Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ben begonnen aan mijn eerste race weekend na mijn vakantie. Heb 30 rondjes nodig gehad om op een DQP van 90% uit te komen maar het is toch gelukt.

Wel meteen de snelste tijd gereden in de practice, 2tiende sneller dan nr2. Echter rij ik wel met 90 revlimiter en harde banden.

Qualy ook meteen gedaan, wederom met harde banden en nu 96% revlimiter. Na 2 rondjes weer de eerste plaats met bijna 4tiende.

De race ga ik proberen te doen met een 1 stopper, moet wel lukken denk ik aangezien het niet super warm is de gehele dag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:01:
Kan iemand mij uitleggen wat je nou precies moet doen om de benzine en fuel tactiek goed te krijgen ?
Zal namelijk niet weten, hoeveel benzine ik nodig heb en in welke pits stops....
Kan iemand mij dat uitleggen ?
De warmup is om te bepalen hoeveel benzine jouw wagen verbruikt op een bepaald circuit. Dat is voor elk circuit en/of manager weer anders (afhankelijk van rev-instelling, welke motor je hebt, etc.). Gewoon rondes rijden en de waarden bestuderen en je kan zo uitrekenen hoeveel je voor de race nodigt hebt (kleine veiligheidsmarge is nooit weg).

Vervolgens moet je bepalen hoeveel pitstops je wilt maken. Belangrijk punt daarbij is je bandenslijtage (afhankelijk van temperatuur (hoe heter hoe meer slijtage), de DQP van je driver (hoe hoger hoe beter) en ook het merk en type banden (hard gaat langer mee dan soft, maar geeft langzamere rondetijden). Kunst is om niet met versleten banden te rijden (of zelfs klapbanden), maar ook niet te vaak te stoppen. Ook regen kan een rol spelen, als het halverwege begint te storten (je kan het weerbericht zien) is het handig rond die tijd naar intermediates of wets te switchen.

In het begin is het een beetje trail-en-error, maar zo heet iedereen het hier moeten leren.

[ Voor 13% gewijzigd door Sempy op 31-07-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:58:

Mocht ik degraderen, dan hoop ik dat een paar goede rijders als Ger Peeters of Paul Jenkins meegaan naar dezelfde groep, dan heb je iig nog iets van tegenstand (hmm, dit klinkt arroganter dan bedoeld, maar als ik zo kijk wat J. Wisgerhof doet in C4, daar is toch ook weinig aan: altijd maar top3, tenzij je mech. problemen hebt).
Hee hoor ik daar mijn naam ergens ....
Zeg mag toch met je meehopen dat we niet gaan degraderen :+
ik kijk iig vanavond weer eens tegen je achterkant aan. Heb nu pas tweak forum weer eens
bekeken en zag dat ik mijn desgn strategie wel eens mag gaan hezien. Ben lopende sezoen langzaamaan langzamer geworden en zal deels aan desgin gelegen hebben.

Hoop toch op een klein wondertje dat we in C3 komen seizoen mekaar leven weer prettig zuur kunnen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Marzman schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:13:
[...]

Wat doen ze eigenlijk met de prijs en de grootte? Die zouden dan eigenlijk ook naar beneden aangepast moeten worden.
Wordt het trouwnens wel aantrekkelijk om nog even van alles twee onderdelen ofzo te bouwen voordat je designspul teruggezet wordt in efficientie en gewicht. Zeker als het van geld is waar je anders ook nog 30 procent tax over betaald (het lijkt bijna een hypotheekconstructie die je af kan trekken van je loon ;))
Ook bestelde onderdelen ondergaan de penalty. Maar waarom zouden prijs/efficiency omlaag moeten? Niks moet :P Dat gaan ze dus ook niet. Tenminste, qua prijs is het nog een beetje onbekend, omdat we vorig seizoen die verandering van prijs/onderdeel hebben gehad (dat niet alles dezelfde prijs meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Stealth2000 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 08:55:
[...]

Krijgen ze teveel praatjes? :+

Als ik promoveer hoop ik iig bij wat GoTers in te komen. En de race tijden zijn gunstiger!
Te veel praatjes? 2 zitten er bij jou in de groep, dus doe me je 06 nummer maar ff, kunnen ze jou lastig vallen :P
Kun je ze niet ff van de baan af rossen? :Y Mijn zegen heb je.....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:26:
[...]

Die zijn inmiddels allemaal weer inactief wegens tegenvallende prestaties joh :X

Hebt er weer zin an! Ben je er vanavond weer eens live bij Panther?
Mooi om te zien dat Alvear niet zo rap is, staat denk ik zelfs op een 1 stopper (aangezien ik op 2 sta en hij maar iets sneller is, ipv een straatlengte)
not sure yet... Als er ben zal ik niet geheel aanwezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:54:
[...]

not sure yet... Als er ben zal ik niet geheel aanwezig zijn ;)
René en PB zijn sowieso niet bij te houden in IRC :P Volgensmij zijn die gasten dual-screen bezig ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:16:
[...]

René en PB zijn sowieso niet bij te houden in IRC :P Volgensmij zijn die gasten dual-screen bezig ofzo :D
tuurlijk wel :P Gewoon lekker mee Miepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

The_DoubleU schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:07:
[...]

Daarvoor heb je de warm-up.
Je gooit wat benzine in je auto.
Rij een paar rondjes
Dan kan je aan de zijkant een tabel zien hoeveel benzine je verbruikt hebt per ronde.

Dan is het een kwestie van rekenen.
Waar kan je dat zien :S
zie het echt niet

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:18:
[...]

tuurlijk wel :P Gewoon lekker mee Miepen!
Lastig als je ook je eigen race in de gaten moet houden. Ik kom dus vaak niet verder dan:
***coureur, weer geen groene tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:26:
[...]

Waar kan je dat zien :S
zie het echt niet
Bij de rondetijden rechts onderin je scherm (ff openklikken) en dan staat er voor iedere ronde hoeveel er aan het begin en eind van die ronde in de tank zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Bij de rondetijden rechts onderin je scherm (ff openklikken) en dan staat er voor iedere ronde hoeveel er aan het begin en eind van die ronde in de tank zat.
En het is ook terug te vinden op de RaceWeekend pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:29:
[...]

Lastig als je ook je eigen race in de gaten moet houden. Ik kom dus vaak niet verder dan:
***coureur, weer geen groene tijd :P
Ghehe. nou dat valt ook onder de catogorie "Miepen"

Maar anders zet je resolutie hoger. IRC, wat live windows. Alles goed te volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Ghehe. nou dat valt ook onder de catogorie "Miepen"

Maar anders zet je resolutie hoger. IRC, wat live windows. Alles goed te volgen :D
Ik houd het wel bij af en toe een scheldkannonade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

[...]

Hmmm, dual-screen, goed idee :P (eerst ff een 2e monitor vinden)
Nog meer miep mogelijkheden :X

Miep... krijg zo'n Han Pekel gevoel...
Ik ben Luchtloper, 25jr en ik doe Roadrunner na...miep miep, zoef :+

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
andrestouwe schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:43:
[...]

Te veel praatjes? 2 zitten er bij jou in de groep, dus doe me je 06 nummer maar ff, kunnen ze jou lastig vallen :P
Kun je ze niet ff van de baan af rossen? :Y Mijn zegen heb je.....
Als daar nou een vinkje voor was in F1Time... >:) Maar mijn 06 hebben ze niet nodig, ze vallen me al genoeg lastig door vervelend voor me te rijden in de races ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zit net even de seizoensstanden te bekijken van deze groep.. en besef ineens dat ik als ik vanavond win, ik gepromoveerd ben! Legt toch wat extra druk op de race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

daroy schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:13:
Ben begonnen aan mijn eerste race weekend na mijn vakantie. Heb 30 rondjes nodig gehad om op een DQP van 90% uit te komen maar het is toch gelukt.

Wel meteen de snelste tijd gereden in de practice, 2tiende sneller dan nr2. Echter rij ik wel met 90 revlimiter en harde banden.

Qualy ook meteen gedaan, wederom met harde banden en nu 96% revlimiter. Na 2 rondjes weer de eerste plaats met bijna 4tiende.

De race ga ik proberen te doen met een 1 stopper, moet wel lukken denk ik aangezien het niet super warm is de gehele dag.
Valt me van je tegen, moet veel sneller kunnen. Reed ze de laatste keer op 1.1 seconden 95 rev en een gelijke stategie ;)
Straks gaan ze nog denken dat ze van je kunnen winnen :p

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Stealth2000 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:55:
[...]

Als daar nou een vinkje voor was in F1Time... >:) Maar mijn 06 hebben ze niet nodig, ze vallen me al genoeg lastig door vervelend voor me te rijden in de races ;)
Ach, dat zal nog wel meevalen, elke race valt 1 van de 2 wel uit, en daar kan ik dan weer smakelijk om lachen _O- Vooral om de "maar als ik niet uitgevallen was dan" verhalen :Y

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:03:
[...]

Valt me van je tegen, moet veel sneller kunnen. Reed ze de laatste keer op 1.1 seconden 95 rev en een gelijke stategie ;)
Straks gaan ze nog denken dat ze van je kunnen winnen :p
Ik laat gewoon nog niet het achterste van me tong zien :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej

EmJeej

Woei!

Warmup heb ik niet gedaan... meteen qwali.. dus dan zie je het blijkbaar niet... iemand de fuel/pitstop voor usa ?

Speel het pas 2dagen dus moet alles nog leren :)
Zou iemand aub antwoord geven... heb in iedergeval weer iets geleerd :D ... nooit meteen qwali

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:47:
Warmup heb ik niet gedaan... meteen qwali.. dus dan zie je het blijkbaar niet... iemand de fuel/pitstop voor usa ?

Zou iemand aub antwoord geven... heb in iedergeval weer iets geleerd :D ... nooit meteen qwali
Nee, en die gaat niemand je geven. Moet je maar niet zo koppig zijn om de OP niet te lezen :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:47:

ja die gegevens kan niemand je geven omdat het
A. van je motor afhangt
B. je instellingen
C. je rijder (DRP)

Probeer het met 5-6L per rondje, waarschijnlijk teveel maar beter teveel dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat antwoord kan niemand je geven ;)

hangt af van je auto etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dan ben je goed de klos, zoals gezegd is de warmup de enige plek waar je dit kan zien en kan de hoeveelheid brandstof per coureur behoorlijk verschillen. Met mijn teammate heb ik vaak al een verschil van 0,1 l. per rondje en dat bij gebruik van exact dezelfde motor.

Ik heb nog nooit in de VS gereden, dus kan je verder niet helpen. Als ik jou was zou ik gewoon met een veilige hoeveelheid rekenen. Dan zit je aan het eind waarschijnlijk wel met een bomvolle tank, maar in zo'n groep met beginnende managers kan je dan nog leuk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Dual screen? Op m'n laptop? Zo'n thinkpad is wel een ultiem apparaatje, maar zelfs IBM levert nog geen 2 schermen op zijn laptops :P Ik zal het nog 's uitleggen, want 3/4 van IRC ligt vanavond weer een ronde achter op den duur: Als je timer bij nul is, dus na 60s, komt er een refresh die opzichzelf ook weer een seconde of 3-4 duurt. Als je dus vanaf je 2e rondje bij 3-4s op refresh drukt (dat gele pijltje), krijg je de meest actuele gegevens te zien :) De eerste keer is het ff om de 5-10s refreshen om te "synchroniseren" met Tadas' server.
brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:39:

Ik weet trouwens ook waarom ik opeens zo snel was in m'n laatste qual ronde.
Die prutser van mij heeft zomaar een perfecte ronde gereden :)

Word dus denk in het begin van de race zwaar terug vallen :p
Met m'n normale tijd zou ik ongeveer op p10 hebben gestaan.
Oh, dus je bent _eigenlijk_ 0.5s sneller (net als vorige race) en ik kan je 3-stopper dus _eigenlijk_ prima bijhouden (net als vorige race), zodat ik vanaf positie 4 in ronde 66 ofzo mijn gearbox weer aan gort kan rijden zodat jij me inhaalt en ik teleurstellend 7e word? :+

Ik teken ervoor trouwens :o

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2007 14:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:05:
[...]

Dual screen? Op m'n laptop? Zo'n thinkpad is wel een ultiem apparaatje, maar zelfs IBM levert nog geen 2 schermen op zijn laptops :P Ik zal het nog 's uitleggen, want 3/4 van IRC ligt vanavond weer een ronde achter op den duur: Als je timer bij nul is, dus na 60s, komt er een refresh die opzichzelf ook weer een seconde of 3-4 duurt. Als je dus vanaf je 2e rondje bij 3-4s op refresh drukt (dat gele pijltje), krijg je de meest actuele gegevens te zien :) De eerste keer is het ff om de 5-10s refreshen om te "synchroniseren" met Tadas' server.
Euhm, ja, dat snap ik ook wel... Het gaat me meer om de hoeveelheid tekst die jullie verwerken op IRC. Ik kan het iig qua lezen niet bijhouden :P

BTW. Je kan ook gewoon naar info center gaan ofzo, dan zie je de seconde teller en weet je wanneer je moet refreshen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 31-07-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, moet je vaker stukken tekst typen? Ik schijn redelijk snel te tikken en IRC bewijst dat blijkbaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:31:
Mjah, moet je vaker stukken tekst typen? Ik schijn redelijk snel te tikken en IRC bewijst dat blijkbaar :o
Nogmaals, het gaat me om het LEZEN :P Geez, lees, b*tch! :P Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Nogmaals, het gaat me om het LEZEN :P Geez, lees, b*tch! :P Haha
Ja, maar dat zei je niet. Je zei alleen dat je het niet bij kon houden, niks over typen of lezen... :+
Typen! B*tch ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:45:
[...]

Ja, maar dat zei je niet. Je zei alleen dat je het niet bij kon houden, niks over typen of lezen... :+
Typen! B*tch ;) :P
Ik zei toch dat jij en René niet bij te houden zijn, en een post later dat ik het qua lezen niet bij kan houden! >:)
Jullie zijn gewoon compleet gestoord hard aan het spammen op IRC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej

EmJeej

Woei!

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:50:
[...]

Nee, en die gaat niemand je geven. Moet je maar niet zo koppig zijn om de OP niet te lezen :P :>
Niet koppig maar nu pas dit topic zien, nadat ik gegoogled heb

Jah Man Jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
EmJeej schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Niet koppig maar nu pas dit topic zien, nadat ik gegoogled heb
Dan had je nog de OP kunnen lezen voordat je de vraag stelde ;) Maargoed, je bent vergeven bij deze :P

Kleine tip (die volgensmij in de rules/guide of faq staat); in een race verbruik je nooit meer dan 280 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi je auto op 3 stop en vul je auto volledig bij iedere stop dan zit je zeker goed...ultrazwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:09:
Gooi je auto op 3 stop en vul je auto volledig bij iedere stop dan zit je zeker goed...ultrazwaar.
LOL, 600L is een beetje overdreven Jester :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ie dan vanzelf uit dan vergeet je iig niet meer dat je je WU moet rijden ;). Ik heb heel erg voor het zelf leren en harde fouten maken leer je het beste. Werkt met mijn kids ook zo. Zachtjes lief vertellen hoe het werkt meot je het iedere week weer vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:21:
Dat vind ie dan vanzelf uit dan vergeet je iig niet meer dat je je WU moet rijden ;). Ik heb heel erg voor het zelf leren en harde fouten maken leer je het beste. Werkt met mijn kids ook zo. Zachtjes lief vertellen hoe het werkt meot je het iedere week weer vertellen :)
Maarja, zoals ik al zei, ergens in de OP/rules/guide/faq staat dat je maximaal 280l in een race gebruikt, dus zouden we hem daar op moeten wijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:48:
[...]
Jullie zijn gewoon compleet gestoord hard aan het spammen op IRC :+
Klopt! 8)

[marktkoopmanmodus] Ham uit blik, echte lekkere ham uit blik... wie maakt me los, wie maakt me los... [/marktkoopmanmodus]
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/upload/1559606_340_1116081430036-spam.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mechanical problem. Jammer, ik lag 3e en de nr1 stond volgens mij op een driestopper dus het zag er goed uit. Tegenvaller voor de cup en gaan voor promotie hoef ik nu echt niet meer te doen (ik stond al 9 punten achter op de nr3 en hoopte eigenlijk dat die nog een race uit zou vallen, maar dat is nu dus andersom ;) ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:18:
[...]

LOL, 600L is een beetje overdreven Jester :P
Als ik kijk hoe de eerste race ging toen ik begon haal je misschien nog wel een podium ook daarmee, want bijna iedereen was out of fuel toen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

_/-\o_ Nummer 1 _/-\o_

Perfecte race.
Pole
Snelste ronde
en eerste.
+ de nummer 2 in mijn group had een klein beetje pech met z'n motor. Dus die staat nu iets 29 punten achter me.
Hoera!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
The_DoubleU schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:53:
_/-\o_ Nummer 1 _/-\o_

Perfecte race.
Pole
Snelste ronde
en eerste.
+ de nummer 2 in mijn group had een klein beetje pech met z'n motor. Dus die staat nu iets 29 punten achter me.
Hoera!!!!
Gefeliciteerd met het kampioenschap dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratz!

hmm gaan we weer. last minute Q :P Jakstas die ik nog miste gaat nu zn Q doen. Dus we kunnen met zn allen nog een plek naar achter misschien....

Edit: 12e.... Hij verbeterd elke ronde. Maar een paar honderdste. Luuk blijft nog net voor. Rene en Geepee plekje naar achteren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:03:
gratz!

hmm gaan we weer. last minute Q :P Jakstas die ik nog miste gaat nu zn Q doen. Dus we kunnen met zn allen nog een plek naar achter misschien....

Edit: 12e.... Hij verbeterd elke ronde. Maar een paar honderdste. Luuk blijft nog net voor. Rene en Geepee plekje naar achteren. :(
Pfff, gelukkig maar... 11e stek dus voor mij?! Nou dat is dan een nieuw record: slechtste Q van het seizoen (zelfs in m'n hele F1Time carrière) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:07:
[...]

Pfff, gelukkig maar... 11e stek dus voor mij?! Nou dat is dan een nieuw record: slechtste Q van het seizoen (zelfs in m'n hele F1Time carrière) :o
Evenaring van je 11e plek in Canada ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:07:
[...]

Evenaring om precies te zijn ;) Herinner je Canada al niet meer dan? ;)

edit: hoe ziek zijn we Joss dat we zulke dingen meteen opzoeken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:09:
[...]

Evenaring van je 11e plek in Canada ;)
Ah, ik zit nog op mn werk en deed het uit mn hoofd, maar gelukkig heb je het voor me geverifieerd ;)
(en wat voor plek leverde het me in de race op?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:10:
[...]

Ah, ik zit nog op mn werk en deed het uit mn hoofd, maar gelukkig heb je het voor me geverifieerd ;)
:P

3e... ik verwacht niets minder zo :P

edit: Yes i Beat ya ass :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:10:
[...]

3e :)

offtopic:
Ja, ziek, i know.

Ohh damn, verslagen, noooooo! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 31-07-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:11:
[...]
:P

3e... ik verwacht niets minder zo :P
Prima, teken ik voor... :P

(en nu naar huis, genoeg op kantoor gezeten voor vandaag, spreek jullie straks wel op IRC, lekker Joss gekdraaien ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:55:
Gefeliciteerd met het kampioenschap dan ;)
Iets te vroeg gejuicht, de nummer 3 voor de race, heeft nu wat punten gekregen en staat precies 20 punten achter me.
Maar C3 is nu zeker.
+ ik had een DRP van 98% terwijl de DQP maar 93% was. Daar snap ik dan weer niks van. Een klein beetje verschil snap ik maar 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

5% is niet zo raar, ligt ermaar net aan waar je de waarde verkeerd heb.
Is je racing line slecht, maar klopt de verhouding tussen de overige redelijk goed. Dan heb je een betere DRP. Is het om gedraaid een mindere DRP.

Hmmm....Daroy is een prutser :p
2de geworden en nog worn tyre bij 24 graden met een 1 stopper, heeft zeker nog steeds de DRP niet door :+
Daarvoor heb ik niet zo goed m'n best gedaan :p

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41:
Is je racing line slecht, maar klopt de verhouding tussen de overige redelijk goed. Dan heb je een betere DRP. Is het om gedraaid een mindere DRP.
Meer zeg ik niet :X Wat je zegt klopt verder wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_DoubleU schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:22:
[...]

Iets te vroeg gejuicht, de nummer 3 voor de race, heeft nu wat punten gekregen en staat precies 20 punten achter me.
Maar C3 is nu zeker.
+ ik had een DRP van 98% terwijl de DQP maar 93% was. Daar snap ik dan weer niks van. Een klein beetje verschil snap ik maar 5%
sta nu 2e met 5 actief top managers dus ik ga het wss ook redden ..

heb DQP van 88 ofzo,, en dan dit als drp Drp% 66

hoe kan dit ? (heb DQP zelfde gelaten als DRP..) dus nix aan auto verandert of rjider instellingen die zijn allemaal gelijk gebleven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Sorry als ik niet goed gelezen heb, maar waar vind ik ergens wie er allemaal promoveer (in C4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:37:
Sorry als ik niet goed gelezen heb, maar waar vind ik ergens wie er allemaal promoveer (in C4).
ik hoorde 1tm3 en met geluk 4en5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De top 3 in je groep...

Mijn race ging matigjes. 10e geworden. Vroegah was ik er blij mee, maar ik hoop toch echt nog 's ergens op punten :(

4 en 5 is nog niet duidelijk. Tadas schijnt gezegd te hebben dat alleen de top3 gaat, maar anderen zeggen dat hij gezegd heeft dat 4 en 5 ook kunnen gaan als C3 te leeg wordt. Afwachten dus. Om zeker te zijn gewoon minstens 3e worden :P

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:46:
De top 3 in je groep...

Mijn race ging matigjes. 10e geworden. Vroegah was ik er blij mee, maar ik hoop toch echt nog 's ergens op punten :(

4 en 5 is nog niet duidelijk. Tadas schijnt gezegd te hebben dat alleen de top3 gaat, maar anderen zeggen dat hij gezegd heeft dat 4 en 5 ook kunnen gaan als C3 te leeg wordt. Afwachten dus. Om zeker te zijn gewoon minstens 3e worden :P
zou je me ook andtwoordt kunnen geven op mijn vraag ? groeten michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:47:
[...]

zou je me ook andtwoordt kunnen geven op mijn vraag ? groeten michael
Hier is je antwoordt:
OP lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:55:
[...]

Hier is je antwoordt:
OP lezen.
sorry las het laaste niet van practice .. bedank m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Woei, 'k had een DRP van 97%, niet gek als je DQP amper op 92% komt met nog 1 DQP-punt over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Bah, ik ben een teleurstellende 4de geworden. Ik had pole maar mijn pitstops waren telkens een ronde te laat voor ik een klapband kreeg :( Gelukkig sta ik nog wel steeds 3de in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgende race in C3G9 is redelijk vergelijkbaar met de afgelopen race: heet! Alleen zijn de P en Q in de regen, maar de WU en race niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste mechanical pech van het seizoen, mag daar absoluut niet over zeuren en ben voglens mij redelijk zeker van een derde plek in het kampioenschap... maar ja leuk is anders als je een keer een beetje kans had op overwinning, stond op eenstopper en de eerste plek stond op een tweestopper :(.... ach ja volgende keer beter door mijn accountsitter dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Af gelopen race ging redelijk, maar had eigenlijk op meer gehoopt na een p6 in qual,
Maar p9 is qua financieen ook niet verkeerd.
Helaas was m'n DRP 90%, volgende race hopelijk beter ik zit na 30 ronden in de buurt, maar nog niet waar ik wil zitten, word weer veel warmup laps draaien :( of ik moet geluk hebben.

Het word inderdaad weer lekker heet, ik heb de vorige race voor gedaan hoe het moet >:)

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 31-07-2007 22:47 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:47:
Het word inderdaad weer lekker heet, ik heb de vorige race voor gedaan hoe het moet >:)
Toep over ;)
Had afgelopen race een DRP van "slechts" 98% en de race ging voor mij zeker niet onaardig. Een start van de 11e plaats was wederom (ja, Joss en Tijgâh zagen het goed) een voorbode van een goede race. De gok met een 2-stopper op mediums bleek de juiste te zijn en de banden gingen pcies het juiste aantal ronden mee (was even knijpen).
Uiteindelijk resulteerde dit in een zeer mooie 2e plaats en een flinke stap dichterbij promotie naar C2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik had een DRP% van 97%, ben er best blij mee, maar of ik komende race weer voor een 2-stopper op mediums ga... Denk het niet, het kon eigenlijk _net_ niet. Aan de andere kant had ik voor de Q niet zo slim nagedacht over de eerste stint, die dus wat te kort was. Ik had daar ook 22-23 rondjes moeten rijden, dat konden de banden aan (wist ik). Daardoor kwam ik bij stint 2 in de problemen, want de 3e stint kon ook niet te lang worden. Vandaar die plof in de ronde voor ik binnen zou komen. Oh well, met een 3-stopper kan ik in ieder geval lekker licht kwalificeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

OK, nu breekt m'n klomp.... Ik ben uitgevallen door out of fuel 8)7 Verbruik per ronde 3.8 liter, pitstop gepland in de 20e ronde, val ik uit in de 19e met nog 4 liter aan boord 7(8)7
Dit gaat me ff boven de pet zeg maar :N
Oh ja, en weer vanaf de 1e plek |:(

[ Voor 7% gewijzigd door andrestouwe op 01-08-2007 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou de bug reporten op het forum, lijkt me raar dat je in de ronde waar je binnen hoort te komen nog 4 liter over hebt en dan toch out of fuel komt te staan (hoewel Tadas zich daar wel uitlult hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Heb voor alle zekerheid maar ff gepost op het forum, zal wel niks uitmaken, maar ja...... |:(

edit: lekker makkelijk volk zeg, "find out in your racereport why" , en meteen slotje er op.... |:(

[ Voor 35% gewijzigd door andrestouwe op 01-08-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer voor de heren die punten nodig hadden :( Maargoed afgelopen race was een keer geen race van de uitvallers. Desalnietemin tevreden aan deze kant. Kwa pitstops,bandenkeuze,fuel etc. was het allemaal niet lastig om keuzes te maken. Vrij sober gereden. DRP van 96%. Netjes 6e.

Luuk van harte. NU is promotie toch echt wel bijna zeker :D

Maar mijn god wat een blocks had ik tegen zeg. Net nog even race report bekeken. Haha Zo'n waslijst met blocks! Volgens seizoen maar eens coureur hebben die kan inhalen :D

Twijfel of ik vandaag de P wil doen :P Nog geen zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Gisteren 4e geworden en daarmee definitief promotie veilig gesteld. :) Laatste twee races worden echter nog spannend. De nummer 3 zit 10 puntjes achter me (en doet het goed de laatste races) en de nummer 1 staat 4 puntjes voor. Bij het teamkampioenschap moeten we een voorsprong van 10 punten verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
brid schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:41:

Hmmm....Daroy is een prutser :p
2de geworden en nog worn tyre bij 24 graden met een 1 stopper, heeft zeker nog steeds de DRP niet door :+
Daarvoor heb ik niet zo goed m'n best gedaan :p
Hmm mja, baal er wel een beetje van. Had toch echt gedacht dat ik kon winnen met deze setup en strategie. Ben uiteindelijk uitgekomen op een DRP van 84%, niet super dus. Wel iets ingelopen op de nr1 in de league, dat is toch nog iets positiefs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, als ik volgende race dus 5 pnt haal ben ik sowieso safe en anders hangt het even van de Roemeen en Griek af...
In dat geval kan ik de laatste race dus wel gaan proberen om Grrrene en GeePee voorbij te laten komen (mag toch hopen dat dat lukt als ik m'n auto tot de nok toe aftank ;))

Enne, kwam gisteren nog ff tot de mooie conclusie dat ik wederom een trackrecord heb gezet...
Dus er staat nog een record op m'n naam!! (en ik geloof al het 4e of 5e baanrecord dat dit seizoen door onze groep verbeterd is, hoe zo competatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:10:
Heb voor alle zekerheid maar ff gepost op het forum, zal wel niks uitmaken, maar ja...... |:(

edit: lekker makkelijk volk zeg, "find out in your racereport why" , en meteen slotje er op.... |:(
Hij heeft op je account ingelogd, gezien dat jij een fout hebt gemaakt en dus is het geen bug, dus no need for a topic. Ga nu eerst maar eens zelf uitzoeken wat je fout hebt gedaan ;)
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:29:
Enne, kwam gisteren nog ff tot de mooie conclusie dat ik wederom een trackrecord heb gezet...
Dus er staat nog een record op m'n naam!! (en ik geloof al het 4e of 5e baanrecord dat dit seizoen door onze groep verbeterd is, hoe zo competatief)
Helaas was je Anderstorp record alweer verslagen en rijdt de C1 volgende race op Kyalami. Je kan er niet lang van genieten :|

[ Voor 32% gewijzigd door Joss op 01-08-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:35:
Helaas was je Anderstorp record alweer verslagen en rijdt de C1 volgende race op Kyalami. Je kan er niet lang van genieten :|
Ach, had ook niet verwacht dat ze lang zouden staan...( en die kerel van Anderstorp meldde alleen dat ie sneller was met 0,1 sec, maar nergens z'n tijd en groep enzo. Dat moet ie eerst maar eens doen ;))

*Begint alvast een regendans voor de C1-race op Kyalami* :+

Maar ben nog het meest blij dat promotie me in principe niet meer kan ontgaan. Dus volgend jaar 3 GoT-ers in C2? (Joss, Reqiem en ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:44:
[...]

Ach, had ook niet verwacht dat ze lang zouden staan...( en die kerel van Anderstorp meldde alleen dat ie sneller was met 0,1 sec, maar nergens z'n tijd en groep enzo. Dat moet ie eerst maar eens doen ;))

Maar ben nog het meest blij dat promotie me in principe niet meer kan ontgaan. Dus volgend jaar 3 GoT-ers in C2? (Joss, Reqiem en ik)
http://www.f1time.com/race_details.php?race_id=2783 ;) 0.5 snellers geloof ik?

Race report
Begonnen vanaf een 4e plek, staand op een veilige tactiek (het was immers 41 graden). Werd al snel ingehaald, maar toen maakte de coureur van mn teammie een fout en die viel van 1 terug naar 5, dus achter mij. Tot aan 1 ronde voor mn pitstop vierde gelegen, toen haalde ik de #2 in van het kampioenschap. Pitstop gedaan, terug 7, opgeklommen naar 5 en later 4 en weer terug op 3. Zo ging het eigenlijk de hele race, totdat de #1 problemen kreeg en ik opschoof naar de 2e stek.

Promotie?
Enige probleem :P is wel dat diegene die 1e is geworden, 5 punten achter mij stond (ik 3e, hij 4e). Dat gat is nu dus nog maar 3 punten met 2 races te gaan. Wordt erg spannend! Ook de titelstrijd is nog open (5 punten verschil tussen #1 en #2). Worden dus nog 2 enerverende races. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:35:
[...]

Hij heeft op je account ingelogd, gezien dat jij een fout hebt gemaakt en dus is het geen bug, dus no need for a topic. Ga nu eerst maar eens zelf uitzoeken wat je fout hebt gedaan ;)
Dan ziet hij iets wat ik niet zie, fuel usage 3.8 liter per ronde, dat houd in dat in racereport aangegeven wordt dat er 4-5 ronden 4 liter verbruikt wordt, en dan een ronde 3 liter. Dus maximale afname 4 liter. In ronde 19 was er nog 4 liter over....
Knappe jongen die me dat kan verklaren
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

andrestouwe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:04:
[...]

Dan ziet hij iets wat ik niet zie, fuel usage 3.8 liter per ronde, dat houd in dat in racereport aangegeven wordt dat er 4-5 ronden 4 liter verbruikt wordt, en dan een ronde 3 liter. Dus maximale afname 4 liter. In ronde 19 was er nog 4 liter over....
Knappe jongen die me dat kan verklaren
7(8)7
Er was afgerond 4 liter over, dat kan ook 3,5, 3,6 of 3,7 liter zijn geweest.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Marzman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:34:
[...]

Er was afgerond 4 liter over, dat kan ook 3,5, 3,6 of 3,7 liter zijn geweest.
Het zal me eigenlijk ook aan m'n reet roesten, promotie zit zo goed als in de pocket :Y , ik neem vrijdag wel sportieve wraak *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

andrestouwe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Het zal me eigenlijk ook aan m'n reet roesten, promotie zit zo goed als in de pocket :Y , ik neem vrijdag wel sportieve wraak *O*
Nou, nou andre, let op dat taalgebruik ;)

"Het zal mij mijn anus oxideren" klinkt al een stuk netter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, de P ging best wel waardeloos. DQP wilde niet zo goed lukken, ik bleef opzich op een goede DQP steken, maar ik heb 9 punten over die ik in de laatste tien rondjes overal bij heb geplakt, maar altijd ging de DQP% flink omlaag :X Bij het laatste punt was het zelfs zo dat ik 5 punten toevoegde en 17 procent omlaag ging :X

Tijdens WU zelfs nog zitten stoeien om die punten kwijt te kunnen, maar het mocht niet baten. Ik vrees dus een beetje voor m'n DRP, maar goed, we zien wel. Laten we hopen dat de banden het dit keer beter houden :Y)

De Q is een vertekend beeld, ik hoor sneller te zijn, maar m'n driver maakt er de gewoonte van om z'n eerste rondje meteen (met fouten) het snelst te doen :/ Volgende keer rijd ik gewoon 1 rondje :P Desondanks sta ik wel voor brid, dat is ook alweer een tijdje geleden geloof ik :P

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 01-08-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:44:
[...]

Jep, ik ben nu officieel gepromoveerd sinds gisteren! De nr. 3 van het kampioenschap staat op 26 punten van mij, met nog 2 wedstrijden te gaan op 32 punten van mij en kan me dus niet meer inhalen.

Gisteren was wel een vrij spannende race trouwens, de voorsprong die ik een paar races geleden op de meeste had is wel behoorlijk verdwenen lijkt het. Twee argentijnen gingen voor een 2 stop-strategie op softs, wat kennelijk net te doen was en waren daardoor veel sneller dan ze normaal waren. Op een gegeven moment liep hij elke ronde 4,5 tiende in, en kwam hij tot op 1 seconde, maar de volgende stint liep ik weer wat uit. Misschien had hij een verkeerd setje banden ;). Hopelijk kom ik dan wel met een van jullie in een C2 groep, of met m'n teamie, als hij promoveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:06:
Nou, de P ging best wel waardeloos. DQP wilde niet zo goed lukken, ik bleef opzich op een goede DQP steken, maar ik heb 9 punten over die ik in de laatste tien rondjes overal bij heb geplakt, maar altijd ging de DQP% flink omlaag :X Bij het laatste punt was het zelfs zo dat ik 5 punten toevoegde en 17 procent omlaag ging :X

Tijdens WU zelfs nog zitten stoeien om die punten kwijt te kunnen, maar het mocht niet baten. Ik vrees dus een beetje voor m'n DRP, maar goed, we zien wel. Laten we hopen dat de banden het dit keer beter houden :Y)

De Q is een vertekend beeld, ik hoor sneller te zijn, maar m'n driver maakt er de gewoonte van om z'n eerste rondje meteen (met fouten) het snelst te doen :/ Volgende keer rijd ik gewoon 1 rondje :P Desondanks sta ik wel voor brid, dat is ook alweer een tijdje geleden geloof ik :P
Zat op de zelfde manier met m'n dqp te prutsen....gaat volgens mij geen leuke race worden.
Aangezien we net voor dohmen die normaal p18 ofzo qualt :'(

Word denk lastig om weer een paar punten te sprokkelen...

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brid schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:59:
[...]

Zat op de zelfde manier met m'n dqp te prutsen....gaat volgens mij geen leuke race worden.

Ik sta zelfs in de P nog achter jullie OMG! OMFG! DIT WORDT NIKS!!!

ghehe

mieperds ;)

DQP viel me overigens nog wel mee. Moet hem nog fine tunen en verwacht nog wel boven 95% te komen met een beetje geluk. Setup gegevens van me rijder was weer eens klote. Moet volgend jaar wel weer een teammie hebben die setup goed kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hehe, die setup ging wel OK bij mij. Ik weet niet wat m'n driver heeft, maar ik heb wederom bijna alle 'yellow lines' gevonden :o Ik denk dat mijn setup dus wel goed is en als ik jou zo hoor, BP, zit het met m'n DQP ook wel goed, al baal ik dat ik nog zoveel punten over heb, dat maakt de kans op een slechte DRP toch wel groter.
brid schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:59:
[...]

dat vraag ik me nog een beetje af. Remus Daniel Filionescu staat strak achter ons en die staat toch al weet ik het hoeveel races (met hier en daar een uitzondering) in de top10. Als wij ontzettend traag waren, had Ger ook ver voor ons gestaan. Gijs Dohmen staat ook achter ons... Nee, zo'n lange baan (44 rondjes in de race) zorgt ervoor dat verschillen opgeblazen worden :)

Ik zit trouwens 's te kijken bij m'n testrondjes, zie ik bij de laatste dit commentaar van m'n coureur: "One of the "red team's" cars spun right in front of me and I had to lift a bit." 8)7 WTF, er rijdt dus gewoon nog een team rond. Niet dat de rondetijden boeien, maar toch apart :)

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 01-08-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:11:
Ik sta zelfs in de P nog achter jullie OMG! OMFG! DIT WORDT NIKS!!!

DQP viel me overigens nog wel mee. Moet hem nog fine tunen en verwacht nog wel boven 95% te komen met een beetje geluk. Setup gegevens van me rijder was weer eens klote. Moet volgend jaar wel weer een teammie hebben die setup goed kan doorgeven.
Zo, heb m'n P en WU ook gedaan...
Geen onaardige tijden en een zeer relaxte DQP van 98% 8)
Denk dat ik gezien de temp en lengte van de stops ook al weet welke bandjes en strategie ik ga kiezen... :P (never change a winning team in the second place :X )

Enne, Panther, als je nog wat nodig hebt aan gegevens, geef maar ff een ingame mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Luuk: Ik heb ook nog gekeken wat nu sneller is en in de WU bleek dat ik met een 3-stopper best veel tijd won (1s per rondje), dat kan makkelijk uit tijdens de race :) Bovendien was die 2-stopper van mij vorige keer wel _erg_ op het randje ;)

Edit: Argh, vriendin was nog ingelogd :/ Dit was Grrrrrene

[ Voor 11% gewijzigd door xxfile op 01-08-2007 23:52 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

xxfile schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:51:
Luuk: Ik heb ook nog gekeken wat nu sneller is en in de WU bleek dat ik met een 3-stopper best veel tijd won (1s per rondje), dat kan makkelijk uit tijdens de race :) Bovendien was die 2-stopper van mij vorige keer wel _erg_ op het randje ;)

Edit: Argh, vriendin was nog ingelogd :/ Dit was Grrrrrene
Zeg, tegenwoordig last van een gespleten persoonlijkheid Grrrene ;)
Jij kwam tot 1 sec verschil, ik tot 0,5 sec... ga nog wel ff kijken, maar gezien mijn tijdsverschillen blijf ik denk ik bij m'n plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien bevalt samenwonen wel of niet grrrrrene ;)

Jah zal je ff mailen Luuk, maar had ik toch al gedaan. Gebruikelijke vraag eigenlijk :P

edit: inmiddels 1 Q-lap gedaan. OMG!! bijna laatste. Wat doe ik fout??? Eens onderzoeken.

edit2: gevonden denk ik. zo maar eens testen

edit3: :D smiley zegt genoeg, stomme fout, maar gelukkig was het geen perfect lap die ik fout reed :D Echter gat is wel groot nog de 2 voor voor me. Maar gat tussen nr.4(grrrrene) Is dan wel weer gerustellend.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Samenwonen bevalt prima, want mijn laptop heeft het gisteravond begeven :( Als ik opstart krijg ik een fan error en in tegenstelling tot wat je zou verwachten schijnt dat een probleem met de BIOS-batterij te zijn 8)7 Anyway: ding wil niet meer booten en gelukkig heeft m'n vriendin dus ook een laptop, maar was ff vergeten dat zij ingelogd was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Uitgevallen wegens "...damages suspension and has to park the car in the grass" :(
Nog 2 races te gaan en ik sta nu nog 3e (nog altijd met de meeste crappy driver ooit) maar de nummer 4 komt hard dichtbij, niet gek ook met nu al 6 uitvalbeurten van mij, allemaal random uitvalbeurten, geen een door mijn schuld, en dat is schraal...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat is echt k*t. Ik hoop dat ik nog wat puntjes kan scoren in de laatste twee races, anders is het weer C4 voor mij, komend jaar. Wel lekker om ff financiëel aan te sterken en mijn driver te trainen/auto te ontwikkelen :P

Edit: Is F1Time down of ligt dit aan mij?

M'n laptop wordt trouwens morgen gefixed naar alle waarschijnlijkheid, ik krijg ook meteen een nieuw toetsenbord \o/ (de 2 hapert een beetje)

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 02-08-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:55:

Edit: Is F1Time down of ligt dit aan mij?
Lijkt er op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 17:59
Bij mij is het nu idd ook offline.

Overigens heb ik een vraagje over de setup van de car. Ik vind vaak de gele lijntjes wel van alle drie gedeeltes. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet doen, want de coureur geeft bij mij nooit dat het optimaal is. Weet iemand mischien hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SugoiX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:06:
Bij mij is het nu idd ook offline.

Overigens heb ik een vraagje over de setup van de car. Ik vind vaak de gele lijntjes wel van alle drie gedeeltes. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet doen, want de coureur geeft bij mij nooit dat het optimaal is. Weet iemand mischien hoe dat komt?
Omdat de optimale waarden in de decimalen zitten. Maar die gele lijntje boeien m.i. niet zoveel, je zal namelijk maar één setting kunnen gebruiken die goed is voor het hele circuit (en dus niet gericht op 1 sector, of wel... maar dat is een keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hoeft ook niet per se die gele lijntjes te halen, maar een vrij nauwkeurige afbakening is wel zo handig. Als je er twee vindt voor je voorvleugel, maar sector 3 geeft niet meer info dan "50-100" rejected, dan weet je nog niks :) Het komt ook niet echt op 1 puntje, zeker in het begin van je carrière niet. Bovendien schommelen je rondetijden zoveel dat het effect van 1 puntje meer of minder voor je vleugelsetting of gearbox niet meetbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 17:59
Okay, ik begin een beetje te snappen van het setup. Ik dacht in het begin dat ik het gele streepje moest opzoeken voor een betere setup. 8)7

Maar bijvoorbeeld ik heb de volgende gegevens voor mij frontwing 0-3 , 24-24 , 0-3. Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet doen. Of moet ik dit weer kopppelen met rear wing, suspension, gears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SugoiX schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:14:
Okay, ik begin een beetje te snappen van het setup. Ik dacht in het begin dat ik het gele streepje moest opzoeken voor een betere setup. 8)7

Maar bijvoorbeeld ik heb de volgende gegevens voor mij frontwing 0-3 , 24-24 , 0-3. Ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet doen. Of moet ik dit weer kopppelen met rear wing, suspension, gears?
Nee, je moet gewoon kiezen/testen wat nu het snelst is. Is dat een setting tussen 0 en 3, is dat 24? of meer iets tussen 0 en 24 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Theoretisch zou dat ook nog te maken moeten hebben met je gears, hoe hoger je die kiest, hoe meer je je op topsnelheid richt. Het zou in dat licht raar zijn om heel veel downforce uit je vleugels te halen, dus ik zou verwachten dat er een verband tussen zit. Het is alleen altijd de vraag of zoiets ook in de game engine verwerkt is en dat betwijfel ik (heb er nog geen bewijs voor gevonden).

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.