Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat is ook een lekkere manier van communiceren ;)

Ik zet zo vaak alsnog een oplossing in een gesloten topic, dus even DM-en of mailen en die oplossing was er heus wel bijgeplaatst.

Ik hoop overigens dat je ook zonder geirriteerd te raken een discussie kan voeren, want ik voer liever een discussie waar wij uiteindelijk eens zijn over onze standpunten dan een houding van "Discussie gesloten."

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:15:
\[.NET]auto select appointment

na dat
\[.NET]auto select appointment
gesloten is.

Oke misschien moest ik na de eerste keer direct hier posten maar aangezien een gesloten vraag is leek het mij duidelijk genoeg.

vraag:
Het is een vraag naar functionaliteit in voor .net waar in de applicatie zelf een knop voor is.
Daardoor onnodig om uitleg te geven over Hoe het werkt. Of iemand weet het. Geweldig. Niemand weet het workaround tikken.

Het is een vraag waar je alleen Ja of Nee op kan antwoorden. misschien kon ik "je hoeft geen work arounds te posten" er aan toe moeten voegen.

Wat is er mis met deze thread?
Heb ik gelezen. (lees als heb ik alllang)

Okee hij kan onder

"Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen
forum!"
vallen.
is dit de rede?
zo ja waarom is die dan de eerste keer niet met deze rede gesloten.
zou eventueel jullie wat tijd schelen :)

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:23
De reden waarom dat topic gesloten is, staat in de sluitpost: het topic is:
- niet duidelijk
- veel te beknopt
- het probleem wordt niet goed uitgelegd
- er wordt niet gemeld wat je zelf geprobeerd hebt, en waar je concreet op vast loopt.
- het komt over als een scriptrequest

maw: het voldoet niet aan de PRG Quickstart waar ik naar link. Het is nogal makkelijk om je probleem even vluchtig in 5 regeltjes te beschrijven; zowiezo is dit niet uitnodigend. Mensen die evt willen reageren moeten je eerst de pieren uit de neus vragen over wat je probleem precies is, wat je al geprobeerd hebt, etc.... En vooraleer we constructief kunnen zijn, zijn we al 20 replies verder.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

- niet duidelijk
- veel te beknopt

1) het is een request of een bepaalde functionaliteit van outlook in .net zit
De vraag is gewoon kort moet ik een voorbeeld geven of er omheen ouwehoeren
Het hele vraagstuk is geleverd in:
Outlook => new appointment planning => auto select knop
zit er auto select in .net?

- het probleem wordt niet goed uitgelegd
Jou mening

- er wordt niet gemeld wat je zelf geprobeerd hebt, en waar je concreet op vast loopt.
Ik zoek een functionaliteit.

- het komt over als een scriptrequest.
scriptrequest??

Hoe kan een gesloten vraag een scriptrequest zijn?

function Ja() as string
dim antwoord as string = JA
return antwoord
end function

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:43

TeeDee

CQB 241

Ik heb tot 2 keer aan toe willen reageren in je topics.
Bij beide vroeg ik me af: wat wil je nou eigenlijk?

Het komt er in ieder geval bij mij op neer: ik snap serieus geen kont van je vraag.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

TeeDee schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:12:
Ik heb tot 2 keer aan toe willen reageren in je topics.
Bij beide vroeg ik me af: wat wil je nou eigenlijk?

Het komt er in ieder geval bij mij op neer: ik snap serieus geen kont van je vraag.
dan denk ik ook niet dat je het antwoord weet.
oke mischien een antwoord als ... workaround....

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat het komt, omdat je taalgebruik volgensmij niet altijd even correct en moeilijk te volgen is. Ikzelf snap na een paar keer goed lezen ook niets van je vraag, je zult toch echt beter je best moeten doen. Als jij het niet doet, verwacht je dan dat iemand die er niet direct iets vanaf weet voor jou moeite zal doen om je probleem op te lossen? Lang niet iedereen hier is een lopende database... Sommigen zullen ook voor jou dingen moeten opzoeken, ipv iets uit het blote hoofd te weten. Het gaat daarbij ook om een discussie en niet om een vraag-antwoord forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:27:
[...]
Misschien, misschien niet.
Als ik een vraag stel:
Waarom is 121?
Wat zal jouw antwoord zijn dan? Of kom je ook met een wedervraag: "Ik snap niks van je vraag?"
Dan ga ik vervolgens proberen de vraagstelling te verduidelijken. En als je de vraagstelling voor jezelf verduidelijkt, dan kom je misschien zelf op ideeën/keywords om eens te gaan zoeken op bijv. Google.
Nogmaals: wat is de vraag? Je wilt een object? Hiero:
C#:
1
object VaagObject = null;

Daar heb je je object. Sorry dat ik zo reageer, maar om ineens te stellen dat ik het antwoord niet weet, dan ben je verkeerd bezig. Misschien weet ik het niet, misschien wel. Maar het is nu zo onduidelijk als de nete.

[ Voor 13% gewijzigd door TeeDee op 05-09-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:01:

Ik zoek een functionaliteit.

- het komt over als een scriptrequest.
scriptrequest??

Hoe kan een gesloten vraag een scriptrequest zijn?
function Ja() as string
dim antwoord as string = JA
return antwoord
end function
Als je zelf al zegt dat het antwoord dat jij verwacht gewoon ofwel 'JA' of 'NEE' is, dan kan je dat antwoord zelf ook wel vinden mits je een beetje moeite doet / zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

oke oke daar gaan we dan.

in outlook worden bij een nieuwe afspraak gemaakt. Waarna er personen worden toegevoegt
In Planning is er een Knop " AUto selecteren" deze selecteert de eerste de beste mogelijkheid voor deze afspraak

is deze Knop " auto selecteren" ook als .net object te krijgen
Padschild schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat het komt, omdat je taalgebruik volgensmij niet altijd even correct en moeilijk te volgen is. Ikzelf snap na een paar keer goed lezen ook niets van je vraag, je zult toch echt beter je best moeten doen. Als jij het niet doet, verwacht je dan dat iemand die er niet direct iets vanaf weet voor jou moeite zal doen om je probleem op te lossen? Lang niet iedereen hier is een lopende database... Sommigen zullen ook voor jou dingen moeten opzoeken, ipv iets uit het blote hoofd te weten. Het gaat daarbij ook om een discussie en niet om een vraag-antwoord forum.
Opzoeken?? probeer dat niet. eerste 15 pagina's bij google leveren soms het goede antwoord maar dat is software waar voor je moet betalen

[ Voor 58% gewijzigd door daft_dutch op 05-09-2007 14:50 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Yeah, sure, alles is als een object te krijgen, en programmeren is niets meer en niets minder dan gewoon wat objecten samengooien en wat properties zetten en de boel aan elkaar lijmen. :z

Mag ik je er verder op wijzen dat dit topic niet bestemd is om tech-vragen te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Jij wilt dus met 1 druk op de knop in een bepaalde range van uren/dagen/maanden de eerste beste mogelijkheid opzoeken voor een bepaalde afspraak met een bepaalde tijdsduur?

Nee, voorzover ik weet is daar geen .Net object voor. Maar dat is prima zelf te maken.

- genereer een grid / calendar
- haal uit je database (denk ik) de reeds geplande afspraken. Stop die in een overlay (bijvoorbeeld) over je grid/calendar heen.
- druk nu op je knop
- loop recursief (voor recursie: zie recursie ;)) door je afspraken heen, net zolang totdat jouw afspraak ergens in een tijdspanne past.

Daaro.
whoami schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:50:
Mag ik je er verder op wijzen dat dit topic niet bestemd is om tech-vragen te stellen ?
Ach, je hebt gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 05-09-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:48:
oke oke daar gaan we dan.

in outlook worden bij een nieuwe afspraak gemaakt.
Om maar even in te haken: Lees dit nou nog eens terug. Als ik dit lees lees ik:
in outlook worden bij een nieuwe afspraak wat?? gemaakt.
Of dit:
daft_dutch schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:48:
is deze Knop " auto selecteren" ook als .net object te krijgen
Wil je dan "de knop" aangestuurd hebben (dan ga je richting 'sendkeys'-achtige oplossingen), of wil je een method van één of ander object weten die dezelfde functionaliteit herbergt? En zo ja, heb je dan al (vermoedelijk) het juiste object en zoek je alleen de method, of weet je niet eens welk object? Want dan zullen we je ook nog moeten wijzen op de Office runtimes e.d. Hoe dan ook: Je vraag is dus onduidelijk.

En zo zie ik meer her-en-der in je posts. Als je even je post terugleest voordat je op 'verstuur bericht' klikt en je probeert in te leven in de 'lezers' dan zul je zien dat je posts nogal onduidelijk zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 05-09-2007 16:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sowieso zijn gesloten vragen niet echt topicstartvriendelijk. Als het antwoord op een vraag volgens jou alleen "ja" of "nee" kan zijn, dan is het 9 van de 10 keer iets wat je makkelijk zelf uit kan zoeken. Als je wil weten hoe je iets moet doen, dan is daar al veel meer discussie over mogelijk en is het een topic waardig op een discussieforum. ;)

Overigens denk ik sowieso dat je meer naar het "hoe" op zoek bent/was dan naar het "of". En dan zul je toch écht tot in de puntjes uit moeten leggen wat je precies wil weten, want anders duurt het zoals whoami al zegt wel een paar dagen en een hele lading replies en bijbehorende frustratie voor we je enigszins verder kunnen helpen. En dat is dus niet de bedoeling hier. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik zie eigenlijk niet in waarom een topic werd gesloten over het feit dat iemand uit mijn project groep een vraag had gepost. Omdat ik tijdelijk technische problemen met me account had.

Meer heb ik vrijwel niet te zeggen hierover dan dat het vrij kinderachtig is. Nu heb ik wederom weer een nieuw topic moeten aanmaken over mijn kwestie. Maar goed het is niet mijn forum wat kans krijgt daardoor dubbele topic posts te krijgen.

• whoami
Specifieer eens 'tijdelijk technische problemen' ?

We laten het gewoon niet toe; punt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als je technische problemen hebt met je account kun je die oplossen zoals ik ook al in dat topic zei. ;) We willen gewoon weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Verder was dat ook niet de enige reden voor het slotje; als je de rest van de sluitmessage van Creepy had gelezen, dan had je tweede topic niet ook op slot gezeten nu. :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oftewel: je vraagt om voorbeeldcode en dat is in pricipe gewoon een scriptrequest. Daarnaast geef je nu geen informatie over de zaken die je nu zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. Welke informatie we graag willen zien in een startpost staat netjes uitgelegd in het beleid (en de quickstart), vandaar dat ik die heb gelinkt in mijn post met de vraag die eens door te lezen. No offence, maar je laat zien dat je die niet (goed) hebt bekeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Betreffende: whoami in "functie omzetten van asp naar c#"

Wellicht kun je de sluitpost even aanpassen, aangezien arrays in vbscript gewoon zerobased zijn:

Even een bron erbij gezocht: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/t7zd6etz.aspx
Although the number shown in the parentheses is 10, all arrays in VBScript are zero-based, so this array actually contains 11 elements. In a zero-based array, the number of array elements is always the number shown in parentheses plus one. This kind of array is called a fixed-size array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb het even doorgestreept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik vind eigenlijk dat PHP script verstuurt spam? gesloten behoort te worden. De policy is geen ondersteuning voor 3th party scripts, en dat is het zeker voor hem. Alleen omdat er een discussie over php bijkomt blijft ie open... Maar splits die discussie dan af ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaruit blijkt volgens jou dat het om een 3rd party script gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Daarnaast is de discussie stiekum best interresant aangezien niet iedereen het er over eens is dat je met header injectie en een vaste "to" parameter in het mail() command alsnog aan meerdere adressen kunt mailen. Daarnaast worden er geen kant en klare code voorbeelden gegeven hoe het wel perfect op te lossen, ik zie dan ook het probleem niet zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 06-10-2007 14:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 04-09 19:14
oh sorry dan heb ik het niet goed gezien cheatah.. Ik dacht dat degene het script dumpte en vroeg of het spam verstuurde.. Niet als injections e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het lijkt mij inderdaad ook wel gewoon een valide topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 16:09
@whoami
Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat ik in mijn laatste topic geen 3 minuten de tijd krijg om wat code en errormessages toe te voegen. Hij staat nu in kladblok voor het geval hij misschien weer open gaat.

Zoals in de regels staat heb ik eerst het een en ander zelf geprobeerd, en omdat het mij niet waarschijnlijk leek dat het probleem de code betrof (wat dus wel het geval is) heb ik deze in eerste instantie ook niet geplaatst omdat ik geen selectie kon maken.

Toen ik wat in de DB klasse tegenkwam ben ik die sporen gaan volgen (had ik anders die hele klasse moeten posten?) Nu heb ik één methode waar geen printStackTrace in stond. na deze toegevoegd te hebben komt er wat rode tekst die ik ook graag had willen plaatsen.

Anyways, zou hij weer open kunnen om de oplossing alsnog te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Teeno schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:54:
@whoami

Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat ik in mijn laatste topic geen 3 minuten de tijd krijg om wat code en errormessages toe te voegen. Hij staat nu in kladblok voor het geval hij misschien weer open gaat.
Ik vind het een vrij kwalijke zaak dat kostbare tijd van mensen zit te verspelen, door geen code te posten, terwijl dit in dat topic al herhaaldelijke keren gevraagd werd, en je ondertussen gewoon blijft doorposten zonder relevante code te posten.
Toen ik wat in de DB klasse tegenkwam ben ik die sporen gaan volgen (had ik anders die hele klasse moeten posten?)
Neen, er werd gevraagd om relevante code te posten; als je dus - zoals je zegt - zelf al wat gedebugged had, wat geprobeerd had, is het makkelijk om relevante code te posten. Er werd door bepaalde mensen zelfs al aangegeven wat je moest posten: de query + de manier waarop je de query aanroept. Dat is dus geen volledige class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is topic 1257984 HTML/WORD toch wat te snel gesloten. Ik heb laatst ook een dag of 2 lopen googlen met waarschijnlijk dezelfde vraag.
Is het mogelijk om een word document te includen in html ?
(Vmware is geen oplossing), het gaat erom dat een gebruiker zonder html kennis een verslag kan posten (Ms word) via een form en dat document daarna opgemaakt weer te geven , zoals dat bij een tekstdocument met de <pre> tag werkt.
Wellicht heb ik de vraag van de TS verkeerd begrepen, maar bij de wijze waarop ik hem interpreteer hoort de vraag wel degelijk in dit forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

RobIII z'n commentaar lijkt me 100% correct?
Het lijkt nu een scriptrequest. Zo niet, dan geeft hij weel te weinig informatie over wat hij nu zelf heeft geprobeerd en wat daar niet mee lukte (sterker nog, dat ontbreekt volledig).
En dat nog los van het feit dat het ook nog eens op de verkeerde plek staat... het slotje lijkt me terecht.

[ Voor 174% gewijzigd door Creepy op 16-11-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:13:
Misschien is topic 1257984 HTML/WORD toch wat te snel gesloten. Ik heb laatst ook een dag of 2 lopen googlen met waarschijnlijk dezelfde vraag.
Je doelt op \[HTML/WORD] (dat is wat makkelijker dan een topicnummer ;) )
Is het mogelijk om een word document te includen in html ?
Het gaat er, zoals ik in de sluitmessage ook al aangeef, om dat je hier op GoT zélf een vooronderzoek pleegt en (een beetje) laat zien wat je gevonden hebt en wat daar niet goed aan is etc. Buiten de eerste 2 zinnen ("ik heb al gezocht" roept iedereen wel; dan weet ik nog niks) wordt dus eigenlijk de vraag in anderhalve zin gesteld en dat is dan het hele topic.
VMWare is héél iets anders ;)
Wellicht heb ik de vraag van de TS verkeerd begrepen, maar bij de wijze waarop ik hem interpreteer hoort de vraag wel degelijk in dit forum.
Ja, misschien wel, maar de vraag zoals 'ie nu gesteld is is niet veel meer dan een Scriptrequest ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@moderators
Ik begrijp dat jullie orde willen scheppen in de chaos die hier kan heersen als je niet oplet, maar is het ergens niet members hun volste recht om te antwoorden op newbie vragen? Al is het maar met: hier heb je een link, daar is de vraag al beantwoord. En dan verdwijnen die topics ook snel van het scherm. Op het ubuntu-nl forum doen zelfs de moderatoren dat en er hangt een hele aangename, productieve en dankbare sfeer. Ik moet zeggen dat ik mij als beginneling behoorlijk geïntimideerd voelde toen ik zag hoe strak en snel topics hier worden afgesloten. En ja, je moet niet dom doen, maar beginners zullen immers altijd domme fouten maken.
Anyway, ik kijk er naar uit te werken met/in dit forum. En hopelijk kan ik met de tijd ook problemen van anderen helpen oplossen.
mvg,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:07:
Ik begrijp dat jullie orde willen scheppen in de chaos die hier kan heersen als je niet oplet, maar is het ergens niet members hun volste recht om te antwoorden op newbie vragen?
Dit is al vaak aan de orde geweest; hiervoor kun je het beste eens een kijkje nemen in Lieve Adjes. Daarnaast meten wij ons niet met andere fora (tenzij het voor ons positief uitpakt :P >:) geintje) en hanteren we hier een wat strakkere structuur inderdaad dan je waarschijnlijk gewend bent. Dat is even wennen, maar het is 'for the best' en daarom is het juist zo prettig toeven hier :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 04-12-2007 23:59 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Daarbij wil ik nog even toevoegen dat newbie-topics niet perse (en de facto) gesloten worden....
Newbie topics kunnen hier best open blijven staan, we gaan echter wel rekening gaan houden met de topicstart / inzet / moeite die de topicstarter al gedaan heeft om z'n probleem op te lossen.

Als je een topic start met daarin simpel de vraag, zonder dat je -als TS- zelf al eens eea geprobeerd hebt, dan gaat het idd snel op slot gaan.
Stel je echter diezelfde vraag, maar toon je aan wat je al geprobeerd hebt, etc... dan zal dat topic gewoon open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

beginners zullen immers altijd domme fouten maken.
Niet alleen beginners hoor ;) Een (domme) fout maken is niet erg, het is zoals hierboven al gezegd de inzet die telt, niet de vraag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als je een "lui persoon" (for lack of a better word) beloont door niet alleen zijn topic open te laten maar ook nog zijn vraag, die niet van eigen inzet getuigt, te beantwoorden, dan blijft diegene terugkomen met simpele vragen zonder eerst moeite te doen. Hier krijgt hij dan immers snel antwoord. Om het algemene niveau tóch wat hoger te houden en het zo leuk te houden voor zowel beginners als gevorderden hebben we die strakke regels. Zoals de heren hierboven al beschreven hebben betekent dat niét dat je geen beginnersvragen mag stellen, maar enkel dat je éérst zelf een oplossing probeert te vinden en dán pas een topic opent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de admins:

Er komen geen reacties op mijn post ([flash + html + js] preloader wordt pas getoond vanaf 85%)
Is de vraagstelling of uitleg niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Meestal als je helemaal geen reactie krijgt is de vraag wel goed (anders had je immers talloze reacties gekregen met de vraag om meer info :P) maar weet domweg niemand die het leest het goede antwoord. Daarnaast is het zo dat een topic na 24 uur "uit het zicht verdwijnt"; als je wil dat het opnieuw onder de aandacht komt mag je het topic na 24 uur zonder reacties omhoog schoppen door een nieuwe reactie te plaatsen.

Of je vraagstelling helemaal in orde is kan ik je als Flash-leek niet vertellen, maar zo op het eerste gezicht lijkt er niets mis met je topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

[examen] SCJP 5.0
deze is net dichtgeflikkerd door woami met de melding dat:

- ik er te weinig zelf aan heb gedaan... misschien heb ik wel anderhalf uur gegoogled op examens??

- het maken van proef-examens zou betekenen dat je je (toekomstige) werkgever besodemietert?? waar haal je het in godsvredesnaam vandaan man? ik denk dat ik vrij veel kennis heb na jaren programmeer-ervaring, ik heb het boek (van Sierra/Bates natuurlijk) al uit, maar daar zit maar 1 examen bij op cd... kijk, dat JIJ kennelijk met het verkeerde been uit bed stapt en toevallig moderator bent vind ik persoonlijk te weinig body hebben om een topic te sluiten...

Spijtig, ik had je best hoog zitten als moderator... maar dit is echt een wrong judgement m.i.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste, uit je topicstart is absoluut niet op te maken dat je uberhaupt meer dan 5 minuten zelf hebt gezocht. Het heeft een hoog "wie doet mij wat proef examens want ik ben te krenterig om er voor te lappen"-gehalte. Verder heeft het besodemieteren helemaal niks met verkeerde benen uit bed stappen te maken. Als ik je post zo zie vermoed ik eerder dat het iemand anders zijn been is. Whoami is eerder een Microsoft man dan een Sun man. Hij is dan ook meer bekend met Microsoft certificering dan Sun certificering. Zijn bij Sun de proefexamens soms nog wel nuttig, bij MS zijn het over het algemeen de vragen die daadwerkelijk op het examen gesteld worden. Dit soort braindumps zijn inderdaad een besodemietering van je werkgever.

Whoami heeft het dus niet helemaal bij het rechte eind mbt het besodemieteren, maar de rest van zijn aantijging is compleet terecht imho.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Janoz schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:22:
Ten eerste, uit je topicstart is absoluut niet op te maken dat je uberhaupt meer dan 5 minuten zelf hebt gezocht. Het heeft een hoog "wie doet mij wat proef examens want ik ben te krenterig om er voor te lappen"-gehalte. Verder heeft het besodemieteren helemaal niks met verkeerde benen uit bed stappen te maken. Als ik je post zo zie vermoed ik eerder dat het iemand anders zijn been is. Whoami is eerder een Microsoft man dan een Sun man. Hij is dan ook meer bekend met Microsoft certificering dan Sun certificering. Zijn bij Sun de proefexamens soms nog wel nuttig, bij MS zijn het over het algemeen de vragen die daadwerkelijk op het examen gesteld worden. Dit soort braindumps zijn inderdaad een besodemietering van je werkgever.

Whoami heeft het dus niet helemaal bij het rechte eind mbt het besodemieteren, maar de rest van zijn aantijging is compleet terecht imho.
Prima, je hebt het goedgepraat. Mag het topic weer open met de extra info die nu bekend is? (dat ik wel gezocht heb en dat whoami het meer over MS examens had?)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat heeft weinig zin. Ik ben meer een Sun man en ik kan je vertellen dat dergelijke proef examens niet (legaal) gratis te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Janoz schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:32:
Dat heeft weinig zin. Ik ben meer een Sun man en ik kan je vertellen dat dergelijke proef examens niet (legaal) gratis te krijgen zijn.
Ok. I rest my case. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:54
\[.Net] Soap doet vreemd

is gesloten? Ik provide het met een voorbeeld, heb duidelijke code, en ik vraag of iemand een idee heeft wat er mis is. Dat heeft niets te maken met zelf leren debuggen. Het zou een generic error moeten zijn, dus iemand zou hem al eens tegengekomen moeten zijn.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Waarom zou dat een generic error moeten zijn ?
Als je een stuk code hebt, dat onverwachte resultaten produceert, kan je dat wel eerst eens even zelf debuggen.
Zoals je ondertussen wel weet, is PRG geen afhaalbalie-voor-kant-en-klare-code, en wordt er van de topicstarter toch wel verwacht dat hij zelf al een en ander geprobeerd heeft, en ook aangeeft wat hij al geprobeerd heeft .... (zoals aangegeven in de PRG Quickstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je post een lap code, zegt "dit doet 'ie en dat moet 'ie doen" en vervolgens verwacht je dat wij je de fout aanwijzen. In mijn boekje is dat gewoon zelf leren debuggen, en als dat niet zo is, dan kun je op zijn minst je probleem wat meer omschrijven zodat wij ook weten waar het over gaat. Niemand gaat je code doorlezen zonder eerst te weten wat het ongeveer moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Scroll div
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je geeft een botte reply (dat was je hopelijk zelf toch ook al duidelijk) en doet nu op deze manier (IMHO) ook nog eens bot je beklag (je dumpt een link naar je topic en een quote uit de Quickstart, that's all).

Lees nou zelf eens:
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:11:
Nu hebben we al best veel gezocht op Google, maar we hebben niet echt een script gevonden dat aan onze eisen voldoet. Bij de meeste scripts in die trant moet je de plaatjes opgeven in plaats van de HTML code die er in moet komen te staan, of ze scrollen maar 1 plaatje tegelijk (terwijl wij er 4 tegelijk zichtbaar willen hebben). Zelf iets maken hebben we ook al geprobeerd, maar onze kennis van JavaScript is niet zo geweldig. Bestaande scripts aanpassen lukt wel, maar zelf iets moeilijks als dit in elkaar sleutelen is niet te doen...

Ik hoopte dus dat een lezer hier zegt van: "Ja, maar daar heb je <insert scriptje> voor nodig!", want ik kan zelf niet echt iets vinden waarvan ik zeg, ja dit is nou wat ik moet hebben.
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:11:
EDIT: Eigenlijk zou het het mooist zijn als we een soort van handler aan de div kunnen hangen, die gewoon bij een scrollevent niet normaal scrollt zoals in de browser, maar dus zelf die divjes laat opschuiven. En dat we dan een deel van die code ook aan de vorige/volgende button kunnen hangen.
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:31:
Hoe kan ik dat met die smooth scroll van mootools doen?
Hoe moeten wij het dan wel interpreteren? Je vraagt gewoon om een kant-en-klaar script, bekent niet te kunnen javascripten en wil dat wij je vertellen hoe je dat "met die smooth scroll van mootools" moet doen. Hoe is dit niet een scriptrequest :?

Als je niet kunt programmeren of niet overweg kunt met javascript is dat écht geen gezichtsverlies; er zijn belangrijkere dingen in de wereld en je bent niet de enige. Wil je het wél kunnen dan zul je je, net als iedereen die het inmiddels wel kan, gewoon moeten verdiepen in de materie (neem eens een tutorial door ofzo) en zo gaandeweg leren. Wie weet maak je het dan volgende week zelf of heb je genoeg kennis opgedaan om een bestaand script aan te passen.
Heb je daar geen zin in (en dat kan best; sommige mensen gaan liever wijn proeven of leren jongleren) dan besteed je het werk, net als de andere niet-kunners, uit aan iemand die het wel kan.

Er is hoe dan ook geen reden om zo te reageren.

En als je toch zo nodig wil quoten, maak dan de écht relevante delen bold:
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
Dat houdt in dat als je een concrete vraag hebt bij het maken van je script je daar best een vraag over mag stellen; dit is geen vrijbrief om gewoon om kant-en-klare scripts te vragen 'omdat het niet lukt'.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 02-02-2008 01:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vergeten komma achter @open is slechts een tikfoutje. Mag het topic weer open?

\[c#/SQL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Het valt me op dat, de laatste weken, heel veel in /13 door RobIII als 'google probleem' afgedaan wordt.
Dit vind ik zeer vervelend.

Als je een community in ere wilt houden, dan moet je niet iedere mogelijkheid tot een ontdekking van nieuwe resources of nieuwe mogelijkheden, om zeep helpen.

Dus kan er iets milder afgekapt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Als ik mijn mening daarover mag geven: vanaf 26 februari tot aan nu is er door RobIII in welgeteld 16 topics in /13 een reactie of een slotje (10 stuks) geplaatst. Als ik er even zo doorheen neus, zijn het allemaal terechte slotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kun je misschien een concreet voorbeeld noemen? Ik heb zelf het gevoel dat het meeste wel terecht dicht is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII ook benieuwd is :P
TeeDee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:05:
Als ik er even zo doorheen neus, zijn het allemaal terechte slotjes.
Help me eraan denken dat ik je effe op deze post wijs tegen de tijd dat we weer GoT verkiezingen hebben :+

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 05-03-2008 22:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
tie-rep schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:54:
Het valt me op dat, de laatste weken, heel veel in /13 door RobIII als 'google probleem' afgedaan wordt.
Dit vind ik zeer vervelend.

