Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 125.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 14:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In principe beoordelen we nu al inhoudelijk op de vraag in het topic. Je kan een probleem hebben qua data structuur, algoritme, etc, in iets dat toevallig is geimplementeerd in PowerShell. Zo'n topic kan blijven staan in PRG. De vraag gaat dan vaak niet direct over de taal (powershell) zelf maar is toevallig er in geimplementeerd. Ditzelfde doen we bijv. nu ook voor Bash topics.

Echter zijn er ook vragen die niet direct een programmeer vraag zijn, maar neer komen op bijv hoe je iets moet schedulen (waar het topic naar toe neigt wat de aanleiding is geweest van deze discussie). In Windows kan dat met de scheduler, in Linux bijv weer met cron.

Op het moment dat een topic meerdere forum categorieen raakt, is het niet altijd goed eenduidig te maken waar een topic nu precies hoort. Dat heeft niks met het gebrek aan kennis van Powershell te maken of dat we als moderators script talen minder zouden vinden (onzin). In dit geval deed ik de beoordeling dat het niet persee in het script zelf opgelost hoefde te worden, maar dat dat ook met tooling er omheen zou kunnen, zoals de Windows scheduler. Dat deed ik misschien iets te kort door de bocht af met de melding naar "Waar hoort mijn topic", maar dit soort zaken direct 1 kant op sturen is vaak duidelijker dan daadwerkelijk het onderscheid dat ik hier probeer te maken duidelijk te krijgen voor alle gebruikers die we hebben. Er zijn nu eenmaal een hoop Powershell, maar ook Bash, vragen die niet direct met programmeren te maken hebben, maar alles met de implementatie van het gebruikte O.S., en daarom verplaatsen we de meeste van dit soort topics ook naar een andere plek toe.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Creepy even je reply uit het oog verloren maar bij deze. Ik begrijp dus, hopelijk goed, dat een topic verplaatst kan worden op basis van "target OS" en niet zozeer welke taal of "source OS" gebruikt wordt?

Natuurlijk, PHP op een webserver (ongeacht of dat WAMP of LAMP is), kan wat mij betreft in PRG blijven staan. Maar iets als Bash gebruiken teneinde scripting voor de uitrol van Windows-machines voor elkaar te krijgen, zou sneller een schopje naar WOS krijgen?

[Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2017 13:30]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
In principe: zodra je PS/bash/whatever alleen gebruikt om een rits console-commando's aan elkaar te knopen en je hebt problemen met alleen (of met name) dat laatste, dan hoort het in WOS/NOS/etc. Heb je echt een probleem met programmeren an sich dan heeft het zin om in PRG te blijven. Klinkt misschien een beetje arbitrair maar de mensen met kennis van hoe commandline-commando's werken zijn niet per se dezelfde mensen met verstand van algoritmes, dus vandaar de case-by-case splitsing.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MAX3400

MAX3400

Het klinkt me nu een heel stuk duidelijker dan is gebleken uit sommige mod-akties in bepaalde topics.

Wat mij betreft: thanks voor de toelichting :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:30

Matis

Rubber Rocket

Er zit een slotje op mijn topic en dit is de laatste post:
winkbrace schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:20:
Geheel ter zijde is dit overigens een leuke use case voor een grafendatabase, zoals neo4j
Ik ga ervan uit dat dit een foutje betreft.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat neem ik ook aan, ja. :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bedankt! Al verwacht ik nog weinig reacties :+

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik wil de volgende vraag stellen:
Iemand hier ervaring met een (open source) web-based systeem waarbij gebruikers tekst en/of foto's aan kunnen leveren?

Voor onze vereniging maken we jaarlijks een krantje, hierin worden +/- 100 vrijwilligers en betrokkenen aangeschreven om tekst aan te leveren.

Op dit moment gebeurt dit nog via de email. De response komt ook via de email.
Veel mensen hebben hun documenten al opgemaakt in Word of PDF; al dan niet met foto's en afbeeldingen er in.
Maar omdat het krantje een andere maatvoering en layout heeft dan een standaard Word-document kunnen we die nooit realiseren. Daarnaast comprimeert Word ook vaak de foto's waardoor we niet genoeg kwaliteit overhouden om het mooi te drukken.

Daarom zijn we als redactie op zoek naar een systeem waarmee gebruikers via een email uitgenodigd worden hun stuk aan te leveren. Dit kan dan als platte tekst en de foto's los in een web-form.

De drukkerij waarvoor ik wel eens stukjes aanlever, heeft zo'n zelfde systeem. Alleen dan professioneel: http://www.penthion.nl/wp/

Ikzelf kan ook niet de juiste zoektermen vinden, wat technisch een content management system is, slaat niet op het CMS wat ik zoek. Het is ook geen document management system, want dat willen we juist vermijden.

Wie kent zo'n stukje software of kan me in ieder geval in de juiste richting van de juiste zoektermen duwen?

Alvast bedankt namens de hele redactie _O_
Het valt mijn inziens onder geen van de genoemde subfora: Waar hoort mijn topic?

Kan het in de Coffee corner? Moet het in een nieuw topic in PRG?

Ik hoor graag van jullie

[Voor 4% gewijzigd door Matis op 30-12-2017 18:36]

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-03 15:38

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

NMe schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:38:
Goed, je hebt dit topic geopend, dus er is een grote kans dat je ergens mee zit. Begrijp je niet waarom we je topic dicht hebben gedaan of je post hebben gewijzigd? Is een topic dat je in de gaten hield omdat het interessant was onverhoopt toch op slot gegaan? Vind je ons moderatiebeleid te streng of zijn we juist mietjes die elke confrontatie uit de weg gaan? Of wil je gewoon zeggen dat je ons stom/lief* vindt? Dan zit je hier goed. ;)
Dank je voor de feedback in mijn openingspost van https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53744163#53744163 Maar ik begrijp het slotje niet? Ik krijg niet eens de kans in te gaan / reageren op feedback. Om mijn stelling of ontbrekende informatie in te brengen??
Hoe kan ik sparren over mijn stelling met tweakers als ik mijn openingspost volgens de structuur van https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#topicplaatsen heb opgezet? Ik heb de 'handleiding'zo veel mogelijk gevolgd. En de vragen in alle eerlijkheid beantwoord.

Ik zal op zelfreflectie gaan om mijn onsamenhangende 'fouten' op een juiste manier te verwoorden. Ik hoop dat mijn topic heropend word zodat ik dan:
1. Op een fatsoenlijke manier feedback kan geven op moderatie en mijn 'tekortkomingen' kan herstellen?
2. De stelling kan verduidelijken en de opdracht uitgebreid en in detail kan verwoorden?
3. De feedback van mijn netwerk kan delen en zo bespreekbaar maken?
4. Ik al bezig was met onderzoek naar marktprijzen, maar dit topic als steun kon gebruiken in juiste richting te zoeken/onderzoeken (als soort kompas)? Want het internet is zeer groot! En hoopte in dit topic kwantitatieve info te krijgen met betrekking top verhouding prijs per pagina's etc, of welke juiste rekeneenheid ik dan wel moet gebruiken?
5. Al mijn overige vragen in de Search zal opzoeken. En hopelijk in het heropende topic kan bespreken?
6. Ik zal dit topic en dit topic ook gaan bestuderen om 'beslagen ten ijs' te komen?

Ieder geval vind ik jammer dat slotje zo snel is gezet, zonder dat ik op moderatie kon reageren! :-(
• Beargumenteer je eventuele kritieken. Als je bijvoorbeeld klachten hebt over een slotje, geef dan aan waarom ons sluitbericht niet helemaal klopt.
Het sluittopic was zo definitief en onverwacht, dat ik niet eens de kans kreeg mijn 'fouten' kon herstellen of feedback kon geven.
• Ga niet inhoudelijk door over je topic. Als uit de discussie hier blijkt dat je topic weer open zou kunnen, dan gaat het vanzelf wel weer open. :)
[/list]
Ik hoop dat het topic weer word geopend en in inhoudelijk op alle ontbrekende info kan reageren, feedback geven of onderbouwen / argumenteren?

MvG
En welkom in het nieuwe jaar 2018!
Beste wensen en voorspoedig en 'minder streng' moderatiebeleid?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
paranoia68 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:29:
Het sluittopic was zo definitief en onverwacht, dat ik niet eens de kans kreeg mijn 'fouten' kon herstellen of feedback kon geven.
Omdat er niks te herstellen valt. Je vraagt primair wat een website kost. Om uit te drukken hoe raar die vraag is: wat kost een auto? Je kawn geen wholesale-prijzen vragen voor maatwerksoftware, net zo min als een nieuwe Ferrari even duur is als een Lada uit 1983.

En zelfs als we dat even door de vingers zien en aannemen dat er nog een leuk topic van te maken valt zit je op de verkeerde plek. Van iemand die al bijna vier jaar op het forum rondloopt en al bijna 800 posts heeft verwachten we toch op zijn minst dat hij Waar hoort mijn topic? een keer heeft doorgelezen, aangezien dat nota bene als sticky bovenaan elk Devschuurforum staat.

Als je denkt er een beantwoordbaar topic van te kunnen maken over de valkuilen bij het starten als ZZP-webdesigner (terwijl je verder in je post webdeveloperwerk omschrijft en die twee vakgebieden totaal andere competenties benodigen) dan kan dat in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan, maar lees ook daar even de stickies door.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:04

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

[quote]paranoia68 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:29:
Maar ik begrijp het slotje niet?[/
Ja dat is een beetje het probleem met jou. Als ik kijk naar alle slotjes en sturing die je alleen al in 2017 hebt gekregen dan vraag ik me haast af of je het er om doet...
Ik krijg niet eens de kans in te gaan / reageren op feedback.
Daar is dit topic voor ;)
Om mijn stelling of ontbrekende informatie in te brengen??
Ontbrekende informatie toevoegen gaat je topic, zoals @NMe al aangeeft, niet redden.
1. Op een fatsoenlijke manier feedback kan geven op moderatie en mijn 'tekortkomingen' kan herstellen?
2. De stelling kan verduidelijken en de opdracht uitgebreid en in detail kan verwoorden?
3. De feedback van mijn netwerk kan delen en zo bespreekbaar maken?
4. Ik al bezig was met onderzoek naar marktprijzen, maar dit topic als steun kon gebruiken in juiste richting te zoeken/onderzoeken (als soort kompas)? Want het internet is zeer groot! En hoopte in dit topic kwantitatieve info te krijgen met betrekking top verhouding prijs per pagina's etc, of welke juiste rekeneenheid ik dan wel moet gebruiken?
5. Al mijn overige vragen in de Search zal opzoeken. En hopelijk in het heropende topic kan bespreken?
6. Ik zal dit topic en dit topic ook gaan bestuderen om 'beslagen ten ijs' te komen?
Waarom nu wéér zo'n "lijst" met onsamenhangende zaken? Wat heeft het voor nut dingen te nummeren als ze ongerelateerd zijn?

Maar om op je punten in te gaan:
  1. Nogmaals: zie dit topic
  2. ...Again: zie dit topic
  3. Die had je meteen in je TS moeten zetten; zie ook onze quickstart: laat zien wat je gedaan hebt zodat wij er niet om hoeven vragen en onze tijd moeten verdoen 't uit je te trekken. Zulke dingen kun je op voorhand al in je topicstart zetten.
  4. Zie mijn slotje voor het hele "prijs per pagina" geneuzel: onzin. Wat dacht je van gewoon uren tellen? Uurtje factuurtje. Je kunt ook een 'fixed price' afspreken; de ervaring leert dat, tenzij je verdomd goed weet wat je aan 't doen bent (en with all due respect; daar ben je nog bij lange na niet), dit 9 v.d. 10 keer eindigt in tranen. De ervaring leert namelijk ook dat zo'n beetje elke schatting (al helemaal bij beginners) ver van de realiteit ligt. Hou voor de gein, mocht je je project aannemen, maar eens je uren écht bij; let me know of 't je onder de 200 gelukt is (uitgaand van de 160 die je nu geschat hebt), tenzij de huidige schatting al x 4 is uiteraard ;)
  5. Als het nog nodig is én het is gerelateerd aan Webdesign, Markup & Clientside Scripting of Programming dan is je topic altijd welkom in de Devschuur®. Open er dan gerust een. Maar wederom: hanteer onze quickstart dan
  6. d:)b
Ieder geval vind ik jammer dat slotje zo snel is gezet, zonder dat ik op moderatie kon reageren! :-(
Again.... zie dit topic ;)
Again.... zie dit topic ;)
Ik hoop dat het topic weer word geopend en in inhoudelijk op alle ontbrekende info kan reageren, feedback geven of onderbouwen / argumenteren?
Neen. Zoals @NMe al aangaf bevind je je sowieso in 't verkeerde forum en daarbij is je topic niet meer te redden. Je kunt altijd delen copy/pasten in je nieuwe topic maar zorg nou eerst maar eens voor een samenhangend verhaal, een georganiseerde topicstart die voorzien is van alle informatie en probeer het dan, als überhaupt nog nodig, je topic in 't juiste subforum ;)
Beste wensen en voorspoedig en 'minder streng' moderatiebeleid?!
Jij ook de beste wensen en een voorspoedig 2018. En neen :)

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 01-01-2018 15:54]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• digidokter.net

digidokter.net

NMe schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Omdat er niks te herstellen valt. Je vraagt primair wat een website kost. Om uit te drukken hoe raar die vraag is: wat kost een auto? Je kawn geen wholesale-prijzen vragen voor maatwerksoftware, net zo min als een nieuwe Ferrari even duur is als een Lada uit 1983.

En zelfs als we dat even door de vingers zien en aannemen dat er nog een leuk topic van te maken valt zit je op de verkeerde plek. Van iemand die al bijna vier jaar op het forum rondloopt en al bijna 800 posts heeft verwachten we toch op zijn minst dat hij Waar hoort mijn topic? een keer heeft doorgelezen, aangezien dat nota bene als sticky bovenaan elk Devschuurforum staat.

Als je denkt er een beantwoordbaar topic van te kunnen maken over de valkuilen bij het starten als ZZP-webdesigner (terwijl je verder in je post webdeveloperwerk omschrijft en die twee vakgebieden totaal andere competenties benodigen) dan kan dat in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan, maar lees ook daar even de stickies door.
Jullie hebben gelijk met al mijn ervaring op Tweakers had ik eerst met jullie kunnen overleggen of ik wel in juiste (sub)sectie zat? Moet ik nu een nieuw topic in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan maken of verplaatsen jullie mijn topic daarna toe? Ik zal contact opnemen met moderator aldaar, voordat ik het topic open?!
Bedankt voor feedback. _/-\o_

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

paranoia68 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:17:
Moet ik nu een nieuw topic in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan maken of verplaatsen jullie mijn topic daarna toe?
Lees nou eens... het is gewoon letterlijk gezegd...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• digidokter.net

digidokter.net

RobIII schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Lees nou eens... het is gewoon letterlijk gezegd...
Ja idd, ik zal de FAQ bestuderen en overleggen met betreffende moderators wat mijn beste strategie moet zijn als ik kans wil maken op een goed gestructureerd en samenhangend topic in toekomst?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 23:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik doe even een copy-pasta, en reageer op je vragen, om aan te geven hoe halfzacht je vraag is, als NMe en RobIII het goed vinden.
Stelling:
[...]
Ik heb onderzoek gedaan naar marktprijzen responsive webdesign etc. En ben tot deze conclusie gekomen:
1. Ik denk dat ik ongeveer 160 uur nodig heb voor 40 pagina's?
Pagina's is compleet irrelevant. En als jij in 160 uur een volledig custom design weet te implementeren, en kan samenwerken in teamverband.... vraag ik me af waarom je deze vraag uberhaupt stelt.
2. Ik ben semi-gevorderd met wordpress+plugins.
Ik maak een aardige koffie, maar ik ben geen barista. De woorden "semi gevorderd" of "ik weet wat ik doe" geven mij jeuk aan alle kanten.
3. Ik ben redelijk bekend met HTML(5), CSS, C++
Ik ook. Leg eens uit wat de termen betekenen?
4. Ik zit al sinds 1985 in computers (LTS, MTS+ Elektrotechniek/energietechniek) en sinds 2010 in webdesign.
Gefeliciteerd
5. Mijn passie zijn computers.
6. Ik wil als ZZP aan de gang en ben bezig me in te schijven bij KvK.
Inschrijven bij KvK is niet hetzelfde als verstand hebben van hoe je een bedrijf runt
7. Ik ben bezig met marktonderzoek.
Top. Wat onderzoek je eigenlijk?
8. Ik ben redelijk ervaren met GIMP/Photoschop etc.
Ik ben redelijk ervaren met het vangen van m'n kat
9. Ik ben redelijk ervaren met video editing .
Wat de fuck is "redelijk ervaren"? Ik ben redelijk ervaren in bankzitten, maar dat levert nog niet genoeg inkomsten op momenteel.
10. Ik ben autodidact.
Ik heb een auto die dacht? Een dergelijke insteek is ernstig nalatig richting klanten. Beweren dat je slim genoeg bent om zelf iets te leren, maakt je juist een onaantrekkelijke partner. Ik ben ook autodidact, ik heb zelf leren plassen op het potje. Autodidact is absoluut geen reden om zaken te doen.
11. Ik heb geen diploma's programmeren of webdesign? Is dat vereist als ZZP webdesign?
Nee, maar je voorgaande statements zijn zo zinloos, dat ik niet met jou in zee zou willen gaan
12. Ik ben al vijf jaar ook beginnend kunstenaar.
Ik ben al bijna 2 jaar kiwi
13. Ik neem alleen opdrachten aan als ik klik met klant heb.(zie schermnaam ....)
Nou en?
14. Ik heb ervaringen met migratie's.
Deze kan ik niet laten. Sorry RobIII, NMe en Zeef, maar ik heb ervaring met Emigraties!
15. Ik heb ervaringen met hosting.
Nogal vaag he? Ik heb ook ervaring met hosting. Dat het toevallig een Raspberry Pi achter mijn huismodem betreft doet er niet toe, toch?
16. Ik heb ervaringen met domeinen en doorverwijzen.
Die ervaringen heb ik ook gehad. htaccess rules, Nginx rules, Caddy rules... HTTPLight rules... ze zijn allemaal hetzelfde, toch?
17. Ik heb ervaringen met CMS'en en Cpanels.
Er is maar 1 cPanel. De anderen zijn andere hosting panels.
En leuk dat je ervaring hebt met CMS'en, maar... ehm... ze verschillen nogal
18. Toen ik begon met webdesign in 2010, deed ik over 40 pagina's 400uur, nu doe dat in 160uur of minder?
Kan het nog sneller?? Zo ja welk niveau heb ik nu behaald: beginnend / semi of vol professional?
En wat kan ik dan per uur vragen om marktconcurrent zijn?
Niet. Je vraag is compleet irrelevant als je kijkt naar wat je eigenlijk wilt bereiken.
Alleen ben ik onzeker om de stap te zetten naar ZZP webdesigner en de zakelijke aanpak.
Ik weet niet of het een vereiste is dat je een certificaat moet hebben of dat het een vrij beroep is?
En welke opleidingen / cursussen / etc zijn jullie aanbevelingen? _/-\o_
Ik zou beginnen bij "denk na voordat je doet"
Ik ben van plan een certificaat webdesign te halen online of moet ik naar een gerenommeerde instelling gaan? Tevens heb ik navraag in mijn netwerk gedaan en feedback gekregen.

Ik heb de stelling nagerekend volgens:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104762#prijsberekening

Ik ben aan onderhandelen met een mogelijke opdrachtgever. Maar ik hou de boot af door te zeggen dat ik eerst mijn bedrijf rond moet klrijgen als ZZP'er. Maar dan ben ik bang dat ik opdracht mis loop?

Jullie hulp is welkom. _/-\o_
SVP ook informatie / links / boeken / etc van goede tools om probleem aan te pakken?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik probeer het toch maar even hier. Daarbij roep ik even speciaal naar @NMe en @RobIII :)

Ik zag zojuist weer het zoveelste topic voorbij komen waar een PHP-beginner aan het kloten is met mysql_-functies. RobIII gaf daarbij in zijn reactie een link naar de SQL-FAQ over parameterized queries. Waarvoor hulde trouwens, maar gezien het in die FAQ maar beknopt op het onderwerp in gaat met wat C# voorbeeldcode denk ik niet dat het de lading helemaal dekt. En dat terwijl we toch op wekelijkse basis topics tegenkomen waarin het toch echt duidelijk is dat de 'beginners' volgens de standaarden van 2003 aan het werken zijn.

Los van feit dat mysql_functies nog steeds springlevend zijn moeten we ook nog regelmatig uitleggen dat je wachtwoorden niet met MD5 hasht, dat je je config met (db-)wachtwoord buiten je webroot opslaat, etc.

In die topics komen natuurlijk vaak snel reacties los waarbij er wat losse kreten geroepen en met het vingertje wordt gewezen naar TS die dan vaak niet goed kan plaatsen wat het probleem precies is en waarom iedereen zo geagiteerd reageert. Ik maak mezelf daar trouwens ook schuldig aan dus ik ben zeker niet roomser dan de paus.

Een korte blik op de PHP-FAQ laat zien dat die ook redelijk achterhaald is. mysqli/pdo en password_hash zien we daar bijvoorbeeld niet terugkomen. Vandaar bij deze de vraag/opmerking of het niet verstandig is om die FAQ eens te vernieuwen. Dan kunnen we in die topics gelijk naar de FAQ verwijzen waarbij TS onmiddelijk een duidelijk en consistent verhaal voor z'n kiezen krijgt, ik denk dat iedereen daarmee geholpen is?

Nu ben ik, vergeleken met de mensen die hier zoal ronghangen, zéker niet de expert en meer een gevorderde amateur maar ik wil daar, desgewenst, best een rol in spelen. Ik hoor graag hoe jullie erover denken; als de oude php-versies straks uitsterven sterven de mysql_functies ook vanzelf uit maar ik heb zomaar het vermoeden dat we in 2022 nog steeds topics gaan tegenkomen met md5 password hashing en queries van aan elkaar geplakte strings.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29
Sowieso lijkt dit forum me niet echt de plek om een hele FAQ voor ongeveer elke taal op aarde bij te gaan houden. Link gewoon voor de 10 meest gebruikte talen naar een paar goeie resources waar volgens best-practices gewerkt wordt?

https://niels.nu

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Valt zeker wat voor te zeggen @Hydra, maar nu staat er dus wel een PHP FAQ die 12 jaar outdated is. Dan is de keuze dus updaten of verwijzen naar externe resources

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Externe resources zijn binnen no time ook outdated, tenzij je verwijst naar PHP.net en het is niet alsof je daar als beginner echt heel makkelijk aan de slag gaat met bepaalde specifieke problemen.

Ik wil binnenkort wel even naar de PHP-FAQ kijken maar dat gaat nooit een sluitende resource worden waar je als beginner al je kennis komt opdoen. Het doel van de FAQ is vooral om de vragen die keer op keer terugkomen te beantwoorden zonder steeds hetzelfde verhaal te hoeven tikken.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@NMe ja het is inderdaad lastig om het helemaal up to date te houden, maar het is natuurlijk wel een goed plan om het weer een keer door te lopen. Outdated info kunnen we beter verwijderen. Het punt daarbij is natuurlijk dat het best tijdintensief is om het bij te houden, dus als mensen outdated informatie tegenkomen en een voorstel hebben voor vervangende informatie, dan waarderen we het zeker als ze dat aandragen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@NMe @Woy dat is eigenlijk wat ik bedoel in dat hele epistel hierboven. Een sluitende PHP-FAQ kan het nooit worden (dan wordt het een boek). Maar het lijkt me handig dat in de PHP-FAQ in ieder geval de volgende 2 onderwerpen duidelijk voor een beginner naar voren komen:
mysql_ => mysqli / pdo
md5 => password_hash

Misschien is er nog wel meer te verzinnen maar dit schud ik nu even uit mijn mouw afgaand op de discussies en de brakke beginnerscode die we keer op keer weer tegenkomen in topics.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@RobIII Bedankt om me naar het juiste feedbacktopic te linken.

Naar aanleiding van Font Awesome toggle mobiele weergave verschijnt soms... dus - ik snap best dat je de regels handhaaft, ik was niet op de hoogte dat links naar sites niet mochten (weer wat geleerd). Wat ik jammer vind is jouw passief-agressieve edit die het maar ineens als 'spam' betitelt. Dat had een stuk minder tendentieus gekund.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Borromini schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:50:
Wat ik jammer vind is jouw passief-agressieve edit die het maar ineens als 'spam' betitelt. Dat had een stuk minder tendentieus gekund.
Zo was het niet bedoeld. Als je, zoals menig mod hier op T.net, duizenden van die linkjes in je carrière hebt verwijderd wil je nog wel eens 'kort en terzake' zijn :P

Over mij

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OK ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:25
Blijkbaar hebben sommige moderators of last van een zondagshumeur of van chronische arrogantie. Ik vind dat ik een duidelijke vraag gesteld heb die prima past in het forum. Dit is het antwoord en ben dit in al de jaren dat ik hier actief ben niet gewend.

Mijn forumvraag:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1895587

Mijn vraag:

Om mijn duidelijke en zeer relevante vraag op deze wijze af te kappen?

Wordpress auto update

Antwoord:

Wat denk je zelf?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 10:12
DanielAlm schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:31:
Blijkbaar hebben sommige moderators of last van een zondagshumeur of van chronische arrogantie. Ik vind dat ik een duidelijke vraag gesteld heb die prima past in het forum. Dit is het antwoord en ben dit in al de jaren dat ik hier actief ben niet gewend.

Mijn forumvraag:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1895587

Mijn vraag:

Om mijn duidelijke en zeer relevante vraag op deze wijze af te kappen?

Wordpress auto update

Antwoord:

Wat denk je zelf?
Deze post is, net als je topic, nogal onduidelijk. :) Geen idee hoe ik daar een zinnig antwoord op zou kunnen geven.

http://hawvie.deviantart.com/

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je vindt werkelijk dat ik je topic dat letterlijk uit 2 zinnen bestaat moet belonen met een heel epistel waarom ik het gesloten heb? Om vervolgens je DM waarin je op hoge poten verhaal komt halen (met subject "Waar slaat dit op") in, wederom, 1 hele zin, dan ook nog maar eens te moeten belonen met een hele tekst en uitleg wat er mankeert aan je manier van communiceren en topics openen?

Nee, sorry, je mag best om feedback vragen en/of die hier geven en ik zal me hier verder niet mee bemoeien; we zullen zien wat de rest er van vindt :) Succes d:)b

[Voor 3% gewijzigd door RobIII op 16-12-2018 13:45]

Over mij

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

100x meer inzet in het klagen over de moderatie dan in het topic en het zelf oplossen van het probleem. Niet de meest efficiente keuze ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:25
Het topic was al gesloten. Overigens, prima en dank voor de uitleg. Ook ik had een heel verhaal kunnen schrijven over mijn zoektocht om antwoord te vinden op deze, inderdaad, erg korte en simpele vraag. Ik laat het verder hierbij en zal verder geen vragen meer stellen. Alleen verwijzen in antwoord van mijn forumvraag naar ‘dat vind je hier’ en ‘hier staat nog meer interessants’ vind ik overigens onplezierig.

[Voor 4% gewijzigd door DanielAlm op 16-12-2018 13:55]

• MAX3400

MAX3400

DanielAlm schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:54:
Alleen verwijzen in antwoord van mijn forumvraag naar ‘dat vind je hier’ en ‘hier staat nog meer interessants’ vind ik overigens onplezierig.
Is wat voor te zeggen idd; de ene keer is een verwijzing naar een andere site / topic wel "goed", een andere keer is het "niet goed". Andersom; het doorlinken naar content op GoT is wel schering en inslag en over het algemeen zou het je op weg moeten helpen naar handvatten om je startpost (of een volgend topic) te optimaliseren teneinde een antwoord te verkrijgen.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

DanielAlm schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:54:
Alleen verwijzen in antwoord van mijn forumvraag naar ‘dat vind je hier’ en ‘hier staat nog meer interessants’ vind ik overigens onplezierig.
Dat is dan wederzijds, je topicstart was ook onplezierig ;)
Dus, zand erover, alles weer quitte en klaar. Open gewoon een net topic en dan komt het antwoord op je vraag vanzelf. En als je liever een afhaalbalie voor dumpvraagjes hebt kan ik stackoverflow adviseren :)

Over mij

• Crazywalker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-06-2019
Helaas tot mijn spijt moet ik hier een bericht plaatsen over @RobIII

Ik heb een fout gemaakt met een oude Topic van mij en heb daar tot mijn spijt niet goed begrepen wat meneer bedoelt op die topic.

Sindsdien heeft meneer een probleem met mij en gebruikt meneer de grote lijst van de koning hoe men zich moet gedragen en bewegen in het forum met de puntjes op de i.

Ik wil hierbij meneer aangeven tot last en wil graag andere mods hun feedback vragen over dit probleem.

Het volgende.

ik heb een topic gemaakt over API en meneer heeft die per direct gesloten omdat meneer vond dat ik niet aan de grote lijst van de koning hield. Meneer had ook geen zin om uit te leggen want dat was al te vaak gedaan op de topic hiervoor.

Meneer doet zich uiterste best om mij niet serieus te nemen en voelt zich opper commandant der schijtkrachten want hij heeft schijt aan alles en iedereen en sluit zo je topic zonder enige geduld. Als hij of zij zich niet voldoet aan de lijst der koningen sectie 1 - 10 van "het plaatsen van topics" tot aan "ja maar..." zal gebruiker genaaid worden door @RobIII want opperbevelhebber legt niet meer uit dan 2 keer.

Ik heb meneer hierop aangewezen en hij heeft mij laten voelen alsof hij een chatbot uit doet door wat codes te typen en niet om te kijken naar het resultaat. Meneer vind het totaal niet relevant dat mijn topic weer, na een gesprek, open mag en verwijst mij naar de lijst der koningen sectie 1 - 10 van "het plaatsen van topic" tot aan "ja maar...".

Ik heb tot op heden geen passende oplossing gevonden omdat ik het gevoel heb dat meneer bij alles wat ik post toch wel een reden vind om mijn topic te sluiten waardoor ik mij net een buitenlander voel die overal op aangesproken wordt en bij alles roept "racist".

Hierdoor vraag ik de andere mods om in te schatten of deze opperbevelhebber der schijtkrachten wel in de juiste functie zit en of hij wel deze functie moet voortzetten. Ik lees dat opperbevelhebber der schijtkrachten meer van zulke situaties heeft door recente posts te lezen op feedbacks op moderatie binnen de Devschuur. Ik vind ook tevens dat de lijst der koningen sectie 1 - 10 van "het plaatsen van topics" tot aan "ja maar..." best wel lang is. Net zo lang als deze shitzooi wat ik allemaal heb getypt dus nu weet je een beetje hoe gebruikers zich voelen als Tweakers zo'n waslijst met regels voorschotelt voor een paar zinnen waarin staat "HELP ik heb hulp nodig". Ik vind de lijst erger dan de regels die je moet volgen om je scooter op facebook marktplaats te zetten dus hopelijk begrijpen jullie hoe veel tekst het is. Het is zo erg, dat de waslijst van mijn advocaat die in procedure is, korter is dan de lijst die jullie hanteren voor een paar zinnen "HELPik heb hulp nodig".

De lijst der koningen sectie 1 - 10 van "het plaatsen van een topic" tot aan "ja maar..." vraagt om problemen door dat de lijst veel te lang is en diep inhoudelijk gaat om kleine relevante dingen tijdens het maken van een "HELP ik heb hulp nodig". Hierdoor kunnen mods tot aan de bodem van de melkkan misbruik maken omdat je letterlijk een context uitstippelt en geen mogelijkheid bied voor een vrij verhaal. (Voorbeeld: Ik heb hulp nodig, dit is het probleem, kunnen jullie mij helpen?).

Om mijn verhaal kort te houden.

Wees kritisch naar @RobIII en het verhaal wat ik heb getypt.

en MAAK die waslijst korter.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Een persoon die de lijst der koningen sectie 1 - 10 van "het plaatsen van een topic" tot aan " ja maar..." nooit volledig en elke keer heeft gelezen maar het blijkbaar wel moet doen.

[Voor 17% gewijzigd door Crazywalker op 01-02-2019 22:30]

• .oisyn
  • Laatst online: 02:14

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Sorry maar als je hier alleen maar denigrerend het woordje "meneer" en vergelijkbare woordkeuzes gebruikt ga ik mijn tijd er niet eens aan verdoen. Ik wil er best kritisch naar kijken, maar ik verwacht daarbij wel enig fatsoen.

[Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2019 21:19]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Crazywalker
Ik heb precies getypt hoe ik mij voel, en hoe meneer naar mij toe heeft gereageerd. Dus als jij dit denigrerend vind/voelt dan zit je op de plek want zo voel ik mij ook hoe hij met mij heeft gepraat.

[Voor 11% gewijzigd door Crazywalker op 01-02-2019 21:27]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

En je denkt dat je daarmee dan dingen oplost? Ik denk nu gewoon: bekijk het maar lekker. Wat is je doel precies? Kom je gewoon even venten of verwacht nu serieus iets van ons?

Óf je vindt dat RobIII zich onfatsoenlijk gedraagt, en dan doe je het dus niet zelf (want het is onfatsoenlijk), óf je geeft effectief je fiat door het zelf ook te doen, maar dan is het ook gewoon klaar.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Crazywalker
Na ja de vraag is eigenlijk aan welke kant jij staat, je ziet dat een gebruiker die erg pist off is op een MOD en je ziet toch dat hij iets vervelends heeft ervaren. Je ziet dat hij het niet zo netjes heeft getypt maar je leest dat de MOD waarmee hij problemen heeft ook niet heeft gedragen wat praktisch erger is want hij opereert onder Tweakers..

Je kan een van de volgende stappen ondernemen.

1 FUCK die gebruiker
2 Ja de gebruiker heeft het probleem niet netjes vertaalt maar hoe de MOD met de gebruiker is om
gegaan is erger en de gebruiker heeft een probleem wat eigenlijk opgelost moet worden.
3 popcorn pakken en toe kijken.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

RayNbow

Kirika <3

@Crazywalker Je kunt ook de moeite die je in Crazywalker in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" gestoken hebt voortaan steken in het aanmaken van een topic? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Creepy

Creepy

Enige zelfreflectie hoort er ook bij natuurlijk. Wij moeten je serieus nemen, maar met je verhaal probeer je RobIII en andere mods belachelijk te maken. Dan verspeel je natuurlijk je kansen. Je bent er in het begin meerdere malen op gewezen dat je zelf wat onderzoek moet plegen voordat je een topic opent. Dat lijk je simpelweg maar te negeren en dan houdt de hulp hier ook vanzelf op. Je kan prima hier zelf wat aan doen, maar ipv daar naar te kijken ligt het blijkbaar aan RobIII dat je topics dicht gaan. Ik kan je verklappen dat er ook gebruikers zijn die zich storen aan je topics en dat is mede 1 van de redenen dat je topics dicht gaan. We vragen hier echt niet zo heel veel van je, maar het forum als helpdesk gebruiken is nu net iets dat niet de bedoeling hier is. Als je zoveel werk in een klaagpost hier kan maken, dan lijkt het me verstandig ook iets meer tijd in je topics te steken. Dan is de kans dat je topic op slot gaan een stuk kleiner ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Crazywalker Maar dat is dus het probleem, ik sta aan niemand's kant. En je houding hier nodigt niet bepaald uit om je serieus te nemen. Maar even los daarvan, ik kan werkelijk waar niet eens door je post heen komen omdat het vol staat met adjectieven. Wees gewoon concreet en to the point.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Crazywalker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:39:
Je kan een de volgende stappen ondernemen.

1 FUCK die gebruiker
2 Ja de gebruiker heeft het probleem niet netjes vertaalt maar hoe de MOD met de gebruiker is om
gegaan is erger en de gebruiker heeft een probleem wat eigenlijk opgelost moet worden.
3 popcorn pakken en toe kijken.
4 de gebruiker vragen om wat zelfreflectie toe te passen. ;)

Als je net zo veel tijd zou steken in je topics als in je post hier dan hadden we nu deze discussie niet. Ik heb verder ook niet heel veel zin om je te woord te staan na de manier waarop je hier over RobIII praat. We sluiten hier topics niet zomaar en als een slotje niet duidelijk is leggen we daar graag uit maar als je begint met "meneer" dit en "meneer" dat en 'm "oppercommandant van de schijtkrachten" noemt zie ik niet in waarom wij moeite zouden moeten doen om het jou beter naar de zin te maken.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Crazywalker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:22:
Ik heb precies getypt hoe ik mij voel, en hoe meneer naar mij toe heeft gereageerd.
Ik heb de reacties van "meneer" jegens jou eens door zitten pluizen, en wat je hier schrijft is gewoon pure kletspraat. Nergens is RobIII denigrerend naar je geweest. Misschien wel wat kortaf, maar dat is je eigen schuld, na de zoveelste keer maling te hebben aan de regels.

Wel zie ik een rode draad in je topics en je bericht hier. Ik weet niet wat het is - dat je gewoon een ietwat warrig persoon bent, of dat je jezelf heel grappig vindt hoe je je uitdrukt, maar het is denk ik belangrijk om te realiseren dat wij niet in je hoofd kunnen kijken. Het geven van context is enorm belangrijk bij het beschrijven van je probleem, en dat gaat bij jou dus mis. Je schrijft wat op en je lijkt te denken dat iedereen dan maar meteen door moet hebben waar je het überhaupt over hebt. Gezien de vele reacties die je erop krijgt lijkt de conclusie redelijk duidelijk: dat is dus niet zo.

Dat is dus ook de reden van die quickstart. Het is een hulpmiddel om die context te geven. Een hulpmiddel die jij compleet naast je neerlegt, maar dan wordt je dus niet begrepen en hebben je topics ook weinig nut. En worden ze - terecht - gesloten. Ik begrijp best dat dat voor jou frustrerend kan zijn, maar ik kan je verzekeren dat gewoon maar op dezelfde voet doorgaan de boel niet oplost.

[Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2019 22:07]

• Crazywalker
.oisyn schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:02:
[...]

Ik heb de reacties van "meneer" jegens jou eens door zitten pluizen, en wat je hier schrijft is gewoon pure kletspraat. Nergens is RobIII denigrerend naar je geweest. Misschien wel wat kortaf, maar dat is je eigen schuld, na de zoveelste keer maling te hebben aan de regels.
Ik vind dat van wel, maar je kijkt ook vanuit een oogpunt van een MOD en niet gebruiker want als het je was opgevallen had je ook gelezen dat hij (Prive chat) zich zeer lijpo had gedragen tijdens het gesprek.

Ik vond het zeer onvriendelijk en niet behulpzaam.

Ik hoop niet dat het (one for all all for one) reacties word want dan reageer ik gewoon niet meer. 8)7

Tevens heb ik wel reacties gelezen hier boven waar ik het inderdaad mee eens ben over het langere tijd steken in de topic, maar de lijst waar je aan moet houden is te lang vind ik.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Crazywalker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:08:
[...]

Ik vind dat van wel, maar je kijkt ook vanuit een oogpunt van een MOD en niet gebruiker want als het je was opgevallen had je ook gelezen dat hij (Prive chat) zich zeer lijpo had gedragen tijdens het gesprek.
Kijk, dat bedoel ik dus. Context. Hoe moet ik nu raden dat het ook over privéchats gaat? Wees gewoon duidelijk, dan hoeven we niet eerst 5 posts te verslinden om duidelijk te krijgen waar het over gaat. Je gedrag hier is echt enorm tekenend voor je algemene gedrag op het forum. Wat we met de quickstat dus proberen te voorkomen.

En "zeer lijpo", afgaand op je eerdere taalgebruik neem ik dat nu dus met een enorme korrel zout, want je hebt de neiging om enórm te overdrijven. Ik kan privéchats overigens niet inzien.
Tevens heb ik wel reacties gelezen hier boven waar ik het inderdaad mee eens ben over het langere tijd steken in de topic
Top d:)b
maar de lijst waar je aan moet houden is te lang vind ik.
Ik vind van niet, je bent zelf het levende bewijs van de noodzaak ervan :). Maar het gaat natuurlijk ook hand-in-hand he. Als je meer tijd besteed aan je topic om je probleem uit te leggen, dan wordt de quickstart vanzelf ook minder relevant. Het is primair een geheugensteun van de punten waar je aan moet denken als je een topic opent. En als jij er gewoon werk van maakt, dan gaan wij een topic ook niet zomaar sluiten omdat je misschien een paar puntjes uit de quickstart erin bent vergeten te verwerken. Bestaat je topicstart daarentegen uit 5 zinnen, tja, dan is het verwijzen naar de quickstart onvermijdelijk.

[Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2019 22:25]

• Crazywalker
*snip*

[Voor 99% gewijzigd door Creepy op 01-02-2019 22:40]

• Creepy

Creepy

Ik weet niet wat je probeerde te bereiken maar met bijna een 1 op 1 kopie van je eerste post in dit topic maak je het er echt niet beter op. Post of normaal, of simpelweg niet.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:10
Voor zover ik heb begrepen is dit hoe je een topic aanmaakt dat voldoet:

1. Probleem uitleggen
2. Zeggen wat je al hebt geprobeerd en waarom dat niet werkte
3. In het geval van een programmeervraag voeg je een klein stukje relevante code toe
4. Je wacht tot mensen je helpen

Alleen een vraag dumpen is niet genoeg, maar bovenstaande is een stuk simpeler dan jij het doet lijken. Wedden dat dit in nagenoeg alle gevallen prima is? Het enige wat je dan nog dient toe te passen is normaal fatsoen, waaronder het lezen van wat mensen opperen en het netjes reageren in enigszins leesbare taal. (Ook handig buiten dit forum, trouwens)

En tada, daar is je topic met hopelijk je antwoord. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

[Voor 68% gewijzigd door Merethil op 01-02-2019 22:42]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Crazywalker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:08:
want als het je was opgevallen had je ook gelezen dat hij (Prive chat) zich zeer lijpo had gedragen tijdens het gesprek.
Ik geef je bij deze toestemming de volledige DM openbaar te maken en screenshots of quotes te plaatsen d:)b

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022

BikkelZ

CMD+Z

boe2 in "Nieuwe API's voor Apple ontwikkelaars"

Gisteren zijn alle nieuwe API's vrijgegeven tijdens de WWDC en voor álle platforms is de hele architectuur omgegooid (van MVC naar MVVM/Reactive plus een compleet nieuwe UI API) nog los van de berg normale wijzigingen die voorbij komen op een WWDC.

Maar een topic daar over nutteloos?

Wellicht dat de mensen die wat minder in de materie zitten geen idee hebben waar het over gaat en dat ik een introductie had moeten typen waardoor niet-ingewijden het idee krijgen dat het een "big deal" is maar eigenlijk vind ik de nonchalance waarmee het wordt dichtgesmeten wel het gekste.

iOS developer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Er worden dagelijks van honderden platformen, API's, producten en whatnot updates uitgebracht. Moeten we voor elk van die dingen een apart topic openen?

Als je concrete programmeervragen hebt zijn die daarover (of over andere zaken uiteraard net zo goed) gaan dan zijn die natuurlijk van harte welkom, maar, nee, ik zie geen nut in je topic (en zeker niet met dergelijke, vrij karige, topicstart, wat je zelf ook al aangeeft). Maar laat ik 't even zo uitleggen: Hoeveel soortgelijke topics zie je in PRG?

(Overigens merk je aan de (enige) reactie ook dat andere bezoekers niet weten wat ze met je topic aanmoeten)

[Voor 11% gewijzigd door RobIII op 04-06-2019 13:43]

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RobIII schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:40:
[...]
Er worden dagelijks van honderden platformen, API's, producten en whatnot updates uitgebracht.
Dat kan best. Maar Apple heeft zeg gemiddeld een kwart van de markt van mobiele telefoons, smartwatches en PC's in handen en ze vervangen het NeXTStep / Interface Builder systeem dat al sinds 1986 gebruikt wordt compleet met iets nieuws: dat is wat anders dan dat PHP een minor version update.
[...]
Moeten we voor elk van die dingen een apart topic openen?
Kan me goed voorstellen dat als een grote speler als Microsoft of Google zoiets doet dat je dan ook een topic opent: "Het grote Flutter ervaringen topic" bijvoorbeeld.
[...]
Hoeveel soortgelijke topics zie je in PRG?
Ik zie in het Apple hardware bij iedere introductie van een nieuwe, nog niet eens leverbare apparatuur een "Ervaringen met XYZ" topic voorbij komen waarin iedereen enthousiast alle nieuwe mogelijkheden bespreekt zonder überhaupt de machine nog besteld te hebben.
[...]
(Overigens merk je aan de (enige) reactie ook dat andere bezoekers niet weten wat ze met je topic aanmoeten)
De reactie van iemand die waarschijnlijk niks met Apple heeft?

Maar OK als het hier alléén bedoeld is voor hele concrete vragen: prima.

iOS developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BikkelZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:52:
De reactie van iemand die waarschijnlijk niks met Apple heeft?
_O-

Ik zit tot aan m'n ellebogen bij Apple d'r in. Gisteren speciaal gaan zitten voor de WWDC en gekeken op m'n Apple TV. Ik heb (bijna) altijd (dag 1) de nieuwste iPhone (sinds de 3), we hebben 3 iPhones in ons huishouden, 2 Apple macbooks (air en pro), 3 iPads, een Apple TV, een Apple Watch en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb létterlijk een kast vol Apple verpakkingen :X Ik gebruik zelfs een Apple Magic Keyboard en Mouse op m'n Windows desktop PC :D Ik heb zelfs een maatwerk bureau laten bouwen voor op m'n werkkamer dat 'des Apples' moest zijn :o Dus, neuh, daar zit je er toch best wel een beetje langs ;)

Punt is dat je topic verder ook niet uitnodigde tot discussie of wat-dan-ook dus al was PRG een plek geweest voor dat soort dingen (en dat staat wmb zéker open ter discussie) dan nog had je topic te weinig voedingsbodem.

[Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-06-2019 14:03]

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RobIII schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:57:
[...]

_O-

Ik zit tot aan m'n ellebogen bij Apple d'r in. Gisteren speciaal gaan zitten voor de WWDC en gekeken op m'n Apple TV. Ik heb (bijna) altijd (dag 1) de nieuwste iPhone (sinds de 3), we hebben 3 iPhones in ons huishouden, 2 Apple macbooks (air en pro), 3 iPads, een Apple TV, een Apple Watch en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb létterlijk een kast vol Apple verpakkingen :X Dus, neuh, daar zit je er toch best wel een beetje langs ;)
Ik doelde op de reactie die boe2 gaf. Wat nogal een inhoudsloze trollreactie was op zichzelf maar dat mag gewoon hier zo lang het maar een reactie een kut topic is?

Maar je hebt het recht om je koninkrijkje te runnen zoals je zelf wilt. Als je het raar vindt dat ik stomverbaasd ben dat het geen topic waardig is kun je dat gewoon negeren.

iOS developer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BikkelZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:04:
Ik doelde op de reactie die boe2 gaf. Wat nogal een inhoudsloze trollreactie was op zichzelf maar dat mag gewoon hier zo lang het maar een reactie een kut topic is?
Niet dat 't je iets aan gaat maar ik heb boe2 er (al voordat je er over begon, 11:32 to be exact) op aangesproken. Ik zag alleen geen nut om z'n post nog leeg te halen/verwijderen omdat het topic toch op slot ging.

[Voor 13% gewijzigd door RobIII op 04-06-2019 14:07]

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Maar je hebt het recht om je koninkrijkje te runnen zoals je zelf wilt. Als je het raar vindt dat ik stomverbaasd ben dat het geen topic waardig is kun je dat gewoon negeren.
Ok, heb het even intern met de collega's besproken. Ik ben niet geheel duidelijk geweest (dat zie ik nu ook nu ik 't teruglees) maar om dan wat duidelijker te zijn: het is niet dat dergelijke topics helemaal niet de bedoeling zijn, maar niet op de manier waarop jij het deed. Zoals ik al aangaf: dat was gewoon te weinig voedingsbodem. Mijn excuus, dat is geheel mijn schuld en was niet zo bedoeld. Mea culpa.

Laten we dan afspreken dat je een nieuw topic start maar dan wel een met de insteek het uitnodigen tot discussie. En dus niet "Hee, d'r is wat nieuws!!11 <linkje> Vet!!!1" maar een degelijke topicstart. Is dat iets? ;)

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 04-06-2019 15:02]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik ga mijn best doen

iOS developer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:07
[...]

Volledig eens met BikkelZ in deze. Ondanks dat de TS misschien iets aan de karige kant was qua introductie, denk ik dat het topic wel degelijk bestaansrecht heeft. Om het op één hoop te gooien met 'andere honderden frameworks die dagelijks uitkomen' vind ik een bekrompen reactie en het is nu eenmaal een feit dat Apple mobile devices een groot deel van de markt heeft en daarmee een grote speler op gebied van developmenttools en api's.

De reactie van boe2 als voorbeeld geven dat mensen niet weten wat ze aanmoeten met dit topic vind ik lachwekkend, zeker aangezien je later zelfs aangeeft deze persoon er op te hebben aangesproken om troll-reacties liever achtwege te laten.

Kortom, ik vind het jammer dat men dit topic geen kans geeft en ik ben bovendien van mening dat door het m.i. veel te strenge moderatiebeleid hier in /14, zeker vergeleken met de apple subfora waar 'het nieuwe <insert product>' als paddestoelen uit de grond schieten, mede de oorzaak is dat er hier op programmeergebied weinig interessants meer te vinden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 14:25
RobIII schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Ok, heb het even intern met de collega's besproken. Ik ben niet geheel duidelijk geweest (dat zie ik nu ook nu ik 't teruglees) maar om dan wat duidelijker te zijn: het is niet dat dergelijke topics helemaal niet de bedoeling zijn, maar niet op de manier waarop jij het deed. Zoals ik al aangaf: dat was gewoon te weinig voedingsbodem. Mijn excuus, dat is geheel mijn schuld en was niet zo bedoeld. Mea culpa.

Laten we dan afspreken dat je een nieuw topic start maar dan wel een met de insteek het uitnodigen tot discussie. En dus niet "Hee, d'r is wat nieuws!!11 <linkje> Vet!!!1" maar een degelijke topicstart. Is dat iets? ;)
Tof dat je jezelf corrigeert.
Maar wel jammer dat je dat vervolgens direct volgen door een neerbuigende opmerking. De topicstart van @BikkelZ nodigde dan weliswaar niet echt uit tot een discussie, maar "Hee, d'r is wat nieuws!!11 <linkje> Vet!!!1" is wel het uiterste...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BertS schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:26:
Maar wel jammer dat je dat vervolgens direct volgen door een neerbuigende opmerking. De topicstart van @BikkelZ nodigde dan weliswaar niet echt uit tot een discussie, maar "Hee, d'r is wat nieuws!!11 <linkje> Vet!!!1" is wel het uiterste...
Oh, kom op, laten we nou niet op alle slakken zout gaan leggen. Ik 'parafraseer' alleen maar en daar was weinig neerbuigends mee bedoeld. @BikkelZ kan gewoon een nieuw topic openen. Klaar.
JeroenTheStig schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:25:
Kortom, ik vind het jammer dat men dit topic geen kans geeft
RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" gemist?

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 04-06-2019 15:28]

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

trollreactie = "reactie die ik niet leuk vind"?
Beweren dat mijn reactie is omdat ik niets met apple heb vind ik ook lachwekkend. Ik werk vooral met .net, maar als als er morgen een topic staat met "he jongens, nieuwe versie van .net framework is aangekondigd, en er zitten nieuwe features in" zonder enige toelichting kan je van mij dezelfde reactie verwachten.

Droeg een "ok" niets bij? Ok, schuldig. Maar jullie geven er VEEL te veel gewicht aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@boe2 ik heb niet echt het idee dat er veel gewicht aan je reactie gegeven wordt. Het was inderdaad een nogal zinloze reactie, daar heeft RobIII je even op geattendeerd en dat is het. Het lijkt nu alleen wat meer doordat het als randverschijnsel van het Apple topic behandeld wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik vind 't prima d:)b Eens zien of 't een leuke discussie oplevert.
Ik ben overigens even zo vrij geweest om "skip naar 't einde" te veranderen naar "skip naar 2:06:36"; dat is net wat precieser :P

Over mij

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 18:12
Volgend topic is gesloten Wanneer straalt een design vertrouwen uit
Met een verwijzing naar een stukje over moderatie in de devschuur waar het volgende achter staat:
“Wat vinden jullie van mijn site?
Als je eenmaal klaar bent met je website kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar zomaar een topic over maakt. In Graphics kun je hier onder bepaalde voorwaarden wél mee terecht. Lees daarvoor eerst onze Richtlijnen voor showcases en WiP's even door.

Zorg er ook voor dat je je site al in de bekendste browsers hebt bekeken, want het is niet de bedoeling dat je aan anderen gaat vragen hoe de site eruit ziet in een bepaalde browser. Je kan die prima even zelf doen door zelf de betreffende browser te installeren.”

De passasge waar de moderatie naar verwijst is niet echt van toepassing op dit topic.het betreft geen showcase maar meer een discussie over wanneer een design / website vertrouwen uitstraalt. Het zijn wel twee specifieke voorbeelden die worden aangehaald toch levert het topic een constructieve bijdrage op. En gaat het meer dan over het beoordelen van twee designs.
Zie posts van Rm-rf https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59886186
en calitomnication. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59885442
Over wanneer een website vertrouwen uitstraalt en wat een designer daar wel en niet aan kan doen.

Daarnaast staat er
“(..)zijn hier niet toegestaan (op deze manier). Sorry “
Op welke manier dan wel?

May Lyssa aid you

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Als je zélf de discussie een voedingsbodem geeft. En dus niet met "welke, A of B?" maar met de tekst-en-uitleg over waarom je A zus-en-zo hebt gekozen en idem voor B. Dan kun je in ieder geval nog een dicussie ergens over beginnen. Je topic is/was nu niet meer dan voorgenoemde "wa vinde gullie? A of B?" ;) De eerste drie alinea's zijn "fluff". Behalve dat je meer conversie wilt halen (wie wil dat nou niet) staat er niets relevants in behalve dat focuspunt 'vertrouwen' is. En dan volgen er 2 screenshots en klaar. We verwachten meer inzet hier op GoT (zie ook onze Quickstart).

[Voor 30% gewijzigd door RobIII op 02-09-2019 14:49]

Over mij

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:05
Dag allemaal,

Even wat achtergrond: zelf ben ik (deels) werkzaam in de onderzoekswereld (psychologie) en deels als organisatieadviseur. Een tijdje geleden heb ik besloten om mijn "Datascience" (ik blijf het een gekke term vinden, volgens mij gebruikt elke scientist data) skills op te vijzelen, zodat ik deze werelden nog beter samen kan brengen. Voor mijzelf zie ik dus vooral toepassingen op het gebied van zaken als HR analytics, en meer algemeen business intelligence. Het mooie is echter dat de technische skills voor veel inhoudsdomeinen hetzelfde zullen zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan R, Python, SQL en dat onderwerpen als wrangling, visualisatie etc. relevant zijn voor iedereen die op dit vlak bezig is.

Ik ben zelf verschillende cursussen aan het volgen en ben ook bezig met een aantal oefenprojecten (bijv. de brandende vraag: zijn Ajaxvoetballers echt mooi-weer-voetballers? op basis van data knmi en voetbalstatistieken) en loop tijdens die projecten regelmatig tegen vragen aan. De meeste antwoorden kan ik uiteindelijk wel vinden op Stackoverflow, maar zou het bijv. ook prettig vinden om wat meer globale feedback te krijgen (kan mijn code efficiënter, zijn er betere libraries etc.) en evt. samen te werken met anderen om van elkaar te kunnen leren (bijv via Github, al moet ik ook nog goed uitvogelen hoe dat werk zoals jullie ws wel kunnen zient). Ook ben ik er als docent in hart en nieren van overtuigd dat zelf feedback geven een zeer goede manier is om te leren, dus ik help ook graag andere vooruit met de beperkte kennis die ik heb.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die tegen dit soort vragen aanloopt, dus ik wilde even checken hoeveel animo er is voor een dergelijk topic, en of er mensen zijn die dit samen willen opzetten (Topicstart etc.). Dus in het kort, het gaat dan om een topic waarin we o.a.:

- Elkaar vragen kunnen stellen (keuze voor bepaalde technieken, statistische modellen etc.)
- Elkaar feedback kunnen geven op projecten
- Samen oefenprojecten kunnen oppakken
- interessante kennis en resources kunnen uitwisselen

Is hier animo voor?

psn: jagermeistertim

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
@TTHEEBO1: ik heb je topic even naar het feedbacktopic verplaatst omdat het hier wat beter op zijn plek is.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:05
NMe schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:39:
@TTHEEBO1: ik heb je topic even naar het feedbacktopic verplaatst omdat het hier wat beter op zijn plek is.
Thanks!

psn: jagermeistertim

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 01:30
<relaas>

Bij nader inzien weggehaald vanwege de energie die het allemaal kost.

[Voor 110% gewijzigd door Praetorian op 07-11-2019 23:39]

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Praetorian schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:22:
Zojuist heb ik een topic maar laten sluiten omdat RobIII het nodig vond het topic te doordrenken van procedure fouten. Procedureel heeft hij vast gelijk, technisch geen hol opgeschoten en dat in een devschuur met allemaal programmeurs... jammer hoor.
Ik kan me je frustratie wel een beetje begrijpen. Het valt mij ook op dat RobIII al snel met een wijzend vingertje klaar staat wanneer je niet de juiste procedure gevolgd hebt. Het zou hier geen overheid moeten zijn, waarbij je allerlei formulieren in moet vullen. Een beetje losser kan ook wel vind ik en dat is ook al veel verbeterd in de tijd dat ik hier kom.

Aan de andere kant moet je ook naar jezelf kijken en om eerlijk te zijn geef je maar weinig informatie. Je hoeft geen verslag te maken met wat je allemaal gedaan hebt, maar geef wel aan wat je gedaan hebt om het probleem op te lossen en waarom het daarmee niet lukt. Dat maakt het voor andere tweakers makkelijker om je te helpen.

Daarnaast heb je er weinig aan als iemand je een oplossing aanbiedt die je 1 op 1 kunt kopiëren. Dan heb je de volgende keer namelijk weer hetzelfde probleem en daar is tweakers volgens mij niet voor bedoeld. Je moet het zelf leren doen.

Als laatste vind ik de opmerking dat je voor scripts/code van derde maar bij de derde aan moet kloppen de reinste onzin. Als het om een product gaat kan ik me dat begrijpen, maar een stukje code dat op internet gevonden is zou in de devschuur gewoon bespreekbaar moeten zijn.
Praetorian schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:22:
<relaas>

Bij nader inzien weggehaald vanwege de energie die het allemaal kost.
Ik had al een heel verhaal getypt, maar kreeg even wat tussendoor. Ik laat het lekker staan. :P

[Voor 8% gewijzigd door Alain op 07-11-2019 23:57]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het was ook bespreekbaar, tot het moment dat alle respect de deur uit ging. ;)

Daarnaast: als Praetorian net zo veel moeite in zijn vraag had gestoken als in zijn klacht hier dan hadden we nu deze hele discussie niet gehad.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vind dat jullie nog mild zijn geweest. Hij dumpt wat code van een ander en verwacht dat wij zijn wensen gaan toevoegen. Ik lees geen enkele intentie om iets zelf te doen en juist om zelf doen draait het hier in de Devschuur. Zulke topics mogen van mij direct dicht.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik twijfel of het hier moet of in SM, maar aangezien het alleen PRG betreft, plaats ik het hier.

Kan iemand Advent of Code 2018 en Advent of Code 2019 toevoegen aan Topicreeks: Advent of Code 2016 en die laatste hernoemen naar "Advent of Code"?

Alvast bedankt :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Matis Done :)

[Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 30-11-2019 11:35]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Aangezien de meeste regulars hier wel meelezen: De bezem door de Devschuur

:*

• Matis

Matis

Rubber Rocket

NMe schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:47:

Goed voorstel / initiatief om PRG een beetje op de schop te gooien. Daarnaast wil ik je hartelijk danken voor je afgelopen jaren als MODdereter :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 23:23

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:47:

It's been an honour to serve you sir :D Of zoiets.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 11:23
Python voor school, hulp nodig met antwoord op de input

Dus.. huiswerk topics mogen toch wel?

(Even buiten het feit dat mijn bericht gemod is, daar ben ik het mee eens).

Maar de ene keer worden huiswerk topics gesloten, nu mag het weer wel... |:( Is hier misschien een kans om 1 lijn in te trekken?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@corset huiswerk topics worden in principe niet gesloten omdat het huiswerk topics zijn. We verwachten wel altijd wat eigen inzet, en in dit topic is daar dan ook nog een keer extra om gevraagd. Het is echter niet de bedoeling om topics te openen waar gevraagd wordt om huiswerk helemaal uit te kauwen. Maar hulp vragen is prima, daar leer je immers ook weer van.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 11:23
Woy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:45:
@corset huiswerk topics worden in principe niet gesloten omdat het huiswerk topics zijn. We verwachten wel altijd wat eigen inzet, en in dit topic is daar dan ook nog een keer extra om gevraagd. Het is echter niet de bedoeling om topics te openen waar gevraagd wordt om huiswerk helemaal uit te kauwen. Maar hulp vragen is prima, daar leer je immers ook weer van.
Ok thanks :) de OP leek vooral op de laatste, maar logisch antwoord!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Ik vraag me af of er een verdere reden is waarom GrooV in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬" aangepast is, naast wat er aangegeven wordt door de moderator. Als het punt in de discussie paste, is het naar mijn idee niet aan de moderator om op basis van zijn inzicht van het nut daarvan de inhoud te verwijderen, zelf niet als de poster aangeeft er zelf niet verder op in te willen gaan.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

dcm360 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:46:
naast wat er aangegeven wordt door de moderator.
Wat ik al zei, het was een rehash van punten die al besproken zijn. O.a. iets in de trant van "gaan we nu alles met 'master' verbieden". Sorry, dat is echt al lang de revu gepasseerd. Als je daar nu nog mee komt heb je de draad gewoon niet gelezen.

Dan wordt er nog een knuppel in het hoenderhok gegooid, om vervolgens af te sluiten met dat je je er niet in gaat mengen. Tja, doe dat dan ook niet. Als je een baude stelling poneert, moet je 'm ook kunnen verdedigen. Als iedereen gewoon maar even iets mag schreeuwen, ongeacht of dat eerder is gezegd, is het einde zoek. Dan ga je maar naar nujij.nl :)

[Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2020 14:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Tja, maar moet daarom maar de hele inhoud weg? Er zijn genoeg punten die de hele tijd herhaald worden in de discussie, naast dat mijn ervaring toch wel is dat mensen de discussie ondanks dat ze aangeven niet verder te gaan niet loslaten als ze een reactie krijgen (wat nu wel niet meer zal gebeuren).

Er is dus zoals je aangeeft geen verdere reden dan wat er al staat. Wat de situatie vreemder maakt is dat je zelf ook zeer actief betrokken bent bij de discussie, en voor mij nu lastig vast te stellen valt of er voldoende objectief naar gekeken is.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

dcm360 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:10:
en voor mij nu lastig vast te stellen valt of er voldoende objectief naar gekeken is.
Heb je reden om aan te nemen dat er nu niet objectief naar gekeken is? Serieuze vraag.

@Creepy @Janoz @RobIII @Woy @MueR voor zichtbaarheid.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het blijft natuurlijk een beetje subjectief, maar kan mij wel vinden in de edit van .oisyn. De kern van de reactie is en was dat hij de reactie te extreem vindt maar dat bedrijven moeten doen wat ze niet laten kunnen.

Met de manier waarop de reactie geplaatst was het een beetje een "I'm just going to leave this here", en daarna niet meer meedoen. Zeker met de gevoeligheid van het onderwerp is dan niet heel constructief voor de sfeer in het topic.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

.oisyn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Heb je reden om aan te nemen dat er nu niet objectief naar gekeken is? Serieuze vraag.

@Creepy @Janoz @RobIII @Woy @MueR voor zichtbaarheid.
Zoals gezegd, ben je zelf een actief deelnemer in de discussie, en vind ik de opgegeven reden tot zover aan de zwakke kant (waarbij ik geen kennis heb over wat de inhoud eerst was, overigens). Ik vind het dus lastig om te kunnen beoordelen of de aanpassing terecht is, vandaar dat ik het hier aankaart. Een beoordeling door een andere moderator zou ik daarom zeer waarderen.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@dcm360 Fair :). Ik had misschien ook beter een TR aan kunnen maken.

[Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2020 14:38]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 14:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zich heb je wel een punt. Voor de beeldvorming zou het inderdaad beter zijn geweest wanneer een andere moderator de aanpassing gedaan zou hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

@Janoz, @Woy, bedankt voor jullie reactie. Hoewel Janoz het niet letterlijk zegt, vat ik op dat volgens jullie inzicht de aanpassing gegrond is. Dat voor mij voldoende verduidelijking en is het plaatje voor mij voldoende compleet.

Hoewel ik moeilijk aan het beoordelingvermogen van @.oisyn kan twijfelen, is het inderdaad net de schijn die in deze situatie lastig uitpakt. Vandaar dat ik het op zijn plaats vond om de betreffende moderatie in dit topic aan te kaarten. Nogmaals bedankt voor de reacties, en succes met modereren verder :)

• Dayoek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
RobIII sluit topics snel af en niet op een vriendelijk manier.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Dayoek heb je een specifiek voorbeeld? Dat discussieert wat makkelijker.

• Dayoek
(gratis) app/website om te leren programmeren

'' Zullen we oude koeien in de sloot laten liggen? ''
Is niet echt vriendelijk.

https://www.udemy.com/course/the-complete-javascript-course
Wordt er benoemd, deze specifieke opleiding was is de topic nog niet benoemd.

gratis website nodig?
Deze zou ook anders gesloten kunnen worden.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dayoek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:33:
(gratis) app/website om te leren programmeren
Is het onvriendelijk dan :?
https://www.udemy.com/course/the-complete-javascript-course
Wordt er benoemd, deze specifieke opleiding was is de topic nog niet benoemd.
Die specifieke opleiding niet, maar udemy was wel al genoemd, evenals freecodecamp die ook aangehaald werd. Ik zie 't nut van linken naar de specifieke opleiding boven de eerdergenoemde 'globale' udemy tip niet, al helemaal niet omdat er niet specifiek naar JS gevraagd werd door TS.
Wat is hier mis mee? Er wordt aangegeven dat dat niet de bedoeling is, ondanks haar (aangenomen, waarschijnlijke) goede bedoelingen. Ik zie écht niet wat hier anders aan zou moeten. "Lieve-wieve Daphne_Puck, het spijt me ontzettend-de-pettend maar we hebben hier op T.net afgesproken dat we dit soort dingetjes liever niet zien en daardoor vind ik het super-puper vervelend maar ik moet toch echt je topic sluiten. Sorry, kusjes, RobIII :> Hier heb je een sticker van een eenhoorn met glitters om de pijn te verzachten. Sorry he?". Zoiets? :+

Over mij

• Dayoek
Ja, naar mijn mening is dit onvriendelijk.

Ik zie de nut er van wel. Het kan echt geen kwaad om een specifiek opleiding aan te raden. Misschien is de TS er wel in geinterreseerd dat hoef je niet voor hem te bepalen.
Wat is hier mis mee? Er wordt aangegeven dat dat niet de bedoeling is, ondanks haar (aangenomen, waarschijnlijke) goede bedoelingen. Ik zie écht niet wat hier anders aan zou moeten. "Lieve-wieve Daphne_Puck, het spijt me ontzettend-de-pettend maar we hebben hier op T.net afgesproken dat we dit soort dingetjes liever niet zien en daardoor vind ik het super-puper vervelend maar ik moet toch echt je topic sluiten. Sorry, kusjes, RobIII :> Hier heb je een sticker van een eenhoorn met glitters om de pijn te verzachten. Sorry he?". Zoiets? :+
Dit stuk tekst laat al zien watvoor persoon je bent.
Het hoeft natuurlijk niet op deze manier. Maar mischien een normale uitleg en toon, waarom en waar ze dan terecht kon, was beter geweest.

[Voor 20% gewijzigd door Dayoek op 15-01-2021 15:28]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dayoek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:26:
Ja, naar mijn mening is dit onvriendelijk.
[...]
Maar mischien een normale uitleg en toon
Ik gebruik een normale uitleg en toon :?
waarom en waar ze dan terecht kon
Er staan toch links in de sluitmessage? Daar heb je dan toch de waaroms? En waar ze terecht kan was al gezegd.

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 15-01-2021 15:29]

Over mij

• Creepy

Creepy

Ik denk dat jij het veel negatiever lezen dan dat het bedoeld is. En als Daphne ook denkt dat het onterecht is, dan kan ze dat ook zelf wel aangeven natuurlijk.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Dit stuk tekst laat al zien watvoor persoon je bent.
Het hoeft natuurlijk niet op deze manier. Maar mischien een normale uitleg en toon, waarom en waar ze dan terecht kon, was beter geweest.
Misschien kun je, in plaats van alleen commentaar te geven op alles, ook het goede voorbeeld geven hoe het dan wél moet in jouw ogen? :). Met alleen "het moet anders" komen we niet bijster ver.

[Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2021 15:46]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het kan echt geen kwaad om een specifiek opleiding aan te raden.
Dat kan het zeker wel. Lesmateriaal over front-end-technieken veroudert sneller dan zachte geitenkaas, en dat soort lijstjes-topics trekken "post hier je favoriete tutorials"-posts aan, waarbij de lezer niet weet in welke hoedanigheid de poster de link post. Is het aardig bedoeld (maar onbewust onbekwaam, is het eigenlijk een slechte tutorial?), of is het spam?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik zal ook eens wat feedback geven op de feedback in dit feedbacktopic. Het is tenslotte vrijdagmiddag.
Ik noem het creatief met uitdrukkingen. Niet heel succesvol, maar toch vooral creatief. Of is dat te onvriendelijk van mij om te zeggen?
RobIII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:15:
"Lieve-wieve Daphne_Puck, het spijt me ontzettend-de-pettend maar we hebben hier op T.net afgesproken dat we dit soort dingetjes liever niet zien en daardoor vind ik het super-puper vervelend maar ik moet toch echt je topic sluiten. Sorry, kusjes, RobIII :> Hier heb je een sticker van een eenhoorn met glitters om de pijn te verzachten. Sorry he?". Zoiets? :+
Aha dit is een gevalletje het ringetje van de deur kussen.

• Dayoek
In de feedback forum worden feedbacks blijkbaar niet serieus genomen en weg gebleeerd.

Succes ermee. Doe wat je wilt met de feedback. Ik heb andere dingen te doen en laat jullie lekker creatief wezen met gezegdes.

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Dayoek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:09:
Succes ermee. Doe wat je wilt met de feedback. Ik heb andere dingen te doen en laat jullie lekker creatief wezen met gezegdes.
Volgens mij zitten jullie allebei met veelste veel testeron in deze discussie. Probeer eerst elkaar maar eens te begrijpen ipv je gelijk te willen halen. Als jullie eruit komen krijgen jullie allebei een sticker van mij met daarop "Ik ben een winnaar!".
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee