Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.855 views

Anoniem: 249748

ik ben dus inderdaad 42 mlj kwijt aan iets waarvan ik niet op de hoogte was.
het voordeel hier van is dat de keus om te stoppen met dit spel nu niet meer zo groot is.
Degene die het hards roepen dat het gerechtigheid is, neem ik aan dat die nooit hebben geprofiteerd van een fout in het spel.
Het is jammer dat een spel zo naar de kl.....te gaat.
Ik hoop dat de rest het nu naar zijn zin heb en dat er genoeg overblijven _/-\o_

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Ehh, boete is wat makkelijker dan "compensatie voor al het salaris wat je door de bug hebt uitgespaard" :P
Anoniem: 249748 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:18:

Degene die het hards roepen dat het gerechtigheid is, neem ik aan dat die nooit hebben geprofiteerd van een fout in het spel.
Nope, ben vaker "genaaid"door fouten in het spel, voordeel heb ik nog nooit gehad van een fout.
Ik heb overigens minder mensen zien melden dat hun driver niet ouder wordt, dan dat er nu reageren op de "compensatie voor al het salaris wat je door de bug hebt uitgespaard" :P

[ Voor 54% gewijzigd door andrestouwe op 28-08-2008 14:27 ]

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:47
Noem het dan een naheffing of iets dergelijks. Het gaat er om dat een boete betekent dat het een straf is en dat je dus bewust iets verkeerd hebt gedaan. Ik kan me voorstellen dat bepaalde managers het ten onrechte zo opvatten en daarom boos zijn omdat ze zich als cheater in de hoek voelen gezet.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb dus serieus GEEN idee waarom ik een boeite gekregen heb... Ik speelde dit spel al een tijd en heb nooit (bewust?) een random non-aging driver gehad. Waar kan ik ergens vinden welke drivers ik allemaal gehad heb?

Overigens is mijn nieuw driver-contract nog steeds verdwenen...

Ik geef F1time nog 3 dagen en anders ben ik weer weg...wat een gezeik zeg.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

De :( :( :( :( is wat weg maar ik snap er niks van, doe nu voor het 5 seizoen mee,het eerste seizoen 4 race`s gereden toen een andere driver genomen en deze mag je toch voor 3 seizoenen vast zetten dus heb ik pas 1 keer gebruik kunnen maken van de (bug).maar er wordt wel voor 3 seizoenen af gerekent.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit wordt duidelijk helemaal verkeerd aangepakt door Tadas. Als ik terugkijk naar hoe ik begon met het spel, als onervaren manager de eerste paar seizoenen had ik precies hetzelfde kunnen doen. Weten de F1time newbies allemaal dat het niet zo hoort te gaan? Daar geloof ik echt niets van.

Stom stom stom. Zo straf je een hoop mensen op de verkeerde manier.

• Sempy
Jon heeft een thread geopend waar je je dient te melden als je denkt dat je ten onrechte geld in mindering hebt gekregen. Leek me wel handig om ff te melden voor degene die niet het bug-forum volgen:

http://www.f1time.com/for...ead_id=8519&post_offset=0

Incl. zijn volledige uitleg over de bug:
OK, understandably a lot of people are up in arms about the recent problems, so here is a full explanation of what happened, the reasons, and what has been done and why.

When you start the game you are give a basic, low skill driver, at BELOW his market value. The idea being that he is enough to start with and he will not bankrupt you. However, these drivers have been bugged in 2 ways:

- you should not be able to renew the contract of these drivers. You should have had to sign a new driver from the market. Unfortunately the 'renew contract' option has been both visible and available.

- these drivers do not age, meaning they do not suffer from their skills declining at the correct rate.

The resultant effect is that a lot of people who started in c4 after the initial couple of seasons have been able to keep obscenely cheap drivers who are immortal. Therefore they have been able to make a lot of money which they should not have had.

All people who made use of this bug, whether knowingly or unknowingly, have had some money removed from their account based on the length of time for which they kept the driver. In all cases where the deduction has been correctly applied, the money actually removed is considerably less than the amount gained through having such a cheap driver. Also bear in mind that these players will have had BETTER results, more money to improve design and staff than they would have had, and have thus far been racing with a big advantage over those people who have signed drivers using the 'correct' method.

This is the reason for the deduction, so please, no more posts in Bugs about suddenly losing money!

IMPORTANT

However, it does seem that some people have had money deducted who should not have done, please post in bugs if any of the following apply to you:

- you have lost money, but have NEVER renewed the contract of your starting driver
- you have recently restarted the game from the beginning, and have lost money due to actions before you quit
- you renewed, but never made use of the driver as you went on to sign another from the market

[ Voor 78% gewijzigd door Sempy op 28-08-2008 15:12 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:15:
Ik begin tussen al het geschreeuw door toch het vermoeden te krijgen dat er Tadas mogelijk ook managers heeft aangepakt die niet een random driver hadden. Het ziet er in ieder geval naar uit, dat we met al deze commotie niet op een soepele en snelle reset hoeven te rekenen.
Daar ben ik ook bang voor :/
Overigens is het geen boete zoals (bijna) iedereen roept, Tadas heeft immers duidelijk gezegd dat niemand als cheater wordt beschouwd. Het is een compensatie voor al het salaris wat je door de bug hebt uitgespaard en waardoor je onbedoeld een oneerlijk voordeel tov andere spelers hebt gekregen.
Dat roep ik al de hele dag (en gisteren ook al), maar daar wordt door de mensen wiens balans gekelderd is niet op gereageerd. Iedereen heeft het over fines en dat ze geen cheaters zijn, maar daar gaat de hele discussie niet om. Lezen is erg moeilijk als je je verongelijkt voelt, denk ik. Kan me er ergens ook wel wat bij voorstellen, vooral als je echt van niks weet en altijd het idee hebt gehad dat je een geweldige manager was met al je geld en nu in een klap uit de droom bent geholpen :)
Requiem19 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:
Dit wordt duidelijk helemaal verkeerd aangepakt door Tadas. Als ik terugkijk naar hoe ik begon met het spel, als onervaren manager de eerste paar seizoenen had ik precies hetzelfde kunnen doen. Weten de F1time newbies allemaal dat het niet zo hoort te gaan? Daar geloof ik echt niets van.

Stom stom stom. Zo straf je een hoop mensen op de verkeerde manier.
Newbies die net een seizoen bezig zijn.... OK, daar kan ik begrip voor opbrengen, maar iemand die al seizoenen lang rondrijdt (onwetend, I know) met een rijder die _veel_ te weinig vraagt, geen stats verliest tijdens de reset en geen jaar ouder wordt tijdens de reset... Die horen gewoon een correctie op hun balans te krijgen, want die hebben seizoenen lang een groot voordeel gehad (denk aan 1-2M per race (!)). Reken dat maar 's uit over 2-3 seizoenen: 34 tot 51 maal 1-2M is een voordeel tot zo'n 100M. In een paar seizoenen heb je je rijder heel snel hoger in de stats. Weet je nog hoe snel je steeg, een paar seizoenen terug? Daar heb ik ook veel voordeel bij gehad, maar bij mij ging dat gepaard met flinke salarisstijgingen als ik op "re-sign current driver" klikte :X

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 28-08-2008 16:41 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• The_DoubleU
  • Laatst online: 13-06 19:39

The_DoubleU

Tweaker in München

Een vriend van me heeft in S31 ook een random driver aangenomen.
Maar heeft in S32 een nieuwe driver gekregen via "start contract immediately", wat volgens Tadas geen probleem zou zijn.
Helaas is bij hem wel 10M er van af gegaan. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Waar ik me nu meer zorgen over maak is mijn eigen driver.
Ik heb nog 2 races te gaan op de driver page, maar onderstatistieken staat die voor 47 races.
Terwijl ik eigenlijk een contract had van 51.
Omdat er zoveel bugs met de driver market ben ik bang dat na de reset ik geen driver meer heb.

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, Tadas gaat een hele kluif aan de reset krijgen, mijn god wat een fouten en bugs zitten er nog in. Ik denk dat er heel veel rijders gesplitst worden, want een rijder die nu onder contract zou moeten staan bij manager A, staat op de markt en wordt gecontracteerd door manager B...

Maar goed, deze laatste 2 races gaan nergens meer over... Ik sta voorlopig 4e op de grid... ...van de 7 :X Toch ziet het er goed uit, want ik sta tussen de betere rijders in onze groep. DRP ook weer dik in orde, na 2x94% weer 's 98%.

