Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1
Acties:
  • 115.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:30

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
.oisyn schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:06:
Dat ze ook een sociaal leven hebben bedoel je? :+
Ik ruik een zaak voor Mythbusters

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
dash schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Ik denk dat er niets mis is met het handreiken van interessante documentatie.
Dat is het ook niet. Maar zoals ik reeds aangaf verwachten we wel dat je zelf ook moeite doet. En die "interessante documentatie" is létterlijk 1 google query ver weg. En dan heb je al meteen een shitload aan relevante informatie waar je prima even mee vooruit kunt.
quote:
dash schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Maar je raadt me aan al mijn vragen over een onderwerp eerst te verzamelen zou ik het willen posten?
Dat is wel zo handig ja. Het is niet de bedoeling om 25 topics te openen die allemaal betrekking hebben op hetzelfde onderwerp en het is ook handig dat als je een topic opent dat je dan alle vragen meteen kunt stellen in plaats van de ene na de andere vraag te stellen. Natuurlijk heb je gaandeweg een topic nog altijd wel vragen; zie het niet zwart/wit. Maar zoals het in je zojuist gesloten topic ging (waarbij 't er toch wel langzaamaan op begon te lijken dat je steeds na ieder antwoord weer een ander "klein vraagje" had dat je prima met een beetje moeite zelf had kunnen beantwoorden) 't gewoon richting slowchat en handjeshouden ;)
quote:
dash schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:35:
Creativiteit word hier niet gewaardeerd?
:D Waar zeg ik dat? Het wordt hier juist gewaardeerd. Maar ik ben ook realistisch (en dat zou jij ook moeten zijn). Bigint operaties zijn geen kattepis en daar zijn toch wel behoorlijk knappe koppen mee bezig die toch echt wel een beetje naam hebben gemaakt in die wereld. Je moet van verdomde goede huize komen (en een dik ego hebben) als je denkt dat "effe" te kunnen verbeteren :X Aan bestaande libraries wordt soms al jaren, soms decennia, aan gesleuteld om er nog een half procentje extra performance ergens uit te persen. Als jij denkt dat "effe" aan te pakken: be my guest ;) All I'm saying is dat je ook realistisch moet zijn en moet inzien dat de kans dus gewoon nihil is dat de tijd die je investeert om zoiets zelf te gaan bouwen zich terugbetaalt.
quote:
Zoals ik al aangaf zie ik nu al dat bestaande floating point onvolkomenheden met de huidige big int implementatie niet zijn opgelost.
Floating points hebben geen "onvolkomenheden" (althans, niet in de manier waar jij op doelt). Die "onvolkomenheden" zijn inherent aan hoe een float werkt. En die zijn niet "op te lossen".
quote:
De mogelijke interessante discussie hierover is helaas nu al vermoord.
Allee, nog wat leesvoer voor je dan :P
Getallen en talstelsels FAQ
What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic.

Wat hier overigens wél niet ( 8)7 ) wordt gewaardeerd is het telkens achter elkaar posten: topickick binnen 24 uur. Gebruik a.u.b. de edit knop ( http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt en er heeft nog niemand na je gepost.

RobIII wijzigde deze reactie 25-12-2009 03:47 (49%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Soultaker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-01 18:47
quote:
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:57:
Behalve dan dat je het niet direct kunt zien welke tags aan een topic hangen, dan moet je eerst over het icon hoveren.
Accoord, ik zou dan ook verwachten dat ze default opengeklapt zijn. In plaats van dit:
Forum tags ingeklapt
Iets als dit:
Forum tags uitgeklapt
Maar wellicht wordt er dan weer teveel relevantie toegekend aan die tags. Waarschijnlijk heeft RobIII gelijk en moeten we even afwachten hoe het uitpakt. :)
quote:
En mensen die tags uit hebben staan zullen het überhaupt niet zien.
Huh? Kan dit dan? Of bedoel je mensen die hun CSS hacken? :P Die roepen het zelf over zich af, imo. (Persoonlijk vind ik de tag icoontjes niet irritant genoeg om ze weg te hacken.)
quote:
MueR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:55:
Waarom zou je die willen taggen? Vaak voldoen ze niet aan de policy en gaan ze daarom dicht, de kans dat er een oplossing instaat is over het algemeen niet erg hoog.
Concreet zag ik dat het Programmeervuur zeeslag getagt was met competitie, dus ik dacht, laat ik de andere competitie-topics (Programming Contest en dergelijke) daar ook mee taggen, zodat je eerdere competities makkelijk kunt terugvinden, maar twee van de drie contest topics waren gesloten. Dat zijn wel topics van 'tig pagina's die je wel graag zou willen vinden. Sowieso is het wel redelijk gebruikelijk dat grote topics dicht gaan als er een opvolger is, toch? (Maar wellicht gaat dat beleid veranderen als grote topics überhaupt uit de gratie raken).

edit:
Ik zie dat ze nu wel getagt zijn. Blijkbaar kan het wel, maar mag ik het als user niet? Niet echt een probleem, want je kunt als user die topics in de toekomst waarschijnlijk wel taggen vóór ze dicht gaan. :) Is dus alleen een transitieprobleempje.

Soultaker wijzigde deze reactie 11-02-2010 01:17 (5%)

PGP public key

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Je topic is op GoT gewoon niet op z'n plek. Als het dat wel is op een audioforum dan, by all means, plaats het daar dan. Bedenk dan wel even dat het er op GoT nét even wat anders aan toe gaat dan op andere fora (en dat weet je donders goed na al die jaren). Daar kun je het mee eens zijn of oneens. Even dikke vrienden. Maar als je bij mij op bezoek komt en je denkt op de bank te mogen schijten dan heb je het mis. Hier gelden onze regels, niet de regels die jij vindt dat er moeten zijn of zoals jij ze in je eigen voordeel kunt interpreteren.

We hebben je meermaals (of beter: tot in den treure) op ons beleid gewezen, maar je blijft het aan je laars lappen. Wat moeten wij dan doen? Je je topic maar gunnen omdat je het niet wilt snappen? Mag je ook door 't rood rijden als je er maar vaak genoeg voor bekeurd bent geworden en hardleers bent gebleken?

Je topic was niet op z'n plek en zo simpel is het. Het is niet dat ik de pik op je heb (ik ken je niet eens) en het is niet dat ik machtsgeil ben (dan had ik IlseIII niet >:) :+ ) of niet open sta voor discussie (DM is overigens dit icoontje http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif). Sterker: als je ergens lang, breed en overdwars kunt discussiëren over zaken dan is het op GoT wel. Ieder forum heeft zo'n beetje een feedback topic, we hebben een doktersteam voor bemiddeling, je kunt mailen/DM'en en ga zo maar door. Een klaagtopic is dan weer niet gewenst en daar ben je op gewezen. Je hebt het feedback topic gevonden dus: leef je uit. Tell me: waarom moet ik jou je zin wél geven en alle anderen niet? Jij bent speciaal?

We hebben er bewust voor gekozen bepaalde zaken niet (of wel) toe te laten. Dat maakt GoT GoT. Dat is onze kracht (en onze zwakte, hoe je wil). We runnen een forum met dik 100k aan users. En dan heb je nou eenmaal regels nodig. En die zijn misschien wel wat drastischer dan elders. Maar daar vind je dan meestal ook een stuk minder users ;)

Overigens: Je komt hier voornamelijk (alleen maar?) om je eigen problemen op te lossen. Je steekt zelden tot nooit moeite in andermans topics. Het moet natuurlijk ook een beetje van twee kanten komen he? ;)

RobIII wijzigde deze reactie 04-07-2010 01:31 (20%)

Over mij

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Tekening van mij worden verplaats van Teken topic na 2D topic

Zo als deze

Deze is gewoon met een Tablet gedaan in Illustrator en nabewerkt met Photoshop moet ik nu alles wat ik maak eerst langs een commissie zetten en die laten oordelen of het nou wel of niet een tekening is of moet ik project files gaan inleveren?

Ik mag hopen dat ik toch wel competent genoeg ben om zelf te oordelen hoe en met wat ik mijn tekening/ontwerpen maak?

Si vis pacem, para bellum

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

En zoals eerder gezegd: lees onze Quickstart.
Je bent op GoT op bezoek; dan hou je je aan de regels van de gastheer. Dat doen mensen ook die bij jou op bezoek komen. Zo simpel is het.

Het is helemaal niet dat we de pik op je hebben of je je topic over frameworks niet gunnen.
quote:
DeProfessor schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:08:
Wat heeft dit forum voor zin als je als beginner met frameworks 1 link krijgt?
Vraag je eens af hoe dit forum eruit zou zien als iedereen hier op jouw manier z'n vraag kwam dumpen. Zal ik je vast een hint geven:

*chirp chirp*
Wat heb je dan nog aan een forum? ;)

RobIII wijzigde deze reactie 05-01-2011 16:45 (61%)

Over mij

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Ik heb 't topic even doorgelezen maar het enige dat ik er uit haal is iemand die eigenwijs z'n dingetje blijft doen terwijl er al méér dan eens is aangegeven dat dat fout is (of niet gaat werken of...). Dat je dan stug doorgaat daarmee is niet Creepy's fout. Hij zegt gewoon precies wat er aan de hand is en waar 't op staat; ik zie niet waar hij je voor het hoofd zou stoten.

Als je nog iemand wil bedanken of een oplossing posten dan kun je dat naar eender welk van de Devschuur mods sturen middels DM (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif) en dan plaatsen wij die reactie prima in het betreffende topic voor je, no prob.
quote:
soulwack schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:19:
Allereerst is de opmerking "een cron regel moet altijd beginnen met de tijdsaanduiding al fout. Er zijn ook prima bruikbare cron regels als
SHELL=/bin/bash
of
MAILTO=l***@****.nl
Ja, maar die regels zijn niet bedoeld als cronjobs maar als configuratie van cron zelf. Een cronjob regel begint wel degelijk altijd met een tijdsaanduiding. En sorry, maar dat is toch echt basic.
Each line of a crontab file represents a job and is composed of a CRON expression, followed by a shell command to execute.
quote:
soulwack schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:19:
Mijn server is niet stuk, werkt prima. Ik heb enkel een probleem met cron. Niet overdrijven...
Dat zal best, maar getcwd() hoort die uitvoer die jij postte niet te geven. En als dat dus zoals jij aangeeft in dat topic wél het geval is dan is er iets niet goed.

Verder is Creepy's mail duidelijk en netjes. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat het in deze toch echt bij jezelf ligt. No hard feelings, volgende keer gewoon even wat minder eigenwijs zijn en zand erover ;)

Bij deze mijn mening in dezen :Y)

RobIII wijzigde deze reactie 07-01-2011 16:07 (60%)

Over mij

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Nou.. vroeger werd je uitgescholden als je te karig was met je code bij een vraag. Nu noem ik expliciet dat het gaat om een functie van 15 regels code maar doe ik de rest erbij om gezeur, gelach, gejuw en desinteresse te voorkomen, wordt de boel verwijdert.

Als mod kan je ook even een pm sturen met de vraag de minder relevante code even naar pastebin te verplaatsen oid. En als ik wegens veel relevante topics in de search de mijne in het ogenschijnlijk goede maar toch verkeerde forum plaats, dan move je 'm toch even?

Stomme Muur, moderator devschuur.

Volgens de TS heb ik toestemming om dat te zeggen. http://tweakers.net/ext/f/rUvu9wuWXDu5mx5bDS7ZP9zt/full.gif

Maar goed, U heeft gelijk. Ik moet ook zelf uitzoeken wat het probleem is voordat ik om hulp ga vragen. Tsk. Wat denk ik wel. We zijn hier geen leger des heils. Ik ben zelf stom.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07:29

RayNbow

Kirika <3

http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif <-- In feite de enige toegestane reactie op een troll.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Serieus... JavaScript in de topic-warning. Wat is dat voor onzin?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True