Kroketje schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:26:
[...]
Als je met ontwikkelen van auto bedoelt dat ik mijn designer elke race laat werken. Ja dat doe ik.
Hoe "update" ik mijn engine/gb?
En mijn teamgenoot die heeft er ook geen zin meer in, want met haar gaat het ook niet zo goed

.
En tuurlijk is mijn manier om mijn setup te maken niet 100%. Maar dat hoeft toch geen reden te zijn dat ik 3 sec langzamer ben als iemand met ongeveer dezelfde DQP?
EDIT:
Me geld begint langzamerhand ook op te raken. Dus als er niet snel iets verandert kom ik zonder geld te staan.
EDIT2:
Ik test elke race, maar weet niet zo goed wat ik nou moet testen?
Ten eerste: Ja, ook al heb je een DQP/DRP van 100 %, dan nog zal je een goede setup moeten hebben. Als ik een bepaalde waarde aan mijn setup, m'n wings bijvoorbeeld, van 60 naar 20 verander, rijd ik zomaar 1,5 seconde langzamer per rondje. Je setup bepaalt misschien wel voor een groter deel je snelheid. Je DQP bepaalt echter meer dan je snelheid: slijtage, brandstofverbruik, coureur motivatie, constantheid enz. (denk ik

).
Ten tweede, wat je moet testen is aan jou. Een beetje manager hanteert Trial & Error. Als het goed is merk je vanzelf wat goed voor je werkt en wat sneller is. Over het algemeen kan je zeggen dat er een goede mix van Engine, GB en Aero testen nodig is. Als je bandensupplier een hogere wear én R&D heeft, kan het ook helpen om die te testen.
Dan.. hoe upgrade je je engine etc: Als je gaat testen, bijv Engine, klik dan eens rechtsboven op een klein venstertje. Dan krijg je een extra scherm waar je je suppliers kan upgraden. Let wel: je hebt maar 2 upgrades per seizoen. Kies ze dus met zorg uit. Je kan bijv 5 x je engine testen en dan pas upgraden... dan heb je een mega upgrade. Je kan ook 2 x testen en dan upgraden, dan heb je er sneller profeit van. The choice is all yours

.
Hoe zwaar is je auto overigens? En hoeveel fuel houd je over na de race? Hoe is de motivatie van je coureur? Alle aspecten spelen mee in dit spel, dat maakt het ook zo leuk vind ik.
Ten slotte nog over je geld: je weet hopelijk wel dat je een extra sponsor kan aannemen in C3 he?