Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten zijn 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen) + 20% van de totale kosten van je suppliers. Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voor lager gewicht, iets betrouwbaarder)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen (?))
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 100 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op 2 na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)
Deel4: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40 / dag)
Deel5: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel6: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37 / dag)
Deel7: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34 / dag)
Deel8: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

C2G1
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C2G2
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30
Sempy - Peter Semper - doelstelling s30
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30

C2G3
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30
Bluepanther - Bart Oudenampsen
Mr.Viper - Peter van de Vendel

C2G4
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30

C3G1
rammsteinfan - Kevin Weerman - doelstelling s30
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G2
Marzman - Marcel Schaap - doelstelling s30
geepee - Ger Peeters
jnijs - Jeroen de Nijs

C3G3
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30
Jopster - Jos van Rijn
Flyby_Wire - Robert Kuipers

C3G4
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30
Ixion - Tim Dame

C3G5
Rpol - Ruud van de Pol
Black Sparrow - Rens Götz
Kiff - Bart Olefs

C3G6
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30
BM - Maykel Melis - doelstelling s30
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30
-Sneak- - Bart Verbruggen

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig

C3G9
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen
mhans - Hans van der Net
Roeloffie - Jos Roelofs
B-Force - Bart Rietveld - doelstelling s30
GaMbiNo - Arnoud Douma
Angeloonie - Vincent Dinkela

C3G10
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C3G11
ropkamp - Rob Kamp
Sam - Sam Arink

C3G12
Saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30

C3G13
jelle1978 - Jelle Bender

C3G14
Kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30
charops - Sacha van der Flier - doelstelling s30
Miku15 - Mike U.
C4G1
Yisc - Sjoerd Rosdorff
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30

C4G14
DaffyD - Patrick de Jong - doelstelling s30

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 16-12-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
We hebben een dieptepunt bereikt, slechts 28.57 posts per dag heren. Dat moet beter kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Sorry, slowchat mag niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee 1 keertje dan om een foutje in de OP te laten zien:
De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.
Dit klopt niet meer, Nederland is nu nummer 3:
1 flag: United Kingdom United Kingdom 1130
2 flag: Portugal Portugal 821
3 flag: Netherlands Netherlands 775
4 flag: Brazil Brazil 688
5 flag: Lithuania Lithuania 658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:28:
Okee 1 keertje dan om een foutje in de OP te laten zien:

[...]

Dit klopt niet meer, Nederland is nu nummer 3:

[...]
Hahah, klopt ja. Dat is een regel die nog stamt uit topic #1 :P Thnx, als er meer is (ivm de regelveranderingen bijvoorbeeld), hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

toch wel slechte zaak dat portugal ons voorbij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na al een paar keer op de chat in F1time geweest te zijn zal ik nu ook hier maar vragen of ik in de startpost kan, graag in C3G1.

Btw, ik zie team statistics niet goed weergegeven van vorig seizoen, dat seizoen het teamkampioenschap gewonnen. Was volgens mij een "general" bug voor meerdere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 03-06 20:24

The_DoubleU

Tweaker in München

Repost uit vorig topic over motivatie van mijn rijder.
Hij is de Jos Verstappen van onze groep dus zijn prestaties zijn best goed. 21ste en 20ste van de 28.
Tijdens de contract besprekingen had ik volgens mij in de groep blijven en wat punten. Maar het contract was voor 2 jaar. Het eerste jaar in de groep blijven, 2e jaar punten

Misschien om ik nu 25ste sta en niet in de groep zal blijven is die niet zo happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 133390 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:41:
toch wel slechte zaak dat portugal ons voorbij is :P
Ze zijn ons nooit voorbij gegaan, altijd al voor ons gestaan, zal wel moet voetbal te maken hebben :P

@Artharpe: Als ik je naam mag weten zou ik je in de lijst kunnen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vraagt er zelf om :P

[Mierenneuk mode]
Je kunt daarna weleen team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.
Hoeft niet in deze context.
Kan je zelf een liverie kiezen?
livery* ?
Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.
Onnodig? En de zin loopt niet grammaticaal gezien :P.

Voor de rest nog wat kleine dingetjes:
- Bij het testen misschien even zetten dat elke test ook negatieve effecten heeft
- Bij het repareren van de auto misschien even melden dat het VOOR de eerste qualification lap moet
- Leuk om bij Livery misschien even te melden dat er ook een Tweakers livery is
- Er zit geen Maurice Depaepe in C3G4 volgens mij?

[/Mierenneuk mode]

Sorry :9. Wat een dag zonder F1time al niet met me doet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:48:
- Er zit geen Maurice Depaepe in C3G4 volgens mij?
Ben het overal mee eens, behalve deze. Zie http://www.f1time.com/user.php?user_id=8757.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Joss schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:47:
[...]

Ze zijn ons nooit voorbij gegaan, altijd al voor ons gestaan, zal wel moet voetbal te maken hebben :P

@Artharpe: Als ik je naam mag weten zou ik je in de lijst kunnen zetten ;)
Joss, ik race onder de naam K.Boer (Koen) met de wel hele fijne average DRP van rond de 63% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hej wat raar, check screeny:

Afbeeldingslocatie: http://fafeq.xoxie.net/C3G4.png

Hij heeft dus gewoon nog niet gereden gok ik dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Geen suppliers gekozen waarschijnlijk. Heeft wel ingelogd na de reset, dus beetje raar. Maargoed, terug naar wat er echt toe doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
2e race in C2 weer een drama. Me driver weet het volgende te flikken,
car leaves the track rolls and crashes into the wall, your driver is hurt.
6% motivation verloren in 2 races... zucht gaat niet lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Ik ben sinds gister ook actief in F1time en zit in C4G2.
Uiteraard valt er voor mij nog heel veel te ontdekken en dus zal het nog wel even duren voordat alles op rolletjes loopt. In mijn eerste kwalificatie een P6 gehaald op een veld van 9 dus dat is redelijk. Nu maar afwachten hoe de race maandag zal verlopen.

Wat me wel opvalt is dat de site van F1time op een aantal plekken slecht of zelfs niet werkt. Bij het kiezen van een livery krijg ik steeds een foutmelding en ziet het scherm er na een lange laadtijd erg vreemd uit. Verder nog wel wat mankementen tegen gekomen, maar dat hoort er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hey Joss,

Kun je mij even toevoegen in C3G2?
SideSwipe - Johan Oosting

Tnx! :)

En wat een teleurstellend begin van mijn seizoen zeg... Mooie is wel, het kan alleen maar beter gaan :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zozo weer een nieuwe, maar ff een verkapt tvp :p

Komende race ziet er goed uit. practice kom ik redelijk mee, ondanks dat de brakes zowat nul zijn en de hydraulics al naar de test helemaal weg waren :p

M'n rijder begint ook irri te worden op 24 rondes iets van 3 perfect laps en 5 near perfect laps :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:02

Distortion

Bottle to Throttle

Yisc schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:49:
Ik ben sinds gister ook actief in F1time en zit in C4G2.
Uiteraard valt er voor mij nog heel veel te ontdekken en dus zal het nog wel even duren voordat alles op rolletjes loopt. In mijn eerste kwalificatie een P6 gehaald op een veld van 9 dus dat is redelijk. Nu maar afwachten hoe de race maandag zal verlopen.

Wat me wel opvalt is dat de site van F1time op een aantal plekken slecht of zelfs niet werkt. Bij het kiezen van een livery krijg ik steeds een foutmelding en ziet het scherm er na een lange laadtijd erg vreemd uit. Verder nog wel wat mankementen tegen gekomen, maar dat hoort er allemaal bij.
Dat probleem had ik ook, maar na het instaleren van firefox geen last meer van, werkt perfect. Je kan even een snelkoppeling maken met als startpagina F1time.com, en klaar is kees.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
  • Laatst online: 13-01 06:27
Ben nu flink aan het stoeien met de instellingen met mijn wagen maar mijn DQP in vrije training blijft altijd op 0% bij wat voor instellingen ik het ook doe. Heb iemand daar tips. Heb 85% van de DQP er in gegooid op gelijke basis etc. maar het blijft steeds op 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 18:10
Hmmm voor volgende race neem ik grote risico. 11mm op Inters... 10mm ging goed. Maar voor 11mm ben ik bang dat Inters het niet gaan redden. Tot nu toe goede samenwerking met mijn teammate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
Ik snap ook nog niet de grafieken die je onder de pagina ziet bij afstelling wagen. help :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje, wil je je post verwijderen? Deze data is dus niet toegestaan (waarmee ik niet zeg of het klopt of niet klopt).

@moffermn : Je rijdt waarschijnlijk op een bijzonder circuit, probeer te achterhalen wat er zo bijzonder aan is. Ik kan je verzekeren dat het geen bug is. De grafiek rechts op de vrije trainingspagina geeft je DQP (gele lijn) en rondetijd (blauwe lijn) aan.

Edit: of bedoel je de balken? Die geven de ideale afstelling per sector aan. Ga er eens met je muis op staan, dan zie je wat de bedoeling is.

[ Voor 67% gewijzigd door Joss op 24-11-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
Ik rij op MONZA italia. en ik ga er over heen maar snap nog niet wat ik moet doen. : :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
moffermn: Lees de rules en de topics is door, en denk logisch na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De P zit er weer op denk ik :P Eerste rondje 93% DQP, zelfde coureur als vorig seizoen en het was toen één van de laatste 3 races, dus dan is alles zo'n beetje hetzelfde he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo, P, WU en Q gedaan. Net als Joss meteen eerste rondje een geweldige DQP :D Zelfde coureur, vorig seizoen ook hier geraced op Kyalami en ook nog 's met dezelfde banden + dezelfde wear indicator. Dat betekent dat ik tot op de ronde nauwkeurig kan voorspellen hoe het met wear gaat tijdens de race, waardoor ik een nogal riskante tactiek aandurf *D Vorige race ging dit ook prima: ik kon goed meekomen en had slechts 3 rondjes (1x1 en 1x2) wear :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:38:
Zo, P, WU en Q gedaan. Net als Joss meteen eerste rondje een geweldige DQP :D Zelfde coureur, vorig seizoen ook hier geraced op Kyalami en ook nog 's met dezelfde banden + dezelfde wear indicator. Dat betekent dat ik tot op de ronde nauwkeurig kan voorspellen hoe het met wear gaat tijdens de race, waardoor ik een nogal riskante tactiek aandurf *D Vorige race ging dit ook prima: ik kon goed meekomen en had slechts 3 rondjes (1x1 en 1x2) wear :)
Riskante strategie :s

2 en 3 stopper is totaal niet riskant voor de banden en een 1 stopper ga je denk niet doen :)

Dqp is zeker super, had in het begin een klein foutje gemaakt, maar na de correctie weer netjes een dqp van 99%

Mario is trouwens maar 0.1s sneller, ziet er dus goed uit of hij moet een compleet andere strategie hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 25-11-2007 15:41 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
Ik kan ook toegevoegd worden aan het lijstje met GoT'ers :)
Ben niet actief in dit topic (postend), maar probeer het wel bij te houden met lezen.
Ben actief in C4G22, sinds halfweg vorig seizoen ongeveer.

Momenteel in Q net achter mede-GoT'er Sleepie.

Helaas niet echt veel mensen actief in deze competitie :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
BM schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:49:
Ik kan ook toegevoegd worden aan het lijstje met GoT'ers :)
Ben niet actief in dit topic (postend), maar probeer het wel bij te houden met lezen.
Ben actief in C4G22, sinds halfweg vorig seizoen ongeveer.

Momenteel in Q net achter mede-GoT'er Sleepie.

Helaas niet echt veel mensen actief in deze competitie :(
En de naam is? Maykel Melis of Bart Verbruggen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 25-11-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:40:
[...]

Riskante strategie :s

2 en 3 stopper is totaal niet riskant voor de banden en een 1 stopper ga je denk niet doen :)

Dqp is zeker super, had in het begin een klein foutje gemaakt, maar na de correctie weer netjes een dqp van 99%

Mario is trouwens maar 0.1s sneller, ziet er dus goed uit of hij moet een compleet andere strategie hebben.
Mijn DQP is 98%, maar dat varieert wat, dus het is weer afwachten wat het wordt... Volgens mij moet je trouwens 's naar de temperaturen kijken na 20 minuten :* Volgens mijn Excel-sheet is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Argh echt een bagger qualification gereden, lijkt erop dat ik nu al afhaak Joss :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ach, mijn Q was ook drama, komt in de race wel weer goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:13:
Argh echt een bagger qualification gereden, lijkt erop dat ik nu al afhaak Joss :D
Das balen, alhoewel ik niet volledig doorheb waarom je mij aanspreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Joss, kan je me nog toevoegen aan C3G5
Ik rij samen met Reamon van Ruiswijk in een team.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

@ rene

hmmmm.....leuk dat onze sheets verschillen.....die van mij geeft aan dat 2 stopper met gemak kan.
En dit is ook al eens gelukt met nog hogere temperaturen dan de temp van na 20 minuten.

Maar das ook het leuke van het spelletje, iedereen heeft net iets andere data.
De ene keer neem je een juiste beslissing de andere keer ben je net iets te optimistisch :)

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
GrumpyGamerDad schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:21:
Joss, kan je me nog toevoegen aan C3G5
Ik rij samen met Reamon van Ruiswijk in een team.
*** Als je in de startpost wilt, vermeld dan je naam (die je gebruikt op F1Time enCxGxx ***

ik heb geen zin om het iedere keer op te gaan zoeken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
Joss schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:55:
[...]

En de naam is? Maykel Melis of Bart Verbruggen? :)
Maykel Melis it is :)

Dat had je al gevonden zag ik

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 25-11-2007 18:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:X

Rijdt je teamgenoot doodleuk 0.912 van je (ex)pole-quali tijd af :| Ff PM gestuurd of hij licht was, niet dus, gewoon even zwaar/licht als mij. :|

Bijna 1 seconde sneller :D

http://www.f1time.com/sta...type=qualify&league_id=28

Verschil tussen mij en de #3 is ook minimaal, en hij kan nog 3 rondjes :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:43:
@ rene

hmmmm.....leuk dat onze sheets verschillen.....die van mij geeft aan dat 2 stopper met gemak kan.
En dit is ook al eens gelukt met nog hogere temperaturen dan de temp van na 20 minuten.
Wat? Op mediums? :X
Maar das ook het leuke van het spelletje, iedereen heeft net iets andere data.
De ene keer neem je een juiste beslissing de andere keer ben je net iets te optimistisch :)
True, we zullen zien. Hoe dan ook: dit wordt een informatieve race, net als de vorige en die daarvoor :) Dit seizoen hoef ik niet te promoveren, dus ik kijk ff hoe het gaat als ik risico's ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grapjas.....bij die temperaturen denk je niet eens aan mediums of je moet een 5 of 6 stopper willen doen :p

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Gaarne toevoegen aan startpost: Sjoerd Rosdorff , C4G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:58:
[...]

Das balen, alhoewel ik niet volledig doorheb waarom je mij aanspreekt :P
Volgens mij houd jij het record voor overwinningen en pole positions van GoT (in C3) dus tja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
C2 is toch even andere koek...

Na fluitend door C4 en C3 gereden te zijn was ik erg gelukkig met mijn P13 vorige race... |:(

Goed, het blijkt nu duidelijk dat ik e.e.a. mis qua ontwikkeling in mijn auto en team, de zeepkist is nogal overgewicht en qua efficiency is het niet ook geen toppertje, hopen dat ik een puntje kan halen dit seizoen om degradatie te voorkomen. Ik hoop dat ik een punt kan halen, momenteel ziet het er erg lastig uit vanwege een hele zware engine (Honda works), designuren die verdeeld worden over minder relevante onderdelen om de balans qua efficiency verdeeld te houden, en mijn bejaarde driver natuurlijk...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik heb hetzelfde probleem als Sander.
Maar 7 races in C4, en dan direct van C3 naar C2. Maar i.p.v een bejaarde heb ik een brookie die zijn eerste rijles nog moet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 08:10
Joss schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:47:
[...]

*** Als je in de startpost wilt, vermeld dan je naam (die je gebruikt op F1Time enCxGxx ***

ik heb geen zin om het iedere keer op te gaan zoeken hoor :P
sorry hoor maar staat in mijn handtekening (michel Schatens C3G5)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:12:
Grapjas.....bij die temperaturen denk je niet eens aan mediums of je moet een 5 of 6 stopper willen doen :p
Watch me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen we hier een leuke sidebet verwachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:35:
[...]

Volgens mij houd jij het record voor overwinningen en pole positions van GoT (in C3) dus tja.. ;)
Ohja, das waar :P Alhoewel er vast iemand fluitend door een C4 is gegaan met 2 tegenstanders :)
GrumpyGamerDad schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:31:
[...]

sorry hoor maar staat in mijn handtekening (michel Schatens C3G5)
En wat als ik signatures uit heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Uit de OP:
Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers
Volgens mij moeten dat er 64 zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss is vast in de war met klasse 5, waar heel even sprake van was :)

Ben verwoed aan het mailen met Bart over onze bandenstrategie, hij heeft nog niet zoveel vertrouwen in mijn bandensheets in Excel :P Vorige race had ik het toch prima voor elkaar, volgens mij :) Deze race is nog veel trickier, maar toch denk ik echt dat ik het ga halen :P

[ Voor 73% gewijzigd door Grrrrrene op 26-11-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sempy schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:39:
Uit de OP:

[...]

Volgens mij moeten dat er 64 zijn. ;)
'2*2 = 4, 4*4 = 16, 16*16 = ?

Denk niet dat hij in de war is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zoooo, ben ik weer. Ff een weekendje weg geweest en de race relive gezien... om te huilen: raakte na een paar ronden een vleugel kwijt doordat dhr Casper Romkes me aantikte en de rest van de race was het een plof festijn. Resultaat, een rotklassering en ik loot nu voor de cup m'n teammate Dauthi, meteen dus teamkannibalisme :s

Zal zo maar weer eens kijken wat we kunnen doen voor de komende race...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Anoniem: 215116 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:53:
[...]

'2*2 = 4, 4*4 = 16, 16*16 = ?

Denk niet dat hij in de war is ;)
256 groepen zou betekenen dat er maximaal 256 x 3 = 768 managers naar C3 kunnen promoveren en in C3 zitten er 16 x 30 = 480.

Bij 64 C4's promoveren er maximaal 192, wat neerkomt op 12 per groep (oftewel p19 en lager is de klos)

Het rijtje wordt dus: 1, x4 =4, x4=16, x4=64

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 26-11-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm bleek ik dus lekker mn data kwijt te zijn van de race van vandaag. Dus meteen hadden alle anderen weer een streepje voor. Maargoed vond vrijsnel een DQP waar ik me tevreden kon stellen.

Niettemin toch weer een prima Q gedraaid, wederom een snel rondje in het laatste rondje eruit geperst :D

Voor de duidelijkheid brid ik heb een andere strategie dan Rene ;) Dus tot de race mag je lekker puzzelen welke dat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sempy schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:20:
[...]

256 groepen zou betekenen dat er maximaal 256 x 3 = 768 managers naar C3 kunnen promoveren en in C3 zitten er 16 x 30 = 480.

Bij 64 C4's promoveren er maximaal 192, wat neerkomt op 12 per groep (oftewel p19 en lager is de klos)
Touche ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Anoniem: 133390 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:22:
hmm bleek ik dus lekker mn data kwijt te zijn van de race van vandaag. Dus meteen hadden alle anderen weer een streepje voor. Maargoed vond vrijsnel een DQP waar ik me tevreden kon stellen.

Niettemin toch weer een prima Q gedraaid, wederom een snel rondje in het laatste rondje eruit geperst :D

Voor de duidelijkheid brid ik heb een andere strategie dan Rene ;) Dus tot de race mag je lekker puzzelen welke dat is :P
Uitgaande van eigen info en wat rene vertelde op f1:
rene 2 stop hard met ergens een te lange stint en anders is ie echt traag.
En ik vermoed dat jij op een 3 stopper zit of je moet iets hebben geupdate of ik heb een grote fout gemaakt

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hehe, ik zeg niks. Maar Bluepanther is niet overtuigd van m'n Excel-sheet geloof ik :P Ik heb er ook nog niet 100% vertrouwen in (je weet nooit of Tadas tussentijds wat heeft veranderd en banden ineens sneller slijten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brid schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:33:
[...]

Uitgaande van eigen info en wat rene vertelde op f1:
rene 2 stop hard met ergens een te lange stint en anders is ie echt traag.
En ik vermoed dat jij op een 3 stopper zit of je moet iets hebben geupdate of ik heb een grote fout gemaakt
We laten je mooi even gissen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, een voorlopig 3e tijd neer gezet (van de 15). Erg tevreden, verwacht dat er niet meer dan 3 mensen onderdoor gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Hier voorlopig 4e op de grid. Ziet ernaar uit dat dit mijn beste kwalificatie gaat worden :*). Qua strategie wordt het ook wel een interessante race:

0-16 min: Mooi zonnetje
16-1.04min: 5mm regen
1.04-einde: Zonnetje

Ben benieuwd wat voor verschillende strategieën we zullen zien deze race. Wel balen dat ik in de 1e ronde van de cup tegen m'n teamie sta.Kennelijk een got trekje gezien Dauthi en Luuk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 26-11-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mooie race vandaag :)

uiteindelijk 4e in de quali, en bij de finish ook :)

Teamgenoot 3e :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Alleen jammer dat ik me :r voel.... Ik ben al 3 dagen ziek, en doe alleen de noodzakelijke werzaamheden, om daarna m'n bed weer in te duiken. Ik zal nog proberen om mezelf op de grid te zetten tussen het :r door...
Het vervelende in dat ik gisteravond een berichtje kreeg van Roeloffie of ik zijn P/WU alvast wilde doen, hij weet niet of hij er op tijd weer is uit Dusseldorf, zit daar al vanaf zaterdag vanwege een storing....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Betershap, wel een echte die-hard erg ziek en toch om 7 uur de racing day post doen.

Hulde

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Beterschap André :*

Denk je eraan dat je netjes toestemming vraagt om zijn account te beheren en hij ook? Beetje zuur om beiden gebanned te worden voor accountsharing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Beterschap :>

Ben afgezakt naar P4, maar ook dat is nog ver boven verwachting :) Inmiddels 22 man gekwalificeerd, denk dat er nog maar 2 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Beetje tegenvallend inmiddels afgezakt tot 8ste op de grid, opeens mensen die nog niet zo heel snel waren de eerste twee races die nu ineens voor me staan. Nou doet een Q me niet zoveel en moeten we het uit de race gaan halen maar geeft me toch wat meer onzekerheid dan de laatste twee races.

Vooral omdat mijn teamgenoot die beide vorige race dominant won ook 4de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik sta weer op de voorlopige pole. Ik ga er niet vanuit dat daar nog iemand onderdoor gaat gezien de grootste concurrent allemaal al gereden hebben. Dat zou betekenen dat ik mijn 3e pole op rij pak. 8) :D

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Requiem19 schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:42:
Ben benieuwd wat voor verschillende strategieën we zullen zien deze race. Wel balen dat ik in de 1e ronde van de cup tegen m'n teamie sta.Kennelijk een got trekje gezien Dauthi en Luuk :)
Heb je een tegenstander die tot nu toe altijd binnen 15 rondjes uitvalt is het weer niet goed. ;)

Ik zelf sta slechts negentiende, maar ik verwacht dat er wat mensen ultralicht gekwalificeerd staan vanwege de regen na een kwartier. Waarschijnlijk toch wat rekenfoutjes die te vroeg de pits in moeten. Dat lijkt me nl. de enige mogelijkheid waardoor iemand met een ford-motor en een van de mindere coureurs zich top 8 kwalificeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 30-05 18:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Hmmm, beetje tegenvallende dqp van 91 %.... maar wat ik ook probeerde kreeg hem niet hoger. Inmiddels afgezakt naar P13 in de Q, slechtste resultaat tot nu toe (owkeej, heb nog alle kans het nog slechter te doen dus wie weet :P). Buenos Aires.... bah baan.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn Jos Verstappen heeft het weer prima gedaan.
25ste van de 25. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

3 races gehad in C4G14, 3 overwinning behaald. Gaat de goeie kant op om snel weer terug te zijn op C3 niveau en daar vervolgens te blijven.

Sta tevens alweer op pole position voor de 4e race.

Hup ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat je pole hebt op de dag na de laatste race is natuurlijk redelijk nietszeggend, maar ik zie dat je al een seconde voorsprong hebt op de nummer 2 :o Dat is het verschil dat in c3g9 tussen de nummer 1 en 18 zit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
The_DoubleU schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:50:
Mijn Jos Verstappen heeft het weer prima gedaan.
25ste van de 25. |:(
Lig je iig na de eerste bocht alweer 20e als het echt Jos Verstappen is ;)

2sec is bij ons het verschil tussen de #1 en niet bestaand :P Ons verschil is 1.6sec op 23 man :o

[ Voor 16% gewijzigd door Joss op 27-11-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:52

GaMbiNo

1337

Ik ben 22e in C3G9 op 1,3 sec van de #1. -O-
Kon alweer niet een echt hoge DQP krijgen. Wil niet echt tot dusver dit seizoen.
Afgelopen race vloog er na 4 ronden al een stuk van de voorvleugel af. Hopelijk rij ik hem vanavond wel normaal uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sempy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:20:
[...]

Heb je een tegenstander die tot nu toe altijd binnen 15 rondjes uitvalt is het weer niet goed. ;)

Ik zelf sta slechts negentiende, maar ik verwacht dat er wat mensen ultralicht gekwalificeerd staan vanwege de regen na een kwartier. Waarschijnlijk toch wat rekenfoutjes die te vroeg de pits in moeten. Dat lijkt me nl. de enige mogelijkheid waardoor iemand met een ford-motor en een van de mindere coureurs zich top 8 kwalificeert.
Mmjah, voor mij is het wel goed dat ik tegen jou uitkom in de cup, als je je huidige trent tenminste voortzet ;). Maar vindt het niet leuk dat er maar 1 van ons twee doorgaat naar de volgende ronde natuurlijk.

Wel apart dat Marius op P8 staat. Snap sowieso niet dat je voor de Ford motor kiest? Maar kan me ook niet voorstellen dat hij na 5 rondjes alweer binnen is.

Bij ons is het verschil tussen P1 en P21 deze race slechts 8 tiende. Dat is echter wel heel extreem..

[ Voor 15% gewijzigd door Requiem19 op 27-11-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Zo, eindelijk weer eens thuis, na een aantal dagen alleen maar duits gehoord te hebben. Er had weer eens een duitser aan een knopje gezeten, en de complete installatie in de soep laten lopen...

Heb net snel m'n ding ff gedaan, en heb em op de 6e plek gekwakt.. Nu maar hopen dat ik niks verprutst heb...

Good racing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ik ben best wel nieuwsgierig naar de kans op failures in verhouding tot de DRP... lage DRP grote kans op failures?? Je ziet namelijke veel vaker (ik zeg dus neit alleen maar) failures bij de mensen die lager op de grid staan vanwege lagere DRP... hmm interesting moet ik toch eens in de gaten gaan houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:

[...]

Lig je iig na de eerste bocht alweer 20e als het echt Jos Verstappen is ;)

2sec is bij ons het verschil tussen de #1 en niet bestaand :P Ons verschil is 1.6sec op 23 man :o
Tussen onze #1 en #24 zit zelfs < 1.5s verschil *D
Anoniem: 32226 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:27:
Ik ben best wel nieuwsgierig naar de kans op failures in verhouding tot de DRP... lage DRP grote kans op failures?? Je ziet namelijke veel vaker (ik zeg dus neit alleen maar) failures bij de mensen die lager op de grid staan vanwege lagere DRP... hmm interesting moet ik toch eens in de gaten gaan houden denk ik.
Ik hoop het, sta met 99% DQP op de grid *D Ik hoop nu eindelijk ook 's een 100%DRP te halen, maar ik vrees een beetje dat ik uit ga vallen. Ik weet niet waarom, maar 't is zo'n vervelend voorgevoel :o
Anoniem: 231918 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:02:

Heb net snel m'n ding ff gedaan, en heb em op de 6e plek gekwakt.. Nu maar hopen dat ik niks verprutst heb...

Good racing!
Moest dat nou? :(

:P

p10 dus voorlopig, 't Is weer drama :( Gelukkig kun je redelijk inhalen op dit circuit, zodat ik iig wat plekken hoop goed te maken. Als het waar is dat Tadas de uitvalkans verkleind heeft, is de lol in het racen ook weer terug. 't Is echt niet grappig om 3e te worden dankzij 3 problemen voor je en vervolgens, mocht je uitvallen, ook nog 's 8 uitvallers achter je te hebben ofzo :Z

[ Voor 65% gewijzigd door Grrrrrene op 27-11-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Een schandalige P25 van de 26... Ik krijg op Brands Hatch de DQP maar niet boven de 85%! :X

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Nou, ik ga uiteindelijk van start vanaf P10... genoeg mogelijkheden om er eerst 3 bij de start te grazen te nemen (as usual) en dan hopelijk met de goede strategie nog wat lui te pakken... wordt nog leuk met een enorme diversiteit aan strategieën in onze groep volgens mij...

Doel: top 5 / verslaan Dauthi in de cup (sorry teammie) (mits ik dit keer geen vleugel verlies)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Weet iemand hoe het trouwens zit met de balance bug?

Krijg je nog steeds te zien wat je saldo na de race is als je office dicht gaat?

Heb wel weer zin in de race. Sta op p3 met 0.099 achter de nummer 1, strategie is histories gezien de juiste. Dus hoop goed mee te komen en een podium plek te pakken.

Nu maar hopen dat de auto heel blijft aan de dqp en de staat van de auto kan het niet liggen

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Balancebug is er idd nog.

Ben 6e geworden in mn 3e C2 race. Het was spannend tot de laatste seconde. Nummer 4 tot nummer 8 binnen 1.4sec gefinisht. Had dus zomaar 4e kunnen zijn, maar ook zomaar 8e.

Ben dus opzich best tevreden, alleen door strategie wel een eigenlijk zekere 5e plek verloren. Maargoed, 3x in de punten, 10 punten nu. Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 21:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

En... weer een uitval :/ Dat maakt nu 3 achter elkaar.. Zucht... Zo gaat het nog leuk worden dit seizoen...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Woei, m'n bandenstrategie is geslaagd, wat dus betekent dat m'n Excel-sheet ontzettend betrouwbaar is *D Helaas geen wear gehad, wat me dus geen extra info geeft, tenminste: niet echt veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
_/-\o_ _/-\o_ 3e! _/-\o_ _/-\o_

M'n eerste podium in C2, eindelijk de Champagne kunnen ontkurken op het podium :). Was een interessante race, waarbij 1 iemand het voor elkaar kreeg om bijna 48 minuten lang op intermediates te rijden en zo mijn 2e plek veroverde, afgezien van dat ging het gewoon super. Snelheid was goed, strategie, in samenwerking met Sempy ontwikkelt, ging ook prima en zie daar het resultaat.

Ik sta nu zelfs 4e in het kampioenschap. Boven verwachting kan ik wel zeggen. Aan de andere kant zit het allemaal zo dicht bij elkaar. De nr 10 lag volgens mij niet meer dan 30 seconde achter op mij.. dus elke race zal alles moeten kloppen willen er punten blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 18:10
Mooie 12e plek bemachtigt. Alleen sta ik wel voor een groot raadsel. Mijn drivers beste skill is "Starting". Nu komt dat bij mij niet in me op om te denken: Starting betekent dat je slecht begint en later pas goed gaat rijden. Maar toch gebeurt dat. Want de 1ste helft van de race reed ik van Q14 naar 24ste superslechte tijden. En 2e helft rijd ik ubersnel en heb de 4e snelste tijd neergezet.

Wat denken jullie dat "Starting" doet? Want bij mij is het het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:39:
Mooie 12e plek bemachtigt. Alleen sta ik wel voor een groot raadsel. Mijn drivers beste skill is "Starting". Nu komt dat bij mij niet in me op om te denken: Starting betekent dat je slecht begint en later pas goed gaat rijden. Maar toch gebeurt dat. Want de 1ste helft van de race reed ik van Q14 naar 24ste superslechte tijden. En 2e helft rijd ik ubersnel en heb de 4e snelste tijd neergezet.

Wat denken jullie dat "Starting" doet? Want bij mij is het het tegenovergestelde.
Starting is alleen van toepassing op de eerste 10 seconden. De start dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Laaste race was echt spannend.

De winnaar van de vorige race leek veelste snel voor mij en Bluepanther.
Maar deze bleek uit eindelijk op een 4 stop strategie te zitten.

In de laatste stint lap 56 - 72 was het verschil tussen Blue en mij minimaal, maar hij liep wel iets uit.
De laatste ronden liepen uit op een boost battle, maar ik kwam helaas wel net 0.3s te kort op de finishline, maar pikte nog wel net de fastest lap onder blue's neus vandaan _/-\o_

Helaas word de komende race niet zo spannend, heb een paar grote fouten gemaakt en het resultaat is er in de qual ook naar, kom 0.8s te kort op degene die afgelopen race 4de werd :X

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vond je al zo ver terug staan op de grid, maar ik vermoedde dat je op harde banden een 1-stopper ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Helaas, niet mijn 2e overwinning op rij. Wel mijn 3e podium van het seizoen. Na een goede start vanaf pole kon ik voor de eerste pitstop ongeveer 5s weglopen. Mijn concurrent had een pech dag en was na 5 ronden al afgeschreven voor punten. Helaas was mijn strategie niet de goede om te winnen. Ik stond op een 3-stopper medium maar de winnende strategie bleek een 2-stopper te zijn. Ik neem aan dat men dit op hard tyres heeft gedaan want een 2-stopper op medium was in mijn ogen onmogelijk. Uiteindelijk 3e geworden op minder dan 5s dan de winnaar. Met in het achterhoofd dat ik een pitstop extra heb gemaakt dan de gehele top 10 is dit niet zeer slecht. Ik sta nu ook in mijn eentje aan kop maar het blijft spannend. 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

wat een kutrace zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kort maar krachtig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Zo, alive, maar nog niet kicking :N
Race van gisteren was niet slecht, ondanks de wat mindere voorbereiding. Met een naar mijn mening redelijke strategie van een 12e plek in qualli naar een 4e plek gereden.

Wat mij trouwens opvalt dit seizoen is de snelheid/betrouwbaarheid van de toyota motoren. Als ik bij mij in de groep kijk, en bij roeloffie (de alom veelbesproken C3G9 hier), zie ik gewoon dat het de snelste en bijna de betrouwbaarste motoren zijn. Afgelopen seizoen was de betrouwbaarheid van de mercedes 94%, en die plofte me eigenlijk al te vaak. Hoe kun je nou goede keuzes maken als bubblefiets ieder seizoen de zooi aanpast. Ik ging voor betrouwbaarheid qua motor(mercedes, 99%), maar ik had dus net zo goed 8 ton per race kunnen besparen en de Toyota(89%) kunnen nemen, die schijnbaar niet onder doet qua betrouwbaarheid 8)7

FF een vraagje over de bandjes, de michellin heeft bij de wear een getal staan, is dat getal de bepalende factor van de tirewear? m.a.w., als je bij een ander merk band dat getal door testen op het zelfde niveau krijgt, gaan beide banden dan even lang mee? (rare vraagstelling, maar kan het ff niet anders verwoorden, nog steeds watten in m'n kop :O )

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

De veronderstelling over de wear is correct.

Het betrouwbaarheids verhaal is inderdaad apart......bij ons in de groep heeft iemand in 3 races al 2 keer zijn Merc opgeblazen :)

Maar tadas is weer aan het spellen met de random failures.....1ste en 2de race waren failures zowat een zekerheid. Nu na klachten op het forum komen ze zowat niet meer voor.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
lol rondje 29 van training nog maar 71% rondje 30 ineens 94% pjew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Rpol schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:29:
lol rondje 29 van training nog maar 71% rondje 30 ineens 94% pjew :)
hehe als je dat invervolg al na 9 rondjes voor elkaar kunt krijgen :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hehehe, doet me toch vermoeden dat je het DQP-zoekverhaal nog niet helemaal onder de knie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou blij met me eerste overwinning in c3. Was even wachten maar in me 3e seizoen eindelijk me overwinning.

Je staat inderdaad verdomd laag in de Q brid, probeer je ons niet op verkeerde been te zetten? :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.