Ik kan mijn C. Director trouwens geen nieuw contract aanbieden?
WTF
[ Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2007 12:05 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Als het goed is kan die van mij er ook wat van als het nat isGrrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:29:
Waar concludeer je dat uit?Als je van de Q uit gaat, vertekent dat het beeld nogal, die is nml droog en de race is lekker nat, net waar m'n rijder van houdt
Warmup is niet representatief 150l fuel en 90 rev
Scheelt als het goed is toch meer dan een seconde met m;n race rijd
Nu jij weer
Anoniem: 133390
Nog 7 uurtjes
700K?!Angeloonie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:
Alleen de win/point bonussen worden gehalveerd. Aangezien die mij toch niet interesseren, en ik altijd vol negotiate op Race bonus, en daarmee 700K per race krijg voorzie ik geen problemen
Ehm, welke hoe presteer jij in C3 en hoe goed is je c.director?
Ik kom namelijk echt maximaal tot 450K per race (na een ronde onderhandelen...)
Waarom in godsnaam 150L???brid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:
[...]
Als het goed is kan die van mij er ook wat van als het nat is
Warmup is niet representatief 150l fuel en 90 rev
We zullen zien brid. Mijn WU was ook met 90% revs, inmiddels weet ik aardig hoeveel het scheelt met 100% revs, dus waarom onnodig schade oplopen?Scheelt als het goed is toch meer dan een seconde met m;n race rijd
Nu jij weer
Ik denk dat hij bedoelt in totaal van alle sponsors?Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:44:
[...]
700K?!
Ehm, welke hoe presteer jij in C3 en hoe goed is je c.director?
Ik kom namelijk echt maximaal tot 450K per race (na een ronde onderhandelen...)
[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2007 13:03 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Het zou allemaal goed moeten uitpakken, ik heb de pole, met mijn verse italiaanse teammaat achter me. Zelfs hij begint het vervelend te vinden van de random uitvallen, ik citeer:
It seems to be an unlucky season for you..
Uff!
It's disappointing above all because you run about 1sec faster then the others, it's evident that you are far better than the others!
Nou moet ik er bij zeggen dat m'n nieuwe maffia maatje volgens mij voor de centjes in een team wou(enigste team, dus altijd volle mep) en hij is op dit moment mijn grote concurrent (P2).
...en zelfs die heeft medelijden met me....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Nu sta ik dus 11e op de grid. Niettemin de beste Q ooit in C3, maar top10 is gevoelsmatig toch mooier. Oh well, dan haal ik hem wel in in rondje 110 Jakstas Zilvinas 1:17.383 +1.420 +0.269 4
Hey, Luuk, waarom probeer je Jose niet in te halen in het klassement? Je staat er maar 8 punten achter, moet lukken toch?
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2007 14:07 ]
Iets wat ik heb op gepakt bij m'n babysit account, niks leukers dan warmup en pratice langzaam te doen en dan op vrijdag de qual doen en ze met 1s van alle hoop te ondoen
Na opmerking luuk ff wat toevoegen:
Helaas wil het in C3 nog niet echt werken
Maar het is altijd goed om je snelheid te verstoppen....na een paar races weet je wel hoeveel hard ->medium->soft scheelt en hoeveel 90->100 rev scheelt
[ Voor 27% gewijzigd door brid op 27-07-2007 15:08 ]
Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:03:
Hey, Luuk, waarom probeer je Jose niet in te halen in het klassement? Je staat er maar 8 punten achter, moet lukken toch?
Ehm, mss omdat de goede man ongeveer 2x sneller is dan ik. Enig manier dat ik hem nog voorbij kan is als hij uitvalt... (het feit dat ie maar 0,2 sec. voor me staat, betekend dat ie waarschijnlijk een stopje minder zal maken)
Edit: @Brid, idd, je hebt me van alle hoop voldaan, ik ben geheel in de war
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 27-07-2007 15:06 ]
Hey René, waarom probeer je Aguero niet in te halen in het klassement? Je staat er maar 7 punten achter, moet lukken toch?Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:03:
Nee!
[...]
Nu sta ik dus 11e op de grid. Niettemin de beste Q ooit in C3, maar top10 is gevoelsmatig toch mooier. Oh well, dan haal ik hem wel in in rondje 1
Maar gefeliciteerd hoor, met je (voorlopig) beste Q in C3
over 45 min begint et
Wat een pech.
Bij het blocken van mijn concurrent breekt zijn voorvleugel en mijn achtervleugel.
Nu word natuurlijk gelijk een pitstop gemaakt waardoor mijn Pitstop strategie geheel de mist in gaat.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Veel benzine bij je? Verkeerde banden gemonteerd?GrumpyGamerDad schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:22:
Jeeez,
Wat een pech.
Bij het blocken van mijn concurrent breekt zijn voorvleugel en mijn achtervleugel.
Nu word natuurlijk gelijk een pitstop gemaakt waardoor mijn Pitstop strategie geheel de mist in gaat.
![]()
![]()
Heel herkenbaarHoogie2004 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:18:
Ik was begin van de week 5e in mijn eerste race (ondanks 2 maal een ge-explodeerde band (hard compound..)). Nu sta ik voor de 2e race op pole geloof ik (laatste keer dat ik keek wel) dus hopen dat ik em kan winnen
over 45 min begint et![]()
Anoniem: 226818
Anoniem: 169853
Mijn plan: 60L de race beginnen. 3,9L per ronde waardoor ik van 4L uit ga. Dan 3 stins van 15 ronden doen en elke keer 60L bijvullen. De laatste stin is dan 14 ronden waardoor daar 56L bijgevuld word.
Resultaat, ik val in de 19de ronde uit zonder fuel. Ga ik bij race report kijken en daar staat dat ik bij 15 en bij 30 ronden een stop maak en er 16L benzine in stop

Als het plan nou 61L zou zijn kan ik het me enigsinds voorstellen dat ik het perongeluk exact verkeerd ingevuld zou hebben en eroverheen gekeken zou kunnen hebben. Maar dat er van 60L opeens 16L gemaakt word kan ik me total niet voorstellen dat ik dat ingevuld zou kunnen hebben.
Ben ik nu zo achterlijk of zou het ook een foutje in het spel kunnen zijn?
Best frustrerend gezien me DRP op 95% stond en ik voor me eerste stop eerste lag

Sta nu nog wel eerste in het kampioenschap, met 3 punten voor op de nr2 en 16 op de nr3 en de rest daar nog redelijk ver achter. Met 3 races lijkt promoveren naar C3 geen probleem (mits ik niet 3x uitval) maar toch, baal wel.
Anoniem: 169853
Dan hebben jou concurrenten er 20Anoniem: 226818 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:16:
Hoe komt het dat mijn pit stops 21 sec duren en die van mijn concurrenten 11 sec terwijl ik 10 man in mijn pit crew heb zitten?..rij vandaag mijn 3de race C4 54
edit: Uhm, wat is de briljante manier om uit te rekenen hoeveel rondjes je banden kunnen? De helft van de managers weet precies het randje op te zoeken en net 1 rondje te rijden met worn tires.. en dan te pitten.. Is dat geluk, of mis ik hier een methode?
[ Voor 33% gewijzigd door Requiem19 op 27-07-2007 19:04 ]
Der is geen briljante methode, behalve heel veel race-data bij houden.Requiem19 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:24:
edit: Uhm, wat is de briljante manier om uit te rekenen hoeveel rondjes je banden kunnen? De helft van de managers weet precies het randje op te zoeken en net 1 rondje te rijden met worn tires.. en dan te pitten.. Is dat geluk, of mis ik hier een methode?
Ben zelf net gecrashed. Lag virtueel 2e, eigenlijk heel de race achter mn teamgenoot nadat #1 en #2 elkaar eraf tikten (maar wel terug de baan op kwamen). Beetje balen dus. Mijn concurrenten voor de 3e plek in het kampioenschap doen het echter ook niet echt goed: niet gestart en voorlopig 7e. Ik heb nog een voorsprong van 8 punten.
En ineens doet ie het wel

Dit is echt niet te geloven.. Out of Fuel.
En ik heb zelfs ruim te veel meegenomen dan het verbruik in de snelste lap van m'n warmup
[ Voor 66% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2007 19:52 ]
Anoniem: 192559

Heel raar gevoel. 2 Punten gescoord, beste resultaat tot nu toe, maar toch... Ik had 4e kunnen zijn, die positie heeft brid nu te pakken, gefeliciteerd met je punten
Op naar de volgende race dan maar...
Tsja, ik denk dat je je hand in eigen boezem moet stekenZenit schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:55:
Hoe kan dat nou weer?!?

Edit: Nog even terug komen op dat sponsor bedrag per race. Mijn sponsor bood 350k per race, ik stop er 30 uur in en hij biedt nu 681k
[ Voor 26% gewijzigd door Joss op 27-07-2007 21:08 ]
Wat een aparte reactieZenit schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:55:
Hoe kan dat nou weer?!? Mn regenrace gestart op medium - dry en pas tijdens de pitstops naar regen overgeschakeld. Uiteindelijk derde geworden, maar ik starte als tweede en na een ronde lag ik al laatste (niet zo heel gek natuurlijk). Zo win ik natuurlijk nooit mn eerste race
Op naar de volgende race dan maar...
Monocoque 1%
Front Wing 1%
Chassis 1%
Aerodynamics 1%
Leuk zo'n crash!

Dat werd ook tijd trouwens, want de nummer 4 heeft vlak voor tijd nog zijn kwalli gedaan, en is op de 4e plek geeindigd. De leider in het kampioenschap is 2e geworden, en mijn maffia maatje 3e...
Nu maar hopen dat het de laatste races een beetje goed gaat(lees: geen uitvallen), dan moet promotie safe zijn. Als iedereen evenveel uitvalt per seizoen, komt het er op neer dat ik de komende races de einige ben die de eindstreep haald

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
LolJoss schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:43:
Suspension 1%
Monocoque 1%
Front Wing 1%
Chassis 1%
Aerodynamics 1%
Leuk zo'n crash!Goed dat het vorig seizoen niet is gebeurd, dan had ik maar 3 onderdelen klaar liggen. Nu alles behalve een chassis (ja, eentje met 65% condition). Gelukkig heb ik 17 repair uren
Ik koop na elke race gewoon m'n onderdelen, ik bestel zelden onderdelen
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 27-07-2007 22:37 ]

Ik koop ze dus altijd voor m'n race al en dan zijn ze na de race klaar voor de volgende race
Daar was je redelijk kansloos in, sorry. Je lag 20s achter me, 5 rondjes voor het einde en mijn snelheid was 1s per rondje sneller dan jouw snelheid. Helaas dus die versnellingsbak, maar ik ben blij met de puntjes hoor. Even de trend erbij halen:brid schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:40:
Yeah....alweer een redelijke race met punten als resultaat.
De pechduivel lijkt te zijn over gesprongen naar de toppers, vielen gewoon 4 toppers weg.
Rene leek me te pakken te hebben, m'n slechte DRP en toch verkeerde strategie leken er voor te zorgen dat ik op p5 zou eindingen, maar gelukkig/helaas kreeg rene Gearbox troubles.
Had hem liever in een direct gevecht verslagen.
1
| 10 11 8 9 7 |
Volgende keer dus 8e, dan 6e ofzo en als afsluiter 7e ofzo, als ik dit doortrek
[ Voor 76% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2007 23:53 ]
De pechduivel lijkt te zijn over gesprongen naar de toppers, vielen gewoon 4 toppers weg.
