www.F1TIME.com |
Waarschuwing vooraf |
* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. * Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd. |
Wat is F1Time? |
![]() |
What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes. |
![]() Geluksfactor Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races! |
Hoe uitgebreid is F1Time dan? |
Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen? Design ![]() Geld Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren. |
Hoeveel tijd kost het me? |
![]() |
Testing, Practice, warmup, qualify... RACE! |
Testing ![]() - Engine power (voor meer PK's) - Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage) - Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder) - Gearbox performance (voor sneller schakelen (?)) - Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid) - Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht) - Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics) - Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden). - Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen) Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen. Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast). Practice ![]() Warmup ![]() Qualify ![]() Race! ![]() |
Live races bespreken? |
Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal: #F1Time @ irc.tweakers.net Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC: http://irc.tweakers.net Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken). Problemen met mIRC Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken. |
Setup | DQP | DRP |
Setup Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit). DQP DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. DRP DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect. |
You've got me! Waar meld ik me aan? |
Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots. |
FAQ |
Vertel eens wat meer over DQP Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord. Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis? Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' Hoe zit het met het design van de wagen? Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." . Heb je ook personeel? Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop). Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd... Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden? Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze; 1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden 2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16. Moet je je wagen ook repareren en dergelijke? Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!). Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën? Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes: softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur? Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." . Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden? Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit ( ![]() Kan ik mijn coureur trainen? Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken. Hoe vaak kan ik dan testen? Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers! Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests? Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test. Hoe zit het precies met die cup? Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait. Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt. Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden? Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter). Zijn er ook private competities? Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor. Kan je zelf een liverie kiezen? Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Is er ook een supporter-functie? Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken. Is het er ook in het Nederlands? Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij. Hoeveel klasses zijn er? Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers. Wanneer zijn de races? Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd), maar vanaf heden worden er ook races op maandag en donderdag gereden. Zie hieronder voor een overzicht. Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf? Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld. |
Achterafje |
Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent. De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter. Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time. |
Vorige delen |
Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62 / dag) Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag) Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag) Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag) Deel5: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag) Deel6: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag) |
Liverace starttijden |
Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit. C1 - C2G1 tm C2G4 Servertijd: Di/Vr 18.00 Nederland: Di/Vr 17.00 C3G1 tm C3G8 Servertijd: Di/Vr 19.00 Nederland: Di/Vr 18.00 C3G9 tm C3G16 Servertijd: Di/Vr 20.00 Nederland: Di/Vr 19.00 C4G1 tm C4G10 Servertijd: Ma/Do 15.00 Nederland: Ma/Do 14.00 C4G11 tm C4G20 Servertijd: Ma/Do 16.00 Nederland: Ma/Do 15.00 C4G21 tm C4G30 Servertijd: Ma/Do 17.00 Nederland: Ma/Do 16.00 C4G31 tm C4G40 Servertijd: Ma/Do 18.00 Nederland: Ma/Do 17.00 C4G41 tm C4G50 Servertijd: Ma/Do 19.00 Nederland: Ma/Do 18.00 |
GoTers in F1Time |
* format: GoT Username - F1Time name * C2G2 Requiem19 - Tim Mosmans C2G3 Luuk_Luchtloper - PB Elskamp C3G1 Wes46 - Wesley Jonker C3G2 JesterRace - Leander Mutsaers C3G3 andrestouwe - André van der Stouwe C3G4 Ixion - Tim Dame DaffyD - Patrick de Jong jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof C3G5 Darkdemoman - Mike Schatens Joane - Reamon van Ruiswijk Sempy - Peter Semper C3G6 Angeloonie - Vincent Dinkela MRCL - Marcel Visscher The_FrankO - Frank van Brandwijk C3G7 Visscher - Paul Visscher Zenit - Rob Hogenboom asweserijnen - Alex Sweserijnen C3G8 Argos - Jan Luyendijk Getah - Joost Janson lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig stealth2000 - Vincent van Doesburg C3G9 Grrrrene - Rene Gerritsen mhans - Hans van der Net brid - Daniel van Brienen Bluepanther - Bart Oudenampsen j1nx - Peter Steenbergen Roeloffie - Jos Roelofs C3G10 3xNix - Ary Luyendijk henknap - Henk Nap Dauthi - Marnix Borst Baardmeester - Michael Verlint C3G11 daroy - Roy Diederen Sam - Sam Arink Mr.Viper - Peter van de Vendel C3G12 The_DoubleU - Willem Gerritsen Saev - Ronnie de Lang C3G13 jelle1978 - Jelle Bender Elconejo - Leander Vanhulle C3G14 Joss - Reggie Biemans Miku15 - Mike U. Kroketje - Randy Ruiterkamp C4G1 Remco Tr - Remco Trouw Haasjoh - Gertjan Hazeleger C4G2 Vos1988 - Martijn Vos Jimster21 - Jimmy de Plecker C4G3 Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek rammsteinfan - Kevin Weerman Marzman - Marcel Schaap C4G5 Rpol - Ruud van de Pol C4G6 geepee - Ger Peeters jnijs - Jeroen de Nijs C4G7 B-Force - Bart Rietveld C4G13 Hoogie2004 - Frank Hoogmans F E R O X - Maurice Depaepe C4G18 Black Sparrow - Rens Götz C4G22 Sleepie - Hans Matthijssen C4G27 YouKnow - Yori Kamphuis C4G34 FrankTM - Frank Oosterhuis |
Mensen die hun practice al hadden gedaan worden wel zwaar benadeeld deze race denk je niet? Motor en Gearbox zullen allebei rond de 80% zitten terwijl de rest gewoon een 100% Motor en Gearbox heeft.
Nou heb ik het geluk dat ik nog niet had gereden, maar mijn teammaat is er vrij pissig over. Maargoed het gebeurd vaker dat wanneer je vroeg je rondjes doet je benadeeld word
Nou heb ik het geluk dat ik nog niet had gereden, maar mijn teammaat is er vrij pissig over. Maargoed het gebeurd vaker dat wanneer je vroeg je rondjes doet je benadeeld word
Had eergisteren practice & warmup gereden, en moest nu helemaal opnieuw beginnen met alles.. Bah
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik had het hetzelfde, alleen was ik de qualify door met 90% op de revs en was ik vergeten remmen te wisselen (was 3%) ik heb dus heeeeeeel erg mazzl hiermee.Angeloonie schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:46:
![]()
Had eergisteren practice & warmup gereden, en moest nu helemaal opnieuw beginnen met alles.. Bah
Je engine/gearbox worden na je eerste rondje practice weer 100%, don't worry.
Toch 1.29.584 neergezet in de Q (1.29.212 in W), kan ik toch tevreden mee zijn. Zeker omdat de nr. 3 in het klassement er bijna een halve seconde boven zit!
Ik ben ook aardig benadeeld omdat ik dus meteen dinsdag avond alles al afgerond had en weer opnieuw moest beginnen.... Een mindere wagen dus op Engine en Gearbox (82,4 % beide geloof ik) en me DQP van 94 % naar 90 % naar beneden.... Montreal was ipv top speed ineens op braking heel belangrijk.... best irritant, maar zoiets was natuurlijk te verwachtenThe_FrankO schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:45:
Mensen die hun practice al hadden gedaan worden wel zwaar benadeeld deze race denk je niet? Motor en Gearbox zullen allebei rond de 80% zitten terwijl de rest gewoon een 100% Motor en Gearbox heeft.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Nogmaals: Iedereen begint met een 100% engine/gearbox aan de race. Tenzij je test nadat je aan de vrije training begint.
Ik kan het niet in het OP vinden...
ik heb net qualify al gedaan. Als ik nu een revision doe van bv banden, krijg ik die nieuwe banden dan nog deze race of de volgende?
ik heb net qualify al gedaan. Als ik nu een revision doe van bv banden, krijg ik die nieuwe banden dan nog deze race of de volgende?
Als het goed is deze race, maar een echt sluitend antwoord kan niemand behalve Tadas je daar over geven.Rpol schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:31:
Ik kan het niet in het OP vinden...
Als het goed is krijg je ze deze race, dat weet ik vrij zeker, althans: met een motor is dat wel zo.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Is het normaal dat 90% revs, of 100% revs geen verschil maakt in benzineverbruik?
Edit je post alsjeblieft evenF e r o x schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:21:
Is het normaal dat 90% revs, of 100% revs geen verschil maakt in benzineverbruik?
[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 20-09-2007 22:24 ]
Anoniem: 215116
mmmm geinig, sta 2e op de Quali tot nu toe... Maar 0,167 achter de gast die altijd #1 is in de kwalificatie dus daar was ik errug blij mee
.
ps. Kan iemand een tipje van de sluier oplichten over het nieuwe regenniveau? Ik rijd opeens op 15 en 17 mm terwijl ik nog geen p/w/q heb gehad om dat te testen dit seizoen... Vind et leuk om er zelf achter te komen maar om dan gelijk een hele race in het water te gooien dat slaat echt nergens op
ps. Kan iemand een tipje van de sluier oplichten over het nieuwe regenniveau? Ik rijd opeens op 15 en 17 mm terwijl ik nog geen p/w/q heb gehad om dat te testen dit seizoen... Vind et leuk om er zelf achter te komen maar om dan gelijk een hele race in het water te gooien dat slaat echt nergens op
Veel leesplezier, is inmiddels in elk topic wel een keer voorbij gekomen
Meh ok
, heb et topic een poos niet gevolgt... Zal eens gaan terugbladeren 
edit: afgezien van de oude intermediates/wet waarden kan ik het echt niet vinden hoor
. Ik ga er maar van uit dan 12-15-17 mm allemaal wet is, kan er voor de rest ook weinig aan doen
edit: afgezien van de oude intermediates/wet waarden kan ik het echt niet vinden hoor
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 21-09-2007 00:46 ]
Er zijn wel verschillen met de oude waardes, maar zo groot zijn die nu ook weer niet. Scheelt een paar mm volgens mij (ik heb dit seizoen ook nog niet alle omslagpunten).Anoniem: 215116 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:33:
Meh ok, heb et topic een poos niet gevolgt... Zal eens gaan terugbladeren
edit: afgezien van de oude intermediates/wet waarden kan ik het echt niet vinden hoor. Ik ga er maar van uit dan 12-15-17 mm allemaal wet is, kan er voor de rest ook weinig aan doen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
en zet mij maar effe bij in de SP : C4G2 (Jimmy De Plecker)
Ik weet niet of ik die nieuwe berekening van DQP zo logisch val. De karakteristieken van een circuit vind ik er namelijk nie meer in terug... Magny Cours toont nu DQP waarden waarvan je denkt, is dit nu echt belangrijke op het circuit (oa low braking, low acc, ) ljikt me niet logisch vermits je daar toch wel wat rechte stukken hebt met daarin een scherpe bocht en weer een lang recht stuk. Hebben jullie dat gevoel ook op andere circuits ?
Ik weet niet of ik die nieuwe berekening van DQP zo logisch val. De karakteristieken van een circuit vind ik er namelijk nie meer in terug... Magny Cours toont nu DQP waarden waarvan je denkt, is dit nu echt belangrijke op het circuit (oa low braking, low acc, ) ljikt me niet logisch vermits je daar toch wel wat rechte stukken hebt met daarin een scherpe bocht en weer een lang recht stuk. Hebben jullie dat gevoel ook op andere circuits ?
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Veel circuits lijken nu random ja, alhoewel die waardes die jij geeft nog te betwisten zijn voor Magny Cours. Eigenlijk is daar maar 1 bocht waar je echt van 7 naar 1 moet (Adelaide).Jimster21 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:13:
En je staat in de OP.
Dit was eerst wel zo maar Tadas heeft de formules EN sharpness/dynamics waarden van alle tracks veranderd een aantal dagen geleden (gister actually...).Jimster21 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:13:
Sorry, je had gelijk. Dat waren natuurlijk allemaal de oude waardes van de banden...Anoniem: 215116 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:33:
edit: afgezien van de oude intermediates/wet waarden kan ik het echt niet vinden hoor. Ik ga er maar van uit dan 12-15-17 mm allemaal wet is, kan er voor de rest ook weinig aan doen
(heb al niks meer gezegd)
Mmm, moet ik het dus ook weer allemaal gaan uitvogelen...
Van DQP naar DRP, 't zal aan mij liggen, maar dat is echt vaag.. heb maar een DRP van 58% gehaald in 3 race gemiddeld
er niets aan veranderen werkt niet, het verhogen ook niet. Zeker als je meer DRP dan DQP punten hebt is dit vaag!
95% DQP en P2 in de Q met een achterstand van 0,021 op de P1, terwijl ik denk dat hij op soft staat en ik sta op medium, ik ben benieuwd naar de race! 
Doordat ik de DQP en setup snel rond had en er geen slijtage is in de PWQ heb ik een paar interessante issues kunnen testen
Doordat ik de DQP en setup snel rond had en er geen slijtage is in de PWQ heb ik een paar interessante issues kunnen testen
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
En je DQP? Want omzetten van DQP naar DRP is eigenlijk best simpel. Je hebt ALTIJD meer DRP punten dan DQP punten. Dus wat zou jij doen als je een X aantal punten over hebt en je moet deze verdelen over de DRP, zonder het percentage aan te tasten?YouKnow schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:43:
Van DQP naar DRP, 't zal aan mij liggen, maar dat is echt vaag.. heb maar een DRP van 58% gehaald in 3 race gemiddelder niets aan veranderen werkt niet, het verhogen ook niet. Zeker als je meer DRP dan DQP punten hebt is dit vaag!
Oei, jij 95% DQP...ik maar 93%SanderF1 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:57:
95% DQP en P2 in de Q met een achterstand van 0,021 op de P1, terwijl ik denk dat hij op soft staat en ik sta op medium, ik ben benieuwd naar de race!
Daarbij komt ook nog dat ik daar de hele vrije training voor nodig had en nu ook nog niet eens een echt goede setup heb kunnen vinden. Nee, Turkije is niet mijn circuit
Raar trouwens, met de DQP, het ene rondje is die 94%, daarna 96% en daarna 95% terwijl ik met exact dezelfde afstelling rijd
Je moet je setup zoeken TIJDENS het zoeken naar de DQP...door dan al te experimenteren met de waardes van de setup kun je een heleboel setup-ranges elimineren...
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de bug met het aanmaken van een team? Ik heb daardoor een nieuw team aan moeten maken en verwacht eigenlijk dat die 4 miljoen die ik extra heb moeten betalen terug gegeven wordt...of denk ik nu te logisch?

Je moet je setup zoeken TIJDENS het zoeken naar de DQP...door dan al te experimenteren met de waardes van de setup kun je een heleboel setup-ranges elimineren...
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de bug met het aanmaken van een team? Ik heb daardoor een nieuw team aan moeten maken en verwacht eigenlijk dat die 4 miljoen die ik extra heb moeten betalen terug gegeven wordt...of denk ik nu te logisch?

SanderF1: Dat is normaal, die fluctuaties. Er zit een schommeling in om het vinden van de beste DQP zo moeilijk mogelijk te maken (als het niet zou fluctueren zou je in een paar rondjes de 100% al vinden
)
Anoniem: 32226
Ik denk dat je voor die 4 miljoen mag jodelen maar die ga je niet terug zien kan ik je vertellen.SanderF1 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:16:
Raar trouwens, met de DQP, het ene rondje is die 94%, daarna 96% en daarna 95% terwijl ik met exact dezelfde afstelling rijd![]()
zo al het werk weer gedaan....hopen dat het in de race goed gaat uitpakken.....
Goede qual heb ik niet meer dqp is weer in orde met 96% en ik sta denk op een andere stratgie dan degene die al wel de qual hebben gedaan.
Ben trouwens benieuwd of het weer een knal fuif word
is namelijk lekker warm en de vorige race plofde er een heleboel banden.
Goede qual heb ik niet meer dqp is weer in orde met 96% en ik sta denk op een andere stratgie dan degene die al wel de qual hebben gedaan.
Ben trouwens benieuwd of het weer een knal fuif word
Ahhh.. niet gezien dat de race verschoven is. Lekker lang wachten dus weer.... Om 5 uur dus race. dan ben ik nog aant werk

Betekent dus dat ik als ik kan kijken of van de baan af lig of er ligt een onderdeel af.
Betekent dus dat ik als ik kan kijken of van de baan af lig of er ligt een onderdeel af.
[ Voor 26% gewijzigd door Kroketje op 21-09-2007 15:30 ]
Ik weet niet wat voor strategie je hebt, maar je staat voor me in de Q, m'n driver heeft drie kloterondjes gereden waarmee ik bijna laatste stond, maar het vierde rondje leek ergens op (nog wel foutjes, maar goed). Ik hoop dat mijn race strategie goed uitpakt. Het wordt een hete race, dus ik heb de langste stints maar aan het begin gedaan, waardoor ik wat zwaar op de grid stabrid schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:26:
zo al het werk weer gedaan....hopen dat het in de race goed gaat uitpakken.....
Het is zeker warm en ik heb het zekere voor het onzekere genomen (nee, geen 4-stopper op harde bandenBen trouwens benieuwd of het weer een knal fuif wordis namelijk lekker warm en de vorige race plofde er een heleboel banden.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 21-09-2007 15:36 ]
vinden ze zeker lekker 
Ik sta trouwens met m'n strategie niet helemaal veilig afgesteld.....maar het zou goed moeten komen, misschien een paar ronden wear meldingen, maar dit zijn er denk max 2 of ik heb m'n huiswerk niet goed gedaan
Moet trouwens deze race wel p9 of p10 finishen, sta nu toch echt alweer op het randje van degraderen....punten zou natuurlijk nog beter zijn
Ik sta trouwens met m'n strategie niet helemaal veilig afgesteld.....maar het zou goed moeten komen, misschien een paar ronden wear meldingen, maar dit zijn er denk max 2 of ik heb m'n huiswerk niet goed gedaan
Moet trouwens deze race wel p9 of p10 finishen, sta nu toch echt alweer op het randje van degraderen....punten zou natuurlijk nog beter zijn
[ Voor 87% gewijzigd door brid op 21-09-2007 15:54 ]
Punten komen nog wel, brid, vorig jaar heb je het ook gehaald en dit jaar zou je met je ervaring vast wel wat punten kunnen pakken. Ik merk wel dat ik een stuk relaxter speel dan vorig seizoen, hoewel ik wel geldzorgen heb zeg, 'k draai net quitte met testen en alles wat ik wil doen, maar als ik 's een race mis door een mech.probleem ofzo, vrees ik dat ik daarna niet kan testen of flink verlies draai. Mijn bugdet is door die 500k die half aangekondigd was en niet kwam een beetje erg krap geworden
Nou financieel is het nu ook een klein drama, vooral na de laatste race, draai nu -1m gemiddeld per race. Komt ook door de vele verandering in de markt.....had toen ik m'n rijder kocht verwacht dat ik beter zou presteren en dus meer zou verdienen dan vorig jaar.
Maar helaas door dat alles duurder is geworden en de prestaties tegen vallen is er een aardig gat gekomen, maar ga gewoon door met testen. 1.9M is een makkelijke besparing, maar in de loop van het seizoen kom je dan je zelf tegen.
Hoop dat de gok op leveranciers met een goede r&d aan het einde van het seizoen resultaat gaat geven.
Maar helaas door dat alles duurder is geworden en de prestaties tegen vallen is er een aardig gat gekomen, maar ga gewoon door met testen. 1.9M is een makkelijke besparing, maar in de loop van het seizoen kom je dan je zelf tegen.
Hoop dat de gok op leveranciers met een goede r&d aan het einde van het seizoen resultaat gaat geven.
Ik hoop met je mee, je hebt iig nog een flinke buffer.brid schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:52:
[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 21-09-2007 18:55 ]
Ik niet
En ik draai ook aardig verlies. Goed, vorige race niet, maar door m'n blunder in race 2 uiteindelijk toch netto verlies gedraaid dit seizoen. Ik hoop dat ik na mijn motorrevisie weer wat potten kan breken, die Mercedes is lekker tunebaar

Ohja, das waar. Als ik één van jullie steun betuig, dan....

