Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 114.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:25

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Goed, je hebt dit topic geopend, dus er is een grote kans dat je ergens mee zit. Begrijp je niet waarom we je topic dicht hebben gedaan of je post hebben gewijzigd? Is een topic dat je in de gaten hield omdat het interessant was onverhoopt toch op slot gegaan? Vind je ons moderatiebeleid te streng of zijn we juist mietjes die elke confrontatie uit de weg gaan? Of wil je gewoon zeggen dat je ons stom/lief* vindt? Dan zit je hier goed. ;)

* Doorhalen wat niet van toepassing is. :P

Uiteraard zijn er wel een paar regeltjes om te zorgen dat we het plezierig houden:
  • Niet schelden of trollen; noch naar crewleden, noch naar users. We staan open voor kritiek, niet voor scheldpartijen.
  • Beargumenteer je eventuele kritieken. Als je bijvoorbeeld klachten hebt over een slotje, geef dan aan waarom ons sluitbericht niet helemaal klopt.
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic. Als uit de discussie hier blijkt dat je topic weer open zou kunnen, dan gaat het vanzelf wel weer open. :)
Je mag natuurlijk ook commentaar geven op moderaties die niet direct op jou gericht zijn maar die je wel storen. :)

Dit topic is bedoeld voor commentaar op alle modacties in de gehele Devschuur, dus voor de fora Webdesign, Markup & Clientside Scripting, Graphics, Programming, Software Engineering & Architecture en Development Tools & Environments. Hoe je commentaar geeft op moderatie in andere subfora moet je overleggen met de plaatselijke crew aldaar. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ah, je hebt het over die tabel. :+ Ik dacht dat het over de eerste ging, sorry. :) Ik zal het zometeen even aanpassen.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
whoami schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:37:
Ik heb me nog nooit aan een TR ge-ergerd ofzo, of iemand als een zeikerd aanschouwd omdat hij veel TR's doet. Liever teveel dan te weinig eik.
Ik heb me wel eens aan TR's geërgerd, maar ik kan niet zeggen dat dat recentelijk nog is voorgekomen. Het kwam in dat geval dan ook door een user die vrij arrogant deed en allerlei onterechte reports deed, terwijl zijn eigen topics ook niet geweldig waren. :P

Hoe dan ook, er wordt prima gereport in de Devschuur voor zover ik kan zien. Af en toe besluiten we inderdaad niet direct te modereren op basis van een TR, maar we lezen hem zeker en gebruiken die TR sowieso als herinnering om het topic wat beter in de gaten te houden. :)

Ga er overigens sowieso maar vanuit dat je TR's gewaardeerd worden wanneer je geen PM krijgt die het tegendeel beweert. We krijgen teveel TR's om ze allemaal te beantwoorden (zie ook de talloze discussies die daarover gevoerd zijn in LA), maar als uit een TR een foute opvatting van de policy naar voren komt, dan sturen we op basis daarvan altijd wel even een PM om de zaak een beetje uit te leggen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Mexxwelll schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:09:
Mijn topic word gesloten omdat ik geen basis kennis heb, wat ik degelijk wel heb.. maar goed zal het met meer geklooi ook wel redden, toch wil ik het even melden..

als volgt..

[...]

1. Welk goed boek? zijn genoeg boeken maar welke zijn goed.
Kijk bijvoorbeeld eens in [Alg] Centraal boekentopic - part II. Daarnaast zijn de boeken van O'Reilly ook erg goed, maar meestal beter geschikt als naslagwerk dan leerboek.
quote:
2. Welk tutorial? idem als het boek..
Nou, de meest logische tutorial om mee te beginnen is uiteraard deze en eventueel zou je nog kunnen kijken naar deze, en samen zijn dat de eerste hits als je gaat zoeken bij google naar 'php tutorial'. ;)
quote:
3. heb degelijk wel gezocht, anders had ik deze hele code nooit in elkaar gekregen..
Ik probeerde ook niet te zeggen dat je totaal niet gezocht hebt, al begrijp ik wel dat dat zo overkwam. Ik probeerde wel aan te geven dat het feit dat je de basis niet geheel onder de knie hebt betekent dat je iets meer tijd zal moeten steken in het doorlezen van informatieve bronnen voordat je hier om hulp kan komen vragen, domweg omdat we hier op GoT een bepaalde basiskennis als bekend achten. :)
quote:
4. absolute kennis? omdat ik boelaan niet ken, ken ik de hele basis niet?
Ik zeg niet dat je de basis absoluut niet kent, ik zeg dat je de absolute basis niet kent, en dat zijn twee verschillende dingen. :P Je zou er sowieso goed aan doen ook dit eens door te lezen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
RM-rf schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:40:
k hoop dat NMe niet boos op me wordt als ik je toch ook in het feedback-topic eventjes behulpzaam probeer te zijn mbt tot je gesloten topic ;):
Zolang er geen inhoudelijke discussie uit voort komt waarin in feite het topic gewoon hier voortgezet wordt vind ik het best. Het is in elk geval niet de bedoeling om hier een complete inhoudelijke discussie te gaan voeren, want daar is dit topic gewoon niet voor bedoeld en dan had ik het topic ook net zo goed niet kunnen sluiten. :)
quote:
volgens mij ligt de fout dowmeg aan een verkeerd stukje HTML die je PHP uitspuugde:
code:
1
<form action="" method="post">

zorgt ervoor dat je FORM submit naar de root van je website, veelal de 'index.html' pagina ...

ik neem echter aan dat je je formulier wil submitten naar een PHP-pagina, maar daar dus:
code:
1
<form action="index.php" method="post">

van, tenminste, als de pagina waarnaa je wilt submitten ook 'index.php heet
index.php staat meestal als indexpagina opgegeven in de webserverconfig en zou dus net als index.html aangeroepen moeten worden. Hoewel het altijd netter is om gewoon een doel op te geven zal het hier waarschijnlijk niet veel uitmaken. :) Tot zover mijn inhoudelijke mening erover en wat mij betreft ook de laatste inhoudelijke post hierover in dit topic. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Omdat je niet aangeeft waar je op gezocht hebt en wat je verder nog meer gedaan hebt om tot een oplossing te komen. Dat staat toch ook in de quickstart, inclusief de reden waarom we dat van een topicstart vereisen? :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nee, de bedoeling is dat je erbij zet wáár je op gezocht hebt en wat je nog meer hebt gedaan om tot een oplossing te komen. Je topic kwam nu over alsof je een probleem tegenkwam en daarom maar "even snel" een topic opende. Om te voorkomen dat het forum wordt ondergesneeuwd door vragen die met een beetje moeite zelf ook op te lossen zijn vereisen we van een topicstart dat er informatie in staat over je zoekproces. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat betreft het (tijdelijk?) dichtgooien van MySQL-topics zonder versienummer: daar zie ik niet echt brood in. Vragen naar meer info kan ook altijd nog als het topic open is, en dat komt nét even iets socialer over. Zeker op die doelgroep die zo'n versienummer zou vergeten: onervaren posters oftewel nieuwe gebruikers. :P
quote:
TRRoads schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:14:
@RobIII:

Ik snap het niet helemaal, jullie vragen om feedback, geef ik een tip is het weer niet goed...
Het is wel goed hoor, tips worden altijd gewaardeerd. :*

In de eerste plaats moedig ik mensen altijd aan om in elk geval mijn posts te lezen als iedere andere post. Ik ben in de eerste plaats gewoon een gebruiker zolang ik niet daadwerkelijk een topic sluit of een gebruiker bijstuur. Natuurlijk is het naïef om te denken dat mijn posts niet extra serieus genomen worden, en daarom neem ik ook meestal een passage in mijn posts op om aan te geven dat iets subjectief is, of als ik iets niet zeker weet. Door me iets kwetsbaarder op te stellen hoop ik toch een beetje fatsoenlijk mee te kunnen discussiëren. :)

Voor zover ik weet pakken de meeste crewleden dit overigens ook op deze manier aan, en dan niet eens alleen in de Devschuur. Het is natuurlijk wel iets dat nogal lastig kan zijn om altijd maar te doen, dus je kan je misschien voorstellen dat het er wel eens bij inschiet. We zullen in elk geval altijd zoveel mogelijk proberen dat te voorkomen. :)
quote:
RobIII schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:18:
edit:

Oh, ik krijg zojuist op m'n dak van andere mods. Het correcte antwoord had natuurlijk moeten zijn: Wij hebben altijd gelijk, wij weten het altijd beter en als je daar niet mee kunt leven, tough >:)

:+ :>
offtopic:
zeef will be proud. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We missen drm inderdaad heel erg. >:)

:+

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We zijn de afgelopen week ook een klein beetje ondermand geweest, ikzelf ben vanwege carnaval (Limburger he? :P) een paar dagen niet online geweest, en met een moderator die een weekend weg was en een moderator die tot komende zondag op vakantie is blijven er dan weinig mensen over voor de discussie over de contest. :P

Vanavond laat heb ik als het goed is wat tijd, en dan kan ik me er ook nog even op storten. Met wat geluk komt de contest er voor het eind van het weekend, maar ook ik beloof niks. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
pim schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:39:
Ik heb geen toegang tot de huiskamer.. Wel eens gevraagd en niet gekregen.. Ik denk dat andere fora, zoals CGtalk, zo'n topic wél kunnen waarderen. Dus vanaf nu zal ik GoT niet meer lastig vallen.
Als je liever op zo'n manier wil reageren en wegblijven in plaats van domweg nog een keer HK-toegang aanvragen (wat gewoon mag/kan), dan moet je dat zelf weten. We bieden hier op GoT net zoveel plaats voor je topic, alleen niet in het publieke forum. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Met Rob en Janoz. Zolang het op een nette en vooral educatieve manier gebracht wordt vind ik dat het wijzen op "offtopic problemen" best moet kunnen. Niemand is perfect, en als niemand je op je fouten wijst, kun je het ook nooit leren. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als die beargumentatie ook terug te vinden is in die FAQ. Zeggen dat iets brak is kan iedereen, maar als je dat niet beargumenteert is de stelling minstens net zo brak. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik wil het best iets nuanceren, maar ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit als je MySQL brak noemt omdat het geen afdoende foutcontrole heeft.

Ik zal er zaterdag eens naar kijken, denk ik. Ik had toch nog een andere FAQ-update op de plank liggen. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
.oisyn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:40:
Ik ben het overigens op zich wel eens met Confusion, maar je moet er wel bij bedenken dat MySQL niet zomaar just another DMBS is - het is een hele populaire en wordt bijna door iedereen gebruikt die dat stukje FAQ leest. Ik vind het dus niet zo heel vreemd dat MySQL in die situatie speciale aandacht krijgt.
Dat is eigenlijk ook hoe ik erover denk. Vandaar ook dat ik zei dat ik wel het een en ander wil gaan nuanceren, maar ik wil de boodschap wel nog steeds laten overkomen dat MySQL niet heilig is, ondanks dat het op het web zo'n beetje de meest gebruikte speler is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Overigens is het plaatsen van je gehele code niet per se verboden; in overleg met een moderator is het mogelijk dat je toestemming krijgt om, ondanks de regels, toch een topic te posten met je gehele code erin. Dat is uiteraard bij hoge uitzondering en je zal eerder "nee" dan "ja" te horen krijgen, maar de optie staat dus in elk geval open als je compleet vast zit en niet weet hoe je je probleem kan reduceren tot een paar regels code. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
whoami schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:
Behalve misschien in de Quickstart / policy opnemen dat het reageren op een topic als de oplossing gevonden / aangereikt werd, toch wel een elementaire vorm van beleefdheid is.
Dat staat er toch ook al in? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het algemeen beleid #haalweg

Hij zegt het misschien wat bot, maar je kan je misschien voorstellen dat het vervelend is als veel mensen op die manier maar raak posten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De contest noemen is wat lastiger aangezien die sneller loopt. Een direct linkje doe ik dus liever niet, maar ik kan erin zetten dat er ook meestal een contest loopt. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sowieso zijn gesloten vragen niet echt topicstartvriendelijk. Als het antwoord op een vraag volgens jou alleen "ja" of "nee" kan zijn, dan is het 9 van de 10 keer iets wat je makkelijk zelf uit kan zoeken. Als je wil weten hoe je iets moet doen, dan is daar al veel meer discussie over mogelijk en is het een topic waardig op een discussieforum. ;)

Overigens denk ik sowieso dat je meer naar het "hoe" op zoek bent/was dan naar het "of". En dan zul je toch écht tot in de puntjes uit moeten leggen wat je precies wil weten, want anders duurt het zoals whoami al zegt wel een paar dagen en een hele lading replies en bijbehorende frustratie voor we je enigszins verder kunnen helpen. En dat is dus niet de bedoeling hier. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als je technische problemen hebt met je account kun je die oplossen zoals ik ook al in dat topic zei. ;) We willen gewoon weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Verder was dat ook niet de enige reden voor het slotje; als je de rest van de sluitmessage van Creepy had gelezen, dan had je tweede topic niet ook op slot gezeten nu. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb het even doorgestreept. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het lijkt mij inderdaad ook wel gewoon een valide topic. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als je een "lui persoon" (for lack of a better word) beloont door niet alleen zijn topic open te laten maar ook nog zijn vraag, die niet van eigen inzet getuigt, te beantwoorden, dan blijft diegene terugkomen met simpele vragen zonder eerst moeite te doen. Hier krijgt hij dan immers snel antwoord. Om het algemene niveau tóch wat hoger te houden en het zo leuk te houden voor zowel beginners als gevorderden hebben we die strakke regels. Zoals de heren hierboven al beschreven hebben betekent dat niét dat je geen beginnersvragen mag stellen, maar enkel dat je éérst zelf een oplossing probeert te vinden en dán pas een topic opent. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Meestal als je helemaal geen reactie krijgt is de vraag wel goed (anders had je immers talloze reacties gekregen met de vraag om meer info :P) maar weet domweg niemand die het leest het goede antwoord. Daarnaast is het zo dat een topic na 24 uur "uit het zicht verdwijnt"; als je wil dat het opnieuw onder de aandacht komt mag je het topic na 24 uur zonder reacties omhoog schoppen door een nieuwe reactie te plaatsen.

Of je vraagstelling helemaal in orde is kan ik je als Flash-leek niet vertellen, maar zo op het eerste gezicht lijkt er niets mis met je topic. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je post een lap code, zegt "dit doet 'ie en dat moet 'ie doen" en vervolgens verwacht je dat wij je de fout aanwijzen. In mijn boekje is dat gewoon zelf leren debuggen, en als dat niet zo is, dan kun je op zijn minst je probleem wat meer omschrijven zodat wij ook weten waar het over gaat. Niemand gaat je code doorlezen zonder eerst te weten wat het ongeveer moet doen. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
tie-rep schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:54:
Het valt me op dat, de laatste weken, heel veel in /13 door RobIII als 'google probleem' afgedaan wordt.
Dit vind ik zeer vervelend.

Als je een community in ere wilt houden, dan moet je niet iedere mogelijkheid tot een ontdekking van nieuwe resources of nieuwe mogelijkheden, om zeep helpen.

Dus kan er iets milder afgekapt worden?
Als een topicstarter zelf geen moeite doet, dan doen wij dat in principe ook niet. Mocht een topic om die reden afgekapt zijn, dan komt dat misschien lullig over voor de topicstarter, maar dan is het meestal wel terecht. Net als de rest hierboven ben ik dus wel benieuwd naar welke topic(s) volgens jou dan niet dicht hadden gemoeten. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb even een nieuwe alias gemaakt in DTE. :)

@basvd: als je je aan de daar geldende policy weet te houden, dan hoort je topic in Client Software Algemeen. Let wel: dat vergt dus inderdaad wel iets meer werk voor de startpost, want het verstrekken van weinig info wordt op GoT zelden beloond. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoewel ik je standpunt snap moet je ook dat van ons begrijpen: wij doen de moeite om jou te helpen, maar dan willen we ook graag dat een uiteindelijke oplossing ook toegankelijk is voor anderen die eenzelfde probleem hebben. De searchfunctie van dit forum is een van de belangrijkste bronnen van informatie voor veel Nederlandse ICT-ers, en als die "vervuild" wordt met topics die alleen problemen bevatten maar geen oplossingen, dan schiet niemand daar wat mee op. ;)

Ik heb in elk geval een linkje naar deze post van je onder het sluitbericht gezet. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Los daarvan verbeter ik wel even je topictitel voor de vindbaarheid in onze search. Let je hier zelf ook even op de volgende keer? :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het afdwingen van zo'n prefix lukt bij nieuwe gebruikers al amper; een postfix erbij maakt het naleven van topicnamingconventies alleen maar lastiger. :+ De tag ervoor zetten of weglaten zou sowieso ook gewoon kunnen, lijkt me? :)

offtopic:
MSalters: vanwaar ineens die enter-fetish? :P Harde regeleindes zijn zó Web 1.0. :+

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ook topics over cursussen heb ik (het afgelopen jaar alleen al) al een aantal keer gezien. Twee van de meer recente topics: [Alg] Centraal opleidingen topic en Leren Programmeren. Als je een discussie wil houden over cursussen zou je één van die topics kunnen schoppen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
bart0l0meus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:35:
dit heeft geen zin, dat wat jullie doen is precies wat ik al zei.
jullie denken allemaal dat ik het probleem zo hier op t forum gooi maar daar is van te voren toch al heel wat zoek werk bij vooraf gegaan.
Dat is gewoonweg niet in je topics terug te zien. Je stelt vragen die zó basaal zijn, en zó simpel op te lossen, dat je niet echt de indruk wekt veel gezocht te hebben. Dingen zoals, bijvoorbeeld, het verschil tussen een . en een -> worden in elke basishandleiding wel uitgelegd; het feit dat jij het verschil niet snapt betekent om te beginnen dat je er nog geen boek over open hebt gehad, en verder dat je niet eens weet wanneer je wel en niet met een pointer te maken hebt. En het spijt me heel erg, maar dát mag je inderdaad zelf uitzoeken, dat ga je namelijk niet leren op een forum, maar uit een boek. :)
quote:
Voor programmeer vragen stap ik over op een ander forum waar ze beginners wel willen helpen.
Dit is altijd zo'n gechargeerde opmerking. Als jij denkt op een ander forum wel beloond te worden voor het geven van weinig info of het tonen van "luiheid" (let op de aanhalingstekens), dan moet je vooral je geluk elders beproeven. Of je zou gewoon netjes onze quickstart een keer kunnen doorlezen/naleven en geholpen kunnen worden op het programmeerforum van de grootste IT-site van de Benelux. Your call. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Tegen groepsprojecten en dergelijke topics zeggen we eigenlijk nooit nee, maar het moet inderdaad wel van tevoren gevraagd worden om te voorkomen dat iemand het forum misbruikt als gratis dev/drawvolk. ;) Voor dit specifieke topic speelde ook nog eens mee dat de daadwerkelijke opdracht niets met communitygevoel te maken heeft; het speelt immers op een andere site, met nog duizenden andere mensen die je nooit zal spreken. Als een vergelijkbaar initiatief alleen GoT-ers nodig had gehad, dan was het al een stuk aantrekkelijker geweest. :)

De regel voor dergelijke topics is eigenlijk al sinds ze toegestaan worden zo dat ze altijd toegestaan worden, tenzij we een reden zien om ze niet toe te laten.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
FYI: er is een PM aan vooraf gegaan en daarna één modbreak van whoami. Als Silentuz in "[JAVA] Mysql error loading" verder niet offtopic gereageerd had, was het daar waarschijnlijk bij gebleven. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
.oisyn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:37:
In spreektaal hou ik zelfs limbo's als -NMe- en RobIII wel uit ;)
Hee! :(

:P
quote:
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:50:
De comminucatie die eraan vooraf is gegaan heb ik geen inzicht in (hoeft ook helemaal niet), maar ga dan ook niet opmerkingen over school en publique zitten maken, niemand (buiten Snake) weet namelijk waar het over gaat of wat de voorgeschiedenis is.
Daar hebben we het inderdaad over gehad en we zullen daarop letten. :)

NMe wijzigde deze reactie 25-06-2008 11:55 (53%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat verwacht je nou van je post hier in dit topic? Hier verder discussiëren omdat je topic dicht is is in elk geval niet de bedoeling. ;)

Om daar toch inhoudelijk op te reageren: foreach($_POST). Zoek op wat foreach doet, en wat er in $_POST staat. Daarna kom je er wel uit. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bovendien: je hebt al gevonden dat IE het niet goed doet/kan. Elke oplossing die er verder is, zal een workaround zijn. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Dekaasboer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:22:
@ -nme-

Ik zag dat je mij gequote had in mijn topic dat op slot zat. Ik volg het niet helemaal meer? Heb je dat alleen even neergezet om aan te geven dat het opgelost is of mag ik ook nog de daarwerkelijke code posten?
Als je me even dat stukje code stuurt of hier in dit topic post dan zorg ik wel dat het terecht komt in je topic. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
.nl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:52:
Vind het jammer maar got is niet wat het geweest is, eerder kon je nog wat handvaten krijgen de juiste richting heen maar ik heb het idee dat mods/admins etc zich nu laten gelden in alle afhankelijkheid van geldingsdrang. Was eens een leuk forum waar mensen vragen mochten stellen, tegenwoordig krijg je alleen maar commentaar op hoe je de vraag stelt, waar je hem stelt etc ipv over de echte vraag in te gaan.
Ik ga even op dit stukje in, aangezien ik dit niet helemaal eerlijk vind. :)

In den beginne kon je op GoT veel maken. Tot 2001/2002 kon je al je vragen wel kwijt. Daarna heeft men geprobeerd het niveau wat op te krikken; vooral hier in de Devschuur hadden users wat te "lijden" onder het beleid. Tegenwoordig is dat juist versoepeld: zodra je als topicstarter laat zien dat je zelf in elk geval ook moeite in het oplossen van je probleem steekt en hebt gestoken, dan blijft zo'n topic in het algemeen gewoon open.

Wat je andere puntje betreft: moderators zijn precies dat: moderators. Het is leuk als een moderator wat kennis heeft over hetgeen in een bepaald topic besproken wordt, maar ook een moderator weet niet alles. Wanneer ik een modactie doe in een topic waar ik wat vanaf weet, dan ga ik altijd ook op op vraag in. Heb ik verder niks toe te voegen, dan hou ik het bij die modactie, zonder verder wat te zeggen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ja joh, we gaan alle berichten die niet direct het probleem oplossen verwijderen. :D Ten eerste staat dat open voor interpretatie, ten tweede gaan mensen dan maar niets meer posten als ze het niet zeker weten ondanks dat het misschien we een goede oplossing was, puur omdat de post wel eens verwijderd zou kunnen worden.

Als je iets zoekt, geef dan gewoon in de search aan dat je zoekt naar topics zonder slotje en sorteer ze op datum. Het meest recente topic zonder slotje zal 9 van de 10 keer het antwoord wel hebben. ;) En als je het dan nog niet kunt vinden dan is er ruimte genoeg om toch nog een topic te openen volgens de quickstart. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:58:
Onzin berichten en een interessante (maar voor de TS offtopic) discussies zijn toch echt twee totaal verschillende zaken. Dat jij die twee gelijk stelt is wat mij betreft onzinnig. Die (voor jouw blijkbaar offtopic) reacties zijn toch echt goed bedoelde adviezen.
Zo zijn er zelfs "offtopic discussies" geweest in het verleden die de ontopic discussie geheel overbodig maakten. Sommige problemen zijn direct afhankelijk van een bepaalde (slechte) werkwijze. Commentaar op die werkwijze die een verandering teweegbrengt resulteert er nog wel eens in dat het hele probleem weg is. ;)

Ik geef zelf meestal antwoord op de vraag die de topicstarter zou moeten stellen, niet per se of alleen maar op de vraag die daadwerkelijk gesteld wordt. Daar help je een topicstarter uiteindelijk meer mee dan klakkeloos een oplossing te geven voor een probleem dat er niet hoeft te zijn. :)

Overigens reageer ik hier in zijn algemeenheid en niet op jouw specifieke situatie, dat heeft Creepy hierboven al gedaan. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
pedorus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:12:
Ironie, altijd leuk, altijd uitkijken :) (Vooral 'goede' ervaringen mee per email.)
Vandaar de smiley. :P
quote:
offtopic:
Eigenlijk haat ik replies in dit topic, die 5 keer terugkomen bij Active topics. Gelieve hier niet meer te replyen :+
offtopic:
Ik heb al eens gevraagd om de aliassen gewoon niet te laten zien in de AT, maar daar was crisp het geloof ik niet mee eens. :+

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We kunnen er voor de volgende keer altijd op letten, maar voor nu laten we het maar zo. Er staan linkjes naar het volgende/vorige topic in de topics waar dat respectievelijk nodig is, dus that'll have to do for now. :Y)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
RobIII schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:55:
[...]

En waarom zou een modje dat wel mogen dan volgens jou :? Ik vind het nogal een insinuatie die je maakt... En waar lees je in de policy dat in strijd met de policy zouden zijn?
Psst, hij bedoelt dat juist een modje het goede voorbeeld moet geven. Lijkt me niet helemaal ongegrond. :+

Maar goed, dit kun je beter even met Terw_Dan opnemen, die is ook niet onredelijk. ;) Het heeft in elk geval niet zo gek veel met de Devschuur en dus met dit topic te maken. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We modden al stiekem een maandje of anderhalf volgens die principes, alleen was dat nog niet naar buiten toe gecommuniceerd. Er zal dus niet zo gek veel gaan veranderen, we hebben nu alleen een stok achter de deur voor notoire veelplegers die bot bezig zijn. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is sowieso lastig om voor een ander te bepalen wat hij makkelijk zelf had kunnen vinden. Jij kent als ervaren gebruiker de zoekwoorden, de topicstarter misschien niet. We maken tijdens het modden steeds de afweging of iets wel of niet makkelijk te vinden is, en zo ja: dan gaat het dicht.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het moet natuurlijk wel ook leuk blijven voor de mensen die je nu als "vraagbaak" bestempelt. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nu DTE weg is gedogen we min of meer de topics die daar eerst hoorden maar betrekking hebben op PRG. Los daarvan wordt in het tweede aangehaalde topic een kant en klaar tooltje gevraagd en in het eerste een hulpmiddel om te kunnen programmeren, wat wat mij betreft een nuanceverschil is. Al had ik persoonlijk beide topics op slot gedaan, overigens. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
HawVer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Ik vind het jammer dat dat nog steeds nodig is, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Dat is alleen bedoeld als een showstopper op een wildgroei van dat soort topics.
quote:
Ik ben benieuwd! Betekend dat dat er een centraal onderwerp gaat komen met daar omheen meerdere contesten?
Zoiets, maar de plannen zijn nog vrij pril. :)
quote:
En daar zie ik niet het nut van. De sequence is een project waar maar één persoon tegelijk aan kan werken. De rest van de mensen kunnen daar nog een ander project naast doen. Daarnaast is sequence niet primair gericht op tekenen.
Ik heb de discussie even heropend in de crewfora. Ik beloof niets, maar we gaan er in elk geval nog eens naar kijken, ook met het oog op [2d contest] - Een blik door het raam en de rest van die contestserie. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Creepy viel niet over het feit dat je de groeten doet, maar over het feit dat de topicstarter geen eigen inzet toonde. Je kan hier op GoT heel veel maken, maar zonder eigen inzet leer je niks en gaan we je dus ook niet helpen, da's zonde van onze tijd.

Als je op basis daarvan besluit hier niet meer terug te willen komen dan is dat natuurlijk je goed recht.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik weet nog dat ik dat topic zag staan en het moeilijk vond om daar iets op te verzinnen waarmee ik het topic kon sluiten, en heb het daarom laten liggen. :P Het is feitelijk een scriptrequest maar wel op zo'n manier geschreven dat er dus ook wel moeite gedaan wordt.

Wat betreft het grote Joomla topic: ik zie persoonlijk losse vragen/problemen van dit formaat liever in een los topic. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is een beetje op het randje en bij twijfel laat ik iets liever open dan dat ik het dichtgooi. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
I know. :P Het staat al een tijdje op de planning om alles FAQ's erop na te lopen maar aangezien ik het tegenwoordig mateloos druk heb en er óók nog een contest na te kijken valt staat het helaas op een heel laag pitje. :)

En het ís niet Programming, we staan alleen topics met vragen over een programming IDE toe in Programming. De DT&E topics die meer met Graphics te maken zouden hebben (vragen over Photoshop, enz.) horen in Graphics. ;)

NMe wijzigde deze reactie 11-03-2009 14:09 (33%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Los daarvan, wat betekent zo'n keurmerk? Zolang je niet een aantal heel grote spelers hebt die meedoen met de ondersteuning ervan is het niet meer dan een zoveelste nobel initiatief dat nergens op gaat uitlopen omdat het feitelijk niets inhoudt.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
By popular request: ik heb het terugveranderd. Al zie ik niet echt waarom er ophef over is, maar goed, ieder zijn meug. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zijn punt is dat je er beleid van kan maken zoveel je wil, het heeft geen enkel meetbaar effect op wat er wel en niet gepost gaat worden. Bij mijn weten staat er ook gewoon ergens in onze beleidstopics vermeld dat er bij SQL-topics ook iets van een datamodel vermeld moet worden, maar de mensen met dit soort problemen staan er niet bij stil dat anderen dat model niet kennen en denken dat een rammelende query genoeg info is; dat is immers alle code, en dat is ook de code die mis gaat. Dat dat een slechte redenatie is weten we allemaal, maar het soort mensen dat vergeet de meest belangrijke info te geven denkt er nou eenmaal zo over volgens mij.

Punt is in elk geval: nobel streven, maar IMO niet realiseerbaar.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als we elk topic waarin we om meer info vragen tijdelijk zouden moeten sluiten, dan ben ik bang dat we nogal wat mailtjes af te handelen gaan krijgen. :P Geautomatiseerd zit dit er voorlopig in elk geval sowieso niet in, ik denk niet dat het devteam verder nog veel tijd kan vrijmaken voor relatief onbelangrijke dingen als dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zal me er even mee bemoeien als crewlid die er niet bij betrokken is geweest. Misschien neem je van mij aan wat Rob en de rest je al steeds probeert te zeggen. :)

GoT is een plek waar op niveau gepraat wordt over zaken die computergebruikers bezighouden. Dat betekent zeker niet dat iedereen alles al weet; het betekent wel dat mensen die hier komen in elk geval de inzet tonen om zelf op zoek te gaan naar de antwoorden die ze zoeken en pas als ze daar moeite mee hebben aan de hand van de quickstart een topic openen.

De reden waarom die quickstart belangrijk is geeft RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" al aan: je wil snel antwoord hebben. De snelste manier om antwoord te krijgen kost je echter initieel wat meer moeite. Als jij je probleem goed omschrijft en goed vertelt wat je zelf al gevonden hebt en wat daar niet aan voldeed of wat je daar niet aan begreep, dan verspillen we niet 20 posts aan het uitleggen van spul dat je al weet of uitvogelen wat je al geprobeerd hebt. Je zal ons écht moeten helpen om jezelf te helpen.

Bekijk het bovendien zo: GoT bevat alle kennis die het bevat omdat we de discussies op niveau weten te houden. Als het niveau zou dalen raakten we de vaste gebruikers - de gebruikers met de benodigde kennis om vragen te beantwoorden - binnen no time kwijt. Zonder die mensen krijg jij geen antwoord op je vraag. ;)

Door simpelweg zelf even wat extra moeite te doen voordat je een vraag stelt kan dit alles voorkomen worden. Je wordt beter en sneller geholpen en leert er bovendien ook nog eens wat van. Bovendien zal het je een aantal keren zelfs de moeite van het schrijven van een topic besparen omdat je met de juiste Google query je antwoord al hebt zonder topic. :)

Wij moderators zijn er niet alleen om het prettig te maken voor nieuwe gebruikers. We moeten de afweging maken tussen drie factoren: 1) is het topic überhaupt toegestaan (warez, porno, etc.), 2) is het topic volledig genoeg voor de topicstarter om daadwerkelijk een antwoord te krijgen en 3) is het topic boeiend genoeg voor de vaste bezoeker. En alles dat je moet doen om aan die punten te kunnen voldoen is simpel een korte checklist doorlopen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:36:
Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien ala De EL-kroeg - Deel 3 of NOS Kroeg - Deel 2 Het lijkt mij best wel zinnig voor de kleine dingetjes die geen topic waard zijn, zeker nu DTE dood is.
Je bedoelt het type topic waar iedereen maar zonder moeite te doen vragen kan stellen die als op zichzelf staand topic op slot zouden zijn gegaan? We zien eigenlijk liever gewoon dat mensen dat soort dingen in topics ter discussie stellen; als het geen topic waard is, dan is het ook de moeite van het posten niet waard. ;)

Overigens zie ik niet helemaal wat DTE daarmee te maken had? Dat was een forum over development tools, daar kun je nog steeds over praten in PRG of in CSA. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het staat momenteel even open ter discussie in ons crewforum. Nouja, dat topic dan. Zo'n nieuwe meeting mogen jullie zelf regelen. :+

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
BalusC schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:14:
Word een voorbeeldige user of crew, dan kun je dit soort eieren kwijt in A61, GTK en/of CA :+
Devschuur Crew laat die andere 3 fora verbleken. :P

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nah, een kleine offtopic opmerking hier en daar gaat niemand iets van zeggen maar gericht dit topic ombouwen tot tijdelijke kroeg lijkt me niet helemaal de bedoeling. :Y)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bovendien hebben we niet voor niks BtM909 rondlopen met modrechten in PRG en RobIII met modrechten in WEB; dat betekent dat beide fora iemand rond hebben lopen die vooral ervaring heeft met de andere kant van de schutting zodat er een betere inschatting gemaakt kan worden bij de twijfeltopics. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:12:
[...]

Toch klopt deze opdeling niet helemaal in de praktijk, want het huidige 'Programming' is ook voor 'desktop-applicaties', die ik meer richting client- dan server-side vind neigen.
Clientside/serverside geldt uiteraard alleen voor webapplicaties. Feitelijk is het clientside webdevelopment in WEB en application- en serverside webdevelopment in PRG. Dat we de scheiding server/clientside noemen is eigenlijk vooral omdat men voor desktopapplicaties toch altijd wel lijkt te weten dat het in PRG hoort. ;)
quote:
* Rekcor denkt even na

De scheiding is:
  • Design/ui: het uiterlijk en hoe dit uiterlijk moet reageren op de gebruiker. Geen programmacode, maar alleen html/css + alle andere GUI's gemaakt in Visual Studio, screenshots van layouts etc.
  • Programming: alle programmeervragen, dus wel programmacode: PHP, MySql, Javascript, C.NET, Pascal, GW-Basic enz.
Zou dit verwarrend zijn?
Jep. Waar laat je vragen over DHTML en Flash? En als je zegt dat Flash in WEB zou moeten, waar laat je ActionScript dan? Je moet dan het ontwerpen en de code van Flash-zut uit elkaar gaan trekken, da's ook niet handig.

Hoe we de splitsing ook maken, er zal altijd iets buiten de boot vallen of enigszins vreemd overkomen. Misschien hebben we niet de meest perfecte indeling op het moment, maar ik denk niet dat we meer dan een marginale verbetering kunnen boeken door alles om te gooien, terwijl we er wel een shitload aan verwarring mee zouden creëren. :)
quote:
Creepy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:24:
[...]

That reminds me. Pas nu eens de titel van BtM aan en zet hem erbij op de FP (of laat dat aanpassen :+ ). Nu kan niemand zien dat hij rechten in PRG heeft.......... ;)
Er is geen ruimte op de index en bovendien is BtM primair geen PRG-mod. :P

NMe wijzigde deze reactie 08-09-2009 11:28 (10%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Laatste poging (ik snap dat het omgooien verre van gewenst is, maar het lijkt me ook niet goed als GoT blijft zoals het is omdat het nu eenmaal zo is :))
Daar hoef je ook niet bang voor te zijn hoor, we hebben wel vaker dingen compleet omgegooid en daarbij ook onze fouten erkend; zoek in het mededelingenforum maar eens naar "Development Tools& Environments". ;)
quote:
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design.
Wat doe je dan met het huidige Graphics? Wou je dat weer gaan samenvoegen met de HTML- en CSS-vragen?
quote:
(WEB komt te vervallen, Actionscript valt onder PRG). Het gaat dus om het soort vraag, zie boven. Ik snap niet waarom het niet handig is om het ontwerp en de code van Flash uit elkaar te trekken. Sterker nog, het lijkt me eerder een voorwaarde voor het maken van goede applicaties :p.
Misschien, maar daar gaat het niet over. ;) We zijn op zoek naar een sluitende en duidelijke verdeling tussen de subfora. Een nieuwe gebruiker zal niet begrijpen waarom de ene vraag over Flash in het ene forum hoort en de andere in het andere subforum. ;) De keuze die we nu gemaakt hebben is ook voor een nieuweling die zich een heel klein beetje inleest nog wel te verdedigen. :)
quote:
Woy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:03:
[...]

offtopic:
Ach volgens het beleid is whoami ook nog steed mod ;)
offtopic:
Ik ben de source van dat ding kwijt, staat op die gecrashte schijf. :X

Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken. Vandaar ook dat ik extra terughoudend ben met het omgooien van de forumstructuur. :P

NMe wijzigde deze reactie 08-09-2009 12:10 (76%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:43:
* Rekcor denkt plotseling: waarom werkt GoT uberhaupt nog met mappen, is dat niet 1.0? Werken veel sites niet met tags?
quote:
NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken.
;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:50:
[...]

Heb ik hier een scoop te pakken? :)

* Rekcor stuurt direct mail naar ANP/Reuters
Helaas. :P zeef in "Deelautomatisiering topicthema's"

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De koffiecorner verwisselt om de zoveel tijd even van forum zodat duidelijk is dat 'ie voor de hele Devschuur geldt zonder dat we daar aliassen voor hoeven te maken. ;) Na een volledig rondje blijft het topic waarschijnlijk in PRG staan.

NMe wijzigde deze reactie 25-09-2009 17:16 (33%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
roy-t schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:33:
[...]

Krijg je van de alliasen nu ook "nieuw bericht meldingen"? (Damn hoe moet ik dat nu noemen? Dik gedrukt/kleurtjes/nieuw bericht melding).
Volgens mij wel ja. Zou het alleen niet met zekerheid durven zeggen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
da·tum de; m -s, data (vermelding van) dag, maand en jaar; dagtekening; zie data
Mag beiden, en of het op prioriteit slaat of niet weet ik niet, maar de -s uitgang staat eerder vermeld dan "data". Daarnaast is "data" inderdaad op een forum als GoT nogal ambigu en daarom niet handig om te kiezen wanneer je het over datum/tijd hebt. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het fout dat jouw probleem een kwestie is van debuggen en zijn probleem een kwestie van vaagheid van MySQL. Het feit dat jij er al vaker op gewezen bent en hij een nieuwe gebruiker is. Het feit dat zijn topicstart wellicht minder woorden bevat maar wel aangeeft wát hij gevonden heeft en wat hij daaraan niet snapte, en jij alleen zegt dat je gezocht hebt en niets bruikbaars gevonden hebt waarbij je niet eens aangeeft waarop je gezocht hebt. ;)

Daarnaast vind ik het een beetje lullig overkomen om te roepen "waarom krijg ik een slotje en hij niet?" Daar krijg ik Caliméro-flashbacks van. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
pasta schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:43:
Nee hoor. Die P&W (idd oud, tis nu gewoon Programming)-users zijn nog steeds "sukkeltjes".

* pasta rent gauw weer weg uit dit topic :P
De users misschien. De admins daarentegen.... O-)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind het geen goeie manier van posten. ;) Je nieuwe topic had wellicht meer woorden dan het eerste, maar je brengt eigenlijk helemaal geen nieuwe info. Bovendien geef je aan zelf weinig kennis van PHP te hebben én omschrijf je pas nadat het uit je getrokken wordt wat precies het proces (conversie Word->PDF) moet zijn. Daarmee toon je in je topic dus weinig tot geen eigen inzet, je plaatst een scriptrequest (wat niet is toegestaan) en je zit in het foute subforum aangezien Webdesign, Markup & Clientside Scripting alleen bedoeld is voor clientside code, zoals je ook had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic?

Dus nogmaals: misschien dat jij het geen goeie manier vindt van moderaten, maar als jij tenminste drie voorwaarden die wij aan topics stellen negeert kun je moeilijk van ons verwachten dat we het open laten. Als je hulp wil zul je eerst jezelf moeten helpen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
...en dat zal dan in een nieuw topic moeten gebeuren. Het topic dat vandaag gesloten is voldoet aan geen enkele eis en is nu al "vervuild" met moderatie, heeft geen zin om dat te heropenen.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Fixed, thanks. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
The_Maxx schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:35:
[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum ;), want t is in elk forumdeel zo en er zijn niet voor niets zoveel feedbacks erop..., its just a hint.]
In drie jaar tijd minder dan 500 posts in een topic waarin ook positieve dingen gemeld worden zoals een foutje in de FAQ en waar ook users meeposten bij klachten vind ik best netjes. Ik schat dat krap een derde van de posts in dit topic écht van klagende users zijn, en de meeste daarvan hebben meer dan één post gemaakt in dit topic. Zeggen dat ons beleid niet klopt terwijl nota bene andere users in je eigen topic al hetzelfde zeggen én het feit dat we zo weinig klachten krijgen in dit topic vind ik niet eerlijk. ;)

Je laat in je post niet zien wat je zelf al gedaan hebt om tot een oplossing te komen, en dan krijg je een kant-en-klare oplossing aangereikt, is het enige wat je erop zegt "het werkt niet". Hoe verwacht je op die manier hulp te kunnen krijgen? Enerzijds kunnen we dat niet omdat je amper informatie geeft, en anderzijds willen we dat niet omdat je zelf geen moeite lijkt te doen. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
The_Maxx schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
ik dacht dat ik wel voldoende informatie gaf, als ik zeg dat iets niet werkt, zeg ik wat ik geprobeert heb, als het niet werkt, dan weet ik toch niet wat daar de reden van is als ik iets letterlijk kopiëer?
Ik heb trouwens zeker wel aangegeven wat ik zelf heb gedaan, maargoed jullie moeten alles zo gedetaileert mogelijk weergegeven hebben.
Ok. Goed. Dan gaan we eens inhoudelijk in op je topic. Je zegt dat je genoeg informatie gaf; als dat zo is, waar is je relevante code? Waarom geef je wel aan dat je spul hebt gevonden dat je niet begrijpt, maar niet wélk spul dat je hebt gevonden en niet begrijpt? En daarbij: waarom je het niet begrijpt? Wij zijn geen helpdesk die jouw probleempjes even snel voor je oplost; we zijn een discussieforum waarin op niveau gepraat kan worden over bepaalde onderwerpen. We hebben echt geen moeite met het helpen van mensen, maar diezelfde mensen zullen toch écht ook zichzelf moeten helpen of een poging daartoe doen. We zijn geen afhaalbalie van kant en klare oplossingen en als jij daar toch naar op zoek bent dan zit je inderdaad op het verkeerde forum.
quote:
een kwart van een topic, das een kwart teveel toch? Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt, mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
Nee, en daar is ook geen doktersteam dat bemiddelt tussen users en mods, en wanneer een moderator daar iemand bant kun je het verder vergeten. Daar hebben ze ook geen duidelijk waarschuwingssysteem waar mensen eerst een paar keer op de regels gewezen worden voordat ze geband of anderzijds bijgestuurd worden; daar gebeurt een ban gewoon zomaar. Er is geen enkel ander forum dat ik ken dat zó voorzichtig met zijn users omgaat als wij.
quote:
nogmaals, jullie beleid klopt gewoon niet, dat is mijn mening.
Gelukkig deelt het overgrote merendeel van onze users die mening niet.
quote:
overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he? normaal staat die functie standaard aan.
Als jij hem niet aan hebt gezet in je voorkeuren kun je die feature niet gebruiken, simple as that. Of wou je ons nu ook de schuld ervoor gaan geven dat we je gedachten niet hebben gelezen en het automatisch hebben aangezet voor je.
quote:
maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen. Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert. Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden. Of je topic wordt gelijk gesloten... Nee zo gaan we toch niet met leden om?

dit is echt niet de eerste keer...
De meeste mensen krijgen het toch prima voor elkaar om keer op keer perfecte topics lopend te krijgen. Zou het misschien toch aan jou liggen?

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Maar dat is dan inderdaad ook het punt: wanneer een query niet werkt zijn er een paar logische stappen die je zou moeten doorlopen. Allereerst: druk de query letterlijk af zoals je hem uitvoert, dus met alle variabelen ingevuld enz. Voer die vervolgens uit in phpMyAdmin of andere DB software. Als dat werkt ligt je punt niet in je query, als het niet werkt wel. Je hebt die stap blijkbaar overgeslagen wat betekent dat je de hele tijd op de verkeerde plek hebt gekeken vanwege een foute aanname. :P Aannames zijn fataal. :Y)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
XangadiX schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:51:
ahum... *uche*uchluihonden*uche* ...

ik merk net op dat mijn naam nog steeds onderaan Graphics Beleid staat. Voordat allemaal rare mensen me gaan mailen over dat belachelijk strenge beleid hier in GFX. ;) O-)
Ik kan niet aan de FAQ-FTP. :P
quote:
.oisyn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:53:
Zeg XangadiX, Chrome zeurt bij het openen van deze topic dat er malware wordt gehost op xangadix.net
Pffft, gebruik dan ook een echte browser. IE zou vast geen melding geven!!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Utrecht25 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:27:
Ik wilde ff kwijt dat ik toch wel ben afgeschrikt van het gebruik van het forum door de moderatie. Ik spendeer heel wat tijd aan het openen van een topic, vraag mijn kennissen om te reageren en dan poef, topic op slot.
Ik ben ook redelijk afgeschrikt door users. Ik spendeer heel wat tijd aan het maken van FAQ's en beleidtopics, probeer daarmee duizenden gebruikers tevreden te houden en dan poef, komt er zo'n topic. :+

Joking aside: forums zijn er om te discussiëren. Een topic zonder discussiewaarde is daarmee de online equivalent van iemand het woordenboek voorlezen. Het is pas interessant als het "waarom" een prominente plaats krijgt en er daarover wat meer kan worden gediscussieerd. :)
quote:
.oisyn schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:34:
[...]

De hele mening van NMe doet er niet toe.
;(

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat had je dan precies verwacht? Dat we dergelijke zoekvragen niet willen zien maar vervolgens toch toestaan in het kader van een vriendelijker GoT? :) Om het forum leuk te houden voor programmeurs richten we ook onze onderwerpen daarop; het vinden van een tool/plugin valt daar niet onder. De enige manier om dat soort beleid verder te kunnen voeren, is door topics die er toch om vragen op slot te doen.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
afraca schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:50:
Ik dacht dat we hier niet zo flauw waren, al begrijp ik wat je bedoelt. Echter, elke taal heeft z'n voordelen en nadelen. Hier zitten mensen met ervaring met veel van dit soort talen, het internet is een warboel, dus was mijn conclusie dat ik het hier wellicht kon proberen.
Het kan allemaal ook wel, maar je gaf zo weinig details over wat er precies wel en niet moet kunnen dat elk antwoord gewoon goed zou zijn. ;) Pas wanneer jij heel specifieke wensen gaat opschrijven kunnen wij zeggen of taal x echt significant beter is dan taal y. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Fab1Man schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:02:
Ik draai lang genoeg mee om te zien wat er hier voor achterlijke dingen af en toe worden besloten en het gaat altijd om hetzelfde!
Duizenden mensen zijn heel blij met hoe het forum loopt, maar jij kan er niet mee overweg. Ligt het dan bij al die anderen of bij jou? ;) Jij geeft geen informatie. Jij verwijt ons dat we niet genoeg inzet tonen omdat we niet op jouw link klikken, ik verwijt jou dat jij niet genoeg inzet toont door zelf genoeg info in je topicstart te zetten. Wij kunnen niet raden wat jouw probleem is en als jij niet genoeg info geeft houdt het op. Je zal ons moeten helpen om jou te helpen.

Overigens had ik je topic om een heel andere reden gesloten: we geven in de Devschuur geen support op andermans software. Als je installatieproblemen hebt dan kun je dat uitvechten met de makers, niet in de Devschuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Even een kleine heads-up voor de regulars om vragen voor te zijn: ik heb zojuist alle Devschuurmods in de hele schuur modrechten gegeven inclusief bijbehorende knopjes. In de praktijk blijven de mods verantwoordelijk voor dezelfde fora waar ze gisteren nog mod voor waren, maar ze hebben nu dus allemaal de mogelijkheid om brandjes te blussen waar nodig. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
UniPer schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:44:
[...]

Jammer...hiermee wordt mijn vermoedens inderdaad bevestigd, ook al is de oplossing in enkele seconden te vinden door ervaren programmeurs, dan nog nemen jullie niet de moeite om met jullie 'duur betaalde tijd' deze oplossing te delen. Simpel weg omdat ik geen ervaren programmeur ben.
Nee. Omdat je meer moeite hebt gestoken in je lange klacht in dit topic dan in je oorspronkelijke vraag. Je hoeft echt niet alles te weten en kunnen maar wat basiskennis in huis hebben en 15 minuutjes op Google besteden kan iedereen, ook jij. ;)

Je garagevergelijking slaat trouwens als een tang op een varken. Wij hebben geen enkele verplichting om je te helpen en doen het allemaal in onze vrije tijd. Mag je best wel een beetje respect voor tonen door zelf ook moeite te doen.

NMe wijzigde deze reactie 08-06-2010 11:53 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
UniPer schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:00:
[...]

Een garagehouder is ook niet verplicht om mij te helpen, dat is zijn eigen keuze.
Een garagehouder die zijn klanten wegstuurt heeft geen brood op de plank.
quote:
En jullie willen respect voor hulp die nog niet gegeven is. Iemand moet eerst zelf gaan zoeken naar een oplossing, het liefst moet hij hem ook zelf vinden (dan hoef hij ook geen vraag meer te stellen), maar als hij hem dan niet gevonden heeft, dan heeft hij in ieder geval op die manier respect getoont voor hulp die hij nog niet gehad heeft.
Jij komt hier in de verwachting dat je een zeer miniem stukje code kan dumpen dat wij wel even voor je fixen. Sorry, maar dat is niet "helpen", dat is voorkauwen. Wij hebben geen enkel probleem met mensen helpen die niet veel weten van programmeren maar doe dan gewoon ook zelf de moeite om even op Google te kijken naar de functies die je gebruikt en even te debuggen, wat nota bene uitgelegd staat in onze FAQ. Als je hulp wil zul je toch echt eerst jezelf moeten helpen.
quote:
En dan nog is het ook niet zeker dat hij deze krijgt aangezien hij nog niet bewezen heeft dat hij de code ook
zelf snapt.
Wij snappen inderdaad je code niet. Waarom? Omdat je geen relevante code postte. Handig. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Mja, als je je post begint met "Ow... wat een toppertje is dit *O*." dan kán het alleen maar als aanvallende reactie gelezen worden. Stiekem was het gewoon een troll zo. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
MrCaBLeGuY schreef op zondag 04 juli 2010 @ 02:15:
Als je uitsluitend quote op dingen die jou uitkomen en daarmee alles uit zijn verband trekt ga ik niet eens meer reageren. Jij ook succes @ school ....
Jij hebt al jarenlang een geschiedenis van foute posts en foute topics. Wij zijn er niet op uit om jou te pakken, maar jij houdt je gewoon al die jaren al niet aan de regels. Zo'n 99% van onze users heeft nooit last van de mods. Aan wie zou het nou liggen, aan jou of aan ons? Ga zelf eens lekker naar school. Het ontbreekt je nogal aan zelfkennis.

Als het je niet bevalt, blijf dan inderdaad maar weg. Een vriendelijker GoT begint bij jezelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
MrCaBLeGuY schreef op zondag 04 juli 2010 @ 02:27:
Rob ik hou het voor gezien, die nuancering en het bijschaven moet je niet achteraf hoeven doen.
Als je nou iemand af zit te zeiken alleen omdat hij zijn posts durft te editen zonder jouw toestemming, dan zegt dat genoeg over jou inderdaad. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Foei, jullie hebben Tweakers niet op de whitelist van AdBlock staan. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoe wil je dat wij controleren of jij wel of niet die toestemming hebt? En wat heeft je topic sowieso met programmeren te maken? :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Decon Frost schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:23:
[...]

Als je het niet weet, dan moet je toch vanuit het goede uitgaan... ?
Dat kan natuurlijk niet. :) Voor de duidelijkheid, als iemand komt vragen om een downloadlocatie voor Windows Vista omdat hij zijn DVD'tje kwijt is, dan helpen we hem ook niet omdat ik niet zomaar kan zien of diegene inderdaad wel een licentie heeft. :) Dat dat hier in mindere mate geldt hoef je mij niet te vertellen, maar zomaar van het goede uitgaan werkt dus niet.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoe jij het bedoelt is minder relevant dan hoe het over zou kunnen komen. Dat soort posts hebben in het verleden al meer dan eens een flamewar veroorzaakt en daarom willen we ze gewoon niet hebben. Je kan je wellicht voorstellen dat iemand het niet zo leuk vindt als je hem ongeschikt noemt voor het vakgebied waar 'ie voor gekozen heeft. ;)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Op mij niet, eerlijk gezegd. Ik dacht in eerste instantie wel te begrijpen wat je bedoelde, maar daar vallen de posts die je aanhaalt imho niet onder :)
Ik had eigenlijk hetzelfde. Er wordt inderdaad op sommige users wat botter gereageerd, ook door crewleden, maar in deze drie posts vind ik dat best meevallen. Voor zover ik dat mag zeggen gezien het feit dat er een van mij bij zit. :P Sommige dingen mogen best gezegd worden, mits onderbouwd. Een beetje het verschil tussen "je bent een lutser, je doet het helemaal verkeerd!!!!1" en "je pakt het verkeerd aan, want..." :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
chris schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
Het maakt mij niet zoveel uit verder wat jullie er mee doen, maar ik was benieuwd of jullie je er van bewust waren. Jullie zullen al genoeg gedoe hebben als modjes, dus laten we 't maar vergeten :)
Laten we dat vooral niet doen. :P Als inderdaad de consensus is dat wij te strikt of te bot zijn, dan moeten we daar iets aan doen. Ik vind persoonlijk dat het binnen de perken blijft en ben zelfs van mening dat sommige boodschappen gewoon hard aan moeten komen om iemand aan te zetten tot actie. Vergelijk het een beetje met Idols of vergelijkbare programma's, waar die Henk-Jan Smits meisjes van 16 die absoluut niet kunnen zingen compleet overstuur krijgt door ze gewoon te zeggen dat ze absoluut niet kunnen zingen. Een zangeres word je niet, dat bén je. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor een programmeur, en mits goed onderbouwd mag dat best gezegd worden. Zolang uiteraard de persoon niet aangevallen wordt, maar zijn argumentatie. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er is nogal een verschil tussen iemand die hulp vraagt bij zijn huiswerk en iemand die de complete opdracht geeft en zegt "bekijken jullie het maar, ik haal de oplossing morgen wel op". Huiswerkvragen mogen best, zolang de topicstarter maar inzet toont en zelf actief mee discussieert.

Verder vind ik het niet eerlijk om de reclames van de landmacht erbij te halen om te relativeren. Ja, de link met die reclames leggen kunnen wij ook wel. Maar in tegenstelling tot die reclames drukte je nu het stempel "ongeschikt" op een persoon. Die reclames vallen niemand persoonlijk aan, de mensen die daarin beledigd worden zijn geen echte mensen, dat zijn acteurs. Hier op het forum heb je wél met echte mensen te maken en daar willen we gewoon niet zien dat je iemand zonder onderbouwing aanvalt, en al helemaal niet zo op de man. ;)

De TS zal dit topic overigens niet lezen denk ik, doorgaans komen hier alleen mensen met klachten en Devschuur-regulars. Met een beetje mazzel heeft hij je originele post ook niet gezien en zijn excuses dus niet nodig. Maar ik zou het wel fijn vinden als je even in je achterhoofd wil houden dat je tegen mensen praat en niet tegen computers of acteurs. :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Killemov schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:28:
[...]

... maar een andere mod wellicht weer wel.
Niet in de Devschuur. Nogmaals: onderbouwen, en anders is het gewoon een persoonlijke aanval en dat heeft NOOIT gemogen op GoT. Niet alleen in de Devschuur niet.
quote:
Ik loop al wat langer mee met GoT en ik zie enerzijds wel wat chris bedoeld en anderzijds zie ik een hoop voorzichtigheid en behoudenheid (Tja, eigenlijk toch wel sinds VNU ... ) waardoor bepaalde punten gewoon niet overkomen. Mijn ding is dan het gebruik van humor, Woy z'n ding is het doordringend aanspreken, een andere mod z'n ding is ... ?
VNU nam T.net over in 2006. Ik nam de Devschuur over van .oisyn als admin in 2006. We besloten de Devschuur anders aan te gaan pakken in 2006. Er zijn heel veel dingen gebeurd in 2006, maar toch wordt VNU er telkens weer bij betrokken.

Ik zal het nog één keer zeggen: VNU heeft geen enkele invloed op het forum en zodra ze die wel willen hebben ben ik weg als crewlid. Maar dat staat helemaal niet ter discussie want zowel het management van Tweakers als ook de betrokken mensen bij VNU zijn zich terdege bewust van het belang van een onafhankelijk forum. Ik vind het best dat je het niet leuk vindt dat we aan jouw posts komen, maar dan maar random redenen gaan verzinnen waarom we dat "ineens" doen helpt nou niet echt mee.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
quote:
Killemov schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:04:
[...]

Hmmm, naar effect van een modbreak kan zijn dat de rest blijkbaar niet meer wordt gelezen. Misschien voortaan stil redigeren als de rest van de post wel relevant is?
Omdat één gebruiker na een modbreak denkt dat de rest van de post niet meer relevant is, ondanks dat die buiten de modbreak 4 alinea's lang is? Lijkt me een beetje onnodig.

We zullen best af en toe dingen direct via PM regelen maar modbreaks kunnen om een aantal redenen noodzakelijk zijn. In de eerste plaats om niet alleen een signaal naar de user in kwestie te sturen maar ook naar de andere mensen in het topic, maar in de tweede plaats bijvoorbeeld ook omdat een modbreak ons minder tijd kost. Wanneer zo'n discussie dreigt te ontsporen en we hebben eigenlijk geen tot weinig tijd om te modden dan willen we nog wel eens juist daarom naar een modbreak grijpen.

Overigens zijn light modbreaks daarom ook bewust in een andere kleur gezet en zijn
Modbreak:
"echte" modbreaks
zelfs rood omlijnd en dikgedrukt; daarom zou juist de modbreak van de rest van de post te onderscheiden moeten zijn. :)

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True