Toon posts:

Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 125.729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:27
Kijk, in 'normale' omstandigheden zou ik die post ook niet ge-edit hebben, en zou ik het bij de PM 'discussie' die hieraan voorafgegaan is, gehouden hebben.
Als Snake dan echter beweert (ten onrechte) dat dit perfect normaal is in België, en het gebruik van 'ge' op school aangeleerd wordt, en in het bedrijfsleven gebruikt wordt, dan kan ik niet anders dan hierop reageren.
'Ge' wordt gebruikt in spreektaal, maar niet in schrijftaal.

Ik heb trouwens ook al verschillende keren posts aangepast waarin men het had over 'me computer' bv... Dat heb ik dan op eenzelfde manier aangepast naar 'mijn computer' of 'm'n computer'. Geen haan die er naar gekraaid heeft.

[Voor 21% gewijzigd door whoami op 25-06-2008 11:45]

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

en
Ik het er geen probleem mee dat iemand er wat van zegt (al heb ik persoonlijk niet zoveel moeite met dit specifieke geval), maar zoals eerder in deze post al opgemerkt kwam het op mij nogal bot over.
Dat dat zo over komt zal best, maar je weet dus niet wat voor communicatie er aan vooraf is gegaan. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom je er zo op blijft hameren nadat gezegd is dat er achter de schermen ook over gecommuniceerd is.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 09:47

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

De comminucatie die eraan vooraf is gegaan heb ik geen inzicht in (hoeft ook helemaal niet), maar ga dan ook niet opmerkingen over school en publique zitten maken, niemand (buiten Snake) weet namelijk waar het over gaat of wat de voorgeschiedenis is.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:37:
In spreektaal hou ik zelfs limbo's als -NMe- en RobIII wel uit ;)
Hee! :(

:P
NetForce1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:50:
De comminucatie die eraan vooraf is gegaan heb ik geen inzicht in (hoeft ook helemaal niet), maar ga dan ook niet opmerkingen over school en publique zitten maken, niemand (buiten Snake) weet namelijk waar het over gaat of wat de voorgeschiedenis is.
Daar hebben we het inderdaad over gehad en we zullen daarop letten. :)

[Voor 53% gewijzigd door NMe op 25-06-2008 11:55]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

* RobIII met volle borst inzet..

"Krijggggch toch allemoal de kolere, val voah mij part allemaal dood..."

:P

[Voor 22% gewijzigd door RobIII op 25-06-2008 11:57]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 09:47

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

-NMe- schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:54:
[...]
Daar hebben we het inderdaad over gehad en we zullen daarop letten. :)
Mooi, dat was het dan wel weer voor vandaag denk ik ;) Overigens heb ik over het algemeen niks te klagen over de moderatie hier hoor d:)b

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 258737

Hoi,

Ik had een topic geopend met een HTML vraag. Helaas is deze net gesloten met de reden dat ik eerst zelf dingen moet uitzoeken.

Zoals ik al in het topic zei ben ik een redelijke noob nog met HTML. Over de specifieke vraag: Ik ben al sinds gisteren met google aan het uitzoeken hoe ik het op moet lossen en ik kom er niet uit, vandaar dat ik een topic had geopend.

Ik hoop dat deze weer los kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, helaas gaat het topic niet zomaar weer open...

Om te voorkomen dat we gaan afzakken naar het niveau van http://beginnersweb.nl oid (nofi), vragen wij zelfinzet en enige basiskennis. Jij geeft aan dat je nog niet over voldoende kennis bevat (nota bene in je titel ;)), dus is het veel verstandiger om je te gaan verdiepen in de materie.

Of verwacht je ook een auto in elkaar te kunnen zetten zonder enige vooronderzoek?

Daarnaast is het ook handig om een soort van test-case te maken, zodat we kunnen testen wat jij precies ervaart.

Tot slot heb je een werkende situatie kunnen creeeren, kijk dan eens preciezer naar je code en probeer items toe te voegen en / of te verwijderen. Dat is onderdeel van debugging en geeft jezelf wellicht een beter inzicht waar het probleem zich precies voordoet :)

[Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 07-07-2008 13:50]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 258737

BtM909 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:48:
Nee, helaas gaat het topic niet zomaar weer open...

Om te voorkomen dat we gaan afzakken naar het niveau van http://beginnersweb.nl oid (nofi), vragen wij zelfinzet en enige basiskennis. Jij geeft aan dat je nog niet over voldoende kennis bevat (nota bene in je titel ;)), dus is het veel verstandiger om je te gaan verdiepen in de materie.

Of verwacht je ook een auto in elkaar te kunnen zetten zonder enige vooronderzoek?

Daarnaast is het ook handig om een soort van test-case te maken, zodat we kunnen testen wat jij precies ervaart.

Tot slot heb je een werkende situatie kunnen creeeren, kijk dan eens preciezer naar je code en probeer items toe te voegen en / of te verwijderen. Dat is onderdeel van debugging en geeft jezelf wellicht een beter inzicht waar het probleem zich precies voordoet :)
Over die zelfinzet ..
Ik ben 3 dagen bezig geweest om zover te komen als ik nu ben, dit heb ik bereikt door veel te zoeken en uit te proberen. Op wat ik tot nu toe bereikt heb ben ik best trots op mezelf (al wordt dit door de reacties hier weer compleet weggehaalt)

En tot slot:
Ja ik heb een 'werkernde situatie' kunnen creeeren, maar niet zoals ik wil. Ben de hele morgen al bezig met veranderen/verwijderen/toevoegen/verplaatsen van codes.
Uiteindelijk tegen mijn natuur om hulp gevraagd.

Maar blijkbaar wordt dat hier niet gewenst, tenzij je al een vergevorderde HTML-er bent. Voor beginners is hier zo te zien geen plaats.

Deze noob is weg hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• whoami
We hebben hier helemaal niets tegen beginners, en beginners-vragen kunnen hier best.

Echter, er wordt wel gekeken naar je topicstart. We verwachten dat je in die topicstart aangeeft wat er precies niet lukt, wat je al geprobeerd hebt, etc... Een duidelijke topicstart dus (je zou eens kunnen kijken naar de prg quickstart voor een leidraad).

Het is niet de bedoeling om een topic te openen met daarin gewoon 'kijk dat is wat ik wil, hoe doe ik dat , of wat doe ik fout want het gaat niet zo'.

Wat we ook verwachten, is een duidelijke topictitel. De titel zoals je nu aan je topic gegeven hebt, is iig niet de bedoeling. Zo iets werkt als een rode lap op een stier.
Het is niet de bedoeling dat je je verschuilt achter het feit dat je zelf nog een beginneling bent. Het is niet zo dat men je meer / beter zou willen helpen omdat je 'noob' in je topictitel zet. Het is de b edoeling dat je in die titel een korte omschrijving zet van het probleem / van de inhoud van je topic.

[Voor 4% gewijzigd door whoami op 07-07-2008 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerste, we willen helemaal geen n00bs weren en hopelijk kan m'n betoog je overtuigen om eventueel opnieuw een topic te wagen :)

Als je rondzoekt zul je zien dat we wel degelijk beginners helpen. Wat mis ik nou precies in je originele topic:
Ik ben 3 dagen bezig geweest om zover te komen als ik nu ben, dit heb ik bereikt door veel te zoeken en uit te proberen.
Waarom zie ik dat niet terug in je post. Niet zeggen dat je 3 dagen bent bezig geweest, maar laat eens zien wat je tot nu toe hebt bereikt
Ja ik heb een 'werkernde situatie' kunnen creeeren, maar niet zoals ik wil. Ben de hele morgen al bezig met veranderen/verwijderen/toevoegen/verplaatsen van codes.
Die 2 regels code zijn hopelijk niet alles wat je hebt. Geef dan een volledige testcase zodat we beter kunnen inschatten wat het probleem is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Mag deze weer open?

[PHP] Script laat site crashen na update naar PHP 5.1.6

Ik heb de oplossing gevonden en wil die delen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

done

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Captain Pervert schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:30:
(Offtopic:

Los daarvan was ik wel aardig gepikeerd over het sluiten van dit topic in eerste instantie, ik geef aan dat de makers van het script geen support meer geven, ten tweede geef ik ook aan zelf weinig van PHP te snappen (ik kan niet eens from scratch een script schrijven laat staan vreemde fouten opsporen), en ik was in de veronderstelling dat een expert met weinig moeite me zou kunnen helpen gezien omstandigheden. Strict genomen inderdaad een scriptrequest, maar sjongejonge, de 'regelementjes' dekken niet iedere individuele situatie hoor.)
Sportief om dan zo nog even je beklag te doen d:)b

Maar om er even op in te haken: als je niet kunt scripten, waarom begin je er dan aan? Of waarom neem je die klus dan aan? Of waarom besteed je die dan niet uit aan iemand die het wel kan? Of waarom verdiep je je dan niet in de materie, zoals wij allemaal hebben moeten doen? Hoe je het ook wendt of keert, het ligt toch écht bij jezelf. Zoals aangegeven: in de Devschuur hebben we het over zélf programmeren, zélf debuggen en zelfs zélf het voorbereidende werk doen. En dus niet anderen je probleem voor je laten opknappen. Simple as that. "Sjongejonge" ja.
Dat we allemaal wel eens iemand nodig hebben met een frisse kijk op de zaak, of een 'second opinion', of assistentie bij het een of ander, dat is vanzelfsprekend. Maar dan verwachten we dus wel dat je zelf meedoet.

[Voor 34% gewijzigd door RobIII op 10-07-2008 20:15]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Strict genomen inderdaad een scriptrequest, maar sjongejonge, de 'regelementjes' dekken niet iedere individuele situatie hoor.
Klopt. Maar die situatie van jou wel. Wij zijn niet jouw persoonlijke helpdesk. Dit is een forum voor mensen die willen (leren) programmeren en daarover willen discussieren. Dat wil jij niet, dus dit forum is niet voor jou.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat ik oko net in je topic hebt gepost:

Sportief van je dat je de oplossing post maar je weet zelf ook heel goed waarom je topic is gesloten. Als je hoster iets veranderd is je hoster ook de eerste plek waar je support zou moeten vragen, vervolgens de makers van je script en als eventuele laatste plek GoT. Maar het is niet de bedoeling direct naar GoT te gaan om zo snel mogelijk een oplossing te scoren.

[Voor 66% gewijzigd door Creepy op 11-07-2008 08:54]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 19:59
Even over mijn topicje. (op slot)

Dynamisch Formulier aanpassen.

Ik verwacht helemaal niet dat iemand mij iets voorkouwd oid. Het probleem met concrete vragen, ja dat klopt. Ik zit nog erg in de studeer fase en vaak is het nog lastig om gewoon het probleem an sich te formuleren.Volgens mij heb ik nu 2 problemen.
-ik kan met php niet een dynamisch gevormde content uitlezen. Blijkbaar leest hij dat niet uit.
-hoe maak ik op een slimme manier een array die de resultaten kan weergeven.

Nu hoeft niemand me het antwoord te geven. Maar gewoon een beetje gedachten uitwisselen zou wel fijn zijn. :) Vaak probeer ik uren een oplossing voor een probleem te vinden terwijl er vaak een veel simpelere en bewezen methode voor is. |:(

En dat stukje "geleende code" is al een heel stuk gewijzigd vanaf het orgineel. Die gozer doet niet aan ondersteuning, zeker niet als ik alles al omgegooid heb ;) Ik vind het alleen wel zo aardig om de "credits" te laten staan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wat verwacht je nou van je post hier in dit topic? Hier verder discussiëren omdat je topic dicht is is in elk geval niet de bedoeling. ;)

Om daar toch inhoudelijk op te reageren: foreach($_POST). Zoek op wat foreach doet, en wat er in $_POST staat. Daarna kom je er wel uit. ;)

• Dekaasboer
Zeer simpel. Ik ben gemodereerd, en daar wou ik even feedback over geven.

Ik vind het natuurlijk vervelend mijn een topic op slot gaat omdat het een "kan iemand even" topic zou worden. Terwijl ik daar helemaal niet op uit was.

Ik was wat onduidelijk over mijn problemen, en dat wou ik gewoon even kwijt.

Nog bedankt voor de tip ;) daar ga ik even op onderzoek uit.

[edit]
Het is me met de tip van -NME- Eindelijk gelukt! Ik ben zo apetrots op mezelf :p Is het mogelijk om de oplossing in mijn topic te zetten? Ookal zit het op slot?

Ik kende de functie foreach niet en gaf altijd exact aan welke waardes opgehaald moesten worden. Nu heb ik een script die gewoon alles ophaalt, en met ingebouwde spambescherming. (hoewel ik me afvraag hoe effectief die is :X )

[Voor 35% gewijzigd door Dekaasboer op 30-07-2008 19:20]

• derkvanp
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:38
zojuist is een door mij geopend topic gesloten omdat ik een reply van een tweaker bestempelde als workaround. Ik gaf aan dat ik op zoek ben naar een structurele oplossing. De moderator is blijkbaar van mening dat je genoegen moet nemen met het eerste de beste werkende oplossing en sloot het topic.

Ik wil hierover bij deze mijn ongenoegen uiten

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

derkvanp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
zojuist is een door mij geopend topic gesloten omdat ik een reply van een tweaker bestempelde als workaround. Ik gaf aan dat ik op zoek ben naar een structurele oplossing. De moderator is blijkbaar van mening dat je genoegen moet nemen met het eerste de beste werkende oplossing en sloot het topic.

Je geeft zelf niet in je topic aan dat je oplossingen hebt gevonden (bijvoorbeeld degene die ik gaf) en geprobeerd, of waarom die niet aan je verwachtingen voldoen.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bovendien: je hebt al gevonden dat IE het niet goed doet/kan. Elke oplossing die er verder is, zal een workaround zijn. ;)

• whoami
derkvanp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:

Waarvan akte.

[Voor 8% gewijzigd door whoami op 30-07-2008 18:22]

• Dekaasboer
@ -nme-

Ik zag dat je mij gequote had in mijn topic dat op slot zat. Ik volg het niet helemaal meer? Heb je dat alleen even neergezet om aan te geven dat het opgelost is of mag ik ook nog de daarwerkelijke code posten?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dekaasboer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:22:
@ -nme-

Ik zag dat je mij gequote had in mijn topic dat op slot zat. Ik volg het niet helemaal meer? Heb je dat alleen even neergezet om aan te geven dat het opgelost is of mag ik ook nog de daarwerkelijke code posten?
Als je me even dat stukje code stuurt of hier in dit topic post dan zorg ik wel dat het terecht komt in je topic. :)

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:26
Hoi,

Mijn topicje: ToMaSZ in "Vreemde string in javascriptverwijzingen" is verplaatst naar client software algemeen. De (voorlopige) conclusie aan mijn kant is echter, dat er geen sprake is van een probleem aan de client kant. De gesuggereerde secure browsing plugin is op mijn machines niet geïnstalleerd. De meest relevante vraag is daar hoe het kan zijn dat bepaalde scriptverwijzingen 1x worden voorzien van een stukje ectra code, en sommigen 3x.

-EDIT: you were right, I were wrong... fout gevonden en is een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Inderdaad veroorzaakt door de client. ;)

[Voor 14% gewijzigd door ToMaSZ op 03-09-2008 14:00]

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CSA heeft niks met clients te maken.... Ligt het probleem primair aan 't devven dan is het WEB, komt het probleem voort uit een applicatie dan is het CSA.

Hopelijk is het zo duidelijker :)

Anoniem: 121096

Lastig, moderatie binnen got is altijd al lastig geweest omdat er zoveel delen zijn en je bijna al niet meer weet waar je wat precies kunt posten. Let maar eens op, bijna alle reacties worden ergens anders neergezet of verwijderd etc. Leuk forum met maar daags een paar goede topics die mogen blijven staan etc...
Vind het jammer maar got is niet wat het geweest is, eerder kon je nog wat handvaten krijgen de juiste richting heen maar ik heb het idee dat mods/admins etc zich nu laten gelden in alle afhankelijkheid van geldingsdrang. Was eens een leuk forum waar mensen vragen mochten stellen, tegenwoordig krijg je alleen maar commentaar op hoe je de vraag stelt, waar je hem stelt etc ipv over de echte vraag in te gaan.

Zie dit enkel als feedback, als ik me niet vergis is dit nu een topic waar ik dat mag uitspreken lijkt me, en als ik weer verkeerd zit danb verwijder het maar weer of zet er maar een slot op of dat soort ongein. Dat is wat er hier het meest voorkomt momenteel, zo lijkt het, heel jammer...

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zou eens in Lieve Adjes kunnen kijken voor topics over/van ontevreden gebruikers, weinig behulpzaam, onduidelijk etc.

Got is niet moeilijk of onvriendelijk als je je aan een paar basisregels houdt:
Zoek zelf goed naar oplossingen en laat dat merken in een duidelijke topicstart
Lees dus ook de faqs in het subforum waar je wilt posten. Wat bedoelt is voor dat subforum staat er meestal goed in uitgelegd, ook wordt vaak doorverwezen naar andere subforums.

Got is geen "plemp je vraag" forum, hier wordt redelijk strict op toegezien en dat maakt got voor mij en voor veel anderen een prettige plek om rond te hangen. Als topics worden gesloten wordt meestal duidelijk aangegeven waarom het dicht is en wat de TS de volgende keer moet doen. Ook wordt er meestal wel een zoekrichting aangegeven.

Lees rustig het lieve adjes forum door want jouw klachten komen vaker voor en worden meestal vrij uitgebeid bediscussierd.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik neem aan dat je post naar aanleiding van je laatste topic?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Anoniem: 121096 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:52:
Was eens een leuk forum waar mensen vragen mochten stellen, tegenwoordig krijg je alleen maar commentaar op hoe je de vraag stelt, waar je hem stelt etc ipv over de echte vraag in te gaan.
Het is al 100.000 keer gezegd, maar: GoT is idd niet meer wat het geweest is. GoT heeft tegenwoordig namelijk een userbase die 100 tot zelfs wel 1000x zo groot is als dat het was. Af en toe een "domme zoekvraag" oid kon toen idd gepost worden. Op het moment dat dat in de huidige staat toegelaten wordt dan stroomt het forum vol met troep en lopen alle vaste mensen die het forum maken tot wat het is weg.

GoT is gegroeid. Dat kun je jammer vinden, maar het is niet anders :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 121096 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:52:
Vind het jammer maar got is niet wat het geweest is, eerder kon je nog wat handvaten krijgen de juiste richting heen maar ik heb het idee dat mods/admins etc zich nu laten gelden in alle afhankelijkheid van geldingsdrang. Was eens een leuk forum waar mensen vragen mochten stellen, tegenwoordig krijg je alleen maar commentaar op hoe je de vraag stelt, waar je hem stelt etc ipv over de echte vraag in te gaan.
Ik ga even op dit stukje in, aangezien ik dit niet helemaal eerlijk vind. :)

In den beginne kon je op GoT veel maken. Tot 2001/2002 kon je al je vragen wel kwijt. Daarna heeft men geprobeerd het niveau wat op te krikken; vooral hier in de Devschuur hadden users wat te "lijden" onder het beleid. Tegenwoordig is dat juist versoepeld: zodra je als topicstarter laat zien dat je zelf in elk geval ook moeite in het oplossen van je probleem steekt en hebt gestoken, dan blijft zo'n topic in het algemeen gewoon open.

Wat je andere puntje betreft: moderators zijn precies dat: moderators. Het is leuk als een moderator wat kennis heeft over hetgeen in een bepaald topic besproken wordt, maar ook een moderator weet niet alles. Wanneer ik een modactie doe in een topic waar ik wat vanaf weet, dan ga ik altijd ook op op vraag in. Heb ik verder niks toe te voegen, dan hou ik het bij die modactie, zonder verder wat te zeggen. :)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52
Over [RPG] OpenOffice.org aansturen
Ik snap dat hij op slot is. Ik heb al een heleboel gezocht maar zit echt vast. Als het topic weer open gaat wil ik de start wel aanpassen.
Of is het beter om een nieuw topic te openen "Hoe creeer ik een instantie van een COM object in Visual RPG?"
Het probleem is namelijk dat ik geen Visual RPG voorbeelden kan vinden. De opmerking dat ik het voorbeeld beter moet bekijken is mi niet helemaal op zijn plaats. In vb kan ik het wel voor elkaar krijgen, maar ik zit nu vast aan Visual RPG.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Creepy

Creepy

Even kort: de manier waarop je de zaken nu creeert is totaal verkeerd. In VB doe je ook niet twee keer achter elkaar een CreateObject en dat doe je dus wel in je PRG script. In het voorbeeld en de documentatie staat prima uitgelegd dat je eerst een CreateObject moet doen en via dat object dat je dan terug krijgt een CreateInstance moet aanroepen. Aangezien regel 2 goed gaat kan je prima een COM object aanmaken.
Ik heb echt het idee dat je echt niet begrijpt waar je mee bezig bent. Het verschil en het gebruik van CreateObject en CreateInstance staat echt in de tutorial die je notabene zelf link. Je lijkt dit verschil echter totaal niet te snappen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• vorlox
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

GoT is gegroeid. Dat kun je jammer vinden, maar het is niet anders
Dat is een leuke statement maar dekt niet volledig de lading denk ik.
Vroeger werden er misschien teveel onzin topics gevuld, maar kon je GOT ook nog gebruiken om een antwoord te vinden op een reeds gestelde vraag. NU kom je idd meer topics tegen met bashing tegen de TS over de manier waarop zijn topic gebouwd is of welke var ;) hij gebruikt... Ik zou zo denken dat een MOD hier dus niet aan meedoet maar alle irrelevante opmerkingen van mensen verwijderd en alleen vraag + oplossing laat staan...zo ga je toch ook vervuiling tegen.

Tis maar een idee.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ja joh, we gaan alle berichten die niet direct het probleem oplossen verwijderen. :D Ten eerste staat dat open voor interpretatie, ten tweede gaan mensen dan maar niets meer posten als ze het niet zeker weten ondanks dat het misschien we een goede oplossing was, puur omdat de post wel eens verwijderd zou kunnen worden.

Als je iets zoekt, geef dan gewoon in de search aan dat je zoekt naar topics zonder slotje en sorteer ze op datum. Het meest recente topic zonder slotje zal 9 van de 10 keer het antwoord wel hebben. ;) En als je het dan nog niet kunt vinden dan is er ruimte genoeg om toch nog een topic te openen volgens de quickstart. :)

• Creepy

Creepy

vorlox schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:21:
[...]

Dat is een leuke statement maar dekt niet volledig de lading denk ik.
Vroeger werden er misschien teveel onzin topics gevuld, maar kon je GOT ook nog gebruiken om een antwoord te vinden op een reeds gestelde vraag. NU kom je idd meer topics tegen met bashing tegen de TS over de manier waarop zijn topic gebouwd is of welke var ;) hij gebruikt... Ik zou zo denken dat een MOD hier dus niet aan meedoet maar alle irrelevante opmerkingen van mensen verwijderd en alleen vraag + oplossing laat staan...zo ga je toch ook vervuiling tegen.

Tis maar een idee.
Die "irrelevante" posts over opbouw van de code, e.d. of "welke var" hij gebruikt zijn vaak juist posts die wel nuttig zijn ondanks dat ze niet direct met het probleem te maken hebben. Er komt met enige regelmaat een leuke discussie uit voort. Het zou de TS meer inzicht moeten geven hoe hij z'n code (of de opzet van de code) in z'n algemeenheid kan verbeteren. Als je alleen een kant en klare oplossing voor je vraag wil hebben en meer niet negeer dan die posts maar hou dan wel in je achterhoofd dat je op het verkeerde forum zit. GoT is geen helpdesk om zo snel mogelijk je vraag te laten beantwoorden maar een discussie forum.

Als je dat soort posts echt als bashing ervaart plaats dan aub een Topic Report zodat we daar wat aan kunnen doen. Bashing is uiteraard niet de bedoeling.

• vorlox

vorlox

Uh huh wat zijn dat nu voor reacties.?
Mijn hemel misschien zijn jullie wel te groot geworden.

Mijn excuses als het verkeerd overkwam, ik ben toch al zo'n 7 jaar geregistreed en dacht dat ik deze vraag wel kon stellen, maar goed schijnbaar niet als jullie dit zo persoonlijk opvatten.

[Voor 35% gewijzigd door vorlox op 04-10-2008 11:36]

• curry684
  • Laatst online: 04-06 01:06

curry684

left part of the evil twins

Als ik het zo lees ben jij degene die dingen persoonlijk opvat als je 2 uitgebreide en net geformuleerde toelichtingen als een aanval interpreteert?

Professionele website nodig?

• vorlox

vorlox

curry684 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:51:
Als ik het zo lees ben jij degene die dingen persoonlijk opvat als je 2 uitgebreide en net geformuleerde toelichtingen als een aanval interpreteert?
Tis maar hoe je het bekijkt, ik probeerde gewoon aan te geven dat ik het zelf een onzin argument vind dat je aan de ene kant zegt dat het forum te groot is voor onzin berichten, en dat het vervolgens de moderator zelf is die bij een Topic totaal oftoppic gaat en een hele sub discussie creeert. Dat noem ik vervuiling, en dat vat ik niet persoonlijk op, het was maar een opmerking.

• Creepy

Creepy

Welke moderator gaat waar totaal offtopic? Ik had totaal niet de indruk dat je het over een specifiek topic o.i.d. had, maar gezien je reactie nu en je laatste topic is dat blijkbaar dus wel het geval en zo te zien voel je je weldegelijk aangevallen en dat is jammer.

Met "wat zijn dat nu weer voor reacties, mijn hemel misschien zijn jullie wel te groot geworden" kan ik in elk geval echt helemaal niks. Wat is nu precies je probleem? Dat jouw code test code is lijkt me duidelijk en dat wordt ook onderstreept door in elk geval 1 mod in je topic. Hij valt je niet aan maar is het 100% met je eens.

Als je een discussie als volledig offtopic ervaart plaats dan een TR of overleg even direct met de mod in kwestie. Ik ging er hier blijkbaar onterecht vanuit dat je een algemeen probleem aankaarte. Je hebt het echt alleen over je eigen specifieke topic....

Onzin berichten en een interessante (maar voor de TS offtopic) discussies zijn toch echt twee totaal verschillende zaken. Dat jij die twee gelijk stelt is wat mij betreft onzinnig. Die (voor jouw blijkbaar offtopic) reacties zijn toch echt goed bedoelde adviezen.

[Voor 12% gewijzigd door Creepy op 04-10-2008 13:03]

• vorlox

vorlox

Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:58:
Welke moderator gaat waar totaal offtopic? Ik had totaal niet de indruk dat je het over een specifiek topic o.i.d. had, maar gezien je reactie nu en je laatste topic is dat blijkbaar dus wel het geval en zo te zien voel je je weldegelijk aangevallen en dat is jammer.

Met "wat zijn dat nu weer voor reacties, mijn hemel miscshien zijn jullie wel te groot geworden" kan ik in elk geval echt helemaal niks. Wat is nu precies je probleem? Dat jouw code test code is lijkt me duidelijk en dat wordt ook onderstreept door in elk geval 1 mod in je topic. Hij valt je niet aan maar is het 100% met je eens.

Als je een discussie als volledig offtopic ervaart plaats dan een TR of overleg even direct met de mod in kwestie. Ik ging er hier blijkbaar onterecht vanuit dat je een algemeen probleem aankaarte. Je hebt het echt alleen over je eigen specifieke topic....

Onzin berichten en een interessante (maar voor de TS offtopic) discussie zijn toch echt twee totaal verschillende zaken.
Excuus dan was ik dus niet duidelijk, werdt gewoon even getriggered door de reactie van .NL.. Jullie doen goed werk hoor dus laten we het daar bij houden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:58:
Onzin berichten en een interessante (maar voor de TS offtopic) discussies zijn toch echt twee totaal verschillende zaken. Dat jij die twee gelijk stelt is wat mij betreft onzinnig. Die (voor jouw blijkbaar offtopic) reacties zijn toch echt goed bedoelde adviezen.
Zo zijn er zelfs "offtopic discussies" geweest in het verleden die de ontopic discussie geheel overbodig maakten. Sommige problemen zijn direct afhankelijk van een bepaalde (slechte) werkwijze. Commentaar op die werkwijze die een verandering teweegbrengt resulteert er nog wel eens in dat het hele probleem weg is. ;)

Ik geef zelf meestal antwoord op de vraag die de topicstarter zou moeten stellen, niet per se of alleen maar op de vraag die daadwerkelijk gesteld wordt. Daar help je een topicstarter uiteindelijk meer mee dan klakkeloos een oplossing te geven voor een probleem dat er niet hoeft te zijn. :)

Overigens reageer ik hier in zijn algemeenheid en niet op jouw specifieke situatie, dat heeft Creepy hierboven al gedaan. :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:20:
Overigens reageer ik hier in zijn algemeenheid en niet op jouw specifieke situatie, dat heeft Creepy hierboven al gedaan. :)
Ik kan over deze specifieke situatie ook nog wel iets zeggen. Je zou kunnen zeggen dat alleen de laatste paar posts interessant zijn voor het probleem, en dat er veel 'vervuiling' is. Ook onhandig voor de search. Dat is enkel veel te kort door de bocht naar mijn mening.

Vooral de eerste reply van RobIII is offtopic en kort, maar uiteindelijk krijg je daardoor wel de voor mij interessantste reply van snake. Als het topic met 1 of 2 onzinreply's naar beneden was gezakt, dan had ik het bijvoorbeeld nooit gezien, en was het oorspronkelijke probleem wellicht open gebleven... Bij echt lange draadjes kan ik me wel voorstellen dat dit een probleem wordt, en dan kan het beter afgesplitst worden.

Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen als je hoopt op een antwoord, maar er komt een gerelateerde reply. Maar goed, na een goede discussie kom je er dan toch uit ;)
-NMe- schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:50:
Ja joh, we gaan alle berichten die niet direct het probleem oplossen verwijderen. :D
Ironie, altijd leuk, altijd uitkijken :) (Vooral 'goede' ervaringen mee per email.)

offtopic:
Eigenlijk haat ik replies in dit topic, die 5 keer terugkomen bij Active topics. Gelieve hier niet meer te replyen :+

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pedorus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:12:
Ironie, altijd leuk, altijd uitkijken :) (Vooral 'goede' ervaringen mee per email.)
Vandaar de smiley. :P
offtopic:
Eigenlijk haat ik replies in dit topic, die 5 keer terugkomen bij Active topics. Gelieve hier niet meer te replyen :+
offtopic:
Ik heb al eens gevraagd om de aliassen gewoon niet te laten zien in de AT, maar daar was crisp het geloof ik niet mee eens. :+

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Nu ik een paar grote topics heb afgesloten zien worden om een nieuw deel te starten, vraag ik me af of het niet slim is om de laatste x posts naar het nieuwe deel te verplaatsen. Ik heb namelijk het idee dat de laatste paar posts in het oude deel niet meer gelezen worden en dus verloren gaan.

Vooral in het nieuwe deel van "welke tools heb jij gemaakt" had het handig geweest - er wordt bij tijd en wijlen gepost naar die thread, en gisteren waren er een stuk of 5 posts geplaatst, maar daarvoor was de laatste post van 14 augustus. Iedereen die het nieuwe deel vandaag in de active topics ziet mist daardoor die paar posts voor het sluiten van het vorige deel.

Natuurlijk heb je bij het verplaatsen van oude posts wel het probleem dat ze bovenaan in de thread komen te staan. Dit zou je kunnen afvangen door als moderator alvast een slot te reserveren in de oude thread, en dan een aantal dagen tot een week later alle posts inclusief de gereserveerde post te verplaatsen naar een nieuw topic.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Slim idee, helemaal omdat ik eigenlijk met hetzelfde idee rondliep dit weekend :)

Die nemen we even mee in beraad ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We kunnen er voor de volgende keer altijd op letten, maar voor nu laten we het maar zo. Er staan linkjes naar het volgende/vorige topic in de topics waar dat respectievelijk nodig is, dus that'll have to do for now. :Y)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat moeten ze bij NOS nou met een Windows SB server vraag 8)7

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

benoni schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:18:
[...]

Wat moeten ze bij NOS nou met een Windows SB server vraag 8)7

Over mij

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dankjewel :>

[Voor 173% gewijzigd door benoni op 31-10-2008 10:27]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Nee, jij dank je wel :Y)
Had nog wat poep in m'n ogen van een veel te kort slaapje vannacht :P

Over mij

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Is het niet een idee om DTE en SEA met elkaar te mergen? DTE loopt vrij slecht en SEA sluit daar denk ik het meest op aan.

http://hawvie.deviantart.com/

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Waarom in hemelsnaam? DTE gaat over tools. SEA over programmeerproblemen. Ik snap niet wat een topic over bijvoorbeeld een photoshop plugin met software engineering te maken heeft :)

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Die discussie is ook al vaker gevoerd en (IMHO) kan het zoals het nu is nog wel even blijven. We hebben momenteel belangrijker zaken lopen achter de schermen ;)

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

*zucht* zijn jullie nou alweer penislengtes aan het vergelijken?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:35:
*zucht* zijn jullie nou alweer penislengtes aan het vergelijken?
Ja we zijn er nog steeds niet te boven van die kleine van jou ;)

• whoami
HawVer schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:20:
Is het niet een idee om DTE en SEA met elkaar te mergen? DTE loopt vrij slecht en SEA sluit daar denk ik het meest op aan.
Wat is het raakvlak tussen DTE & SEA ? :?

Ik zie eerder een raakvlak tussen SEA & PRG.

Waarom loopt DTE volgens jou slecht ? Goed, het is er atm idd wat minder 'druk', maar is dat dan een probleem ?

Anoniem: 281268

Mooi! ;-)

Ik loop al minstens een jaar of vijf hier rond op GoT. Heb eigenlijk nooit vragen want meestal lukt het me wel om het zelf op te lossen met wat zoek- en denkwerk. Inloggegevens kwijt en e-mailadres is veranderd dus me opnieuw geregistreerd. Stel ik eens een vraag, word ik van harte welkom geheten en mijn topic binnen 20 minuten afgesloten met de mededeling dat de topicstart niet duidelijk genoeg is, ik de FAQ's maar eens moet lezen en dat eigen inzet wordt verwacht. Kijk, dat zijn nou eens mooie vooroordelen :-) Was druk bezig om mijn topicstart aan te passen om mijn vraag te verduidelijken gezien de eerste reactie erop maar het bleek al niet meer te kunnen. Beetje erg kort door de bocht lijkt me. Nou ja, ik waag morgen nog wel eens een poging. Eens kijken of ik dan verder kom.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 281268 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:55:
Ik loop al minstens een jaar of vijf hier rond op GoT. Heb eigenlijk nooit vragen want meestal lukt het me wel om het zelf op te lossen met wat zoek- en denkwerk. Inloggegevens kwijt en e-mailadres is veranderd dus me opnieuw geregistreerd.
Je weet dat clonen niet toegestaan is/zijn? ;) Je kunt je wachtwoord opvragen in het inlogscherm en als dat email adres niet (meer) beschikbaar is kun je contact op nemen met ons (zie alle info in het login scherm).
Stel ik eens een vraag, word ik van harte welkom geheten
Hoe moeten wij ruiken dat je een clone account gebruikt?
en mijn topic binnen 20 minuten afgesloten met de mededeling dat de topicstart niet duidelijk genoeg is
Dat is 'ie ook niet.
ik de FAQ's maar eens moet lezen en dat eigen inzet wordt verwacht. Kijk, dat zijn nou eens mooie vooroordelen :-) Was druk bezig om mijn topicstart aan te passen om mijn vraag te verduidelijken
En ook dat kunnen wij niet ruiken.
Nou ja, ik waag morgen nog wel eens een poging. Eens kijken of ik dan verder kom.
Doe dat dan wel op je eigen account ;)

Over mij

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 281268

"Drowner71" maar mijn onbedoelde pogingen mezelf te verzuipen tijdens het duiken behoren tot het verleden ;) En volgens mij is de gebruikersnaam niet standaard te wijzigen. Wist niet dat clonen hier verboden is, doe het niet dagelijks :) Had eerder verwacht dat na zolang niet inloggen mijn account wel op inactief zou zijn gezet.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Is de avater van Terw_Dan wel gepast? Zeker omdat het een modje is.

Freelance Unity3D developer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyCloneNL schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:40:
Is de avater van Terw_Dan wel gepast? Zeker omdat het een modje is.
Dat heeft niets met de devschuur te maken vziw :? Dat soort zaken kan je posten in Schop een Modje maar ik geef je weinig kans aangezien recentelijk nog is beoordeelt dat deze avatar niet in strijd is met onze policy.

Intentionally left blank

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

En waarom zou een modje dat wel mogen dan volgens jou :? Ik vind het nogal een insinuatie die je maakt... En waar lees je in de policy dat in strijd met de policy zouden zijn?

[Voor 42% gewijzigd door RobIII op 26-12-2008 02:03]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:55:
[...]

En waarom zou een modje dat wel mogen dan volgens jou :? Ik vind het nogal een insinuatie die je maakt... En waar lees je in de policy dat in strijd met de policy zouden zijn?
Psst, hij bedoelt dat juist een modje het goede voorbeeld moet geven. Lijkt me niet helemaal ongegrond. :+

Maar goed, dit kun je beter even met Terw_Dan opnemen, die is ook niet onredelijk. ;) Het heeft in elk geval niet zo gek veel met de Devschuur en dus met dit topic te maken. ;)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Niet zozeer feedback, eerder een vraag. De vandaag door Zeef afgekondigde wijziging in het beleid, hoe gaat deze hier van invloed zijn? Het aantal UTFS replies in topics die echt te slecht voor woorden zijn wil hier nogal eens explosief stijgen namelijk. Ik heb absoluut geen probleem met nieuwelingen, maar het gemiddelde niveau van een nieuweling uit zich meestal in ontzettend helpdeskend gedrag. Aangezien Devschuur zo'n beetje het enige onderdeel is waar ik actief post, heb ik graag wat reactie van de lokale opperhoofden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
We modden al stiekem een maandje of anderhalf volgens die principes, alleen was dat nog niet naar buiten toe gecommuniceerd. Er zal dus niet zo gek veel gaan veranderen, we hebben nu alleen een stok achter de deur voor notoire veelplegers die bot bezig zijn. :P

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Bah. Ik moet dus voorzichtig zijn :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:36:
We modden al stiekem een maandje of anderhalf volgens die principes, alleen was dat nog niet naar buiten toe gecommuniceerd. Er zal dus niet zo gek veel gaan veranderen, we hebben nu alleen een stok achter de deur voor notoire veelplegers die bot bezig zijn. :P
Er is in de jaren die ik hier op GoT (in de devschuur) aanwezig ben erg veel veranderd. Vroegah was het 'het' onderdeel waar je flink kon laten gaan als een nieuweling een vraag stelt die makkelijk te vinden is. Ik vind het zeker een vooruitgang dat de devschuur zelfs als vriendelijk gezien kan worden.

Toch heb ik de neiging om te zeggen dat het vroeger beter was. Dat het afzeiken er vanaf is, is prima. Maar tegenwoordig wordt wel erg veel toegestaan. Programmeren is nog altijd een vak, net zoals het een vak is om een netwerk te maken die voldoet aan de wensen van een bedrijf.

Ik wil niet zeggen dat simpele vragen niet toegestaan moeten worden, maar tussen de leuke onderwerpen (voor iemand die iets verder dan helloworld is) staat veel rommel. Ik snap dat er ergens een afweging moet zijn, maar ik heb niet het idee dat deze gevonden is. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58

André

Analytics dude

AlainS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:10:
[...]

Er is in de jaren die ik hier op GoT (in de devschuur) aanwezig ben erg veel veranderd. Vroegah was het 'het' onderdeel waar je flink kon laten gaan als een nieuweling een vraag stelt die makkelijk te vinden is. Ik vind het zeker een vooruitgang dat de devschuur zelfs als vriendelijk gezien kan worden.

Toch heb ik de neiging om te zeggen dat het vroeger beter was. Dat het afzeiken er vanaf is, is prima. Maar tegenwoordig wordt wel erg veel toegestaan. Programmeren is nog altijd een vak, net zoals het een vak is om een netwerk te maken die voldoet aan de wensen van een bedrijf.

Ik wil niet zeggen dat simpele vragen niet toegestaan moeten worden, maar tussen de leuke onderwerpen (voor iemand die iets verder dan helloworld is) staat veel rommel. Ik snap dat er ergens een afweging moet zijn, maar ik heb niet het idee dat deze gevonden is. :)
Terechte opmerking denk ik. Maar dat heeft ook te maken met je eigen ontwikkeling. Vroeger vond je veel topics interessant en deed je kennis op, tegenwoordig weet je al een heleboel en lijkt het daardoor minder interessant. Dit is een proces wat de meeste forumgebruikers meemaken, ik post de laatste tijd ook veel minder omdat er minder kennis te halen is.

Daarnaast is het niveau niet gedaald door soepelere moderaties denk ik, er zijn gewoon minder interessante vragen omdat veel zaken tegenwoordig goed te vinden zijn op Got en internet.

Achter de schermen bespreken we dit ook wel, dus er is ook zeker wel een duidelijke consistentie in de afwegingen die we maken :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is sowieso lastig om voor een ander te bepalen wat hij makkelijk zelf had kunnen vinden. Jij kent als ervaren gebruiker de zoekwoorden, de topicstarter misschien niet. We maken tijdens het modden steeds de afweging of iets wel of niet makkelijk te vinden is, en zo ja: dan gaat het dicht.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ik denk dat het mooie aan een forum als GoT is dat je van beginner (vraagsteller) steeds meer de rol van expert (vraagbaak) gaat vervullen. Inderdaad, hoe meer je leert, hoe minder je hebt aan veel van de vragen, maar aan de andere kant wil dat wel heel veel zeggen over je eigen ontwikkeling.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het moet natuurlijk wel ook leuk blijven voor de mensen die je nu als "vraagbaak" bestempelt. ;)

• Alain
  • Niet online
Nog eens een vraagje:

Zie volgende topic: Gezocht: Software update framework voor .NET

Ik zie dat een moderator heeft gereageerd, dus het is blijkbaar toegestaan. Ik stuur een TR met de vraag hoe zoiets open kan blijven, immers gaat programming over zelf programmeren en niet over het vinden van een library. Ik krijg geen reactie en het topic blijft open. Ik trek dus de conclusie dat het toegestaan is om vragen te stellen die geen betrekking hebben op zelf programmeren.

Dan zie ik een topic: [PHPMyBackupPro v2.1]Scheduled backup werkt niet

De topics zijn mijns inziens gelijk, omdat het gaat over iets dat een ander geprogrammeerd heeft. Toch wordt het topic direct gesloten.

In mijn visie hadden beide topics gesloten moeten worden, maar ik ben erg benieuwd naar de reden dat het eerste topic open blijft en het tweede gesloten wordt. :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij de 2e wordt support op een 3rd party product gevraagd. Dat is hier idd niet toegestaan :)

• Alain
  • Niet online
Bij het eerste wordt om een 3rd party product gevraagd. Is dat wel toegestaan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, ik zou het eerder naar CSA hebben gemoved ware het niet dat het beetje is uitgelopen op "ontwikkel maar zelf" ;) Enfin zie maar wat de lokale mods hierover te zeggen hebben. Ik ben ook maar een bezoeker :+

[Voor 28% gewijzigd door BalusC op 30-01-2009 00:51]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nu DTE weg is gedogen we min of meer de topics die daar eerst hoorden maar betrekking hebben op PRG. Los daarvan wordt in het tweede aangehaalde topic een kant en klaar tooltje gevraagd en in het eerste een hulpmiddel om te kunnen programmeren, wat wat mij betreft een nuanceverschil is. Al had ik persoonlijk beide topics op slot gedaan, overigens. :)

• HawVer
  • Nu online
Wel, alvast mijn excuses voor mijn kritische blik, maar ik vind het jammer dat het zo moet?
[animo check] Teken contest. Waarom wordt dit topic met een goed initiatief gesloten? Ik ben het niet eens met willem169, en daarmee de crew, dat er genoeg topics lopen over hetzelfde onderwerp. Er is nog nooit een thema topic geweest met het thema handgetekend/wacom. Waarom zouden we het niet gewoon proberen en het zijn beloop laten gaan? Mocht het geen succes worden, dan weten we dat meteen voor de toekomst. Het zou prettig zijn als er iets minder krampachtig gemodereerd wordt. Het was de bedoeling dat graphics weer een levendig forum zou worden, maar met het sluiten van zulke topics bereik (imho) het tegenovergestelde.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Jammer dat het zo overkomt, maar dat slotje heeft zogezegd meer redenen :)

Eén daarvan is dat er vooraf geen enkel overleg is geweest met de crew, terwijl dit wel gewenst is. Daarnaast is het vooralsnog niet handig om twee contests naast elkaar te hebben lopen. Er is momenteel overleg binnen de GFX crew over een grotere en bredere contest binnen de Devschuur waarbij meer dan alleen GFX mensen betrokken worden. Stel dat we daar half 2009 mee willen beginnen is het praktischer om een handgetekend en tekentablet-contest te starten ná de Sequence 3 en vóór het über project.

• HawVer
  • Nu online
willem169 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:06:
Jammer dat het zo overkomt, maar dat slotje heeft zogezegd meer redenen :)

Eén daarvan is dat er vooraf geen enkel overleg is geweest met de crew, terwijl dit wel gewenst is.
Ik vind het jammer dat dat nog steeds nodig is, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Daarnaast is het vooralsnog niet handig om twee contests naast elkaar te hebben lopen.
De contesten die lopen zijn voor 3d en programming (?). Ik zie niet wat die te maken hebben met een teken contest.
Er is momenteel overleg binnen de GFX crew over een grotere en bredere contest binnen de Devschuur waarbij meer dan alleen GFX mensen betrokken worden.
Ik ben benieuwd! Betekend dat dat er een centraal onderwerp gaat komen met daar omheen meerdere contesten?
Stel dat we daar half 2009 mee willen beginnen is het praktischer om een handgetekend en tekentablet-contest te starten ná de Sequence 3 en vóór het über project.
En daar zie ik niet het nut van. De sequence is een project waar maar één persoon tegelijk aan kan werken. De rest van de mensen kunnen daar nog een ander project naast doen. Daarnaast is sequence niet primair gericht op tekenen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En als je dat dus eerst allemaal voorlegt aan de crew, dan kunnen wij veel beter bepalen of er ruimte is voor een contest zoals jij aandraagt :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
HawVer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Ik vind het jammer dat dat nog steeds nodig is, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Dat is alleen bedoeld als een showstopper op een wildgroei van dat soort topics.
Ik ben benieuwd! Betekend dat dat er een centraal onderwerp gaat komen met daar omheen meerdere contesten?
Zoiets, maar de plannen zijn nog vrij pril. :)
En daar zie ik niet het nut van. De sequence is een project waar maar één persoon tegelijk aan kan werken. De rest van de mensen kunnen daar nog een ander project naast doen. Daarnaast is sequence niet primair gericht op tekenen.
Ik heb de discussie even heropend in de crewfora. Ik beloof niets, maar we gaan er in elk geval nog eens naar kijken, ook met het oog op \[2d contest] - Een blik door het raam en de rest van die contestserie. :)

Anoniem: 110505

Ik wordt hiernaar toe verwezen door Creepy omdat ik blijkbaar op zijn tenen stond. Ik zou hebben ingestemd met de registratievoorwaarden en verwezen worden naar een paragraaf over de groeten doen. Dan stem ik bbij deze niet meer in en zal mijn lidmaatschap opzeggen. De reden? staat in de mail.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Creepy viel niet over het feit dat je de groeten doet, maar over het feit dat de topicstarter geen eigen inzet toonde. Je kan hier op GoT heel veel maken, maar zonder eigen inzet leer je niks en gaan we je dus ook niet helpen, da's zonde van onze tijd.

Als je op basis daarvan besluit hier niet meer terug te willen komen dan is dat natuurlijk je goed recht.

• Creepy

Creepy

Anoniem: 110505 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:26:
Ik wordt hiernaar toe verwezen door Creepy omdat ik blijkbaar op zijn tenen stond. Ik zou hebben ingestemd met de registratievoorwaarden en verwezen worden naar een paragraaf over de groeten doen. Dan stem ik bbij deze niet meer in en zal mijn lidmaatschap opzeggen. De reden? staat in de mail.
Op mijn tenen stond? Nee hoor, ik verwijs je hier naar toe als je feedback wilt geven op moderatie. Dat deed je namelijk in het topic en voor in dat topic is dat offtopic.

Over het groeten doen: Het leest nogal ververvelend als iedereen "groeten <nick>" post. Aangezien je nick al naast je post staat hoeft dat dus niet. Dat staat uitgelegd in Het algemeen beleid #groeten. Ik mag hopen dat dat niet de reden is om hier weg te gaan.

[Voor 7% gewijzigd door Creepy op 06-02-2009 11:56]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vroeg me nog af waarom dit topic [joomla] MP3-website wel toegestaan is? Ik heb een TR gedaan maar is niets mee gedaan. Ik was er altijd van overtuigd dat het vragen naar een kant-en-klaar script niet is toegestaan namelijk. Mis ik iets?

• Haan
  • Laatst online: 14:37

Haan

dotnetter

Dat topic is imo toch wel wat anders dan een vraag om kant-en-klare code. De TS vraagt om suggesties om zijn probleem op te lossen, niet om een lap code. Zo te zien is het topic dat daaruit volgt nog best nuttig ook voor anderen met een zelfde probleem.
al bedenk ik nu dat er ook een Joomla topic is waar het misschien ook in kan..

[Voor 15% gewijzigd door Haan op 08-02-2009 11:51]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik weet nog dat ik dat topic zag staan en het moeilijk vond om daar iets op te verzinnen waarmee ik het topic kon sluiten, en heb het daarom laten liggen. :P Het is feitelijk een scriptrequest maar wel op zo'n manier geschreven dat er dus ook wel moeite gedaan wordt.

Wat betreft het grote Joomla topic: ik zie persoonlijk losse vragen/problemen van dit formaat liever in een los topic. :)

• Cartman!
  • Niet online
Ok, duidelijk dan :) Ik blijf het gewoon een onvervalste scriptrequest vinden namelijk ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is een beetje op het randje en bij twijfel laat ik iets liever open dan dat ik het dichtgooi. :P

• Cartman!
  • Niet online
Geen probleem verder hoor maar ik vroeg t me even af ;) Help graag mee met TR-en, scheelt jullie weer en t kost weinig moeite.

Anoniem: 280479

Uit PRG beleid:
Geen problemen bij installeren van Apache, PHP, etc...
Topics die betrekking hebben op installatie van .NET ontwikkelomgevingen, debug-software en ga zo maar door, horen niet in Programming thuis, maar in Development Tools & Environments. Topics over de installatie en configuratie van Apache, IIS en andere webservers horen in Windows Servers & Serversoftware. Dat geldt dus ook voor vragen met betrekking tot rewriterules!
Development Tools & Environments is nu programing.
Struikelde er net over =)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
I know. :P Het staat al een tijdje op de planning om alles FAQ's erop na te lopen maar aangezien ik het tegenwoordig mateloos druk heb en er óók nog een contest na te kijken valt staat het helaas op een heel laag pitje. :)

En het ís niet Programming, we staan alleen topics met vragen over een programming IDE toe in Programming. De DT&E topics die meer met Graphics te maken zouden hebben (vragen over Photoshop, enz.) horen in Graphics. ;)

[Voor 33% gewijzigd door NMe op 11-03-2009 14:09]

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 10:18
Zojuist heb ik een animocheck gepost mbt een keurmerk voor webdesigners.
Dit werd door een modje als spam aangemerkt, waarschijnlijk door de links naar de desbetreffende site.
Dit was echter niet mijn bedoeling, kan ik het topic nou opnieuw openen, zonder links, om te kijken of er animo voor is?

Mocht mijn bericht verkeerd zijn overgekomen, mijn excuus, dit was niet mijn bedoeling :)

Het betreft:

[Animo Check] **spam** het nieuwe keurmerk voor webdesigners

[Voor 25% gewijzigd door happyguppy op 07-04-2009 09:58]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

gerbenvandijk schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:57:
Zojuist heb ik een animocheck gepost mbt een keurmerk voor webdesigners.
Dit werd door een modje als spam aangemerkt, waarschijnlijk door de links naar de desbetreffende site.
Dit was echter niet mijn bedoeling, kan ik het topic nou opnieuw openen, zonder links, om te kijken of er animo voor is?

Mocht mijn bericht verkeerd zijn overgekomen, mijn excuus, dit was niet mijn bedoeling :)

Het betreft:

[Animo Check] **spam** het nieuwe keurmerk voor webdesigners
Ik zie liever eigenlijk een topic als er iets concreet is. Je site is nu enkel een placeholder en het hele plan is niet meer dan een vaag idee dat nog uitgewerkt moet worden (althans, meer haal ik niet uit je topic). Daarbij zie ik weinig discussiewaarde in een 'animocheck' zoals je dat topic opende (enkel een "ja interesse" of "nee geen interesse" lijkt me mogelijk). Het lijkt me dan ook beter even te wachten met een topic te openen tot er iets concreets/tastbaars is. En dan nog wil ik je wel even vriendelijk verzoeken éérst even contact op te nemen (DM/email/dit topic) met de WEB mods voor je dat topic opent.

[Voor 6% gewijzigd door RobIII op 07-04-2009 10:01]

Over mij

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 10:18
RobIII schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:00:
[...]

Ik zie liever eigenlijk een topic als er iets concreet is. Je site is nu enkel een placeholder en het hele plan is niet meer dan een vaag idee dat nog uitgewerkt moet worden (althans, meer haal ik niet uit je topic). Daarbij zie ik weinig discussiewaarde in een 'animocheck' zoals je dat topic opende (enkel een "ja interesse" of "nee geen interesse" lijkt me mogelijk). Het lijkt me dan ook beter even te wachten met een topic te openen tot er iets concreets/tastbaars is. En dan nog wil ik je wel even vriendelijk verzoeken éérst even contact op te nemen (DM/email/dit topic) met de WEB mods voor je dat topic opent.
Okay, ik zal dan wachten tot het wat tastbaarder is, en eerst even contact met je opnemen. Het idee is verder al uitgewerkt hoor, alleen ben nog druk bezig met het bouwen van de site :) Excuus voor het misverstand!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Los daarvan, wat betekent zo'n keurmerk? Zolang je niet een aantal heel grote spelers hebt die meedoen met de ondersteuning ervan is het niet meer dan een zoveelste nobel initiatief dat nergens op gaat uitlopen omdat het feitelijk niets inhoudt.

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee