De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 201 Laatste
Acties:
  • 849.922 views

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter

De Devschuur Coffee Corner

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/NMe/prg/coffee.jpg

De wat?
Na eerdere initiatieven en een verzoek van Sebazzz in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" konden we in de Devschuur natuurlijk niet achterblijven met het bouwen van een hoekje waar iets informeler met elkaar gepraat kan worden. Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)

Ah, de Coffee Corner is dus een spamhoekje?
Nee. :) Totale onzin is hier net zo ongewenst als op de rest van GoT. We willen graag zien dat dit initiatief leuk van de grond komt, maar dan wel met inhoudelijke discussies die daadwerkelijk relevant zijn binnen het Devschuur-thema. ;)

Ook is dit topic niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak. :)

IRC
Slowchat is leuk maar handig is anders natuurlijk. Bovendien is een topic nou niet echt de beste plaats om te chatten. Als je wil chatten, dan is er een beter alternatief op irc.tweakers.net, namelijk #devschuur. :)

Waarom een coffee corner en geen kroeg?
No coffee, no code. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

* Boudewijn is geergerd. Ik zit aan een product te dev'en wat de ontwikkelaars van het kreng telkens weer aanpassen.
Denk je iets draaiend te hebben... veranderen ze het weer. Lekker shit.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Argh, waarom zijn simpele structs/classes in C++ ineens geen aggregates meer zodra ze een base class hebben 8)7

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#include <iostream>

struct FooBase { };
struct Foo1 : FooBase
{
    int i;
};

struct Foo2
{
    int i;
};

struct Bar
{
    Foo1 foo1;
    Foo2 foo2;
    Bar() : foo1(), foo2() { }
};

int main()
{
    Bar bar;
    std::cout << bar.foo1.i << std::endl;
    std::cout << bar.foo2.i << std::endl;
}

Wat is de output van dit programma?

(En 't heeft me dus een halve dag gekost op zoek naar een bug die veroorzaakt werd doordat een type vergelijkbaar aan Foo2 gewijzigd was in een type vergelijkbaar aan Foo1)

.edit: hmm wacht, ik heb de standaard iets verkeerd geïnterpreteerd. En VC++ bugt. Mijn originele verwachting was dus wél juist.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2009 17:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
42? :+

Leuk initiatief verder! Ben benieuwd. Imho was de NOS kroeg (zeker in het begin) best een succes :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
mithras schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:43:
Imho was de NOS kroeg (zeker in het begin) best een succes :)
Daar is over nagedacht! Waar het in een kroeg naarmate de tijd vordert steeds rustiger wordt omdat de stamgasten in coma raken van al die alcohol, worden we hier natuurlijk alsmaar wakkerder en actiever. :+

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 19:13

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Cool.. :P Onze eigen daily WTF :+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ik zit met het probleem dat ik geen kofie lust :-P Een lekkere, nerdy chocomelk kan er wel altijd in natuurlijk :-)

Een tijdje geleden begonnen met mijn eerste Django-website te bouwen, maar dat werk ligt nu even stil om mij te te kunnen leggen op het leren van mijn eerste herexamen :-(

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:41:
code:
1
2
0
0

Met de g++ compiler.

edit:
Hmm, ik had ff op F5 moeten drukken ...

[ Voor 12% gewijzigd door Alain op 20-08-2009 18:23 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als we het stereotype compleet willen maken, is er in deze coffee corner geen suiker of melk, en wordt er verplicht zware shag gerookt.
NMe schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:31:
Waarom een coffee corner en geen kroeg?
No coffee, no code. :P
Ah, the company motto :)

[ Voor 43% gewijzigd door MueR op 20-08-2009 18:18 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:18:
Als we het stereotype compleet willen maken, is er in deze coffee corner geen suiker of melk, en wordt er verplicht zware shag gerookt.
:Y)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat moet je met roerstaafjes?

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Roeren.. 8)7

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja, maar wat valt er te roeren zonder melk en suiker?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan kan je de meuk die koffie heeft wat uit de automaat komt wat naroeren. Misschien wordt het er beter van :D

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:46

Sebazzz

3dp

Boudewijn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:38:
Ja, maar wat valt er te roeren zonder melk en suiker?
Codesoup natuurlijk ;) Weet iemand hoe ik in ReSharper ervoor kan zorgen dat ik wel automatisch nieuwe accolades krijg, maar niet dat ik dubbele krijg maar eroverheen ga als ik een nieuwe accolade typ ala Eclipse (bij Eclipse heet het Smart Insert)?

Voor mensen die trouwens voor .NET een documentatietool zoeken ala Javadoc, maar dan met MSDN layout, ik heb NDoc3 gevonden, dit is de opvolger van de originele NDoc die alleen met .NET 1.x werkte.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Naaaaah. Ik heb gewoon vrij goede koffie op het werk, alhoewel tikje bitter (de temperatuur mag dus wat omlaag, dan is hij stukken beter),
Bonen worden voor mijn neus gemalen en ze maken hem dagelijks schoon.

Geen roer-unit nodig.

• Haan
  • Laatst online: 22:55

Haan

dotnetter

Ach gezelling zo'n hoekje :)

Nu bezig met overwerken om een stukje code werkend te krijgen voor een klant, onder het genot van een energy drink (even meer zin in iets koels ipv gewoon koffie ;) )

Het probleem is dat ik records in een database moet matchen op een aantal velden, waaronder een start- en einddatum. Nu is de grap dat de datum velden in een tabel op basis van UTC tijd opgeslagen staan, en ergens anders in lokale tijd, waardoor de datum soms een dag afwijkt, erg fijn :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm handig, en die offset wordt ook niet los opgeslagen?

• Haan

Haan

dotnetter

Het moet wel ergens staan, want de tijdzone is ook in te stellen door de gebruiker, maar erg praktisch is het allemaal niet.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Even een vraagje om misverstanden te voorkomen:
Deze Coffee Corner geld ook voor Webdesign, Markup & Clientside Scripting + Graphics + Software Engineering & Architecture? Aangezien het topic in Programming staat. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja, dit topic geldt ook daarvoor, maar de mods hebben het topic niet laten spiegelen (zoals met het feedback topic).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Anoniem: 60780

Even ranten:

Ik dacht deze vakantie eens wat aan literate programming te doen. En wel volgens deze methode. Ik pak mijn open office erbij, 'even' een xslt in elkaar geflanst om alles me de opmaak 'CODE' naar een source-code bestand the exporteren. Mooi, dat werkt!

Maar ja, soms wil ik ook per regel commentaar op mijn code kunnen geven, en die moet uiteraard een andere stijl hebben als de code. Én ik wil per regel kunnen aangeven hoe vaak de code op die regel wordt aangeroepen. Dat moet ook in een aparte stijl. En en en, 6 of 7 stijlen verder tot de conclusie gekomen dat op deze manier met de hand stijlen toekennen aan elk apart woordje wel een heel vervelende bezigheid is.

Dus dat kan ook automatisch. Met Open Office Basic kun je document doorlopen en elk woordje uit array x stijl 'commentaar' geven, elk woordje uit array y stijl 'keyword' of iets dergelijks. Echter, soms staat in het commentaar stukje wel eens een keyword. En die mag niet met de stijl keyword worden opgemaakt, omdat ik anders niet met xslt 'lekker makklijk' alleen stijl 'code' kan exporteren.

Na wat tobben heb ik helaas moeten constateren dat ik een volledige lexical analyzer zou moeten maken die letter voor letter controleert en dan nog uit de context van het geheel moet opmaken of iets commentaar is of iets anders. En het liefst ook nog even controleert of bepaalde zaken qua volgorde wel toegestaan is. (Bijvoorbeeld, labels mogen alleen voorkomen op een regel als daar geen andere dingen voor staan, of operator x mag maar één operand hebben.)

Ik heb voorlopig de moed maar opgegeven. Voorlopig programmeer ik nog wel in platte tekstbestanden met ad hoc commentaar. :(

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Is dit ook voor GFX-ers? O-)

*wild om zich heen slaat*

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
KOFFIE!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
De Hyves-API. 'nuff said? Nee?

(join #devschuur voor live rants :P)

http://trac.hyves-api.nl/....2.1/friends.getDistance: wat heeft dat met 'friends' te maken? daar doe je he-le-maal niets mee...

http://trac.hyves-api.nl/wiki/APIEncoding: "This does not mean that we support UTF-8 throughout Hyves. Internally we have most things encoded as Latin-1, so if you do a request that contains a character that cannot be represented in latin-1, an error with errornumber 7 is returned." :'(

http://trac.hyves-api.nl/wiki/APIMethods/1.2.1/media.addTag: "Adds a list of coma separated tags to a media."
'Coma separated': moet ik dan eerst een paar maanden wachten? En dan "A media". Righto.

http://trac.hyves-api.nl/...1.2.1/blogs.getByHangout: Briljant voorbeeld, met 0 results.

Mocht je je afvragen wat ik aan het doen ben? Een fatsoenlijke python-hyves-API maken. Wordt nog leuk, zoals je merkt :P

Koffie? Thee!

[ Voor 9% gewijzigd door ValHallASW op 20-08-2009 21:52 ]

• Haan

Haan

dotnetter

ValHallASW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:51:
offtopic:
De Hyves-API. 'nuff said? Nee?

(join #devschuur voor live rants :P)

http://trac.hyves-api.nl/....2.1/friends.getDistance: wat heeft dat met 'friends' te maken? daar doe je he-le-maal niets mee...

http://trac.hyves-api.nl/wiki/APIEncoding: "This does not mean that we support UTF-8 throughout Hyves. Internally we have most things encoded as Latin-1, so if you do a request that contains a character that cannot be represented in latin-1, an error with errornumber 7 is returned." :'(

http://trac.hyves-api.nl/wiki/APIMethods/1.2.1/media.addTag: "Adds a list of coma separated tags to a media."
'Coma separated': moet ik dan eerst een paar maanden wachten? En dan "A media". Righto.

http://trac.hyves-api.nl/...1.2.1/blogs.getByHangout: Briljant voorbeeld, met 0 results.

Mocht je je afvragen wat ik aan het doen ben? Een fatsoenlijke python-hyves-API maken. Wordt nog leuk, zoals je merkt :P

Koffie? Thee!
Haha ik weet er alles van, ben een heel eind op weg met het uitbreiden van de .Net API van versie 1.0 naar 1.2.1 :P

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04 07:15
Oeh gezellig :) Ben vandaag de non-nerd, ben eens voor de verandering gaan buiten zitten in plaats van achter mijn beeldscherm, meteen ook maar weer verbrand en ik kan er weer tegen aan :)

offtopic:
Ai laat het onweer eens wat stiller zijn.. Kan mezelf nog maar amper horen typen op het toetsenbord :+

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 23:48
Boudewijn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:33:
* Boudewijn is geergerd. Ik zit aan een product te dev'en wat de ontwikkelaars van het kreng telkens weer aanpassen.
Denk je iets draaiend te hebben... veranderen ze het weer. Lekker shit.
Dergelijke opdrachten zijn werkelijk geweldig. Al enige tijd werk ik ook aan een groter project waarin de opdrachtgever alles keer op keer veranderd en uiteindelijk toch weer terugvalt op de originele implementatie. Ondanks dat ze ervoor betalen is het gewoon enorm irritant, in de tijd dat je alles veranderd kun je ook aan iets anders werken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:05

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Liggen jullie nou NOG niet in bed!? :( HOP HOP! In je nest jullie!

Jeugd van tegenwoordig... :N

Om 't toch nog nuttig te maken; ik zal 't eens in de groep gooien om wat aliassen te maken.
Screw it; aliasses done :Y) Ze zijn immers ook zo weer weg als er weerstand is :Y)

(Verkapte tvp :P )

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 20-08-2009 22:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Peter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Dergelijke opdrachten zijn werkelijk geweldig. Al enige tijd werk ik ook aan een groter project waarin de opdrachtgever alles keer op keer veranderd en uiteindelijk toch weer terugvalt op de originele implementatie. Ondanks dat ze ervoor betalen is het gewoon enorm irritant, in de tijd dat je alles veranderd kun je ook aan iets anders werken.
Het is bij mij de validatie van mijn afstudeeronderzoek.

Alle shit is beta, en dus niet werkend.
Documentatie doet men niet aan , maar eht is wel gaaf speelgoed.

Heb dus nu maar een svn-external gemaakt met originele source waar ik dan 4 branches van maak en die mag gaan mergen met svn. +1 feestje, not.

• Alain
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:42:
Screw it; aliasses done :Y) Ze zijn immers ook zo weer weg als er weerstand is :Y)
Weerstand meldt zich.

Ik vind het vrij irritant als alle subforums in de devschuur op actief staan als in dit topic 1 reactie is geplaatst.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 16:23
Sebazzz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:07:
[...]

Voor mensen die trouwens voor .NET een documentatietool zoeken ala Javadoc, maar dan met MSDN layout, ik heb NDoc3 gevonden, dit is de opvolger van de originele NDoc die alleen met .NET 1.x werkte.
Ik gebruik Sandcastle & Sandcastle Help File Builder.

https://fgheysels.github.io/

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@Alain: Misschien kun je dat in LD melden :)
NDoc vind ik wat makkelijk te gebruiken :)

• whoami
Ik zou dat NDoc geval nog eens moeten bekijken.
Irritante aan Sandcastle HPFB is nl. dat het bouwen van die documentatie lang duurt.
(Maar zoveel last heb ik er niet van, aangezien het enkel mijn "nightly build" is, die ook docu gaat bouwen).

• .oisyn
  • Laatst online: 21:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AlainS schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:14:
[...]

code:
1
2
0
0

Met de g++ compiler.

edit:
Hmm, ik had ff op F5 moeten drukken ...
Die is correct. VC++ geeft <uninitialized int>, 0. Zodra een class zonder gedefinieerde ctor wordt gevalue-initialized, dan worden de members alleen value-initialized (dat betekent zero-initialized voor built-in types) als hij geen baseclass heeft, en anders worden ze default-initialized (dus ongeinitialiseerd voor built-in types) 8)7.
2010 doet het ook nog steeds fout.

.edit: Submitted :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 21-08-2009 00:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alain
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:23:
@Alain: Misschien kun je dat in LD melden :)
Ik denk niet dat dit aan de devvers is. Ik vind het logisch dat alle forums actief worden bij een nieuwe post in een alias. Het enige wat ik me kan bedenken (en dat zou wel voor de devvers zijn) is dat dit soort topics in Devschuur® komen te staan en niet in Programming, maar dat is al eens voorgesteld.

Ik ben momenteel bezig met de automatisering voor een zandzuiger. We hebben dit al vaker gedaan, maar toen werkte ik nog niet bij dit bedrijf. Aangezien de technieken in de loop der jaren veranderd zijn heb ik de mogelijkheid gekregen om alles opnieuw op te zetten. Het gaat voorlopig nog als een trein, al ben ik nog wat huiverig voor het glasvezel netwerk, maar dat is puur omdat ik er 0,0 ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jullie kennen wellicht Mantis wel, heel handig natuurlijk. Nu kreeg ik vandaag de bugreport met titel "mantis" en daarin stond iets als "ik wil dit en dit kunnen in mantis", vond t wel n mooie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
AlainS schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:46:
[...]

Ik denk niet dat dit aan de devvers is. Ik vind het logisch dat alle forums actief worden bij een nieuwe post in een alias.
Mwah, ik weet niet of dat wel zo logisch is eigenlijk. :P
Het enige wat ik me kan bedenken (en dat zou wel voor de devvers zijn) is dat dit soort topics in Devschuur® komen te staan en niet in Programming, maar dat is al eens voorgesteld.
In categorieën kun je niet posten, helaas. Sub-subforums zijn ook niet mogelijk.
Cartman! schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:04:
Jullie kennen wellicht Mantis wel, heel handig natuurlijk. Nu kreeg ik vandaag de bugreport met titel "mantis" en daarin stond iets als "ik wil dit en dit kunnen in mantis", vond t wel n mooie :+
Ach, het is beter dan reports met de titel "help". Die kennen we vast ook allemaal wel. :P Of erger nog: titel "help", priority op het hoogst mogelijke en uiteindelijk als request of je niet asjeblieft even de achtergrond van het een of het ander van kleur wil veranderen... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 21-08-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 22-04 17:21

Knutselsmurf

LED's make things better

Voor een van onze klanten hebben wij in het verleden ooit een Access+MSSQL-applicatie gebouwd voor het bijhouden van de operationele zaken. Alles 100% maatwerk, en daardoor sluit deze volledig aan op hun operationele werkzaamheden.

Nu hebben de managers in al hun wijsheid besloten dat er overgestapt moet worden naar eSynergy... :(
Man, man, wat een gedrocht is dat. Ik ben bezig om te pogen wat functionaliteit van de oorspronkelijke applicatie aan eSynergy toe te voegen.

Maar dan kom je bijvoorbeeld tabellen tegen met veldname als IntField1...IntField5,TextField1..TextField10, enzovoort.
Verder heeft iedere tabel een autoincrement ID-Field. Dit is het identity-field.. Maar vervolgens heeft die tabel dan ook nog een GUID-field. ook autogenerated, maar geen Identity-field. En dat field wordt dus gebruikt als key.
Dus als je een insert hebt gedaan, is het niet voldoende om een SELECT @@IDENTITY te doen, maar moet je dus eerst nog dat GUID-field opvragen voordat je naar het aangemaakte record kunt verwijzen.... :(

En zo zit de code dus he-le-maal vol met dit soort crap.

Het ergste is dus, dat er door een groep 'consultants' al bijna een jaar gewerkt wordt om onze goed werkende applicatie te vervangen. In die tijd heeft men slechts 50% van de functionaliteit kunnen overnemen, waarbij in een deel van de gevallen het gebruikersgemak sterk achteruit is gegaan.

En volgende maand wil het management, aangevuurd door die 'consultants' dus de definitieve overstap maken van onze werkende applicatie naar die half-werkende crap :( :'( :'(

Er zijn leukere klussen ......

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik probeer al een tijdje een lijstje te maken van 10 dingen die je altijd in flash vergeet, ik heb er nu zes...
  1. je stage reference want je display object is nog niet ADDED_TO_STAGE
  2. je bent vergetn timer.start() te doen
  3. je eventlistener moet aan loader.contentLoaderInfo, niet aan de loader
  4. de exit conditie komt nooit voor in je while loop
  5. de length in XML e4x moet met haakjes; length()
  6. je movieclip heeft geen instancename

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:08:
In categorieën kun je niet posten, helaas. Sub-subforums zijn ook niet mogelijk.
Nieuw forum 'Coffee Corner', met maar éen topic zonder de mogelijkheid nieuwe te maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Bezig met een embedded platform met een buggy toolkit waarvan de compiler te vaak afbreekt met een internal compiler error :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04 07:15
Ik ben nu bezig met SOAP-requests, pff wat een rot werk om het even in 1x goed te doen. Dit is al de 9e fout die ik in 20 minuten ben tegenkomen (komt namelijk van een 'andere scripter').

Blijkt nou was het teveel werk even wat comments hier en daar te gaan plaatsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ach, het is beter dan reports met de titel "help". Die kennen we vast ook allemaal wel. :P Of erger nog: titel "help", priority op het hoogst mogelijke en uiteindelijk als request of je niet asjeblieft even de achtergrond van het een of het ander van kleur wil veranderen... 8)7
Klanten...wat moet je ermee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ze betalen je brood.

Ik heb er ook een die zegt "maintainability is geen feature, dus ik wil niet at je er tijd aan besteedt".

Ook goed hoor... hij betaalt, niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:58

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Bij ons maken ze het af en toe nog bonter. Het gaat om een soort mantis-kloon, maar wat specifieker toegespitst op de eisen van het bedrijf. Daar willen ze nog wel eens dingen in een andere categorie zetten omdat daar nog één hoger prioriteitsniveau is :') Krijg je dus letterlijk "Hoort eigenlijk in categorie x maar hier kan hij hoger". Uiteindelijk gaat het dan om iets heel stoms, of om iets wat uiteindelijk bij de gebruiker zelf ligt.

Het ergste is nog wel dat mijn baas continu kijkt of er nieuwe dingen zijn en mij direct belt als dat soort dingen binnenkomen (meestal nog voor ik weet dat ik die mail heb), die is dan meteen in paniek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-03 07:00
.oisyn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:41:

Euhm undefined, die ints worden immers nooit geinitialiseerd.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:46
Hint: Bar heeft een constructor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

/me is trots op de laatst opgeleverde opdracht van zichzelf en zijn collega's

Wat namelijk de tijdelijke Converse-website is: http://www.converse.nl/

De HTML en CSS komen van mij af. Er zit aardig wat rommel tussen (zoals een hele berg li'tjes met classes als "a", "b", "h", etc. De reden daarvoor is de ondersteuning voor IE6 (welke niet optimaal is, maar dat is een ander verhaal).

[ Voor 43% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2009 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 19:13

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bedoel je die met de code van
HTML:
1
2
3
        <csscriptdict import>
            <script type="text/javascript" src="file:///C:/Users/Endewerf/AppData/Roaming/Adobe/Adobe%20GoLive/Settings8/JScripts/GlobalScripts/CSScriptLib.js"></script>
        </csscriptdict>

:P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 09:07
Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 03:16:

Wat namelijk de tijdelijke Converse-website is: http://www.converse.nl/

De HTML en CSS komen van mij af. Er zit aardig wat rommel tussen (zoals een hele berg li'tjes met classes als "a", "b", "h", etc. De reden daarvoor is de ondersteuning voor IE6 (welke niet optimaal is, maar dat is een ander verhaal).
Ik vind de site heel mooi, past perfect op 1440x900 hiero, totdat ik naar beneden scrol waar ik met een harde overloop een andere afbeelding zie en alleen nog een 3FM reclame :P. Lijkt me niet helemala de bedoeling.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

En er zit een nasty spelfout op de startpagina B)

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 21-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 15:54
Coffee?

Cup<T> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tijd voor koffie inderdaad..... en pff.. .sommige klanten.... :/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

roy-t schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:52:
[...]

Ik vind de site heel mooi, past perfect op 1440x900 hiero
Thanks!
, totdat ik naar beneden scrol waar ik met een harde overloop een andere afbeelding zie en alleen nog een 3FM reclame :P. Lijkt me niet helemala de bedoeling.
Het is ook niet de bedoeling dat je niet scrollt ;) Als het goed is kan dat ook alleen door de tekst te selecteren (of op pagina's met veel tekst de muis onderaan te houden).
Haan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:55:
En er zit een nasty spelfout op de startpagina B)
Waar dan?

/me Pakt er een kopje koffie bij

[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Compoumd

Daarnaast is het programme ipv program in dit geval, als je het hebt over een plannings-programma.

Ik vind de tekst overigens zo slecht leesbaar dat ik niet veel verder kwam dan wat spastisch rondklikken.

Hmm.. en hier: http://www.converse.nl/micro/activiteiten.php

Zat ik te kijken in een webkit-based browser, maar de tekst fade uit onderin en kan niet verder kijken. Het woordje countdown rechtsonder valt half buiten mn scherm. Daar schrijf je het overigens wel goed, maar op de eerste link die ik aanklikte staat het dan weer fout:

http://www.converse.nl/micro/compound-09.php

count down is 1 woord, zelfs in het engels.

Nou ja.. eigenlijk klopt er zoveel niet aan dat ik maar stop :P nofi Ik heb het idee dat de helft niet werkt en de andere helft niet goed, want ik kan de site niet normaal navigeren.

[ Voor 206% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:14:
Maar dan kom je bijvoorbeeld tabellen tegen met veldname als IntField1...IntField5,TextField1..TextField10, enzovoort.
Dat zijn de vrije velden, de betekenis kun je dus vrij definieeren. Wat onhandiger is, is dat ze niet in alle tabellen dezelfde naam hebben (maar daar hebben ze sowieso al een aardig handje van...).
Verder heeft iedere tabel een autoincrement ID-Field. Dit is het identity-field.. Maar vervolgens heeft die tabel dan ook nog een GUID-field. ook autogenerated, maar geen Identity-field. En dat field wordt dus gebruikt als key.
Dus als je een insert hebt gedaan, is het niet voldoende om een SELECT @@IDENTITY te doen, maar moet je dus eerst nog dat GUID-field opvragen voordat je naar het aangemaakte record kunt verwijzen.... :(
Je kunt de guid ook meegeven, en/of gebruik de business componenten in plaats van sql inserts. Dan wordt ook nog eens de business logica gebruikt....

(ja ik werk bij een certified Exact reseller, en we zijn certified sdk partner dus ik weet wel een beetje waar je het over hebt)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 03:16:
Mierenneukmodus aan.
http://validator.w3.org/c...ww.converse.nl%2Fmicro%2F
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:14:
Voor een van onze klanten hebben wij in het verleden ooit een Access+MSSQL-applicatie gebouwd voor het bijhouden van de operationele zaken. Alles 100% maatwerk, en daardoor sluit deze volledig aan op hun operationele werkzaamheden.

Nu hebben de managers in al hun wijsheid besloten dat er overgestapt moet worden naar eSynergy... :(
Man, man, wat een gedrocht is dat. Ik ben bezig om te pogen wat functionaliteit van de oorspronkelijke applicatie aan eSynergy toe te voegen.

En zo zit de code dus he-le-maal vol met dit soort crap.

Het ergste is dus, dat er door een groep 'consultants' al bijna een jaar gewerkt wordt om onze goed werkende applicatie te vervangen. In die tijd heeft men slechts 50% van de functionaliteit kunnen overnemen, waarbij in een deel van de gevallen het gebruikersgemak sterk achteruit is gegaan.

En volgende maand wil het management, aangevuurd door die 'consultants' dus de definitieve overstap maken van onze werkende applicatie naar die half-werkende crap :( :'( :'(

Er zijn leukere klussen ......
Je weet dat Synergy een sdk heeft waarmee je heel veel van dit werk kunt doen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Hey leuk, zo'n slowchat onzin post topic in PRG :P

iig zal ik me hier wel weer vermaken :)

[rant-modus]
Waarom geeft mijn collega alleen maar id's mee aan methods i.p.v. hele objecten ;(
Java:
1
Foo foo = fooConntroller.getFoo(bar.getFooId());

Tijd voor een opvoedcursus (java certified developer ofzo)
[/rant-modus]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ah daar.
Daarnaast is het programme ipv program in dit geval, als je het hebt over een plannings-programma.

Ik vind de tekst overigens zo slecht leesbaar dat ik niet veel verder kwam dan wat spastisch rondklikken.

Hmm.. en hier: http://www.converse.nl/micro/activiteiten.php

Zat ik te kijken in een webkit-based browser, maar de tekst fade uit onderin en kan niet verder kijken. Het woordje countdown rechtsonder valt half buiten mn scherm. Daar schrijf je het overigens wel goed, maar op de eerste link die ik aanklikte staat het dan weer fout:

http://www.converse.nl/micro/compound-09.php

count down is 1 woord, zelfs in het engels.
Waar zie jij dat dan als twee woorden staan?
Nou ja.. eigenlijk klopt er zoveel niet aan dat ik maar stop :P nofi Ik heb het idee dat de helft niet werkt en de andere helft niet goed, want ik kan de site niet normaal navigeren.
Qua gebruiksvriendelijkheid is het niet op en top nee, maar dat komt ook door de belachelijke eisen die we opgelegd kregen.

@MueR: valt me nog best mee 30 foutjes, de meeste komen ook nog eens door de validator zelf. Zal de eerste paar in ieder geval oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 19:19
Is het erg als ik als dev'er geen koffie lust :P ? Gelukkig kan ik op mijn stage plek wel chocolademelk drinken tot dat ik er bij neer val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik drink ook geen koffie, ik doe alles op natuurlijke krachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

"natuurlijke krachten"
Aka Red Bull of <insert andere willekeurige iets met iets van taurine>? :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Mammon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:10:
Is het erg als ik als dev'er geen koffie lust :P ? Gelukkig kan ik op mijn stage plek wel chocolademelk drinken tot dat ik er bij neer val.
Ja, dat betekend dat je niet kan programmeren :P
a programmer is a machine for turning coffee into code
Het origineel is eigenlijk van een wiskundige wiens naam ik even niet op kan komen

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 21-08-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:09:

Waar zie jij dat dan als twee woorden staan?
Ehm. hint, kijk eens naar de eerste 3 woorden in de tekst :P

The count down is begonnen.

Je begint de zin engels en eindigt nederlands overigens.. sowieso beetje weird :P Geen professionele tekstschrijver aan te pas gekomen?

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

* Haan begint aan derde bakje koffie voor vandaag, valt nog mee :P
Alleen jammer dat ik thuis zit met alleen een Senseo apparaat, op kantoor hebben we onlangs afgedwongen dat er een Nespresso machine moest komen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
Creepy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:19:
"natuurlijke krachten"
Als ontbijt natuurlijk.
Standeman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:20:
Kut, nou ja dan maar een andere studie gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Standeman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:20:
[...]

Het origineel is eigenlijk van een wiskundige wiens naam ik even niet op kan komen
The late mathematician Paul Erdös described a mathematician as "a machine for turning coffee into theorems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 21:06
ow man ik heb echt koffie nodig.

zit nu al 5 minuten met booleaanse algebra te klooien en het werkt nog steeds niet zoals het moet :X.

* D-Raven heeft het iets te laat gemaakt gisteren avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 22-04 15:54
a programmer is a machine for turning coffee into code
Mijn versie:
a software engineer is a machine for turning tea into software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ohja, Paul Erdös was het. Thanx :)

@Mammon, misschien is de zorg sector wel iets voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bosmonster schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Ehm. hint, kijk eens naar de eerste 3 woorden in de tekst :P

The count down is begonnen.

Je begint de zin engels en eindigt nederlands overigens.. sowieso beetje weird :P Geen professionele tekstschrijver aan te pas gekomen?
Alle teksten komen in principe van Converse zelf. Houd ik me ook niet mee bezig. Dat is voor de project manager en controleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:09:
@MueR: valt me nog best mee 30 foutjes, de meeste komen ook nog eens door de validator zelf. Zal de eerste paar in ieder geval oplossen.
Nee hoor :P Je gebruikt attributen die er niet zijn. Iets met caps enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Creepy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:19:
"natuurlijke krachten"
soms O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MueR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

Nee hoor :P Je gebruikt attributen die er niet zijn. Iets met caps enzo ;)
Ja die caps heb ik er uit gehaald, maar hij de w3-validator vindt dat onresize="" niet bestaat. Terwijl w3schools vindt van wel.

De fouten die de html nu geeft komen door wat javascript.

HTML:
1
2
<script type="text/javascript"> document.write ('<ul id="menu" style="font-size:'+(viewportheight / iRatio)+'em;">');</script>
            <noscript><ul id="menu"></noscript>

Hij zegt namelijk dat ik twee keer het id menu declareer. En dat het ul-element niet goed wordt afgesloten (omdat het omvattende element eerder afgesloten wordt (noscript)).

Mja zal toch een fallback moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 09:07
Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:33:
[...]
Thanks!
[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je niet scrollt ;) Als het goed is kan dat ook alleen door de tekst te selecteren (of op pagina's met veel tekst de muis onderaan te houden).

[...]

Waar dan?

/me Pakt er een kopje koffie bij
Hmm, ik kan gewoon scrollen, zonder wat te selecteren of wat dan ook, is het trouwens niet nep voor de adverteerder om wel geladen te worden maar noway dat iemand er ooit op gaat klikken? (Opera hier trouwens).

Sorry als dit gezeur wordt trouwens :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Good Fella schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:59:
[...]

Ja die caps heb ik er uit gehaald, maar hij de w3-validator vindt dat onresize="" niet bestaat. Terwijl w3schools vindt van wel.

De fouten die de html nu geeft komen door wat javascript.

HTML:
1
2
<script type="text/javascript"> document.write ('<ul id="menu" style="font-size:'+(viewportheight / iRatio)+'em;">');</script>
            <noscript><ul id="menu"></noscript>

Hij zegt namelijk dat ik twee keer het id menu declareer. En dat het ul-element niet goed wordt afgesloten (omdat het omvattende element eerder afgesloten wordt (noscript)).

Mja zal toch een fallback moeten hebben.
Betere oplossing zou denk ik zijn om het via unobtrusive javascript op te lossen. M.a.w. de events en js achteraf toevoegen op domready ipv inline via document.write's, noscript-tags en inline event-attributen. Dan werkt de site ook zonder JS, wat nu niet het geval is.

En het scrollen.. ok daar moet je dan maar even achterkomen dat daar blijkbaar een onzichtbare hit-area voor is :+ De knoppen eronder werken bij mij in webkit overigens nog steeds niet.

Het lijkt een beetje op een site die eigenlijk in Flash gebouwd had moeten worden, maar dat dat niet mocht en nu maar hetzelfde design in HTML is uitgevoerd. Met als gevolg dat je ipv winnen in compatibiliteit, er juist op ingeleverd hebt.

edit: maar goed.. ik zal nu ophouden over die site :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoeveel regels code kan je produceren met 1 plastic koffie beker?

plastic beker van 180 cc
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/2091/beker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bosmonster schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Betere oplossing zou denk ik zijn om het via unobtrusive javascript op te lossen. M.a.w. de events en js achteraf toevoegen op domready ipv inline via document.write's, noscript-tags en inline event-attributen. Dan werkt de site ook zonder JS, wat nu niet het geval is.
Dat is wel een goeie tip voor de volgende keer. Ik werk bijna nooit met JS, dus dit was voor mij ook nogal nieuw.
En het scrollen.. ok daar moet je dan maar even achterkomen dat daar blijkbaar een onzichtbare hit-area voor is :+
Ja dat wouden ze zo.
De knoppen eronder werken bij mij in webkit overigens nog steeds niet.
Zal er eens naar kijken.
Het lijkt een beetje op een site die eigenlijk in Flash gebouwd had moeten worden, maar dat dat niet mocht en nu maar hetzelfde design in HTML is uitgevoerd. Met als gevolg dat je ipv winnen in compatibiliteit, er juist op ingeleverd hebt.
Het zit eigenlijk zo: een designbureau heeft het ontworpen en wou de opbouw (flash idd) uitbesteden, maar ze konden niemand vinden die het in flash kon/tijd had. Wij wouden het heel graag maken, maar dan zou het wel allemaal html/css/js/php worden. We zeiden er wel bij dat er wat functionaliteiten weg zouden vallen omdat die lastig haalbaar waren of gewoon onmogelijk. Eerst vonden ze dat goed, maar er kwam elke dag weer wat bij wat toch moest. Erg vervelend en niet bepaald bevordelijk voor de website. Ach hij is maar voor tijdens Lowlands :)
edit: maar goed.. ik zal nu ophouden over die site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-04 17:24

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Standeman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:08:
[rant-modus]
Waarom geeft mijn collega alleen maar id's mee aan methods i.p.v. hele objecten ;(
Java:
1
Foo foo = fooConntroller.getFoo(bar.getFooId());

Tijd voor een opvoedcursus (java certified developer ofzo)
[/rant-modus]
Misschien houd hij rekening dat dan het object niet op de stack hoeft worden gepushed bij het aanroepen van de getFoo(). Nu hoeft alleen een int op de stack gepushed to worden. Scheelt dus stackspace.

Of wordt bij Java een pointer naar het object op de stack gepushed?? dan heb ik namelijk niets gezegd }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf

Knutselsmurf

LED's make things better

Crazy D schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Dat zijn de vrije velden, de betekenis kun je dus vrij definieeren. Wat onhandiger is, is dat ze niet in alle tabellen dezelfde naam hebben (maar daar hebben ze sowieso al een aardig handje van...).

[...]

Je kunt de guid ook meegeven, en/of gebruik de business componenten in plaats van sql inserts. Dan wordt ook nog eens de business logica gebruikt....

(ja ik werk bij een certified Exact reseller, en we zijn certified sdk partner dus ik weet wel een beetje waar je het over hebt)
Ik weet dat dat de vrije velden zijn. Maar databasetechnisch is het geen juiste oplossing om het zo te doen. Wat voor gekke oplossingen ik al langs heb zien komen omdat 'de vrije velden op zijn'.
De naamgeving van de tabellen en de velden is inderdaad ook rampzalig. Er zit geen enkele logica in. Ik heb in ieder geval Nederlandse en Engelse namen langs zien komen.Soms wel, soms niet een cryptische prefix. Soms een volledige naam, soms een afkorting. Een tabel die A heet, maar B bevat. Enzovoort....

Maar het meeste last heb ik van de 'consultants', die het technisch inzicht van een nijlpaard hebben, maar intussen wel alles beloven. Waarna ik vervolgens mag proberen om die beloftes waar te maken :(
En als ik meld dat een door hun aangedragen 'oplossing' niet werkt, of niet praktisch is, dan ben ik natuurlijk de gebeten hond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf

Knutselsmurf

LED's make things better

P_de_B schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:07:
[...]

Je weet dat Synergy een sdk heeft waarmee je heel veel van dit werk kunt doen?
Dat weet ik. Maar de klant vind die SDK te duur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57

CoolGamer

What is it? Dragons?

_Erikje_ schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:22:
Of wordt bij Java een pointer naar het object op de stack gepushed?? dan heb ik namelijk niets gezegd }:O
Bij Java wordt geen enkel object op de stack geplaatst, objecten komen altijd in de heap. Dus ja, er wordt altijd een pointer naar de stack gepushed.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Misschien houd hij rekening dat dan het object niet op de stack hoeft worden gepushed bij het aanroepen van de getFoo(). Nu hoeft alleen een int op de stack gepushed to worden. Scheelt dus stackspace.

Had idd maar niks gezegd :+, bij java is alles ( objecten iig ) by reference, dus er word geen object op de stack gezet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:27:
Ik weet dat dat de vrije velden zijn. Maar databasetechnisch is het geen juiste oplossing om het zo te doen. Wat voor gekke oplossingen ik al langs heb zien komen omdat 'de vrije velden op zijn'.
De naamgeving van de tabellen en de velden is inderdaad ook rampzalig. Er zit geen enkele logica in. Ik heb in ieder geval Nederlandse en Engelse namen langs zien komen.Soms wel, soms niet een cryptische prefix. Soms een volledige naam, soms een afkorting. Een tabel die A heet, maar B bevat. Enzovoort....
Nadeeltje van een deel conversie uit het oldskool dos tijdperk, en het overnemen van andere bedrijven en het samenvoegen...
Maar het meeste last heb ik van de 'consultants', die het technisch inzicht van een nijlpaard hebben, maar intussen wel alles beloven. Waarna ik vervolgens mag proberen om die beloftes waar te maken :(
En als ik meld dat een door hun aangedragen 'oplossing' niet werkt, of niet praktisch is, dan ben ik natuurlijk de gebeten hond....
Dat gebeurt overal ;)
Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:29:
Dat weet ik. Maar de klant vind die SDK te duur......
2500 euro te duur? Hoeveel dagen extra ben jij nu bezig? ;)

Overigens ik weet niet of je in asp ontwikkeld, maar zo ja, de repository is vrij eenvoudig en neemt een hoop gezeik uit handen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

By reference dus.

Het meest irritante is nog dat bijv. dat wanneer besloten wordt dat niet alleen foo.id de primary key is, maar ook foo.whatever, je alle methodes kan gaan aanpassen i.p.v. alleen het object :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:27:Maar het meeste last heb ik van de 'consultants', die het technisch inzicht van een nijlpaard hebben, maar intussen wel alles beloven. Waarna ik vervolgens mag proberen om die beloftes waar te maken :(
Misschien wordt het tijd om een andere baan te zoeken? Je zou nog als consultant aan de slag kunnen gaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
Woy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:31:
Had idd maar niks gezegd :+, bij java is alles ( objecten iig ) by reference, dus er word geen object op de stack gezet.
Volgens mij is alles juist by value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Volgens mij ben je fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf

Knutselsmurf

LED's make things better

Crazy D schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

Nadeeltje van een deel conversie uit het oldskool dos tijdperk, en het overnemen van andere bedrijven en het samenvoegen...

[...]

Dat gebeurt overal ;)

[...]

2500 euro te duur? Hoeveel dagen extra ben jij nu bezig? ;)

Overigens ik weet niet of je in asp ontwikkeld, maar zo ja, de repository is vrij eenvoudig en neemt een hoop gezeik uit handen.
Helemaal niet overstappen was nog veel goedkoper geweest :)

Ik heb wat losse ASP-scripts gemaakt. Deze moeten bijvoorbeeld informatie uit de Synergy-database combineren met een postcode-afstanden-tabel.

Verder heb ik bijvoorbeeld een .Net applicatie gebouwd om op de achtergrond Word-documenten aan te maken en de vullen met gegevens uit de database. Deze word-documenten worden vervolgens weer aan Synergy gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Erdös is een legende. Met heel veel heerlijk wereldvreemde quotes en anekdotes. Ik kan van harte dit boek over z'n leven aanraden:
http://www.amazon.com/Man...oks&qid=1250847738&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die bron maakt het ook nodeloos ingewikkeld :P Vandaar dat ie fout zit. Daarom: Eerst C++ leren, dan snap je pass-by-value and pass-by-reference veel beter :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 21-08-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben maar als ik zo ff zoek dan vind ik alleen maar pass by value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:48:
Helemaal niet overstappen was nog veel goedkoper geweest :)
:D
Ik heb wat losse ASP-scripts gemaakt. Deze moeten bijvoorbeeld informatie uit de Synergy-database combineren met een postcode-afstanden-tabel.
Enkel lezen? Daar heb je geen repository voor nodig. Hooguit kun je de conn.Query gebruiken om gebruik te maken van de connectie van Exact (hoewel dat ding ook wel weer zijn nadelen heeft...).
Verder heb ik bijvoorbeeld een .Net applicatie gebouwd om op de achtergrond Word-documenten aan te maken en de vullen met gegevens uit de database. Deze word-documenten worden vervolgens weer aan Synergy gevoerd.
Daarbij had de SDK je wel een hoop gezeik kunnen schelen... maar tegen de (on)logica van de database structuur helpt alleen maar verstand-op-0-en-gaan :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 16-04 15:15
Zucht... mijn rare crashes en output waren terug te leiden tot mijn "Quick'n'dirty" logging mechanism welke niet correct om kon gaan met multithreading... En mijn pogingen om het met output op te lossen hielpen dus niet echt :+
Lang leve voor goede debuggers!

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mammon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:
Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben maar als ik zo ff zoek dan vind ik alleen maar pass by value.
Eerste link staat toch duidelijk dat bij objecten er gewoon pass-by-reference gedaan wordt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

De reference wordt by-value door gegeven. :) Zodat je niet de pointer naar een ander geheugen adres kan toewijzen.

Simple types (int etc), worden die wel by-value door gegeven trouwens (a la .NET) ?

[ Voor 17% gewijzigd door TheNameless op 21-08-2009 12:05 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Knutselsmurf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Hou op, schei uit. :'(

Mijn baas vraagt gemiddeld drie keer op een dag of we 'die-en-die' website niet kunnen integreren met onze eigen website. Ja wtf wil je nou met je integreren? Rippen? In een frame knallen? Lekker content/traffic jatten van iemand anders?
Echt, alsof een linkje maken naar een andere website niet genoeg zou zijn. Nee, het moet geintegreerd worden, want de klant moet zogenaamd alles via onze website kunnen doen. :X

* zwippie kan nog wel even door gaan... maar neemt nog maar een bakkie

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alle references gaan idd Pass-By-Value :+, dat is ook waar het over gaat. C# heeft hetzelfde systeem, maar In C# kan je "echt" by reference doorgeven als volgt
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
//Reference word by value door gegeven
public void Foo( Bar bar )
{
   bar = new Bar(2);
}
//Reference word bij reference door gegeven
public void Foo2( ref Bar bar )
{
    bar = new Bar(3);
}

Bar myBar = new Bar(1);
Foo(myBar);
//myBar is hier nog steeds Bar(1)
Foo2( ref myBar );
//myBar is hier Bar(3)

objecten zijn altijd reference types en zullen altijd als reference doorgegeven worden. Alleen de built-in value-types worden in Java echt by-value door gegeven ( Of kan je tegenwoordig in java ook al custom value-types defineren? )

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 21-08-2009 12:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 2 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak