Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Die rijder van mij is altijd al redelijk goed in de qual.....banden levert denk net een paar tiende op, geen 0.5s+. 1 deel van het antwoord heb ik wel voor je, als het goed is staat hans op een 3 stop hard.

Heb jij trouwens een formule voor het bereken van de wear??? ik heb wel een lijstje, maar deze is niet al te precies. formule ruilen voor wear rate van bridgestone ;)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Bridgestone std wear 1.000, michelin 2.000. Ik heb ook een heel erg hete race voor de deur 32/30/38 graden maar ga het gewoon proberen op 2 stops met medium banden. Qua fuel weight is het weinig. Het enige wat nog voor een leuke verassing kan gaan verzorgen is de nieuwe regel dat fuel nu gewicht heeft.

Ik merkte dus dat fuel wel degelijk een grote invloed heeft, en als gewicht dus invloed heeft op de wear van banden verwacht ik dat er in heel veel races veel bandjes plof gaan doen... es kijken of ik volgend jaar een supplier kan vinden met run-flat banden, of dat michelin met z'n twheel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, met 1.000 moet het wel lukken. Ik had die 1.000 bij nader inzien al ergens gezien :)

@JesterRace: nu is brid z'n onderhandelingspositie kwijt :+

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 12:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:49:
OK, met 1.000 moet het wel lukken. Ik had die 1.000 bij nader inzien al ergens gezien :)

@JesterRace: nu is brid z'n onderhandelingspositie kwijt :+
Ja en brid owes me one ;) Nee volgens mij zijn die waardes gewoon over het algemeen wel bekend en dus was de onderhandelings positie niet echt sterk. Maar ik hoop dus dat mijn michelins (2.000) het gaan houde in de hitte 32/30/38 met een 2 stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die waarde is in een bugreport 's weggeëdit :P Maar ik had hem nog op tijd gezien, blijkbaar.

Wat betreft je strategie: dat ligt er helemaal aan hoelang die temperaturen aanhouden. Als het na 8 minuten 30C wordt en na een half uur 38, vrees ik het ergste :o Onze race is nog extremer:

Time: Start - 00:39:00
Temp.: 40°C
Rain: 0 mm.

Time: 00:39:00 - 01:13:00
Temp.: 44°C
Rain 0 mm.

Time: 01:13:00 - End
Temp.: 45°C
Rain: 0 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Ohja, puntje 2: verkeerde banden. Dat kan ik me ook niet herinneren? Of je moet m'n eerste races bedoelen waarin ik met een DQP van 60 ofzo beter op harde banden had kunnen rijden. Maar als de eerste races meetellen, kun je "out of fuel" ook wel toevoegen. Iets wat trouwens een van mijn mede C3-Tweakers overkwam 1 of 2 races terug. Ik bedoel: ik kan dat ook wel heel flauw een [instert nickname]'tje noemen, maar ja...
Ja lekker, laat mij er lekker buiten >:)

Klinkt overigens wel leuk; een "j1nxy"
Misschien moet die in de OP als synoniem voor "fuel pickup" probleem

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

@ Grrrrrene :
Ik mag toch hopen dat met een goede DRP de medium michelin het 77 km volhoud, kom op, anders zou het wel een behoorlijk verschil zijn met de harde, die zou dan zo'n 103 km mee gaan zonder problemen?
Als je het met een 3 stopper op medium niet red, red je het met een 2 stop op hard ook niet., die houd het geen factor 2 langer vol (meer fuel aan boord is meer gewicht is meer slijtage toch?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

j1nx schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:35:
[...]

Ja lekker, laat mij er lekker buiten >:)

Klinkt overigens wel leuk; een "j1nxy"
Misschien moet die in de OP als synoniem voor "fuel pickup" probleem
In dat geval wil ik graag opteren voor "Luchtlopen" als je team erg goed gaat en je gaat promoveren... :+

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Dit lees ik net op het forum in een paar dagen oud topic:

As they say - no news is good news!

Dit zei Tadas, maar gaat dit wel helemaal op bij hem :+ 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zeg, die rating points kloppen ook voor geen meter hè...
Zit eens een beetje te kijken naar de hoeveelheid punten die een aantal mensen hebben... Ikzelf heb 220 pnt. , maar als ik dat vergelijk met anderen (met alle respect natuurlijk voor deze genoemden)

Panther heeft bijvoorbeeld 249 pnt, GeePee 215 pnt.
Naar mijn mening krijg je relatief teveel punten voor een kampioenschap, en als promovendus nr.2 krijg je geen knal aan punten...

Ik ben nu 2 keer als nr. 2 uit het kampioenschap gepromoveerd en dan rijd je toch leuk rond in C2, maar m'n rating in punten is lager dan welke manager die kampioen is geworden in een seizoen C4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, je weet wat ze zeggen over 2e plekken...

second place is first looser... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 231918 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:02:
Tja, je weet wat ze zeggen over 2e plekken...

second place is first looser... :7
Was het niet "Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning." ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:07:
[...]

Was het niet "Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning." ;)
Daar ben ik het niet mee eens met dat, maarja dat ben ik :P

Second place, is the first loser. Daar ben ik het wel mee eens en dus ook terecht dat je voor een 2e plaats veel minder punten krijgt. Maar een 2e plaats in C3 moet natuurlijk wel meer opleveren dan een kampioenschap in C4

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:31
De puntentelling klopt echt niet, want zelf ik heb met een tweede plaats in C4 meer punten dan Luuk afgelopen seizoen met een tweede plaats in C3 (ik sta nu op 235).

Ik denk dat dit met name komt doordat ik in C4 altijd in de punten reed (16 vd 17 races) vanwege het lage aantal deelnemers. Er zit nergens een goede compensatie voor het feit dat je in een lagere klasse makkelijker een hogere finish haalt dan in een hogere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:07:
[...]
Wilde je nog wat raceuitspraken:

Eddie Irvine: After his first few races, Eddie remarked in an interview, "What a start to my Grand Prix career. I got punched by Senna in my first race, crashed in my second, destroyed four cars in my third and got banned from my fourth. People are going to think I'm some kind of nutter."

Mario Andretti: If everything seems under control, you're just not going fast enough.
If you wait, all that happens is that you get older.

Gilles Villeneuve: I think I've proved that, in equal cars, if I want someone to stay behind me... well, I think he stays behind...

Micheal Schumacher: Never think that success is down to your own performance alone. If you start listening only to yourself you take the first step back towards the bottom. The flowers of victory belong in many vases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 231918 schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:46:
[knip]hele analyse[/knip]

(meer fuel aan boord is meer gewicht is meer slijtage toch?) 8)7
Nee :')

Serieus: het zou me niks verbazen als dat niet zo werkt. Sinds die fuel bug verwijderd is, verbruikt een wagen leeg meer dan vol, want, zo zegt Tadas "een zware auto is langzamer en dus zuiniger" 8)7

Althans: dat was de uitleg van Neil of Ryan ofzo in een of andere bug waarin iemand klaagde dat hij ineens uitviel met te weinig brandstof, terwijl die strategie altijd heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:34:
[...]

Nee :')

Serieus: het zou me niks verbazen als dat niet zo werkt. Sinds die fuel bug verwijderd is, verbruikt een wagen leeg meer dan vol, want, zo zegt Tadas "een zware auto is langzamer en dus zuiniger" 8)7

Althans: dat was de uitleg van Neil of Ryan ofzo in een of andere bug waarin iemand klaagde dat hij ineens uitviel met te weinig brandstof, terwijl die strategie altijd heeft gewerkt.
Hmm, dan werkt mijn tactiek (met volle tank) ook niet betrouwbaar meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:35:
[...]

Hmm, dan werkt mijn tactiek (met volle tank) ook niet betrouwbaar meer.
Dat zou eventueel ook kunnen verklaren waarom mijn fuel berekeningen niet meer kloppen :P Is ff uitzoeken

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooral met een 3-stopper zul je dat verschil moeten merken, want je rijdt een keer extra met en lege tank rond en sowieso ben je wat sneller, dus je verbruik gaat omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Zal me benieuwen hoe het met de fuel gaat.....heb altijd een redelijke marge, maar misschien deze keer te weinig. Hoop dat ik het ga reden met een marge van 0.05l de lap :)

Vorige race ging het in ieder geval goed.

[ Voor 11% gewijzigd door brid op 24-09-2007 15:02 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:56:
Vooral met een 3-stopper zul je dat verschil moeten merken, want je rijdt een keer extra met en lege tank rond en sowieso ben je wat sneller, dus je verbruik gaat omhoog :)
beetje raar, mijn auto rijd zuiniger als als een idioot over de weg scheur, dan dat ik met een volle aanhanger met zo'n 2000 kg lading meesleur. Om met beide de zelfde snelheid te halen en te houden, zal die met aanhanger meer verbruiken.
Mischien dat dat in Canada ander werkt....... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Roel je geeft het antwoord al..... met de zelfde snelheid.
F1 haalt met een lichtere auto een hogere snelheid.
Even er van uitgaand dat je van 50 optrekt met vol gas tot je volgende rempunt.
Als je zwaar bent lopen je toeren minder snel op en spuit je dus minder keer de max hoeveelheid brandstof in de motor.

[ Voor 9% gewijzigd door brid op 24-09-2007 15:58 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

hmm niet gezien. Maar races beginnen dus zo al. Office closed. Heeft die aap Remus wel Q gedaan?

edit: IRC is leeg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 24-09-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kan mijn race iig nog wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRCL schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:04:
Kan mijn race iig nog wel zien :)
Jah gelukkig geen delay. beetje jammer dat er nu niemand in IRC kanaaltje zit. *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 133390 schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:05:
[...]
Jah gelukkig geen delay. beetje jammer dat er nu niemand in IRC kanaaltje zit. *hint*
Mijn IE pakt hem niet, zou graag op IRC babbelen... Moet het eerst gefixed worden *hint* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Je kan hinten wat je wil maar irc doet het hier vandaag niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
Zelfde hier. Hebben het toch zo'n 2 weken door laten geven door René...

Slechte start van de race hier, terug gevallen naar #4 en mijn teamgenoot out of fuel terwijl hij de pits in moest de ronde ervoor (waarschijnlijk vergeten of niet opgeslagen). Of dat nog niet erg genoeg is, is het tempo ook dramatisch. Zouden de optimale banden temperaturen dan zoooo veel invloed hebben? Diegene voor me rijden op Michelins met 25 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Leuke race zo..interessante mix van 1, 2, en 3 stoppers. Vooralsnog heeft dat als enige resultaat dat ik geen flauwe notie heb waar ik kan eindigen :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, is het dus niet helemaal zeg maar, 3 stopper op medium....
Ach, het is m'n eerste seizoen C3, 1 groot leerproces dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Sander rijd bij ons op kop.

Ik reed tot voor kort op een hele mooie 3e positie. Krijg ik een gearbox problem :( ronde erna nog 2 met een gearbox problem, waaronder mijn teamgenoot :X :(

Ik haat spellen waar geluk een factor is |:( :( :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:57:
Ik haat spellen waar geluk een factor is |:( :( :(
Onzin Wes... Geluk speelt geen factor, pech speelt een factor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 20:03
Hmm, in mijn groep doet iedereen standaard een 3 stopper. Taktisch dus niet zo spannend, gebeurd ook nog niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zenit schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:00:
Hmm, in mijn groep doet iedereen standaard een 3 stopper. Taktisch dus niet zo spannend, gebeurd ook nog niet echt veel.
Tsja, veel anders dan een 3 stopper is er niet.. Gewoon omdat je maar 1 dry band hebt, en er niet voor kan kiezen om een korte stint op Softs te rijden bijvoorbeeld.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

brid schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:57:
Roel je geeft het antwoord al..... met de zelfde snelheid.
F1 haalt met een lichtere auto een hogere snelheid.
Even er van uitgaand dat je van 50 optrekt met vol gas tot je volgende rempunt.
Als je zwaar bent lopen je toeren minder snel op en spuit je dus minder keer de max hoeveelheid brandstof in de motor.
Ik denk dat de meeste auto's met een volle tank toch meer verbruiken als met een lege. Je moet nu eenmaal meer massa in beweging brengen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Starting new race, Class 4 managers who did not race in last 4 races will be removed and their place will be filled by new managers from the waitinglist.
Was al bang dat het niet ingevoerd zou worden, maar toch :)

Rij zelf inmiddels weer 4e. Heb 5 rondjes vast gezeten achter een 1 stopper. Lijkt niet meer in te zitten vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:59:
[...]

Onzin Wes... Geluk speelt geen factor, pech speelt een factor ;)
Komt op het zelfde neer :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:31:
Zelfde hier. Hebben het toch zo'n 2 weken door laten geven door René...

Slechte start van de race hier, terug gevallen naar #4 en mijn teamgenoot out of fuel terwijl hij de pits in moest de ronde ervoor (waarschijnlijk vergeten of niet opgeslagen). Of dat nog niet erg genoeg is, is het tempo ook dramatisch. Zouden de optimale banden temperaturen dan zoooo veel invloed hebben? Diegene voor me rijden op Michelins met 25 graden...
Probleem is dat de irc-applet niet helemaal lekker werkt met de nieuwste Java-versie. Ik weet er verder ook niks van, maar je bent vrij om op http://devtrack.tweakers.net een bugreport aan te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Reggie Biemans damages suspension, has to park the car on the grass.

2 rondjes voor het eind, leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:19:
Reggie Biemans damages suspension, has to park the car on the grass.

2 rondjes voor het eind, leuk :(
Jammer Joss,
Heb een heerlijk een loze GP gereden. Anoniem 12e geworden, maar moet maar accepteren dat mijn positie dit seizoen tussen de 6e en 14e stek is ;( en ik niet hoger kan met de huidige auto + coureur. Andere teams zijn gewoon veel verder ontwikkeld...
Dit seizoen gewoon vrolijk meekachelen in het middenveld, niet teveel geld verliezen en flink doorontwikkelen en volgend seizoen eens kijken wat er dan mogelijk is...

(die 2e plek in race 1 kan dan dus ook niet anders zijn dan door de bugs bij die race, maar daar hoor je me niet over klagen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
7e ! :D. Eerste punten zijn binnen dit seizoen! Ben wel opgelucht dat ik toch punten kan scoren in C2, als alles maar op z'n plaats valt en je wat geluk hebt met de pech van anderen. Ik merk wel dat ik net als vorig seizoen beter doorontwikkel dan sommige andere managers. Ik kom steeds iets dichter bij de kop van het veld in plaats van dat ik de aansluiting verlies. Door dit resultaat heb ik er ook vertrouwen in dat ik in ieder geval in C2 kan blijven dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
2e :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

"Lost controll", ach het was toch al een waardeloze race en dan val ik liever in zo'n race uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wie hebben er hier al upgrades doorgevoerd?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
8e, de derde keer dit seizoen. Erg mooi om te zien dat ik redelijk consequent top8 kan finishen, ondanks dat m'n banden dit weer echt niet leuk vonden. Een goede bandenstrategie (geen plofs, 3x wear in eerste stint en 1x in laatste ronde) en een coureur die weinig fouten maakt... Lekkere combinatie :)

Hopelijk is het iets koeler in de volgende race, maar dat zie ik zometeen wel als het kantoor weer geopend is :) Blijkbaar maakt een lichtere auto toch meer uit dan ik dacht, misschien was een 3-stopper toch beter geweest, al hebben juist die mensen veel plofs gehad. Een 2-stopper kon precies *D (Altijd leuk om gelijk te krijgen :+)

Mijn doelstelling om top10 te eindigen lijkt nog altijd haalbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 07-06 21:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

En de 2e keer in de punten, dit keer P8 :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

ff een klein race verslagje.
Het zag er allemaal weer goed uit, kon in de p/w/q goed mee komen, maar helaas is de race peace van m'n driver nog niet helemaal top. Dus in het begin werden er weer veel plaatsen verloren.
Eerste stint ging redelijk met 2 rondjes wear, maar na de pitstop wist ik rene te pakken.
Na een paar stuip trekkingen van rene was de strijd gestreden. De qlimax was samen de pit in, maar gelukig was mijn crew 0.4s sneller en was de voorsprong op rene veilig.
Samen klommen we langzaam op dankzij mensen die hun strategie niet voor elkaar hadden, wat resulteerde in 1 punt voor rene en 2 voor mij. De eerste punten zijn binnen, hopelijk kan ik er nog een paar pakken.
Was trouwens wel ff knijpen met de fuel, lang geleden dat ik alle ronden heb gereden, maar netjes 1.9l over aan het einde van de race

Blue gefeliciteerd met je 3de plaats _/-\o_

Firestones waren echt in hun element deze race, helaas is het in de volgende race weer ijskoud en word het knokken voor een redelijk klassering

[ Voor 7% gewijzigd door brid op 24-09-2007 19:27 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:32:
"Lost controll", ach het was toch al een waardeloze race en dan val ik liever in zo'n race uit.
Eigenlijk was deze race niet eens zo slecht. Alleen de factor "pech" doemde op in ronde 14 (brakes overheating) en 51 (lost controll) (van de 56 :'( ) In ronde 13 toen de factor pech nog nergens te bekennen was reed ik nog 3e.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
Heeft iemand enig idee waarom ik bij de baan Istanbul niet boven een DQP van 42% uit kan komen? Ik heb nu racelijn heel hoog, wanneer ik dit niet doe is hij vrijwel altijd 0... Is er op Istanbul ook een speciaal iets als op Monaco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

brid schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:25:
ff een klein race verslagje.
Het zag er allemaal weer goed uit, kon in de p/w/q goed mee komen, maar helaas is de race peace van m'n driver nog niet helemaal top. Dus in het begin werden er weer veel plaatsen verloren.
Eerste stint ging redelijk met 2 rondjes wear, maar na de pitstop wist ik rene te pakken.
Na een paar stuip trekkingen van rene was de strijd gestreden. De qlimax was samen de pit in, maar gelukig was mijn crew 0.4s sneller en was de voorsprong op rene veilig.
Samen klommen we langzaam op dankzij mensen die hun strategie niet voor elkaar hadden, wat resulteerde in 1 punt voor rene en 2 voor mij. De eerste punten zijn binnen, hopelijk kan ik er nog een paar pakken.
Was trouwens wel ff knijpen met de fuel, lang geleden dat ik alle ronden heb gereden, maar netjes 1.9l over aan het einde van de race

Blue gefeliciteerd met je 3de plaats _/-\o_

Firestones waren echt in hun element deze race, helaas is het in de volgende race weer ijskoud en word het knokken voor een redelijk klassering
Als toevoeging hierop, ben ik eens niet geeindigd met een j1nxy en een nette 4de plaats gehaald. 3 stops op mediums was dus de perfecte strategie als het gaat om bridgstone bandjes. Overigens zit ik nu wel weer met een fuel probleem, aangezien er nog 23 liter in de tank zat :? Snap er nu helemaal niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Black Sparrow schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:30:
Heeft iemand enig idee waarom ik bij de baan Istanbul niet boven een DQP van 42% uit kan komen? Ik heb nu racelijn heel hoog, wanneer ik dit niet doe is hij vrijwel altijd 0... Is er op Istanbul ook een speciaal iets als op Monaco?
Mmjah, het is een klein beetje speciaal. Met de gebruikelijke DQP methode moet je in ieder geval wel 85 % of hoger kunnen vinden. Kwestie van proberen en dan logisch nadenken. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Fuel is altijd lastig.
Enige wat ik kan zeggen is, hou je gegevens bij.
Ik hou ook bij wat ik in de warmup als gemiddelde had, wat ik er in gegooid heb en wat ik echt gebruikt heb. Als het goed is moet je dan op een gegeven moment zien wat er fout gaat.

Heb net trouwens een flinke gok genomen, hoop dat het gaat werken.

[ Voor 12% gewijzigd door brid op 24-09-2007 19:40 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
18e geklasseerd dus... koerste op een veilige 4e plek af.

Ik baal enorm dat Tadas die bandenformules zomaar uit het niet veranderd. Het is nu héél duidelijk dat de optimale temperatuur van een band meer waarde heeft dan het vroeger had. In de 2 warme eerste races domineerde ik met mn Bridgestones, nu twee keer achter elkaar 25 graden en de Michelins domineren...

Net echt, maar leuk.... niet echt :P

Edit: Ohja, 99% DRP, lekker zuur dus :/

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 24-09-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gegevens bijhouden voor fuel? Je moet gewoon in WU kijken wat je verbruikt en dat dan in de race toepassen 8)7 Ik moet wel zeggen dat ik niet slaafs de WU-hoeveelheid gebruik, maar ik ben inmiddels zover dat ik iedere keer met 1 liter over tank *D

@ Joss: opzich vind ik het terecht dat het zo gaat, maar hij mocht dat wel ff aankondigen. Ik ben iig blij met mijn relatief dure Michelins, aangezien komende race behoorlijk koel wordt. Denk dat ik dan wel weer voor brid moet kunnen eindigen :+ Zou ook mooi zijn, want de race daarna moet ik voor ronde 2 in de cup, waar ik inmiddels definitief door ben \o/

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:45:
18e geklasseerd dus... koerste op een veilige 4e plek af.

Ik baal enorm dat Tadas die bandenformules zomaar uit het niet veranderd. Het is nu héél duidelijk dat de optimale temperatuur van een band meer waarde heeft dan het vroeger had. In de 2 warme eerste races domineerde ik met mn Bridgestones, nu twee keer achter elkaar 25 graden en de Michelins domineren...

Net echt, maar leuk.... niet echt :P
Aangezien er meer races in de buurt van de 35 als van de 25 graden zijn hoef je er niet echt van te balen. Als ik nu opnieuw mocht kiezen koos ik ook de Bridgetones. Ook de wear had wel wat beter gepresenteerd mogen worden toen de suppliers gekozen moesten worden want het verschil tussen wear in Michelins en Bridgetones is veel groter dan je bij waardes als "low" en "very low" zou verwachten. (het hoeft ook niet precies, maar een balkje of dezelfde sterren als bij R&D staan zouden mij een hele andere keuze hebben doen maken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Heb net ook m'n 4e power test gedaan en surprise surprise, mijn consumption is gestegen (low->medium)! Nog nooit gebeurd. Lekker, die aanpassingen zonder dat we het weten.... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 24-09-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:56:
Heb net ook m'n 4e power test gedaan en surprise surprise, mijn consumption is gestegen (low->medium)! Nog nooit gebeurd. Lekker, die aanpassingen zonder dat we het weten.... :X
Het brandstofverbruik steeg vorig seizoen ook al bij power tests.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:08:
[...]

Het brandstofverbruik steeg vorig seizoen ook al bij power tests.
Kheb er vorig seizoen 9 gedaan en hij is niet gestegen. In de andere 3 seizoenen ook nog nooit gezien... Tuurlijk stijgt het achter de komma altijd, maar een vol niveau al na 4 tests? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:25:
[...]

Kheb er vorig seizoen 9 gedaan en hij is niet gestegen. In de andere 3 seizoenen ook nog nooit gezien... Tuurlijk stijgt het achter de komma altijd, maar een vol niveau al na 4 tests? :/
Kennelijk was de consumption van jouw engine niet low-low, maar meer high-low, en nu is hij dus net naar medium verschoven. Dit laat zien dat we exacte gegevens over het gebruik nodig hebben. Zoiets als fuel consumption: 1.000 tot 4.000 en daar tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Dat ligt natuurlijk aan hoever jouw engine van de grens tussen low en medium afligt. Misschien had je vorig seizoen een engine die bijna very low was en nu een engine die net geen medium verbruik had. In het suggestieforum heb ik verleden week ook al discussie gehad dat hier geen waarde staat, maar enkel zo'n nietszeggende omschrijving (dit in tegenstelling tot tyre wear). Helaas geen voorstanders om voor fuel consumption ook een waarde te vermelden, men vindt dat teveel voorkauwen van info of zo.

Ik heb overigens wederom een tweede plek gescoord, eigenlijk de hele race zonder problemen achter de nr 1 aangehobbeld die helaas net ff te snel was. Hopelijk dat dat gat volgende race gedicht wordt met m'n nieuwe motor. Overigens het idee dat ik in een vrij zwakke C3-groep zit, we staan gewoon met drie C4-promovendi op de eerste drie plekken in het klassement en al een leuk gaatje naar nr 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

[...]

Mag ik vragen waarom je zoveel power tests doet en niet je aerodynamica? Want daar heb je volgend seizoen ook nog wat aan.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zo vroeg in het seizoen heeft het testen van je motor zeker wel zin, anders wordt je er aan het eind van het seizoen afgereden door degene die wel doortesten en dan kan je een promotie of zelfs kampioenschap op je buik schrijven. Je neemt het welliswaar niet mee, maar met goede resultaten verdien je de testen echt wel terug in cash en wk-punten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Sempy schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:10:
Zo vroeg in het seizoen heeft het testen van je motor zeker wel zin, anders wordt je er aan het eind van het seizoen afgereden door degene die wel doortesten en dan kan je een promotie of zelfs kampioenschap op je buik schrijven. Je neemt het welliswaar niet mee, maar met goede resultaten verdien je de testen echt wel terug in cash en wk-punten. ;)
Ja, maar met alle pech die ik heb, mag ik blij zijn als ik in C3 kan blijven. Dus dan lijkt het me voor mij beter om aero te testen....

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:22:
[...]

Ja, maar met alle pech die ik heb, mag ik blij zijn als ik in C3 kan blijven. Dus dan lijkt het me voor mij beter om aero te testen....
Waarom vraag je het dan aan mij? Ik strijd om het kampioenschap! :P Maar je moet kiezen wat je zelf het best lijkt. Als je nu aerodynamica test, mag je verwachten dat je vanaf race 5 alleen maar verder weg gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is het normaal dat de Development parts 0,0 verbetering krijgen als je niet test? Ze zijn bij mij nu allemaal nog niet omhoog gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Is afhankelijk van het aantal sterren, maar ik moet zeggen dat het zelfs bij een viersterren-gearbox heel weinig verbeterd. In drie races tijd slechts 0,2% betrouwbaarheid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Angeloonie schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:23:
Is het normaal dat de Development parts 0,0 verbetering krijgen als je niet test? Ze zijn bij mij nu allemaal nog niet omhoog gegaan..
De progressie is dit seizoen veel minder geworden voor gebieden waar je niet op test. Vorig seizoen haalde je ook behoorlijke verbeteringen in de races op oa wear van je banden en de specs van je motor, dat is nu veel minder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Marzman schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:44:
[...]
De progressie is dit seizoen veel minder geworden voor gebieden waar je niet op test. Vorig seizoen haalde je ook behoorlijke verbeteringen in de races op oa wear van je banden en de specs van je motor, dat is nu veel minder.
Ik heb letterlijk 0,0 verbetering, ook met banden e.d. Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Angeloonie schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:47:
[...]

Ik heb letterlijk 0,0 verbetering, ook met banden e.d. Helemaal niets.
Met banden heb ik ook helemaal niks, daarom baal ik ook dat ik de Bridgetones niet genomen heb :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Aangezien je de Michelins hebt, is dat ook helemaal niet gek. Er is op het forum van f1time al meerdere malen gemeld dat deze zo goed zijn dat zelfs met een bandentest er geen verbetering te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:54:
Aangezien je de Michelins hebt, is dat ook helemaal niet gek. Er is op het forum van f1time al meerdere malen gemeld dat deze zo goed zijn dat zelfs met een bandentest er geen verbetering te behalen is.
Nou, ik weet wat de Bridgetones kunnen en ik weet dus dat het nog heel veel beter kan :) (bandentesten hebben ook zeker wel resultaat, ik heb de topics op F1time niet bekeken, maar ik denk dat die toch over de Bridgetones gaan).

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 24-09-2007 21:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Banden verbeteren dan ook niet tijdens de race. Je kunt alleen qua reliability verbeteren in een race en dat is idd nog minder dan 0.1% per race. Hier hetzelfde hoor: ik ben in 2 races 0.1% gestegen, whoehoe :P

Ik heb net mijn versnellingsbak getest en daar een leuke vooruitgang geboekt. Ding is alleen wel een klap minder betrouwbaar geworden en zwaarder ook :/ Alles wat ik in design aan gewicht heb gewonnen, heb ik verloren op mijn versnellingsbak. Oh well, vorige keer maar efficiency testen en een keertje reliability :)

@Sempy: het zijn de Bridgestones die niet kunnen worden verbeterd, maar de Michelins wel hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 24-09-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Bij mij is er in 3 races ook maar 0,1% bijgekomen bij mijn gearbox, verder ook niets.

Verder heb ik nog een probleempje. Ik heb in de komende race 3mm regen en heb met de nieuwe bandensettings nog niet kunnen testen. Iemand een tip? Heb met het zoeken in dit topic weinig kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, het is droog of intermediates :P Niemand gaat je dat letterlijk zeggen, maar ik kan je enigszins geruststellen dat het verschil met zo weinig regen niet zoveel uitmaakt :) Je kunt dus niet in P/WU/Q wat experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Nee, dat was dus allemaal droog en omdat de banden veranderd zijn weet ik het dus niet zeker. Kan het altijd hier proberen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MRCL schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:20:
Bij mij is er in 3 races ook maar 0,1% bijgekomen bij mijn gearbox, verder ook niets.

Verder heb ik nog een probleempje. Ik heb in de komende race 3mm regen en heb met de nieuwe bandensettings nog niet kunnen testen. Iemand een tip? Heb met het zoeken in dit topic weinig kunnen vinden.
Echte getallen mogen we niet geven, maar ik kan je wel vertellen dat het bij 3 mm niet heel veel uitmaakt. Sommige rondjes ben ik dan sneller op droog en sommige op intermediates. Ik denk dat ik wel weet welke de snellere band is, maar het verschil is zo klein dat foutjes van je rijder meer verschil maken dan de band :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Joss schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:56:
Ik heb precies hetzelfde nu bij mijn 4de powertest.
ik 10 pk omhoog en de fuel comsumption van Low naar Medium :(

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 19:36
Zo trots op mijn driver.. stond 10e!!! maarja.. fuel verkeerd berekent blijkbaar :) out of fuel in 23e ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Woot heb weer 2 puntjes te pakken, dat maakt het al 10 totaal dit seizoen. Echt totaal niet verwacht in mijn eerste seizoen in class 3 :). Heb mn auto nu ook op de 1e plaats in de P gereden op hards (13 man gereden al) dus ik weet ook niet wat het is, maar het gaat goed in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wat ik nou weer heb? :?

Doe ik de P ben ik gewoon aan het proberen mijn DQP en setup te regelen, perst mij driver er ineens een super snel rondje uit?? (1:27.941 op suzuka) Ik was helemaal nog niet klaar met de setup en DQP, setup van verre van optimaal en DQP was pas 88%, sterker nog dat rondje was met 70 liter benzine aanboord.

Met andere woorden, dan rondje slaat echt nergens op volgens mij. Hebben meer mensen dit weleens, zo ja hoe houd je het vast :9

btw:
Section 1 oversteering, need more speed
Section 2 oversteering, need more grip
Section 3 understeering, need more speed
Driver "I'm not going to get much faster than that lap."

[ Voor 16% gewijzigd door j1nx op 25-09-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Nog meer mensen die er last van hebben dat sinds de circuits gewijzigd zijn er vreemde, compleet niet realistische DQP-waarden moeten worden ingevuld. Ik kwam bij Magny-Cours (niet zo'n heel bijzonder circuit toch?) met geen mogelijkheid van de 0% af, bleek dat gewoon ruim de helft van m'n punten op een waarde moest.

Op zich vindt ik dit soort dingen niet zo erg, mits af te leiden uit de circuitgegevens (zoals voorheen Monaco). Helaas wordt het nu een trail-and-error spelletje en verspil je er gewoon de nodige rondjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
j1nx schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:49:
Driver "I'm not going to get much faster than that lap."
Niet sneller met de huidige setup/dqp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:31:
Nog meer mensen die er last van hebben dat sinds de circuits gewijzigd zijn er vreemde, compleet niet realistische DQP-waarden moeten worden ingevuld. Ik kwam bij Magny-Cours (niet zo'n heel bijzonder circuit toch?) met geen mogelijkheid van de 0% af, bleek dat gewoon ruim de helft van m'n punten op een waarde moest.

Op zich vindt ik dit soort dingen niet zo erg, mits af te leiden uit de circuitgegevens (zoals voorheen Monaco). Helaas wordt het nu een trail-and-error spelletje en verspil je er gewoon de nodige rondjes mee.
Ik vind inderdaad een deel van de lol er nu wel af ja :( Het was op de meeste bekende circuits wel logisch allemaal, maar afgelopen race had ik weer op 2 van de 3 sectoren 100% gears nodig :/ Ja, sorry, maar dat is toch niet normaal? Je zou er haast op gaan testen, gewoon met 95% beginnen in je eerste rondjes, bijna gegarandeerd dat je coureur er blij mee is :P De ronderecords slaan ook nergens meer op, jammer dat je dus niet meer kunt vergelijken met vorig jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 25-09-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou nou. denk dat de grootste verliezers altijd nog de mensen die al langer dit spel meedraaien. Joss heeft meer nadeel dan wij hebben met alle veranderingen. Ik vind het allemaal niet zo erg. Ik hou wel alles netjes bij. Maar als er veranderingen zijn heeft iedereen er last van. Dus dan is het gewoon aanpassen en beter proberen te zijn dan anderen.

Vorige race meteen podium te pakken. 6 ptn en hier kan ik voorlopig wel weer op teren aangezien er weer een "koude" race voor de boeg staat. Doel: Me cuptegenstander verslaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Op zich mag circuitdata best veranderen, desnoods maakt Tadas elk jaar een kleine aanpassing en verhoogt hij het aantal circuits tot 50 zodat het bijhouden van data nog minder aantrekkeljik wordt. Alleen maar eerlijker ten opzichte van beginnende spelers die toch al een achterstand hebben op design en staff training.

Wel vindt ik het jammer dat de circuits de namen van echte circuits dragen maar tot een soort fantasybanen zijn verworden. Bekend zijn Monaco en ook Old Hockenheim waar velen de eerste keer op 0% bleven hangen en waar je door logisch na te denken wat er speciaal is aan een baan toch een goede score kon behalen (geeft ook een soort voldoening als je dan 90+% scoort). In de nieuwe situatie zakt het afstellen in mijn ogen steeds meer naar extremen toe (ruim de helft van je punten op een DQP-factor, extreem hoge/lage wing-afstellingen). Verder is iedere verhouding met de werkelijkheid zoek, ik sluit niet uit dat Monaco low-wing en alle dqp-punten op topspeed is ;) .

Ik snap dat Tadas een aanpassing moest maken om de uitgelekte data onbruikbaar te maken, maar dat had mijn inziens ook minder extreem gekunt. Een DQP die voorheen 95% opleverde geeft in de huidige situatie soms zelfs 0%. Jammer dat er niet gekozen is voor een wat minder radicale aanpassing waarbij je rond de 60-70% uitkomt. Dan was nog steeds alle gelekte data onbruikbaar maar was het realisme beter gewaarborgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, het is me nu dus duidelijk geworden, 3 stops op medium michelin op bahrain had dus wel gewerkt |:(
Het frustrerende is dat in ronde 11 ik, rijdend op plek 2, dit kreeg te zien: "lost rear wing while trying to block Realdea Cristian", (dat met blocken op 35 |:( ). Dit betekende een pitstop in ronde 12 i.p.v. de beoogde ronde 16. als gevolg hiervan (o.a. een stop van 45 seconden) haalde ik de 2e en 3e stop op 1 ronde na niet .Dat houd dus in dat als ik de eerste stop gehaald had, het dus wel had moeten kunnen :'(

Dit valt dus echt in de categorie volkomen klompen uit trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:31:
[...]
maar afgelopen race had ik weer op 2 van de 3 sectoren 100% gears nodig :/
Dat was een bug en die moet inmiddels opgelost zijn (bij mij wel iig)
Sempy schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:01:
zodat het bijhouden van data nog minder aantrekkeljik wordt.
In de regels enzo, door Tadas geschreven, staat juist: SAVE EVERYTHING! Dus het is absoluut nooit de bedoeling geweest dat dingen zo drastisch veranderen. Data opslaan is part of the game.

[ Voor 40% gewijzigd door Joss op 25-09-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen. De practice was namelijk met 23mm, maar de race was in het droge. Het lukt me maar niet om dan goede waarden te bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

F e r o x schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:03:
Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen. De practice was namelijk met 23mm, maar de race was in het droge. Het lukt me maar niet om dan goede waarden te bekomen.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar bij Raceweekend kun je zien wat er anders is (in bijvoorbeel warmup als die droog was).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
F e r o x schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:03:
Iemand die ergens wat info weet staan, welke veranderingen er moeten gebeuren met de setup bij regen.
Ja, ik! In mijn Excel-file staat daar het een en ander over, maar ik heb dat net als jij zult moeten doen, zelf uitgevonden. Gewoon proberen. 't Is geen schande om 's af en toe af te gaan doordat je een foutje maakt: daar leer je van. (Goh, hier gaan weer opmerkingen over komen :Z).

Anyway: dat moet je zelf uitvinden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:55:
[...]

Ja, ik! In mijn Excel-file staat daar het een en ander over, maar ik heb dat net als jij zult moeten doen, zelf uitgevonden. Gewoon proberen. 't Is geen schande om 's af en toe af te gaan doordat je een foutje maakt: daar leer je van. (Goh, hier gaan weer opmerkingen over komen :Z).

Waarom zouden er opmerkingen over komen. Het leuke van dit spel is dat iedereen die er serieus mee bezig de informatie aan zichzelf houdt. Waardoor iedereen wordt gedwongen om het zelf uitzoeken wat het spel alleen maar leuker maakt. Het is namelijk net die kleine edge in eigen vindingrijkheid op een bepaald gebied die het kampioenschap bepalen.

Zucht afgelopen race in de laatste ronde de overwinning aan mijn teammaatje gegeven door een klapband...
Wie had gedacht dat de temperatuur zo'n groot verschil zou betekenen. gewoon 4 rondes minder dan bij een lagere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:55:
[...]
Ben ik met je eens, maar je mag toch best tippen bij raceweekend te kijken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:53:
[...]

Waarom zouden er opmerkingen over komen.
René verwachtte waarschijnlijk een opmerking op het "foutjes maken", omdat... Ja... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

René verwachtte waarschijnlijk een opmerking op het "foutjes maken", omdat... Ja... :X
Ok die begreep ik ook niet. Hij zit er toch mee dan ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:48:
[...]

Ach Joss, kan de beste gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Zit er veel verschil in het brandstof verbruik wanneer je een ander banden type gebruikt?

Want ik heb vanmiddag de warm-up gedaan maar wel met de verkeerde banden 8)7

Ik wil niet precies horen hoeveel verschil er in zit maar zit er verschil in en is dit zoveel dat ik beter kan zorgen dat ik wat teveel fuel mee neem?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

zo net ff de verplichte nummertjes er door heen gestampt.....driver was weer lekker bezig tijdens de qual, gewoon 2 pretty clean laps. Ben benieuwd hoeveel ik deze keer naar beneden flikker tijdens de start, 8 plaatsen is tot nu toe het record >:)

Wat betreft fuel/banden ..... meten is weten ..... gewoon wat marge in de fuel houden en de volgende keer tijdens de warmup uit proberen

[ Voor 24% gewijzigd door brid op 25-09-2007 21:06 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

oh oh, nee toch, het zal toch niet waar zijn. ben er ook ingetrapt :(

welk lettertype had jij gebruikt in jouw sheet grrrrene?

[ Voor 30% gewijzigd door j1nx op 25-09-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
j1nx schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:05:
oh oh, nee toch, het zal toch niet waar zijn. ben er ook ingetrapt :(

welk lettertype had jij gebruikt in jouw sheet grrrrene?
Is dat de echt belangrijke op ervaring gebaseerde informatie die je probeert los te peuteren in dit topic? :+

Anoniem: 215116

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:27:
[...]

Is dat de echt belangrijke op ervaring gebaseerde informatie die je probeert los te peuteren in dit topic? :+
Vind toch eigenlijk dat hij dat zelf moet uitvinden hoor... Gevoelige informatie zeg ik je!

Als 2e gekwalificeerd... 0,027 achter de gast die altijd #1 is :D
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.