Een tijdje terug heb ik onderstaand scriptje geschreven:
Op regel 6 van de snippet staat een query die de data ophaald van de database. Ik wil de output daarvan limiteren tot 10 rows. Dus ik maak er dit van:
Wanneer ik dan de functie uitvoer dan wordt er helemaal niks geprint, teruggegeven oid. Wanneer ik de limit weghaal werkt ineens de functie wel.
Ik heb al geprobeerd de query anders op te bouwen maar kom telkens terug op de bovenstaande samenstelling, hierdoor kan ik dus geen limit aan de query meegeven... Wat doe ik fout?
Heeft er iemand een oplossing of een duwtje in de goede richting
? Alvast bedankt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function gHour(){ include "./includes/connect.php"; $day = date('d-m-Y'); $time = date('H'); $next = $time + 1; $sql = mysql_query("SELECT * FROM `programma` WHERE `p_dag` = '".$day."' ORDER BY `p_tijd` ASC"); echo "<li><div class=\"prog-list-detail\"> <h2>Nu op TV</h2>"; while($get=mysql_fetch_array($sql)){ $now = explode(":", $get['p_tijd']); if($now[0] == $time){ $zender = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM `zender` WHERE `z_id`='".$get['z_id']."'")); echo '<div class="prog-list"><a href="#">'.$get['p_tijd'].' • <b>'.$zender['z_naam'].'</b> <br/>'.$get['p_naam'].'</a></div>'; } } echo "</div></li>"; mysql_close(); } |
Op regel 6 van de snippet staat een query die de data ophaald van de database. Ik wil de output daarvan limiteren tot 10 rows. Dus ik maak er dit van:
PHP:
1
| $sql = mysql_query("SELECT * FROM `programma` WHERE `p_dag` = '".$day."' ORDER BY `p_tijd` ASC LIMIT 0, 10"); |
Wanneer ik dan de functie uitvoer dan wordt er helemaal niks geprint, teruggegeven oid. Wanneer ik de limit weghaal werkt ineens de functie wel.
Ik heb al geprobeerd de query anders op te bouwen maar kom telkens terug op de bovenstaande samenstelling, hierdoor kan ik dus geen limit aan de query meegeven... Wat doe ik fout?
Heeft er iemand een oplossing of een duwtje in de goede richting