Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:08:
[mbr]De lama's zijn ook al een tijd gestopt met de allerslechtste aller tijde, dus een mooie title change voor dit topic :)[/]
Niet lullig bedoeld, maar wat geeft jou het recht, als niet PRG mod, om de titel van een inmiddels traditioneel topic die prima voldoet ineens te wijzigen waar dan nog eens een heel erg treurige spelfout in staat ook?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:24:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar wat geeft jou het recht, als niet PRG mod, om de titel van een inmiddels traditioneel topic die prima voldoet ineens te wijzigen waar dan nog eens een heel erg treurige spelfout in staat ook?
Het is iets anders dan het lijkt. Ik had de topic titel aan willen passen van "slechtste" naar "slechte" maar door een foutje van mijn kant had ik eerst alleen een topic note geplaatst zonder de titel daadwerkelijk aan te passen. Daarna heeft BtM hem naar "slegte" veranderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 16-04-2009 18:07 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar de vraag blijft: waarom?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niet echt een speciale reden eigenlijk. Er was door iemand een TR gedaan met het voorstel, en ik was ook de topic-waarschuwing aan het invoegen, en vond het niet zo'n slecht idee. Op zich haalt het niet zo veel uit, maar vond het ( in combinatie met een link naar een topic in PRG die ik weg had gehaald ) wat minder negatief klinken.

Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:51:
Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

AlainS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:01:
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat. :)
Duidelijk, ik vond het al vreemd. Een titel aanpassen van een goedlopend topic.

En mocht de allerslechtste allertijde doorgaan, wie bepaalt wat er de beste slechtste is?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
By popular request: ik heb het terugveranderd. Al zie ik niet echt waarom er ophef over is, maar goed, ieder zijn meug. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja ik vond het een beetje vreemd dat een niet-PRG mod ineens de topictitel veranderde voor no apparent reason, dat is alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:08:
Nou ja ik vond het een beetje vreemd dat een niet-PRG mod ineens de topictitel veranderde voor no apparent reason, dat is alles :)
Even een aantal misverstanden uit de weg helpen:
De change was gedaan door Woy nav een TR (die actie mislukte overigens).
Ik heb daar tijdelijk slegte van gemaakt met een topicnotitie richting Woy.
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
De mbr impliceert dat ik de titelchange heb uitgevoerd, maar dat staat er niet expliciet bij. Ik heb ook een [mbr] gepost, zodat het duidelijk was dat de Devschuur crew een actie heeft uitgevoerd. Niets meer, niets minder.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BtM909 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:37:
[...]
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
Dat had ik ook gedaan, maar pas nadat ik thuis was gekomen uit mijn werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik zie regelmatig SQL vragen waarbij er alleen een query wordt gepost en een vraag. In dit geval moet je zelf aan de query zien te ontdekken hoe het datamodel eruit ziet, iets wat in mijn ogen essentieel is om advies te kunnen geven over queries. Daarnaast ligt de moeilijkheid van de query in sommige gevallen aan het datamodel.

Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
AlainS schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:45:
Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken. :)
Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt? Ik zie niet wat we hier concreet mee zouden moeten doen? Op het moment dat die info ontbreekt en wel van belang is vragen we er wel om, net als we dat bij ieder ander topic doen waar te weinig info in staat. Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 28-05-2009 21:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:47:
[...]

Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt?
Volgens mij moet een topic start zo compleet mogelijk zijn, dus mijns inziens hoort dit in de topic start thuis.
Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.
Klopt helemaal, maar ik zie regelmatig dat er behoorlijk cryptische namen worden gekozen met veel afkortingen waardoor het model niet direct opvalt. Ik heb ook (nog) geen praktische oplossing, maar wil even polsen of meer mensen hier last van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me wel in het voorstel vinden, echter is het onrealistisch. Het soort mensen dat tegen problemen aanloopt is hetzelfde soort mensen dat maar wat doet. Een slecht geconfigureerde development-omgeving, slechte naamgeving, inconsequente code, niet goed indenten en andere slechte code-stijl, code niet geminimaliseerd voor testcases, etcetera. Mensen die weten hoe je problemen voorkomt en oplost posten vanzelfsprekend een stuk minder ellende dan we hier dagelijks zien. Dat geldt net zo goed voor queries en datamodellen.

Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd, dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd, dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd. De mensen openen dat soort topics tóch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd
En dan alle "spannende" topics die wél een topic waard zouden zijn (granted; 999 v.d. 1000 keer is het gewoon leren lezen :P ) missen?
dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd
Je bedoelt dat het forum dan "blokkeert" of dat wij dan slotjes zetten? Beide lijkt me niet wenselijk; iemand op code tags wijzen is de moeite niet.
dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd.
Wie bepaald waar de grens ligt? Wie weet is een bepaalde de-normalisatie wel juist gewenst.
De mensen openen dat soort topics tóch wel.
Juist.

Begrijp me niet verkeerd; ik "voel" je en ben het ook grotendeels met je/jullie eens. Het is echter niet realistisch of haalbaar en verdomdes lastig om te vangen in regels (waarbij je dan meteen weer wél interessante topics weert). En we hebben toch al zoveel regels. Daarom doen wij mods ook zoveel op "fingerspitzengefühl" ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 29-05-2009 02:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerd ;), zie bijv. zijn eerste zin: "Ik kan me wel in het voorstel vinden, echter is het onrealistisch."

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NetForce1 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:56:
[...]

Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerd ;), zie bijv. zijn eerste zin: "Ik kan me wel in het voorstel vinden, echter is het onrealistisch."
Maar hij zegt ook:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld ...
...en daar reageer ik op ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zijn punt is dat je er beleid van kan maken zoveel je wil, het heeft geen enkel meetbaar effect op wat er wel en niet gepost gaat worden. Bij mijn weten staat er ook gewoon ergens in onze beleidstopics vermeld dat er bij SQL-topics ook iets van een datamodel vermeld moet worden, maar de mensen met dit soort problemen staan er niet bij stil dat anderen dat model niet kennen en denken dat een rammelende query genoeg info is; dat is immers alle code, en dat is ook de code die mis gaat. Dat dat een slechte redenatie is weten we allemaal, maar het soort mensen dat vergeet de meest belangrijke info te geven denkt er nou eenmaal zo over volgens mij.

Punt is in elk geval: nobel streven, maar IMO niet realiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:59:
maar IMO niet realiseerbaar.
Ik begrijp jou/jullie punten en zoals gezegd had ik ook nog geen praktische/werkbaarbare oplossing bedacht. Het is mij wel duidelijk dat ik niet de enige ben die zich hieraan kan ergeren. Het is ook duidelijk dat in sommige topics, de extra informatie overbodig is. Daarnaast kan mijn punt in bredere zin doorgetrokken worden.

Het automatiseren van dit soort issue's lijkt me gedoemd om te mislukken, omdat interresante topics dan minder aantrekkingskracht hebben. Het lijkt me wel een idee om 'tijdelijke slotjes' in te voeren. Dus totdat de topic start volledig is gaan we niet verder discussieren. Ik moet nu vaak het hele topic doorlezen om de meest simpele (tegen)vragen te achterhalen en ik neem (gezien de reactie's hier) aan dat ik niet de enige ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Als we elk topic waarin we om meer info vragen tijdelijk zouden moeten sluiten, dan ben ik bang dat we nogal wat mailtjes af te handelen gaan krijgen. :P Geautomatiseerd zit dit er voorlopig in elk geval sowieso niet in, ik denk niet dat het devteam verder nog veel tijd kan vrijmaken voor relatief onbelangrijke dingen als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen. Meteen staat er een lock op. Meteen kan je eigenlijk als het ware oprotten.. Dat ergert me zo erg (en meerdere mensen die ik persoonlijk ken)
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zijn er hier dan nog veel topics open? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen. Meteen staat er een lock op. Meteen kan je eigenlijk als het ware oprotten.. Dat ergert me zo erg (en meerdere mensen die ik persoonlijk ken)
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!

groetjes
Het feit dat dat gebeurt ligt toch wel een beetje aan jezelf. Natuurlijk heb je altijd te maken met de subjectiviteit van mensen, maar ook je posthistorie werkt niet in je voordeel.
Het is hier helpen en geholpen worden. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat je na 6 berichten al kan oordelen over het reilen en zeilen binnen GoT (Devschuur in het bijzonder). Wie zijn die mensen die je persoonlijk kent dan? Misschien moet je dan maar eens een echt statement maken en ze hier verantwoorden waarom je topic open had moeten blijven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 15-06-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

TeeDee

CQB 241

ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen.
En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.

@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.

[ Voor 23% gewijzigd door TeeDee op 15-06-2009 23:39 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
[...]

En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.
Je vat de koe bij de hoorns.
@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
Klopt, maar een beetje goodwill is toch wel vereist. Natuurlijk is meer erger, alleen moet je een gulden middenweg vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het is heel simpel; je dumpt in je topic een vraag en "hier is m'n site" en that's it. Zoals je in onze Quickstart (waar ik in de sluitmessage naar verwijs) kunt lezen verwachten we hier wel wat meer inzet; zoals ook al aangestipt door de mensen boven mij. We zijn geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen voor al uw kleine probleempjes.

Ik zie in je topic nergens terug waar je naar/op hebt gezocht, wat je hebt geprobeerd etc. etc. (zie allemaal de Quickstart). Daarbij is je vraag niet compleet duidelijk (want pas na bekijken van je site begreep ik wat je feitelijk bedoelde) en dat is natuurlijk wel zo handig als je een topic opent. Anders krijg je bij voorbaat al antwoorden waar je geen drol aan hebt. Daarbij post ik wel degelijk een relevante link voor je welke zal bewerkstelligen wat je wil, alleen waarschijnlijk niet zoals jij dat wil (zonder een reload van de pagina dus). Wat wil je dan nog meer?
TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 15-06-2009 23:48 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

RobIII schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:42:
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.
Dat zijn uitzonderingen op de (ongeschreven) regel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee maar als je snel een antwoord nodig hebt is dat natuurlijk fijn als je dat ff zonder de hele quickstart te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ robll

je wil dus zeggen dat ik gewoon moet zeggen van ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden. Nou als je dat alleen wil zien dan hoef je daar toch geen topic voor te sluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:52:
nee maar als je snel een antwoord nodig hebt is dat natuurlijk fijn als je dat ff zonder de hele quickstart te doen :)
Klopt, maar als je "even snel een antwoord nodig hebt" ben je op GoT simpelweg op de verkeerde plek :). Daarnaast is simpelweg googlen vaak zelfs sneller dan een topic openen, een vraag stellen en dan afwachten tot iemand heeft gereageerd. En ja, dat kost idd meer moeite. Pech gehad :).

Bovendien klinkt je vraag wel zo heel erg basic dat ik me het simpelweg niet kan voorstellen dat dat niet in de Flash handleiding staat. Nu kan ik natuurlijk wel die handleiding door gaan lezen om mijn eigen punt te bewijzen, maar dan ga ik alsnog meer moeite voor je doen dan je eigenlijk verdiend ;)

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
@ robll

je wil dus zeggen dat ik gewoon moet zeggen van ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden. Nou als je dat alleen wil zien dan hoef je daar toch geen topic voor te sluiten? ;)
Ja, da's lekker makkelijk. Als iedereen zo zijn TS zou beginnen...

