Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.429 views sinds 30-01-2008

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

j1nx schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:05:
welk lettertype had jij gebruikt in jouw sheet grrrrene?
Comic sans.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Hmmm.....tadas heeft een nieuwe functie toegevoegd.
Bij de repairs kun je nu zien hoe zwaar je auto is, scheelt weer zelf uit rekenen.
Tadas blijft ons iedere keer verrassen met nieuwe tabelletjes :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
brid schreef op woensdag 26 september 2007 @ 07:55:
Hmmm.....tadas heeft een nieuwe functie toegevoegd.
Bij de repairs kun je nu zien hoe zwaar je auto is, scheelt weer zelf uit rekenen.
Tadas blijft ons iedere keer verrassen met nieuwe tabelletjes :)
Heel leuk, wat is jullie totalweight? Hier 648, daar mogen wel wat kilootjes af.

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

661.8 :+

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Handig dat gewicht, daardoor valt het me gelijk op dat ik m'n motor revision vergeten ben. Kan je na Q alsnog een revision doen?

edit: zit op 654, maar met revision en reeds gedane designwerk gaat dat echt wel teruglopen dit seizoen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sempy op 26-09-2007 08:56 ]

Verwijderd

Total 649.2 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 09:04 ]

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Oké, ik moet afvallen :X

Verwijderd

650 hier met een motor revisie, deze ronde een engine efficiency test gedaan en ik kan bevestigen dat je fuel consumption daarvan omlaag gaat (medium-> low, had net als joss en alle andere met een mercedes motor na 4 power tests een medium fuel consumption).

Maar das ook een geweldige afslankkuur ... 8.5 kg kwijt op engine weight en 6 van maxrevs wat geen hp reductie tot gevolg had.

MAar weet iemand wat het minimum gewicht is? in de echte F1 is dat namelijke 615 inc driver excl fluids. Kan wel naar beneden blijven designen en afslanken maar als je dan weer balast krijgt schiet dat ook neit echt op.

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:37:
MAar weet iemand wat het minimum gewicht is? in de echte F1 is dat namelijke 615 inc driver excl fluids. Kan wel naar beneden blijven designen en afslanken maar als je dan weer balast krijgt schiet dat ook neit echt op.
600kg. Je kan er onder, maar dan wordt er balast aan je auto toegevoegd.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
pfff setup en dqp deze race klopt echt geen reet van.

Verwijderd

Ah, kijk, schijnbaar doe ik het dus toch op 1 vlak goed, mijn zeepkistje weegt namelijk 631 kg :*)

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
na 20 test laps zat ik pas op 80%.. en als ik daarna iets verander gaat het alleen maar omlaag?? Soms snap ik echt niks van dit spel ;(

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
soms is het zelfs niet nodig om al je punten te gebruiken, ik heb er nu 6 over en heb DQP van 98% Dus probeer es een waarde naar beneden te halen ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:10:
Ah, kijk, schijnbaar doe ik het dus toch op 1 vlak goed, mijn zeepkistje weegt namelijk 631 kg :*)
Check, mijn getunede zeepkist doet ook 631 (maar dat komt vooral door de lichtere works-engine...)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Sempy
Kroketje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:10:
na 20 test laps zat ik pas op 80%.. en als ik daarna iets verander gaat het alleen maar omlaag?? Soms snap ik echt niks van dit spel ;(
Waarschijnlijk een waarde die heel erg extreem hoog/laag is, ik heb op Magny-Cours nu hetzelfde. Uiteindelijk op 92% gekomen, maar dat betekent straks in de DRP dat ik maar liefst 168 van de 267 punten op een enkele eigenschap moet zetten. :X
nvidia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:18:
soms is het zelfs niet nodig om al je punten te gebruiken, ik heb er nu 6 over en heb DQP van 98% Dus probeer es een waarde naar beneden te halen ...
Voor 100% heb je toch echt alle punten nodig, al is het volgens mij beter om er met een hoog percentage wat over te houden dan alles opmaken met een lager %.

Verwijderd

Oei wat voel ik me opeens amerikaans....672.4 :+

maar ok heb wel een minuscuul waarschijnlijk aziatisch afkomst in uk gevestigde chauffeur cadeau Qi-zhen Piper van 100 kg erbij.....en nog races winnen ook _/-\o_

grrrrrene poets je achterlicht en rek sleepkabel op ik kom er weer aan ;)

• nvidia
Sempy schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:35: Voor 100% heb je toch echt alle punten nodig, al is het volgens mij beter om er met een hoog percentage wat over te houden dan alles opmaken met een lager %.
Ben ik het niet mee eens, ik haalde vorige race en DRP van 100 nadat ik tijdens Q een DQP had van 98 en dit met nog 5 punten over. Na verdeling kwam ik dan mooi op 100 te staan ...

• Joss
99.5% is ook 100% inderdaad.

• Sempy
De optimale setups zoals we die toen laatst cadeau kregen gingen toch echt uit van alle punten verbruikt. Dus ook al is het afgerond 100%, in de race zal er toch echt met 99,5% gerekend worden. Wat nog steeds een best aardige score is. ;)

• nvidia
Nog iets, de cup-gelden. Wanneer worden deze uitgekeerd als je uit de cup ligt. Is dit na volgende race of is dit voor iedereen na het seizoen? Hoeveel bedragen deze cup-gelden? Iemand die daar een idee van heeft want ik kan het nergens terugvinden!

• Joss
nvidia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:22:
Nog iets, de cup-gelden. Wanneer worden deze uitgekeerd als je uit de cup ligt. Is dit na volgende race of is dit voor iedereen na het seizoen? Hoeveel bedragen deze cup-gelden? Iemand die daar een idee van heeft want ik kan het nergens terugvinden!
Na de seizoens-reset krijg je je geld. :)

• nvidia
en hoe zit het dan met de verdeling van dat prijzengeld?

• Joss
nvidia schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:26:
en hoe zit het dan met de verdeling van dat prijzengeld?
Staat in de OP.

Verwijderd

Ik moet effe kwijt dat ik mijn optimale DQP verdeling tijdens de debug-bug zeg maar toch echt 6 punten overhield.... dus neit alles gebruikt..

Wilde nog iets kwijt over een paar paginas geleden waarin iemand opmerkte dt Tadas ieder seizoen de circuits wel ene beetje aan mag passen en dt is precies wat er in het echt gebeurt. Ander asfalt, andere kerbs, een chicane een beetje ander... ieder jaar hetzelfde en toch net dat kleine beetje anders.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 13:00 ]

• nvidia
Bedankt voor de info :d

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de onderdelen die je gedesigned hebt. Ben je die ook kwijt bij het nieuwe seizoen? (las ergens dat je je development aan je motor in kan leveren aan het begin van een nieuw seizoen).

Als je een designer voor meedere jaren hebt vastgelegd, 'helpt' hij dan, tussen de seizoenen door, mee aan het design van je auto of maakt het geen reet uit en ga je verder met de effeciency zoals deze aan het eind van het vorige seizoen was.

• Sempy
Je onderdelen die onder design staan, gaan gewoon mee naar het volgend seizoen minus een strafkorting zogenaamd vanwege nieuwe regels (uit mijn hoofd 20% van de efficiency boven 40 punten) . Of je een doorlopend contract met je designer hebt staat hier buiten.

Je motor, banden en gearbox en de ontwikkelingen daarop ben je eind van het seizoen kwijt. Je signt immers weer nieuwe leveranciers in het nieuwe seizoen.

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:44: Als je een designer voor meedere jaren hebt vastgelegd, 'helpt' hij dan, tussen de seizoenen door, mee aan het design van je auto of maakt het geen reet uit en ga je verder met de effeciency zoals deze aan het eind van het vorige seizoen was.
Eigenlijk moet je die jaren bekijken als volgt. Indien het S28 zal beëindigd worden is het "jaar" over en start S29 na de reset. Nu, indien je nog een contract(en) lopende hebt met je driver/staff/designer/C.Director dan lopen deze natuurlijk door. Stel je zou na de laatste race van S28 het volgende doen: in tabblad design de verdeling van een bepaalde part als instellen, dan zal bij de start van het nieuwe seizoen de update gebeuren na de eerste race.

• Kroketje
Ok nu ben ik al van begin af aan aan het proberen om van dat gezeur af te zijn van: Understeer, Oversteer. blabla. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Zeurt die driver altijd of is het echt mogelijk om van dat gezeur af te zijn?? Want alles wat ik blijk te doen is niet goed.

• Joss
Kroketje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:44:
Ok nu ben ik al van begin af aan aan het proberen om van dat gezeur af te zijn van: Understeer, Oversteer. blabla. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Zeurt die driver altijd of is het echt mogelijk om van dat gezeur af te zijn?? Want alles wat ik blijk te doen is niet goed.
We nemen aan dat de coureur een zeik**** is en altijd wat te klagen heeft. Ik ken nog niemand die iets zinvols heeft kunnen doen met het commentaar van de coureur, dus ik zou zeggen: concentreer je gewoon op de groene/gele balkjes ;)

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Hmm weet iemand iets over hoe lang banden het in de regen uithouden?
Ik kan bij de guide wel info vinden over de droogbanden, maar er staat niks bij over wets.
Morgen is mn eerste race, dus ik heb ook nog geen data om op af te gaan.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:47:
[...]
We nemen aan dat de coureur een zeik**** is en altijd wat te klagen heeft. Ik ken nog niemand die iets zinvols heeft kunnen doen met het commentaar van de coureur, dus ik zou zeggen: concentreer je gewoon op de groene/gele balkjes ;)
Ohh, geeft die vent ook commentaar dan... :+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik lees die meuk niet eens meer :P

Over dat gewicht: 647kg hier. Valt toch nog tegen, maar er gaan iedere race weer wat kilootjes af :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Kroketje
Joss schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:47:
[...]

Ik kijk ook naar die balkjes, maar dat verandert ook steeds en dan hang ik erboven met me muis en dan staat er een getal 150 ofzo. Wat houd dat in dan?

En over die kleuren. Dat donkergroene wijst de coureur af en dat lichtgroene dat stelt hij voor. Dus als er nog maar een heel klein stukje lichtgroen is dan is dat goed??

Dan nog iets. Er zijn 3 sectoren? en bij alledrie dan stelt hij iets anders voor. Hoe krijg ik dat voor alledrie de sectoren dan goed?

Mijn gewicht is trouwens 647 :o

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kroketje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:12:
[...]
Dan nog iets. Er zijn 3 sectoren? en bij alledrie dan stelt hij iets anders voor. Hoe krijg ik dat voor alledrie de sectoren dan goed?
Dat zul je zelf uit moeten zoeken :)

/▌

Verwijderd

:o

Ik heb gewoon een g ewicht van 688.1 :'(

Ik heb daar niet eens echt opgelet, vorig seizoen. Eens kijken wat ik hier de volgende racejes wat van af eten :)

• Joss
Kroketje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:12:
[...]

Ik kijk ook naar die balkjes, maar dat verandert ook steeds en dan hang ik erboven met me muis en dan staat er een getal 150 ofzo. Wat houd dat in dan?
Dat getal is het verschil tussen de laagst afgewezen waarde en de hoogst afgewezen waarde, maal 2. Geen idee waarom dat verdubbeld wordt, maar ok.

Edit: Tsjonge, Tadas is zijn leven aan het beteren.
Nieuwe feature: Rating history graph (zie je user-pagina)
Eeuwenoude bugfix: Graphs uit de oude racereports werken nu! Echt al 5x gereport, 1e keer door mij... nu gefixt dus :P

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 26-09-2007 20:01 ]

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik snap er af en toe geen jota van..... een DQP van 90 % (best netjes lijkt me ??) en ik ben domweg 4 seconden te langzaam.... Vorige race ging het heel goed, de race ervoor was ronduit bagger, en nu weer bagger..... bah bah bah.

edit: owh, maak er maar bijna 5 seconden van dat ik te langzaam ben..... blergh

[ Voor 15% gewijzigd door lameeuw op 26-09-2007 20:52 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• nvidia
ja 4,6 sec is wel veel, zeker als je kijkt naar die gast voor je, daar zit een gat tussen van 3,2 sec. Dit is heel veel dus je zal eens moeten kijken wat je driver_mistake was op alle 4 je ronden en wat je DQP was in je beste rondje. Ik weet niet maar is het toevallig niet aan het regenen in Q?

[ Voor 60% gewijzigd door nvidia op 26-09-2007 21:21 ]

• Joss
Ik wil net zeggen, een verandering in het weer lijkt me meer voor de hand liggend.

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Hij geeft in iedergeval aan iedere ronde 1 bocht verkacheld te hebben..... regen ?? 1 mm dus heb ik met droogweer banden gereden, zou toch moeten kunnen volgens mij. De P was met 3 mm en daar had ik met droogweer banden snellere tijden gezet dan met intermediates...... Najah, volgooien, gassen en maar zien waar we eindigen :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Joss
lameeuw schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:23:
Hij geeft in iedergeval aan iedere ronde 1 bocht verkacheld te hebben..... regen ?? 1 mm dus heb ik met droogweer banden gereden, zou toch moeten kunnen volgens mij. De P was met 3 mm en daar had ik met droogweer banden snellere tijden gezet dan met intermediates...... Najah, volgooien, gassen en maar zien waar we eindigen :P
Gerepareerd? In de practice met 3mm en 90% revs langzamer zijn dan de Q met 1mm is wel erg triestig :P

Edit: verkeerd gelezen, laat maar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 26-09-2007 22:54 ]

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:29
Hmm ik dacht dat ik een erg zware auto had maar dat valt dus ontzettend mee. Mijn auto is 638.1 kilo. Best netjes geloof ik als ik hier de reactie zo lees.

Dat is wel vervelend want ik dacht daarmee het lek boven te hebben. Nu moet ik weer verder zoeken naar een oplossing voor het probleem (aka ik ben veeeeeellll te langzaam naar mijn zin).

• Sempy
Joss schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:36:
[...]

Edit: Tsjonge, Tadas is zijn leven aan het beteren.
Nieuwe feature: Rating history graph (zie je user-pagina)
Eeuwenoude bugfix: Graphs uit de oude racereports werken nu! Echt al 5x gereport, 1e keer door mij... nu gefixt dus :P
die grafiek staat er al enkele dagen hoor. ;) Maar inderdaad is Tadas erg goed bezig de laatste tijd. Ik denk dat het feit dat er nu betalende supporters zijn hem ook motiveerd om de game te verbeteren. Hopelijk zet deze trend zich voort.

• Grrrrrene
  • Niet online
mhans schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:35:
Hmm ik dacht dat ik een erg zware auto had maar dat valt dus ontzettend mee. Mijn auto is 638.1 kilo. Best netjes geloof ik als ik hier de reactie zo lees.
Dat is apart, we hebben dat volgens mij via ICQ al eens samen uitgerekend toch? En volgens mij was jij toen 30kg zwaarder dan ik (maar ik kan me vergissen hoor).
Dat is wel vervelend want ik dacht daarmee het lek boven te hebben. Nu moet ik weer verder zoeken naar een oplossing voor het probleem (aka ik ben veeeeeellll te langzaam naar mijn zin).
Dat heb ik het hele vorige seizoen gehad en dat bleek mijn coureur te zijn :X
Sempy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:08:
[...]

die grafiek staat er al enkele dagen hoor. ;) Maar inderdaad is Tadas erg goed bezig de laatste tijd. Ik denk dat het feit dat er nu betalende supporters zijn hem ook motiveerd om de game te verbeteren. Hopelijk zet deze trend zich voort.
Ik denk dat hij geschrokken is van zijn blunder met die debug-data :) Dat was nml by far de grootste bug van de laatste seizoenen en heeft het spel voor een aantal mensen ontzettend verpest.

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 27-09-2007 09:14 ]

Verwijderd

Heb net 2 races achter de rug en heb dus ook 2 nieuwe gedesignde onderdelen, maar ik heb meer op effeciency gezet dan gewicht.

Misschien toch meer engineers aannemen om zo ook meer tijd in gewicht te stoppen.

Maakt gewicht trouwens veel uit voor de snelheid of is het te verwaarlozen?

• Grrrrrene
  • Niet online
Gewicht maakt veel uit voor de snelheid ja :)

Heb gerepareerd: 644 kg \o/ Gaat weer de goede kant op...

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 27-09-2007 09:50 ]

Verwijderd

ok... neem ik meteen ff wat engineers aan!

• brid

brid

Rene, wannneer ga je nu eens qualen???

DIY NAS, Hoofd PC

• Kroketje
Marzman schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:15:
[...]

Dat zul je zelf uit moeten zoeken :)
Ik vraag me gewoon af of er ergens een verborgen knop zit die ik nog niet gevonden heb waardoor je per sector iets kan veranderen :p. Zal wel niet dan ^ .^

• Joss
Kroketje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:34:
[...]

Ik vraag me gewoon af of er ergens een verborgen knop zit die ik nog niet gevonden heb waardoor je per sector iets kan veranderen :p. Zal wel niet dan ^ .^
Joh, écht niet? :P Ik dacht dat altijd dat in de formule de voorvleugel automagisch versprong per sector :X

• Kroketje
Joss schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:35:
[...]

Joh, écht niet? :P Ik dacht dat altijd dat in de formule de voorvleugel automagisch versprong per sector :X
Je weet maar nooit he met de technologie tegenwoording ^ .^

• Joss
Kroketje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:41:
[...]

Je weet maar nooit he met de technologie tegenwoording ^ .^
Oh, ja.... het kan zeker. Het mag alleen niet ;) Krijg je weer dat gezeur met bewegende onderdelen, actieve suspensie, etc etc. Maar je moet dus een compromis zien te vinden voor de vleugels/suspensie/gears waarmee je het beste rondje neer kan zetten.

• Kroketje
Joss schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:43:
[...]

Oh, ja.... het kan zeker. Het mag alleen niet ;) Krijg je weer dat gezeur met bewegende onderdelen, actieve suspensie, etc etc. Maar je moet dus een compromis zien te vinden voor de vleugels/suspensie/gears waarmee je het beste rondje neer kan zetten.
Tis niet zo dat als ik dat goed heb ingesteld dat ik dan net zo snel als jullie ga he?? :p

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:26:
Nu :P Heb alleen net de WU gedaan met 0% brakes :D Stom stom, maar goed, heb meteen ff gerepareerd voor de Q, dus ff racestrategie bedenken en ik ga Q'en :)

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:52:
[...]

Nu :P Heb alleen net de WU gedaan met 0% brakes :D Stom stom, maar goed, heb meteen ff gerepareerd voor de Q, dus ff racestrategie bedenken en ik ga Q'en :)
:X Wanneer stop je daar nou eens mee? :P

Ik hoop voor je dat het je verbruik niet al te veel heeft aangetast...

@kroketje: Nee, hooguit een 0.75s minder langzaam :D

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 27-09-2007 09:54 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene kijkt op de grid naar achteren en ziet Bart, Daniel, Hans en schuin naar achteren Zoltan :P
Joss schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:53:
[...]

:X Wanneer stop je daar nou eens mee? :P

Ik hoop voor je dat het je verbruik niet al te veel heeft aangetast...

@kroketje: Nee, hooguit een 0.75s minder langzaam :D
Heel stiekem doe ik het expres. 'k Heb gemerkt dat het 0,0 uitmaakt voor je verbruik en ach, 0% brakes doen ook wel iets, de tijden zijn alleen wat trager, maar het verschil tussen soft, medium en hard is nog steeds goed te zien :)

[ Voor 70% gewijzigd door Grrrrrene op 27-09-2007 10:00 ]

• Joss
Weten we dat ook weer :)

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Toch weer een voorlopige P3 in de Q, de snelheid zit er ineens goed in! Sta momenteel gedeeld 4e in de tussenstand om het kampioenschap, niet slecht voor mijn debuutjaar in C3 ;) Financieel is het echter zwaar, wat is voor C3 een normaal gemiddeld budget?

Volgende GP maar eens de eerste banden upgrade doorvoeren denk ik, en dan maar weer eens aan de engine gaan werken, ik wil de laatste 3 a 4 races van het seizoen eigenlijk niet hoeven te testen, is financieel weer wat verstandiger...

Vraagje, ik ben nu 1,2 miljoen per race kwijt aan mijn commerce director, betaalt zich dat ook echt uit of kun je net zo goed een random toegewezen krijgen voor maar 0,5 miljoen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Sanderrr
Trouwens, Wesley, wat doe jij met je geld..? Jij begon met 60 tot 70 miljoen geloof ik, en als ik nu naar het overzicht van de balansen kijk sta jij op +- 40 miljoen terwijl ik begon met 50 miljoen en nog steeds op 50 miljoen sta. Ohja, en wordt eens 7 tienden sneller, dan sta je naast mij ;)

Jouw driver ziet er wel goed uit trouwens, pas 19 jaar oud en nu al zo'n hoge DQP/DRP en goede race snelheid, goede deal! Mijn coureur is een soort David Coulthard, snel en betrouwbaar maar de jaren beginnen nu te tellen ;) Weet nog niet of ik hem een seizoen houd of dat ik een nieuwe driver ga zoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door Sanderrr op 27-09-2007 11:48 ]

• Sempy
SanderF1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:43:
Vraagje, ik ben nu 1,2 miljoen per race kwijt aan mijn commerce director, betaalt zich dat ook echt uit of kun je net zo goed een random toegewezen krijgen voor maar 0,5 miljoen?
Hoe meer uren je hebt hoe beter je een een contract kan heronderhandelen, volgens mij werkt dat een beetje volgens hetzelfde principe als design. Veel uren ergens op betekent een grotere toename. Verder weet ik niet in hoeverre een goede manager van invloed is op het werven van sponsors, maar het lijkt me logisch dat je met veel uren meer/betere aanbiedingen krijgt dan met weinig.

Zelf zou ik niet gokken op een random manager, voor je het weet zit je met een of ander rampfiguur met 30 uur en dat is ook niet de bedoeling. Mijn strategie is om een redelijke middenmoter te pakken te krijgen en de andere managers mogen zich overbieden bij de toppers. Ik geef liever extra uit aan designer/coureur.

• brid

brid

Bedankt voor het qualen rene.

Dame de Michelin banden gaan weer lekker..... 1en 2 tot nu toe.
Ben benieuwd of m'n nieuwe gearbox gaat helpen deze race.
Ben nu van 647 naar 627 kg gegaan, helaas wel wat shift delay ingeleverd en de betrouwbaarheid is nu nog slechter :)

Hopelijk weer een redelijk resultaat

DIY NAS, Hoofd PC

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:35:
[...]

Je ziet ze in het echie toch echt de rembalans per sector aanpassen (vooral die gekke Duitser (sch...))
Maar vleugels mag niet, maar wie zegt dat ze het niet doen..........

Komt er in die toekomst ook een optie om spionage uit te voeren?? :P
(heb vroeger een f1 manager gedaan en daar zat het wel in)

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:46:
Trouwens, Wesley, wat doe jij met je geld..? Jij begon met 60 tot 70 miljoen geloof ik, en als ik nu naar het overzicht van de balansen kijk sta jij op +- 40 miljoen terwijl ik begon met 50 miljoen en nog steeds op 50 miljoen sta. Ohja, en wordt eens 7 tienden sneller, dan sta je naast mij ;)

Jouw driver ziet er wel goed uit trouwens, pas 19 jaar oud en nu al zo'n hoge DQP/DRP en goede race snelheid, goede deal! Mijn coureur is een soort David Coulthard, snel en betrouwbaar maar de jaren beginnen nu te tellen ;) Weet nog niet of ik hem een seizoen houd of dat ik een nieuwe driver ga zoeken.
Ik weet het niet maar ik weet wel dat ik verlies draai want de afgelopen 2 wedstrijden ben ik op p15 gefinisht wegens mechanische problemen :( dat scheelt natuurlijk al heel veel.

Verder test ik gewoon voor elke wedstrijd en ben ik ongeveer 2 mil kwijt aan nieuwe onderdelen per race.

Daarnaast komt ook nog het salaris van mijn Driver en die andere 2, dat is ook niet mis :P

Maar Sander kijk is wie bij ons op P1 staat :o Die rijd het hele jaar al bijna achteraan en nu ineens op p1 8)7

iRacing

• Sanderrr
Ik denk dat hij een engine upgrade heeft gedaan en nu op soft met lage fuel load rijdt, misschien op medium, maar zeker een extreem lage fuel, die gast gaat wel vaker voor een "veel-stop" strategie. Ik lig er niet wakker van :P

Wat doe jij qua strategie?

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 27-09-2007 12:38 ]

• Sanderrr
2 miljoen aan nieuwe onderdelen per race..? Dan vervang je de hele auto ofzo? Ik doe ongeveer 1,3 miljoen per race en eens per 6 of 7 races de monocoque en chassis vervangen (en dan ben ik ook meteen 1,5 miljoen kwijt haha). Tip: Kijk eens goed naar wanneer je welke onderdelen gebruikt op welk moment, ik heb als het ware een test auto, practice auto en race auto klaar liggen qua parts, en hoewel het raar klinkt is dit uiteindelijk VEEL goedkoper.

• Sempy
Het lijkt goedkoper, die kosten voor die giga-fabriek die je verleden jaar gebouwd hebt moet je natuurlijk wel in het achterhoofd houden. :P

Hoe doe je dat trouwens met nieuw ontworpen onderdelen, als je een monocoque designt gelijk alle drie de auto's een nieuwe?

• Sanderrr
Nee, de nieuwe onderdelen gaan juist naar de race auto en dan schuiven de oude onderdelen weer door. Mijn test auto heeft echt maar 40% qua onderdelen ofzo, en na een test zijn ze op en gooi ik ze weg, na de P en W gaan de onderdelen die dan op de auto zitten weer door naar de test auto en voor de race vervang ik dus alle onderdelen ie niet goed genoeg zijn en steek ik de reparatieuren in onderdelen zoals de fuel tank, monocoque en chassis, welke ik daardoor maar 2 of 3 keer per jaar hoef te vervangen.

Mn mega-fabriek is achteraf gezien toch iets te groot geworden haha, maar goed, dat had me 5 miljoen gescheeld, maar rekening houdend met de belastingen had ik daar maar 3,5 miljoen van overgehouden. Diepteinvesteringen :P

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:49:
2 miljoen aan nieuwe onderdelen per race..? Dan vervang je de hele auto ofzo? Ik doe ongeveer 1,3 miljoen per race en eens per 6 of 7 races de monocoque en chassis vervangen (en dan ben ik ook meteen 1,5 miljoen kwijt haha). Tip: Kijk eens goed naar wanneer je welke onderdelen gebruikt op welk moment, ik heb als het ware een test auto, practice auto en race auto klaar liggen qua parts, en hoewel het raar klinkt is dit uiteindelijk VEEL goedkoper.
Ik vervang bijna de hele auto voor elke race ja. Daarnaast gebruik ik de onderdelen van de vorige race voor het testen en trainen, daarna gooi ik die weg.

Ik lig ook niet wakker van de pole man maargoed je weet maar nooit :P

En ik sta op medium banden.

