Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 125.288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Firesphere schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:03:
[...]

Het was geen verdediging van mijn "TS", maar een :( omdat nog niemand zich gemeld heeft ;)
Barryvdh schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:07:
[...]
Overigens wil ik best een openings post in elkaar zetten eventueel, als daar behoefte aan is.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 23:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Stuur dan ook een DM, zoals ik zeg }:| . Ik heb zelf verder weinig interesse in het topic, dus lees niet (actief) mee.

NMe, kun je de TS unlocken en Barryvdh mede-auteur maken?

[Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 03-11-2014 11:58]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Woy schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:55:
[...]

Ik weet hoe die TS ontstaan is, en het was dan ook geen commentaar daarop. Maar als er bewust een nieuw topic gestart wordt is het natuurlijk wel mooi om daar wat meer tijd in te stoppen.
Simpel. Huidig topic heeft een hobbelige start :+ gehad en mede ook nog niet al te veel nette inhoud. Ik zou er niet te gehecht aan zijn; knikker het weg en als er een Grote Laravelbehoefte is komt het mooie topic vanzelf. :)

edit:
Ah, zie nu pas laatste reacties. Mooi moment voor een schone start. :Y)

[Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 03-11-2014 12:11]

{signature}

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Firesphere schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:57:
[...]

NMe, kun je de TS unlocken en Barryvdh mede-auteur maken?
Done. Al is een nieuw topic wat mij betreft ook prima. Zie maar. :P

[Voor 14% gewijzigd door NMe op 03-11-2014 12:13]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 22:56
In de coffee Corner staat de volgende topicwarning
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Maar waar kan ik dan wel terecht met een kleine vraag? De vraag die ik heb is te klein voor een apart topic en volgens de topicwarning mag hij ook niet in de Coffee Corner dus waar kan en mag ik mijn vraag wel stellen? Niet aan het trollen of zuigen, is een oprechte vraag

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tha_T schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:39:
In de coffee Corner staat de volgende topicwarning

[...]

Maar waar kan ik dan wel terecht met een kleine vraag? De vraag die ik heb is te klein voor een apart topic en volgens de topicwarning mag hij ook niet in de Coffee Corner dus waar kan en mag ik mijn vraag wel stellen? Niet aan het trollen of zuigen, is een oprechte vraag
Waarom denk je dat je vraag te klein is voor een eigen topic? Het is geen probleem om kleine vragen te stellen in een eigen topic. We verwachten wel dat je genoeg informatie in het topic plaatst, en ook laat zien dat je zelf al bezig bent geweest om een oplossing te vinden, maar verder is er niks tegen kleine vraagjes.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tha_T
  • Laatst online: 28-03 22:56
Woy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Waarom denk je dat je vraag te klein is voor een eigen topic? Het is geen probleem om kleine vragen te stellen in een eigen topic. We verwachten wel dat je genoeg informatie in het topic plaatst, en ook laat zien dat je zelf al bezig bent geweest om een oplossing te vinden, maar verder is er niks tegen kleine vraagjes.
Oke, bedankt d:)b

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
NMe schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:42:
Omdat FireSphere zich aanstelt:

[...]

...ga ik maar spammen. 8)7

...
Mag dat wel, modjes die "spammen"? :+

imho mag het wel voor iets als een devschuur meeting

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
wsitedesign schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:40:
[...]

Mag dat wel, modjes die "spammen"? :+
Om George Orwell maar te citeren: All animals are equal, but some animals are more equal than others. :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:31:
[...]

Om George Orwell maar te citeren: All animals are equal, but some animals are more equal than others. :P
Ik wil dezelfde rechten! :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 21:03
Ik heb de FAQ-postjes doorgelezen, maar vind niet echt een antwoord op m'n vraag. Is er op Tweakers ergens plaats voor een Check-onderdeel? Waar designers en developers hun kunstwerken kunnen laten "keuren"? Dat kan gaan van fotografen, tot appdevelopers, tot webdesign tot oldSkool papers. Niemand opent zulke topics, dus ik neem aan dat het verboden is. Waarom? Omdat er dan teveel mensen reclame zouden proberen maken? Kan je die mensen er niet snel uithalen? Iemand met 1 post en geen bijdrage zal bv. gemakkelijker eruit gehaald kunnen worden. Ik heb best wat projecten waar ik feedback op zou willen - zonder reclame te maken - maar weet niet echt waar ik terecht kan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Sitechecks al gelezen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Die is echter in principe niet voor websites bedoeld (tenzij zo'n site echt het predicaat "tool" verdient) en ook niet voor graphics. :)

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-03-2022
een vraagje, wat kan en mag er gedaan worden om je topic-vraag wat meer onder de aandacht te brengen wanneer niemand daar binnen de 24u. op reageert? (zonder dat je zelf dan nogmaals op je eigen vraag post).

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Binnen 24 uur na de laatste post kun je daar niks aan doen. Dat zogenaamde schoppen "verziekt" namelijk het forum omdat dan iedereen om het hardst tegen zijn eigen topic zou schoppen om zo te zorgen dat het continu zo hoog mogelijk staat. :) Ná die 24 uur mag je je topic wél een keer een tik naar boven in de lijst verkopen door het maken van een nieuwe post. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 00:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Om nog maar eens de discussie te voeren omtrent tags. Als ik bijvoorbeeld kijk naar dit topic: [Multi] Diablo 3 - Deel 33

Dan stikt het van de tags, terwijl zo'n topic net zo goed een 'slow chat' topic is. Akkoord, het gaat over een spel, net zoals onze coffee corner over programmeren an sich gaat. Verder wat discutabele tags die er dan misschien niet in horen. In elk geval zie ik het probleem niet waarom er in het coffee corner topic geen tags zoals 'programmeren' kunnen staan.

En anders is het misschien meer iets van een vorm van uniformiteit en kinderachtigheid: Hun wel, wij ook of wij niet, hun ook niet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat de mods in andere subfora blijkbaar lak hebben aan common sense (of domweg de tijd nog niet hebben gehad om er iets aan te doen) wil niet zeggen dat wij ook maar hetzelfde moeten doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:44:
net zoals onze coffee corner over programmeren an sich gaat.
En daar ga je dus keihard de mist in. CC is gealiased in alle subfora onder de devschuur. Dus ook Webdesign, Graphics en zelfs Internetmarketing & social media. Iemand die er met een Graphics achtergrond komt doet in de regel niets met programmeren. Buiten dat gaat de topic vaker niet dan wel over welke vorm van development dan ook.
En anders is het misschien meer iets van een vorm van uniformiteit en kinderachtigheid: Hun wel, wij ook of wij niet, hun ook niet :+
Dat is inderdaad wel een beetje de strekking van je opmerking ja, want er is geen enkel fatsoenlijk argument te verzinnen waarvoor je voor de posts in CC redelijkerwijs beloond zou moeten worden. Als het je om badges te doen is, dan suggereer ik dat je inhoudelijk mee gaat doen met overige serieuze topics, ipv "gratis" mee te liften in een enorm topic waar je toch al veel post ;)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja goed keihard de mist in... Laten we het dan maar development noemen, ook goed. De meningen verschillen daar over qua inhoud dan :) Uiteindelijk lig ik er niet wakker van (de badges of wat dan ook) maar in zekere zin "stoort" het dan dat er geen één lijn is. Ook prima hoor na zo'n korte periode van implementatie maar het is maar net hoe je ziet dat een 'badge' of tag waarde geeft. Ik zie de coffee corner toch als een bepaalde vorm van betrokkenheid tot het onderwerp in zijn algemeenheid. Daarom vind ik het dan niet vreemd als daar een tag aan gekoppeld is, en nee dan niet specifiek "PHP" of "JAVA" maar iets generiek.