Neen! Simpelweg wat zoekqueries, wat relevante code en vooral wat je zelf al gedaan hebt is vaak al voldoende om de eerste 5 reacties door te komen. Let wel: hier moet je nog steeds wat voor doen.

Then again, dat staat gewoon in de verschillende FAQ's. Maar goed, je wilt snel een antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden
Dan bewijs ik met een link + slotje dat ik het wél kan met 3 trefwoorden in Google. Kom op; je weet donders goed dat wij ook prima weten wat wel en wat niet/lastig op Google (of elders zoals helpfiles, GoT etc.) te vinden is. Roepen dat je hebt gezocht is nutteloos; bewijs het maar. Post maar links/keywords. Vind je daar daadwerkelijk niets mee dan wijzen wij je graag op de juiste keywords (if any) en/of bronnen waar je wél iets kan vinden en als er werkelijk niets te vinden is is er (voor wat dat punt betreft) ook geen reden je topic te sluiten.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?
Probeer het eens? ;) Wat denk je zelf :?

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:03 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
Ja, want dan geloof ik je eerlijk gezegd gewoon niet. Ik heb zojuist even gegoogled. Let wel, ik ben echt een complete flash n00b en heb nooit ook maar iets met Flash gedaan. Het koste me welgeteld 3 hele seconden om je antwoord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niet ;) het is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niet ;) het is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!
En als je dus het e.e.a. even doorgenomen had, had je dit kunnen weten. Of op z'n minst een betere TS kunnen maken. Op deze manier zijn we lekker in de rondte aan het lullen ;) Kip / ei gedoe enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
Daarom staat in de Quickstart dat je dat in je topicstart moet vermelden. Als we in ieder topic eerst moeten gaan vragen of je hebt gezocht krijg je zoiets:
UserX: Probleem blablabla
UserY/mod: Heb je al gezocht?
UserX:Natuurlijk! |:(
UserY/mod: Waarop dan?
UserX:Nou, op X en Y
UserY/mod: D'uh, zoek eens op P en Q
En hoppa, we zijn 6 posts verder voordat er wat zinnigs boven komt... Dat hele gedoe kun je gewoon voor zijn door je topicstart gewoon conform de Quickstart te maken en in je topicstart ons al van zo veel mogelijk informatie te voorzien. Want voorgaand verhaal kan natuurlijk ook nog verder:
UserX: Jah, op P en Q had ik ook al gezocht, maar dat werkt ook niet...
UserY/mod: Want?...
etc.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje teedee...

als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:08:
ff vraagje teedee...

als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?
Je hoort eerst de handleiding te lezen. Doe je het niet (prima hoor) dan nemen we wél aan dat je weet waar je mee bezig bent. En als je dan met een basic vraag komt verwijzen we je (d'uh) dus naar de handleiding waar het antwoord op je vraag staat.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik die mag beantwoorden?

Eerst uitproberen. Als het dan niet lukt, dan kijk ik in de handleiding. Ik ga zeker niet eerst loze vragen stellen op een forum waar veel mensen doorgaans op hoog niveau proberen te discussieren over dingen omdat ik simpelweg te lui ben de handleiding door te nemen.

Weet je hoe het komt dat mensen hier zoveel antwoorden weten op allerlei vragen? Omdat ook zij regelmatig de handleiding hebben doorgebladerd op zoek naar hoe je iets voor elkaar moet krijgen.

[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

ff vraagje teedee...

Als het iets is waar ik geen kennis van heb, dan neem ik meestal de Quickstart door. En krijg nou wat, deze is op GoT ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou oisyn..

als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:12:
nou oisyn..

als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?
Dat is het idd. Zeker als je tijd en moeite hebt gestoken in het zoeken naar een antwoord en daarna in het opstellen van je topic en het formuleren van je probleem. Gelukkig gebeurt dat niet, omdat ik weet dat ze op t.net niet zomaar topics sluiten. Maar dat is op jou niet echt van toepassing, wel?

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

ff vraagje teedee...

Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.

Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bosmonster schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:15:
[...]

Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.

Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.
QFT! Daar wil ik nog aan toevoegen dat dit forum gemaakt wordt door de gebruikers. Ze/we willen het kwalitatief hoogstaand houden en daarom moet in een TS stap voor stap staan wat je gedaan hebt, waar je problemen liggen. Hoe je andere problemen hebt opgelost. Welke programma's je gebruikt hebt.
Daarbij kan het nooit kwaad om aan te geven dat je bezig bent met de TS en dat er nog aanvullende info volgt (screenshots, broncode, diagrammen). Wanneer je titel en TS goed, duidelijk en verzorgd overkomt, dan stromen de waardevolle en kwalitatief hoogstaande replies vanzelf binnen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
Een fout erkennen en er van leren is niet voor iedereen even makkelijk. Ik vind niet dat je op deze laagdunkende manier tegen deze medetweakers tekeer mag gaan. We proberen je een beetje in de juiste richting te duwen, maar kennelijk wil je het niet helemaal begrijpen. Dat is spijtig, want een forum is juist om van anderen te leren.

