Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 125.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Goed, je hebt dit topic geopend, dus er is een grote kans dat je ergens mee zit. Begrijp je niet waarom we je topic dicht hebben gedaan of je post hebben gewijzigd? Is een topic dat je in de gaten hield omdat het interessant was onverhoopt toch op slot gegaan? Vind je ons moderatiebeleid te streng of zijn we juist mietjes die elke confrontatie uit de weg gaan? Of wil je gewoon zeggen dat je ons stom/lief* vindt? Dan zit je hier goed. ;)

* Doorhalen wat niet van toepassing is. :P

Uiteraard zijn er wel een paar regeltjes om te zorgen dat we het plezierig houden:
  • Niet schelden of trollen; noch naar crewleden, noch naar users. We staan open voor kritiek, niet voor scheldpartijen.
  • Beargumenteer je eventuele kritieken. Als je bijvoorbeeld klachten hebt over een slotje, geef dan aan waarom ons sluitbericht niet helemaal klopt.
  • Ga niet inhoudelijk door over je topic. Als uit de discussie hier blijkt dat je topic weer open zou kunnen, dan gaat het vanzelf wel weer open. :)
Je mag natuurlijk ook commentaar geven op moderaties die niet direct op jou gericht zijn maar die je wel storen. :)

Dit topic is bedoeld voor commentaar op alle modacties in de gehele Devschuur, dus voor de fora Webdesign, Markup & Clientside Scripting, Graphics, Programming, Software Engineering & Architecture en Development Tools & Environments. Hoe je commentaar geeft op moderatie in andere subfora moet je overleggen met de plaatselijke crew aldaar. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03
ik had -nme- gepmed met het volgende bericht
in het topic Programming FAQ - SQL staat volgens mij een klein schoonheids foutje.

Bij "Hoeveel kolommen kan ik aggregeren en groeperen?" staat in de table B "max(B)" als title maar moet dit niet gewoon "B" zijn aangezien je niets met max te maken heb omdat je op 2 kolomen heb gegroepeerd. Dit kan misschien verwarrend zijn voor beginnende programeurs.

maar voor de rest mooie faq. keep up the good work ;)

gr infotracer
en hij stuude dit terug
Volgens mij klopt die header gewoon hoor? :)

Je selecteert immers niet B, maar expliciet de maximumwaarde die in B opgeslagen staat. Uiteraard is het wel een waarde die in de kolom B staat, maar ik denk dat jouw gesuggereerde verandering het juist onduidelijker maakt.

Overigens is dat mijn persoonlijke mening; je kan één en ander natuurlijk altijd aankaarten in Feedback op moderatie binnen de Devschuur om zo reacties van de andere moderators en eventueel van andere users uit te lokken. :)

Sowieso bedankt voor het meedenken overigens, dat wordt altijd wel gewaardeerd. :)
vandaar dat ik ook ff een berichtje plaats in dit topic want ik denk dat het nog niet echt duidelijk is wat ik bedoel

ik heb het hier over de volgende sql querie:
SQL:
1
SELECT a, b, count(c) FROM Table GROUP BY a, b

deze staat helemaal onderin het topic

ik heb nog steeds het id dat de kolom b niets met max heeft te maken maar wat wel in het topic staat

code:
1
2
3
4
5
A   max(B)  count(C)
1   1   2
1   2   2
2   3   2
2   4   2

misschien dat iemand anders nog verduideling kan brengen naar -mne- of naar mij

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Imho heb je gewoon gelijk :) en is de laatste tabel te snel gecopypaste van de voorlaatste.

offtopic:
Maar dat je -NMe- verbastert tot -mne- is wel weer komisch.

[Voor 28% gewijzigd door Lustucru op 17-12-2006 00:54]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ah, je hebt het over die tabel. :+ Ik dacht dat het over de eerste ging, sorry. :) Ik zal het zometeen even aanpassen.

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02-2021
Wellicht ietsje offtopic, maar ik ben ook wel benieuwd wat de mods vinden van hoe men in de Devschuur gebruikmaakt van de topic-reports.

Deze ene keer zie ik bijvoorbeeld dat een mod een actie heeft uitgevoerd naar aanleiding van 'mijn' report (er kunnen immers ook anderen al op hetzelfde gewezen hebben); maar een andere keer ook niet, terwijl ik mijn report (vanuit mijn oogpunt natuurlijk) niet voor niets indien.

Wellicht vinden de mods mij een enorme zeikerd (groot gelijk ;)); of misschien zouden jullie juist graag zien dat men (de 'doorsnee' GoTter) vaker van de topic report gebruikmaakt binnen DevSchuur.

Dus: wat vinden de mods van de feedback verkregen middels de topic-report?

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 18:52

André

Analytics dude

Over het algemeen zijn het 'regulars' die er gebruik van maken en in een klein aantal woorden zeggen wat ze bedoelen. Topicreports als "slechte ts" en "spam" zijn dus heel normaal :P

Slechte topics of zaken worden vaak al snel opgemerkt dus voor WEB is het prima in orde.

Mocht je nou een TR ingediend hebben die niet wordt uitgevoerd is het dus zo dat een mod er anders over denkt. Mocht je uitleg willen kan je altijd even dm'men ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
Ik heb me nog nooit aan een TR ge-ergerd ofzo, of iemand als een zeikerd aanschouwd omdat hij veel TR's doet. Liever teveel dan te weinig eik.

https://fgheysels.github.io/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:37:
Ik heb me nog nooit aan een TR ge-ergerd ofzo, of iemand als een zeikerd aanschouwd omdat hij veel TR's doet. Liever teveel dan te weinig eik.
Ik heb me wel eens aan TR's geërgerd, maar ik kan niet zeggen dat dat recentelijk nog is voorgekomen. Het kwam in dat geval dan ook door een user die vrij arrogant deed en allerlei onterechte reports deed, terwijl zijn eigen topics ook niet geweldig waren. :P

Hoe dan ook, er wordt prima gereport in de Devschuur voor zover ik kan zien. Af en toe besluiten we inderdaad niet direct te modereren op basis van een TR, maar we lezen hem zeker en gebruiken die TR sowieso als herinnering om het topic wat beter in de gaten te houden. :)

Ga er overigens sowieso maar vanuit dat je TR's gewaardeerd worden wanneer je geen PM krijgt die het tegendeel beweert. We krijgen teveel TR's om ze allemaal te beantwoorden (zie ook de talloze discussies die daarover gevoerd zijn in LA), maar als uit een TR een foute opvatting van de policy naar voren komt, dan sturen we op basis daarvan altijd wel even een PM om de zaak een beetje uit te leggen. :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Om maar ff het TR verhaal te onderstrepen: liever teveel dan te weinig. Als je aan de lopende band TR's aanmaakt die echt nergens over gaan dan melden we dat echt wel aan je :)
Dus als je denkt een TR te moeten maken: vooral doen!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-06 00:26
Mijn topic word gesloten omdat ik geen basis kennis heb, wat ik degelijk wel heb.. maar goed zal het met meer geklooi ook wel redden, toch wil ik het even melden..

als volgt..
Inderdaad, lees een goed boek of een tutorial door en ga er niet vanuit dat wij je aan het handje blijven houden, want dat is hier dus niet de bedoeling. :) Het is niet erg als je een keer een vraag stelt die een beetje basaal is als je daarbij wel de indruk wekt gezocht te hebben, maar je lijkt gewoon de absolute basis nog niet te kennen/beheersen. Ik denk dat het zaak is dat je die eerst onder de knie krijgt, en hoewel veel mensen dat met trial and error doen is dat niet de meest handige manier. ;)

Samengevat: lees een goed boek over datgeen waar je mee wil werken, en lees in de online manual dingen na over de functies die je gebruikt, dan kom je er wel uit. :)
1. Welk goed boek? zijn genoeg boeken maar welke zijn goed.
2. Welk tutorial? idem als het boek..
3. heb degelijk wel gezocht, anders had ik deze hele code nooit in elkaar gekregen..
4. absolute kennis? omdat ik boelaan niet ken, ken ik de hele basis niet?

Beetje kort door de bocht...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit getuigt natuurlijk niet van het hebben van enige basiskennis:
Mexxwelll schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:32:
hehehe...

Boolean? moet ik dat zien als een variable ergens, of een logfile ??

mijn kennis is zeer beperkt zoals je merkt, graag wat specifieker..

//edit. na gegoogled te hebben krijg ik de indruk dat het met and / or / not werkt.. geen true false etc
1. Als je echt helemaal begint, dan zijn de meeste dikke PHP boeken goed voor jou. Welke het meest voor je geschikt is: loop eens een boekhandel binnen ga eens bladeren. Je komt er vanzelf wel achter welke je het meeste ligt.

2. Als je kijkt naar tutorials, dan zijn in principe alle tutorials wel goed om te beginnen. Op het moment dat je die basis onder de knie hebt, dan kan je altijd naar de geavanceerdere dingen kijken (incl. security voor je scripts)

3. Wij vinden het niet erg als je iets niet weet, maar je volledig bij het handje nemen is ook niet de bedoeling van dit forum

4. boolean (let op hoe ik het schrijf ;)) is iets wat in ELKE programmeer / scripttaal beschikbaar is. Als je dat al niet snapt, dan is het niet erg, maarrrr.... dan is het veeeel vestandiger om eens bij de basis te beginnen. Dit is nl. absoluut basis.

Al met al wellicht kort door de bocht, maar als jij, ipv direct dit soort dingen probeert te proggen, eens wat tijd neemt om wat tutorials door te lezen, gaat er volgens mij een hele wereld voor je open, waarbij wij jou makkelijker kunnen helpen (pfoe, lange zin :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Mexxwelll schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:09:
Mijn topic word gesloten omdat ik geen basis kennis heb, wat ik degelijk wel heb.. maar goed zal het met meer geklooi ook wel redden, toch wil ik het even melden..

als volgt..

[...]

Kijk bijvoorbeeld eens in [Alg] Centraal boekentopic - part II. Daarnaast zijn de boeken van O'Reilly ook erg goed, maar meestal beter geschikt als naslagwerk dan leerboek.
Nou, de meest logische tutorial om mee te beginnen is uiteraard deze en eventueel zou je nog kunnen kijken naar deze, en samen zijn dat de eerste hits als je gaat [google=php tutorial]. ;)
3. heb degelijk wel gezocht, anders had ik deze hele code nooit in elkaar gekregen..
Ik probeerde ook niet te zeggen dat je totaal niet gezocht hebt, al begrijp ik wel dat dat zo overkwam. Ik probeerde wel aan te geven dat het feit dat je de basis niet geheel onder de knie hebt betekent dat je iets meer tijd zal moeten steken in het doorlezen van informatieve bronnen voordat je hier om hulp kan komen vragen, domweg omdat we hier op GoT een bepaalde basiskennis als bekend achten. :)
Ik zeg niet dat je de basis absoluut niet kent, ik zeg dat je de absolute basis niet kent, en dat zijn twee verschillende dingen. :P Je zou er sowieso goed aan doen ook dit eens door te lezen. :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mexxwelll schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:09:

je kunt een aantal beschrijvingen en desnoods recentie's van boeken lezen ...
zeker waar het gaat om een 'beginnerscursus' is het niet noodzajkelijk het ene 'perfecte' boek te kiezen, maar eerder om een 'algemene basis' die in veel verschillende boeken beschreven wordt te krijgen.

Soms kan het zin hebben gewoon een boek te kiezen uit een serie die je misschien al vaker gelezen hebt (bv '..for dummys' of van specifieke uitgeverijen), aangezien je dan mogelijk al een voordeel hebt doordat je de 'structuur' van de uitleg al wat beter kent
ook hier, er is geen één 'perfecte' tutorial... het belangrijkste is gewoon in het begin eerst op jezelf wat ervaring en kennis op te doen, en daarna hulp te gaan vragen op het forum, domweg omdat je dan al sneller begrijpt wat men met de 'termen' in de antwoorden bedoelt ...

het is voor degenen die je vraag wel willen beantwoorden, erg lastig als ze al de 'basis-woorden' ook moeten gaan uitleggen...
Juist die mensen die hun antwoorden geven, verwachten van jouw dat je net eventjes die basis hebt zodat je ook hun antwoorden begrijpt.
er is een verschil tussen het 'zoeken naar een standaard-scriptje' om te copy-pasten en 'zoeken naar de kennis om iets toe te passen' :)
er stond niet 'kennis' maar basis... tussen die woorden bestaat een belangrijk verschil...
het gaat niet om 'ultieme kennis' maar om een vorm van 'basiskennis' die nodig is ook om te begrijpen waar eventuele fouten kunnen zitten ... :)

[small]overigens, over je vraag[/quote] I
k hoop dat NMe niet boos op me wordt als ik je toch ook in het feedback-topic eventjes behulpzaam probeer te zijn mbt tot je gesloten topic ;):

volgens mij ligt de fout dowmeg aan een verkeerd stukje HTML die je PHP uitspuugde:
code:
1
<form action="" method="post">

zorgt ervoor dat je FORM submit naar de root van je website, veelal de 'index.html' pagina ...

ik neem echter aan dat je je formulier wil submitten naar een PHP-pagina, maar daar dus:
code:
1
<form action="index.php" method="post">

van, tenminste, als de pagina waarnaa je wilt submitten ook 'index.php heet

daarnaast stond er echter nog meer 'slorige copy-paste' foutjes in je script, die de indruk wekte dat je eerst zelf wat meer moeite moet doen dingen 'correct' te kopieren, iets wat iemand anders voor jou niet kan doen, die moet je toch echt zelf leren (of je moet heel het schrijven van dat script uit handen willen geven, wat nu net niet de bedoeling lijkt :) )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RM-rf schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:40:
k hoop dat NMe niet boos op me wordt als ik je toch ook in het feedback-topic eventjes behulpzaam probeer te zijn mbt tot je gesloten topic ;):
Zolang er geen inhoudelijke discussie uit voort komt waarin in feite het topic gewoon hier voortgezet wordt vind ik het best. Het is in elk geval niet de bedoeling om hier een complete inhoudelijke discussie te gaan voeren, want daar is dit topic gewoon niet voor bedoeld en dan had ik het topic ook net zo goed niet kunnen sluiten. :)
volgens mij ligt de fout dowmeg aan een verkeerd stukje HTML die je PHP uitspuugde:
code:
1
<form action="" method="post">

zorgt ervoor dat je FORM submit naar de root van je website, veelal de 'index.html' pagina ...

ik neem echter aan dat je je formulier wil submitten naar een PHP-pagina, maar daar dus:
code:
1
<form action="index.php" method="post">

van, tenminste, als de pagina waarnaa je wilt submitten ook 'index.php heet
index.php staat meestal als indexpagina opgegeven in de webserverconfig en zou dus net als index.html aangeroepen moeten worden. Hoewel het altijd netter is om gewoon een doel op te geven zal het hier waarschijnlijk niet veel uitmaken. :) Tot zover mijn inhoudelijke mening erover en wat mij betreft ook de laatste inhoudelijke post hierover in dit topic. :)

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

klopt,, NMe, maar in dit geval had de poster gelukkig de foutmelding gepost ( goed voorbeeld om aan te geven hoe belangrijk een uitgebreidde post incl. foutmelding is), in zij tweede post: "The requested method POST is not allowed for the URL /~info/index.html."

dat deed me eventjes bedenken dat daar de fout mogelijk wel lag (eigenlijk toen ik keek naar dat topic om de reden van sluiten ook zelf te kunnen beoordelen ;) ) en het viel me op dat geen van de DTE-ertjes dat gezien en gemeld had ... die kijken meestal eerst naar de PHP-code en niet naar zo'n eenvoudig HTML-foutje (want dat is het absoluut om de action leeg te laten) ;)

verder, ik begrijp natuurlijk dat het niet de bedoeling is om het feedback topic te gebruiken om een gesloten topic door te zetten...

ik hoop wel dat er in posts over de reden van het sluiten ook eventueel 'bij-opmerkingen' gemaakt kunnen worden waar de vraagsteller wel iets aan heeft: Althans, mn antwoord op zijn probleem was ook bedoeld juist om aan te geven dat de reden van sluiten ook lag erin dat zn probleem eenvoudig was op te lossen door bv eens goed de foutmelding te lezen ;)

[Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2007 13:59]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• mdbbe2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 15:01
Graag had ik geweten waarom mijn topic: [CVSNT - ECLIPSE] History/comments exporteren
zo snel gesloten werd.

Ik heb de quickstart gelezen, ik heb gezocht op dit forum, ik heb gezocht op google, ik heb het al gevraagd aan andere IT-ers, maar ik vind het probleem niet. Waarom mag ik de vraag dan niet posten?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Omdat je niet aangeeft waar je op gezocht hebt en wat je verder nog meer gedaan hebt om tot een oplossing te komen. Dat staat toch ook in de quickstart, inclusief de reden waarom we dat van een topicstart vereisen? :)

• mdbbe2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 15:01
Dus de bedoeling is dat ik erbij zet dat ik al gezocht heb??

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nee, de bedoeling is dat je erbij zet wáár je op gezocht hebt en wat je nog meer hebt gedaan om tot een oplossing te komen. Je topic kwam nu over alsof je een probleem tegenkwam en daarom maar "even snel" een topic opende. Om te voorkomen dat het forum wordt ondergesneeuwd door vragen die met een beetje moeite zelf ook op te lossen zijn vereisen we van een topicstart dat er informatie in staat over je zoekproces. :)

• whoami
Nee, het is de bedoeling dat je erbij zet wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. Hiermee vermijd je dat anderen oplossingen aandragen die je zelf al geprobeerd hebt, en hiermee laat je ook zien dat je zelf ook moeite wil doen om het probleem op te lossen, en dat je het forum niet als een snelle helpdesk beschouwd. Op die manier zullen andere mensen ook sneller geneigd zijn om je te helpen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Om (als "verantwoordelijke") me ook maar even te melden: Wat zij hierboven dus zeggen ;)
Het is niet dat we (of ik) je je topic niet gun(nen) ofzo, maar we verwachten wél dat je laat zien wat je al gedaan hebt om tot een oplossing te komen om zo "helpdesk-topics" te voorkomen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan er niet wat strenger gemodereerd worden op mysql topics? Geen versienummer in topicstart: hop zo snel mogelijk dicht/PM met verzoek versienummer te vermelden. Bij mysql zijn versienummers gewoon extra belangrijk omdat er tussen de momenteel in omloop zijnde versies (4.0, 4.1, 5.0, 5.1) gewoon té grote verschillen zitten.

Misschien kan het zelfs geen kwaad om bij de tag ook het versienummer op te nemen.

{signature}

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voutloos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:45:
Kan er niet wat strenger gemodereerd worden op mysql topics? Geen versienummer in topicstart: hop zo snel mogelijk dicht/PM met verzoek versienummer te vermelden. Bij mysql zijn versienummers gewoon extra belangrijk omdat er tussen de momenteel in omloop zijnde versies (4.0, 4.1, 5.0, 5.1) gewoon té grote verschillen zitten.

Misschien kan het zelfs geen kwaad om bij de tag ook het versienummer op te nemen.
Het probleem daarbij is dat de meeste PHP/MySQL scriptkiddies (generalisatie!) geen idee hebben dat er überhaupt verschillende versies zijn, laat staan dat er grote verschillen tussen de versies zitten.

Ik denk dat dit een punt blijft wat wij altijd zullen moeten vragen aan de TS (voor zover niet vermeld). :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Anoniem: 178962

Hmmm een topic om te zeiken, ok ff doen dan maar:

Een van de problemen die ik heb gezien in de devschuur is dat de moderators zelf ook verstand hebben van zaken (of althans lijken te hebben). Echter weet iedereen dat wanneer het op programmeren aankomt er vaak feiten zijn, maar ook enorm veel meningen. Er zijn zoveel verschillende situaties dat het van persoon tot persoon verschil zit in wat de beste manier zou zijn om het probleem aan te passen.

Hoe een probleem wordt opgelost hangt af van persoonlijke ervaringen in bepaalde gebieden, kennis van zaken en helaas voor een deel ook wat andere mensen zeggen. Hier is helemaal niets mis mee, dit is juist de basis voor discussies en daar is een forum juist voor bedoelt (of niet dan?).

Het probleem wat ik echter zie is dat de mods zelf ook mee discussieren omdat ze zelf ook verstand ervan hebben (dat is geen probleem), maar daarbij vergeten ze vaak dat hun naam groot en rood is en ze een dikke vette ondertitel hebben. Hierdoor krijgt voor een gebruiker automatisch de post gemaakt door de mod een extra lading mee en dat heeft soms een negatief effect.

Voorbeeldje:

Een gebruiker vraagt: "Kan ik in deze situatie het beste aanpak A, B of C gebruiken?"
Gebruiker2 zegt: "Je kan het beste B pakken, of C als dit of dit het geval is"
Gebruiker3 zegt: "Nee, ik denk dat je beter A kunt pakken"
Gebruiker4 zegt: "Maar is optie D geen idee?"
MODERATOR zegt: "Optie A is het beste, pak die maar"

Vanaf dat moment maakt het niet zoveel meer uit wat de overige gebruikers zeggen, degene die de vraag stelde gaat aannemen dat optie A inderdaad het beste is en dat gebruiken. Dat terwijl dat misschien helemaal niet zo hoeft te zijn, het veld programmeren is zo groot dat je onmogelijk overal het beste antwoord op weet. Het is ook niet helemaal eerlijk voor de overige gebruikers omdat ze niet op kunnen tegen het grote rode monster. :+

In de werkelijkheid komt dit niet zo vaak voor en is het allemaal iets genuanceerder als in dit voorbeeldje, maar daar is het een voorbeeld voor.

Om dit 'probleem' aan te pakken zou ik voorstellen dat de modjes extra goed opletten dat ze zaken als "Ik vind" of "Ik denk" of zelfs "IMHO" gebruiken in hun posts. En daarbij ook aangeven waarom ze denken wat ze denken, wat de voordelen en nadelen zijn zodat het voor de gebruiker duidelijk is dat je ook maar een eigen visie toevoegt aan de discussie en niet hem het definitieve antwoord wil geven.

Dit was eigenlijk het enige kritiekpuntje wat ik kon verzinnen, ga vooral zo door!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Voutloos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:45:
Kan er niet wat strenger gemodereerd worden op mysql topics? Geen versienummer in topicstart: hop zo snel mogelijk dicht/PM met verzoek versienummer te vermelden.
Ik zie niet in waarom het dicht zou moeten om zoiets; als het topic verder in orde is kun je prima om een versienummer vragen en dat laten aanvullen in de TS.
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:01:
Om dit 'probleem' aan te pakken zou ik voorstellen dat de modjes extra goed opletten dat ze zaken als "Ik vind" of "Ik denk" of zelfs "IMHO" gebruiken in hun posts. En daarbij ook aangeven waarom ze denken wat ze denken, wat de voordelen en nadelen zijn zodat het voor de gebruiker duidelijk is dat je ook maar een eigen visie toevoegt aan de discussie en niet hem het definitieve antwoord wil geven.

