'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Krijg je van de alliasen nu ook "nieuw bericht meldingen"? (Damn hoe moet ik dat nu noemen? Dik gedrukt/kleurtjes/nieuw bericht melding).NMe schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:16:
De koffiecorner verwisselt om de zoveel tijd even van forum zodat duidelijk is dat 'ie voor de hele Devschuur geldt zonder dat we daar aliassen voor hoeven te maken.Na een volledig rondje blijft het topic waarschijnlijk in PRG staan.
Oeh even kijken hoe ik een custom forum maak, heb eigenlijk nooit veel geklooid aan GOT.
Volgens mij wel ja. Zou het alleen niet met zekerheid durven zeggen.roy-t schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:33:
[...]
Krijg je van de alliasen nu ook "nieuw bericht meldingen"? (Damn hoe moet ik dat nu noemen? Dik gedrukt/kleurtjes/nieuw bericht melding).
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik méén me te herinneren inderdtijd idd met opzet datums gehanteerd te hebben i.v.m. verwarring met data = datums of data = gegevens.Matis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:35:
NAV RobIII in "\[php+mysql] Nederlandse datum via functi..." keek ik even in het getalstelsel FAQje en daar staat datums, nu is dat niet per definitie fout, maar ik vind data beter/netter staan en heb het tijdens NLe les (heel lang geleden) wel afgeleerd om datums te gebruiken. Nu is het alleen weer eenvoudig te verwarren met data (als in gegevens), maar misschien het overwegen waard
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ok, duidelijk, een weloverwogen keuze!RobIII schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:37:
Ik méén me te herinneren inderdtijd idd met opzet datums gehanteerd te hebben i.v.m. verwarring met data = datums of data = gegevens.
Mag beiden, en of het op prioriteit slaat of niet weet ik niet, maar de -s uitgang staat eerder vermeld dan "data". Daarnaast is "data" inderdaad op een forum als GoT nogal ambigu en daarom niet handig om te kiezen wanneer je het over datum/tijd hebt.da·tum de; m -s, data (vermelding van) dag, maand en jaar; dagtekening; zie data
Misschien wel goed er even bij op te merken dat je met parameterized queries minder gevaar loopt op verkeerde interpretatie door het DBMS (mits je de juiste datatypes gebruikt).RobIII schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:37:
[...]
Ik méén me te herinneren inderdtijd idd met opzet datums gehanteerd te hebben i.v.m. verwarring met data = datums of data = gegevens.
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Dat staat er toch al?riezebosch schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:44:
[...]
Misschien wel goed er even bij op te merken dat je met parameterized queries minder gevaar loopt op verkeerde interpretatie door het DBMS (mits je de juiste datatypes gebruikt).
En, AFAIK, is 't niet "minder gevaar" maar (als het goed is) géén gevaarOverigens is het gebruik van parametrized queries nog altijd aanbevolen boven deze manier.
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 29-09-2009 15:47 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
#1005 - Can't create table 'portal_cms.scroll' (errno: 121)
en
[Python] Inloggen webpagina
Enlighten me.
Daarnaast vind ik het een beetje lullig overkomen om te roepen "waarom krijg ik een slotje en hij niet?" Daar krijg ik Caliméro-flashbacks van.
wat?! daar gaat m'n droom dat P&W mods de ubergoden waren die alles weten... Straks komt Voutloos ook nog even melden dat t eigenlijk n watje is, wat dan?RobIII schreef op jaaaaa lang geledeeennnn @ 10:18:
[...]
...dan moet je eens op een P&W meet komen ofzo, dan zul je zien dat wij ook allemaal maar "sukkeltjes" zijn
edit: kan iemand me ff wakker schoppen? oud bericht... tegenwoordig zal dit zeker niet meer van toepassing zijn...toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 28-10-2009 11:36 ]
* pasta rent gauw weer weg uit dit topic
Signature
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De users misschien. De admins daarentegen....pasta schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:43:
Nee hoor. Die P&W (idd oud, tis nu gewoon Programming)-users zijn nog steeds "sukkeltjes".
* pasta rent gauw weer weg uit dit topic

Idd. Daar kan je de aanhalingstekens weglaten.NMe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:20:
[...]
De users misschien. De admins daarentegen....
Signature
Ik vind het niet sportief de eerste keer kreeg ik de melding dat het anders moet vervolgens maak ik een nieuw topic aan en vervolgens staat die er een paar uur en dan komt er weer een moderator om het topic te sluiten waarmee we nog niet eens klaar zijn. ik vind dit in mijn ogen vrij onnodige omdat er andere tweakers posten dat we het beter niet aan kunnen beginnen moet het maar gelijk gesloten worden had niet eens de kans om daarop te reageren.. maargoed vind het geen goede manier van moderaten.
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Ja, dat is ook niet zo vreemd, als je kijkt naar de sluitpost van je eerste topic:Jornzor schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:48:
Mijn topic is voor de 2e keer gesloten.
Ik vind het niet sportief de eerste keer kreeg ik de melding dat het anders moet vervolgens maak ik een nieuw topic aan en vervolgens staat die er een paar uur en dan komt er weer een moderator om het topic te sluiten waarmee we nog niet eens klaar zijn. ik vind dit in mijn ogen vrij onnodige omdat er andere tweakers posten dat we het beter niet aan kunnen beginnen moet het maar gelijk gesloten worden had niet eens de kans om daarop te reageren.. maargoed vind het geen goede manier van moderaten.
BtM909 in "pdf converter"
Daarin staan een aantal tips/regels waar je je aan dient te houden. Je weet dat je je Topic-Start anders moet opzetten, maar toch open je een nieuw topic dat exact hetzelfde is als het eerste.
Om die reden gaat ook dat topic dicht.
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 29-10-2009 11:53 ]
Dus nogmaals: misschien dat jij het geen goeie manier vindt van moderaten, maar als jij tenminste drie voorwaarden die wij aan topics stellen negeert kun je moeilijk van ons verwachten dat we het open laten. Als je hulp wil zul je eerst jezelf moeten helpen.
thx
AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik had er inderdaad moeite mee.De ervaring leert dat mensen af en toe moeite hebben met het bepalen waar hun topic gestart zou moeten worden, wat natuurlijk een direct gevolg is van de grootte van GoT.
Kan het topic verplaatst worden naar een plek waar het wel van toepassing is?
php pricewatch systeem
Overigens heb ik hem bij Software Engineering & Architecture gezet omdat ik van plan ben om 90% van de ontwikkeling zelf te doen. Ik zocht alleen een platform om op verder te bouwen.
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Dat strookt iig niet met wat je in het topic had genoemd... Als je theoretisch wil bespreken hoe je problemen moet aanpakken dan is SEA bij uitstek de juiste plek.omdat ik van plan ben om 90% van de ontwikkeling zelf te doen.
Loop je tegen dingen aan tijdens je ontwikkeling, dan is PRG daar weer de plek voor.
Ik verwacht iig dat je huidige opzet (gebaseerd op je topic) dat je nog niet klaar bent voor topics in beide subfora
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Bijvoorbeeld de volgende quote
Geeft IMHO duidelijk aan dat je gewoon iets bestaands wil gebruiken.Bestaat er kant en klare software (liefst in php + mysql)? Het hoeft niet gratis te zijn.
Als je wil discussiëren hoe je een dergelijk systeem het best kunt bouwen past het, zoals BtM909 al zegt, perfect in SEA. Echter zal je dan wel in je topic wat meer uit de doeken moeten doen over wat je zelf al bedacht hebt, en welke struikelblokken je tegen bent gekomen. Anders is er weinig aan te discussiëren.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja ja, ik lees het beleid voordat ik een topic open.
Graag verplaatsen naar Programming
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

https://fgheysels.github.io/
Ik zou 't wel kunnen verplaatsen maar ik zie er geen PRG probleem insanzut schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:32:
Zie mijn TR op Online applicatie => Printer aansturen
Graag verplaatsen naar Programming
Over mij
Verwijderd
Ik was eigenlijk benieuwd naar de reacties van andere mensen op het bigint verhaal. Of men daar goede ervaringen mee heeft etc. en of schaalvergroting van een bigint float (bigfloat?) met eenzelfde 8:1 ratio van mantissa staat tot exponent precisie verhoogd of eigenlijk alleen maar de floating point precisiefouten uitvergroot, of kan ik hiervoor beter een nieuw topic openen?Ja zeg, ga eens lekker wat documentatie doorlezen. We zitten hier niet om iedereen aan 't handje te houden...
We verwachten hier op GoT wel wat eigen initiatief en inzet en het is niet de bedoeling om voor ieder akkefietje weer een post te maken en je vraag te dumpen.
Je kunt beter, zoals ik al aangaf, eens eerst zelf wat onderzoek (en/of tests) doen, documentatie lezen en wat rondsurfen en dus wat eigen moeite investeren om zaken uit te zoeken. Als je dan nog vragen hebt die onbeantwoord zijn kun je gerust een nieuw topic openen, maar zorg dan wel dat je kunt laten zien wat je zelf al onderzocht en uitgezocht hebt etc. (zie onze Quickstart).Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:24:
... of kan ik hiervoor beter een nieuw topic openen?
Ik kan je wel vast verklappen dat de kans zo goed als nihil is dat je eigen "bigint" implementatie eender welke reeds bestaande (en goede, bekende, veelgebruikte) gaat out-performen.
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:31 ]
Over mij
Verwijderd
Ik denk dat er niets mis is met het handreiken van interessante documentatie. De documentatie die je gaf helpt al een hoop. Het is alleen jammer dat andere mensen nu niet meer hetzelfde kunnen aanbieden door het topic op slot te gooien. Ik denk dat je opmerking tot het volgen van zelfstudie afdoende was geweest.RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:28:
[...]
Je kunt beter, zoals ik al aangaf, eens eerst zelf wat onderzoek (en/of tests) doen, documentatie lezen en wat rondsurfen en dus wat eigen moeite investeren om zaken uit te zoeken. Als je dan nog vragen hebt die onbeantwoord zijn kun je gerust een nieuw topic openen, maar zorg dan wel dat je kunt laten zien wat je zelf al onderzocht en uitgezocht hebt etc. (zie onze Quickstart).
Maar je raadt me aan al mijn vragen over een onderwerp eerst te verzamelen zou ik het willen posten?
Verwijderd
[...]
Creativiteit word hier niet gewaardeerd? Zoals ik al aangaf zie ik nu al dat bestaande floating point onvolkomenheden met de huidige big int implementatie niet zijn opgelost.Ik kan je wel vast verklappen dat de kans zo goed als nihil is dat je eigen "bigint" implementatie eender welke reeds bestaande (en goede, bekende, veelgebruikte) gaat out-performen.
De mogelijke interessante discussie hierover is helaas nu al vermoord.
Dat is het ook niet. Maar zoals ik reeds aangaf verwachten we wel dat je zelf ook moeite doet. En die "interessante documentatie" is létterlijk 1 google query ver weg. En dan heb je al meteen een shitload aan relevante informatie waar je prima even mee vooruit kunt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Ik denk dat er niets mis is met het handreiken van interessante documentatie.
Dat is wel zo handig ja. Het is niet de bedoeling om 25 topics te openen die allemaal betrekking hebben op hetzelfde onderwerp en het is ook handig dat als je een topic opent dat je dan alle vragen meteen kunt stellen in plaats van de ene na de andere vraag te stellen. Natuurlijk heb je gaandeweg een topic nog altijd wel vragen; zie het niet zwart/wit. Maar zoals het in je zojuist gesloten topic ging (waarbij 't er toch wel langzaamaan op begon te lijken dat je steeds na ieder antwoord weer een ander "klein vraagje" had dat je prima met een beetje moeite zelf had kunnen beantwoorden) 't gewoon richting slowchat en handjeshoudenVerwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Maar je raadt me aan al mijn vragen over een onderwerp eerst te verzamelen zou ik het willen posten?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:35:
Creativiteit word hier niet gewaardeerd?

Floating points hebben geen "onvolkomenheden" (althans, niet in de manier waar jij op doelt). Die "onvolkomenheden" zijn inherent aan hoe een float werkt. En die zijn niet "op te lossen".Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:35:
Zoals ik al aangaf zie ik nu al dat bestaande floating point onvolkomenheden met de huidige big int implementatie niet zijn opgelost.
Allee, nog wat leesvoer voor je danVerwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:35:
De mogelijke interessante discussie hierover is helaas nu al vermoord.
Getallen en talstelsels FAQ
What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic.
Wat hier overigens wél niet (

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:47 ]
Over mij
Verwijderd
Handjeshouden, zo had ik het nog niet gezien. Maar als dit je mening is, dan had je dit ook zo kunnen vertellen zonder het topic op slot te gooien. Dan had deze verhandeling die ik nu met je voer niet gehoeven.RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:37:
[...]
Dat is het ook niet. Maar zoals ik reeds aangaf verwachten we wel dat je zelf ook moeite doet. En die "interessante documentatie" is létterlijk 1 google query ver weg. En dan heb je al meteen een shitload aan relevante informatie waar je prima even mee vooruit kunt.
[...]
Dat is wel zo handig ja. Het is niet de bedoeling om 25 topics te openen die allemaal betrekking hebben op hetzelfde onderwerp en het is ook handig dat als je een topic opent dat je dan alle vragen meteen kunt stellen in plaats van de ene na de andere vraag te stellen. Natuurlijk heb je gaandeweg een topic nog altijd wel vragen; zie het niet zwart/wit. Maar zoals het in je zojuist gesloten topic ging (waarbij 't er toch wel langzaamaan op begon te lijken dat je steeds na ieder antwoord weer een ander "klein vraagje" had dat je prima met een beetje moeite zelf had kunnen beantwoorden) 't gewoon richting slowchat en handjeshouden
Verwijderd
Tja, in een dergelijke interessante discussie zou men gezamenlijk kunnen bedenken of dit een probleem is en of dit op te lossen valt (ik kan je vertellen van wel).RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:37:
[...]
Floating point hebben geen "onvolkomenheden". Die "onvolkomenheden" zijn inherent aan hoe een float werkt. En die zijn niet "op te lossen".
Het ziet er alleen naar uit dat gezien je vooringenomen houding je bij voorbaat in dergelijke inhoudelijke discussies en wellicht daaruitvolgende vooruitgang niet geinteresseerd bent, wellicht wegens moderatortechnische overwegingen?
Ik ga hier niet verder op in. Wegens moderatortechnische overwegingen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:48:
Het ziet er alleen naar uit dat gezien je vooringenomen houding je bij voorbaat in dergelijke inhoudelijke discussies en wellicht daaruitvolgende vooruitgang niet geinteresseerd bent, wellicht wegens moderatortechnische overwegingen?
En kap nou met dat dubbelposten waar ik je nét nog op wijs.
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:51 ]
Over mij
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:51:
[...]
Ik ga hier niet verder op in. Wegens moderatortechnische overwegingen.
En kap nou met dat dubbelposten waar ik je nét nog op wijs.
RobIII vertelt letterlijk in de sluitpostVerwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:40:
[...]
Handjeshouden, zo had ik het nog niet gezien. Maar als dit je mening is, dan had je dit ook zo kunnen vertellen zonder het topic op slot te gooien. Dan had deze verhandeling die ik nu met je voer niet gehoeven.
Dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je dat nog niet zo had gezien aangezien het letterlijk wordt vermeld.We zitten hier niet om iedereen aan 't handje te houden...
Als je niet zelf eerst even wilt googlen, dingen doorlezen en eerst zelf uitzoeken voordat je een discussie wilt starten of een probleem wilt aankaarten, dan zit je inderdaad niet op het juiste forum. Als je dan ook nog het beleid hier totaal lijkt te negeren dan kan ik je niet anders dan gelijk geven.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:53:
[...]
Ik geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Lijkt wel alsof jullie alles wat jullie te makkelijk vinden gewoon de deur uitschoppen.
Zeer handig is het dan als je de belangrijkste poster in je topic (mocht ie al onzinnig gesloten worden) even via een pb zou kunnen benaderen, maar die bestaat natuurlijk weer niet bij jullie...
dan maar weer een ander forum proberen die wat minder pietepeuterig is en WEL een pb functie heeft.
Dank mods voor mensen van de wal naar de sloot te helpen.
[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 12:38 ]
Als je dicht bij een oplossing bent, dan lijkt mij dat je met enig logisch nadenken en zelf wat extra werk verzetten de oplossing helemaal kan vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:35:
zeer handig dat er weer een topic om niks wordt gesloten. Ik was net dicht bij de oplossing en dan komt er een mod die er weer eens roet in gooit.
Weet niet wat er eerst stond, maar het lijkt mij niet relevant.Ook bijvoorbeeld het weghalen van een voorbeeldwebsite, waar is dat nou voor nodig?
Je kan PM's (op GoT heten ze DM's) verzenden naar andere gebruikers, maar als die gebruiker daar niet van gedient is, kan hij/zij die mogelijkheid uitzetten. Jammer voor jou dus...Zeer handig is het dan als je de belangrijkste poster in je topic (mocht ie al onzinnig gesloten worden) even via een pb zou kunnen benaderen, maar die bestaat natuurlijk weer niet bij jullie...
O en voor je oplossing: kijk eens naar de sluitmessage van RobIII: PHP is werkt niet (goed) of wordt niet langs de php parser gehaald.
[ Voor 6% gewijzigd door TeeDee op 29-12-2009 12:50 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
In drie jaar tijd minder dan 500 posts in een topic waarin ook positieve dingen gemeld worden zoals een foutje in de FAQ en waar ook users meeposten bij klachten vind ik best netjes. Ik schat dat krap een derde van de posts in dit topic écht van klagende users zijn, en de meeste daarvan hebben meer dan één post gemaakt in dit topic. Zeggen dat ons beleid niet klopt terwijl nota bene andere users in je eigen topic al hetzelfde zeggen én het feit dat we zo weinig klachten krijgen in dit topic vind ik niet eerlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:35:
[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum, want t is in elk forumdeel zo en er zijn niet voor niets zoveel feedbacks erop..., its just a hint.]
Je laat in je post niet zien wat je zelf al gedaan hebt om tot een oplossing te komen, en dan krijg je een kant-en-klare oplossing aangereikt, is het enige wat je erop zegt "het werkt niet". Hoe verwacht je op die manier hulp te kunnen krijgen? Enerzijds kunnen we dat niet omdat je amper informatie geeft, en anderzijds willen we dat niet omdat je zelf geen moeite lijkt te doen.
Verwijderd
Ik heb trouwens zeker wel aangegeven wat ik zelf heb gedaan, maargoed jullie moeten alles zo gedetaileert mogelijk weergegeven hebben.
een kwart van een topic, das een kwart teveel toch? Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt, mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
nogmaals, jullie beleid klopt gewoon niet, dat is mijn mening.
overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he? normaal staat die functie standaard aan.
maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen. Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert. Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden. Of je topic wordt gelijk gesloten... Nee zo gaan we toch niet met leden om?
dit is echt niet de eerste keer...
Los daarvan is het beleid de laatste paar jaren (!) aardig versoepelt. De vergissing die je (denk ik) maakt is dat hier hulp krijgen een recht is (dat is het niet) en dat het hier een helpdesk achtig iets is. Het is hier in eerste plaats een discussie forum. Hulp krijgen is hier geen probleem mits je zelf ook actief bent bezig geweest. Domweg wat gaan helpdesken staan we hier niet toe. Daarom hebben we een beleidstopic waarin staat uitgelegd wat wel en niet kan. Of je je daar aan houdt is jouw keuze. Maar als je je er niet aan houdt en na wat sturing van de mods het blijft negeren dan blijven er slotjes vallen ja. Dan is vervolgens aan jou de keuze om je er toch aan te houden of op te stappen. Arrogant? Misschien. Maar jij bent net zo arrogant door te denken dat de regels, die hier voor het gros regulars en nieuwe mensen prima werken, gewoonweg te negeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 29-12-2009 17:35 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ok. Goed. Dan gaan we eens inhoudelijk in op je topic. Je zegt dat je genoeg informatie gaf; als dat zo is, waar is je relevante code? Waarom geef je wel aan dat je spul hebt gevonden dat je niet begrijpt, maar niet wélk spul dat je hebt gevonden en niet begrijpt? En daarbij: waarom je het niet begrijpt? Wij zijn geen helpdesk die jouw probleempjes even snel voor je oplost; we zijn een discussieforum waarin op niveau gepraat kan worden over bepaalde onderwerpen. We hebben echt geen moeite met het helpen van mensen, maar diezelfde mensen zullen toch écht ook zichzelf moeten helpen of een poging daartoe doen. We zijn geen afhaalbalie van kant en klare oplossingen en als jij daar toch naar op zoek bent dan zit je inderdaad op het verkeerde forum.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
ik dacht dat ik wel voldoende informatie gaf, als ik zeg dat iets niet werkt, zeg ik wat ik geprobeert heb, als het niet werkt, dan weet ik toch niet wat daar de reden van is als ik iets letterlijk kopiëer?
Ik heb trouwens zeker wel aangegeven wat ik zelf heb gedaan, maargoed jullie moeten alles zo gedetaileert mogelijk weergegeven hebben.
Nee, en daar is ook geen doktersteam dat bemiddelt tussen users en mods, en wanneer een moderator daar iemand bant kun je het verder vergeten. Daar hebben ze ook geen duidelijk waarschuwingssysteem waar mensen eerst een paar keer op de regels gewezen worden voordat ze geband of anderzijds bijgestuurd worden; daar gebeurt een ban gewoon zomaar. Er is geen enkel ander forum dat ik ken dat zó voorzichtig met zijn users omgaat als wij.een kwart van een topic, das een kwart teveel toch? Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt, mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
Gelukkig deelt het overgrote merendeel van onze users die mening niet.nogmaals, jullie beleid klopt gewoon niet, dat is mijn mening.
Als jij hem niet aan hebt gezet in je voorkeuren kun je die feature niet gebruiken, simple as that. Of wou je ons nu ook de schuld ervoor gaan geven dat we je gedachten niet hebben gelezen en het automatisch hebben aangezet voor je.overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he? normaal staat die functie standaard aan.
De meeste mensen krijgen het toch prima voor elkaar om keer op keer perfecte topics lopend te krijgen. Zou het misschien toch aan jou liggen?maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen. Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert. Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden. Of je topic wordt gelijk gesloten... Nee zo gaan we toch niet met leden om?
Daar is een reden voor; hoe zie jij het voor je als iedereen topics opent als "m'n site doet 't niet"?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Krijg je eerst een bak posts:
"Wat werkt er dan niet?"
"Nou het doet niet wat ik wil"
"Wat doet dan niet wat je wil?"
"Nou, ik krijg geen plaatje te zien"
"En hoe heb je het nu dan? Welke code?"
...etc.
Dan zijn we 18 posts verder voordat we ons eens aan het werkelijke probleem kunnen gaan wagen; als je die informatie op voorhand vermeldt scheelt dat iedereen een hoop tijd en moeite en hoeven we niet te gaan zitten raden.
Says who? Wat is veel? En in welke tijdspanne? En over hoeveel posts/moderaties?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
een kwart van een topic, das een kwart teveel toch?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt
Ik krijg hier ook zelden (zeg maar nooit) mail. En ik denk dat ik voor het gros van de Devschuur mods spreek dan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
En die ben je vrij te uiten. Wij vinden het echter wél kloppen en totdat je met constructieve bijdragen en suggesties komt over hoe het beleid dan volgens jou zou moeten zijn hebben we helaas weinig materiaal om over te discussiëren lijkt meVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
nogmaals, jullie beleid klopt gewoon niet, dat is mijn mening.
Inderdaad vreemd, want iedereen behalve jij kan die functie wél inschakelen. Vreemd.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he?
Ik weet niet wat op GoT de "standaard" is, maar daar is ook geheid goed over nagedacht. Staat deze functie standaard uit dan is daar dus een goede reden voor; ik vermoed, GoT kennende, dat er is gekozen voor een soort opt-in i.p.v. een opt-out en dat zou dan, IMHO, een goede keuze zijn geweest.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
normaal staat die functie standaard aan.
Dat is jammer, want het is hier toch best gezellig/mooi/leerzaam.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen
Dat kan een aantal oorzaken hebben: of je startpost is te karig/verwarrend/noem_een_reden, of op dat moment (als je bijv. midden in de nacht post) is het aantal bezoekers dat je post ziet wat laag, of je vraag is dusdanig moeilijk/complex/specifiek dat er gewoon de juiste kennis niet voor aanwezig is (al dan niet op dat moment) op het forum. Als je geen reacties krijgt is dat heus niet om je te pesten. En zo doe je het wel voorkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert.
Als je al een paar antwoorden hebt en het topic dan gesloten wordt dan is het omdat een mod in de tussentijd je topic waarschijnlijk niet gezien heeft. We hebben ook nog een sociaal leven, weet je? En als het topic dan alsnog op slot gaat dan had het dus al in den beginne een slotje verdiend maar is dat dus niet meteen gebeurd, om welke reden dan ook. Het werkt ook omgekeerd: Soms is een topic een slotje waardig maar helpen de reacties een topic naar een dusdanig niveau en ontstaat er een dusdanig goede discussie dat het het open laten waard is. Again: we zitten hier niet om jou te jennen. We hebben wel wat leukers te doenVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden.
En niet zonder reden. Een topic gaat nooit "zomaar" dicht en de reden wordt in alle gevallen in een slotje toegelicht. Als een topic "meteen" dicht gaat dan is dat omdat het topic niet voldoet aan de in dat forum geldende beleid. En, again, dus niet omdat we de pik op je zouden hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Of je topic wordt gelijk gesloten...
Het moet van twee kanten komen he?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Nee zo gaan we toch niet met leden om?
En ook niet de laatste keer dat ik heel dit verhaal, nogmaals, toelicht. Je bent niet de eerste die valt over ons "ietsjes" striktere beleid dan eldersVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
Je hebt inderdaad al 3 andere slotjes verzameld in 2 jaar tijd. Dan moeten we wel de pik op je hebben ja.
En dan schiet die geniepige NMe me nog even onder de duiven ook
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 30-12-2009 00:31 ]
Over mij
Trage donders
Verwijderd
Blijkbaar moeten jullie altijd iets terughebben voor een bewezen dienst. Non profit hebben jullie nog nooit van gehoord.
vraag -> antwoord
niet vraag, vraag vraag, vraag, vraag, vraag -> sorry je vraagt teveel of je geeft te weinig info.
Het gaat hier niet om kennis, maar om inzet. Maar als je niet aangeeft wat er niet werkt dan kunnen wij het natuurlijk ook niet weten. Voor hetzelfde geld kunnen wij dan namelijk ook gewoon zeggen dat het bij ons wel werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:
ik kan er maar 1 ding over zeggen: leer ook mensen te helpen die gewoon met een vraag zitten en het zelf niet kenne vinde op google. Niet iedereen is prof!
Blijkbaar moeten jullie altijd iets terughebben voor een bewezen dienst. Non profit hebben jullie nog nooit van gehoord.
vraag -> antwoord
niet vraag, vraag vraag, vraag, vraag, vraag -> sorry je vraagt teveel of je geeft te weinig info.
Signature
Als je verwacht dat mensen jou helpen, hoe denk je dat ze dat uberhaupt kunnen als jij alleen maar vragen stelt zonder info te geven? Denk je dat ze een glazenbol hebben, speciaal voor users die in 2007 geregistreerd zijn met de nick the_Maxx bij wijze van persoonlijke helpdesk?
Wij hoeven niets terug te hebben voor een bewezen dienst (behalve misschien een bedankje). Als ik een factuur moet gaan sturen voor elke post die ik hier maak wordt het ook niet erg druk hier. We doen dit dus non-profit. Maar om te voorkomen dat het hier een wildgroei wordt van vragen die met een simpele zoekopdracht op Google op te lossen zijn, hebben we daar regels voor.
Jij hebt duidelijk wat problemen met die regels, dus doe dan eens wat je eerder gevraagd is: kom met constructieve feedback. Vertel ons nou eens hoe jij het zou inrichten. "Alles gewoon beantwoorden" werkt niet, dat heeft het verleden honderden keren uitgewezen. Niet alleen hier, maar ook op vele andere fora. Dat is dus geen optie. Daar hebben wij geen zin in, daar hebben de meeste van de vaste gasten in de Devschuur geen zin in. Zoeken mag je zelf doen. Het "vraag, vraag, vraag, vraag, vraag, vraag" spelletje gaat er komen zodra je geen eigen inzet meer vereist, zoals RobIII eerder aangaf.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
RobIII schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:57:
edit:
En dan schijt die geniepige NMe me nog even onder de duiven ook
Het is 'onder iemands duiven schieten', en niet schijten.
Dat doen die kut-beesten zowiezo al genoeg.
https://fgheysels.github.io/
Stiekem vind ik het idee dat NMe duiven schijt best eng
Hahaha, dan laat ik me even horen. Ik ben juist zeer tevreden over het modbeleid binnen de Devschuur terwijl ik eigenlijk niet zo te spreken ben over een groot aantal andere fora en subfora.Creepy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:33:
Daarbij hoor je de klagers veel vaker dan de menen die tevreden zijn.
PC load letter? What the fuck does that mean?
Besef je je wel hoe vol dit topic gaat staan als men het beleid invoert zoals jij het graag had gezien? Er zijn veel en veel meer regulars die het soort topics dat jij maakt niet wilt zien dan dat er mensen zijn die graag wel dergelijke topics willen openen. We hebben hier te maken met een vrij grote community, en het is onmogelijk om die állemaal tevreden te houden. En dan is het beter om te luisteren naar de grote groep mensen die hier steevast terugkomen en die het mogelijk maken dat anderen überhaupt geholpen worden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:35:
[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum, want t is in elk forumdeel zo en er zijn niet voor niets zoveel feedbacks erop..., its just a hint.]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nagenoeg alle forum mods doen dit in hun vrije tijd en allemaal belangeloos! (aka: we worden er niet voor betaald). Dat geld uiteraard ook voor iedereen die hier anderen helpen en mee discussiëren. Wat zei je ook alweer over non profit?Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:
ik kan er maar 1 ding over zeggen: leer ook mensen te helpen die gewoon met een vraag zitten en het zelf niet kenne vinde op google. Niet iedereen is prof!
Nope. Nogmaals: het is hier in eerste instantie een discussie forum. Geen helpdesk! Er zijn andere fora waar dit wel prima kan, ga daar dan ook naar toe. Als er voor de zoveelste keer dezelfde vraag voorbij komt dan rennen de regulars weg. Nu rennen alleen de nieuwelingen weg die dit forum als pure helpdesk willen gebruiken. Er blijven (gelukkig) nog steeds nieuwe mensen aanmelden, en plakken, hiervraag -> antwoord
Als jij te weinig info geeft of maar gewoon een vraag stelt zonder zelf even wat moeite te doen dan krijg je meer vragen, anders niet.niet vraag, vraag vraag, vraag, vraag, vraag -> sorry je vraagt teveel of je geeft te weinig info.
[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 31-12-2009 15:09 ]
Het probleem leek mij duidelijk omschreven en dat ik er niet helemaal uitkwam ook. Echter wordt het topic gesloten vanwege het missen van diepgang in de posts en het niet reageren op het commentaar van het anderen. Waarom sluiten als niemand het nog heeft gehad over de niet werkende LIMIT en alleen commentaar post over de inefficiente query. Topicsluiter heeft mooi antwoord gegeven maar kan er helaas weinig mee...
Ik kom de laatste tijd dergelijke topics tegen waarbij het probleem eigenlijk nauwelijks gediscussieerd word en er uiteindelijk veel ander commentaar staat waar de TS niks aan heeft.
Tenslotte "Er wordt te weinig inzet getoond". altijd als reden bij het sluiten van een topic gebruiken vind ik wel een beetje jammer... (mijn mening dan).
En daarmee bewijs je mooi het punt waarom je topic is gesloten. De LIMIT is het hele probleem niet. Dat is meerdere keren gezegd in je topic, maar jij lijkt dat niet op te pikken. Verdere discussie heeft dan niet echt veel nut. De situatie is een beetje als volgt: jij probeert met een schroevendraaier spijkers te timmeren en het lukt niet. Je beweert dat het aan de spijkers ligt, want met schroeven lukt het immers wel. Een aantal mensen wijzen je erop dat het probleem zit in het gereedschap dat je gebruikt (lees: het probleem bevindt zich in je PHP code, niet in je SQL query), maar jij blijft volhouden dat het aan de spijkers ligt. Tja...Waarom sluiten als niemand het nog heeft gehad over de niet werkende LIMIT en alleen commentaar post over de inefficiente query
Ik ben het overigens wel met je eens dat een topic (in het algemeen, niet alleen die van jou) vaak verzandt in gezever over dingen die niets met het probleem te maken hebben. Echter, de tips die mensen geven zijn weldegelijk waardevol, ookal helpen ze je niet direct het probleem op te lossen. Probeer daar dan ook een beetje omheen te lezen. Het helpt dan vaak om even aan te geven dat je de tips van harte neemt, maar dat je je eerst even wilt concentreren op het probleem, en negeer verdere opmerkingen erover. Overigens heeft dit alles dan weer niets met het slot op je topic te maken
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 21:19 ]
Edit: snelle .oisyn
Het draait hier juist om de inzet. Dat je iets (nog) niet weet is niet erg, maar als je tips krijgt om ergens naar te kijken en je even te verdiepen in een paar punten en dat niet doet en een kant en klare oplossing verwacht dan zit je hier gewoon verkeerd. Zoals ik een paar posts terug ook al heb vermeld: het is hier een discussie forum en geen helpdesk.
Oplossing zat hem inderdaad in het filteren van de data en daarop limiteren. Dit moest ik gewoon even "zien" echter door .oisyn's commentaar en het logische nadenken was ik er bijna maar nu helemaal.
ik merk net op dat mijn naam nog steeds onderaan Graphics Beleid staat. Voordat allemaal rare mensen me gaan mailen over dat belachelijk strenge beleid hier in GFX.

[ Voor 23% gewijzigd door XangadiX op 27-01-2010 01:52 ]
Stoer; Marduq
Ik kan niet aan de FAQ-FTP.XangadiX schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:51:
ahum... *uche*uchluihonden*uche* ...
ik merk net op dat mijn naam nog steeds onderaan Graphics Beleid staat. Voordat allemaal rare mensen me gaan mailen over dat belachelijk strenge beleid hier in GFX.![]()
Pffft, gebruik dan ook een echte browser. IE zou vast geen melding geven!!.oisyn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:53:
Zeg XangadiX, Chrome zeurt bij het openen van deze topic dat er malware wordt gehost op xangadix.net
Toch lijkt er wel een probleem te zijn (geweest):
http://www.google.com/saf...e=http://www.xangadix.net
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dit bericht kan ik straks dus ook niet zien, want ik mag de pagina niet bekijken
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Haha, ik wilde hier net een melding over gaan maken.oisyn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:53:
Zeg XangadiX, Chrome zeurt bij het openen van deze topic dat er malware wordt gehost op xangadix.net
Advies geleverd door
Veilig surfen
Diagnostische pagina voor www.xangadix.net
Wat is de huidige status van www.xangadix.net?
Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.
Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?
Van de 88 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 18 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-01-17. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-01-17.
Malicious software includes 23 scripting exploit(s), 5 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 2 new process(es) on the target machine.
Schadelijke software wordt op 5 domein(en) gehost, waaronder domoktov.com/, aweleon.com/, 95.211.8.0/.
1 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder aweleon.com/.
This site was hosted on 2 network(s) including AS20867 (ORDINA), AS8312 (ZYLON).
Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?
Het lijkt erop dat www.xangadix.net in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.
Heeft deze site malware gehost?
Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.
Hoe is dit gebeurd?
In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.
Volgende stappen:
Terug naar de vorige pagina.
[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 12:02 ]
Over mij
Die melding heb ik bij wel meer PRG-topics gehad. De eerste keer was het schrikken, maar kennelijk was het alleen een icon van iemandStukfruit schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:51:
Ik weet niet wat hier aan de hand is, maar Chrome laat op de laatste pagina van dit topic opeens de bekende rode waarschuwing zien: "Warning: Visiting this site may harm your computer" voor xangadix's site
Dit bericht kan ik straks dus ook niet zien, want ik mag de pagina niet bekijken
Deze gaf dus ook een melding
sorry ...

maar de site is inmiddels leeggehaald, dat de laffe honden daar bij de malware report niet opschieten kan ik ook niks aan doen; het is veilige content
sjite ik mag niet meer modbraken
Nee even serieus, ik heb inderdaad een nare worm gehad en heb de site ook al tijden geleden gebackupped en zo. Alleen ik heb nog steeds niet op de delete knop gedrukt.
Inmiddels wel, en dan komt het volgens mij allemaal weer goed.
Dat, of jullie zijn nu allemaal onderdeel van mijn Botnet
jullie wisten trouwens toch al heel lang dat een bezoek aan xangadix.net 'harm' aan je computer doet
[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2010 18:07 ]
Stoer; Marduq
http://www.xangadix.net/boor.gif
Stoer; Marduq
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Niet dat ik 't zou moeten doen (kun je prima zelf)... maar: doneXangadiX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:08:
het schijnt weer veilig te zijn daar op XangadiX.net, mag ik nu mijn icon weer terug ?
http://www.xangadix.net/boor.gif
Resize eens naar 60x60
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 28-01-2010 13:25 ]
Over mij

Stoer; Marduq
Moeten dan niet alle topics mbt Flash/Actionscript daar thuishoren, en waar ligt de grens dan?
Hip, dat tag systeem!
[ Voor 8% gewijzigd door TJHeuvel op 10-02-2010 16:48 ]
Overigens heeft het weinig zin om allerlei andere topics er bij te slepen.
[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 10-02-2010 16:55 ]

Over mij
Dit vind ik een beetje rare beredenering, `actionscript specifiek`. Alsof het opslaan van scores wel Actionscript specifiek is!MueR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:54:
Omdat het daar beter past. Dit is niet actionscript specifiek (ook al denkt TS van wel), dit gaat over getallenstelsels en notaties.
Overigens heeft het weinig zin om allerlei andere topics er bij te slepen.
Maar goed, mijn verwarring is opgelost, Flash/Actionscript hoort in WEB
Je vergelijkt appels met peren. TS in topic 1 heeft een probleem met het onzetten van getalnotatie A naar B, wat heel generiek is en in elke programmeertaal voorkomt. TS in topic 2 vraagt om een goede manier om vanuit flash scores te verzenden naar een backend.CyCloneNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:00:
[...]
Dit vind ik een beetje rare beredenering, `actionscript specifiek`. Alsof het opslaan van scores wel Actionscript specifiek is!
JaCartman! schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:
hey, tags in PRGhandig. In mededelingen vind ik er niks over alleen... ben ik scheel?
Twee nieuwe features op GoT : tags & topic reeksen.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Ja, die uit MED, die je dus al gevonden hebt.NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:36:
Zijn er nog 'richtlijnen' voor het koppelen van tags aan topics?
Die tag gaat (hoogstwaarschijnlijk) weer verdwijnen; ik heb 'm al aangekaart en is inderdaad nutteloos. De meeste mods kunnen (nog even) niet de tags goedkeuren/verwijderen (wel de koppelingen met de topics regelen); die rechten worden later vandaag of iig binnenkort uitgedeeld. Je zou, in principe, zo'n beetje elk topic wel kunnen 'labelen' met die tag in PRG. Voor een beetje leuk karmahoeren ga je dan even helemaal los tot topics uit 2001 et voila.NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:36:
Deze topic: [PHP] Sub class aanroepen in class heeft bijvoorbeeld de tag <programmeertalen> (moet enkelvoud zijn van zeef toch?), maar andere topics in PRG weer niet. Gaat deze tag dan om taalconcepten? Indien niet is ie eigenlijk wel overbodig lijkt me in PRG.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 10-02-2010 19:43 ]
Over mij
Ok, maar wat voor tag hang je dan op een topic als deze: Ontwerp nieuwe programmeertaal waar dus wel taalconcepten besproken worden?RobIII schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:38:
[...]
Die tag gaat (hoogstwaarschijnlijk) weer verdwijnen; ik heb 'm al aangekaart en is inderdaad nutteloos.
[...]
Maar pin me verder even nergens op vast: het is voor ons ook even wennen en alles ligt dus nog open/ter bespreking.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Wat is de filosofie van tags die conceptueel hiërarchisch zijn (ie6, ie, browser)? Op zich zou je kunnen eisen dat alleen de meest specifieke tag gebruikt wordt. Als een topic al getagt is met php of MySQL voeg je dan niet ook nog programmeren of database toe. Aan de andere kant kun je dan topics met programmeervragen of over databases niet meer makkelijk vinden (tenzij je alle tags afzonderlijk gaat combineren).RobIII schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:38:
Je zou, in principe, zo'n beetje elk topic wel kunnen 'labelen' met die tag in PRG. Voor een beetje leuk karmahoeren ga je dan even helemaal los tot topics uit 2001 et voila.(En zo zijn er nog wel een paar tags die ik aangekaart heb die niets toevoegen).
Lijkt me dat als het onderwerp programmeertalen an sich zijn, dan je wel met programmeertaal zou kunnen taggen.NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:46:
Ok, maar wat voor tag hang je dan op een topic als deze: Ontwerp nieuwe programmeertaal waar dus wel taalconcepten besproken worden?
Btw, waarom kun je gesloten topics niet taggen?
Hoeveel topics gaan nu over programmeertalen in het algemeen? Dat zijn er maar verdomd weinig. Dan kan je jezelf afvragen of een tag dan wel nuttig is of bestaansrecht heeft.Soultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:01:
Lijkt me dat als het onderwerp programmeertalen an sich zijn, dan je wel met programmeertaal zou kunnen taggen.
Waarom zou je die willen taggen? Vaak voldoen ze niet aan de policy en gaan ze daarom dicht, de kans dat er een oplossing instaat is over het algemeen niet erg hoog.Soultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:01:
Btw, waarom kun je gesloten topics niet taggen?
[ Voor 38% gewijzigd door MueR op 10-02-2010 23:56 ]
Behalve dan dat je het niet direct kunt zien welke tags aan een topic hangen, dan moet je eerst over het icon hoveren. Ik gebruik zelf daarom ook een aangepaste stylesheet om dat icon gewoon weg te halenSoultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:46:
Trouwens, misschien wel iets voor discussie hier: betekent die tagging feature dat het onderwerp niet meer in de topictitel hoeft te staan? Want als ik nu in de Active Topics van de Devschuur kijk zijn ze behoorlijk redundant: elk topic van de vorm "[X] Foo" heeft als tag "X".
1
| table.listing img.tag { display:none; } |
En mensen die tags uit hebben staan zullen het überhaupt niet zien. Geen talen meer in de titel lijkt me dus niet echt gewenst.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:57 ]
Voor ons is 't ook even 'wennen' en het even aan kijken. We doen later een evaluatie en zien dan wel weer verder
Over mij
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.