Toon posts:

Wanneer straalt een design vertrouwen uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.038 views

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 11:54
Wij zitten midden in de redesign fase van onze website en een van de doelen is meer vertrouwen uitstralen e.g. ‘Wij zijn de partij met het meeste verstand van productroep x”. Met als doel conversieverhoging.

Nu verschillen de meningen een beetje over wanneer een website bovenstaand vertrouwen uitstraalt. Ik zou daarom kort willen toetsen of er een grondslag is om hier meer onderzoek naar te doen.

Hieronder volgen twee screenshots van twee bestaande website (namen / merken zijn zo veel mogelijk verwijderd.) Welke ontwerp straalt volgens jullie meer vertrouwen uit en waarom?

Ontwerp1:
https://i.imgur.com/E4cxWMG.png

Ontwerp2:
https://i.imgur.com/x4TQCeE.png

May Lyssa aid you

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:21
Vertrouwen vind ik moeilijk te beoordelen.
Beide zien er professioneel uit, en dat is al een basis.

Het grootste verschil is dat de eerste er veel meer cosy/cocooning uit ziet, en de tweede meer modern/eigentijds/trendy.

Vertrouwen win je vooral door snel te reageren op vragen, snel te verzenden, en te zorgen dat je problemen snel oplost op een klantvriendelijke manier.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg nooit vertrouwen van een plaatje. Vertrouwen komt als schildpad en gaat als een paard vind ik daar goed bij passen. De naam in de URL is wat dat betreft veel belangrijker dan het design.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Ik vind ontwerp 1 er minder schreeuwerig uitzien, wat daardoor meer vertrouwen geeft. Maar vertrouwen kan je meer aflezen van de recensies van bestaande klanten overal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11

CurlyMo

www.pilight.org

Ik associeer het geel groen van het tweede design meer als schreeuwerig en daardoor ook met goedkoop. Van die verkopers die werken voor bonussen.

Daarnaast zijn beide natuurlijk 13 in een dozijn meubelzaak designs dus je zal er niet snel de mist mee in gaan.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:17

Tens

My brain hurts

ik heb moeite om het design van stoelen aan vertrouwen te linken.
of gaat het om de looks van de pagina?

eigenlijk hetzelfde probleem.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:55
1 straalt geen verstand/vertrouwen uit bij mij.
2 nog minder.
Waarom reageer ik dan, als je uit deze 2 moet kiezen wordt het 1.

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38
Ontwerp 1 lijkt een beetje op Wehkamp wat wel enigzins vertrouwen geeft, puur op assosciatie.
Ontwerp 2 lijkt op keukenconcurrent wat voor mij vooral een lage prijs aanduidt.

Excuus als dit wat bot is, ik probeer alleen te verwoorden hoe het op mij overkomt...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
De eerste, omdat het fonQ is.

Ik vind fonQ in ieder geval een fijne website om te gebruiken en die tweede ziet er minder gelikt uit (gedateerd). Bovendien doen die kleuren direct al pijn aan mijn ogen.

[Voor 88% gewijzigd door NotSoSteady op 02-09-2019 12:14]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:24
Vertrouwen win je niet op basis van hoe een website eruit ziet, als deze er ook maar een klein beetje modern eruit ziet is het voor de bezoeker vaak prima. Vertrouwen win je op basis van reviews, goede service, etc.

Nu ik dat gezegd heb: Vind optie 1 er een stuk minder 'strak' uitzien, dat past naar mijn mening beter bij het type website.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Yucon

*broem*

Jns1986 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:09:
Ontwerp 1 lijkt een beetje op Wehkamp wat wel enigzins vertrouwen geeft, puur op assosciatie.
Ontwerp 2 lijkt op keukenconcurrent wat voor mij vooral een lage prijs aanduidt.
Vind ik ook. Al denk ik dat de impact van design op kennis van zaken ook weer niet overschat moet worden. Je zit vooral met een minimumgrens waar je niet onder moet vallen. En als je daar boven uitkomt gaat het meer om de content dan om de looks.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:10
Ik kan je dit boek aanraden https://refactoringui.com/book/ kost wel 79$. Maar staat wel veel informatie in waaronder ook welk font, kleuren en vormen je kan gebruiken om bijvoorbeeld professioneel of speels over te komen.

const { signature } = await fetchProfile()

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 09:59

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Beide designs zien Terwel prima uit, al denk ik dat je de verkeerde vraag stelt. De vraag die jij je met deze 2 compleet verschillende designs moet stellen is in mijn ogen; welke doelgroep willen we aanspreken.

Afbeelding 1; qua kleurstelling en overzicht straalt de site meer exclusivitei & rustt uit. Zal vooral in de smaak bij het Wehkmap publiek (vergelijking is al eens eerder gemaakt)

Afbeelding 2; krijg hier meer een Karwei, Gamme, Obi gevoel bij. Geen exclusieve merken en vooral dezelfde producten die bij iedere willekeurige bouwmarkt in de schappen liggen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:34
Die "plakplaatjes" met termen als "mega actie!" associeer ik al snel met dozenschuivers.
Eigenlijk het tegengestelde van 'wij hebben er veel verstand van'

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

2020Media schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:50:
Wij zitten midden in de redesign fase van onze website en een van de doelen is meer vertrouwen uitstralen e.g. ‘Wij zijn de partij met het meeste verstand van productroep x”. Met als doel conversieverhoging.
volgens mij is het onzin dat van enkel een visueel design te gaan verwachten....

‘Wij zijn de partij met het meeste verstand van productroep x”
is al een stelling die per definitie waar of onwaar kan zijn...

is het niet zo, kan een vormgever daar verder niks aan veranderen...
als het verder wel klopt, is het vooral iets wat je als verkoper moet communiceren in de wijze waarop je je product aan de man brengt, doordat je ook die informatie aanbied, aansprekbaar bent ...

dat betekent al dat je bv de structuur van informatie-aanbod in vrage moet stelen, niet per definitie een vaststaande cliche-achtige portal-pagina weergeven en denken dat de toegepaste kleuren en of bepaalde icoontjes opeens het vertrouwen scheppen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

2020Media schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:50:
Welke ontwerp straalt volgens jullie meer vertrouwen uit en waarom?
Wat vinden jullie van mijn site? (of een 'verkapte enquête') zijn hier niet toegestaan (op deze manier). Sorry :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee