Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobIII schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:47:
dat neemt niet weg dat feedback (daar is dit topic immers voor) niet welkom is
Je verslikt je in je negatieven :p , klein syntaxfoutje? Of is feedback echt niet welkom? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Natuurlijk niet niet! :(

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik sta wel wat in dubio wat het beleid betreft. (Of er wordt met verschillende maten gemeten ...)
Het werd toch al vrij snel duidelijk dat het een "Wie maakt mijn huiswerk?"-topic betrof? Waarom is het topic dan niet gesloten?
Het geschikt/niet geschikt formuliertje is toch al een behoorlijke diplomatieke uitdrukking voor dat de TS zich eigenlijk moet gaan schamen en zijn eigen huiswerk moet gaan doen? (Of vindt men hier in het algemeen de reclames van de landmacht aanstootgevend?)

Mocht de TS zich persoonlijk aangevallen voelen dan bied ik daarvoor hierbij mijn excuses aan.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Er is nogal een verschil tussen iemand die hulp vraagt bij zijn huiswerk en iemand die de complete opdracht geeft en zegt "bekijken jullie het maar, ik haal de oplossing morgen wel op". Huiswerkvragen mogen best, zolang de topicstarter maar inzet toont en zelf actief mee discussieert.

Verder vind ik het niet eerlijk om de reclames van de landmacht erbij te halen om te relativeren. Ja, de link met die reclames leggen kunnen wij ook wel. Maar in tegenstelling tot die reclames drukte je nu het stempel "ongeschikt" op een persoon. Die reclames vallen niemand persoonlijk aan, de mensen die daarin beledigd worden zijn geen echte mensen, dat zijn acteurs. Hier op het forum heb je wél met echte mensen te maken en daar willen we gewoon niet zien dat je iemand zonder onderbouwing aanvalt, en al helemaal niet zo op de man. ;)

De TS zal dit topic overigens niet lezen denk ik, doorgaans komen hier alleen mensen met klachten en Devschuur-regulars. Met een beetje mazzel heeft hij je originele post ook niet gezien en zijn excuses dus niet nodig. Maar ik zou het wel fijn vinden als je even in je achterhoofd wil houden dat je tegen mensen praat en niet tegen computers of acteurs. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
chris schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
Het maakt mij niet zoveel uit verder wat jullie er mee doen, maar ik was benieuwd of jullie je er van bewust waren. Jullie zullen al genoeg gedoe hebben als modjes, dus laten we 't maar vergeten :)
Dat de sfeer soms negatief over komt komt omdat mensen zoals jij zo weinig posten. ;)
Killemov schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:06:
Ik sta wel wat in dubio wat het beleid betreft. (Of er wordt met verschillende maten gemeten ...)
Het werd toch al vrij snel duidelijk dat het een "Wie maakt mijn huiswerk?"-topic betrof? Waarom is het topic dan niet gesloten?
Huiswerktopics zijn niet perse slecht. Bovendien is iedereen nu natuurlijk benieuwd naar de afloop.. Zeker niet sluiten dus. :p
Het geschikt/niet geschikt formuliertje is toch al een behoorlijke diplomatieke uitdrukking voor dat de TS zich eigenlijk moet gaan schamen en zijn eigen huiswerk moet gaan doen? (Of vindt men hier in het algemeen de reclames van de landmacht aanstootgevend?)
Nee, als het mogelijk waar is, is zoiets juist zeer ondiplomatiek. Van het type "haha, jij kan het niet!". No offence he ;)

Overigens drijft dat topic nu zelfs R3 tot wanhoop lijkt wel. Zou het een hoax zijn? :p
RobIII schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:41:
Laat.
Dat.
Filesystem.
Idee.
Nou.
GAAN.
Ik ben wel eens benieuwd naar wat er mis is met de laatste post eigenlijk? O-)
Eerste alinea lijkt me prima. Een Idee: De post gaat te lang offtopic door na de eerste alinea, 1 negatief punt per keer is goed genoeg (het is niet alsof meer punten meer effect sorteren).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:22:
even in je achterhoofd wil houden dat je tegen mensen praat en niet tegen computers of acteurs. :)
* RobIII schrijft driftig in zijn aantekeningenboekje mee...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pedorus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:26:
Een Idee: Hij gaat te lang offtopic door na de eerste alinea, 1 negatief punt per keer is goed genoeg (het is niet alsof meer punten meer effect sorteren).
Mijn idee was juist om een gedegen onderbouwing voor mijn kritiek te geven. Als ik het had afgedaan met 2 zinnen was ik bot overgekomen; ik ben wellicht wat langdradig (die neiging heb ik overigens altijd :X :P ) maar in een langer verhaal kan ik beter nuanceren en duidelijk(er) maken wat het probleem (of problemen) nu precies is.
pedorus schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:26:
Overigens drijft dat topic nu zelfs R3 tot wanhoop lijkt wel. Zou het een hoax zijn? :p
:D Nee hoor. Ik word niet zo snel tot wanhoop gedreven :P Ik zie wel erger :D Maar het is in dat topic al 140.000x aangegeven dat hij in de verkeerde richting zit/zat te denken en ik wist niet hoe ik het nog duidelijker kon maken. Of ik had mijn HTML rechten moeten gaan misgebruiken en iets met bold, knalrood en font-size 150pt moeten gaan doen :+

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 18-08-2010 02:31 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:29:
Of ik had mijn HTML rechten moeten gaan misgebruiken en iets met bold, knalrood en font-size 150pt moeten gaan doen :+
:D Ik neem aan dat dit niet voor mods geld? :+
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

* Onnodig aandacht trekken naar (een deel van) je post door bijvoorbeeld EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK of kleurgebruik.
Ik denk eigenlijk dat negeren beter werkt, want zelfs in 300pt zou je nog iets terugkrijgen over het onderwerp waar je het niet meer over wil hebben in plaats van een 'ok'. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
[...]

Ik ben wel eens benieuwd naar wat er mis is met de laatste post eigenlijk? O-)
Nou, het is natuurlijk op meerdere manieren te interpreteren, maar bijvoorbeeld "Als je dan eens even" ipv "Als je", dat kwam op mij nogal dwingend/onvriendelijk over.
Verder ben ik het wel eensch met mijn mede-crew maar dat neemt niet weg dat feedback (daar is dit topic immers voor) niet welkom is en we zijn echt prima in staat onszelf zo nu en dan eens te her-evalueren en kritisch naar ons eigen functioneren te kijken. Feedback is daarbij zelfs belangrijk om tunnelvisie te voorkomen. Maar vergeet ook niet dat het soms nodig is "met de botte bijl te hakken" als bepaalde mensen iets na -tig keer iets duidelijk gemaakt te hebben simpelweg iets niet willen begrijpen/aannemen. Zo zijn er bepaalde users die wij, als crew, soms al wekenlang tegenkomen en voorbij zien komen in allerlei posts waar jij, of iemand anders, als "sporadisch bezoeker", misschien een stukje context mist dat wij dan op dat moment wel hebben.
Ja, ik kom hier natuurlijk lang niet zo vaak als jullie en zie die mensen niet echt. Ik snap nu in ieder geval een stuk beter waarom jullie af en toe zo reageren, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Killemov schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:06:

Mocht de TS zich persoonlijk aangevallen voelen dan bied ik daarvoor hierbij mijn excuses aan.
Nogmaals, het gaat niet zozeer over de boodschap, maar over de manier waarop het gebracht werd. Als je iets gepost had in de trant van: "Als je zoveel problemen hebt om de boodschap duidelijk over te brengen moet je je misschien eens afvragen of je wel met de juiste opleiding bezig bent", dan had ik het zeker niet weg gehaald.

Over het negatieve: Ik ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die de sfeer te negatief vind in de Devschuur. Ik vind het voorbeeld van RobIII met Idols wel mooi. Soms moet er gewoon gezegd worden dat iemand niet kan zingen, want anders geef je iemand gewoon valse hoop. Maar ook in dat programma word het natuurlijk wel eens wat overdreven, en is het alleen iemand de grond in trappen. Dat laatste moet je IMHO zeker proberen te vermijden hier op het forum. Maar bij Idols zal een wannabe sterretje altijd het idee hebben dat de Jury te bot is, want die had er immers hoge verwachtingen van, en die worden de grond in geboord. Het is dan makkelijk om de persoon die dat doet een lul te vinden, dan om eens te kijken of er misschien toch wat waarheid in zit.

Ik vind dus zeker dat we op moeten passen dat we niet mensen afkraken om het afkraken, maar soms mag er ook wel eens met harde toon wat duidelijk gemaakt worden. Niemand word er immers beter van als iemand maar een beetje verder blijft prutsen met het idee dat het de juiste manier is. Met een wat hardere opmerking gaat een persoon er misschien eens over nadenken en daarna toch proberen om het op een betere manier aan te pakken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Woy schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:22:
Als je iets gepost had in de trant van: "Als je zoveel problemen hebt om de boodschap duidelijk over te brengen moet je je misschien eens afvragen of je wel met de juiste opleiding bezig bent", dan had ik het zeker niet weg gehaald.
... maar een andere mod wellicht weer wel.

Ik loop al wat langer mee met GoT en ik zie enerzijds wel wat chris bedoeld en anderzijds zie ik een hoop voorzichtigheid en behoudenheid (Tja, eigenlijk toch wel sinds VNU ... ) waardoor bepaalde punten gewoon niet overkomen. Mijn ding is dan het gebruik van humor, Woy z'n ding is het doordringend aanspreken, een andere mod z'n ding is ... ?

Dus:
Hoe licht-/donkergrijs kun je het maken met kritiek die dan sowieso niet leuk gevonden gaat worden?

Hoe persoonlijk kun/mag je je dingen aantrekken op een forum als deze? (Een quote van Hans Teeuwen over een bepaalde godsdienst flitst voorbij ...)

Hier hoeft niet perse een antwoord op te komen, maar dit kan slechts eenieder voor zich bepalen denk ik. Doch waarbij de kleinste gemene deler wat mod-instelling/state-of-mind betreft de doorslag zal geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Killemov op 18-08-2010 16:29 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Killemov schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:28:
Tja, eigenlijk toch wel sinds VNU ...
Waar komt dit toch steeds vandaan :? 8)7 Het is, echt waar, klinkklare onzin. Er is niemand anders gaan modereren "sinds VNU". Kan deze mythe nou eindelijk eens naar de eeuwige jachtvelden geholpen worden?

De overname VNU was in 2006; als er al iets veranderd is (en zo heel veel is er niet veranderd) is dat sinds 2009. Het woord "VNU" is welgeteld 1 keer in dat topic gevallen en heeft niets er mee te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 18-08-2010 16:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
[...]

... maar een andere mod wellicht weer wel.
Niet in de Devschuur. Nogmaals: onderbouwen, en anders is het gewoon een persoonlijke aanval en dat heeft NOOIT gemogen op GoT. Niet alleen in de Devschuur niet.
Ik loop al wat langer mee met GoT en ik zie enerzijds wel wat chris bedoeld en anderzijds zie ik een hoop voorzichtigheid en behoudenheid (Tja, eigenlijk toch wel sinds VNU ... ) waardoor bepaalde punten gewoon niet overkomen. Mijn ding is dan het gebruik van humor, Woy z'n ding is het doordringend aanspreken, een andere mod z'n ding is ... ?
VNU nam T.net over in 2006. Ik nam de Devschuur over van .oisyn als admin in 2006. We besloten de Devschuur anders aan te gaan pakken in 2006. Er zijn heel veel dingen gebeurd in 2006, maar toch wordt VNU er telkens weer bij betrokken.

Ik zal het nog één keer zeggen: VNU heeft geen enkele invloed op het forum en zodra ze die wel willen hebben ben ik weg als crewlid. Maar dat staat helemaal niet ter discussie want zowel het management van Tweakers als ook de betrokken mensen bij VNU zijn zich terdege bewust van het belang van een onafhankelijk forum. Ik vind het best dat je het niet leuk vindt dat we aan jouw posts komen, maar dan maar random redenen gaan verzinnen waarom we dat "ineens" doen helpt nou niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(Tja, eigenlijk toch wel sinds VNU ... )
Oh please :Z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tip: het gros van de mods (en alle devschuur mods!) doen dit vrijwillig. We worden niet betaald door VNU of T.net en geen van ons heeft dan ook maar iets ondertekend o.i.d. wat met VNU te maken heeft. VNU heeft 0,0 invloed op hoe wij als mods te werk gaan.

Niks mis met humor, en leedvermaak is wat mij betreft het beste vermaak wat er is, maar alleen als iemand zichzelf goed voor lul zet (bijv. door voor de camera's te gaan staan in Idols/XFactor/), je zet niet iemand anders voor lul en zo kwam je geschikt/ongeschikt grap wel op me over. Ik had hem ook zeker weggehaald. Op de rest van je insinuaties wil ik niet eens reageren. Vergelijkingen trekken met (meningen/quotes over) een bepaald geloof gaan echt nergens over.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 18-08-2010 21:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Killemov

Killemov

NMe schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:53:
Niet in de Devschuur. Nogmaals: onderbouwen, en anders is het gewoon een persoonlijke aanval en dat heeft NOOIT gemogen op GoT. Niet alleen in de Devschuur niet.
Met licht-/donkergrijs doelde ik dus op wanneer je iets als persoonlijke aanval kunt beschouwen. Het geschikt/niet geschikt formuliertje leek mij dus juist minder persoonlijk dan het voorbeeld dat Woy aandroeg.
VNU nam T.net over in 2006. Ik nam de Devschuur over van .oisyn als admin in 2006. We besloten de Devschuur anders aan te gaan pakken in 2006. Er zijn heel veel dingen gebeurd in 2006, maar toch wordt VNU er telkens weer bij betrokken.

Ik zal het nog één keer zeggen: VNU heeft geen enkele invloed op het forum en zodra ze die wel willen hebben ben ik weg als crewlid. Maar dat staat helemaal niet ter discussie want zowel het management van Tweakers als ook de betrokken mensen bij VNU zijn zich terdege bewust van het belang van een onafhankelijk forum. Ik vind het best dat je het niet leuk vindt dat we aan jouw posts komen, maar dan maar random redenen gaan verzinnen waarom we dat "ineens" doen helpt nou niet echt mee.
Ok. I stand corrected ... sinds circa 2006 dus. Of het is wat mijn perceptie betreft een zaak van "Vroeger was het toch anders op GoT." en dan uiteraard wel over heel GoT. Ik zit er trouwens persoonlijk niet zo mee als er een mod aan mijn posts zit. Ik vond de pushmessage alleen wel wat minder. :) Ik wilde er ook eens een discussie aan wagen om even aan te voelen hoe de mods er zelf erover denken.

[ Voor 4% gewijzigd door Killemov op 19-08-2010 00:52 . Reden: Verklaring. ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Killemov schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:47:
[...]
Ik vond de pushmessage alleen wel wat minder. :)
Je hebt je DM niet aan staan, dus dan is PM de makkelijkste manier om je er even op te attenderen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik vind juist dat de moderators juist wel hun werk goed doen. De devschuur is geen bank bij een psychiater waar iemand het verhaal uit je trekt. Wat dat betreft lijkt de devschuur meer op het Korps Mariniers. Jij staat in het veld met een probleem en wij (de experts) geven je tips veilig vanaf het hoofdkwartier ;-)

De topics welke open blijven zijn een goede mix van beginnende developers en 'oude rotten' uit het vak welke ineens een obscuur probleem tegenkomen. En ook scholieren welke niet uit een opdracht komen worden hier netjes op weg geholpen. Soms als de student zijn oogkleppen niet wil afzetten wordt er weleens een speels tikje uitgedeeld (zoals Gibbs dat ook doet in NCIS).

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Niemand_Anders schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:53:
Ik vind juist dat de moderators juist wel hun werk goed doen. De devschuur is geen bank bij een psychiater waar iemand het verhaal uit je trekt. Wat dat betreft lijkt de devschuur meer op het Korps Mariniers. Jij staat in het veld met een probleem en wij (de experts) geven je tips veilig vanaf het hoofdkwartier ;-)

De topics welke open blijven zijn een goede mix van beginnende developers en 'oude rotten' uit het vak welke ineens een obscuur probleem tegenkomen. En ook scholieren welke niet uit een opdracht komen worden hier netjes op weg geholpen. Soms als de student zijn oogkleppen niet wil afzetten wordt er weleens een speels tikje uitgedeeld (zoals Gibbs dat ook doet in NCIS).
Haha, bij het Korps Mariniers ga je het echt bezuren als je hebt lopen klootzakken en wordt je toch echt kompleet afgebrand.
Ik weet niet hoe "speels" Gibbs zijn tikje uitdeelt maar hier komt juist erg veel subjectiviteit in het spel.
Killemov schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:17:
[...]
Wat is hier principieel anders aan dan dit? http://gathering.tweakers...message/34529609#34529609 Dus hoezo uitdaging?

Ja dat is het zelfde principe, maar door de modbreak bovenaan je post ben ik de rest vergeten te lezen :F.
Hmmm, naar effect van een modbreak kan zijn dat de rest blijkbaar niet meer wordt gelezen. Misschien voortaan stil redigeren als de rest van de post wel relevant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Killemov schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:04:
[...]

Hmmm, naar effect van een modbreak kan zijn dat de rest blijkbaar niet meer wordt gelezen. Misschien voortaan stil redigeren als de rest van de post wel relevant is?
Omdat één gebruiker na een modbreak denkt dat de rest van de post niet meer relevant is, ondanks dat die buiten de modbreak 4 alinea's lang is? Lijkt me een beetje onnodig.

We zullen best af en toe dingen direct via PM regelen maar modbreaks kunnen om een aantal redenen noodzakelijk zijn. In de eerste plaats om niet alleen een signaal naar de user in kwestie te sturen maar ook naar de andere mensen in het topic, maar in de tweede plaats bijvoorbeeld ook omdat een modbreak ons minder tijd kost. Wanneer zo'n discussie dreigt te ontsporen en we hebben eigenlijk geen tot weinig tijd om te modden dan willen we nog wel eens juist daarom naar een modbreak grijpen.

Overigens zijn light modbreaks daarom ook bewust in een andere kleur gezet en zijn
Modbreak:"echte" modbreaks
zelfs rood omlijnd en dikgedrukt; daarom zou juist de modbreak van de rest van de post te onderscheiden moeten zijn. :)

Verwijderd

Deze post mag weg...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 08:48 . Reden: verkeerde topic ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat kun je idd wel gebruiken :+

De Devschuur Coffee Corner, daar hebben ze misschien nog wat ;)

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ik zie eigelijk alleen maar klachten etc etc (of ik heb niet ver genoeg terug gekeken) maar ik wil even melden dat ik vind dat er goed gemod word ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
lauwsa schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:31:
Ik zie eigelijk alleen maar klachten
Klanten van het waterbedrijf bellen ook alleen maar als het water afgesloten is* en niet als 't water gewoon uit de kraan komt ;)
lauwsa schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:31:
maar ik wil even melden dat ik vind dat er goed gemod word ;)
d:)b Neemt niet weg dat dit ook wel eens leuk is om te horen ;)

* We zaten vanmiddag zonder water op kantoor :X :P Toevalligerwijs hadden we een brief liggen dat we donderdag (morgen) van 9.00 tot 14.00 zonder water zouden zitten. Blijkt iemand met een shovel een foutje gemaakt te hebben |:( en we morgen wéér zonder water zitten (maar dan geplanned).

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 22-09-2010 14:35 ]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Geen nieuws is goed nieuws. :Y) Zolang dit topic niet elke dag bol staat van de klachten neem ik maar aan dat we toch iets goed doen. :+

Maar uiteraard bedankt voor het hart onder de riem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Waarom wordt mijn [php] array key 2 wordt 1 gesloten?

Of MueR snapt mij niet of ik snap MueR niet.

Ik wil dat de Key de waarde van q krijgt en snap daarom niet wat ik met de links moet die MueR geeft.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is misschien een erg kort berichtje bij het slotje, maar dat komt wel overeen met jouw TS. Lees vooral het laatste linkje even door. We verwachten in PRG nou eenmaal wat meer inzet van een TS, en daarbij hoort dus ook dat je genoeg informatie geeft. Op deze manier post je alleen een stuk code, en verwacht dat wij het voor je gaan oplossen, terwijl je niet eens duidelijk aangeeft wat je nu wil.

Verder is er nog de hint om wat meer te debuggen. Als je stap voor stap kijkt wat er gebeurt ( waar je al mee bent begonnen, getuige je output ), dan zal je snel achterhalen wat er mis gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 26-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Ik geef toe dat ik vergeten ben om duidelijk te vermelden wat ik zelf geprobeerd heb om het op te lossen. Echter door het slotje kan ik dit ook niet meer aangeven.

De vraag is waarom een array die ik de key 2 geef toch met key 1 terugkomt. Komt deze vraag niet duidelijk genoeg over?

Kan het slotje van het topic zodat ik kan aangeven wat ik zelf getest heb, kan ik een nieuw topic openen of moet ik het echt met deze kort door de bocht opmerking van MueR doen?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De vraag is duidelijk genoeg. Jouw eigen inzet is dat niet. Dat laat je volledig achterwege terwijl zowel in Het algemeen beleid en in PRG Beleid staat uitgelegd dat dat nu niet de bedoeling is. GoT is geen helpdesk ondanks dat er mensen zijn die het wel zo willen gebruiken. Iemand die al zo lang is geregistreerd als jij had dat zeker moeten weten.

Je kan inderdaad een nieuw topic openen, maar let daarbij dus op de door mij net gelinkte topics, en dan met name op de Het algemeen beleid #quickstart

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Een simpel "Wat heb je zelf geprobeerd?" had het openen van een tweede topic voorkomen. Mij had dit een betere oplossing geleken en het staat ook iets vriendelijker.

Ik moet toegeven dat ik hoopte dat het maken van het topic zou werken als een rubber duckie. En dat door het verwijderen van de overbodige code ik vergeten ben op te schrijven wat ik nou eigenlijk zelf heb geprobeerd.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat had misschien gekund, maar het is wel erg makkelijk om de bal bij ons neer te leggen, terwijl het nog simpeler was geweest als jij meteen wat meer informatie had gegeven.

Dan hadden we deze hele discussie niet hoeven te voeren ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 26-10-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik vond dit wel een leuk en potentieel interessant topic. Mag zoiets echt niet op t.net? :(

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er staat toch dat het in overleg is, niet dat het niet mag? Zou je dan misschien heel even kunnen wachten met mopperen tot we hebben besloten wat we er mee doen?

Daarnaast: Het is in het geval van een forum niet heel boeiend. Een forum moet zichzelf promoten, dat is niet te forceren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:34
MueR schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:14:
Er staat toch dat het in overleg is, niet dat het niet mag? Zou je dan misschien heel even kunnen wachten met mopperen tot we hebben besloten wat we er mee doen?
Excuus. Ik nam aan dat dat inmiddels besloten was, en naar de TS gecommuniceerd was.
MueR schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:14:Daarnaast: Het is in het geval van een forum niet heel boeiend. Een forum moet zichzelf promoten, dat is niet te forceren.
Gezien het feit dat er toch al wat meer in dat topic staat dan bovenstaande is 't kennelijk toch niet zo simpel (as in: there's more to it).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dat topic heeft hier gewoon niet echt plaats. In het algemeen zou zo'n topic best interessant zijn, maar puur specifiek op een forum niet echt. Gebruikers komen naar een forum voor de sfeer (als het voor de lol is) of voor vakkundigheid (als het echt ergens over gaat). Zo'n gebruikers ga je niet lokken met goeie SEO en allerlei technische dingetjes. Dat helpt wel, maar primair moet je gewoon de content hebben die gebruikers trekt. Meer dan dat valt er niet echt te zeggen in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Tekening van mij worden verplaats van Teken topic na 2D topic

Zo als deze Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/i/2010/328/c/8/ludo_zombie_by_terreurbv-d33hmhp.jpg

Deze is gewoon met een Tablet gedaan in Illustrator en nabewerkt met Photoshop moet ik nu alles wat ik maak eerst langs een commissie zetten en die laten oordelen of het nou wel of niet een tekening is of moet ik project files gaan inleveren?

Ik mag hopen dat ik toch wel competent genoeg ben om zelf te oordelen hoe en met wat ik mijn tekening/ontwerpen maak?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je hoeft je niet gelijk zo schrap te zetten, en te beginnen over vergezochte oplossingen als projectfiles en onderbouwing waarom je het met 't een of ander gemaakt hebt. Gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent was ook voldoende. :)

In eerste plaats maakt het voor de reacties weinig verschil in welk topic je je werk plaatst, dus hoef je je geen zorgen te maken over gemiste input. Belangrijk is, is dat de twee topics duidelijk onderscheidend zijn voor de Tweakers die erin posten en oordelen op elkaars werk. Als dat onderscheid vaag wordt, zijn wij er om weer het kaf van het koren te scheiden. Dat hoef je niet persoonlijk op te vatten.

Als je jouw werk naast het werk uit het 2D-topic legt, en naast dat uit het Tekentopic, zul je zelf ook zien dat het meer overeenkomt met 2D-werk dan met tekeningen. Daarom staat je werk nu in het 2D-topic, zodat nieuwe posters aan de hand van voorgaand werk kunnen zien waar hun werk bij aansluit, en ook zodat jij ook commentaar krijgt dat daadwerkelijk van toepassing is op jouw werk. Dat je competent genoeg bent om je tools te kennen, dat staat buiten kijf. Ik zal niet ontkennen dat dat met Illustrator gemaakt is. Maar pin je niet te vast op dat programma, of wat er volgens jou in een topicstart staat: kijk gewoon objectief naar wat je gemaakt hebt en of het in de lijn van het topic ligt waarin je wil posten.

Simpel gezegd: aan tips over schetslijnen en anatomie heb je in jouw werk weinig. Dit is de schetsfase allang voorbij. Wil je die tips wel, plaats dan bijvoorbeeld meerdere stappen, van getekende schets, tot deze vectorart. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar ik heb mijn reactie aangepast en daarna is deze reactie weer teruggeplaatst buiten mijn wil. Begrijp ik goed dat je als gebruiker op Tweakers.net geen controle hebt over je eigen reacties?

Als je mijn reactie wilt verwijderen, goed, maar ga niet een reactie die ik heb verwijderd, terugplaatsen voor wat voor reden dan ook.

De persoon die me vroeg om hier te klagen, zal vast wel begrijpen waar het over gaat.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dus eerst schop je een topic compleet van de rails met je gechargeerde teksten en autoritaire houding, en vervolgens wil jij je enige inhoudelijk goede post in het topic verwijderen wanneer onder andere jij op je plaats gezet wordt door een moderator wegens het om zeep helpen van een topic, waarmee je effectief het topic nog verder om zeep zou helpen? Vind je dat zelf niet ook een beetje sneu?

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:53:
Dus eerst schop je een topic compleet van de rails met je gechargeerde teksten en autoritaire houding, en vervolgens wil jij je enige inhoudelijk goede post in het topic verwijderen wanneer onder andere jij op je plaats gezet wordt door een moderator wegens het om zeep helpen van een topic, waarmee je effectief het topic nog verder om zeep zou helpen? Vind je dat zelf niet ook een beetje sneu?
Kijk, ik zie het als mijn keuze om dit te doen. Ik vind het nogal sneu dat je niet gewoon mijn keuze kunt respecteren. Een door mij verwijderde post terugplaatsen omdat je het een goede post vindt, is echt compleet van de pot gerukt abject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Een goed lopende discussie compleet uit zijn verband trekken alleen omdat anderen het niet met je eens zijn vind ik dan weer compleet onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:52:
Ik vind het nogal sneu dat je niet gewoon mijn keuze kunt respecteren.
Respect moet je verdienen. En wanneer jij akelig weinig respect toont voor anderen, wordt het een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:52:
Kijk, ik zie het als mijn keuze om dit te doen. Ik vind het nogal sneu dat je niet gewoon mijn keuze kunt respecteren.
Door je keuze dat bericht leeg te vegen (wat je overigens alleen lukte omdat ik een vinkje vergeten was), had ook dat bericht verwijderd moeten worden. Aangezien je overduidelijk alleen aan het trollen bent, vonden zowel NMe als ik het beter om de post terug te plaatsen dan je nogmaals de kans te geven de boel te verstieren. Dat is dan weer ons goed recht (artikeltje 4.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 topic gestart en die ging subiet op slot. Wat 1 giller. Echt 1 fijn forum dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gelukkig maar, als iedereen topics zoals de jouwe zou openen zou ik hier niet meer komen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start hier never nooit niet meer 1 topic en beperk me tot gemiddeld hooguit 1 reactie per jaar. Aju paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien je blijkbaar zelf geen moeite in je topic wil steken, getuige het feit dat je TS maar 1 regel lang is, moet je ook niet verwachten dat andere mensen dan wel tijd in jouw problemen gaan steken. We zijn hier op GoT redelijk duidelijk over het feit dat we minstens wat eigen inzet van een TS verwachten.

Verder krijg je in de sluitpost van je topic ook nog eens een link aangeboden waar je informatie kunt vinden over je probleem.

Het 2 jaar oude topic wat je vervolgens omhoog schopt staat verder ook boordevol met informatie over verschillende frameworks. De TS daar geeft ook een mooi voorbeeld van hoe we het wel graag zien: Een TS die eerst zelf vooronderzoek doet, en zijn bevindingen daarvan netjes neerzet, om daarna verder te kunnen discussieren over de verschillende frameworks. Jij kickt het topic dan met een oneliner om andere mensen maar weer het werk te laten doen. Zo werkt dat hier op GoT nou eenmaal niet, en als dat wel jouw verwachting van een forum is, dan ben je hier inderdaad op het verkeerde adres.

[ Voor 40% gewijzigd door Woy op 05-01-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:52:
Ik start hier never nooit niet meer 1 topic en beperk me tot gemiddeld hooguit 1 reactie per jaar. Aju paraplu.
Met jouw houding is dat inderdaad misschien maar het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dit forum voor zin als je als beginner met frameworks 1 link krijgt? Die kan ik zelf ook wel vinden. Waar kan ik op dit forum discussiëren over frameworks? Topic 2 werd ook binnen 1 minuut gesloten. Het lijkt erop dat dit forum verboden is voor frameworks en dat is jammer. Verder bevalt de moderatie mij in het algemeen niet, omdat als 1 topic binnen 1 minuut gesloten wordt mij wel klip en klaar is hoe de vlag er bij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kunt hier heel erg goed discussiëren over PHP frameworks, maar dat houd niet in dat je in één regel een vraag neer kunt dumpen en maar verwacht dat het antwoord aangedragen word.

Kijk nog eens goed naar de startpost van [PHP] Framework, daar ging het discussieren heel goed, totdat jij 2 jaar later met een one liner binnen kwam vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En zoals eerder gezegd: lees onze Quickstart.
Je bent op GoT op bezoek; dan hou je je aan de regels van de gastheer. Dat doen mensen ook die bij jou op bezoek komen. Zo simpel is het.

Het is helemaal niet dat we de pik op je hebben of je je topic over frameworks niet gunnen.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:08:
Wat heeft dit forum voor zin als je als beginner met frameworks 1 link krijgt?
Vraag je eens af hoe dit forum eruit zou zien als iedereen hier op jouw manier z'n vraag kwam dumpen. Zal ik je vast een hint geven:
Afbeeldingslocatie: http://imagecache6.allposters.com/LRG/38/3879/VUAJF00Z.jpg
*chirp chirp*
Wat heb je dan nog aan een forum? ;)

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 05-01-2011 16:45 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:08:
Wat heeft dit forum voor zin als je als beginner met frameworks 1 link krijgt?
Afhankelijk van de link heel veel of heel weinig. De link die ik je in eerste instantie gaf, was behoorlijk nuttig. Iemand had al een hoop moeite gedaan om vergelijkingen te maken tussen de frameworkss, zodat jij mooi kan kiezen welk framework aan je wensen voldoet.

Toen je een maand later besloot maar weer eens langs te komen om te kijken hoe het met je topic was, had je ook gewoon even kunnen kijken. We hebben een broertje dood aan one-liners, helemaal als vervolgens ook nog gedacht wordt dat je maar gewoon vaak genoeg "nummel veeltien" kan roepen om je kant-en-klaar oplossing op te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mods,

In een door mij geopend topic over een niet-werkende cron vraag ik om raad m.b.t. een specifieke foutmelding. Mijn topic start is duidelijk geformuleerd waaruit ik vind dat blijken mag dat ik er al de nodige tijd aan besteed, en geen cron expert ben maar er wel voldoende vanaf weet.

Het topic waar het om gaat is [PHP] Cron werkt niet

De eerste quote van Creepy die mij tegen het hoofd stootte:
"De oplossing van serhat gebruiken. Eerst een CD de juiste directory in en dan direct php cron.php aanroepen. Als cron klaagt ligt dat niet direct aan de code van serhat maar aan je eigen kennis van cron. Een cron regel moet altijd beginnen met de tijdsaanduiding. Die "cd" die er nu staat staat echt totaal op de verkeerde plek. Een cron is geen shellscript!"

Allereerst is de opmerking "een cron regel moet altijd beginnen met de tijdsaanduiding al fout. Er zijn ook prima bruikbare cron regels als
SHELL=/bin/bash
of
MAILTO=l***@****.nl

Daarnaast vind ik het raar dat als ik code probeer van toeschietelijke medetweaker en de uitkomst daarvan niet werkt, direct geconcludeerd kan worden dat ik geen kennis heb van cron.

De tweede quote van Creepy die mij tegen het hoofd stootte:
"Als getcwd dat echt geeft, geef het dan maar op en laat je hoster er naar kijken. Als je dit echt krijgt dan is het echt een stukke server."

Mijn server is niet stuk, werkt prima. Ik heb enkel een probleem met cron. Niet overdrijven...

De derde quote van Creepy die mij tegen het hoofd stootte:
"Als je zelf even de moeite had genomen om je in cron te verdiepen dan had je dat zelf ook gevonden. Ga je zelf eens echt in de materie verdiepen en zelf nadenken. Nu roep je alleen dat het niet werkt en ga je zitten wachten totdat je oplossingen krijgt aangedragen zonder dat je er zelf even in verdiept, en dat is nu net niet de bedoeling."

Jammer dat hij hier opnieuw concludeert dat ik er geen kennis van heb en dat ik wacht op een oplossing die mij aangedragen zal worden.

Het topic werd op dit punt door Creepy gesloten.

Het was niet mijn bedoeling om andere mensen het werk te zetten om mijn probleem op te lossen, noch was het mijn bedoeling om mijn 'domheid' op een zodanige manier tentoon te spreiden.

Ik heb Creepy daarom in een e-mail verzocht het topic te heropenen

"
Hi Creepy…

Jammer dat er meteen een slot op moet als ik een foutje maak, en jammer dat je daaruit meteen concludeert dat ik niks weet van cron.

Kun je t topic aub heropenen zodat ik niet opnieuw het hele verhaal ergens anders moet posten?

Met vriendelijke groet,
"

Hierop krijg ik een hele nette mail terug

"
Beste,

De aangedragen oplossing van serhat is echt de juiste en gaat dan ook werken, mits je dat op de juiste manier in de crontab zet. Door direct te reageren zoals je nu doet laat je simpelweg zien dat je dat nog niet echt hebt geprobeerd behalve op de manier zoals nu in het topic staat.
En die klopt echt niet, iets wat jij ook weet omdat je cron kent.

Probeer dat nu eens echt werkend te krijgen. Voor iemand die cron kent is dat echt een hele kleine moeite.

Ik ga je topic dan ook niet opnieuw openen. Een werkende oplossing staat erin vermeld. Het topic ontaard in het proberen van oplossing door jou en alleen te melden dat het niet lukt zonder verdere inzet. Dat is nu net wat we niet willen zien op GoT.

Met vriendelijke groet,
"

Uit deze mail blijkt dat Creepy toch best een aardige kerel is...

Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat hij zich bij het moderaten van een actueel topic anders op mag stellen. De manier waarop hij ingreep diende in mijn ogen geen doel.

Hij zegt nu in de mail aan mij dat de oplossing van serhat echt de goeie is, dus deze probeer ik nogmaals.

En inderdaad, hij werkt.

Helaas kan ik Serhat niet meer bedanken voor zijn input, en hebben andere tweakers niets aan dit topic omdat ik nu de oplossing niet kan plaatsen...

Graag verneem ik uw mening hierover in dezen.

mvg, Soulwack

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sorry, maar allereerst is blind overnemen wat een andere tweaker zegt sowieso al fout. Als je niet begrijpt wat je doet zou je eerst eens moeten lezen wat je aan het doen bent. Daarnaast zou een simpele "man cron" je de exacte syntax vast wel uitgelegd hebben, evenals een simpele Google-query. Dat jij vervolgens een shellcommando in je crontab gaat proppen maakt héél duidelijk dat je totaal geen documentatie hebt gelezen of het in elk geval niet goed hebt gelezen. Ik begrijp dan ook niet echt wat je verwacht van ons hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Voorop gesteld: alle Devschuur mods zijn teleurgesteld in Creepy, hij kwam niet op de laatste vleeschmeet.

Wat is nu precies je klacht? Je dumpt een enorme lap aan tekst, daarbij de quote tag achterwege latend om de leesbaarheid te bevorderen, om te zeggen dat hij zich anders op moet stellen? Hij reageert een paar keer in je topic om je er op te wijzen dat de goede oplossing al gegeven is, en dan is zn houding verkeerd? Het lijkt me eerder dat jouw houding verkeerd is door in dat topic alleen te roepen dat het niet werkt. De oplossing staat gewoon al in het topic, jij negeert die oplossing alleen veel te lang. Na een tijdje is ons geduld ook op, we zijn hier namelijk geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb 't topic even doorgelezen maar het enige dat ik er uit haal is iemand die eigenwijs z'n dingetje blijft doen terwijl er al méér dan eens is aangegeven dat dat fout is (of niet gaat werken of...). Dat je dan stug doorgaat daarmee is niet Creepy's fout. Hij zegt gewoon precies wat er aan de hand is en waar 't op staat; ik zie niet waar hij je voor het hoofd zou stoten.

Als je nog iemand wil bedanken of een oplossing posten dan kun je dat naar eender welk van de Devschuur mods sturen middels DM (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif) en dan plaatsen wij die reactie prima in het betreffende topic voor je, no prob.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:19:
Allereerst is de opmerking "een cron regel moet altijd beginnen met de tijdsaanduiding al fout. Er zijn ook prima bruikbare cron regels als
SHELL=/bin/bash
of
MAILTO=l***@****.nl
Ja, maar die regels zijn niet bedoeld als cronjobs maar als configuratie van cron zelf. Een cronjob regel begint wel degelijk altijd met een tijdsaanduiding. En sorry, maar dat is toch echt basic.
Each line of a crontab file represents a job and is composed of a CRON expression, followed by a shell command to execute.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:19:
Mijn server is niet stuk, werkt prima. Ik heb enkel een probleem met cron. Niet overdrijven...
Dat zal best, maar getcwd() hoort die uitvoer die jij postte niet te geven. En als dat dus zoals jij aangeeft in dat topic wél het geval is dan is er iets niet goed.

Verder is Creepy's mail duidelijk en netjes. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat het in deze toch echt bij jezelf ligt. No hard feelings, volgende keer gewoon even wat minder eigenwijs zijn en zand erover ;)

Bij deze mijn mening in dezen :Y)

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 07-01-2011 16:07 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:47:
Wat is nu precies je klacht? Je dumpt een enorme lap aan tekst, daarbij de quote tag achterwege latend om de leesbaarheid te bevorderen, om te zeggen dat hij zich anders op moet stellen? Hij reageert een paar keer in je topic om je er op te wijzen dat de goede oplossing al gegeven is, en dan is zn houding verkeerd? Het lijkt me eerder dat jouw houding verkeerd is door in dat topic alleen te roepen dat het niet werkt. De oplossing staat gewoon al in het topic, jij negeert die oplossing alleen veel te lang. Na een tijdje is ons geduld ook op, we zijn hier namelijk geen helpdesk.
Mijn klacht is dat er wat makkelijk conclusies getrokken worden over de kennis van een TS en dat er op een naar lompheid en autoriteit riekende manier antwoord gegeven wordt. Ik zie de link niet tussen 'een gebrek aan kennis' en een 'autoritaire reactie' daarop...

Dat wordt onderstreept door het verschil in toon in de mail die in ontvangen heb, en de 3 posts in het topic zelf. Over deze email heb ik dan ook geen klachten.
RobIII schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:51:
Als je nog iemand wil bedanken of een oplossing posten dan kun je dat naar eender welk van de Devschuur mods sturen middels DM ([afbeelding]) en dan plaatsen wij die reactie prima in het betreffende topic voor je, no prob.
Hier ben ik het prima mee eens. Dit zal ik dan ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Zoals hier te lezen valt is Joomla 1.6 vrijgegeven.

Het topic zelf gaat echter over Joomla 1.5. Wat is wenselijk? Een titelfix of een geheel nieuw topic voor Joomla 1.6?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matis schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:28:
Wat is wenselijk? Een titelfix
:Y) O-)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Wat ben je snel :>
spoiler:
En nu niet grappen met: "Dat zei mijn vrouw vannacht ook!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Matis schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Wat ben je snel :>
spoiler:
En nu niet grappen met: "Dat zei mijn vrouw vannacht ook!" :P
That's what she said :P

spoiler:
En waag het niet me nog eens voor te schrijven welke grapjes ik wel of niet mag maken. IK ben hier degene met de ban-knopjes :(

spoiler:
:>

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 11-01-2011 22:11 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Pfff... heb ik n heel verhaal getikt heeft RobIII het topic net weer op tijd gesloten voor ik kon submitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Cartman! schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:22:
Pfff... heb ik n heel verhaal getikt heeft RobIII het topic net weer op tijd gesloten voor ik kon submitten :P
Heb jij nou ook nog wat te mauwen? :(

:+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gewoon voortaan heel ff wachten met sluiten totdat ik m'n reply eronder heb gezet, ok? bedankt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
Vuile moderators met hun sluitknoppen. :(

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:17:
Vuile moderators met hun sluitknoppen. :(
whoami.notes += mail.templates["AntonT"];

En nu weer ontopic a.u.b. ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik snap dat jullie veel tijd steken in het forum en jullie best doen om alles netjes te houden. Maar vinden jullie niet dat jullie een beetje te strak modereren? Ik heb echt het idee dat niets hier mag in het Devschuur gedeelte van GOT. Bijna alles is of een scriptrequest, of dit kun je googelen. Soms is een beetje inlevingsvermogen in de minder hardcore computergebruiker ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Wordt met dat inlevingsvermogen zo'n topic interessanter voor de andere 99% van de Devschuur die niks aan jouw topic heeft omdat er niks in geprogrammeerd of anderszins ontwikkeld wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
NMe schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:19:
Wordt met dat inlevingsvermogen zo'n topic interessanter voor de andere 99% van de Devschuur die niks aan jouw topic heeft omdat er niks in geprogrammeerd of anderszins ontwikkeld wordt? :)
Hier kom je gelijk tot de kern. Ik ben meestal wat aan het ontwikkelen. Voor jou zijn die dingen misschien simpel, voor mij niet. Daarom vraag ik hulp. Veelal heb ik al van alles gedaan en maak een uitgebreide post. Jullie (dus mods devschuur) lijken enkel op zoek te zijn naar hoe iemand zich niet aan de regels houdt, ipv hoe iemand verder te kunnen helpen. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand last heeft van mijn topics (behalve misschien de mark zuckerberg wannabes zonder goed idee). Jullie slaan door in jullie quest naar kwaliteit.

Bijvoorbeeld een flash werkbestand waar een foutje in zit mee posten. Ik vraag niet of iemand iets voor mij wil ontwikkelen. Ik loop tegen een error aan die ik niet kan plaatsen. Nee das verboden, waarom mogen mensen hun code van programma's wel mee posten? (die fout kwam ik overigens vaak tegen op het Internet, nergens stond een oplossing).

[ Voor 4% gewijzigd door Wizzing op 15-01-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wizzing schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:51:
Veelal heb ik al van alles gedaan en maak een uitgebreide post. Jullie (dus mods devschuur) lijken enkel op zoek te zijn naar hoe iemand zich niet aan de regels houdt, ipv hoe iemand verder te kunnen helpen. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand last heeft van mijn topics (behalve misschien de mark zuckerberg wannabes zonder goed idee). Jullie slaan door in jullie quest naar kwaliteit.
Oke, dan zullen we eens kijken naar je recente Devschuur topics.

CMS voor linksite ala startpagina.nl
"Wie heeft een kant en klaar systeem voor me?" Zoeken kan je gewoon zelf. We hebben geen zin in dit soort topics. Als we die gaan toestaan, wordt dit binnen de kortste keer een Devshed kopie waar driekwart van de topics te beantwoorden is met een link naar hotscripts.com. Daarnaast mis ik in dat topic "al van alles gedaan hebben" en "een uitgebreide post maken".

[php] zoeken naar een string in een array
Vreemd probleem. Je trekt zomaar wat content van een andere site af, gaat vervolgens op spaties de boel splitsen en komt dan tot de ontdekking dat de enorme array nog wel eens wat wil wijzigen. Behalve dat er veel betere manieren zijn om sites te scrapen, leg je in pseudo code prima uit wat je wil. Dan is het alleen een kwestie van de php manual pakken om te kijken of er misschien een van de vele array functies doet wat je wil.

En dan deze:
Bijvoorbeeld een flash werkbestand waar een foutje in zit mee posten. Ik vraag niet of iemand iets voor mij wil ontwikkelen. Ik loop tegen een error aan die ik niet kan plaatsen. Nee das verboden, waarom mogen mensen hun code van programma's wel mee posten? (die fout kwam ik overigens vaak tegen op het Internet, nergens stond een oplossing).
We willen inderdaad niet dat mensen hun code hier gaan dumpen. We zijn geen afhaal debugger. Nog afgezien van wat er mogelijk allemaal voor rotzooi in kan zitten, willen we niet honderden of soms zelfs duizenden regels code door hoeven spitten op zoek naar een eventueel probleem. Met basaal debug werk kan je problemen vaak terugleiden naar een beperkt aantal regels.

Om bijvoorbeeld een regel uit je TS daar aan te halen: "De meeste antwoorden gaan in de richting dat de code een instance aanroept die er nog niet is maar volgens mij is de instance er gewoon." Meten is weten. Dat moet een ander niet voor je hoeven doen, dat kan je zelf. Controleer of die instance bestaat, niet zomaar aannemen. Sterker nog, je foutmelding zegt al dat je een niet bestaand object aanroept, dus zal die instance er waarschijnlijk niet zijn.

In je topics mist over het algemeen gewoon informatie. Achteraf is daar makkelijk over te klagen, maar als wij het idee hebben dat je gewoon naar een snelle oplossing voor je probleem zoekt zonder daar zelf veel moeite voor te willen doen, gaat je topic op slot. We proberen het niveau hier hoog te houden, zodat er veel kennis blijft. Wanneer we het niveau laten afzwakken, gaan de mensen met kennis en ervaring vanzelf een ander onderkomen zoeken. Schiet niemand iets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
MueR schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:10:
[...]

CMS voor linksite ala startpagina.nl
"Wie heeft een kant en klaar systeem voor me?" Zoeken kan je gewoon zelf. We hebben geen zin in dit soort topics. Als we die gaan toestaan, wordt dit binnen de kortste keer een Devshed kopie waar driekwart van de topics te beantwoorden is met een link naar hotscripts.com. Daarnaast mis ik in dat topic "al van alles gedaan hebben" en "een uitgebreide post maken".
Je vergeet het feit dat zoeken naar een standaard kant en klaar CMS niets maar dan ook echt helemaal niets met programmeren te maken heeft.
Wizzing schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand last heeft van mijn topics (behalve misschien de mark zuckerberg wannabes zonder goed idee). Jullie slaan door in jullie quest naar kwaliteit.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders je topics interessant vindt. Jij slaat door in je quest naar gratis quickfixes. Overchargeren kan ik ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Bedankt voor jullie antwoord. Dat cms topic kan ik jullie wel gelijk in geven. Weet gewoon niet waar ik naar moet zoeken bij zoiets (zoek bijvoorbeeld 'startpagina csm'). De overige topics vind ik wel jammer, maar heb het maar te respecteren.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders je topics interessant vindt.
En bedankt.
edit: zag edit pas later, np.
Jij slaat door in je quest naar gratis quickfixes.
Das misschien wel waar. Ik leer liever zelf iets dan dat ik iemand anders hier voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Wizzing schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:41:
Weet gewoon niet waar ik naar moet zoeken bij zoiets (zoek bijvoorbeeld 'startpagina csm').
[flauwe humor]
Nou geen wonder dat je geen hits vond!
[/flauwe humor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wizzing schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:41:
Ik leer liever zelf iets dan dat ik iemand anders hier voor betaal.
Leer dan ook iets in plaats van om kant-en-klare oplossingen te vragen.
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind de quote uit Woy's sig fijner. >:)
Build a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb ik iets gemist, maar waarom is Janoz in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden d..." gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ja, dat is echt een topic met een enorme entertainment waarde wat mij betreft. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Je bent me net voor :X

Nieuw deeltje is imho nog niet nodig, aangezien de CC ook al op 10k+ zit :)

Gelukkig nog niet zo erg als Verdwenen topics a.k.a. mijn grootste nuchtere blunder evah! :+

[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 27-01-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
Janoz kan niet goed met zijn knopjes overweg.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En weer open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

OEPS

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
* NMe noteren doet voor de volgende functioneringsgesprekken. Note to self: zuuf's busje reserveren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Die bus met geblindeerde ramen en kussens aan de binnenzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Het is wat met die devschuur modders. Ik zou haast denken dat jullie direct in phpmyadmin werken. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
HawVer schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:08:
Het is wat met die devschuur modders. Ik zou haast denken dat jullie direct in phpmyadmin werken. :P
En waarom ook niet? Stieken zijn alle beheerpanelen gewoon wrappers om SQL queries heen, dan kun je evengoed die queries doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Matis schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:07:
Die bus met geblindeerde ramen en kussens aan de binnenzijde?
Kussens? Doe eens niet zo soft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 00:35
* P-Storm geeft een kickje in de richting van Contact van PRG.
Volgens mij hoort Whoami er niet meer bij.

Verder wil ik zeggen dat dit mooi stukje van het forum is waar gewoon goed gemod wordt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Volgens mij stond dat het updaten van die info al een jaartje of wat bij NMe op de agenda, maar is ie aan het slacken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Nietes! Ik heb het al gedaan!!!1

Benieuwd of Woy van zijn stoel valt als 'ie dit leest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaargg verkeerde topic

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:37:
Nietes! Ik heb het al gedaan!!!1

Benieuwd of Woy van zijn stoel valt als 'ie dit leest. :+
*O* Ik had het nog niet eens gezien :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
En, viel je van je stoel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik lag gelukkig stevig op de bank :P, maar het scheelde niet veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://summit.tweakers.net/
Waarom vind ik hier niets over terug in de devschuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:42:
http://summit.tweakers.net/
Waarom vind ik hier niets over terug in de devschuur?
Omdat wij niet op de hoogte gesteld zijn en het ook hoorden via een tweet van @Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blijkbaar is er helemaal nergens een link te vinden naar die site 8)7

.edit: die tweet is ook pas 2 minuten oud.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:59:
.edit: die tweet is ook pas 2 minuten oud.
Twee minuten? 5 uur. :)

Maar goed, als ik niet op de hoogte gesteld word kan ik er verder ook niet direct iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Suf, op http://twitter.com/tweakers staat "2 minutes ago". Nu nog steeds trouwens. Maar goed, ik zal twitter wel niet snappen.
Maar goed, als ik niet op de hoogte gesteld word kan ik er verder ook niet direct iets mee doen.
Het was meer dat ik JapyDooge al een entry zag posten waardoor ik het idee had dat het al een tijdje bekend was. Maar terwijl ik dus echt totaal geen idee had van waar het over ging, ondanks dat ik hier dagelijks kom 8)7. Maar dat geldt voor jullie dus ook :P

.edit: 4 dagen geleden was de eerste tweet hierover: http://twitter.com/ijansch/status/41161140750913536
Vaag dat er vanaf t.net site zelf totaal geen info over te vinden is 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:05:
Maar that's it, dus? Je hebt ook niet zoiets van, goh, misschien kan ik er zelf achteraan om eea op touw te zetten met de devschuur? Misschien heb je dat al gedaan hoor, maar bovenstaande reactie wekt iig niet die indruk ;)

.edit: hier maar verder: De t.net dev summit, en het gebrek aan communicatie erover :)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er is een balletje opgegooid bij het volluk @ HQ

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.