En maar gedeeltelijk inherent daaraan; veel serieuze topics zijn er niet direct gezien het feit dat de devschuur tamelijk dood is. Hier en daar probeer ik wat meerwaarde te geven mits ik ook echt iets van het onderwerp af weet. Dat geeft alleen niet weg dat ik alsnog een betrokkenheid heb met PRG, alleen ja.. meer in de coffee corner..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is best denkbaar dat er een tag als "development" aan dat topic zou hangen, maar ik zou dat liever oplossen door die tag aan het hele subforum te hangen (wat op dit moment niet kan) zodat elk topic aan die tag bijdraagt. Spul als "programmeren", "gaming", ""fotografie en video", enz. zijn natuurlijk prima aan een heel forum te koppelen en daarmee voor het forum niet per se handig, maar wel in combinatie met de FP-onderwerpen waar die tags voor bestaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik zou alsnog tegen zo'n badge zijn. Er zijn volgens mij wel mensen met meer posts in een CC topic dan erbuiten. Iemand met een badge zou die voornamelijk moeten verdienen door deel te nemen aan inhoudelijke topics
Goed, ik chargeer wat ;)
Laten we het dan maar development noemen, ook goed.
Tja, is internetmarketing ook development?
En maar gedeeltelijk inherent daaraan; veel serieuze topics zijn er niet direct gezien het feit dat de devschuur tamelijk dood is. Hier en daar probeer ik wat meerwaarde te geven mits ik ook echt iets van het onderwerp af weet. Dat geeft alleen niet weg dat ik alsnog een betrokkenheid heb met PRG, alleen ja.. meer in de coffee corner..
Dat is ook een van de achterliggende redenen van de badges. Het idee is dat door gamification mensen wat meer drive krijgen om topics te openen en te beantwoorden. Dan moet je juist niet mensen gaan belonen die in een kroeg meelullen over allerhande onderwerpen :)

[Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2015 15:52]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:49:
Ik zou alsnog tegen zo'n badge zijn. Er zijn volgens mij wel mensen met meer posts in een CC topic dan erbuiten. Iemand met een badge zou die voornamelijk moeten verdienen door deel te nemen aan inhoudelijke topics
Ik ben er op zich ook wel op tegen maar dat doet niks af aan het feit dat die tags op de FP gebruikt worden en er dus mensen zijn die door posts op de FP ineens bijvoorbeeld karmakoning development zijn terwijl ik ze nog nooit op het forum gezien heb omdat die tag op het forum gewoon niet gebruikt wordt. Ik heb liever dat die tag bestaat op een manier waarop mensen op het forum ook progress kunnen boeken op die badge dan de huidige situatie. :)

[Voor 10% gewijzigd door NMe op 18-05-2015 15:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Dat is een losstaand probleem imho. Dat los je niet op door dan maar een slowchat topic te gaan voorzien van tags (forumwide of niet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat is ook niet het probleem dat ik op wil lossen. Het probleem dat ik daarmee wil oplossen is dat op dit moment géén van de topics in PRG (een handjevol uitgezonderd) getagd is met "development" terwijl die tag op 99% van de topics wél relevant is. Ik zou graag zien dat zolang die badge bestaat, iedereen die in dit forum reageert ook echt progress maakt op die badge. :) Dat effectief de CC daarmee ook getagd wordt (zij het impliciet) neem ik dan wel voor lief.

[Voor 10% gewijzigd door NMe op 18-05-2015 16:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij een feature voor tagloze-topics zou je wellicht ook niet tags van het subforum willen overerven.

Of CC en meeting topics zouden in een apart devschuur > community subforum gezet moeten worden. ;)

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:49:

[...]

Tja, is internetmarketing ook development?
Nee, maar dan kun je beter "Internetmarketing & Social Media" gewoon uit de categorie Devschuur slopen om daadwerkelijk je punt te bekrachtigen want daar ligt het initiële probleem.
Dat is ook een van de achterliggende redenen van de badges. Het idee is dat door gamification mensen wat meer drive krijgen om topics te openen en te beantwoorden. Dan moet je juist niet mensen gaan belonen die in een kroeg meelullen over allerhande onderwerpen :)
Dat klopt en het is ook niet zo dat ik zeg van 'het moet zo' maar het is IMO wel goed om even deze discussie te hebben. Allereerst misschien hier en wellicht komt er wat leuks uit voor het 'features' sectie.

Ik was afgelopen vrijdag ook bij de meeting van Tweakers en ik snap ook wel het idee achter alles, maar dat geeft niet weg dat de implementatie hier en daar een beetje brak is. En dan bedoel ik niet de technische vorm ervan.

Overigens ben ik het niet helemaal met je eens over de input van de kroeg. Juist de community op zich zelf is enorm belangrijk, stukje verbondenheid etc. dus je mag naar mijn mening best mensen "belonen" die 10 iteraties lang al "onzin" lopen te brullen in de coffee corner want even simpel gezegd; zonder hun was PRG nooit zo 'actief' en zou ik hier niet eens zijn geweest zonder dat topic (en dat geldt voor vele andere ook denk ik). Nu zeg ik totaal niet van; geef iedereen 100 badges maar als ik sommige 'noobs' zie met een uitklaplijst met 10 badges denk ik.. 8)7 zo weet ik nog wel wat mensen die best wat mogen ontvangen.

Nu zullen er nog wel wat dingen gaan veranderen in de toekomst maar wellicht is het wel goed om over bepaalde dingen te discussiëren.. misschien komt er iets leuks uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het gaat er niet eens om dat er onzin geluld wordt in de CC maar dat geen enkele tag die ik kan verzinnen opgaat voor vrijwel elke post in het topic. Dàt is het probleem, niet het feit dat het een offtopic thread is. Maak een goeie case voor een bepaalde tag die nu en in de afzienbare toekomst relevant is voor vrijwel elke post en ik voeg hem direct toe. Ik heb er tot dusverre nog geen gehoord of gezien, en dat is inclusief de (niet-bestaande) tag "development". ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Hebben we een offtopic tag? :P

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
Kan vast gemaakt worden? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Programming / Programming Talk
Development / Development Talk

In feite gaat het daar altijd over, of het nu een rant is of een wiskundige som.. het uitgangspunt is altijd programming. Argument over dat het topic geshared is met wat photoshoppers is irrelevant want die posten nooit wat. :+

Maar even serieus; ik snap eigenlijk nog niet helemaal waarom development niet zou kunnen, al dan niet met het aanvoegsel 'Talk'. Voor wat discussie achtige topics zou je die tag ook nog kunnen toevoegen, naast het echte keyword. Ik zie wel dat 90% ~ over development gaat, al dan niet in de wat ruimere vorm ervan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Een tag die per definitie alleen aan dat topic gaat hangen is redelijk nutteloos natuurlijk. Nouja, het gaat je "status" opleveren omdat je het meeste aanwezig bent in het slowchattopic. Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om alleen een tag te maken omdat er dan een badge getoond kan worden in het topic, maar ik kan het voorstellen in het interne topic dat we hebben voor overleg over deze feature. Verwacht daar niet te veel van want ik vermoed dat ze dit op kantoor ook liever buiten de taxonomie houden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen intro-post van meer dan 80 regels == prullenbak blijkbaar?

Jah, zo maak je vriendjes. Zeg dan direct "een algemeen topic willen we niet, hoe zinvol die ook kan zijn"

[Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 25-05-2015 18:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een zinvol algemeen topic kan prima. Maar je deelt zelf geen ervaringen, en met je eigen concrete vraag in het topic laat je niet zien wat je zelf al hebt geprobeerd. Ook krijg je vragen over de bedoelingen van je topic, wat ook laat zien dat er dan wat aan je topic start schort. Concrete vragen horen in een eigen topic, Ook als er een algemeen topic is. Maar je gebruikt je eigen algemene topic gelijk om een vraag neer te zetten. Dus je laat gelijk zien dat dat eigenlijk je bedoeling is: een topic om vragen neer te zetten over Phalcon. En dat willen we inderdaad hier niet zien.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:31:
Een zinvol algemeen topic kan prima. Maar je deelt zelf geen ervaringen, en met je eigen concrete vraag in het topic laat je niet zien wat je zelf al hebt geprobeerd. Ook krijg je vragen over de bedoelingen van je topic, wat ook laat zien dat er dan wat aan je topic start schort. Concrete vragen horen in een eigen topic, Ook als er een algemeen topic is. Maar je gebruikt je eigen algemene topic gelijk om een vraag neer te zetten. Dus je laat gelijk zien dat dat eigenlijk je bedoeling is: een topic om vragen neer te zetten over Phalcon. En dat willen we inderdaad hier niet zien.
Oftewel, we willen graag je vragen, maar we willen er niet over praten als je vraag niet specifiek genoeg is.

Nogmaals dus, is het nogal een bullshit argument, om het zo te noemen. Omdat de TS niet lang genoeg/uitgebreid genoeg is is een topic een no-go.

Waarom moet ik zelf ervaringen delen?
Ik heb op meerdere manieren proberen duidelijk te maken dat het een algemeen topic was, maar dat mag niet blijkbaar.
Ik heb geen concrete vragen, maar vraag naar ervaringen. Dat schijnt verboden te zijn?
Ik zet geen vraag neer, maar meld heel expliciet dat ik hoop op ervaringen. Dat mag blijkbaar ook niet.
Je wil geen vragen over een bepaald framework. Zeg dat dan, dat jullie geen vragen willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:24

RayNbow

Kirika <3

Firesphere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:55:
[...] dat het een algemeen topic was, maar dat mag niet blijkbaar.
Een algemeen topic kan prima op Tweakers, zie bijv. [alg] Gebruik maken van multiple cores.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Firesphere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:55:
Ik heb geen concrete vragen, [...]
Ik zet geen vraag neer, [...]
Zeg dat dan, dat jullie geen vragen willen.
Is het nou volgens jou een vraag of niet? :?

Grote topics zien we liever niet maar met overleg en een goede topicstart maken we daar af en toe en uitzondering voor. Jouw topic was domweg te vaag om zin te hebben voor een groot topic, en voor een probleemtopic toonde je nou niet bepaald voldoende inzet. Je hebt geen concreet probleem maar zoekt naar ervaringen? Kijk eerst naar eens dat je een concrete vraag kan stellen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:15:
[...]

Is het nou volgens jou een vraag of niet? :?

Grote topics zien we liever niet maar met overleg en een goede topicstart maken we daar af en toe en uitzondering voor. Jouw topic was domweg te vaag om zin te hebben voor een groot topic, en voor een probleemtopic toonde je nou niet bepaald voldoende inzet. Je hebt geen concreet probleem maar zoekt naar ervaringen? Kijk eerst naar eens dat je een concrete vraag kan stellen...
Ok, laat ik het anders stellen:
A is niet goed, want het is te vaag.
B is niet goed, want het is te specifiek.
C is niet goed, want het is specifiek, maar te vaag.

Wat de fuck is wel goed. Er zit geen lijn in en een algemene deponering is niet goed, een specifieke ook niet "want dan had je maar moeten googlen" etc.
Is het hier een breiclubje ofzo, die alleen maar snapt hoe ze een oversteek moeten maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy

Creepy

A ) Losse vragen in een eigen topic. Je zult dan moeten aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd etc.
B ) Wil je een algemeen topic starten, dan zul je moeten laten zien dat je er zelf concreet mee bezig bent geweest en je eigen ervaringen, tips, documentantie e.d. in het topic zetten.

Meer dan dat is het niet.

Je wilt B, maar dan in 2 regels zodat iedereen jouw informatie geeft, zonder je eigen kennis en ervaring te (willen) delen. En je doet vervolgens A in je topic, zonder concreet aan te geven wat er met je eigen probeersels niet lukte. Je zult vast een hoop hebben gedaan, geprobeerd, een hoop ervaringen hebben, maar je deelt dat allemaal niet in het topic, en dat is nu juist waar we om vragen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:03:
A ) Losse vragen in een eigen topic. Je zult dan moeten aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd etc.
B ) Wil je een algemeen topic starten, dan zul je moeten laten zien dat je er zelf concreet mee bezig bent geweest en je eigen ervaringen, tips, documentantie e.d. in het topic zetten.

Meer dan dat is het niet.

Je wilt B, maar dan in 2 regels zodat iedereen jouw informatie geeft, zonder je eigen kennis en ervaring te (willen) delen. En je doet vervolgens A in je topic, zonder concreet aan te geven wat er met je eigen probeersels niet lukte. Je zult vast een hoop hebben gedaan, geprobeerd, een hoop ervaringen hebben, maar je deelt dat allemaal niet in het topic, en dat is nu juist waar we om vragen.
Nah, geen van beide. Geen zin hier moeite in te stoppen. Inconsequent zijn is ook een soort van consequent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Firesphere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:30:
Is het hier een breiclubje ofzo, die alleen maar snapt hoe ze een oversteek moeten maken?
En dat vraag je nadat je zelf een vaag topic zonder enige vorm van inhoud als algemeen topic opent dat zelfs als vraagtopic niet zou werken omdat je niet eens een vraag weet te formuleren over datgeen waar je meer info over wil? We zijn consequent genoeg, je wil gewoon de uitleg niet accepteren.

• Jogai
  • Laatst online: 30-03 14:04
Is het misschien een idee om (bij het maken van een ts of in de faq oid) te wijzen op de verschillende fiddle's (jsfiddle, .netfiddle, etc) die beschikbaar zijn?
Wordt door anderen ook opgemerkt, bv:
Snake schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:03:
Pssst, ik win er niets bij, maar soms helpt het om een Fiddle te bouwen: http://sqlfiddle.com/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jogai schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:53:
Is het misschien een idee om (bij het maken van een ts of in de faq oid) te wijzen op de verschillende fiddle's (jsfiddle, .netfiddle, etc) die beschikbaar zijn?
Wordt door anderen ook opgemerkt, bv:

[...]
Om er nou speciaal op te wijzen bij het maken van een topic lijkt mij wat overkill, maar wat links naar die sites zouden wel in de FAQ kunnen lijkt mij ja.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik ben bang dat dat mensen uitnodigt om maar vooral al hun code daar te plaatsen in plaats van alleen relevante code in het topic zelf. Je ziet dat ook maar al te vaak op StackOverflow. Een fiddle moet ondersteunend zijn, niet de volledige basis van een post.

[Voor 10% gewijzigd door NMe op 15-06-2015 10:42]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:41:
Ik ben bang dat dat mensen uitnodigt om maar vooral al hun code daar te plaatsen in plaats van alleen relevante code in het topic zelf. Je ziet dat ook maar al te vaak op StackOverflow. Een fiddle moet ondersteunend zijn, niet de volledige basis van een post.
Ja dat is wel een risico inderdaad, maar we kunnen natuurlijk ook gewoon in de FAQ opnemen dat dat niet de bedoeling is, en daar ook naar modereren.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 17:21

Snake

Los Angeles, CA, USA

IMO gaat het er om dat je als lezer van een probleem, waar je graag bij wilt helpen, zelf geen testcase meer moet opmaken.

Het is natuurlijk aan de TS om de testcase zo uitgekleed en duidelijk mogelijk te maken, en natuurlijk de juiste code the plaatsen in de TS zelf.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Snake schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:05:
IMO gaat het er om dat je als lezer van een probleem, waar je graag bij wilt helpen, zelf geen testcase meer moet opmaken.

Het is natuurlijk aan de TS om de testcase zo uitgekleed en duidelijk mogelijk te maken, en natuurlijk de juiste code the plaatsen in de TS zelf.
Maar dat is natuurlijk altijd al de insteek, daar is niet perse een fiddle voor nodig, dat kan ook gewoon in je eigen ontwikkel omgeving.

• Jogai
  • Laatst online: 30-03 14:04
Woy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Maar dat is natuurlijk altijd al de insteek, daar is niet perse een fiddle voor nodig, dat kan ook gewoon in je eigen ontwikkel omgeving.
Maar vooral bij sql vragen is er wat meer set-up nodig. Een paar tabellen, wat data, en dan pas kom je aan de query toe. De query is meestal waar de vraag over gaat, en als de tabellen en data alvast in een fiddle staan helpt dat wel.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Woy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Ja dat is wel een risico inderdaad, maar we kunnen natuurlijk ook gewoon in de FAQ opnemen dat dat niet de bedoeling is, en daar ook naar modereren.
In een FAQ kan dat, maar bij de blurb boven het maken van een topic/post lijkt het me niet handig omdat je dan niet beknopt in één zinnetje kan zeggen wat wel en niet mag.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:49:
[...]

In een FAQ kan dat, maar bij de blurb boven het maken van een topic/post lijkt het me niet handig omdat je dan niet beknopt in één zinnetje kan zeggen wat wel en niet mag.
Helemaal mee eens, maar het lijkt mij sowieso niet handig/nodig om het bij het maken van het topic aan te geven.
Woy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:06:
[...]

Om er nou speciaal op te wijzen bij het maken van een topic lijkt mij wat overkill, maar wat links naar die sites zouden wel in de FAQ kunnen lijkt mij ja.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jogai schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Maar vooral bij sql vragen is er wat meer set-up nodig. Een paar tabellen, wat data, en dan pas kom je aan de query toe. De query is meestal waar de vraag over gaat, en als de tabellen en data alvast in een fiddle staan helpt dat wel.
Ik ontken ook niet dat het handig als extra kan zijn, maar het moet niet zo zijn dat de informatie dan maar niet meer in de post zelf staat.

• Douweegbertje

Douweegbertje

NMe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:34:
[...]

Je begrijpt me niet. Wat is je doel met het überhaupt plaatsen van een verwijzing naar die zin? Of dat nou met een quote is, met een link of wat dan ook maakt in zijn geheel niet uit. Je zegt feitelijk "kijk hier eens, wat grappig" en ik zie niet hoe je iets anders bedoeld kan hebben dan dat. Dat ís gewoon iemand belachelijk maken in de meest letterlijke zin van de uitdrukking: je zet iemand anders zijn fout neer met het doel dat anderen erom kunnen lachen. Dat is ook zonder schelden gewoon userbashing.
En vervolgens:
Ger schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:22:
Vickiieee in "Powned moet filmpjes Onno Hoes uit zoekresultaten Google pro"

Heeft kritiek op een artikel waarvan hij vervolgens bekent dat hij het niet helemaal heeft gelezen. :F
Ik ben nu 2x als een gek gemodereerd vanwege userbashing, nu na een topic report gebeurt er niets met bovenstaande quote. Wellicht ben ik nu super kinderachtig bezig, maar wees gewoon consequent.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is vakantietijd en we zijn dus iets minder actief. Vanwaar de aanname dat we niet consequent zijn? Je TR stond nog open en is inmiddels afgehandeld. ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Omdat er 2 mods hadden gereageerd, zelfs 1 op de discussie.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bij moderatie komt nogal wat kijken dat je aan de voorkant niet ziet. Notes nalopen, kijken of iets vaker gebeurd is (om zo maatwerk te kunnen leveren), enz. Creepy en .oisyn weten beter dan ik of ze tijd hadden om dat op dat moment te doen maar ik gok van niet. :)

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 12:22
Oeps, mijn titel van het topic is niet volledig, foutje bedankt: Zoekwoordplanner: concurrentie of voorgesteld?

Er moet namelijk "voorgesteld bod" staan 8)7

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

apekoek schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:32:
Oeps, mijn titel van het topic is niet volledig, foutje bedankt: Zoekwoordplanner: concurrentie of voorgesteld?

Daar kun je het topicreport-knopje voor gebruiken. :)

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
apekoek schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:32:

Aangepast, doe in het vervolg inderdaad even een topic report in het topic zelf.

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 12:22
Woy schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:43:
[...]

Aangepast, doe in het vervolg inderdaad even een topic report in het topic zelf.
Ah was ik niet bekend mee, zal dat in vervolg doen. Bedankt!

Anoniem: 710439

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1145142

Heeft iemand dit topic een schop gegeven, en hebben jullie die post weer verwijderd?

Het topic staat op de frontpage als "Nu op het forum" 8)7.

Ik zat met stijgende verbazing te lezen tot ik de datum zag :D

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat blokje gaat volgens mij uit van het aantal views op een topic, misschien heeft een of andere spider erop zitten bokken? Volgens mij is er in elk geval niks in dat topic gepost en weer verwijderd.

• azerty
Geen feedback, maar aangezien het topic zelf op slot is ondertussen:

Tweakers Meet-up IT Edition powered by EBPI: 4-juni

Dit staat nog steeds als sticky in het Webdesign forum... Moet dit nog voor een topic van een event dat ondertussen lang achter de rug is en reeds gesloten is?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
azerty schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:56:
Geen feedback, maar aangezien het topic zelf op slot is ondertussen:

Tweakers Meet-up IT Edition powered by EBPI: 4-juni

Dit staat nog steeds als sticky in het Webdesign forum... Moet dit nog voor een topic van een event dat ondertussen lang achter de rug is en reeds gesloten is?
Ik heb de alias inderdaad maar verwijderd

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Idem met dit onderwerp:

[ADV] Wat ontwerp jij voor onze machinist?

Beetje zinloos om die pinned te houden imho. Of komt hier ooit nog een vervolg op ofzo?

Edit: ik zie dat hij alleen pinned staat in Graphics maar verwijst naar een topic in Programming.

[Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-04-2016 09:30]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SnoeiKoei schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:28:
Idem met dit onderwerp:

[ADV] Wat ontwerp jij voor onze machinist?

Beetje zinloos om die pinned te houden imho. Of komt hier ooit nog een vervolg op ofzo?

Edit: ik zie dat hij alleen pinned staat in Graphics maar verwijst naar een topic in Programming.
En verwijderd.

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 22:41
Hoi mensen,

Ik had in Wordpress versimpelen voor echte leken een oplossing aangegeven voor het versimpelen van Wordpress. Wat mij verbaast is dat dit blijkbaar niet mag als je zelf die oplossing ontwikkeld hebt. Op die manier schakel je dus iedereen zijn eigen werk uit. Of zie ik nou iets over het hoofd?

Ik had in dit geval liever gehad dat mijn reactie verwijderd was dan dat ik neergezet wordt als spammer terwijl ik gewoon iemand (en toekomstige zoekers die ook tegen dit probleem aanlopen) wil helpen.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je dumpt alleen een linkje en dat zelfs naar een product dat op het moment nog niet bestaat. Als je dan ook nog aangeeft dat het een product is waar je aan meewerkt dan is dat nogal spammerig, ja. Op zich had ik het persoonlijk in dat specifieke topic wel laten staan als je iets meer over het product had verteld én als het ook daadwerkelijk al uit te proberen was, maar nu is het niet meer dan namedropping en spam en had ik het dus ook weggehaald als ik het eerder gezien had dan RobIII.

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 22:41
Hmm, mijn redenering was waarom zelf typen als het allemaal uitgelegd wordt? Maar als dat de hoofdreden is dan kan ik daar in het vervolg wel rekening mee houden.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

Hierbij mijn feedback: Ik heb de afgelopen maanden, al dan niet jaren opgemerkt dat het forumonderdeel "Programming" steeds minder en minder in de belangstelling staat. Ik denk dat dit komt omdat er niet voldoende ruimte geboden wordt om een brede community rondom dit onderwerp te creëren. En dit heeft meerdere redenen. Een voorbeeld hierbij is dat beginners vrijwel altijd een initiatie ritueel ondergaan, waarbij de beginner door een oud gediende terecht gewezen wordt op alle thread fouten. Want immers, en ik chargeer een beetje, elke thread moet minimaal de volgende disclaimer bevatten "ik heb gezocht op Google/etc. en kwam er niet uit, etc.". Met als gevolg dat er allemaal meta discussies gestart worden. Alsof dit een sport is. Wanneer er een vraag gesteld wordt, dan is iedereen als de kippen erbij om te kijken of er in het verleden al een vergelijkbare topic geopend is. Ondanks dat zo'n thread volledig achterhaald kan zijn. Zal ook dat voldoende aanleiding zijn om het eerst daar nog over te hebben. Vaak met als gevolg dat zo'n thread vrijwel direct gesloten wordt.

Kortom, ik ben van mening dat dit forumonderdeel kapot gemodereerd wordt/is. En dat er een kleine en weinig toegankelijke community gecreëerd is dat een sport van modereren heeft gemaakt. Terwijl het doel zou moeten zijn om kennis en informatie te delen. Maar zoals geobserveerd, dit forum wordt nou niet bepaald ondergelopen, en lijkt leeg te lopen.

Waarschijnlijk bij het lezen van deze reply wordt mijn profiel bekeken worden, en op basis daarvan wordt er een reactie geformuleerd. En laat dit nu net het fundamentele probleem zijn van de moderators. Misschien zou het eens tijd zijn om de huidige moderators te vervangen.

Ondertussen heb je andere non IT forum secties op het forum waar het vrijheid blijheid is. Terwijl dit onderdeel toch echt één van de kernsecties zou moeten zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
aex351 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:03:
...
Een voorbeeld hierbij is dat beginners vrijwel altijd een initiatie ritueel ondergaan, waarbij de beginner door een oud gediende terecht gewezen wordt op alle thread fouten. Want immers, en ik chargeer een beetje, elke thread moet minimaal de volgende disclaimer bevatten "ik heb gezocht op Google/etc. en kwam er niet uit, etc.". ...
Hoe zou dat komen? Omdat mensen gewoon hun vraag hier dumpen voor ze Devschuur® Beleid (en dan specifiek Devschuur® Beleid en Devschuur® Beleid) niet lezen?

Het overgrote deel waar een slotje op gaat, of waar er überhaupt meta-discussie in ontstaat is omdat het niet aan bovenstaande regels voldoet.

En ik rapporteer er véél meer dan dat, dus vanuit mijn standpunt zijn de modjes vaak nog vrij relaxed.
Waarschijnlijk bij het lezen van deze reply wordt mijn profiel bekeken worden, en op basis daarvan wordt er een reactie geformuleerd. En laat dit nu net het fundamentele probleem zijn van de moderators. Misschien zou het eens tijd zijn om de huidige moderators te vervangen.
Dat heb ik uiteraard gedaan :Y)

Het viel mij op dat jouw topics niet gesloten werden... dus zie je wel, het moet helemaal niet "kapot gemodereerd" te worden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een voorbeeld hierbij is dat beginners vrijwel altijd een initiatie ritueel ondergaan, waarbij de beginner door een oud gediende terecht gewezen wordt op alle thread fouten. Want immers, en ik chargeer een beetje, elke thread moet minimaal de volgende disclaimer bevatten "ik heb gezocht op Google/etc. en kwam er niet uit, etc.".
Ten eerste is het juist niet nodig om een disclaimer te posten dat je gezocht hebt, het is belangrijk dat uit je post blijkt dat je daadwerkelijk zelf moeite gedaan hebt om het probleem op te lossen, en dan dus ook informatie geeft over hoe, want anders gaan mensen alsnog oplossingen aandragen waar je niks aan hebt, omdat je dat al geprobeerd hebt. Dat is zowel voor de topic starter als voor de persoon die probeert te helpen. Verder geld niet alleen voor beginners, want die geven we doorgaans juist meer ruimte, maar we zullen ze wel op onze richtlijnen wijzen.
Met als gevolg dat er allemaal meta discussies gestart worden. Alsof dit een sport is. Wanneer er een vraag gesteld wordt, dan is iedereen als de kippen erbij om te kijken of er in het verleden al een vergelijkbare topic geopend is. Ondanks dat zo'n thread volledig achterhaald kan zijn. Zal ook dat voldoende aanleiding zijn om het eerst daar nog over te hebben. Vaak met als gevolg dat zo'n thread vrijwel direct gesloten wordt.
Het is niet meer dan normaal dat er vergelijkbare threads aangehaald worden als daar oplossingen in kunnen staan. Op iets als StackOverflow is dat overigens niet anders, en worden duplicate vragen ook gewoon gesloten.
Ondertussen heb je andere non IT forum secties op het forum waar het vrijheid blijheid is. Terwijl dit onderdeel toch echt één van de kernsecties zou moeten zijn.
Ook daar zijn er gewoon richtlijnen waar aan voldaan moet worden.

De regels die wij hier hebben zijn er echt niet om gebruikers te pesten, maar juist ook om gebruikers tevreden te houden. De mensen die wel bereid zijn om antwoorden te geven zitten niet te wachten op een lijst met topics waar alleen iemand snel een vraag komt dumpen, zonder ook maar zelf moeite te doen. Het zijn meestal ook gewoon mensen die voor hun werk en/of hobby met software ontwikkeling bezig zijn. En hoewel ze best wat moeite willen steken in het helpen van mede forum gebruikers is het wel zo fijn als de gebruiker daar zelf ook wat voor wil doen. Als iemand helemaal zelf geen moeite wil doen, dan kan hij altijd gewoon een betaalde professional inhuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De reden voor de leegloop in Programming is vrij simpel: wij developers hebben over het algemeen totaal geen moeite met Engels en als je een probleem hebt dan tik je je vraag op Google in en staat SO bovenaan. Het enige dat GoT daar bovenop kan bieden is het gebruik van de eigen taal en zoals gezegd is dat maar een heel kleine toevoeging voor veel mensen in ons vakgebied.

If anything waren we vroeger véél botter dan we nu zijn en sloten we topics veel eerder. Dat heeft ons nooit beperkt in het aantal topics dat we te verwerken kregen. Je ziet volgens mij een causaal verband waar dat er niet is. En zoals Woy al zegt: het geven van de informatie die nodig is om je probleem op te lossen is overal, ook op SO, essentieel.

We staan natuurlijk open voor de gouden tip om deze leegloop om te keren maar gewoon in het wilde weg dingen veranderen in de hoop dat het beter wordt gaat 'm niet worden, zeker als het dubieus is dat dat de reden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik herken het verhaal van aex351 beslist, en ik denk dat er binnen de community veel meer ruimte zou kunnen zijn voor programmeervragen, -discussies en antwoorden als daar op een andere manier mee omgegaan zou worden.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy

Creepy

incaz schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:45:
Ik herken het verhaal van aex351 beslist, en ik denk dat er binnen de community veel meer ruimte zou kunnen zijn voor programmeervragen, -discussies en antwoorden als daar op een andere manier mee omgegaan zou worden.
En hoe zie je dat dan voor je? Wat zou anders moeten gebeuren? Dat je vind dat er anders mee omgegaan moet worden is 1 ding, maar ik zou dan ook graag van je willen weten om dat voor veranderingen het dan gaat.

Naar mijn idee worden threads hier alleen gesloten als de topcistarter zelf geen enkele moeite lijkt te willen doen. In het geval van nieuwe gebruikers blijft zo'n topic vaak open (platte "help me nu want schoolopdracht" uitgezonderd....) en vragen we om meer info (en als dat dan echt niet komt, gaat het alsnog dicht). Zou je dit soort topics waar het forum als helpdesk wordt gebruikt wel willen open houden?

[Voor 27% gewijzigd door Creepy op 18-05-2016 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We laten topics die niet al te erg zijn zelfs in de eerste instantie open met de vraag om extra info. Het enige dat we kunnen doen om dat "beter" te maken voor mensen die gewoon even snel een vraagje willen stellen is het hek helemaal open zetten en niet meer modereren op inzet, met geen enkele garantie op een beter forum. Dat maakt het alleen maar frustrerend voor die mensen die wél nog hier rondhangen om vragen te beantwoorden.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

NMe schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31:
De reden voor de leegloop in Programming is vrij simpel: wij developers hebben over het algemeen totaal geen moeite met Engels en als je een probleem hebt dan tik je je vraag op Google in en staat SO bovenaan. Het enige dat GoT daar bovenop kan bieden is het gebruik van de eigen taal en zoals gezegd is dat maar een heel kleine toevoeging voor veel mensen in ons vakgebied.
Wat je in feite nu zegt: "het de schuld is van de rest van de wereld en wij kunnen er niets aan doen". Maar wat er eigenlijk gebeurd is het volgende. Ik geef feedback en elk reagerende moderator is als de kippen erbij om de huidige gang van zaken en situatie te verdedigingen. In plaats van dat er een bereidheid getoond wordt om iets met de feedback te doen.

Dit zou een technologie forum moeten zijn. Hetgeen waar het hardst gemodereerd wordt, namelijk o.a. programming, dat onderdeel is van de IT Pro categorie, heeft het minst publiek. Waar blijven al die professionals? Nee, die zitten zeker allemaal in "iPods, iPhones & iTunes" hun telefoons te bespreken :+. Kortom, dit forumonderdeel is totaal niet afgestemd op het daadwerkelijke publiek dat dit forum bezoekt. Wat veelal gewoon de huis-tuin-en-keuken mensen zijn.
If anything waren we vroeger véél botter dan we nu zijn en sloten we topics veel eerder. Dat heeft ons nooit beperkt in het aantal topics dat we te verwerken kregen. Je ziet volgens mij een causaal verband waar dat er niet is. En zoals Woy al zegt: het geven van de informatie die nodig is om je probleem op te lossen is overal, ook op SO, essentieel.
Het vormt nu een beperkende factor, immers het publiek blijft weg. En het publiek wijkt uit naar andere discussieforums en platforms waar ze wel welkom zijn. Het idee dat dit een plek is voor alleen professionals, gaat natuurlijk niet werken wanneer je al weggejaagd wordt voordat je begint.
We staan natuurlijk open voor de gouden tip om deze leegloop om te keren maar gewoon in het wilde weg dingen veranderen in de hoop dat het beter wordt gaat 'm niet worden, zeker als het dubieus is dat dat de reden is.
Gouden tip? Stel je eens open op, schiet niet in de verdediging en accepteer feedback.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
aex351 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Wat je in feite nu zegt: "het de schuld is van de rest van de wereld en wij kunnen er niets aan doen".
Dat zeg ik nergens. Ik zeg dat we inmiddels een kutsituatie hebben waarvan ik niet overtuigd ben dat die beter wordt door domweg alles maar goed te vinden. We hebben náást mensen die vragen stellen ook mensen die vragen beantwoorden nodig en die moeten we óók gewoon een goede forumervaring geven.
Dit zou een technologie forum moeten zijn. Hetgeen waar het hardst gemodereerd wordt, namelijk o.a. programming, dat onderdeel is van de IT Pro categorie, heeft het minst publiek. Waar blijven al die professionals? Nee, die zitten zeker allemaal in "iPods, iPhones & iTunes" hun telefoons te bespreken :+. Kortom, dit forumonderdeel is totaal niet afgestemd op het daadwerkelijke publiek dat dit forum bezoekt. Wat veelal gewoon de huis-tuin-en-keuken mensen zijn.
Waar het hardst gemodereerd wordt? Ik geloof niet dat dat een eerlijke constatering is, niet meer in elk geval. ;)
Het vormt nu een beperkende factor, immers het publiek blijft weg. En het publiek wijkt uit naar andere discussieforums en platforms waar ze wel welkom zijn.
Jij ziet een causaal verband waar dat er niet noodzakelijkerwijs is. Dat het nu rustiger is wil niet zeggen dat dat komt omdat we mensen wegjagen, het kan ook zijn omdat mensen meer hebben aan SO. Zeg nou zelf, hoe vaak zit jij met een programmeerprobleem waarbij het eerste resultaat op Google een SO-thread is die exact jouw probleem oplost? Bij mij gebeurt dat onderhand dagelijks wel een keer. Daarbij heb je op SO een veel groter publiek als je daar een vraag stelt omdat zo'n beetje de hele wereld Engels spreekt ten opzichte van maximaal ongeveer 23 miljoen mensen wereldwijd die Nederlands spreken.

Anyway, een bekende anecdote:
It is said that there is a correlation between the number of storks’ nests found on Danish houses and the number of children born in those houses. Could the old story about babies being delivered by storks really be true? No. Correlation is not causation. Storks do not deliver children but larger houses have more room both for children and for storks.
Het is heel makkelijk om een correlatie te zien ook als er feitelijk geen causaal verband is.
Gouden tip? Stel je eens open op, schiet niet in de verdediging en accepteer feedback.
Waar ga ik in de verdediging? Er is hier vooral gewoon al heel vaak over gepraat en lang over nagedacht. Wij weten gewoon serieus niet wat we eraan kunnen doen. Jouw suggestie is óók ter sprake gekomen en daarom zijn we al een stuk later gaan modereren waar topics dat toestaan. Je doet net alsof we nu alle topics meteen dichtgooien als het ook maar een klein beetje ruikt naar een slecht topic en dat is gewoon niet zo. Even ter indicatie: er staan in Webdesign, Markup & Clientside Scripting nu 6 topics open in de actieve topiclijst en 3 daarvan hebben een (terechte) topic report waarbij we er toch voor gekozen hebben het topic even aan te zien...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zaph
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
Kortom, ik ben van mening dat dit forumonderdeel kapot gemodereerd wordt/is.
Da's best een aparte conclusie, aangezien je eerst zegt dat draadjes (terecht) gesloten worden omdat er allemaal meta-discussies ontstaan. Dan ligt de oorzaak in die meta-discussies, en niet in het modereren, toch?

Ik ben zelf moderator op een vrij groot forum waar hetzelfde gebeurt, en volgens mij heeft dat te maken met de (al dan niet vermeende) expertise van een groep reguliere bezoekers die ongeduldig wordt als iemand een in hun ogen simpele vraag stelt. En laten we eerlijk zijn: juist bij iets als programmeren wisselt het nivo nogal - waar de een in een halve minuut iets bedenkt is een ander er een hele dag mee aan het worstelen.

En ik doe het zelf ook - als iemand vraagt "Hoi ik wil dus voor mezelf beginnen moet ik dan ook belastingen betalen alvast bedankt lol" dan is de neiging om met een lmgtfy-link te reageren wel heel erg groot. En daar gebeurt vaak dus exact hetzelfde als jij beschrijft.

En wij hebben er ook nog geen echte oplossing voor gevonden - de beste richting lijkt me om de reguliere bezoekers een beetje in toom te proberen te houden. Hun reactie is alleszins begrijpelijk, maar het nodigt niet uit om als nieuweling een topic te beginnen...

42

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zaph schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:58:
[...]

Da's best een aparte conclusie, aangezien je eerst zegt dat draadjes (terecht) gesloten worden omdat er allemaal meta-discussies ontstaan. Dan ligt de oorzaak in die meta-discussies, en niet in het modereren, toch?
Ook daar kan de crew wat aan doen natuurlijk. Maar zoals altijd is er een middenweg nodig. :)

Anoniem: 227485

Goedenacht,

Zojuist is mijn topic gesloten, waarin in de moeite probeerde te nemen uit te leggen waar ik naar op zoek ben. Ik gaf toe dat ik weinig programmeerkennis had en het daarom uiteindelijk beter kan laten maken, maar het doel van mijn topic was om de juiste richting op gewezen te worden omdat ik vastloop. Ik krijg een slot voor wervingsactiviteit en het vragen of iemand anders het even voor me wil doen, maar dat is totaal niet de insteek. Afijn, gezien mijn topic niet volgens de regels opgesteld was neem ik mijn verlies.

Ook gaf ik aan dat ik niet zeker was of dit uberhaubt wel het juiste forum was, maar weet dat de tweakers hier wel genoeg kennis hebben om mij op weg te helpen. Een tip naar wel een juiste plek om dit te plaatsen was dan ook zeer gewaardeerd geweest. Nu ben ik er uiteindelijk niks mee op geschoten en weet ik alsnog niet waar ik moet beginnen, omdat er eigenlijk nergens plek voor is.

(ik ga niet 'inhoudelijk door met mijn topic' nu, das tegen de regels, maar het ging erom dat ik een oplossing zocht waarin men in een DOS-achtige omgeving een code moet invoeren om een fysiek deurslot te openen. Wekenlang zoeken gaf me geen oplossing, dus vroeg ik om in de juiste richting geschopt te worden, om het uiteindelijk te kunnen verwezenlijken, ja, waarschijnlijk met de benodigde hulp van iemand die daar beter in is dan ik)

Lang verhaal een stukje korter, een slotje, prima. Maar op zijn minst een verplaatsingsadvies oid zou erg gewaardeerd worden. Er is een verschil tussen "Je zit hier niet juist, doei" en "Je zit hier niet juist, beter sodemieter je op naar "[forum-waar-je-vraag-misschien-wel-in-past]".

Thanks anyways

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 227485 op 15-06-2016 00:43. Reden: heel veel frustratie-typo's]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 227485 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 00:40:
maar het ging erom dat ik een oplossing zocht waarin men in een DOS-achtige omgeving een code moet invoeren om een fysiek deurslot te openen
Dat kan in praktisch elke taal; of je het nou in C++, Delphi, Pascal, Assembly, HTML/CSS/JS, C#, VB(.Net), Python, Brainfuck, F#, Erlang, Java, ..., of eender welke andere taal kiest maakt weinig uit; als er al geen 'DOS-achtige omgeving' bestaat kun je 't wel 'faken' door zelf een "command prompt" te tekenen of met afbeeldingen/sprites te werken. Dat strookt dan weer met Welke programmeertaal moet ik leren gebruiken? en verder is je keuze (mogelijk) beperkt door 't platform waarmee je wil werken (ga je een pc/laptop/tablet/raspberry pi/arduino/noem-maar-op gebruiken dan zul je voor elk van die platformen een 'meer natuurlijke' keuze hebben dan voor een ander).

Ik heb geen verplaatsingsadvies want ik kan geen enkel forum bedenken waar een dergelijk topic op z'n plek zou zijn eerlijk gezegd. Misschien Duurzame Energie & Domotica en/of Elektronica maar lees ook daar dan even de 'huisregels' door (want ik ken ze niet uit m'n hoofd en heb ze niet doorgenomen).

[Voor 14% gewijzigd door RobIII op 15-06-2016 00:58]

Over mij

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:07
Creepy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:19:
[...]

En hoe zie je dat dan voor je? Wat zou anders moeten gebeuren? Dat je vind dat er anders mee omgegaan moet worden is 1 ding, maar ik zou dan ook graag van je willen weten om dat voor veranderingen het dan gaat.

Naar mijn idee worden threads hier alleen gesloten als de topcistarter zelf geen enkele moeite lijkt te willen doen. In het geval van nieuwe gebruikers blijft zo'n topic vaak open (platte "help me nu want schoolopdracht" uitgezonderd....) en vragen we om meer info (en als dat dan echt niet komt, gaat het alsnog dicht). Zou je dit soort topics waar het forum als helpdesk wordt gebruikt wel willen open houden?
De het-is-geen-helpdesk-opmerking heb ik door de jaren heen vaker voorbij zien komen, maar is het geen idee om een Programming Helpdesk subforum op te zetten dan? Ik vind het namelijk totaal geen probleem om af en toe een (beginnende) mede-programmeur te helpen en kan me goed voorstellen dat het lastig is om aan te geven wat je allemaal zelf hebt geprobeerd als je het niet werkend krijgt. Zeker als je als beginner een lap sample code krijgt en je dan ergens één klein foutje hebt. De getrainde programmeur ziet dat veel sneller en misschien krijg je wel wat extra feedback die voor iedereen interessant kan zijn.Nu wordt er een drempel opgeworpen waarbij er een sfeertje is ontstaan dat je eigenlijk geen vragen kan stellen zonder eerst uren te hebben moeten klooien, dat te hebben moeten verklaren etc omdat je anders gezeur krijgt en het wordt gesloten.

De reden waaom is dat als mensen gaan programmeren, dat eigenlijk al reden genoeg is om ze als tweaker te bestempelen. Je bent af van het consumer/spelletjes spelen en probeert iets te bouwen. En dan is het eigenlijk zonde dat je precies hier niet terecht kan, terwijl er wel bijvoorbeel wel een forum is voor advies over consumentenelectronica. Als 'hoi, welke tv moet ik kopen' op Tweakers kan dan moet 'hoi, mijn ajax call werkt niet' ook kunnen lijkt me. Daarnaast is het juist voor programmeurs zo dat er helemaal geen helpdesk bestaat :+

[Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 28-11-2016 00:52]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er hoeven helemaal geen uren gestoken te worden in het zelf aanklooien. Echt de énige eis die we stellen is dat je zelf op zijn minst wat eigen inzet toont. Gewoon even zeggen waar je op hebt gezocht, wat je al dan niet hebt gevonden en waarom dat je probleem niet oploste en je bent er al. Dan komen wij niet met antwoorden waar de topicstarter niks aan heeft en voorkomen we bovendien de absolute beginnersvragen die ook prima op te lossen zijn door de topictitel even in Google te stoppen.

Het is echt niet zo dat we beginners niet willen helpen, maar een klein beetje eigen inzet is gewoon nodig. Zonder zitten wij allemaal koffiedik te kijken en is de topicstarter nog steeds niet geholpen.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:27

Gertjuhjan

Software Engineer

Even een case waar ik mee geconfronteerd werd.

Het gaat om dit topic en dit antwoord
Er werd een vrij generieke vraag gesteld die met 1 minuut google werk gevonden kon worden. Dus ik heb netjes eerst het antwoord gegeven. Maar omdat het hier om een beginnende ontwikkelaar ging, vond ik het belangrijk om hem te leren dat als software ontwikkelaar het gebruik van google erg belangrijk is. Daarom gaf ik een link van LetMeGoogleItForYou.

Deze link is weggemod door een moderator (Creepy). Nu ben ik benieuwd wat de reden hiervoor is.

Xbox: Gulpener88

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Gertjuhjan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:44:
Nu ben ik benieuwd wat de reden hiervoor is.
LMGTFY komt nogal belerend en vervelend over en dergelijke linkjes worden GoT-wijd verwijderd; niet alleen in de Devschuur. Gewoon een linkje naar google plaatsen werkt net zo goed.

[Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-12-2016 14:54]

Over mij

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

RobIII schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:53:
[...]

LMGTFY komt nogal belerend en vervelend over en dergelijke linkjes worden GoT-wijd verwijderd; niet alleen in de Devschuur. Gewoon een linkje naar google plaatsen werkt net zo goed.
Dankjewel voor je reactie. Persoonlijk denk ik dat simpele zoekvragen belerende reacties afroepen. Vooral omdat ik al een aantal jaren werk als software ontwikkelaar en daardoor weet hoe belangrijk een zoekmachine is voor de zoektocht naar informatie.

Ik heb een nieuwe post gemaakt met op een nette toon uitleg over hoe google te gebruiken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:57:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Persoonlijk denk ik dat simpele zoekvragen belerende reacties afroepen.
Misschien, maar dat wil niet zeggen dat wij ze willen zien. ;) We gaan op een normale manier met elkaar om en soms moet een ervaren software engineer even pas op de plaats maken en zich realiseren dat een beginner niet meteen weet wáár 'ie dan op moet zoeken. Min of meer wat je nu in die tweede post gedaan hebt dus. LMGTFY wordt gewoon als vervelend ervaren en toen we het nog wel toestonden was het meer dan eens de aanleiding voor een ruzie tussen gebruikers.

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

NMe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:01:
[...]

Misschien, maar dat wil niet zeggen dat wij ze willen zien. ;) We gaan op een normale manier met elkaar om en soms moet een ervaren software engineer even pas op de plaats maken en zich realiseren dat een beginner niet meteen weet wáár 'ie dan op moet zoeken. Min of meer wat je nu in die tweede post gedaan hebt dus. LMGTFY wordt gewoon als vervelend ervaren en toen we het nog wel toestonden was het meer dan eens de aanleiding voor een ruzie tussen gebruikers.
Akkoord, ben normaal niet heel actief op dit forum. Ik was blij dat ik deze persoon heb kunnen helpen en heb dit nu op een nettere toon gedaan!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:12
Het e-mailadres voor gfxmods bevat nog een aantal niet geldige adressen. Krijg volgende e-mail terug. Btw.. is hij nu wel bij de anderen aangekomen?
This is the mail system at host adonis.tweakers.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<darkblue@tweakers.net> (expanded from <gfxmods@tweakers.net>): host
adonis.tweakers.net[private/dovecot-lmtp] said: 550 5.1.1
<darkblue@tweakers.net> User doesn't exist: darkblue@tweakers.net (in reply
to RCPT TO command)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Die forwarders worden niet heel veel meer gebruikt. :+ Ik heb 'm wel gehad in elk geval, zal even kijken of ik die forwarders kan laten fixen en we gaan het intern even over je vraag hebben. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:12
NMe schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:53:
Die forwarders worden niet heel veel meer gebruikt. :+ Ik heb 'm wel gehad in elk geval, zal even kijken of ik die forwarders kan laten fixen en we gaan het intern even over je vraag hebben. :)
Ok, is er ook een andere weg om dit soort vragen te stellen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

HawVer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Ok, is er ook een andere weg om dit soort vragen te stellen?
Bij voorkeur gewoon een DM naar een of een paar mods. Desnoods een topic in SM, maar eig'k alleen als er "brand" is ;)

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
@HawVer: om de vraag in je mail te beantwoorden: ga je gang. :) Als min of meer uitgaat van de Richtlijnen voor showcases en WiP's zou het een leuk topic kunnen worden.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Vooruit. ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Naar aanleiding van Powershell script op de achtergrond uitvoeren en dan met name het antwoord van Killah_Priest in "Powershell script op de achtergrond uitvoeren" omtrent de evolutie en plek van PowerShell.

Als extra duit in de zak voor het correct beoordelen van PowerShell-scripts: je kan met PowerShell tegenwoordig ook niet-Windows clients aansturen. Je kan, met enige nuance, ook PowerShell ontwikkelen/testen op non-Windows clients. Ook is het mogelijk om met PowerShell andere data-sources te interpreteren/sturen die niet direct van/naar Windows-clients gaan.

In essentie: PowerShell hoort wat mij betreft niet exclusief in Windows Clients maar zou beter beoordeeld moeten op wat het doel van de topicstarter is (puur en alleen lokaal een OS beinvloeden) of daadwerkelijk een uitgebreidere handeling realiseren met PowerShell waardoor het in Programming mag blijven.

Misschien dat @Killah_Priest en @Creepy iets willen toevoegen aan dit betoog?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Ook al Killah_Priest in "Powershell script op de achtergrond uitvoeren" neergezet (dus ik copy/paste het grootste deel).

Powershell topics worden binnen PRG meestal verplaatst, doorgaans naar Windows Clients onder het mom van "Powershell topics horen daar thuis".
Nou is Powershell de afgelopen 10 jaren geëvolueerd van een simpele scripttaal naar een volledige programmeertaal.
Je hebt ondersteuning voor Classes, Events, volledige toegang tot .NET, vrijwel volledige toegang tot UWP. Ik kan zelfs C# code embedden binnen mijn Powershell scripts.

Ik heb scripts geschreven in Powershell welke behoorlijk complex zijn : authenticatie flows, APIs consumeren, kortom, zaken die verder gaan als de "standaard" zaken die de gemiddelde systeembeheerder uit zal voeren binnen Powershell.

Om in feite Powershell topics met een dooddoener meteen te verplaatsen vind ik beledigend overkomen. Waarom mag Powershell niet in PRG maar mogen PHP (ook een scripttaal notabene) en Python wel?

Neem het onderstaande scriptje (let maar niet op de broddelcode, dit was het eerste voorbeeld wat ik meteen kon vinden mbt een script waarbij men mij in Windows Clients waarschijnlijk niet verder zou kunnen helpen en binnen PRG wel) :

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
$S = '192.168.0.255'
$p = 9
$TargetMac = 'AB:CD:EF:FF:FF:FF'

$IPEP = [IPEndpoint]::new([IPAddress]$S,$P)

$AdFam = [System.Net.Sockets.AddressFamily]::InterNetwork
$SType = [System.Net.Sockets.SocketType]::Dgram
$PType = [System.Net.Sockets.ProtocolType]::Udp

$Client = [System.Net.Sockets.UdpClient]::new()
$Client.EnableBroadcast = $true

$MagicPacket = [byte[]]::new(6)
$MagicPacket[0] = 255
$MagicPacket[1] = 255
$MagicPacket[2] = 255
$MagicPacket[3] = 255
$MagicPacket[4] = 255
$MagicPacket[5] = 255

$MacByteList = [System.Collections.Generic.List[byte]]::new() # Byte array to hold the bytes
$MacSplit = $TargetMac.Split(':',[System.StringSplitOptions]::RemoveEmptyEntries)
foreach ($M in $MacSplit)
    {
        $MString = [string]::Format('0x{0}',$M)
        $MacByteList.Add([byte]$MString)
    }
$MacBytes = $MacByteList.ToArray()

[byte[]]$Packet = $null
$Packet += $MagicPacket

for ($i = 0; $i -lt 16; $i++)
{ 
    $Packet += $MacBytes
}

# Now we send the wake up packet
$Client.Send($Packet,$Packet.Length,$IPEP)

In dit simpele Wake on LAN voorbeeldje komen 0 Powershell CMDlets voor.

Ook zou het direct doorzetten van deze topics in de gevallen van Powershell Core ook een beetje nutteloos zijn, dit is immers cross platform. Als ik tegen een probleem aanloop met een PS script op een Linux machine, wordt het topic dan ook doorgezet naar Windows Clients? :D

Al met al hoop ik dat er een keer duidelijkheid komt met het beleid omtrent deze topics.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee