Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha, ik belde laatst, na mijn werk, zo'n recruitster terug (voor een serieus leuke baan): 'mag ik je zo even terugbellen? Ik kleed me net uit om in bad te gaan...' Is verder niets geworden, maar ik had wel het idee dat ze er alles aan deedBM schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:09:
[...]
Heb een tijdje terug serieus overwogen om dat te doen, die foto was haast te leuk/cute om voorbij te laten gaan. Maar goed, je bent een nerd, dus dan doe je dat uiteindelijk toch maar niet
Ow, dat heb ik ook ooit gedaanFlowmo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:38:
[...]
Fleur Verkerk had me laatst ook een berichtje gestuurd, spelde ook alleen m'n naam verkeerd. Bericht teruggestuurd dat ik geen interesse had en dat ze maar eens goed naar m'n naam moest kijken voordat ze berichtjes gaat sturen.
Kreeg ooit een recruiter met een lul-verhaal en dat hij mijn profiel aandachtig had gelezen en vond dat ik de perfecte match was, echter had hij zo perfect gelezen dat hij een streepje extra had gelezen. Even medegedeeld dat ik geen zin had om zaken te doen met mensen die niet eens aandacht kunnen schenken aan het correct spellen van mijn naam
Ik heb vooral een rot-hekel aan de "ik heb een interessante vacature voor je" zonder enkele aanvullende informatie... ehm, ik maak zelf wel uit of het interessant is. Komop, ik heb mij eigen bedrijf met een leuk klanten portfolio, alsof ik dan enige interesse heb in een of andere functie in een zweethok in de randstad...Hydra schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:12:
Het is vooral goed voor de recruiter om 'ff' te linken. Ben blij dat ik uit dat HR wereldje weg bent. Te veel mensen die nu opeens bedenken dat social media 'hip' is en je ook nog 'es via LinkedIn gaan spammen. Ja, ik heb er staan dat ik interesse heb in joboffers maar dat betekent dus dat ik een concrete vacature wil zien en geen 'vriendjes' wil worden met mensen die me vooral in hun 'netwerk' willen hebben. Je kent me niet dus ik ben geen 'netwerk'. Ik ben hoogstens een CV in je bittenbakkie.
Echt als ik een euro kreeg voor iedere niet passende vacature die ik in mijn mail ontving hoefde ik niet meer te werken...

Afhankelijk van de toon van het bericht en de moeite die genomen is reageer ik wel of niet. Als zij mijn tijd verdoen met een onzin mail gaat hij direct de prullenbak in en in extreme gevallen wordt er een spam vlag op LinkedIn aangehangen (vooral leuk die lolbroeken die je blijven reminden voor de uitnodiging). Als er wat meer info staat en er moeite in is gestoken wil ik nog wel een vriendelijke mail terugsturen, maar dat soort mails worden steeds zeldzamer...
Overigens maak ik geen verschil tussen jong/oud en man/vrouw... Hoewel het vaker de vrouwen zijn die een correcte mail sturen waar de gladde mannetjes denken dat zij wel weten wat een perfecte baan voor mij is...
Ik ga pas kopen als ik een hoedje krijg [/tf2-hat-fetish]wsitedesign schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:14:
[...]
Dat is al een klein tijdje ingevoerd, een soort "pronk" ding geloof ik
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
...en toen werd je wakkerCoca-Cola schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:42:
[...]
Haha, ik belde laatst, na mijn werk, zo'n recruitster terug (voor een serieus leuke baan): 'mag ik je zo even terugbellen? Ik kleed me net uit om in bad te gaan...'
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik vind het erger dat er nogal wat bedrijven rondlopen die studenten proberen te lokken naar hún bedrijf door ze voor te schotelen dat ze bij hen direct senior developer worden.Gertjan. schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:49:
Daarnaast ook nog grapjassen die je met 7 jaar ervaring een junior functie proberen aan te praten...
Nu is die Senior titel sowieso vaag. Ik heb zo'n 10 jaar ontwikkelervaring, maakt me dat Senior? Volgens veel bedrijven wel, volgens mij absoluut nog niet. Ik mis op veel te veel vlakken nog kennis. Ik heb een boel gezien en gedaan, maar weet echt niet alles, en zeker qua architectuur heb ik nog een boel te leren. Nu is dat niet zo erg, maar als bedrijven je als senior proberen weg te zetten wek je daar imho een bepaalde verwachting mee, die ik in mijn ogen niet altijd waar kan maken.Avalaxy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:27:
[...]
Ik vind het erger dat er nogal wat bedrijven rondlopen die studenten proberen te lokken naar hún bedrijf door ze voor te schotelen dat ze bij hen direct senior developer worden
Maar wellicht schat ik een senior functie dan weer wat hoger in dan de meeste bedrijven doen, dat kan ook
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Architectuur achtige dingen zijn meer voor architecten dan voor Seniors, je moet er wel over kunnen meepraten natuurlijk en een beetje de impact en het nut kunnen inschatten.
[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 04-02-2013 21:48 ]
iOS developer
En heel uitgebreide mail gekregen. Waarop ik dan een reactie gestuurd heb. Waarop ik dan weer een nieuw zeer uitgebreide mail.
Na wat over en weer te mailen een telefonische afspraak gehouden, en rest weet je wel.
Dus er zijn er wel die je profiel goed bekijken.
Een geinteresseerd persoon gaat je proberen over te halen terwijl een recruiter enkel maar je naam nodig heeft.
Bij een senior developer denk ik toch ook aan iemand die veel opgebouwde domeinkennis heeft en daarmee snel en met hoge trefzekerheid vanuit een gut feeling kan schakelen tussen technische oplossingen en daar ook junior developers voor aan kan sturen. Daar zit een belangrijk stukje vaardigheid in doceren in. Op zijn beurt vereist dat uiteraard wel een bepaalde mate aan people skills, maar dat is toch heel wat anders dan omgaan met management.BikkelZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:47:
Ik vind dat een Senior iemand is die de situatie aankan als de poep de ventilator treft en goed om kan gaan met office politics en de "klanten" (managers of communicatietypjes) tevreden houdt. Dat kan best iemand zijn die 25 jaar een supermarkt heeft gehad en sinds drie jaar full time C# progt.
Hoe gaat het eigenlijk op je nieuwe plek? Is het alles wat je je ervan had voorgesteld en dan met name de 'verlichting' van niet met IT bezig zijn) ? Just curious.Hydra schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:12:
... Ja, ik heb er staan dat ik interesse heb in joboffers..
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ja, ik vind het echt super. Ik heb wel met IT te maken in de zin dat het in de broadcast sector steeds meer richting IP en computers gaat, dus mijn ervaring is nuttig, maar ik ben vooral met klantcontacten bezig en niet meer met duf programmeerwerk (niet dat programmeren perse saai is, maar het werk dat ik moest doen wel). Daarnaast ben ik praktisch eigen baas en da's gewoon erg relaxt.farlane schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:35:
[...]
Hoe gaat het eigenlijk op je nieuwe plek? Is het alles wat je je ervan had voorgesteld en dan met name de 'verlichting' van niet met IT bezig zijn) ? Just curious.
Moet alleen wel ff wennen aan 't harde werken
https://niels.nu
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kan ik je volledig in volgen. Er wordt door sommige wel echt moeite gedaan. Door andere dan weer niet. Als je amper 2 zinnen kan opschrijven tegenover een regel of 30 door andere.Gomez12 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:00:
@Sven_Vdb : Over het algemeen is dat onderscheid snel te maken aan de hand van de lengte van de mail.
Een geinteresseerd persoon gaat je proberen over te halen terwijl een recruiter enkel maar je naam nodig heeft.
Eens met hierboven, vind dat de 10.000 uur regel ook nog wel een mooie richtlijn om jezelf senior te noemenR4gnax schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:08:
[...]
Bij een senior developer denk ik toch ook aan iemand die veel opgebouwde domeinkennis heeft en daarmee snel en met hoge trefzekerheid vanuit een gut feeling kan schakelen tussen technische oplossingen en daar ook junior developers voor aan kan sturen. Daar zit een belangrijk stukje vaardigheid in doceren in. Op zijn beurt vereist dat uiteraard wel een bepaalde mate aan people skills, maar dat is toch heel wat anders dan omgaan met management.
Had zelfs tijdens mijn opleiding al een gast die 'senior' developer was (iemand van 20, voor de duidelijkheid) bij een of andere webtoko, echt hilarisch. Dan wordt je carrière pad volgens mij wel lastig, na het afstuderen op het HBO. Misschien meteen maar als software architect aan de slag dan?
[ Voor 3% gewijzigd door curvemod op 05-02-2013 08:18 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
We are shaping the future
Dat is dus ongeveer een jaar of 8 a 9. Inderdaad een mooie periode om senior te worden.jhuiting schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:17:
[...]
Eens met hierboven, vind dat de 10.000 uur regel ook nog wel een mooie richtlijn om jezelf senior te noemen
Ik heb ooit meegemaakt dat mensen senior werden puur omdat de vorige senior op was gestaptHad zelfs tijdens mijn opleiding al een gast die 'senior' developer was (iemand van 20, voor de duidelijkheid) bij een of andere webtoko, echt hilarisch. Dan wordt je carrière pad volgens mij wel lastig, na het afstuderen op het HBO. Misschien meteen maar als software architect aan de slag dan?

Heb mijzelf inmiddels de titel Senior Software Engineer gegevem. Klinkt iets "beter" dan developer, omdat daar vaak puur de ontwikkel aspecten bij worden gezien. Engineer hint ook een beetje naar de architect rol die ik vaak moet spelen.
Daarnaast heb ik mijzelf ook de titel CTO, CIO, CEO, en Baas toegekend, gewoon omdat het kan en omdat ik eigen baas ben
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tja dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel je werkt en hoe snel je dingen op pikt, ik denk dat je met een jaar of 4 / 5 veel werken daar ook wel aan kunt komen. Vind dat geneuzel over die CEO en CTO titels inderdaad altijd wel mooi, mensen die net een startup hebben en meteen drie titels op LinkedIn zetten voordat ze uberhaupt een cent verdient hebben.Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:36:
Dat is dus ongeveer een jaar of 8 a 9. Inderdaad een mooie periode om senior te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door curvemod op 05-02-2013 09:41 ]
jhuiting schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:39:
[...]
Tja dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel je werkt en hoe snel je dingen op pikt, ik denk dat je met een jaar of 4 / 5 veel werken daar ook wel aan kunt komen. Vind dat geneuzel over die CEO en CTO titels inderdaad altijd wel mooi, mensen die net een startup hebben en meteen drie titels hebben

Overigens heb ik niet net een startup hoor
Overigens sta ik bij een van mijn klanten wel vermeld als CIO omdat ik daar de ICT afdeling (3 man totaal) stuur en verantwoordelijk ben voor het hele ICT verhaal
Ik refereerde ook niet naar jou hoor, op het moment dat je een bedrijf hebt (wat volgens mij prima loopt, gezien wat ik in de verschillende topics lees) dan vind ik ook dat je die titels best mag voeren. Bedoelde meer van die bedrijven die eigenlijk ook papier bestaan en niets meer zijn dan een KVK inschrijving.Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:44:
[...]
Voer hem verder ook niet hoorAls het moet gebruik ik Owner/Eigenaar (maar dat is meestal alleen op papieren die namens de zaak getekend worden), maar over het algemeen gebruik ik gewoon mijn Senior Software Engineer titel.
Ben sowieso niet echt titel-geil, vermeld ook bijna nooit mijn ing./B. ICT titel.
Overigens heb ik niet net een startup hoor, maar ik snap je opmerking
10.000 uur is dan ook 5 jaar fulltime werken en niet 8/9 jaar zoals Gertjan zegtjhuiting schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:39:
[...]
Tja dat ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoeveel je werkt en hoe snel je dingen op pikt, ik denk dat je met een jaar of 4 / 5 veel werken daar ook wel aan kunt komen.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Mmm, er speelde 1080 uur door mijn hoofd, maar dat is de studenten urennorm. Wat een watjes zijn dat dan eigenlijk.Grijze Vos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:07:
[...]
10.000 uur is dan ook 5 jaar fulltime werken en niet 8/9 jaar zoals Gertjan zegt
Maar inderdaad 52 weken maal 40 uur, is eerder 5 jaar. Maar goed je bent niet je volledige werktijd bezig met development, dus 5 jaar is optimistisch.
Je bent eigenlijk pas senior als je collega's u tegen je zeggen
Nee, ik ben "gewoon" web-developer volgens mijn functie-omschrijving. Werk ook in een redelijk klein bedrijf/team en ben de enige die front-end doet.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
1
2
3
4
5
6
7
| public enum LinkedPartyType { PersonWhoMakesPayment = 1, PersonWhoReceivesPayment = 2, PersonFromWhomAmountIsTransferred = 3, PersonByWhomAmountIsReceived = 4 } |
Ik stel de volgende toevoeging voor:
1
| DeManDieBakt = 5 |
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
1
| Henk = 42 |
We are shaping the future
Als je die onderling kon syncen of iets dergelijks
Ik denk dat het senior zijn hem juist zit in die uren dat je niet aan het programmeren bent..Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:18:
[...]
inderdaad 52 weken maal 40 uur, is eerder 5 jaar. Maar goed je bent niet je volledige werktijd bezig met development, dus 5 jaar is optimistisch.
Hmm, off to a meeting. brb
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Keepass met een dropbox account?TheNephilim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:29:
Is het mogelijk om (bijv.) de opgeslagen accounts in WinSCP te delen met iemand? We zitten hier met meer mensen en het is erg lastig dat de FTP gegevens van een klant niet bij iedereen bekend zijn. Kost voor kleine aanpassingen toch net even teveel tijd.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Een deel van je heldere visie krijg je door ervaring op te doen "in de modder". Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar seniors die ook hun handen vies hebben gemaakt en weten hoe het werkt.Grijze Vos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat het senior zijn hem juist zit in die uren dat je niet aan het programmeren bent.Het gaat om senioriteit (duh) die je uitstraalt t.o.v. je collega's. Een heldere visie hebben en die kunnen uitleggen aan de juniors/mediors, daar gaat het om.
Hmm, off to a meeting. brb
Ben het wel met je een dat een senior software engineer/architect meer moet kunnen dan een riedeltje programmeren, maar ik denk wel dat het wel een belangrijke skill is. Je hoeft niet heel je API van buiten te kennen, maar door veel projecten gedaan te hebben krijg je ook ervaring in je "soft-skills".
Een interne (projecten)site kan daar handig voor zijn.TheNephilim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:29:
Is het mogelijk om (bijv.) de opgeslagen accounts in WinSCP te delen met iemand? We zitten hier met meer mensen en het is erg lastig dat de FTP gegevens van een klant niet bij iedereen bekend zijn. Kost voor kleine aanpassingen toch net even teveel tijd.
Rechten toekennen voor de mensen die het moeten weten en klaar ben je.
Zo doen wij dat tenminste, nou ja, zouden we moeten doen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dan mis je natuurlijk nog steeds de Founder/Oprichter titel, instant hipster-punten!.Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:36:
Daarnaast heb ik mijzelf ook de titel CTO, CIO, CEO, en Baas toegekend, gewoon omdat het kan en omdat ik eigen baas ben
Precies, natuurlijk moet je om een goede senior worden niet alleen goed kunnen programmeren maar ook een goede theoretische basis hebben en 'people skills'. Naarmate je meer 'senioriteit' bereikt verschuift je werkt natuurlijk ook meer van programmeren naar ontwerpen / plannen, etc..Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:35:
[...]
Een deel van je heldere visie krijg je door ervaring op te doen "in de modder". Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar seniors die ook hun handen vies hebben gemaakt en weten hoe het werkt.
Ben het wel met je een dat een senior software engineer/architect meer moet kunnen dan een riedeltje programmeren, maar ik denk wel dat het wel een belangrijke skill is. Je hoeft niet heel je API van buiten te kennen, maar door veel projecten gedaan te hebben krijg je ook ervaring in je "soft-skills".
Hipsterpunten krijg je pas voor 'Creative Director'.Intru schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:46:
[...]
Dan mis je natuurlijk nog steeds de Founder/Oprichter titel, instant hipster-punten!
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Of voor titels met "Ninja" erin, dat is helemaal belachelijkNot Pingu schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:52:
[...]
Hipsterpunten krijg je pas voor 'Creative Director'.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Intru schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:46:
[...]
Dan mis je natuurlijk nog steeds de Founder/Oprichter titel, instant hipster-punten!
Oprichter is leuk, maar ik ben toch liever eigenaar
Een oprichter hoeft namelijk niet meer de eigenaar te zijn.
Daarom voer je natuurlijk ook gewoon alle titels: Oprichter, eigenaar & algemeen directeur..Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:07:
[...]
![]()
Oprichter is leuk, maar ik ben toch liever eigenaar
Een oprichter hoeft namelijk niet meer de eigenaar te zijn.
Ik gruw een beetje van die USA-ary geïnspireerde titels. Alles wat eindigt op "Officer" eigenlijk. Zelf ben ik "Sales Manager" maar dat is redelijk inflated aangezien ik misschien wel de sales 'manage' maar dat dat een beetje op dezelfde manier is als dat schoonmaakster een "Sanitation & Health Manager" is.Gertjan. schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:44:
[...]
Voer hem verder ook niet hoor
Als het moet gebruik ik Owner/Eigenaar (maar dat is meestal alleen op papieren die namens de zaak getekend worden), maar over het algemeen gebruik ik gewoon mijn Senior Software Engineer titel.
Ben sowieso niet echt titel-geil, vermeld ook bijna nooit mijn ing./B. ICT titel.
Overigens heb ik niet net een startup hoor, maar ik snap je opmerking
Ik vind Vice President titels nog het ergst eigenlijk. Ik heb altijd de neiging om de "VP of sales" te vragen wie dan "President of sales" is.
https://niels.nu
Eens, vind het zelf ook niet echt fijne titels. De mensen die er mee lopen te patsen zijn ook vaak van een bepaald kaliberHydra schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:15:
[...]
Ik gruw een beetje van die USA-ary geïnspireerde titels. Alles wat eindigt op "Officer" eigenlijk.
Manager is denk ik ook wel een redelijk misbruikte titel. Wanneer je klanten achter hun reet aan mag bellen of ze je producten willen ben je al snel account manager, alsof de volledige verantwoordelijkheid voor dat account op jouw bord ligt...Zelf ben ik "Sales Manager" maar dat is redelijk inflated aangezien ik misschien wel de sales 'manage' maar dat dat een beetje op dezelfde manier is als dat schoonmaakster een "Sanitation & Health Manager" is
Ik vind Vice President titels nog het ergst eigenlijk. Ik heb altijd de neiging om de "VP of sales" te vragen wie dan "President of sales" is.
Eindbaas!jhuiting schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:03:
[...]
Of voor titels met "Ninja" erin, dat is helemaal belachelijk
Sparkly Code Princess is duidelijk de beste.jhuiting schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:03:
Of voor titels met "Ninja" erin, dat is helemaal belachelijk
Robert Nyman heeft een kaartje waarop 'Nice guy' staat. Dat vind ik dan wel weer mooi.
Nothing to see here!
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mja, ik hoopte meer op iets met een GUI. Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe ik hiermee arbitraire logregels moet parsen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik dacht met een soort SQL syntax?.oisyn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:50:
[...]
Mja, ik hoopte meer op iets met een GUI. Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe ik hiermee arbitraire logregels moet parsen.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee692659.aspx
Volgens mij zijn er echter ook GUI's voor..
[ Voor 6% gewijzigd door frG op 05-02-2013 11:52 ]
Stel ik heb de volgende logregels:
SECTION #2<-#103 (07004195) [7, 16789, 34]: 0/0x28eee800:148 ffffffff (Uncompressed: 116 bytes, decompressed @ 0x3d2e85f0) SECTION #3<-#118 (0a00095f) [10, 2399, 18]: 0/0x28ef7800:461 7fffffff (Uncompressed: 2364 bytes, decompressed @ 0x3d2f2b40) SECTION #4<-#117 (0a00095f) [10, 2399, 18]: 0/0x28ef7000:1844 bfffffff (Uncompressed: 1812 bytes, decompressed @ 0x3d2f2420) SECTION #5<-#137 (0a000964) [10, 2404, 18]: 0/0x28ef8000:1844 bfffffff (Uncompressed: 1812 bytes, decompressed @ 0x3d2f3480) SECTION #6<-#138 (0a000964) [10, 2404, 18]: 0/0x28ef8800:462 7fffffff (Uncompressed: 2364 bytes, decompressed @ 0x3d2f3ba0) SECTION #7<-#154 (05000216) [5, 534, 5]: 0/0x28ef9000:3950 ffffffff (Uncompressed: 10964 bytes, decompressed @ 0x3d2f44e0)
Hoe weet de logparser dan welke data wat is? Zoals ik het zie moet het wel in een formaat zijn dat ie ondersteunt, en dus niet in een arbitrair formaat.
.edit: ah, GUI: http://gallery.technet.mi...og-Parser-Studio-cd458765
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 05-02-2013 12:00 ]
Die moet je inderdaad zelf aanmaken, zie hier: http://technet.microsoft....criptcenter/dd919274.aspx.oisyn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:59:
Nee, daarmee query je de logfiles. Maar hoe parse je ze?
Stel ik heb de volgende logregels:
SECTION #2<-#103 (07004195) [7, 16789, 34]: 0/0x28eee800:148 ffffffff (Uncompressed: 116 bytes, decompressed @ 0x3d2e85f0) SECTION #3<-#118 (0a00095f) [10, 2399, 18]: 0/0x28ef7800:461 7fffffff (Uncompressed: 2364 bytes, decompressed @ 0x3d2f2b40) SECTION #4<-#117 (0a00095f) [10, 2399, 18]: 0/0x28ef7000:1844 bfffffff (Uncompressed: 1812 bytes, decompressed @ 0x3d2f2420) SECTION #5<-#137 (0a000964) [10, 2404, 18]: 0/0x28ef8000:1844 bfffffff (Uncompressed: 1812 bytes, decompressed @ 0x3d2f3480) SECTION #6<-#138 (0a000964) [10, 2404, 18]: 0/0x28ef8800:462 7fffffff (Uncompressed: 2364 bytes, decompressed @ 0x3d2f3ba0) SECTION #7<-#154 (05000216) [5, 534, 5]: 0/0x28ef9000:3950 ffffffff (Uncompressed: 10964 bytes, decompressed @ 0x3d2f44e0)
Hoe weet de logparser dan welke data wat is? Zoals ik het zie moet het wel in een formaat zijn dat ie ondersteunt, en dus niet in een arbitrair formaat.
.edit: ah, GUI: http://gallery.technet.mi...og-Parser-Studio-cd458765
Loont denk ik alleen als je echt veel (of vaak) dezelfde logfiles wilt analyseren/visualiseren..

Anoniem: 303530
Is Log Parser Lizard GUI niks voor je?.oisyn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:24:
't Is jammer dat je niet gewoon een regex kan specificeren. Een COM object implementeren kost een stuk meer tijd
Uiteindelijk het nummer van z'n bedrijf gekregen (ze bellen altijd anoniem). Morgen eens terug bellen en naar z'n baas vragen, kijken of ze het zelf ook zo irritant vinden.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Ze zaten niet zo met het budget gelukkig. BF3 moest toch wel op hoge settings speelbaar zijn, evenals nieuwe spellen de komende 2-3 jaar.
Nee sorry, het is een ASUS HD7950 DCII V2 geworden

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nice, mooi dingetjeTheNephilim schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:44:
[...]
Nee sorry, het is een ASUS HD7950 DCII V2 geworden
LolOkkE schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:04:
Gewoon even hier kijken voor een job title: http://aaronweyenberg.com/uxgenerator/

Stop eens met mij van mijn werk te houden
Okjip_86 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Lol![]()
Stop eens met mij van mijn werk te houden
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Blijkbaar blijft er toch iets hardnekkig naar een oude versie zoeken....Exception Message: Could not load file or assembly 'Microsoft.TeamFoundation.Build.Workflow, Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. The located assembly's manifest definition does not match the assembly reference. (Exception from HRESULT: 0x80131040) (type FileLoadException)
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
[ Voor 39% gewijzigd door frG op 05-02-2013 14:44 ]
Ziet er wel heel enterprisey uit. Zelfs zo enterprisey dat ze niet echt duidelijk zijn over de kosten.GateKeaper schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
Kwam in de zoektocht naar een log analyzer voor .oisyn ook splunk tegen. Ziet er wel interessant uit. Splunk storm wil ik op korte termijn zeker even mee spelen. Voordat je over de 1gb storage heen gaat heb je een behoorlijk log aangelegd.
.edit: ah:
Die LogParser en aanverwanten zijn iig wel een stap in de goede richting.There are two options for licensing Splunk Enterprise: perpetual and term.
Perpetual license: this includes the full functionality of Splunk Enterprise and starts as low as $5,000 in the U.S., plus annual support fees.
Term license: this provides the option of paying a yearly fee instead of the one-time perpetual license fee. Term licenses start at $2,000 per year in the U.S., and this includes annual support fees.
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 05-02-2013 14:55 ]
Ja ik had er ook al last van, niet de enige dus.frG schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:43:
Zijn er nog meer mensen waarbij de topic (auto update) niet werkt op tweakers?
crisp schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:20:
Gelukkig draaien we geen Replique en hoeft een topic niet dicht boven een bepaald aantal reakties, maar ècht veel reakties in een topic (en dan bedoel ik > 10K zo'n beetje) ga je uiteindelijk toch wel merken:
- de offset-cache voor de paginering wordt groter en zwaarder om bij te werken
- manipulaties zoals mergen, splitten, berichten verwijderen etcetera worden zwaarder
- zoeken binnen het topic wordt zwaarder
- bij gebruikers die omgekeerde leesvolgorde gebruiken kan de offset-cache niet gebruikt worden dus wordt het voor hen wel steeds trager om door dergelijke topics heen te bladeren
- veel van dergelijke topics maken al deel uit van een reeks, maar die functionaliteit wordt hierdoor feitelijk opzij gezet
Dit topic is inmiddels ruim 26k posts groot en is bovendien één van de meest populaire topics op het forum waardoor de grootte van het topic extra zwaar weegt.Kees schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:25:
Als ik in onze monitoring kijk, dan is vrijwel elke trage forumquery, een 'groot topic'. In onze monitoring kan ik mooi per query opgespiltst kijken hoeveel tijd het in beslag neemt, en selects op de Messages-tabel zijn goed voor 18% van de hele databasetijd (de eerstvolgende query zit onder de 6%). Als ik dan kijk naar de 'caller' op deze selects, dan is 95% daarvan list_messages, en elke query die langer dan een seconde duurt is een select op een groot topic. En een groot topic is helemaal niet zo groot als je denkt; bij meer dan 2000 reacties beginnen we het al te merken.
Dus, lang verhaal kort: De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3
[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 05-02-2013 15:21 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.