Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is iets anders dan het lijkt. Ik had de topic titel aan willen passen van "slechtste" naar "slechte" maar door een foutje van mijn kant had ik eerst alleen een topic note geplaatst zonder de titel daadwerkelijk aan te passen. Daarna heeft BtM hem naar "slegte" veranderd..oisyn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:24:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar wat geeft jou het recht, als niet PRG mod, om de titel van een inmiddels traditioneel topic die prima voldoet ineens te wijzigen waar dan nog eens een heel erg treurige spelfout in staat ook?
[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 16-04-2009 18:07 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Niet echt een speciale reden eigenlijk. Er was door iemand een TR gedaan met het voorstel, en ik was ook de topic-waarschuwing aan het invoegen, en vond het niet zo'n slecht idee. Op zich haalt het niet zo veel uit, maar vond het ( in combinatie met een link naar een topic in PRG die ik weg had gehaald ) wat minder negatief klinken..oisyn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:42:
Maar de vraag blijft: waarom?
Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat.Woy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:51:
Als mensen het weer graag terug hebben, vind ik dat ook totaal geen probleem hoor.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Duidelijk, ik vond het al vreemd. Een titel aanpassen van een goedlopend topic.AlainS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:01:
Ik vind het ook geen logische beslissing. Er zijn genoeg slechte programmeervoorbeelden, dat is niks nieuws. De slechtste zijn soms/vaak humor. Dat is waar het topic over gaat.
En mocht de allerslechtste allertijde doorgaan, wie bepaalt wat er de beste slechtste is?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Even een aantal misverstanden uit de weg helpen:.oisyn schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:08:
Nou ja ik vond het een beetje vreemd dat een niet-PRG mod ineens de topictitel veranderde voor no apparent reason, dat is alles
De change was gedaan door Woy nav een TR (die actie mislukte overigens).
Ik heb daar tijdelijk slegte van gemaakt met een topicnotitie richting Woy.
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
De mbr impliceert dat ik de titelchange heb uitgevoerd, maar dat staat er niet expliciet bij. Ik heb ook een [mbr] gepost, zodat het duidelijk was dat de Devschuur crew een actie heeft uitgevoerd. Niets meer, niets minder.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat had ik ook gedaan, maar pas nadat ik thuis was gekomen uit mijn werkBtM909 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:37:
[...]
Ik was er gister van overtuigd dat Woy de spellingsfout ook al had terugveranderd, anders had ik het zelf na 5 minuten weer teruggezet.
Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken.
Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt? Ik zie niet wat we hier concreet mee zouden moeten doen? Op het moment dat die info ontbreekt en wel van belang is vragen we er wel om, net als we dat bij ieder ander topic doen waar te weinig info in staat. Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.AlainS schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:45:
Het gebeurd niet elke dag of elke week, maar wel regelmatig. Ik wil dus graag het datamodel zien bij een SQL vraag. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar ik zou graag weten hoe jullie hierover denken.
[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 28-05-2009 21:49 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Volgens mij moet een topic start zo compleet mogelijk zijn, dus mijns inziens hoort dit in de topic start thuis.RobIII schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:47:
[...]
Tja, ik ben het met je eens maar ik denk dat, als het nodig is, er vanzelf om gevraagd wordt?
Klopt helemaal, maar ik zie regelmatig dat er behoorlijk cryptische namen worden gekozen met veel afkortingen waardoor het model niet direct opvalt. Ik heb ook (nog) geen praktische oplossing, maar wil even polsen of meer mensen hier last van hebben.Anderzijds is het soms, bij de simpelere queries en/of de datamodellen die iedereen wel kent (factuur, factuurregel, product, shoppingbasket blabla), ook wel eens te verdedigen als er geen compleet model bij staat.
Verwijderd
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd, dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd, dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd. De mensen openen dat soort topics tóch wel.
En dan alle "spannende" topics die wél een topic waard zouden zijn (granted; 999 v.d. 1000 keer is het gewoon leren lezenVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld parse errors niet worden geaccepteerd
Je bedoelt dat het forum dan "blokkeert" of dat wij dan slotjes zetten? Beide lijkt me niet wenselijk; iemand op code tags wijzen is de moeite niet.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
dat code/queries die niet in code-tags staan niet worden geaccepteerd
Wie bepaald waar de grens ligt? Wie weet is een bepaalde de-normalisatie wel juist gewenst.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
dat niet-genormaliseerde databases niet worden geaccepteerd.
Juist.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
De mensen openen dat soort topics tóch wel.
Begrijp me niet verkeerd; ik "voel" je en ben het ook grotendeels met je/jullie eens. Het is echter niet realistisch of haalbaar en verdomdes lastig om te vangen in regels (waarbij je dan meteen weer wél interessante topics weert). En we hebben toch al zoveel regels. Daarom doen wij mods ook zoveel op "fingerspitzengefühl"
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 29-05-2009 02:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerd
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Maar hij zegt ook:NetForce1 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:56:
[...]
Volgens mij lees je nu Cheeta's post verkeerd, zie bijv. zijn eerste zin: "Ik kan me wel in het voorstel vinden, echter is het onrealistisch."
...en daar reageer ik opVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:22:
Je zou als beleid kunnen stellen dat bijvoorbeeld ...
Over mij
Punt is in elk geval: nobel streven, maar IMO niet realiseerbaar.
Ik begrijp jou/jullie punten en zoals gezegd had ik ook nog geen praktische/werkbaarbare oplossing bedacht. Het is mij wel duidelijk dat ik niet de enige ben die zich hieraan kan ergeren. Het is ook duidelijk dat in sommige topics, de extra informatie overbodig is. Daarnaast kan mijn punt in bredere zin doorgetrokken worden.NMe schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:59:
maar IMO niet realiseerbaar.
Het automatiseren van dit soort issue's lijkt me gedoemd om te mislukken, omdat interresante topics dan minder aantrekkingskracht hebben. Het lijkt me wel een idee om 'tijdelijke slotjes' in te voeren. Dus totdat de topic start volledig is gaan we niet verder discussieren. Ik moet nu vaak het hele topic doorlezen om de meest simpele (tegen)vragen te achterhalen en ik neem (gezien de reactie's hier) aan dat ik niet de enige ben.
Verwijderd
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!
groetjes
Het feit dat dat gebeurt ligt toch wel een beetje aan jezelf. Natuurlijk heb je altijd te maken met de subjectiviteit van mensen, maar ook je posthistorie werkt niet in je voordeel.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen. Meteen staat er een lock op. Meteen kan je eigenlijk als het ware oprotten.. Dat ergert me zo erg (en meerdere mensen die ik persoonlijk ken)
dat is echt het jammere van tweakers.net. Sommige moderators hebben ooit hun dag niet en dat laten ze dan ook gretig zien!
groetjes
Het is hier helpen en geholpen worden. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat je na 6 berichten al kan oordelen over het reilen en zeilen binnen GoT (Devschuur in het bijzonder). Wie zijn die mensen die je persoonlijk kent dan? Misschien moet je dan maar eens een echt statement maken en ze hier verantwoorden waarom je topic open had moeten blijven
[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 15-06-2009 23:40 ]
En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen.
@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
[ Voor 23% gewijzigd door TeeDee op 15-06-2009 23:39 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Je vat de koe bij de hoorns.TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
[...]
En daar zit 'm de crux. GoT is geen afhaalbalie. Simpelweg de verschillende FAQ's voor het desbetreffende subforum doorlezen et voila: je komt erachter dat je topic niet voldoet en dus even wat extra werk moet verrichten.
Klopt, maar een beetje goodwill is toch wel vereist. Natuurlijk is meer erger, alleen moet je een gulden middenweg vinden...@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
Ik zie in je topic nergens terug waar je naar/op hebt gezocht, wat je hebt geprobeerd etc. etc. (zie allemaal de Quickstart). Daarbij is je vraag niet compleet duidelijk (want pas na bekijken van je site begreep ik wat je feitelijk bedoelde) en dat is natuurlijk wel zo handig als je een topic opent. Anders krijg je bij voorbaat al antwoorden waar je geen drol aan hebt. Daarbij post ik wel degelijk een relevante link voor je welke zal bewerkstelligen wat je wil, alleen waarschijnlijk niet zoals jij dat wil (zonder een reload van de pagina dus). Wat wil je dan nog meer?
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.TeeDee schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:37:
@Matis: ik denk dat de posthistory hier niet relevant is. Iemand die > 25 topics zelf geopend heeft en verder niemand geholpen (of een poging tot) heeft is veeeeuuuul erger. Dan mag je imo pas van een discutabele posthistory spreken.
[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 15-06-2009 23:48 ]
Over mij
Dat zijn uitzonderingen op de (ongeschreven) regelRobIII schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:42:
Er zijn users met tientallen (en zelfs honderden) posts in uitsluitend eigen topics (en die dus zo goed als 0 aan de community bijdragen) en die topics blijven allemaal prima staan als ze voldoen aan onze basisregels. Hoewel we het heel fijn vinden als iemand ook eens wat teruggeeft aan de community (en we zo nu en dan ook mensen daarop aanspreken bij excessen) is het geen harde "eis". Maar dan is het minste wat je moet doen dus wél zorgen dat je topics in orde zijn.
Verwijderd
Klopt, maar als je "even snel een antwoord nodig hebt" ben je op GoT simpelweg op de verkeerde plekVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:52:
nee maar als je snel een antwoord nodig hebt is dat natuurlijk fijn als je dat ff zonder de hele quickstart te doen
Bovendien klinkt je vraag wel zo heel erg basic dat ik me het simpelweg niet kan voorstellen dat dat niet in de Flash handleiding staat. Nu kan ik natuurlijk wel die handleiding door gaan lezen om mijn eigen punt te bewijzen, maar dan ga ik alsnog meer moeite voor je doen dan je eigenlijk verdiend
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:02 ]
Ja, da's lekker makkelijk. Als iedereen zo zijn TS zou beginnen...Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
@ robll
je wil dus zeggen dat ik gewoon moet zeggen van ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden. Nou als je dat alleen wil zien dan hoef je daar toch geen topic voor te sluiten?
