Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:08
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gekozen circuit. Alle circuits hebben een bepaalde effectiviteit voor bepaalde tests, weergegeven in sterren. 0 sterren is een erg ineffectieve test, terwijl je bij 5 sterren het maximale uit de testdag haalt. Daar betaal je echter wel voor: je moet rekenen op (500.000 * hoogst aantal sterren van het circuit) + (20% * de kosten van je suppliers bij elkaar). De totale kosten staan tevens onder het circuit vermeld.

De volgende mogelijkheden heb je om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voornamelijk voor lager gewicht)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen)
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (afhankelijk van je leveranciers). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup en DRP (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 25 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://simpleraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup, DQP en DRP

Met ingang van seizoen 31 is de conversie van DQP naar DRP verwijderd. Er is slechts één waarde overgebleven en dat is de DRP. Deze werkt hetzelfde als de eerder bekende DQP.
Als je dus ergens nog DQP tegenkomt kan je dit lezen als DRP.

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht (goede marge)/donker (afgewezen marge) groene balken). Deze setup is niet per definitie gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs aan die van je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit.

DQP is nu DRP
DRP staat dus voor driver racing points. Elke coureur heeft bepaalde vaardigheden, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. Echter, onder de 75% mag je zelfs als beginneling niet tevreden zijn! In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over DRP, die ook in de handleiding te vinden is.

DQP -> DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Met ingang van S31 is de conversie van DQP naar DRP verdwenen.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP DRP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.
Let op: Waar gesproken wordt over DQP mag je vanaf seizoen 31 DRP lezen. De omzetting van DQP naar DRP is dan ook niet meer nodig!

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0% DRP, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit een zeer karakteristiek circuit zoals Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een (vaak) heel afwijkende DRP distributie. Één tipje van de sluier voor Monaco: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Achter de DRP staat bij mij nog een getal, wat houd die in?
Dit is de DRPP (driver racing points potential) van je coureur. Het woord zegt het al: het is de potentiele DRP die je coureur maximaal kan halen na training op de hoofdvaardigheden.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Als je nog geen test hebt gedaan tijdens dat raceweekend kun je dit onderaan de testpagina (onder de circuit/test keuze) vinden. Heb je al wel getest, dan staat het ontwikkelings/upgrade gedeelte bovenaan de testpagina. Let op, je hebt maar een beperkt aantal upgrades tot je beschikking, vermeld als "Revisions left [#]".

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Je coureur heeft echter ook een maximum vaardigheid (zie DRPP), dus op een gegeven moment zal het geen nut meer hebben om je coureur (op dat vlak) te trainen. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost (500.000 * maximaal aantal sterren van het gekozen circuit) + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 150 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft in de basis 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Er worden 2 races per week verreden. Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op één na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT. De Nederlandse populatie is in een jaar tijd vertienvoudigd!

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel01: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62/dag)
Deel02: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30/dag)
Deel03: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63/dag)
Deel04: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40/dag)
Deel05: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel06: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel07: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34/dag)
Deel08: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29/dag)
Deel09: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18/dag)
Deel10: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10 (1000 posts in 38 dagen - 26/dag)
Deel11: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11 (1001 posts in 53 dagen - 19/dag)
Deel12: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12 (1000 posts in 72 dagen - 14/dag)
Deel13: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13 (1000 posts in 46 dagen - 22/dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

Polls en Stats
GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

Class1
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30 / s31 / s32
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30
Sempy - Peter Semper - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33

C2G1
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30 / s31
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Jopster - Jos van Rijn - doelstelling s31 / s32 / s33
nvidia - Steven Keymolen - doelstelling s31 / s32 / s33

C2G2
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30 / s31 / s32
BM - Maykel Melis - doelstelling s30 / s31 / s33
JPS Racing - Marc de Boer
Argos - Jan Luyendijk
Black Sparrow - Rens Götz

C2G3
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30 / s31
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30 / s31 / s33
Saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30 / s31 / s32
The_DoubleU - Willem Gerritsen - doelstelling s31 / s32 / s33
Dikkie - N. Strating

C2G4
Casper84 - Casper Romkes - doelstelling s32 / s33
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30 / s31
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30 / s31

C3G1
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30 / s33

C3G2
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30

C3G3
Game Error - Stef Flierman

C3G4
DaffyD - Patrick de Jong - doelstelling s30

C3G6
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30 / s32 / s33
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / [url=url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30271828#30271828]s32[/url] / s33

C3G7
itsgreen - Thijs van der Tuin - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G8
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig - doelstelling s31 / s32

C3G9
Satch - Robbert de Boer
henknap - Henk Nap - doelstelling s33

C3G10
TheInsomniac - Mark Harthoorn

C3G11
Kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30 / s32 / s33
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30 / s31
bixbom - Michael Venema

C3G12
robkamp - Rob Kamp - doelstelling s31 / s32
Bluepanther - Bart Oudenampsen - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G13
arnax - Arno Natter

C3G15
Whuzz - Douwe Gerritsen - doelstelling s32

C3G16
Yisc - Sjoerd Rosdorff

C4G1
Rpol - Ruud van de Pol - doelstelling s33 *

C4G4
Justin2000 - H. Iedema - doelstelling s32

C4G5
geepee - Ger Peeters

C4G7
ivover - Ivo Vermaesen

C4G11
Darkasantion - Erik Millian Schöbel

C4G12
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / s32

C4G18
ouwehandracing - Jeroen Ouwehand - doelstelling s33

C4G23
charops - Sacha van der Flier - doelstelling s30

Inactive
Mr. Viper - Peter van Vendel
rammsteinfan - Kevin Weerman
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
Marzman - Marcel Schaap
Flyby_Wire - Robert Kuipers
Ixion - Tim Dame
B-Force - Bart Rietveld
Sam - Sam Arink
jelle1978 - Jelle Bender
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof
Josephus - Joost Koelman
Kiff - Bart Olefs
vinnyb - Vincent Blanken
Game-Freak - Mark Biesma
-Sneak- - Bart Verbruggen
mhans - Hans van der Net
jnijs - Jeroen de Nijs
Hari-Bo - Harry Bos
michaeltb - Michael de Lange
floffert - Tom Leene
_avalanche_ - Jasper Thien
ritsjert - Richard wierenga
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen
gerbennn - Gerben van der Stouwe

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 06-10-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
nice and shiny nieuw thread.

Zo te zien werkt mijn drivers wet driving skill een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Een beetje? Je rijdt 5e! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
laten we hopen dat ik ook als 5e over de finish streep rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:49:
laten we hopen dat ik ook als 5e over de finish streep rijdt :P
Ik duim met je mee, dan mijn teammy 6e en ik 7e of 8e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258922

He jullie volgen de race wat meer dan ik. Welke plek rijden jullie virtueel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
5e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
7e, maar erg dicht op elkaar top P10 iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 19-08-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:18
Netjes jongens, ik kan het niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
*O* 4 punten er bij *O*

Heerlijk werk van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feli Marnix! :)
Ik heb ook wel een goede race gehad (zou je niet zeggen :P). +1M in race report en 1.5M signing fee met een goede race sponsor van 690k. Nu voor het eerst boven 5M sponsor per race en nu ook in de plus voor het hele seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Alweer eventjes niets laten horen. Dat krijg je met een nieuwe baan. :)

Vandaag een dubbele hattrick gescoord. Pole, winst en snelste ronde en tevens was het mijn 3e overwinning op rij. 8) Ook is de finale in de cup veilig gesteld, maar daar hecht ik minder waarde aan.

Het gaat buitengewoon goed dit seizoen en alles is klaar voor promotie naar C2. Met nog 4 races te gaan kan het niet meer mis gaan. Ik ben sinds de afgelopen races al aan het testen voor volgend seizoen, zodat ik hopelijk een paar puntjes kan pakken om te overleven. Ik voel er weinig voor om gelijk weer te degraderen. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb een nieuwe driver in de c4, en het was gelijk jackpot. Pole, fastest lap, en gewonnen. Daarnaast had ik ook voor het eerst een DQP van 99%, dus ik was erg tevreden :D

Ik deed al redelijk mee rond de podiumplaatsen, maar een stukje betere driver met meer potentie was erg nuttig.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zooooo, p2 gepakt. Ik wist dat ik erg op het randje zat qua banden, maar dit was wel heel erg. 5 rondjes wear gehad en toen binnengekomen :o Met een iets beter wearfactor had ik 1e kunnen worden (zat er maar 2s achter). Achja, p2 ben ik ook erg blij mee. Ik loop weer in op de p5 in het kampioenschap :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Wat een heerlijke race, de 1e na m'n vakantie. Was met de P, WU en Q niet erg happy aangezien de DRP bleef steken op 94%. Maar wat daar tegen zat, zat tijdens de race mee:
Gestart vanaf P3 en leek af te stevenen op een solide 3e plek toen eerst 10rnd voor het eind de nr 1 last van z'n oliepeil kreeg... P2 voor mij dus. En daarna valt in de laatste ronde de nieuwe nr 1 uit met een oof :D

Resultaat:
  • 1e winst dit seizoen!
  • Teamy pakt P2 en is door mij daarmee uit de cup geknald waarmee ik voor het eerst de finale van de cup eens haal (na tig 1/2 finales),
  • met het team kunnen we volgende race de TC al pakken (nu 64 pnt voorsprong)
  • en ik loop in op m'n teamy overall, nu P2 en nog 3 pnt verschil en 20 met P4...
*O*

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Zo, ook weer terug van vakantie... Ronnie heeft prima voor me waargenomen, nu kijken of ik het zelf nog kan.
P/W/Q valt me wat tegen, ik kom niet hoger dan een DRP van 95% op Sakhir, terwijl ik vorig seizoen hier 99% haalde met dezelfde driver...
Bovendien wordt het wordt het 36-40 graden, en dat vinden mijn Goodyears ook niet zo fijn. Nou ja, kiek'n wa 't wort maar weer...

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

P2 werd het deze keer. Niet erg slecht, promotie ligt voor het grijpen na wat misstappen van de concurrentie. Ook is de finale van de cup bereikt.

iRacing

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmm, raar weer op Monaco:
Qualify38C 1mm
0 - 44 min.40C 1mm
44 - 82 min.36C 0mm
82 --> min.38C 4mm

Dat gaat dus een leuke race worden met waarschijnlijk een flinke hoeveelheid strategieën :P
En ik heb een compleet maffe strategie gekozen, die top kan uitpakken 8) (of iig flink data kan opleveren ;) )

• TheInsomniac
  • Niet online
Ik had een leuke race met een zeer triest einde. (C4G36)

Alleen ik en mijn teamgenoot gingen voor 1s hards, de rest allemaal voor 2s meds. Dus duidelijk verschillende strategien. Ik startte op p4, dus nog vrij aardige QF met 98% DQP.

Na een 14 ronden (Spa Franchorchamps) afgezakt naar de 5e plek en 18s achter op de nr1. Vervolgens ging iedereen pitten, dus netjes op plek 1 verder, tot ik zelf ging pitten, en rondje 30 gingen de anderen weer pitten, maar had ik nog een voorsprong van 3s wat dus vrij krap is met nog 14 ronden te gaan. Nu wel evenzwaar belast, maar hij liep nog zo'n 0,4 seconde per ronde in.

Vanaf ronde 37 tot ronde 44 had ik nog 6 boostlaps te gaan, en hij 0, op dat moment had ik nog een voorsprong van 0,4s. Dus incl. die boostlaps had ik het gevoel dat ik nog een aardige kans ging maken.
Nummers 3 en 4 op 10 en 30 seconden achterstand.

Toen was het voor mij een beetje einde oefening, mijn gearbox ging naar de kloten en verloor ongeveer 6 seconden de ronde op de nummer 1(dus incl boostlaps). Omdat ik in de laatste ronde nog een halve seconde zou overhouden op de voormalig nummer 4, bedacht mijn driver nog een mooie wheel-lockup zodat ik nipt 4e werd.

Kortom een leuke race, waarbij ik graag wilde weten of ik op kon wist te blijven, die eindigd met een dikke kater.

Volgende keer, wraak. >:)

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Tja, ik merk dat het op de laatste races aan komt... Om zeker te weten dat ik kan blijven moet ik eigenlijk nog 1-2 puntjes bij elkaar rijden, maar dat lijkt me bijna onmogelijk. Ik heb in elk geval alle besparingen die ik kon doen uitgevoerd, nu is het nog 1 seizoen uitzingen met m'n CD/MD en dan daar maar eens flink op besparen. Ik sta nu op een 13e stek op de grid, dus ik zal wel ergens tussen 12 en 15 eindigen denk ik. Aan de DRP zou het niet mogen liggen, die is redelijk met 97%...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

F1Time plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
blijkbaar, ik kan hem ook niet bereiken

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

kieknwatwort schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:15:
[...]

blijkbaar, ik kan hem ook niet bereiken
Hmmm, dan mag ik hopen dat Tadas met een grote bezem door de kast met bugs aan het gaan is...
Zou ook wel eens tijd worden dat die 'nieuwe superdrivers' uit het spel geknald worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:18:
[...]
Hmmm, dan mag ik hopen dat Tadas met een grote bezem door de kast met bugs aan het gaan is...
Zou ook wel eens tijd worden dat die 'nieuwe superdrivers' uit het spel geknald worden :Y
Dat zal het zeker niet zijn, zelfs Tadas snapt toch wel dat je op een racedag niet opeens allerlei drivers kan fixen en de hele server plat gooien? Ik denk dat de server gewoon op z'n gat ligt.

Die bugs pakt hij denk ik pas na het seizoen aan, desnoods neemt hij er dan maar eens een maand de tijd voor. (en dan graag ff geen nieuwe features).

EDIT: hij doet ut weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192559

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Superdrivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De coureurs die je aan het begin van je F1Time carriere krijgt toegewezen behoor je geen nieuw contract te kunnen geven. Dat is helaas wel mogelijk, door een bug. Die coureurs verjaren echter nooit (ze blijven 28) en ze zijn nog eens spotgoedkoop omdat ze amper salarisverhoging vragen. Doordat ze 28 blijven verliezen ze ook nog eens geen skills tijdens de reset na het seizoen.
Kortom: superdrivers voor een spotprijs.

@PB; Adam komt weer op stoom? :r "I'm going to do extremely well in C2." Guys, guys, look over here "ive hardly tested the engine or the gearbox" woohoo! En ohja "just ask cinca, this is probably my most layed back season ive had in quite some time, im sure cinca would agree." how cool am I now?

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 22-08-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 22:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Haha, die gast staat 4e. Hij moet eerst in C2 zien te komen.

Ik ben al verzekerd van een plek in C2. De vraag is in welke group kom ik dan? Ik zit in C3-12 en kom ik dan bij Adam in de group (mocht die het halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sempy schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:25:
[...]

Dat zal het zeker niet zijn, zelfs Tadas snapt toch wel dat je op een racedag niet opeens allerlei drivers kan fixen en de hele server plat gooien? Ik denk dat de server gewoon op z'n gat ligt.
Euh, nee, dat snapt Tadas niet, want dat heeft hij vaker gedaan. Iemand die na een half jaar random drivers resignen nog niet snapt dat een reactie van zijn kant gewenst is, snapt zoiets niet :P
Die bugs pakt hij denk ik pas na het seizoen aan, desnoods neemt hij er dan maar eens een maand de tijd voor. (en dan graag ff geen nieuwe features).

EDIT: hij doet ut weer!
Mjah, die bugs zijn er al seizoenen lang hoor. Ik denk dat we komende reset weer ongevraagd allerlei nieuwe features voorgeschoteld krijgen die niet helemaal goed werken of strategieën vern**ken. En als je dan om een bugfix vraagt, krijg je te horen dat hij druk is en dat Tadas ervan op de hoogte is (dooddoener :o). Ik ben benieuwd hoe lang Neil dat verhaal van "Tadas is ermee bezig" nog vol durft te houden, want het is behoorlijk ongeloofwaardig geworden onderhand.
The_DoubleU schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:10:
Haha, die gast staat 4e. Hij moet eerst in C2 zien te komen.

Ik ben al verzekerd van een plek in C2. De vraag is in welke group kom ik dan? Ik zit in C3-12 en kom ik dan bij Adam in de group (mocht die het halen)?
Ja, C3G1-C3G4 gaan naar C2G1, C3G5-C3G8 gaan naar C2G2, C3G9-C3G12 gaan naar C2G3 en de rest van C3 gaat naar C2G4.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Woohoo, de snelste jongens zijn geweest en sta nog steeds op P1 op de grid (wrs ook geen gek met mijn strategie... 8) )
Dit betekent dat ik sinds 47 races :X eindelijk weer eens pole heb! (mocht dus ook wel weer een keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
zucht sta weer is achter de moutlias broeders. :( Ze zijn snel in quali maar tering traag in de race, alleen maar aan het blocken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:48:
zucht sta weer is achter de moutlias broeders. :( Ze zijn snel in quali maar tering traag in de race, alleen maar aan het blocken :(
Voorlopig kom je nog nieteens bij ze in de buurt, dus no worries ;)
Jammer dat Neil Vaughn onze NS-trein verpest... Staat toch minder mooi, zo'n Canadese locomotief wagon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja ik ben ontevreden over mijn laptimes :(

ziet er allemaal niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:32:
Ja ik ben ontevreden over mijn laptimes :(

ziet er allemaal niet goed uit.
Vrees dat we allemaal buiten de punten eindigen zo :| Jij hebt nog wel een kansje, maar ik voel me al vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
:( Zonde, had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Overwinning nummer 2 van het seizoen :)

Ik was veruit de snelste dus hopelijk kan ik deze lijn doorzetten, dan is zelfs het kampioenschap nog mogelijk. Ik sta nu nog 16 punten achter met nog 3 wedstrijden te gaan, het zal lastig worden maar niet onmogelijk. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hahaha, wat een race :D Gestart op p17, DRP helemaal ruk, na 9 rondjes lag ik al 9e en uiteindelijk 2e geworden _o_

Ik begin nu alleen wel een probleem te krijgen: met m'n hervormingen voor komend seizoen wil ik niet promoveren naar C1, maar de manager op p3 heeft al aangegeven niet langer z'n best te doen voor p3 en promotie, want hi jwil niet naar C1. Komt hij lekker laat achter, met nog 3-4 races te gaan, dus wmb gaat hij gewoon wel, maar als hij echt uit gaat vallen iedere race is promotie helemaal niet ondenkbaar. Hangt allemaal van Barbosa op p4 af en die heeft zo'n random driver, dus wellicht dat zijn promotieplek doorgeschoven wordt naar p4 en daar wil ik dus niet terecht komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Door een stom foutje van me met het kiezen van mijn pitstop rondes niet verder gekomen dan p7 terwijl p5 erin zat :(

En er mogen er wat mij betreft een aantal aan de schandpaal bij ons in de groep (C2G2).
#18 Fili Marius (pits: 0), +60 laps; out of fuel
#19 Simonas Jarusauskas (pits: 0), +61 laps; out of fuel
#20 Sami Jakobsen (pits: 0), +62 laps; out of fuel

Met 30 liter fuel kwalificeren en nooit een pitstop inplannen... Dat soort activiteiten horen wat mij betreft niet thuis in C2.

Volgende race 100ste race \o/

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Nou, het is officieel... ik kom gezellig naar C2G1 volgend seizoen. *O*

Net Monaco achter de rug en het gaat ontzettend goed de laatste tijd. Wederom een pole, snelste ronde en een overwinning, waarbij alleen nummer 2 in dezelfde ronde finishte. :*) Overwinning nummer 10 dit seizoen. Had ik van te voren echt niet gedacht.

Ik ben al een tijdje bezig om me voor te bereiden op volgend seizoen. Hopelijk lukt het. Als ik Adam zo hoor, moet het geen probleem zijn. ;) Al zie ik Adam echt niet promoveren. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 23:22
Ik ga mijn doelstelling niet halen :(

Kans op promotie is er technisch gezien nog wel, maar een paar zijn de tweede helft van het seizoen gewoon net te snel. Verder heb ik het definitief verprutst door te vergeten om te repairen voor de Q van deze race :(

Laatste paar races maar wat geld sparen (wel gewoon uitrijden trouwens) en dan volgend jaar de stap naar C2 maar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
The_FrankO schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:14:

En er mogen er wat mij betreft een aantal aan de schandpaal bij ons in de groep (C2G2).
#18 Fili Marius (pits: 0), +60 laps; out of fuel
#19 Simonas Jarusauskas (pits: 0), +61 laps; out of fuel
#20 Sami Jakobsen (pits: 0), +62 laps; out of fuel

Met 30 liter fuel kwalificeren en nooit een pitstop inplannen... Dat soort activiteiten horen wat mij betreft niet thuis in C2.
Ik snap ook niet met wel doel ze het doen, er zit voor hen geen enkel voordeel aan. Voor het pole-geld gaan ze niet, want ze rijden een waardeloze Q. Geld verdienen lukt zo ook niet, Jakobsen en Jarusauskas draaien met die suppliers standaard verlies en Marius heeft toch al genoeg op de bank staan. Bewust degraderen is ook geen reden, want iedereen onder p18 is inactief of kansloos om een goede uitslag te rijden. Ik gok dat ze er dit seizoen geen zin in hebben en alleen maar aan de start verschijnen om hun account in tact te houden.

Overigens de 8e overwinning van het seizoen binnengesleept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe zit dat nou met Tadas? Ik zat net de todo list door te kijken en de laatste reactie van Tadas daar (als ik me niet vergis?) is van 03-07-2008 :o Heeft hij echt al anderhalve maand niks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:54:
Hoe zit dat nou met Tadas? Ik zat net de todo list door te kijken en de laatste reactie van Tadas daar (als ik me niet vergis?) is van 03-07-2008 :o Heeft hij echt al anderhalve maand niks gedaan?
Idd, slechte ontwikkeling en heb je opmerking op het forum maar eens kracht bijgezet dat het op deze manier echt niet kan... zelfs niet vrijwillig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Tis echt een drama dit seizoen, ja... Maar ben het ook wel eens met diegene die zei dat als hij het nu gaat (proberen te) fixen, het waarschijnlijk weer erger wordt. Begin dit seizoen is er een bug gefixt die te maken had met het "Start contract immediately" en kijk wat daarvan is gekomen: overal duiken nu bugs op. Mensen met 2 drivers, 2 drivers bij 2 verschillende managers (kwam al voor, maar nu echt in overmaat), verkeerde startdatum van het contract, het verkrijgen van een random "tussen" driver terwijl het contract meteen zou moeten starten.

Het is te schandalig voor woorden en ik ben bang dat de reset ook geen 100% fix gaat garanderen, zelfs al zou die reset een maand duren. Der moeten echt wat live (beta) tests gedaan worden voor/tijdens en nadat Tadas weer aan dingen gaat sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat me het meest tegenstaat is dat Tadas gewoon geen thuis geeft. Hoeveel moeite is het nu helemaal om even een berichtje te posten dat je belooft het voor de start van s33 te hebben gefixt? Dat hij het niet live wil doen als er nog 2-3 races te gaan zijn, prima, maar meld dat dan ff ofzo. Ook zo'n straf voor randomdriverbugabusers (moest ff :P) is toch gewoon aan te kondigen? Dan weet ik ook waar ik aan toe ben, want ik ben echt niet van plan ongepland te promoveren omdat er een manager op p3 staat die niet wil, dus 30L Q doet en uitvalt, een manager op p4 met een random driver die wel wil, maar misschien naar C4 gaat en dan mijn persoontje op p5 die niet eens op promotie rekent en ook niet naar C1 wil met een totaal gereorganiseerd team :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

BM

Moderator Spielerij
Het voelt voor mij een beetje alsof voor Tadas de lol er een beetje vanaf is, en dat probeerd te 'verhelpen' door nieuwe features in te bouwen, ipv oude bugs te fixen. Snap ook wel dat dat leuker is, maar het bugfixen moet ook gebeuren.
Hoop dat ik het fout heb trouwens :)
Sleepie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:27:
Ik ga mijn doelstelling niet halen :(

Kans op promotie is er technisch gezien nog wel, maar een paar zijn de tweede helft van het seizoen gewoon net te snel. Verder heb ik het definitief verprutst door te vergeten om te repairen voor de Q van deze race :(

Laatste paar races maar wat geld sparen (wel gewoon uitrijden trouwens) en dan volgend jaar de stap naar C2 maar maken.
Ja zonde :(
Sowieso is degene direct achter ons de laatste paar races een stukje sneller, en liep ie al hard in. Denk ook niet dat ik 'm nog achter me kan houden, dus dan zouden we op p4 en p5 eindigen (om het even wie op welke plek eindigd). Dan volgend jaar inderdaad maar doen :)
Toch jammer, afgelopen 2 seizoenen waren wij juist degene die een eindsprint inzette, dit jaar zijn we juist degene die voorbij gelopen worden :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Grrrrrene schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:28:
Wat me het meest tegenstaat is dat Tadas gewoon geen thuis geeft. Hoeveel moeite is het nu helemaal om even een berichtje te posten dat je belooft het voor de start van s33 te hebben gefixt? Dat hij het niet live wil doen als er nog 2-3 races te gaan zijn, prima, maar meld dat dan ff ofzo. Ook zo'n straf voor randomdriverbugabusers (moest ff :P) is toch gewoon aan te kondigen? Dan weet ik ook waar ik aan toe ben, want ik ben echt niet van plan ongepland te promoveren omdat er een manager op p3 staat die niet wil, dus 30L Q doet en uitvalt, een manager op p4 met een random driver die wel wil, maar misschien naar C4 gaat en dan mijn persoontje op p5 die niet eens op promotie rekent en ook niet naar C1 wil met een totaal gereorganiseerd team :X
Om je gerust te stellen, beleid van Tadas is altijd dat je in C3 en hoger alleen promoveert als je 3e of hoger bent geworden en dus niet door inactieve managers. Ik meen ook dat Jon ergens op het forum heeft gezegd dat het resetten ivm driver abuse in dat soort gevallen lege spots oplevert in C1/C2.

Ik zou er eerlijk gezegd niet van opkijken als Tadas er over niet al te lange tijd helemaal de brui aan geeft. Hij heeft het te druk met andere dingen en zelfs als hij online is, neemt hij niet even de moeite om een berichtje te posten. Het komt bij mij maar weinig gemotiveerd over. Ik kan me ook wel voorstellen dat je na enkele jaren met zo'n uit de hand gelopen hobby zou willen stoppen, maar aan de andere kant het dilemma hebt dat je de users niet wil teleurstellen. Ben ik de enige hier die dit vermoeden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Heb zojuist de wagen op een voorlopige pole gezet, maar de andere toppers moeten nog bijna allemaal...
Kleine update voor deze race:

TC is al binnen na een 1-2tje vorige race.
M'n teamy staat op P1 overall, 5 pnt voor op mij (kan dus nog alle kanten op)
Promotie is in principe veilig
De cupfinal begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
O.K., ik kan kort en bondig zijn voor deze race, prut.... DRP is iets minder dan anders, maar of dat de oorzaak is dat ik op p18 sta..... Een oof is geen optie, want dat maakt de kans alleen maar groter dat iemand achter me in het kampioenschap scoort in deze race, en mij richting plek 19 in de stand werkt. Volgende race maar eens kijken wat we doen....

Good luck to you all!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:54:
[...]

[knip]

Ben ik de enige hier die dit vermoeden heeft?
Nee, zeker niet. Ik ben ook bang dat de koek op is. Ik wil niet slecht over hem denken, maar ik heb niet het gevoel dat het Tadas iets kan schelen dat hij een duizendtal users achterlaat die het spel missen.

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 26-08-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Voor het eerst sinds tijden de laatste Nederlander :)

Het gaat erg lastig worden om nog wat potten te breken deze race, mijn bandjes houden niet zo van 40+ graden en in de regen werken ze laatste races ook niet meer zoals ik zou willen. Reggie zit er goed bij, maar die zal wel voor een 3/4 stopper op meds gaan, vraag me af of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:11:
Voor het eerst sinds tijden de laatste Nederlander :)

Het gaat erg lastig worden om nog wat potten te breken deze race, mijn bandjes houden niet zo van 40+ graden en in de regen werken ze laatste races ook niet meer zoals ik zou willen. Reggie zit er goed bij, maar die zal wel voor een 3/4 stopper op meds gaan, vraag me af of dat gaat werken.
4 stopper werkt sowieso. 3 stopper is de vraag, maar ik heb weinig te verliezen. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb. Wie het niet probeert zal het nooit weten (nouja, niet helemaal waar, maar het zal zeker nuttige informatie opleveren).

Sta dus inderdaad op 3 stop mediums, voorlopig op de 3e stek met 21 man op de grid. Hoop in de top 5 te starten, niet teveel geblock en we zien wel waar het schip neer ploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze keer maar wel de hards eronder gezet en geen softs. Wel 30 l. en ik kom nu ook uit op 3 stops. Ziet er wel naar uit dat ik aardig wat plaatsen verder naar voren had gestaan als ik wel op softs had gereden. Mn rondje was ook niet zo goed trouwens. Nu nog finishen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 26-08-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nog steeds op pole, met nog 1 concurrent te gaan, die er normaal gesproken gewoon nog onderdoor kan... (m'n teamgenoot)... Mijn concurrent voor de cup staat op dezelfde strategie op 0,1s, gaat dus een leuke race worden...

Wat is die Jim (C2G3,broer van m'n teamy) een vrolijk figuur. Kent me niet eens, maak ik een grap, begint ie meteen te zeiken dat ik door z'n broertje gedold wordt... :? Terwijl dat echt niet te vergelijken is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:28:
Nog steeds op pole, met nog 1 concurrent te gaan, die er normaal gesproken gewoon nog onderdoor kan... (m'n teamgenoot)... Mijn concurrent voor de cup staat op dezelfde strategie op 0,1s, gaat dus een leuke race worden...

Wat is die Jim (C2G3,broer van m'n teamy) een vrolijk figuur. Kent me niet eens, maak ik een grap, begint ie meteen te zeiken dat ik door z'n broertje gedold wordt... :? Terwijl dat echt niet te vergelijken is... |:(
Laten me es raten, het Adam virus heeft toegeslagen :9 >:)

Kort nog een verslag van mijn vorige race. Ik stond op een strategie om te proberen. Heb toch niks meer te verliezen want vandaag kan ik het kampioenschap als team kampioenschap binnen halen. Het pakte beter uit dan verwacht want ik startte vanaf P8 en reed nar P2! P1 was nooit haalbaar maar ik ben hierdoor weer wat wijzer..

Wat de race van vandaag betreft ben ik wel positief. Ik sta op P2 op 0,002 van de pole (alsook mijn cuptegenstander). Ik weet dat ik iets langer buiten blijf als hem dus dit zou in mijn voordeel moeten keren. Maar we zien wel. Ik verwacht dat ik deze positie vast kan houden en ik hoop natuurlijk op een mooi resultaat!

Ik wens iedereen veel succes voor zijn/haar race 8)

[ Voor 36% gewijzigd door nvidia op 26-08-2008 14:36 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marnix! Weer een race van jezelf naar de knoppen door dat blocking/defence. Balen man.
Ben zelf van P3 gestart en lig daar na 5 rondjes nogsteeds, eens zien of de bandjes het uit gaan houden vandaag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Reggie nu op P1, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
welke vleugel is er af gereden? voorvleugel of achtervleugel?

Als het de voorvleugel is rijdt er iemand met extreem veel blocking rond dis me in 4 seizoen namelijk niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Daniel Ross reed je vleugel eraf, ik dacht je achtervleugel, weet het niet zeker.

Reggie heeft inmiddels z'n bandjes geploft, 3s leek me al krap te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:25:
Daniel Ross reed je vleugel eraf, ik dacht je achtervleugel, weet het niet zeker.

Reggie heeft inmiddels z'n bandjes geploft, 3s leek me al krap te worden.
Wat bedoel je met 3s leek me al krap worden? Verloor ik zoveel tijd in die laatste ronde? Anyway, geploft dus ja. Was er op uit om de performance maximaal in de laatste 3 stints te leggen, maar daardoor moest ik de 1e stint blijkbaar een rondje te ver pushen.

Race "over" dus, maar weer een les wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
k*t, heb net iets teveel het randje opgezocht met m'n banden door onzekerheid over m'n DRP. Ik dacht dat ik 31 rondjes kon doen, maar na 30,5 rondjes deden ze plof en ben ik gewoon kansloos voor punten (ik rijd achteraan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:35:
[...]

Wat bedoel je met 3s leek me al krap worden? Verloor ik zoveel tijd in die laatste ronde? Anyway, geploft dus ja. Was er op uit om de performance maximaal in de laatste 3 stints te leggen, maar daardoor moest ik de 1e stint blijkbaar een rondje te ver pushen.

Race "over" dus, maar weer een les wijzer.
Ik bedoelde dat een 3stopper krap leek te worden qua wear. Natuurlijk kan ik niet jouw wear rate bekijken, maar was niet gelukt met mijn banden iig.

Vond het zo vreemd dat ik in het begin zo ongelofelijk hard ging en van P21 naar P8 reed, maar ik was vergeten de boost laps te zetten en heb dus heel m'n 1e eerste stint geboost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:43:
[...]

Ik bedoelde dat een 3stopper krap leek te worden qua wear. Natuurlijk kan ik niet jouw wear rate bekijken, maar was niet gelukt met mijn banden iig.

Vond het zo vreemd dat ik in het begin zo ongelofelijk hard ging en van P21 naar P8 reed, maar ik was vergeten de boost laps te zetten en heb dus heel m'n 1e eerste stint geboost :9
Mijn banden zijn ~2.5 (free data, anyone?!) en het had gelukt als ik niet die extra ronde uit mijn eerste stint zou hebben geperst :P

Haha, die boosts... Toch frapant dat ze nut hebben gehad met "hard" overtaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Over nog meer Free-data gesproken, ik heb al m'n dure pitpersoneel laten gaan en m'n pitstops gaan met een stel amateurs misschien een paar tiendes langzamer dan normaal. Scheelde me wel tonnen per race trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Car is undrivable"
HOEZO!?!? :(
Ach, het seizoen zit er bijna op. Dan een half jaar wachten voor we verder kunnen. :/

@ Tim: dat heb ik allang al bekend gemaakt geloof ik. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 26-08-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@Requiem19: mijn pitcrew is na deze race weg, dat wordt een hele opluchting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Anoniem: 258922 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:58:
"Car is undrivable"
Ach, het seizoen zit er bijna op. Dan een half jaar wachten voor we verder kunnen. :/

He shit, had ik dat maar eerder geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 258922 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:58:
"Car is undrivable"

Hehe, ik moest even lachen :P

Over die pitcrew... Hier zijn ze ook aan het afvloeien. Ze begonnen op een gegeven moment tezamen 1.5miljoen te vragen... Dat is me een beetje teveel voor 5 tienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, zomaar uit het niets "undrivable". :P
Of lachte je om die half jaar opmerking? :)

En deze race heb ik zelf verprutst. Te gehaast aan kwalificatie begonnen, was nog bezig met DRP. Slechte onderdelen nog op de auto en de goede nog niet eens gerepareerd. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 26-08-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 258922 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:33:
Ja, zomaar uit het niets "undrivable". :P
Of lachte je om die half jaar opmerking? :)

En deze race heb ik zelf verprutst. Te gehaast aan kwalificatie begonnen, was nog bezig met DRP. Slechte onderdelen nog op de auto en de goede nog niet eens gerepareerd. :/
Nee, om dat undrivable :P Kan me voorstellen dat je coureur zoiets over de boordradio roept als hij ziet hoe alles met duct-tape aan elkaar hangt, ieder recht stuk moet uitkijken dat de achtervleugel geen Albersje danwel Firmannetje wil maken, of bang moet zijn dat hij zijn benen breekt wanneer de remmen het op zijn Schumacher's begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dan kan ie beter niet van start gaan aankomende race. Door mijn fout rijdt ie alleen maar met een 45% fuel tank, de rest is 0%. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bubbelfiets leeft! :o (zie infocenter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MRCL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:47:
Bubbelfiets leeft! :o (zie infocenter)
Random drivers
By Tadas Bubelevičius
On: 2008-08-26 22:03:12

Some of you have niticed and reported in forums, that for a while now random drivers that you get when you start the game were not aging. Clearly, every driver should get older each season and this had to be fixed. However what made matters worse is that owners of such drivers could extend their contracts at reasonably low salaries.
To fix this problem, starting next season you can not longer extend random driver's contracts. Also effective immediately, all contracts for random drivers signed for the next season have been canceled by F1T.I.A. and their asking salaries revisited to make them fair to everyone. If you have such (non aging) driver, you can extend his contract for one more season until the end of this season. After that you will have to look for a new driver in the markets.
Zeer, zeer, zeeeeeer matige straf voor de cheating managers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd, slappe hap van Tadas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
By: Dev Tadas Bubelevičius
Date: 2008-08-26 23:26:27
Neil Vaughn said on 2008-08-26 22:52:29:
I'm still waiting for the punishment for such abuse. '

There was no abuse, it was within game's rules, I do not know who started calling this "Abuse", but that person needs punishment maybe for stirring some bad blood.
If anyone needs to be punished, it is me for not doing this 5 seasons ago.
This book is closed and this story is over as far as I am concerned.

BTW, meer mensen hun driver voor volgend jaar kwijt? En nee, het was geen random driver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
MRCL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:07:
BTW, meer mensen hun driver voor volgend jaar kwijt? En nee, het was geen random driver :P
Net ff gekeken, en contract was idd weg.
Nu wíl het toeval dat mijn rijder wel 28 jaar oud is (en nee, geen random driver). Dus volgens mij zijn alle contracten van 28jarige rijders ontbonden ofzo ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ook mijn nieuwe driver is weg...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ie heeft gewoon alles ontbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Mijn driver staat er gelukkig nog. Ik moet zeggen dat het weer een halfbakken fiks is, twee races voor het einde en nu zitten managers die niks met de bug van doen hebben zonder driver. Dat kan gewoon je hele volgend seizoen verpesten als je niks (goeds) meer kan signen en dus met een random moet starten.

Geen straf voor profiteurs is belachelijk. Zelf ben ik bijna klaar met een behoorlijke bezuinigingsronde om volgend jaar in C1 niet failliet te gaan. Snoeien in de staff (geen 20 repair hours meer :'( ) en ook een veel slechtere driver. En dan wordt ik volgend seizoen er mogelijk uitgeknikkerd door iemand die met z'n oneerlijk verdiende miljoenen wel overal het duurste van kan veroorloven. :(

Om positief af te sluiten het resultaat van de afgelopen race: pole, 9e overwinning van het seizoen, uiteraard 1-0 voor in de cup final en het mooiste van allemaal een f1time ronderecord op Estoril! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Race ging gisteren zoals verwacht. Gestart op een 2e stek en op P1 gefinished! Door deze overwinning heb ik zo'n 29 punten voorsprong en het is dus niet meer mogelijk dat men mij nog inhaald. Mijn eerste kampioenschap dat ik binnenhaal. Heel mooi en natuurlijk ook heel tevreden.

Ook de teamcup is sinds gisteren binnen. Met zo'n 46 punten voorsprong! Ook heb ik in de cup een goede zaak gedaan want mn naaste concurrent finishte op P2. Als ik nog een overwinning kan pakken dan is de tripple binnen. Heel mooi dus...

Alvast op naar Melbourne...

Indien er managers uit C2G1 mij volgend seizoen willen om een team te vormen, aarzel niet om een pm te sturen!

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 27-08-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Feli Sempy en Nvidia, allebei erg netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 22:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Hier nog eentje die kans maakt op een tripple.
De team cup was al een paar races binnen, maar na de race van gisteren staat het kampioenschap nu ook vast.
De nummer 2 viel in ronde 6 al uit en zo reed team The Flying Dutchmen naar een mooie 1,2.
Hierdoor sta ik nu 28 punten voor op de nummer 2 en heb de eerste ronde in de cup finale binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hey, kans maak ik ook nog, al is ie niet zo reëel meer...
Gisteren 3e geworden. Daarmee nu 9 pnt achter op de nr1 overall en 0-1 achter in de cup...

Dus zeer onwaarschijnlijk, gezien de nr 1 en m'n cuptegenstander de engine dik doorontwikkeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gisteren was een k*trace, 20e gestart en bandjes geploft. Volgende race beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Neil Vaughn said on 2008-08-27 21:43:40:
Small update:

Tadas is listening (and having his arm twisted by the R&D members) and may revise his thinking on the issue somewhat. Don't expect the public floggings (yes, I'm disappointed too), but there should be some additional levies added shortly.
Nou, da's tenminste iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Tadas Bubelevičius
After careful review and lots of shouting and screaming in forums, I was quick to realize, I was wrong, the fix was not appropriate or sufficient to the situation.
To restore some justice and make the system fair(er) to everyone, I have:
- reviewed salaries of random drivers and changed current season salary to more appropriate (good driver would make around 3.5M or more in remaining 2 races of the season)
- allow managers to sign their random drivers for one more season with regular salary increase (so that aforementioned good driver would make 4-4.5M)
- compensate random drivers for those seasons of service when they were underpaid by paying them 10M for 1st extended season, 14, 18, 22 and so on for every next year (so 3 extensions actually would make manager pay 42M). If you are one of those, do not start the riot just yet - calculate how much you have gained in total, then think before you want to post something not nice in forums, then if you actually post something, make sure include those numbers, I think you will find little sympathy for those people where were paying full driver salary every season on their contracts
I understand there is no really totaly fair solution, but that is it - I will not address this issue anymore, we as a community have to close this page and move on, hoping there will be no reasons to have everyone divided so sharply on something and start name calling. There are no "cheaters" here, some people were given an option to extend their contracts and so many of you came forward and admitted that. Thanks everyone, now let's end this season on some nicer note.
En de reactie van Tadas.
Toch nog een aardige tik die de managers met 'random' drivers krijgen. 42M dokken als ze er 3 seizoenen gebruik van gemaakt hebben. Heftig, maar terecht. Zal wel weer een storm van kritiek op het forum losbarsten, maar goed :)

ff snel de balance sheet van mijn group bekeken. Zie nu dat er maar 13 man zijn die positief staan, 4 rondom de 0, en 13 man negatief. Nu kijk ik daar niet elke race, maar volgens mij zijn er een hoop mensen flink achteruit gegaan :o

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 27-08-2008 22:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kijk aan, snel gereageerd nog wel. Ik zeg kudos voor Tadas, zij het een eenmalige actie :P Tis jammer dat er mensen door in het negatief gaan (kzou zelf zijn gestopt bij 5 miljoen, zodat ze gewoon door kunnen spelen).

Maargoed, zo'n 60 tot 75% van het overdiende geld is nu iig weg :)

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
WTF...

Ik heb (naar ik weet) in mijn vorige F1time periode nooit een random non-aging driver gehad en betaalde altijd een marktconform salaris. Vorig seizoen ben ik gedurende de helft van het seizoen gestopt met F1time en sinds race 11 ben ik nu weer terug, begonnen op nul in C4. Na deze "fix" is mijn nieuw contract voor volgend seizoen WEG en is m'n balance ineens 32M minder :|

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Grrrrrene
  • Niet online
Is je rijder ook ouder geworden gedurende die seizoenen?

@BM: Tsja, 42M is een hoop geld, maar aan de andere kant hebben ze er veel meer mee gewonnen. 42M in drie seizoenen is nog geen miljoen per race en als ik zo wat getalletjes hoor van die random drivers is de winst ook wel 's 2M geweest per race :o

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grrrrrene schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 07:22:
@BM: Tsja, 42M is een hoop geld, maar aan de andere kant hebben ze er veel meer mee gewonnen. 42M in drie seizoenen is nog geen miljoen per race en als ik zo wat getalletjes hoor van die random drivers is de winst ook wel 's 2M geweest per race :o
Oh, daar heb je ook zeker gelijk in. Tis alleen wel een giga aanslag op je begroting, ook al is het terecht :)

Vraag ik me wel af hoe ongelofelijk veel geluk ik heb gehad. Mijn rijder is geen random, maar volgens mij heb ik die echt op het juiste moment voor 3 jaar vastgelegd. Heb hem nu weer een nieuwe contract aangeboden, en betaal volgens mij minder dan de meesten nu voor hun random driver betalen. (Wel opslag van ongeveer 30%). Tis dat ie gewoon ouder word, anders zou ik aan mezelf gaan twijfelen :)

Xbox

• Sempy
Goede oplossing van Tadas. Straf in de vorm van terugzetten naar C4 had ik teveel gevonden, maar een redelijke compensatie voor het bespaarde salaris is zeer redelijk. In C2G2 zijn er alleen in de onderste regionen van het klassement een enkele slachtoffers (waaronder degene die alle beste suppliers had).

• Requiem19
Ik heb deze bug en heel het verhaal eromheen even gemist geloof ik, ik kom dan ook niet meer zo vaak op de F1T forums, dus kan iemand me even uitleggen wat er precies aan de hand is/was?

Als ik het goed begrijp hebben sommige managers een random driver gehad die niet ouder werd en waarvoor je niet meer hoefde te betalen elke keer?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Requiem19 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:10:
Als ik het goed begrijp hebben sommige managers een random driver gehad die niet ouder werd en waarvoor je niet meer hoefde te betalen elke keer?
Volgens mij vat dat het heel aardig samen. :)

Xbox

• Requiem19
Nog meer mensen van hier die gebruik hebben gemaakt van deze 'optie'?

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:10:
Ik heb deze bug en heel het verhaal eromheen even gemist geloof ik, ik kom dan ook niet meer zo vaak op de F1T forums, dus kan iemand me even uitleggen wat er precies aan de hand is/was?

Wanneer je met F1Time begint krijg je een 28 jarige coureur met een salaris van 500.000 (ongeacht de skills) en verwaarloosbare win/point bonus. Deze coureurs moeten na het seizoen weer verdwijnen, omdat het random drivers zijn. Dit is echter al 4/5 seizoenen niet het geval.
Sinds seizoen 28 hebben we de optie om coureurs een nieuw contract aan te bieden. Helaas was deze optie ook actief voor die 28 jarige coureurs. De contracten werden verlengd (let wel: tegen een normaal stijgingspercentage, echter is die 500k die ze in het begin krijgen veel te weinig!) en na 4 seizoenen zitten die coureurs ruim over de 300 drp, maar hebben ze een salaris van maximaal 1.5 miljoen, terwijl een vergelijkbare coureur op de markt al gauw 3 tot 3,5 miljoen is.

Naast dat geld probleem is er inderdaad nog het probleem dat ze 28 jaar oud blijven (omdat ze origineel na het seizoen uit het spel verdwenen, maar helaas is dat dus door het aanbieden van een nieuw contract fout gegaan). Die coureurs zouden dus inmiddels 31/32/33 jaar zijn en dat zou betekenen dat ze een hoop skills zouden verliezen tijdens de reset. Bij 28 jaar gebeurd dat echter niet.

Edit: Trouwens opvalllend hoeveel nieuwe namen er ineens op het F1T forum opduiken om te zeggen dat ze XX miljoen verloren hebben. Ben benieuwd of ze altijd hebben meegelezen en toch door zijn gegaan, of dat ze nu ze (eindelijk eens) benadeeld worden, op het forum hun frustratie kome uiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 28-08-2008 10:20 ]

• nvidia
Heb je volledig gelijk in Joss. Eigenlijk zou de aftrek nog veel hoger mogen zijn want men maakt dan nog steeds winst. Maar ja, als je ineens 42 mil. armer wordt is dit natuurlijk een grote aanslag op het budget, zeker omdat het ineens komt. Ik vermoed dat veel managers dus terug gaan beginnen in C4 want je kan onmogelijk met een balans van -20 à -30 miljoen nog naar positief niveau gaan!

Anoniem: 32226

Nou ik denk dat voor velen het een echt probleem gaat worden want je kan niet meer de laatste paar races laten lopen en terug naar af .... C4/begin budget/auto/random driver.

Er zal snel iets moeten komen van een knopje "file bankruptcy" dat je volledig reset en ergens in C4 gooit.
Ik zie in de topgroupen C1/C2 toch niet echt veel verandering trouwens.

• andrestouwe

andrestouwe

Hmm, het is me nog niet helemaal duidelijk waarover er het meest geschreeuwd wordt.. Kan het zijn dat Bubblefiets ook de newbies die hun eerste seizoen draaien met de toegewezen random driver ook een boete gegeven heeft? Zo ja, is het fout, om zulke figuren er uit te vissen zou het handig zijn om iedereen met minder dan bijv. 25 races achter hun naam een "voorwaarlijke"boete op te leggen. Die hebben eventueel het excuus dat ze het niet konden weten. En om je het het hele regelement eigen te maken als je halverwege het seizoen of later instapt, lijkt me ook niet haalbaar.

En ik vraag me ook af hoe het zit met de failliete managers, als je in de min staat, kun je geen contract afsluiten met een driver toch? Dus dat betekend dat je het seizoen er op een random driver krijgt.

Leuk om te lezen trouwens dat er managers lopen te schreeuwen dat nu hun hele lange termijn planning in de soep loopt... Sinds wanneer kun je vooruit plannen met dit spel? :P

Anoniem: 32226

Nee newbies hebben dit neit, mijn collega is pas begonnen en heeft geen boete gekregen.

• Sempy
Ik begin tussen al het geschreeuw door toch het vermoeden te krijgen dat er Tadas mogelijk ook managers heeft aangepakt die niet een random driver hadden. Het ziet er in ieder geval naar uit, dat we met al deze commotie niet op een soepele en snelle reset hoeven te rekenen.

Overigens is het geen boete zoals (bijna) iedereen roept, Tadas heeft immers duidelijk gezegd dat niemand als cheater wordt beschouwd. Het is een compensatie voor al het salaris wat je door de bug hebt uitgespaard en waardoor je onbedoeld een oneerlijk voordeel tov andere spelers hebt gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sempy op 28-08-2008 14:18 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.