Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten zijn 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen) + 20% van de totale kosten van je suppliers. Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen (?))
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://simpleraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 100 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op 2 na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)
Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag)
Deel5: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel6: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel7: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34 / dag)
Deel8: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29 / dag)
Deel9: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

C2G1
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof - doelstelling s30

C2G2
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30
Sempy - Peter Semper - doelstelling s30
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30

C2G3
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30
Bluepanther - Bart Oudenampsen - doelstelling s30
Mr.Viper - Peter van de Vendel

C2G4
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30

C3G1
rammsteinfan - Kevin Weerman - doelstelling s30
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G2
Marzman - Marcel Schaap - doelstelling s30
geepee - Ger Peeters
jnijs - Jeroen de Nijs

C3G3
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30
Jopster - Jos van Rijn
Flyby_Wire - Robert Kuipers

C3G4
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30
Josephus - Joost Koelman - doelstelling s30
Ixion - Tim Dame

C3G5
Kiff - Bart Olefs - doelstelling s30
Rpol - Ruud van de Pol
Black Sparrow - Rens Götz

C3G6
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30
BM - Maykel Melis - doelstelling s30
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30
-Sneak- - Bart Verbruggen

C3G8
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30
Argos - Jan Luyendijk
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig

C3G9
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
B-Force - Bart Rietveld - doelstelling s30
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30
mhans - Hans van der Net

C3G10
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C3G11
ropkamp - Rob Kamp
Sam - Sam Arink

C3G12
Saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30

C3G13
jelle1978 - Jelle Bender

C3G14
Kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30
charops - Sacha van der Flier - doelstelling s30
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen - doelstelling s30
Miku15 - Mike U.

C4G1
Yisc - Sjoerd Rosdorff
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30

C4G14
DaffyD - Patrick de Jong - doelstelling s30

C4G22
Game-Freak - Mark Biesma

[ Voor 105% gewijzigd door een moderator op 16-12-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Deeltje 10, een jubileum, een feestje! *O*

Ben je lid van GoT en F1Time? Sta je nog niet in de startpost?
***** Meld dan je NAAM en CLASS/GROUP en je wordt vereeuwigd in dé lijst. *****
Wellicht is het ook leuk als je een doelstelling vermeld voor komend seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Oh mijn doelstelling voor C3G9 dit seizoen is trouwens een top 15 finish en het contracteren van een échte driver :P De mijne is de op 4 na slechtste ofzo :')

Daarnaast een teamgenoot met ongeveer dezelfde doelstellingen vinden :) Ik heb al een team, dus meld je maar aan :Y)

Ook wil ik mijn balans positief houden ondanks wat waarschijnlijk een moeilijk seizoen gaat worden. Heb nu rond de 50M en wil het graag aan het einde nog boven de 25M hebben, zal wel niet gaan lukken, maargoed :P

[ Voor 54% gewijzigd door Angeloonie op 21-01-2008 22:38 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32

BM

Moderator Spielerij
Ja, repost, maar anders viel ie zo weg met dat oude topic :)

Misschien handig voor anderen.
Heb vanavond even snel een excel sheet in elkaar gedraait om snel te kunnen zien hoeveel dit seizoen me gaat kosten aan vaste lasten bij bepaalde keuzes.
De ingevulde gegevens van de suppliers zijn gebasseerd op de kosten in G3, ik heb geen flauw idee hoe dat in C2 en C1 zit, maar voor C3 zou het sowieso bruikbaar moeten zijn :)

Je zult wel Macros moeten enablen voor het ding zal werken (gemaakt en getest in Office 2007, gesaved als office 2003 file)

Link naar excel sheet

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, waren we toch traag met dat laatste deel ;)
Maar feli aan alle F1Timers dat we toch al 10 delen verslaafd zijn aan het spelletje (en Joss net wat langer :p)

Schrik trouwens lekker van die berekening wat dit jaar me gaat kosten
Is het ook mogelijk om je opbrengsten via zo'n vel te doen...? Heb wel handmatig in m'n excel zitten kloten en vrees dat ik mss iets te enthousiast ben geweest met mn staff...

Geschatte inkomsten komend seizoen: 250-270 mln
Geschatte uitgaven komend seizoen: 280-320 mln

Dat betekend 30-50 mln verlies :o

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:40:
Schrik trouwens lekker van die berekening wat dit jaar me gaat kosten
Is het ook mogelijk om je opbrengsten via zo'n vel te doen...?
Ik heb een sheet met alle inkomsten/uitgaven tegen over elkaar, per race. Vul m'n Q en R positie in en het zegt me hoeveel winst/verlies ik draai met supplier-combinatie X. Hij werkt alleen niet zo gemakkelijk voor andere mensen zoals bovenstaande excel, dus ik ga hem niet online zetten. Wellicht kan BM zijn file ook met inkomsten/uitgaven voor C4/C2 aanpassen? :)

Iig alvast de C2 suppliers kosten:
Engine
BMW (works) - 2150000
Toyota (works) - 1700000
Honda (works) - 1300000
Ferrari (customer) - 2750000
Renault (customer) - 2250000
Mercedes (customer) - 2000000
BMW (customer) - 1650000
Toyota (customer) - 1200000
Honda (customer) - 800000
Ford (customer) - 800000
Gearbox
Renault - 600000
BMW - 400000
Ford - 150000
Hewland - 300000
Tires
Bridgestone - 1000000
Michelin - 800000
Goodyear - 500000
Continental - 400000
Pirelli - 250000
Dunlop - 250000
Firestone - 100000

[ Voor 32% gewijzigd door Joss op 21-01-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:32

BM

Moderator Spielerij
Joss schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:45:
[...]

Ik heb een sheet met alle inkomsten/uitgaven tegen over elkaar, per race. Vul m'n Q en R positie in en het zegt me hoeveel winst/verlies ik draai met supplier-combinatie X. Hij werkt alleen niet zo gemakkelijk voor andere mensen zoals bovenstaande excel, dus ik ga hem niet online zetten. Wellicht kan BM zijn file ook met inkomsten/uitgaven voor C4/C2 aanpassen? :)

Iig alvast de C2 suppliers kosten:
Engine
BMW (works) - 2150000
Toyota (works) - 1700000
Honda (works) - 1300000
Ferrari (customer) - 2750000
Renault (customer) - 2250000
Mercedes (customer) - 2000000
BMW (customer) - 1650000
Toyota (customer) - 1200000
Honda (customer) - 800000
Ford (customer) - 800000
Gearbox
Renault - 600000
BMW - 400000
Ford - 150000
Hewland - 300000
Tires
Bridgestone - 1000000
Michelin - 800000
Goodyear - 500000
Continental - 400000
Pirelli - 250000
Dunlop - 250000
Firestone - 100000
Pfew, ik ben niet zo'n excel guru hoor :P
Wil best eens kijken of ik 'm uit kan breiden, maar dat zal dan toch pas op zijn vroegst donderdagavond worden. Komende 2 avonden ben ik niet thuis.

Denk dat het dan sowieso makkelijkste zou zijn als er per Class een aparte sheet(tab) gemaakt word.

Ik zal wel kijken, misschien heb ik morgen op m'n werk ergens een gaatje om wat aan te passen ( O-) )

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
Is de excel file trouwens met of zonder testen ?
Verder nice job.

Ja we beginnen weer met het pre season twijfelen.
Good Luck iedereen komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Mijn keuzes zijn gemaakt, C3G4 gaat het lastig krijgen met mij ;) Krijg de DQP helaas niet boven de 97% deze race, maar boven de 95% heb ik niet het idee dat het heel veel scheelt.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
edit: Never mind, foutje in m'n balans Excel file, nu draai ik wel winst ;)

[ Voor 101% gewijzigd door Sanderrr op 22-01-2008 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Ik gebruik een google spreadsheet voor mijn F1Time gegevens, op deze manier kan ik er altijd bij (thuis, @work, ...). Hierin heb ik een balance tab die alle inkomsten en uitgaven per race tegenover elkaar zet. Alles zit er in verwerkt, net zoals bij Jos kun je je Q en R positie invullen. Ik heb zelfs net de class losgetrokken van de inkomsten, zodat je je class gewoon in kunt vullen en het dus werkt voor elke class.

Als er interesse is wil ik mijn balance tab wel in een public spreadsheet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SanderF1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 02:21:
Mijn keuzes zijn gemaakt, C3G4 gaat het lastig krijgen met mij ;) Krijg de DQP helaas niet boven de 97% deze race, maar boven de 95% heb ik niet het idee dat het heel veel scheelt.
Nu al? Je hebt nog een week :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249748

hallo tweakers
ben onervaren hier in maar we proberen het.

Joss zou je mij ook willen toevoegen

daffie51 ton de jong
class 3 group 8
doelstelling is het handhaven in c3g8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Saev schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:26:
Ik gebruik een google spreadsheet voor mijn F1Time gegevens, op deze manier kan ik er altijd bij (thuis, @work, ...). Hierin heb ik een balance tab die alle inkomsten en uitgaven per race tegenover elkaar zet. Alles zit er in verwerkt, net zoals bij Jos kun je je Q en R positie invullen. Ik heb zelfs net de class losgetrokken van de inkomsten, zodat je je class gewoon in kunt vullen en het dus werkt voor elke class.

Als er interesse is wil ik mijn balance tab wel in een public spreadsheet zetten.
Graag, zeker die optie om voor iedere class zoiets te hebben is wel handig en heb even geen zin om het zelf te programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Marzman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:28:
[...]
Nu al? Je hebt nog een week :)
Ik begrijp daar het nut niet van, alsof ik over een week compleet anders zou redeneren dan nu. Ik ben tevreden met mijn keuzes en de 97% zal wel goed genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:22:
[...]

Ik begrijp daar het nut niet van, alsof ik over een week compleet anders zou redeneren dan nu. Ik ben tevreden met mijn keuzes en de 97% zal wel goed genoeg zijn :)
Achja, bij ons was er één al klaar met P/W/Q toen ik gister ochtend inlogde, ieder zijn eigen keus :P

offtopic:
.ps Jij bent wel van de dubbelposts he, Sander? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bij mij waren er al een stuk of vijf. Ik ben ook al weer klaar met P/W/Q. En nu nog een weekje wachten op de eerste race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

Op het moment pole maar daar gaat waarschijnlijk nog wel iemand onder. Aangezien ik aardig wat sterke tegenstanders heb denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik heb de P en W al gedaan, ben nu nog de race strategie aan het bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
Oke zoals ik zei is het een google spreadsheet, je moet dus een google docs account hebben om hem te kunnen zien. Hij is dan ook alleen te zien en niet te wijzigen, je zult voor jezelf een kopie moeten maken.

F1Time - balance

Ik heb wat commentaar in het sheet gezet, ik hoop dat het duidelijk is. Zo niet dan hoor ik het wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Saev op 22-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wat een heerlijk lange formule bij Race position bonus!

Maare, goed werk hoor :) Kunnen een hoop mensen profijt van hebben :)

Edit: En ineens poppen de balance sheets uit de grond :P

[ Voor 58% gewijzigd door Joss op 22-01-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
F1time.com Balance Sheet voor C3

edit: Deze is misschien iets eenvoudiger qua opzet, duidelijker te interpreteren.
Voor de oplettende lezer: Inderdaad, ik ga een zwaar seizoen krijgen financieel gezien...

[ Voor 81% gewijzigd door Sanderrr op 22-01-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb een stuk toegevoegd aan de OP met een verhaaltje over geld en links naar de 3 excel sheets. Bedankt voor jullie bijdrage heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Moet eigenlijk de bonussen aan het eind van het seizoen nog implementeren, vanavond ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
SanderF1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:15:
F1time.com Balance Sheet voor C3

edit: Deze is misschien iets eenvoudiger qua opzet, duidelijker te interpreteren.
Voor de oplettende lezer: Inderdaad, ik ga een zwaar seizoen krijgen financieel gezien...
En we weten meteen waar je mee gaat rijden dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Haha, verrek, dat is misschien niet zo handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Die sheetjes zijn wel rete handig zeg! Mijn voorlopige supplier keuze zorgt ervoor dat ik wekelijks boven P24 moet scoren om positief te blijven draaien. Lijkt me helaas ook wel een redelijke verwachting voor mijn prestaties in C2.

Hmm, zit dit zo te tikken en nu ga ik weer twijfelen over mijn supplier keuze ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Als ik een snelle berekening maak moet ik continu top 10 rijden om break-even te draaien, sluit mooi aan bij mijn doelstelling :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zenit schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:59:
Die sheetjes zijn wel rete handig zeg! Mijn voorlopige supplier keuze zorgt ervoor dat ik wekelijks boven P24 moet scoren om positief te blijven draaien. Lijkt me helaas ook wel een redelijke verwachting voor mijn prestaties in C2.

Hmm, zit dit zo te tikken en nu ga ik weer twijfelen over mijn supplier keuze ... :/
24e moet wel te doen zijn hoor, ongeacht hoe goed of slecht jij wel niet bent ;) Aan het eind van het seizoen zijn er zelden meer dan 25 managers actief.

@Wes: maar hopen dat je je doelstelling na kan leven dan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 22-01-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:32:
@Wes: maar hopen dat je je doelstelling na kan leven dan ;)
Ach ja, als ik maar niet meer dan 10-30 miljoen verlies is er niets aan de hand dacht ik zo :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb dat financiele overzicht hierboven eens ingevuld en aangezien ik dit seizoen voor promotie ga, natuurlijk meer punten ingevuld dan ik afgelopen seizoen heb gehaald. Ik kom toch weer 20-30M in de plus uit, maar goed, ik weet niet of ik waar ga maken wat ik nu hoop te halen :P

Ach, en uiteindelijk gaat het erom dat je lol hebt en wat dat betreft vermaak ik me prima in C3. Afgelopen seizoen heb ik bijna iedere race een gooi naar het podium kunnen doen, geleerd van m'n fouten enzovoorts... Ik denk dat ik dit seizoen, met een rijder die hoger in de stats staat, beter moet kunnen scoren _en_ geld kan verdienen voor m'n avontuur in C2.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Is dat je doelstelling? Of krijgen we nog iets concreets van jou René? Dit seizoen wordt het tijd om te oogsten man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Zo, de voorlopige pole is binnen met 2 tienden voorsprong en nog 1 lap over waarbij er zeker een halve seconde te winnen valt (regen tijdens de Q en heb nu helemaal door hoe ik de zeepkist af moet stellen voor dat laatste rondje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:29:
Is dat je doelstelling? Of krijgen we nog iets concreets van jou René? Dit seizoen wordt het tijd om te oogsten man! :)
Wat is er niet concreet aan "en aangezien ik dit seizoen voor promotie ga"? Dat is mijn doelstelling, dus een top3 notering wordt m'n doel dit seizoen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 22-01-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, wordt een heel duur seizoen voor mij volgens het sheetje...
Vrees dat ik met een beetje pech wel 50 mln zou kunnen gaan inleveren :o
Of ik moet natuurlijk een promotie pakken (en dan ben ik het seizoen daarop blut ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:01:
Hmmm, wordt een heel duur seizoen voor mij volgens het sheetje...
Vrees dat ik met een beetje pech wel 50 mln zou kunnen gaan inleveren :o
Of ik moet natuurlijk een promotie pakken (en dan ben ik het seizoen daarop blut ;) )
BMW/Renault/Bridgestone? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:43
Joss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:20:
[...]

Of de Ferrari natuurlijk :P

Valt me overigens nu pas op hoe overprized die customer engines zijn in verhouding tot de works-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, nogal. Aan de andere kant: dat voordeel heeft iedereen in C2, dus het maakt ook niet zo uit :) Ik heb zin in dit seizoen. Het lijkt erop dat ik sneller moet kunnen zijn, aangezien m'n rijder hoger staat in de stats en m'n design afgelopen seizoen best lekker liep. Ik baal alleen dat het blijkbaar (?) nog niet mogelijk is het contract van je designer/c.director te verlengen... Ik wil die twee eigenlijk niet kwijt, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:20:
[...]

Michelins...

Maar dat zijn niet de hoge kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 19:11
Is er iemand in C3G9 nog op zoek naar een teammate? :D Heb nog een licentie voor een team en de helft is vorig jaar afbetaalt door een gulle gever, kosten zijn dus neit hoog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 19:36
Jongens toch... met zoveel C2ers wordt het toch tijd dat iemand naar C1 promoveert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Komt wel goed denk ik. Het kost even tijd om te wennen aan je nieuwe uitgavenpatroon in een nieuwe klasse, denk ik :D En ik merk dat ik nog steeds meer ontwikkel dan er met de reset van m'n auto afgehaald wordt, dus ik denk dat meer ervaren managers een betere auto hebben dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Zow dan toch maar eens even een post doen vanuit de vakantie in Nieuw Zeeland. Ben de afgelopen 3 races er niet bijgeweest maar mijn ex-teamgenoot heeft mijn account super beheerd.. 2/3 races gewonnen, de andere 2e en de cup is binnen ! :)

Nu ook gepromoveerd naar C2G1, team gemaakt met de andere promovendus uit C3G4. Gefeliciteerd ook aan alle andere tweakers in C2, echt super! Word nog leuk als er een aantal van ons promoveert over 1-2-3 seizoenen :D.

Doelstellingen van dit seizoen zijn:

- Uitvogelen hoe C2 werkt kwa financien en revisions etc
- Behoud (pos. 10-15 (erg positief, maar goed))

Kan niet wachten op het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181140

@Sander: ik vind het helemaal niet erg om informatie te krijgen over mijn groepsgenoten, maar die balance sheet is een beetje over de top ;) Misschien een idee om die even offline te halen?

Niet dat je van mij veel last zult hebben, ik ben net uit C4 gepromoveerd en verwacht niet vooraan te rijden. Het streven is om in de groep te blijven en mijn auto en coureur te onwikkelen. Per race probeer ik binnen een ronde van de leider te blijven, dat zal een hele uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Anoniem: 181140 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:35:
@Sander: ik vind het helemaal niet erg om informatie te krijgen over mijn groepsgenoten, maar die balance sheet is een beetje over de top ;) Misschien een idee om die even offline te halen?
Wat is er over de top aan? Je kan enkel achterhalen wat z'n leveranciers zijn (als hij zich niet nog bedenkt) en zelfs als je die weet, die staan over een kleine week voor iedereen zichtbaar op f1time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:04

GaMbiNo

1337

B-Force schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:16:
Is er iemand in C3G9 nog op zoek naar een teammate? :D Heb nog een licentie voor een team en de helft is vorig jaar afbetaalt door een gulle gever, kosten zijn dus neit hoog :D
Ik heb nog geen teamgenoot dus wat mij betreft... ;)

Mijn doelstelling voor dit seizoen is om meer punten dan afgelopen seizoen te scoren en ergens in of net achter de top 10 te eindigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181140

Sempy - en ik weet wat zijn inkomsten zijn, zijn uitgaven aan de auto en daarmee globaal de prestatie. Hij is niet de enige met sheets.

Maar ik ben het met je eens dat het niet dramatisch veel vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 181140 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:38:
Sempy - en ik weet wat zijn inkomsten zijn, zijn uitgaven aan de auto en daarmee globaal de prestatie. Hij is niet de enige met sheets.

Maar ik ben het met je eens dat het niet dramatisch veel vertelt.
Ach, dat is van het merendeel van de mensen qua financiën redelijk voorspelbaar. 't is meer wat je met dat geld pcies doet...

Verder schrok ik me eerst helemaal de *** met die sheet, tot ik er met m'n slimme hoofd achter kwam dat in C2 de financiën net iets anders zijn. Heb dus even een beetje aangepast aan race en Q inkomsten voor C2 (en werd al iets blijer, maar nog steeds een héél duur seizoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Een berichtje in het info center:
Drivers to get aids?
F1T reporter 2008-01-23 11:34:22
F1TIME driver association is concerned that introduction of driver aids is going to reduce importance of high driver skills, probably starting next season. F1T.I.A. says that it is important from safety point of view to allow drivers to use aids such as traction control, remoet control, cruise control and others...
Kortom, een verkapt berichtje dat de invloed van coureurs vanaf s31 verminderd zal worden?

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 23-01-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
GaMbiNo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:33:
[...]

Ik heb nog geen teamgenoot dus wat mij betreft... ;)

Mijn doelstelling voor dit seizoen is om meer punten dan afgelopen seizoen te scoren en ergens in of net achter de top 10 te eindigen. :)
Hartstikke prima! je staat alweer mooi voor mijn neus geparkeerd zie ik, dus we kunnen mooi samen treinen ;) Ik heb je een ingame PM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Ach, dat is van het merendeel van de mensen qua financiën redelijk voorspelbaar. 't is meer wat je met dat geld pcies doet...

Verder schrok ik me eerst helemaal de *** met die sheet, tot ik er met m'n slimme hoofd achter kwam dat in C2 de financiën net iets anders zijn. Heb dus even een beetje aangepast aan race en Q inkomsten voor C2 (en werd al iets blijer, maar nog steeds een héél duur seizoen)
Je moet in de formule idd even het fixed race income en de Q en race bonus even aanpassen naar de C2 bedragen en dan kom je al heel anders uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Joss schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:14:

[...]

Kortom, een verkapt berichtje dat de invloed van coureurs vanaf s31 verminderd zal worden?
Dan moet ik even goed gaan bedenken wat ik met m'n driver ga doen, contractverlenging betekent namelijk dat ik volgend seizoen een miljoen per race duurder uit ben. Wel nadelig voor degene die op de markt net een vermogen hebben neergeteld voor een goede driver die vanaf volgend seizoen minder belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:14:
[...]
Wel %^&$%^$& >:) >:) >:)
Doe ik net een waanzinnige dikke investering in een te dure driver in de hoop daarmee een aanval te kunnen openen, flikt ie dit!
Hij mag de langetermijn ontwikkelingen wel eens langer dan 1 seizoen van tevoren aankondigen. Dit kost me een vermogen, voor Janl*l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:02
Misschien betekent dit slechts dat we in S31 meer design gebieden erbij krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:45:
[...]

Wel %^&$%^$& >:) >:) >:)
Doe ik net een waanzinnige dikke investering in een te dure driver in de hoop daarmee een aanval te kunnen openen, flikt ie dit!
Hij mag de langetermijn ontwikkelingen wel eens langer dan 1 seizoen van tevoren aankondigen. Dit kost me een vermogen, voor Janl*l.
Waarom dan? Hij zegt alleen maar dat hoge skills driver iets minder invloed zal hebben. Dat betekent niet dat je met de allerslechtste driver die er is nog kampioen kan worden in C1 bijvoorbeeld. Ik zie geen probleem en ik denk dat ik voorlopig mijn driver ook nog wil behouden als hij maar niet te veel geld gaat vragen natuurlijk. Maar totaan 4mil per race is het wel te doen denk ik, als de prestaties er dan ook maar naar zijn.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor de driver? Dus salary, win en point bonus... Mijne weten jullie inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Jon Payton heeft mijn theorie bevestigd: het gaat alleen om de invloed van coureurs op de laptime.

Dit is ook niet Tadas zijn idee, maar op aandringen van o.a. Payton en de helft van C1 die constant zitten te zeuren over de "superdrivers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Cruise control en remote control? 8)7 Het moet al niet gekker worden :+

Zo, P/WU/Q gedaan en lekker veel rondjes bespaard :Y) Voorlopig 2e in de Q, maar de nummer 1 staat zooooo overduidelijk op een 3-stopper, dus dat is niet zo'n groot probleem :) Ben benieuwd wat de race van volgende week gaat brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
SanderF1 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:55:
Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor de driver? Dus salary, win en point bonus... Mijne weten jullie inmiddels ;)
Ik betaal voor 1.275k/900k/90k voor m'n driver (281/364), een koopje dus. Dit wordt echter 2.301k/1080k/108k en dat kan m'n budget echt niet hebben of ik moet in C2 elke race in de punten gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wow, zelfs met de verlenging is dat echt goedkoop! 2,4/1,4/5K voor 271/341 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Met 2.5M voor een 318/418 mag ik dan zeker niet klagen? Volgend seizoen zou hij 3.7M willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
SanderF1 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:03:
Wow, zelfs met de verlenging is dat echt goedkoop! 2,4/1,4/5K voor 271/341 hier...
In C2 heb ik ondanks deze goedkope driver het afgelopen seizoen verlies gedraaid, en ook voor dit seizoen kom ik denk ik maar net uit (of ik moet opeens met de top meekunnen, wat ik niet verwacht). In mijn situatie betekent een verlenging volgend seizoen dus 17 miljoen extra kosten die ik ergens moet compenseren.

Ik hoop dat Tadas duidelijkheid geeft over de nieuwe regels voor de markets opengaan, op deze manier is het natuurlijk onmogelijk om lange termijnplanning te doen en kan je beter een ouwe lul voor een seizoen vastleggen dan een jonge driver trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
1,275M voor een 257/344 van 23 jaar is ook niet gek :P Volgend jaar moet ik hem bijna 2M betalen, maar dat heb ik ervoor over :) Tegen die tijd zal hij de 300/390 wel naderen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Tering, ik had in S28 het contract van mijn driver niet moeten verlengen maar een duurdere topper voor 2M en 3 seizoenen vast moeten leggen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Salary per race 1,062,800
Win bonus 756,960
Point bonus 75,696

Voor een 249/331 driver :P

[ Voor 7% gewijzigd door robkamp op 23-01-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Mijn driver:

DQP: 252
DRP: 324
Salary per race 1,500,000
Win bonus 800,000
Point bonus 100,000

En voor volgend seizoen (al vastgelegd)

DQP: 252
DRP: 324
Salary per race 2,235,777
Win bonus 912,000
Point bonus 114,000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ok allemaal even lachen om mijn part-time taxichauffeur part time f1 coureur :
610K / 1M / 50 K, 31 jaar, 207/259

cheapo maar wel 5 overwinnigen in C3 vorig seizoen, dit seizoen in C2 hopeloos onderuit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
Hmm ik zie dat ik niet echt voordelig uit ben:

DRP 287
DQP 228
Salary per race 1,250,000
Win bonus 800,000
Point bonus 80,000

Je ziet toch behoorlijk verschillen, ik hoop dat het met de nieuwe markets toch allemaal wat recht getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik begrijp niet waarom ik zoveel meer kwijt ben aan een win bonus dan iedereen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

SanderF1 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:03:
Ik begrijp niet waarom ik zoveel meer kwijt ben aan een win bonus dan iedereen hier...
Ahum, 2,5 mln... :o

Edit: En qua rest redelijk zoals Joss kwijt zou zijn als ie zou verlengen... :X

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 23-01-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

DQP: 295
DRP: 376

Salary per race: 1,866,000
Win bonus: 1,306,200
Point bonus: 130,620

Niet slecht dacht ik he 8)

Alleen vanaf volgend seizoen wordt het dit: (Ook alvast vastgelegd)

DQP: 295
DRP: 376

Salary per race: 2,757,659
Win bonus: 1,515,192
Point bonus: 151,519

Die extra op de win en point bonus schrik ik niet zo van. De salary per race is alleen wat minder gunstig :P

Op zich wel jammer dat de driver minder invloed gaat krijgen. Ik heb namelijk best wel een goede driver als je niet alleen kijkt naar DQP/DRP ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Wes46 op 23-01-2008 16:22 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Feitelijk ben je dus genaaid als je in S29 of S30 (dit seizoen) een nieuwe driver moet contracteren terwijl de managers die in S27 of S28 een nieuwe driver hebben gecontracteerd veel goedkoper uit zijn voor maximaal 4 seizoenen. Daarnaast hebben de managers met een driver uit S27 nog kunnen profiteren van dat ene seizoen waarin de driver development enorm hoog was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Het gebeurt gewoon nu zo snel, omdat de C1 managers er druk achter zetten...
Normaal had dit rustiger gekund, maar heb het idee dat er daar een aantal zitten te miepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Zo, eindelijk weer eens thuis na een paar weken Denemarken... Leuk dat F1time, maar het heeft m'n hotelrekening lekker gespekt (internet in deens hotel is nou niet echt cheap), ik denk dat ik de rekening maar eens door schuif naar de baas :)

Even wat toevoegen voor het rijtje hier:

DQP: 227
DRP: 270
Race: 530.000
Win: 375.000
Punt: 60.000

Verlenging:
Race: 846.467
Win: 450.000
Punt: 72.000

1 woord.....CHEAP!

We hebben het hier dus over de opa van C3G9, 37 jaar.........

Doelstelling dit seizoen: Weer in de top 10 eindigen, de auto verder ontwikkelen en dan toch maar eens "opa" van z'n rust laten genieten.....
Het zou eigenlijk beter moeten gaan dan afgelopen seizoen, toen was m'n driver 25e op de lijst, nu 19e.. Maar echt veel vooruitgang zit er niet meer in denk ik. En dat allemaal dankzij een market bug 2 seizoenen geleden.....
Ach, ik zie het maar als een goedkope ontwikkelingscoureur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vind het echt zo vals.. Ik heb gewoon 2 seizoenen een #random driver.. Na m'n C4 seizoen zit ik nu dus nog steeds een seizoen met een #$#&*$ driver met 0,0 skills.. Het is de op 3 na slechtste oid en de beste heeft meer dan 2x zoveel DQP/DRP :|

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
DQP: 264
DRP: 342
Race: 1.200.000
Win: 800.000
Punt: 80.000

Bij verlenging kost ie meer dan 2 M per race. Ben vooralsnog best tevreden :)

Alleen die designer met skill 62 voor 3 seizoenen vastleggen was lomp (dacht destijds dat ie beter zou worden |:( ). Oh ja en hij kost 1,2 M per race ... duur en mn ontwikkeling loopt relatief traag :(

Kortom, hopen dat we in C2 mogen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DQP: 263
DRP: 348

Salary per race 1,195,600
Win bonus 838,920
Point bonus 84,892

Ik heb z'n, of 'haar', contract verlengd voor volgend seizoen.Dan betaal ik 1,9 per race. Best mooi, aangezien hij/zij nog maar 22 is.

Edit: Voor m'n gehele staff betaal ik dit seizoen ongeveer 3,8 milj. per race, dat is het laagste sinds ik aan F1time ben begonnen. Kom maar op met die winst dit jaar :D.

[ Voor 27% gewijzigd door Requiem19 op 23-01-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Even een vraagje, als ik nu al verleng ... kost ie nu dan ook al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zenit schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:43:
Even een vraagje, als ik nu al verleng ... kost ie nu dan ook al meer?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:20:
Vind het echt zo vals.. Ik heb gewoon 2 seizoenen een #random driver.. Na m'n C4 seizoen zit ik nu dus nog steeds een seizoen met een #$#&*$ driver met 0,0 skills.. Het is de op 3 na slechtste oid en de beste heeft meer dan 2x zoveel DQP/DRP :|
Excuse me, maar dat is toch je eigen schuld nu? :X

Anyway, tijd voor een verwachtingspolletje, traditie, you know.

Poll: Waar verwacht jij dit seizoen te eindigen?
Kampioenen! (1)
Promotie (2-3)
Vechten voor promotie (4-6)
Middenveld (7-12)
Vechten voor lijfsbehoud (13-18)
Degradatie (>18)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=263432&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Is positie 18 al gereserveerd dat we daar niet op mogen stemmen :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:05:
Is positie 18 al gereserveerd dat we daar niet op mogen stemmen :P
Doe vechten voor lijfsbehoud maar als 18, foutje idd. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gestemd op promotie. Oh damn, 'k hoop echt dat ik dat waar kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ik heb "vechten voor promotie" gestemd, al hoef ik nou niet echt te promoveren... Maar die plekken daar direct onder wil ik wel bezetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:04:
Het gebeurt gewoon nu zo snel, omdat de C1 managers er druk achter zetten...
Normaal had dit rustiger gekund, maar heb het idee dat er daar een aantal zitten te miepen...
Op zich ook niet zo heel gek. Want drivers schelen gewoon meer dan een halve seconde voor 30 dqp verschil.
Ik weet echter nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Zeker niet gezien ik vind dat het hele design en kosten plaatje nog niet helemaal in balans is.
Maar goed, we merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:21:
[...]

Op zich ook niet zo heel gek. Want drivers schelen gewoon meer dan een halve seconde voor 30 dqp verschil.
dat is wel heel erg overdreven hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
euhm nee... Proefondervindelijk bewezen. vorig seizoen in c2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hoe je het ook denkt bewezen te hebben, je hebt het absoluut niet bewezen. Voorbeeldje: mijn teamgenoot en ik verschilden 90 DQP punten, we hadden ongeveer dezelfde wagen (eff/weight) en toen ik zijn account babysitte was het verschil ongeveer 0.5s.

Het ligt er ook maar net aan welke stats er minder zijn, maar 0.5s per 30DQP is absoluut overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Luuk en ik verschilden met gelijke drps gelijke auto's(als in zelfde hp en gewicht en zelfde gem eff) en gelijke setup 0.5s racepace.
Duszz...

[ Voor 19% gewijzigd door Dauthi op 23-01-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hebt DRP en DRP natuurlijk, Joss. Het ligt er maar net aan hoe die punten verdeeld zijn :) Hoe erg maken die "favorite tracks" eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:21:
[...]
Ik weet echter nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Zeker niet gezien ik vind dat het hele design en kosten plaatje nog niet helemaal in balans is.
Maar goed, we merken het wel.
Ik ben ook wel met je eens dat de invloed van de driver wel erg groot is, maar als het enkel op design gaat wordt het ook simpel, nml wie doet er het langste mee (heeft automatisch een meer ontwikkelde auto...)

En verder is mijn grootste kritiekpunt dat je bij F1Time geen enkele planning voor de lange termijn kan doen (wat wel beter zou zijn voor je team), want je wordt meteen afgestraft door een verandering het seizoen erop...

Zoals nu met mijn driver... extreem duur, maar zijn geld mss waard door de grote invloed van de driver. Als dat volgend seizoen minder wordt, is die kerel nog wel van waarde, maar zeker niet zijn huidige absurde salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:26:
Je hebt DRP en DRP natuurlijk, Joss. Het ligt er maar net aan hoe die punten verdeeld zijn :) Hoe erg maken die "favorite tracks" eigenlijk uit?
Tuurlijk, dat zeg ik ook... Maar Dauthi zegt dat 30 DQP-punten meer dan 0.5s scheelt en dat klopt gewoon niet (in het algemeen).

Favorite tracks hebben volgensmij maar weinig invloed, misschien merk ik het dit seizoen wel... Het 4e seizoen van mn coureur en er komen weer een hoop bekende tracks voorbij. Z'n lievelings 2 lievelingscircuits (Istanbul/Indianapolis) komen echter niet voorbij, maar Montreal (65) wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ook geen idee of track voorkeur nog iets uit maakt.
Ben dit seizoen niet opeens veel sneller op een baan waar ik 2de werd.

Heb trouwens ook eens een financiel sheet ingevuld.
Ik moet dus echt gaan promoveren, anders is m'n huidige team niet meer te betalen, moet nu al top 3 finishen om wat te verdienen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Zow dat waren 9 pagina's om weer eens door te lezen.

Zoals al vermeld ben ik weer herenigd met Luuk :D Voelt allemaal weer heel vertrouwd. Maar ik mag zowiezo niet klagen over me teamgenoten afgelopen seizoenen. Stuk voor stuk diehards.

Om maar mee te doen aan de doelstellingen:

Geen idee wat me te wachten staat, na 1 race kan ik er uiteraard meer over zeggen. Maar ik mik dus voor p18, denk dat het wel mogelijk moet zijn om hier en daar door juiste tactische keuzes punten binnen te halen.

Hopelijk lekker er in blijven, veel steun verwacht ik van Luuk met zijn ervaring. Zijn begin tactiek vind ik nu al zeer interessant. Ik heb goede hoop.

alleen jammer dat ik slechte Marketing en Designer heb. Heb er gewoon naast gevist omdat anderen te veel boden. Voordeel is dat ik veel bespaar maar niet echt ontwikkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
We beginnen dit seizoen op Melbourne, het favoriete circuit van mijn rijder. Ik moet nog merken of dat iets uitmaakt, maar goed. Ik ben qua marketing echt gezegend met een 85-skill c.director die 1.6M per race krijgt ongeveer. M'n designer heeft 'slechts' 72-skill, hoewel ik als ik zo rondkijk best tevreden moet zijn :o Hij verdient ook geen kont :P Volgend seizoen moet ik gaan bieden op designers en c.directors, maar ik zou hun contract zoooo graag verlengen :X Al komt er 10% bij, dan nog ben ik tevreden. Oh well, zal er maar aan moeten wennen dat ik volgend jaar een stuk krapper bij kas zit :/
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:49:
[...]

En verder is mijn grootste kritiekpunt dat je bij F1Time geen enkele planning voor de lange termijn kan doen (wat wel beter zou zijn voor je team), want je wordt meteen afgestraft door een verandering het seizoen erop......
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Gelukkig is er nu een beetje rust, omdat er weinig verandert tussen de seizoenen 29 en 30, maar dat was voorheen wel anders. Ik had achteraf liever een seizoen later een rijder voor 3 seizoenen vastgelegd, want dan was ik flink goedkoper uit. En sowieso: 'ergens' op het forum wordt een keer iets geroepen over 0.5M extra per race, maar zonder melding wordt dat weer geschrapt. En zo zijn er meer dingen die op het forum worden gemeld en waar niks mee gebeurt of juist omgekeerd. Afgelopen siezoen schijnt het aangekondigd te zijn dat als je ver onder de 80% van het startdesign zit, je na de reset naar die 80% gaat als je er inclusief correctie nog onder zou blijven. Dus als je bijvoorbeeld een chassis (basisgewicht 80kg) van 50kg zou hebben, dan reset je niet naar 56, maar 64kg. Nergens in infocenter is dat gemeld, dus wie het forum niet streng volgde, heeft deze aankondiging gemist. Het was dus zonde om voor zo'n lichte auto te gaan, waardoor mensen achteraf wellicht meer op eff. of kosten hadden willen focussen.

Maar goed, 't spel kun je nog als een langlopende beta zien, dus dat ze naar een meer uitgebalanceerd systeem zoeken, lijkt me duidelijk. Valt me trouwens op dat de C1-rijders met veel ervaring de hete adem van minder ervaren rijders met veel geld in hun nek voelen. Oliver Vogel doet er alles aan om plannen erdoor te krijgen waarmee het verschil met minder ervaren rijders vergroot wordt. Zo ook het idee om niet meer te mogen repareren na practise. Leuk als je met 6 rondjes 100% DQP en de perfecte setup hebt berekend, maar als je die info allemaal niet hebt of op een nieuw circuit rijdt, heb je wel 20-30 rondjes nodig, zodat je dus met een flink meer versleten auto de baan op gaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 24-01-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
@JW Wisgerhof: Steven Keymolen was vorig seizoen jouw teamgenoot, wat is je mening over hem? Hij verzoekt mij nu samen met hem een team te vormen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:58:
Volgend seizoen moet ik gaan bieden op designers en c.directors, maar ik zou hun contract zoooo graag verlengen :X Al komt er 10% bij, dan nog ben ik tevreden. Oh well, zal er maar aan moeten wennen dat ik volgend jaar een stuk krapper bij kas zit :/
Ik moet het dit seizoen doen (driver(?), designer en director lopen af) en ik hou m'n hart vast. Onze beste designer/director hebben nu 58/60 skill. Er komen er vast weer een paar (!) bij, maar als we strak met 10-15 man een nieuwe designer/director nodig hebben is/zijn een "paar" niet genoeg.
En sowieso: 'ergens' op het forum wordt een keer iets geroepen over 0.5M extra per race, maar zonder melding wordt dat weer geschrapt.
Sterker nog, dat stond in het info center...
Afgelopen siezoen schijnt het aangekondigd te zijn dat als je ver onder de 80% van het startdesign zit, je na de reset naar die 80% gaat als je er inclusief correctie nog onder zou blijven. Dus als je bijvoorbeeld een chassis (basisgewicht 80kg) van 50kg zou hebben, dan reset je niet naar 56, maar 64kg.
Ik volg het hele forum (lees niet alles, maar zeker wel alles van Tadas) en heb dit nooit voorbij zien komen, 99.9% zeker. Alleen de mods/admins/gm's melden dit dus ik denk zelfs dat het alleen in het private "hulpjes van Tadas" gedeelte is geplaatst.

En ja, die Vogel is ook een aparte.... Wil zoveel mogelijk maatregelen in zijn voordeel er doorheen krijgen.

@SanderF1: Volgensmij was JW wel tevreden:
Anoniem: 215116 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:31:
Zow dan toch maar eens even een post doen vanuit de vakantie in Nieuw Zeeland. Ben de afgelopen 3 races er niet bijgeweest maar mijn ex-teamgenoot heeft mijn account super beheerd.. 2/3 races gewonnen, de andere 2e en de cup is binnen ! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joss op 24-01-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:58:Valt me trouwens op dat de C1-rijders met veel ervaring de hete adem van minder ervaren rijders met veel geld in hun nek voelen. Oliver Vogel doet er alles aan om plannen erdoor te krijgen waarmee het verschil met minder ervaren rijders vergroot wordt. Zo ook het idee om niet meer te mogen repareren na practise. Leuk als je met 6 rondjes 100% DQP en de perfecte setup hebt berekend, maar als je die info allemaal niet hebt of op een nieuw circuit rijdt, heb je wel 20-30 rondjes nodig, zodat je dus met een flink meer versleten auto de baan op gaat.
Daarom heb ik nu ook zo'n leuke discussie met Payton over de rijders... Probeer hem uit te leggen dat er eens een rechte lijn van ontwikkeling getrokken moet worden ipv de hak op de tak springen zoals nu nog té regelmatig gebeurt...

De oude garde wil graag hun "oude voordeel" op een hoop lui terug idd. Het minder maken van de invloed van driver is ook van groot voordeel voor hen, dus wordt het erdoor gedrukt...

Hoe meer er over dit soort situatie duidelijk wordt, hoe wranger het smaakje dat ik krijg van die oude garde op F1Time... heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Volgens mij gaat dat over zijn teamgenoot van het seizoen ervoor, maar ik weet het niet zeker...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.