Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 119.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:34
Ik vind dat topics soms ook wel snel gesloten worden. Als je net begint met programmeren kan het lastig zijn om te weten wat je moet proberen als je tegen een probleem aanloopt. Het kan volgens mij helpen als een topic open blijft zodat andere forumgebruikers wat gerichte vragen kunnen stellen zodat de vraaagsteller beter kan aangeven waar ze hulp bij nodig hebben.

Een voorbeeld dat me een tijdje geleden opviel was deze: Fivem devolp ( Basis van basis ) Ik snap dat de topicstart totaal niet aan de voorwaarden voldoet, maar dit is (een jong?) persoon die interesse heeft in programmeren en daar duidelijk wel wat hulp bij kan gebruiken.

Na de reactie van TripleQ lijkt het in elk geval duidelijk te zijn waar TS het over heeft, en zijn er wat vragen gesteld waardoor TS het een en ander kan verduidelijken. Maar die ruimte wordt niet gegeven en in plaats van dat degene die de topic gestart heeft alsnog wat info kan geven wordt z'n topic gesloten en reageert hij nooit meer op dit forum. Dat is jammer want het zou het begin kunnen zijn van iemands programmeerhobby of -carrière .

Ik snap dat er regels zijn als iemand een topic opent, maar denk dat er soms wel iets soepeler mee omgegaan kan worden. Het is ook niet zo dat dit deel van het forum overspoeld wordt met nieuwe topics.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:32

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Dayoek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:09:
In de feedback forum worden feedbacks blijkbaar niet serieus genomen en weg gebleeerd.

Succes ermee. Doe wat je wilt met de feedback. Ik heb andere dingen te doen en laat jullie lekker creatief wezen met gezegdes.
Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag hoe je het zélf dan graag zou willen zien. Het is een beetje lastig te voldoen aan een specifieke maatstaf als niemand weet hoe ie eruit ziet.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Mr. HTTP
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 10:46
Wat @Vihaio zegt kan ik me wel in vinden! Hier ook zo'n voorbeeld. Sommige beginners hebben gewoon wat sturing nodig maar @RobIII maakt er na 7 minuten al een einde aan op een soms onnodig gekscherende of langdradige manier. (Like als je wel eens een reactie wilde plaatsten maar niet kon omdat @RobIII hem al gesloten had. :+ )

Ik denk dat mods beter standaardzinnen kunnen gebruiken om aan te geven wat er mis is met een post of topic. Zinnen als "Uh, nee, dit is niet hoe de Devschuur® werkt. "Snap niet hoe" en "Kom er niet uit" kunnen wij ook niets mee." komen niet bij iedereen prettig over en volgens mij zit niemand te wachten op een zelfgemaakt opstel bij elk gesloten topic.

Topicstarters de kans geven om hun post te verbeteren op basis van gegeven aanwijzigingen en een topic zolang verbergen of tijdelijke sluiten lijkt me een mooie forum feature om over na te denken...

[Voor 12% gewijzigd door Mr. HTTP op 15-01-2021 18:08]

Check mijn aanbod in V&A

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:49

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:04:
Ik denk dat mods beter standaardzinnen kunnen gebruiken
Daar zijn we heel bewust vanaf gestapt (in zoverre dat al gebeurde). Ik heb wel een paar "standaard zinnetjes" of "knipseltjes" zodat ik snel linkjes kan plaatsen, maar in veel gevallen is 't juist maatwerk. Bij een spammer kun je prima iets op slot knallen met een standaardzin. Bij iemand die (enige) moeite heeft gestoken in een TS is een beetje maatwerk wel 't minste. Ik kan niet voor anderen spreken maar dat doe ik, tenzij het écht een topicstart waar nul moeite in gestoken is, eigenlijk altijd wel.
Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:04:
Topicstarters de kans geven om hun post te verbeteren op basis van gegeven aanwijzigingen en een topic zolang verbergen of tijdelijke sluiten lijkt me een mooie forum feature om over na te denken...
Als een topic nog te redden valt reageer ik regelmatig met iets van: "vul even je topicstart aan met X en/of Y" en wijs mensen dan zelfs op hoe (want vaak kunnen ze 't wijzig linkje niet vinden). De praktijk leert dat 9 v.d. 10 gevallen gewoon net doet of ze dat niet gezien hebben (want teveel moeite ofzo...) en je gewoon lekker straal negeren. Als een topic dan na een paar reacties nog steeds niet van de grond komt omdat iedereen alles uit TS moet trekken dan gaat er alsnog een slotje op.

[Voor 37% gewijzigd door RobIII op 15-01-2021 18:37]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Mr. HTTP
Ik heb het ook al eens op een ander forum voorgesteld: Wat als er voor delen op het forum een onboarding process komt dat je moet doorlopen. Op speelse wijze (gamificatie) krijg je dan te zien hoe je effectief een goed topic start. Zoals een tutorial level in een FPS. Voeg er wat dankmemes aan toe en gegarandeerd een succes. :9

Check mijn aanbod in V&A

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:23:
Ik heb het ook al eens op een ander forum voorgesteld: Wat als er voor delen op het forum een onboarding process komt dat je moet doorlopen.
Dat is in het verleden al (meermaals) besproken; ik kan 't zo snel niet vinden (ook niet in de niet-publieke fora) maar volgens mij was de consensus dat dat niet (goed) ging werken - vraag me niet naar de exacte onderbouwing :P
Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:23:
Op speelse wijze (gamificatie) krijg je dan te zien hoe je effectief een goed topic start. Zoals een tutorial level in een FPS. Voeg er wat dankmemes aan toe en gegarandeerd een succes. :9
Gamificatie staat op de kaart; helaas hebben de devvers van T.net veel (belangrijker) zaken te doen die hogere prio hebben en ik heb geen kijk op tijdlijnen (noch exacte details).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Mr. HTTP
RobIII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:09:
en wijs mensen dan zelfs op hoe (want vaak kunnen ze 't wijzig linkje niet vinden).
RobIII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:09:
De praktijk leer dat 9 v.d. 10 gevallen gewoon net doet of ze dat niet gezien hebben en je gewoon lekker straal negeren.
Dit rijmt wel met mijn aanname dat het onboarding proces bij GoT beter kan en dat jullie als GoT team misschien eens onderzoek moeten doen naar de customer journey van "de nieuwe Tweaker".

Groetjes - MrHTTP consultancy
Waar kan de factuur heen? 8)

Check mijn aanbod in V&A

• Mr. HTTP
RobIII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:31:
Dat is in het verleden al (meermaals) besproken; ik kan 't zo snel niet vinden (ook niet in de niet-publieke fora) maar volgens mij was de consensus dat dat niet (goed) ging werken - vraag me niet naar de exacte onderbouwing :P
Jammer want ik ben wel benieuwd hoe het dan is uitgedacht... Uiteraard zullen er hobbels te overwinnen zijn maar dat is nodig voor ieder succes.
RobIII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:31:
Gamificatie staat op de kaart; helaas hebben de devvers van T.net veel (belangrijker) zaken te doen die hogere prio hebben en ik heb geen kijk op tijdlijnen (noch exacte details).
Dan bedoel ik wel gamificatie als middel, niet als doel ansich natuurlijk.

Check mijn aanbod in V&A

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:39:
Jammer want ik ben wel benieuwd hoe het dan is uitgedacht... Uiteraard zullen er hobbels te overwinnen zijn maar dat is nodig voor ieder succes.
Ik zal nog eens zoeken als ik wat meer tijd heb. Maar zelfs als ik iets vind weet ik niet in hoeverre ik daar een tevredenstellende samenvatting van kan maken zonder m'n mond voorbij te praten over zaken waar ik niks over mag zeggen :P Wat dat betreft kun je beter een verzoek in Mooie Features ofzo indienen en dan wordt 't misschien nu wél opgepakt en anders krijg je vast wel een antwoord waarom (ook weer) niet :)
Mr. HTTP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:39:
Dan bedoel ik wel gamificatie als middel, niet als doel ansich natuurlijk.
Uiteraard.

Over mij

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:51

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.oisyn schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Jammer dat je niet ingaat op mijn vraag hoe je het zélf dan graag zou willen zien. Het is een beetje lastig te voldoen aan een specifieke maatstaf als niemand weet hoe ie eruit ziet.
Als het de policy is om nooit meer nieuw leven in een topic te blazen dan kunnen we altijd nog reageren met iets als: "Bedankt voor je nette toevoeging, echter is dit topic vrij oud. Derhalve sluit ik het topic".

Gezien de activiteit en kwaliteit in de devschuur, snap ik zelf niet perse waarom een best nette reactie moet eindigen in een redelijk stugge reactie en een slotje. Bekijk het van de andere kant dat iemand dus echt wel energie stopte in een reactie. Ik kan mij ook voorstellen hoe dat kan overkomen bij zo'n persoon of andere gebruikers.

@RobIII Ik ben van mening dat je niet bot bent of onvriendelijk. Echter in plaats van jezelf te verdedigen, probeer de reacties van de feedback hier mee te nemen. Feedback heeft geen enkel nut als er direct de poging wordt gedaan die feedback als onjuist te bestempelen. Blijkbaar hebben enkele een mening, het is IMO
meer de bedoeling dat we dat proberen te begrijpen, ook al draag je zelf een andere mening.

Eventueel kan zich dat uiten in een net wat andere reactie(s) waar meer mensen zich welkom bij voelen.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True