Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.270 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Joss schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
[...]

Het heeft ook effect op je gearbox hé.... *hint* *hint*
Ja, die je ook zo lekker kunt testen en verbeteren :(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:15:
[...]

Ja, die je ook zo lekker kunt testen en verbeteren :(
Volgend seizoen. Maar... iedereen rijdt met dezelfde, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joss schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:10:
[...]

Het heeft ook effect op je gearbox hé.... *hint* *hint*
Ja, ook 2x een probleem mee gehad, waaronder afgelopen race :*

Come to think of it: wat lul ik nou, ben maar 1x uitgevallen met opgeblazen motor, vorige race was het de GB :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 29-07-2007 18:45 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Blegh, slechte kwalificatie :(
0.430 achter de #1, terwijl ik op een lichte strategie sta. Potverdorie maar 0.0xx sneller dan in de practice, terwijl ik nu lichter ben, zachtere banden heb, 10% revs meer, en geen 1mm regen heb :/ ***coureur! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 29-07-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Gaat weer lekker, sta er redelijk goed voor in de qual, lijkt erop dat ik weer in de top 8 sta.
Nu maar weer afwachten of de stategie werkt en of de auto heel blijft....zou in ieder geval heel moeten blijven met een status van 98%+, maar je weet het nooit

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:27:
Blegh, slechte kwalificatie :(
0.430 achter de #1, terwijl ik op een lichte strategie sta. Potverdorie maar 0.0xx sneller dan in de practice, terwijl ik nu lichter ben, zachtere banden heb, 10% revs meer, en geen 1mm regen heb :/ ***coureur! :P
Die revs maken geen fuck uit :( 1e lap quali op 95 revs was sneller dan de overige 3 op 100..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:35:
[...]

Die revs maken geen fuck uit :( 1e lap quali op 95 revs was sneller dan de overige 3 op 100..
Sinds wanneer is 1 goed rondje bewijs dat dit niet uitmaakt? :? Natuurlijk maken revs uit, het scheelt flink in je Q of je op 95% of 100% je rondjes rijdt. Ik heb het je al eerder uitgelegd: je hebt met dat 95% rondje gewoon mazzel gehad dat je coureur weinig foutjes maakte, die 100% rondjes zullen wel vol fouten zitten waardoor hij daar trager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:36:
[...]

Sinds wanneer is 1 goed rondje bewijs dat dit niet uitmaakt? :? Natuurlijk maken revs uit, het scheelt flink in je Q of je op 95% of 100% je rondjes rijdt. Ik heb het je al eerder uitgelegd: je hebt met dat 95% rondje gewoon mazzel gehad dat je coureur weinig foutjes maakte, die 100% rondjes zullen wel vol fouten zitten waardoor hij daar trager was.
Ik doe het nu al tig races zo, 1e rondje 95% en de rest 100%, en het maakt geen drol uit. Vaak is het 1e rondje net zo snel als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Apart, ik zie toch een _flinke_ impact als ik per ongeluk te weinig revs gebruik. Mooi dat het bij jou wel werkt, maar ik moet echt op 100% rijden, anders sta ik vrij laag op de grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 08:01
Zo ik ben weer terug van vakantie, eens gaan kijken hoe het mijn team nog vergaan is. Ik wil bij deze Bird nog even bedanken voor het babysitten :>

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
daroy schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:51:
Zo ik ben weer terug van vakantie, eens gaan kijken hoe het mijn team nog vergaan is. Ik wil bij deze Bird nog even bedanken voor het babysitten :>
Wie? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 08:01
Tiepvoutje ;)

Klein vraagje nog, hoe kan ik van de races die Brid voor me gedaan heeft de DQP en DRP bekijken, evenals de setups en pitstrategieen enzo?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je bovenaan het scherm op je eigen naam klikt en dan "detailed stats", krijg je je gemiddelde DRP% te zien. Daaronder zie je dan een linkje genaamd "Stats" waarmee je de DRP per race ziet. Dat is wel een gemiddelde, dus als je ergens 2 of meer keer hebt gereden, zie je het gemiddelde van die races.

Als je bovenaan niet op je naam, maar op je groepsnaam klikt, zie je de races die nog komen en die geweest zijn. Hoewel je daar niks van je setup terug ziet, kun je wel zien hoe de race verlopen is. Bij race report zie je uiteraard alleen de laatste race terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:37:
Daaronder zie je dan een linkje genaamd "Stats" waarmee je de DRP per race ziet. Dat is wel een gemiddelde, dus als je ergens 2 of meer keer hebt gereden, zie je het gemiddelde van die races.
Als je vervolgens op de Tracknaam klikt aldaar, kan je alle hele race-reports terug lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, ik krijg daar alleen de stats van het circuit te zien, krijg jij daar de hele race-report??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:13:
Euhm, ik krijg daar alleen de stats van het circuit te zien, krijg jij daar de hele race-report??
:Y

Klik op naam > Klik op Detailed Stats > Klik op Stats > Klik op circuitnaam > Klik op Race Report :+

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 30-07-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Weer wat geleerd :D Mooi, want ik mis hier en daar nog wat data :P

Edit: Fijn, gaat F1Time net down als ik m'n race reports wil fixen :/

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 03-06 20:24

The_DoubleU

Tweaker in München

het is nu bijna seizoen einde wat gebeurt er dan?
Hoe lang is de "Winter stop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
The_DoubleU schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:03:
het is nu bijna seizoen einde wat gebeurt er dan?
Hoe lang is de "Winter stop"?
1/2/3 weken :)

Wat er gebeurd; niks. Nouja de planning voor dit seizoen is een Indy-race, maar details zijn niet bekend.

