Ha die Rob. DM icoontje heb ik niet (ik zal wel een DM ban hebben indien die er zijn, mij kennende loop ik die hier zo op

)
Bedankt voor je feedback, ik wil er wel even inhoudelijk op in gaan. Als eerste mijn topic opbouw, die was wel aan de simpele kant en had ik wel even wat meer tijd voor kunnen nemen. Maar als dat verschil had gemaakt had ik dat naar alle waarschijnlijkheid wel gehoord.
Ik zal de situatie schetsen, ik zit achter mijn bureau en verspreid liggen hier zo een 30 A4tjes met tekening en schetsen van een mogelijk opzet van het design en een passend logo. Ik heb alleen werkelijk een gebrek aan inspiratie en wel ideeën voor portals maar daar bestaan er al honderden van.
In de rest van mijn verhaal ga ik er even vanuit dat een forum bedoeld is om elkaar op weg te helpen met vraagstukken dan wel problemen, indien dit incorrect is kun je het verhaal skippen.
Ik plaats even een topic op fok maar krijg daar ook fok reacties, gezien de vijandigheid van fok vs. tweakers uit het verleden hoef ik dit niet verder toe te lichten denk ik. Op Tweakers verwacht ik een groep gebruikers die, met name in de Devschuur, aanzienlijk vaker en op meer professionele basis bezig zijn met het maken van wel uitdenken van websites en concepten. Omdat ik mij hier niet thuis voel vind ik het bijna spijtig dat Tweakers daar wel zeer mooie positie in heeft.
Met de gedachte in het hoofd dat een forum er is om elkaar te helpen en de wetenschap dat de gebruikers hier een stuk serieuzer zijn een topic geopend in het forum dat qua onderwerp het meest in de buurt kwam van het vraagstuk. Echter wordt het topic direct als kansloos betiteld en niet op zijn plaats. Ik ben het er mee eens dat volgens de FAQ het topic er niet thuis hoort. Maar er is ook iets als flexibiliteit en even kijken wat iets op uit loopt, er komt direct iemand met een leuk idee (welke ik ook nader ga onderzoeken en mogelijkerwijs uitdenken en opzetten). Enthousiast over de leuke reactie refresh je het topic en kan ik de zojuist gelezen FAQ gequote terug zien en vraag ik me echt af waar het nou allemaal nodig voor is.
De acties daarna zijn uit teleurstelling en verontwaardiging en zijn niet goed te praten. Maar ik zie persoonlijk geen reden om het initiële idee om mede-gotters te vragen mee te denken over een invulling van een website direct af te schieten.
Ik heb zakelijk contact met Tweakers sinds 1998, en met de mensen achter Tweakers kan ik het prima vinden. Ongetwijfeld ook omdat er ettelijke 10 duizenden euro's per jaar naar de pricewatch gaan maar dan nog is er met de organisatie achter Tweakers niks mis. Privé op het forum kom ik er echter nooit uit.
Dit is wat algemener maar zoals ook in dat topic waarop ik net proostte, alles wordt zo strikt nageleefd dat er naar mij een indruk ontstaat dat de moderators op dit potentieel leuke forum allemaal met de FAQ op papier dan wel in hun hoofd elk nieuw topic bekijken en zo gauw het maar iets afwijkt dit direct afstraft. De lol is er dan snel af. Zo nu en dan lurk ik alleen uit het forum en aan de vijandigheid van mods en gebruikers ten opzichte van elkaar is weinig veranderd.
Ik kan me er volkomen in vinden dat topics ontopic gehouden moeten worden, er normaal met elkaar gesproken moet worden, maar als iets wel gerelateerd is aan het onderwerp maar niet expliciet in de FAQ vermeld is kan het ook een kans gegeven worden.
Zoals je zelf ook al aangeeft:
Tell me: waarom moet ik jou je zin wél geven en alle anderen niet? Jij bent speciaal?
Als er sprake is van alle andere, is het dan niet eens tijd om tegen het licht te houden of er enige vorm van ruimte mogelijk moet zijn.
Hmmz je hebt ge-edit, ships, nou ook nog even daarop dan:
We hebben er bewust voor gekozen bepaalde zaken niet (of wel) toe te laten. Dat maakt GoT GoT. Dat is onze kracht (en onze zwakte, hoe je wil). We runnen een forum met dik 100k aan users. En dan heb je nou eenmaal regels nodig. En die zijn misschien wel wat drastischer dan elders. Maar daar vind je dan meestal ook een stuk minder users
Dat kan ik niet anders dan accepteren, maar zou willen zeggen als het topic niet helemaal aan de FAQ voldoet maar qua onderwerp wel gerelateerd is aan het betreffende subforum is het wellicht de moeite waard om niet na 1 of geen reacties het topic al weer af te schieten. Het doet niemand kwaad als het even open blijft en je naar het verloop kijkt.
Betreft je opmerking over het eenrichtingsverkeer van mijn kant, helemaal waar. Tweakers is tegenwoordig een uitvlucht en zit er tot dusver niet met plezier op. Als de houding ooit wat aangenamer zou worden wordt ik vast een stuk actiever.
Anyway, bedankt voor de feedback.