Dit was eigenlijk het enige kritiekpuntje wat ik kon verzinnen, ga vooral zo door!
IMHO ( :P ) zijn moderators ook gewoon maar gebruikers (en ja, op een enkele uitzondering na, ook mensen :P ) en ook zij (*kuch* wij) kunnen er wel eens lang zitten. Het is echt niet zo dat je een weekban op je dak krijgt als je ons daar op wijst ofzo; ook wij geven wel eens input zonder 24 pagina's aan uitleg te spenderen en dat is misschien wel juist omdat wij zo'n hoge dunk van onze gebruikersgroep hebben en er van uit gaan dat ze met die uitleg verder moeten kunnen.
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:01:
Vanaf dat moment maakt het niet zoveel meer uit wat de overige gebruikers zeggen, degene die de vraag stelde gaat aannemen dat optie A inderdaad het beste is en dat gebruiken. Dat terwijl dat misschien helemaal niet zo hoeft te zijn, het veld programmeren is zo groot dat je onmogelijk overal het beste antwoord op weet. Het is ook niet helemaal eerlijk voor de overige gebruikers omdat ze niet op kunnen tegen het grote rode monster. :+
Ik vind het zowieso nogal meevallen, ik denk zelfs dat (als er al users anders reageren, dat is nog maar de vraag wat mij betreft) onze replies misschien wel beter onder de loep worden genomen dan andermans posts en mensen misschien wel hun best doen om het beter te weten dan ons. Zowieso vind ik hier geen sprake van "eerlijk" ofzo. Ik persoonlijk ben bijvoorbeeld iemand die best gauw in een bepaalde situatie zich klem geluld voelt; ik ben niet zo iemand die (IRL) altijd een slim antwoord heeft of een snerende opmerking om me ergens uit te redden. Ik ben zo iemand die (IRL) nogal eens met z'n bek vol tanden staat of die je met gemak onder de tafel lult (hoewel ik dan vaak wéét dat ik het bij het rechte eind heb). Toch kan ik hier prima modden zolang er maar wederzijds respect bestaat en er niemand uit de hoogte gaat doen of zich minder gaat voelen. Als een rode nick je minder doet voelen dan moet je eens op een P&W meet komen ofzo, dan zul je zien dat wij ook allemaal maar "sukkeltjes" zijn ;)

Ik zal eerlijk met je zijn; ik heb weinig zin om op mijn tenen te gaan lopen bij iedere post omdat ik dan heel mischien, possibly, maybe wel eens iemand op z'n tenen zou kunnen trappen of iemands mening zou kunnen doen "verbleken" naast de mijne (om het zo maar even te zeggen). Ik ben, sinds ik mod ben, hetzelfde blijven posten en wil dat ook zo blijven doen.

edit:

Oh, ik krijg zojuist op m'n dak van andere mods. Het correcte antwoord had natuurlijk moeten zijn: Wij hebben altijd gelijk, wij weten het altijd beter en als je daar niet mee kunt leven, tough >:)

:+ :>

[Voor 95% gewijzigd door RobIII op 13-02-2007 10:39]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Voutloos
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:18:
[...]

Ik zie niet in waarom het dicht zou moeten om zoiets; als het topic verder in orde is kun je prima om een versienummer vragen en dat laten aanvullen in de TS.
Voorbeeldje binnen 24u:
RobIII schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:42:
Als je nou voortaan het versienummer in je topicstart vermeldt kun je je dit soort ellende al besparen en krijg je geen replies waar je niks aan hebt ;)
Deze opmerking was al nadat je de 1e reactie in het topic had. Goed, op slot gooien is misschien wat cru, maar als je het in die post al gevraagd had, had het al de nodige posts gescheeld.

TS is in dit voorbeeld uiteindelijk blij en goed geholpen, maar het had efficienter gekund. :P

{signature}

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Voutloos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:41:
TS is in dit voorbeeld uiteindelijk blij en goed geholpen, maar het had efficienter gekund. :P
Mwo, to be honest vond ik het in dat topic gewoon een gevalletje: "stukje bij beetje helpen, niet in 1 keer de complete oplossing voorkauwen". Daar leren mensen ook weer van ;)
Ik heb daar redelijk bewust niet alles in 1 post "weggegeven" zodat betreffende user ook zelf een beetje moeite zou (moeten) doen.

[Voor 14% gewijzigd door RobIII op 13-02-2007 10:49]

Over mij

Anoniem: 178962

@RobIII:

Ik snap het niet helemaal, jullie vragen om feedback, geef ik een tip is het weer niet goed...

Die stomme mods altijd, denken alsmaar dat ze gelijk hebben :+

Het is maar een tip, er valt nu eenmaal niet veel te verbeteren.

En jij vraagt het je af of dat users anders naar je kijken, nou ik als user kan je vertellen dat posts van moderators heel anders bekeken worden als posts van andere users. Ook als is het niet zo bedoelt door de mod.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat betreft het (tijdelijk?) dichtgooien van MySQL-topics zonder versienummer: daar zie ik niet echt brood in. Vragen naar meer info kan ook altijd nog als het topic open is, en dat komt nét even iets socialer over. Zeker op die doelgroep die zo'n versienummer zou vergeten: onervaren posters oftewel nieuwe gebruikers. :P
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:14:
@RobIII:

Ik snap het niet helemaal, jullie vragen om feedback, geef ik een tip is het weer niet goed...
Het is wel goed hoor, tips worden altijd gewaardeerd. :*

In de eerste plaats moedig ik mensen altijd aan om in elk geval mijn posts te lezen als iedere andere post. Ik ben in de eerste plaats gewoon een gebruiker zolang ik niet daadwerkelijk een topic sluit of een gebruiker bijstuur. Natuurlijk is het naïef om te denken dat mijn posts niet extra serieus genomen worden, en daarom neem ik ook meestal een passage in mijn posts op om aan te geven dat iets subjectief is, of als ik iets niet zeker weet. Door me iets kwetsbaarder op te stellen hoop ik toch een beetje fatsoenlijk mee te kunnen discussiëren. :)

Voor zover ik weet pakken de meeste crewleden dit overigens ook op deze manier aan, en dan niet eens alleen in de Devschuur. Het is natuurlijk wel iets dat nogal lastig kan zijn om altijd maar te doen, dus je kan je misschien voorstellen dat het er wel eens bij inschiet. We zullen in elk geval altijd zoveel mogelijk proberen dat te voorkomen. :)
RobIII schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:18:
edit:

Oh, ik krijg zojuist op m'n dak van andere mods. Het correcte antwoord had natuurlijk moeten zijn: Wij hebben altijd gelijk, wij weten het altijd beter en als je daar niet mee kunt leven, tough >:)

:+ :>
offtopic:
zeef will be proud. :P

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:41

zwippie

Electrons at work

Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:14:...

En jij vraagt het je af of dat users anders naar je kijken, nou ik als user kan je vertellen dat posts van moderators heel anders bekeken worden als posts van andere users. Ook als is het niet zo bedoelt door de mod.
Ik ben het niet helemaal met je eens, in die zin dat ik niet denk dat elke mod alwetend is. :P
Als een moderator een topic in goede banen probeert te leiden zal ik zeker naar hem luisteren, maar als een modje als 'gewone user' reageert ben ik niet meteen overtuigd van zijn gelijk. Er lopen wat dat betreft ook meer dan genoeg kundige users rond hier. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

-NMe- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
In de eerste plaats moedig ik mensen altijd aan om in elk geval mijn posts te lezen als iedere andere post. Ik ben in de eerste plaats gewoon een gebruiker zolang ik niet daadwerkelijk een topic sluit of een gebruiker bijstuur. Natuurlijk is het naïef om te denken dat mijn posts niet extra serieus genomen worden, en daarom neem ik ook meestal een passage in mijn posts op om aan te geven dat iets subjectief is, of als ik iets niet zeker weet. Door me iets kwetsbaarder op te stellen hoop ik toch een beetje fatsoenlijk mee te kunnen discussiëren. :)
Inderdaad, wat dat betreft ben ik misschien inderdaad wat anders gaan posten; phrases als "pin me er niet op vast" of "als ik me niet vergis" gebruik ik vaker dan voorheen.
:Y)

Over mij

• .oisyn
  • Laatst online: 01:10

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Bovendien, diegene die ècht alles weet is RobIII O-) :+

[Voor 26% gewijzigd door RobIII op 13-02-2007 14:07]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We missen drm inderdaad heel erg. >:)

:+

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Jullie kunnen het gewoon niet hebben dat ik zo'n n00b ben :(

[Voor 15% gewijzigd door RobIII op 13-02-2007 16:18]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Mod zijn roeleert ;)
Kunnen we weer ontopic? ;)

Over mij

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik wil niet zeuren (ookal doe ik het toch), maar het contest topic is dichtgegooit omdat mensen teveel zeurden tegen Roblll (stoute gotters) voor een nieuwe contest. Hij zij dat hij deze dezelfde avond nog af kon hebben. (Er hoefden alleen nog enkele kleine dingen te worden besproken).