Rene leek me te pakken te hebben, m'n slechte DRP en toch verkeerde strategie leken er voor te zorgen dat ik op p5 zou eindingen, maar gelukkig/helaas kreeg rene Gearbox troubles.
Had hem liever in een direct gevecht verslagen.
[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 00:00 ]
ps: mijn DQP was 83%, en mijn DRP 89% dus hier ben ik zeker en vast mee tevreden.
4x is wel veel... maar ik weet ook niet waar je reed natuurlijk.F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:56:
Mmm, het was in de 30 graden en reed met Medium banden. Doe 2 pits, maar toch zijn er 4 keer banden ge-explodeerd. Is dit normaal?
ps: mijn DQP was 83%, en mijn DRP 89% dus hier ben ik zeker en vast mee tevreden.
Heb met mn babysit account van Wes de race gewonnen... Gewoon ff 10miljoen netto winst, na aftrek van onderdelen en testen, echt zó oneerlijk. Hij had zelf de meeste instellingen al klaar gezet, maar hij rijdt dus ook nog eens met 90% revs en houdt iedere race >20l over. Hij is volgensmij ook kampioen:
14 punten voor in het kampioenschap, 3 actieve managers, minstens 6 punten. Dus die andere kan maximaal 12 punten inlopen. Gezellig, zo'n groep

Trouwens: wat gaat Tadas nou doen? Inactieve managers uit die groep promoveren naar C3 omdat er uit C3 veel inactieven degraderen?

Z'n DRP was wel goed (93%), setup heb ik niet meer naar gekeken.Grrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:14:
Mjah, daar moet Tadas echt 's wat aan doen. Maar heeft hij het DQP en setupverhaal een beetje onder de knie dan? Want als je altijd met zo'n overmacht wint, weet je ook niet of je nu wel of niet goed bent en of je mee kunt komen met C3'ers...
Trouwens: wat gaat Tadas nou doen? Inactieve managers uit die groep promoveren naar C3 omdat er uit C3 veel inactieven degraderen?
Wat betreft dat promo/degra, dat zou lekker tegenstrijdig zijn ja...
GP van Kuala Lumpur was het.Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:10:
[...]
4x is wel veel... maar ik weet ook niet waar je reed natuurlijk.
ps: ivm. die boostlaps. Er staat daar standaard bij 1-4-7. Wat is het nuttigst om daar te plaatsen?
goed lezen, dan pas vragen...F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:42:
[...]
GP van Kuala Lumpur was het.
ps: ivm. die boostlaps. Er staat daar standaard bij 1-4-7. Wat is het nuttigst om daar te plaatsen?
Daar kun je de ronden invullen waar je je boostlaps wilt beginnen, zelf kiezen dus
Ik ben er van overtuigd dat ik alles op regenbanden heb ingesteld, maar om een of andere reden had ik bij de start nog wel slicks... Daar snap ik niks van, ik zal vast iets vout hebben gedaan, alleen wat?Grrrrrene schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:25:
[...]
Wat een aparte reactieJe vraagt je eerst af hoe dit nu kan en zegt vervolgens dat je met slicks op een natte baan hebt gereden. Heb je gezien hoe snel Hamilton vorige keer was in de regen met slicks?
-> Heb net mn eigen reactie nog eens gelezen, die was niet zo heel duidelijk ... het leest alsof ik het zo geplanned had
Je kan wel bij alle pitstops regenbanden hebben ingesteld, maar vergeten zijn de start-tyres (onder de revs limiter) aan te passen. Dat zal het 99.9% zeker zijn geweestZenit schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:59:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat ik alles op regenbanden heb ingesteld, maar om een of andere reden had ik bij de start nog wel slicks... Daar snap ik niks van, ik zal vast iets vout hebben gedaan, alleen wat?
-> Heb net mn eigen reactie nog eens gelezen, die was niet zo heel duidelijk ... het leest alsof ik het zo geplanned had
Heb het gelezen. Maar ik vroeg mij af wat het nuttigst is. Misschien is het beter om er in het begin en op het einde toe doen ofzo. Ik mag toch om tips vragen?Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:47:
[...]
goed lezen, dan pas vragen...
Daar kun je de ronden invullen waar je je boostlaps wilt beginnen, zelf kiezen dus
Dat moet je zelf bepalen, dat is het spel. Je zou ze in het begin kunnen doen, of net voor of na je pitstops, of op het eind of random. Als je verwacht op een ronde gezet te worden moet je het niet op het eind doen, want dan ga je de laatste boostlap niet eens meer rijden.F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35:
[...]
Heb het gelezen. Maar ik vroeg mij af wat het nuttigst is. Misschien is het beter om er in het begin en op het einde toe doen ofzo. Ik mag toch om tips vragen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Jammer genoeg is het niet als per ongeluk rijden op regenbanden dat je banden hard slijten en dat het na een paar rondjes gefixed isJoss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:01:
[...]
Je kan wel bij alle pitstops regenbanden hebben ingesteld, maar vergeten zijn de start-tyres (onder de revs limiter) aan te passen. Dat zal het 99.9% zeker zijn geweest
Jawel, maar als je je bedenkt dat je in die rondjes extra snel bent, snap je ook dat het geheel eigen voorkeur is waar je die rondjes plaatst. Als je ze aan het begin van de race doet, ga je in het begin heel hard en rij je snel naar voren, maarja, aan het eind komt iedereen je dan voorbij met hun boostlaps, dus of dat nou "the way to go" is...F e r o x schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:35:
[...]
Heb het gelezen. Maar ik vroeg mij af wat het nuttigst is. Misschien is het beter om er in het begin en op het einde toe doen ofzo. Ik mag toch om tips vragen?
Toen ik net begon vond ik al die geheimzinnigheid ook erg irritant, maar F1Time is niet meer dan een bepaalde routine afhandelen, iedere race weer. Informatie uit voorgaande races is erg waardevol omdat je teamgenoten die info misschien niet hebben. Als alles maar zomaar prijsgegeven werd, waar blijft dan de voldoening van het zelf uitvinden van een bepaald systeem? Hier op GoT wordt nog redelijk open gesproken over tactieken, op F1Time forum krijg je echt niks te horen
[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 12:47 ]

Ben benieuwd of je me nu wel voor blijft brid, lijkt me wel, want je staat echt _ver_ voor me
Ik heb ook niet zo'n beste DQP, terwijl ik Hans echt in 15 rondjes op 97% had
Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangen

Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 14:30 ]
NoobGrrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:06:
Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangenIk heb met brakes van 0% m'n Q gedaan, naja, we zullen maar zeggen dat niemand nu weer hoe snel ik ben in de race he?
Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage36 graden en 34 graden aan het eind

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 28-07-2007 14:37 ]
Ik hoop inderdaad je deze keer weer voor te blijven...af gaande van de info die je hier geeft vermoed ik dat je op dezelfde banden staat als ik, alleen een stopje meer, Gaat dus weer spannend worden in de race. Je moet denk alleen een man of 10 voorbij om achter me te komen, wat me weer een licht voordeel geeft. En als je op dezelfde banden staat als ik vermoed ik dat je banden het niet gaan houden. M;n pitstops zouden deze race weer sneller moeten gaan, bleek dat ik was vergeten een paar mensen nieuw in te hurenGrrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:06:
On-ge-lo-fe-lijk. Wat een ontzettende k*t QIk dacht na het eerste rondje, "hmm, bijna 1s achter brid, nipt voor Hans... Dat moet beter kunnen", nou... niet dus.
Alle 3 opvolgende rondjes werden trager
Ik sta echt nevernooitniet in de buurt van de top10 op de grid, maar goed, ben benieuwd wat iedereen voor strategie heeft. Bij mijn rijder lijkt het geen zin te hebben een 3-stopper te doen, aangezien hij met minder brandstof amper sneller is dan met 2 stops, dus ik ga gewoon voor 2, dan weten jullie dat vast
Ben benieuwd of je me nu wel voor blijft brid, lijkt me wel, want je staat echt _ver_ voor me![]()
Ik heb ook niet zo'n beste DQP, terwijl ik Hans echt in 15 rondjes op 97% had
Edit: Ah, boosdoener gevonden. 'k Was vergeten mijn remmen te vervangenIk heb met brakes van 0% m'n Q gedaan, naja, we zullen maar zeggen dat niemand nu weer hoe snel ik ben in de race he?
Het wordt in ieder geval een interessante race qua bandenslijtage36 graden en 34 graden aan het eind

Dqp was deze keer weer een drama, had wat geprobeerd wat me 5 ronden koste, aan het eind van de pratice kwam ik net op de 80%, gelukkig in de laatste ronde van de qual nog een redelijke verdeling gevonden.
Lijkt er trouwens op dat het me gaat lukken om stant te houden in C3, hoop alleen dat rene, ger en hans ook blijven....wel zo gezellig met al die nederlandse tweakers in 1 group
[ Voor 5% gewijzigd door brid op 28-07-2007 17:33 ]
edit: moet je btw eens kijken naar de tijden van C3G7, die rijden op dezelfde track, maar wel ff een stuk langzamer... zat ik maar in die groep
[ Voor 17% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 28-07-2007 18:13 ]
Die gaan niet terug naar de standaard waarden. Proto-type onderdelen zijn de onderdelen waar je designer aan werkt. Deze blijven te alle tijden een deel van je fabriek vullen. Je kunt "kopietjes" van die onderdelen 'bestellen' op de fabriek/factory pagina.Anoniem: 192559 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:29:
mijn vraag hoe kun je proto parts standard maken. . want die gingen toch einde van seizoen weer terug naar oude status ? thnx
welke onderdelen moest je dan wel **back-uppen ? die wat je bij testen doet ? en hoe doe je dat dan ?Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:32:
[...]
Die gaan niet terug naar de standaard waarden. Proto-type onderdelen zijn de onderdelen waar je designer aan werkt. Deze blijven te alle tijden een deel van je fabriek vullen. Je kunt "kopietjes" van die onderdelen 'bestellen' op de fabriek/factory pagina.
Geen idee waar je het over hebtAnoniem: 192559 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:38:
[...]
welke onderdelen moest je dan wel **back-uppen ? die wat je bij testen doet ? en hoe doe je dat dan ?
Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).
duidelijk toch?!Anoniem: 192559 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:40:
[...]
Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
niet echt want onderind staat
hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Goede race gehad, 2e plaats behaald, C3 ligt nog binnen bereik
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ja, maar de kans is aanwezig dat ze zo'n 10% in efficiency dalen (nieuwe regels, dan worden je onderdelen wat minder goed)SanderF1 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:47:
Neem ik de onderdelen die ik in mijn factory heb liggen na de laatste race gewoon mee naar volgend seizoen?
Goede race gehad, 2e plaats behaald, C3 ligt nog binnen bereik
Maar goed, wordt dus flink hopen op wat ploffende bandjes en uitvallers...
Ik ben niet zo van het verstoppertje spelen, dus rij gewoon met 10l iedere keer (wel 90% revs natuurlijk). Normaal sta ik dan een paar tiende van iemand af, waar ik nu 1.7 vanaf sta. Dus of die heeft de verkeerde banden, of die doet nu wel verstoppertje
Anyway, race wordt super heet, dus wacht nog even op mijn teamgenootje voor wat taktiekbesprekingen. De reguliere stops gaan niet meer op denk ik, dus zal het een 3 stopper medium of 2 stopper hard worden...
Nu maar hopen dat die paar races (6) in C4 genoeg waren om me voor te bereiden op C3, we zullen zien.
moet toch lukken .. ik heb er intotaal 4 wedstrijden voor .. en had nu al DQP van 97%The_DoubleU schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:02:
Net mijn Q gedaan. Pole, met bijna een seconde voorsprong op nummer 2. Er hebben nog maar 5 mensen een Q gedaan. Sta op dit moment 1e in de competitie met 18 puntent voor op de nummer 2. Dus als ik elke race braaf een paar punten pak dan zit ik in C3.
Nu maar hopen dat die paar races (6) in C4 genoeg waren om me voor te bereiden op C3, we zullen zien.
Je loopt wel flink wat achter met de ontwikkeling van je wagen natuurlijkAnoniem: 192559 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:19:
[...]
moet toch lukken .. ik heb er intotaal 4 wedstrijden voor .. en had nu al DQP van 97%
Anoniem: 32226
Hij staat voor me maar ik denk dat ie op meer stops dan ik sta
Een stopje minder bedoel je?brid schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:24:
[...]
Ik hoop inderdaad je deze keer weer voor te blijven...af gaande van de info die je hier geeft vermoed ik dat je op dezelfde banden staat als ik, alleen een stopje meer
Licht gevoel? Ik heb naar vorige races gekeken in vergelijkbare omstandigheden (beetje dan), het moet net kunnen... Misschien dat ik een lap of 2 wear-meldingen krijg, maar dat zien we dan wel weer. Gezien mijn k*tte Q kan ik alleen nog maar winst boekenGaat dus weer spannend worden in de race. Je moet denk alleen een man of 10 voorbij om achter me te komen, wat me weer een licht voordeel geeft.
En als je op dezelfde banden staat als ik vermoed ik dat je banden het niet gaan houden. M;n pitstops zouden deze race weer sneller moeten gaan, bleek dat ik was vergeten een paar mensen nieuw in te huren10s per stop bij een 3 stopper is nou niet echt ideaal.
Agreed. We zien wel. Mijn DQP is wel goed hoor, maar die van Hans is veel beter... Hij heeft uitzicht op een 99% DRP, ik kan dat _net_ niet halenDqp was deze keer weer een drama, had wat geprobeerd wat me 5 ronden koste, aan het eind van de pratice kwam ik net op de 80%, gelukkig in de laatste ronde van de qual nog een redelijke verdeling gevonden.
Lijkt er trouwens op dat het me gaat lukken om stant te houden in C3, hoop alleen dat rene, ger en hans ook blijven....wel zo gezellig met al die nederlandse tweakers in 1 group
heb je gelijk in dus daarom ga ik me niet laten promoveren (rijdt gewoon laatste race niet full ofzo)Joss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:20:
[...]
Je loopt wel flink wat achter met de ontwikkeling van je wagen natuurlijk
1t/m3 promoveren toch ?
Je komt in een C3 terecht met MINSTENS 11 andere C4-ers die net zo "kansloos" zijn als jij. Vorig seizoen hoorde ik de zelfde verhaaltjes van niet willen promoveren, uiteindelijk heb ik er niemand over horen klagen. Als je nu expres nog een seizoen C4 doet, loop je volgend seizoen nog net zoveel achter op de huidige C3 spelers. Het maakt dus in principe niet uit wanneer je promoveert.Anoniem: 192559 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:22:
[...]
en dan met te grote achterstand geen inkomsten hebben ? liever niet
zegt iemand die voor het tweede seizoen op rij twijfelt om te promoverenJoss schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:26:
[...]
Je komt in een C3 terecht met MINSTENS 11 andere C4-ers die net zo "kansloos" zijn als jij. Vorig seizoen hoorde ik de zelfde verhaaltjes van niet willen promoveren, uiteindelijk heb ik er niemand over horen klagen. Als je nu expres nog een seizoen C4 doet, loop je volgend seizoen nog net zoveel achter op de huidige C3 spelers. Het maakt dus in principe niet uit wanneer je promoveert.
LOL, je neemt me de woorden uit de mondB-Force schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:15:
[...]
zegt iemand die voor het tweede seizoen op rij twijfelt om te promoveren
Ik sluit me geheel aan bij deze superstrategie Grrrrene, complimenten voor de goede keuzeGrrrrrene schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:55:
[...]
Je staat dus op mediums en doet 3 stops... Ik sta idd op mediums en doe er 2. Het is gewaagd, ik geef het toe, maar gezien het feit dat ik juist helemaal niet te ver naar voren sta, denk ik dat anderen dit ook proberen (kan ook door mijn kapotte remmen komen
). Als er zelfs al mensen zijn die met softs een 1-stopper doen, moet 2 stops met mediums (die bijna 2x zolang meegaan) toch mogelijk zijn
Ik denk ook dat het pcies kan met de bandjes, maar daar komen we vanzelf achter.
Veel verder naar voren bij je Q (met werkende remmen) was je waarschijnlijk niet gekomen, kijk maar waar ik sta...
Maar ik gooi wel een lijntje naar achteren uit en neem je mee op sleeptouw naar voren, gewoon in m'n slipstream blijven rijden en op naar de punten
Ondanks z'n reporting skill van slechts 55 heeft m'n driver trouwens op 2 na alle gele lijntjes ontdekt bij de practise
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 29-07-2007 00:10 ]
Ziet er best gaaf uit, zo'n compleet donkergroene practisepagina
Maakt dit zoveel verschil die revs?B-Force schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:01:
Hmmm, note to self: niet met een slaperige kop nog even snel proberen de quali te doen: revs vergeten op 100 te zetten
Wel wat, maar het ligt ook aan je driver. Vorige race had ik ook per ongeluk een rondje Q gedaan met 97 revs en dat was mijn snelste rondje achteraf
/▌
Normaal sta ik 11e-12e van de 16, nu nog 6e van de 7... Maar gewoon voor het gevoel alleen al: rondjes op 90 revs ipv 100... Achja, nu verwachten ze niets van me in de race. Normaal ook niet, maar goed
[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 29-07-2007 13:01 ]
Bij 90% revs is het nadeel dat je langzaam rijdtF e r o x schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:30:
En wat zijn dan precies de nadelen (brandstofverbruik?) van 90% revs, want iedereen wil wel rapper rijden.
Bij 100% revs o.a. het brandstofverbruik, slijtage, hogere kans op problemen...
De kans dat je motor ploft is ook een stuk hogerF e r o x schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:40:
Heb net op 100% opgewarmd, en het brandstofverbruik is niet veranderd. Maar de slijtage is inderdaad stuk hoger, maar toch zal ik blijven gaan op 100% want het snelheidsverchil is enorm (+- 1 seconde).
/▌
Is ook niet waar, heb al races uitgereden op 100% revs... en ook al uitgevallen met 100% en ook met lagere revs. Het punt is dat de hele handel sneller slijt op 100% en je dus een grote kans hebt dat je uitvalt...Elconejo schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:56:
Als je een race probeert op 100% revs zal je zien dat je motor snel versleten zal zijn en je normaal de race niet zal uitrijden! Heb ik al enkele keren ondervonden toen ik de revs niet corrigeerde bij de race orders na een kwalificatie op 100%.
Het heeft ook effect op je gearbox hé.... *hint* *hint*Grrrrrene schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:56:
Ik heb ook alles op 100% revs gereden, ben maar 1x uitgevallen met een kapotte motor (de eerste race van het seizoen reed ik op 95% revs geloof ik). Dat kan natuurlijk ook aan de betrouwbaarheid van mijn Renault-motor liggen
Dit topic is gesloten.