Tweakers Development Summit 2017: wie wil jij ontmoeten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Mede-auteurs:
  • Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11

Inspector

• gerbenvdr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08-2024

gerbenvdr

Vijf jaar na de laatste Tweakers Development Summit vinden we het hoog tijd voor een vervolg! Destijds was de Summit een zeer geslaagd evenement op Tweakers HQ. In het diepste geheim zijn we druk bezig met de voorbereidingen van de 2016 editie. Die zal dit najaar gaan plaatsvinden, wsl. ergens in Amsterdam. Het thema dat we hebben gekozen is: "Webdevelopment - The Next Generation".

Naast de locatie zijn we sprekers aan het benaderen en daarbij hebben we jullie hulp nodig. Want wie willen jullie graag terugzien op de Tweakers Development Summit? Voor welke sprekers verlaat jij je mancave en kom je naar de Amsterdam? Wij pakken het graag groots aan en denken bijv. aan Cal Evans of Rasmus Lerdorf. Noem in dit topic jouw favoriete spreker en wij gaan kijken wat we voor je kunnen doen!

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1301095308.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 01-03-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik heb dan natuurlijk mijn held, de racende programmeur op het lijstje staan.
David Heinemeier Hansson (slecht ik kan zo zijn volledige naam uit mijn hoofd opschrijven).

De ontwikkelaar van Ruby on Rails, en heeft goede/leuke ideeën over de 'nieuwe richting' van Rails en hoe hij denk over Node/Elixir is ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Alleen "wie" of ook subthema's waarbij wellicht iemand(en) gezocht kunnen worden ?
(voorbeelden zijn (toevallig?) allebei taal gerelateerd (PHP), wellicht eerst beter wat subthema's benoemen die interessant kunnen zijn voor "Webdevelopment - The Next Generation" en die wellicht ook iets meer taal agnostisch zijn ?
Te denken valt bijvb aan http/2 (vs websockets) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gekkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:55:
en die wellicht ook iets meer taal agnostisch zijn ?
Dat lijkt me sowieso een goed idee. De meeste ontwikkelingen op het web (of überhaupt in ons vakgebied) zijn in de kern heel generiek, dus wat mij betreft zijn de interessantste verhalen die verhalen die ongeacht de taal die eventueel als voorbeeld gebruikt wordt hetzelfde zouden zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Troy Hunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Moet het 100% related zijn aan web development?
Zo niet, Aral Balkan. Focus ligt bij hem wat meer op experience design, maar dat is voor websites en web applicaties net zo goed belangrijk toch? :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Laatst online: 07-09 08:11
gekkie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:55:
Alleen "wie" of ook subthema's waarbij wellicht iemand(en) gezocht kunnen worden ?
(voorbeelden zijn (toevallig?) allebei taal gerelateerd (PHP), wellicht eerst beter wat subthema's benoemen die interessant kunnen zijn voor "Webdevelopment - The Next Generation" en die wellicht ook iets meer taal agnostisch zijn ?
Te denken valt bijvb aan http/2 (vs websockets) ..
Subthema's mogen aangedragen worden, feit is wel dat we dat uiteindelijk natuurlijk weer willen omzetten naar een spreker omtrent dat thema ;) In principe is "Webdevelopment - The next generation" het hoofd thema. Dat is vrij open en bied dus veel ruimte om de breedte in te gaan. Zolang het gelieerd is aan webdevelopment en met een knipoog naar de toekomst staan we voor alles open.

Dat er 2 PHP guru's genoemd worden komt voort uit interne ervaring maar is in principe niets zeggend. Agnostisch lijkt me een prima uitgangspunt maar indien je een geweldige talk over Python, Java, of PHP kent is dat ook prima, zolang het maar aansluiting vind bij het thema. HTTP2/Websockets is daar inderdaad een goed voorbeeld van.
WernerL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:15:
Moet het 100% related zijn aan web development?
Zo niet, Aral Balkan. Focus ligt bij hem wat meer op experience design, maar dat is voor websites en web applicaties net zo goed belangrijk toch? :-)
Ja, het moet webdevelopment gerelateerd zijn. Aral Balkan is dat in principe al is het naar mijn persoonlijke mening op het randje daar het wat meer met web heeft dan development. Mocht hier nu overweldigend veel interesse voor blijken te zijn moeten we misschien eens kijken of we wel op de juiste weg zitten met ons thema maar voor nu gaan we daar nog wel van uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn voorkeur gaat niet uit naar Aral. Niet omdat hij geen goede spreker is (integendeel!) maar juist omdat hij bij de vorige Summit in 2011 al de keynote deed en hij door de jaren heen zijn verhaal maar zeer marginaal aangepast lijkt te hebben. Ik zou persoonlijk liever een spreker zien die niet de vorige keer ook al vrijwel hetzelfde verhaal heeft gehouden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:11
Inspector schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:40:
[...]
Subthema's mogen aangedragen worden, feit is wel dat we dat uiteindelijk natuurlijk weer willen omzetten naar een spreker omtrent dat thema ;)
Snap ik, snap ook dat je iemand wil die leuk kan presenteren en ook nog dat je een leuke naam voor een affiche wil. Maar misschien komt het omdat ik persoonlijk wat minder waarde aan dat laatste hecht. Zou mij dus meer om de diversiteit aan thema's en (vooraf enige indicatie van) de diepgang in zo'n thema.
In principe is "Webdevelopment - The next generation" het hoofd thema. Dat is vrij open en bied dus veel ruimte om de breedte in te gaan. Zolang het gelieerd is aan webdevelopment en met een knipoog naar de toekomst staan we voor alles open.

Dat er 2 PHP guru's genoemd worden komt voort uit interne ervaring maar is in principe niets zeggend. Agnostisch lijkt me een prima uitgangspunt maar indien je een geweldige talk over Python, Java, of PHP kent is dat ook prima, zolang het maar aansluiting vind bij het thema. HTTP2/Websockets is daar inderdaad een goed voorbeeld van.
Zal soms inderdaad wel lastig zijn om het geheel agnostisch te krijgen aangezien iedereen zo z'n talen heeft waarmee hij het meeste ervaring heeft. Toch is het soms fijn als soms ook duidelijke wordt welke (verschillende) benaderingen en oplossingen talen/frameworks bieden voor bepaalde problemen en hoe deze zich verhouden.

Zou ook wel aardig zijn als sprekers al enige outline van hun talk kunnen geven, zodat je iets meer indruk kan krijgen dan alleen een titel (gezien de ervaringen op FOSDEM, waar de korte titel niet zelden meer beloofd dan de talk waarmaakt (maar ook wel andersom).

Nog een few cents nu ik toch wild bezig ben :+ :
Zou ook de kans bieden voor tweakers om vooraf al wat na te denken over een Q&A deel en daarmee de diepgang vergroten. (zou zelfs al een deel van de Q&A kunnen voorbereiden in een topic a la slashdot in hun Q&A topics die af en toe langskomen met bekende namen. (voordeel is dan dat een spreker ook al kan anticiperen op een aantal vragen daarvan die hem of haar boeien en dus betere antwoorden kunnen komen).

Voor wat betreft HTTP/2 op FOSDEM wel nu voor het 2e jaar een talk gezien over voornamelijk de browser kant, maar betrekkelijk weinig over server / proxy en mogelijk security implicaties.
Meeste talen en frameworks zijn veelal wel druk bezig met implementaties.

In iedergeval een leuk initiatief !

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 01-03-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Brad Green?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Aangezien tweakers op Symfony draait, Fabien Potencier ? :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 17:43
Scott Hanselman of Damian Edwards van Microsoft over ASP.NET Core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
ReactJS zou trouwens een leuk onderwerp zijn voor deze meeting.
Zit nu op versie 0.14.7 en ben bijvoorbeeld erg benieuwd wat ze nog gaan toevoegen / verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De dingen die toegevoegd gaan worden aan één specifieke tool lijken mij een stuk minder interessant dan algemene bewegingen in de techniek die je in alle tools terugziet. Daarmee zeg ik niet dat een dergelijk praatje niet interessant zou zijn, maar een aantal van de namen die ik hierboven voorbij heb zien komen lijken me interessanter om eerst te vragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:57

Wokker

De avond wokkel

Martin Fowler misschien of Roy Fielding over Rest?

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Nodig alsjeblieft Cal Evans niet uit, het is iemand die bekend is omdat hij veel spreekt en lawaai maakt door veel blogs te posten maar om te zeggen dat hij veel te melden heeft.... Anyway, mijn suggesties voor sprekers: Vaughn Vernon, Kyle Kingsbury, Salvatore Sanfilippo, Pieter Hintjes of Erik Meijer (geen SCRUM rant), in ieder geval sprekers over een globaler onderwerp en niet over een specifieke taal of tool. Ik zou in ieder geval een onderwerp verwachten richting reactive / functional programming dat lijkt me iets wat steeds belangrijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

NMe schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:04:
De dingen die toegevoegd gaan worden aan één specifieke tool lijken mij een stuk minder interessant dan algemene bewegingen in de techniek die je in alle tools terugziet. Daarmee zeg ik niet dat een dergelijk praatje niet interessant zou zijn, maar een aantal van de namen die ik hierboven voorbij heb zien komen lijken me interessanter om eerst te vragen. :P
ReactJS an sich is misschien te specifiek, maar de concepten erachter zijn juist precies wat je titel beoogt: Next generation web development.

Denk aan universal codebases, unidirectional data flows, component-based UI, etc

Dan Abramov is momenteel wel de meest interessante persoon wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik zou niet perse een bekend iemand aan te hoeven horen. Gewoon iemand die verstand van zaken heeft en niet bij zijn standaard praatje blijft biedt IMO veel meer ervaring. Voor de 'standaard' sprekers kijk ik wil iets op youtube van een event waar altijd de 'standaard' sprekers over onder X naar voren komen :)

Het nadeel bij bepaalde events is dat ze graag bekende namen willen hebben. Naar mijn mening zegt dat uiteindelijk niets over de inhoud!

Dan heb ik gewoon liever een random programmeur (die nog wel een beetje sociale skills heeft) die bij een redelijk innoverend bedrijf werkt bijvoorbeeld.

Just my 2 cents.

Verder een top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
lol @ foto :P

Ben het verder wel eens met @NMe over Aral. Laatst nog een youtube van hem gezien. Kwa inhoud niet veel veranderd. Doet niks af aan zijn boodschap, maar toch.

En sprekers over de coreCLR zou best leuk kunnen zijn. Al denk ik dat ze ook al op Techdays dit jaar zullen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Je bent een bekende Tweaker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
NMe schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:32:
[...]

offtopic:
Je bent een bekende Tweaker. :+
offtopic:
haha inderdaad. As far as foto's go. Is deze helemaal niet slecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Steve Souders, web performance guru is ook een interessante kerel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je het een beetje luchtig wilt houden: http://www.robmiles.com/

Paar keer sessie gezien, weet boeiende onderwerpen heel speels te presenteren. Ook qua niveau is het voor iedereen goed volgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
Rafael Dohms vind ik persoonlijk een heel fijne spreker op conferences. Misschien hij een goed idee?

[ Voor 103% gewijzigd door Cino op 17-04-2016 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Scott Hanselman houdt altijd leuke talks.
Tom Scott ook.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ross Tuck heb ik n keer live gezien en paar keer op stream, zijn talk op Dutch PHP Conference afgelopen jaar was zowel hilarisch als zeer leerzaam :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 18-04-2016 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-07 00:16
Iets minder exotisch/groot:

Mathias Bynens zie ik graag bezig. Gaf laatst een leuke talk over timing attacks (bekijk vooral laatste 10 minuten, eerste 10 minuten is wat dummy inleiding).

Mattias Geniar is ook een boeiende, die meer vanuit de DevOps kant komt. Presentatie over HTTP/2 op Fosdem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het goede sprekers zijn, maar zouden Anne van Kesteren (Mozilla) en Bert Bos (W3C) niet wat zijn?
Zo niet, dan ken ik wel iemand die ze kan begeleiden (diegene begeleid ook sprekers van TEDx).

[ Voor 45% gewijzigd door DJMaze op 30-05-2016 16:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:15
Ryur schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:53:
Ik heb dan natuurlijk mijn held, de racende programmeur op het lijstje staan.
David Heinemeier Hansson (slecht ik kan zo zijn volledige naam uit mijn hoofd opschrijven).

De ontwikkelaar van Ruby on Rails, en heeft goede/leuke ideeën over de 'nieuwe richting' van Rails en hoe hij denk over Node/Elixir is ook interessant!
+1 :)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DJMaze schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:24:
Ik weet niet of het goede sprekers zijn, maar zouden Anne van Kesteren (Mozilla) en Bert Bos (W3C) niet wat zijn?
In dezelfde line of thought is er natuurlijk ook Peter-Paul Koch van Quirksmode.org.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
treinentom schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:21:
Scott Hanselman of Damian Edwards van Microsoft over ASP.NET Core?
Hier zou ik op zich wel mee willen praten.

Waarschijnlijk ga ik ze allemaal lastige vragen stellen die ze niet willen beantwoorden, maar alsnog zou ik het wel grappig vinden. Vooral Scott Hanselman volg ik al een tijdje.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• raptorix
NMe schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:49:
[...]

In dezelfde line of thought is er natuurlijk ook Peter-Paul Koch van Quirksmode.org.
Peter-Paul is een echte Guru maar ik vind het geen goede spreker.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:53:
[...]

Peter-Paul is een echte Guru maar ik vind het geen goede spreker.
Dat hoeft niet per se een probleem te zijn. De vorige keer was crisp een van de sprekers en dat hij niet gewend was te spreken voor een groot publiek was wel duidelijk. Maar zijn verhaal was erg goed en hoewel hij voor mij weinig nieuws vertelde (omdat ik in hetzelfde vakgebied werk en dus die kennis grotendeels al paraat had) staken heel wat mensen in de zaal er een boel van op. Ik heb liever een spreker die niet heel goed is in spreken maar wel een goed verhaal heeft dan iemand die spreekt als Brugman maar geen idee heeft wat 'ie zegt. :P

Algemene opmerking overigens, dit heeft geen betrekking op de sprekers die hierboven genoemd worden. :P

• zeef
We zijn nog bezig met de plannen & de haalbaarheid. Want we doen het goed of we doen het niet. Zo snel als er nieuws is horen jullie het als eerste.

• raptorix
NMe schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:14:
[...]

Dat hoeft niet per se een probleem te zijn. De vorige keer was crisp een van de sprekers en dat hij niet gewend was te spreken voor een groot publiek was wel duidelijk. Maar zijn verhaal was erg goed en hoewel hij voor mij weinig nieuws vertelde (omdat ik in hetzelfde vakgebied werk en dus die kennis grotendeels al paraat had) staken heel wat mensen in de zaal er een boel van op. Ik heb liever een spreker die niet heel goed is in spreken maar wel een goed verhaal heeft dan iemand die spreekt als Brugman maar geen idee heeft wat 'ie zegt. :P

Algemene opmerking overigens, dit heeft geen betrekking op de sprekers die hierboven genoemd worden. :P
Mjah dat is ook een stukje persoonlijke voorkeur, ik vind dat als je spreekt voor mensen je in ieder geval wel basic presentatie skills moet hebben. Wij houden op het werk ook vakgroep presentaties, maar bij ons is het in principe wel regel dat je de presentatie bijvoorbeeld een keer oefent voor 2 collega's, bovendien kun je dan bepaalde zaken vaak nog even aanscherpen. Ander voordeel is dat je gelijk door hebt of je in tijdnood gaat komen of juist niet.

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 10:39
Wellicht wat laat:

José Valim - Elixir, Phoenix framework, Rails
Bob Nystrom - Wren, Dart, Boek: game programming patterns

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Gaat het er ooit nog van komen? Lijkt mij wel leuk namelijk.

Anders gewoon een keertje een dev meetup bij Tweakers HQ organiseren met evt externe sprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We zijn druk bezig met de plannenmakerij. Stay tuned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
https://twitter.com/brokep/status/832117343149051904

Lekker bezig Tweakers, dit is echt geen commentaar wat je van zo'n spreker wilt krijgen voordat het event uberhaupt al begonnen is...

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Hmm crap. Er zijn 3 tracks en 2 ervan zitten bomvol. Heb nog nooit meegemaakt op conferentie dat ik een ruimte echt niet meer in mocht. Ik heb een reden om naar een conferentie te gaan en nu haal ik er dus niet uit wat ik ervan verwacht. Behoorlijk teleurstellend, wellicht volgende keer betere verdeling van zaalcapaciteit? Vind het behoorlijk onacceptabel voor een betaalde conferentie.

Jullie hadden ook een check kunnen doen op populariteit qua talks om ze beter te verdelen. Waarom zou Vaadin (obscuur framework) populairder onderwerp zijn als Web Components of Java?

[ Voor 19% gewijzigd door McVirusS op 16-02-2017 12:22 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Idd jammer.. ben maar in de zaal ernaast gaan zitten, maar jammer dat er onvoldoende capaciteit is idd!

Wel interessante talks verder!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• zeef
Mijn collega's zijn al druk bezig om een oplossing te regelen. Onze excuses voor het ongemak. We regelen nu extra plekken en briefing van de hostesses zodat niemand verder geweigerd gaat worden.

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 16-02-2017 12:43 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

:) toppie! Ben je er ook zeef? Kom ik nog ff gedag zeggen straks... long time ago dat we elkaar een hand geschut hebben

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• zeef
Apen-nootjes schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:41:
:) toppie! Ben je er ook zeef? Kom ik nog ff gedag zeggen straks... long time ago dat we elkaar een hand geschut hebben
Ben geveld door de griep. :(

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

zeef schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:42:
[...]

Ben geveld door de griep. :(
Zonde! Was leuk geweest! Nog niet echt bekenden gevonden verder :)

Beterschap!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vond het iig goed geregeld! Was wel wat druk bij de tweede sessie van losse talks, de rest was volgens mij wel goed verdeeld. Catering e.d. was ook erg nice!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JoeyPrr schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:16:
https://twitter.com/brokep/status/832117343149051904

Lekker bezig Tweakers, dit is echt geen commentaar wat je van zo'n spreker wilt krijgen voordat het event uberhaupt al begonnen is...
Dat zou ik eerder de (on)professionaliteit van degene die de uitspraak doet aanrekenen dan Tweakers...

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
NMe schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Dat zou ik eerder de (on)professionaliteit van degene die de uitspraak doet aanrekenen dan Tweakers...
Mwoah, geen enkele vrouwelijke spreker is toch niet echt done naar mijn bescheiden mening. Maar goed, oorspronkelijk waren er 2 en die hebben afgehaakt. Ik vond die danseressen ook niet echt bijdragen aan een vrouwvriendelijke sfeer om eerlijk te zijn.

Maar goed, hier valt nog heel veel over te zeggen natuurlijk. Maar dat de sprekers niet divers waren staat buiten discussie ;). Maar het is ook wel beetje een trend om daarover te bashen.

Ik vond afgezien van mijn telleurstellende ervaring met weigering toegang tot web Components praatje het event uitstekend georganiseerd. Heb erg genoten van praatjes van Peter, Aral en Chris.

Ik vond het ook wel bijzonder om persoonlijk Rasmus te bedanken voor het creëren van PHP. Zijn fault tolerant design van PHP heeft mij enorm geholpen om niet gedemotiveerd te raken toen ik ging leren programmeren. Wel cool omdat te kunnen zeggen tegen de bedenker van PHP.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9dX2cUp.jpg
Peter #held arggg

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McVirusS schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Mwoah, geen enkele vrouwelijke spreker is toch niet echt done naar mijn bescheiden mening. Maar goed, oorspronkelijk waren er 2 en die hebben afgehaakt.
Er zijn hier in het topic géén vrouwen voorgedragen voor zover ik zo snel terug kan lezen. Er zijn er twee uitgenodigd en die hebben blijkbaar afgehaakt. Wat moet Tweakers dan? Sprekers puur kiezen omdat ze andere genitaliën hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Bedankt Tweakers, voor deze wederom leuke Summit (net als 2011 _/-\o_ )

Over het algemeen goede organisatie, binnenkomst verliep lekker vlot (ok ik was ook wel aardig op tijd om 8:30) overigens wist ik dat developers soms als lui worden omschreven, maar die Tuk Tuk's voor +/- 300 meter vervoer waren wel erg overdreven ;)

De talks die ik heb bezocht waren goed, de sessie over web-components van ING was inderdaad goed druk, die stond dan ook tegenover twee Java sessies, dus dat had ik wel verwacht. Verder was er voldoende capaciteit. De keynotes van Peter & Chris waren top, die van Aral vond ik zelf nogal vreemd (eerst afgeven op corporaties om vervolgens zijn eigen app te gaan promoten :? ) Overigens was de vertoning van de AH "recruitment/promotie" video wel een afgang, 80% van de zaal was al weg voordat de video werd stopgezet 7(8)7

Eten en drinken was ook prima geregeld, al vond ik persoonlijk de pizza's & beer set-up in 2011 eigenlijk nog beter O-)

De afterparty was wel aardig, er was van alles te doen, maar zoals ik zelf al verwachte waren de meeste bezoekers al snel naar huis, maar de rest heeft het prima naar de zin gehad voor zover ik kon zien.

Het enige "minpuntje" aan de hele dag was dat ik iets meer verwacht had rondom de talks, ik zou van Tweakers toch verwachten dat ze ook wat tech snufjes zouden "demonstreren" (hoeft niet direct development gericht te zijn) wellicht iets voor de volgende editie?
NMe schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Er zijn hier in het topic géén vrouwen voorgedragen voor zover ik zo snel terug kan lezen. Er zijn er twee uitgenodigd en die hebben blijkbaar afgehaakt. Wat moet Tweakers dan? Sprekers puur kiezen omdat ze andere genitaliën hebben?
Ik snapte dit ook niet helemaal, wat maakt het mij nu uit wie er een talk komt geven? Het gaat toch om de inhoud? Als ik zo in de zaal keek was 99% ook mannelijk, dan is dit toch een goede afspiegeling van het publiek of mis ik iets? Ik bedoel ik vind de hele beweging voor gelijkheid en het promoten van development onder vrouwen een goede stap, maar om nu te zeggen dat je als organisatie een flater slaat als je geen vrouwelijke sprekers hebt....

In ieder geval, nogmaals, Tweakers bedankt voor de organisatie!

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

skabouter schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:17:
Ik snapte dit ook niet helemaal, wat maakt het mij nu uit wie er een talk komt geven? Het gaat toch om de inhoud? Als ik zo in de zaal keek was 99% ook mannelijk, dan is dit toch een goede afspiegeling van het publiek of mis ik iets?
Nouja, dat kan ook causaal zijn natuurlijk. Als vrouwen zich niet identifieren met de sprekers zouden ze zomaar daarom weg kunnen blijven.

Maar het is niet alsof er veel keus was. Je kan moeilijk een spreker als Lerdorf of Sunde laten gaan alleen om een vrouwenquotum te halen, helemaal als de intentie voor het aanwezig hebben van vrouwelijke sprekers er wel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

NMe schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Nouja, dat kan ook causaal zijn natuurlijk. Als vrouwen zich niet identifieren met de sprekers zouden ze zomaar daarom weg kunnen blijven.
Nou ja één week voor de conferentie stonden er nog 2 vrouwen op het programma ;)

[ Dislect ]

Pagina: 1