Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 133390 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:34:
Nou blij met me eerste overwinning in c3. Was even wachten maar in me 3e seizoen eindelijk me overwinning.

Je staat inderdaad verdomd laag in de Q brid, probeer je ons niet op verkeerde been te zetten? :P
Ik zou hem ook niet vertrouwen ;)
En gefeliciteerd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die doet gewoon stiekem een 1-stopper op harde banden met 150L in z'n tank :Y) En wij straks maar denken: "Stopt die kerel nog 's of wat?" :P Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen in de race, Bluepanther: heb jij daar nog ideeën over? Doe ff ingame message aub :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Grrrrrene schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:55:
Die doet gewoon stiekem een 1-stopper op harde banden met 150L in z'n tank :Y) En wij straks maar denken: "Stopt die kerel nog 's of wat?" :P Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen in de race, Bluepanther: heb jij daar nog ideeën over? Doe ff ingame message aub :P
dat mag ook hier wel hoor ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Pfffft de volgende race is op het prachtige oude hockenheim... helaas had ik in eerste instantie problemen met de DQP.. toen een rotQ met een redelijke rottijd.... daarna kwam ik er na overleg met mijn teamgenoot achter dat de gekozen bandenstrategie niet gaat werken zonder ploffende bandjes... en dus een extra stop... volgende race zal wel geen punten worden ... *zucht* ik denk ook dat een aardig aantal mensen al een motor upgrade gepakt hebben.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

;) in your dreams. Ga morgen de P doen dus dan kan ik wat meer zeggen.

En bedankt Joss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 133390 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:42:
[...]

;) in your dreams. Ga morgen de P doen dus dan kan ik wat meer zeggen.

En bedankt Joss.
Heh, jammer. Dacht wacht het stilletjes af :)

Kan iemand me vertellen wat eigenlijk de reden was dat de bridgestones weg zijn. Was nu al de tweede race (van de drie) dat ik op mijn bek ging omdat ik geen data van de michilins heb. (en niet zo klein beetje onderuit gegaan ook)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

j1nx schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:43:
[...]

Heh, jammer. Dacht wacht het stilletjes af :)

Kan iemand me vertellen wat eigenlijk de reden was dat de bridgestones weg zijn. Was nu al de tweede race (van de drie) dat ik op mijn bek ging omdat ik geen data van de michilins heb. (en niet zo klein beetje onderuit gegaan ook)
Omdat Tadas weinig heeft veranderd in het tussenseizoen en anders iedereen voor de bridgetones had gekozen aangezien iedereen nu wel weet wat het verschil is met de michelins en ze op alle fronten superieur waren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Joss schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:43:
[...]

Ik zou hem ook niet vertrouwen ;)
En gefeliciteerd trouwens :)
pfffff wat een vertrouwens in mij.
Ik sta niet op de strategie die rene aangeeft.
Gat is inderdaad groot, maar vermoed dat er toch een paar een 3 stopper gaan proberen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 06:27
Heb eindelijk een beetje uitgevonden hoe je je dqp moet berekenen nu nog ff uitvinden hoe het moet met de DRP whoohoo rond de 70%btw (dqp)

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je weet hoe je DQP moet berekenen (kan ik me niet voorstellen), is DQP --> DRP toch eitje? :o

• moffermn
ja berekenen ik heb door hoe het gedeeltelijk werkt!
En wordt me eerste echte rees.

• Joss
moffermn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:38:
ja berekenen ik heb door hoe het gedeeltelijk werkt!
En wordt me eerste echte rees.
Erg knap dat je voor je eerste echte race al weet hoe je DQP kunt berekenen, ik ben er na 67 races nog niet achter en 99.99% van de F1Timers ook niet denk ik ;)

Ik denk dat je een verkeerde woordkeus gebruikt. DQP berekenen je namelijk waarschijnlijk niet, maar die probeer je uit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:45:
[...]
Erg knap dat je voor je eerste echte race al weet hoe je DQP kunt berekenen, ik ben er na 67 races nog niet achter en 99.99% van de F1Timers ook niet denk ik ;)
Ik bereken de DRP nog steeds hetzelfde als voor mijn eerste race (ik denk dat hij dat bedoeld). Mijn DRP was toen wel vrij laag, maar dat kwam omdat ook mijn DQP heel laag was.

De setup kan ik inmiddels redelijk berekenen, maar niet zonder te testen (wat ik wel zou kunnen denk ik als ik wist wat jij weet over sharpness en dynamics van de circuits). Dan nog een "berekening" voor de DQP en je kan de hele vrije training overslaan.

/▌

• Joss
Lees zijn bericht eens, dan weet je waar het over gaat ;)

Overigens is mijn sharpness/dynamics theorie sinds "de bug" niet accuraat meer. Geeft nog wel een goede marge, maar niet meer zoals het was.

[ Voor 55% gewijzigd door Joss op 29-11-2007 16:12 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:11:
Lees zijn bericht eens, dan weet je waar het over gaat ;)
Ok een berichtje terug. Tja, dan weet ik ook niet wat hij heeft berekend :)
Overigens is mijn sharpness/dynamics theorie sinds "de bug" niet accuraat meer. Geeft nog wel een goede marge, maar niet meer zoals het was.
Ik denk dat de berekening zelf niet veranderd is sinds de bug, ik verwacht eigenlijk dat alleen de getallen waar je mee moet rekenen aangepast zijn. Maar ik heb nu mijn "historische data" weer om op terug te vallen, alleen heb ik nog niet op circuits gereden waar ik vorig seizoen na de bug ook op gereden heb.

/▌

• Joss
Marzman schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:22:
Ik denk dat de berekening zelf niet veranderd is sinds de bug, ik verwacht eigenlijk dat alleen de getallen waar je mee moet rekenen aangepast zijn.
Ik vrees dus dat dat niet zo is, omdat mijn theorie (die 99% accuraat was), nu nog maar 85-90% accuraat is (met de nieuwe data).

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 29-11-2007 16:26 ]

• moffermn
Ben nu met me race bezig en ik krijg continu klap banden wat kan je daar tegen doen? heb Continentals

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

moffermn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:31:
Ben nu met me race bezig en ik krijg continu klap banden wat kan je daar tegen doen? heb Continentals
Eerder een pitstop maken of zorgen dat je DRP hoog is :P

Ik sta voor het eerst dit seizoen niet op de pole :( Op dit moment bezet ik slechts een 3e positie en de helft van het veld moet nog rijden. Ik vrees het ergste :X

iRacing

• moffermn
Ben niet gefinished maar sta hoogstwaarschijnlijk wel op de podium. Heb een hydrolics failure :( helaas.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zo, ik heb deze race maar eens de jaarlijkse monocoque update besteld, volgende race de volgende grote uitgavepost, nieuw chassis. Gelukkig doe ik die allebei maar eens per jaar ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Sanderrr
Vraagje, hoeveel geeft iedereen hier gemiddeld per race eigenlijk uit aan nieuwe onderdelen? Ik ongeveer 2 miljoen...

• Joss
SanderF1 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:38:
Vraagje, hoeveel geeft iedereen hier gemiddeld per race eigenlijk uit aan nieuwe onderdelen? Ik ongeveer 2 miljoen...
Kon ook wel bij je vorige post he ;) Ik ongeveer 1.1 miljoen per race.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:02
1,7 Milj. Per race.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb afgelopen 2 races 1,1 mln uitgegeven, maar dat komt ook omdat ik in een race vrij snel uitviel. Ik denk dat ik dit seizoen ook rond de 1,1 mln per race zit (vorig seizoen was dat nog veel meer en met de updates van dure onderdelen zal dat ook dit seizoen hoger uitpakken).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 29-11-2007 18:58 ]

/▌

• Grrrrrene
  • Niet online
1 tot 1.5M, maar meestal kan ik het met 1M redden :)

• Sanderrr
Wow, goedkoop :| Ik vervang iedere race suspension, wings, brakes, hydraulics en electronics, doen jullie minder onderdelen vervangen of moet ik eens serieus op de kosten gaan designen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderF1 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:32:
Wow, goedkoop :| Ik vervang iedere race suspension, wings, brakes, hydraulics en electronics, doen jullie minder onderdelen vervangen of moet ik eens serieus op de kosten gaan designen?
Ik vervang ook elke race de brakes, meestal de wings en iets minder meestal (om de drie races ofzo) de suspension en hydraulics. Electronica gaat echt superlang mee zonder repairs (zijn ook de kosten niet, maar waarom zou je het vervangen als het niet nodig is).

/▌

• Sanderrr
Hoeveel % is jouw auto dan aan het begin van de race?

• Grrrrrene
  • Niet online
SanderF1 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:32:
Die vervang ik ook iedere race ja en dat is ongeveer 1-1.1M, zoals Joss ook zegt. Goed, met de reset is het weer iets duurder geworden, maar goed :)

Bij de balance van deze week staat: Factory -1,078,819

Dat is voor suspension, rear wing, hydraulics, front wing, electronics en brakes :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2007 20:53 ]

• SideSwipe
  • Laatst online: 18:05

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik moet telkens een nieuwe auto kopen omdat mijn coureur niet op het asfalt kan blijven :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

hahaha wat is dit nu weer in deze race. Ik sta een seconde voor op de nummer 2... Het gat naar de nummer 5 is 2 seconden al, wat ontzettend vreemd zeg.

Najah het zal wel, eens kijken of mijn belabberde 2e plek van vorige race nu goed gemaakt kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

En ja hoor, we zijn weer op het punt beland dat er motorupgrades gedaan zijn. Er melden zich opeens andere mensen in de top 10 die normaal rond plekje 15 en lager staan... Van mij mogen ze ff van het moment genieten :P
Plek 11 op de grid, met zeker een man of wat op een 3 stopper voor me op monaco. Niet de meest ideale plek om buiten de top 10 te staan, maar ja, we moeten het er maar mee doen......

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, motorupgrades... We naderen race 5, zegmaar ongeveer 1/3e van het seizoen en het heeft mij vorig seizoen wel wat gebracht: die vroege motorupgrade :) De reliability is alleen om te huilen, dus ik denk dat ik er nog een test tegenaan gooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn engine in ieder geval wel geupgrade. Tactiek word om het nu te doen en dan voor race 10 weer. Hoop zo zo lang mogelijk 1e te kunnen blijven (alleen race 7-8 word lastig gok ik) :). Daarna nog 8 keer Aero testen om voor te bereiden op C2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik ben inmiddels afgezakt naar een zeer slechte P5 :'( -O-

Ik kon ook niet echt een super afstelling vinden voor deze baan. Ik hoop dat een paar rijders voor mij een motorupgrade hebben gedaan of heel licht zijn. Maar aangezien het gat naar de poletijd maar 0.250 s is verwacht ik dat niet. :(

Ik geef per race ongeveer 1,5 miljoen uit. Daarmee koop ik dan: Suspension, Brakes, Electronics, Front Wing, Hydraulics, Rear Wing & Aerodynamics. Dus een half miljoen meer dan Joss en nog een paar maar dan wel inclusief Aerodynamics van een half miljoen :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:26:
Tsja, motorupgrades... We naderen race 5, zegmaar ongeveer 1/3e van het seizoen en het heeft mij vorig seizoen wel wat gebracht: die vroege motorupgrade :) De reliability is alleen om te huilen, dus ik denk dat ik er nog een test tegenaan gooi :+
Hehehe, gewoon een works-motortje nemen joh, dan kan je 4 keer upgraden... :+
Heb mijn 1e upgrade iig nu ook gedaan, nou kijken wat de race gaat brengen

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kreeg gisteren van mn teamgenoot te horen dat ik zijn accountje over moest nemen voor deze race. Verder dan user/pass zei hij niks, dus ik kon de strategie zelf uit gaan vogelen :/ Zal je net zijn dat de race 39 tot 45 graden warm wordt, waar ik totaal geen data van heb.

Nou goed, we rijden Mexico City, dus uiteindelijk maar op safe gespeeld. Beide auto's op de grid gesleurd en dan zie je toch een duidelijk verschil... Zelfde handelswijze op de twee auto's, maar ik sta met mn eigen auto 0.8sec voor die van hem. Dat betekend in dit geval dan ook 9 plekken verschil (ik 4e van de 24, hij 13e). We moeten dus even uitvogelen waar dat verschil precies in zit, een klein verschil was dat ik 4 bijna perfecte rondjes had in de Q.

Iig, we starten weer in de top 5 en qua strategie gaat het een leuke race worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry René, ik had een plekkie in de top 10 gereserveerd :P Maar wees gerust, die bejaarde ouwe sok van me heeft toch problemen om het tempo bij te houden, dus je zult er wel een keer langs komen. Nadat ik je eerst ff 25 ronden geblockt heb natuurlijk.. _O-

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, 'k heb overtaking nu een stuk hoger staan :P Ik hoop dat je niet op 100% block rondrijdt, want dan staan we in rondje 2 samen in de pits :P En tsja, ik hoop dat het verschil in DRP zich uitbetaalt ;) Zal wel weer niet, want m'n coureur viel vorige race ook een beetje tegen... Ik bedoel: ik was op mediums bijna even "snel" als Bart en Daniel, dat had sneller gemoeten :o

[ Voor 64% gewijzigd door Grrrrrene op 30-11-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Hij is fijn 8)7 Ik was het calculator omrekenen van DQP->DRP zat dus ik had een leuk excell-dingetje gemaakt. Daar zat dus een fout in |:( En ik me maar afvragen waarom m'n DRP de laatste 2 races aan de lage kant was :|

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:50:
Nee, 'k heb overtaking nu een stuk hoger staan :P Ik hoop dat je niet op 100% block rondrijdt, want dan staan we in rondje 2 samen in de pits :P En tsja, ik hoop dat het verschil in DRP zich uitbetaalt ;) Zal wel weer niet, want m'n coureur viel vorige race ook een beetje tegen... Ik bedoel: ik was op mediums bijna even "snel" als Bart en Daniel, dat had sneller gemoeten :o
Wat is jou definitie van bijna......je kwam net iets minder 0.3s per ronde te kort. Deze race lijkt het er op dat je weer ongeveer 0.3 te kort.

Zal trouwens ook maar ff wat data strooien......je had ongelijk met dat je dacht dat ik een 1 stop hard doe.....deze gek gaat een 1 stop medium proberen.......als me tabbeletje een beetje klopt moet ik in de buurt van het podium kunnen komen. Mario gaan we niet pakken. Kan niet zijn dat hij dankzij een andere stategie opeeens 0.5s sneller is al iemand die op een 3 stopper staat.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben benieuwd, brid. Van dit soort lage temperaturen heb ik geen data, maar gezien de "optimale afstand" van 170km die voor mediums staat, moet het opzich net kunnen ja :) Probleem is alleen dat je niet gegarandeerd 100% DRP hebt en de temperatuur in het begin met 18 graden net iets te warm is :) Bovendien zijn die idealen gebaseerd op very_low wear, als ik het goed heb begrepen, maar niettemin volg ik je progressie met interesse :+

Oh, en ik werd vorige race heel lang opgehouden door tragere figuren voor mij omdat ik met 0/0 overtaking/defense rondreed. Dat vertekent het beeld wat: als mijn Q beter was geweest, had ik beter aansluiting bij jullie kunnen krijgen. Jij baseert die 0.3s denk ik op de gap aan het eind (21.004s) gedeeld door 72 rondjes? Dat gat liep aan het eind amper meer op toen ik Zoltan eenmaal voorbij was :)

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 30-11-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:18:
Ik ben benieuwd, brid. Van dit soort lage temperaturen heb ik geen data, maar gezien de "optimale afstand" van 170km die voor mediums staat, moet het opzich net kunnen ja :) Probleem is alleen dat je niet gegarandeerd 100% DRP hebt en de temperatuur in het begin met 18 graden net iets te warm is :) Bovendien zijn die idealen gebaseerd op very_low wear, als ik het goed heb begrepen, maar niettemin volg ik je progressie met interesse :+
Als je naar de getallen kijkt die tadas bij design gebruikt voor wear dan is inderdaad "very low wear" logischer als uitgangspunt. Ik ben eigenlijk ook altijd uitgegegaan van "low wear" als ik zelf geen data had.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bovendien zijn die idealen gebaseerd op very_low wear, als ik het goed heb begrepen, maar niettemin volg ik je progressie met interesse :+
Idealen zijn gebaseerd op medium wear, volgens de guide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar iets wat ik met mijn teamgenoot tot uit den treure besproken hebben, voor tirewear telt mee :
- DRP
- Temperatuur
- Compound
- Condities

Maar ook ?
- Acceleratie?
- Braking??

Meer braking -> meer tirewear... dan is op hockenheim net iets minder tirewear omdat het allemaal lange rechte stukken zijn zonder veel braking.... tis maar een idee zolang niemand de game engine heeft weten we dit niet maar er zitten wat gekke dingen in de banden af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, en ik werd vorige race heel lang opgehouden door tragere figuren voor mij omdat ik met 0/0 overtaking/defense rondreed. Dat vertekent het beeld wat: als mijn Q beter was geweest, had ik beter aansluiting bij jullie kunnen krijgen. Jij baseert die 0.3s denk ik op de gap aan het eind (21.004s) gedeeld door 72 rondjes? Dat gat liep aan het eind amper meer op toen ik Zoltan eenmaal voorbij was :)
Was al bijna beledigd, dacht dat je mij bedoelde :P Ik zou bijna de blocking speciaal nog voor je aanpassen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Staat ook gewoon in de guide over de banden dat acc/bra meetelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd Joss maar voor hoeveel en je meot met banden dus met zoveel factoren rekening houden dat het erg lastig wordt om precies te gaan rekenen. Een guestimate is altijd wel mogelijk ben ik eens. Maar ja je meot je vrije uurtjes waarin je zit te wachten op de race toch ergesn mee vullen dus nodeloos filosoferen over hoeveel welke waardes waarom invloed hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik ga deze race 15 laps rijden op soft tyres bij 23 graden zwaar bewolkt en 1 mm natte baan op Imola, heb nog nooit op soft gereden dus ik hoop er het beste van! Na de eerste stop is de rest van de race op intermediates dus ik hoopte in de Q wat voordeel te hebben (en idd, sta niet bij de laatste 4 ;)) en hopelijk kan ik in het eerste deel van de race het een en ander uithalen, zonder ploffende banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 231918 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:14:
[...]

Was al bijna beledigd, dacht dat je mij bedoelde :P Ik zou bijna de blocking speciaal nog voor je aanpassen _O-
Nee joh :D Sowieso bedoel ik niemand persoonlijk, maar mijn coureur kan gewoon niet Q'en, maar doet het in de race dan weer redelijk. Het gevolg is dat je mensen voor je moet inhalen voor je je daadwerkelijke topsnelheid rijdt en dat kost tijd en punten en geld en plaatsen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Misschien ben ik toch iets te positief geweest in mijn strategie...ineens slaat de twijfel toe, juist wanneer de office gesloten is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:07:
Misschien ben ik toch iets te positief geweest in mijn strategie...ineens slaat de twijfel toe, juist wanneer de office gesloten is |:(
Of heb je je nieuwe balance gezien? :P
Edit: Ik weet zelf iig al dat ik de finish niet in zn geheel ga halen :( Zag er nog wel zo mooi uit in de Q en in het begin van de race, maar de balance doet vermoeden dat ik uitval.

[ Voor 24% gewijzigd door Joss op 30-11-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Bij verschillende strategieen rijd iedereen rond het einde de zelfde tijden ;)
Als iedereen z'n stop heeft gemaakt zou iedereen ongeveer gelijke fuel bij zich moeten hebben.

Voor de wear ben ik inderdaad uitgegaan van de data in de guide.
DQP moet niet zo het probleem zijn, lijst die ik gebruik is ongeveer gebaseerd op 95%, als het goed is zit ik daar boven, banden zouden het dus met 18 graden moeten redden, maar voor de zekerheid wel wat veiligheid ingebouwd.....
Ben benieuwd wat het gaat brengen, misschien wel helemaal niks :) inhalen zou redelijk makelijk moeten gaan......overtaking skill is 100 en de race orders zijn er op aan gepast.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 30-05 18:09

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, de slechtste Q ooit..... Mag starten vanaf P 24 van de 27...... nou maar hopen dat het in de race beter gaat.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmm ik heb 6 miljoen erbij, zal dus een 1e-2e plaats zijn gok ik :D. Toch wel jammer dat ik deze thread nog doorlas op het laatste moment, had anders heel niet naar mn balance gekeken..

Damn you, Joss, damn you!

edit: Blijkt nu wel waarom, ben al 7 laps meer dan een seconde (!!!) sneller dan de nummer 2... waanzin.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 30-11-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Wat een enorme $%^#@^%%@%^-race zeg...
Het hele blocking/overtaking systeem is echt geheel onrealistisch... Ik rijd meer dan 50 ronden van de race achter mensen die meer dan een seconde langzamer zijn dan ik, die gewoon blocking op 100 hebben gezet ofzo. Dit klopt echt niet, bij zulke verschillen zou dat zelfs Trulli niet meer lukken...

Volgende keer ram ik m'n overtaking wel op 50+ ofzo en ram ik zo'n persoon wel van de baan, maakt voor mij nml toch niet uit, want ik beide gevallen win ik toch niet...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik zie de balance ook idd, begrijp nu pas wat Jos bedoelde! Financieel weer een stabiele race, op P16 gefinisht en daarmee speel ik nagenoeg break-even, volgens mij $100.000 verlies maar als ik op de kosten van m'n hydraulics en suspension ga designen kan daar volgens mij nog wel een paar ton vanaf, samen zitten die op 1M! :D

Puntje scoren lijkt lastig te worden dit seizoen...maar ik wil verdomme in C2 blijven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sanderrr op 30-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nouja goed, het was dus geen terminale fout aan het eind, maar een "minor problem" na 10 rondjes. Mn engine temperaturen sloegen op hol terwijl ik 3e/4e lag. Erg balen, kostte me meteen 2.5 sec en uiteindelijk daarmee dus 21e geworden :(

Maargoed, snelheid zat er dus weer wél in. Helaas nu ook 1-1 in de cup, maar als ik geen problemen krijg moet ik die makkelijk winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik dacht dat het tegen ging vallen aan mijn balans te zien, maar waarschijnlijk had ik de kosten voor onderdelen niet meegerekend want ik ben 4e geworden. 1.146 seconde sneller en ik had een podiumplaats.

Nog even kijjken straks hoe veel benzine ik over had, want er zat een behoorlijk temperatuurverschil in warmup en race.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55
Heb het grootste deel van mn race gemist. Maar een top 10 Q is uiteindelijk bijna de laatste plek in de race geworden :(

Mijn snelste ronde is zo'n 4 sec langzamer dan de snelste in de race, dat doet mij vermoeden dat ik niet op wet's reed terwijl dat wel de bedoeling was :(

Promotie wordt dit seizoen erg moeilijk ben ik bang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SUPER SLECHTE race. 5e plaats maar, zat niet meer in :( Ik verloor in de beginfase teveel waardoor ik de aansluiting met de kop kwijt was. Daarna waren rondetijden nagenoeg gelijk. Hopelijk betekent dit dat zij een motorupgrade hebben gedaan, maar ik ben bang dat ik een keer een slechte dag had. :+ :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:43
M'n eerste twee puntjes in C2. *O*

Het was een regenrace en we hadden dus een eenstopper uitgestippeld, bleek inderdaad de beste keuze gezien de stijging van P17 bij de start naar P7 bij de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Interessante race gehad. Gestart vanaf P21 geloof ik, met een 1 stopstrategie. Nadat de 2-stoppers allemaal gestopt hadden lag ik op p5/p6, maar wel achter m'n teamgenoot. Vervolgens viel ik natuurlijk weer ver terug toen ik m'n eerste en enige stop maakte. Helaas kon ik m'n teamgenoot niet inhalen tijdens de pitstop, sterker nog, ik verloor nog meer tijd..

Uiteindelijk tot de laatste rondjes achter hem gereden en hem en P5 2 rondjes voor het einde nog ingehaald. Sta nu op een gedeelde 3e plek in het kampioenschap!

Felicitaties aan Sempy natuurlijk! Strakke race gereden, jammer dat ik je niet voorbijkwam >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 30-11-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Arghhh!!! Mn DRP was 49% ... ik was dus de omrekening vergeten!!!

Om het feest helemaal compleet te maken ben ik ook nog vergeten te designen!!! :(

/me Staat even in de regen om af te koelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Wat een rot race, banden bleken niet het probleem te zijn.

Werd helaas na 9 ronden van achteren aangereden :(
Daarna was de race voorbij 200l in de tank en dus niet vooruit te branden.
En om er echt een bagger race van te maken, crashed m'n rijder ook nog eens.
Word weer een flinke kosten post. Hopelijk ben ik komende race weer op snelheid en worden er weer punten gepakt

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat blocking/overtaking-verhaal begint me ook aardig de keel uit te hangen :( Afgelopen race zat ik ook weer vast achter wat langzamere rijders. Als je er dan eindelijk voorbij bent komen meteen de groene tijden (verbeterde tijden dus), wat wel aantoont dat je echt tijd verloren hebt. Bah, ik wilde dat m'n driver wat beter was in de Q, maar z'n pole skill neemt maar heel langzaam toe :(

Toch nog 5e geworden, waarmee ik de 4e plek in het kampioenschap behoud. Boven mij staat brid met eveneens 18 punten en onder mij Chas met, jawel, 18 punten. Het wordt dus weer spannend komende races :)

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 01-12-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik pas al sinds seizoen één (nouja, S25 dan) met succes de 0/0 methode toe... Heb er tot nu toe, zelfs in C2, geen problemen mee gehad. Inhalen gaat goed, blokken wil ook nog wel lukken (coureur heeft van zichzelf al 100 blocking). Wellicht dat ik het ooit nog wel op ga schroeven als de gevolgen van blokken/inhalen wat worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hmm, Ik kwam met 35/15 Sempy 40 ronde lang niet voorbij hoor.

Had het idee dat inhalen vorig seizoen toch wel iets makkelijker ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 18:05

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Marzman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:18:
Ik dacht dat het tegen ging vallen aan mijn balans te zien, maar waarschijnlijk had ik de kosten voor onderdelen niet meegerekend want ik ben 4e geworden. 1.146 seconde sneller en ik had een podiumplaats.

Nog even kijjken straks hoe veel benzine ik over had, want er zat een behoorlijk temperatuurverschil in warmup en race.
Netjes gedaan :)

Naja... Ik ben blij dat ik aan de finish ben gekomen voor de 1e keer dit seizoen. :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:15:
Ik pas al sinds seizoen één (nouja, S25 dan) met succes de 0/0 methode toe... Heb er tot nu toe, zelfs in C2, geen problemen mee gehad. Inhalen gaat goed, blokken wil ook nog wel lukken (coureur heeft van zichzelf al 100 blocking). Wellicht dat ik het ooit nog wel op ga schroeven als de gevolgen van blokken/inhalen wat worden aangepast.
Mja wat heet succes he. Natuurlijk doe je het super maar dat komt niet echt door je blocking/overtaking ofzo :). Misschien had je met overtaking/blocking nog wel meer punten gehad. Ikzelf rijd al seizoenen lang op 60/60 en ben er totaal 1 keer door uitgevallen... Maar goed dat is denk ik niet meer dan de standaard random factor.

Hoop wel dat hij het nog gaat aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nouja, ik kom eigenlijk iedereen wel binnen 3 tot 5 rondjes voorbij. En als ik ze niet voorbij kom, heb ik niet het idee dat dat met overtaking wel zou zijn gelukt. Bovendien liggen onze rondetijden wat dichter bij elkaar denk ik, zeker in de sectie waar ik om vecht.

Heb bijvoorbeeld 2 races terug iemand 16 ronden lang achter me gehouden, totdat ik de pit in moest. Overtaking was medium, dus dat valt wel mee. Hij kwam bovendien met 0.8sec per rondje sneller aanzetten. Wellicht als het effect van overtaking groter wordt en de tijd die je verliest met het verliezen van e.e.a. dat ik er anders over ga denken, maar voorlopig is 0/0 nog steeds de beste strategie voor mij (moet zeggen dat mijn teamgenoot met 80/40 rijdt en daarmee heeft hij slechts 3 keer schade opgelopen in de laatste 20 races)

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 01-12-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:14:
Nouja, ik kom eigenlijk iedereen wel binnen 3 tot 5 rondjes voorbij. En als ik ze niet voorbij kom, heb ik niet het idee dat dat met overtaking wel zou zijn gelukt. Bovendien liggen onze rondetijden wat dichter bij elkaar denk ik, zeker in de sectie waar ik om vecht.

Heb bijvoorbeeld 2 races terug iemand 16 ronden lang achter me gehouden, totdat ik de pit in moest. Overtaking was medium, dus dat valt wel mee. Hij kwam bovendien met 0.8sec per rondje sneller aanzetten. Wellicht als het effect van overtaking groter wordt en de tijd die je verliest met het verliezen van e.e.a. dat ik er anders over ga denken, maar voorlopig is 0/0 nog steeds de beste strategie voor mij (moet zeggen dat mijn teamgenoot met 80/40 rijdt en daarmee heeft hij slechts 3 keer schade opgelopen in de laatste 20 races)
Misschien dat het dan niet errug veel uitmaakt nog... Hoop daarom dat hij het wel nog gaat veranderen. Met 60/60 rijden en nooit uitvallen is beetje apart natuurlijk :). Maar ja aan de andere kant, als het ook niets oplevert (of relatief weinig)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn driver is trouwens een beetje dement aan het worden gezien zijn reporting skills:

Afbeeldingslocatie: http://fafeq.xoxie.net/gearsbug.png

Veel hoger dan die 100 kom ik toch echt niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
36 laps op intermediates bij rondetijden van 1,24 en een temperatuurtje van 32 graden...moet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:20:
Mijn driver is trouwens een beetje dement aan het worden gezien zijn reporting skills:

[afbeelding]

Veel hoger dan die 100 kom ik toch echt niet :D
Ik hoop niet dat het die oude gears-bug weer is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kan met wings ook wel hoor (naar beneden in dit geval dan). Lijkt mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SanderF1 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:25:
36 laps op intermediates bij rondetijden van 1,24 en een temperatuurtje van 32 graden...moet kunnen?
Ligt eraan of je op Monaco rijdt of de Nordschleife :P

Gewoon proberen, krijg je erg waardevolle info van als het fout gaat (ook als het goed gaat trouwens) :) Ik neem ook een gokje met de banden komende race :P

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 01-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:43
Requiem19 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:07:
Hmm, Ik kwam met 35/15 Sempy 40 ronde lang niet voorbij hoor.
Blocking op 20 is dus genoeg bij een driver met 89 blocking-skill >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, practice zit er weer op. Kon de data van vorig seizoen niet gebruiken want dat was van voor 'de bug'. DQP ging op het eind een beetje moeizaam, zal straks in de WU en Q moeten zien of ik het nog naar boven krijg. Nu iets van 95/96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo voor mij zit de P/WU/Q voor morgen op een zeiknat spa er ook weer op. Met een gloednieuwe auto in complete B-spec, die voor het eerst in de historie van het team onder het minimal gewicht zit.
Met een voorlopig derde plek op de grid zijn de verwachtingen iig hoog gespannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Topic was bijna verdwenen man! :/

Race van morgen wordt weer redelijk warm. Vertrouw het niet helemaal, sinds ik op Michelins rij, dus ga maar weer op safe. Vanavond maar eens op de grid gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Morgen een 3 stopper op Softs proberen, temperaturen max 39 graden ... zal wel moeilijk worden. Tot nu toe heb ik nog nooit data bijgehouden van de banden, dus het wordt een grote verrassing deze race :P

Enig idee of het haalbare kaart is? Of moet ik echt een stop extra gaan plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zenit schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:11:
Morgen een 3 stopper op Softs proberen, temperaturen max 39 graden ... zal wel moeilijk worden. Tot nu toe heb ik nog nooit data bijgehouden van de banden, dus het wordt een grote verrassing deze race :P

Enig idee of het haalbare kaart is? Of moet ik echt een stop extra gaan plannen?
Tjah, echte data mogen we hier niet weggeven helaas, ik denk dat je na morgen in ieder geval een heel stuk wijzer bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Ik hoef ook geen echte data, ik ga het toch wel meemaken. Ik hoop alleen dat het een risicovolle gok is en geen kansloze missie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Zullen we er een poll van maken? ;)
Hint: Verdubbel het aantal stops eens... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Zo erg :o ... dan laat ik hem lekker op 3 stops staan :P Kijken hoe vaak ik in de pits sta :D

Hmm, ik zie nu ook dat ik niet eens pole heb ... stond 0,5 sec voor op nr 2 en nu 0,6 sec achter op nr 1 ... wat is zijn tactiek dan wel niet :?

Oh ja, heb wel 'gewoon' een DQP van ongeveer 95% :/

[ Voor 52% gewijzigd door Zenit op 03-12-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:06:
Zullen we er een poll van maken? ;)
Hint: Verdubbel het aantal stops eens... :D
Lekker subtiele hint Sander :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 19:11
Grrr, eindelijk weer een keer in de buurt van de pole, gaat die Rodrigues eronder door met 5 honderdste en ook nog een coureur die normaal rond P20 kwalificeert :( Eerste 4 staan nu binnen 0.053 seconde...

[ Voor 16% gewijzigd door B-Force op 03-12-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, een volgende poging maar weer. Ik eindig races altijd met zo'n 7-10 brandstof, sta ik de vorige race ineens een ronde voor de 1e stop zonder brandstof 8)7 Heb dus voor de komende race maar wat extra er in gegooid voor de 1e stint...Maar eens kijken waar we terecht kunnen komen vanaf plekkie 11....

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuel problems zijn altijd de ergste ik kwam de laatste races steeds dichterbij het ultieme.. afgelopen race 2.1 liter over....is toch eng als ik mijn fuel uitreken en dan er altijd 3 liter extra bijgooi om wat buffer te bouwen... toch maar eens wat meer buffer inbouwen.

Maar racing day op een zeiknat spa gaan we vanavond kijken wat die coureur er van mijn van gaat bakken. Ik denk (hoop) dat ik een va nde beste autos van de grid heb qua gewicht en power maar de allerslechste coureur dus een kijken wat dat me gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

B-Force schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:06:
Grrr, eindelijk weer een keer in de buurt van de pole, gaat die Rodrigues eronder door met 5 honderdste en ook nog een coureur die normaal rond P20 kwalificeert :( Eerste 4 staan nu binnen 0.053 seconde...
Het is inderdaad weer lekker close.
top 5 binnen 0.1s top 6 t/m 13 binnen 0.2s.

Word denk een lastige race, hoop dat de auto heel blijft en ik nog wat punten kan pakken.
De vorige race was een flinke aanslag op m'n repair uren en m'n onderdelen voorraad.
Auto is deze keer ook niet in top conditie met 88.7% normaal zit ik op 98%.
Hoop dat er een aantal op een drie stopper zit en ik de volgende race weer keihard terug kan slaan.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Net m'n auto op de grid gezet. Heb het gevoel dat ik op een andere strategie sta dan mijn concurrenten van P4 tm P10. Sta namelijk 13e op de grid. Zaten geen top rondjes bij, dat mag ook gezegd worden, maar toch... Sta trouwens wel gewoon binnen een tiende van de #8, dus het zit allemaal weer erg dicht bij elkaar.

Baal er wel weer van dat dit net moet gebeuren op een circuit waar inhalen hard is :/ Zelfde verhaal als Monaco dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mn auto weer op pole position gezet. Dit keer 'maar' een schamele 7 tiende sneller dan de nummer 2... Best triest wel moet ik zeggen. 1.2 seconden op de #3 trouwens.. Snap er ook niets van.

Moet wel gezegt worden dat de #2 in de competitie (komt uit c2, daar al een keer 4e geworden zelfs) een gemiddeld DQP heeft van 82% :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben vergeten te repareren. Enige pluspunt is dat ik nu ook geen onderdelen hoef te fabriceren ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik sta ook weer op pole na 1 race van mijn vertrouwde startpositie af te zijn geweest. Er moet er echter nog wel 1 kwalificeren die er onderdoor kan gaan maar ik denk niet dat hij dat red. Hoop dat ik revanche kan nemen voor mijn vorige wedstrijd.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, office is weer dicht :) 13e gebleven, wordt dus een lastige race gezien het Hard overtaking. Positieve is wel dat mijn cuptegenstander geen P/W/Q heeft gedaan en ik dus door ben naar de 2e ronde.

Ik durf trouwens nu echt niet meer rechtsboven in mn scherm te kijken, dus heb besloten maar niet op het F1Time forum te kijken tijdens deze race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik denk dat ik mijn rijder maar een verrekijker meegeef komende race , vanaf zijn plekkie kan hij de eerste startrij niet eens zien :/ 24e van de 25. Ik wist dat ik traag zou zijn door mijn strategie, maar zo erg?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Pff 20 ronden achter iemand vast zitten is niet leuk :/ Dat wordt dus een P10-15 deze race :|

Edit: LOL, ineens van 15 naar 4 omdat bijna iedereen 1 rondje eerder dan ik naar binnen gaat :P Na de pitstop weer terug op 15 though, achter mn teamgenoot. (en dat zegt wel dat ik een slechte Q had en vast zat, ben normaal 0.5s sneller per rondje)

[ Voor 63% gewijzigd door Joss op 04-12-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Joss schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:25:
Pff 20 ronden achter iemand vast zitten is niet leuk :/ Dat wordt dus een P10-15 deze race :|

Edit: LOL, ineens van 15 naar 4 omdat bijna iedereen 1 rondje eerder dan ik naar binnen gaat :P Na de pitstop weer terug op 15 though, achter mn teamgenoot. (en dat zegt wel dat ik een slechte Q had en vast zat, ben normaal 0.5s sneller per rondje)
zo na een lang weekend toch nog last minute P/W/Q gedaan. Niet zonder succes. Sta p1 :D Niet verwacht...

Maargoed hoop dat ik alles goed heb ingevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ben dus 12e geworden, kansloos. Iets van 20 seconden verloren door mn slechte Q :/ Maargoed, door in de cup, 7e plaats behouden (zij het met een verschil van 7 punten naar de 6e plek) en genoeg snelheid voor top 8.

Op naar de volgende race, wordt iig iets makkelijker qua banden :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.