Poe poe,
Vandaag 27 graden hier. Maar ik programmeer door
Ik ben een beetje vastgelopen in een formulier dat ik moet maken. En ik hoop dat jullie me een paar pointers kunnen geven hoe verder te gaan. Er is zoveel mis mee dat ik me niet eens kan realiseren hoeveel. Het zal dus een beetje een "ongoing process" worden
Ik heb de basis voor het script hier vandaan. "Dynamisch toevoegen en verwijderen van html elementen.
Nu heb ik dat op de volgende manier toegepast:
Het formulier dat ik het "innerHTML stukje staat wordt wordt dus iedere keer toegevoegd naarmate er meer bestellingen nodig zijn. Nu is de implementatie die ik gekozen heb waarschijnlijk totaal fout. En ik krijg ook niks werkende er uit
Uiteindelijk moet dit netjes met een feedback script gaan werken. Maar het lukt nu nog niet eens om de mailto: werkende te krijgen. Probleem is namelijk dat de "verzend" button niet meer werkt zodra ik hem buiten het herhalende gebied haal. ( maakt niet uit waar ik het </form> zet)
Kunnen jullie me misschien aangeven hoe ik verder moet? Ik snap namelijk niet veel van Java programmeren, ik kan het hoogstens toepassen. Als die knop werkend is kan ik tenminste de volgende fout weer opsporen
Alvast bedankt voor jullie input.
Vandaag 27 graden hier. Maar ik programmeer door
Ik ben een beetje vastgelopen in een formulier dat ik moet maken. En ik hoop dat jullie me een paar pointers kunnen geven hoe verder te gaan. Er is zoveel mis mee dat ik me niet eens kan realiseren hoeveel. Het zal dus een beetje een "ongoing process" worden
Ik heb de basis voor het script hier vandaan. "Dynamisch toevoegen en verwijderen van html elementen.
Nu heb ik dat op de volgende manier toegepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/loose.dtd"> <html> <head> <title></title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <script type="text/javascript"> function addElement() { var ni = document.getElementById('myDiv'); var numi = document.getElementById('theValue'); var num = (document.getElementById('theValue').value -1)+ 2; numi.value = num; var newdiv = document.createElement('div'); var divIdName = 'my'+num+'Div'; newdiv.setAttribute('id',divIdName); newdiv.innerHTML = 'Extra bestelling '+num+' erbij!<form action="mailto:spoor_r@msn.com?SUBJECT=Reactie" method="post"><select name="BroodjeNR" id="Broodje'+num+'" name="imageName_1"><OPTION selected>Kies een Broodje</OPTION><OPTION>Rookvlees 2,00</OPTION><OPTION>Komijnenkaas jong 1,70</OPTION><OPTION>Serranoham 2,30</OPTION></select></td><td>Wit<INPUT TYPE="radio" NAME="brood" VALUE="wit"></td><td>Bruin<INPUT TYPE="radio" NAME="brood" VALUE="bruin"></td><td>Boter<input type="checkbox" name="boter" value="Ja"></td><td>Aantal<input type="text" name="plaats" size="2"></td></form><a href=\'#\' onclick=\'removeElement('+divIdName+')\'>Remove the div "'+divIdName+'"</a>'; ni.appendChild(newdiv); } </script> </head> <body> <input type="hidden" value="0" id="theValue" /> <p><a href="javascript:;" onclick="addElement();">Voeg bestelling toe</a></p> <div id="myDiv"></div> <BUTTON TYPE="submit"> Verzenden</BUTTON> </body> |
Het formulier dat ik het "innerHTML stukje staat wordt wordt dus iedere keer toegevoegd naarmate er meer bestellingen nodig zijn. Nu is de implementatie die ik gekozen heb waarschijnlijk totaal fout. En ik krijg ook niks werkende er uit
Uiteindelijk moet dit netjes met een feedback script gaan werken. Maar het lukt nu nog niet eens om de mailto: werkende te krijgen. Probleem is namelijk dat de "verzend" button niet meer werkt zodra ik hem buiten het herhalende gebied haal. ( maakt niet uit waar ik het </form> zet)
Kunnen jullie me misschien aangeven hoe ik verder moet? Ik snap namelijk niet veel van Java programmeren, ik kan het hoogstens toepassen. Als die knop werkend is kan ik tenminste de volgende fout weer opsporen

Alvast bedankt voor jullie input.