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Hier toch ook nog maar even reageren. In en in triest om te zien wat er vandaag in de F1-community gebeurd is. Zelf ben ik 'getroffen' door een fine (wat letterlijk vertaalt toch echt boete is) van 10M omdat ik in onwetendheid mijn driver die ik kreeg in S29 heb gehouden in S30. Gelukkig is de balans nog positief al vrees ik dat ik volgend seizoen niet financieel ga overleven in C3 waar geld verdienen echt een hele opgave is. Voorlopig reddingsplan bestaat uit het laten verlopen van de nodige staf-contracten om op die manier het tij te keren. Al met al vind ik dat dit niet goed is aangepakt door Tadas en kost het veel mensen de kop omdat de financiëen negatief zijn en nog eens een groot deel dat vertrekt uit onvrede. Dit had gewoon meteen aangepakt moeten worden tussen S29 en S30 en niet nu nog eens afkomen met zulke heftige acties. Maar ja, ik heb inmiddels wel door dat Tadas (alle goede bedoelingen enz. tenspijt) niet zo goed kan plannen, communiceren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, racingday!! *O*

O.K., deze race heb ik geen idee wat het kan worden. Sta tot nu toe op p12, maar heb geen idee waar dit gaat eindigen. Op motorengebied loop ik achter, dus ik zou moeten zakken denk ik....

ff over de heisa,
die René van Oekel begint me op m'n zenuwen te werken met z'n heksenjacht. Hij speelt gigantisch op de man, en mag naar mijn mening geheel volgens de regels een flinke ban krijgen. Tadas doet de fix, en Jon krijgt de shit. Zolang F1time nog niet bugvrij is, moet je er mee leren leven dat je met bugs te maken hebt.

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

@Yisc: Fine is vertaald een boete, maar als je een beetje opgelet had is het niet anders te formuleren in je balans... Het is toch echt een compersatie van het voorheen belachelijk lage loon van je driver!

Snap best dat je niet happy bent met de oplossing, en ik ben zeker niet de grootste fan van Tadas, maar deze oplossing is netjes en ok...
Begrijp ook dat het vervelend is, maar denk dat je best kunt overleven in C3, aangezien de competitie daar niet altijd even killing is... succes!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:02

GaMbiNo

1337

Ik vind het echt belachelijk. Ik heb toen ik begon in seizoen 28 in C4 begon de regels doorgelezen en daar stond en staat nergens dat je de coureur niet mag verlengen. Ik heb toen dus die coureur verlengt en besloten om hem in de seizoenen daarna door te ontwikkelen zodat hij uiteindelijk mee zou groeien met het team. Sinds die tijd heb ik nergens maar dan ook nergens gelezen dat het hier om een bug zou gaan en ben ik daar dus mee doorgegaan. Aan het begin van dit seizoen had ik mijn coureur dan ook meteen weer verlengd voor komend seizoen.

Vlak nadat ik hem had verlengt stuitte ik op het topic van Cristopher Noble dat het hier om een bug zou gaan. Ook toen kwam er geen enkele mededeling in de office centre, in de regels, de faq of waar dan ook... maar voor mij was het toen toch al te laat om er iets aan te doen want doordat mijn coureur alweer vastlag kon ik ook niemand anders meer aannemen.

Nu krijg ik ineens een boete (noem het zoals je wil maar in mijn balance heet het toch echt "fines") van een whopping 64 miljoen en sta ik 18 miljoen rood. En vervolgens kost mijn coureur ineens 3.8 miljoen. Om van hem af te komen moet ik een goedkopere coureur een bod doen die onmiddelijk ingaat (door mijn negatieve saldo mag ik alleen iemand een bod doen die onmiddelijk ingaat). Hierdoor moet ik het huidige contract dus afkopen wat mij 3x3.8= 11.4 miljoen kost. Ik kan het ook gewoon niet doen maar dan zit ik volgend seizoen weer met een random coureur. 8)7

Het zal allemaal wel zo zijn dat ik er voordeel van getrokken zou hebben maar ik zou mezelf echt geen 30 miljoen in de schuld hebben gewerkt. Deze grap kost mij boven de 64 miljoen namelijk ook nog die 11.4 miljoen om mijn coureur af te kopen.

Nu rest mij alleen nog een reset of de helm aan de wilgen te hangen. Het is wat mij betreft mooi geweest en de lol is er voor mij af dus het zal wel het laatste worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
GaMbiNo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:08:
Ik vind het echt belachelijk. Ik heb toen ik begon in seizoen 28 in C4 begon de regels doorgelezen en daar stond en staat nergens dat je de coureur niet mag verlengen.

[...]

Nu rest mij alleen nog een reset of de helm aan de wilgen te hangen. Het is wat mij betreft mooi geweest en de lol is er voor mij af dus het zal wel het laatste worden.
Heb het middelste stuk er even tussenuit geknipt. Ik begrijp dat het érg klote is als je in de - bent komen te staan. Als ik de boetes moest uitdelen had ik iedereen toch wel 5M laten houden en ik had mensen die slechts 1 keer verlengd hebben gespaard. Wellicht ziet Tadas mijn suggestie nog, maar ik vrees van niet.

Als tweede wil ik aanbrengen dat ik als vertaler er 100% zeker van ben dat het in de FAQ of de GUIDE heeft gestaan gedurende seizoen 28/29 en misschien ook nog 30. Waarom dit nu weg is... geen idee, maar dat is iig de fout geweest van Neil (hij beheert de Engelse taal en aan de hand daar van maak ik de aanpassingen in het Nederlands). Maargoed, dat is allemaal verleden tijd.

Waar ik wel op hoop, is dat jullie de moed niet opgeven. Er komt waarschijnlijk (na een flinke lobby) een optie waarmee je jezelf failliet kan verklaren aan het eind van dit seizoen, als je echt geen uitweg meer ziet en niet ook nog eens de eerste 2 races van het seizoen wilt missen. Ik hoop echt dat de gedupeerden de emoties die deze zaak met zich mee heeft gebracht kunnen verdringen bij hun besluit... en toch door zullen gaan met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Tuurlijk is het niet leuk als je te maken krijgt met bugs waarvan je later de gevolgen ondervind. Maar in dit geval bestaat er geen oplossing die iedereen blij maakt. Dat is nou eenmaal zo als je besluiten moet nemen, je kunt het niet iedereen naar het zin maken.

Wat Tadas nu gedaan heeft is denk ik 1 van de beste opties die hij had. Als hij niets gedaan had dan zag je over een paar seizoenen een C1 groep met allemaal random drivers van 28jaar met een belachelijk laag salaris. Dan worden de mensen die met grote moeite C1/C2 bereikt hebben dus flink benadeeld en kunnen zij in principe nooit aan het prijs/snelheid ratio komen van de mensen met de 'bug driver'. Zij zouden dan dus helemaal opnieuw moeten beginnen.

De mensen die nu de dupe zijn geworden van deze regeling, zijn vooral managers uit C3 en C4 en een enkele/aantal uit C2. Deze managers uit C3/C4 kunnen natuurlijk veel gemakkelijker opnieuw beginnen omdat zij veel minder ver in het spel zaten en als er een 'verklaar je failliet knop' komt wordt het alleen maar makkelijker.

Elk spel heeft zo zijn bugs. En elke speler van een spel ziet graag verbeteringen komen maar deze verbeteringen leveren weer nieuwe bugs op. Deze moeten worden opgelost en daarna willen de spelers graag weer nieuwe veranderingen/verbeteringen zien. Zo blijf je dus door gaan. Het is belachelijk om op Tadas of enig ander crewmember te gaan lopen schelden of wat dan ook. Het zal vast allemaal beter kunnen maar denk je eerst maar is in, wat zou jij doen als jij in zijn schoenen stond? En als je meent dat je dan nog commentaar moet leveren, stel dan tenminste een andere goede/betere mogelijkheid voor en geef uitleg.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 07:42

Whuzz

Dodgeball!

Goed, na deze "fix" stop ik met F1Time.

Mijn verhaal...
Dit is mijn 2e seizoen F1Time. Het eerste seizoen ben ik in de 4e race binnengekomen met uiteraard een random driver in C4. Na de eerste race, en dus na pakweg 30 minuten "ervaring" heb ik per ongeluk het contract van mijn random driver ge-renewed. Niet intentioneel.
Ik zat dus vast aan een random driver die ik eigenlijk niet wilde. Afkopen was financieel geen optie en tegen de tijd dat ik door had wat er gebeurd was, was er uberhaupt geen fatsoenlijke driver van de market meer te krijgen.

Aan het eind van mijn eerste seizoen promoveerde ik naar C3. Een beetje vroeg met zo weinig ervaring, was liever nog in C4 gebleven, maar goed. Toen kon ik kiezen... Een jaartje sparen... 30L qualifiën, en ontwikkelen wat ik kon... of naar de "intentie" van het spel gewoon mijn best doen om competatief te zijn. Ik koos voor het laatste.
De eerste races in C3 eindigde ik achteraan natuurlijk, maar door goed mijn best te doen ben ik langzaamaan opgeklommen en begon ik zelfs een puntje of twee te pakken. Dat kostte allemaal wel een boel geld, ik moest veel testen, veel dure parts aanschaffen om met de meer ervaren mensen mee te komen, maar het ging aardig. Ik had mijn financieën redelijk onder controle. Hield niet over, maar nu tegen het einde van het seizoen was het stabiel rond de 10-11 miljoen.
Nog even voor de duidelijkheid... ik zit nog steeds vast aan de random driver die ik na mijn EERSTE race per ONGELUK renewede.

En toen kwam Tadas met zijn "fix" en verloor ik in 1 klap 10 miljoen. Ik heb nu dus geen geld meer om onderdelen te kopen, om staff te betalen, om te testen. Dit seizoen is dus voorbij en het volgende ook. Hard mijn best gedaan om het te redden in C3, om vervolgens keihard afgestraft te worden voor één beginnersfout in mijn allereerste uurtje spelen.

Ik kap er mee.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

@Whuzz
Jammer dat je kapt, terwijl het zeker geen hopeloze zaak is, maar...
Als je na 1,5 seizoen bij deze 1e grote bug die jou raakt al kapt, is het mss idd verstandiger aangezien er in de toekomst zeker nog bugs voorbij zullen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Voor dit soort dingen idd erg "zielig" for Whuzz, mijn collega die ook pas gestart is zat ook es op wat knoppies te klikken en renewde ook zijn rnadom driver... .die is blij want dankzij de fix is hij van zijn random gerenewde driver af want hij wilde die sukkel niet... maar hij kon op geen manier meer van die renewde rndom driver af.
Een andere prer direct inhuren kan dan niet meer. Ik be nhet met jos eens.. 1 season grace ofzo waar je niet voor bestrafd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

@Jester: Wel eens met het idee van Joss om te kijken en iedereen minder dan 2 seizoenen actief is iig uit het rood te houden...

Maar ik snap niet dat iemand het excuus knopjes drukken komt...?! Je weet toch (lijkt mij) dat je eerst moet lezen en dan doen (ja doe ik ook niet met telefoons etc.) en dat als je zonder te lezen iets fout doet eigenlijk geen recht van spreken hebt...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:19:
@Whuzz
Jammer dat je kapt, terwijl het zeker geen hopeloze zaak is, maar...
Als je na 1,5 seizoen bij deze 1e grote bug die jou raakt al kapt, is het mss idd verstandiger aangezien er in de toekomst zeker nog bugs voorbij zullen komen...
Oh nee. Het gaat me niet om de bug, het gaat me om de manier waarop die bug "opgelost" wordt.
Bugs kunnen (en zullen) gebeuren. Ik werk zelf in software, dus ik weet er alles van. Maar de manier waarop het opgelost wordt vind ik schandalig. Mijn eerste twee seizoenen zijn in principe in 1 klap ongedaan gemaakt. Daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik vind een balance van 0 nog niet een reden om te denken dat je daar niet meer bovenop komt. In onze groep is een rijder die begon met 0 en zit nu op 20mil balance ZONDER 30L Qen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Tuurlijk kom ik er wel bovenop als ik zou *willen*. Maar ik heb geen *zin* om een seizoen voor spek en bonen mee te doen vanwege een foutje dat ik 1,5 seizoen geleden gemaakt heb dat niet eens mogelijk had moeten zijn en alleen kon door een bug.

Omdat Tadas zijn code niet voor elkaar heeft (wat kan gebeuren) mag ik ineens een seizoen weggooien om er weer bovenop te krabbelen? Daar pas ik dus voor.
Dat hij een bug in de code heeft, prima, kan gebeuren. Dat hij die (als ik het forum mag geloven) vervolgens 5 seizoenen laat doorslingeren zonder ergens in de regels op te nemen dat het niet toegestaan is een random driver te re-signen vind ik al niet te best. Maar om het dan vervolgens op deze manier op te lossen vind ik ronduit debiel. Sorry voor de woordkeuze.

Ik snap dat de spelers die hier niet door getroffen zijn het allemaal wel best vinden hoor, maar voor een speler als ik die gewoon een beginnersfoutje maakte vind ik het nogal drastisch. Er zijn zat andere scenario's te bedenken die minder rigoreus zouden zijn met een beter resultaat.
Een penalty op de stats van die random drivers bijvoorbeeld (ze wellicht zelfs helemaal terug naar hun beginstats zetten) EN dan tegelijk zorgen dat ze niet meer ge-resigned KUNNEN worden. Wat dát is de basis van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:48:
[...]

Oh nee. Het gaat me niet om de bug, het gaat me om de manier waarop die bug "opgelost" wordt.
Bugs kunnen (en zullen) gebeuren. Ik werk zelf in software, dus ik weet er alles van. Maar de manier waarop het opgelost wordt vind ik schandalig. Mijn eerste twee seizoenen zijn in principe in 1 klap ongedaan gemaakt. Daar heb ik geen zin in.
Toch ben ik het met Luuk eens. Als je omwille van deze correctie van een bug stopt... vond je het spel dan wel leuk? Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je plezier hebt in dit spel, ermee stopt omdat je een kansloos seizoen tegemoet gaat. Persoonlijk, als ik hiervoor nu gestraft was, zou ik met heel veel goede moed overnieuw beginnen in C4, waar mogelijk.

Ik kan me voorstellen dat je op dit moment gefrustreerd en teleurgesteld bent en misschien is je besluit om te stoppen wel enkel op die twee emoties gebaseerd. Ik zou er nog eens over nadenken en wellicht aan het eind van dit seizoen (wanneer een eventuele faillisements optie beschikbaar KAN worden) of na race 2 van het komend seizoen eens terug in te loggen en besluiten dat een herstart in C4 misschien helemaal zo slecht niet is... Je kunt dan in ieder geval voor het seizoen erna een goede coureur (tegen een eerlijke prijs ;) ) vastleggen en verdere beginnelingsfouten voorkomen.

.ps De oplossing die jij net aangeeft is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Let wel: mensen die het contract al 4x hebben verleng hebben hier ruim 100 miljoen mee gewonnen!

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 29-08-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:32:
Toch ben ik het met Luuk eens. Als je omwille van deze correctie van een bug stopt... vond je het spel dan wel leuk? Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je plezier hebt in dit spel, ermee stopt omdat je een kansloos seizoen tegemoet gaat. Persoonlijk, als ik hiervoor nu gestraft was, zou ik met heel veel goede moed overnieuw beginnen in C4, waar mogelijk.
Ik vind het spel leuk genoeg om een paar uur per week aan te besteden, omdat ik mijn team langzaam zag verbeteren en zag dat wat ik deed effect had. Ik vind het spel niet leuk genoeg om in één klap weer min of meer van voor af aan te gaan beginnen.

Maar wat belangrijker is... ik heb geen vertrouwen in het spel. Als problemen op deze manier worden opgelost, wie garrandeert mij dan dat iik in de toekomst niet wéér de lul ben? Wat voor dingen heb ik in de afgelopen twee seizoenen gedaan (of ga ik in de komende seizoenen doen) waar ik later weer ongenadig voor gestraft wordt terwijl ik niet eens wist (iig op dat moment) dat het niet de bedoeling was?

Ik leid een World of Warcraft guild. 45 spelers, Nr1 guild op onze server, in de top-1000 wereldwijd (10 miljoen spelers). Niet onsuccesvol dus. We werken met een puntensysteem waarbij iedereen een eerlijke kans krijgt om verder te komen binnen het guild. het systeem is behoorlijk (door mij) getailored op ons guild en daarbij heb ik het verleden ook wel eens een foutje gemaakt dat hersteld en/of opgelost moest worden. Eén van de dingen waar ik telkens rekening mee hield is de impact van mijn "fixes". Er hoort niemand onevenredig nadelig getroffen te worden met als voornaamste reden dat onze spelers (die allemaal UREN per week aan het guild besteden) er vertrouwen in moeten hebben dat wanneer ik iets verneuk, ik het ook netjes op zal lossen.

Conclusie: Ik geloof er niet in. Eerst een bug voor meerdere seizoenen (5 seizoenen, wat is dat, een jaar ongeveer?) laten rondslingeren en dan vervolgens op zo'n manier met terugwerkende kracht fixen? |:(
Er zijn spelers die in één klap naar -50 miljoen zijn gegaan... En die zouden dan gewoon ff opnieuw moeten beginnen na een jaar spelen? Kan me niet voorstellen dat ze het spel ZO gaaf vinden dat ze dat er voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

.ps De oplossing die jij net aangeeft is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Let wel: mensen die het contract al 4x hebben verleng hebben hier ruim 100 miljoen mee gewonnen!
En wiens schuld is dat?

