmup (en natuurlijk genoeg fuel daarvoor meenemen). Vervolgens moet je er rekening mee houden dat je in je IN en OUT lap niet zo hard gaat als de andere ronden. Daarmee wat spelen en dan heb je een indicatie wat je in de race per ronde gaat gebruiken. Na wat oefenen en analyseren zul je dan steeds met kleinere veiligheidsmarges kunnen gaan rijden.

Gezien jouw info denk ik dat jij iets verandert tussen de warmup en de race. Gebruik je in de race soms meer revs? Dat verhoogt het vebruik aanzienlijk. Ook een nieuwe motor, een compleet andere setup, een veel lagere DRP dan DQP en natuurlijk het weer beinvloeden je verbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 12-05-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik had niet veel veranderd alleen DRP is meestal lager dan DQP vorige keer was het 84 om 77
REV is altijd gelijk ;) behalve in race 2 toen was deze marginaal lager

[ Voor 3% gewijzigd door brid op 12-05-2007 21:56 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
brid schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:56:
Ik had niet veel veranderd alleen DRP is meestal lager dan DQP vorige keer was het 84 om 77
REV is altijd gelijk ;) behalve in race 2 toen was deze marginaal lager
Toch doe je dan iets verkeerd, maar dan is het aan jou om dat uit te vogelen. Alle info die je nodig hebt is hier (cq. vorige topic) en op F1Time zelf te vinden.
Veel succes dermee iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die vriend van me gaat waarschijnlijk promoveren :( En dat terwijl hij maar 2 races heeft gehad. Ik ga waarschijnlijk nèt niet promoveren, tenzij ik morgen 2 punten meer pak dan de #3 nu.. Maarja, dat lijkt er nu iig niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118447

Grrrrrene schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:31:
Zo, voorlopig sta ik 2e op de grid, achter jwisgerhof :( Naja, in de practice en warmup was ik sneller, dus het zal weer spannend worden :) M'n DQP was dit keer iig een stuk beter :)
Klopt niet meer helemaal inmiddels ;) kwa posities
Maar ja moet wel nog eene Net rijden
Maar ja je ging wat anders proberen in de race zei je al. Ik ook weer, met pas 4 races achter de rug liggen daar nog kansen genoeg. Ik zie iig stijgende lijn in DQP. Eens kijken of gereviseerde tandwielen in gearbox (en rest van verre van 100% auto)het gaan houden in down under.

En promoveren is altijd leuk, achteraan in veld meekabbelen en daarna degraderen wellicht wat minder, maar geeft wel nog beter zicht/doel op wat zou moeten kunnen....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118447 op 13-05-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7 Poland 299
8 Netherlands 293
9 Italy 280

op naar Polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 118447 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 09:26:
[...]
En promoveren is altijd leuk, achteraan in veld meekabbelen en daarna degraderen wellicht wat minder, maar geeft wel nog beter zicht/doel op wat zou moeten kunnen....
Zie jij jezelf in de C3 al buiten de top 18 eindigen van de 30? Ik denk dat bijna iedere actieve manager gewoon in de top18 mee gaat rijden in de C3 hoor, zeker gezien niet alle inactievelingen uit de C3 worden opgeruimd (door een tekort aan C4ers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zozozo, ben even een weekendje naar m'n vriendinnetje en kom terug en we zijn al een topic #2 begonnen (met een redelijk ziek gemiddelde aan posts in topic1) ;)
Na een superwinst in de afgelopen race is de stand in onze groep er spannende voor de komende race. Nr 2 heeft 16pnt, nr 3 (ik) heeft 15 pnt, nr 4 heeft 14 pnt en dan 5 en 6 met 9 pnt. Dat gaat dus een erg leuke laatste race worden op Suzuka...
Zal zo maar een wat practiseronden gaan doen.

edit: had trouwens een drp van 83% en 10,4L over.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 13-05-2007 16:19 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Ben bezig om een driver, designer en director te kopen, maar de status blijft steeds op initial staan. Wanneer veranderd deze status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
henknap schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:41:
Ben bezig om een driver, designer en director te kopen, maar de status blijft steeds op initial staan. Wanneer veranderd deze status?
Er worden altijd beslissingen genomen op Zondag avond voor elke market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

mijn status is negotiating, maar dat uitsluitsel komt dus vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week was het 07:00 op maandag onze tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Er worden altijd beslissingen genomen op Zondag avond voor elke market.
Zondagavond is normaal de planning ja, maar het lijkt dat dit tegenwoordig verschoven is naar maandagochtend. Wanneer de update heeft plaatsgevonden merk je dit in het Info Center :)

Edit: Euh, ja... Zoals jw zegt :P

@Luuk_L: welcome back ;) Je hebt iig niet verzaakt om te racen.

Zijn er trouwens veel echte F1 fans hier, die iedere race zien? Ik wel in ieder geval, hoewel ik deze race een beetje matig vond (zoals je op F1Time ook ziet; Barcelona is moeilijk inhalen :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Joss op 13-05-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:01:
[...]

Zondagavond is normaal de planning ja, maar het lijkt dat dit tegenwoordig verschoven is naar maandagochtend. Wanneer de update heeft plaatsgevonden merk je dit in het Info Center :)

Edit: Euh, ja... Zoals jw zegt :P

@Luuk_L: welcome back ;) Je hebt iig niet verzaakt om te racen.

Zijn er trouwens veel echte F1 fans hier, die iedere race zien? Ik wel in ieder geval, hoewel ik deze race een beetje matig vond (zoals je op F1Time ook ziet; Barcelona is moeilijk inhalen :P )
Zou mezelf geen fan noemen, maar ik volg het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

odan

The dark side is within all!

zeker een fan. helaas nog maar bij 1 race live geweest omdat het gewoon hardstikke duur is. maar ben volgend seizoen van plan om er weer 1 bij te gaan wonen. waarschijnlijk dan weer duitsland.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
odan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:23:
zeker een fan. helaas nog maar bij 1 race live geweest omdat het gewoon hardstikke duur is. maar ben volgend seizoen van plan om er weer 1 bij te gaan wonen. waarschijnlijk dan weer duitsland.
Tis inderdaad heel erg duur. Ben zelf naar 3 stuks geweest (Hockenheim, Nurburgring & Spa). Als toeschouwer vond ik Hockenheim het gaafst, zat daar vlak voor de spitzkehre (en kon daar rondom helemaal zitten/staan/lopen). Was ook wel de mooiste race, met Jenson Button die toen de helft van de race met 1 hand reed (toen z'n helm los zat :) ).

Maargoed; terug naar F1Time. Niemand lijkt zijn krachten te willen tonen. Zo'n beetje iedereen is inmiddels al online geweest, maar slechts 5 (van de 15-18 die er normaal mee doen) hebben zich gekwalificeerd. Voorlopig sta ik dan ook nog op pole, maar daar zal 100% zeker verandering in komen. Ben vooral benieuwd wat m'n concurrent gaat doen... erg benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Heb me gekwalificeerd met een voorlopige 2e plaats op de grid. Belangrijk is natuurlijk wat de directe concurrenten voor promotie doen. In de practise heb ik op beiden een seconde te pakken, helaas heeft maar één van de twee zich gekwalificeerd en hij staat 2 plaatsen achter me op de grid met een tijd van een seconde langzamer.
Op deze manier is er dus goede hoop dat ik een promotie kan gaan afdwingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:15:
[...]

Dat had ik al wel kunnen raden, maar ik heb een andere pitstopstrategie, dus ik zal wel zwaarder vertrekken. En ja, m'n coureur kan niet kwalificeren, lijkt het wel. Vorige race was ik in de qualy ook een stuk trager dan in de training :/ Qua brandstof was die tactiek wel een stuk beter :) Ik heb de grens nu nog wat verder opgezocht, maar net als jij weet ik niet of ik wel wil promoveren, zeker niet als vanavond om 12 uur blijkt dat de coureur waar jouw teammaat en ik allebei op bieden naar je teammaat gaat. Daar is nu niks meer aan te doen, zei Joss, maar het zou voor ons allebei k*t zijn om een automatisch toegewezen coureur te krijgen voor komend seizoen :X

Dit is de stand in onze groep trouwens, errug spannend, er zijn een stuk of 4-5 coureurs die serieus aanspraak maken op promotie. GeePee heeft de beste kaarten in handen en ook voor jwisgerhof ziet het er goed uit (als hij deze race wat meer geluk heeft), wat Hans vd Net gaat doen weet ik niet, die zal wel laat kwalificeren... Misschien laat hij z'n kwalificatie afhangen van het eerder genoemde gedoe met coureur Hailwood :X
1 Peeters Ger 20
2 Gerritsen René 18
3 Scafes Alex 18
4 López Alberto 16
5 van der Net Hans15
6 de Bond Jens 13
7 Wisgerhof Jan-Willem 13

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 13-05-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:34:
[...]

Dat had ik al wel kunnen raden, maar ik heb een andere pitstopstrategie, dus ik zal wel zwaarder vertrekken. En ja, m'n coureur kan niet kwalificeren, lijkt het wel. Vorige race was ik in de qualy ook een stuk trager dan in de training :/ Qua brandstof was die tactiek wel een stuk beter :) Ik heb de grens nu nog wat verder opgezocht, maar net als jij weet ik niet of ik wel wil promoveren, zeker niet als vanavond om 12 uur blijkt dat de coureur waar jouw teammaat en ik allebei op bieden naar je teammaat gaat. Daar is nu niks meer aan te doen, zei Joss, maar het zou voor ons allebei k*t zijn om een automatisch toegewezen coureur te krijgen voor komend seizoen :X

Dit is de stand in onze groep trouwens, errug spannend, er zijn een stuk of 4-5 coureurs die serieus aanspraak maken op promotie. GeePee heeft de beste kaarten in handen en ook voor jwisgerhof ziet het er goed uit (als hij deze race wat meer geluk heeft), wat Hans vd Net gaat doen weet ik niet, die zal wel laat kwalificeren... Misschien laat hij z'n kwalificatie afhangen van het eerder genoemde gedoe met coureur Hailwood :X

[...]
Nee, hij zit nog in Rome. Zou vanavond terug moeten zijn ;). Zal morgen wel weer onder werktijd kwalificeren die slacker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Eigenlijk had ik dat ook moeten doen ;) Zonder goede coureur ga ik al helemaal geen C3 rijden. Maar goed, 'k kan altijd nog de race strategie zo aanpassen dat ik niet win of uberhaupt 3e word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:25:
Eigenlijk had ik dat ook moeten doen ;) Zonder goede coureur ga ik al helemaal geen C3 rijden. Maar goed, 'k kan altijd nog de race strategie zo aanpassen dat ik niet win of uberhaupt 3e word ;)
Mwah ook met een kutdriver kan je nog wel top18 rijden in C3 hoor als je active bent, makkelijk zelfs. Ik vind het alleen niet echt leuk als ik standaard rond de 15 rijd :). Daarom eerst maar eens mn auto verbeteren, en betere sponsors vergaren in C4 voordat ik promoveer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Driver En-guo Hailwood [1733] rejected offer from manager René Gerritsen, initial offer was lower than what driver has asked for .
Wat een gelul! Ik heb hem meer geboden dan hij vroeg en hij was aan het renegotiaten. Potverdorie, gelukkig lijkt er nog een ronde te zijn, want de rest is nog aan het negotiaten. Andere rijders hebben ook m'n bod afgewezen, terwijl ik zeker weet dat ik ze genoeg had geboden :( Potverdorie, baal hier goed van :( Nu is het maar te hopen dat 21 mei weer een ronde is om de contracten te tekenen, anders ben ik gewoon fucked.

Gelukkig heb ik wel de C.director en de Designer die ik wilde hebben :)

Designer: M.Wietzes / age: 55 / skill: 77
C.Director: H.Wendlinger / age: 32 / skill: 77

Hoe zit dat trouwens met suppliers voor volgend seizoen? Ik wil een ander bandenmerk, kan daar volgens dat blauwe vierkantje bij "suppliers" ook meteen een keuze maken voor volgend seizoen, maar als ik op "OK" klik bij een merk krijg ik de foutmelding dat ik al een versnellingsbakfabrikant voor volgend seizoen heb (wat niet zo is).

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:40:
[...]

Wat een gelul! Ik heb hem meer geboden dan hij vroeg en hij was aan het renegotiaten. Potverdorie, gelukkig lijkt er nog een ronde te zijn, want de rest is nog aan het negotiaten. Andere rijders hebben ook m'n bod afgewezen, terwijl ik zeker weet dat ik ze genoeg had geboden :( Potverdorie, baal hier goed van :( Nu is het maar te hopen dat 21 mei weer een ronde is om de contracten te tekenen, anders ben ik gewoon fucked.

Gelukkig heb ik wel de C.director en de Designer die ik wilde hebben :)

Designer: M.Wietzes / age: 55 / skill: 77
C.Director: H.Wendlinger / age: 32 / skill: 77
:(

Was helaas vorige weeg vergeten op een Designer te bieden :( Dus nu had ik dat afgelopen week pas gedaan, want nu niet meer uitmaakt helaas.

Driver ook niet omdat het bod niet goed genoeg was :( Nu zit ik dus zonder driver.

Gelukkig wel de C.Director die ik wou gehaald:

E.Seidel age 34 Skill 80

Maarja, waarschijnlijk dus volgend seizoen een kutcoureur.

Kan je aan het begin van het seizoen al op een nieuwe driver gaan "bieden"? Dus 2 races met je prutdriver waarna jouw beoogde driver het over neemt?
Grrrrrene schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:40:

Hoe zit dat trouwens met suppliers voor volgend seizoen? Ik wil een ander bandenmerk, kan daar volgens dat blauwe vierkantje bij "suppliers" ook meteen een keuze maken voor volgend seizoen, maar als ik op "OK" klik bij een merk krijg ik de foutmelding dat ik al een versnellingsbakfabrikant voor volgend seizoen heb (wat niet zo is).
Dat hele scherm is bugged. Staat ook nog dat ik 2 revisions voor alles heb, terwijl ik er 0 heb. Die klopt dus gewoon niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 14-05-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:29:
[...]

:(

Was helaas vorige weeg vergeten op een Designer te bieden :( Dus nu had ik dat afgelopen week pas gedaan, want nu niet meer uitmaakt helaas.

Driver ook niet omdat het bod niet goed genoeg was :( Nu zit ik dus zonder driver.

Gelukkig wel de C.Director die ik wou gehaald:

E.Seidel age 34 Skill 80

Maarja, waarschijnlijk dus volgend seizoen een kutcoureur.

Kan je aan het begin van het seizoen al op een nieuwe driver gaan "bieden"? Dus 2 races met je prutdriver waarna jouw beoogde driver het over neemt?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat pas na 7 races kan ofzo, of 7 races voor het einde? In ieder geval, als ik het me goed herinner, niet direct. Ik weet ook niet of je dat moet willen, want de drivers kunnen dan nog alle kanten op en kunnen dus prima een hoge prijs vragen. Anyway: ik wil een jonge driver voor langere tijd vastleggen of een oudere driver voor 1 seizoen :)

Maar had jij onder het minimum bedrag geboden dan? Want ik weet zeker dat ik daar _fors_ overheen geboden had en in de re-negotiating fase heb ik nog 's gekeken wat hij nu precies wilde en mijn initiele bod zat daar ruim boven. Als ik nu een klote driver krijg, heb ik een probleem en ga ik mijn pitstop strategie zo aanpassen dat ik in C4 blijf. Ik weet trouwens niet wat je in C3 gaat verdienen per race, kan Joss daar wat over zeggen? Als ik naar C3 ga en ik kom niet meer bijna iedere race op het podium, heb ik een probleem als de inkomsten per race niet sowieso al hoger zijn.
[...]

Dat hele scherm is bugged. Staat ook nog dat ik 2 revisions voor alles heb, terwijl ik er 0 heb. Die klopt dus gewoon niet.
Maar dan kun je dus pas een nieuwe supplier contracteren _na_ komende race, dus aan het begin van het volgende seizoen?

[ Voor 78% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom maandag :(, gisteravond nog geen offres voor zover ik zag. En ik kan hiero niet bekijken of er nog iemand op mijn aanbiedingen gehapt heeft.

Blijft dit hele maandag openstaan? Of ben ik als ik thuis kom tonight bij deze definiteif de klos wb personeel komend seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker, heb mn driver gesigned :). Takahashi ofzo :P. Wat wel een beetje jammer is, is dat ie mara 20 motivation heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heb je ook je designer en c.director al? Man, wat baal ik ervan dat ik geen driver heb zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:28:
Heb je ook je designer en c.director al? Man, wat baal ik ervan dat ik geen driver heb zeg :(
Jah natuurlijk! :P Een echte manager die regelt dat soort dingen gewoon O-)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien ben ik echt super scheel maar ik zie nergens waar je je eigen driver een nieuw contract kan aanbieden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien komt dat omdat het hier ook al een tiental keren besproken is 8)7

Je eigen driver is veel beter dan wat er aangeboden wordt op de markt. Dat is gedaan om nieuwelingen een boost te geven zodat ze de ervarener spelers kunnen bijhouden. Sowieso ben je nu te laat om nog een goede driver aan de haak te slaan, maar je moet dus echt een nieuwe driver huren.
Anoniem: 215116 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Jah natuurlijk! :P Een echte manager die regelt dat soort dingen gewoon O-)

:+
Grapjas :P Nee, maar serieus: ik snap hier helemaal niks van. Heb er maar een bugreport van gemaakt op het forum daar. Als twee mensen bieden op één driver en één van hun tweeën heeft sowieso al meer geboden dan de driver vraagt, hoe kan hij dan beide biedingen afwijzen?

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:02:
Grapjas :P Nee, maar serieus: ik snap hier helemaal niks van. Heb er maar een bugreport van gemaakt op het forum daar. Als twee mensen bieden op één driver en één van hun tweeën heeft sowieso al meer geboden dan de driver vraagt, hoe kan hij dan beide biedingen afwijzen?
Misschien vond ie jouw team gewoon niet zo aantrekkelijk, ik heb de drivers met bosjes voor mn deur staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Damn nice, heb de designer van mn 1e keus (75) tegen een schappelijke prijs voor één seizoen, helaas wel de C.director van m'n 3e keuze (60) voor 1 seizoen en heb de 1 na beste driver weten te strikken (233/159 en 26jr) voor 2 seizoenen, waar ik ook wel wat voor heb neergelgd.
Het onderhandelen is dus wel gelukt, nu nog kijken of het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:52:
Damn nice, heb de designer van mn 1e keus (75) tegen een schappelijke prijs voor één seizoen, helaas wel de C.director van m'n 3e keuze (60) voor 1 seizoen en heb de 1 na beste driver weten te strikken (233/159 en 26jr) voor 2 seizoenen, waar ik ook wel wat voor heb neergelgd.
Het onderhandelen is dus wel gelukt, nu nog kijken of het gaat werken.
Da's wel een vrij lage DQP...Ik heb flink in de buidel moeten tasten, maar heb nu wel een prima designer en coureur :). M'n driver is 204/267 en m'n designer heeft als inovation skill 82. Enige zorg is dat ik, als ik promoveer, niet genoeg ga verdienen in C3 om ze te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

klopt idd, en dat was dan de één na beste coureur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Joss schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:01:
[...]
Ik vind de sport F1 eigenlijk maar saai. 10 jaar geleden volgde ik het vrij intensief, in het begin om met klasgenoten te kunnen meepraten, later uit oprechte waardering. Maar onderhand vind ik het niet interessant meer. Mafketel Olav Mol illustreert het, met zijn overdreven enthousiasme bij iedere stomme inhaalmanoeuvre. Niet verwonderlijk, want verder valt er niets te beleven. Het is veel te hi-tech geworden, Jos Verstappen is een arrogante zak (gelukkig uit beeld), het hele concept van pitspoezen vind ik belachelijk, kaartjes zijn stompzinnig duur en er gaat te veel geld om in de sport.

Waarom ik dan toch F1time leuk vind? Omdat ik het relateer aan jeugdsentiment, maar ook aan games zoals F1GP van Microprose. Those were the days.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19: Dan moet je gewoon niet promoveren :+ Sowieso is het wel aardig om komend seizoen veel geld te verdienen zodat je veel kunt testen en verbeteren aan je auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2007 @ 01:09:
[...]

:)

Maar had jij onder het minimum bedrag geboden dan? Want ik weet zeker dat ik daar _fors_ overheen geboden had en in de re-negotiating fase heb ik nog 's gekeken wat hij nu precies wilde en mijn initiele bod zat daar ruim boven. Als ik nu een klote driver krijg, heb ik een probleem en ga ik mijn pitstop strategie zo aanpassen dat ik in C4 blijf.
Ik had meer geboden, maar hij heeft van niemand een bod geaccepteerd. Een andere driver waar ik op had geboden is naar iemand anders gegaan.

Ach, ik denk dat ik ook maar lekker in C4 blijf. (werdt toch wel lastig te promveren, 2 punten meer halen dan de huidige #2 in de aankomende race, terwijl hij mijn pole afpakt :+)

Lekker C4 nogmaals doen en alles winnen (yeah right _O-)

Ik denk trouwens dat van alle groepen in C4, G28 de meest gelijkwaardige is. De #1 tot #9 zitten maar 1.045 van elkaar af. De #10 1.383. In andere groepen is dat verschil van 1 seconde er bijna al met de #4 oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 14-05-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:22:
Requiem19: Dan moet je gewoon niet promoveren :+ Sowieso is het wel aardig om komend seizoen veel geld te verdienen zodat je veel kunt testen en verbeteren aan je auto :)
Ja, tenzij we dat met z'n allen doen en je dan bij nog een paar van dat soort figuren in een groep komt. Krijg ja dan opeens een onverwacht lastige stijd ;)
Ik ga het gewoon proberen en zie wel wat er gebeurt als ik promoveer...
(krijg je ook nog iets van een bonus als je promoveert?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Best irritant ja dat contract aanbieden. Ik ben nog een weekje later begonnen dan de meesten. Ik zit nog midden in de onderhandelingen en moet maar hopen dat de mensen willen komen.
Ik promoveer na 2 races al bijna zeker, of ik er blij mee ben weet ik nog zo niet. Denk dat het wel leuker is in een league met veel active managers. Elke race 20+ mensen trekt wel ja. Strijden om de puntjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Ik had meer geboden, maar hij heeft van niemand een bod geaccepteerd. Een andere driver waar ik op had geboden is naar iemand anders gegaan.

Ach, ik denk dat ik ook maar lekker in C4 blijf. (werdt toch wel lastig te promveren, 2 punten meer halen dan de huidige #2 in de aankomende race, terwijl hij mijn pole afpakt :+)
Dat zegt niks. jwisgerhof neemt steeds het voortouw in de kwalificatie en het begin van de race, maar dan komt z'n betrouwbaarheid weer om de hoek kijken en valt hij stil door benzinetekort of een haperende versnellingsbak. En toch zijn coureurs in zijn team geïnteresseerd 8)7
Lekker C4 nogmaals doen en alles winnen (yeah right _O-)

Ik denk trouwens dat van alle groepen in C4, G28 de meest gelijkwaardige is. De #1 tot #9 zitten maar 1.045 van elkaar af. De #10 1.383. In andere groepen is dat verschil van 1 seconde er bijna al met de #4 oid.
Ja, bij ons in C4G33 doen er 5-6 coureurs echt competatief mee. GeePee, jwisgerhof en ik zijn dan de GoT'ers, de rest zit op een seconde of 5-6 afstand en wordt in de race op een 7-tal rondjes achterstand gezet :o
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:27:
[...]

Ja, tenzij we dat met z'n allen doen en je dan bij nog een paar van dat soort figuren in een groep komt. Krijg ja dan opeens een onverwacht lastige stijd ;)
Ik ga het gewoon proberen en zie wel wat er gebeurt als ik promoveer...
(krijg je ook nog iets van een bonus als je promoveert?)
Als iedereen dat doet promoveer ik alsnog, want ik sta nu 2e. Ik moet gewoon snel uitvallen, dan haalt jwisgerhof mij nog in qua punten :P Zelfde geldt voor z'n teammaat, die vertrekt ook op een positie voor me. Dan promoveren GeePee, jwisgerhof-en-teammaat en blijf ik als beste van de rest achter :D Dat zou een mooie stunt zijn :+

Maar morgen steekt bij mij het competitiegevoel wel weer op hoor, dan wil ik gewoon weer winnen of iig het podium halen en promoveer ik misschien wel :)
Anoniem: 133390 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:33:
Best irritant ja dat contract aanbieden. Ik ben nog een weekje later begonnen dan de meesten. Ik zit nog midden in de onderhandelingen en moet maar hopen dat de mensen willen komen.
Ik promoveer na 2 races al bijna zeker, of ik er blij mee ben weet ik nog zo niet. Denk dat het wel leuker is in een league met veel active managers. Elke race 20+ mensen trekt wel ja. Strijden om de puntjes :D
Als ik het goed heb begrepen moet je nu je personeel gecontracteerd hebben, anders krijg je een random (slechte) coureur/designer/c.director toegewezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:36:
[...]

Als ik het goed heb begrepen moet je nu je personeel gecontracteerd hebben, anders krijg je een random (slechte) coureur/designer/c.director toegewezen.
Ik wil wel maar kan hier/nu ff niks :(, hoe lang staan die offers vanuit drivers/designer etc open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Hoe zit dat eigenlijk met 2 mensen op 1 IP nummer.... word dat in de gate gehouden ofzo?
Zoals ik in C4G38, en m'n broertje in C4G29.

Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 118447 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Ik wil wel maar kan hier/nu ff niks :(, hoe lang staan die offers vanuit drivers/designer etc open?
Het gaat als volgt:

1. Je doet een aanbod. Op de eerstvolgende zondag wordt daarop gereageerd door het af te wijzen als het aanbod lager is als zijn minimumeis of verder te onderhandelen (negotiating status) als het bod gelijk of hoger was dan het minimum.
2. Verdere onderhandelingen duren een week, op de volgende zondag (2e zondag sinds eerste aanbod) reageert de contractant op je nieuwe aanbod. Je kunt je aanbod nog updaten als je bang bent dat een ander je overbiedt. De contractant kan je aanbod accepteren (je ziet in de marketlogs dat het contract getekend is voor een X-aantal seizoenen) of afwijzen als een ander een beter aanbod had.
3xNix schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:46:
Hoe zit dat eigenlijk met 2 mensen op 1 IP nummer.... word dat in de gate gehouden ofzo?
Zoals ik in C4G38, en m'n broertje in C4G29.

Hoe zit dat precies?
Zeker als je niet in dezelfde groep zit heb je amper wat aan elkaar, behalve elkaar een beetje wegwijs maken. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar een probleem van maken. Maar je kunt het natuurlijk voor de zekerheid melden.

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2007 12:56 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.