Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:02
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1manager als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 5 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen). Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden (doe dit als ze op 1 race remaining staan, niet eerder, niet later!), maar diegene die na 4 races nog niks lijken te hebben geleerd wil je natuurlijk liever vervangen.

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 10 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M, 50 rondjes kosten 1.25M, dus je kosten zijn in totaal (ongeveer) 2.75M voor een test!

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (ookal is nog niet bekend hoeveel dat gaat kosten).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, maar op het moment hoeft daar nog niet voor betaald worden. Dit zal over enkele maanden wel het geval zijn. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, of meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd).

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 (996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)
Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: 18.00
Nederland: 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: 19.00
Nederland: 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: 20.00
Nederland: 19.00

C4G1 tm C4G15
Servertijd: 21.00
Nederland: 20.00

C4G16 tm C4G30
Servertijd: 17.00
Nederland: 16.00

C4G31 tm C4G??
Servertijd: 16.00
Nederland: 15.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C3G5
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G6
Angeloonie - Vincent Dinkela
NelisNR1 - Nils van Lokven

C3G7
Vinnyb - Vincent Blanken
Visscher - Paul Visscher

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
Getah - Joost Janson
irmscher - Nanno Marcinga
Requiem19 - Tim Mosmans
Sqil - Mark Sqil
Exitium - Danny de Man

C3G9
Grrrrene - Rene Gerritsen
geepee - Ger Peeters
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
Kiff - Bart Olefs

C3G10
B-Force - Bart Rietveld
3xNix - Ary Luyendijk
henknap - Henk Nap

C3G12
Yagermeister - Sven Dohmen

C3G14
Joss - Reggie Biemans

C4G2
Wes46 - Wesley Jonker

C4G6
JesterRace - Leander Mutsaers
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig

C4G9
andrestouwe - André van der Stouwe
ThorolaZ - Luca van de Meerendonk

C4G14
Remco Tr - Remco Trouw
Slaapje - Sven Stikvoort
Haasjoh - Gertjan Hazeleger
Ixion - Tim Dame

C4G15
Jeronimusius - Jeroen Raven

C4G16
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C4G17
Darkdemoman - Mike Schatens
Jeroen87 - Jeroen van Bogaert
DJMantri - Martin Spierings
Vos1988 - Martijn Vos

C4G18
rammsteinfan - Kevin Weerman
ByteMe72 - Maarten de Cock
Joane - Reamon van Ruiswijk
Marzman - Marcel Schaap
Sempy - Peter Semper
Daan® - Daan Vos

C4G22
michaeltb - Mikkel Que Pasa

C4G23
MRCL - Marcel Visscher

C4G25
Zenit - Rob Hogenboom

C4G26
siobhanskye - Siobhan Skye

C4G29
Rpol - Ruud van de Pol

C4G32
sarinsarin - Mark Rutterkamp
stealth2000 - Vincent van Doesburg

C4G33
j1nx - Peter Steenbergen
jnijs - Jeroen de Nijs

C4G42
daroy - Roy Diederen

C4G45
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C4G54
Miku15 - Mike U.
C4G57
Hoogie2004 - Frank Hoogmans

[ Voor 100% gewijzigd door een moderator op 16-12-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 226818 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:28:
[...]

hoe zet jij een dqp om in een goede drp dan?
Gewoon logisch nadenken.
Uit de startpost:

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden geldt over het algemeen:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop
Dat is dus gewoon niet waar :P Banden gaan veel langer mee of er zijn "optimalere" omstandigheden dan wat jij optimaal noemt ;) Maar goed, die cijfers zijn nogal verouderd...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:08:
[...]

Gewoon logisch nadenken.

Dat is dus gewoon niet waar :P Banden gaan veel langer mee of er zijn "optimalere" omstandigheden dan wat jij optimaal noemt ;) Maar goed, die cijfers zijn nogal verouderd...
Het gaat ook uit van een drp van 80, medium wear, en geen revisions. Waarschijnlijk zijn dat je optimalere omstandigheden ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:08:
[...]
Dat is dus gewoon wel waar, bewijs het tegendeel maar :P

(.ps nattigheid telt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 25-07-2007 20:21 . Reden: Ik maak weer dezelfde rekenfout die ik ook in een race heb gemaakt, niemand gezien? :P ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:16:
[...]

Dat is dus gewoon wel waar, bewijs het tegendeel maar :P

(.ps nattigheid telt niet)
Ik ga je echt niet bewijzen dat het kan, maar een 1-stopper op softs op droge ondergrond is mogelijk. Dat spreekt jouw bewering in de OP direct tegen. Is overigens een topic over geweest op F1Time forum waar uitgekomen is dat die zinnen 's herschreven moeten worden in de rules :*

@Marzman: Bij een 3-stopper heb je 4 stints, dus 75km per stint :P

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:
[...]

Ik ga je echt niet bewijzen dat het kan, maar een 1-stopper op softs op droge ondergrond is mogelijk. Dat spreekt jouw bewering in de OP direct tegen. Is overigens een topic over geweest op F1Time forum waar uitgekomen is dat die zinnen 's herschreven moeten worden in de rules :*
Dat is zeker iemand zijn geweest die de banden heel ver heeft doorontwikkeld? Dan kloppen de zinnen op zich nog.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, als Jon Payton al zegt dat het aangepast moet worden in de rules omdat die waarden niet meer kloppen, ga ik er vanuit dat de waarden niet meer kloppen 8)7
Marzman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:16:
[...]

Het gaat ook uit van een drp van 80, medium wear, en geen revisions. Waarschijnlijk zijn dat je optimalere omstandigheden ;)
Waar zie je dat?
Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km.
Perfecte DRP is bij mij 99 of 100%, geen 80%. Over wear staat niks in dat stukje en over revisions ook niet. Maar gezien het punt in het seizoen waarop de persoon waarover ik het heb die 1-stopper heeft gedaan, kan dat hoogstens de eerste revisie zijn, waardoor het alsnog enorm afwijkt van dit "ideale" hierboven. 150+km ipv 90km onder ideale omstandigheden, komop...

[ Voor 70% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:
[...]

@Marzman: Bij een 3-stopper heb je 4 stints, dus 75km per stint :P
De guide (waar ik deze info vandaan heb) is al herschreven, door Neil en Tadas.

@René: En jij vertrouwt die persoon blind?

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 25-07-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:24:
[...]

De guide (waar ik deze info vandaan heb) is al herschreven, door Neil en Tadas.
Dus mag een ander niet zeggen dat die waarden niet meer kloppen? Je weet zelf ook hoelang Tadas erover doet om te reageren :P

@Joss: Ja, deze persoon wel. Zijn overigens meerdere personen die voor Tadas werken O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:28:
[...]

Dus mag een ander niet zeggen dat die waarden niet meer kloppen? Je weet zelf ook hoelang Tadas erover doet om te reageren :P

@Joss: Ja, deze persoon wel. Zijn overigens meerdere personen die voor Tadas werken O-)
Blijkbaar gaat het over Ryan, ik kan me echter geen omstandigheden voorstellen waarin softs 150km mee gaan.

Edit: Na hevig beraad is de OP aangepast :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 25-07-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:24:
Naja, als Jon Payton al zegt dat het aangepast moet worden in de rules omdat die waarden niet meer kloppen, ga ik er vanuit dat de waarden niet meer kloppen 8)7
[...]

Waar zie je dat?
Uit de Guide:
[b]Wat zijn dan die ideale omstandigheden? Droog weer, temperatuur van ongeveer 15 graden, medium slijtage van de fabrikants banden en een perfecte DRP verdeling van de coureur.

Die revisions lijken me logisch, slijtage staat er bij en die 80% DRP heb ik er dan zelf bijbedacht ;) Het verschil is inderdaad wel erg groot.
Joss schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:31:
[...]
Edit: Na hevig beraad is de OP aangepast :P
Je hebt "over het algemeen" aangepast in "zo'n beetje"? :D

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 25-07-2007 21:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:12:
[...]
Je hebt "over het algemeen" aangepast in "zo'n beetje"? :D
Nee, ik wilde geen twee keer "o.h.a." gebruiken, dus heb ik die tweede aangepast door zo'n beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:21:
Edit: Q ook maar gedaan, voorlopig 3e. Als ik naar de tijd van GeePee kijk staat die op een 1-stopper ofzo of heb ik het niet gek gedaan. Als ik naar de tijd van brid kijk staat hij op een 3-stopper of valt mijn tijd wat tegen :P
Dame je hebt me door :p
Ik ga gewoon maximum attack, en als het verschil in de race met jou gelijk is tijdens de race.
Dan ga ik voor je endigen 8)
Van m'n wamup tijd kun je denk weinig opmaken qua race pace ;) Vorige keer was foutje, deze keer bewust
Alleen geepee heb je verkeerd ingeschat. Sinds iedereen heeft z'n engine heeft geupgrade is Geepee off the pace.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Leuk tactisch spel weer :P

Heb hem in me laatste Q rondje nog voor Brid kunnen zetten. Nu voorlopig 5e van 15. Achter de wel bekende mensen. Dus ik heb me werk weer goed gedaan. We gaan weer voor puntjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:25:
[...]

Ik ga gewoon maximum attack, en als het verschil in de race met jou gelijk is tijdens de race.
Van m'n wamup tijd kun je denk weinig opmaken qua race pace ;) Vorige keer was foutje, deze keer bewust
Alleen geepee heb je verkeerd ingeschat. Sinds iedereen heeft z'n engine heeft geupgrade is Geepee off the pace.
Je bedoeld dus, geen 1 stopper, gewoon langzaam >:) ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf ook halverwege het seizoen mn 2e upgrade deed en dit dus net te vroeg was.... nu moet ik erg hard vechten met die Roemeen en Griek om de laatste promotieplek...

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de promotiekansen van GoTers in de andere C3 groepen... zijn er daar mensen die komend seizoen C2 gaan rijden of op een goede promotiepositie staan?

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:23:
[...]

Je bedoeld dus, geen 1 stopper, gewoon langzaam >:) ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf ook halverwege het seizoen mn 2e upgrade deed en dit dus net te vroeg was.... nu moet ik erg hard vechten met die Roemeen en Griek om de laatste promotieplek...

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de promotiekansen van GoTers in de andere C3 groepen... zijn er daar mensen die komend seizoen C2 gaan rijden of op een goede promotiepositie staan?
Requiem (Tim M. ) staat eerste in G8,

Ik sta stevig op de 3e stek, maar weet wederom niet zeker of promotie nu het beste voor mij is. Vorig seizoen zou ik 2e zijn geworden, maar heb ik dus m'n laatste 5 races verknalt om niet te promoveren. Dit seizoen... weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Anoniem: 133390 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:21:
Leuk tactisch spel weer :P

Heb hem in me laatste Q rondje nog voor Brid kunnen zetten. Nu voorlopig 5e van 15. Achter de wel bekende mensen. Dus ik heb me werk weer goed gedaan. We gaan weer voor puntjes :D
En bedankt he, gewoon een verschil van 0.072.
Kom denk aardig goed uit met m'n positie word denk p8-p10. Volgens mij hebben de meeste snelle jongens zich al gequalifiseerd.

Race gaat denk niet al te best worden.....om 1 of andere reden wou het vinden van de DQP totaal niet. Kom gewoon op 83% uit :(

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er trouwens een logica in hoe de managerrating in elkaar steekt? Hoe deze puntentelling werkt? En waar er een complete lijst te vinden is?

Joss dit keer niet miepen! Gewoon promoveren! :P
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:44:
[...]

En bedankt he, gewoon een verschil van 0.072.
Kom denk aardig goed uit met m'n positie word denk p8-p10. Volgens mij hebben de meeste snelle jongens zich al gequalifiseerd.

Race gaat denk niet al te best worden.....om 1 of andere reden wou het vinden van de DQP totaal niet. Kom gewoon op 83% uit :(
hmm 83%.... Dat is niet best... Misschien dan toch eens je DQP berekening eens anders proberen?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 26-07-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 133390 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:53:
Is er trouwens een logica in hoe de managerrating in elkaar steekt? Hoe deze puntentelling werkt? En waar er een complete lijst te vinden is?

Joss dit keer niet miepen! Gewoon promoveren! :P
Maar mn coureur wil nogal vaak 1.5-2s langzamer rijden in de eerste stint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:56:
[...]

Maar mn coureur wil nogal vaak 1.5-2s langzamer rijden in de eerste stint :P
Ik zeg toch niet miepen!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Maar... maar.... zucht :P Ik zorg wel dat m'n motor ploft ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
* Stealth2000 baalt dat die muppets in mijn groep pas op de laatste dag Qen :(
Heb zelf alles doorlopen omdat ik er anders geen tijd voor heb. Nouja, hopelijk blijf ik die pool in mijn groep voor en kan ik dit seizoen promoveren, zou wel een wat actievere groep willen namelijk. Oh, en voor het eerst een DQP van 96, het begin is goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:38:
[...]
Ik sta stevig op de 3e stek, maar weet wederom niet zeker of promotie nu het beste voor mij is. Vorig seizoen zou ik 2e zijn geworden, maar heb ik dus m'n laatste 5 races verknalt om niet te promoveren. Dit seizoen... weet ik het nog niet.
En jij maar zeuren dat je niet met GoTers in een groep zit...
Als je nou gewoon promoveert, is de kans groot (1 of 2 op 4 :9 ) dat je met een GoTer in een groep komt....

Dus laat die motor nou gewoon heel, doe je best en probeer het maximale te halen en promoveer!

(zelf ga ik gewoon mn best doen, sta 12 punten boven de nr 4 geloof ik, met 5 races te gaan en de 2 concurrenten pakken elke race een paar puntjes meer dan ik... wordt nog leuk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Ai, niet het succes gehad wat ik gehoopt had bij de drivers markt. Ik denk dat ik mede zo hard ga omdat ik een super coureur heb van 315/245 ofzo. Mijn nieuwe coureur is echter 214/144... Scheelt nogal wat ;). Aan de andere kant kost hij weer wat minder en kan je je coureur flink laten doorgroeien door veel te testen.

Wat zijn volgens jullie zo'n beetje de belangrijkste stats waarop je je coureur moet trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:08:
Wat zijn volgens jullie zo'n beetje de belangrijkste stats waarop je je coureur moet trainen?
Te veel om op te noemen :P Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen starting/pole/overtaking/blocking niet zo belangrijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Joss op 26-07-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss: Vorig jaar durfde je niet naar C2, dit jaar weer niet. Faalangst ofzo? :P Gewoon niet miepen inderdaad en naar C2 promoveren. Als je er nu niet klaar voor bent, zul je dat nooit zijn, denk ik :o

Wanneer loopt dat contract met je coureur af trouwens? Dan kun je hem 's opzij zetten voor wat beters.
Joss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:04:
[...]

Te veel om op te noemen :P Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen starting/pole/overtaking/blocking niet zo belangrijk.
Agreed en dat zijn juist de dingen waar mijn coureur goed in is :P Die starting en pole zijn alleen aan het begin handig, daarna val je als een baksteen terug als de rest niet goed is. Overtaking/blocking heb je IMO ook weinig aan, want je haalt iemand toch wel in als je sneller bent, ik merk iig weinig effect van een hoge overtaking/blocking bij mijn rijder.

Dingen als stamina en concentration vind ik nu belangrijk, want die bepalen het aantal foutjes dat je coureur maakt en hoelang hij het volhoudt in de race. Mijn coureur heeft beide niet, dus dat moet m'n volgende rijder beter doen (doettie ook).

Mijn plannen:
Korte termijn: overleven in C3
Lange termijn: Nog een seizoen C3 doen om geld op te bouwen en dan eind s29 naar C2 promoveren met een goed getrainde coureur *D

Of dat te halen is valt nog maar te bezien, want wie weet degradeer ik wel naar C4, maar ook daar is goed geld te verdienen als ex-C3'er denk ik en bovendien kan ik in het seizoen daarna alsnog direct door promoveren naar C2 :)
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:25:
[...]

Ben benieuwd. Als je 72 rondjes rijdt (zal wel niet ivm gelapt worden, maar goed) krijg je 28s voorsprong ongeveer. Dat kan net met zo'n korte pitstraat, maar de Q was droog en de race is nat en wet driving is de hoogste skill van mijn rijder.
Dat is waar. Als hij op een 2-stopper staat, heeft hij best een probleem volgens mij :o Wie weet is zijn wet driving skill ook heel goed? :)
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:44:
[...]

Oh, dus ik hoef niet bang te zijn? Ik sta op een DQP van 94%, dus wie weet heb ik qua banden een voordeel \o/

We zullen zien, het zal weer spannend worden als altijd :)

[ Voor 100% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:
Joss: Vorig jaar durfde je niet naar C2, dit jaar weer niet. Faalangst ofzo? :P Gewoon niet miepen inderdaad en naar C2 promoveren. Als je er nu niet klaar voor bent, zul je dat nooit zijn, denk ik :o

Wanneer loopt dat contract met je coureur af trouwens? Dan kun je hem 's opzij zetten voor wat beters.
Nog 2 seizoenen en 4 races :P Vandaar... Maargoed, ik kijk het komende races een beetje aan. Het is hetzelfde verhaal als vorig seizoen. Ik sta op promotie, maar ben vaak 1.5s langzamer dan de #1 en #2. Sterker nog, als de #4 en #5 niet zoveel pech hadden, stonden ze gewoon verdient voor me.

Anyway, ik ga dit seizoen niet met opzet races verneuken, kost me teveel geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet geheel mee eens over overtaking/blocking skill.

Mijn coureur heeft een hoge blocking skill. denk aan +/- 90. Stel me races altijd minimaal met 50 of hoger blocken in. En ik merk we degelijk dat ik er heel wat afblok.

Maar omdat te gaan trainen... jah er zijn inderdaad veel belangrijkere skills

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 26-07-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 133390 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:10:
Niet geheel mee eens over overtaking/blocking skill.

Mijn coureur heeft een hoge blocking skill. denk aan +/- 90. Stel me races altijd minimaal met 50 of hoger blocken in. En ik merk we degelijk dat ik er heel wat afblok.
M'n teamgenoot heeft 10 blocking en rijdt soms met dezelfde waarden rond en blokt ook alles af. Je hebt er alleen zo weinig aan, ze halen je in the long run toch wel in. Bovendien, ik wil mn achtervleugel niet riskeren, noch mn voorvleugel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
50 blocking is best veel ja :o Ik reed een tijd lang met 35/25 rond, maar nu ik met 0/0 rijd block ik nog steeds prima en haal ik mensen ook vrij vlot in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:15:
50 blocking is best veel ja :o Ik reed een tijd lang met 35/25 rond, maar nu ik met 0/0 rijd block ik nog steeds prima en haal ik mensen ook vrij vlot in :)
En druk van achter heb je niet als je achteraan rijdt, dus blocking heb je niet nodig? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Da's flauw Joss, je weet net zo goed als ik dat ik de laatste tijd rond p10 eindig.

Ik rij trouwens wel verdomd vaak in een gat. 20s achter me niks, 40s voor me niks :/ Da's pas saai racen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:
KNIP
....en wet driving is de hoogste skill van mijn rijder.
Dus eigenlijk is jouw driver eigenlijk gewoon een schoonzwemmer in een raceauto... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, zoiets :D LOL

Hmm, Hans vroeg me net ff zijn P over te nemen, omdat zijn internet er steeds uitvloog. Mental note: Niet erg handig voor je gevoel om halverwege de P de P over te nemen en dan een goede DQP te verwachten :o 83%, hoger kwam ik niet :/ Setup lijkt aardig goed, maar door die lage DQP kan hij niet echt goed meekomen in de race, volgens mij. In ieder geval ziet de WU er goed uit, 0.3s achter me, ondanks die slechte DQP, maar de Q is belabberd, slechts 0.024 voor GeePee die nog geen motorupgrade heeft gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je had toch grotedeels jouw DQP om kunnen rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat heb ik geprobeerd, maar dan scoorde hij nog veel lager (67% ofzo)

83% is niet schadelijk laag trouwens, z'n rijder zal er wat DQP bijkrijgen komende race, maar het is uiteraard niet waar ik op mikte :) Als ik een ding heb geleerd in F1Time is het wel dat je aan elkaars DQP-verdeling helemaal niks hebt, tenzij het zo obvious is als in Monaco of Old Hockenheim ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prutser :P

Maareh niemand die antwoord weet op managerratings vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Viel me vorige race trouwens wel op dat Geepee wel de snelheid had tijdens de race, zat nog geen seconde achter Rene, misschien best mogelijk dat z'n driver extreme slecht in de qual is of dat hij de pech heeft dat hij juist dan net veel fouten maakt.

Hoe die rating wekt? Geen idee, zal wel het 1 en ander in verwerkt zijn dqp/drp, plaats waarop je finished

[ Voor 17% gewijzigd door brid op 26-07-2007 13:32 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:24:
Viel me vorige race trouwens wel op dat Geepee wel de snelheid had tijdens de race, zat nog geen seconde achter Rene, misschien best mogelijk dat z'n driver extreme slecht in de qual is of dat hij de pech heeft dat hij juist dan net veel fouten maakt.
Dat kan idd het geval zijn. Mijn driver heeft een Q van 12... en ben in de Q meestal maar net iets sneller dan bijv. Panther, terwijl in de race het verschil dan een stukje groter is...
Maakt dus zeker uit (jammer genoeg heeft mn driver watervrees, gezien zn wetracing skills...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Anoniem: 133390 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:17:
Prutser :P

Maareh niemand die antwoord weet op managerratings vraag?
Is het niet een simpel optelsommetje van alle punten die je behaald hebt van alle seizoenen bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:37:
[...]

Is het niet een simpel optelsommetje van alle punten die je behaald hebt van alle seizoenen bij elkaar?
Dat is het zeker niet.

Om voorbeeld te scheppen met mij en Luuk (PB Elskamp). Ik sta veel hoger dan hem. Hoewel hij dit seizoen veruit meer punten heeft gehaald.
Kan misschien iets te maken hebben dat ik vorig seizoen kampioen ben geworden in die 3 races...

Maar ik verwacht antwoord van Joss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Had de vraag niet gezien.

3 punten per race, + 1 punt per punt.

Wat de (eventuele) bonussen zijn voor kampioen/cup weet ik niet, weet alleen dat de #1 in C1 erg veel punten krijgt :P

[ Voor 48% gewijzigd door Joss op 26-07-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heeft Bluepanther dan zoveel meer races gereden dan Luuk? Want Luuk is verder gekomen in de cup en doet het in het kampioenschap beter, dus hij heeft meer punten gescoord.

Alvear heeft alweer de WU overgeslagen. Hmm...

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:
Heeft Bluepanther dan zoveel meer races gereden dan Luuk? Want Luuk is verder gekomen in de cup en doet het in het kampioenschap beter, dus hij heeft meer punten gescoord.
Dat zal wel door me kampioenschap komen in c4...

Joss thnx, Weet je ook wanneer je minpunten krijgt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij degradatie of uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:10:

Alvear heeft alweer de WU overgeslagen. Hmm...
Alle cupzooi wordt pas aan het eind van het seizoen doorgerekend (dus mss krijg ik daarvoor nog een handjevol punten :P ), de knaken voor de ronden moet ik iig nog krijgen...

Verder was ik vorig seizoen idd 2e, dus dan zal er idd wel een leuke bonus hangen aan het kampioenschap (en mss nog met je team ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 133390 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:15:
[...]

Dat zal wel door me kampioenschap komen in c4...

Joss thnx, Weet je ook wanneer je minpunten krijgt dan?
Aan het eind van het seizoen, dan gaat er ongeveer 10% van af (iedereen). Kampioen = flinke bonus, cup niet (my bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Inmiddels gezakt tot positie 9 in de Q, maar Paul Jenkins heeft nog 3 rondjes openstaan en de Griek (kerel heeft in onze groep niet eens een naam :D) moet nog kwalificeren. Als ik me niet vergis staan verder alle toppers al op de grid, toch netjes zeg, 17 man die ruim 24 uur voor de race al alles hebben doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dinning voorbij ons... hmmm normaal zakt hij vanzelf wel weer in de race. Racestrategie is niet zijn sterkste kant.

Die griek nog en wellicht Jenkinst ja. Dan heb je het wel gehad dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, die Dinning en ook Paul Jenkins zijn niet geweldig qua tactiek. Meestal staan ze voor me in de Q, maar ik dacht toch dat ik erg aan ze gewaagd was :) Kan ook aan hun driver liggen natuurlijk :) PJ staat nu trouwens net achter me, maar hij heeft zoals ik al zei wat rondjes Q over...

Dinning staat wel erg ver vooraan nu trouwens, misschien heeft hij een motorupgrade gedaan (wel net een race te laat dan).

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:18:
Ja, die Dinning en ook Paul Jenkins zijn niet geweldig qua tactiek. Meestal staan ze voor me in de Q, maar ik dacht toch dat ik erg aan ze gewaagd was :) Kan ook aan hun driver liggen natuurlijk :) PJ staat nu trouwens net achter me, maar hij heeft zoals ik al zei wat rondjes Q over...

Dinning staat wel erg ver vooraan nu trouwens, misschien heeft hij een motorupgrade gedaan (wel net een race te laat dan).
Vorige race reed hij ook al vooraan, net voor mij... tot hij vergat te tanken bij z'n pitstop... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Vorige race reed hij ook al vooraan, net voor mij... tot hij vergat te tanken bij z'n pitstop... _/-\o_
En zo is er altijd wel wat met hem. Hij is het hele seizoen al snel maar presteert het om elke race minimaal 3 stops te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Voor iemand die met jou kan vechten om een toppositie finisht hij niet briljant goed:

code:
1
C.Dinning  25   8   3   6   7   7  23   9  16  19   9   5  21   --  Totaal: 18pt

Een 3e, 5e en 6e positie en verder weinig echt indrukwekkends IMO. Voor zijn doen denk ik vijf missers: 25e-, 23e-, 16e-, 19e- en 21e-plaats.

Oeh, mazzelaar ben ik :D Paul Jenkins heeft nu alle 4 de rondjes Q gedaan en staat 0.020s achter me :D _o_

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Voor iemand die met jou kan vechten om een toppositie finisht hij niet briljant goed:

code:
1
C.Dinning  25   8   3   6   7   7  23   9  16  19   9   5  21   --  Totaal: 18pt

Een 3e, 5e en 6e positie en verder weinig echt indrukwekkends IMO.
Klopt, in potentie zou hij de concurrentie denk ik aankunnen. Zie zijn Q nu ook maar weer, en de racepace vorige race. Alleen die kerel heeft of benzineproblemen, blaast regelmatig zijn bandjes op of kiest weer eens de minst slimme strategie van het veld...
Ja, dan kun je 100x snel zijn, maar eindig je nog nergens...

(maar hij staat al wel safe tegen degradatie... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Has recorded a DRP average of 53.13% in 47 races.
Dat spreekt boekdelen :)

Ik zie nu trouwens pas dat hij uit C4 komt en niet heel veel meer ervaring heeft dan wij (naja, hij zat in C4G2, dus hij zal wel flink eerder begonnen zijn :)

Dat was s25, s26 zat hij al in C3G9...

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
quote: Tadas Bubbelfiets/gum/vicius
This is a list of changes that most likely will be introduced for the next season. The list is incomplete and will be updated in the future, but it will give everyone an idea of things to come.

Finances:
1. Sponsors’ win and points bonuses reduced by 50% (cut in half), current sponsors (the ones that you have already signed) also will take the same reduction.
2. Small increase in fixed race income (~0.5M)
3. 30% tax over 30 Million. Effective end of this season.

Staff & Markets:
4. Ability to train staff once per race.
5. Allowing to extend D/D/D (Driver, Designer, commerce Director) contracts if they have no "accepted" bids (but you still can extend contract if only initial bids were placed). Details posted later, but salary increase will be dependant on team goal.
6. There is a proposal about simplification of markets system (1 step signing only), but it is in discussions at the moment.
7. Ability to sign D/D/D from other groups (Scouting/Search function without actually hiring scout). This functionality is optional, there is still work to be done on the concept.
8. Highest current bid salary will be visible, "Maximum bid" implemented, so no one gets unfair advantage of being online minutes before markets are run.

Parts & testing
9. No repair after starting qualification.
10. Top engines will be a bit more expensive, starting engine characteristics will be different from this season.
11. Introduced gearbox (reliability and efficiency) testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:51:

This is a list of changes that most likely will be introduced for the next season. The list is incomplete and will be updated in the future, but it will give everyone an idea of things to come.

Finances:
1. Sponsors’ win and points bonuses reduced by 50% (cut in half), current sponsors (the ones that you have already signed) also will take the same reduction.
2. Small increase in fixed race income (~0.5M)
3. 30% tax over 30 Million. Effective end of this season.
Dus alles boven 30M nu in testen stoppen of in je fabriek spenderen aan extra ruimte en wat parts ofzo :P
Staff & Markets:
4. Ability to train staff once per race.
5. Allowing to extend D/D/D (Driver, Designer, commerce Director) contracts if they have no "accepted" bids (but you still can extend contract if only initial bids were placed). Details posted later, but salary increase will be dependant on team goal.
6. There is a proposal about simplification of markets system (1 step signing only), but it is in discussions at the moment.
7. Ability to sign D/D/D from other groups (Scouting/Search function without actually hiring scout). This functionality is optional, there is still work to be done on the concept.
Dat zou gaaf zijn. Er zijn een hoop groepen (C4 vooral) waar weinig actieve rijders zijn en waar dus ook amper gevist wordt op de markt :9
8. Highest current bid salary will be visible, "Maximum bid" implemented, so no one gets unfair advantage of being online minutes before markets are run.
Die snap ik niet? Maximum bid? Soort van ebay ofzo, dat je automatisch overbiedt als een ander over jou heen biedt?
Parts & testing
9. No repair after starting qualification.
10. Top engines will be a bit more expensive, starting engine characteristics will be different from this season.
11. Introduced gearbox (reliability and efficiency) testing.
Eindelijk: gearbox testen! Het is zo compleet onzinnig dat je daar revisions van kunt krijgen. OK, ik heb 1ms en 0.1% reliability gewonnen ofzo, woehoe zeg :Z De gearbox is ook het meest onbetrouwbare onderdeel aan m'n auto, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Yeah, weer allemaal wijzigingen. Gaat me test schema voor volgend seizoen :(
Vind toch dat er nog erg veel word getweaked voor een spel dat al 27 seizoenen loopt.

Je moet toch van je data uit kunnen gaan, niet dat het ieder seizoen weer anders is.

Markt verandering heeft zo z'n plussen en minnen, kans dat een rijke c4'er ergens een goede driver in een hogere klasse weg kaapt is groot. Vind wel dat er dan ergens een max moet zijn per classe op welke drivers je kan bieden

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:16:
[...]Die snap ik niet? Maximum bid? Soort van ebay ofzo, dat je automatisch overbiedt als een ander over jou heen biedt?
Ehm, je krijg dan na de 1e ronde met biedingen te zien wat het hoogste salarisbod was...
Dus daar moet je dan boven gaan zitten, denk ik zo. Ik vrees dan dat je een enome opdrijving van lonen gaat krijgen, want iemand met kwade bedoelingen brengt gewoon extreme bedragen uit op een lijst met staff, zodat automatische de rest daar boven gaat zitten om ook kans te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het spel is een paar seizoenen terug van v1 naar v2 gegaan, dus daar moeten nog wat foutjes uitgehaald worden en wat meer balans ingebracht worden. Ik vind het wel terecht dat er wat aan de financiën gedaan wordt, want het vergroot de verschillen alleen maar en hoewel ik vind dat een winnaar best beloond mag worden, vind ik ook dat het spannender en leuker is als de minder teams ook mee kunnen komen qua financiën...
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:30:
[...]

Ehm, je krijg dan na de 1e ronde met biedingen te zien wat het hoogste salarisbod was...
Dus daar moet je dan boven gaan zitten, denk ik zo. Ik vrees dan dat je een enome opdrijving van lonen gaat krijgen, want iemand met kwade bedoelingen brengt gewoon extreme bedragen uit op een lijst met staff, zodat automatische de rest daar boven gaat zitten om ook kans te maken...
Waarom zou je dan met een maximum bid voorkomen dat rijders een oneerlijk voordeel krijgen door in de laatste minuten van de markt te bieden?

[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

0.5 M vind ik nou niet echt een verbetering voor de mindere teams, top teams krijgen hem ook.
Dat je wat minder verdient met punten zorgt er alleen maar voor dat de top teams minder winst draaien. Uitgaande van de kosten van dit seizoen, heb ik volgend seizoen 10 a 11m per race nodig om netzo te kunnen draaien als nu (budget neutraal). Als ik een beetje presteer en meer sponsors van 0.5m krijg aangeboden is dit geen probleem

Dit haal je nu dus iets makkelijker als je geen punten scoort. Als je de mindere teams echt wilt helpen zou je de lagere plaatsen hoger moeten belonen, maar dan benadeel je de top teams weer te veel. Het moet gewoon zo zijn dat als je niet presteert je het financieel moeilijker word. Zo zit de f1 nou 1 maal in elkaar.

De oorzaak van de slechte qual van Geepee is me trouwens duidelijk.....is vergeten iets aan te passen na de warm-up |:(
Hij is af en toe zo handig :p

[ Voor 15% gewijzigd door brid op 26-07-2007 18:48 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:40:
0.5 M vind ik nou niet echt een verbetering voor de mindere teams, top teams krijgen hem ook.
Dat je wat minder verdient met punten zorgt er alleen maar voor dat de top teams minder winst draaien. Uitgaande van de kosten van dit seizoen, heb ik volgend seizoen 10 a 11m per race nodig om netzo te kunnen draaien als nu (budget neutraal). Als ik een beetje presteer en meer sponsors van 0.5m krijg aangeboden is dit geen probleem

Dit haal je nu dus iets makkelijker als je geen punten scoort. Als je de mindere teams echt wilt helpen zou je de lagere plaatsen hoger moeten belonen, maar dan benadeel je de top teams weer te veel. Het moet gewoon zo zijn dat als je niet presteert je het financieel moeilijker word. Zo zit de f1 nou 1 maal in elkaar.
Dat gebeurt nu toch ook? De betere teams worden gekort op hun punten. Dat heeft alleen effect op de beste teams/managers, want de slechtere teams scoren geen of weinig punten. Die slechtere teams krijgen er wel 500k bij, net als de betere teams die daarmee financieel een beetje worden gecompenseerd voor de verminderde sponsorinkomsten uit punten.
De oorzaak van de slechte qual van Geepee is me trouwens duidelijk.....is vergeten iets aan te passen na de warm-up |:(
Hij is af en toe zo handig :p
* Grrrrrene kan er niks van zeggen, is mij ook 1x overgekomen. Sindsdien kijk ik wat er mis is als ik niet in de buurt van jou en GeePee sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
N.a.v. het break-even bericht hierboven even een polletje... Wat zijn jullie volgend seizoen kwijt aan driver / designer / director?

Poll: Hoeveel ben jij volgend seizoen kwijt aan D/D/D?
< 2 miljoen
2 - 2.5 miljoen
2.5 - 3 miljoen
3 - 3.5 miljoen
3.5 - 4 miljoen
4 - 4.5 miljoen
4.5 - 5 miljoen
> 5 miljoen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=219771&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Hoe zit het nu met die contracten ... ik heb biedingen gedaan en die zijn geaccepteerd door een driver bijvoorbeeld .. nu zijn we in negotiation .... moet ik dan gewoon afwachten ? en maar hopen dat ie bij mij komt rijden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, maar als er meer meebieden is het wellicht verstandig om je bieding te verhogen met dat knopje naast je bod (Dus niet een nieuw bod uitbrengen door op zijn naam te klikken op de markt, anders begint alles weer van voren af aan!).

Sowieso moet je op meerdere rijders bieden. Op 1 paard wedden is erg onverstandig.

Edit: Wow, 'k heb voorlopig het goedkoopste team :+

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 26-07-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

wow, ik val in de categorie dure teams :S
hehehe, maar verdien ook een extra zakcentje met m'n puntjes sprokkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226818

4mm regen, Intermediate of Wets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
That's up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Probeer wets, als dat niet werkt neem je volgende keer intermediates :P

(Of andersom, als intermediates niet werken neem je volgende keer wets :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoe verander je het uur? Hij staat nu momenteel één uur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
F e r o x schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:03:
Hoe verander je het uur? Hij staat nu momenteel één uur voor.
(Nog) niet mogelijk. Wat je ziet is de servertijd. Het zou heel makkelijk te implementeren zijn... Stel het eens voor, in het suggestion forum zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:29:
Wow, 'k heb voorlopig het goedkoopste team :+
Nu niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zat ook heel dicht tegen de 4M aan hoor ;) Maar ik heb me redelijk ingehouden op de markten, ik ben sowieso een stuk duurder uit komend jaar. Trouwens: wat ik dan weer raar vind is dat ze het financieel beleid aanpassen _nadat_ iedereen op de markten tekeer is gegaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Nou jongens, ik ga morgen op vakantie en bij deze wil ik jullie allemaal succes wensen voor de komende wedstrijden. Metname Joss want die moet natuurlijk even een goede prestatie neerzetten voor mijn team. Maar dat komt allemaal wel goed.

Ik reken op je Joss en als je mazzel hebt hoef je je geen zorgen te maken over de cup dat hangt allemaal van de wedstrijd van morgen af en daar sta ik tot nu toe nog niet best voor.

Succes allemaal en tot over een week 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:
Ik zat ook heel dicht tegen de 4M aan hoor ;) Maar ik heb me redelijk ingehouden op de markten, ik ben sowieso een stuk duurder uit komend jaar. Trouwens: wat ik dan weer raar vind is dat ze het financieel beleid aanpassen _nadat_ iedereen op de markten tekeer is gegaan 8)7
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las. Maar ik moet toch nog twee seizoenen doen met mijn huidige coureur en engineer. Alleen voor de marketing heb ik een nieuwe nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fijne vakantie! En ik kan wel wat geluk gebruiken de komende races 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:
Nou jongens, ik ga morgen op vakantie en bij deze wil ik jullie allemaal succes wensen voor de komende wedstrijden. Metname Joss want die moet natuurlijk even een goede prestatie neerzetten voor mijn team. Maar dat komt allemaal wel goed.

Ik reken op je Joss en als je mazzel hebt hoef je je geen zorgen te maken over de cup dat hangt allemaal van de wedstrijd van morgen af en daar sta ik tot nu toe nog niet best voor.

Succes allemaal en tot over een week 8)
Have fun, maak je geen zorgen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Wanneer ik naar live race ga, kan ik mijn klasse (C4-groep 57) niet zien. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
F e r o x schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:15:
Wanneer ik naar live race ga, kan ik mijn klasse (C4-groep 57) niet zien. Doe ik iets fout?
Tadas zegt het op te lossen als ie terug komt van z'n werk. Mocht dat morgen echter niet gebeurd zijn, kun je deze oplossing gebruiken:

Open live race viewer in a new window and type this in the location bar:
javascript:pickLeague(XX);

replace XX with your league ID;
C4G56=77
C4G57=78
C4G58=79
C4G59=80
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 02-06 14:29

The_DoubleU

Tweaker in München

F e r o x schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:15:
Wat Joss zegt ^
Meer info -> http://www.f1time.com/for...ead_id=4159&post_offset=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Dank voor het vlugge antwoord. Leek me al een bug. Ik hoop niet dat die gast er alleen voor staat, om die site draaiend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat lijkt er soms wel op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:
Ik zat ook heel dicht tegen de 4M aan hoor ;) Maar ik heb me redelijk ingehouden op de markten, ik ben sowieso een stuk duurder uit komend jaar.
Ehm Grrrrrene, er stond anders wel komend seizoen... 8)7
(oh weet je de begroting voor het seizoen ook al? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Daar was ik weer...... *O* It's racingday!!! *O*
Om even als een pessimist over te komen, ik ben benieuwd waar ik deze race weer door ga uitvallen...... |:(

Voor de OP, volgens mij kan ThorolaZ - Luca van de Meerendonk wel verwijderd worden uit C4G9, heeft al een behoorlijke tijd niet meer meegedaan(terwijl die ruim op kop stond |:( )

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Jep, heb er weer zin an! Vanavond weer lekker ouwehoeren op Irc...

Kan iemand het trouwens zeggen als die Griek z'n Q gedaan heeft? Ben wel benieuwd wat ie gaat doen... (en kan het op werk niet zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:34:

Kan iemand het trouwens zeggen als die Griek z'n Q gedaan heeft? Ben wel benieuwd wat ie gaat doen... (en kan het op werk niet zien)
Om 17:59.50 weten we het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ghehe mischien een uurtje eerder :p

Hmm toch een vraagje over die 30m + 30% tax.

Wanneer gaat dat nou op? Alleen aan einde van het seizoen weer of elke week zodra je boven de 30m zit? Staat er niet echt duidelijk :)

Verder zijn de aanpassingen niet bijzonder maar wel beter voor het balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:55
An het einde van het seizoen gaat die tax eroverheen. Gaat me zo'n 18 mln kosten, maar gezien de wijze waarop in C4 het geld binnenstroomt is dat niet zo gek. Zelfs met elke week testen en bijna alle onderdelen per race vernieuwen hou je miljoenen over en om m'n fabriek nu naar 200+ uit te breiden is ook niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:34:

Ik heb er ook zin in, maar helaas moet ik deze keer de race helemaal missen.
Misschien scoor ik nu nog meer punten :) dame social live :p

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:44:
[...]

Ik heb er ook zin in, maar helaas moet ik deze keer de race helemaal missen.
Misschien scoor ik nu nog meer punten :) dame social live :p
Je staat er goed voor. Hangt beetje vanaf wat voor strategie je hebt. ;)

Bedankt voor antwoord Sempy.

Vanavond ben ik er wellicht wel op irc even. Niet zeker nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sempy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:26:
An het einde van het seizoen gaat die tax eroverheen. Gaat me zo'n 18 mln kosten, maar gezien de wijze waarop in C4 het geld binnenstroomt is dat niet zo gek. Zelfs met elke week testen en bijna alle onderdelen per race vernieuwen hou je miljoenen over en om m'n fabriek nu naar 200+ uit te breiden is ook niet nuttig.
Veel meer dan 130-140 heb je ook echt niet nodig ;) Maar goed, als je zo rond de 35-40M zit kun je IMO beter gewoon je fabriek uitbreiden, tenzij je net uit C4 naar C3 gaat promoveren, dan is een financieel buffer wel lekker kan ik je zeggen :P

Overigens lijkt het erop dat ik vanaf de 10e plek ga starten morgen, wow, eindelijk 's in de top10 gekwalificeerd. Tenzij ik natuurlijk nog iemand over het hoofd zie, maar dat denk ik niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Veel meer dan 130-140 heb je ook echt niet nodig ;) Maar goed, als je zo rond de 35-40M zit kun je IMO beter gewoon je fabriek uitbreiden, tenzij je net uit C4 naar C3 gaat promoveren, dan is een financieel buffer wel lekker kan ik je zeggen :P

Overigens lijkt het erop dat ik vanaf de 10e plek ga starten morgen, wow, eindelijk 's in de top10 gekwalificeerd. Tenzij ik natuurlijk nog iemand over het hoofd zie, maar dat denk ik niet :)
Morgen? :) Vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

[...]

Hmmm, mijn mening... dan maar wat belasting betalen, maar ik wil eigenlijk wel wat meer dan die 30 mln meenemen in het geval van promotie. Anders krijg ik het wel erg lastig in C2 (als ik al promoveer natuurlijk). Ik heb in dat 1e seizoen echt al het geld wat ik kan meezeulen nodig om flink te investeren en testen... dus dan maar wat belasting en weggegooid geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Anoniem: 133390 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:51:
[...]

Je staat er goed voor. Hangt beetje vanaf wat voor strategie je hebt. ;)

Bedankt voor antwoord Sempy.

Vanavond ben ik er wellicht wel op irc even. Niet zeker nog.
Weet niet zeker of ik op de juiste strategie zit, maar hij is wel max attack.
Als het de juiste is finish ik voor grrrene, is het de verkeerde een aantal seconde achter hem :p

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
[...]

Hmm, nog een paar races om een buffer op te bouwen voor C3 dus. (ik ga er voor het gemak vanuit dat ik wel promoveer naar c3 :9 ) Heb net voor redelijk wat centjes mijn factory maar uitgebreid en volgestopt met parts. Tja, wat moet je anders met al dat geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Hmmm, mijn mening... dan maar wat belasting betalen, maar ik wil eigenlijk wel wat meer dan die 30 mln meenemen in het geval van promotie. Anders krijg ik het wel erg lastig in C2 (als ik al promoveer natuurlijk). Ik heb in dat 1e seizoen echt al het geld wat ik kan meezeulen nodig om flink te investeren en testen... dus dan maar wat belasting en weggegooid geld...
Hehe, maar je krijgt er ook weer een sponsorplek bij he? ;) Ik denk dat je wel rond gaat komen in C2. Trouwens: die Griek staat op p3 en jij zakt daarmee naar 6. Nog 7,5 uur in spanning afwachten wat er komen gaat :P
brid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:12:
[...]

Weet niet zeker of ik op de juiste strategie zit, maar hij is wel max attack.
Als het de juiste is finish ik voor grrrene, is het de verkeerde een aantal seconde achter hem :p
Waar concludeer je dat uit? :D Als je van de Q uit gaat, vertekent dat het beeld nogal, die is nml droog en de race is lekker nat, net waar m'n rijder van houdt :+
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:30:
[...]

Ehm Grrrrrene, er stond anders wel komend seizoen... 8)7
(oh weet je de begroting voor het seizoen ook al? ;))
:?

Ik zeg toch dat ik me redelijk heb ingehouden op de markten en desondanks komend jaar duurder uit ben? Ik heb nu echt bijna geen kosten. Hoogsten 3M ofzo en zelfs dat haal ik niet met zo'n driver van 0.3M per race :+ Volgend seizoen heb ik qua personele kosten 3,99M per race ongeveer.

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:29:
[...]
Hehe, maar je krijgt er ook weer een sponsorplek bij he? ;) Ik denk dat je wel rond gaat komen in C2. Trouwens: die Griek staat op p3 en jij zakt daarmee naar 6. Nog 7,5 uur in spanning afwachten wat er komen gaat :P
Ja, maar vergeleken met raceinkomsten vind ik die sponsoring maar kleingeld. Die ene sponsor erbij compenseert mijn slechtere positie en inkomsten zeker niet. Maar goed, eerst maar eens proberen te promoveren...

Enne, matig dat die Griek ook weer voor me staat. Moet maar weer gaan hopen op uitvallers voor me, anders zit er zeker niet meer dan een 5e plaats in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat zijn jouw staffkosten dan? Ik draai nu net winst met redelijk consequente finishes rond plek 10. Als daar nog een sponsor bij zou komen, zou ik zelfs 0,5M per race winst draaien ofzo. Goed, m'n team wordt ook duurder komend seizoen, dus het zal spannend worden :o En ik hoop ook dat ik volgend seizoen nog iedere race kan testen, want dat is toch een beetje het geluk bij een ongeluk dat ik dit seizoen had :)

Oh man, 'k kan niet wachten tot vanavond... Lekker met Joss schelden op onze drivers op IRC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:50:
Wat zijn jouw staffkosten dan? Ik draai nu net winst met redelijk consequente finishes rond plek 10. Als daar nog een sponsor bij zou komen, zou ik zelfs 0,5M per race winst draaien ofzo. Goed, m'n team wordt ook duurder komend seizoen, dus het zal spannend worden :o En ik hoop ook dat ik volgend seizoen nog iedere race kan testen, want dat is toch een beetje het geluk bij een ongeluk dat ik dit seizoen had :)

Oh man, 'k kan niet wachten tot vanavond... Lekker met Joss schelden op onze drivers op IRC :+
Wie zegt dat ik er ben?

Ok, ik ben der :P Maar jij gaat niet schelden in de regen... ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.