Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

SanderF1 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:43:
Volgens mij gaat dat over zijn teamgenoot van het seizoen ervoor, maar ik weet het niet zeker...
Ehm, gepost op 23 jan. met de melding "de afgelopen 3 races..."
Lijkt me toch over de laatste 3 races van vorig seizoen...

Enne Panther: Dank voor de complimenten... en ben natuurlijk graag van hulp O-)
Ben ook zeker blij met Team Panther binnen Be On Edge, is weer ouwewets gezellig, slap lullen en prima racen (hopen we dan maar)
En of de strategie gaat werken, komen we vanzelf achter...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:09:
[...]

Ehm, gepost op 23 jan. met de melding "de afgelopen 3 races..."
Lijkt me toch over de laatste 3 races van vorig seizoen...

Enne Panther: Dank voor de complimenten... en ben natuurlijk graag van hulp O-)
Ben ook zeker blij met Team Panther binnen Be On Edge, is weer ouwewets gezellig, slap lullen en prima racen (hopen we dan maar)
En of de strategie gaat werken, komen we vanzelf achter...
hmmm Interlagos gedaan, en het is me tegen gevallen, denk je een lekkere start te gaan maken, krijg ik erg veel weerstand bij me DQP vormen. Dus de race zal een flinke gok worden hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181140

@Sander: Die quote van JW ging niet over Steven. Hij zal je vraag nog wel beantwoorden. Op dit moment reist hij volgens mij nog, dus kan hij nog niet antwoorden. Hij is in ieder geval net op tijd terug om op tijd aan het nieuwe seizoen te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zie je wel... Dammit, achja, heb hem nu al geaccepteerd als teamgenoot, lijkt me wel een aardige jongen.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat iig als derde gekwalificeerd (so far). Dus het zal wel allemaal meevallen.

Ik ben wel benieuwd, dit is mijn tweede poging voor c3, deze keer is mijn wagen echter een stuk efficiënter, ik heb vorig seizoen in c4 niet één keer motor of gb getest. In de laatste drie races van afgelopen seizoen heb ik nog even met JW's account kunnen oefenen, nu mag ik het zelf doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22
In C3G6 samen met BM van hier een team gevormd: "Racing for GoT".
Natuurlijk met de tweakers livery ook :)

Beiden nieuw in C3, maar we gaan ons best doen om GoT niet teleur te stellen natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
Ik zie toch echt een Toyota ;) Maar de naam is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:05

BM

Moderator Spielerij
Joss schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:04:
Ik zie toch echt een Toyota ;) Maar de naam is leuk :)
Sleepie is nog geen Supporter, dat komt eraan ;)

Net even P/W/Q gedaan, en tja.... dat is wat anders dan C4 :X
Momenteel 23e van de 27.... we zien wel waar het schip strand. DQP was 92%, dus DRP zal ook wel rond die koers uitkomen. We zien wel, wel spannend in ieder geval.

Daarnet samen met Sleepie in ieder geval mijn budgetsheet aangepast, bleek dat ik nogal wat factoren vergeten was.
Zoals het er nu uitziet draai ik dit seizoen een paar miljoen (5-8) verlies. Maar dat kan ik hebben.

Time will tell!

[ Voor 51% gewijzigd door BM op 24-01-2008 20:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
23e van de 27 is de season standing ja, dat zegt niets. In de Q sta je nu 17 van de 20.
Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen, maar jullie zullen het vast wel overleven. Ik sta nu 5e in de Q, dus Sleepie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MRCL schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:41:
23e van de 27 is de season standing ja
LOL, heeft BM daar echt naar gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
23e van de 27 is de season standing ja, dat zegt niets. In de Q sta je nu 17 van de 20.
Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen, maar jullie zullen het vast wel overleven. Ik sta nu 5e in de Q, dus Sleepie... ;)
Ik ga mijn P/W/Q zaterdag doen (morgen geen tijd denk ik).
Ik gok op een plaatsje in dat rijtje NL-ers daar achter jou (in C4 was ik meestal net iets sneller dan Bart Verbruggen, dus t zou moeten kunnen) ;)

@Joss: Mijn post was wat voorbarig, had toen net sponsorship gekocht, maar kon de livery nog niet aanpassen. Maar intussen is het toch echt tweakers livery hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 25-01-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:43:
[...]

De oude garde wil graag hun "oude voordeel" op een hoop lui terug idd. Het minder maken van de invloed van driver is ook van groot voordeel voor hen, dus wordt het erdoor gedrukt...

Hoe meer er over dit soort situatie duidelijk wordt, hoe wranger het smaakje dat ik krijg van die oude garde op F1Time... heel erg jammer.
Op het C1-forum staat een topic over wie er van de oude garde gaat degraderen en het is erg duidelijk dat het een semi-vriendengroepje is dat zich bedreigd voelt door de 'nieuwe generatie met geld' :/ Erg jammer dat die groep kunstmatig tegengewerkt moet worden om de oude garde in C1 te houden. Opvallend ook dat ze klagen over dat de beste rijders naar het beter verdienende C2 gaan, terwijl je volgens Oliver Vogel met gemak kunt overleven in C3 met een random rijder, crappy designer + c.director en een matige auto. Rrrrright. Als het halen van de perfecte setup + DQP/DRP dan echt zo belangrijk is, waarom is het vertrek van toprijders naar C2 dan zo'n 'big deal'?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen, maar jullie zullen het vast wel overleven.
Joss schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:49:
[...]

LOL, heeft BM daar echt naar gekeken? :P
Juist....
ik voel me nu best... dom...

Nahja, verhouding is ongeveer hetzelfde O-)
Ook wel enigszins verwacht dat ik zo laag zou staan, denk dat er voor me een hoop op een andere strategie zitten (of misschien is dat meer hoop)

Denk ook zeker wel dat het mogelijk moet zijn om in C3 te blijven. Als ik een beetje goede taktiek te pakken krijg qua testen en ontwikkelen zie ik mezelf niet heel snel uit C3 vallen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het niet zo erg een keer naar C4 te degraderen. Ik heb dat seizoen volledig aan de ontwikkeling van mijn onderdelen gewijd en heb nu een fijne auto. Een groepgenoot die aan het eind van afgelopen seizoen steeds dichterbij kwam staat nu weer ver achter me.
De eerste keer C3 vond ik nogal tegenvallen en ik heb me voor mijn gevoel teveel laten leiden door lijfsbehoud (motor & gb testen). Als ik toen ook al die testen in onderdelen had gestoken, had ik er nu nog beter voor gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Anoniem: 181140 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:23:
Ik vond het niet zo erg een keer naar C4 te degraderen. Ik heb dat seizoen volledig aan de ontwikkeling van mijn onderdelen gewijd en heb nu een fijne auto. Een groepgenoot die aan het eind van afgelopen seizoen steeds dichterbij kwam staat nu weer ver achter me.
De eerste keer C3 vond ik nogal tegenvallen en ik heb me voor mijn gevoel teveel laten leiden door lijfsbehoud (motor & gb testen). Als ik toen ook al die testen in onderdelen had gestoken, had ik er nu nog beter voor gestaan.
Denk dat ik de 1e paar races engine ga testen om toch enigszins up to date te blijven op dat vlak. De rest zal voornamelijk onderdelen tests worden. Zijn wel een aantal delen op mijn auto die echt nog een flinke upgrade mogen hebben. Zowel gewicht als efficiency.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BM schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:58:
Ook wel enigszins verwacht dat ik zo laag zou staan, denk dat er voor me een hoop op een andere strategie zitten (of misschien is dat meer hoop)

Denk ook zeker wel dat het mogelijk moet zijn om in C3 te blijven. Als ik een beetje goede taktiek te pakken krijg qua testen en ontwikkelen zie ik mezelf niet heel snel uit C3 vallen.
Ik had je eigenlijk wel wat hoger verwacht in de Q, als ik zie waar Bart staat. Maar dat zou ook aan verschillen in strategie kunnen liggen natuurlijk. Het zal me wel duidelijker worden als ik morgen zelf P/W/Q heb gereden.

In C3 blijven moet volgens mij voor ons beiden geen probleem zijn.
Voor mij is het ook zaak m'n auto te ontwikkelen (gemiddelde efficiency van ongeveer 49% nu, dat moet omhoog).
Verder mag je je teamgenoot natuurlijk altijd om advies/meedenken vragen wat strategie e.d betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
BM schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Denk dat ik de 1e paar races engine ga testen om toch enigszins up to date te blijven op dat vlak. De rest zal voornamelijk onderdelen tests worden. Zijn wel een aantal delen op mijn auto die echt nog een flinke upgrade mogen hebben. Zowel gewicht als efficiency.
Als je eens kans wil maken en je begint niet zo goed, zal je wel langer dan een "paar" races engine moeten testen. Bovendien, "onderdelen testen" kan alleen op aero/frontw/rearw en die kan je niet op gewicht verbeteren met een aero test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik ben nu voor mezelf even die google balance sheet aan het namaken zodat ik hem kan gebruiken. Dit doe ik in Open Office calc. maar als ik bijvoorbeeld 3/3 in typ dan maakt hij er 03-03-08 van. Iemand enige ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bij meer mensen F1Time down of hebben ze me eindelijk op cheaten betrapt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:47:
Bij meer mensen F1Time down of hebben ze me eindelijk op cheaten betrapt? :P
Bij mij ook down, of ze hebben mij er ook afgegooid omdat jij een keer "gebabysit" hebt voor mij :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:48:
[...]

Bij mij ook down, of ze hebben mij er ook afgegooid omdat jij een keer "gebabysit" hebt voor mij :P
Sorry :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:18:
[...]

Als je eens kans wil maken en je begint niet zo goed, zal je wel langer dan een "paar" races engine moeten testen. Bovendien, "onderdelen testen" kan alleen op aero/frontw/rearw en die kan je niet op gewicht verbeteren met een aero test.
Kans op punten, of kans op lijfsbehoud?

Dat je enkel aero kunt testen is waar, en nu ik er nog eens over nadenk, dat heb ik vorig jaar ook bijna hele seizoen gedaan, dus een test of 4/5 dit seizoen zou voldoende moeten zijn om dat wat omhoog te werken.

Een groot avontuur, maar wel mooi dat er hier een beetje meegedacht word. Er zitten hier toch mensen met heel wat meer ervaring dan ikzelf heb.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
BM schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:51:
[...]
Kans op punten, of kans op lijfsbehoud?
Ik heb geen idee hoe je er voor staat, maar hoe slechter je er voor staat, hoe meer engine tests je eigenlijk zou moeten doen om tegen het eind van het seizoen misschien toch de benodige punt(en) te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
f1t up!

brrr die site blijft afentoe wel grillig hoor

[ Voor 78% gewijzigd door Dauthi op 25-01-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
Ik ben (zoals Joss blijkbaar al mooi opgemerkt heeft) ook gepromoveerd naar C3, G5 om precies te zijn. Na een 2e plaats in het kampioenschap (achter een ex-C2er, die nu helaas ook in mijn groep zit) toch wel verdiend denk ik zo.

Dit seizoen zal het helaas een heel andere kluif worden. Te weinig ontwikkeld, mijn driver die ik van de markt geplukt heb is ineens een pak slechter en ik heb geen data van vorig jaar. Mijn doelstelling is dus gewoon om in C3 te blijven en hopelijk een aantal top 10 plaatsen te halen. En mijn wagen wat beter te ontwikkelen.

Oh ja: Felicitaties voor Grrrrrene vandaag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik had een schatting gemaakt dat ik top 10 moet rijden om break-even te draaien. Echter blijkt deze schatting na een echte berekening niet helemaal juist. Ik moet top 5 rijden om break-even te draaien, dat wordt gelijk al een heel stuk lastiger ben ik bang :P

Met iedere race P20 maak 2.2 Mil verlies dus dat is zo'n 35 Mil aan het einde van het jaar. Dat is wel het maximum dat ik mag verliezen denk ik dus hopen dat het een beetje goed gaat dit jaar 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:22:
Ik had een schatting gemaakt dat ik top 10 moet rijden om break-even te draaien. Echter blijkt deze schatting na een echte berekening niet helemaal juist. Ik moet top 5 rijden om break-even te draaien, dat wordt gelijk al een heel stuk lastiger ben ik bang :P

Met iedere race P20 maak 2.2 Mil verlies dus dat is zo'n 35 Mil aan het einde van het jaar. Dat is wel het maximum dat ik mag verliezen denk ik dus hopen dat het een beetje goed gaat dit jaar 8)7
Vorig seizoen draaide ik op P23 break even, dus wat jij in hemelsnaam hebt uitgespookt...? :P

René jarig dan trouwens? Zoja, gefeliciteerd, zo nee, gefeliciteerd voor wat anders?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Vorig seizoen draaide ik op P23 break even, dus wat jij in hemelsnaam hebt uitgespookt...? :P

René jarig dan trouwens? Zoja, gefeliciteerd, zo nee, gefeliciteerd voor wat anders?! :)
Weet ik ook niet :? Mijn driver is niet echt duur, designer en cm ook niet. Staff niet, auto niet alleen dit is dan nog wel gebaseerd op dat je elke race een volledig nieuwe auto koopt;) maar dan nog. Sponsors zijn ook wel ok. Dus het zal wel een zwaar jaar worden ben ik bang :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:35:
[...]

Weet ik ook niet :? Mijn driver is niet echt duur, designer en cm ook niet. Staff niet, auto niet alleen dit is dan nog wel gebaseerd op dat je elke race een volledig nieuwe auto koopt;) maar dan nog. Sponsors zijn ook wel ok. Dus het zal wel een zwaar jaar worden ben ik bang :P
Excuse me... een hele nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:41:
[...]

Excuse me... een hele nieuwe auto?
Ja, die ga ik natuurlijk niet elke keer kopen. Ik heb het nu al iets aangepast zodat ik 3x in het seizoen een chassis, fuel tank en monocoque koop. Maar nu maak ik met P20 nog steeds 1 Mil per race verlies :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:18:
[...]
Op het C1-forum staat een topic over wie er van de oude garde gaat degraderen en het is erg duidelijk dat het een semi-vriendengroepje is dat zich bedreigd voelt door de 'nieuwe generatie met geld' :/ Erg jammer dat die groep kunstmatig tegengewerkt moet worden om de oude garde in C1 te houden. Opvallend ook dat ze klagen over dat de beste rijders naar het beter verdienende C2 gaan, terwijl je volgens Oliver Vogel met gemak kunt overleven in C3 met een random rijder, crappy designer + c.director en een matige auto. Rrrrright. Als het halen van de perfecte setup + DQP/DRP dan echt zo belangrijk is, waarom is het vertrek van toprijders naar C2 dan zo'n 'big deal'?
Ja, werd ook wel duidelijk uit m'n discussie met John. Hij beantwoordde mijn vragen maar deels en aan het eind wilde hij niet antwoorden wat hij vond van mijn standpunt...
Hij gaf aan dat het al lang bediscussieerd was (binnen die groep en Tadas) en ik het had kunnen weten, als ik op die plekken had gezocht... (ja zo lust ik ze ook)

Maar het is duidelijk dat ie oostindisch doof is voor alles waar ze minder van worden, dus ik vrees dat het spelplezier en de hoop ooit in C1 te komen hard vern**kt gaat worden door deze oude garde die niet tegen verlies kunnen...
Maar ik ben maar gestopt met di discussie dus

Enne, Feligeflapstaart Grrrrene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:26:
Ik ben nu voor mezelf even die google balance sheet aan het namaken zodat ik hem kan gebruiken. Dit doe ik in Open Office calc. maar als ik bijvoorbeeld 3/3 in typ dan maakt hij er 03-03-08 van. Iemand enige ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen?
In Excel kun je het oplossen door '3/3 te typen gloof ik. Zou in Open Office ook best eens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:50:
[...]

Ja, werd ook wel duidelijk uit m'n discussie met John. Hij beantwoordde mijn vragen maar deels en aan het eind wilde hij niet antwoorden wat hij vond van mijn standpunt...
Hij gaf aan dat het al lang bediscussieerd was (binnen die groep en Tadas) en ik het had kunnen weten, als ik op die plekken had gezocht... (ja zo lust ik ze ook)

Maar het is duidelijk dat ie oostindisch doof is voor alles waar ze minder van worden, dus ik vrees dat het spelplezier en de hoop ooit in C1 te komen hard vern**kt gaat worden door deze oude garde die niet tegen verlies kunnen...

Enne, Feligeflapstaart Grrrrene!
Maar ik ben maar gestopt
Die stomme C1 rijders moeten gewoon hun mond houden. Wij kunnen het toch niet helpen als zij een nieuweling uit C2 niet de baas kunnen zijn. Ik vind sowieso dat de meeste C1 rijders helemaal niet zo goed zijn als het lijkt. Als je nou kijkt, ze presteren elk seizoen weer compleet anders als het seizoen ervoor. Neem nou die Miranda. Vorig jaar terecht kampioen, kwam dit jaar in bijna geen 1 race voor. Ik vond daarnet een profiel van een echte kampioen. Hij is gestopt na het 24e seizoen maar heeft 5 C1 titels waarvan 3 oprij. Hij heeft als ik het goed had gezien ongeveer 10 seizoenen in C1 gereden en elk seizoen in de top 5. Kijk dan ben je bij mij een topper en dan mag je ook een keer iets opmerken als je denkt dat het verkeerd gaat met het spel maar de huidige C1 rijders moeten eerst maar is bewijzen dat ze ook daadwerkelijk wel zo goed zijn.

@ Sleepy: Super het werkt, bedankt _/-\o_

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bedankt voor de felicitaties, jullie hebben het eerder door dan m'n T.net-collega's :o Hmm, ik word er niet vrolijker op als ik dat zo hoor, Luuk, het hele idee achter een vrij toegankelijk spel lijkt me toch dat iedereen een kans maakt kampioen te worden :/
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:55:
[...]

[knip]

Als je nou kijkt, ze presteren elk seizoen weer compleet anders als het seizoen ervoor. Neem nou die Miranda. Vorig jaar terecht kampioen, kwam dit jaar in bijna geen 1 race voor. Ik vond daarnet een profiel van een echte kampioen. Hij is gestopt na het 24e seizoen maar heeft 5 C1 titels waarvan 3 oprij. Hij heeft als ik het goed had gezien ongeveer 10 seizoenen in C1 gereden en elk seizoen in de top 5. Kijk dan ben je bij mij een topper en dan mag je ook een keer iets opmerken als je denkt dat het verkeerd gaat met het spel maar de huidige C1 rijders moeten eerst maar is bewijzen dat ze ook daadwerkelijk wel zo goed zijn.
Nu moet ook eerlijk gezegd worden dat het moelijk is om winst te draaien in C1. De boel is zo competatief dat je een driver uit de top5 moet hebben, onderdelen niet op kosten moet designen en de beste suppliers moet uitzoeken. Daarnaast kunnen een goede c.director en een goede designer ook helpen. Als je dat vol wil houden, draai je verlies en dus is de tactiek om C1 binnen te komen enkelen seizoenen winst draaien in C2 en dan in 1 klap de beste rijder voor veel teveel geld te contracteren. Reken voor de gein 's uit wat je dat kost per race, je kunt dat niet continu volhouden, daarvan ben ik overtuigd. En dat is ook direct het probleem met C1: je kunt daar bijna onmogelijk 10 seizoenen rondhangen als de bonussen en sponsorbijdragen zo relatief laag blijven.

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 25-01-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:56:
Bedankt voor de felicitaties, jullie hebben het eerder door dan m'n T.net-collega's :o Hmm, ik word er niet vrolijker op als ik dat zo hoor, Luuk, het hele idee achter een vrij toegankelijk spel lijkt me toch dat iedereen een kans maakt kampioen te worden :/
Tja, kennelijk denken Tadas en z'n C1 vriendjes daar dus anders over... Lees voor de grap m'n discussie met Payton maar in Suggestions - Driver Aids (geloof ik)
Hij wil me (of een ander) op geen enkel punt gelijk geven, maar blijft maar stoicijns zijn eigen ideeën aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:56:
Nu moet ook eerlijk gezegd worden dat het moelijk is om winst te draaien in C1. De boel is zo competatief dat je een driver uit de top5 moet hebben, onderdelen niet op kosten moet designen en de beste suppliers moet uitzoeken. Daarnaast kunnen een goede c.director en een goede designer ook helpen. Als je dat vol wil houden, draai je verlies en dus is de tactiek om C1 binnen te komen enkelen seizoenen winst draaien in C2 en dan in 1 klap de beste rijder voor veel teveel geld te contracteren. Reken voor de gein 's uit wat je dat kost per race, je kunt dat niet continu volhouden, daarvan ben ik overtuigd. En dat is ook direct het probleem met C1: je kunt daar bijna onmogelijk 10 seizoenen rondhangen als de bonussen en sponsorbijdragen zo relatief laag blijven.
Dan is het toch makkelijk op te lossen? Dan moeten de aanbiedingen van de sponsoren gewoon hoger worden, zo is het in het echte leven toch ook gewoon :?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lijkt mij ook, Wes46, maar het blijft natuurlijk een lastig punt om de balans zo te krijgen dat C1 bereikbaar is voor wie echt goed is en het tegelijkertijd mogelijk te maken om te overleven in C1. Wat ik ook zo raar vind is dat er medewerkers van F1Time zijn die beweren dat ze hun DQP gewoon uit kunnen rekenen. Als ze dan ook de formule voor DQP/DRP hebben, kunnen ze in 1 rondje P al hun perfecte setup hebben. Gooi er dan nog een paar rondjes WU in en ze beginnen de race met een motor die op 96% is, in plaats van 85-90% voor mensen die meer rondjes P/WU/Q nodig hebben. Het feit dat ze formules hebben die verborgen horen te zijn, betekent dat Tadas ze of te eenvoudig heeft gemaakt of ze weer aan moet passen om ervoor te zorgen dat ze weer hun best moeten gaan doen om te winnen. Want laten we nou eerlijk zijn, van het invullen van getallen in excel en het overnemen van de waarden die eruit rollen kun je toch moelijk zeggen dat het knap gedaan is ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Vooraf berekenen? Dat heb ik nog nergens gezien? Wel dat Oliver maar 4 tot 7 rondjes nodig heeft om een 99% drp uit te rekenen, maar ook dat is niet echt eerlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:37:
Vooraf berekenen? Dat heb ik nog nergens gezien? Wel dat Oliver maar 4 tot 7 rondjes nodig heeft om een 99% drp uit te rekenen, maar ook dat is niet echt eerlijk natuurlijk.
Scheelt weer slijtage, scheelt weer geld, kan 'ie z'n driver van betalen...
Moet dus niet zo zeiken samen met de andere ouwe lui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik sta nog steeds op pole met een behoorlijke marge op de rest van het veld, zeker aangezien ik nog een Q lap over heb waarbij er nog zeker 2 tienden van de tijd af kan :D

Ik weet echter niet of m'n strategie wel goed is, ben beetje gewend geraakt om te redeneren vanaf P12 in C2 terwijl je van pole toch wel een andere strategie toe kunt passen, beetje alsof Super Aguri dit seizoen ineens mee gaat doen om het kampioenschap, toch even wennen ;)

Vraagje: Heeft de hoogte van de revs ook invloed op de slijtage van bijvoorbeeld de gearbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:00:
Ik sta nog steeds op pole met een behoorlijke marge op de rest van het veld, zeker aangezien ik nog een Q lap over heb waarbij er nog zeker 2 tienden van de tijd af kan :D

Ik weet echter niet of m'n strategie wel goed is, ben beetje gewend geraakt om te redeneren vanaf P12 in C2 terwijl je van pole toch wel een andere strategie toe kunt passen, beetje alsof Super Aguri dit seizoen ineens mee gaat doen om het kampioenschap, toch even wennen ;)

Vraagje: Heeft de hoogte van de revs ook invloed op de slijtage van bijvoorbeeld de gearbox?
Voor zover ik weet wel.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Thnx voor de bijval in de discussie Grrrrene... :)
Kon me toch even niet inhouden en heb nog even een enorme knuppel het hoenderhok ingesmeten...

Als ze willen veranderen, dan ook gewoon in 1 keer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
@Rene: gefeliciteerd.
en dan nu ontopic commentaar.
fundementele probleem van dit spel is gewoon nog steeds de geld balans. Het is natuurlijk raar dat iemand die een klasse lager rijdt meer omzet kan draaien dan iemand die een klasse hoger zit. De balans is er gewoon nog niet.
Het feit dat ze formules hebben die verborgen horen te zijn, betekent dat Tadas ze of te eenvoudig heeft gemaakt of ze weer aan moet passen om ervoor te zorgen dat ze weer hun best moeten gaan doen om te winnen. Want laten we nou eerlijk zijn, van het invullen van getallen in excel en het overnemen van de waarden die eruit rollen kun je toch moelijk zeggen dat het knap gedaan is ofzo 8)7
Wat ik had begrepen was dat Oliver een wiskundige is en voor zijn werk dingen moet oplossen die al 1000x moeilijker zijn dan dit soort dingetjes. Je moet dus niet raar opkijken dat er iemand is die de code kraakt.

Anyhow sta dit moment op pole, 0.6s voor op #2 en heb nog 2 laps. heb wel problemen met de DQP dus daar moet ik nog ff aansleutelen wil ik mijn vereiste van 96% minimum binnen halen :P

Het valt me meteen weer op hoe giga het verschil is tussen de #1 en de #laatst. meer dan 4s maar dat bij c2 iets van 2s. En voor de mensen die om de punten vechten was het in c2 een seconde met de top, en in c3 zal dat ook wel meer zijn.
Ik ben benieuwd naar me eerst race, kan wel weer een overwinning gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Oei, dat valt zwaar tegen mijn eerste P in C2. Sta veruit laatste ruim 2.5 sec achter de nummer 1. DQP is goed en setup volgens mij ook. Is kijken wat de W en Q gaat brengen vant weekend. :o

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
@Dauthi: Gaat helemaal goed komen met ons dit seizoen ;) Check je Inbox even trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Sanderrr op 25-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dauthi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:53:
@Rene: gefeliciteerd.
en dan nu ontopic commentaar.
fundementele probleem van dit spel is gewoon nog steeds de geld balans. Het is natuurlijk raar dat iemand die een klasse lager rijdt meer omzet kan draaien dan iemand die een klasse hoger zit. De balans is er gewoon nog niet.
Naja, in C1 kun je je geld gewoon beter kwijt, denk ik. En om in C1 te winnen moet je echt volle bak gaan, terwijl je in C2 ook met een foutje af en toe kunt winnen? Ik heb geen idee hoor, ik ben maar een C3'er, maar hoop volgend seizoen 's aan C2 te kunnen proeven :)
[...]

Wat ik had begrepen was dat Oliver een wiskundige is en voor zijn werk dingen moet oplossen die al 1000x moeilijker zijn dan dit soort dingetjes. Je moet dus niet raar opkijken dat er iemand is die de code kraakt.
Ik wed dat daar met random fluctuaties wat aan te doen is. Tadas moet daar gewoon 's wat aan doen, zodat het vinden van 100% DQP weer een opgave wordt en geen wiskundeprobleem.
Anyhow sta dit moment op pole, 0.6s voor op #2 en heb nog 2 laps. heb wel problemen met de DQP dus daar moet ik nog ff aansleutelen wil ik mijn vereiste van 96% minimum binnen halen :P

Het valt me meteen weer op hoe giga het verschil is tussen de #1 en de #laatst. meer dan 4s maar dat bij c2 iets van 2s. En voor de mensen die om de punten vechten was het in c2 een seconde met de top, en in c3 zal dat ook wel meer zijn.
Ik ben benieuwd naar me eerst race, kan wel weer een overwinning gebruiken.
Dat is bij ons ook zo. Met 16 man op de grid staat de nummer 1 0.4s voor op de nummer 2 en tussen nummer 1 en 16 zit ruim 4s. Ik heb nu dus al een 0.7s-gat achterstand op de nummer 1, maar dat kan door m'n strategie komen. Ik ben heel benieuwd naar de race van volgende week, want ik durf te wedden dat er weer wat van die showfiguren tussen zitten die met een snelle Q indruk willen maken op potentiele team mates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:44:
Ik wed dat daar met random fluctuaties wat aan te doen is. Tadas moet daar gewoon 's wat aan doen, zodat het vinden van 100% DQP weer een opgave wordt en geen wiskundeprobleem.
Ja maar zolang het berust op wiskundige formules is het een wiskundigprobleem ;)
Je kan het alleen extreem moeilijk maken, en blijkbaar is het al extreem moeilijk als ik zo de gem. van mijn mede c3'ers bekijk. iets van rond de 80 a 85% en dan nog meer races hebben gereden dan dat ik er gereden heb .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ René: Van Harte ;)

Je moet de oude garde maar lekker laten mopperen, eigenlijk is het een goed teken, nieuwe garde komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nu ik er over nadenk is deze hele discussie misschien wel terug te leiden naar het feit dat Tadas gekozen heeft voor een piramide structuur (C1 - 4*C2 - 16*C3 etc.). Dit heeft ervoor gezorgt dat er 12 mensen van de 30 degraderen, wat echt immens veel is. Stel dat dat er maar 6 waren geweest, dan had de oude garde nu niet zo zitten te zeuren (misschien wel over geld, maar iig niet over degradatie) en kwamen er maar 6 nieuwe C2-ers bij.

Het zou denk ik ook helpen tegen diegene die niet willen promoveren, omdat je minder kans krijgt om daadwerkelijk te promoveren. Dan zal je wel 2x denken voordat je besluit om de kans niet te grijpen.

Het kan best z'n ook wat negatieve aspecten hebben om het class/group systeem anders op te bouwen (als het nu gedaan moet worden, is dat bijna onmogelijk zonder een total reset), maar ik kan me herinneren dat er toen een stemming (einde beta/begin V2) was waar ongeveer 70% tegen de huidige piramide-structuur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:12:
Nu ik er over nadenk is deze hele discussie misschien wel terug te leiden naar het feit dat Tadas gekozen heeft voor een piramide structuur (C1 - 4*C2 - 16*C3 etc.). Dit heeft ervoor gezorgt dat er 12 mensen van de 30 degraderen, wat echt immens veel is. Stel dat dat er maar 6 waren geweest, dan had de oude garde nu niet zo zitten te zeuren (misschien wel over geld, maar iig niet over degradatie) en kwamen er maar 6 nieuwe C2-ers bij.

Het zou denk ik ook helpen tegen diegene die niet willen promoveren, omdat je minder kans krijgt om daadwerkelijk te promoveren. Dan zal je wel 2x denken voordat je besluit om de kans niet te grijpen.

Het kan best z'n ook wat negatieve aspecten hebben om het class/group systeem anders op te bouwen (als het nu gedaan moet worden, is dat bijna onmogelijk zonder een total reset), maar ik kan me herinneren dat er toen een stemming (einde beta/begin V2) was waar ongeveer 70% tegen de huidige piramide-structuur was.
Op zich is dat vrij simpel aan te passen door maar een persoon te laten promoveren. Alleen voor C4 -> C3 is drie mensen wel nodig denk ik om een beetje actieve mensen in C3 te houden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Zeker omdat het spel nu nog zo klein is. Je hebt nu 2550 mensen nodig om alles goed door te laten te stromen. met zulke kleine aantallen mensen is het idd beter om een andere opbouw van classes te hebben. Betere doorstroming van goede rijders in de hogere classes. nu is de competitie pas echt stevig vanaf c2, uitzonderingen daargelaten.
mss leuk om een poll op F1T forum te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:21:
[...]

Op zich is dat vrij simpel aan te passen door maar een persoon te laten promoveren. Alleen voor C4 -> C3 is drie mensen wel nodig denk ik om een beetje actieve mensen in C3 te houden.
Nouja, met een ander systeem (we noemden het toen Factor 4 (huidig systeem), Factor 3, Factor 2) zouden er nu dus C5/C6-en zijn. Dat zou een inactivity probleem mee kunnen brengen, maar dat kan opgelost worden door het sneller opruimen van mensen.

Er waren ook voorstellen om minder mensen in C1 te laten rijden (zeg 22 ofzo) en in C4/5 zo'n 40 man. Daarvan is dan de helft inactief en hou je alsnog "maar" een groep van 20 man over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Als je nou gewoon doet 1 C1 groep, 2 C2 groepen, 4 C3 groepen, 8 C4 groepen, 16 C5 groepen, 32 C6 groepen.

is (32 + 16 + 8 + 4 + 2 +1) * 30 rijders = 1890 rijders totaal

Dat is genoeg om iedereen een plekje te geven. Je hebt dan maar dat er 6 uit elke groep degraderen dus dat is een hele verbetering. En ook nog en dat vind ik zelf ook een heel belangrijk punt, het is moeilijker om in de top te komen. Nu hoef je maar 2x in de top 3 te eindigen (C4 en C3) en je rijdt 'bij de top' (even er vanuit gaan dat C2 ook bij de top hoort). Met dit systeem krijg je een veel competetiever veld en heb je zelfs ook nog meer kans op overleven ;)

Ik zou een total reset niet zo erg vinden. Als men dan maar wel de huidige statistieken van overwinningen enzo bewaart ben ik er niet op tegen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Kijk, ik zie hier prima een prima alternatieve discussie...
Mss leuk om deze zaken ook op F1Time in de discussie te smijten...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:56:
Kijk, ik zie hier prima een prima alternatieve discussie...
Mss leuk om deze zaken ook op F1Time in de discussie te smijten...?!
Ik heb het ballonnetje op laten gaan in de driver aids discussie, maar voorlopig is er nog niet echt op gereageerd. Van mij mag er best een ander topic voor worden aangemaakt als het zometeen echt teveel afwijkt van de driver discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

C1 1 groep 20 rijders 4 degraderen
C2 2 groepen 25 rijders 2 promoveren 6 degraderen
C3 4 groepen 30 rijders 3 promoveren 6 degraderen
C4 8 groepen 35 rijders 3 promoveren 6 degraderen
C5 16 groepen 40 rijders 3 promoveren 12 degraderen
C6 32 groepen 40 rijders 6 promoveren

Ik ben nog is wezen nadenken. Misschien dat dit ook wel werkt. Uit C6 is het niet al te moeilijk om te promoveren omdat er 6 doorgaan. C5 is wat het huidige C3 nu is alleen dan iets meer rijders om te zorgen dat elke groep nog wat actieve rijders overhoud want velen haken nu na C4 alsnog af ook al zijn ze gepromoveerd. Vanaf C4 tot C2 degraderen er nog maar 6 om de overlevingskansen te vergroten en bij elke klasse hoger 5 rijders minder om de groep competetiever te maken. C1 moet de echte top worden met een zeer goede competitie tussen de rijders door de slechts 20 rijders, dus ook minder mensen die uit C2 promoveren, maar ook grote overlevings kansen doordat er maar 4 degraderen, dit vergroot ook gelijk weer de kansen in de C2 dat je naar C1 kan en niet zoek gereden wordt door een ex-C1er.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Hoi, ik heb een vraagje:
Ik heb mijn eerste practice en warmup gedaan en ik wil nu mijn auto repareren.
Moet ik dat in een keer doen, of kan ik eerst een paar uur aan een onderdeel spenderen en vervolgens nog eens een paar uur aan een ander?

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
je kan ieder uur los bepalen. dus je hoeft niet alles in 1 keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:28:
Hoi, ik heb een vraagje:
Ik heb mijn eerste practice en warmup gedaan en ik wil nu mijn auto repareren.
Moet ik dat in een keer doen, of kan ik eerst een paar uur aan een onderdeel spenderen en vervolgens nog eens een paar uur aan een ander?
Hoeft niet in één keer. Wel is het zo dat je na je eerst kwalificatie-rondje niet meer kan reparen. Maar voor die tijd je kan zo vaak onderdelen wisselen als je wilt en in zoveel stappen als je wilt jouw uren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
mooi, dan kan ik rustig kijken hoeveel effect die reparatie heeft.
Overigens sta ik bij practice 11e van de 18 en bij warmup 4e van de 15. Lijkt me niet slecht voor een beginner 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:52:
mooi, dan kan ik rustig kijken hoeveel effect die reparatie heeft.
Overigens sta ik bij practice 11e van de 18 en bij warmup 4e van de 15. Lijkt me niet slecht voor een beginner 8)
Ga eens na, hoeveel geld kan je winnen in de practice danwel warmup? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:21:
Da's maar net hoe je het bekijkt toch ?
Daar bepaal je wel je DQP/DRP en je strategie, die je uiteindelijk 't geld moeten opleveren ;)
Natuurlijk zegt de plaats die je in P en WU haalt op zich helemaal niks

[ Voor 11% gewijzigd door Sleepie op 26-01-2008 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Ligt er ook aan hoe je de practice en warmup hebt gereden natuurlijk... Met 90% revs of 100% revs... en de warmup met 10 liter of 80 liter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:21:
[...]

Heh, laat mij nou even trots op mezelf zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:15:
[...]

Heh, laat mij nou even trots op mezelf zijn ;)
Tuurlijk, gefeliciteerd, maar verspil je krachten (lees: wear/schade) niet in sessies waar niet te verdienen valt. Presteren moet je in de kwalificatie en in de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik sta eigenlijk iedere P en W minimaal 5 plaatsen lager dan tijdens de Q omdat ik dan met verouderde onderdelen en slechts 90 revs rijd, dus idd staar je niet blind op die resultaten. Maar wel gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Hmmm heb toch maar weer suppliers gekozen zonder een financieel plaatje in elkaar te steken :). Tot nu toe nog steeds me makkelijk (financieel) kunnen redden en heb nog 60+ million over dus ECHT fout kan het niet gaan. Daartegen denk ik ook dat als je eenmaal teveel gaat inschikken met je suppliers dat je jezelf dan alleen maar in een hoek drukt... wat weer resulteert in minder inkomsten/resultaten (= frustraties :P).

Ik ga er dus gewoon tegenaan met vrij behoorlijke suppliers, nu maar hopen dat ik zo rond de 10e plek kan eindigen.. Sta tot nu toe in ieder geval 2e van de 10 in de Quali dus dat is in ieder geval hoopvol. Natuurlijk rijden de 'snelleren' vaak wat later, maar ik heb wel goede hoop op een top 12-15 startplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk, gefeliciteerd, maar verspil je krachten (lees: wear/schade) niet in sessies waar niet te verdienen valt. Presteren moet je in de kwalificatie en in de race :)
Nou vooruit dan: 6e in de qualificatie, met 19 rijders gequalificeerd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:32:
Ik ga er dus gewoon tegenaan met vrij behoorlijke suppliers, nu maar hopen dat ik zo rond de 10e plek kan eindigen.. Sta tot nu toe in ieder geval 2e van de 10 in de Quali dus dat is in ieder geval hoopvol. Natuurlijk rijden de 'snelleren' vaak wat later, maar ik heb wel goede hoop op een top 12-15 startplaats.
Zie dat jullie groep ook op Interlagos rijdt...
Wat zijn de omstandigheden bij jullie Q en race? Wel even grappig om te vergelijken...

Bij ons iig 35C en 16mm bij de Q
en de race 31/32/29C en geen regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Zie dat jullie groep ook op Interlagos rijdt...
Wat zijn de omstandigheden bij jullie Q en race? Wel even grappig om te vergelijken...

Bij ons iig 35C en 16mm bij de Q
en de race 31/32/29C en geen regen...
voila:

Time: Start - 00:20:00
Temp.: 25° C
Rain: 0 mm

Time: 00:20:00 - 01:03:00
Temp.: 27° C

Time: 01:03:00 - End
Temp.: 32° C

edit: oh en P/W/Q was droog en rond de 25 graden elke keer :).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 26-01-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:32:
Hmmm heb toch maar weer suppliers gekozen zonder een financieel plaatje in elkaar te steken :). Tot nu toe nog steeds me makkelijk (financieel) kunnen redden en heb nog 60+ million over dus ECHT fout kan het niet gaan. Daartegen denk ik ook dat als je eenmaal teveel gaat inschikken met je suppliers dat je jezelf dan alleen maar in een hoek drukt... wat weer resulteert in minder inkomsten/resultaten (= frustraties :P).

Ik rijd ook altijd laat maar als ik zo naar mn P kijk ben ik iet echt snel :P

Ik vind het trouwens knap dat je op dit moment 2e staat. Denk dat je ongeveer rond P10 kan uitkomen met die tijd en het zou me zelfs niet verbazen als je gewoon top 8 staat straks.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 19:36
Time: Start - 00:27:00
Temp.: 26°C
Rain: 5 mm.

Time: 00:27:00 - 01:20:00
Temp.: 29°C
Rain 11 mm.

Time: 01:20:00 - End
Temp.: 35°C
Rain: 10 mm.

Is weer een moeilijke beslissing tussen wets of inters...
Blij dat mijn teamm8 heeft bijgehouden welke banden het beste zijn anders had ik de verkeerde gekozen 8)7

BTW.... Sinds wanneer is er een To Do List op f1time? onder Community... Nog niet eerder gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door Kroketje op 26-01-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:05:
BTW.... Sinds wanneer is er een To Do List op f1time? onder Community... Nog niet eerder gezien.
Een weekje geleden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 20:03
Hmm, voorlopig de laatste plaats in de quali ... dat belooft weinig goeds voor dit seizoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Eerste (GP)rondje van het seizoen en we beginnen met... 97% DQP op Monaco. Data van vorig seizoen is zo makkelijk te gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Zenit schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:26:
Hmm, voorlopig de laatste plaats in de quali ... dat belooft weinig goeds voor dit seizoen :(
Ter geruststelling, een aantal mensen voor je zal ongetwijfeld op een 2 stopper staan. Als jij op een 1 stopper staat moeten die wel bij te houden zijn in de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:48:
Eerste (GP)rondje van het seizoen en we beginnen met... 97% DQP op Monaco. Data van vorig seizoen is zo makkelijk te gebruiken O-)
Daar kan ik nu ook is een keer van profiteren. Ik had met mn eerste rondje gelijk 94% :) Helaas niet verder omhoog gekregen dan 95% :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Hmm lastig circuit dat Old Hockenheim. Waar ik vorig seizoen vrij gemakkelijk tot 95% DQP of hoger kwam, lukte het me nu met moeite 92/93% te halen... Om eerlijk te zijn valt de Q me ietsje tegen (5e van 19 atm), maar goed in de race worden de punten pas verdeeld. Dus het is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Hebben de revs ook invloed op de sltijage van de gearbox?
De mijne is nog niet helemaal betrouwbaar dus wil enigzins reserve houden en misschien op 95 revs gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:43:
Hebben de revs ook invloed op de sltijage van de gearbox?
De mijne is nog niet helemaal betrouwbaar dus wil enigzins reserve houden en misschien op 95 revs gaan rijden...
Het heeft invloed op slijtage ja, maar of je daarvoor een race moet opofferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb vorig seizoen het hele eind gereden met een 86% gear box ofzo, alles op 100% revs en ik ben nooit uitgevallen door een kapotte gear box. Ik bedoel maar te zeggen: uitvallen kan door zoveel oorzaken, waarvan je gear box een van de opties is. Ik zou zeggen: doe lekker 98-100% revs, zodat je tenminste mee kunt komen met de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Joss schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:45:
[...]
Het heeft invloed op slijtage ja, maar of je daarvoor een race moet opofferen?
Ik heb nogal wat marge qua snelheid denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 20:03
Requiem19 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:58:
[...]

Ter geruststelling, een aantal mensen voor je zal ongetwijfeld op een 2 stopper staan. Als jij op een 1 stopper staat moeten die wel bij te houden zijn in de race :)
We zullen het gaan zien, maar laatste positie vind ik niet cool :(

Ik hoopte top 20 te kunnen rijden, maar of dat gaat lukken... Ga dr in elk geval voor dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Ik heb nogal wat marge qua snelheid denk ik ;)
Das waar, je zit weer in C3 :X Toch sluit ik me ook aan bij René ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, ik sta ergens in het midden geparkeerd op de grid... Maar heb het vermoeden dat flink wat lui voor me 1 of meerdere stops extra gaan maken en ik ze dus wel weer voorbij vlieg... (sommige ex-C3 lui moeten volgens mij echt nog een lesje strategie krijgen :P)

Maar goed eerst maar eens afwachten wat het morgen gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
kieknwatwort schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Nou vooruit dan: 6e in de qualificatie, met 19 rijders gequalificeerd :9~
Zojuist mijn eerste race achter de rug: uiteindelijk 7e van start en een nette race gereden. Een paar rondjes voor het eind lag ik zelfs derde, maar ik werd 4 ronden voor het eind ingehaald.

En dan, in lap 71 van de 72: driver lost control :(

Uiteindelijk 9e geklasseerd, en dat is natuurlijk net de positie waar je niet wilt eindigen.

Nou ja, als ik hiermee mijn portie pech van dit seizoen heb gehad, dan zijn er in ieder geval kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3065

Hiep hiep hoera,

zoals gezegd weer terug in C4, maar gelijk goed begonnen aldaar met overwinning in de 1e race :+
Helaas geen pole kunnen pakken, wellicht omdat degene die wel pole had zonodig zo weinig brandstof mee heeft genomen om de pole te pakken.

Je kan niet alles hebben in het leven denk ik maar. In ieder geval moet het geld nu weer binnenlopen om volgend seizoen weer in C3 mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Zo ik denk dat ik wel kan zeggen dat de eerste pole van het seizoen binnen is. De #2 staat 0.160s achterme dus heel gerust ben ik er niet op. Zeker niet, omdat me verwachte DRP 94% is.
Toch denk dat het gewicht van mijn auto in mijn voordeel zal werken.

Maar goed we zien het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

Ok voor morgen de pole binnen met de top3 binnen .035sec. Gaat dus heel close worden. Mijn teammate staat 4de en op een andere strat dan ik. Hoop dat eijenbroek nog trug komt:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha geweldig, ben wel afgezakken naar de 5e plaats maar de top 8 (!!) staat binnen 0.2s van de leider... Als dit geen competitie is dan weet ik het niet meer O+ :9~ :9~

edit: en de nummer 23 op 1.016s

edit2: Oh net een nieuwe #1 dus post hierboven klopt niet 100% meer.. Nu plekken 2-10 binnen 0.2s :P

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 29-01-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

En nou maar hopen dat ik geen te grote gok heb genomen... Ik sta op dit moment 11e, ik had mezelf wat hoger verwacht, maar schijnbaar ben ik 1 van de weinigen die het aandurft om voor een 1 stopper te gaan in de regen bij een temp van meer dan 30 graden. Aangezien ik weer terug ben gegaan naar m'n oude bandenleverancier heb ik m'n oude date eens bekeken, en volgens mij zou het met mijn dqp moeten kunnen redden, als bubblefiets de data maar niet veranderd heeft...

nou ja, we zullen zien...

Good luck to you all!!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Wisgerhof success iig met de race vanavond, ik sta 22ste op de grid en zal voor spek en bonen meerijden vandaag. We zullen zien hoe races verlopen in C2 maar lijkt idd op een verschrikkelijk competatieve groep maar ik denk ook dat er veel mensen exact dezelfde leveranciers gekozen hebben omdat er overal een min of meer overduidelijke beter was.
Dus na de eerste revisies zuleln we hopelijk meer veranderingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Moet lukken hoor Andre, sta zelf ook op een 1 stopper bij een 30+ temp. (en met mij nog wel een paar C2-ers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, daar zijn we dan weer. Eindelijk op de grid ( :X ), maar het ging niet geweldig. Sta nu 8e van de 25 en de DQP/setup zijn (danwel lijken) gewoon goed. Denk dat er zeker 5 voor me staan die voor meer stops gaan, maar dat zien we vanmiddag/avond wel.

Vind het altijd zo balen als er mensen voor me staan die 99% zeker langzamer zijn, zeker op zo'n impossible overtaking circuit.

[ Voor 23% gewijzigd door Joss op 29-01-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

19e :| dat is waar ik het mee moet doen. Was niet waar ik op gehoopt had. Maar ik weet zeker dat dit wel het mooiste seizoen ooit wordt voor mij, erg competitieve groep zoals jwisgerhof ook al zei. Nouja kijken wat het wordt. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:12:
Moet lukken hoor Andre, sta zelf ook op een 1 stopper bij een 30+ temp. (en met mij nog wel een paar C2-ers...)
Ik ga er ook vanuit dat het kan, maar ja, bubblefiets heeft me al wel vaker verrast... Ik vindt het trouwens elk seizoen wel weer raar dat er zelfs ervaren mensen zijn die de eerste race(s) licht aan de start gaan staan. Ik heb de afgelopen seizoenen mijn lesje wel geleerd. Het zelfde geldt voor regenraces, er zijn nog altijd mensen die schijnbaar de slijtage in de regen niet hebben doorgrondt.
IK denk maar zo, na vanavond weten we weer zo'n beetje hoe de krachtsverhoudingen liggen...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Wes46 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49:
19e :| dat is waar ik het mee moet doen. Was niet waar ik op gehoopt had. Maar ik weet zeker dat dit wel het mooiste seizoen ooit wordt voor mij, erg competitieve groep zoals jwisgerhof ook al zei. Nouja kijken wat het wordt. :)
Ik kan me nog wat uitspraken herinneren in je C3 tijd, over wat je in C2 allemaal dacht te kunnen... :X

Maar goed, da's lullig... Dus aan allen: Succes de 1e race, opdat het weer een mooi seizoen F1Time mag worden!
Meer GoT-ers naar C2, dan wordt het tenminste een Nederlandse aangelegenheid ipv een Portugees/Letse overheersing nu...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben erg benieuwd vanavond. Me eerste in C2 Q sta ergens op P 16, 1,2sec achter de pole. Wat me tevreden stemt gezien me tactiek.

Dit kan nog best een mooi debuutseizoen worden. Hopelijk eens zonder fouten van mijn kant en zonder al te veel pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmm sweet.... 27 mensen gekwalificeerd, 1e startplek voor Sander, 2e voor mij. Ik ben heel benieuwd naar de race.

PS: succes Sander, kijken of ik je bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik zit vooral in over de betrouwbaarheid, maar we zullen zien hoe het gaat!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.