Als je een community in ere wilt houden, dan moet je niet iedere mogelijkheid tot een ontdekking van nieuwe resources of nieuwe mogelijkheden, om zeep helpen.

Dus kan er iets milder afgekapt worden?
Als een topicstarter zelf geen moeite doet, dan doen wij dat in principe ook niet. Mocht een topic om die reden afgekapt zijn, dan komt dat misschien lullig over voor de topicstarter, maar dan is het meestal wel terecht. Net als de rest hierboven ben ik dus wel benieuwd naar welke topic(s) volgens jou dan niet dicht hadden gemoeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-06 23:04
Over \[PHP/SQL] Expression builder
RobIII schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:37:
Lees Waar hoort mijn topic? en het lokale beleid van een forum (zoals, in dit geval Software Engineering & Architecture Beleid) nou eens voordat je een topic opent. Dat scheelt frustratie voor jou en voor ons.

Allereerst doen we in de Devschuur® niet aan "Ik zoek..." vragen. Daarnaast verwachten we véél meer van een topicstart dan een screenshot en een halve regel tekst.

In het wilde weg fora gaan proberen of je topic misschien dan wel goed staat is natuurlijk niet de bedoeling (Als het niet mag, haal dan maar weg) Hier staat overigens ook nog eens waar je op moet letten voordat je een topic opent.
Is het raar als ik in eerste instatie redeneer dat mijn topic in "Programming" thuis hoort vanwege de omschrijving "Het programmeerforum bij uitstek voor desktopapplicaties, webapplicaties, embedded applicaties, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts."

Waar ik hem daarna in "SE&A" zet vanwege "Het forum om alles te bespreken dat vooraf gaat aan het daadwerkelijk programmeren. Bespreek hier je denkwijzen, modellen en programma-architectuur."

En na het lezen van Waar hoort mijn topic? weet ik nog niet waar mijn post thuis hoort. Graag hoor ik van jullie, waar (en vooral waarom) hij thuis hoort.

Verder is de startpost inderdaad matig qua inhoud, maar is het onduidelijk?
De titel en inhoud geven volgens mij genoeg informatie om de lezer mijn vraag duidelijk te maken.

edit: cross-posting is natuurlijk wel een foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
basvd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:21:
Is het raar als ik in eerste instatie redeneer dat mijn topic in "Programming" thuis hoort vanwege de omschrijving "Het programmeerforum bij uitstek voor desktopapplicaties, webapplicaties, embedded applicaties, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts."
Het gaat in programmeren over het programmeren zélf (en over zélf programmeren). Vandaar ook de naam van het forum :P Ik zie niet wat dat te maken heeft met "ik zoek ..."
Waar ik hem daarna in "SE&A" zet vanwege "Het forum om alles te bespreken dat vooraf gaat aan het daadwerkelijk programmeren. Bespreek hier je denkwijzen, modellen en programma-architectuur."
Je leest wel heel selectief. In datzelfde stuk staat namelijk ook "Bespreek hier je denkwijzen, modellen en programma-architectuur". In jouw redenatie ("vooraf aan het programmeren") past een potje poepen op de WC ook.
En na het lezen van Waar hoort mijn topic? weet ik nog niet waar mijn post thuis hoort. Graag hoor ik van jullie, waar (en vooral waarom) hij thuis hoort.
In dat topic wordt nog verder uitgeweid over wat waar hoort dan in de forumomschrijvingen staat. Zoals je zelf zult concluderen (en hopelijk geconcludeerd hebt) zijn PRG en SEA dus niet de plek voor "ik zoek ...". Waar het dan wél thuis hoort? In de huidige (karige) vorm zul je al gauw ook in andere fora een slotje krijgen.
Verder is de startpost inderdaad matig qua inhoud, maar is het onduidelijk?
Ook onduidelijk ja; ik zie niet wat een "expression builder" met PHP/Javascript/Ajax te maken heeft?
De titel en inhoud geven volgens mij genoeg informatie om de lezer mijn vraag duidelijk te maken.
Dat is misschien wel (of niet, dat laat ik in het midden) voldoende informatie, maar zoals eerder gezegd hebben ze dus geen nut in de Devschuur omdat we het daar over andere zaken hebben. En als je dan een topic zou gaan openen in (bijv.) CSA dan is het gewoon handig om even het beleid aldaar te lezen over hoe ze daar graag een topic zien.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-03-2008 14:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-06 23:04
Heldere uitleg, mijn vraag kan uitgebreider..! Maar of ik mijn vraag nu uitbreid of niet, het zal verder niet veel aan de vraag in kwestie veranderen. Dus ik weet niet beter dan dat hij in 'dev-schuur' thuis hoort. Graag hoor ik van jou waar hij dan wel thuis hoort(wat ik in mijn vorige post dus ook al vroeg :)).

En om je 'bijv. in het forum CSA' aan te halen:
Een vraag over (web-)development lijkt daar ook niet te horen: "Het 'clientside' gedeelte betekent dat we het hier hebben over applicaties die zonder server, of als client naar een server worden gebruikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb zo'n beetje het vage gevoel dat dit topic misbruikt wordt ....

Het is imho de bedoeling om het algehele/globale moderatie - beleid van de devschuur hier aan te kaarten, en niet zozeer om hier je gram te halen / uitleg te verzoeken waarom een specifiek topic gesloten werd. Ik dacht dat de regel hiervoor was dat je dit maar persoonlijk met de betreffende moderator moest afhandelen (via mail ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ehm, is het niet logischer om het topic over iPhone SDK in DT&E te zetten?

Lijkt mij dat zo'n SDK nou typisch een Development Environment is.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Klopt, het is echter een alias en het topic hoort bij Apple. Ik zal eens ff een Applemod aan z'n jasje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb even een nieuwe alias gemaakt in DTE. :)

@basvd: als je je aan de daar geldende policy weet te houden, dan hoort je topic in Client Software Algemeen. Let wel: dat vergt dus inderdaad wel iets meer werk voor de startpost, want het verstrekken van weinig info wordt op GoT zelden beloond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:29:
In jouw redenatie ("vooraf aan het programmeren") past een potje poepen op de WC ook.
Goed punt. Help me herinneren dat ik daarover morgenmiddag een topic open in SEA, als ik weer moet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik geloof niet dat iemand je hier wil helpen met poepen...... ik hoop van niet in elk geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Creepy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:41:
Eeh... dus je opent hier een topic voor je probleem en je wil niet de uiteindelijke oplossing hier posten? En dat wil je niet omdat je blijkbaar een soort van beveiliging omzeilt? Lekker dan, dat mag je voortaan zonder hulp hier uitzoeken. Beveiligingen zijn er niet voor niets en die gaan we echt niet voor je helpen omzeilen hier.

[...]

Gelukkig maar, het zou wat wezen als iedereen hier gaat posten "mail ff die en die, die lost het wel voor je op". Zo blijft het hier qua oplossing nogal leeg en stapelen de vragen zich zich gewoon op..... goed voor het community gevoel hier
Het topic is op slot, dus ik heb daar geen gelegenheid om te reageren.

De screenshot van het resultaat die ik wilde posten:
http://i31.tinypic.com/2w2ndjl.png

Ik heb de berichten onleesbaar gemaakt, je wilt namelijk niet weten wat voor gegevens over zo'n datanetwerk de ether in wordt geslingerd. :o

Dit is niks illegaals, in Nederland is men vrij om alles wat in de ether bevind te ontvangen. Doorgeven aan derden is wel strafbaar. De gemaakte webpagina is daarom ook beveiligd met .htaccess.

Ik omzeil helemaal geen beveiliging. Ik kan de maker van de decodeersoftware persoonlijk. De software was oorspronkelijk ontwikkeld door een Amerikaan, toen deze kwam te overlijden was het eindresultaat nog niet in zicht. De kennis van mij heeft toen contact gezocht met de nabestaanden en heeft toen de broncode gekregen. Vanuit het niets heeft hij moeten leren programmeren, iets waar al zo'n 4 jaar lang AL zijn vrije tijd in gaat zitten, geheel kostenloos, de software is freeware. Waar hij toen goed ziek van was geworden, is dat anderen misbruik maakten van de destijds ingebouwde HTML/FTP functie voor commercieel gewin. Websites met berichten volgehangen met banners, sms-diensten en betaalde archieven. Dat heeft hem doen besluiten om de HTML/FTP functie eruit te slopen.

Vanaf dat moment realiseerde hij zich dat het online publiceren nogsteeds mogelijk was, maar niet met een instant hapklare oplossing. Publiceer ik deze oplossing in het openbaar, dan (besefte in vandaag) schop ik die bevriende kennis weer tegen het zere been. Daar kan toch wel begrip voor getoond worden i.p.v. het topic op slot te gooien/geen reactie te kunnen geven?

Als het topic in de HK had gestaan, had ik best alles willen posten met alle details erbij. Maar ik besef dondersgoed dat er enorm veel leechers op dit forum meekijken. GoT'ers die behoefte hebben aan de code, mogen dit vragen via een priveberichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoewel ik je standpunt snap moet je ook dat van ons begrijpen: wij doen de moeite om jou te helpen, maar dan willen we ook graag dat een uiteindelijke oplossing ook toegankelijk is voor anderen die eenzelfde probleem hebben. De searchfunctie van dit forum is een van de belangrijkste bronnen van informatie voor veel Nederlandse ICT-ers, en als die "vervuild" wordt met topics die alleen problemen bevatten maar geen oplossingen, dan schiet niemand daar wat mee op. ;)

Ik heb in elk geval een linkje naar deze post van je onder het sluitbericht gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
.

[ Voor 100% gewijzigd door r.e.s op 04-03-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Topics gaan niet dicht als ze opgelost zijn. Topics gaan enkel dicht als ze niet voldoen aan het beleid of als er illegale dingen in gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Los daarvan verbeter ik wel even je topictitel voor de vindbaarheid in onze search. Let je hier zelf ook even op de volgende keer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
.

[ Voor 100% gewijzigd door r.e.s op 04-03-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 16:05
Ik vraag mij af waarom er geen programming contests meer zijn?
Ik vond dit steeds zeer leuke en interessante topics...

Maar plotseling werden er geen contests meer uitgeschreven... Was daar enige reden toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We vonden de inzendingen beneden niveau en hadden geen zin meer om ons daar moe aan te maken :+ :P

En ja dat is een grapje :Y)
Een nieuwe contest is al een tijdje op til, maar ook wij hebben een sociaal leven :)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 16:05
Leuk dat te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat ze ook een sociaal leven hebben bedoel je? :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:06:
Dat ze ook een sociaal leven hebben bedoel je? :+
Ik ruik een zaak voor Mythbusters

Afbeeldingslocatie: http://images.43things.com/profile/00/01/9b/105416pw400.jpg

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En bedankt voor deze nuttige bijdrage aan ons forum d:)b
Lees even onze Korte FAQ als je wil ja? En let dan vooral even op bij het stukje "Een reactie plaatsen".

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 09-05-2008 00:00 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feedback op de moderator-actie van RobIII:

Je komt niet echt overtuigend over door je voorlaatste reply :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
't Viel me op dat de [language] prefix nogal eens gebruikt wordt voor topics waarin
het probleem weliswaar in die [language] beschreven wortd, maar het niet gaat om een
taal probleem. De tag is dan toch nuttig, zeker om aan te geven dat enige taalkennis
nuttig is. Het lijkt mij echter nuttig om de gewoonte in te voeren om de [langauge]
tag achteraan te zetten als de taal eigenlijk niet zo relevant is.

Voorbeelden:
Unicode Sorteren [SQL]
Algoritme om cirkels in plaatje te vinden [MatLab]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MSalters schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:34:
't Viel me op dat de [language] prefix nogal eens gebruikt wordt voor topics waarin
het probleem weliswaar in die [language] beschreven wortd, maar het niet gaat om een
taal probleem. De tag is dan toch nuttig, zeker om aan te geven dat enige taalkennis
nuttig is. Het lijkt mij echter nuttig om de gewoonte in te voeren om de [langauge]
tag achteraan te zetten als de taal eigenlijk niet zo relevant is.

Voorbeelden:
Unicode Sorteren [SQL]
Algoritme om cirkels in plaatje te vinden [MatLab]
Ja, maar iedere beginner vindt het een PHP-probleem, terwijl de daadwerkelijke foutmelding eigenlijk veroorzaakt wordt door een verkeerd SQL-statement...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat vaak het probleem juist de on-kennis ( :X ) is waardoor inderdaad de 'verdachte' als [taal] word gezien terwijl het een algeme(e)n(er) probleem is; ik heb er niet zo heel veel moeite mee en wat mij betreft (als TS weet dat het taal onafhankelijk is) kan de [taal] tag achterwege gelaten worden in de die gevallen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het afdwingen van zo'n prefix lukt bij nieuwe gebruikers al amper; een postfix erbij maakt het naleven van topicnamingconventies alleen maar lastiger. :+ De tag ervoor zetten of weglaten zou sowieso ook gewoon kunnen, lijkt me? :)

offtopic:
MSalters: vanwaar ineens die enter-fetish? :P Harde regeleindes zijn zó Web 1.0. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

RobIII schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:29:
[...]

In jouw redenatie ("vooraf aan het programmeren") past een potje poepen op de WC ook.
Ik doe dat altijd aan het einde van de werkdag pas? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
-NMe- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:18:
offtopic:
MSalters: vanwaar ineens die enter-fetish? :P Harde regeleindes zijn zó Web 1.0. :+
offtopic:
Was een mailtje aan het dichten, maar voor het posten vond ik het niet nodig om het idee met alleen modjes te delen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
-NMe- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Topics als deze lopen 9 van de 10 keer uit op mensen die hun favoriete taal proberen aan te smeren, terwijl een taal vrijwel totaal irrelevant is voor het daadwerkelijke programmeerwerk dat je doet. Aangezien deze vraag/discussie al 1001 keer gepasseerd is, doe ik je topic op slot.
Welke vraag/discussie is hier al vaak gepasseerd? De vraag 'Welke taal?' of de vraag 'Welke cursus?'. Volgens mij is de discussie 'Welke taal?' compleet overbodig zoals je al aangeeft. Maar (ondanks dat de topicstart zich er niet helemaal voor leent) is de vraag 'Welke cursus?' wel interresant. Hier in programming wordt vaak geroepen dat je er met een paar tutorials van internet wel uit kunt komen.

Dat kan ook wel, mits je voldoende ervaring hebt. Als dat niet zo is, is een cursus vaak een goede weg om het goed te leren. Over dit soort cursussen (ongeacht de taal) wordt m.i. weinig gesproken (zelfs in de FAQ wordt alleen over boeken gesproken). Ik denk dat een topic als deze best kans heeft als het niet taal gerelateerd zou zijn. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ook topics over cursussen heb ik (het afgelopen jaar alleen al) al een aantal keer gezien. Twee van de meer recente topics: [Alg] Centraal opleidingen topic en Leren Programmeren. Als je een discussie wil houden over cursussen zou je één van die topics kunnen schoppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb wel wat aanmerkingen op het doen en laten van de moderators in dit forum!
schijnbaar worden alleen mensen geholpen die al heel wat programmeer geschiedenis hebben en die dus met moeilijke vragen komen aanzetten. Maar als ik kom met een redelijk simpele vraag wordt ik afgezeikt en verwezen naar boeken!
Wat een onzin! die moeilijke dingen zijn net zo goed te vinden in boeken dan die "simpele" dingen, waarom geven jullie hun dan geen geen lullig verwijzing naar tutorials en boeken.
Iedereen moet toch eens beginnen met programmeren en ook dan kun je tegen problemen oplopen.
Schijnbaar zijn deze mensen hier niet geliefd op dit forum en ziet men graag alleen maar mensen die al een bibliotheek aan boeken over programmeren hebben doorgespit.
Ik merk dit niet alleen bij mij, maar ik heb dit al vaker opgemerkt, ook bij andere beginners.
Dit vind ik erg jammer en maakt dit forum erg onvriendelijk. Men zou eens een voorbeeld moeten nemen aan andere forums waar dit wel netjes gebeurd!

[ Voor 5% gewijzigd door bart0l0meus op 06-06-2008 07:42 ]

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart, je begint al met:
Op het moment zijn we op school bezig met het bouwen van een artikelen registratie programma.
Dit is de struct
Daarmee gooi je dus eigenlijk jouw schoolopdracht op een website terwijl je het zelf hoort te maken. Daar komt nog eens bij dat je het op school aan het leren ben: je eerste aanspreekpunt hoort dan ook de leerkracht te zijn.

Iedereen moet leren om ergens mee te beginnen, maar het beste kan je in het begin zorgen dat je een boek erbij pakt of wat echte voorbeelden van internet om deze te wijzigen en de structuur/symbolen te begrijpen.

En aan je overige topics te zien gooi je redelijk vaak allerlei huiswerkopdrachten hier op Tweakers. En anderen de oplossing laten bedenken is niet echt leerzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

bart0l0meus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:39:
Ik heb wel wat aanmerkingen op het doen en laten van de moderators in dit forum!
schijnbaar worden alleen mensen geholpen die al heel wat programmeer geschiedenis hebben en die dus met moeilijke vragen komen aanzetten. Maar als ik kom met een redelijk simpele vraag wordt ik afgezeikt en verwezen naar boeken!
Waar wordt je afgezeken? Ik zie het neit. Ik zie wel dat je het verschil tussen . en -> eens uit moet zoeken omdat het niet goed begrijpen van dit verschil je programmeervaardigheid behoorlijk in de weg staat. De mensen kunnen hier dan wel zeggen, "nee, je moet daar een puntje neer zetten en daar een pijltje", maar is het niet gewoon veel makkelijker dat je je boek opentrekt, het hoofdstuk erbij pakt en dan zelf uitzoekt wat het verschil is?
Wat een onzin! die moeilijke dingen zijn net zo goed te vinden in boeken dan die "simpele" dingen, waarom geven jullie hun dan geen geen lullig verwijzing naar tutorials en boeken.
Ten eerste is je probleem omschrijving erg mager en zijn de reacties op vragen van mensen nog veel magerder. Wat heeft iemand die je probeert te helpen nu aan 'een kei harde foutmelding'. Dat zegt helemaal niks. Of beter, dat zegt vooral veel over hoe jij tegen die dingen aankijkt. Als ik een stacktrace tegenkom dan zie ik dat niet als een keiharde foutmelding, maar als een bron van informatie.

Verder is er wel degelijk een verschil tussen wat jij makkelijke problemen noemt en moeilijke problemen. Het punt hier is dat je specifiek problemen hebt met de syntax van een taal. Laat dit nu iets zijn wat absoluut niet ambigu is en daarnaast uitgebreid gedocumenteerd. Je topic is dan ook vooral van het type 'bij het handje neem' wat vervolgens ook nog eens enorm wordt bemoeilijkt omdat je niet duidelijk en lichtelijk geirriteerd op de mensen reageert die je wel willen helpen. Kom je bij wat ingewikkeldere problemen uit dan is er niet meer 1 goede en voor de rest foute oplossingen. Daar is tenminste nog een discussie over te voeren.
Iedereen moet toch eens beginnen met programmeren en ook dan kun je tegen problemen oplopen.
Schijnbaar zijn deze mensen hier niet geliefd op dit forum en ziet men graag alleen maar mensen die al een bibliotheek aan boeken over programmeren hebben doorgespit.
Het klopt dat iedereen tegen problemen aanloopt, maar een onderdeel van het leren programmeren is dat je, mocht je een probleem tegenkomen, je eens zelf op onderzoek uitgaat ipv gelijk anderen je probleem te laten oplossen. We verwachten niet dat iemand die hele bibliotheek al heeft doorgespit, maar wel mensen die dat eventueel wel willen doen voor hun probleem. Er zijn genoeg beginners die dat wel doen en waarbij je goed kunt zien dat ze daadwerkelijk ook zelf meedenken.
Ik merk dit niet alleen bij mij, maar ik heb dit al vaker opgemerkt, ook bij andere beginners.
Dit vind ik erg jammer en maakt dit forum erg onvriendelijk. Men zou eens een voorbeeld moeten nemen aan andere forums waar dit wel netjes gebeurd!
Er zijn inderdaad een heleboel mensen die hier komen met de gedachte dat het hier een afhaal balie is. Dump je probleem en het wordt wel voor je opgelost. Dat is hier echter niet echt de bedoeling. Hier verwachten we ook inzet van de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
dit heeft geen zin, dat wat jullie doen is precies wat ik al zei.
jullie denken allemaal dat ik het probleem zo hier op t forum gooi maar daar is van te voren toch al heel wat zoek werk bij vooraf gegaan.
Voor programmeer vragen stap ik over op een ander forum waar ze beginners wel willen helpen.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Tja, als jij dat denkt .... Janoz verwoordt eigenlijk al perfect wat de policy van het forum is.
Daarnaast : jij kan wel al heel wat gezocht en geprobeerd hebben, maar als jij dit niet weergeeft in je post, dan kunnen we dat ook niet weten.
Als je enkel post 'het is een keiharde fout', tja .... dan houd het al snel op. Als daarbij ook nog eens blijkt dat je eigenlijk heel wat basis-kennis ontbeert, dan verwachten we wel dat je even de moeite doet om dit op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
bart0l0meus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:35:
dit heeft geen zin, dat wat jullie doen is precies wat ik al zei.
jullie denken allemaal dat ik het probleem zo hier op t forum gooi maar daar is van te voren toch al heel wat zoek werk bij vooraf gegaan.
Dat is gewoonweg niet in je topics terug te zien. Je stelt vragen die zó basaal zijn, en zó simpel op te lossen, dat je niet echt de indruk wekt veel gezocht te hebben. Dingen zoals, bijvoorbeeld, het verschil tussen een . en een -> worden in elke basishandleiding wel uitgelegd; het feit dat jij het verschil niet snapt betekent om te beginnen dat je er nog geen boek over open hebt gehad, en verder dat je niet eens weet wanneer je wel en niet met een pointer te maken hebt. En het spijt me heel erg, maar dát mag je inderdaad zelf uitzoeken, dat ga je namelijk niet leren op een forum, maar uit een boek. :)
Voor programmeer vragen stap ik over op een ander forum waar ze beginners wel willen helpen.
Dit is altijd zo'n gechargeerde opmerking. Als jij denkt op een ander forum wel beloond te worden voor het geven van weinig info of het tonen van "luiheid" (let op de aanhalingstekens), dan moet je vooral je geluk elders beproeven. Of je zou gewoon netjes onze quickstart een keer kunnen doorlezen/naleven en geholpen kunnen worden op het programmeerforum van de grootste IT-site van de Benelux. Your call. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik vind het jammer dat een topic zoals deze gesloten wordt:
Drawing Day 2008 *

Het is een topic dat zeker voor meerdere gebruikers interessant is en m.i. toegevoegde waarde heeft. Of het nou direct voordeel oplevert voor de topic starter is dan wmb niet echt relevant.

Ik vind het een discussie waard of deze regels betreffende groepsprojecten nog wel relevant zijn. Het verplicht overleggen met een moderator levert alleen maar een nodeloos hoge drempel op. Daarnaast zijn er zo weinig van dit soort topics dat we nauwelijks kunnen spreken van wildgroei. Regels zijn er om te dienen en zorgen er voor dat alles netjes verloopt. Als een regel niet echt meer relevant is kan ie beter weg dan dat wij interessante topics missen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Tegen groepsprojecten en dergelijke topics zeggen we eigenlijk nooit nee, maar het moet inderdaad wel van tevoren gevraagd worden om te voorkomen dat iemand het forum misbruikt als gratis dev/drawvolk. ;) Voor dit specifieke topic speelde ook nog eens mee dat de daadwerkelijke opdracht niets met communitygevoel te maken heeft; het speelt immers op een andere site, met nog duizenden andere mensen die je nooit zal spreken. Als een vergelijkbaar initiatief alleen GoT-ers nodig had gehad, dan was het al een stuk aantrekkelijker geweest. :)

De regel voor dergelijke topics is eigenlijk al sinds ze toegestaan worden zo dat ze altijd toegestaan worden, tenzij we een reden zien om ze niet toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Ik moet zeggen dat ik me toch wel behoorlijk stoor aan de grammaticapolitie in dit topic: [JAVA] Mysql error loading
Dat iemand zich stoort aan het gebruik van 'ge', ok, maar kan dat dan niet op een normale manier gecommuniceerd worden? Er zijn in het verleden al genoeg posts geweest die bol stonden van het breezah-taalgebruik (liefst nog zonder interpunctie ed) waar niets aan gedaan werd, dus waarom moet het nu ineens zo?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:21:
Ik moet zeggen dat ik me toch wel behoorlijk stoor aan de grammaticapolitie in dit topic: [JAVA] Mysql error loading
Dat iemand zich stoort aan het gebruik van 'ge', ok, maar kan dat dan niet op een normale manier gecommuniceerd worden?
Dat is op een normale manier gecommuniceerd.
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:21:
Er zijn in het verleden al genoeg posts geweest die bol stonden van het breezah-taalgebruik (liefst nog zonder interpunctie ed) waar niets aan gedaan werd, dus waarom moet het nu ineens zo?
Hoezo 'ineens'? We zijn al (zover ik weet) tijden bezig met het wijzen op een beetje fatsoenlijk taalgebruik; en niet alleen in de Devschuur at that. Er is ook helemaal niet moeilijk gedaan hierover; we hebben er gewoon even iemand op gewezen en that's all. Waarom iedereen er nu 'opeens' over valt is me dan ook een raadsel :? Het is de praat nog niet waard.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe weet je dat er niet op een normale manier is gecommuniceerd? Er gebeurt meer achter de schermen dan je denkt :)

Als jij posts tegenkomt die vol met breezah-taalgebruik zijn, dan plaats je toch een TR. Leest het niet prettig, dan wordt dat ook wel aangepast hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
FYI: er is een PM aan vooraf gegaan en daarna één modbreak van whoami. Als Silentuz in "[JAVA] Mysql error loading" verder niet offtopic gereageerd had, was het daar waarschijnlijk bij gebleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Het gaat me niet om de communicatie achter de schermen, daar kan ik uiteraard niets over zeggen. En ik heb ook heus wel eens een TR aangemaakt ivm taalgebruik waar ik me aan stoorde.
Toen ik deze aanpassing zag vroeg ik mij alleen af of het niet wat subtieler had gekund, PB naar de poster, of een opmerking erover in een nieuwe post.
RobIII schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:24:
Dat is op een normale manier gecommuniceerd.
Dat is dus subjectief
Hoezo 'ineens'? We zijn al (zover ik weet) tijden bezig met het wijzen op een beetje fatsoenlijk taalgebruik; en niet alleen in de Devschuur at that.
Ik moet zeggen dat het idd al een aardige tijd geleden is dat ik zo'n (breezah) post gezien heb (of in ieder geval dat ik me er aan stoorde).
Er is ook helemaal niet moeilijk gedaan hierover; we hebben er gewoon even iemand op gewezen en that's all. Waarom iedereen er nu 'opeens' over valt is me dan ook een raadsel :? Het is de praat nog niet waard.
Ik het er geen probleem mee dat iemand er wat van zegt (al heb ik persoonlijk niet zoveel moeite met dit specifieke geval), maar zoals eerder in deze post al opgemerkt kwam het op mij nogal bot over.
Hiermee doel ik overigens vooral op een zinnetje als:
Ik weet niet waar je op school gezeten hebt (of zit) Snake (...)

[ Voor 13% gewijzigd door NetForce1 op 25-06-2008 11:39 ]

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah, mooi dat het wordt aangepakt. Ik zat de posts van Snake al met kromme tenen te lezen :P. Grappig dat het in schrijftaal zoveel meer stoort dan in spreektaal. In spreektaal hou ik zelfs limbo's als -NMe- en RobIII wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik kan het deels eens zijn met NetForce1. Ik vind dat geen reden om een post aan te passen. De berichten van Snake zijn niet nodeloos ingewikkeld of onleesbaar gemaakt door die enkele 'ge'. Ik vind het erg betuttelend om diegene op zijn vingers te tikken en alle ge's te verwijderen. Iemand ergens op wijzen dat is één ding, maar dan zijn post aan passen vind ik nog een stap verder gaan. (Maar dat zijn mijn twee centjes, misschien dat Snake het helemaal niet erg vind.. )

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.