En als ze de keuze hadden gehad, denk je dan dat ze er voor gekozen hadden om met -50 miljoen te eindigen?

[ Voor 19% gewijzigd door Whuzz op 29-08-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

En wiens schuld is dat?

En als ze de keuze hadden gehad, denk je dan dat ze er voor gekozen hadden om met -50 miljoen te eindigen?
Als als als... er is geen als in deze. 4 keer verlengen is m.i. overigens altijd hun eigen schuld. Dan ben je gewoon... nouja, laat ik dat maar niet zeggen.

Edit: En nog iets. 45 man managen is een stuk makkelijker dan ruim 1000. Tadas heeft een standaard compensatie uitgedeeld en nu worden de foutjes daaruit gefilterd. Dat kan even duren, maar dat zijn we wel gewend in F1Time.

[ Voor 37% gewijzigd door Joss op 29-08-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Waarom niet? Tadas heeft zelf een fout gemaakt, vervolgens veel te lang gewacht deze te herstellen en dan lost hij het op deze manier op.
En laten we eerlijk zijn, als je de geschiedenis van deze topics eens doorleest is het niet bepaald de eerste keer dat een bug op een manier wordt opgelost waarvan een hele boel spelers ineens de dupe van zijn. En het blijkt dat de geschiedenis zich steeds herhaalt en daar heb ik geen zin in.

Tegen de tijd dat Tadas andere mensen laat helpen zodat het oplossen van bugs geen eeuwen meer duurt kom ik misschien nog eens terug.
Als deze bug gewoon na één seizoen was opgelost was de schade bij lange na niet zo groot geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Kijk dergelijke discussies zijn onzinnig. De "fix" is gebeurd en Tadas kennende zal hij er niet op terugkomen. De enige oplossing die er bestaat is herbeginnen in C4 of gewoon stoppen, that's it. Jij (Whuzz) en alle andere "gedupeerden" moeten de keuze maar zelf maken.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:48:
Edit: En nog iets. 45 man managen is een stuk makkelijker dan ruim 1000. Tadas heeft een standaard compensatie uitgedeeld en nu worden de foutjes daaruit gefilterd. Dat kan even duren, maar dat zijn we wel gewend in F1Time.
Dat zijn echter 45 man die elke avond 4 uur met het guild gamen. (en de meeste nog veel meer)
Die hebben íets meer geinvesteerd dan de gemiddelde F1Timer. Komt ook bij dat wij concurreren met zo'n 100.000 andere guilds die onze spelers graag zouden willen hebben en het dus íets moeilijker is om ze vast te houden. Een foutje zoals Tadas hier maakt zou in mijn geval het einde van mijn guild betekenen.

"en dat zijn we wel gewend in F1Time"

Dat is *precies* wat ik bedoel en waar ik dus geen zin in heb. Dat hoort gewoon niet. En kom niet aan met "maar het is gratis". Ik doe het ook gratis en het gaat om de lol. En die is er zo van af. Het is een spelletje en dat hoort leuk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

nvidia schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:53:
De enige oplossing die er bestaat is herbeginnen in C4 of gewoon stoppen, that's it. Jij (Whuzz) en alle andere "gedupeerden" moeten de keuze maar zelf maken.
Precies ;)
Die keuze is dus gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Oh, nog een klein puntje...

Ik neem aan dat ik de tax die betaald heb over vorig seizoen nog terug krijg? Ik had die 10M die ik verloor immers niet mogen hebben en had er dus geen belasting over mogen betalen.
Nu ben ik 10M kwijt... krijg neem ik aan wel belastig terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:02:

Ik neem aan dat ik de tax die betaald heb over vorig seizoen nog terug krijg? Ik had die 10M die ik verloor immers niet mogen hebben en had er dus geen belasting over mogen betalen.
Belasting betalen begint pas bij 20 miljoen, dus of je liegt over je balance, of je hebt geld lopen verslinden dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:02:

Hahahah denk niet dat je nu belastingen terug zult krijgen, je zal er wel geen moeten betalen. Maar waarom maak je je zorgen. Ik heb snel even gekeken naar je balans en je staat op 0. Dus waarom doe je niet verder? Ik sta momenteel op 10 mil. en ik doe ook verder (en ik werd niet getroffen door fix)... Gewoon beetje volhouden en dan zien we wie er echt bovenuit kan steken!

Ik sta deze namiddag op een 3e stek met 2e sterke opponenten voor mij. Ook mijn cuptegenstander staat voor me. Als ik deze race of volgende voor hem eindig is de tripple binnen maar makkelijk zal het naar mijn mening niet worden. Hij is de laatste 5-6 races sterk naar voor geschoven omdat ik sindsdien amper nog test. Maar we zien wel waar het schip strand....

[ Voor 19% gewijzigd door nvidia op 29-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@Whuzz: Nee, natuurlijk niet. Je voordeel is veel groter dan die 10M die je nu kwijt bent. Ik zou het zien als een uitdaging om vanaf 0 weer op te gaan bouwen. Als je nou op -100M zat, OK, dan is een reset in C4 het enige wat je kunt doen, maar jij hebt nog kansen zat, zeker met de bonussen aan het eind van het seizoen voor de stand, het teamkampioenschap en de cup...

Hmm, moet ik nou toch nog last-minute een fabrieksuitbreiding doen?

Full - Prototype parts (66.72)
Full - Spare parts (26.46)
Full - Parts in production (39.82)
Empty - Empty (0)

En ja, da's 0,00 :D

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 29-08-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:09:
Nee, natuurlijk niet. Je voordeel is veel groter dan die 10M die je nu kwijt bent. Ik zou het zien als een uitdaging om vanaf 0 weer op te gaan bouwen. Als je nou op -100M zat, OK, dan is een reset in C4 het enige wat je kunt doen, maar jij hebt nog kansen zat, zeker met de bonussen aan het eind van het seizoen voor de stand, het teamkampioenschap en de cup...
Ja veel bonussen zal hij niet ontvangen met zijn 2 punten die hij nu heeft maar als je zo'n 10 mil. positief kan beginnen is het toch een begin hé. Seizoen gewoon niet testen en het seizoen daarop meedoen voor de prijzen.

Goh moet jij uitmaken hé René, maak even de kosten-baten analyse en je komt er wel uit :*)

[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 29-08-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, idd, een miljoen voor z'n team... Maar goed, 't is beter dan niks...

@Fabrieksverhaal: Ik snap, was ook meer een constatering. Ik heb vorig seizoen ook uitgerekend of het wel of niet in de afronding fout zou gaan :)

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 29-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:09:
@Whuzz: Nee, natuurlijk niet. Je voordeel is veel groter dan die 10M die je nu kwijt bent. Ik zou het zien als een uitdaging om vanaf 0 weer op te gaan bouwen. Als je nou op -100M zat, OK, dan is een reset in C4 het enige wat je kunt doen, maar jij hebt nog kansen zat, zeker met de bonussen aan het eind van het seizoen voor de stand, het teamkampioenschap en de cup...

Hmm, moet ik nou toch nog last-minute een fabrieksuitbreiding doen?

Full - Prototype parts (66.72)
Full - Spare parts (26.46)
Full - Parts in production (39.82)
Empty - Empty (0)

En ja, da's 0,00 :D
Wat heb je allemaal wel niet in productie, joh? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:14:
Zal waarschijnlijk toch één van de grotere parts tussen zitten vermoed ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Het idee is geopperd om de boete/correctie te spreiden over een aantal races (17?). Dit zou dan nog op te vangen zijn voor 9 van de 10 managers die het betreft. Met deze oplossing zou ik heel goed kunnen leven. Nu nog hopen dat Tadas er ook iets in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

GaMbiNo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:27:
Het idee is geopperd om de boete/correctie te spreiden over een aantal races (17?). Dit zou dan nog op te vangen zijn voor 9 van de 10 managers die het betreft. Met deze oplossing zou ik heel goed kunnen leven. Nu nog hopen dat Tadas er ook iets in ziet.
Da's idd nog wel een goede optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:06:
Belasting betalen begint pas bij 20 miljoen, dus of je liegt over je balance, of je hebt geld lopen verslinden dit seizoen.
Uh nee? Ik begon het seizoen met 30 miljoen (na belasting), heb 20 miljoen uitgegeven aan testen, duurder personeel (designer, marketing) en had als uitgangspunt om met 10 miljoen ongeveer het seizoen te eindigen. En tatdaa, met 2 races te gaan stond ik op 11 miljoen, precies als gepland.

En nu sta ik dus op 0.

Ik heb inderdaad geld verslonden, dat was gepland. Ik kon kiezen om óf voor spek en bonen mee te doen en te degraderen óf mijn best te doen en er wat van te maken. Daar heb ik voor gekozen en zo goed als het ging mee te komen met de anderen en in C3 te proberen blijven en dat lijkt gelukt. Het idee was om tegen het eind van het seizoen te stabilizeren rond 10 miljoen en ook dat lukte... totdat... naja. :|

[ Voor 27% gewijzigd door Whuzz op 29-08-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GaMbiNo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:27:
Kijk, dat zou al beter zijn, dan kan ik er tenminste rekening mee houden, in plaats van dat het me rauw op mijn dak gegooid wordt en mijn complete planning van afgelopen en komend seizoen in één klap teniet doet.

Zou ook realistischer zijn. Toen de FIA McLaren een boeten van 100 miljoen oplegde kreeg deze daarbij ook een betalingsregeling aangeboden om het bedrag te spreiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Whuzz op 29-08-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Alles behalve Chassis, electronics en fuel tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:37:
[...]

Uh nee? Ik begon het seizoen met 30 miljoen (na belasting), heb 20 miljoen uitgegeven aan testen, duurder personeel (designer, marketing) en had als uitgangspunt om met 10 miljoen ongeveer het seizoen te eindigen. En tatdaa, met 2 races te gaan stond ik op 11 miljoen, precies als gepland.

En nu sta ik dus op 0.
Dat zeg ik... geld verslinden. Maargoed, dan zie je toch dat je met het financiele voordeel dat je van deze bug hebt gehad een hogere plek op de grid hebt kunnen "kopen" zeg maar. M.i. bewijst dat alleen maar het recht van deze correctie. Hoe het allemaal gegaan is, ach daar ben ik het ook niet helemaal mee eens, maar het zij zo.

Je zou er nog voor kunnen vechten (want het excuus van wat er in de toekomst allemaal misschien mogelijk wellicht onder voorwaarden bij exceptie zou kunnen gebeuren, vind ik maar slapjes), maar het is en blijft jouw beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:41:
(want het excuus van wat er in de toekomst allemaal misschien mogelijk wellicht onder voorwaarden bij exceptie zou kunnen gebeuren, vind ik maar slapjes)
Graag uitleg daarover?

In het verleden zijn er meedere fouten op soortgelijke manier "opgelost". Werd een paar posts terug nog door een ervaren speler bevestigd en de oude topics staan er bol van. Ook nu gebeurt het weer.
Is het dan niet ietwat naïef om te denken dat het in de toekomst niet meer gebeurd?

Zou Tadas vanaf nu bugs ineens wél binnen afzienbare tijd gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

Graag uitleg daarover?

In het verleden zijn er meedere fouten op soortgelijke manier "opgelost". Werd een paar posts terug nog door een ervaren speler bevestigd en de oude topics staan er bol van. Ook nu gebeurt het weer.
Is het dan niet ietwat naïef om te denken dat het in de toekomst niet meer gebeurd?
Het is voorbarig. Er zijn dingen voorgekomen die toekomstplannen een beetje in de war schoppen. Dat heb ik zelf ook meegemaakt toen ik mijn coureur een nieuw, zeer duur! contract gaf, in de weet dat hij één van de beste was in het spel om vervolgens te zien dat de invloed van drivers beperkt werd. Soit, daar leef je mee, iedereen heeft hetzelfde probleem. Dat is nog altijd een heel ander verhaal dan voordeel hebben uit een bug, veel voordeel.

Ik en Casper zitten al sinds begin versie 2 van dit spel erbij en hebben alle bugs, ups, downs en veranderingen meegemaakt. Geenéén daarvan heeft mij ook maar doen twijfelen om te stoppen.

Misschien moet je ook eens praten met Luuk_Luchtloper. Die had een toekomstplan dat de prullenbak in kon toen er nieuwe regels kwamen. Hij kwam op het randje van faillisement maar zette door. Hij draait nu weer lekker en ik weet bijna zeker dat hij veel plezier beleeft aan de heropbouw, terug naar C2 en misschien wel C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Whuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:38:
[...]

Kijk, dat zou al beter zijn, dan kan ik er tenminste rekening mee houden, in plaats van dat het me rauw op mijn dak gegooid wordt en mijn complete planning van afgelopen en komend seizoen in één klap teniet doet.

Zou ook realistischer zijn. Toen de FIA McLaren een boeten van 100 miljoen oplegde kreeg deze daarbij ook een betalingsregeling aangeboden om het bedrag te spreiden.
Inderdaad. Maar het is even afwachten hoeveel steun dat idee gaat krijgen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:54:
Het is voorbarig. Er zijn dingen voorgekomen die toekomstplannen een beetje in de war schoppen. Dat heb ik zelf ook meegemaakt toen ik mijn coureur een nieuw, zeer duur! contract gaf, in de weet dat hij één van de beste was in het spel om vervolgens te zien dat de invloed van drivers beperkt werd. Soit, daar leef je mee, iedereen heeft hetzelfde probleem. Dat is nog altijd een heel ander verhaal dan voordeel hebben uit een bug, veel voordeel.

Ik en Casper zitten al sinds begin versie 2 van dit spel erbij en hebben alle bugs, ups, downs en veranderingen meegemaakt. Geenéén daarvan heeft mij ook maar doen twijfelen om te stoppen.

Misschien moet je ook eens praten met Luuk_Luchtloper. Die had een toekomstplan dat de prullenbak in kon toen er nieuwe regels kwamen. Hij kwam op het randje van faillisement maar zette door. Hij draait nu weer lekker en ik weet bijna zeker dat hij veel plezier beleeft aan de heropbouw, terug naar C2 en misschien wel C1.
Juist als er kennelijk zoveel mensen met ervaring zijn op dit gebied is het toch vrij voorspelbaar dat het ook in de toekomst gaat gebeuren? Je gaat mij niet vertellen dat jij denkt dat vanaf nu het spel zonder dit type (grote impact op het verloop) bugs+oplossingen gaat voorkomen?

In elk geval vrees ik dat het ook in de toekomst nog gaat plaatsvinden. En daar pas ik dus voor, dat vind ik te onvoorspelbaar en een verspilling van mijn tijd. Sommigen vinden het wellicht leuk om een paar keer opnieuw te beginnen en halen daar wellicht een extra uitdaging uit. Ik niet, omdat ik me simpelweg genaaid voel en niet het idee heb dat ik op enig punt in het spel dit had kunnen voorkomen.

Ik rijd de komende twee races nog, omdat ik mijn teammaat niet teleur wil stellen. Als ik dan boven de 10 miljoen uitkom, dan ga ik door. Zo niet, dan houd F1time voor mij op, omdat ik vind dat dit soort bugs *nooit* zo'n effect op het spel zouden mogen hebben. Puur persoonlijke mening, alhoewel gezien de reacties op het forum ik niet de enige lijk te zijn die er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:54:
[...]
Wil ik niks meer over horen :X
;)

Maar dat is idd een vergelijkbare Tadas-actie (belt iemand Vandale om dat woord voor te stellen, definitie: Iets direct doorvoeren, zonder nadenken of overleggen)

Ging trouwens niet bijna failliet, maar moest m'n driver wel dumpen, omdat ik hem voor 3 jaar had vastgelegd en het geld heel rap verdween... Dus ging uiteindelijk naar 0, driver dumpen en hup naar onder de -10mln. Heb een seizoen lang voor spek en bonen meegereden, gedegradeerd, om terug op 0 te komen en rijd inmiddels op promotie terug naar C2...

maw: Door de zure appel heenbijten en doorknallen, het is een té leuk spel om mee te kappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:32:
[...]

als dat zo is waarom staan we dan in de min . :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Anoniem: 249748 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:19:
[...]

Omdat je geld verslonden hebt om hogerop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Anoniem: 249748 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:19:
[...]

Omdat je een fabriek hebt die super groot is?
Je elke race een nieuwe monocoque bestelt?
Je de duurste onderdelen gebruikt.

Of te wel meer geld uitgeeft dan dat je binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:23:
[...]

Omdat je geld verslonden hebt om hogerop te komen.
denk dat het is gekomen om dat mijn driver zo goedkoop was 1.750.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

YEEY, overwinning nummer 3 van dit seizoen :)

Dit betekent dat ik definitief 2e ben en dus volgend jaar in C1 zit 8)

De cupstand is nu gelijk getrokken naar 1-1, hopelijk kan ik deze winnen zodat ik in elk geval nog een prijs meeneem uit C2. Het begin is echter niet goed, ben vergeten onderdelen te bestellen |:(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook een fine van 10 miljoen gekregen omdat ik zo'n random driver 1 seizoen verlengd had, ik had toen gewoon geen zin om een nieuwe te zoeken. Wist ik veel dat ik daarom in het voordeel was. :P
Wat ik minder leuk vond is dat hij zomaar m'n contract met m'n nieuwe coureur voor het volgende seizoen ontbonden heeft. Daarom doe ik aan de race van vandaag niet mee en start ik over een paar weken wel opnieuw in C4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 11:05

BM

Moderator Spielerij
Satch schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:21:
Ik heb ook een fine van 10 miljoen gekregen omdat ik zo'n random driver 1 seizoen verlengd had, ik had toen gewoon geen zin om een nieuwe te zoeken. Wist ik veel dat ik daarom in het voordeel was. :P
Wat ik minder leuk vond is dat hij zomaar m'n contract met m'n nieuwe coureur voor het volgende seizoen ontbonden heeft. Daarom doe ik aan de race van vandaag niet mee en start ik over een paar weken wel opnieuw in C4. :)
Neem aan dat je dan de vorige 2 races ook gemist hebt, of op degradatie in C3 staat?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

*O* De tripple is binnen!!! *O*

Weer een mooie 1,2 voor team The Flying Dutchmen en hierdoor heb ik nu ook de cup binnen!
Mijn doelstelling was om weer naar C2 te gaan, en dat is gelukt maar dat het zo goed zo lopen was buiten verwachting.

Nu hopen dat ik deze keer wel in C2 kan blijven.

* The_DoubleU gaat een biertje drinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

P6, hoogste van het seizoen, dat motiveert toch weer een beetje. Als ik de laatste race goed score haal ik de 10m nog wel en dan ga ik door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:51
Gefeliciteer The_DoubleU. Ook namens Tom :)

Zoals het eruit ziet ga ik ook naar c2. Tom ook, en dat is knap aangezien dit pas zijn tweede seizoen is. Dus binnen 2 seizoenen naar de c2 :P

Collega is zo goed als gepromoveerd, dus met zijn 3en naar de c2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Hoera, na alle commotie van gisteren is er nu leuk nieuws te melden vanuit C3G16.

Een volledig nederlands podium :D

1. M. Straatman-Tillema
2. S. Rosdorff
3. M. Pol

Geweldig resultaat voor Nederland en mijn beste resultaat (ik werd 2e) van het seizoen.
Kost me alleen wel weer veel geld, aangezien mijn driver 3 ton per punt krijgt en de sponsoren dat voor slechst 45% dekken ;)
Maar het is het me waard hoor, yessssssssssssssss 2e in een C3-race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Dikkie schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:44:
Gefeliciteer The_DoubleU. Ook namens Tom :)

Zoals het eruit ziet ga ik ook naar c2. Tom ook, en dat is knap aangezien dit pas zijn tweede seizoen is. Dus binnen 2 seizoenen naar de c2 :P

Collega is zo goed als gepromoveerd, dus met zijn 3en naar de c2 :P
Ik mag het voor de tweede keer in C2 proberen, dus tel er nog maar een NL-er in C2 bij op ;) Samen met The_DoubleU een zeer overtuigend seizoen (vooral The_DoubleU), het team kampioenschap gaat ons zo'n 5M p.p. opleveren zo lijkt het :D. Ik zelf ben dit seizoen aan het bezuinigen geweest, ondanks dat toch een 3e plaats en een promotie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:32:
[...]

Neem aan dat je dan de vorige 2 races ook gemist hebt, of op degradatie in C3 staat?
Nee ik heb de vorige 2 races gewoon meegedaan, en met 8 punten zou ik gewoon in C3 blijven. Ik had alleen geen zin om met een saldo van een paar miljoen een nieuw seizoen C3 te gaan draaien. Dus zal het een seizoen uitzitten worden inderdaad.
Ik vermaak me in de tussentijd ook wel met andere dingen. :) Kan ik trouwens meteen een aantal dingen beter gaan regelen vanaf het begin (o.a. design en salarissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
P4, mooie manier om sportief revanche te nemen op de mislukking van de vorige race. Ik zit nu muurvast op p6 in het kampioenschap, waardoor ik feitelijk m'n doelstelling niet heb gehaald. Toch ben ik meer dan tevreden, want ik heb al vanaf race 8 geen motortest meer gedaan volgens mij. Qua tests heb ik alleen nog maar aero getest en als ik volgend seizoen met zo'n 80 efficiency op m'n aero + wings start, zal ik een leuke voorsprong hebben op de managers die nog hun motor hebben zitten testen tot +/- race 12-14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Grrrrrene schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:07:
P4, mooie manier om sportief revanche te nemen op de mislukking van de vorige race. Ik zit nu muurvast op p6 in het kampioenschap, waardoor ik feitelijk m'n doelstelling niet heb gehaald. Toch ben ik meer dan tevreden, want ik heb al vanaf race 8 geen motortest meer gedaan volgens mij. Qua tests heb ik alleen nog maar aero getest en als ik volgend seizoen met zo'n 80 efficiency op m'n aero + wings start, zal ik een leuke voorsprong hebben op de managers die nog hun motor hebben zitten testen tot +/- race 12-14...
Ah kijk aan. Ik dacht dat je bang was om via-via te promoveren, dus dan is dit wel goed nieuws voor jou. Wie denk je dat we er in C1 bij krijgen? Barbosa of Binette? Ik dacht dat 1 van die 2 niet meer zijn best wilde doen? Lijkt er niet echt op iig :P

Anyway, gister alweer het 18e puntje van het seizoen binnen gesleept door een 8e plek. Had wel weer wat pech met de banden, denk dat anderen ze verder getest hebben ofzo want ik had consequent 1/2 ronden meer wear, terwijl ik toch 98% drp had. Mijn teamgenootje viel buiten de punten door een 5s driver error. Erg jammer, want hij wil misschien toch wel in de C1 blijven nu :P Hij zou het financieel iig nog een jaartje vol kunnen houden. Hij is bezig met een eindspurt maar staat nog altijd 21e met 8 punten. Benieuwd hoe dat afloopt en of ik dus wel of niet op zoek moet naar een nieuwe teamgenoot...

Sta dus zelf 12e met 18 punten, Tim Mosmans staat 14e met 11 punten en Marnix Borst staat 18e met 10 punten (oh en Casper Romkes 23e met 1 punt ;) ). Wordt dus een spannende finale daar op Spa!

In de wetenschap dat Wesley Jonker (gefeliciteerd jong! wat is je doelstelling? ;) ) uit C2G1 er sowieso bij komt en Peter Semper met overmacht uit de C2G2 komt (ook gefeliciteerd)... zouden er volgend seizoen 5 rasechte GoTers in de C1 kunnen zitten. Hoe mooi zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:40:
[...]

Ah kijk aan. Ik dacht dat je bang was om via-via te promoveren, dus dan is dit wel goed nieuws voor jou. Wie denk je dat we er in C1 bij krijgen? Barbosa of Binette? Ik dacht dat 1 van die 2 niet meer zijn best wilde doen? Lijkt er niet echt op iig :P
Ik zet m'n geld in op Barbosa. Binette en hij zullen op het podium eindigen komende race, denk ik, en daarmee wint Binette te weinig punten. Maar het blijft een gok, want wie uitvalt is sowieso de lul.

Voor mezelf is het inderdaad mooi. Het waren niet Barbosa en Binette die gestopt waren met proberen, maar Jim Kiohos die niet naar C1 wilde. Dat is hem gelukt: vorige race stond hij gelijk met Barbosa, na de race van gisteren is hij definitief van p3 verwijderd. Toch jammer dat nu niet het beste wat C2G3 te bieden heeft naar C1 gaat...

Ik heb in ieder geval vertrouwen in komend seizoen. M'n auto is echt goed ontwikkeld en ik denk dat ik aardig mee moet kunnen komen met redelijke (niet de beste/duurste) suppliers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Reggie, mn "Most points in one season" record staat nog steeds :P Als ik de reeds door mij getekende maar plotseling weer verdwenen driver terug krijg dan ga ik volgend jaar in C3 proberen het record aan te scherpen ;)

Ik ga nu waarschijnlijk op P4 eindigen in C4G35, overwinning zat er helaas niet in maar ik heb dan ook niets ontwikkeld aan engine en gearbox en alleen maar aero getest, ik word iedere race tweede en mn teamgenoot wint alles (met ongeveer 80PK meer, scheelt toch aardig :P) en zal dus wel promoveren. Ontwikkeling van de auto is echter nog niet zo ver gevorderd, efficiency en gewicht zijn verre van optimaal, dat is wel jammer.

Nu alleen even afwachten of ik m'n centen nog terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Gisteren na een mooie race 2e geworden. Teamy won met +0.400 voorsprong! Het was dus een close race. Ook heb ik mijn cuptegenstander achter me gelaten en hierdoor kom ik op 2-0 te staan in de cup en ben ik niet meer bij te halen. *O* De tripple is binnen *O* !!

En nu eens bekijken wat het gaat worden voor volgend seizoen met mijn schamele gelden. Het was een vruchtbaar seizoen >:) en ik hoop dat er nog zo mogen volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, gisteren een race met gemengde gevoelens... 2e in de race, ver voor de overall nr1 (m'n teamy) die 9e werd, maar helaas achter m'n cuptegenstander.

Resultaat: TC al binnen (199 pnt), in de cup met 2-0 achter en voor het klassement 1 pnt achter de nr1 (100 pnt vs 99 pnt)...

Geen cup voor mij helaas, maar de tegenstander had ook wel wat langer z'n engine getest... Ik kan dus nog kampioen worden in theorie, aangezien de nr1 belachelijk veel sneller is (ook veel langer doorgetest op engine) en echt fouten moet maken, wil ik nog kunnen winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:40:
[...]

In de wetenschap dat Wesley Jonker (gefeliciteerd jong! wat is je doelstelling? ;) ) uit C2G1 er sowieso bij komt en Peter Semper met overmacht uit de C2G2 komt (ook gefeliciteerd)... zouden er volgend seizoen 5 rasechte GoTers in de C1 kunnen zitten. Hoe mooi zou dat zijn?
Kampioen worden natuurlijk 8)

Maar dat zal lastig worden, jij zult komend seizoen ook wel voor de titel gaan, we krijgen Mark Bunby in C1 die zal wel gelijk voor het kampioenschap gaan. Neil zal het ook nog wel een keer weer proberen. Maar dat kan een leuke strijd worden zo :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Wes46 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:20:
[...]

Kampioen worden natuurlijk 8)

Maar dat zal lastig worden, jij zult komend seizoen ook wel voor de titel gaan, we krijgen Mark Bunby in C1 die zal wel gelijk voor het kampioenschap gaan. Neil zal het ook nog wel een keer weer proberen. Maar dat kan een leuke strijd worden zo :)
En Daniel Ross wil 2 sterren achter zijn naam voordat hij tevreden is. Genoeg concurrentie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Thomas Pappaioannou said on 2008-08-31 03:29:01:
Muhahahaa.Nothing can stop me,but drops.My skill is totally huge and its a matter of time of ruling c1.I hope u ll be able catch some points there too.'
Volgens mij heeft Adam een broertje in Griekenland :o Wat een ego :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:07:
Het virus is losgeslagen! Call Jack Bauer to save the world!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 11:05

BM

Moderator Spielerij
Grrrrrene schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

Hehe, dat is de kampioen in mijn group :)
Hij heeft idd een beetje groot ego, maar hij is wel snel, en heeft een zeer fors budget.

Tis wel iemand die altijd aan het hengelen is naar data van anderen, pas op dat je 'm niet teveel verteld ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Van mij hoort hij niks :) Ik strooi sowieso niet zo snel met bruikbare data, vooral aan het begin van het seizoen niet. Achteraf boeit het me niet zo, vandaar dat ik geen geheim maak van mijn aerotests :+

Volgend seizoen gaat erg interessant worden in C2G3. Waar dit seizoen niemand lijkt te willen promoveren, zal het volgend seizoen knallen worden voor een grote groep.

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 31-08-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
Grrrrrene schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:18:
Volgend seizoen gaat erg interessant worden in C2G3. Waar dit seizoen niemand lijkt te willen promoveren, zal het volgend seizoen knallen worden voor een grote groep.
Hmmm dat zul je net zien als ik promoveer naar C2G3 met de hoop erin te kunnen blijven (in S30 ook C2G3 gereden, toen direct weer gedegradeerd).

[ Voor 19% gewijzigd door Saev op 31-08-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Dit wordt mijn 3e keer C2G3 en denk toch wel dat ik dit keer kan blijven.
in S28 was ik laatste maar in S30 heb ik toch aardig wat punten weten te scoren, helaas niet genoeg.
Nu moet het toch wel lukken om te blijven, hopelijk top 10.

@Saev, tuurlijk blijf je in C2. Wat moet team The Flying Dutchmen zonder jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 10:30
Ik las net over die driver aging bug. wat een toestand zeg. Ik hoop dat het nu opgelost is.

Ik las ook dat mensen iets van 5 seizoenen zo'n driver hebben? Waarom maken ze er geen bug report van ofzo? Als ik iets ontdek wat niet hoort, ga ik er niet vrolijk misbruik van maken. Maar goed. Dit is vast allemaal haarfijn besproken :)

Ik sta op een vaste 5e plek in C4. Ik zal blijkbaar wel promoveren. Zo niet, dan zal ik vast nog wel een seizoen geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Last race postponed to second half of the week
By Tadas Bubelevičius
On: 2008-09-01 07:39:17

To allow everyone catch up on recent driver related issues, last race of the season has been postponed to second half of the week. This should give everyone a little bit of breathing room and few more days for me to address most pressing issues or to answer your questions in the forum.
Thanks.
Nou, da's eigenlijk net te laat... Miguel Matos in mijn groep heeft onterecht een fine gekregen en kan voor de laatste race dus niet met nieuwe onderdelen rijden. Hij moet daar punten scoren anders kan hij promotie naar C1 vergeten. En zo zullen er meer zijn. Maar goed, misschien kan hij daarin wat dingen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Kroketje schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:53:
Ik las net over die driver aging bug. wat een toestand zeg. Ik hoop dat het nu opgelost is.

Ik las ook dat mensen iets van 5 seizoenen zo'n driver hebben? Waarom maken ze er geen bug report van ofzo? Als ik iets ontdek wat niet hoort, ga ik er niet vrolijk misbruik van maken. Maar goed. Dit is vast allemaal haarfijn besproken :)
Precies, en lees dat dan ook eerst even door voor je over "misbruiken" begint |:(

Ik schat dat het aantal spelers dat een fine kreeg terwijl ze simpelweg niet beter wisten (iig op het tijdstip dat ze die coureur verlengden) net zo groot is als mensen die het daadwerkelijk bewust gebruikten. (Gebruikten ja. Het was namelijk niet tegen de regels, zoals Tadas ook al in postte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar wat dan frappant is, is dat de meesten toegeven dat ze wel zagen dat hun rijder niet ouder werd. Als ik moet inschatten wat het ergst is (financieel voordeel of het niet ouder worden) denk ik dat hun lage salaris erger is, maar zoiets meld je dan toch ook?

En ook al wist je het niet, dan nog heb je een enorm voordeel gehad. Ik las een reactie van die Jan Spitse die nu een rijder van 1M max zoekt in C2 :') Je kunt het echt vergeten met zo'n rijder, maar dat is dus het gevolg van die random drivers: je bent gewend aan een uitgavenpatroon dat totaal onrealistisch is. In C2 heb je een rijder van 2.5-3M nodig om voor de top plekken mee te rijden. Als je je CD/D voor 2-3 seizoenen vastlegt, heb je weinig speelruimte meer als je van 1M per race voor je rijder uit bent gegaan. En toch: dat je rijder de goedkoopste staff member is van je team... Dat moet toch al erg raar klinken?

Overigens vind ik ook dat de 'fines' anders moet worden doorgevoerd. Een flink aantal spelers zit flink in de schulden en kan gewoon bijna niks meer. Geen onderdelen, geen staff, 60s pitstops... En eruit komen kost soms tot wel 2-3 seizoenen en dan nog heb je waarschijnlijk flinke schade opgelopen op design-gebied en bij je sponsoren (en je zult terug in C3/C4 zijn). Dit moet anders, maar goed, Tadas is ermee bezig, al heeft hij al gezegd dat de boete niet gespreid zal worden (kan de link ff niet terugvinden, maar Neil of Jon zei dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Saev schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:43:
[...]
Hmmm dat zul je net zien als ik promoveer naar C2G3 met de hoop erin te kunnen blijven (in S30 ook C2G3 gereden, toen direct weer gedegradeerd).
Wordt daar weer een mooie Nederlandse GoT-poul dus 8)
Maar had mss dus beter nog een seizoen kunnen blijven hangen in C3 als ik alle hevigheid voor het komend seizoen zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Ik zie dat er al weer nieuwe features worden toegevoegd... Op het forum zijn er in plaats van de '« 8-37 38-67' links, nu ook pagina links 'Pages: 1 2'. Ik begrijp niet helemaal waarom hij dat nu doet, maargoed, het zal maar 5 minuten van zn tijd gekost hebben :P

.ps * Joss is sinds vandaag geen tiener meer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 01-09-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Feli Joss :)

@ nieuwe features: dat maakt me altijd zo kwaad he? Er zijn mensen die onterecht een negatieve balans hebben nu, die geen onderdelen kunnen kopen, die gewoon screwed zijn. En zo iemand als Miguel Matos in mijn groep, c2g3, gaat mogelijk met z'n vrijwel zekere p2 in het DC niet naar C1 omdat hij geen onderdelen kon kopen afgelopen race :X En wat doet Tadas dan, hij voet zo'n paginanummer toe (dat had ik ook al gezien) |:(

Sorry hoor, maar als hij niet snapt dat zijn aandacht heel ergens anders moet liggen... Ik kan er niet bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192559

Joss schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:25:
Ik zie dat er al weer nieuwe features worden toegevoegd... Op het forum zijn er in plaats van de '« 8-37 38-67' links, nu ook pagina links 'Pages: 1 2'. Ik begrijp niet helemaal waarom hij dat nu doet, maargoed, het zal maar 5 minuten van zn tijd gekost hebben :P

.ps * Joss is sinds vandaag geen tiener meer :P
.
Omg zelfde dag als mij nog wel :| ik ga vandaag mijn laatste jaar als tiener in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
*O* Proficiat Joss en bixbom, enjoy your last day in adolescent time! Now starts real live... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Driver contract issue is opgelost, ik heb mijn driver voor volgend seizoen gelukkig weer. Nu nog afwachten wat er met m'n balance gaat gebeuren, ik heb (voor zover ik weet) nooit een random driver gehad en ik ben sowieso opnieuw begonnen met de game waardoor de boete ingetrokken dient te worden (Jon Payton heeft dat zelf gezegd op het forum) - Nu alleen nog wachten op actie van Tadas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
SanderF1 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:55:
Driver contract issue is opgelost, ik heb mijn driver voor volgend seizoen gelukkig weer. Nu nog afwachten wat er met m'n balance gaat gebeuren, ik heb (voor zover ik weet) nooit een random driver gehad en ik ben sowieso opnieuw begonnen met de game waardoor de boete ingetrokken dient te worden (Jon Payton heeft dat zelf gezegd op het forum) - Nu alleen nog wachten op actie van Tadas...
Ja geef ik je 100% gelijk in, maar er zijn nog rare dingen geintroduceerd na vanacht. Er zijn nu immers managers die hun driver waar ze nu mee rijden, een contract hadden gegeven. Na de fix van Tadas waren deze verlengingen allemaal weg en zijn er een aantal op zoek gegaan naar een andere driver. Hierdoor zijn sommigen al in negociating fase gegaan en hebben ze hun driver waar ze nu mee rijden voor nog één jaar langer. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Nog een leuke nieuwe feature als je in statistics op een driver clickt, kan je zijn contract-history terug vinden:

code:
1
2
3
4
5
Rem  Len  In  Manager  League  
0 51 0 Peter Semper Class 2 - Group 2 
0 17 0 Peter Semper Class 2 - Group 2 
1 17 0 Peter Semper Class 2 - Group 2 
51 51 1 Marc de Boer Class 3 - Group 8

|:( ik zie er niet echt het nut van in, zeker niet gezien alle bugs die er nog open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SanderF1 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:55:
Het is natuurlijk vrij eenvoudig om te verklaren waarom je hierdoor getroffen bent: je bent een tijd terug begonnen met een (legale) random driver, bent inactief geworden en bent daarna weer begonnen met een, jaja, random driver. Die 2e random driver zal met Tadas' eenvoudige check wel als onreglementair worden bestempeld omdat hij geen rekening houdt met inactiviteit.
Sempy schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:12:
Nog een leuke nieuwe feature als je in statistics op een driver clickt, kan je zijn contract-history terug vinden:

code:
1
2
3
4
5

|:( ik zie er niet echt het nut van in, zeker niet gezien alle bugs die er nog open staan.
Ik denk dat Tadas snel wat nieuwe features toevoegt omdat dat:

1. Leuker is dan bugs fixen
2. Weinig tijd kost en daardoor...
3. ...het idee geeft dat hij echt druk is met F1Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Sempy schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:12:

code:
1
2
3
4
5

Om die feature is wel een aantal keren gevraagd hoor ;) Misschien had Tadas het al klaar liggen, geen idee. Trouwens wel raar dat je het niet op je eigen driver page ziet, dat je dus eerst via statistics naar je coureur moet gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Joss schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:22:
[...]

Om die feature is wel een aantal keren gevraagd hoor ;) Misschien had Tadas het al klaar liggen, geen idee. Trouwens wel raar dat je het niet op je eigen driver page ziet, dat je dus eerst via statistics naar je coureur moet gaan :P
Mag je me toch eens uitleggen wat het nut van dit lijstje is. Ik kan hoogstens bedenken dat je bij de vorige eigenaar van een coureur om drp-data gaat bedelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn driver is ook weer terug.
Alleen hierdoor is mijn team maat zijn driver kwijt.
Hij had dit seizoen een nieuwe driver aangenomen via, start contract now. Heeft toen 2 of 3 races met een random driver gereden en daarna zijn nieuwe driver gekregen.
Die is nu weg, maar hij heeft wel een contract met hem voor volgend jaar.

Hopelijk wordt dat wel opgelost voor de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
The_DoubleU schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:31:
Mijn driver is ook weer terug.
Alleen hierdoor is mijn team maat zijn driver kwijt.
Hij had dit seizoen een nieuwe driver aangenomen via, start contract now. Heeft toen 2 of 3 races met een random driver gereden en daarna zijn nieuwe driver gekregen.
Die is nu weg, maar hij heeft wel een contract met hem voor volgend jaar.

Hopelijk wordt dat wel opgelost voor de volgende race.
Yep that's me, idd hopen dat het opgelost wordt voor volgende race. Zonder driver zal het lastig racen worden en loop ik misschien wel mijn race inkomsten mis...

Over die nieuwe features, check de driver market eens. Je kunt nu op salary en DRP een min en max filter zetten... erg nuttig. Maar goed dat neemt niet weg dat ik liever zie dat de bugs eerst aangepakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Die feature had wel ingebracht mogen worden NADAT de bugs met salaris van de coureurs op de markt gefixt was. Tenminste, tenzij die salarissen daar onderin zo bedoeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, die filters zijn wel handig, want ik vond de search in de drivers market echt ontzettend slecht. Wie bedenkt het dat je niet op DRP kunt zoeken, maar wel op de primaire skills. Hele verbetering dus :)

Maar goed, hij heeft de boel nu dus uitgesteld tot komende vrijdag, maar wat winnen we daar nou eigenlijk mee? Het is onmogelijk om nu nog onderdelen te bouwen, alleen kun je na de balansfix misschien wat direct kopen, maar dan heb je zwaardere en slechtere onderdelen... Plus dat je, als je heel erg pech hebt, je staff kwijt bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Voordeel van de uitstel is dat er dan onderdelen gekocht kunnen worden voor de eerste race van volgend seizoen en dat men dan een betere start kan maken. Verder kan je natuurlijk per direct extra staff aantrekken, toch wel handig in de gevallen dat je nog een halve pitcrew overhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En onderdelen voor komende race dan? Bovendien is je goede, getrainde staff dan wel mooi weg, terwijl je dat misschien helemaal niet wilde.

[ Voor 58% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Grrrrrene schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:43:
En onderdelen voor komende race dan? Bovendien is je goede, getrainde staff dan wel mooi weg, terwijl je dat misschien helemaal niet wilde.
Voor die punten ben je gewoon de klos, dat is helaas alleen nog maar te compenseren door alles te resetten en vanaf race 16 weer van start te gaan en dat gebeurt nooit. Uitstel is enkel een poging van Tadas om verdere schade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Nu online
Rene van Roekel, auw-auw-auw. Zie http://www.f1time.com/for...ead_id=8624&post_offset=0

Korte samenvatting:
Ene Paul de Graaf vraagt waarom zijn account niet binnen 24u geactiveerd is
Jon Payton zegt: Nog maar 1 race te gaan, nieuwe mensen worden pas na de reset binnen gelaten
Paul de Graaf zegt: Ow, in het mailtje stond 24u.
Jon Payton zeg: Normaal wel, maar nu niet. (+ waarom)
Rene van Roekel zegt: Ow, bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.