Heh ik draai ook zwaar verlies dit seizoen, heb op dit moment ~80.000.000 en zal terugvallen naar 5 miljoen als ik zo doorga
. Maar goed, liever dat ik dit seizoen dik verlies draai en mn auto up to date krijg met de andere C3/C2 mensen dan dat ik op 150 miljoen ga zitten
Overigens worden mijn financiën wel steeds beter
Een aantal langlopende sponsorcontracten van vorig seizoen lopen nu af en ik vervang ze door veeeeeel betere contracten: 1.5x zoveel race bonus en 3-4x zoveel puntenbonus
En dan nog punten halen hèGrrrrrene schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:36:
Overigens worden mijn financiën wel steeds beterEen aantal langlopende sponsorcontracten van vorig seizoen lopen nu af en ik vervang ze door veeeeeel betere contracten: 1.5x zoveel race bonus en 3-4x zoveel puntenbonus

Naja, dat is nu 2 van de 3 keer gelukt. Inmiddels krijg ik meer bonussen van mijn sponsors dan ik mijn rijder hoef te betalen
In race 1 was dat dus andersom
Hopelijk heb ik komende race weer een kans op punten, dankzij een goede tactiek (dat moet nog blijken
).
Zo, dan had je echt k*t sponsors, of een veel te dik contract voor je coureur natuurlijkGrrrrrene schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:15:
Naja, dat is nu 2 van de 3 keer gelukt. Inmiddels krijg ik meer bonussen van mijn sponsors dan ik mijn rijder hoef te betalenIn race 1 was dat dus andersom
Hopelijk heb ik komende race weer een kans op punten, dankzij een goede tactiek (dat moet nog blijken
).
k*tsponsors, vorig seizoen begon beroerd en halverwege heb ik bijna al m'n sponsorcontracten moeten vernieuwen. Ik stond toen op 1 puntje ofzo, de rest heb ik in het laatste deel van het seizoen gehaald. Als je prestaties slecht zijn, zijn je sponsoraanbiedingen ook brak. Ik denk dat het missen van race 2 en 3 van s27 ook niet echt heeft geholpen daarbij.
Ik weet niet wat normale sponsorbedragen zijn in C3 en ook niet of mijn 85-skill c.director bijdraagt in de hoogte van de bedragen, maar het gaat gelukkig langzaamaan beter op het financiële gebied
Edit: Ik heb mijn coureur voor iets meer dan het minimumcontract gekregen, ben er nog altijd verbaasd over dat dat gelukt is
Edit2: Hey, gaaf, een balance history-graph
Ik weet niet wat normale sponsorbedragen zijn in C3 en ook niet of mijn 85-skill c.director bijdraagt in de hoogte van de bedragen, maar het gaat gelukkig langzaamaan beter op het financiële gebied
Edit: Ik heb mijn coureur voor iets meer dan het minimumcontract gekregen, ben er nog altijd verbaasd over dat dat gelukt is
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 22-09-2007 20:09 ]
De mijne gaat alleen de verkeerde kant op...Grrrrrene schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:07:
En mocht je niks beters te doen hebben, probeer jezelf hier maar is te vinden:
f1time
Vaag... laatste race 95% DRP, maar ik sta niet in het lijstje
Ik had de lijst al gezien. Jammer dat Tadas alleen s25 weghaalt, iedereen die in s26 of later is begonnen heeft daardoor wel z'n beginraces erbij zitten en mensen die in s25 begonnen niet...
_100__PB_________ _Elskamp_____________91.625__24
Toch niet onaardig 100e...
Incl het hele leertraject vanaf race 1...
Toch niet onaardig 100e...
Incl het hele leertraject vanaf race 1...
Zo, heb m'n bak maar eens op de grid gesmeten...
Op een 2e plek voorlopig, maar hij is dan ook vederlicht
Na discussie met m'n teammate begreep ik dat 1 en 2 stop eigenlijk niet gaan werken en een 3 stopper haal ik net niet op m'n bandjes... dus heb ik gekozen voor een zeer onorthodoxe 4 stops strategie
Ben benieuwd...
Op een 2e plek voorlopig, maar hij is dan ook vederlicht
Na discussie met m'n teammate begreep ik dat 1 en 2 stop eigenlijk niet gaan werken en een 3 stopper haal ik net niet op m'n bandjes... dus heb ik gekozen voor een zeer onorthodoxe 4 stops strategie
Ben benieuwd...
w00t... en dat in je thuiswedstrijd. Jij durft
Anoniem: 133390
Lijkt er op dat de bandjes wel degelijk zwaar tellen. De Firestone's staan nu bij ons 1 en 2(incl mij ;-)) Dat is wel opvallend te noemen. En geloof me ik ben echt niet superlicht ofzo. Dus dan is het hopen dat me strategische banden/economische keuze goed gaat vallen dit jaar met veel warme races.
Vlammen op de warme circuits en punten sprokkelen op de koude.
reality: Laten we maar eerst eens punten halen
Vlammen op de warme circuits en punten sprokkelen op de koude.
reality: Laten we maar eerst eens punten halen
Leuk lijstje wat tadas heetf gemaakt, volgende lijstje wil ik hoger staan 
298__daniel________van brienen___ _87.4583__24_
Moet wel lukken. laatste tijd is de drp dik in orde.
Kan niet wachten tot de race morgen, ziet er goed uit met een p8 en ik vermoed een zware auto.
298__daniel________van brienen___ _87.4583__24_
Moet wel lukken. laatste tijd is de drp dik in orde.
Kan niet wachten tot de race morgen, ziet er goed uit met een p8 en ik vermoed een zware auto.
[ Voor 12% gewijzigd door brid op 23-09-2007 13:26 ]
Pfffft doordat er zoveel tijd zit tussen de races krijg ik wel afkickverschijnselen.... kan niet wachten tot morgen
4de met mijn teamgenoot voor me op een stop meer dus die heb ik tactisch al verslagen.... maar ook nog niet iedereen is door P/WU/Q heen maar tot nu toe ziet her allemaal redelijk rooskleurig uit.
Blegh, slechte Q was dit. Ik sta 12e voorlopig, maar ik zal nog wel naar de 13e plek terugzakken
Ik weet niet wat ik mis heb gedaan, erg raar. Misschien heb ik een hele rare (lees: niet voor de hand liggende) strategie ofzo
Of er hebben een paar mensen een upgrade gedaan, iets anders kan ik niet bedenken...

Ik moet ook maar is W en Q gaan doen, denk dat ik dat morgen doe. Zal wel moeilijk worden gezien mn voorlopig op-een-na-laatste plaats in de P.
Het wil niet echt lukken op dat circuit.

Het wil niet echt lukken op dat circuit.
Zullen we even de Renétjes af gaan:Grrrrrene schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:36:
Blegh, slechte Q was dit. Ik sta 12e voorlopig, maar ik zal nog wel naar de 13e plek terugzakkenIk weet niet wat ik mis heb gedaan, erg raar. Misschien heb ik een hele rare (lees: niet voor de hand liggende) strategie ofzo
Of er hebben een paar mensen een upgrade gedaan, iets anders kan ik niet bedenken...
- Niet gerepareerd?
- Verkeerde banden?
- 90% revs?
- Wings (niet) aangepast?
Oh, zo was hij niet bedoeld hoor
Heb net even mijn auto op de voorlopige pole gezet. Zat met m'n 2e rondje 0.014 achter de #1 op dat moment. Met m'n derde rondje ging ik er 0.308 onder door... Nu afwachten wat mn teammie gaat doen (en de mensen achter me met nog rondjes over
)

Heb net even mijn auto op de voorlopige pole gezet. Zat met m'n 2e rondje 0.014 achter de #1 op dat moment. Met m'n derde rondje ging ik er 0.308 onder door... Nu afwachten wat mn teammie gaat doen (en de mensen achter me met nog rondjes over
Zo komt hij wel over

Puntje 4 is nog nooit fout gegaan trouwens
Hmmm, kan het me anders nog wel herinneren... Misschien iemand anders geweestGrrrrrene schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:18:
[...]
Puntje 4 is nog nooit fout gegaan trouwens
Kheb zelf in de quali nog nooit wat fout gedaan iig, 4 rondjes, je moet wel ignorant zijn om dan niet op te merken wat je fout doet. Behalve die niet repareren dan, daar valt dan niks meer aan te doen
Mijn grootste fout is geweest dat ik vergeten was banden aan te passen naar een regenrace. Daar kwam ik optijd achter, heb het aangepast.... maar niet op submit gedrukt. Dusja, dan rij je daar op softs in 12mm regen en vergooi je je promotie
Nou, heel simpel: ik sta nu met een 100% auto met een perfect rondje (driver zegt: "I can't cut much more time than that.") op 100% revs en een zekere soort banden + hoeveelheid benzine 14e op de grid. Ik snap er werkelijk niks van, maar ik heb niks fout gedaan. In de P stond ik bijvoorbeeld 10e met dezelfde setupJoss schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:28:
[...]
Hmmm, kan het me anders nog wel herinneren... Misschien iemand anders geweest![]()
Kheb zelf in de quali nog nooit wat fout gedaan iig, 4 rondjes, je moet wel ignorant zijn om dan niet op te merken wat je fout doet. Behalve die niet repareren dan, daar valt dan niks meer aan te doen
Ohja, puntje 2: verkeerde banden. Dat kan ik me ook niet herinneren? Of je moet m'n eerste races bedoelen waarin ik met een DQP van 60 ofzo beter op harde banden had kunnen rijden. Maar als de eerste races meetellen, kun je "out of fuel" ook wel toevoegen. Iets wat trouwens een van mijn mede C3-Tweakers overkwam 1 of 2 races terug. Ik bedoel: ik kan dat ook wel heel flauw een [instert nickname]'tje noemen, maar ja...Mijn grootste fout is geweest dat ik vergeten was banden aan te passen naar een regenrace. Daar kwam ik optijd achter, heb het aangepast.... maar niet op submit gedrukt. Dusja, dan rij je daar op softs in 12mm regen en vergooi je je promotie
Ach joh, leedvermaak op de zondagavond moet kunnen toch? I wouldn't mind
Je geeft zelf aan dat alles verder perfect lijkt, dus dan is er weinig aan te doen. Bij mijn rondjes is altijd wat op te merken in de quali, misschien moet ik die pole skill toch maar eens op gaan krikken. Ben inmiddels afgezakt naar #2 iig.
Je geeft zelf aan dat alles verder perfect lijkt, dus dan is er weinig aan te doen. Bij mijn rondjes is altijd wat op te merken in de quali, misschien moet ik die pole skill toch maar eens op gaan krikken. Ben inmiddels afgezakt naar #2 iig.
Ik heb de afgelopen race gewonnen met mijn 4-stopsstrategie, zeker wel het proberen waard hoorLuuk_Luchtloper schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:16:
Ben benieuwd...
Anoniem: 231918
Kijk, daar kan ik eerlijk antwoord op geven.... ik moet je teleur stellen, geen enkele upgrade uitgevoerd.... Misschien het favoriete circuit van de driver, who knows( wel lastig met een coureur met 0 ervaring op sakihrGrrrrrene schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:36:
Blegh, slechte Q was dit. Ik sta 12e voorlopig, maar ik zal nog wel naar de 13e plek terugzakkenIk weet niet wat ik mis heb gedaan, erg raar. Misschien heb ik een hele rare (lees: niet voor de hand liggende) strategie ofzo
We shall see, may the best man win...(ik ben het niet denk ik
edit: je staat nu overigens 14e op de grid..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231918 op 23-09-2007 21:49 ]
Heb me als 5e gekwalificeerd wat na een 7e, 14e en 20e kwali echt super is, maar check dit:
2 flag: Spain González Eduardo 1:11.660
14 flag: India Ahuja Arun 1:12.514
Nrs 3-14 allemaal binnen 1 seconde van de #2. De #1 is 0,7 sec sneller dan #2
[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 23-09-2007 21:51 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat had ik al gezien (zie 3 posts boven jeAnoniem: 231918 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:47:
[...]
Kijk, daar kan ik eerlijk antwoord op geven.... ik moet je teleur stellen, geen enkele upgrade uitgevoerd.... Misschien het favoriete circuit van de driver, who knows( wel lastig met een coureur met 0 ervaring op sakihr)
We shall see, may the best man win...(ik ben het niet denk ik)
edit: je staat nu overigens 14e op de grid..
wow.. 14e van de 21Q... mensen doen iets verkeerds daaro om achter mij te komen
Grrrrene klinkt een beetje geirriteerd door de Grrrrenetjes! Tis een hele eer toch om ze naar je vernoemt te krijgen?
Ik start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet
.. Heb alleen totaal geen kans gehad om mijn regen afstelling te testen... P/W/Q waren droog en de race is 15+ mm regen dus tja. Heb mn vleugels maar dik aangepast aan de hand van wat historische data.
Hoop eigenlijk dat het me gaat helpen in de race, denk niet dat veel mensen deze gok hebben genomen zonder het te testen eerst
Ik start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet
Hoop eigenlijk dat het me gaat helpen in de race, denk niet dat veel mensen deze gok hebben genomen zonder het te testen eerst
Oef, zelfs ik sta nog voor je. Dan heb je toch echt iets niet helemaal goed gedaanGrrrrrene schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:37:
[...]
Dat had ik al gezien (zie 3 posts boven je). We zien het wel, misschien ben ik wel de enige zonder bandenproblemen: daar kun je ook aardig wat mee verliezen. Morgen rond deze tijd weten we waarschijnlijk wel wat het geval is (worden die races nog verplaatst?)
En ik neem aan dat de volgende race in ieder geval 1 dag wordt verplaatst?
Races gaan volgens mij gewoon vanaf vrijdag weer door... Tadas heeft et nooit zo op die korte intervallen tussen races, gaan er teveel mensen zeiken. Zou anders betekenen dat je 3 races in 5 dagen krijgt.. nahmhans schreef op maandag 24 september 2007 @ 02:10:
[...]
Oef, zelfs ik sta nog voor je. Dan heb je toch echt iets niet helemaal goed gedaan. Ben benieuwd naar de race moet ik zeggen. Volgens mij word het een aardig bandenplof feest
En ik neem aan dat de volgende race in ieder geval 1 dag wordt verplaatst?
Hoppatee,
Racingday!
es geht wieder loss... eindelijk. Wat wel ruk is aan de laaste "fix", is dat de data van de tracks zuigt. Je moet nu wel heel vreemde waardes gebruiken om een goeie DQP te krijgen.Je hent dus geen ruk meer aan track kennis
Good luck to you all...
@ Roeloffie: Had je coureur peper in z'n reet of zo? Ik heb je nog niet eerder zo ver naar voren zien staan...

es geht wieder loss... eindelijk. Wat wel ruk is aan de laaste "fix", is dat de data van de tracks zuigt. Je moet nu wel heel vreemde waardes gebruiken om een goeie DQP te krijgen.Je hent dus geen ruk meer aan track kennis

Good luck to you all...
@ Roeloffie: Had je coureur peper in z'n reet of zo? Ik heb je nog niet eerder zo ver naar voren zien staan...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ik kan best tegen een geintje, maar ik zie niet in waarom ik zo bijzonder ben dat er zoveel moeite moet worden gedaan om deze foutjes aan mijn naam te koppelen. Het is niet alsof ik ze continu maak of de eerste ben die dit doet. Kijk, 1 keer kan ik wel om lachen, 2 keer ook wel, maar onderhand is de lol er (voor mij) iig wel vanafAnoniem: 215116 schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:53:
Grrrrene klinkt een beetje geirriteerd door de Grrrrenetjes! Tis een hele eer toch om ze naar je vernoemt te krijgen?![]()

Nah, ik neem aan dat de gemiddelde C3'er z'n vleugels aanpast voor de regenIk start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet.. Heb alleen totaal geen kans gehad om mijn regen afstelling te testen... P/W/Q waren droog en de race is 15+ mm regen dus tja. Heb mn vleugels maar dik aangepast aan de hand van wat historische data.
Ik sta er ook minder goed voor dan verwacht, p en wu netjes 8ste en nu opeens 10de in de qual.
Vermoed dat het verschil in de fuel load zit en misschien ook nog een paar teinde in de banden, wat in zou houden dat ze gaan ploffen.
Het zou best kunnen dat door alle aanpassing die tadas de afgelopen tijd heeft gemaakt het verschil tussen de verschillende strategieen groter is geworden.
neem bij ons bv Nguyen Hoai-Nam
slaat tijdens de P nog geen deuk in pakje boter, WU is hij opeens al midden moot en tijdens de qual staat hij opeens op de pole.
Vermoed dat het verschil in de fuel load zit en misschien ook nog een paar teinde in de banden, wat in zou houden dat ze gaan ploffen.
Het zou best kunnen dat door alle aanpassing die tadas de afgelopen tijd heeft gemaakt het verschil tussen de verschillende strategieen groter is geworden.
neem bij ons bv Nguyen Hoai-Nam
slaat tijdens de P nog geen deuk in pakje boter, WU is hij opeens al midden moot en tijdens de qual staat hij opeens op de pole.
Volgens mij gaan mensen de race missen, omdat ze denken dat die morgen pas is. Bij ons in de groep zijn er pas 13 rijders gekwalificeerd (15 practice gedaan). En dat terwijl de vorige races de meesten ruim van tevoren klaar waren.
Mijn voorlopig 3e plek zegt dus nog niets, al is het wel postief dat ik enkele coureurs achter me hou die de vorige races sneller waren. Het gat met de top in Q begint te slinken en dan heb ik nog geen eens een revision van mijn engine gedaan.
Mijn voorlopig 3e plek zegt dus nog niets, al is het wel postief dat ik enkele coureurs achter me hou die de vorige races sneller waren. Het gat met de top in Q begint te slinken en dan heb ik nog geen eens een revision van mijn engine gedaan.
Da's een collega van BluePanther geloof ik. Ik ben benieuwd naar zijn tactiek, misschien een 4-stopper op softs ofzo? Of misschien probeert hij een 3-stopper op softs en gaat dat faliekant mislukken? We zullen het snel wetenbrid schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:25:
Dat hij in P en WU zo matig presteerde is voor mij een duidelijk teken dat hij het in de race niet gaat redden daar vooraan. Hij _moet_ wel licht aan de start staan, want een 1e plek past niet echt in zijn straatje, hoewel hij niet zo slecht is als jij nu doet vermoeden, volgens mij. Ik kan me herinneren dat hij in de Q meestal rond mijn positie stond? Hij stond zelfs 2 van de 3 races voor jou in de Q
[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 08:56 ]
Anoniem: 3065
Warmup in onze groep was toch echt wel nattigAnoniem: 215116 schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:53:
Grrrrene klinkt een beetje geirriteerd door de Grrrrenetjes! Tis een hele eer toch om ze naar je vernoemt te krijgen?![]()
Ik start vanavond als 3e op de grid dus veel beter kan het niet.. Heb alleen totaal geen kans gehad om mijn regen afstelling te testen... P/W/Q waren droog en de race is 15+ mm regen dus tja. Heb mn vleugels maar dik aangepast aan de hand van wat historische data.
Dus ondanks mijn #6 in qualifying heb ik goede hoop voor de race aangezien ik de afstelling heb bepaald tijdens de warmup waar ik nu (nog) #1 sta.
Hij heeft inderdaad normaal een betere qual dan mijn.
Ik geef ook niet aan dat hij het altijd slecht doet....de ontwikkeling van zijn ronde tijden is deze race alleen vreemd.
Dat wou ik aangegeven.
Moet trouwens wel lachen om je sugestie 3 of 4 soft.....met de temps die wij hebben, mag je denk blij zijn als je soft banden het 5 ronden vol houden
Ik geef ook niet aan dat hij het altijd slecht doet....de ontwikkeling van zijn ronde tijden is deze race alleen vreemd.
Dat wou ik aangegeven.
Moet trouwens wel lachen om je sugestie 3 of 4 soft.....met de temps die wij hebben, mag je denk blij zijn als je soft banden het 5 ronden vol houden
[ Voor 28% gewijzigd door brid op 24-09-2007 09:04 ]
Ik ben nou toch ook wel heel benieuwd wat er bij Grrrene fout gegaan is, hopelijkt brengt de race het antwoord en stopt iedereen voor je al na 6 rondjes ofzo. Vorige race stond er in mijn groep ook ineens vanuit het niets een of andere ijslander in de top5 maar die ging als enige voor een 4 stopper.
Ging hem tactisch nog goed af maar dat bleek wel dat ie daarvoor verder naar voren stond.
En door mijn fueltest die ik tijdnes wu heb gedaan scheelt 20 liter benzine meer of minder toch aanzienlijk na de laatste aanpassingen.
Ging hem tactisch nog goed af maar dat bleek wel dat ie daarvoor verder naar voren stond.
En door mijn fueltest die ik tijdnes wu heb gedaan scheelt 20 liter benzine meer of minder toch aanzienlijk na de laatste aanpassingen.
Ik denk dat het onderhand geen geheim meer is dat ik op harde banden een 2-stopper ga proberen en ik ben ervan overtuigd dat er wat 3-stopper voor me zitten
We zien wel tijdens de race... 
@brid: Softs durfte ik ook niet aan, maar er zijn er ongetwijfeld wat die het wel gaan proberen. Je staat soms echt versteld hoe weinig sommige mensen leren van fouten uit het verleden
@brid: Softs durfte ik ook niet aan, maar er zijn er ongetwijfeld wat die het wel gaan proberen. Je staat soms echt versteld hoe weinig sommige mensen leren van fouten uit het verleden

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 09:40 ]
Nou, mijn teamgenoot kon ook geen potten breken in de kwalificatie.
Ik sta 2e, op 0.064 van de #1. M'n teamgenoot 9e op 0.7s. Top 13 binnen 1 sec en de nummers 3 t/m 17 ook. Ik en de #1 staan dus 4 tienden los van de rest van het veld.
Gister avond stonden er nog maar 15 mensen op de grid, nu alweer 25...
Ik sta 2e, op 0.064 van de #1. M'n teamgenoot 9e op 0.7s. Top 13 binnen 1 sec en de nummers 3 t/m 17 ook. Ik en de #1 staan dus 4 tienden los van de rest van het veld.
Gister avond stonden er nog maar 15 mensen op de grid, nu alweer 25...
[ Voor 13% gewijzigd door Joss op 24-09-2007 09:43 ]
Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt. Ook heel veel ploffende bandjes.. nou kan je zeggen iemand die het probeerd, een risico neemt en het niet haalt. Had ik zelf ook de eerste race zo van maak volgens mij geen kans .. proberen en zien waar het schip strand, maar een fuel pickup problem als je dit spelletje al een seizoen of 4 a 5 meedoet.... diep schamen en in de hoek staan
Misschien komt dat omdat ze in C2 gewend zijn dat ze tot het alleruiterste moeten gaan, en dan soms dus net iets te ver gaan. Of ze zijn gewoon niet voor niets gedegradeerdAnoniem: 32226 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:44:
Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt. Ook heel veel ploffende bandjes.. nou kan je zeggen iemand die het probeerd, een risico neemt en het niet haalt. Had ik zelf ook de eerste race zo van maak volgens mij geen kans .. proberen en zien waar het schip strand, maar een fuel pickup problem als je dit spelletje al een seizoen of 4 a 5 meedoet.... diep schamen en in de hoek staan
Ik heb de komende race ook weer een ietwat tricky situatie.. 32 graden, twijfelachtig of m'n DRP echt heel hoog gaat worden. Maar wel een 2 stopstrategie. Ik denk dat ik net de pits inkom met worn tires.. hopelijk dan
Vooralsnog het beste race weekend tot nu toe
Practice p6, WU p2 en vooralsnog in de Q p9. Ik verwacht nog maximaal 3 mensen die zich gaan kwalificeren dus op z´n slechtst P12 bij de start... best een groot verschil met de vorige race waar het dodelijk saai achteraan rijden was.
Ik heb een probleempje met de marketing, ik heb 3 aanbiedingen staan, ik heb 1 sponsorplaats over, als ik op accept klik krijg ik netjes het popup schermpje dat ik het hele contract moet uitdienen, dan klik ik op OK en dan blijft het offer netjes in de lijst met aanbiedingen staan.....
Ik heb een probleempje met de marketing, ik heb 3 aanbiedingen staan, ik heb 1 sponsorplaats over, als ik op accept klik krijg ik netjes het popup schermpje dat ik het hele contract moet uitdienen, dan klik ik op OK en dan blijft het offer netjes in de lijst met aanbiedingen staan.....
[ Voor 33% gewijzigd door lameeuw op 24-09-2007 10:02 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Out of fuel kan ook voorkomen als je door omstandigheden niet op tijd je raceorders hebt gezet. Dat is nu eenmaal het gevolg van het feit dat je al start als je Q hebt gedaan en niet eerst race orders moet ingeven.Anoniem: 32226 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:44:
Idd Rene, daar verbaasde ik mij ook over. In mijn eerste C3 race dit seizoen verwachte ik heftige tegenstand maar alle ex-C2 mensen stonden voor de eerste pitstop beiden zonder benzine (???), je zou toch zeggen na een aantal seizoenen dat je zoiets basics wel onder knie hebt.
Raceorders helemaal vergeten is ook niet bepaald slim 
@lameeuw: probeer het nog eens een paar keer, als het dan niet werkt.... bugforum, of een andere browser/pc
@lameeuw: probeer het nog eens een paar keer, als het dan niet werkt.... bugforum, of een andere browser/pc
[ Voor 49% gewijzigd door Joss op 24-09-2007 10:05 ]
Pff... Ik (R. Götz) zit in class 4 - groep 18, en dat zou de minst actieve groep moeten zijn in het hele spel. Van de 30 mensen in de groep zijn er deze racemaandag 4 gekwalificeerd. Waarvan ik dan op pole sta. Ben tevens leider in het kampioenschap met 6 punten voorsprong op de #2 na 3 races. Deze race op de Hongaroring een mooie 3-stops strategie op medium banden.
Anoniem: 133390
Ghehe ik weet niet wat mijn collega heeft gedaan. Aangezien ik op dit moment in de ziektewet zit... Maar hem kennende is hij wel iemand die graag een gokje durft te nemen met tactiek. Dus zal het me niks verbazen dat hij op mediums of zelfs softs gaat proberen. Ik neig naar Mediums... Omdat hij denk ik zojuist een perfect rondje neergezet heeft wan hiervoor na 2 rondjes reed ie 0,8sec langzamer... Dus dan zou die beredenering er wel in gaan.Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:51:
[...]
Da's een collega van BluePanther geloof ik. Ik ben benieuwd naar zijn tactiek, misschien een 4-stopper op softs ofzo? Of misschien probeert hij een 3-stopper op softs en gaat dat faliekant mislukken? We zullen het snel wetenIk vind het jammer dat Tadas zo blijft prutsen met de parameters tijdens een seizoen: je kunt er nu niet van op aan dat je tactiek goed werkt, want je weet niet zeker hoe de verschillen tussen de banden zijn.
Dat hij in P en WU zo matig presteerde is voor mij een duidelijk teken dat hij het in de race niet gaat redden daar vooraan. Hij _moet_ wel licht aan de start staan, want een 1e plek past niet echt in zijn straatje, hoewel hij niet zo slecht is als jij nu doet vermoeden, volgens mij. Ik kan me herinneren dat hij in de Q meestal rond mijn positie stond? Hij stond zelfs 2 van de 3 races voor jou in de QSterker nog: hij heeft alle 3 de keren voor mij gekwalificeerd. Alleen in de race valt hij dan terug of uit...
René denk dat jij niks fout hebt gedaan. Jij kijkt nu puur naar posities.... Maar als je kijkt naar je tijden sta je gewoon waar je hoor te staan. En het is eenmaal allemaal kort op elkaar. En ja reed perfect rondje... dat is enige vreemde(bug?) Maar er staan 100% zeker minstens 5 op een driestopper. Pas als je Zoltan heet mag je je zorgen maken
Vergeten idd niet, maar het kan natuurlijk ook overmacht zijn. Ik zie dit seizoen ook regelmatig dat iemand practice en warmup doet, maar uiteindelijk niet aan de start komt. Niet iedereen geeft even veel prioriteit aan dit spelletje en dan laat je gewoon af en toe wat liggen omdat je opeens andere bezigheden hebt.Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:04:
Raceorders helemaal vergeten is ook niet bepaald slim
Ik heb ff naar de door JesterRace aangehaalde race gekeken en daar bleek het overigens een geval van iets te krap rekenen:
Driver x is entering the pit lane
Driver x out of fuel