Achteraf had ik een andere strategie willen doen denk ik maar ik weet het eigenlijk ook niet. We zien wel he.... 8)

iRacing

• Sanderrr
Ik doe iig een 2 stopper op hard, denk dat ik daarmee beter uitkom, zeker het eerste deel kun je best lang doorrijden vanwege de regen die er ligt.

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:28:
[...]
Zat vroegâh ook in F1Time :P

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:42:
Ik doe iig een 2 stopper op hard, denk dat ik daarmee beter uitkom, zeker het eerste deel kun je best lang doorrijden vanwege de regen die er ligt.
Ik doe eerste gedeelte op intermediates, omdat ik bang ben dat mijn medium banden dat niet houden.

iRacing

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zoooo, heb weer ff de WU en Q gedaan.
En dat ging me toch weer van harte zeg...(not)

Dit is duidelijk een seizoen van overleven in C2 en zorgen dat ik niet te veel geld verlies...
Heb m'n auto op de voorlopige 8e plek neergepleurd, maar dat gaat nog wel wat zakken. De race wordt wel feest met eerst 18min. 4mm regen en daarna droog. Eens kijken wat dat gaat brengen...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:28:
[...]

Je ziet ze in het echie toch echt de rembalans per sector aanpassen (vooral die gekke Duitser (sch...))
Maar vleugels mag niet, maar wie zegt dat ze het niet doen..........

Daar hadden ze die flexibele vleugels (ook afgekeurd) die vervormen op hoge snelheid op bedacht :)

/▌

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Zeg even snel wat anders, deze kwam ik tegen op het net.

http://www.bigpoint.de/games/f1manager/

Ziet er ook wel erg gelikt uit, alleen mijn duits is net zo goed als mijn chinees. Ken iemand deze? en is het ook in het engels te spelen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Net mijn eerste overwinning in f1 Time gevierd, was zelfs maar van stek 7 vertrokken.

ps: wel handig dat het aantal liter brandstof, die je overhebt net voor de pitstop, nu vermeld staat.

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe bedoel je dat? Komt dat publiekelijk in beeld of kun je dat zelf zien na afloop? Want dat laatst kon altijd al. Je kunt van ieder rondje zien hoeveel je over had :)

• Joss
j1nx schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:32:

Ziet er ook wel erg gelikt uit, alleen mijn duits is net zo goed als mijn chinees. Ken iemand deze? en is het ook in het engels te spelen?
Ik herken dat :P Heb die een jaar lang in het Duits gespeeld :) Maar nee, die is er dus blijkbaar nog steeds niet in het Engels.

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:32:

Op engelse of US site staat geen f1 manager , dus zal wel alleen Duits zijn.

Ziet er visueel lekker uit, maar je wie weet stelt het niet voor. Ze hebben ook een voetbal manager, maar het zal Hattrick nooit verslaan

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Grrrrrene schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:41:
Hoe bedoel je dat? Komt dat publiekelijk in beeld of kun je dat zelf zien na afloop? Want dat laatst kon altijd al. Je kunt van ieder rondje zien hoeveel je over had :)
Het is het laatste. Maar vroeger was het toch het aantal benzine aan het begin van de ronde, en nu is het aan het eind van de ronde.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
huh gebruik je nu ineens halverwege het seizoen meer benzine als je zwaarder bent? gebruikte 4.4 in de WU en nu ineens tijdens de race 5 a 6 liter per rondje. Klopt ook nie echt...

bij nader inzien een typfoutje gemaakt denk ik of benzinegebruik van vorige race gebruikt

Arghhh STOM ! :D

[ Voor 23% gewijzigd door Rudolf op 27-09-2007 18:41 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rpol schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:39:
huh gebruik je nu ineens halverwege het seizoen meer benzine als je zwaarder bent? gebruikte 4.4 in de WU en nu ineens tijdens de race 5 a 6 liter per rondje. Klopt ook nie echt...

bij nader inzien een typfoutje gemaakt denk ik of benzinegebruik van vorige race gebruikt

Arghhh STOM ! :D
Nee, je gebruikt meer als je lichter bent (omdat je dan sneller gaat). Dat is er inderdaad halverwege het seizoen ingebouwd.

/▌

Verwijderd

brid schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:26:
Heee brid, val je nu nog steeds mensen lastig met qually? ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, alsof ik heel laat ben ofzo 8)7 Nog _ruim_ binnen de 24 uur voor de race :D

brid zat natuurlijk in spanning over z'n bandenprestaties ;)

• Joss
Kheb mn dingetjes ook even gedaan en na 1 lap m'n auto op de voorlopige pole gezet. Moeten wel nog zo'n 10 man kwalificeren en de #2 (die 0.125 achter me staat) heeft ook nog 2 laps.

We wachten af :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat afwachten blijft spannend :) In onze groep moeten nog zo'n 4-5 mensen Q doen, waarvan er twee ("de Griek" en Remus Daniel Filionescu) mij nog van de p3 op de grid af kunnen stoten. Maar hoe dan ook: dit wordt m'n beste C3-Q ooit volgens mij, want ik verwacht niet verder dan p5 te zakken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 27-09-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Hoppatee, *O* Racingday *O*
De auto maar weer eens in de top 8 gezet, met een iets wat afwijkende strategie. En nu maar eens kijken of het overeenkomt met de berekening die ik gemaakt heb :7

Good luck to you all

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:50:
Tsja, alsof ik heel laat ben ofzo 8)7 Nog _ruim_ binnen de 24 uur voor de race :D

brid zat natuurlijk in spanning over z'n bandenprestaties ;)
Inderdaad en ik wou weten waar ik na m'n gearbox upgrade stond.....maar maakt op het eerste gezicht niet zoveel uit.....sta denk op een lichtere strategie dan de rest.
De test vanavond na de race maakt waarschijnlijk meer duidelijk.
De Firestone rijders staan in ieder geval alle 3 bij elkaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door brid op 28-09-2007 08:29 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Goh, ik sta nog altijd 3e, want er zijn er nog 4 die nog geen Q hebben gedaan. Ik ben benieuwd of we het seizoen volmaken met 21 man, want ik kan me niet voorstellen dat er veel aan is voor een paar van onze groep, om iedere race achteraan te rijden en alleen plekken te winnen als anderen problemen hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
André, je vergeet het ook nooit he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:
Die opmerking 's ochtends van hem, hoort inmiddels bij het topic als een soort van meubilair... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb bewust niks gezegd om 6:45 :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:50:
Ik heb bewust niks gezegd om 6:45 :*
Anders was het ook een dubbelpost geweest, maar erg netjes hoor d:)b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik ga weer met volste vertrouwen de race tegemoet. Ik wou dat mijn driver dat ook deed :P. Zijn motivation gaat een beetje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wie reed er met z'n rode Fiat 500 op de baan toen ik mijn snelste Q-ronde neerzette? :(
"One of the "red team's" cars spun right in front of me and I had to lift a bit."
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Haha.

Vannacht waren wat mensen mij voorbij gegaan, ik is niet blij! :( Dus heb m'n 2e rondje moeten gebruiken :D Bijna 0.4s sneller dan mijn eerste rondje.

Het zit weer lekker dicht bij elkaar:
Ik op een voorlopige pole met 1.19.151
Achter me een 1.19.204, nummer 11 een 1.20.058 en de nummer 18 een 1.21.094.

Kroketje is de eerste die echt ver weg staat, jij doet echt iets verkeerd denk ik Randy... Je mist iets, dat lijkt me duidelijk. Je mede-promovendus Mike Uljee staat 7e voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:
Hoe zou ik F1time kunnen vergeten :P Een dag voor de race begint de sms crew (ja roeloffie, jij ook) al te smijten met sms'jes. Ben al blij dat ze mijn tip niet overnemen, met een megafoon buiten staan, denk niet dat de andere buurtbewoners er zo blij mee zullen zijn _O-
en ehh..

Hierbij beloof ik plechtig , bij leven en welzijn, mijn taak als "racebegroeter" tot in den eeuwigheid uit te voeren O-)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Den eeuwigheid is lang hoor :* :P

Ik hoop echt op een goed resultaat, want als ik niet goed scoor de komende races, zou mijn testwerk wel 's in de verdrukking kunnen komen. Aan de andere kant ga ik er de komende 4 races ook een half miljoen per race op vooruit qua sponsors :o En signing bonussen van > 1M zijn natuurlijk ook nooit weg :9

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 28-09-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

hmm, ik denk dat ik binnenkort maar eens ga spioneren bij de buren (roeloffie), ik draai nog niet lekker, en hij ook niet. Alleen zit het bij hem volgens mij strategisch, en daar was hij volgens mij juist sterk in. En aangezien hij hier nog wel eens binnenstuiterd en achter m'n laptop duikt als ik er niet ben, heeft hij volgens mij al wel een "Stepney" uitgevoerd hier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind het erg frappant dat toen ik nog in C4 zat ik tijdens de practise altijd bovenaan stond en nu helemaal achteraan in C3. En dat terwijl ik tijdens de kwalificatie toch altijd ruim in de top 10 start.

Zouden dan mensen in C3 een aantal rondjes met hogere revs of soft tyres practise doen? Of heeft het een grote invloed dat ik met een auto van 40% rond rij dan :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.