[ Voor 20% gewijzigd door Joss op 30-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

3 weken!
Ik kan nu al niet wachten tot dinsdag :)

Heb weer een goede Q gedaan, dus ben erg benieuwd of de race ook zo goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, die grafiekjes bij de oude race reports kloppen van geen kant, dat zijn nml gewoon de meest recente plaatjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:03:
[...]

1/2/3 weken :)

Wat er gebeurd; niks. Nouja de planning voor dit seizoen is een Indy-race, maar details zijn niet bekend.
Je vergeet te melden "Als het goed is" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als het goed is kun je ernaar gissen. Als Tadas raar doet zegt hij hoelang het duurt en houdt hij zich aan de planning ;)

Wat dat betreft hoop ik echt dat er een off-season Indy500 o.i.d. komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Nou heb na een heel weekend alles hier weer even doorgespit.

Ben benieuwd hoe ik het er van af ga brengen in Zuid-afrika :D Vanmiddag mijn P eens proberen.

1 ding trok me aandacht in de afgelopen 5 pagina's lezen. En dat kwam zowaar van grrrrrene (en het was niet eens geklaag ;))

Hoe je dat doet.... design.. eff en gewicht lager. maar parts niks duurder.... hmmzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hehe, veel zoeken naar de ideale verhouding tussen punten. Ik wil over een paar races (eind volgend seizoen als het tegen zit) de verhoudingen hebben om 1 ding te verbeteren en de rest gelijk te houden. Dus dat je alleen eff. omhoog krikt, of kosten omlaag, of gewicht omlaag of space omlaag (Hoewel die laatste me wat minder boeit kun je niet eeuwig doorgaan met grotere wings, chassis, brakes e.d. te designen).

Hou er trouwens rekening mee dat je daardoor niet meer 7-8 punten per race vooruit gaat in efficiency he? ;) Maar ik denk dat het gelijkblijvende gewicht dat meer dan compenseert. Mijn auto is denk ik toch een dikke 10kg zwaarder geworden sinds ik met het spel begon, als ik zo bij design kijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff :P Ik gooi bijna alle punten op Efficiency :+ Ook wat op Weight maar niets op Costs en Space :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:03:
Pff :P Ik gooi bijna alle punten op Efficiency :+ Ook wat op Weight maar niets op Costs en Space :+
Ben dan heel benieuwd wat je auto nu weegt en kost :o Daar kun je toch niet eeuwig mee door blijven gaan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:08:
[...]

Ben dan heel benieuwd wat je auto nu weegt en kost :o Daar kun je toch niet eeuwig mee door blijven gaan? :X
Vast wel :+

Nee :P Ik wil alles eerst met Eff boven de 70 hebben (op 2 onderdelen is dat nu ook zo), en dan ga ik wel weight en costs doen :P

Een complete nieuwe auto met ontwikkelingsonderdelen kost me nu 4,651,044

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 30-07-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OMG, da's gewoon bijna anderhalf miljoen meer dan mijn auto kost man :D Je zit blijkbaar goed in de slappe was? Bedenk je ook goed dat die efficiency weer omlaag gaat als je op deze manier punten gaat toedelen aan gewicht en kosten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:22:
OMG, da's gewoon bijna anderhalf miljoen meer dan mijn auto kost man :D Je zit blijkbaar goed in de slappe was? Bedenk je ook goed dat die efficiency weer omlaag gaat als je op deze manier punten gaat toedelen aan gewicht en kosten :P
Ik heb eigenlijk al sinds race 3 ofzo dat ik aandacht aan design besteedde de ideale verhouding voor extra efficiency, iets minder gewicht, +0.0001 space en iets minder kosten, alhoewel er altijd random in de formule zit :)

M'n auto kost nu nog maar net 3miljoen en het gewicht is ook redelijk (maar kan beter) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn auto kost net ietsje meer dan 4 Milj, maar de algehele Eff. is wel rond de 74. Volgens mij delen jullie relatief veel punten toe aan Costs lijkt me, want die blijven bij mij altijd wel stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, ik verdeel redelijk gelijk over de 4 en zit nu op...geen idee hoeveel kosten eigenlijk. De gemiddelde eff. ligt rond de 70 geloof ik. Ik post vanavond wel ff meer, als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:41:
Mijn auto kost net ietsje meer dan 4 Milj, maar de algehele Eff. is wel rond de 74. Volgens mij delen jullie relatief veel punten toe aan Costs lijkt me, want die blijven bij mij altijd wel stijgen.
Lijkt me ook wel het beste om de kosten laag te houden. Stel (het gebeurd waarschijnlijk ook); jij promoveert naar C2, alwaar je totaal geen potten kan breken (wat hopelijk niet gebeurd). Zit je toch met een probleem als je iedere race een bijna compleet nieuwe auto moet bestellen. Nu heb je wel ongeveer 50 miljoen om op te teren, maar ik hou de kosten toch graag binnen de perken :P Nadeel is dus wel dat de efficiency een stuk langzamer stijgt, jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ik was ook al een poosje bezig om die ideale verhouding te vinden en dacht em gevonden te hebben vorige race maar helaas... Gewicht, Eff en space wrden allemaal beter alhoevel space werdt maar 0.01 beter ..... ging iig niet omhoog maar de kosten gingen toch no een stuk omhoog... denk dati k nu met de aanpassing een formule te pakken heb waar gewicht omlaag gaat eff omhoog en beide anderen gelijk blijven.

Je gaat dan idd niet 4-5 punten omhoog maar maar 2-3 en gewicht daalt. Mijn huidige auto kost nieuwe 3.6 M ... moet naar beneden ik denk dat de enige van de 4 factoren die je makkelijk kan laten oplopen in space. Fabriek vergroten is een eenmalige investering die zich o die manier best kan terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 32226 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:55:
Je gaat dan idd niet 4-5 punten omhoog maar maar 2-3 en gewicht daalt. Mijn huidige auto kost nieuwe 3.6 M ... moet naar beneden ik denk dat de enige van de 4 factoren die je makkelijk kan laten oplopen in space. Fabriek vergroten is een eenmalige investering die zich o die manier best kan terugbetalen.
Space is nutteloos om (veel) tijd aan te besteden, die gaat ook niet zo hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, op korte termijn kun je space best laten schieten, ik accepteer daar best een vergroting, maar zoals ik al zei: iedere race 0.1 erbij betekent toch 1,7 meer space in een seizoen, en bij grotere onderdelen zoals monocoque, chassis en fuel tank wil dat wel 's meer dan 0.1 zijn als je niet oppast. Als je dat een paar seizoenen volhoudt moet je je fabriek blijven uitbreiden ;)

Maar goed, ik zie dat ik een lekker goedkope auto heb met 3,2M in totaal. Dat is een geluk bij een ongeluk, omdat ik maar met moeite rondkom als ik ook een test doe iedere race. Overigens is dat testen weer een reden dat ik m'n auto goedkoop wil houden: als de plannen van Tadas doorgaan, kunnen we over een of twee seizoenen meerdere tests tussen de wedstrijden houden. Als je dan kijkt wat iemand als Angeloonie kwijt is per race aan het opbouwen van een auto, bespaar ik dus ff 1.5M per race, waarvoor je bijna een test kunt doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:06:
Nee, op korte termijn kun je space best laten schieten, ik accepteer daar best een vergroting, maar zoals ik al zei: iedere race 0.1 erbij betekent toch 1,7 meer space in een seizoen, en bij grotere onderdelen zoals monocoque, chassis en fuel tank wil dat wel 's meer dan 0.1 zijn als je niet oppast. Als je dat een paar seizoenen volhoudt moet je je fabriek blijven uitbreiden ;)
Zonder al teveel prijs te geven kan ik vertellen dat mijn hoogste stijging op space ooit een stijging was van 0.036 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Leuk om te horen, hoeveel mensen kwijt zijn aan hun auto, zit ik met 3.6m nog redelijk.
Heb nu ook de verhouding gevonden waarbij eff, weight en cost verbeteren, space daalt heel lichtjes.

Alleen sommige onderdelen kun je volgens mij niet goedkoper maken, monocock, koste 0.3m extra :(

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:14:
[...]

Zonder al teveel prijs te geven kan ik vertellen dat mijn hoogste stijging op space ooit een stijging was van 0.036 :P
Ik heb veel grotere stijgingen gehad met de verdeling die jij me ooit 's hebt gegeven :* >0.1 in ieder geval, maar het is allemaal in verhouding met de grootte van het voorwerp zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
*** Tijd voor een polletje ***

Poll: Hoeveel miljoentjes ben jij kwijt aan een nieuwe wagen?
De totale kosten van je 10 onderdelen vind je op de Factory/Fabriek pagina in de rechter-kolom.
< 2.750
2.750 - 3.000
3.000 - 3.250
3.250 - 3.500
3.500 - 3.750
3.750 - 4.000
4.000 - 4.250
4.250 - 4.500
> 4.500
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=220700&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oeh, er is nog iemand met een <3.25M wagen, dat ben jij zeker, Joss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:49:
Oeh, er is nog iemand met een <3.25M wagen, dat ben jij zeker, Joss?
Jup, 3.014.186 om precies te zijn :P

Edit: En nog iemand :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 30-07-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Hmm, zit behoorlijk in de middenmoot zo te zien met mijn 3,392.

Zit helaas in een vrij inactieve league met ~11 drivers per race. Zitten een aantal GoTters in de league die wel braaf rondrijden maar hier niet posten helaas. Sta momenteel 3e en hoop dat ik volgend seizoen in C3 een actiever veld tref. Zal dan wel beter mijn best moeten gaan doen gezien het feit dat ik nu de kantjes er een beetje vanaf loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Lijkt me ook wel het beste om de kosten laag te houden. Stel (het gebeurd waarschijnlijk ook); jij promoveert naar C2, alwaar je totaal geen potten kan breken (wat hopelijk niet gebeurd). Zit je toch met een probleem als je iedere race een bijna compleet nieuwe auto moet bestellen. Nu heb je wel ongeveer 50 miljoen om op te teren, maar ik hou de kosten toch graag binnen de perken :P Nadeel is dus wel dat de efficiency een stuk langzamer stijgt, jup.
Heb je wel een goed punt. C2 zal absoluut een stuk competetiever zijn. Ik ga dan ook maar op zoek naar een een balans die ietsje meer aandacht besteed aan de kosten. Hoe doen jullie trouwens je design regelen? Elke keer heel je design richten op 1 onderdeel, of verdelen jullie het onder in meerdere onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:06:
[...]
Hoe doen jullie trouwens je design regelen? Elke keer heel je design richten op 1 onderdeel, of verdelen jullie het onder in meerdere onderdelen?
Ik heb het liefst iedere race twee verbeterde onderdelen, dus ik verdeel het altijd over de laagste 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ok, heb toch even op F1Time gekeken, en kwam tot een bedrag van 3,6 mln voor een nieuw autootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:06:
[...]

Heb je wel een goed punt. C2 zal absoluut een stuk competetiever zijn. Ik ga dan ook maar op zoek naar een een balans die ietsje meer aandacht besteed aan de kosten. Hoe doen jullie trouwens je design regelen? Elke keer heel je design richten op 1 onderdeel, of verdelen jullie het onder in meerdere onderdelen?
Ik verbeter altijd de laagste en richt me de komende races bij het testen op aerodymanics, aangezien dat de specialiteit is van m'n designer. Volgend jaar mag m'n volgende designer zich richten op de electronics, waar ik dus tot het eind van het seizoen niks aan doe, want dat is de specialiteit van m'n volgende designer ;)

Ik denk dat die Griek niet goed op de kalender heeft gekeken: hij heeft P, WU en Q al gedaan??!!!11 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:30:
[...]
Ik denk dat die Griek niet goed op de kalender heeft gekeken: hij heeft P, WU en Q al gedaan??!!!11 :+
Kzou 'm aanklagen voor competitie-vervalsing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb Hans echt al een _eeuwigheid_ niet meer online gezien :o Vandaag is de laatste dag dat ik op zijn account mag inloggen, daarna moet hij een andere accountsitter zoeken of er zelf weer voor zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 14:55
Heeft er iemand een formule of calculatie om uit te rekenen in welk rondje de regen begint?
ik krijg een race voor mn kiezen waar van het laatste stuk met regen is. dit is na 1:05 uur...
is dit het sommetje van totaal aantal rondes delen door 3?

in dit geval: 67 ronden delen door 3 = 22.3 dus:
67-22.3 = rondje 44.7?

of is hier een andere berekeking voor?

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
jnijs schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:11:
Heeft er iemand een formule of calculatie om uit te rekenen in welk rondje de regen begint?
ik krijg een race voor mn kiezen waar van het laatste stuk met regen is. dit is na 1:05 uur...

67-22.3 = rondje 44.7?

Kwestie van eventjes heel goed nadenken en uitrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik zou gewoon 1 uur en 5 min delen door de verwachte rondetijd (incl. correctie voor pitstops).

Ik heb trouwens een auto van net geen 3,8 mln. In C4 niet echt de motivatie om op de kosten te letten, maar misschien toch maar eens gaan doen als ik straks promoveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sempy schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:18:
Ik zou gewoon 1 uur en 5 min delen door de verwachte rondetijd (incl. correctie voor pitstops).

Ik heb trouwens een auto van net geen 3,8 mln. In C4 niet echt de motivatie om op de kosten te letten, maar misschien toch maar eens gaan doen als ik straks promoveer.
Zeg, ik wil natuurlijk niet de boeman uithangen hoor, maar kauwen we inmiddels niet alles voor voor de nieuwkomers... (gelukkig blijft Tadas ook met nieuwe dingen komen)

Maar dit soort simpele vragen en vragen over bandenkeuze, slijtage etc. moeten/kunnen mensen lekker zelf uitzoek door trial and error.
Daarnaast hebben ze daar in C4 genoeg tijd en geld voor gezien de enorme berg inactivelingen...

Daarnaast is er verdomd veel info te vinden over vele zaken voor F1Time, als men de zoekknop eens gebruikt en wat moeite doet...

:X Sorry, kon het gewoon even niet laten, ook niet persoonlijk bedoeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, komop zeg, het begint na 1 uur en 5 minuten (65 minuten dus) te regenen en je weet niet hoe je uitrekent in welke ronde dat _ongeveer_ is? Ik sluit me helemaal aan bij Luuk dat dit toch echt heel eenvoudig is. Heeft ook _niks_ met ervaring te maken die je gaandeweg het spel krijgt, gewoon uitrekenen wat 1 rondje doet en dan kijken hoeveel rondjes er in 65 minuten passen.
Sempy schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:18:

Is dat niet een beetje laat nu? Dit seizoen is volgende week dinsdag afgelopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
jnijs schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:11:

67-22.3 = rondje 44.7?

De races zijn realtime, dus 1 minuut op de baan is 1 minuut in de racetijd. Als het 1 uur en 5 minuten duurt tot de regen, is dat dus ook écht 65 minuten. Reken maar uit hoeveel rondjes jij aflegt in 65 minuten ;)

Edit: Hmmm, blijkbaar heel laat gerefresht :P Spuit 11 enzo.
Edit2: Moet het ook wel een beetje voor hem opnemen, in sommige andere manager-games worden andere tijd-schema's gebruikt dan F1Time's real-time races.

[ Voor 13% gewijzigd door Joss op 30-07-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:35:
[...]

Edit2: Moet het ook wel een beetje voor hem opnemen, in sommige andere manager-games worden andere tijd-schema's gebruikt dan F1Time's real-time races.
Hoe werkt dat dan? Als het na 65 minuten begint te regenen en je rijdt rondjes van 1:40 moet je daar dan niet 39 rondjes op regenbanden overstappen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:44:
[...]

Hoe werkt dat dan? Als het na 65 minuten begint te regenen en je rijdt rondjes van 1:40 moet je daar dan niet 39 rondjes op regenbanden overstappen? 8)7
Ik weet nog steeds niet hoe het daar werkt :P Je krijgt daar per half uur een weersvoorspelling (0-30m XX kans op regen), maar een rondje duurt niet de tijd die jij over een rondje doet. In GPRO rij je iedere 2 minuten 1 rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wist niet dat van zoiets simpels in sommige spelletjes nog zoiets ingewikkelds kan worden gemaakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:52:
Ik wist niet dat van zoiets simpels in sommige spelletjes nog zoiets ingewikkelds kan worden gemaakt :o
Daarom speel ik F1Time ook veel intensiever. In GPRO heb je namelijk ook feitelijk geen rondje achterstand. Je zit dan wel X minuten achter de #1, maar je rijdt gewoon de race uit... Tevens kan je niet vantevoren het brandstofverbruik weten (je weet alleen very low - low - medium - high - very high). Beetje onzin, maarja, als je niets te doen hebt is het af en toe wel grappig om nóg een spelletje te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Laatst online: 28-05 14:55
Tx voor de reply Sempy & Joss.

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Pfff, ik zit al weer op 4.2 mil voor een nieuwe auto... Moet inderdaad niet veel verder stijgen dus ik ga ook maar op zoek naar een betere balans. Dan maar minder eff en gelijke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Grrrrrene schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:29:

Is dat niet een beetje laat nu? Dit seizoen is volgende week dinsdag afgelopen.
Met 100+mln op de bank heb ik nog wel wel een buffertje om te overbruggen. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Sempy op 30-07-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Heb ook maar ff gestemd, mijn auto'tje kost op de euro exact 3.501.508... Zo te zien redelijk gemiddeld dus.

Oh, en nog even over het "C4 lingen hebben centen zat door het gebrek aan competitie"....
Volgens mij zijn we toch allemaal begonnen in C4? Kijk, er zijn een aantal C3 ers die gepromoveerd zijn na 3 races C4... Die hadden beter nog ffies kunnen wachten en met een volledig seizoen C4 kunnen beginnen......
Stealth2000 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:00:
* Stealth2000 baalt dat die muppets in mijn groep pas op de laatste dag Qen :(
LOL, 1 van die muppets staat op dit moment in m'n nek te hijgen :X

[ Voor 24% gewijzigd door andrestouwe op 30-07-2007 16:30 ]

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

100mln+ OMG!!

Lekkere gebalanceerd :(

Zit trouwens op 3,7 met auto. Te duur nog. Maar daar gaan we aan werken (geen obsessie aan het worden om het nu zo laag te krijgen)

Q gedaan en 8 van 16 nu. Komt zowiezo er nog 1 onder. Maar tot dan is het voldoende genoeg voor me. Maar eens weer een keer uitrijden en punten halen. Lijkt me een strak plan. Als die Zoltan en Dining weer eens flink gaan ploffen met de banden zie ik het wel rooskleurig toe. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

andrestouwe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:25:
Oh, en nog even over het "C4 lingen hebben centen zat door het gebrek aan competitie"....
Volgens mij zijn we toch allemaal begonnen in C4? Kijk, er zijn een aantal C3 ers die gepromoveerd zijn na 3 races C4... Die hadden beter nog ffies kunnen wachten en met een volledig seizoen C4 kunnen beginnen......
Ben ik wel met je eens hoor, maar die mensen begonnen allen tegelijk en hebben (ook met wat hulp van Joss) wel alles gewoon lekker zelf uitgevonden...
Dus dat er dik verdiend wordt in C4 zal me niet zo boeien, maar het is meer dat er heel veel onnodige vragen gesteld worden in plaats van de moeite nemen eens te zoeken of te testen wat werkt.
Als iemand er na moeite nog niet achter komt, beloof ik bij deze, dan help ik met alle plezier. Maar als iemand eerst meteen begint met vragen, kan ik soms wat allergisch reageren...
Misschien ligt het gewoon aan mij, zou ook best kunnen, maar het lijkt me toch dat het spelletje het leukst is als je op eigen kracht die race wint, of net weet te promoveren...

(Als ik had geweten dat ik beter die 4 races had kunnen wachten, had ik dat mss nog wel gedaan ook, het verschil tussen 100+ mln en de 35 mln waar ik mee eindigde is wel erg groot nml)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 30-07-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Niet zeuren Luuk en de rest :P Ik begon in S25 tegen de beste der F1Time en heb niks van kapitaal op kunnen bouwen :|

offtopic:
Please mind the smilies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

ehh, vertel me ff waar ik m'n 100 mln kan vinden :P
Als je alles goed in de gaten houd, en verder kijkt dan je seizoen lang is, heb je a: geen 100 mln, en b: volgens mij meer kans de volgende seizoenen.....

[quote]Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:44:
Niet zeuren Luuk en de rest :P Ik begon in S25 tegen de beste der F1Time en heb niks van kapitaal op kunnen bouwen :|

.....Het was toch een manager spel? Je hebt dus het Stoddard syndroom.... :P

[ Voor 41% gewijzigd door andrestouwe op 30-07-2007 16:49 ]

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:44:

offtopic:
Please mind the smilies
*kuch* MIEPERD! *kuch*

offtopic:
welke smilies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

andrestouwe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:46:
.....Het was toch een manager spel? Je hebt dus het Stoddard syndroom.... :P
Hmmm, ga dan maar eens zoeken naar ChampcarTime.com, schijnt dat je daar meer succes kan halen... (vergeet niet je eigen Nederlandse coureur mee te nemen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:03:
[...]

Hmmm, ga dan maar eens zoeken naar ChampcarTime.com, schijnt dat je daar meer succes kan halen... (vergeet niet je eigen Nederlandse coureur mee te nemen) ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
*O* !Bobby D.! *O*
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:X Good, terug on-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Luuk_Luchtloper schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:03:
[...]

Eigenlijk jammer dat je niet een paydriver hebt in f1time.... Dan is het pas echt a la Stoddard. Gewoon tot 5 minuten voor het sluiten van office een driver met een bak centen contracteren ;)

even over de periode na het seizoen, ik hoop toch echt dat er een Indy 500 gereden wordt, want als je weer zo'n tijd moet wachten, weet ik zeker dat er weer managers de brui aan geven....
het zal wel niet met z'n allen tegelijk worden, beetje druk met 7618 rijders.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik wil dat eigenlijk wel eens zien. 7618 rijders waarvan 1/3 de pit in gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heb ook maar ff gestemd, mijn auto'tje kost op de euro exact 3.501.508... Zo te zien redelijk gemiddeld dus.

Dat weet je allemaal niet als je begint aan het spel natuurlijk. Ik klaag ook niet over mijn financiën (naja, een beetje dan, maar da's terecht IMO :+), maar je moet toegeven dat 100M idioot veel geld is. Dat je als beginner al zoveel verdient dat je het niet op kunt krijgen, is gewoon niet realistisch. Het omgaan met geld en verstandige investeringen doen is iets wat je echt moet leren voor je in hogere klassen komt, want in C3 kun je nog overleven, maar in C2 en hoger wordt het echt verdomd moeilijk, vermoed ik. Ach, ik vermaak me nog altijd prima in C3 en als ik zou degraderen is het zo te horen geen ramp :)
andrestouwe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Eigenlijk jammer dat je niet een paydriver hebt in f1time.... Dan is het pas echt a la Stoddard. Gewoon tot 5 minuten voor het sluiten van office een driver met een bak centen contracteren ;)

even over de periode na het seizoen, ik hoop toch echt dat er een Indy 500 gereden wordt, want als je weer zo'n tijd moet wachten, weet ik zeker dat er weer managers de brui aan geven....
het zal wel niet met z'n allen tegelijk worden, beetje druk met 7618 rijders.... :7
Als C1 t/m C4 volledig gevuld zijn (dus 30 drivers per groep) heb je (1+4+16+64)*30 = 2550 managers :*

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Joss schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Daarom speel ik F1Time ook veel intensiever. In GPRO heb je namelijk ook feitelijk geen rondje achterstand. Je zit dan wel X minuten achter de #1, maar je rijdt gewoon de race uit... Tevens kan je niet vantevoren het brandstofverbruik weten (je weet alleen very low - low - medium - high - very high). Beetje onzin, maarja, als je niets te doen hebt is het af en toe wel grappig om nóg een spelletje te hebben :P
Ga toch ff met je mee met deze off-topic.
Gpro werkt ook met rondetijd is werkelijke tijd, hij doet er alleen erg lang over om een rondje uit te reken, Verder is Gpro niet 100% met weer, zoals F1time. Als er in een window word aangegeven dat het meer dan 50% kans op regen is, kan het ook pas 10 minuten in het window gaan regenen of helemaal niet, zit een veel meer random factor in. Is trouwens wel jammer dat beide geen rekening houden met de natheid van de baan, als het niet weer regent moet je gelijk op droog rijden of je verliest een heleboel tijd. We hebben allemaal kunnen zien in duitsland dat dit niet realisties is.
Wat fuel bij gpro, er is een tool die je kan downloaden die al je race gegevens bij houd, deze kan het vrij exact bereken, mits je voldoende races hebt gereden. Zelfde geld voor tyre ware.
Dat maakt f1time qua banden wel weer leuk, je weet niks tot dat die vervelende melding tyres worn komt. Zodra als er percentages komen weet iedereen binnen een paar races welke band werkt en welke niet.

Verder ben ik het eens met Luuk, er worden steeds meer vragen over exacte data gesteld.
De lol van het spel is dat je dat zelf uitzoekt en af en toe tijdens een race flink onderuit gaat.
Met vallen en opstaan leer je het spelletje, ben ook nog steeds op zoek naar het omslag punt 2/3 stopper.

Wat betreft de financie, ik had natuurlijk netzo als daroy met ~70+M naar c3 gegaan ipv net iets meer dan 20M, maar minder geld is wel een trigger om verder te kijken dan altijd maar max op eff. te ontwikkelen en ik moet zeggen dat ik nu volgens mij een verhouding heb die redelijk werkt. eff gaat niet zo hard omhoog, maar de lagere prijs en het verlies van 0.5kg a 1kg, maakt een boel goed.
Volgens mij heeft gewicht ook een aardige invloed op je snelheid zie het verschil 2/3 stop

Sta er trouwens nog goed voor in de qual, sta nog steeds 6e en volgens mij hoeft er nog maar 1 snelle :)

Ik heb zin in morgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door brid op 30-07-2007 19:08 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

The_DoubleU schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:59:
Ik wil dat eigenlijk wel eens zien. 7618 rijders waarvan 1/3 de pit in gaat :D
1/3e? Safetycar, allemaal naar binnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226818

is het beter om bij je bod op een coureur een hoog doelstelling voor je team op te geven of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 226818 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:53:
is het beter om bij je bod op een coureur een hoog doelstelling voor je team op te geven of juist niet?
Een realistisch doel is altijd het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Goed nieuws voor de C3G9 rijders, kwam dit tegen op F1time :
By: Jose Alvear
To: Everyone
Date: 2007-07-30 04:23:58
Reply to: 3688.36 Thanks guys for your support, but from this day until next friday I am in the beach, taking nice margaritas, but no internet decent connection. Anyway good luck to everybody in the next race, and cup championship.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
brid schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:07:

[...]
Nu moeten jullie nog hopen dat ie geen sitter en geen internetcafé kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik nog 1 vraag:P, wat houd scherp en dynam in en wat kan je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:07:

[...]
Ja, maar hij heeft de P al wel gedaan, dus geloof me: die doet de Q ook wel. P is trouwens of bewust ontzettend traag, of ontzettend slecht gedaan. Hij staat zelfs achter me! 0.015s, maar toch :P
Anoniem: 226818 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:33:
heb ik nog 1 vraag:P, wat houd scherp en dynam in en wat kan je ermee?
Je vleugelsettings berekenen, theoretisch, maarja... Joss beweert dat hij die berekening inmiddels door heeft, maar eigenlijk boeit het niet eens zo erg, je vindt ze meestal toch wel binnen je 30 rondjes P...

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 30-07-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vleugelsettings berekenen, theoretisch, maarja... Joss beweert dat hij die berekening inmiddels door heeft, maar eigenlijk boeit het niet eens zo erg, je vindt ze meestal toch wel binnen je 30 rondjes P...
[/quote]

oke thnx nou ik hou het gewoon op 30 rondjes P.. krijg ik ook wel een aardige vleugelsetup voor elkaar..maarja kan me dan wel weer voorstellen dat als je met die gegevens de vleugelsetup kan uitrekenen, dat je dan toch een aantal rondjes bespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 05-06 11:04

[...]
LOL, 1 van die muppets staat op dit moment in m'n nek te hijgen :X
Probleem was dat er veel mensen aan het eind van het seizoen bij kwamen (waaronder ik) drie races meededen en op het podium eindigden en promoveerden. Zonder er iets aan te kunnen doen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Force schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:29:
[...]

Probleem was dat er veel mensen aan het eind van het seizoen bij kwamen (waaronder ik) drie races meededen en op het podium eindigden en promoveerden. Zonder er iets aan te kunnen doen eigenlijk...
ik zit daar nu ook mee rij nu voor mij me 2de race nu en ik sta op de 4de plaats..en als ik dan promoveer wordt ik het volgende seizoen in C3 om me oren gereden wordt dus ik zit er aan te denken om de laatste races te laten schieten zodat ik gewoon in C4 kan blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zorg er gewoon voor dat je een rete goede staff hebt, dan kom je in C3 wel mee. Mijn random driver houdt mij zo ontzettend op :( Als je je DQP boven de 80% weet te krijgen kun je in C3 best rondkomen, als ik zo zie wat voor slechte DQP's er gehaald worden... :o Vergeet niet dat je met 11 andere gepromoveerde C4-managers in een groep komt (da's 40% van het veld), dus je bent echt niet de enige beginner :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Idd, het is zeker de moeite waard om te promoveren. Je zit in een veld met genoeg andere promovendi en er is niks onmogelijk. Kijk maar naar Panther, Reqiem19 (en ikzelf) die met een goede coureur en wat handigheid prima scoren en bovenin meedraaien in C3. (en als het mij kan lukken, kan iedereen het ;))

Doe het wel, want als je nog een seizoen C4 doet, trek je na een aantal races de haren uit je hoofd van spijt, lees maar een paar pagina's terug en je ziet dat er weinig lol aan is met 3 managers ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 31-07-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Plus dat de financiën aangepakt worden en je in C4 dus een stuk minder gaat verdienen (6M winst per race is nog altijd lekker, maar niet zo idioot veel meer).

Mocht ik degraderen, dan hoop ik dat een paar goede rijders als Ger Peeters of Paul Jenkins meegaan naar dezelfde groep, dan heb je iig nog iets van tegenstand (hmm, dit klinkt arroganter dan bedoeld, maar als ik zo kijk wat J. Wisgerhof doet in C4, daar is toch ook weinig aan: altijd maar top3, tenzij je mech. problemen hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, It's racingday! *O*

Zo, blijkbaar ben ik de enige vroege vogel hier :P

Good luck to you all... Bij de weg, mocht ik promoveren, hoop ik toch echt bij iemand van m'n SMS brigade in de groep te komen. Ik krijg steeds meer zin om die is een keer in een rechtstreeks duel de oren te wassen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Stealth2000 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:22:
Pfff, ik zit al weer op 4.2 mil voor een nieuwe auto... Moet inderdaad niet veel verder stijgen dus ik ga ook maar op zoek naar een betere balans. Dan maar minder eff en gelijke kosten.
Daar zit ik ook op. Kan het nu makkelijk betalen, ik zal er ook maar eens wat meer op gaan letten. Heb toch meer uren te besteden volgend seizoen :).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
andrestouwe schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:06:
*O* Hoppatee, It's racingday! *O*

Zo, blijkbaar ben ik de enige vroege vogel hier :P

Good luck to you all... Bij de weg, mocht ik promoveren, hoop ik toch echt bij iemand van m'n SMS brigade in de groep te komen. Ik krijg steeds meer zin om die is een keer in een rechtstreeks duel de oren te wassen :Y
Krijgen ze teveel praatjes? :+

Als ik promoveer hoop ik iig bij wat GoTers in te komen. En de race tijden zijn gunstiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk ook al erg uit naar volgend seizoen. Dit seizoen is al aardig voorbij voor mij. Momenteel zijn de doelen nog om proberen de 6e plek af te pakken in kampioenschap en 2e worden in constructeurs. Beide lastig maar haalbaar.

Alvear staat 9e in Q. Net achter me :D Goed nieuws dus. Al vermoed je haast dat hij op 2 stopper hards staat. Naar mijn weten moet alleen Jakstas en Bahos(?) nog komen.

overigens topic in fok van f1time loopt voor geen meter.
Stealth2000 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:55:
[...]

Als ik promoveer hoop ik iig bij wat GoTers in te komen. En de race tijden zijn gunstiger!
lukt vast wel, genoeg actieve GoTers.

en puntje 2: Nog een goede reden inderdaad

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 31-07-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:03:
overigens topic in fok van f1time loopt voor geen meter.
Die zijn inmiddels allemaal weer inactief wegens tegenvallende prestaties joh :X

Hebt er weer zin an! Ben je er vanavond weer eens live bij Panther?
Mooi om te zien dat Alvear niet zo rap is, staat denk ik zelfs op een 1 stopper (aangezien ik op 2 sta en hij maar iets sneller is, ipv een straatlengte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:26:
[...]

Mooi om te zien dat Alvear niet zo rap is, staat denk ik zelfs op een 1 stopper (aangezien ik op 2 sta en hij maar iets sneller is, ipv een straatlengte)
Of zijn sitter is de slimste niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door Joss op 31-07-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Hij heeft zelf z'n qual gedaan op 1 of andere brakke pc, met dito internet verbinding.
Mist denk zijn sheets enzo om het maximale uit de auto te halen.

Ik weet trouwens ook waarom ik opeens zo snel was in m'n laatste qual ronde.
Die prutser van mij heeft zomaar een perfecte ronde gereden :)

Word dus denk in het begin van de race zwaar terug vallen :p
Met m'n normale tijd zou ik ongeveer op p10 hebben gestaan.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:39:
Hij heeft zelf z'n qual gedaan op 1 of andere brakke pc, met dito internet verbinding.
Mist denk zijn sheets enzo om het maximale uit de auto te halen.

Ik weet trouwens ook waarom ik opeens zo snel was in m'n laatste qual ronde.
Die prutser van mij heeft zomaar een perfecte ronde gereden :)

Word dus denk in het begin van de race zwaar terug vallen :p
Met m'n normale tijd zou ik ongeveer op p10 hebben gestaan.
Ah, tegenovergestelde van die van mij, die alleen maar prutsronden reed ;) Is iig potentie om in te gaan halen. Ik hoop dat m'n coureur doet wat ie tot dusver in veel races heeft gedaan, goed starten. Zoiets als vorige race zou leuk zijn, 6 plaatsen winst in de 1e ronde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Wat neem ik nou precies allemaal mee naar volgend seizoen ?

Chassis ??
aerodynamics ??
brakes ??

dat soort dingen ... motor, banden en gearbox niet .. dat weet ik inmiddels wel

of moet ik dat ook zelf gaan uitzoeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:46:
of moet ik dat ook zelf gaan uitzoeken :/
Wat een negativiteit zeg :/

- Alle 10 je design onderdelen, maar die zullen wel minder in efficiency worden en waarschijnlijk iets zwaarder.
- Al je geld (minus belasting van 30% over het bedrag dat je boven de 30 miljoen bezit)
- Al je personeel (behalve driver/designer/director als hun contract afloopt)
- Je fabriek (soms wordt die iets kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Kan iemand mij uitleggen wat je nou precies moet doen om de benzine en fuel tactiek goed te krijgen ?
Zal namelijk niet weten, hoeveel benzine ik nodig heb en in welke pits stops....
Kan iemand mij dat uitleggen ?

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:01:
Kan iemand mij uitleggen wat je nou precies moet doen om de benzine en fuel tactiek goed te krijgen ?
Zal namelijk niet weten, hoeveel benzine ik nodig heb en in welke pits stops....
Kan iemand mij dat uitleggen ?
Daarvoor heb je de warm-up.
Je gooit wat benzine in je auto.
Rij een paar rondjes
Dan kan je aan de zijkant een tabel zien hoeveel benzine je verbruikt hebt per ronde.

Dan is het een kwestie van rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Wat een negativiteit zeg :/

- Alle 10 je design onderdelen, maar die zullen wel minder in efficiency worden en waarschijnlijk iets zwaarder.
- Al je geld (minus belasting van 30% over het bedrag dat je boven de 30 miljoen bezit)
- Al je personeel (behalve driver/designer/director als hun contract afloopt)
- Je fabriek (soms wordt die iets kleiner)
Wat doen ze eigenlijk met de prijs en de grootte? Die zouden dan eigenlijk ook naar beneden aangepast moeten worden.
Wordt het trouwnens wel aantrekkelijk om nog even van alles twee onderdelen ofzo te bouwen voordat je designspul teruggezet wordt in efficientie en gewicht. Zeker als het van geld is waar je anders ook nog 30 procent tax over betaald (het lijkt bijna een hypotheekconstructie die je af kan trekken van je loon ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 31-07-2007 11:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.