Neen! Simpelweg wat zoekqueries, wat relevante code en vooral wat je zelf al gedaan hebt is vaak al voldoende om de eerste 5 reacties door te komen. Let wel: hier moet je nog steeds wat voor doen.
Then again, dat staat gewoon in de verschillende FAQ's. Maar goed, je wilt snel een antwoord
Verwijderd
Dan bewijs ik met een link + slotje dat ik het wél kan met 3 trefwoorden in Google. Kom op; je weet donders goed dat wij ook prima weten wat wel en wat niet/lastig op Google (of elders zoals helpfiles, GoT etc.) te vinden is. Roepen dat je hebt gezocht is nutteloos; bewijs het maar. Post maar links/keywords. Vind je daar daadwerkelijk niets mee dan wijzen wij je graag op de juiste keywords (if any) en/of bronnen waar je wél iets kan vinden en als er werkelijk niets te vinden is is er (voor wat dat punt betreft) ook geen reden je topic te sluiten.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:54:
ja ik heb er al naar gezocht maar ik heb niks gevonden
Probeer het eens?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:03 ]
Over mij
Ja, want dan geloof ik je eerlijk gezegd gewoon niet. Ik heb zojuist even gegoogled. Let wel, ik ben echt een complete flash n00b en heb nooit ook maar iets met Flash gedaan. Het koste me welgeteld 3 hele seconden om je antwoord te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:02:
nou als ik zeg dat ik veel op google heb gezocht en niks heb gevonden... is dat dan reden genoeg om een post te starten? of word hij dan weer gelocked?
Verwijderd
En als je dus het e.e.a. even doorgenomen had, had je dit kunnen weten. Of op z'n minst een betere TS kunnen maken. Op deze manier zijn we lekker in de rondte aan het lullenVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niethet is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!
Daarom staat in de Quickstart dat je dat in je topicstart moet vermelden. Als we in ieder topic eerst moeten gaan vragen of je hebt gezocht krijg je zoiets:Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:04:
ja maar kijk... als ik de kans niet krijg om een antwoord te geven of ik misschien wel heb gezocht en dergelijke krijg ik niethet is al meteen gelocked of mensen gaan onaardig reageren... dat maakt tweakers geen leuke site om te bezoeken!
UserX: Probleem blablabla
UserY/mod: Heb je al gezocht?
UserX:Natuurlijk!
UserY/mod: Waarop dan?
UserX:Nou, op X en Y
En hoppa, we zijn 6 posts verder voordat er wat zinnigs boven komt... Dat hele gedoe kun je gewoon voor zijn door je topicstart gewoon conform de Quickstart te maken en in je topicstart ons al van zo veel mogelijk informatie te voorzien. Want voorgaand verhaal kan natuurlijk ook nog verder:UserY/mod: D'uh, zoek eens op P en Q
UserX: Jah, op P en Q had ik ook al gezocht, maar dat werkt ook niet...
etc.UserY/mod: Want?...
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:10 ]
Over mij
Verwijderd
als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?
Je hoort eerst de handleiding te lezen. Doe je het niet (prima hoor) dan nemen we wél aan dat je weet waar je mee bezig bent. En als je dan met een basic vraag komt verwijzen we je (d'uh) dus naar de handleiding waar het antwoord op je vraag staat.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:08:
ff vraagje teedee...
als jij iets nieuws krijgt.. bijv een computer... ga jij dan meteen de handleiding lezen.. of ga je hem eerst uitproberen?
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:10 ]
Over mij
Eerst uitproberen. Als het dan niet lukt, dan kijk ik in de handleiding. Ik ga zeker niet eerst loze vragen stellen op een forum waar veel mensen doorgaans op hoog niveau proberen te discussieren over dingen omdat ik simpelweg te lui ben de handleiding door te nemen.
Weet je hoe het komt dat mensen hier zoveel antwoorden weten op allerlei vragen? Omdat ook zij regelmatig de handleiding hebben doorgebladerd op zoek naar hoe je iets voor elkaar moet krijgen.
[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:13 ]
Als het iets is waar ik geen kennis van heb, dan neem ik meestal de Quickstart door. En krijg nou wat, deze is op GoT ook te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:08:
ff vraagje teedee...
Verwijderd
als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?
Dat is het idd. Zeker als je tijd en moeite hebt gestoken in het zoeken naar een antwoord en daarna in het opstellen van je topic en het formuleren van je probleem. Gelukkig gebeurt dat niet, omdat ik weet dat ze op t.net niet zomaar topics sluiten. Maar dat is op jou niet echt van toepassing, wel?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:12:
nou oisyn..
als je hem uitgeprobeerd bent en het lukte niet bijv. en je ging de handleiding lezen. En je probeerd het dan nog een keer, maar het kan niet meer? (slotje) is dat dan niet rot?
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-06-2009 00:16 ]
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:08:
ff vraagje teedee...
Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.
Verwijderd
QFT! Daar wil ik nog aan toevoegen dat dit forum gemaakt wordt door de gebruikers. Ze/we willen het kwalitatief hoogstaand houden en daarom moet in een TS stap voor stap staan wat je gedaan hebt, waar je problemen liggen. Hoe je andere problemen hebt opgelost. Welke programma's je gebruikt hebt.Bosmonster schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:15:
[...]
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. GoT is een gebruikersplatform met tienduizenden actieve gebruikers. Logischerwijs gelden hier regels om alles enigszins bruikbaar te houden.
Het kan best zijn dat je de eerste keer niet al die regels gaat doorlezen (can't blame you), maar zie een waarschuwing van een mod dan als een eye-opener ipv een trap op de tenen.
Daarbij kan het nooit kwaad om aan te geven dat je bezig bent met de TS en dat er nog aanvullende info volgt (screenshots, broncode, diagrammen). Wanneer je titel en TS goed, duidelijk en verzorgd overkomt, dan stromen de waardevolle en kwalitatief hoogstaande replies vanzelf binnen.
Een fout erkennen en er van leren is niet voor iedereen even makkelijk. Ik vind niet dat je op deze laagdunkende manier tegen deze medetweakers tekeer mag gaan. We proberen je een beetje in de juiste richting te duwen, maar kennelijk wil je het niet helemaal begrijpen. Dat is spijtig, want een forum is juist om van anderen te leren.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 16-06-2009 00:24 ]
Euh. Juist. Dat is inderdaad niet veel info voor ons om mee te werken, wel? Een topicstart van anderhalve regel waarin je enkel een vraag stelt en verwijst naar een site (waar wij dan weer vervolgens moeite mogen gaan doen om te gaan kijken wat je nou bedoelt).Kan de link in de adresbalk veranderd worden via flash? bijv: als je op contact klikt dat de link in de adresbalk veranderd in www.bla-bla-bla.nl/diensten.html??? site: www.bla-bla-bla.nl
[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:24 ]
Over mij
Nou nou, die paar regeltjes zullen je toch niet de das omdoen? Waar wordt je afgeblaft dan?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
nou oisydn dat was bij mij wel van toepassing. En het weer opstellen is echt geen pretje.. Maar ik ga niet precies richten op dat sommige topics worden gesloten, maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
Deze discussie begint aardig zinloos te worden als je niet wil begrijpen waarom we om meer informatie in een topicstart vragen. En daarbij; boeie als je het niet begrijpt of wil begrijpen, dan nog is het gewoon regel dat je je houdt aan onze quickstart. Doe je dat niet dan riskeer je een slotje. Simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
ja maar je weet toch me vraag? wat heb je nog meer nodig?
Overigens was de vraag die je stelde niet de vraag die je in gedachten had; zélfs dat geef ik aan in de sluitmessage. Duidelijk zijn in wat je nou precies bedoelt is dan ook wél zo handig; anders krijg je 25 antwoorden waar je niets aan hebt. En dat is voor jou misschien niet erg, maar wel voor de 25 personen die tijd/moeite in een reactie steken die zinloos is. En voor hun houden we het hier graag ook leuk.
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 16-06-2009 00:32 ]
Over mij
Zoals RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuu..." al aangeeft: de eerste tig reacties zullen exact datgene zijn wat RobIII al aangeeft. Vervolgens tig reacties hoe het ook anders kan. Tussendoor komt er nog een modje die de boel in het gareel probeert te krijgen. Dan krijg je de discussies over het feit of de voorgaande reacties EN het ingrijpen van de mod wel zo fair zijn. Als overtreffende trap krijg je daar reacties op incl. pointers naar compleet de verkeerde richting.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:
ja maar je weet toch me vraag? wat heb je nog meer nodig?
Je ziet, dat loopt uit de klauwen.
Als jij vanaf het begin (dus je eerste post) voldoende, relevante informatie had gegeven hadden we nu ook niet tig reacties hoeven te geven op een topic van een paar regels.
Man ik heb hele epistels getikt bij het openen van sommige topics in mijn verleden op GoT. Als ik graag wil dat andere mensen de tijd nemen om mij te helpen, dan vind ik het niet meer dan zelfsprekend dat ik ook de tijd neem om mijn topic zo uitgebreid en duidelijk op te zetten. GoT is geen quick fix, dat is het nooit geweest (nou ja, wellicht heel vroeger, toen er nog een man of 200 rondliepen) en dat zal het ook nooit (meer) worden. Wellicht kun je je geluk dan beter op op het computertotaal forum oid.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
En het weer opstellen is echt geen pretje..
Nou sorry hoor maar RobIII zit je echt niet af te blaffen in zijn sluitmessage. Als je dat wel vind dan ligt dat toch echt geheel aan jezelf.maar ook op het feit dat mensen gewoon je afblaffen omdat je miss wat minder weet van flash of een bepaald programma.
GoT is een plek waar op niveau gepraat wordt over zaken die computergebruikers bezighouden. Dat betekent zeker niet dat iedereen alles al weet; het betekent wel dat mensen die hier komen in elk geval de inzet tonen om zelf op zoek te gaan naar de antwoorden die ze zoeken en pas als ze daar moeite mee hebben aan de hand van de quickstart een topic openen.
De reden waarom die quickstart belangrijk is geeft RobIII in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" al aan: je wil snel antwoord hebben. De snelste manier om antwoord te krijgen kost je echter initieel wat meer moeite. Als jij je probleem goed omschrijft en goed vertelt wat je zelf al gevonden hebt en wat daar niet aan voldeed of wat je daar niet aan begreep, dan verspillen we niet 20 posts aan het uitleggen van spul dat je al weet of uitvogelen wat je al geprobeerd hebt. Je zal ons écht moeten helpen om jezelf te helpen.
Bekijk het bovendien zo: GoT bevat alle kennis die het bevat omdat we de discussies op niveau weten te houden. Als het niveau zou dalen raakten we de vaste gebruikers - de gebruikers met de benodigde kennis om vragen te beantwoorden - binnen no time kwijt. Zonder die mensen krijg jij geen antwoord op je vraag.
Door simpelweg zelf even wat extra moeite te doen voordat je een vraag stelt kan dit alles voorkomen worden. Je wordt beter en sneller geholpen en leert er bovendien ook nog eens wat van. Bovendien zal het je een aantal keren zelfs de moeite van het schrijven van een topic besparen omdat je met de juiste Google query je antwoord al hebt zonder topic.
Wij moderators zijn er niet alleen om het prettig te maken voor nieuwe gebruikers. We moeten de afweging maken tussen drie factoren: 1) is het topic überhaupt toegestaan (warez, porno, etc.), 2) is het topic volledig genoeg voor de topicstarter om daadwerkelijk een antwoord te krijgen en 3) is het topic boeiend genoeg voor de vaste bezoeker. En alles dat je moet doen om aan die punten te kunnen voldoen is simpel een korte checklist doorlopen.
Snel een vraag stellen.. Als je snel een (goed) antwoord wilt, dan moet je dus zo precies mogelijk aangeven wat je probleem is. Je zou dat moeten kunnen omdat je al een dag aan het klooien bent met debuggen en het internet afzoeken naar mogelijk (deel) oplossingen en er dan nog steeds niet uitkomt.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:30:
ik vind dat je amper snel een vraag kan stellen. Meteen staat er een lock op. Meteen kan je eigenlijk als het ware oprotten.. Dat ergert me zo erg (en meerdere mensen die ik persoonlijk ken)
groetjes
Omdat je dan al redelijk bent bent met de issue en de niet werkende deel oplossingen, moet je toch erg snel dit allemaal in je vraag kunnen meenemen.
p.s. lees de FAQ eens door over de groeten doen.
If it isn't broken, fix it until it is..
Ik zou hier toch echt wel eens een (recent) voorbeeld van willen zien, waarbij een bezoeker afgeblaft wordt, omdat hij een newbie is in taal X of taal Y. (Let wel: ik wil een voorbeeld zien waarbij iemand afgeblaft wordt omdat zijn kennis van taal X laag is; niet iemand die 'afgeblaft' wordt omdat zijn topicstart niet goed is).Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:
Is het niet zo dat je dit hebt van 'horen zeggen' ?
Trouwens, al de tijd en moeite die je hebt geinvesteerd om hier je gelijk te proberen halen, had je beter aangewend in het zoeken/googlen naar een oplossing voor jouw probleem.
https://fgheysels.github.io/
Over mij
Mwha.. whatever.. moooohRobIII schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:39:
Ik zie eigenlijk niet wat het met PRG te maken heeft? Het lijkt me een installatie/configuratie/whatever probleem...
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je bedoelt het type topic waar iedereen maar zonder moeite te doen vragen kan stellen die als op zichzelf staand topic op slot zouden zijn gegaan? We zien eigenlijk liever gewoon dat mensen dat soort dingen in topics ter discussie stellen; als het geen topic waard is, dan is het ook de moeite van het posten niet waard.Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:36:
Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien ala De EL-kroeg - Deel 3 of NOS Kroeg - Deel 2 Het lijkt mij best wel zinnig voor de kleine dingetjes die geen topic waard zijn, zeker nu DTE dood is.
Overigens zie ik niet helemaal wat DTE daarmee te maken had? Dat was een forum over development tools, daar kun je nog steeds over praten in PRG of in CSA.
Die bestaat allang, alleen kan jij daar niet bijSebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:36:
Ik zou graag een Devschuur kroeg willen zien
GoT Kroeg en Devschuur Crew
Mwuhahahaha ......oisyn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 02:26:
[...]
Die bestaat allang, alleen kan jij daar niet bij
GoT Kroeg en Devschuur Crew
* whoami kan er ook niet meer in
Nee nee nee, natuurlijk niet. Maar gewoon zoals in EL en NOS dat je bijvoorbeeld een kort vraagje kan stellen zoals 'Waar kon ik de unit tests in VS ook al weer vinden' of opmerkingen ala 'Wist je trouwens dat je VS dit op zo manier kan doen in plaats van die manier'. Bij NOS staat trouwens ook duidelijk vermeld dat het geen vragentopic isNMe schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:51:
[...]
Overigens zie ik niet helemaal wat DTE daarmee te maken had? Dat was een forum over development tools, daar kun je nog steeds over praten in PRG of in CSA.
[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 14-08-2009 10:23 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Mwah, ik denk dat zo'n topic gewoon zinloos is, onoverzichtelijk wordt en het doel van PRG voorbijschiet.
Ik bedoel maar: het is al altijd de bedoeling geweest dat je zelf wat moeite moet doen om je probleem op te lossen alvorens een topic te openen op GoT, en een topic met vragen ala 'waar vind ik x of y nu ook alweer' schiet dat doel een beetje voorbij, vind ik ...
Uhm... Google is your friendSebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:23:
[...]
... kort vraagje kan stellen zoals 'Waar kon ik de unit tests in VS ook al weer vinden' ...
Lijkt me nutteloos om daar een apart topic voor te maken.
Maar bijvoorbeeld dingen zoals 'Hoe kan ik in ReSharper ervoor zorgen dat ik wel automatisch nieuwe accolades krijg, maar niet dat ik dubbele krijg maar eroverheen ga als ik een nieuwe accolade typ ala Eclipse'. Google dat maar eens.
Geef het gewoon een kans, als <insert forum>-kroegen niet hadden gewerkt in andere fora, waren ze allang gesloten toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 19-08-2009 11:05 ]
Signature
Hebben we daar geen Twitter voor?pasta schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:37:
AFAIK gaat het daar ook niet om het vraagjes stellen ("Ik ben nu hier mee bezig, hoe krijg ik dit werkend?"), maar eerder met kleine dingen waar je zelf of je collega's mee bezig zijn. ("Ik moest klus X overnemen van collega Y, maar die documentatie is me toch om te huilen." / "Ik heb een interessant klinkend iets gebouwd en het werkt ook nog. \o/" ). In die zin zou ik een Devschuur Kroeg wel zien als iets zinvols.
Dat zit wel Schnorr.
• Twitter is geen GoT
• Op GoT, en dan vooral in de Devschuur®, kunnen daar interessante discussies uit vloeien of gewoon dingen die interessant/leuk zijn om te lezen. 'Nou, als je denk dat die documentatie een ramp is... Bij mijn vorige werkgever was de senior programmer een echte oude vent. Die documenteerde alleen.......'
• Zoals ik al zei, als het niet werkte, waarom is er dan een EL-kroeg en een NOS-kroeg. Vooral bij NOS heb je een groot risico op 'n00bs'*, maar na een verkeerde vraag in de NOS-kroeg en eventueel een modbreak deinsen ze terug en stellen ze de vragen gewoon in topics.
* n00b: In deze context iemand die niet veel over het onderwerp weet/kan en het niet zo nauw neemt met de GoT policy/topic policy.
(In PRG heb je ook veel risico op n00bs hoor.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Tijd voor een PRG of Devschuur meet danHaan schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:49:
* Haan heeft ook af en toe wel trek in een koud Devschuur® pilsje
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tssss. Doen de modjes dat dan niet?NMe schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:00:
Het staat momenteel even open ter discussie in ons crewforum. Nouja, dat topic dan. Zo'n nieuwe meeting mogen jullie zelf regelen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Devschuur Crew laat die andere 3 fora verbleken.BalusC schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:14:
Word een voorbeeldige user of crew, dan kun je dit soort eieren kwijt in A61, GTK en/of CA
Voor degene welke de blog van Oren Eini (A.K.A. Ayende Rahien) een beetje volgt heeft kunnen zien dat een zeer korte blog post over een ORM vergelijkings website via de comments een aardig topic is geworden.
If it isn't broken, fix it until it is..

Zelf programmeer ik namelijk en in Javascript en in PHP/MySql, die tot overmaat van ramp ook nog met elkaar moeten communiceren. Ik weet dan nooit in welk topic de vraag moet, omdat het probleem qua bugs maar ook qua architectuur zowel server als client-side kan liggen.
Daarbij wil ik nog wel de opmerking maken dat het je geen ban op gaat leveren wanneer je je probleem niet netjes opsplitst in 2 deel topics en wanneer de fout toch meer in de andere hoek bleek te zitten kan een modje hem ook keurig naar het andere forum verplaatsen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
En daar krijg je het probleem wat Janoz aanhaalt al. Html/js/css zijn erg met elkaar verbonden, maar Html en Css zijn echt iets wat meer met het design/layout te maken heeft en niet zozeer met programming.(html/js/css)
Verder is het IMHO vreemd dat je moeite hebt om te kiezen waar je een topic neer moet zetten. Ook al gebruik je in je applicatie zowel javascript en PHP, het domein is IMHO erg duidelijk gescheiden. Je php zal hooguit javascript outputten, maar op de server draait er geen javascript. Verder zal je javascript misschien een PHP pagina opvragen, maar die hoeft verder niet de werking van het PHP script te weten, alleen wat de output is.
En mocht er tijdens het topic inderdaad toch blijken dat het beter in WEB dan in PRG past dan word het gewoon naar de buren gemoved, en is er verder niks aan de hand.
Toch klopt deze opdeling niet helemaal in de praktijk, want het huidige 'Programming' is ook voor 'desktop-applicaties', die ik meer richting client- dan server-side vind neigen.Janoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:
Er zijn vele manieren om de opdeling te maken. Wij hebben 1 van die manieren gekozen die heel makkelijk te definieren is. Clientside aan de ene kant en serverside aan de andere kant.
* Rekcor denkt even naJanoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:Een scheiding die jij voorstelt is natuurlijk ook een hele mooie, maar hoe omschrijf je die duidelijk genoeg zodat het voor iedereen (dus ook een beginnend programmeur) gelijk duidelijk is?
De scheiding is:
- Design/ui: het uiterlijk en hoe dit uiterlijk moet reageren op de gebruiker. Geen programmacode, maar alleen html/css + alle andere GUI's gemaakt in Visual Studio, screenshots van layouts etc.
- Programming: alle programmeervragen, dus wel programmacode: PHP, MySql, Javascript, C.NET, Pascal, GW-Basic enz.
Natuurlijk. Er zijn ook belangrijkere problemen in de wereld. Maar nu we toch proberen om van GoT het perfecte forum te maken...Janoz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:15:
Daarbij wil ik nog wel de opmerking maken dat het je geen ban op gaat leveren wanneer je je probleem niet netjes opsplitst in 2 deel topics en wanneer de fout toch meer in de andere hoek bleek te zitten kan een modje hem ook keurig naar het andere forum verplaatsen.
That reminds me. Pas nu eens de titel van BtM aan en zet hem erbij op de FP (of laat dat aanpassenNMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:11:
Bovendien hebben we niet voor niks BtM909 rondlopen met modrechten in PRG en RobIII met modrechten in WEB; dat betekent dat beide fora iemand rond hebben lopen die vooral ervaring heeft met de andere kant van de schutting zodat er een betere inschatting gemaakt kan worden bij de twijfeltopics.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Clientside/serverside geldt uiteraard alleen voor webapplicaties. Feitelijk is het clientside webdevelopment in WEB en application- en serverside webdevelopment in PRG. Dat we de scheiding server/clientside noemen is eigenlijk vooral omdat men voor desktopapplicaties toch altijd wel lijkt te weten dat het in PRG hoort.Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:12:
[...]
Toch klopt deze opdeling niet helemaal in de praktijk, want het huidige 'Programming' is ook voor 'desktop-applicaties', die ik meer richting client- dan server-side vind neigen.
Jep. Waar laat je vragen over DHTML en Flash? En als je zegt dat Flash in WEB zou moeten, waar laat je ActionScript dan? Je moet dan het ontwerpen en de code van Flash-zut uit elkaar gaan trekken, da's ook niet handig.* Rekcor denkt even na
De scheiding is:Zou dit verwarrend zijn?
- Design/ui: het uiterlijk en hoe dit uiterlijk moet reageren op de gebruiker. Geen programmacode, maar alleen html/css + alle andere GUI's gemaakt in Visual Studio, screenshots van layouts etc.
- Programming: alle programmeervragen, dus wel programmacode: PHP, MySql, Javascript, C.NET, Pascal, GW-Basic enz.
Hoe we de splitsing ook maken, er zal altijd iets buiten de boot vallen of enigszins vreemd overkomen. Misschien hebben we niet de meest perfecte indeling op het moment, maar ik denk niet dat we meer dan een marginale verbetering kunnen boeken door alles om te gooien, terwijl we er wel een shitload aan verwarring mee zouden creëren.
Er is geen ruimte op de index en bovendien is BtM primair geen PRG-mod.Creepy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:24:
[...]
That reminds me. Pas nu eens de titel van BtM aan en zet hem erbij op de FP (of laat dat aanpassen). Nu kan niemand zien dat hij rechten in PRG heeft..........
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 08-09-2009 11:28 ]
Wel als ik een vraag over het volgende stukje code zou hebben:Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:12:
De scheiding is:Zou dit verwarrend zijn?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| import java.awt.*; import java.awt.event.*; import javax.swing.*; public class ColorPicker extends JFrame { public ColorPicker() { super("JColorChooser Test Frame"); setSize(200, 100); final Container contentPane = getContentPane(); final JButton go = new JButton("Show JColorChooser"); go.addActionListener(new ActionListener() { public void actionPerformed(ActionEvent e) { Color c; c = JColorChooser.showDialog( ((Component)e.getSource()).getParent(), "Demo", Color.blue); contentPane.setBackground(c); } }); contentPane.add(go, BorderLayout.SOUTH); setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE); } public static void main(String args[]) { ColorPicker cp = new ColorPicker(); cp.setVisible(true); } } |
Dit is programmacode en zou dus onder 2 vallen, maar het enige dat het doet is een UI renderen en vragen over bijvoorbeeld de weergave van de knop zouden in 1 moeten.
Omdat ik de UI nu render doordat ik het zelf getikt heb hoort het in 2, terwijl het in 1 zou horen wanneer ik het bij elkaar gesleept had in de RAD omgeving? Verwarring
NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:25:
[...]
Er is geen ruimte op de index en bovendien is BtM primair geen PRG-mod.
Ach volgens het beleid is whoami ook nog steed mod
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design. Is je vraag: gegeven deze gewenste functionaliteit, hoe kan ik dit voor elkaar boksen in Java, dan hoort het onder PRG.Dit is programmacode en zou dus onder 2 vallen, maar het enige dat het doet is een UI renderen en vragen over bijvoorbeeld de weergave van de knop zouden in 1 moeten.
Omdat ik de UI nu render doordat ik het zelf getikt heb hoort het in 2, terwijl het in 1 zou horen wanneer ik het bij elkaar gesleept had in de RAD omgeving? Verwarring
(WEB komt te vervallen, Actionscript valt onder PRG). Het gaat dus om het soort vraag, zie boven. Ik snap niet waarom het niet handig is om het ontwerp en de code van Flash uit elkaar te trekken. Sterker nog, het lijkt me eerder een voorwaarde voor het maken van goede applicatiesJep. Waar laat je vragen over DHTML en Flash? En als je zegt dat Flash in WEB zou moeten, waar laat je ActionScript dan? Je moet dan het ontwerpen en de code van Flash-zut uit elkaar gaan trekken, da's ook niet handig.
Daar hoef je ook niet bang voor te zijn hoor, we hebben wel vaker dingen compleet omgegooid en daarbij ook onze fouten erkend; zoek in het mededelingenforum maar eens naar "Development Tools& Environments".Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Laatste poging (ik snap dat het omgooien verre van gewenst is, maar het lijkt me ook niet goed als GoT blijft zoals het is omdat het nu eenmaal zo is)
Wat doe je dan met het huidige Graphics? Wou je dat weer gaan samenvoegen met de HTML- en CSS-vragen?Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design.
Misschien, maar daar gaat het niet over.(WEB komt te vervallen, Actionscript valt onder PRG). Het gaat dus om het soort vraag, zie boven. Ik snap niet waarom het niet handig is om het ontwerp en de code van Flash uit elkaar te trekken. Sterker nog, het lijkt me eerder een voorwaarde voor het maken van goede applicaties.
Woy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:03:
[...]
offtopic:
Ach volgens het beleid is whoami ook nog steed mod
Ik ben de source van dat ding kwijt, staat op die gecrashte schijf.

Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken. Vandaar ook dat ik extra terughoudend ben met het omgooien van de forumstructuur.
[ Voor 76% gewijzigd door NMe op 08-09-2009 12:10 ]
* Rekcor gooit het bijltje erbij neer en hoopt dat zijn opmerking geland is
Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:43:
* Rekcor denkt plotseling: waarom werkt GoT uberhaupt nog met mappen, is dat niet 1.0? Werken veel sites niet met tags?
NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Overigens, er staan wat wijzigingen in de forumsoftware op stapel waar ik nog niet al teveel over mag (of kan) zeggen die deze discussie redelijk overbodig moeten gaan maken.
Heb ik hier een scoop te pakken?
* Rekcor stuurt direct mail naar ANP/Reuters
En als de vraag is 'hoe krijg ik deze knop mooier'. Dan heb je aan de ene kant de grafische aspecten, maar ook de problemen hoe je het programatisch voor elkaar krijgt.Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:04:
Het ligt inderdaad aan je vraag. Is je vraag: is deze knop mooi, staat hij op de goede plek, is het logisch wat hij doet, dan moet het onder ui/design. Is je vraag: gegeven deze gewenste functionaliteit, hoe kan ik dit voor elkaar boksen in Java, dan hoort het onder PRG.
Het punt dat ik met het voorbeeld wil maken is dat de grens veel grijzer is. De huidige scheiding is misschien niet altijd even logisch (zou je de eerder genoemde code in javascript gechreven hebben dan hoort het in web, maar stelde je dezelfde vraag, maar nu met de java swing code dan hoort het in prg) maar wel veel specifieker en objectiever gescheiden.
Helaas.Rekcor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:50:
[...]
Heb ik hier een scoop te pakken?
* Rekcor stuurt direct mail naar ANP/Reuters
-In SEA zijn vaak weinig nieuwe posts, ik schat 2 per week, die zijn erg interessant en daarom klik ik meteen als ik zie dat SEA weer een kleurtje heeft gekregen, maar nu met de koffie corner is SEA altijd gekleurd en kom ik er eigenlijk nooit meer omdat tsja, er is altijd wat nieuws te lezen, maar niet een SEA topic.
Misschien is het een beetje gek om hem daar weg te halen maar de koffiecorner zorgt er in mijn specifiek geval voor dat ik nu al helemaal niet meer in SEA kijk, en dat is natuurlijk niet zo handig.
Ik weet niet of dit alleen voor mij geld, maar ik dacht ik gooi het even in de groep
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.