Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jeetje ik kan maar geen potten breken in C2. Het enige wat breekt is mijn ego :'(
Ben wat laat met een nieuwe spec engine maar had het dus dit keer op Monza gedaan. Had vorig jaar met dezelfde driver al op Monza gereden dus had maar 14 rondjes nodig om tot een 99% DQP te komen en de gele lijntjes te vinden voor de setup.

Vol vertrouwen ga ik de kwalificatie in. Niet echt een top rondje had 0.3 seconden sneller kunnen gaan maar toch nog p4 :) Nu helemaal vol met vertrouwen wacht ik rustig af tot de race begint. Eerste ronde is nog niet voorbij of ik lig alweer 6de. Oke driver heeft slechte starting. Rondje 2 maakt de rijder nog eens een lekkere fout en je ligt alweer op p13....

Dan nog eens een foute berekening met mijn banden waardoor ik een aantal rondjes in de hele race met tyre wear rond rij.... Nog eens de fout gemaakt om op Monza een 3 stopper te doen wat dus echt geen goeie keuze lijkt.... Meer dan 10 keer geblockt....

Nee echt leuk dit een mooie 21ste finish positie... ARGH!!!! ik ben echt zwaar teleurgesteld en ik overweeg nu al om gewoon alleen nog Aero testing te doen en dit seizoen maar gewoon te vergeten en volgend seizoen uithuilen in C3 :(

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Na 4/5 tests pas de eerste revision in C2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Woei, eindelijk puntjes: P6 uiteindlijk. Tijdje rondegereden op P3 maar dat bleek toch iets boven mijn stand ;) In de laatste ronde nog weer 2 plekken teruggepakt en 6e geworden... Toch niet slecht met een DRP van 91%, warmup data uit de regen in een droge race en 0.8 liters fuel left *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Be-la-chelijk. 1e geworden terwijl eerst mn vleugel eraf gereden word en ik daarna dus een keer mn banden plof.. Onzin deze groep zeg, kan niet wachten op C2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_FrankO schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:13:
Jeetje ik kan maar geen potten breken in C2. Het enige wat breekt is mijn ego :'(
Ben wat laat met een nieuwe spec engine maar had het dus dit keer op Monza gedaan. Had vorig jaar met dezelfde driver al op Monza gereden dus had maar 14 rondjes nodig om tot een 99% DQP te komen en de gele lijntjes te vinden voor de setup.

Vol vertrouwen ga ik de kwalificatie in. Niet echt een top rondje had 0.3 seconden sneller kunnen gaan maar toch nog p4 :) Nu helemaal vol met vertrouwen wacht ik rustig af tot de race begint. Eerste ronde is nog niet voorbij of ik lig alweer 6de. Oke driver heeft slechte starting. Rondje 2 maakt de rijder nog eens een lekkere fout en je ligt alweer op p13....

Dan nog eens een foute berekening met mijn banden waardoor ik een aantal rondjes in de hele race met tyre wear rond rij.... Nog eens de fout gemaakt om op Monza een 3 stopper te doen wat dus echt geen goeie keuze lijkt.... Meer dan 10 keer geblockt....

Nee echt leuk dit een mooie 21ste finish positie... ARGH!!!! ik ben echt zwaar teleurgesteld en ik overweeg nu al om gewoon alleen nog Aero testing te doen en dit seizoen maar gewoon te vergeten en volgend seizoen uithuilen in C3 :(
Had je wel je boost lap in lap 1? Als je driver slecht in starting is kan dat helpen. Jammer van je race, wel een knappe q. Ik had hetzelfde plan als Frank, een 3 stopper op softs. Helaas was ik zo dom om per ongeluk op mediums te klikken. Stond ik daar op de grid met genoeg benzine voor een 3 stopper, en medium bandjes. Dan is je race gelijk verkeken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook weer in te punten met een 5de plaats. gaat niet vanharte dit seizoen, maar nog alle kans gezien ik steeds wel wat puntjes pak.
Wel geluk gehad, was zo dom om de qualificatie op 90% te rijden en daardoor als 19de aan de race begon. Echter na een paar ronden lag ik alweer 9de en al snel in de punten. Wel jammer, gezien ik anders 3de of 4de geworden zou zijn. Moet nog altijd het podium gaan beklimmen dit seizoen terwijl ik vorig seizoen de eerste 2 races won. Maarja, een degradant uit c2 is veel te snel voor iedereen, reed nu op een minuut voor op de nr1 en de rest meer dan een ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

pfffff was een race om snel weer te vergeten.
Voor het eerst in dit seizoen een hogere fuel usage tijdens de race, helaas was de taktiek daar niet helemaal op berekend.
Haalde echt net me eerste stop terwijl er 2L extra inzat, 2de stop werd niet meer gemaakt op 80% van m'n inlap was de sap op :(

Weer een zeer slecht resultaat, 2 race achter elkaar slecht finishen heeft echt een flink gat in financien geslagen. Sta nu op 6M verlies. Hopelijk kan ik komende race weer flink wat geld veilig stellen en m'n nieuwe sponsor accepter om het gat weer te dichten

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Redelijke race achter de rug hier. Na van pole te mogen vertrekken bleek al gauw dat bijna het hele veld op een 3 stopper medium stond. Echter was er 1 rijder zo slim een 2 stopper hard te doen en hij wist dus ook de race te winnen. Ik werd 2e op slechts 4s en ik heb weer wat punten gewonnen op mijn 2 grootste concurrenten. Dit betekent dat ik nu aan de leiding ga met 4 punten voorsprong op de nummer 2. Ik ben echt benieuwd of er al rijders zijn die een motorupgrade uitgevoert hebben in onze groep. Ik heb dat namelijk nog niet gedaan en hoop dat ik dan een groot gat kan slaan naar de rest maar ik ga daar niet vanuit.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadadadadadada:

Afbeeldingslocatie: http://fafeq.xoxie.net/100procent.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

ROFL!! :+

Edit: complimenten JW, is mij nog niet gelukt...

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 05-12-2007 12:01 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow wat een vertrouwen hebben we weer :D. Al zo vaak op de 99% gezeten, eindelijk eens de 100 gehaald... moet jij het weer verpesten, zucht! Sta trouwens weer #1 op de grid, 1.2 seconden voor op de #2 (#3 in het klassement)..

edit: jouw record komt toch wel in de buurt dan Joss, als ik win; 5 uit 6 :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik wilde het net zeggen, betere seizoensstart dan ik had vorig seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Afgelopen race begon zeer goed, ik wist vanaf P12 op te rukken tot P2. Tot zover het goede aan de race.... In ronde 41 vond m'n driver het nodig de auto in de bandenvoorraad van de KwikFit te parkeren en nu heb ik dus bij de lokale loodhandel een überzware monocoque en chassis moeten halen. Me auto is ineens 40 kg zwaarder. :'(

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lameeuw schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:48:
Afgelopen race begon zeer goed, ik wist vanaf P12 op te rukken tot P2. Tot zover het goede aan de race.... In ronde 41 vond m'n driver het nodig de auto in de bandenvoorraad van de KwikFit te parkeren en nu heb ik dus bij de lokale loodhandel een überzware monocoque en chassis moeten halen. Me auto is ineens 40 kg zwaarder. :'(
Weet je zeker dat het 40(!!! = veertig) kilo scheelt? Damn, repareer dan gewoon je mono en chassis naar 25% ofzo (3 uurtjes denk ik) en koop de andere items :). Koppie koppie!

Sorry voor de bijdehante opmerking op het f1time forum Joss :P, kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:16:
[...]

Weet je zeker dat het 40(!!! = veertig) kilo scheelt? Damn, repareer dan gewoon je mono en chassis naar 25% ofzo (3 uurtjes denk ik) en koop de andere items :). Koppie koppie!

Sorry voor de bijdehante opmerking op het f1time forum Joss :P, kon het niet laten
40 kilo is wel erg veel ja :o Ben blij dat ik altijd wel een redelijke reserve onderdeel heb dan :) Heb eigenlijk geen idee of een slechte monocoque echt invloed heeft op je rondetijden/kans op uitvallen :?

wijsneus :P sorry dat ik af en toe een beetje vergeetachtig ben. Zoveel mensen die roepen dat ze mn record gaan verbreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:22:
wijsneus :P sorry dat ik af en toe een beetje vergeetachtig ben. Zoveel mensen die roepen dat ze mn record gaan verbreken ;)
Ouch, nou speel je in op mijn diepere gevoelens ;(. En ik roep niet alleen, ik leef er ook na. Maar laten we niet filosofisch (lolol spelling) worden hier.

O+ joss

edit: om er toch maar even een serieuze noot aan te geven... Ik hoop wel dat hij het snel fixed want ik moet alles nieuw dit seizoen... Alles loopt weg als ik het niet verleng en mmm weet eigenlijk nog niet of ik wel WIL verlengen.

Mijn driver gaat goed (326 DRP nu) maar is al wel 30... vraag is of ik nog een jaar met hem doe en daarna een nieuwe neem, of dat ik hem nu al weg doe om mijn nieuweling alvast op te leiden..

edit2: bedtime! :O

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Choices choices choices... Ik heb begin dit seizoen meteen zijn contract verlengd. 288/379 DQP/DRP. Moet hem volgend seizoen wel ruim 2.5miljoen betalen, meer dan het dubbele (1.1M was het) dan nu. Het is wel nog een jonkie (22), dus dan is die keus snel gemaakt. Zeker als je ziet dat een gelijkwaardige coureur op de markt inderdaad duurder is. Ben dit seizoen wel tevreden over mijn coureur, hij lijkt iig zijn "in de 3e/4e/5e ronde trap ik maar 75% het gas in"-trekje te zijn verleerd.

Bij ons lopen er 24 contracten van coureurs af en er zijn er maar 18 beschikbaar (waarvan 14 onder de 200 DRP). Voor onze groep is het dus meer dan noodzakelijk dat die marketsearch er komt. Ik ben blij dat ik er nog niet aan hoef te geloven, zal vast weer bugged zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:16:
[...]

ik heb het even uitgerekend, totaal is het 38 en nog een beetje.... dus een "grove" 40 kg...... Mono en chassis repairen had gekund ja, maar daar had ik niet aan gedacht, baalde al stevig genoeg van deze extra kostenpost. Najah, ik zie wel waar ik eindig met deze Minardi 2-seater :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit ik in een van de zwaarste C3 groepen op dit moment. Alles klopt en toch komen de punten niet zoals ik het graag zou zien. Er strijden gewoon 6 man om de eerste 3 promotie plekken en de subtop zit daar neit ver achter.
Als positief licht mag ik zeggen dat ik nu wel 5de geworden bent maar ik de enige ben samen met mijn teamgenoot die iedere race punten weet te scoren tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:23:
Be-la-chelijk. 1e geworden terwijl eerst mn vleugel eraf gereden word en ik daarna dus een keer mn banden plof.. Onzin deze groep zeg, kan niet wachten op C2...
en zo zijn er nog wel meer posts....

:X :X :X :X :X

wat een arrogantie... blegh

of ben ik de enige die er aan stoort?

Maargoed volgende race Monaco, gelukkig een redelijk DQP kunnen vinden. Wellicht dat we wederom het podium kunnen behalen, verwacht dit keer wel wat meer van Brid en Grrrrrene ;)

Nu ook al 5 races niet uitgevallen, wel 3 keer gearbox problemen gehad, zal maar eens afkloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:13:
[...]

Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het iedere keer "geweldig" als Wes geklopt wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:46:
[...]

Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind het iedere keer "geweldig" als Wes geklopt wordt :P
Dat doet me goed, dat te lezen. Nu weet ik tenminste zeker dat er 1 iemand mijn posts leest 8)7

Maar hoe zo dat dan, is daar een reden voor? Niet dat ik kwaad op je wordt als je mij niet mag hoor :P maar de helft van wat ik zeg meen ik niet echt maar dat kun je niet weten omdat je mij niet kent :9

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:24:
[...]

Dat doet me goed, dat te lezen. Nu weet ik tenminste zeker dat er 1 iemand mijn posts leest 8)7

Maar hoe zo dat dan, is daar een reden voor? Niet dat ik kwaad op je wordt als je mij niet mag hoor :P maar de helft van wat ik zeg meen ik niet echt maar dat kun je niet weten omdat je mij niet kent :9
had nog zo gehoopt dat je er overheen zou lezen :P
Eerlijk gezegd weet ik niet precies meer waar het vandaan komt, vandaar dat ik het ook nooit post :P Misschien is het wel om jouw in bescherming te nemen, omdat ik ongeveer weet hoe het met je design gesteld staat (omdat ik toendertijd jouw account heb gebabysit). Dat was niet zo positief en ik ben bang dat je het in de C2 dan ook absoluut niet red, alhoewel ik niet weet hoe goed/slecht de C2G1 is.

Even ter verduidelijking, ik heb absoluut niks tegen jou persoonlijk ;) Wie weet is het wel jaloezie :P Ik heb het niet bepaald geweldig gedaan in mn eerste C3 seizoenen, maar dat kan ook weer aan het verschil in kracht van de groepen liggen...

Edit: Ik herinner me ineens dat het volgensmij kwam omdat jij uit een C4 kwam waar je met 3 man zat en iedere race 90% reed en toch nog kon winnen omdat de andere 2 toch losers waren. Toen je naar C3 ging zei je volgensmij iets in de trend van "nu kampioen worden en meteen door naar C2". Dat soort arrogantie valt verkeerd geloof ik :P

[ Voor 20% gewijzigd door Joss op 05-12-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:33:
[...]

had nog zo gehoopt dat je er overheen zou lezen :P
Eerlijk gezegd weet ik niet precies meer waar het vandaan komt, vandaar dat ik het ook nooit post :P Misschien is het wel om jouw in bescherming te nemen, omdat ik ongeveer weet hoe het met je design gesteld staat (omdat ik toendertijd jouw account heb gebabysit). Dat was niet zo positief en ik ben bang dat je het in de C2 dan ook absoluut niet red, alhoewel ik niet weet hoe goed/slecht de C2G1 is.

Even ter verduidelijking, ik heb absoluut niks tegen jou persoonlijk ;) Wie weet is het wel jaloezie :P Ik heb het niet bepaald geweldig gedaan in mn eerste C3 seizoenen, maar dat kan ook weer aan het verschil in kracht van de groepen liggen...

Edit: Ik herinner me ineens dat het volgensmij kwam omdat jij uit een C4 kwam waar je met 3 man zat en iedere race 90% reed en toch nog kon winnen omdat de andere 2 toch losers waren. Toen je naar C3 ging zei je volgensmij iets in de trend van "nu kampioen worden en meteen door naar C2". Dat soort arrogantie valt verkeerd geloof ik :P
Ik dacht al dat het dat was, maar dat moet je dan niet zo serieus nemen :P

EDIT: En ik zal als ik dit jaar promoveer naar C2 eerst niet mee kunnen komen maar na 1 seizoen C2 zou ik toch wel naar top 8 moeten kunnen hoor. Ik vind namelijk mijn design van de auto eigenlijk best wel erg goed, het enige dat beter kan is mijn efficiency. Ik hoop dat wij ooit nog een keer een seizoen tegen elkaar moeten :P 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Wes46 op 05-12-2007 19:15 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:12:
[...]
Ik hoop dat wij ooit nog een keer een seizoen tegen elkaar moeten :P 8)
Dan zal dat in de C1 moeten gebeuren, of het promotie/degradatiesysteem moet worden aangepast. Het klinkt overigens wel arrogant weer hoor ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:23:
[...]

Dan zal dat in de C1 moeten gebeuren, of het promotie/degradatiesysteem moet worden aangepast. Het klinkt overigens wel arrogant weer hoor ;) >:)
Ik zal wel niks meer zeggen :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:13:
[...]

Maargoed volgende race Monaco, gelukkig een redelijk DQP kunnen vinden. Wellicht dat we wederom het podium kunnen behalen, verwacht dit keer wel wat meer van Brid en Grrrrrene ;)
Komt goed, Bart. Heb het me nu fysiek onmogelijk gemaakt de race weer zo te verprutsen als vorige keer. Een typo in de DRP-verdeling heeft me de laagste DRP ooit gegeven (durf hem hier niet eens te posten :o), dus vandaar dat m'n bandjes zo hard gingen :P

Komende race weer 100% geconcentreerd ertegenaan :Y) M'n driver heeft amper vorm verloren, dus hij kon er goed tegen. 't Is natuurlijk ook gewoon zijn stomme fout om nog voor de mechanics de auto konden repareren al de baan op te rijden om de kwalificatierondjes te rijden :( Prutser :r :+

Maar goed, die zit vanavond in de zak van Sinterklaas naar Spanje en zien we op 25 december op Circuit de Catalunya in Barcelona wel weer :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Grrrrrene schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:20:
[...]

Komt goed, Bart. Heb het me nu fysiek onmogelijk gemaakt de race weer zo te verprutsen als vorige keer. Een typo in de DRP-verdeling heeft me de laagste DRP ooit gegeven (durf hem hier niet eens te posten :o), dus vandaar dat m'n bandjes zo hard gingen :P

Komende race weer 100% geconcentreerd ertegenaan :Y) M'n driver heeft amper vorm verloren, dus hij kon er goed tegen. 't Is natuurlijk ook gewoon zijn stomme fout om nog voor de mechanics de auto konden repareren al de baan op te rijden om de kwalificatierondjes te rijden :( Prutser :r :+

Maar goed, die zit vanavond in de zak van Sinterklaas naar Spanje en zien we op 25 december op Circuit de Catalunya in Barcelona wel weer :+
Ja leuk pers bericht had je naar buiten gebracht :+ Valt me op dat Reggie en jij eigenlijk altijd een persbericht maken na afloop van een race.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb het altijd gedaan maar ben nu eigenlijk daarmee bijna gestopt omdat het niet echt leuk is als je de enige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:41:
Ik heb het altijd gedaan maar ben nu eigenlijk daarmee bijna gestopt omdat het niet echt leuk is als je de enige bent.
nee, nee, niet mee stoppen! We zijn niet allemaal van die vlotte babbelaars, maar ik vermaak me altijd kostelijk met de teksten van jouw en rene. Rene heb ik zelfs al een soort van compliment gegeven op het f1time forum.

Nee echt, het wordt zeer gewaardeerd. In ieder geval door mij, maar weet bijna zeker dat dat voor iedereen geld

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Joss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:33:
[...]
alhoewel ik niet weet hoe goed/slecht de C2G1 is.
Daar rijdt men best hard...
Laatste race in het begin teveel blijven zitten achter 2 auto's en daardoor veel tijd verloren, door een goede strategie alsnog flink wat plaatsen kunnen pakken en uiteindelijk op een P10 gefinisht, helaas had een P9 mij flink omhoog gebracht en buiten de degradatiezone gebracht, en daar zat ik op de finish slechts 4 tienden achter... :(

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nouja, dat is wel heel relatief. Jij hebt 'slechts' 39 races achter je naam dus als mijn teamgenoot met ruim 50 races achter zijn naam bij ons 15e wordt schat ik onze groep hoger in dan die van jullie. Maar ook dat is relatief bekeken natuurlijk.

@j1nx; mijn persberichten zijn meer krantenartikeltjes, dus of je je daar nou mee kan vermaken... :P Zal er misschien eens wat meer humor in gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat zijn die van mij ook hoor Joss :) Ik vat de race altijd even samen vanuit het perspectief van mij als manager en Bart en mij als team. Wat ging er goed, wat slecht. Wie viel op en wat vindt het team ervan... Afgelopen race had ik het zo erg verkloot dat ik er geen serieus bericht meer aan kon wijden :D

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 06-12-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes: Aangezien ik zelf niet beter ben gaan rijden dan vorig jaar maar nu elke race meer dan een seconde sneller ben per rondje dan de #2 heeft het volgens mij weinig met arrogantie te maken. Ik baal er gewoon van dat mijn groep best slecht is. Van een aantal mensen kan ik het begrijpen omdat hun auto slecht is, maar een C2 meneer die met 80% DRP rijd gemiddeld en dan gaat klagen in het groupforum vind ik toch wel triest.

Het is vooral storend omdat ik vorig seizoen weggereden werd door de top 3 (echt compleet weggereden) en slechter was dan de #4-8.. Geeft nu totaal geen beeld weer van hoe het ervoor staat en je seizoen is ook niet echt dat je zegt 'leuk' op deze manier.

Tevens haal ik in dat bericht dat je quote aan dat ik zoveel problemen had en nog eerste word, waarmee ik dus wil zeggen dat het mijn idiote groep is waardoor het komt. In een normale groep kan dat nooit gebeuren natuurlijk, dan sta je gelijk 10e met ook maar een klein foutje. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ik uitkijk naar C2 om weer echt te racen voor een 10e-18e plaats? Maar goed, iedereen zn mening dus chapeau. Maar ik zal volgende keer wel heel timide zeggen dat ik XX ben geworden in de race, sorry.

edit voor nuttige stuff:

Iemand ook opgevallen dat Tadas een beetje afwezig lijkt? Hij reageert niet meer op bugposts terwijl hij dat meestal in een dag of 2 gefixed had. Ook de suggestions over de races tijdens kerst en oud-en-nieuw zijn niet beantwoord door hem (of heb ik iets gemist?). Hoop dat hij wel goede support blijft geven, niet alleen tijdens een seizoenswissel..
j1nx schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:24:
[...]

Nee echt, het wordt zeer gewaardeerd. In ieder geval door mij, maar weet bijna zeker dat dat voor iedereen geld
Ik lees ze ook altijd door met veel plezier ^^. Geeft toch een beetje aan hoe de manager zijn race heeft ervaren, en dus ook wat zijn verwachtingen waren :P.
lameeuw schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:41:
ik heb het even uitgerekend, totaal is het 38 en nog een beetje.... dus een "grove" 40 kg...... Mono en chassis repairen had gekund ja, maar daar had ik niet aan gedacht, baalde al stevig genoeg van deze extra kostenpost. Najah, ik zie wel waar ik eindig met deze Minardi 2-seater :P
Damn das echt absurd. Mijn mono+chassis wegen totaal 130kilo... dus er komt echt 30-40% bij joh, haha das balen. Is er geen mogelijkheid om je oude chassis en mono te repareren (die hebben maar 30% nodig totaal ofzo) en de rest te kopen? Of scheelt dat net zoveel?

/me komt terug op zijn mening dat reserve monocoque's niet nodig zijn :p

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:58:
Wes: Aangezien ik zelf niet beter ben gaan rijden dan vorig jaar maar nu elke race meer dan een seconde sneller ben per rondje dan de #2 heeft het volgens mij weinig met arrogantie te maken. Ik baal er gewoon van dat mijn groep best slecht is. Van een aantal mensen kan ik het begrijpen omdat hun auto slecht is, maar een C2 meneer die met 80% DRP rijd gemiddeld en dan gaat klagen in het groupforum vind ik toch wel triest.
Dat kan ik me best voorstellen. Ik vind het ontzettend jammer dat er zulke grote verschillen zijn tussen alle groepen. Vorig jaar hadden we echt een paar heeeeeeeele snelle rijders in onze groep zitten. Een van hen is door stom management (vind ik) nu zo goed als failliet, de andere drie zijn gepromoveerd. Maar ook tussen de C2's zit verschil, volgens mij. No offense voor de promoters, maar als je uit C3 naar C2 promoveert is het niet normaal als je meteen voor de punten en de podia meedoet, toch? Ik had dat iig niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:29
Grrrrrene schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:16:
[...]

Dat kan ik me best voorstellen. Ik vind het ontzettend jammer dat er zulke grote verschillen zijn tussen alle groepen. Vorig jaar hadden we echt een paar heeeeeeeele snelle rijders in onze groep zitten. Een van hen is door stom management (vind ik) nu zo goed als failliet, de andere drie zijn gepromoveerd. Maar ook tussen de C2's zit verschil, volgens mij. No offense voor de promoters, maar als je uit C3 naar C2 promoveert is het niet normaal als je meteen voor de punten en de podia meedoet, toch? Ik had dat iig niet verwacht :)
Onze groep zit nog steeds best goed in elkaar toch? Laatste Q stond p2 - p17 binnen een seconde (tot 6 uur voor de race, daarna niet meer gekeken). Anyways, laatste 2 races was een absoluut drama. Typo in me DQP > DRP, slechte tacktiek. Komende race gaan we het beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja hier zit dus meestal tussen de #1 en de #2 een seconde.. dan tussen de #2 en de #3 een seconde... en dan een seconde met de rest van het veld... die overigens wel altijd hetzelfde rijden zo'n beetje :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grrrrrene schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:16:
[...]

Niet om heel arrogant te lijken (en heb het al eerder gezegd), maar denk dat ik vorig seizoen in de aller-aller sterkste C2 groep zat. Als je ziet wat de Nrs 1&2 van vorig jaar in C1 klaarspelen. Ze rijden iedereen gewoon helemaal weg. Valiukas is achtereenvolgens 1-1-2-1-3 geworden. En Dagys heeft 2 x pech gehad, maar als hij finishte werd hij of 1e, of 2e. Binette blijft wat achter. Bijzonder knap van Valiukas vind ik vooral, omdat ik weet dat hij vorig jaar een designer van 57 heeft gecontracteerd....

Als die drie nog in mijn groep waren, had ik dit jaar slechts 1 x punten gehaald waarschijnlijk. Mijn groep is dus duidelijk zwakker geworden met de promovendi en degradanten. Maar desalniettemin doet het me goed dat ik wel eens binnen een ronde van die gasten kon finishen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
mhans schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:51:
[...]

Onze groep zit nog steeds best goed in elkaar toch? Laatste Q stond p2 - p17 binnen een seconde (tot 6 uur voor de race, daarna niet meer gekeken). Anyways, laatste 2 races was een absoluut drama. Typo in me DQP > DRP, slechte tacktiek. Komende race gaan we het beter doen.
Ja, in onze groep is het ook OK Vorig seizoen was niet leuk met die Griek en die twee Roemenen, maar dit seizoen ligt het dichter op elkaar. We hebben dit seizoen niet 1 manager die duidelijk gaat promoveren ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:58:
Iemand ook opgevallen dat Tadas een beetje afwezig lijkt? Hij reageert niet meer op bugposts terwijl hij dat meestal in een dag of 2 gefixed had. Ook de suggestions over de races tijdens kerst en oud-en-nieuw zijn niet beantwoord door hem (of heb ik iets gemist?). Hoop dat hij wel goede support blijft geven, niet alleen tijdens een seizoenswissel..
Hij lijkt een beetje afwezig ja. Z'n laatste dingetjes zijn van 20 november, voor de visueel gehandicapten onder ons. Daarna heeft ie wel iets van 8 posts gedaan in het adminforum, maarja, dat kunnen we niet lezen. Iig lang geleden dat ie een bugreport heeft beantwoord. Wat betreft die kerst/nieuwjaar dingen heeft hij wel een poll opgestart (die eerste vond hij toen te warrig), maar die wijst wel uit dat we waarschijnlijk gewoon doorgaan tijdens de vakantie.

Belangrijkste 'bug' vind ik eigenlijk wel de balance/statistics die te zijn blijven tijdens de calculatie/race. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Joss schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:36:
[...]

Belangrijkste 'bug' vind ik eigenlijk wel de balance/statistics die te zijn blijven tijdens de calculatie/race. Zwaar irritant.
Kijk dan niet !

[ Voor 46% gewijzigd door mhans op 06-12-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Topoplossing, had ik nog niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rond die tijd plak ik een postit rechtsboven kan ik ook niet per ongeluk kijken :) Tis een noodoplosing maar tot nu toe werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Zo... Maar eens een nieuwe strategie gekozen. Ik ga een 4 stopper proberen :P Pit-in tijd is erg kort en ik wil wel een gokje wagen in toch al een teleurstellend seizoen :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:28:
Rond die tijd plak ik een postit rechtsboven kan ik ook niet per ongeluk kijken :) Tis een noodoplosing maar tot nu toe werkt het.
In het topic is de laatste reply nu van iemand die zegt dat het opgelost is. Wellicht een C4er die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Race: 4d 13min 3s
Office close: closed
Balance: unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ixion schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:46:
Race: 4d 13min 3s
Office close: closed
Balance: unknown
Zozo! :) Btw. Wil je voor mij ook even checken of de statisticspagina dicht is, deze bijvoorbeeld? Dus de statistieken van streaks enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Daar kan ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Das dan weer jammer, halve fix enzo. Maargoed, het meest prominente is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Even een vraagje. Welke skill is verantwoordelijk voor de fouten van mijn koerier??

Qlap1: "It was a good lap but I think I made a mess of turn 2."
Qlap2: "It was a good lap but I think I made a mess of turn 4."
Qlap3: "I'm still a little hesitant braking for turn 8. I know I can go deeper."
Qlap4: "The kerbing in 1 caught me out. I'll be faster there next time."

Normaal gesproken, kan ik wel wat hebben, maar dit is nu al voor de derde keer op rij dat ik bij alle vier de Q rondjes dit soort ongein zie. Begin me er nu toch wel aan te irriteren. Is dit concentratie? op Pole?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:34:
Even een vraagje. Welke skill is verantwoordelijk voor de fouten van mijn koerier??

Qlap1: "It was a good lap but I think I made a mess of turn 2."
Qlap2: "It was a good lap but I think I made a mess of turn 4."
Qlap3: "I'm still a little hesitant braking for turn 8. I know I can go deeper."
Qlap4: "The kerbing in 1 caught me out. I'll be faster there next time."

Normaal gesproken, kan ik wel wat hebben, maar dit is nu al voor de derde keer op rij dat ik bij alle vier de Q rondjes dit soort ongein zie. Begin me er nu toch wel aan te irriteren. Is dit concentratie? op Pole?
Concentratie dacht ik, pole kan er ook mee te maken hebben. Maar wat jij nu hebt is vrij normaal dacht ik. Ik heb het ook 3 van de 4 keer dat het niet perfect is.

En rené wel doorgaan met die berichtjes ;) Altijd vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O*

Voor het eerst dit seizoen op het podium :P 21 seconden voor op de #4 :)

Eindelijk een goed resultaat na een reeks van 6e, 5e, 4e, 5e, 6e :P Nu vorm vasthouden en meer winnen :D

In het kampioenschap sta ik nu 5e met 25 punten:

# Manager Engine Gearbox Tyres Points
1 Tony Lawowski 39
2 Jurgen Thijs 36
3 Gianni Mortachi 33
4 Mihai-Cristian Pripas 27
5 Vincent Dinkela 25
6 Ovidijus Vaišvila 24
7 Evaldas Skackauskas 20
8 Thomas Radioyes 19
9 Jeroen Voet 10
10 Fahad Ahmad 1

De #4 is mijn teamgenoot. In de steam standing zijn we nu ook opgeschoven, we staan 1 punt voor op de #3 :P

[ Voor 84% gewijzigd door Angeloonie op 06-12-2007 16:55 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Yes, m'n eerste 100% DQP in de Q :D Eerste lap was nog 97%, vervolgens 1 ding met 1 verhoogd en ik kwam 3x op 100% uit \o/ Dat is nog 's revanche nemen op een mislukte vorige race :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 06-12-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:10:
Yes, m'n eerste 100% DQP in de Q :D Eerste lap was nog 97%, vervolgens 1 ding met 1 verhoogd en ik kwam 3x op 100% uit \o/ Dat is nog 's revanche nemen op een mislukte vorige race :Y)
:D

En nu vlammen in de race!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Doe m'n best. Bizarre is dat ik 2 punten over had, maar dat kan door afronding komen, want als ik m'n DRP uitreken hoef ik de getallen amper af te ronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:21:
Doe m'n best. Bizarre is dat ik 2 punten over had, maar dat kan door afronding komen, want als ik m'n DRP uitreken hoef ik de getallen amper af te ronden :)
Wel gerepaired? :> En ja, je kan 100% hebben en punten over hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jup, gerepareerd, nieuwe onderdelen besteld, designorders uitgedeeld, race orders ingevuld _en_ gesubmit allemaal... Kan niks meer fout gaan, behalve uitvallen natuurlijk :(

* Grrrrrene blijft hoopvol :)

Edit: Oh, LOL, ook ff snel m'n staff een nieuw contract aangeboden :X Waren nog 1 race onder contract :o

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 06-12-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:26:
Jup, gerepareerd, nieuwe onderdelen besteld, designorders uitgedeeld, race orders ingevuld _en_ gesubmit allemaal... Kan niks meer fout gaan, behalve uitvallen natuurlijk :(

* Grrrrrene blijft hoopvol :)

Edit: Oh, LOL, ook ff snel m'n staff een nieuw contract aangeboden :X Waren nog 1 race onder contract :o
damn hé!! Volgens mij ben je een keer serieus niets vergeten ;) haha je gaat vooruit _/-\o_

Brid heeft zn karretje voor ons geparkeerd. Moeten we het elastiek maar hem vast leggen René ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zit er inderdaad goed uit.....alleen drp kan een probleem worden, zit hij aan de boven kant van de dqp dan zit ik goed, zit hij aan de lage kant dan heb ik waarschijnlijk een probleem.

Wel handig om het forum in de gaten te houden, was zowat m'n design vergeten :)

Hoop dat er deze race weer een mooi resultaat komt......de 2 uitval beurten zijn zwaar gevallen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, nu is het wel duidelijk dat de eerste upgrades zijn geweest. Er komen andere rijders naar voren op de grid. Mijn teamy schijnbaar ook, maar die laat niet zo veel los(niet dat dat iets uitmaakt, zit op dit moment in de gevarenzone, en heeft een gemiddelde drp van 75...) Ze zijn toch allemaal zo dankbaar dat je ze naar voren helpt.. |:( Tot aan mijn geplande upgrade moet ik maar zien waar ik kan eindigen, mijn tijd komt nog >:) Deze race vertrek ik tot nu toe vanaf plek 9, punten zijn dus in zicht..

Good luck!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Mijn beste Q tot nu toe. Voorlopig p4. Voor bart en voor Rene :O Nu hopen dat mijn tacktiek deze race wel eens een keer goed uitpakt !

[ Voor 35% gewijzigd door mhans op 07-12-2007 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, gister vrij waardeloze race gehad.
Begon goed, met mijn 1e pole, maar zoals verwacht in de race al redelijk snel door 2 man ingehaald.
Geen probleem, ik was iets zwaarder, en zou misschien op die manier de mensen voorbij kunnen.
Dat gebeurde dus ook, en in ronde 22 kwam ik op P1 terecht.... en zonder fuel :(
Het was de bedoeling om in ronde 23 binnen te komen, maar helaas....

Snap die fuelconsumption nog niet helemaal. De ene keer doe ik er voor de zekerheid 5 liter bij op het eind, en heb ik na de race 20+ liter over, doe ik er niks bij sta ik voor mijn 1e stop al aan de kant.

Eens zien of we dit volgende race beter kunnen doen. Zal wel moeten, want mijn financieen zijn aardig beroerd op dit moment, kon vorige race nieteens meer onderdelen bestellen omdat ik in de min stond :o

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

BM schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 07:52:
Snap die fuelconsumption nog niet helemaal. De ene keer doe ik er voor de zekerheid 5 liter bij op het eind, en heb ik na de race 20+ liter over, doe ik er niks bij sta ik voor mijn 1e stop al aan de kant.
:P Simpel, tijdens de warmup gewoon 15 laps met 60 fuel rijden. Dan fuel aan het begin van lap 2 pakken en het einde van lap 14 er af halen, en delen door 13..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:11:
[...]

:P Simpel, tijdens de warmup gewoon 15 laps met 60 fuel rijden. Dan fuel aan het begin van lap 1 pakken en het einde van lap 14 er af halen, en delen door 13..
Daar mis je toch nog wel even wat in.. niet alleen lap 15 gaat eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Sowieso is het zonde om daar 15 rondjes voor te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
mhans schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 06:58:
Mijn beste Q tot nu toe. Voorlopig p4. Voor bart en voor Rene :O Nu hopen dat mijn tacktiek deze race wel eens een keer goed uitpakt !
We zullen zien. Je hebt een enorme snelheidsboost gemaakt, da's heel mooi :) Ik hoop een beetje dat iedereen voor ons op een veelstopper staat, zodat ik ze in de race vanzelf wel voorbij ga :) Ik sta inmiddels alweer 9e in de Q, valt toch een beetje tegen, maar ik had weer geen perfect rondje gereden :/ Ik zal dus in de race weer 't een en ander aan plekken goed moeten maken :)
Requiem19 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:39:
Sowieso is het zonde om daar 15 rondjes voor te gebruiken :)
Hoe meer je er doet, hoe nauwkeuriger je het verbruik weet, maar op een gegeven moment weegt dat niet meer op tegen de slijtage aan je auto, dan kun je beter gewoon een liter extra doen voor de zekerheid :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 07-12-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Mja, die taktiek heb ik meestal wel gebruikt, maar vaak heb ik dan aan het eind flink over, OF ik haal de 1e stop net niet, zoals afgelopen race.

Wel zonde, had volgens mij een erg goed resultaat kunnen worden, Q was met een zwaardere auto dan de concurrentie al erg goed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er wat vrachtwagens van motorleveranciers op het circuit aangekomen, het lijkt er op dat een aantal mensen een nieuw package hebben..... Ach, so be it.

ff een quote:
andrestouwe schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 06:54:
Tot aan mijn geplande upgrade moet ik maar zien waar ik kan eindigen, mijn tijd komt nog >:)
I know the feeling.... :O

Sta momenteel 15e, op een baan die m'n bejaarde driver niet echt leuk vindt, zie hem maar als een Couldhard, te koppig om te stoppen...(mannetje is 36) Maar ach.., zo slecht is ie ook nog niet, en ik zit nog een seizoen aan hem vast......
Daarnaast rijd ie zo ongeveer voor een appel en een ei, dus zo ontevreden ben ik nog niet, als ie volgens seizoen maar niet met een rollator aan komt zetten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ach, het kan ook zijn dat iedereen vooraan op een 3- of 4-stopper staat ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wat bizars bij mijn groep (C3G2) een degradant van C2 rijd geen P, 3 rondjes WU en knalt em op pole in ze eerste rondje. Ik weet dat je data kan "recyclen" mar dit is toch wel erg extreem, vooral omdat ie er gewoon de pole uitknalt. Of hij is erg licht mar normaal rijdt ie toch wel redelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:53:
Ach, het kan ook zijn dat iedereen vooraan op een 3- of 4-stopper staat ofzo :)
Dat weet ik nog niet zo zeer, als ik kijk naar de tijden in WU en de kwallificatie, en dat in verhouding zie t.o.v. mijn tijden, zouden er een behoorlijk aantal voor me op een stop meer moeten staan. En dat lijkt me sterk.
Ik geloof dat iedereen wel weet dat je vooraan moet staan in monaco, maar als je wat meer stops maakt, is de kans groot dat je al vroeg klem komt te zitten achter iemand na je 1e of 2e stop. Ach ja, we zien wel, dat wordt weer fijn foeteren tijdens de race...... :X :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, de Q zit er weer op. En wat voor één :) P3 van 19, 0.005 achter de #2 (erg jammer, plek 2 zat er zeker in gezien de sectortijden en de fouten die mn coureur maakte). Ik verwacht ook niet echt snellere gasten meer, dus misschien zak ik af naar 4 of 5, maar slechter zal het zeker niet worden.

Voor de race verwacht ik wel iets minder, maar hoop na 2 puntloze races iig weer minimaal 1 punt te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:15:
[...]

Dat weet ik nog niet zo zeer, als ik kijk naar de tijden in WU en de kwallificatie, en dat in verhouding zie t.o.v. mijn tijden, zouden er een behoorlijk aantal voor me op een stop meer moeten staan. En dat lijkt me sterk.
Ik geloof dat iedereen wel weet dat je vooraan moet staan in monaco, maar als je wat meer stops maakt, is de kans groot dat je al vroeg klem komt te zitten achter iemand na je 1e of 2e stop. Ach ja, we zien wel, dat wordt weer fijn foeteren tijdens de race...... :X :Y
Ik sta in de practice 2e, in de WU 8e maar in de kwalificatie gewoon 21e. :'(
Ik snap daar helemaal niks meer van. Kan me niet voorstellen dat al die lui die ineens voor me staan 3 of meer keer gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMbiNo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:53:
[...]

Ik snap daar helemaal niks meer van. Kan me niet voorstellen dat al die lui die ineens voor me staan 3 of meer keer gaan stoppen.
Hoe krijg je dat voor mekaar? 100% rijden in de P soms? Echt heel raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ehh, de practice tijden kun je geen ruk van op aan, daar laat niemand het achterste van zijn tong zien. Denk hierbij in de richting van revs en fuelload. De WU geeft het beter weer, daar rijden de meeste met de fuelload en revs voor de race, al zijn er een aantal die schijnbaar dan ook nog een tijd zetten met minimum fuel, soft tires en 100 revs...
Leuk voor het oog, maar niet echt nuttig.... :X
Ik hoop voor je dat je verder naar achter staat door je fuel, en niet omdat je in de WU nog ff met softs, 10 liter en 100 revs een ronde gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:51:
[...]

Ehh, de practice tijden kun je geen ruk van op aan, daar laat niemand het achterste van zijn tong zien. Denk hierbij in de richting van revs en fuelload. De WU geeft het beter weer, daar rijden de meeste met de fuelload en revs voor de race, al zijn er een aantal die schijnbaar dan ook nog een tijd zetten met minimum fuel, soft tires en 100 revs...
Ik hoop voor je dat je verder naar achter staat door je fuel, en niet omdat je in de WU nog ff met softs, 10 liter en 100 revs een ronde gedaan hebt ;)
Ik rijd mijn WU altijd (6 rondjes) op 100% revs en de bandenkeuze van de race. Maar fuel neem ik altijd ook weinig mee, beetje op gevoel. Dus met 50-60 laps ofzo 25 liter fuel.. met 79 laps 18-20 fuel..

Geen idee waarom eigenlijk, gewoon automatisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

aan de P en W moet je niet zoveel waarde hechten.... Q is realistischer beeld van waar je staat. In race kan je conclusie zelf wel maken als je weet hoe de strategie van iedereen is.

Hans gratz met je mooie Q! Erg netjes. Wel vervelend voor ons ;) Maargoed hoe meer de competitie is hoe leuker >:) Meteen maar afspreken dat we elkaar vleugels heel laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:51:
[...]

De WU geeft het beter weer, daar rijden de meeste met de fuelload en revs voor de race, al zijn er een aantal die schijnbaar dan ook nog een tijd zetten met minimum fuel, soft tires en 100 revs...
Oh ja wel hoor. Zoals je al zegt " De WU geeft het beter weer, daar rijden de meeste met de fuelload en revs voor de race". Waarom zou ik andere die informatie geven. Ik pers er in de WU meestal nog wel een wat sneller rondje uit om met zand te strooien. Dat rondje is overigens niet altijd 100% revs en 10 ltr benzine. Gewoon een rondje berekend zodat ik terecht kom waar ik vind dat andere moeten denken dat ik terecht kom (of zo iets)

P rijd ik altijd op 90% revs en 50+ ltr benzine. Maar ook hier houd ik tijdens de rondjes in de gaten dat ik niet te ver omhoog kruip.

Nu ben ik niet echt super competatief in onze groep, maar er zijn toch managers die rond mij rijden en staan in het kampioenschap die graag willen weten wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
De P en W zijn eigenlijk gewoon niet belangrijk qua tijden, zolang je daar je DQP en setup rondkrijgt en de data die jij nodig hebt verzamelt. In mijn geval is het verschil tussen mijn tijd in de P en W met mijn tijd in de Q vaak meer dan 1,5 seconden omdat ik met mijn race onderdelen alleen de Q en race doe, de P en W rij ik met een auto met versleten onderdelen die vaak ook minder efficient zijn dan de echte race onderdelen en echt nooit met de revs boven de 90.
Gedurende de P en W sta ik dus ook altijd strak onderaan :D

Ik sta momenteel op een nette P10 op Monaco, heb een beetje risico genomen qua strategie, eerst 2 stints van 16 laps op softs met 1mm nattigheid om daarna 32 laps op intermediates te tijden en te eindigen met een sprintje van 6 laps :p

[ Voor 4% gewijzigd door Sanderrr op 07-12-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40

GaMbiNo

1337

Ach ik zie wel wat het schip strand. Ik ga wel vrij zwaar weg en ik hoop dus dat de rest wat vaker stopt. :)

En anders probeer ik wel een paar achtervleugels te raken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
6 laps... dan moet je wel een hele goede reden hebben om dat te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:34:
[...]

Oh ja wel hoor. Zoals je al zegt " De WU geeft het beter weer, daar rijden de meeste met de fuelload en revs voor de race". Waarom zou ik andere die informatie geven. Ik pers er in de WU meestal nog wel een wat sneller rondje uit om met zand te strooien. Dat rondje is overigens niet altijd 100% revs en 10 ltr benzine. Gewoon een rondje berekend zodat ik terecht kom waar ik vind dat andere moeten denken dat ik terecht kom (of zo iets)

P rijd ik altijd op 90% revs en 50+ ltr benzine. Maar ook hier houd ik tijdens de rondjes in de gaten dat ik niet te ver omhoog kruip.

Nu ben ik niet echt super competatief in onze groep, maar er zijn toch managers die rond mij rijden en staan in het kampioenschap die graag willen weten wat ik ga doen.
Mooi verhaal Peter :D Ik doe eigenlijk altijd hetzelfde. Mensen mogen bij mij best gokken waar ik op sta. In W probeer ik altijd verschillende bandjes. Dus dan weten ze nog niet wat ik doe. En naar de P resultaten kijk ik niet eens, totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Joss schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:40:
6 laps... dan moet je wel een hele goede reden hebben om dat te rechtvaardigen.
Nu ik er over nadenk is het misschien beter om die paar laps op intermediates door te rijden... Misschien nog een kleine aanpassing op de strategie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderF1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:47:
[...]

Nu ik er over nadenk is het misschien beter om die paar laps op intermediates door te rijden... Misschien nog een kleine aanpassing op de strategie ;)
Correct en tevens juist!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Geen dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Het was een foutje, ik moet 16 laps rijden na de lichte regen, dus toch de juiste strategie ;)
Hoeveel verschil zit er bij jullie eigenlijk tussen de snelheid in de Q en in de race? Tegenwoordig zijn de race laps vaak een seconde sneller dan de Q...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:07:
Het was een foutje, ik moet 16 laps rijden na de lichte regen, dus toch de juiste strategie ;)
Hoeveel verschil zit er bij jullie eigenlijk tussen de snelheid in de Q en in de race? Tegenwoordig zijn de race laps vaak een seconde sneller dan de Q...
Zoiets ja, 1 tot 2 seconden. Hoe later het weer omslaat, hoe onbetrouwbaarder de berekening wordt.

Maar 16 laps is wel een stop waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
We kunnen beter concluderen dat je met P, WU en Q allemaal niks kunt. Ik doe iig niet mee aan die onzin van een rookgordijn opwerpen door met harde banden en zware auto te P'en, WU met 150 liter te doen of juist 30L... Ik wil gewoon een goed resultaat in de race. Sowieso vind ik het niet bijster slim om 100% revs in P te gebruiken en het nut ervan in WU is me ook nog niet helemaal duidelijk, omdat ik zwaar twijfel aan het effect van revs op je brandstofverbruik.

In de Q zit je dan weer met mensen die een korte eerste stint willen of juist een langere. Wat Roeloffie zegt: als je zwaar kwalificeert, rijdt de kop bij je weg en word je door achterblijvers opgehouden. Als je licht kwalificeert moet je echter vroeg naar binnen en zit je ook vast. De beste tactiek ligt er denk ik tussenin en als ik het zo hoor zit dat bij mij en Bart wel goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:36:
We kunnen beter concluderen dat je met P, WU en Q allemaal niks kunt. Ik doe iig niet mee aan die onzin van een rookgordijn opwerpen door met harde banden en zware auto te P'en, WU met 150 liter te doen of juist 30L... Ik wil gewoon een goed resultaat in de race. Sowieso vind ik het niet bijster slim om 100% revs in P te gebruiken en het nut ervan in WU is me ook nog niet helemaal duidelijk, omdat ik zwaar twijfel aan het effect van revs op je brandstofverbruik.

In de Q zit je dan weer met mensen die een korte eerste stint willen of juist een langere. Wat Roeloffie zegt: als je zwaar kwalificeert, rijdt de kop bij je weg en word je door achterblijvers opgehouden. Als je licht kwalificeert moet je echter vroeg naar binnen en zit je ook vast. De beste tactiek ligt er denk ik tussenin en als ik het zo hoor zit dat bij mij en Bart wel goed :Y)
Helemaal mee eens. Ik let er tegenwoordig ook totaal niet meer op. Mijn tactiek in een race hangt af van mijn eigen kunnen (dus hoeveel risico ik moet nemen), de temperatuur en de pitlane. Natuurlijk hou je er af en toe rekening mee wat je tegenstanders doen. Bijvoorbeeld op Monaco, een tactiek die ik vorig seizoen had was gewoon erop gericht om iedereen achter me aan te slepen met een 1 stopper... Dat lukte eigenlijk super...

Maar heb nog (bijna) nooit echt naar de P/WU/Q gekeken. Meestal weet je wel wie er hoe rijd, en kan je dus aan hun Q gelijk al zien welke strategie ze hebben gekozen. Ik rijd trouwens dna ook vaak als 1 van de eersten, geloof niet zo in het 'oh oh ik zet jullie op het verkeerde been'-ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens met het meeste van hierboven, dat op het allerlaatste moment qualificeren heeft voor mij geen nut. Ik pas mijn strategie toch niet aan aan anderen ik die iets omdat i kbedacht heb dat dat het snelste is en daarom doe ik het. Niet omdat iemand anders a of b doet.

Ik rijd mijn WU altijd met 120 liter en 1% rev meer dan ik in de race ga gebruiken, waarom? Tja weet ik eigenlijk niet eens maar dan weet ik zeker dat ik met mijn brandstof verbruik redelijk zit. Ik geloof dat een zware auto meer verbruikt maar weet ook bijna zeker dat dat niet geimplementeerd is in de engine van f1time. Dus tja ... beetje ritueel geworden maar nergens op gebaseerd.

Maar vooraan rijden wil ik alleen per se in de laatste ronde van de race, P/WU sta ik vaar achteraan maar daar maak ik em dus allerminst druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:45:
[...]

Helemaal mee eens. Ik let er tegenwoordig ook totaal niet meer op. Mijn tactiek in een race hangt af van mijn eigen kunnen (dus hoeveel risico ik moet nemen), de temperatuur en de pitlane. Natuurlijk hou je er af en toe rekening mee wat je tegenstanders doen. Bijvoorbeeld op Monaco, een tactiek die ik vorig seizoen had was gewoon erop gericht om iedereen achter me aan te slepen met een 1 stopper... Dat lukte eigenlijk super...

Maar heb nog (bijna) nooit echt naar de P/WU/Q gekeken. Meestal weet je wel wie er hoe rijd, en kan je dus aan hun Q gelijk al zien welke strategie ze hebben gekozen. Ik rijd trouwens dna ook vaak als 1 van de eersten, geloof niet zo in het 'oh oh ik zet jullie op het verkeerde been'-ding.
Jij hebt toch helemaal geen reden om mensen op het verkeerde been te zetten, je was toch vaak een seconde sneller dan de nr.2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vorig jaar ook een 1 stopper geprobeerd op Monaco maar kwam erachter dat als je eenmaal achteraan start dat je dan vaak eigenlijk al gezien bent...
Dit seizoen dus voor een tegenovergestelde strategie gegaan (zo deed Schumacher het ook he ;)) door licht de Q in te gaan met stops in 15, 32 en 62 (op 78 laps) - Wie zien wel hoe het afloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:55:
Vorig jaar ook een 1 stopper geprobeerd op Monaco maar kwam erachter dat als je eenmaal achteraan start dat je dan vaak eigenlijk al gezien bent... Dit seizoen dus voor een tegenovergestelde strategie gegaan (zo deed Schumacher het ook he ;)) door licht de Q in te gaan met stops in 15, 32 en 62 (op 78 laps) - Wie zien wel hoe het afloopt ;)
Dus je hebt hem ff in de op 1 na laatste bocht geparkeerd en gezorgd dat de rest van het veld geen snelle ronde meer kon zetten? Smeerlap! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jullie zien vanavond wel wat ik ga doen, ga er nog niks over zeggen. Ik heb er iig een goed gevoel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander: Ik was toen redelijk snel in het speelveld (6e-10e meestal) en hoopte erop dat ik nog net voor de mensen met een 2 stop zou komen na hun 2e stop. Daarna zouden ze me wel inhalen... op een normale track, maar met 90 blocking skill van je driver, 90 blocking in de race EN in Monaco is dat echt onmogelijk :D. Geweldig treintje tot het einde gehouden, prachtig.

Trouwens deze race minder goed gevoel over... #2 staat wel errug dichtbij en ben niet zo heel tevreden over mijn tactiek maar goed... we zien wel wat er gebeurd. Succes iedereen vanavond! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb ook ondervonden dat de concurrentie een motorupgrade heeft uitgevoerd. Ik sta dan ook pas op een 5e positie met 0,7s achterstand op de pole. Ik wil echter geen punten verliezen dus ik heb alsnog mijn motor laten upgraden. Puntenverlies kan ik me namelijk niet veroorloven en ik weet zeker als ik niet de upgrade doe dat ik het dan lang niet bij kan houden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hoe zit jij dan tegenwoordig qua testen? Vooral engine getest neem ik aan? Je hebt 2 engine upgrades dus ik zou zeggen dat je intussen idd een leuke upgrade hebt liggen...

Edit: Je hebt de engine upgrade toch niet gedaan na de P, W of Q he? Want de upgrade kan nl alleen ingaan aan het begin van een weekend... Op deze manier boor je jezelf een test-mogelijkheid door de neus en zit je komende race met een engine die nog net iets beter had kunnen zijn...

Edit 2: Je staat er gewoon prima voor in het kampioenschap en aan je Q tijd te zien is een P3 makkelijk te halen, ik begrijp dus niet waar je je druk om maakt. Wel leuk om al die bekenden namen terug te zien :D

[ Voor 63% gewijzigd door Sanderrr op 07-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:42:
Hoe zit jij dan tegenwoordig qua testen? Vooral engine getest neem ik aan? Je hebt 2 engine upgrades dus ik zou zeggen dat je intussen idd een leuke upgrade hebt liggen...

Edit: Je hebt de engine upgrade toch niet gedaan na de P, W of Q he? Want de upgrade kan nl alleen ingaan aan het begin van een weekend... Op deze manier boor je jezelf een test-mogelijkheid door de neus en zit je komende race met een engine die nog net iets beter had kunnen zijn...

Edit 2: Je staat er gewoon prima voor in het kampioenschap en aan je Q tijd te zien is een P3 makkelijk te halen, ik begrijp dus niet waar je je druk om maakt. Wel leuk om al die bekenden namen terug te zien :D
Gaat zo'n upgrade alleen in aan het begin van het race weekend :o :( Ik heb hem na de Q gedaan ja omdat ik zag dat de rest hem ook gedaan heeft. Maar is ook wel logisch natuurlijk omdat je per race maar 1 motor mag gebruiken |:(

Maar dan vind ik het toch vreemd dat een braziliaan die had 2 rondjes Q gereden was hij nog geen eens 0.1s sneller. Later heeft hij de andere 2 ook nog gedaan en knalt er even een ronde uit die 0.6s sneller was :?

Op zich maakt het voor mijn tests niet uit want ik wou de gearbox toch gaan testen. Maar dat betekent wel dat ik veel punten ga verliezen vandaag :(

Ik heb inderdaad een mooie engine nu ja, ik zit nu op 843pk 8)

iRacing

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.