Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
De koffiecorner verwisselt om de zoveel tijd even van forum zodat duidelijk is dat 'ie voor de hele Devschuur geldt zonder dat we daar aliassen voor hoeven te maken. ;) Na een volledig rondje blijft het topic waarschijnlijk in PRG staan.

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 25-09-2009 17:16 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:14

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ik heb SEA als een custom forum in myReact opgenomen. Hierdoor zie ik in 1 oogopslag of er nieuwe posts zijn in SEA, anders dan posts in de koffiekcorner.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
NMe schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:16:
De koffiecorner verwisselt om de zoveel tijd even van forum zodat duidelijk is dat 'ie voor de hele Devschuur geldt zonder dat we daar aliassen voor hoeven te maken. ;) Na een volledig rondje blijft het topic waarschijnlijk in PRG staan.
Krijg je van de alliasen nu ook "nieuw bericht meldingen"? (Damn hoe moet ik dat nu noemen? Dik gedrukt/kleurtjes/nieuw bericht melding).

Oeh even kijken hoe ik een custom forum maak, heb eigenlijk nooit veel geklooid aan GOT.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
roy-t schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:33:
[...]

Krijg je van de alliasen nu ook "nieuw bericht meldingen"? (Damn hoe moet ik dat nu noemen? Dik gedrukt/kleurtjes/nieuw bericht melding).
Volgens mij wel ja. Zou het alleen niet met zekerheid durven zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

NAV RobIII in "\[php+mysql] Nederlandse datum via functi..." keek ik even in het getalstelsel FAQje en daar staat datums, nu is dat niet per definitie fout, maar ik vind data beter/netter staan en heb het tijdens NLe les (heel lang geleden) wel afgeleerd om datums te gebruiken. Nu is het alleen weer eenvoudig te verwarren met data (als in gegevens), maar misschien het overwegen waard ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:35:
NAV RobIII in "\[php+mysql] Nederlandse datum via functi..." keek ik even in het getalstelsel FAQje en daar staat datums, nu is dat niet per definitie fout, maar ik vind data beter/netter staan en heb het tijdens NLe les (heel lang geleden) wel afgeleerd om datums te gebruiken. Nu is het alleen weer eenvoudig te verwarren met data (als in gegevens), maar misschien het overwegen waard ;)
Ik méén me te herinneren inderdtijd idd met opzet datums gehanteerd te hebben i.v.m. verwarring met data = datums of data = gegevens.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RobIII schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:37:
Ik méén me te herinneren inderdtijd idd met opzet datums gehanteerd te hebben i.v.m. verwarring met data = datums of data = gegevens.
Ok, duidelijk, een weloverwogen keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
da·tum de; m -s, data (vermelding van) dag, maand en jaar; dagtekening; zie data
Mag beiden, en of het op prioriteit slaat of niet weet ik niet, maar de -s uitgang staat eerder vermeld dan "data". Daarnaast is "data" inderdaad op een forum als GoT nogal ambigu en daarom niet handig om te kiezen wanneer je het over datum/tijd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
RobIII schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:37:
[...]

Misschien wel goed er even bij op te merken dat je met parameterized queries minder gevaar loopt op verkeerde interpretatie door het DBMS (mits je de juiste datatypes gebruikt).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
riezebosch schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:44:
[...]

Misschien wel goed er even bij op te merken dat je met parameterized queries minder gevaar loopt op verkeerde interpretatie door het DBMS (mits je de juiste datatypes gebruikt).
Dat staat er toch al?
Overigens is het gebruik van parametrized queries nog altijd aanbevolen boven deze manier.
En, AFAIK, is 't niet "minder gevaar" maar (als het goed is) géén gevaar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 29-09-2009 15:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het fout dat jouw probleem een kwestie is van debuggen en zijn probleem een kwestie van vaagheid van MySQL. Het feit dat jij er al vaker op gewezen bent en hij een nieuwe gebruiker is. Het feit dat zijn topicstart wellicht minder woorden bevat maar wel aangeeft wát hij gevonden heeft en wat hij daaraan niet snapte, en jij alleen zegt dat je gezocht hebt en niets bruikbaars gevonden hebt waarbij je niet eens aangeeft waarop je gezocht hebt. ;)

Daarnaast vind ik het een beetje lullig overkomen om te roepen "waarom krijg ik een slotje en hij niet?" Daar krijg ik Caliméro-flashbacks van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobIII schreef op jaaaaa lang geledeeennnn @ 10:18:
[...]
...dan moet je eens op een P&W meet komen ofzo, dan zul je zien dat wij ook allemaal maar "sukkeltjes" zijn ;)
wat?! daar gaat m'n droom dat P&W mods de ubergoden waren die alles weten... Straks komt Voutloos ook nog even melden dat t eigenlijk n watje is, wat dan? :o

edit: kan iemand me ff wakker schoppen? oud bericht... tegenwoordig zal dit zeker niet meer van toepassing zijn...toch? :+

[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 28-10-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Nee hoor. Die P&W (idd oud, tis nu gewoon Programming)-users zijn nog steeds "sukkeltjes".

* pasta rent gauw weer weg uit dit topic :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom kom/kwam ik ook nooit op PRG/P&W meets. Met die lui wens ik niet geassocieerd te worden :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pasta schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:43:
Nee hoor. Die P&W (idd oud, tis nu gewoon Programming)-users zijn nog steeds "sukkeltjes".

* pasta rent gauw weer weg uit dit topic :P
De users misschien. De admins daarentegen.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

NMe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

De users misschien. De admins daarentegen.... O-)
Idd. Daar kan je de aanhalingstekens weglaten. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Mijn topic is voor de 2e keer gesloten.
Ik vind het niet sportief de eerste keer kreeg ik de melding dat het anders moet vervolgens maak ik een nieuw topic aan en vervolgens staat die er een paar uur en dan komt er weer een moderator om het topic te sluiten waarmee we nog niet eens klaar zijn. ik vind dit in mijn ogen vrij onnodige omdat er andere tweakers posten dat we het beter niet aan kunnen beginnen moet het maar gelijk gesloten worden had niet eens de kans om daarop te reageren.. maargoed vind het geen goede manier van moderaten.

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Jornzor schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:48:
Mijn topic is voor de 2e keer gesloten.
Ik vind het niet sportief de eerste keer kreeg ik de melding dat het anders moet vervolgens maak ik een nieuw topic aan en vervolgens staat die er een paar uur en dan komt er weer een moderator om het topic te sluiten waarmee we nog niet eens klaar zijn. ik vind dit in mijn ogen vrij onnodige omdat er andere tweakers posten dat we het beter niet aan kunnen beginnen moet het maar gelijk gesloten worden had niet eens de kans om daarop te reageren.. maargoed vind het geen goede manier van moderaten.
Ja, dat is ook niet zo vreemd, als je kijkt naar de sluitpost van je eerste topic:

BtM909 in "pdf converter"

Daarin staan een aantal tips/regels waar je je aan dient te houden. Je weet dat je je Topic-Start anders moet opzetten, maar toch open je een nieuw topic dat exact hetzelfde is als het eerste.
Om die reden gaat ook dat topic dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 29-10-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind het geen goeie manier van posten. ;) Je nieuwe topic had wellicht meer woorden dan het eerste, maar je brengt eigenlijk helemaal geen nieuwe info. Bovendien geef je aan zelf weinig kennis van PHP te hebben én omschrijf je pas nadat het uit je getrokken wordt wat precies het proces (conversie Word->PDF) moet zijn. Daarmee toon je in je topic dus weinig tot geen eigen inzet, je plaatst een scriptrequest (wat niet is toegestaan) en je zit in het foute subforum aangezien Webdesign, Markup & Clientside Scripting alleen bedoeld is voor clientside code, zoals je ook had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic?

Dus nogmaals: misschien dat jij het geen goeie manier vindt van moderaten, maar als jij tenminste drie voorwaarden die wij aan topics stellen negeert kun je moeilijk van ons verwachten dat we het open laten. Als je hulp wil zul je eerst jezelf moeten helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
ok zal het onthouden.
thx

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

No probs, succes met je probleem iig :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

De ervaring leert dat mensen af en toe moeite hebben met het bepalen waar hun topic gestart zou moeten worden, wat natuurlijk een direct gevolg is van de grootte van GoT.
Ik had er inderdaad moeite mee.

Kan het topic verplaatst worden naar een plek waar het wel van toepassing is?

php pricewatch systeem

Overigens heb ik hem bij Software Engineering & Architecture gezet omdat ik van plan ben om 90% van de ontwikkeling zelf te doen. Ik zocht alleen een platform om op verder te bouwen.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

omdat ik van plan ben om 90% van de ontwikkeling zelf te doen.
Dat strookt iig niet met wat je in het topic had genoemd... Als je theoretisch wil bespreken hoe je problemen moet aanpakken dan is SEA bij uitstek de juiste plek.

Loop je tegen dingen aan tijdens je ontwikkeling, dan is PRG daar weer de plek voor.

Ik verwacht iig dat je huidige opzet (gebaseerd op je topic) dat je nog niet klaar bent voor topics in beide subfora :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lukt mij op geen enkele manier om uit je topic op te maken dat je het zelf wil gaan maken.

Bijvoorbeeld de volgende quote
Bestaat er kant en klare software (liefst in php + mysql)? Het hoeft niet gratis te zijn.
Geeft IMHO duidelijk aan dat je gewoon iets bestaands wil gebruiken.

Als je wil discussiëren hoe je een dergelijk systeem het best kunt bouwen past het, zoals BtM909 al zegt, perfect in SEA. Echter zal je dan wel in je topic wat meer uit de doeken moeten doen over wat je zelf al bedacht hebt, en welke struikelblokken je tegen bent gekomen. Anders is er weinig aan te discussiëren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
...en dat zal dan in een nieuw topic moeten gebeuren. Het topic dat vandaag gesloten is voldoet aan geen enkele eis en is nu al "vervuild" met moderatie, heeft geen zin om dat te heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 21:07
Even hier omdat ik blijkbaar notificatietopics niet mag topicreporten: in Software Engineering & Architecture Beleid staan twee links naar dit topic die niet werken. (Misschien voor moderators wel, maar ik als lowly user krijg een category_not_allowed melding.) Gelieve te fixen. :)

Ja ja, ik lees het beleid voordat ik een topic open. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Fixed, thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00

sanzut

It's always christmas time

Zie mijn TR op Online applicatie => Printer aansturen
Graag verplaatsen naar Programming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat kunnen wij niet. Daarvoor heb je iemand met rechten in Client Software Algemeen nodig. Waarschijnlijk nog even geduld hebben tot een CSA modje het probleem opgepakt heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Zowiezo denk ik niet dat het de bedoeling is om hier alle TR's die je plaatst (en waar niet direct reactie op komt) te gaan vermelden 8)7

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou 't wel kunnen verplaatsen maar ik zie er geen PRG probleem in :?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeg, ga eens lekker wat documentatie doorlezen. We zitten hier niet om iedereen aan 't handje te houden...
We verwachten hier op GoT wel wat eigen initiatief en inzet en het is niet de bedoeling om voor ieder akkefietje weer een post te maken en je vraag te dumpen.
Ik was eigenlijk benieuwd naar de reacties van andere mensen op het bigint verhaal. Of men daar goede ervaringen mee heeft etc. en of schaalvergroting van een bigint float (bigfloat?) met eenzelfde 8:1 ratio van mantissa staat tot exponent precisie verhoogd of eigenlijk alleen maar de floating point precisiefouten uitvergroot, of kan ik hiervoor beter een nieuw topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:24:
... of kan ik hiervoor beter een nieuw topic openen?
Je kunt beter, zoals ik al aangaf, eens eerst zelf wat onderzoek (en/of tests) doen, documentatie lezen en wat rondsurfen en dus wat eigen moeite investeren om zaken uit te zoeken. Als je dan nog vragen hebt die onbeantwoord zijn kun je gerust een nieuw topic openen, maar zorg dan wel dat je kunt laten zien wat je zelf al onderzocht en uitgezocht hebt etc. (zie onze Quickstart).

Ik kan je wel vast verklappen dat de kans zo goed als nihil is dat je eigen "bigint" implementatie eender welke reeds bestaande (en goede, bekende, veelgebruikte) gaat out-performen.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:31 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:28:
[...]

Je kunt beter, zoals ik al aangaf, eens eerst zelf wat onderzoek (en/of tests) doen, documentatie lezen en wat rondsurfen en dus wat eigen moeite investeren om zaken uit te zoeken. Als je dan nog vragen hebt die onbeantwoord zijn kun je gerust een nieuw topic openen, maar zorg dan wel dat je kunt laten zien wat je zelf al onderzocht en uitgezocht hebt etc. (zie onze Quickstart).
Ik denk dat er niets mis is met het handreiken van interessante documentatie. De documentatie die je gaf helpt al een hoop. Het is alleen jammer dat andere mensen nu niet meer hetzelfde kunnen aanbieden door het topic op slot te gooien. Ik denk dat je opmerking tot het volgen van zelfstudie afdoende was geweest.
Maar je raadt me aan al mijn vragen over een onderwerp eerst te verzamelen zou ik het willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:28:
[...]
Ik kan je wel vast verklappen dat de kans zo goed als nihil is dat je eigen "bigint" implementatie eender welke reeds bestaande (en goede, bekende, veelgebruikte) gaat out-performen.
Creativiteit word hier niet gewaardeerd? Zoals ik al aangaf zie ik nu al dat bestaande floating point onvolkomenheden met de huidige big int implementatie niet zijn opgelost.
De mogelijke interessante discussie hierover is helaas nu al vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Ik denk dat er niets mis is met het handreiken van interessante documentatie.
Dat is het ook niet. Maar zoals ik reeds aangaf verwachten we wel dat je zelf ook moeite doet. En die "interessante documentatie" is létterlijk 1 google query ver weg. En dan heb je al meteen een shitload aan relevante informatie waar je prima even mee vooruit kunt.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:32:
Maar je raadt me aan al mijn vragen over een onderwerp eerst te verzamelen zou ik het willen posten?
Dat is wel zo handig ja. Het is niet de bedoeling om 25 topics te openen die allemaal betrekking hebben op hetzelfde onderwerp en het is ook handig dat als je een topic opent dat je dan alle vragen meteen kunt stellen in plaats van de ene na de andere vraag te stellen. Natuurlijk heb je gaandeweg een topic nog altijd wel vragen; zie het niet zwart/wit. Maar zoals het in je zojuist gesloten topic ging (waarbij 't er toch wel langzaamaan op begon te lijken dat je steeds na ieder antwoord weer een ander "klein vraagje" had dat je prima met een beetje moeite zelf had kunnen beantwoorden) 't gewoon richting slowchat en handjeshouden ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:35:
Creativiteit word hier niet gewaardeerd?
:D Waar zeg ik dat? Het wordt hier juist gewaardeerd. Maar ik ben ook realistisch (en dat zou jij ook moeten zijn). Bigint operaties zijn geen kattepis en daar zijn toch wel behoorlijk knappe koppen mee bezig die toch echt wel een beetje naam hebben gemaakt in die wereld. Je moet van verdomde goede huize komen (en een dik ego hebben) als je denkt dat "effe" te kunnen verbeteren :X Aan bestaande libraries wordt soms al jaren, soms decennia, aan gesleuteld om er nog een half procentje extra performance ergens uit te persen. Als jij denkt dat "effe" aan te pakken: be my guest ;) All I'm saying is dat je ook realistisch moet zijn en moet inzien dat de kans dus gewoon nihil is dat de tijd die je investeert om zoiets zelf te gaan bouwen zich terugbetaalt.
Zoals ik al aangaf zie ik nu al dat bestaande floating point onvolkomenheden met de huidige big int implementatie niet zijn opgelost.
Floating points hebben geen "onvolkomenheden" (althans, niet in de manier waar jij op doelt). Die "onvolkomenheden" zijn inherent aan hoe een float werkt. En die zijn niet "op te lossen".
De mogelijke interessante discussie hierover is helaas nu al vermoord.
Allee, nog wat leesvoer voor je dan :P
Getallen en talstelsels FAQ
What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic.

Wat hier overigens wél niet ( 8)7 ) wordt gewaardeerd is het telkens achter elkaar posten: topickick binnen 24 uur. Gebruik a.u.b. de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt en er heeft nog niemand na je gepost.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:37:
[...]
Dat is het ook niet. Maar zoals ik reeds aangaf verwachten we wel dat je zelf ook moeite doet. En die "interessante documentatie" is létterlijk 1 google query ver weg. En dan heb je al meteen een shitload aan relevante informatie waar je prima even mee vooruit kunt.
[...]

Dat is wel zo handig ja. Het is niet de bedoeling om 25 topics te openen die allemaal betrekking hebben op hetzelfde onderwerp en het is ook handig dat als je een topic opent dat je dan alle vragen meteen kunt stellen in plaats van de ene na de andere vraag te stellen. Natuurlijk heb je gaandeweg een topic nog altijd wel vragen; zie het niet zwart/wit. Maar zoals het in je zojuist gesloten topic ging (waarbij 't er toch wel langzaamaan op begon te lijken dat je steeds na ieder antwoord weer een ander "klein vraagje" had dat je prima met een beetje moeite zelf had kunnen beantwoorden) 't gewoon richting slowchat en handjeshouden ;)
Handjeshouden, zo had ik het nog niet gezien. Maar als dit je mening is, dan had je dit ook zo kunnen vertellen zonder het topic op slot te gooien. Dan had deze verhandeling die ik nu met je voer niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:37:
[...]
Floating point hebben geen "onvolkomenheden". Die "onvolkomenheden" zijn inherent aan hoe een float werkt. En die zijn niet "op te lossen".
Tja, in een dergelijke interessante discussie zou men gezamenlijk kunnen bedenken of dit een probleem is en of dit op te lossen valt (ik kan je vertellen van wel).
Het ziet er alleen naar uit dat gezien je vooringenomen houding je bij voorbaat in dergelijke inhoudelijke discussies en wellicht daaruitvolgende vooruitgang niet geinteresseerd bent, wellicht wegens moderatortechnische overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:48:
Het ziet er alleen naar uit dat gezien je vooringenomen houding je bij voorbaat in dergelijke inhoudelijke discussies en wellicht daaruitvolgende vooruitgang niet geinteresseerd bent, wellicht wegens moderatortechnische overwegingen?
Ik ga hier niet verder op in. Wegens moderatortechnische overwegingen.
En kap nou met dat dubbelposten waar ik je nét nog op wijs.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-12-2009 03:51 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:51:
[...]

Ik ga hier niet verder op in. Wegens moderatortechnische overwegingen.
En kap nou met dat dubbelposten waar ik je nét nog op wijs.
Ik geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:40:
[...]

Handjeshouden, zo had ik het nog niet gezien. Maar als dit je mening is, dan had je dit ook zo kunnen vertellen zonder het topic op slot te gooien. Dan had deze verhandeling die ik nu met je voer niet gehoeven.
RobIII vertelt letterlijk in de sluitpost
We zitten hier niet om iedereen aan 't handje te houden...
Dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je dat nog niet zo had gezien aangezien het letterlijk wordt vermeld.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 03:53:
[...]

Ik geloof niet dat ik hier op het juiste forum zit.
Als je niet zelf eerst even wilt googlen, dingen doorlezen en eerst zelf uitzoeken voordat je een discussie wilt starten of een probleem wilt aankaarten, dan zit je inderdaad niet op het juiste forum. Als je dan ook nog het beleid hier totaal lijkt te negeren dan kan ik je niet anders dan gelijk geven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer handig dat er weer een topic om niks wordt gesloten. Ik was net dicht bij de oplossing en dan komt er een mod die er weer eens roet in gooit. Ook bijvoorbeeld het weghalen van een voorbeeldwebsite, waar is dat nou voor nodig?

Lijkt wel alsof jullie alles wat jullie te makkelijk vinden gewoon de deur uitschoppen.
Zeer handig is het dan als je de belangrijkste poster in je topic (mocht ie al onzinnig gesloten worden) even via een pb zou kunnen benaderen, maar die bestaat natuurlijk weer niet bij jullie...

dan maar weer een ander forum proberen die wat minder pietepeuterig is en WEL een pb functie heeft.
Dank mods voor mensen van de wal naar de sloot te helpen.

[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum ;), want t is in elk forumdeel zo en er zijn niet voor niets zoveel feedbacks erop..., its just a hint.]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:35:
zeer handig dat er weer een topic om niks wordt gesloten. Ik was net dicht bij de oplossing en dan komt er een mod die er weer eens roet in gooit.
Als je dicht bij een oplossing bent, dan lijkt mij dat je met enig logisch nadenken en zelf wat extra werk verzetten de oplossing helemaal kan vinden.
Ook bijvoorbeeld het weghalen van een voorbeeldwebsite, waar is dat nou voor nodig?
Weet niet wat er eerst stond, maar het lijkt mij niet relevant.
Zeer handig is het dan als je de belangrijkste poster in je topic (mocht ie al onzinnig gesloten worden) even via een pb zou kunnen benaderen, maar die bestaat natuurlijk weer niet bij jullie...
Je kan PM's (op GoT heten ze DM's) verzenden naar andere gebruikers, maar als die gebruiker daar niet van gedient is, kan hij/zij die mogelijkheid uitzetten. Jammer voor jou dus...

O en voor je oplossing: kijk eens naar de sluitmessage van RobIII: PHP is werkt niet (goed) of wordt niet langs de php parser gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door TeeDee op 29-12-2009 12:50 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

2 hints:

1 Kijk eens naar de startpost van dit topic: Is al 3 jaar oud
2 PRG Beleid

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
[edit: gezien de grote hoeveelheid posts in de feedback topics, wordt het misschien tijd om de policy te versoepelen op het forum ;), want t is in elk forumdeel zo en er zijn niet voor niets zoveel feedbacks erop..., its just a hint.]
In drie jaar tijd minder dan 500 posts in een topic waarin ook positieve dingen gemeld worden zoals een foutje in de FAQ en waar ook users meeposten bij klachten vind ik best netjes. Ik schat dat krap een derde van de posts in dit topic écht van klagende users zijn, en de meeste daarvan hebben meer dan één post gemaakt in dit topic. Zeggen dat ons beleid niet klopt terwijl nota bene andere users in je eigen topic al hetzelfde zeggen én het feit dat we zo weinig klachten krijgen in dit topic vind ik niet eerlijk. ;)

Je laat in je post niet zien wat je zelf al gedaan hebt om tot een oplossing te komen, en dan krijg je een kant-en-klare oplossing aangereikt, is het enige wat je erop zegt "het werkt niet". Hoe verwacht je op die manier hulp te kunnen krijgen? Enerzijds kunnen we dat niet omdat je amper informatie geeft, en anderzijds willen we dat niet omdat je zelf geen moeite lijkt te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat ik wel voldoende informatie gaf, als ik zeg dat iets niet werkt, zeg ik wat ik geprobeert heb, als het niet werkt, dan weet ik toch niet wat daar de reden van is als ik iets letterlijk kopiëer?
Ik heb trouwens zeker wel aangegeven wat ik zelf heb gedaan, maargoed jullie moeten alles zo gedetaileert mogelijk weergegeven hebben.

een kwart van een topic, das een kwart teveel toch? Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt, mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
nogmaals, jullie beleid klopt gewoon niet, dat is mijn mening.

overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he? normaal staat die functie standaard aan.

maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen. Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert. Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden. Of je topic wordt gelijk gesloten... Nee zo gaan we toch niet met leden om?

dit is echt niet de eerste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Heel bot gezegd: Jij vindt wat, wij vinden ook wat ;) Zolang het gros van de mensen niet gaat klagen hoeven we niet zoveel te veranderen. Daarbij hoor je de klagers veel vaker dan de menen die tevreden zijn. Het aantal posts in dit topic gezien de totale looptijd valt echt nogal mee ;)

Los daarvan is het beleid de laatste paar jaren (!) aardig versoepelt. De vergissing die je (denk ik) maakt is dat hier hulp krijgen een recht is (dat is het niet) en dat het hier een helpdesk achtig iets is. Het is hier in eerste plaats een discussie forum. Hulp krijgen is hier geen probleem mits je zelf ook actief bent bezig geweest. Domweg wat gaan helpdesken staan we hier niet toe. Daarom hebben we een beleidstopic waarin staat uitgelegd wat wel en niet kan. Of je je daar aan houdt is jouw keuze. Maar als je je er niet aan houdt en na wat sturing van de mods het blijft negeren dan blijven er slotjes vallen ja. Dan is vervolgens aan jou de keuze om je er toch aan te houden of op te stappen. Arrogant? Misschien. Maar jij bent net zo arrogant door te denken dat de regels, die hier voor het gros regulars en nieuwe mensen prima werken, gewoonweg te negeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 29-12-2009 17:35 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:18:
ik dacht dat ik wel voldoende informatie gaf, als ik zeg dat iets niet werkt, zeg ik wat ik geprobeert heb, als het niet werkt, dan weet ik toch niet wat daar de reden van is als ik iets letterlijk kopiëer?
Ik heb trouwens zeker wel aangegeven wat ik zelf heb gedaan, maargoed jullie moeten alles zo gedetaileert mogelijk weergegeven hebben.
Ok. Goed. Dan gaan we eens inhoudelijk in op je topic. Je zegt dat je genoeg informatie gaf; als dat zo is, waar is je relevante code? Waarom geef je wel aan dat je spul hebt gevonden dat je niet begrijpt, maar niet wélk spul dat je hebt gevonden en niet begrijpt? En daarbij: waarom je het niet begrijpt? Wij zijn geen helpdesk die jouw probleempjes even snel voor je oplost; we zijn een discussieforum waarin op niveau gepraat kan worden over bepaalde onderwerpen. We hebben echt geen moeite met het helpen van mensen, maar diezelfde mensen zullen toch écht ook zichzelf moeten helpen of een poging daartoe doen. We zijn geen afhaalbalie van kant en klare oplossingen en als jij daar toch naar op zoek bent dan zit je inderdaad op het verkeerde forum.
een kwart van een topic, das een kwart teveel toch? Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt, mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
Nee, en daar is ook geen doktersteam dat bemiddelt tussen users en mods, en wanneer een moderator daar iemand bant kun je het verder vergeten. Daar hebben ze ook geen duidelijk waarschuwingssysteem waar mensen eerst een paar keer op de regels gewezen worden voordat ze geband of anderzijds bijgestuurd worden; daar gebeurt een ban gewoon zomaar. Er is geen enkel ander forum dat ik ken dat zó voorzichtig met zijn users omgaat als wij.
Gelukkig deelt het overgrote merendeel van onze users die mening niet.
overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he? normaal staat die functie standaard aan.
Als jij hem niet aan hebt gezet in je voorkeuren kun je die feature niet gebruiken, simple as that. Of wou je ons nu ook de schuld ervoor gaan geven dat we je gedachten niet hebben gelezen en het automatisch hebben aangezet voor je.
maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen. Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert. Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden. Of je topic wordt gelijk gesloten... Nee zo gaan we toch niet met leden om?

De meeste mensen krijgen het toch prima voor elkaar om keer op keer perfecte topics lopend te krijgen. Zou het misschien toch aan jou liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daar is een reden voor; hoe zie jij het voor je als iedereen topics opent als "m'n site doet 't niet"?
Krijg je eerst een bak posts:
"Wat werkt er dan niet?"
"Nou het doet niet wat ik wil"
"Wat doet dan niet wat je wil?"
"Nou, ik krijg geen plaatje te zien"
"En hoe heb je het nu dan? Welke code?"
...etc.
Dan zijn we 18 posts verder voordat we ons eens aan het werkelijke probleem kunnen gaan wagen; als je die informatie op voorhand vermeldt scheelt dat iedereen een hoop tijd en moeite en hoeven we niet te gaan zitten raden.
een kwart van een topic, das een kwart teveel toch?
Says who? Wat is veel? En in welke tijdspanne? En over hoeveel posts/moderaties?
Heb nog geen ander forum gezien waar er een topic ervoor is aangemaakt
:D Nee, dat komt juist omdat GoT één van de weinige fora is waar we zulke zaken "en plein public" bespreekbaar maken (en willen maken) zodat het meer dan een tweeweg communicatie wordt. Als die allemaal achter de schermen wordt afgehandeld met DM's, mails en whatnot's hebben we niet de voordelen die we nu hebben: Iedereen mag meepraten en zijn mening ventileren en als er nuttige zaken uit komen rollen dan zullen we die waar mogelijk verwerken in het reilen en zeilen hier.
mailen is de beste optie. En zoveel mailtjes krijgen die admins niet daar (ook grote fora)
Ik krijg hier ook zelden (zeg maar nooit) mail. En ik denk dat ik voor het gros van de Devschuur mods spreek dan.
En die ben je vrij te uiten. Wij vinden het echter wél kloppen en totdat je met constructieve bijdragen en suggesties komt over hoe het beleid dan volgens jou zou moeten zijn hebben we helaas weinig materiaal om over te discussiëren lijkt me ;) Daarbij werkt dit beleid, hoewel zo nu en dan wat bijgesteld, al jaren prima en we zijn niet voor niets één van de populairdere fora. Dus zoveel zal er ook wel niet aan schorren ;)
overigens PM/DM/PB weet ik veel hoe het overal weer anders mot heten, kan ik bij geen andere user,en bij mij kan ik het ook niet inschakelen. Nogal vreemd he?
Inderdaad vreemd, want iedereen behalve jij kan die functie wél inschakelen. Vreemd.
normaal staat die functie standaard aan.
Ik weet niet wat op GoT de "standaard" is, maar daar is ook geheid goed over nagedacht. Staat deze functie standaard uit dan is daar dus een goede reden voor; ik vermoed, GoT kennende, dat er is gekozen voor een soort opt-in i.p.v. een opt-out en dat zou dan, IMHO, een goede keuze zijn geweest.
maarja ik begin echt een hekel aan dit forum te krijgen
Dat is jammer, want het is hier toch best gezellig/mooi/leerzaam.
Of je post wat en er wordt totaal niet op gereageert.
Dat kan een aantal oorzaken hebben: of je startpost is te karig/verwarrend/noem_een_reden, of op dat moment (als je bijv. midden in de nacht post) is het aantal bezoekers dat je post ziet wat laag, of je vraag is dusdanig moeilijk/complex/specifiek dat er gewoon de juiste kennis niet voor aanwezig is (al dan niet op dat moment) op het forum. Als je geen reacties krijgt is dat heus niet om je te pesten. En zo doe je het wel voorkomen.
Of je post iets en je krijgt een paar antwoorden maar een mod sluit je topic plotseling uit het niets en zonder logische reden.
Als je al een paar antwoorden hebt en het topic dan gesloten wordt dan is het omdat een mod in de tussentijd je topic waarschijnlijk niet gezien heeft. We hebben ook nog een sociaal leven, weet je? En als het topic dan alsnog op slot gaat dan had het dus al in den beginne een slotje verdiend maar is dat dus niet meteen gebeurd, om welke reden dan ook. Het werkt ook omgekeerd: Soms is een topic een slotje waardig maar helpen de reacties een topic naar een dusdanig niveau en ontstaat er een dusdanig goede discussie dat het het open laten waard is. Again: we zitten hier niet om jou te jennen. We hebben wel wat leukers te doen ;)
Of je topic wordt gelijk gesloten...
En niet zonder reden. Een topic gaat nooit "zomaar" dicht en de reden wordt in alle gevallen in een slotje toegelicht. Als een topic "meteen" dicht gaat dan is dat omdat het topic niet voldoet aan de in dat forum geldende beleid. En, again, dus niet omdat we de pik op je zouden hebben.
Nee zo gaan we toch niet met leden om?
Het moet van twee kanten komen he? ;)
En ook niet de laatste keer dat ik heel dit verhaal, nogmaals, toelicht. Je bent niet de eerste die valt over ons "ietsjes" striktere beleid dan elders :> Maar daar hebben we dus een reden voor.
offtopic:
Je hebt inderdaad al 3 andere slotjes verzameld in 2 jaar tijd. Dan moeten we wel de pik op je hebben ja.
Als je liever in een ongemodereerde puinzooi van topics rommelt waar god-knows-what voor flauwekul allemaal wordt verkocht en waar het stikt van de pagina's-hoge signature's met flikkerende gifjes er in en waar je wordt platgespamd nadat je je geregistreerd hebt dan leef je vooral uit op die fora ;) Als je een beetje niveau zoekt en een plek waar mensen met kennis zitten en waar alles wat netter geregeld is en vanwege het enorme aantal gebruikers en dientengevolge strictere regels dan ben je van harte welkom. Maar wees niet op je pik getrapt als ik je vraag je schoenen uit te doen als je op bezoek komt. Hier gelden onze regels.

edit:
En dan schiet die geniepige NMe me nog even onder de duiven ook :(

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 30-12-2009 00:31 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

offtopic:
Trage donders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er maar 1 ding over zeggen: leer ook mensen te helpen die gewoon met een vraag zitten en het zelf niet kenne vinde op google. Niet iedereen is prof!

Blijkbaar moeten jullie altijd iets terughebben voor een bewezen dienst. Non profit hebben jullie nog nooit van gehoord.

vraag -> antwoord
niet vraag, vraag vraag, vraag, vraag, vraag -> sorry je vraagt teveel of je geeft te weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:
ik kan er maar 1 ding over zeggen: leer ook mensen te helpen die gewoon met een vraag zitten en het zelf niet kenne vinde op google. Niet iedereen is prof!

Blijkbaar moeten jullie altijd iets terughebben voor een bewezen dienst. Non profit hebben jullie nog nooit van gehoord.

vraag -> antwoord
niet vraag, vraag vraag, vraag, vraag, vraag -> sorry je vraagt teveel of je geeft te weinig info.
Het gaat hier niet om kennis, maar om inzet. Maar als je niet aangeeft wat er niet werkt dan kunnen wij het natuurlijk ook niet weten. Voor hetzelfde geld kunnen wij dan namelijk ook gewoon zeggen dat het bij ons wel werkt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Je hebt het nog steeds niet begrepen he the-maxx?

Als je verwacht dat mensen jou helpen, hoe denk je dat ze dat uberhaupt kunnen als jij alleen maar vragen stelt zonder info te geven? Denk je dat ze een glazenbol hebben, speciaal voor users die in 2007 geregistreerd zijn met de nick the_Maxx bij wijze van persoonlijke helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Leg me dan nu eens uit waarom wij iemand anders zn zoekwerk moeten doen? Waarom moet ik daar veel tijd en energie in steken als ze dat zelf niet willen doen? Overigens doen we precies wat jij zegt. We beantwoorden een vraag. Dat het antwoord niet naar tevredenheid is, kunnen wij ook niet veel aan doen. Dan moet de vraag maar doen aan de paar voorwaarden die we er aan stellen. Kan je daar niet mee leven is dat jammer voor je.

Wij hoeven niets terug te hebben voor een bewezen dienst (behalve misschien een bedankje). Als ik een factuur moet gaan sturen voor elke post die ik hier maak wordt het ook niet erg druk hier. We doen dit dus non-profit. Maar om te voorkomen dat het hier een wildgroei wordt van vragen die met een simpele zoekopdracht op Google op te lossen zijn, hebben we daar regels voor.

Jij hebt duidelijk wat problemen met die regels, dus doe dan eens wat je eerder gevraagd is: kom met constructieve feedback. Vertel ons nou eens hoe jij het zou inrichten. "Alles gewoon beantwoorden" werkt niet, dat heeft het verleden honderden keren uitgewezen. Niet alleen hier, maar ook op vele andere fora. Dat is dus geen optie. Daar hebben wij geen zin in, daar hebben de meeste van de vaste gasten in de Devschuur geen zin in. Zoeken mag je zelf doen. Het "vraag, vraag, vraag, vraag, vraag, vraag" spelletje gaat er komen zodra je geen eigen inzet meer vereist, zoals RobIII eerder aangaf.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
RobIII schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:57:

edit:

En dan schijt die geniepige NMe me nog even onder de duiven ook :(
offtopic:
Het is 'onder iemands duiven schieten', en niet schijten.
Dat doen die kut-beesten zowiezo al genoeg.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

offtopic:
Stiekem vind ik het idee dat NMe duiven schijt best eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 21:56

JeromeB

woei

Creepy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:33:
Daarbij hoor je de klagers veel vaker dan de menen die tevreden zijn.
Hahaha, dan laat ik me even horen. Ik ben juist zeer tevreden over het modbeleid binnen de Devschuur terwijl ik eigenlijk niet zo te spreken ben over een groot aantal andere fora en subfora. d:)b

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Besef je je wel hoe vol dit topic gaat staan als men het beleid invoert zoals jij het graag had gezien? Er zijn veel en veel meer regulars die het soort topics dat jij maakt niet wilt zien dan dat er mensen zijn die graag wel dergelijke topics willen openen. We hebben hier te maken met een vrij grote community, en het is onmogelijk om die állemaal tevreden te houden. En dan is het beter om te luisteren naar de grote groep mensen die hier steevast terugkomen en die het mogelijk maken dat anderen überhaupt geholpen worden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:

Nagenoeg alle forum mods doen dit in hun vrije tijd en allemaal belangeloos! (aka: we worden er niet voor betaald). Dat geld uiteraard ook voor iedereen die hier anderen helpen en mee discussiëren. Wat zei je ook alweer over non profit?
vraag -> antwoord
Nope. Nogmaals: het is hier in eerste instantie een discussie forum. Geen helpdesk! Er zijn andere fora waar dit wel prima kan, ga daar dan ook naar toe. Als er voor de zoveelste keer dezelfde vraag voorbij komt dan rennen de regulars weg. Nu rennen alleen de nieuwelingen weg die dit forum als pure helpdesk willen gebruiken. Er blijven (gelukkig) nog steeds nieuwe mensen aanmelden, en plakken, hier ;)
Als jij te weinig info geeft of maar gewoon een vraag stelt zonder zelf even wat moeite te doen dan krijg je meer vragen, anders niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 31-12-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Betreffende topic: 1387740

Het probleem leek mij duidelijk omschreven en dat ik er niet helemaal uitkwam ook. Echter wordt het topic gesloten vanwege het missen van diepgang in de posts en het niet reageren op het commentaar van het anderen. Waarom sluiten als niemand het nog heeft gehad over de niet werkende LIMIT en alleen commentaar post over de inefficiente query. Topicsluiter heeft mooi antwoord gegeven maar kan er helaas weinig mee...

Ik kom de laatste tijd dergelijke topics tegen waarbij het probleem eigenlijk nauwelijks gediscussieerd word en er uiteindelijk veel ander commentaar staat waar de TS niks aan heeft.

Tenslotte "Er wordt te weinig inzet getoond". altijd als reden bij het sluiten van een topic gebruiken vind ik wel een beetje jammer... (mijn mening dan).

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een link naar de topic voor de makkelijkheid: [PHP en MySQL] Problemen bij Limiteren in query
Waarom sluiten als niemand het nog heeft gehad over de niet werkende LIMIT en alleen commentaar post over de inefficiente query
En daarmee bewijs je mooi het punt waarom je topic is gesloten. De LIMIT is het hele probleem niet. Dat is meerdere keren gezegd in je topic, maar jij lijkt dat niet op te pikken. Verdere discussie heeft dan niet echt veel nut. De situatie is een beetje als volgt: jij probeert met een schroevendraaier spijkers te timmeren en het lukt niet. Je beweert dat het aan de spijkers ligt, want met schroeven lukt het immers wel. Een aantal mensen wijzen je erop dat het probleem zit in het gereedschap dat je gebruikt (lees: het probleem bevindt zich in je PHP code, niet in je SQL query), maar jij blijft volhouden dat het aan de spijkers ligt. Tja...

Ik ben het overigens wel met je eens dat een topic (in het algemeen, niet alleen die van jou) vaak verzandt in gezever over dingen die niets met het probleem te maken hebben. Echter, de tips die mensen geven zijn weldegelijk waardevol, ookal helpen ze je niet direct het probleem op te lossen. Probeer daar dan ook een beetje omheen te lezen. Het helpt dan vaak om even aan te geven dat je de tips van harte neemt, maar dat je je eerst even wilt concentreren op het probleem, en negeer verdere opmerkingen erover. Overigens heeft dit alles dan weer niets met het slot op je topic te maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Wijs nog eens wat meer topics aan waarvan jij denkt dat ze onterecht dichtzitten? Jou topic zit dicht om 1 simpele reden: een aantal mensen geven aan dat de records die je terugkrijgt m.b.v. de query met de limit misschien allemaal niet voldoen aan je if. Daar reageer je niet op en dat heb je niet gecontroleerd. En dat laatste is gewoon basiskennis van debuggen. Debuggen zul je in eerste instantie zelf moeten doen, en dat heb je gewoonweg nog niet gedaan.

offtopic:
Edit: snelle .oisyn ;)

Het draait hier juist om de inzet. Dat je iets (nog) niet weet is niet erg, maar als je tips krijgt om ergens naar te kijken en je even te verdiepen in een paar punten en dat niet doet en een kant en klare oplossing verwacht dan zit je hier gewoon verkeerd. Zoals ik een paar posts terug ook al heb vermeld: het is hier een discussie forum en geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
Laat het met bovenstaande posts nu duidelijk zijn, echter het probleem had ik niet zo ervaren en wou net even mijn bevindingen posten toen ineens een slotje erop zat. Bedankt voor het aanvullende commentaar.

Oplossing zat hem inderdaad in het filteren van de data en daarop limiteren. Dit moest ik gewoon even "zien" echter door .oisyn's commentaar en het logische nadenken was ik er bijna maar nu helemaal. ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Maar dat is dan inderdaad ook het punt: wanneer een query niet werkt zijn er een paar logische stappen die je zou moeten doorlopen. Allereerst: druk de query letterlijk af zoals je hem uitvoert, dus met alle variabelen ingevuld enz. Voer die vervolgens uit in phpMyAdmin of andere DB software. Als dat werkt ligt je punt niet in je query, als het niet werkt wel. Je hebt die stap blijkbaar overgeslagen wat betekent dat je de hele tijd op de verkeerde plek hebt gekeken vanwege een foute aanname. :P Aannames zijn fataal. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
@NMe

Alles werkte in phpmyadmin om de simpele reden dat de php functie het gewoon vernaggelde...en inderdaad, na deze ervaring. Aannames zijn fataal ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ahum... *uche*uchluihonden*uche* ...

ik merk net op dat mijn naam nog steeds onderaan Graphics Beleid staat. Voordat allemaal rare mensen me gaan mailen over dat belachelijk strenge beleid hier in GFX. ;) O-)

[ Voor 23% gewijzigd door XangadiX op 27-01-2010 01:52 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg XangadiX, Chrome zeurt bij het openen van deze topic dat er malware wordt gehost op xangadix.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
XangadiX schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:51:
ahum... *uche*uchluihonden*uche* ...

ik merk net op dat mijn naam nog steeds onderaan Graphics Beleid staat. Voordat allemaal rare mensen me gaan mailen over dat belachelijk strenge beleid hier in GFX. ;) O-)
Ik kan niet aan de FAQ-FTP. :P
.oisyn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:53:
Zeg XangadiX, Chrome zeurt bij het openen van deze topic dat er malware wordt gehost op xangadix.net
Pffft, gebruik dan ook een echte browser. IE zou vast geen melding geven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
offtopic:
Toch lijkt er wel een probleem te zijn (geweest): :p
http://www.google.com/saf...e=http://www.xangadix.net

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat hier aan de hand is, maar Chrome laat op de laatste pagina van dit topic opeens de bekende rode waarschuwing zien: "Warning: Visiting this site may harm your computer" voor xangadix's site :?

Dit bericht kan ik straks dus ook niet zien, want ik mag de pagina niet bekijken ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:53:
Haha, ik wilde hier net een melding over gaan maken :o _/-\o_
Advies geleverd door
Veilig surfen
Diagnostische pagina voor www.xangadix.net

Wat is de huidige status van www.xangadix.net?
Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?
Van de 88 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 18 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-01-17. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-01-17.
Malicious software includes 23 scripting exploit(s), 5 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 2 new process(es) on the target machine.

Schadelijke software wordt op 5 domein(en) gehost, waaronder domoktov.com/, aweleon.com/, 95.211.8.0/.

1 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder aweleon.com/.

This site was hosted on 2 network(s) including AS20867 (ORDINA), AS8312 (ZYLON).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?
Het lijkt erop dat www.xangadix.net in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?
Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?
In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

Volgende stappen:
Terug naar de vorige pagina.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
On it.
Solved.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 27-01-2010 12:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Stukfruit schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:51:
Ik weet niet wat hier aan de hand is, maar Chrome laat op de laatste pagina van dit topic opeens de bekende rode waarschuwing zien: "Warning: Visiting this site may harm your computer" voor xangadix's site :?

Dit bericht kan ik straks dus ook niet zien, want ik mag de pagina niet bekijken ;(
Die melding heb ik bij wel meer PRG-topics gehad. De eerste keer was het schrikken, maar kennelijk was het alleen een icon van iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Mwoahahahahahaha ...

Deze gaf dus ook een melding ;)

sorry ... :/

maar de site is inmiddels leeggehaald, dat de laffe honden daar bij de malware report niet opschieten kan ik ook niks aan doen; het is veilige content

sjite ik mag niet meer modbraken

Nee even serieus, ik heb inderdaad een nare worm gehad en heb de site ook al tijden geleden gebackupped en zo. Alleen ik heb nog steeds niet op de delete knop gedrukt.

Inmiddels wel, en dan komt het volgens mij allemaal weer goed.

Dat, of jullie zijn nu allemaal onderdeel van mijn Botnet >:)

jullie wisten trouwens toch al heel lang dat een bezoek aan xangadix.net 'harm' aan je computer doet ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2010 18:07 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

het schijnt weer veilig te zijn daar op XangadiX.net, mag ik nu mijn icon weer terug ?
http://www.xangadix.net/boor.gif

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik krijg geen melding meer inderdaad. Volgens mij kan je zelf je icon weer terug zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ja hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
XangadiX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:08:
het schijnt weer veilig te zijn daar op XangadiX.net, mag ik nu mijn icon weer terug ?
http://www.xangadix.net/boor.gif
Niet dat ik 't zou moeten doen (kun je prima zelf)... maar: done :Y)
offtopic:
Resize eens naar 60x60 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 28-01-2010 13:25 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Degene die het icon weghaalt moet hem ook weer netjes terugzetten vind ik O-) :p

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
[Flash] Opslaan van een score is net geschopt naar het subforum Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Moeten dan niet alle topics mbt Flash/Actionscript daar thuishoren, en waar ligt de grens dan?

offtopic:
Hip, dat tag systeem!

[ Voor 8% gewijzigd door TJHeuvel op 10-02-2010 16:48 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

In principe hoort het ook in WEB. Flash is clientside, actionscript ook. De grens staat in Waar hoort mijn topic? vrij goed beschreven lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Maar [AS3] Hex naar RGB is dat wel programming omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet, maar is nog niet verplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Omdat het daar beter past. Dit is niet actionscript specifiek (ook al denkt TS van wel), dit gaat over getallenstelsels en notaties.

Overigens heeft het weinig zin om allerlei andere topics er bij te slepen.

[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 10-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Staat toch in WEB :? O-)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:54:
Omdat het daar beter past. Dit is niet actionscript specifiek (ook al denkt TS van wel), dit gaat over getallenstelsels en notaties.

Overigens heeft het weinig zin om allerlei andere topics er bij te slepen.
Dit vind ik een beetje rare beredenering, `actionscript specifiek`. Alsof het opslaan van scores wel Actionscript specifiek is!

Maar goed, mijn verwarring is opgelost, Flash/Actionscript hoort in WEB d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

CyCloneNL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Dit vind ik een beetje rare beredenering, `actionscript specifiek`. Alsof het opslaan van scores wel Actionscript specifiek is!
Je vergelijkt appels met peren. TS in topic 1 heeft een probleem met het onzetten van getalnotatie A naar B, wat heel generiek is en in elke programmeertaal voorkomt. TS in topic 2 vraagt om een goede manier om vanuit flash scores te verzenden naar een backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hey, tags in PRG :) handig. In mededelingen vind ik er niks over alleen... ben ik scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cartman! schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:
hey, tags in PRG :) handig. In mededelingen vind ik er niks over alleen... ben ik scheel?
Ja :P

Twee nieuwe features op GoT : tags & topic reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ah, tnx :) Heb ik dit nog in t verkeerde topic geplaatst ook :Z Moest in de koffiecorner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Trouwens, misschien wel iets voor discussie hier: betekent die tagging feature dat het onderwerp niet meer in de topictitel hoeft te staan? Want als ik nu in de Active Topics van de Devschuur kijk zijn ze behoorlijk redundant: elk topic van de vorm "[X] Foo" heeft als tag "X".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Zijn er nog 'richtlijnen' voor het koppelen van tags aan topics? Deze topic: [PHP] Sub class aanroepen in class heeft bijvoorbeeld de tag <programmeertalen> (moet enkelvoud zijn van zeef toch?), maar andere topics in PRG weer niet. Gaat deze tag dan om taalconcepten? Indien niet is ie eigenlijk wel overbodig lijkt me in PRG.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:36:
Zijn er nog 'richtlijnen' voor het koppelen van tags aan topics?
Ja, die uit MED, die je dus al gevonden hebt.
NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:36:
Deze topic: [PHP] Sub class aanroepen in class heeft bijvoorbeeld de tag <programmeertalen> (moet enkelvoud zijn van zeef toch?), maar andere topics in PRG weer niet. Gaat deze tag dan om taalconcepten? Indien niet is ie eigenlijk wel overbodig lijkt me in PRG.
Die tag gaat (hoogstwaarschijnlijk) weer verdwijnen; ik heb 'm al aangekaart en is inderdaad nutteloos. De meeste mods kunnen (nog even) niet de tags goedkeuren/verwijderen (wel de koppelingen met de topics regelen); die rechten worden later vandaag of iig binnenkort uitgedeeld. Je zou, in principe, zo'n beetje elk topic wel kunnen 'labelen' met die tag in PRG. Voor een beetje leuk karmahoeren ga je dan even helemaal los tot topics uit 2001 et voila. :X (En zo zijn er nog wel een paar tags die ik aangekaart heb die niets toevoegen). Maar pin me verder even nergens op vast: het is voor ons ook even wennen en alles ligt dus nog open/ter bespreking.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 10-02-2010 19:43 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

RobIII schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Die tag gaat (hoogstwaarschijnlijk) weer verdwijnen; ik heb 'm al aangekaart en is inderdaad nutteloos.
[...]
Maar pin me verder even nergens op vast: het is voor ons ook even wennen en alles ligt dus nog open/ter bespreking.
Ok, maar wat voor tag hang je dan op een topic als deze: Ontwerp nieuwe programmeertaal waar dus wel taalconcepten besproken worden?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
RobIII schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:38:
Je zou, in principe, zo'n beetje elk topic wel kunnen 'labelen' met die tag in PRG. Voor een beetje leuk karmahoeren ga je dan even helemaal los tot topics uit 2001 et voila. :X (En zo zijn er nog wel een paar tags die ik aangekaart heb die niets toevoegen).
Wat is de filosofie van tags die conceptueel hiërarchisch zijn (ie6, ie, browser)? Op zich zou je kunnen eisen dat alleen de meest specifieke tag gebruikt wordt. Als een topic al getagt is met php of MySQL voeg je dan niet ook nog programmeren of database toe. Aan de andere kant kun je dan topics met programmeervragen of over databases niet meer makkelijk vinden (tenzij je alle tags afzonderlijk gaat combineren).
NetForce1 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:46:
Ok, maar wat voor tag hang je dan op een topic als deze: Ontwerp nieuwe programmeertaal waar dus wel taalconcepten besproken worden?
Lijkt me dat als het onderwerp programmeertalen an sich zijn, dan je wel met programmeertaal zou kunnen taggen.

Btw, waarom kun je gesloten topics niet taggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Soultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:01:
Lijkt me dat als het onderwerp programmeertalen an sich zijn, dan je wel met programmeertaal zou kunnen taggen.
Hoeveel topics gaan nu over programmeertalen in het algemeen? Dat zijn er maar verdomd weinig. Dan kan je jezelf afvragen of een tag dan wel nuttig is of bestaansrecht heeft.
Soultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:01:
Btw, waarom kun je gesloten topics niet taggen?
Waarom zou je die willen taggen? Vaak voldoen ze niet aan de policy en gaan ze daarom dicht, de kans dat er een oplossing instaat is over het algemeen niet erg hoog.

[ Voor 38% gewijzigd door MueR op 10-02-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:46:
Trouwens, misschien wel iets voor discussie hier: betekent die tagging feature dat het onderwerp niet meer in de topictitel hoeft te staan? Want als ik nu in de Active Topics van de Devschuur kijk zijn ze behoorlijk redundant: elk topic van de vorm "[X] Foo" heeft als tag "X".
Behalve dan dat je het niet direct kunt zien welke tags aan een topic hangen, dan moet je eerst over het icon hoveren. Ik gebruik zelf daarom ook een aangepaste stylesheet om dat icon gewoon weg te halen
Cascading Stylesheet:
1
table.listing img.tag { display:none; }

En mensen die tags uit hebben staan zullen het überhaupt niet zien. Geen talen meer in de titel lijkt me dus niet echt gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 23:57 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Met hem. Voorlopig.
Voor ons is 't ook even 'wennen' en het even aan kijken. We doen later een evaluatie en zien dan wel weer verder ;)

Over mij

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.