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 16-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik pak even je topic erbij en ontdoe het van alle non-informatie als "groetjes" en "Hey" etc. die voor je vraag niet relevant is :
Kan de link in de adresbalk veranderd worden via flash? bijv: als je op contact klikt dat de link in de adresbalk veranderd in www.bla-bla-bla.nl/diensten.html??? site: www.bla-bla-bla.nl
Euh. Juist. Dat is inderdaad niet veel info voor ons om mee te werken, wel? Een topicstart van anderhalve regel waarin je enkel een vraag stelt en verwijst naar een site (waar wij dan weer vervolgens moeite mogen gaan doen om te gaan kijken wat je nou bedoelt).

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:24 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Nou nou, die paar regeltjes zullen je toch niet de das omdoen? Waar wordt je afgeblaft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar je weet toch me vraag? wat heb je nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
Deze discussie begint aardig zinloos te worden als je niet wil begrijpen waarom we om meer informatie in een topicstart vragen. En daarbij; boeie als je het niet begrijpt of wil begrijpen, dan nog is het gewoon regel dat je je houdt aan onze quickstart. Doe je dat niet dan riskeer je een slotje. Simpel.

Overigens was de vraag die je stelde niet de vraag die je in gedachten had; zélfs dat geef ik aan in de sluitmessage. Duidelijk zijn in wat je nou precies bedoelt is dan ook wél zo handig; anders krijg je 25 antwoorden waar je niets aan hebt. En dat is voor jou misschien niet erg, maar wel voor de 25 personen die tijd/moeite in een reactie steken die zinloos is. En voor hun houden we het hier graag ook leuk.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
Zoals RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuu..." al aangeeft: de eerste tig reacties zullen exact datgene zijn wat RobIII al aangeeft. Vervolgens tig reacties hoe het ook anders kan. Tussendoor komt er nog een modje die de boel in het gareel probeert te krijgen. Dan krijg je de discussies over het feit of de voorgaande reacties EN het ingrijpen van de mod wel zo fair zijn. Als overtreffende trap krijg je daar reacties op incl. pointers naar compleet de verkeerde richting.

Je ziet, dat loopt uit de klauwen.

Als jij vanaf het begin (dus je eerste post) voldoende, relevante informatie had gegeven hadden we nu ook niet tig reacties hoeven te geven op een topic van een paar regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En het weer opstellen is echt geen pretje..
Man ik heb hele epistels getikt bij het openen van sommige topics in mijn verleden op GoT. Als ik graag wil dat andere mensen de tijd nemen om mij te helpen, dan vind ik het niet meer dan zelfsprekend dat ik ook de tijd neem om mijn topic zo uitgebreid en duidelijk op te zetten. GoT is geen quick fix, dat is het nooit geweest (nou ja, wellicht heel vroeger, toen er nog een man of 200 rondliepen) en dat zal het ook nooit (meer) worden. Wellicht kun je je geluk dan beter op op het computertotaal forum oid.
maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
Nou sorry hoor maar RobIII zit je echt niet af te blaffen in zijn sluitmessage. Als je dat wel vind dan ligt dat toch echt geheel aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zal me er even mee bemoeien als crewlid die er niet bij betrokken is geweest. Misschien neem je van mij aan wat Rob en de rest je al steeds probeert te zeggen. :)

GoT is een plek waar op niveau gepraat wordt over zaken die computergebruikers bezighouden. Dat betekent zeker niet dat iedereen alles al weet; het betekent wel dat mensen die hier komen in elk geval de inzet tonen om zelf op zoek te gaan naar de antwoorden die ze zoeken en pas als ze daar moeite mee hebben aan de hand van de quickstart een topic openen.

De reden waarom die quickstart belangrijk is geeft RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" al aan: je wil snel antwoord hebben. De snelste manier om antwoord te krijgen kost je echter initieel wat meer moeite. Als jij je probleem goed omschrijft en goed vertelt wat je zelf al gevonden hebt en wat daar niet aan voldeed of wat je daar niet aan begreep, dan verspillen we niet 20 posts aan het uitleggen van spul dat je al weet of uitvogelen wat je al geprobeerd hebt. Je zal ons écht moeten helpen om jezelf te helpen.

Bekijk het bovendien zo: GoT bevat alle kennis die het bevat omdat we de discussies op niveau weten te houden. Als het niveau zou dalen raakten we de vaste gebruikers - de gebruikers met de benodigde kennis om vragen te beantwoorden - binnen no time kwijt. Zonder die mensen krijg jij geen antwoord op je vraag. ;)

Door simpelweg zelf even wat extra moeite te doen voordat je een vraag stelt kan dit alles voorkomen worden. Je wordt beter en sneller geholpen en leert er bovendien ook nog eens wat van. Bovendien zal het je een aantal keren zelfs de moeite van het schrijven van een topic besparen omdat je met de juiste Google query je antwoord al hebt zonder topic. :)

Wij moderators zijn er niet alleen om het prettig te maken voor nieuwe gebruikers. We moeten de afweging maken tussen drie factoren: 1) is het topic überhaupt toegestaan (warez, porno, etc.), 2) is het topic volledig genoeg voor de topicstarter om daadwerkelijk een antwoord te krijgen en 3) is het topic boeiend genoeg voor de vaste bezoeker. En alles dat je moet doen om aan die punten te kunnen voldoen is simpel een korte checklist doorlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

groetjes
Snel een vraag stellen.. Als je snel een (goed) antwoord wilt, dan moet je dus zo precies mogelijk aangeven wat je probleem is. Je zou dat moeten kunnen omdat je al een dag aan het klooien bent met debuggen en het internet afzoeken naar mogelijk (deel) oplossingen en er dan nog steeds niet uitkomt.

Omdat je dan al redelijk bent bent met de issue en de niet werkende deel oplossingen, moet je toch erg snel dit allemaal in je vraag kunnen meenemen.

offtopic:
p.s. lees de FAQ eens door over de groeten doen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Ik zou hier toch echt wel eens een (recent) voorbeeld van willen zien, waarbij een bezoeker afgeblaft wordt, omdat hij een newbie is in taal X of taal Y. (Let wel: ik wil een voorbeeld zien waarbij iemand afgeblaft wordt omdat zijn kennis van taal X laag is; niet iemand die 'afgeblaft' wordt omdat zijn topicstart niet goed is).

Is het niet zo dat je dit hebt van 'horen zeggen' ?

Trouwens, al de tijd en moeite die je hebt geinvesteerd om hier je gelijk te proberen halen, had je beter aangewend in het zoeken/googlen naar een oplossing voor jouw probleem. :) Dat had je al veel verder geholpen/gebracht ipv hier te komen praten tegen de vaak. :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
Hoort topic [JAVA] Websphere (WSAD 5.1.0 -> 5.1.2) nu wel of niet in Client Software Algemeen? Anders zou ik graag zien dat deze verplaatst wordt naar het PRG forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie eigenlijk niet wat het met PRG te maken heeft? Het lijkt me een installatie/configuratie/whatever probleem...

Over mij

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
RobIII schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:39:
Ik zie eigenlijk niet wat het met PRG te maken heeft? Het lijkt me een installatie/configuratie/whatever probleem...
Mwha.. whatever.. mooooh }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien ala De EL-kroeg - Deel 3 of NOS Kroeg - Deel 2 Het lijkt mij best wel zinnig voor de kleine dingetjes die geen topic waard zijn, zeker nu DTE dood is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:36:
Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien ala De EL-kroeg - Deel 3 of NOS Kroeg - Deel 2 Het lijkt mij best wel zinnig voor de kleine dingetjes die geen topic waard zijn, zeker nu DTE dood is.
Je bedoelt het type topic waar iedereen maar zonder moeite te doen vragen kan stellen die als op zichzelf staand topic op slot zouden zijn gegaan? We zien eigenlijk liever gewoon dat mensen dat soort dingen in topics ter discussie stellen; als het geen topic waard is, dan is het ook de moeite van het posten niet waard. ;)

Overigens zie ik niet helemaal wat DTE daarmee te maken had? Dat was een forum over development tools, daar kun je nog steeds over praten in PRG of in CSA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:36:
Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien
Die bestaat allang, alleen kan jij daar niet bij
GoT Kroeg en Devschuur Crew :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
.oisyn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:26:
[...]

Die bestaat allang, alleen kan jij daar niet bij
GoT Kroeg en Devschuur Crew :Y)
Mwuhahahaha .....

* whoami kan er ook niet meer in :'( (in die 2de dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

NMe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:51:
[...]
Overigens zie ik niet helemaal wat DTE daarmee te maken had? Dat was een forum over development tools, daar kun je nog steeds over praten in PRG of in CSA. ;)
Nee nee nee, natuurlijk niet. Maar gewoon zoals in EL en NOS dat je bijvoorbeeld een kort vraagje kan stellen zoals 'Waar kon ik de unit tests in VS ook al weer vinden' of opmerkingen ala 'Wist je trouwens dat je VS dit op zo manier kan doen in plaats van die manier'. Bij NOS staat trouwens ook duidelijk vermeld dat het geen vragentopic is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 14-08-2009 10:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Is 'waar kon ik de unit-tests in vs.net ook weer vinden?' dan geen vraag ?

:P
Mwah, ik denk dat zo'n topic gewoon zinloos is, onoverzichtelijk wordt en het doel van PRG voorbijschiet.
Ik bedoel maar: het is al altijd de bedoeling geweest dat je zelf wat moeite moet doen om je probleem op te lossen alvorens een topic te openen op GoT, en een topic met vragen ala 'waar vind ik x of y nu ook alweer' schiet dat doel een beetje voorbij, vind ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:23:
[...]

... kort vraagje kan stellen zoals 'Waar kon ik de unit tests in VS ook al weer vinden' ...
Uhm... Google is your friend

Lijkt me nutteloos om daar een apart topic voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Okey, dat was misschien een slecht voorbeeld :P
Maar bijvoorbeeld dingen zoals 'Hoe kan ik in ReSharper ervoor zorgen dat ik wel automatisch nieuwe accolades krijg, maar niet dat ik dubbele krijg maar eroverheen ga als ik een nieuwe accolade typ ala Eclipse'. Google dat maar eens. ;) En echt topicwaardig is zo'n kort vraag niet, toch?

Geef het gewoon een kans, als <insert forum>-kroegen niet hadden gewerkt in andere fora, waren ze allang gesloten toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 19-08-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

AFAIK gaat het daar ook niet om het vraagjes stellen ("Ik ben nu hier mee bezig, hoe krijg ik dit werkend?"), maar eerder met kleine dingen waar je zelf of je collega's mee bezig zijn. ("Ik moest klus X overnemen van collega Y, maar die documentatie is me toch om te huilen. :'( " / "Ik heb een interessant klinkend iets gebouwd en het werkt ook nog. \o/" ). In die zin zou ik een Devschuur Kroeg wel zien als iets zinvols.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Devschuur-HK ofwa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
pasta schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:37:
AFAIK gaat het daar ook niet om het vraagjes stellen ("Ik ben nu hier mee bezig, hoe krijg ik dit werkend?"), maar eerder met kleine dingen waar je zelf of je collega's mee bezig zijn. ("Ik moest klus X overnemen van collega Y, maar die documentatie is me toch om te huilen. :'( " / "Ik heb een interessant klinkend iets gebouwd en het werkt ook nog. \o/" ). In die zin zou ik een Devschuur Kroeg wel zien als iets zinvols.
Hebben we daar geen Twitter voor? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Stukfruit schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:45:
[...]

Hebben we daar geen Twitter voor? :)
• Twitter is geen GoT
• Op GoT, en dan vooral in de Devschuur®, kunnen daar interessante discussies uit vloeien of gewoon dingen die interessant/leuk zijn om te lezen. 'Nou, als je denk dat die documentatie een ramp is... Bij mijn vorige werkgever was de senior programmer een echte oude vent. Die documenteerde alleen.......'
• Zoals ik al zei, als het niet werkte, waarom is er dan een EL-kroeg en een NOS-kroeg. Vooral bij NOS heb je een groot risico op 'n00bs'*, maar na een verkeerde vraag in de NOS-kroeg en eventueel een modbreak deinsen ze terug en stellen ze de vragen gewoon in topics.

* n00b: In deze context iemand die niet veel over het onderwerp weet/kan en het niet zo nauw neemt met de GoT policy/topic policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
^^ twitter dus. :P
(In PRG heb je ook veel risico op n00bs hoor. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Om maar is even niets nuttigs toe te voegen, mij lijkt het wel leuk om te proberen, kun je lekker even flamen over ...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

* Haan heeft ook af en toe wel trek in een koud Devschuur® pilsje :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Haan schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:49:
* Haan heeft ook af en toe wel trek in een koud Devschuur® pilsje :9
Tijd voor een PRG of Devschuur meet dan :Y)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het staat momenteel even open ter discussie in ons crewforum. Nouja, dat topic dan. Zo'n nieuwe meeting mogen jullie zelf regelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003

Zeror

Ik Henk 'm!

NMe schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:00:
Het staat momenteel even open ter discussie in ons crewforum. Nouja, dat topic dan. Zo'n nieuwe meeting mogen jullie zelf regelen. :+
Tssss. Doen de modjes dat dan niet? :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Word een voorbeeldige user of crew, dan kun je dit soort eieren kwijt in A61, GTK en/of CA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:14:
Word een voorbeeldige user of crew, dan kun je dit soort eieren kwijt in A61, GTK en/of CA :+
Devschuur Crew laat die andere 3 fora verbleken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Als tijdelijke oplossing kunnen we hier wel een kroeg van maken, lijkt er al aardig op, het devschuur meubulair is iig aanwezig. :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nah, een kleine offtopic opmerking hier en daar gaat niemand iets van zeggen maar gericht dit topic ombouwen tot tijdelijke kroeg lijkt me niet helemaal de bedoeling. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Op zich kan ik mij wel vinden in een doorlopende topic zoals 'Kort' of 'Offtopic'. Het gebeurt ook regelmatig dat een topic wordt opgesplitst, dus wanneer iets te groot (lang) wordt voor kort, kan er gewoon een echt topic van worden gemaakt.

Voor degene welke de blog van Oren Eini (A.K.A. Ayende Rahien) een beetje volgt heeft kunnen zien dat een zeer korte blog post over een ORM vergelijkings website via de comments een aardig topic is geworden.

If it isn't broken, fix it until it is..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Misschien is deze discussie al tig keer gevoerd (ben even niet in de gelegenheid om heel GoT door te spitten O-) ), maar waarom wordt er eigenlijk qua forums onderscheid gemaakt tussen client-side (html/js/css) en server-side op GoT? Ik zou het logischer vinden om te scheiden op 'design/hci' enerzijds en 'programming' anderzijds. Op het ene forum kun je conceptuele vragen kwijt over je layout en je user interactie, op het andere forum over programmatuurvragen.

Zelf programmeer ik namelijk en in Javascript en in PHP/MySql, die tot overmaat van ramp ook nog met elkaar moeten communiceren. Ik weet dan nooit in welk topic de vraag moet, omdat het probleem qua bugs maar ook qua architectuur zowel server als client-side kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het probleem is, zoals je zelf ook al aangeeft, dat beide takken een enorme overlap hebben. Er zijn vele manieren om de opdeling te maken. Wij hebben 1 van die manieren gekozen die heel makkelijk te definieren is. Clientside aan de ene kant en serverside aan de andere kant. Die scheiding is makkelijk uit te leggen (en met uitleggen bedoel ik niet waarom die scheiding gekozen is, maar hoe de scheiding werkt) waardoor het ook voor meer mensen te begrijpen is. Een scheiding die jij voorstelt is natuurlijk ook een hele mooie, maar hoe omschrijf je die duidelijk genoeg zodat het voor iedereen (dus ook een beginnend programmeur) gelijk duidelijk is?

Daarbij wil ik nog wel de opmerking maken dat het je geen ban op gaat leveren wanneer je je probleem niet netjes opsplitst in 2 deel topics en wanneer de fout toch meer in de andere hoek bleek te zitten kan een modje hem ook keurig naar het andere forum verplaatsen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daarbij heb je het inderdaad al over
(html/js/css)
En daar krijg je het probleem wat Janoz aanhaalt al. Html/js/css zijn erg met elkaar verbonden, maar Html en Css zijn echt iets wat meer met het design/layout te maken heeft en niet zozeer met programming.

Verder is het IMHO vreemd dat je moeite hebt om te kiezen waar je een topic neer moet zetten. Ook al gebruik je in je applicatie zowel javascript en PHP, het domein is IMHO erg duidelijk gescheiden. Je php zal hooguit javascript outputten, maar op de server draait er geen javascript. Verder zal je javascript misschien een PHP pagina opvragen, maar die hoeft verder niet de werking van het PHP script te weten, alleen wat de output is.

En mocht er tijdens het topic inderdaad toch blijken dat het beter in WEB dan in PRG past dan word het gewoon naar de buren gemoved, en is er verder niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Bovendien hebben we niet voor niks BtM909 rondlopen met modrechten in PRG en RobIII met modrechten in WEB; dat betekent dat beide fora iemand rond hebben lopen die vooral ervaring heeft met de andere kant van de schutting zodat er een betere inschatting gemaakt kan worden bij de twijfeltopics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Janoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:
Er zijn vele manieren om de opdeling te maken. Wij hebben 1 van die manieren gekozen die heel makkelijk te definieren is. Clientside aan de ene kant en serverside aan de andere kant.
Toch klopt deze opdeling niet helemaal in de praktijk, want het huidige 'Programming' is ook voor 'desktop-applicaties', die ik meer richting client- dan server-side vind neigen.
Janoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:Een scheiding die jij voorstelt is natuurlijk ook een hele mooie, maar hoe omschrijf je die duidelijk genoeg zodat het voor iedereen (dus ook een beginnend programmeur) gelijk duidelijk is?
* Rekcor denkt even na

De scheiding is:
  • Design/ui: het uiterlijk en hoe dit uiterlijk moet reageren op de gebruiker. Geen programmacode, maar alleen html/css + alle andere GUI's gemaakt in Visual Studio, screenshots van layouts etc.
  • Programming: alle programmeervragen, dus wel programmacode: PHP, MySql, Javascript, C.NET, Pascal, GW-Basic enz.
Zou dit verwarrend zijn?
Janoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:
Daarbij wil ik nog wel de opmerking maken dat het je geen ban op gaat leveren wanneer je je probleem niet netjes opsplitst in 2 deel topics en wanneer de fout toch meer in de andere hoek bleek te zitten kan een modje hem ook keurig naar het andere forum verplaatsen.
Natuurlijk. Er zijn ook belangrijkere problemen in de wereld. Maar nu we toch proberen om van GoT het perfecte forum te maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:11:
Bovendien hebben we niet voor niks BtM909 rondlopen met modrechten in PRG en RobIII met modrechten in WEB; dat betekent dat beide fora iemand rond hebben lopen die vooral ervaring heeft met de andere kant van de schutting zodat er een betere inschatting gemaakt kan worden bij de twijfeltopics. :)
That reminds me. Pas nu eens de titel van BtM aan en zet hem erbij op de FP (of laat dat aanpassen :+ ). Nu kan niemand zien dat hij rechten in PRG heeft.......... ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:12:
[...]

Toch klopt deze opdeling niet helemaal in de praktijk, want het huidige 'Programming' is ook voor 'desktop-applicaties', die ik meer richting client- dan server-side vind neigen.
Clientside/serverside geldt uiteraard alleen voor webapplicaties. Feitelijk is het clientside webdevelopment in WEB en application- en serverside webdevelopment in PRG. Dat we de scheiding server/clientside noemen is eigenlijk vooral omdat men voor desktopapplicaties toch altijd wel lijkt te weten dat het in PRG hoort. ;)
* Rekcor denkt even na

De scheiding is:
  • Design/ui: het uiterlijk en hoe dit uiterlijk moet reageren op de gebruiker. Geen programmacode, maar alleen html/css + alle andere GUI's gemaakt in Visual Studio, screenshots van layouts etc.
  • Programming: alle programmeervragen, dus wel programmacode: PHP, MySql, Javascript, C.NET, Pascal, GW-Basic enz.
Zou dit verwarrend zijn?
Jep. Waar laat je vragen over DHTML en Flash? En als je zegt dat Flash in WEB zou moeten, waar laat je ActionScript dan? Je moet dan het ontwerpen en de code van Flash-zut uit elkaar gaan trekken, da's ook niet handig.

Hoe we de splitsing ook maken, er zal altijd iets buiten de boot vallen of enigszins vreemd overkomen. Misschien hebben we niet de meest perfecte indeling op het moment, maar ik denk niet dat we meer dan een marginale verbetering kunnen boeken door alles om te gooien, terwijl we er wel een shitload aan verwarring mee zouden creëren. :)
Creepy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:24:
[...]

That reminds me. Pas nu eens de titel van BtM aan en zet hem erbij op de FP (of laat dat aanpassen :+ ). Nu kan niemand zien dat hij rechten in PRG heeft.......... ;)
Er is geen ruimte op de index en bovendien is BtM primair geen PRG-mod. :P

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 08-09-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:12:

De scheiding is:
Zou dit verwarrend zijn?
Wel als ik een vraag over het volgende stukje code zou hebben:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class ColorPicker extends JFrame {

public ColorPicker() {
    super("JColorChooser Test Frame");
    setSize(200, 100);
    final Container contentPane = getContentPane();
    final JButton go = new JButton("Show JColorChooser");
    go.addActionListener(new ActionListener() {
      public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        Color c;
        c = JColorChooser.showDialog(
                  ((Component)e.getSource()).getParent(),
                  "Demo", Color.blue);
        contentPane.setBackground(c);
      }
    });
    contentPane.add(go, BorderLayout.SOUTH);
    setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);
  }

public static void main(String args[]) {
    ColorPicker cp = new ColorPicker();
    cp.setVisible(true);
  }
}

Dit is programmacode en zou dus onder 2 vallen, maar het enige dat het doet is een UI renderen en vragen over bijvoorbeeld de weergave van de knop zouden in 1 moeten.

Omdat ik de UI nu render doordat ik het zelf getikt heb hoort het in 2, terwijl het in 1 zou horen wanneer ik het bij elkaar gesleept had in de RAD omgeving? Verwarring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:25:
[...]
Er is geen ruimte op de index en bovendien is BtM primair geen PRG-mod. :P
offtopic:
Ach volgens het beleid is whoami ook nog steed mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Laatste poging (ik snap dat het omgooien verre van gewenst is, maar het lijkt me ook niet goed als GoT blijft zoals het is omdat het nu eenmaal zo is :))
Dit is programmacode en zou dus onder 2 vallen, maar het enige dat het doet is een UI renderen en vragen over bijvoorbeeld de weergave van de knop zouden in 1 moeten.

Omdat ik de UI nu render doordat ik het zelf getikt heb hoort het in 2, terwijl het in 1 zou horen wanneer ik het bij elkaar gesleept had in de RAD omgeving? Verwarring :D
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design. Is je vraag: gegeven deze gewenste functionaliteit, hoe kan ik dit voor elkaar boksen in Java, dan hoort het onder PRG.
Jep. Waar laat je vragen over DHTML en Flash? En als je zegt dat Flash in WEB zou moeten, waar laat je ActionScript dan? Je moet dan het ontwerpen en de code van Flash-zut uit elkaar gaan trekken, da's ook niet handig.
(WEB komt te vervallen, Actionscript valt onder PRG). Het gaat dus om het soort vraag, zie boven. Ik snap niet waarom het niet handig is om het ontwerp en de code van Flash uit elkaar te trekken. Sterker nog, het lijkt me eerder een voorwaarde voor het maken van goede applicaties :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Laatste poging (ik snap dat het omgooien verre van gewenst is, maar het lijkt me ook niet goed als GoT blijft zoals het is omdat het nu eenmaal zo is :))
Daar hoef je ook niet bang voor te zijn hoor, we hebben wel vaker dingen compleet omgegooid en daarbij ook onze fouten erkend; zoek in het mededelingenforum maar eens naar "Development Tools& Environments". ;)
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design.
Wat doe je dan met het huidige Graphics? Wou je dat weer gaan samenvoegen met de HTML- en CSS-vragen?
(WEB komt te vervallen, Actionscript valt onder PRG). Het gaat dus om het soort vraag, zie boven. Ik snap niet waarom het niet handig is om het ontwerp en de code van Flash uit elkaar te trekken. Sterker nog, het lijkt me eerder een voorwaarde voor het maken van goede applicaties :p.
Misschien, maar daar gaat het niet over. ;) We zijn op zoek naar een sluitende en duidelijke verdeling tussen de subfora. Een nieuwe gebruiker zal niet begrijpen waarom de ene vraag over Flash in het ene forum hoort en de andere in het andere subforum. ;) De keuze die we nu gemaakt hebben is ook voor een nieuweling die zich een heel klein beetje inleest nog wel te verdedigen. :)
Woy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:03:
[...]

offtopic:
Ach volgens het beleid is whoami ook nog steed mod ;)
offtopic:
Ik ben de source van dat ding kwijt, staat op die gecrashte schijf. :X

Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken. Vandaar ook dat ik extra terughoudend ben met het omgooien van de forumstructuur. :P

[ Voor 76% gewijzigd door NMe op 08-09-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
* Rekcor denkt plotseling: waarom werkt GoT uberhaupt nog met mappen, is dat niet 1.0? Werken veel sites niet met tags?

* Rekcor gooit het bijltje erbij neer en hoopt dat zijn opmerking geland is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:43:
* Rekcor denkt plotseling: waarom werkt GoT uberhaupt nog met mappen, is dat niet 1.0? Werken veel sites niet met tags?
NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Heb ik hier een scoop te pakken? :)

* Rekcor stuurt direct mail naar ANP/Reuters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design. Is je vraag: gegeven deze gewenste functionaliteit, hoe kan ik dit voor elkaar boksen in Java, dan hoort het onder PRG.
En als de vraag is 'hoe krijg ik deze knop mooier'. Dan heb je aan de ene kant de grafische aspecten, maar ook de problemen hoe je het programatisch voor elkaar krijgt.

Het punt dat ik met het voorbeeld wil maken is dat de grens veel grijzer is. De huidige scheiding is misschien niet altijd even logisch (zou je de eerder genoemde code in javascript gechreven hebben dan hoort het in web, maar stelde je dezelfde vraag, maar nu met de java swing code dan hoort het in prg) maar wel veel specifieker en objectiever gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:50:
[...]

Heb ik hier een scoop te pakken? :)

* Rekcor stuurt direct mail naar ANP/Reuters
Helaas. :P zeef in "Deelautomatisiering topicthema's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik had toch nog een opmerking over de Devschuur koffiecorner, misschien gek. Maar ik zou graag hebben dat deze uit SEA wordt gehaald. Waarom?

-In SEA zijn vaak weinig nieuwe posts, ik schat 2 per week, die zijn erg interessant en daarom klik ik meteen als ik zie dat SEA weer een kleurtje heeft gekregen, maar nu met de koffie corner is SEA altijd gekleurd en kom ik er eigenlijk nooit meer omdat tsja, er is altijd wat nieuws te lezen, maar niet een SEA topic.

Misschien is het een beetje gek om hem daar weg te halen maar de koffiecorner zorgt er in mijn specifiek geval voor dat ik nu al helemaal niet meer in SEA kijk, en dat is natuurlijk niet zo handig.

Ik weet niet of dit alleen voor mij geld, maar ik dacht ik gooi het even in de groep :).

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.