Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten zijn 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen) + 20% van de totale kosten van je suppliers. Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen (?))
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd), maar vanaf heden worden er ook races op maandag en donderdag gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)
Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag)
Deel5: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C2G2
Requiem19 - Tim Mosmans

C2G3
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp

C3G1
Wes46 - Wesley Jonker

C3G2
JesterRace - Leander Mutsaers

C3G3
andrestouwe - André van der Stouwe

C3G4
Ixion - Tim Dame
DaffyD - Patrick de Jong
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C3G5
Darkdemoman - Mike Schatens
Joane - Reamon van Ruiswijk
Sempy - Peter Semper

C3G6
Angeloonie - Vincent Dinkela
MRCL - Marcel Visscher
The_FrankO - Frank van Brandwijk

C3G7
Visscher - Paul Visscher
Zenit - Rob Hogenboom
asweserijnen - Alex Sweserijnen

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
Getah - Joost Janson
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig
stealth2000 - Vincent van Doesburg

C3G9
Grrrrene - Rene Gerritsen
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
j1nx - Peter Steenbergen
Roeloffie - Jos Roelofs

C3G10
3xNix - Ary Luyendijk
henknap - Henk Nap
Dauthi - Marnix Borst
Baardmeester - Michael Verlint

C3G11
daroy - Roy Diederen
Sam - Sam Arink
Mr.Viper - Peter van de Vendel

C3G12
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C3G13
jelle1978 - Jelle Bender
Elconejo - Leander Vanhulle

C3G14
Joss - Reggie Biemans
Miku15 - Mike U.
Kroketje - Randy Ruiterkamp

C4G1
Remco Tr - Remco Trouw
Haasjoh - Gertjan Hazeleger

C4G2
Vos1988 - Martijn Vos

C4G3
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
rammsteinfan - Kevin Weerman
Marzman - Marcel Schaap

C4G5
Rpol - Ruud van de Pol

C4G6
geepee - Ger Peeters
jnijs - Jeroen de Nijs

C4G7
B-Force - Bart Rietveld

C4G13
Hoogie2004 - Frank Hoogmans
F E R O X - Maurice Depaepe

[ Voor 105% gewijzigd door een moderator op 16-12-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-07 14:12

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Gemiddelde van 37 posts per dag is nog best netjes incl. de zomerstop...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De groep van actieve repliers (?) is ook best wat toegenomen. Winterstop was deze keer ook niet zo lang (vorige keer hadden we daardoor 30 posts per dag).

Maargoed, waarschijnlijk komt Tadas er over een uur of 6 achter dat hij de reset nog moet doen en zien we het morgenochtend wel verschijnen. Ben benieuwd naar de veranderingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat het donderdag wordt ;)

het leuke is dat er waarschijnlijk een collega in de g9 bij komt :D Als alle promotie nog steeds het zelfde gaan. We wachten af... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat gaat vast wel hetzelfde, aangezien Tadas het handmatig gaat doen... Hij zal zichzelf niet een bult extra werk op de hals halen door ineens random algoritmes opzichzelf los te laten :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Met de hand... man man wat een werk :P Ik zou dat toch echt even (voor zover mogelijk) automatiseren.

Kan voor mij iig niet snel genoeg. Ben uitgerekend dit weekend weg (en geen toegang tot PC) dus wordt krapjes met alle keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:28:
Dat gaat vast wel hetzelfde, aangezien Tadas het handmatig gaat doen... Hij zal zichzelf niet een bult extra werk op de hals halen door ineens random algoritmes opzichzelf los te laten :+
dit is geen aanval! :P
Waar heb je die info vandaan dat hij het met de hand zou doen? het feit dat er in je profiel komt te staan "promoted to CXGX (by Tadas Bubelfietstniet)" wil nog niet zeggen dat hij het met de hand doet he.

Zover ik weet gaat het juist automatisch, waar vorig seizoen een fout in bleek te zitten toen managers van C2 naar C4 degradeerden.

@DaddyD: Je staat er nu in ;) Moet een dezer dagen de complete lijst weer updaten met gepromoveerde/gedegradeerde/inactieve managers :/ :P

[ Voor 19% gewijzigd door Joss op 22-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis mezelf nog steeds in het lijstje met namen ;(

DaffyD -> P. de Jong -> C4G15

Edit -- Thnx _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Net nog even de paar .xls replies in het vorige topic gelezen... Ik hou ook zoiets dergelijks bij maar voor mijn gevoel te weinig. Tis me veel te veel werk om al die info over te nemen na elke race. Ik doe het dan ook niet, met het excuus dat ik nog een keer een tooltje wil schrijven die de race report pagina automatisch parsed. Het is jammer dat er geen xml/csv export in f1time zit. Dan is een statistiek overzichtje zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik houd eigenlijk niets bij :P

Het enige wat ik bij houd is de gedachte: Ik moet winnen, ik moet winnen 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

dit is geen aanval! :P
Waar heb je die info vandaan dat hij het met de hand zou doen? het feit dat er in je profiel komt te staan "promoted to CXGX (by Tadas Bubelfietstniet)" wil nog niet zeggen dat hij het met de hand doet he.
Dat heeft hij ooit 's ergens op het forum gezegd. En Ryan McCarlie heeft ook al gezegd dat Tadas dat allemaal handmatig doet, daarom is het ook niet doenlijk om rekening te houden met de inactives op niet-degradeerbare plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
@ Grrrrrene: kleine vraag, je sprak daarnet over bandenslijtage, is dit dan enkel de waarde die je krijgt bij testing (wear) of is dit adhv een berekening dat je kan berekenen hoelang je bandjes meegaan?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nvidia schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:28:
@ Grrrrrene: kleine vraag, je sprak daarnet over bandenslijtage, is dit dan enkel de waarde die je krijgt bij testing (wear) of is dit adhv een berekening dat je kan berekenen hoelang je bandjes meegaan?
Waarschijnlijk wear, temperatuur en het aantal kilometers dat er mee gereden is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Waarschijnlijk wear, temperatuur en het aantal kilometers dat er mee gereden is.
Eigenlijk is het nooit exact uit te rekenen, tenzij je 100% DRP hebt. Je maakt dus altijd een schatting. Hoe meer ervaring/gegevens, hoe exacter die schatting KAN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
oké, maar waarop is die berekening dan gebasseerd, natuurlijk weet iedereen, hoe hoger de temperatuur hoe lager de kmtjes zullen zijn. Maar hoe kan je aan een wear van 1,85 bepalen hoeveel km hij max aankan indien DRP en weersomstandigheden optimaal zijn (afhankelijk van band tot band)?

Heb trouwens een vraag omtrend het gedeelte design, stel ipv mij onderdelen te evolueren qua efficienty zou ik eens willen weten of het zinvol is om weight te evolueren. Minder gewicht zou normaal sneller moeten zijn maar gaat deze ballon ook op in F1Time?

[ Voor 31% gewijzigd door nvidia op 22-08-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:03:
oké, maar waarop is die berekening dan gebasseerd, natuurlijk weet iedereen, hoe hoger de temperatuur hoe lager de kmtjes zullen zijn. Maar hoe kan je aan een wear van 1,85 bepalen hoeveel km hij max aankan indien DRP en weersomstandigheden optimaal zijn (afhankelijk van band tot band)?
That's for you to find out.
Heb trouwens een vraag omtrend het gedeelte design, stel ipv mij onderdelen te evolueren qua efficienty zou ik eens willen weten of het zinvol is om weight te evolueren. Minder gewicht zou normaal sneller moeten zijn maar gaat deze ballon ook op in F1Time?
Die ballon gaat inderdaad ook in F1Time op. Maar zoals je eigenlijk hoort te weten: het één kan (eigenlijk) niet zonder het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

nvidia schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:03:
Da's nou net de sport...
Je hebt een aantal variabelen die van invloed zijn op het aantal kilometers dat je rubber sloffen meegaan. Daar kun je natuurlijk aan de hand van alle verzamelde data best een leuke formule van bouwen om in de toekomst mee te kunnen rekenen...

Heb zelf iig inmiddels een betrouwbare formule weten te fixen en kom meestal uit (met een rondje speling ofzo)

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:47
Zo, tijd om ook maar weer eens wat van me te laten horen vanuit Down Under.

Man man man, het einde van het afgelopen seizoen was echt een drama. Mijn internet connectie is bijzonder slecht hiervandaan en dus kon ik nauwelijks op een normale manier meedoen. Gelukkig heeft Grrrennnne nog wat kunnen redden (bedankt :P) anders was het op zeker degradatie geworden.

Persoonlijk vind ik het dus ook niet echt echt een probleem dat het nieuwe seizoen is uitgesteld. Mijn huidige inet connectie is mogelijk nog slechter dan eerst, maar dat zou dit weekend gefixt moeten worden. Van mij mag de eerste race dus nog best even opzich laten wachten.

Goed, ik ga er weer vandoor. De dag is hier alweer begonnen :) Ik zal proberen dit seizoen eens wat vaker wat van me te laten horen. Suc6 iedereen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goh, geen reset :)

/▌

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, verrassend he? 8)7 Het zal idd wel vrijdag of a.s. weekend worden en dat lezen we vast vandaag of morgen in info center :P

Verwijderd

[b][message=28603677,noline]Joss schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:41

@DaddyD: Je staat er nu in ;) Moet een dezer dagen de complete lijst weer updaten met gepromoveerde/gedegradeerde/inactieve managers :/ :P
eh Doe je dat handmatig??? :P :P :P

En ik ga weer in me winterslaap :Z

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Wanneer leert die Bubbelfiets nou eens dat hij beter vrijdag kan beloven, dan de zondag daarvoor en dat niet nakomen. Nu had ik allemaal positieve verwachtingen....en wordt het alsnog een week later (ja ik weet het, het is al een vooruitgang dat ie wat meldt)

• Grrrrrene
  • Niet online
Babysteps, Luuk, babysteps :P

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Wanneer wordt het prijzengeld van de cup uitgekeerd? En wat je met je team hebt verdiend? Gebeurt dit pas na de reset?

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:37:
[...]

eh Doe je dat handmatig??? :P :P :P

En ik ga weer in me winterslaap :Z
Ik zou niet weten hoe anders :( Die *** website valt gewoon niet uit te lezen.Heel de website bestaat uit div's, geenéén tabel, geen xml output... Handmatig dus ja :P
Ixion schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:07:
Wanneer wordt het prijzengeld van de cup uitgekeerd? En wat je met je team hebt verdiend? Gebeurt dit pas na de reset?
Na de reset, idd.

[ Voor 25% gewijzigd door Joss op 23-08-2007 10:10 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Moet je gewoon voor de start van de race een team hebben gevormd om de punten mee te laten tellen voor het team of moet je een team hebben gevormd voor de P ofzo? Ik ben nml benieuwd waar ik sta t.o.v. de rest en als dat zo laag is als afgelopen seizoen, denk ik dat het misschien verstandiger is om geen team te vormen, want die 200-300k die ik nu krijg kan niet uit :P

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:04:
Moet je gewoon voor de start van de race een team hebben gevormd om de punten mee te laten tellen voor het team of moet je een team hebben gevormd voor de P ofzo? Ik ben nml benieuwd waar ik sta t.o.v. de rest en als dat zo laag is als afgelopen seizoen, denk ik dat het misschien verstandiger is om geen team te vormen, want die 200-300k die ik nu krijg kan niet uit :P
Voor de race. Maarja, of je iets uit die P kan opmaken... Ik ga met m'n oude teamgenootje verder iig. Hans inactief/gedegradeerd/ruzie? :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het gaat toch niet alleen om het geld? Je hebt ook iemand om taktieken mee te bespreken en om informatie mee uit te wisselen.

/▌

• Joss
Marzman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:
[...]

Het gaat toch niet alleen om het geld? Je hebt ook iemand om taktieken mee te bespreken en om informatie mee uit te wisselen.
Als je 200-300k krijgt, wil dat meestal zeggen dat je niet bepaald het sterkste team was :P Dan hebben die tactieken ook weinig zin :X

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zoek dan een rijke team genoot die het team aanmaakt....zullen wel genoeg mensen uit c4 komen met voldoende cash of een team.

hmmmm....wou ff checken hoe rijk bluepanther was, maar f1time is down......zou de reset er dan vandaag aankomen :p

[ Voor 8% gewijzigd door brid op 23-08-2007 11:16 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Joss
brid schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

Zoek dan een rijke team genoot die het team aanmaakt....zullen wel genoeg mensen uit c4 komen met voldoende cash of een team.

hmmmm....wou ff checken hoe rijk bluepanther was, maar f1time is down......zou de reset er dan vandaag aankomen :p
Verlengen van een teamlicentie kost maar 500k, dus dat is nu meestal geen probleem meer.

En wat betreft dat 2e: denk het niet, knippert heel de ochtend al en ook f-1.lt is dan down...

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 23-08-2007 11:17 ]

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:11:
[...]

Als je 200-300k krijgt, wil dat meestal zeggen dat je niet bepaald het sterkste team was :P Dan hebben die tactieken ook weinig zin :X
Hmm ik snap rené wel eigenlijk. Een team is alleen echt lonend als je regelmatig punten scoort met in combinatie daarvan dat je al 1 van beiden een team hebt om het te verlengen met 500k.

Het idee was dat René en ik een team zouden vormen(op papier) maar beide hebben geen team. Dus dan moet er 5mln opgehoest moeten worden. lastig... :P

@brid. Geld is geen probleem ;) Opzich een teamvormen is 1 malig een kostenpost. Dus wel te doen.

keuzes...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 11:20 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:
[...]

Het gaat wel alleen om geld, want taktieken bespreken kun je ook als je geen team hebt. Kijk, ik had afgelopen seizoen beter geen team kunnen vormen met mhans (en nee, da's geen geintje omdat ik onder zijn hoede 2x niet geraced heb :P). Je kunt ook gewoon officieus een team vormen, maar niet binnen F1Time. Het kostte vorig seizoen 1M geloof ik, om een team te reactiveren. Dit seizoen zou ik met Bluepanther een team vormen, maar we hebben beiden geen team en dan is die 5.5M die je uit moet trekken om je team aan te maken en te activeren toch ff iets waarvoor je je achter de orden moet krabben ;)

Maar goed, het heeft ook wel een gevoelswaarde natuurlijk, dat je beiden met dezelfde kleur rondrijdt en door iedereen als team gezien wordt. Maar puur economisch zouden er nooit 15 teams gevormd moeten worden in de groepen ;)
brid schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

5 flag: Netherlands Oudenampsen Bartsupporter ~60,000,000
15 flag: Netherlands Gerritsen Renésupporter ~20,000,000

We komen er wel uit hoor, financieel gezien :P

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2007 11:30 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:55
Grrrrrene schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:28:
Je kunt ook gewoon officieus een team vormen, maar niet binnen F1Time. Het kostte vorig seizoen 1M geloof ik, om een team te reactiveren.
Ik zit hier ook aan te denken, ik verwacht in C3 nog niet structureel punten te halen, dus een team is commercieel niet interessant (of een gedegradeerde C2-er moet mij als teamgenoot willen). Zeker als er ook nog eens 5mln gelapt moet worden om een team op te richten. Ik wil echter wel een teamgenoot om bij twijfel te overleggen en gebruik te kunnen maken van elkaars practice/warmup-data.

[ Voor 6% gewijzigd door Sempy op 23-08-2007 12:12 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Van Info Center:
Sorry once again for delayed season reset. Pretty much everything is ready for it now, but during this little pause an opportunity was presented to me to move game to a dedicated server where F1TIME would no longer have to share resources with F-1.LT. So availability of service and peak times could be controlled and predicted much better.
I understand everyone is waiting for a start of the new season, but I believe this is good time to make sure that your game play is smooth and enjoyable once that season starts.
I will begin move tonight, and DNS entries (kindda like a global internet addresses' lookup table) will have to be updated too, which depending on your country and ISP may take few days (usually less than 24 hours, but I have seen cases of 72 hrs too). The game will be unavailable for some time for everyone, so just try few hours later. Reset will be delayed a little bit more, at least until move is complete and service is stable again.

Thanks for your patience!

Tadas
Ik moet zeggen: het is eigenlijk wel positief en het klinkt alsof hij het serieus k*t vindt dat het _weer_ vertraagd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2007 20:24 ]

• Joss
hij klinkt zowaar oprecht, jup :P

Nouja, het moet maar :)

• Stealth2000
Als het bijdraagt aan een stabielere F1Time dan is de extra downtime het imho zeker waard. De eerste stap naar een F1Time die sponsorship waardig is!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Stealth2000 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:17:
Als het bijdraagt aan een stabielere F1Time dan is de extra downtime het imho zeker waard. De eerste stap naar een F1Time die sponsorship waardig is!
Amen!

• Sempy
Goede reden om het uit te stellen, van het weekend was het waarschijnlijk toch veels te druk geworden ivm GP Turkije. Hopelijk kunnen we eind volgende week beginnen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad goed nieuws van die server :)
Grrrrrene schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:28:
[...]Je kunt ook gewoon officieus een team vormen, maar niet binnen F1Time.
Dat is misschien wel een idee, maar dan moet je niet per ongeluk in game informatie uit gaan wisselen omdat dit alleen met je teamgenoot mag.
Maar goed, het heeft ook wel een gevoelswaarde natuurlijk, dat je beiden met dezelfde kleur rondrijdt en door iedereen als team gezien wordt. Maar puur economisch zouden er nooit 15 teams gevormd moeten worden in de groepen ;)
Nou ja dat vind ik dus ook. En wat is nou een half miljoen in F1TIME waar je nog een gedeelte van terug kunt winnen? (je had het over 200/300k, dan kost je team ook nog maar 200/300k).

/▌

• Grrrrrene
  • Niet online
Marzman: een licentie verlengen kost een half miljoen, een team kost 5M. En Bluepanther en ik hebben beiden geen team :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:42:
Marzman: een licentie verlengen kost een half miljoen, een team kost 5M. En Bluepanther en ik hebben beiden geen team :)
Dat is een goed punt, maar zeg dan 2,5 miljoen, want de kosten voor verlengen deel je door twee en de kosten voor een nieuw team niet ;)

/▌

• Elconejo
  • Laatst online: 24-02 13:30
Ik heb op het einde van het seizoen maar een team gemaakt omdat ik geld teveel had. Ook de fabriek enorm uitgebreid (200+ groot) om toch maar geen belasting te moeten betalen O-)
Ik werd misselijk als ik rekende hoeveel ik ging verliezen :r , liever goed besteden dan weggeven...

[ Voor 23% gewijzigd door Elconejo op 23-08-2007 22:00 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, nu betaal je wat minder belasting, maar gaat er meer van je fabriek af :P

• Elconejo
Ah dat wist ik niet, hoeveel gaat er van de fabriek af?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Elconejo schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:07:
Ah dat wist ik niet, hoeveel gaat er van de fabriek af?
5% boven de 100 geloof ik, dus als je wilde vergroten was dat een slimme zet, want de belasting is hoger dan die 5%.
[edit]Of was het 5% hoger dan vorig jaar, nu weet ik het even niet meer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 23-08-2007 22:09 ]

/▌

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:42:En Bluepanther en ik hebben beiden geen team :)
Check, wilt iemand een succesvol C3 team overnemen ;)

Hmmm, bij nader inzien, maak ik er maar een C2 middenmotor van :D

• nvidia
5% bovenop de 100 units. Vb als je een fabriek hebt van 230 dan is de berekening als volgt:

230-((230-100)*5%)= 223,5. Dus nog meer dan voldoende!!

• Joss
Marzman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

5% boven de 100 geloof ik, dus als je wilde vergroten was dat een slimme zet, want de belasting is hoger dan die 5%.
[edit]Of was het 5% hoger dan vorig jaar, nu weet ik het even niet meer :)
Het bericht was bedoeld als meer dan de 5% dan het vorig jaar was. Dus iets van 7.5 tot 10% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Als ik nu naar www.f1time.com ga kom ik op een rare site met een rare taal. Hebben jullie dit ook? Ik kan gewoon niet meer op de site komen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
als je even naar boven scrolled kom je dit bericht tegen:
Sorry once again for delayed season reset. Pretty much everything is ready for it now, but during this little pause an opportunity was presented to me to move game to a dedicated server where F1TIME would no longer have to share resources with F-1.LT. So availability of service and peak times could be controlled and predicted much better.
I understand everyone is waiting for a start of the new season, but I believe this is good time to make sure that your game play is smooth and enjoyable once that season starts.
I will begin move tonight, and DNS entries (kindda like a global internet addresses' lookup table) will have to be updated too, which depending on your country and ISP may take few days (usually less than 24 hours, but I have seen cases of 72 hrs too). The game will be unavailable for some time for everyone, so just try few hours later. Reset will be delayed a little bit more, at least until move is complete and service is stable again.

Thanks for your patience!

Tadas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Ja, ach, ik vind een fabriek van 200+ grootte waar al je geld in zit zodat je geen belasting hoeft te betalen nou niet echt een heel briljante investering. Dat je er een van 150-160 wil hebben, vooruit, maar 200+... :o Dan hoef je de komende jaren nooit meer space te onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Laatst online: 07:47
Joss schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:07:
[...]

Voor de race. Maarja, of je iets uit die P kan opmaken... Ik ga met m'n oude teamgenootje verder iig. Hans inactief/gedegradeerd/ruzie? :P
Plaats je een bericht op de eerste pagina, pakt Joss het nog niet op....Wat moet ik al niet doen voor een beetje aandacht !

En nee, ik geloof niet dat we echt met ruzie uit elkaar zijn gegaan (toch Rene?) ondanks mijn "fout" gedurende dit seizoen..Zou het dan ook waarderen als je dit soort insinuaties voortaan voor je houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
Ik kan niet wachten tot de DNS-servers een update krijgen, heeft iemand reeds een direct ip naar de nieuwe locatie van F1time? Ik krijg verlopig die tweede site F-1.LT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

krijg nu netjes de juiste site. alleen config is nog niet in orde.

Kan nog niet inloggen, krijg dan de inhoud van het php script te zien :)

voor degene met een niet up-to-date dns http://193.219.76.17

[ Voor 20% gewijzigd door brid op 24-08-2007 10:14 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is hij nog bezig met het installeren van php ;) Je krijgt nu allemaal code te zien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
mhans schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:56:
[...]

Plaats je een bericht op de eerste pagina, pakt Joss het nog niet op....Wat moet ik al niet doen voor een beetje aandacht !

En nee, ik geloof niet dat we echt met ruzie uit elkaar zijn gegaan (toch Rene?) ondanks mijn "fout" gedurende dit seizoen..Zou het dan ook waarderen als je dit soort insinuaties voortaan voor je houd
Nee, ruzie is er totaal niet, hoewel een gevoel van "had mijn forumnick maar geprobeerd als inlognaam" niet te onderdrukken is, als ik heel eerlijk ben. Als die haatgevoelens er wel waren had ik je account tijdens jouw afwezigheid wel compleet verwaarloosd :+

Ik heb mhans in een ingame bericht uitgelegd dat ik liever met iemand anders verder ga komend seizoen, om weer meer bij te leren. Hans en ik zijn wel uitgeleerd van elkaar en een ander weet toch altijd net weer wat handigheidjes die je zelf nog niet kende en wie weet kan ik Bluepanther weer wat bijleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me komt langzaam uit zn winterslaap :z

En ja je kan me zeker nog wel wat bijleren. Doe wellicht nog te veel op gevoel ;) Maar gebruik tot nu toe simpel me rekenmachine ;) Tot nu toe kan je niet zeggen dat ik er elke heel er ver naast zit, behalve me fuel tekort.. Maar dat was omdat ik tot het gaatje ging :p Was toch een leer seizoen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:19:
/me komt langzaam uit zn winterslaap :z

En ja je kan me zeker nog wel wat bijleren. Doe wellicht nog te veel op gevoel ;) Maar gebruik tot nu toe simpel me rekenmachine ;) Tot nu toe kan je niet zeggen dat ik er elke heel er ver naast zit, behalve me fuel tekort.. Maar dat was omdat ik tot het gaatje ging :p Was toch een leer seizoen.
Nou, als dit seizoen leren was, mag je komend seizoen wel gewoon volle bak rijden hoor ;)
Dan zie ik je volgende seizoen wel verschijnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:46:
[...]

Nou, als dit seizoen leren was, mag je komend seizoen wel gewoon volle bak rijden hoor ;)
Dan zie ik je volgende seizoen wel verschijnen 8)
In de C3? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehe

He joss hoe vaak refresh jij op het moment op f1tim? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:
[...]

ghehe

He joss hoe vaak refresh jij op het moment op f1tim? ;)
Ben er sinds gisteravond niet geweest :X Net ff gecheckt, maar PHP is nog niet bepaald geïnstalleerd, zo blijkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Voel ik hier wat frustraties van een net niet promovendus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Lijkt erop dat de site langzaam weer in de lucht komt.
Inloggen geeft nu in ieder geval de melding session expired.

kan niet wachten om weer aan de slag te gaan met f1time.

Gpro enzo is een leuk tijdverdrijf, maar er gaat niks boven close racen in f1time

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een stukje klaar....
"Could not connect to database, please try again later"

bij een login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gaat nog aardig snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister T
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:14
Hallo iedereen :)

Ik volg dit topic al een tijdje en geloof me, jullie hadden me echt warm gekregen voor F1Time.com.
Dus ik had me snel aangemeld natuurlijk, want ik wilde zo snel mogelijk spelen.
Ik had hier al gelezen dat het ongeveer 24 uur zou duren voordat je account geactiveerd zou worden.
Dat was echter dinsdag 7 augustus en nu zijn we beland bij 24 augustus en mijn account is nog steeds niet geactiveerd. Nu snap ik wel dat er nog gereset moest worden en dat nu de site verplaatst wordt, maar 7 augustus was toch nog voor de laatste race van het vorige seizoen?
Ik vind dit wel jammer allemaal, want ik denk dat jullie wel begrijpen dat na 17 dagen wachten me enthousiasme wat minder is geworden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Een paar dagen voor de laatste race van het seizoen kwam de 4e klasse vol te zitten. Om problemen met promotie/degradatie te voorkomen is besloten (nog) geen 5e klasse aan te maken. Toen is er dus een stop gezet op het toelaten van nieuwe managers. Door het hoge aantal gestopts managers in C4, zullen er veel zitjes vrijkomen en zal jij, meteen na de reset, aan de slag kunnen in de C4. Ik weet zeker dat je enthousiasme snel terug zal komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Is er dan nog altijd geen melding voor nieuwe aanmeldingen? Dat is echt een week of twee geleden gevraagd, maar wordt dus niks aan gedaan. Fijn, van die nieuwe aanmeldingen zullen er al heel wat inactief zijn, vermoed ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Yo mannen, daar was is weer eens :)
Ik heb nog ff een vraag, blijven de suppliers het zelfde vergeleken met afgelopen seizoen? Dus met de zelfde onderlinge verschillen enz. Aangezien ik aankomend seizoen keus heb uit motoren en versnellingsbakken (C4 niet). Anders heb ik dus voor jan met de korte achternaam alles zitten doorpluizen in C3 |:(
Lastig dat niemand weet wanneer we weer aan de slag kunnen... Ik heb daarom ff een verzoekje aan bijv. Joss of Grrrrrene, Ik ben sinds gisteravond papa geworden , en aangezien moeder en zoon nog een aantal dagen in het ziekenhuis verblijven doe ik niks anders dan heen en weer crossen tussen ziekenhuis en bedrijf. Kan iemand van jullie me een pm sturen als het seizoen weer begint(mocht het de komende dagen gebeuren)?
Bedankt mannen d:)b , aangezien ik vrouw en kind thuis heb, en alles nu een beetje rustiger begint te worden(ff afkloppen ;) ) heb ik zelf wel weer de tijd om tussendoor de boel ff een beetje in de gaten te houden...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:50:
Yo mannen, daar was is weer eens :)
Ik heb nog ff een vraag, blijven de suppliers het zelfde vergeleken met afgelopen seizoen? Dus met de zelfde onderlinge verschillen enz. Aangezien ik aankomend seizoen keus heb uit motoren en versnellingsbakken (C4 niet). Anders heb ik dus voor jan met de korte achternaam alles zitten doorpluizen in C3 |:(
Er zouden veranderingen worden doorgevoerd in de suppliers. Kans is dus redelijk aanwezig dat ze veranderen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:59:
[...]

Er zouden veranderingen worden doorgevoerd in de suppliers. Kans is dus redelijk aanwezig dat ze veranderen dit seizoen.
Het begint behoorlijk realistisch te worden, bij de F1 veranderen de regels ook zo'n beetje elk seizoen :X

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

hmmmm....nog steeds geen werkende site :(
lastig om geduld te hebben :)

Gelukkig is er nog gpro om de leegte te vullen :p
Wel tof trouwens hoe ze daar het podium doen:
Plaatjes van de manager als deze er 1 heeft en het volkslied van de winnaar.
Laat dat nu in mijn groep het nederlandse zijn :p

ZIjn er meer mensen die dit leuk lijkt in f1time?
Dan maak ik een topic in het forum aan als de site het weer doet.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

brid schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:23:
hmmmm....nog steeds geen werkende site :(
lastig om geduld te hebben :)

Gelukkig is er nog gpro om de leegte te vullen :p
Wel tof trouwens hoe ze daar het podium doen:
Plaatjes van de manager als deze er 1 heeft en het volkslied van de winnaar.
Laat dat nu in mijn groep het nederlandse zijn :p

ZIjn er meer mensen die dit leuk lijkt in f1time?
Dan maak ik een topic in het forum aan als de site het weer doet.
Maak het Tadas Bubblefietsie nou niet te moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

andrestouwe schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:33:
[...]

Maak het Tadas Bubblefietsie nou niet te moeilijk :P
Krijgen we straks een tussenseizoen van 7 maanden voor wat midi's of zo ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:59:
[...]

Sterker nog: als het goed is wordt de keuze een stuk lastiger. Dit seizoen waren Ferrari en Renault in C3 toch wel veruit de populairste motoren en niet zonder reden. Komend seizoen zou Tadas daar verandering in brengen... Had ik het nou goed begrepen dat de topmodellen duurder worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:34:
[...]

Sterker nog: als het goed is wordt de keuze een stuk lastiger. Dit seizoen waren Ferrari en Renault in C3 toch wel veruit de populairste motoren en niet zonder reden. Komend seizoen zou Tadas daar verandering in brengen... Had ik het nou goed begrepen dat de topmodellen duurder worden?
Ik hoop het, want dat wordt de tactische keuze nog moeilijker :D Zoals je zegt vond ik de keuze voor afgelopen seizoen nog niet echt zo heel lastig.
Dit seizoen wordt het zowiezo lastig kiezen voor me, welke doelstelling heb ik... Aan de ene kant wil ik misschien nog wel econimisch gezien een gunstig seizoen tegemoet + ontwikkeling van auto/coureur.

edit: bijna 36 uur later en nog geen f1time. we wachten verder....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Nu staat er 'Session expired' op. Dus we zijn weer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Inloggen gaat nu weer. Reset wel nog niet uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 08:59:
Inloggen gaat nu weer. Reset wel nog niet uitgevoerd!
Ik had toch wel verwacht dat die was uitgevoerd ten tijde dat wij niet konden inloggen... Maargoed, nog een dag dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pff, mijn pessimistische schatting heeft hij niet eens gehaald. Goed, reset volgende week woensdag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:42:
Pff, mijn pessimistische schatting heeft hij niet eens gehaald. Goed, reset volgende week woensdag? 8)7
5 september bedoel je? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het zou me eigenlijk nog niet eens verbazen (en da's best erg :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kan begrijpen dat het voor Tadas een veredelde hobby is. Maar als ik voor mijn baas zo vaak een verkeerde inschatting zou maken dan had ik allang flink op mijn donder gehad. Je zou toch zeggen dat hij zijn lesje inmiddels geleerd moet hebben maar helaas, is dat soms een litouwse/canadese instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat ik vooral niet snap is dat hij geen hulp wil aannemen :? Hij is totaal onbereikbaar voor gebruikers en ik kan me niet aan de indruk onttrekken hij dat ook is voor de crew van F1Time :X Stel je voor dat iemand als Femme ook zo onbereikbaar en blind voor commentaar was? Dan was T.net ook nooit geworden wat het nu is :o

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 26-08-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
*kick*

Een nieuwe dag en weer geen reset. Ik weet niet wat Tadas allemaal aan het testen is en wat er allemaal stabiel moet lopen voor hij de reset doet, maar ik had toch echt verwacht dat we onderhand 's een nieuw seizoen voorgeschoteld zouden krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:40:
*kick*

Een nieuwe dag en weer geen reset. Ik weet niet wat Tadas allemaal aan het testen is en wat er allemaal stabiel moet lopen voor hij de reset doet, maar ik had toch echt verwacht dat we onderhand 's een nieuw seizoen voorgeschoteld zouden krijgen :/
Tja, en ook geen melding waarom het nu weer langer duurt.... (back to normal Bubbelfiets-mode dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik lach me rot, maar eigenlijk sta ik ook op het punt om in janken uit te barsten... Zo dus:
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
pfff dit is niet leuk meer, zo'n lange stop is niet goed voor de actieve gebruikers en tevens niet goed voor F1Time. Dus mijn oproep naar Tadas, stel een crew op die instaat voor het onderhoud/upgrades/resets tijdens & na het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, je kunt nu wel raden wat er gebeurt: volgend seizoen is 3/4e (zo'n 150-180 rijders) van de nieuwe aanwinst in C4 bij race 1 al inactief, want wie gaat er nu wekenlang wachten op de activering van je office, terwijl er gezegd wordt dat dit doorgaans binnen 24h gebeurt? Als ik niet beter zou weten zou ik het ook al opgegeven hebben...

Jammer dat Tadas zo eigenwijs is en zelfs z'n personeel niet op de hoogte houdt. Een erg irritante eigenschap is dat :X
Joss schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:37:
Ik lach me rot, maar eigenlijk sta ik ook op het punt om in janken uit te barsten... Zo dus:
:')
Heel herkenbaar :/ Bij mij is het doorgeslagen in een afwisseling van "blijf positief" roepen tegen jezelf en "sjongejonge, daar gaan we weer". Het zou me serieus nog niet eens verbazen als ook deze week de reset uitblijft :X Ik hoop het niet en ik zou er m'n geld niet op inzetten, maar het past wel bij de gebeurtenissen de afgelopen weken...

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 27-08-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:26:Heel herkenbaar :/ Bij mij is het doorgeslagen in een afwisseling van "blijf positief" roepen tegen jezelf en "sjongejonge, daar gaan we weer". Het zou me serieus nog niet eens verbazen als ook deze week de reset uitblijft :X Ik hoop het niet en ik zou er m'n geld niet op inzetten, maar het past wel bij de gebeurtenissen de afgelopen weken...
Idd, pcies hetzelfde with me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Probleem is ook dat er geen algemene email oid verstuurd wordt wanneer het seizoen weer start maar dat iedereen telkens zelf moet checken "of we weer kunnen" waardoor er naar mijn idee een heleboel managers afhaken, zonde.

Ohja, en persoonlijk erger ik me er ook gewoon ontzettend aan :(

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Idem hier, Tadas zal er dringend veranderingen moeten doorvoeren als hij F1Time levende wil houden of binnen paar seizoenen zullen velen afhaken door teneerste de slechte communicatie naar alle managers toe. Ten tweede door de ellelange stop tussen de seizoenen door. Dit zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller moeten. Max. 1 week moet volgens mij zeker haalbaar zijn! En 1 week is nog tamelijk lang ... maar bon, we mogen niet te veel ineens vragen natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door nvidia op 27-08-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 12:14
Raar ook dat niemand op het forum van F1Time zelf een topic start hierover...

(verkapte kick ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

He Jos, je staat op de 7de plek van de "best buddy" lijst, niet slecht :*)

(dat krijg je als je je verveeld)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 11:50

The_DoubleU

Tweaker in München

En Nederland staat op de 3e plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
naja, laat mijn eerdere opmerking over sponsorshipwaardigheid maar zitten :P Deze periode van radiostilte doet al die goeie bedoelingen/acties weer teniet.

* Stealth2000 had na de F1 op zondag nog wel zo'n zin om weer aan de slag te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Grappig dat Neil Vaughn ontwijkend reageert op mijn vraag of de crew van F1Time eigenlijk wel weet wat er gaande is en dat Mikhail Mikhailov heel open reageert:
Mikhail Mikhailov said on 2007-08-28 04:03:00:
B. If you do know what is going on and post it and something gets changed you get roasted.
Meh... I'd rather take the risk, if there was anything to post...

TADAS: get some help
Best bit of advice on here... true, he has a good reason for the delay, as people have mentioned here: he is just one guy. But who said it has to be so?

Can you ask Tadas if it is possible to send an email once the game is reset?
No need to ask him, it is certainly possible.

I think many people underestimate how much work Tadas does to get the game running and personally I wouldn't appreciate all the nagging either, if I had a free game with 1000-2000 people playing it who can only complain.
How many actually bother to complain, and how many just forget this site even exists? If no one complained, Tadas may not feel much urgency to do a reset for quite a while, thinking everything is status quo, when everyone has already quit.

And hardly 1000-2000 people complain. 10 or 20, maybe. Most either sit here waiting patiently, or forget about the site. The more complain, the bigger of a problem you have. That this game is still around and pretty successful in spite of these delays speaks volumes about how great of a game this is... but consider how much better off we'd be without these delays.

What worries me even more is that this happens every single season. It's basically a given that the season reset will take longer than just a week or two.
Ik denk dat continue instroom van nieuwelingen door het succes van F1Time en de enorme loyaliteit van iedereen aan dit spel voor Tadas weinig stimulans zijn om de service te verbeteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

B-Force schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:12:
Raar ook dat niemand op het forum van F1Time zelf een topic start hierover...

(verkapte kick ;))
Heb net m'n kritische zegje gedaan... gok dat er eerst een paar man weer over gaan struikelen enzo, krijgen toch geen reactie van Tadas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
ik snap net als iedereen best dat Tadas ook een leven heeft naast F1time en dat het allemaal gratis is, maar ik begin me toch steeds meer te ergeren. Hij is de afgelopen dagen gewoon online geweest maar ff wat posten is er niet bij. Als je bij bijvoorbeeld een sportvereniging vrijwilligerswerk doet (bijv. training aan jeugdspelers) dan kan je toch ook niet zomaar die kids op woensdagmiddag voor Jan L*l laten komen met het excuus dat je het gratis doet en ze dus niet mogen klagen?

Als Tadas er de tijd niet voor heeft en er niemand bij wil halen om te helpen, moet hij misschien wat realistische deadlines stellen. als ik na de laatste race had gehoord dat we pas op 1september zouden beginnen, dan had ik daar vrede mee gehad. Nu zit je je gewoon elke keer weer te irriteren dat er niks gebeurt en kom je uiteindelijk ook rond die datum uit.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.