Vanaf de pitstraat mag je aangeduwd worden, dus das een rare uitvalbeurt
Hmm wordt een leuke race denk ik. Rene, ik ga inderdaad voor 3 stops, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken. Voorop staat deze race dat ik wil aankomen. Dat ik daarbij nu ook nog eens een mooie uitgangspositie heb is mooi meegenomen. Ik ben benieuwd of ik het ook kan waarmaken vanavond / vanacht. Het zou niet gek zijn als er vandaag eens een positief resultaat uitrolt.
P: 5e
W: 1e
Q: 2e
Ziet er goed uit qua snelheid deze race
W: 1e
Q: 2e
Ziet er goed uit qua snelheid deze race
Nee, dat niet eens, alle laps kwam die wel met een fout, de prutserandrestouwe schreef op maandag 24 september 2007 @ 06:52:
aha...Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:39:
Ik denk dat het onderhand geen geheim meer is dat ik op harde banden een 2-stopper ga proberen en ik ben ervan overtuigd dat er wat 3-stopper voor me zittenWe zien wel tijdens de race...
@Grrrrrene: Ik zal je blij maken, aangezien hier openhartig over de strategie wordt gelult...Anoniem: 133390 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:13:
[...]
Dus zal het me niks verbazen dat hij op mediums of zelfs softs gaat proberen. Ik neig naar Mediums... Omdat hij denk ik zojuist een perfect rondje neergezet heeft wan hiervoor na 2 rondjes reed ie 0,8sec langzamer... Dus dan zou die beredenering er wel in gaan.
Maar er staan 100% zeker minstens 5 op een driestopper. Pas als je Zoltan heet mag je je zorgen maken
Ik sta dus op een 3 stop medium, de harde banden met een zelfde fuel load zijn in mijn geval 7-8 tienden per ronde langzamer, laat staan wat het verschil is met de load voor een 2 stop hard....
Dus als Tadas Bubblefiets woord gehouden heeft, en de fuel load nu ook daadwerkelijk in de rondetijden te merken is, zou het een goede keus moeten zijn.
...als je banden het houden 
Maar goed, dat verklaart al heel wat. Bij mij scheelde het een stuk minder tussen hard en medium, maar eigenlijk had ik m'n keuze al wel gemaakt om voor harde banden te gaan. Ik heb al 's eerder op een circuit gereden waar het iets minder heet was dan hier en daar kon het maar net uit met mediums, terwijl die dus al een veel lagere wear-factor hadden dan mijn huidige banden. Niettemin kijk ik vol interesse naar jullie prestaties. Als jullie het echt halen op mediums: petje af. Ik ben dan compleet kansloos, vrees ik
Edit: En over dat openhartige: iedereen staat wel op de grid, 't is niet dat je nu nog ff je strategie aan kunt passen
Maar goed, dat verklaart al heel wat. Bij mij scheelde het een stuk minder tussen hard en medium, maar eigenlijk had ik m'n keuze al wel gemaakt om voor harde banden te gaan. Ik heb al 's eerder op een circuit gereden waar het iets minder heet was dan hier en daar kon het maar net uit met mediums, terwijl die dus al een veel lagere wear-factor hadden dan mijn huidige banden. Niettemin kijk ik vol interesse naar jullie prestaties. Als jullie het echt halen op mediums: petje af. Ik ben dan compleet kansloos, vrees ik
Edit: En over dat openhartige: iedereen staat wel op de grid, 't is niet dat je nu nog ff je strategie aan kunt passen
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 12:00 ]
Het is een gok, dat klopt, maar liever strijdend ten onder dan roemloos rondjes rijden op een paar laps achterstand. Het zou moeten kunnen echter,, een goede DRP denk ik(aan de DQP kan het niet liggenGrrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:00:
...als je banden het houden
Wat ik echt vreemd vind is de tijd van die Zoltan

Weer leuke info....
Vind trouwens ook dat de strategie hier gewoon besproken moet kunnen worden, zodra de mensen hun qual hebben gedaan.
Zoals rene al aangaf, je kan je strategie toch niet echt meer aanpassen....kan alleen extra geplande stop maken.
Sta trouwens ook op 2 stop hard, moet net gaan.
Zat eerst te spelen met de gedachte aan een 3 stopper, maar als de fuel load nu goed mee word genomen, hoop ik dat een 2 stop sneller is.
Ik vermoed trouwens dat medium plof zegt zodra het 44/45 graden is
Vind trouwens ook dat de strategie hier gewoon besproken moet kunnen worden, zodra de mensen hun qual hebben gedaan.
Zoals rene al aangaf, je kan je strategie toch niet echt meer aanpassen....kan alleen extra geplande stop maken.
Sta trouwens ook op 2 stop hard, moet net gaan.
Zat eerst te spelen met de gedachte aan een 3 stopper, maar als de fuel load nu goed mee word genomen, hoop ik dat een 2 stop sneller is.
Ik vermoed trouwens dat medium plof zegt zodra het 44/45 graden is

[ Voor 7% gewijzigd door brid op 24-09-2007 12:11 ]
@roeloffie: Zou die een 1-stopper proberen? Zal toch wel niet? 
Ik vind wat Remus Daniel Filionescu doet nog gekker: die heeft 20 rondjes P gereden, staat daar 6e, maar heeft geen WU en Q gedaan. Zou hij niet doorhebben dat de race vanavond al is?
@brid: Als jij op een 2-stopper staat, snap ik al helemaal niet meer wat er aan de hand is met m'n coureur
Niet lullig bedoeld, maar de afgelopen 3 races stond ik toch echt een stukje voor jou en Hans en ook in de race kon ik dat waarmaken. Nu sta ik met een perfect rondje een eindje achter jullie
OK, jullie hebben die banden voor warme temperaturen, maar maakt dat zoveel uit joh? 
Volgens mijn excel sheet kan het iig net niet met Michelins, Bridgestones misschien wel, maar daarvan weet ik de standaard wear-index niet.
Ik vind wat Remus Daniel Filionescu doet nog gekker: die heeft 20 rondjes P gereden, staat daar 6e, maar heeft geen WU en Q gedaan. Zou hij niet doorhebben dat de race vanavond al is?

@brid: Als jij op een 2-stopper staat, snap ik al helemaal niet meer wat er aan de hand is met m'n coureur
Dat vermoed ik ookIk vermoed trouwens dat medium plof zegt zodra het 44/45 graden is
[ Voor 61% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 12:13 ]
Dit topic is gesloten.