Maar inmidddels zijn we toch wel weer een paar daagjes verder, en ben ik erg benieuwd wanneer we een nieuwe contest kunnen verwachten... Vandaag? Morgen? Volgende Week? over een maand?

P.S: Dit is niet bedoelt om Roblll op te fokken, maar ben net zoals velen hier zeer ongeduldig/benieuwd naar de nieuwe contest. En aangezien het volgende week vakantie is voor een aantal mensen komt dat misschien nice uit. :9

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik kan daar wel op reageren:
Er is intern nog wat overleg, voornamelijk over de scoretelling. Daar zijn we nog niet helemaal uit, maar zodra dat rond is kan de contest gelanceerd worden. Helaas voor jullie (gelukkig voor ons) hebben we ook nog een real-life met vrienden, familie, werk en andere zaken. En daardoor kan het soms even duren voordat we van iedereen input hebben gehad (en dus wat langer duren dan verwacht/gewenst).

Ik ben echter zelf fout geweest door misschien de indruk te wekken dat het wel vlug klaar kon zijn; sterker: onder die indruk was ik zelf ook en daarop heb ik me dus (helaas) verkeken. Maar er geldt nog steeds: It's done when it's done.

[Voor 26% gewijzigd door RobIII op 23-02-2007 17:00]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We zijn de afgelopen week ook een klein beetje ondermand geweest, ikzelf ben vanwege carnaval (Limburger he? :P) een paar dagen niet online geweest, en met een moderator die een weekend weg was en een moderator die tot komende zondag op vakantie is blijven er dan weinig mensen over voor de discussie over de contest. :P

Vanavond laat heb ik als het goed is wat tijd, en dan kan ik me er ook nog even op storten. Met wat geluk komt de contest er voor het eind van het weekend, maar ook ik beloof niks. :)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vielen Dank modjes O+ ! (Ohja, And when it's done, don't forget to post it ;) )

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12

Acmosa

...no comment.

Kan iemand de topic titel van topic [P]inky in "[JAVA] SimpleDateTime.parse() fout in te..." aanpassen het is niet SimpleDateTime maar SimpleDateFormat.

my bad.

Excuses voor het ongemak.

But then again, I could be wrong..

• whoami
Voor dergelijke verzoeken hebben we TopicReports. Dit topic is niet echt bedoeld om deze dingen te vragen. Zowiezo is het voor ons makkelijker en sneller zichtbaar als je een title-change wil door dit mbhv topicreport aan te vragen.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 03:28
Ik kan mijn topic niet meer vinden over de Melitta Utah Teepot die ik gekocht heb?? Daarover had ik hier een topic geopend.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/30346/topics >> \[3D] The Utah Teapot - een collectors item?

Waarschijnlijk kan je er niet in omdat je geen HK-XS hebt. Daarover kan je hier terecht:
Voorwaarden aanvragen HK toegang

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pim schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:41:
Ik kan mijn topic niet meer vinden over de Melitta Utah Teepot die ik gekocht heb?? Daarover had ik hier een topic geopend.
Ik ben je, vanwege tijdgebrek, vergeten te DM-en / PM-en, hierbij mijn excuses. Het topic wat je hebt aangemaakt, pastte niet in GFX, maar veel eerder in het afgesloten gedeelte Tweakers Huiskamer. Helaas heb je daar nu geen toegang toe, je kan overwegen om toegang aan te vragen en dat kan volgens bovenstaande procedure :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 03:28
Ik heb geen toegang tot de huiskamer.. Wel eens gevraagd en niet gekregen.. Ik denk dat andere fora, zoals CGtalk, zo'n topic wél kunnen waarderen. Dus vanaf nu zal ik GoT niet meer lastig vallen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pim schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:39:
Ik heb geen toegang tot de huiskamer.. Wel eens gevraagd en niet gekregen.. Ik denk dat andere fora, zoals CGtalk, zo'n topic wél kunnen waarderen. Dus vanaf nu zal ik GoT niet meer lastig vallen.
De selectie tot HK-toegang gaat over posts die je de laatste tijd gemaakt hebt. Wanneer je eerder afgewezen bent zou je er nu prima door kunnen komen.

Maar ik heb het topic gezien, en eigenlijk was de content te luchtig voor het subforum waarin je het geopend had, imho.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• whoami
Wat heeft de selectie-procedure voor HK toegang te maken met Devschuur moderatie ?
Gelieve het dus een beetje ontopic te houden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pim schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:39:
Als je liever op zo'n manier wil reageren en wegblijven in plaats van domweg nog een keer HK-toegang aanvragen (wat gewoon mag/kan), dan moet je dat zelf weten. We bieden hier op GoT net zoveel plaats voor je topic, alleen niet in het publieke forum. :)

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Kan iemand mij topic "[Xalan Java XSL] geen waarde uit XML in java" weer terug veranderen in "[Xalan Javascript XSL] geen waarde uit XML in javascript". Het gaat namelijk om Javascript en niet (specifiek) om Java.

En ja, het gaat hier o.a. om javascript, echter wel serverside uitgevoerd (en in combinatie met XSL, XML, HTML, Xalan, Java, BSF, Rhino).

• whoami
Dit topic dient niet voor dergelijke requests; daar hebben we TopicReports voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 02-06 13:44
Even een vraag/opmerking, wat is het beleid op posts die niet direct over het probleem gaan? Ik erder mij daar soms aan.

Sommige mensen komen gewoon een normale vraag stellen, en dan is het hier altijd gelijk een kwestie van mensen wijzen op alles wat ze fout doen, of anders zou moeten, in plaats van helpen met het probleem. Het meest bekende voorbeeld is wel, dat iemand een probleem heeft met PHP en MySQL, en dat de eerste 4 posts bestaan uit "Zoek eens iets op over SQL Injection".

Wat recente voorbeelden zijn hier, hier en hier te vinden. En dat is nog maar even snel een paar topics uit de listing halen.

Om maar even het tweede voorbeeld te pakken (mijn eigen topic overigens). Deze post draagt totaal niets bij aan de discussie, en wijst op een in principe irrelevant gedeelte van de code.
Los van het feit dat ik deze code heb gereduceerd tot de kern van het probleem, is het nou ook niet zo'n fundamentele 'fout'. Wat cheatah voorstelt is alleen wat netter in de trant van "zo hoort het".

Ik erger me er dan alleen maar aan, maar ik snap best dat nieuwe mensen zich hier een beetje terecht gesteld zouden voelen. Je hebt een probleem, en ondertussen word je door 4 man aangesproken hoe fout je opzet/code wel niet is. Ik zou als nieuweling bijna geen code meer durven posten :X

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dat is, wat mij betreft, altijd een beetje een moeilijk punt. Enerzijds wil je door een topic te openen gewoon een oplossing vinden voor je probleem; anderzijds kan het zijn dat je opzet dusdanig 'vreemd' is dat het de moeite waard is om dat aan te stippen. Je moet het dan ook zien als een advies hoe je iets misschien beter kunt aanpakken om je hele probleem (bijv.) niet te hoeven tegenkomen.

Wat concreter: Als ik een division by zero exception probeer af te handelen en daar een topic over open dan kan ik goed het advies krijgen dat ik uberhaupt moet zorgen dat die division by zero exception nooit optreedt. In sommige gevallen kan dat bruikbaar advies zijn (misschien niet altijd voor TS, maar wel voor anderen die meelezen wellicht). In andere gevallen kan het idd (ik heb er niet zo'n last van) 'storend' zijn in een topic als je koste wat kost die methode wil aanhouden en een oplossing zoekt voor het oorspronkelijke probleem. Bedenk maar dat iedereen het beste met je voor heeft en gewoon met je mee wil denken.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 02-06 13:44
Uiteraard is het altijd omdat iedereen het beste met je voor heeft, en van dat oogpunt heeft het natuurlijk voordelen. Ik kan er dan ook wel gewoon overheen lezen oid, maar ik vraag me af of je de wat nieuwere users er niet mee afschrikt. Die hebben misschien het gevoel dat ze afgebrand worden, en dat ze met hun stomme fout in hun gezicht gepeperd worden. Of die komen niet meer terug, omdat men in plaats van te helpen met het probleem, alleen maar andere dingen aan gaat kaarten.

Maargoed, anderszijds heb je natuurlijk ook het probleem dat je maar een deel van de code ziet. In mijn topic had ik dat deel weggelaten omdat het geen deel van de discussie is, waardoor cheatah er op ingaat. Maarja, had ik dat deel er wel in gelaten, dan was er misschien iets in de user-klasse waar iemand op in zou gaan, en zo blijf je bezig. Ik kan moeilijk de code van mijn gehele site hier plaatsen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Persoonlijk vond ik de opmerking van cheatah redelijk terecht, vooral in de context van de discussie. Het gaat immers over hoe je de security regelt. De door jouw geposte code geeft sterk de indruk dat de gebruiker daadwerkelijk een property is van poll. Zijn opmerking komt dus niet vanwege het weglaten van andere informatie, maar daadwerkelijk de geposte code.

Daarnaast vind ik je andere voorbeelden ook neit zo heel sterk. In het eerste geval is het probleem daadwerkelijk veroorzaakt door hetgeen er in die post genoemd wordt (alhoewel het wel op een iets vriendelijkere manier gemogen had) en het laatste voorbeeld is iemand die daarboven al een nette oplossing aangedragen heeft en daarna nog wel even kwijt wil dat het misschien het overwegen waard is om nog eens goed naar de code te gaan kijken.

Ik ben het echter wel met je eens dat er soms wel heel hard op een sql-injection gesprongen wordt, maar aan de andere kant. Men kan er beter op deze manier achter komen in plaats van het aantreffen van een compleet lege database.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

^^ Met stom

Daarnaast denk ik niet dat het (meteen) nieuwe users afschrikt; zolang alles een beetje netjes gebracht wordt althans. En daar letten we dan wel weer (actief) op ;)

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 17:11]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 217480

doe je goed :)

het enige wat opvalt is een stortvloed aan gesloten topics, net als ik op "submit" klik :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Met Rob en Janoz. Zolang het op een nette en vooral educatieve manier gebracht wordt vind ik dat het wijzen op "offtopic problemen" best moet kunnen. Niemand is perfect, en als niemand je op je fouten wijst, kun je het ook nooit leren. :)

• Voutloos
  • Niet online
Faqpuntje: Programming FAQ - SQL #group by
MySQL is een hele brakke database
Hoewel het gedrag van mysql in dit geval inderdaad zeer stom is, mag deze tendentieuze opmerking anno 2007 imo wel weg. :)

{signature}

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is anno 2007 nog steeds mogelijk om niet agregerende kolommen uit de group by weg te laten in MySQL. Daarin is het dus nog steeds behoorlijk brak. Er zijn daarnaast nog steeds een heleboel andere punten waardoor je MySQL nog steeds brak zou kunnen noemen.

Om de faq toch wat objectief te houden zou het misschien ietsje aangepast kunnen worden zodat de brakheid hier enkel op het agregatie punt slaat. Maar daar beslis ik niet in mijn 1tje over natuurlijk :).

• Creepy

Creepy

Het zou wat anders verwoord kunnen worden maar de brakheid van MySQL is meer dan alleen aggregatie. Probeer maar eens een niet geldige datum in een date kolom te stoppen of een string van 30 tekens in een varchar(20) kolom of een string in een integer veld.

[Voor 7% gewijzigd door Creepy op 20-06-2007 16:47]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ondersteunt het nou eigenlijk al transactions?
.edit: ah, zo te zien wel :)

[Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2007 16:54]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

.oisyn schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:51:
Ondersteunt het nou eigenlijk al transactions?
http://dev.mysql.com/doc/...ansactional-commands.html

Schijnbaar :+

Zie ook: http://en.wikipedia.org/w...tems#Fundamental_features

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 20-06-2007 16:56]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als die beargumentatie ook terug te vinden is in die FAQ. Zeggen dat iets brak is kan iedereen, maar als je dat niet beargumenteert is de stelling minstens net zo brak. :P

• Creepy

Creepy

Tijd voor onze admin om de FAQ's aan te passen? :P

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 21:13

Confusion

Fallen from grace

Janoz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:15:
Het is anno 2007 nog steeds mogelijk om niet agregerende kolommen uit de group by weg te laten in MySQL. Daarin is het dus nog steeds behoorlijk brak.
De programmeur die dat doet is brak. Niet ideale diagnose van fouten en foutafhandeling maakt een product nog niet brak.
Er zijn daarnaast nog steeds een heleboel andere punten waardoor je MySQL nog steeds brak zou kunnen noemen.
Net als er een heleboel punten zijn waardoor je Oracle, DB2 of MS-SQL brak kan noemen en dat doen allerlei mensen dan ook op allerlei plekken. MySQL hier brak noemen staat gelijk aan Windows brak noemen in NOS. Daar zou de hel over losbarsten als het in de FAQ gebeurde.

[Voor 5% gewijzigd door Confusion op 21-06-2007 09:37]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Voutloos
  • Niet online
Eens met confusion, ik weet hoe ik m'n queries met aggregate functions moet schrijven en ik let wel op wat ik in fixed length kolommen stop. Verder werd mysql altijd makkelijk brak genoemd ivm missende features, maar dat is de laatste paar jaar behoorlijk goedgemaakt.

En transactions zitten er al heel lang in. :P

{signature}

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik wil het best iets nuanceren, maar ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit als je MySQL brak noemt omdat het geen afdoende foutcontrole heeft.

Ik zal er zaterdag eens naar kijken, denk ik. Ik had toch nog een andere FAQ-update op de plank liggen. :P

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 21:13

Confusion

Fallen from grace

-NMe- schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:47:
Ik wil het best iets nuanceren, maar ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit als je MySQL brak noemt omdat het geen afdoende foutcontrole heeft.
Dat kan iemand prima vinden, maar dat betekent nog niet dat het in een GoT FAQ gebruikt zou moeten worden.
Er zijn talloze databases out there die nog veel brakker zijn, maar die worden niet genoemd. Noem MySQL dan gewoon niet, in plaats van het op wat minor details af te fakkelen, wat de suggestie wekt dat de rest (Derby, Firebird, ...) veel beter is. Daarnaast hebben alle database platforms hun gebreken, die ook niet gebruikt worden om het product brak te noemen. Anders nomineer ik DB2 voor de titel van 'brak', vanwege de volstrekt onbruikbare, mij tot waanzin drijvende, CLI. Voor andere onderdelen van de FAQ heb ik dan ook nog wel een stuk of wat produkten die de titel 'brak'' verdienen en mag de FAQ dan alsjeblieft beginnen met 'PHP is een ongelovelijk brakke scripttaal'?

[Voor 10% gewijzigd door Confusion op 22-06-2007 10:34]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien deze discussie afsplitsen, maar ik ben het in deze eens met Confusion. Het is precies hetzelfde als Windows brak noemen, alleen daar lijkt het veel duidelijker.

Straks roepen we ook dat PHP brak is ;)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 22:02
Mijn topic is op slot gezet terwijl het genoemde antwoord niet werkt

Topic
[SQL] Uit een cel 1 karakter verwijderen

Het replace commando werkt namelijk voor een veld ik moet er meer dan 3000 doen! Ja kan ze met het handje 1 voor een doen maar helaas zo werkt het niet :) Dus gaarne het topic weer opengooien.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• whoami
Topics worden op slot gezet als ze niet voldoen aan de 'regels' van het forum. Dit kan bv zijn omdat het simpele zoekvragen zijn, die je makkelijk zelf kan oplossen mits even in de manual te kijken.
Een UPDATE statement kan dat makkelijk doen, aangezien je meerdere records in 1x kunt updaten. Met de tips die in dat topic gegeven worden, moet je er wel uitkomen.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:38:
Straks roepen we ook dat PHP brak is ;)
Dat kan niet vaak genoeg gezegd worden :P
Ik ben het overigens op zich wel eens met Confusion, maar je moet er wel bij bedenken dat MySQL niet zomaar just another DMBS is - het is een hele populaire en wordt bijna door iedereen gebruikt die dat stukje FAQ leest. Ik vind het dus niet zo heel vreemd dat MySQL in die situatie speciale aandacht krijgt.

[Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2007 11:41]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De reden dat dat op slot is, is omdat het erg simpel zelf op te lossen is. Daarnaast neem ik aan dat je weet hoe SQL werkt en dat je een replace functie in een update commando ook op meer dan 1 rij kunt loslaten.

Het topic gaat niet open omdat dit gewoon simpel manual werk is.

edit: Wat whoami zegt dus...

[Voor 5% gewijzigd door Janoz op 22-06-2007 11:47]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:40:
Ik ben het overigens op zich wel eens met Confusion, maar je moet er wel bij bedenken dat MySQL niet zomaar just another DMBS is - het is een hele populaire en wordt bijna door iedereen gebruikt die dat stukje FAQ leest. Ik vind het dus niet zo heel vreemd dat MySQL in die situatie speciale aandacht krijgt.
Dat is eigenlijk ook hoe ik erover denk. Vandaar ook dat ik zei dat ik wel het een en ander wil gaan nuanceren, maar ik wil de boodschap wel nog steeds laten overkomen dat MySQL niet heilig is, ondanks dat het op het web zo'n beetje de meest gebruikte speler is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 19:03
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort, maar ik hoop dat de moderators het me vergeven als ik verkeerd zit.

Enniewee, mijn vraag is: hoe staat het beheer hier tegenover codedumps? Om een probleem met een website in ontwikkeling te begrijpen kan het soms handig zijn om de complete code te lezen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit vanwege de idioot lange post die dat kan opleveren niet gewaardeerd wordt. Of is er misschien al in een functie voorzien die een codedump mogelijk maakt?

(zoniet, dan weet ik nog wel een javascriptje die voorziet in het verbergen/uitklappen van een deel van een post).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 20:03
SFB schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:07:
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuishoort, maar ik hoop dat de moderators het me vergeven als ik verkeerd zit.

Enniewee, mijn vraag is: hoe staat het beheer hier tegenover codedumps? Om een probleem met een website in ontwikkeling te begrijpen kan het soms handig zijn om de complete code te lezen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit vanwege de idioot lange post die dat kan opleveren niet gewaardeerd wordt. Of is er misschien al in een functie voorzien die een codedump mogelijk maakt?

(zoniet, dan weet ik nog wel een javascriptje die voorziet in het verbergen/uitklappen van een deel van een post).
Gewoon een externe site voor gebruiken en de link hier plaatsen lijkt mij het makkelijkst: http://codehost.probleemoppc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Het is in de Devschuur niet de bedoeling dat we complete bakken code gaan zitten debuggen; er wordt dan dus ook van je verwacht dat je enkel relevante code post. Maak dus een 'uitgeklede' versie waarin je het probleem reproduceert en baseer daar je topic op.
Topics met enorme (overbodige) lappen code of links naar complete codedumps gaan meteen op slot. Het komt maar zelden voor dat je je probleem niet in een paar textuele zinnen en wat voorbeeldcode uit de doeken kunt doen.

[Voor 29% gewijzigd door RobIII op 09-07-2007 11:16]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Complete codedumps zien we liever niet, vooral ook omdat het nogal onoverzichtelijk wordt. Wat we hier het liefst zien is een selectie uit je code. Je code reduceren tot het probleem. Probeer desnoods een testje te maken waarin je alle overbodige code weghaalt en toch het probleem kunt reproduceren. Mocht je toch te weinig code gepost hebben dan kun je er later altijd nog een beetje bijzetten.

Het open en dicht klappen van je codeblokken is nu trouwens al gewoon mogelijk. Ik meende me te herinneren dat er wel eens een open en dicht vouw icoontje bij gestaan had, maar kan het nu niet meer achterhalen...

Gwaihir legt het al wat beter uit. Ik heb ook geen idee hoe of wat dat pijltje triggered..

[Voor 19% gewijzigd door Janoz op 09-07-2007 13:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 19:03
Oh? Hoe dan precies, ik kan het niet vinden. (ben ook niet zo bekend met UBB als forum)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Soms zit er 'n knopje bovenaan een code blok. Dit is overigens React, geen UBB. (Bestaat UBB zelf eigenlijk nog zo'n beetje of is 't vrijwel volledig weggedommeld?)
Janoz schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:15:
Het open en dicht klappen van je codeblokken is nu trouwens al gewoon mogelijk.
Nou, helaas nog lang niet altijd. Geen idee wat deze feature triggert eigenlijk..

[Voor 15% gewijzigd door Gwaihir op 09-07-2007 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zonder 'klappijltje':
C++:
1
Test

Mét 'klappijltje':
C++:
1
Test la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la

De 'trigger' is dus wrsch. de breedte van het blok.
Hiermee klap je dus ook niet 'verticaal' je code in/uit, maar 'horizontaal' zodat de lay niet vernacheld wordt.

[Voor 32% gewijzigd door RobIII op 09-07-2007 15:35]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Overigens is het plaatsen van je gehele code niet per se verboden; in overleg met een moderator is het mogelijk dat je toestemming krijgt om, ondanks de regels, toch een topic te posten met je gehele code erin. Dat is uiteraard bij hoge uitzondering en je zal eerder "nee" dan "ja" te horen krijgen, maar de optie staat dus in elk geval open als je compleet vast zit en niet weet hoe je je probleem kan reduceren tot een paar regels code. :)

• whoami
Mastermind schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:22:

Maar 9 van de 10 keer wordt er nooit meer gereageerd in PRG door de TS van een topic, zelfs als ik rond de 10-15 minuten tijd erin gestoken heb om het probleem te testen of op te lossen dus ik twijfel sterk of nog wel langer doorga moeite te doen mensen te helpen in dit subforum. Laatst met die gridview ook al waar die jongen geen waarde in de label kreeg. Tien minuten bezig geweest het programma na te bouwen en te testen, en gewoon niet meer reageren. :| Ik denk dat veel meer users dat vervelend vinden, maar ik maak even van de gelegenheid gebruik dat even te melden.
Dat is iets wat ik zelf ook behoorlijk irritant en jammer vind, maar het is ook iets waar we -als crew/mod- eigenlijk niet veel kunnen aan doen, vrees ik...

Behalve misschien in de Quickstart / policy opnemen dat het reageren op een topic als de oplossing gevonden / aangereikt werd, toch wel een elementaire vorm van beleefdheid is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
whoami schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:
Behalve misschien in de Quickstart / policy opnemen dat het reageren op een topic als de oplossing gevonden / aangereikt werd, toch wel een elementaire vorm van beleefdheid is.
Dat staat er toch ook al in? :P

• whoami
Uh, dat kan. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ken je 'eigen' policy :X

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

[PHP] Kan geen envelope-from meegeven bij mail()

Ben ik nu gewoon te gevoelig of wordt er hier gewoon bot gereageerd door Creepy (imho misplaatste opmerking over plaatsing in juiste forum en vervolgens zelf te lam zijn om de post goed te lezen)? Ik zie niet wat de TS fout doet iig, geeft duidelijk aan wat hij probeert en zoekt gewoon netjes om hulp. Beetje raar om dan zo afgekat te worden.

Als dit gewoon beleid is, dan is het wat mij betreft een effectieve manier om mensen weg te jagen.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het algemeen beleid #haalweg

Hij zegt het misschien wat bot, maar je kan je misschien voorstellen dat het vervelend is als veel mensen op die manier maar raak posten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 10:47
Programming FAQ
Onderaan staan enkele 'grote topics'. De links verwijzen echter (op het boeken topic na) niet naar de meest recente versie.
Voor de tools is de nieuwste: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III
En voor slechte voorbeelden: [Alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 3
Misschien is het ook wel leuk om de prgcontest toe te voegen.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

-NMe- bedoelt Als het niet mag, haal dan maar weg denk ik ;)

edit:

En toen zat EdwinG er door heen te blaten :(
:>

[Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-07-2007 21:58]

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De contest noemen is wat lastiger aangezien die sneller loopt. Een direct linkje doe ik dus liever niet, maar ik kan erin zetten dat er ook meestal een contest loopt. :)

• Creepy

Creepy

Annie schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:16:
[PHP] Kan geen envelope-from meegeven bij mail()

Ben ik nu gewoon te gevoelig of wordt er hier gewoon bot gereageerd door Creepy (imho misplaatste opmerking over plaatsing in juiste forum en vervolgens zelf te lam zijn om de post goed te lezen)? Ik zie niet wat de TS fout doet iig, geeft duidelijk aan wat hij probeert en zoekt gewoon netjes om hulp. Beetje raar om dan zo afgekat te worden.
Ik viel over de text: "Mss niet echt een php-dingetje, maar dan moet een moderator het maar even naar het juiste forum moven". Aangezien in Het algemeen beleid #achteraf prima staat uitgelegd dat dit niet de bedoeling is....
Als dit gewoon beleid is, dan is het wat mij betreft een effectieve manier om mensen weg te jagen.
Het is beleid ja. Het had misschien iets minder bot gekunt maar kom op. Als je niet eens het beleid van een forum doorneemt en daarnaast nog een redelijk basic iets vraagt..

En ik te lam? Leg eens uit als je wilt wat je er precies mee bedoelt? Ik geef ook direct een werkbare oplossing aan, dat deze nu genegeerd wordt door de topicstarter......

[Voor 7% gewijzigd door Creepy op 31-07-2007 14:18]

Anoniem: 118298

Blijkbaar heb k niet genoeg gespecifierd op wat ik bedoelde want ik zit met did niet begrijpen deel al voor de laatste 10h aan bezig deze inclusief het googlen. ik wou graag een beetje meer duidelijkheid over was Exact die dingen voor sponden uitgelegd in leken taal, of beginner taal. Ik ben heus niet dom maar ik versta geheel niet. nadeel van zelfstudie is dat ik het alleen moet doen met boek en internet. nu aangezien het uitemater moeilijker is om dan nog int engels te leren. dacht ik dat ik de vraag bij deze hier stelde om een meer uitgebreide nedelands uitleg kon verkrijgen. En bij naderinzicht was mijn threat onder de regels van het forum.

Ps: heb zelf babblefish vertaling gebruik om kop of staart er aant te knopen
het help een beetje maar zelfs dan is het toch nog een stevige boterham. ik hoop dat ik niet dom ben ofzo, maar ben zeker onwetend. en hulp hier zou een moi aditioneel hulp middel zijn om mijn leer qualiteit omhoog te krijgen

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 118298 op 15-08-2007 01:22]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 118298 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:09:
Blijkbaar heb k niet genoeg gespecifierd op wat ik bedoelde want ik zit met did niet begrijpen deel al voor de laatste 10h aan bezig deze inclusief het googlen.
Dan doe je dus ergens iets niet goed. Data-types zijn echt les 1 programmeren en we verwachten wel een heeeeel klein beetje niveau in PRG.
ik wou graag een beetje meer duidelijkheid over was Exact die dingen voor sponden uitgelegd in leken taal, of beginner taal.
Dan ben je misschien beter af met een Nederlandse tutorial ofzo. Maar de insteek van PRG is niet om je persoonlijke leermentor uit te hangen.
Ik ben heus niet dom maar ik versta geheel niet. nadeel van zelfstudie is dat ik het alleen moet doen met boek en internet. nu aangezien het uitemater moeilijker is om dan nog int engels te leren.
Als je moeite hebt met Engels dan heb ik slecht nieuws voor je want 99% van de (online) documentatie over programmeren vindt je toch echt voornamelijk in het Engels. Het programmeren zélf gebeurt zelfs doorgaans in het Engels.
het help een beetje maar zelfs dan is het toch nog een stevige boterham. ik hoop dat ik niet dom ben ofzo, maar ben zeker onwetend. en hulp hier zou een moi aditioneel hulp middel zijn om mijn leer qualiteit omhoog te krijgen
Ik zal nooit zeggen dat je dom bent of iets dergelijks. We zijn allemaal ergens ooit begonnen, en ooit hadden we allemaal dezelfde vra(a)g(en) als jij ;) Maar het antwoord er op is dusdanig makkelijk te vinden dat deze vraag (helaas) geen topic waard is in PRG. En ook al is het merendeel engels, de links die ik postte moeten zonder bablefish toch ook prima te begrijpen zijn? Je leek de eerste 3 typen te begrijpen (boolean, char, integer); waarom begrijp je die andere dan niet :?

Don't get me wrong: er is niets mis met vragen, maar we verwachten wel een beetje eigen inzet en een minimaal niveau, en die mistte ik in je topic. Dom ben je in ieder geval niet ;)

Oh, en kijk eens hier bij onze eigen BalusC ;) Hoewel dat Java is, is het concept hetzelfde ;)

En:
http://nl.wikipedia.org/wiki/String_%28informatica%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Integer_%28informatica%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Float
etc. etc.

of, algemener: http://nl.wikipedia.org/wiki/Datatype

offtopic:
Probeer ook een beetje op je spelling te letten in je posts ;)

:Y)

[Voor 17% gewijzigd door RobIII op 15-08-2007 02:09]

Over mij

Anoniem: 118298

dankje voor de uitleg,

nee ik verwachte zeker niet dat mensen voor mijn persoonlijke monitor gingen spelen.
ik probeer a een paar keer een programeer taal te leren eerst VB daarna Python en wou dezekeer de koe bij de horens nemen en aan C# beginnen. bij al deze talen dat ik 1 euvel waar ik blijf hangen.

ik spreek vloeiend engels, en schrijf dat ook. maar blijkbaar is het soms gemakkelijker voor me om het eens over te kunnen lezen int nederlands om zo een beter overzicht te krijgen over wat het bepaald onderwerp gaat. doordring factor...

Dankje voor de hulp hier toch. blijkbaar was ik dan ook het bestaan van wikipedia vergeten.
Groetjes mitch

ps: volgend probleem zal ik meer gestructureed tewerk gaan in het opstellen van mijn vraag om zo een misverstand te voorkomen.

Anoniem: 61462

laat ook maar

[Voor 162% gewijzigd door Anoniem: 61462 op 04-09-2007 21:26]

• whoami
Het heeft alles met debuggen te maken .
Uit wat moet ik opmaken dat je zelf al gedebugged hebt ? Het enige wat je zegt, is dat het eerste stukje code (met die messagebox) wel werkt.
Ik kan nergens uit afleiden dat je het stuk code dat niet werkt (waar je de menu-items disabled) al eens gedebugged hebt.

edit

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 61462 op 04-09-2007 21:26]

• Creepy

Creepy

No offence maar er is een reden dat er een beleids topic is waar wat staat uitgelegd welke zaken we graag terug zien komen in een topicstart. Als je dan een hoop van de gevraagde informatie niet geeft is het niet zo vreemd dat er gedacht wordt dat je niet hebt gedebugged.

Overigens, waarom de edits?

[Voor 6% gewijzigd door Creepy op 04-09-2007 21:57]

Omdat ik het eigenlijk niet goed vind om een discussie te starten. Daar raken zowel jij als ik wellicht geirriteerd van en daar schieten we beide niet mee op. Bovendien had het weinig zin om de oplossing voor het probleem hier te melden, als het oorspronkelijke topic gesloten is. Discussie gesloten.
Creepy schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:56:
No offence maar er is een reden dat er een beleids topic is waar wat staat uitgelegd welke zaken we graag terug zien komen in een topicstart. Als je dan een hoop van de gevraagde informatie niet geeft is het niet zo vreemd dat er gedacht wordt dat je niet hebt gedebugged.

Overigens, waarom de edits?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 61462 op 04-09-2007 22:11]

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee