De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 267 Laatste
Acties:
  • 994.187 views

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Mede-auteur:
  • NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

De Devschuur Coffee Corner

Coffee Corner

Dat is deze mok

De wat?
Na eerdere initiatieven en een verzoek van Sebazzz in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" konden we in de Devschuur natuurlijk niet achterblijven met het bouwen van een hoekje waar iets informeler met elkaar gepraat kan worden. Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)

Ah, de Coffee Corner is dus een spamhoekje?
Nee. :) Totale onzin is hier net zo ongewenst als op de rest van GoT. We willen graag zien dat dit initiatief leuk van de grond komt, maar dan wel met inhoudelijke discussies die daadwerkelijk relevant zijn binnen het Devschuur-thema. ;)

Ook is dit topic niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak. :)

IRC
Slowchat is leuk maar handig is anders natuurlijk. Bovendien is een topic nou niet echt de beste plaats om te chatten. Als je wil chatten, dan is er een beter alternatief op irc.tweakers.net, namelijk #devschuur. :)

Waarom een coffee corner en geen kroeg?
No coffee, no code. :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Anoniem: 379651

First... !... ?

*hides*

Anoniem: 303530

Ik hield me nog in...

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:39:
Waarom een coffee corner en geen kroeg?
No coffee, no code. :P
Pfft, tijdens mijn studie werkte ik toch beter op bier dan op koffie. Even op het laatste moment je opdracht afronden? Pilsje erin en gaan met die banaan :9

Aan het einde van de avond (of krat bier :+ ) deed de code exact wat het moest doen :D De volgende dag was het echter de kunst te ontcijferen waarom je iets op een bepaalde manier had gedaan, maar dat was van latere zorg :D

Beetje de kwaliteit die offshoring nu vaak weet op te leveren :X Het werkt, maar vraag niet hoe.

Overigens ging de kwaliteit van de variabelen er niet echt op vooruit. Hoe later het werd hoe vreemder de namen
C#:
1
int klaas = piet * henk;

[ Voor 10% gewijzigd door .Gertjan. op 28-09-2011 12:44 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Ik heb mij nooit in weten te houden, het is een van mijn beste én slechtste kwaliteiten. ;)

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 21:37
Joepie, COBOL programmeren. *O* -O-

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 21:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

posthistory-post

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 20:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

met .oisyn

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 11:56
Koffie is goor :r

Cola *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2011 12:55 ]

De Devschuur Cola Corner... ? Nee, klinkt toch nét niet. ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 379651 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:57:
[...]

De Devschuur Cola Corner... ? Nee, klinkt toch nét niet. ;)
Cola? Dat is toch alleen goed om roest mee op te lossen?
Moet sowieso maar weinig hebben van frisdranken. Doe mij maar een glaasje gemeentepils of een spa-tje rood :9

De Devschuur Fristi Hoek dan maar doen?
Of als ik mijn dag niet heb De Devschuur Frusti Hoek
Oh, een modje met een TVP :X Daar is de bookmark functie toch voor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door .Gertjan. op 28-09-2011 13:00 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:00:
Cola? Dat is toch alleen goed om roest mee op te lossen?
... en tanden.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, cola... Ik geloof dat ik daar sinds 3 uur al anderhalve liter van op heb :X
Iets met deadline, lang doorwerken, paar uurtjes tussendoor slapen, en de cola houdt me verrassend genoeg voor de rest wel vrij helder.
Maar toch zo maar eens koffie zetten :)

• alex3305
  • Laatst online: 20-04 10:23
+1.

Btw, om deze post nog wát inhoud te geven, ik kwam er afgelopen week achter dat wanneer je in Chrome de debugger gebruikt. De debugger de code dan weer netjes opmaakt, ook al is de code minified :). Vond het wel handig, omdat ik een bugje moest fixen op een minified site :P.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

De Devschuur Thee Corner - NEE

gewoon koffie, men zegt niets voor niets dat je koffie omzet in code

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

windwarrior schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:09:
De Devschuur Thee Corner - NEE

gewoon koffie, men zegt niets voor niets dat je koffie omzet in code
Nope, je zet het om in zeik (en volgens mijn vrouw in behoorlijk meurende zeik). Hoewel sommige mensen het ook lukt om het om te zetten in gezeik :+

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Iteratie 2? Gaan we nu net als de t.net devvers scrummen? :P

Kun je die mok uit de TS trouwens ergens bestellen?

Hier wel een lekker dagje, eerst dacht ik de hele morgen te kunnen gaan werken aan een raar probleem wat alleen in de productieomgeving van onze betalingsprovider optrad. Vorige week al een paar keer naar gekeken, maar geen tijd gehad om het fatsoenlijk op te pakken. Kijk ik vanmorgen, foutje in de naam van de configuratievariabele :P

En daarna heb ik me zitten verbazen over deze bug in PHP. Blijkbaar hebben de PHP-devs het zo gemaakt dat als "display_errors" uit staat, hij een error opgooit en dus keihard faalt. Maar als "display_errors" aan staat, dan negeert hij de multibyte en toont hij het gewoon. Zonder foutmeldingen. En dat is "as designed" en ze gaan het niet aanpassen, omdat er nu volgens hun veel mensen "display_errors" aan hebben staan op productieservers, en ze die omgevingen niet willen slopen 8)7.
Gelukkig was het in mijn geval te wijten aan een bug van mijn kant, dus kon ik er gemakkelijk omheen werken :+

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:) verleidelijk om er eentje te bestellen. Staan sowieso wel leuke dingen op :P Alleen jammer dat de shippingcosts hoger zijn dan de prijs van de mok (23 dollar verzendkosten voor een mok van 11 dollar) :S

Een leuke voor het vrouwtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/frontsquare/d415_hello_schroddy.jpg
Alleen jammer dat ze daar dan waarschijnlijk niet de humor van in ziet... :-(

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hmm, kom toch geregeld op thinkgeek, maar heb 'm blijkbaar gemist. Thanks :-)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Lurk post.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow zit lekker te hacken in Berlijn tijdens Knight-Mozilla's #hacktoberfest... *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:44

Hoogie2004

Whohooooo

RayNbow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:33:
* RayNbow zit lekker te hacken in Berlijn tijdens Knight-Mozilla's #hacktoberfest... *O*
Doe mij dan maar het Oktoberfest met een lekker pintje :)

Damn, nu heb ik zin in bier :(

My iRacing profile | Strava

Wat let je?... ;)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:44

Hoogie2004

Whohooooo

Nog @ work, en daarna naar huis rijden.
Overigens krijg je van InfoPath sowieso wel de neiging aan de drank te gaan :+ (aantal bugjes aan het oplossen uit vorige release, en tevens wat nieuwe dingen aan het implementeren)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2011 13:41 ]

My iRacing profile | Strava

Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:40:
[...]

Nog @ work, en daarna naar huis rijden.
Bier overgieten in een grote koffiemok en vervoer regelen. :P

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:10:
[...]

Nope, je zet het om in zeik (en volgens mijn vrouw in behoorlijk meurende zeik). Hoewel sommige mensen het ook lukt om het om te zetten in gezeik :+
tja, als ik ga coden dan drink ik meestal eerst een kop koffie

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 10:14
Can I haz history trackback?

• Styxxy
Dit jaar is het laatste jaar (normaal gezien) dat ze dit vak geven. Ach ja, ...

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik dacht wat word er weinig gepost maar we zijn in een andere topic verder gegaan.

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:01:
Ik dacht wat word er weinig gepost maar we zijn in een andere topic verder gegaan.
:D

Ik ben vandaag goed bezig met "foute" namen in de code :+ Ik ben bezig met een proof of concept om een telefooncentrale aan te sturen. Daar heb ik inmiddels al een CallService (ik zie al een paar dames in pikante lingerie voor me :9) en een IPhone voor gemaakt :+

Bij IPhone ben ik geneigd deze om te bouwen naar ITelepone :9

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Mag er ook nog Spa worden gedronken?
Lust geen koffie namelijk :/

Lekker op de bank

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grrr, waarom is WCF toch zo complex om "eventjes" mee te beginnen. :( Ik moet een stateful service maken, maar heb het idee dat ik maar wat aan het rondkloten ben. ;( * .Gertjan. voelt zich n00b ;(

En het leuke is dat ik straks iets van events moet gaan triggeren vanuit de WCF en ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen :'( Het plaatje zit perfect in mijn hoofd, nu de code nog :)

edit:
Sjonge, lekker wakker... Vroeg me af waarom mijn service sloot, bleek ik te "wachten" buiten de using :F

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
using(ServiceHost)
{
    //Setup service host

//Open service host
}
while(true)
{
    //In de gaten houden hoe het met de service gaat (hier zie je vaak een Console.ReadLine()
}

Was even vergeten dat bij de } behorende bij de using de connectie dus afgesloten werd en dus de closing werd aangeroepen. Geen wonder dat de poort niet open staat om mee te communiceren :F

Blijf er bij dat het lastig is, maar als je niet echt lekker oplet is het nog lastiger :+

[ Voor 59% gewijzigd door .Gertjan. op 28-09-2011 15:15 ]

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

ZaZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
Paf op met wat je zegt, anders wordt je voor niet-IT'er uitgemaakt ;) Ook voor mij geen koffie }:O

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om een service vanuit VS te kunnen hosten moet je VS als Admin uitvoeren, wellicht is dat het? En heb je wel een mex-endpoint?

Mijn problemen met BizTalk lijken, met een slag om de arm, ook verleden tijd. M'n geheugen is gaar (memtest heeft na krap drie uur nog niks gevonden, nog maar even 24 uur laten draaien), of de hypervisor is brak. Dezelfde VHD op een andere machine werkt perfect... Scratch that, weer corrupt.

Anderhalve week inclusief weekend vergooid, erg fijn, en het eind is dus nog niet in zicht...

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 28-09-2011 15:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Jegorex
  • Laatst online: 11-05-2023
ZaZ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
Hier wordt ook geen koffie gedronken.

.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:59:
Sjonge, lekker wakker... Vroeg me af waarom mijn service sloot, bleek ik te "wachten" buiten de using :F
Ik zeg het nogmaals... jij bent echt toe aan vakantie. ;)

• ytterx
  • Laatst online: 22-04 21:55
OpenGL + win32 + Custom Border (WM_NCPAINT & WM_NCCALCSIZE) + Aero == Nachtmerie..

Opengl control zit bij het begin op de locatie van de oude window border. Tenzij je met muis erover heen gaat..

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Dit ziet er ook uit als een gezellig topic. Maar weer ff een bakje koffie halen dan :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• P-Storm
  • Laatst online: 22-04 19:02
Ergens op de vorige topic kwam ik niet op de code met WPF, nu loop ik weer ergens anders tegen aan. Ik denk haast dat ik een andere boek ga nemen, want alle vragen opzoeken op internet is ook niet echt de bedoeling lijkt me :/

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:19:
Om een service vanuit VS te kunnen hosten moet je VS als Admin uitvoeren, wellicht is dat het? En heb je wel een mex-endpoint?
Mmmm, ik zal eens naar mex kijken (wederom een term die ik veel zie, maar weer niets van weet). Heb echt het gevoel weer vanaf niets te moeten beginnen. :$ Sta je dan mooi met je .NET 3.5 MCTS in je broekzak ;(

@CodeCaster -> u bent een held _/-\o_
Ik heb nu een voorbeeld gevonden waar ze inderdaad zo'n Mex ding setten om de meta data op te harken (tenminste dat begrijp ik uit de code). Ik dacht ik knoop een simpel AddServiceEndpoint statement aan mijn servicehost en klaar, maar helaas is het toch wat complexer dan ik dacht... De meldingen die ik kreeg dat ik geen http adres mocht reserveren zijn inderdaad opgelost door admin te draaien...

Pfff, als we het internet niet hadden :X

[ Voor 34% gewijzigd door .Gertjan. op 28-09-2011 15:47 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:43

alienfruit

the alien you never expected

Iemand hier ervaring met buildr?

• Rutix
.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:24:
[...]

Mmmm, ik zal eens naar mex kijken (wederom een term die ik veel zie, maar weer niets van weet). Heb echt het gevoel weer vanaf niets te moeten beginnen. :$ Sta je dan mooi met je .NET 3.5 MCTS in je broekzak ;(

@CodeCaster -> u bent een held _/-\o_
Ik heb nu een voorbeeld gevonden waar ze inderdaad zo'n Mex ding setten om de meta data op te harken (tenminste dat begrijp ik uit de code). Ik dacht ik knoop een simpel AddServiceEndpoint statement aan mijn servicehost en klaar, maar helaas is het toch wat complexer dan ik dacht... De meldingen die ik kreeg dat ik geen http adres mocht reserveren zijn inderdaad opgelost door admin te draaien...

Pfff, als we het internet niet hadden :X
Op internet is ook veel crap te vinden hoor :P

Nothing to see here!

• Alex)
  • Laatst online: 07-03 23:58
(jarig!)
Heuj, een nieuw deel!

* Alex) zit zich lekker te vermaken met een crappy app uit 2008, het "een beetje aanpassen" werd "85% opnieuw schrijven". :')

We are shaping the future

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:05:
[...]

Op internet is ook veel crap te vinden hoor :P
Klopt. Of verouderde zooi. Soms kom ik inderdaad ook code voorbeelden tegen waarbij ik denk: "als dat een collega was geweest had ik hem een schop gegeven" :X Meestal pak ik dan de stukjes die ik moet weten (zoals welke calls moeten er gebeuren) en laat de rest voor wat het is.

Ook lees je tegenwoordig 10x hetzelfde omdat veel sites gewoon content van elkaar overnemen. Daarnaast duikt ook expertsexchange nog geregeld op in de results. Man, wat een !#$&! site is dat zeg :S Beetje net doen alsof je moet inschrijven voor het antwoord :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moet je ook, maar ze willen natuurlijk wel in Google's search results staan, en dat betekent ook dat ze content moeten laten zien die de gebruiker ook ziet want anders krijgen ze punten aftrek.

Ga maar eens direct naar die pagina, dan zie je de antwoorden niet. Die antwoorden zie je alleen als google.com je referer was :)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 17:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:36:
Moet je ook, maar ze willen natuurlijk wel in Google's search results staan, en dat betekent ook dat ze content moeten laten zien die de gebruiker ook ziet want anders krijgen ze punten aftrek.

Ga maar eens direct naar die pagina, dan zie je de antwoorden niet. Die antwoorden zie je alleen als google.com je referer was :)
Mmmm, nasty. Ik wist wel dat ze vroeger trucjes deden zoals de content verbergen, maar dit is natuurlijk ook wel erg nasty. Ik snap ook niet echt meer waarom ze nog bestaan :X Je moet eerst kilometers scrollen voor de antwoorden, daarbij staan er heel veel waar of geen antwoord op is of waar de poster zelf zegt "laat maar, ik heb het al opgelost" (ZONDER de oplossing te noemen :( ). Als ik expertsexchange tegenkom ga ik eigenlijk direct weer weg. :)

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 19:05
Jah of als je een android widget gaat maken. Alle handleidingen zijn gemaakt voor android 1.5....met de design guidelines voor een android 1.5 app. en dat ziet er erg lelijk uit

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar ik vooral een hekel aan heb zijn blogposts en informatiepagina's waar geen datum bij staat.

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:30
Nondeknetters. Tijdens het lezen van wie er koffie drinkt of niet, is mijn koffie koud geworden. Op naar het volgende bakkie! :D

Over Google's resultaten, datum maakt mij niet veel uit, het is zo getest of het werkt. Waar ik echter wel een hekel aan heb (net zoals GertJan) : de oplossing hebben gevonden maar niet openbaar maken...

• Rhapsody
  • Laatst online: 22-04 21:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:25:
Heuj, een nieuw deel!

* Alex) zit zich lekker te vermaken met een crappy app uit 2008, het "een beetje aanpassen" werd "85% opnieuw schrijven". :')
Het kan erger hoor!

* Rhapsody mompelt iets over VB6 meuk...

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

• Alex)
(jarig!)
Rhapsody schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:34:
[...]
Het kan erger hoor!

* Rhapsody mompelt iets over VB6 meuk...
Mijn bedrijf biedt VB6-renewal aan, om apps te moderniseren naar .net enzo. Ik hoop dat ik nooit op zo'n project kom, ik krijg al jeuk als ik VB zie.

• Rhapsody
  • Laatst online: 22-04 21:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:37:
[...]

Mijn bedrijf biedt VB6-renewal aan, om apps te moderniseren naar .net enzo. Ik hoop dat ik nooit op zo'n project kom, ik krijg al jeuk als ik VB zie.
Nou ja, in principe ben ik die renewal ;-) maar het mag van mij wel wat sneller. Maar ja, weinig man, veel buiten de deur... duurt lang!
(ben programmeur + beetje consultant zeg maar)

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:37:
[...]

Nou ja... als het ook naar andere talen van het .NET framework mag... ;) Of is het echt strikt VB6 > VB.NET?

• Jan_V
  • Laatst online: 09:52
.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:24:
[...]

Gelukkig is er een apart certificering traject voor WCF tegenwoordig, dus hoef je je niet te schamen ;-)

[/verkapteposthistorypost]

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 28-09-2011 20:00 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
(jarig!)
Anoniem: 379651 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:44:
[...]

Nou ja... als het ook naar andere talen van het .NET framework mag... ;) Of is het echt strikt VB6 > VB.NET?
Oh nee, we doen hoofdzakelijk C#, gelukkig. Maar ik had het over VB lezen, nog niet eens schrijven ;)

Alex) schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:10:
[...]

Oh nee, we doen hoofdzakelijk C#, gelukkig. Maar ik had het over VB lezen, nog niet eens schrijven ;)
Ah... ja, dat is inderdaad... onvermijdelijk in een dergelijke situatie. En overigens deel ik die mening wel. Ooit schreef ik best veel in Basic. GW-BASIC, PowerBASIC, Visual Basic (ja, de oude DOS variant)... ik klink wel oud zo... enfin, in de tussentijd ben ook ik de smaak ervoor wel verloren. ;)

Het verdient niet altijd zo z'n schoonheidsprijsjes. ;)

• Styxxy
Liever in VB programmeren dan ik COBOL hoor -O- .

[ Voor 57% gewijzigd door Styxxy op 28-09-2011 21:08 ]

• st0p
  • Laatst online: 19-07-2024
In de eerste iteratie was ooit een link geplaatst naar autotjes die beter werden op basis van genetische algoritmes. De mensen die dat leuk vonden, vinden dit denk ik ook wel leuk: http://www.cambrianexplosion.com/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 11:56
Yea :D Weer iets nieuws om de hele dag aan te laten staan 8)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, fuck zeg. Tot 22:30 op m'n werk gezeten omdat ik een videopresentatie wilde doen van een tool die ik gemaakt had en ik het wel fijn vond om dan gewoon alleen in m'n hok te zitten, maar wat een faal was dat zeg. Ik kom gewoon niet uit m'n woorden als ik tegen niemand praat, al helemaal als het dan ook nog eens in het Engels moet (waar ik dan normaalgesproken niet zo'n probleem mee heb). Ik heb elke zin wel 4x uit moeten spreken. Eens kijken of ik daar morgen nog wat van maken met het nodige knip&plakwerk 8)7 (en toen crashte m'n xbox ook nog eens halverwege, ik hoop dat de videocapture daarvan niet verneukt is). :/

Nu eerst eens een dikke joint roken om het van me af te zetten :7

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 23:02 ]

• elnaeth
  • Laatst online: 31-03 17:19
PHP. (aka posthistory post :D)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Fusioxan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:20:
Nondeknetters. Tijdens het lezen van wie er koffie drinkt of niet, is mijn koffie koud geworden. Op naar het volgende bakkie! :D
:D Ik heb nu een vers stomend bakje naast me staan. Overigens krijg ik van mijn vrouw geregeld het verwijt dat ik van koffie druk, opgefokt of juist chagrijnig wordt... Meer mensen daar last van? En dan bedoel ik eigenlijk beide zaken, dus een klagende vrouw en/of de genoemde symptomen. :P
Over Google's resultaten, datum maakt mij niet veel uit, het is zo getest of het werkt.
Nou dat valt soms vies tegen. Ik probeer het altijd in mijn project (lang leve de undo-checkout functie d:)b )... Dat kan betekenen dat ik behoorlijk wat tijd kwijt ben aan compilen en het scherm benaderen wat het bepaalde stukje code gebruikt. Dat was het probleem gisteren dus ook met het hele WCF verhaal. Code pakken, aanpassen aan situatie, compilen, servicehost starten, console applicatie starten om de WCF te consumeren. Als het niet werkt herhaalt het verhaal zich.

Testen in aparte projecten heeft niet altijd zin, want dan reageert code (en vooral WPF/HTML/CSS) toch anders dan in je eigen project...
Waar ik echter wel een hekel aan heb (net zoals GertJan) : de oplossing hebben gevonden maar niet openbaar maken...
Weet je wat ook irritant is? Mensen die je naam verkeerd spellen ;) Helaas gebeurt het me ook in het "echte" leven dat mensen mijn naam op de meest creatieve manier weten te spellen. Valt me op dat vooral ICT-ers er een handje van hebben mijn naam PascalCase weten te schrijven :+

Ook klanten maken er soms een potje van... Staat toch duidelijk onder mijn mailtjes en toch lezen ze er overheen... Ooit zelfs dikgedrukt en met grotere letters afgesloten, kwam er een mailtje terug "Beste Gert-Jan" :(
Jan_V schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:59:
[...]

Gelukkig is er een apart certificering traject voor WCF tegenwoordig, dus hoef je je niet te schamen ;-)

[/verkapteposthistorypost]
Toen ik het deed was het onderdeel van je MCTS (het werd lichtjes aangetipt) :+ Maar op de een of andere manier is WCF toch iets wat ik steeds heb laten liggen (of in de hoek gooi na verloop van tijd). Ik liep toch altijd wel tegen problemen aan op de een of andere manier. Ik wilde vaak dat mijn WCF zich ging gedragen als webservice, maar sommige dingen gingen niet goed of vroegen veel configuratie. Dan is het voor mij simpel: WCF eruit ASMX erin :+

Maar gisteren maakte ik wel een vreugdesdansje door het kantoor toen mijn service en servicehost eindelijk werkte *O* (gelukkig was ik alleen :+ )

• Haan
  • Laatst online: 10:04

Haan

dotnetter

Even thuiswerken tot de files een beetje zijn opgelost. Bijkomend voordeel is de koffie uit eigen espressomachine, uit vers gemalen bonen smaakt het toch het lekkerst :9

Daarna eens buigen over een wazig probleem / bug in Dynamics CRM waar het platform opeens besluit om de ID van een user uit een andere organisatie terug te geven zodat calls naar de webservice opeens unauthorized zijn :F

[ Voor 39% gewijzigd door Haan op 29-09-2011 08:04 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 09:07
Net een interessante presentatie gevonden door Tony Hoare (de man van Quicksort, Hoare logic en de null pointer).

Het gaat om 'the billion dollar mistake' die een null pointer volgens hem is.
http://www.infoq.com/pres...Dollar-Mistake-Tony-Hoare

~ Mijn prog blog!

• Alex)
(jarig!)
Haan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:02:
Daarna eens buigen over een wazig probleem / bug in Dynamics CRM waar het platform opeens besluit om de ID van een user uit een andere organisatie terug te geven zodat calls naar de webservice opeens unauthorized zijn :F
Die is wel heel wazig _O-

Worden er niet toevallig met 2 verschillende instances van de CRM-service gewerkt ofzo?

• Rutix
st0p schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
In de eerste iteratie was ooit een link geplaatst naar autotjes die beter werden op basis van genetische algoritmes. De mensen die dat leuk vonden, vinden dit denk ik ook wel leuk: http://www.cambrianexplosion.com/
Wel grappig! Een maatje van mij was een poosje geleden ook bezig om en robot te laten opstaan door zelf aan leren. Toen ze het ging uittesten op een robot hadden ze ook opgenomen en daar kon ik ook uren naar kijken :D super grappig

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:02:
Ik ga ook debuggen in Dynamics, maar dan in het prachtige AX :X Hebben een externe dll gebouwd en gekoppeld welke perfect werkt op de development omgeving... Ding is netjes in de GAC gezet door systeembeheer, AX ziet hem ook staan als je een reference wilt toevoegen, maar vervolgens krijg je een melding dat de referentie niet goed is wanneer je de code aanroept :( Krijg de boel niet eens meer gecompiled op de test omgeving :(

Belooft een mooi dagje te worden, ben 1,5 uur bezig en het nu al beu :X

• Haan
  • Laatst online: 10:04

Haan

dotnetter

Alex) schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:28:
[...]

Die is wel heel wazig _O-

Worden er niet toevallig met 2 verschillende instances van de CRM-service gewerkt ofzo?
offtopic:
Ik heb een blog gevonden waar ze het ook hebben meegemaakt, het schijnt te kunnen gebeuren als dezelfde user in meerdere organisaties aanwezig is en er ook wat gerommeld is met de default organisatie. (en uiteraard is dat het geval, ik heb 1 test account en er draait een hele OTAP straat op 1 server, en ik krijg op alle organisatie de ID van de user uit de Test organisatie..). Maar om het te fixen zou er op database niveau wat gehackt moeten worden en daarvoor hebben wij uiteraard geen rechten, dus dat gaat lekker.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:32
Jah, daar gaat mijn productiviteit voor vandaag. Het helpt niet dat ik dan ook nog eens die autotjes terug heb opgezocht. Zowel de wormpjes, als de autotjes draaien hier nu op mijn tweede scherm. Bij de auto's kan je nu zelf een design maken en dat laten evolueren.
URL: www.boxcar2d.com

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 29-09-2011 09:31 ]

• st0p
Zowel de wormpjes, als de autotjes draaien hier nu op mijn tweede scherm. Bij de auto's kan je nu zelf een design maken en dat laten evolueren.
Oh cool! Wat was de URL ook alweer?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 10:14
.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:53:
[...]

:D Ik heb nu een vers stomend bakje naast me staan. Overigens krijg ik van mijn vrouw geregeld het verwijt dat ik van koffie druk, opgefokt of juist chagrijnig wordt... Meer mensen daar last van? En dan bedoel ik eigenlijk beide zaken, dus een klagende vrouw en/of de genoemde symptomen. :P
Mijn vriendin drinkt zelf ook koffie (voor zover je Senseo Cappuccino koffie kan noemen), toch al gauw een bak, vaak twee, per avond. Ik krijg juist het verwijt dat ik chagrijnig ben van het stoppen met roken (hoewel ze er wel compleet achter staat, overigens) :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:01:
[...]
Ik krijg juist het verwijt dat ik chagrijnig ben van het stoppen met roken (hoewel ze er wel compleet achter staat, overigens) :)
Misschien moet ik dan maar beginnen met roken ;) Zou het 2 kanten uitwerken? :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:30:
Ik ga ook debuggen in Dynamics, maar dan in het prachtige AX :X Hebben een externe dll gebouwd en gekoppeld welke perfect werkt op de development omgeving... Ding is netjes in de GAC gezet door systeembeheer, AX ziet hem ook staan als je een reference wilt toevoegen, maar vervolgens krijg je een melding dat de referentie niet goed is wanneer je de code aanroept :( Krijg de boel niet eens meer gecompiled op de test omgeving :(
;( AX gebruikt enkel de GAC voor objecten op de server. Objecten op de clients worden niet uit de GAC getrokken, maar moeten in de folder van de client staan. Zo heeft een GAC natuurlijk niet zo heel veel zin ;(

Ah well, dan maar een sproedje richting systeembeheer om de DLL dan ook maar daar te plempen...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Wat is ie9 ook een fail browser wat betreft coole sites.

• Dido
  • Laatst online: 10:18

Dido

heforshe

Men neme:
1) Een server waarvan de meeste mensen binnen de organisatie het bestaan niet vermoeden. (Server A)
2) Een server waarvan nog minder mensen het bestaan vermoeden (Server B )
3) Een applicatie Y waarvan heel veel mensen gebruik maken, maar waar maar op 1 uitzondering na geen ontwikkelaar het bestaan van vermoedt. (Die uitzondering noemen we X)
4) Een workstation voor X dat is ingericht om die applicatie te onderhouden op server A en B.

Men zorge dat:
1) Server A voor geen enkele andere ontwikkelaar toegankelijk is dan X.
2) Server B voor geen enkele andere ontwikkelaar toegankelijk is dan X.

Nadat we hebben gecontroleerd of applicatie Y wel echt bedrijfskritisch is, gaan we echt beginnen:
1) X verdwijnt.
2) Het workstation van X duikt onder.
3) Useraccounts van X worden geblokkeerd.
en
3) We wachten op een productiestoring in applicatie Y :X

Drie keer raden waar ik gisteren een hele dag aan heb besteed 8)7

Wat betekent mijn avatar?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 17:04
Jeuj vandaag komen de laatste onderdelen van m'n nieuwe (thuis) PC binnen. Stiekem wou ik dat ik die op het werk had, maar ja, een desktop is niet zo handzaam.

Belangrijke features: SSD! *O*. 16 GB geheugen! *O*. I7 2600K @ 3.4 GHz *O*. En een (groot uitgevallen) MSI R6950, maar da's voor devzijnde niet zo boeiend.

Wat me wel opvalt: Een gewone desktop PC is zoveel goedkoper dan een laptop. Laptop ben je (in mijn geval) 2500 euri voor kwijt, als ik de videokaart weghaal ben ik voor mijn systeem (inclusief dik Dell 24' scherm en duur toetsenbord)... iets van 1300 euro kwijt?

Dus, werkgevers en IT-managers, geef uw personeel een PC budget van 1500 euro (en vrije keuze qua OS en software en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek) en u kunt ze zeer blij maken.

(persoonlijke rant) Stiekem wil ik graag werk met een vaste werkplek, goed bureau, stoel, en eigen keuze qua PC systeem (inclusief jaarlijks upgradebudget ;) ).

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:16
Koffie doet het niet vandaag. Ik blijf slaperig, en niet in staatom erg productief te zijn. Tips? :)

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Dido schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:26:
Het oplossen van de productiestoring?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:32
Dido schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:26:
...
Software archeologie?

[ Voor 68% gewijzigd door Otherside1982 op 29-09-2011 10:50 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

YopY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:37:
Dus, werkgevers en IT-managers, geef uw personeel een PC budget van 1500 euro (en vrije keuze qua OS en software en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek) en u kunt ze zeer blij maken.
Doe eens niet :+ Zo houd ik geen tijd meer over om te slacken... "Code is compiling :+ " Zie sig :P

Overigens werkt zware hardware ook de volgende opmerking in de hand "Hoezo traag, het performt perfect op mijn machine"... Je gebruikers hebben namelijk niet altijd zulke gave machines. Die krijgen als ze geluk hebben de afdankertjes van de afdeling ICT, maar meestal staat er een partij prehistorische machines te draaien :D

Een snelle PC is prima, maar je moet dan wel onthouden dat niet iedereen zo'n snelle bak heeft :P Je zult dus altijd een traag hok ernaast moeten hebben om te testen :P
Haha :D Die ga ik onthouden :P Komt vast wel van pas in een aantal van de projecten die ik draai :P

[ Voor 11% gewijzigd door .Gertjan. op 29-09-2011 11:16 ]

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 10:33
Jeuj vandaag komen de laatste onderdelen van m'n nieuwe (thuis) PC binnen. Stiekem wou ik dat ik die op het werk had, maar ja, een desktop is niet zo handzaam.

Belangrijke features: SSD! *O*. 16 GB geheugen! *O*. I7 2600K @ 3.4 GHz *O*. En een (groot uitgevallen) MSI R6950, maar da's voor devzijnde niet zo boeiend.

Wat me wel opvalt: Een gewone desktop PC is zoveel goedkoper dan een laptop. Laptop ben je (in mijn geval) 2500 euri voor kwijt, als ik de videokaart weghaal ben ik voor mijn systeem (inclusief dik Dell 24' scherm en duur toetsenbord)... iets van 1300 euro kwijt?

(persoonlijke rant) Stiekem wil ik graag werk met een vaste werkplek, goed bureau, stoel, en eigen keuze qua PC systeem (inclusief jaarlijks upgradebudget ;) ).
Nee hoor geef ze een core duo en als hier commentaar op komt zeg je gewoon het is toch sneller als de vorige. Op het werk kost een rebuild van onze app 15min terwijl ik het thuis quad-core + ssd in < 1 min doe. Vervolgens krijgen alle verkopers natuurlijk wel een mac-book (waar maar een klein deel van onze software op draait 8)7 ) en de mensen van pr hebben allebei dit jaar een mac pro gekregen. We moeten als afdeling toch wat beter worden in het aanvragen van gereedschap.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:14:
[...]
Overigens werkt zware hardware ook de volgende opmerking in de hand "Hoezo traag, het performt perfect op mijn machine"... Je gebruikers hebben namelijk niet altijd zulke gave machines. Die krijgen als ze geluk hebben de afdankertjes van de afdeling ICT, maar meestal staat er een partij prehistorische machines te draaien :D
Simpele oplossing:
1) ~1200E budget voor eeng oede computer + jaarlijks upgrade budget. (ontwikkelen)
2) koop voor ~300E een pc bij de lokale pc-boer. (testen)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ja het verbaast me ook altijd weer dat de afdeling Sales of management voor het gebruiken van wat Office apps en een browser nog net geen Alienware laptops krijgen, en je aan de andere kant hemel en aarde moet bewegen om een Core 2 Duo met 2GB intern geheugen geupgrade te krijgen terwijl je in Visual Studio moet werken. In verschillende grote projecten. Vaak tegelijkertijd. Plus allerlei tools. En drie remote desktops. Plus FireFox en drie andere browsers om in te testen. Oh en natuurlijk die super- superzware Office apps die Sales gebruikt niet te vergeten!

Ik hoor trouwens nooit meer eindgebruikers klagen over langzame PC's? Alleen mensen die een beetje de grenzen opzoeken met filmpjes bewerken of games en dergelijke hebben nog heftige machines nodig. Thuis denk ik na zes jaar pas nu weer een beetje aan het upgraden van mijn machine. Ik doe verder niks behalve een beetje internetten en PHP'en.

[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 29-09-2011 13:04 ]

iOS developer

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

(en vrije keuze qua OS en software
Que? Fijn als iedere developer z'n eigen OS en tools heeft ja, dat werkt ook zo lekker als je dan een project van een collega overneemt. Ontwikkelen doe je het liefst in Virtual Machines die je, als je aan een project begint, van een centrale plank trekt, waarna je de code uit source control haalt. Nooit gezeik met custom controls, third-party libs, configuratie en dat soort ongein, want alles staat al in de VM geconfigureerd.
en support, dus niet afnemen bij een partij als Dell of HP of Computerboer-om-de-hoek)
Que? Dell staat hier binnen vier uur op de stoep met nieuwe onderdelen, daar hebben we toch zeker wel een aantal keren profijt van gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2011 13:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
holy fucking shit!

deel 2!

~~~~
Ik ben hier smerige CSS hacks aan't schrijven voor IE7. Position: relative's, z-index's, etc.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 17:04
.Gertjan. schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:14:
Een snelle PC is prima, maar je moet dan wel onthouden dat niet iedereen zo'n snelle bak heeft :P Je zult dus altijd een traag hok ernaast moeten hebben om te testen :P
Nou nee, :p. Omdat je zo'n dikke bak hebt kun je nl een drietal virtuele machines opzetten, die elk een bepaalde processorsnelheid / geheugenhoeveelheid meegeven :p.
quote: CodeCaster
Que? Dell staat hier binnen vier uur op de stoep met nieuwe onderdelen, daar hebben we toch zeker wel een aantal keren profijt van gehad.
Ja maar het kost geld / neemt een hap uit je budget, :p. Zelf heb ik het nog nooit nodig gehad, maar misschien ben ik daarom juist zo naïef.

En mbt het verhaal over een project overnemen, heb ik ervaring mee (helaas). Een project voor een ISP werkte om de een of andere reden gewoon niet onder Windows, waarschijnlijk vanwege een of andere native library (ActiveMQ? Klinkt dat logisch?). Maar ja, dan maar gewoon dualboot windows / linux, kleine moeite, groot plezier.

Gewoon platform-onafhankelijk programmeren, moet geen probleem zijn dan. In theorie, :+.

(bij ons hebben we dus vrije keuze qua OS, de meesten prutsen op OSX, de rest op Windows en / of Linux. Ik op alle drie, :+)

• ZpAz
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
Waar ik vooral een hekel aan heb zijn blogposts en informatiepagina's waar geen datum bij staat.
Vergeet vooral niet de sites die 'overal' een antwoord op hebben.

www.somedomain.com/how-to-fix-boot-problem/

En dan kan je de URL gewoon aanpassen naar iets anders. www.somedomain.com/how-to-fix-nonexisting-problem/ en dan krijg je nog resultaat....

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Gamebuster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
holy fucking shit!

deel 2!

~~~~
Ik ben hier smerige CSS hacks aan't schrijven voor IE7. Position: relative's, z-index's, etc.
Gelukkig hebben we over een aantal jaar nog meer IE versies om te ondersteunen. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom bestaat er in PHP niet iets als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Class Klaass
{
}
Class Klooes
{
  public $list = Array<Klass>();
  forEach($list as $klaass)
    xx
}

Zodat je IDE op de locatie van xx weet welke properties $klass heeft, namelijk alle van Class Klaass.

Volgens mij ben ik verwend met C#.net ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 29-09-2011 16:50 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Guillome schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:50:
Waarom bestaat er in PHP niet iets als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Class Klaass
{
}
Class Klooes
{
  public $list = Array<Klass>();
    xx
}

Zodat je IDE op de locatie van xx weet welke properties $klass heeft, namelijk alle van Class Klaass.

Volgens mij ben ik verwend met C#.net ;)
Met PhpStorm werkt dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Class Klaass
{
}
Class Klooes
{
  /** @var Klaass[] */
  public $list = array();
    $klaass->{auto completion magic} ;)
}

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-02 11:34
Willen deze lieve devjes een toekomstig devje willen helpen met zijn project voor school?

Alleen even klikken is voldoende (we moeten met google analytics website statistieken gaan onderzoeken)!

*snip* neen: werving

Feedback op het project mag natuurlijk ook :P haha

En verder hoop ik dat jullie devjes nu ook lekker van de zon kunnen gaan genieten met een heerlijk biertje op het terras ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 29-09-2011 17:36 ]

• Ram0n
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Goed, zo kan er ineens veel veranderen in een week tijd... Familielid op vakantie in Turkije ernstig ziek in het ziekenhuis en m'n ouders erheen, plots 2 opties op huurhuizen (die waar we nu in zitten kan op elk moment verkocht worden door de eigenaren), vanaf volgende week op een nieuw project gezet worden wat erg lang kan duren... Maf hoe dat soort dingen altijd tegelijk lijken te komen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-04 14:52

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
holy fucking shit!

deel 2!

~~~~
Nou ik doe het niet meer :P Niet op onze eigen projecten, maar ook voor klanten is de standaard IE8 of hoger XD Het kost zo ontzettend veel tijd om een beetje website neer te kunnen zetten die zowel in IE7 als hoger goed weergegeven word.

Laatst nog iemand die mij een screenshot van een website liet zien die we gemaakt hadden. Hij was niet goed... stond IE Compatibility modus aan.

Behalve dat moet ik zeggen dat bijna iedereen over is naar IE8 al is dat natuurlijk ook nog geen feest zonder alle CSS3 functies.

• Styxxy
Ram0n schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:28:
Maf hoe dat soort dingen altijd tegelijk lijken te komen.
Idem hier ;-). Twee uitnodigingen gekregen voor sollicitatiegesprekken (kennissen hadden mijn contactgegevens doorgegeven). Daarnaast ga ik een interview en photoshoot deze zondag doen voor een artikel in een magazine (15 minutes of fame, olé). 8)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

CodeCaster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:05:
Que? Fijn als iedere developer z'n eigen OS en tools heeft ja, dat werkt ook zo lekker als je dan een project van een collega overneemt.
Ik denk dat in veel gevallen de extra productiviteit en vooral de blijheid die vrijheid van OS en tools een ontwikkelaar geeft ruimschoots opweegt tegen de extra tijd die het kost voor een nieuwe ontwikkelaar om de boel geschikt te maken voor zijn omgeving :)
Ontwikkelen doe je het liefst in Virtual Machines die je, als je aan een project begint, van een centrale plank trekt, waarna je de code uit source control haalt. Nooit gezeik met custom controls, third-party libs, configuratie en dat soort ongein, want alles staat al in de VM geconfigureerd.
Euhm nee, zo ontwikkel ik niet het liefst.

Ontwikkelen doe ik het liefste met de editor of ide van mijn keuze, met het OS van mijn keuze op een machine van mijn keuze.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:01:
(en toen crashte m'n xbox ook nog eens halverwege, ik hoop dat de videocapture daarvan niet verneukt is). :/
En dat is ie dus wel :(

• st0p
Michali schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:02:
[...]

Met PhpStorm werkt dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Class Klaass
{
}
Class Klooes
{
  /** @var Klaass[] */
  public $list = array();
    $klaass->{auto completion magic} ;)
}
In netbeans werkt @var ArrayVanObjecten[] niet en daar erger ik me al ruim anderhalf jaar aan, aangezien het wel de notatie is die ik gebruik en die ik ook probeer te pushen bij mijn teamleden (of momenteel eigenlijk teamlid, maar hopelijk is dat morgen weer voorbij...)
Pagina: 1 2 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.