De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 266 267 Laatste
Acties:
  • 995.563 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-04 14:18
Caelorum schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:57:
/me mompelt iets over meerdere saves gebruiken...
Ben ook heel blij dat ik normaal eerst lokaal opsla en daarna automatisch opsla naar server(2 up-to-date plaatsen dus).. maar zat op publieke PC

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:57:
/me mompelt iets over meerdere saves gebruiken...
Is zo goed als ondoenelijk om dat met de hand bij te houden... :-( Tenminste ik zou niet iedere 30 minuten een save-as doen. Hoewel als ik vroeger op de middelbare school iets moest schrijven deed ik dat wel, maar goed toen werkten we nog met floppies enzo... :X

Enige oplossing die ik momenteel gebruik om dit soort corrupte files te voorkomen is source control, gewoon met enige regelmaat inchecken. Ik werk wel eens met ontwikkelaars die dagen zonder checkin kunnen werken terwijl ik het liefst zo snel mogelijk mijn wijzigingen centraal heb staan :)

Het enige noodscenario wat ik kan bedenken is een crashende server, maar aangezien TFS op DB niveau werkt lijkt mij niet dat er veel verloren kan gaan... En op je werkmachine staat nog steeds een recente versie.

Trouwens, interessant leesvoer over depedency injection, tijdje geleden zelf een deel van het wiel uitgevonden en gebouwd, eens kijken of we in het kader van "beter goed gejat dan slecht verzonnen" wat standaard spul kunnen implementeren :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 06:36
Wat .Gertjan. hierboven zegt inderdaad: versiebeheer is echt het beste voor dit soort dingen. Daarnaast zet ik git ook altijd zo op dat ie naar een offsite server stuurt als ik 'git push' doe. Kan ook een GitHub account zijn trouwens, als je nog een opleiding volgt kun je gratis 5 private repos krijgen, of je gebruikt bitbucket o.i.d. .

Ik maak zelf altijd op vaste punten een commit:

- als ik de app of het project heb aangemaakt en geconfigureerd (de beroemde initial commit)

- bij elke 'milestone' die ik in een gedeelte behaal, dus als de functionaliteit die je voor ogen had toen je er aan begon te programmeren werkt.
Dat is dan misschien niet optimaal of zonder bugs, maar mijn ervaring leert dat je soms je code met bugfixes en optimalisatie net zo goed kunt verpesten, dan is het wel zo fijn om een soort werkende basis te hebben die je weer kunt uitchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik commit na elke bug/feature die ik afwerk.
Probeer hiermee een 1:1 relatie tussen tickets/bug reports en commits te houden zodat cherry picking later makkelijker is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 03-06 06:36
Maar dat is alleen wanneer een applicatie al af is, toch? Je zult eerst iets moeten programmeren voordat je tickets kunt oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik doe hetzelfde als Boudewijn. Een feature verdient een commit, en als het een hele basic feature is dan schaar ik er soms een paar onder één noemer, bijvoorbeeld: Implemented book create/edit/delete/view, dat is nog prima te onderscheiden.

Als je meer commits doet en deze duidelijk scheidt van elkaar kan je ook makkelijker mergen :) .

Edit: En in Git kan je lokaal losgaan met commits en die later naar wat grotere gezamelijke commits omzetten en die vervolgens pas publiceren op de server. :) (Niet dat ik dat ooit doe :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door Aloys op 03-02-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241683

Struikrover schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:37:
Maar dat is alleen wanneer een applicatie al af is, toch? Je zult eerst iets moeten programmeren voordat je tickets kunt oplossen :)
Hangt ervan af. Wij maken bij het opzetten van een applicatie ook gebruik van 'issues' om alles op te delen in functionaliteiten. Deze worden dan 1 voor 1 gemaakt. Werkt wel fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59

Matis

Rubber Rocket

Wat wij doen / hebben afgesproken conform Config Management; Werk kan alleen maar geinstansieerd worden door een bug(id). Iedere bug moet één enkel bug dan wel feature omschrijven.
Voorafgaande aan de bugfix maak ik een branch met als naam het bugnummer (scmbug doet de rest) en wanneer de bug geclosed wordt in bugzilla, wordt de branch gelocked. Daarna kan er eventueel cherrypicking gedaan worden op de integration-branch van het product.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
github is iets waar ik in de toekomst wel mee wil gaan werken, maar dan moet ik steeds mijn server ook updaten :P, en dat gebeurt nu al zodra ik opsla.. naja, moet nog even zien

/me voelt zich ineens heel jong als 16-jarige hobby-programmeur als ik jullie zo hoor

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
johannessmit schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:02:
maar dan moet ik steeds mijn server ook updaten :P, en dat gebeurt nu al zodra ik opsla.. naja, moet nog even zien
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

github is iets waar ik in de toekomst wel mee wil gaan werken, maar dan moet ik steeds mijn server ook updaten :P, en dat gebeurt nu al zodra ik opsla.. naja, moet nog even zien

/me voelt zich ineens heel jong als 16-jarige hobby-programmeur als ik jullie zo hoor
Heb ik voor mijn uniprojectje ook, sterker nog, de git repo staat *in* de django app die ik daarvoor schrijf. Maar natuurlijk netter is dat je twee branches onderhoud, een dev branch en een master/production branch, en pas features merged als je feature werkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 17:08

GateKeaper

#1 Procastinator

Grrr.. snap er niks van. Ben nu al twee dagen aan 't kloten om DbGeometry in asp.net web api aan de praat te krijgen. D.m.v. een custom JsonConverter gaat "WriteJson" prima. Maar invoer accepteren en "ReadJson" aanroepen, ho maar! @#$%^& |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50

Weet niet of die applicatie perse op een eigen server moet staan, maar als het een web applicatie is, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de gratis Azure websites. Door de github integratie kun je dan ook gelijk updates pushen (of pullen?) naar je website. Ideaal.

Kan denk ik ook prima met TFS Preview.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Jan_V schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Weet niet of die applicatie perse op een eigen server moet staan, maar als het een web applicatie is, dan zou je ook gebruik kunnen maken van de gratis Azure websites. Door de github integratie kun je dan ook gelijk updates pushen (of pullen?) naar je website. Ideaal.

Kan denk ik ook prima met TFS Preview.
Je kunt ook gewoon zo inrichten dat je website altijd gewoon de source plukt van Github :). Heb ik ook een poosje gedaan. Als ik pushde naar Github update die automatisch ook de website op een andere server :D. Ideaal.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 17:08

GateKeaper

#1 Procastinator

Aaaaarrrgg... gaat m'n hele weekend. Dan kan je lang gaan zitten zoeken naar wat je verkeerd doet.... als 't een bug blijkt te zijn in Web API. Die gebruikt gewoon je custom settings niet op input parameters. |:(

Maargoed, toen ik dat doorhad was de workaround er ook mooi vlot. Kan weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
Rutix schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:53:
[...]

Je kunt ook gewoon zo inrichten dat je website altijd gewoon de source plukt van Github :). Heb ik ook een poosje gedaan. Als ik pushde naar Github update die automatisch ook de website op een andere server :D. Ideaal.
Dan ga ik over een tijd daar maar es naar kijken.. als het project een stuk verder gevorderd is.
Is het met github echter wel mogelijk closed-source te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 12:22

Firesphere

Yoshis before Hoshis

johannessmit schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:19:
[...]

Dan ga ik over een tijd daar maar es naar kijken.. als het project een stuk verder gevorderd is.
Is het met github echter wel mogelijk closed-source te werken?
Alleen als je betaald krijg je closed repo's

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
maar als je nog op school zit, moet het mogelijk zijn om een studentenaccount te krijgen, waarmee je wel een aantal (volgens mij 3) closed repo's op mag zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
kaesve schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:24:
maar als je nog op school zit, moet het mogelijk zijn om een studentenaccount te krijgen, waarmee je wel een aantal (volgens mij 3) closed repo's op mag zetten :)
Middelbare school :/, naja het project loopt lekker door. XMLParser af, nu een configHandler maken en heel blij zijn met de vorderingen. morgen beginnen met commentaar maken wat PHPdocumentater kan lezen.. snappen we er over een jaar ook nog iets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

kaesve schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:24:
5 krijg je er totaal :), en het mooiste is dat de collaboration limit op studenten accounts niet enforced wordt, dus je mag met meer mensen aan closed source projecten als dat je normaal zou mogen met het 'niet studenten' micro plan. Ik heb ze al een tijdje, en veel docenten vinden het bij mij niet zo fijn als code opensource op GitHub staat, dus vandaar dat ik voor projecten die andere studenten ook doen de closed repo's gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor je closed repositories kan je ook bitbucket gebruiken. Sinds de redesign is dat een stuk bruikbaarder geworden (hoewel github toch een slag beter is qua gemak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05
Vandaag ben ik zo'n 6 uur bezig geweest met het uitzoeken hoe je een GWT servlet in OSGi kan draaien. Dit blijkt nogal wat problemen te hebben ivm ClassLoaders e.d. Uiteindelijk heb ik wel een mooie oplossing gevonden die goed blijkt te werken qua gebruik, maar wat wel heeft geresulteerd in een eigen implementatie van de RemoteServiceServlet... :|

Voor de geïnteresseerden, hij staat op GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:49

Pizzalucht

Snotneus.

Eventueel kun je zelf Gitlab opzetten op een VPSje (denk wel aan backups).

Ik heb zelf 3 backups:

1 lokale backup op de server
1 encrypted backup naar Amazon
1 encrypted backup naar mijn homeserver

Allemaal 2 keer per dag, misschien een beetje overkill voor jou, maar het hebben van een backupstrategie is wel belangrijk.

[ Voor 64% gewijzigd door Pizzalucht op 03-02-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Of gewoon Bitbucket nemen, support voor git, mercurial (ander, IMO, simpeler DVCS), en standaard onbeperkt gratis privé repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:05

Nox

Noxiuz

Hmmz lekker dan. Ons facebookaccount (persoonlijk profiel) moet omgezet worden in een pagina. Nu we net 250 vrienden hebben. Ik had het maar een half jaar terug aangegeven dat we eigenlijk een pagina moeten gebruiken, ook voor beheer e.d. is dat handiger.

Zucht, ga ik maar eens rond snuffelen hoe en wat. Vraag ik op twitter en FB om ervaringen komen ze met onzin aan. Zoals pas bij 5000 vrienden of dat het _niet_ kan. Wat bezielt mensen dit soort antwoorden te geven?? :?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat kan gewoon. https://www.facebook.com/help/175644189234902/
Lees het even, en onder "how do I blablabla" staat "Start converting", dat is alles wat je hoeft te doen. Behalve natuurlijk de daar op volgende instructies volgen ;)

Let wel even op, dat je je friends port naar likes! Ik weet zo niet of ze dat al hebben aangepast, maar eerder was je nog wel eens je likes/friends kwijt na een port. In eerste instantie was dat gefixt met een simpel checkboxje "port current data".
Als dat nog niet is gefixed, let er even op. Zie je het vinkje niet langskomen, neem ik aan dat het al is gefixt, stond op de todo list sinds augustus 2011, heb er niet op gelet of die al gefixt is.

[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 04-02-2013 01:00 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:37
Aaargh... Android!

Checkbox-margins zorgen er weer fijn voor dat de text achter de button verdwijnt... Fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 16:50
Pizzalucht schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:25:
Eventueel kun je zelf Gitlab opzetten op een VPSje (denk wel aan backups).

Ik heb zelf 3 backups:

1 lokale backup op de server
1 encrypted backup naar Amazon
1 encrypted backup naar mijn homeserver

Allemaal 2 keer per dag, misschien een beetje overkill voor jou, maar het hebben van een backupstrategie is wel belangrijk.
Encrypt je de data vantevoren naar Amazon (en de homeserver)?

Volgens mij encrypt Amazon (Glacier) ook al standaard de data.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Laatst online: 15-05 21:52
bdalenoord schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:42:
Aaargh... Android!

Checkbox-margins zorgen er weer fijn voor dat de text achter de button verdwijnt... Fantastisch
Kiek 's aan! :)

http://stackoverflow.com/...between-checkbox-and-text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 22:37
@rubenflush had ik al gevonden en toegepast... jammer dat het nodig is though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Gadverdamme, wat een smerige oplossingen staan ertussen :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, kom maar op met die SMS.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 13:36
Ik heb hem al binnen :p
NL-alert 04-02-2013 12:00
CONTROLEBERICHT. Uw telefoon is juist ingesteld voor NL-Alert. U hoeft niets meer te doen. Meer informatie op www.nl-alert.nl

[ Voor 79% gewijzigd door cenix op 04-02-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
T-Mobile hier en geen sms, mijn moeder kreeg 'em overigens wel met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier Vodafone en nog niets.

Sowieso, "uw telefoon is juist geconfigureerd" 8)7. Ook al in die reclame. Hoe kan je telefoon onjuist geconfigureerd zijn voor SMS zonder dat de gebruiker dat doorheeft :P

Die website ligt er trouwens uit, ook lekker geänticipeerd weer :)

.edit: oh ik lees nu dit pas: nieuws: NL Alert werkt nog steeds niet voor grote meerderheid smartphonegebruikers

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2013 12:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb ook nog niks gehad met Vodafone, maar Vodafone ondersteunt het natuurlijk ook nog niet via 3G, dus als je telefoon op het moment via 3G verbonden is zou het me niks verbazen dat je ook niks meer gaat krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vodafone schijnt het inderdaad alleen mee te werken via 2G. En aangezien ik om 12 uur mooi een H-tje naast de ontvangststreepjes had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:45
Woy schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:06:
Ik heb ook nog niks gehad met Vodafone, maar Vodafone ondersteunt het natuurlijk ook nog niet via 3G, dus als je telefoon op het moment via 3G verbonden is zou het me niks verbazen dat je ook niks meer gaat krijgen.
Wel lekker handig inderdaad, volgens de site werkt het gewoon op mijn HTC One X, maar met Vodafone krijg ik dus ook weer niks.
(Ook wel een beetje faal dat die website geen mobiele variant heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee het werkt via Cell broadcasting. Grapig genoeg zat dat vroeger in zo'n beetje alle telefoons, maar omdat het nooit gebruikt wordt zit het tegenwoordig lang niet meer in alle telefoons :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Gaat die hele instelling nu straks automatisch werken als je provider het ondersteund? Want als je zelf moet gaan kijken of het juiste kanaal etc aan staat gaat het natuurlijk nooit wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je telefoon moet het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jip_86 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:00:
Gaat die hele instelling nu straks automatisch werken als je provider het ondersteund? Want als je zelf moet gaan kijken of het juiste kanaal etc aan staat gaat het natuurlijk nooit wat worden.
Ik verwacht dat in de toekomst telefoons voor de nederlandse markt wel automatisch de juiste instellingen hebben ja. Of dat het via een service bericht alsnog ingesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
School mag dit vaker doen, 50-minuten roosters.. krijg ik lekker meer tijd voor programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Vandaag begonnen met afstuderen: programmeren aan de multiplayer van OpenTTD, dus af en toe ook een beetje gamen tussen het proggen door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
Sh4wn schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:20:
Vandaag begonnen met afstuderen: programmeren aan de multiplayer van OpenTTD, dus af en toe ook een beetje gamen tussen het proggen door :+
wat moet u maken dan?
Ik ga mijn 600 regels code die ik tot nu toe heb even van DocBlocks voorzien.. echt mijn lievelings-taak :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

johannessmit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:22:
[...]

wat moet u maken dan?
Ik ga mijn 600 regels code die ik tot nu toe heb even van DocBlocks voorzien.. echt mijn lievelings-taak :|
Hier op de TU Delft zijn ze bezig met het opzetten van een wat uitgebreidere OpenTTD multiplayer, met verschillende game modi:
  • Short game: korte game van 10-20 min. waarin je als eerste een bepaald doel moet halen, en je speelt dan tegen andere mensen
  • Normale game: Vergelijkbaar met de multiplayer zoals die nu is. Geen tijdslimiet, wel is de map size beperkt en het aantal bedrijven wat maximaal in zo'n map bezig is.
  • Persistent game: In dit type is er 1 zeeeer grote map met honderden tot duizend bedrijven in de map. In dit spel is het concept tijd niet meer aanwezig, en moeten spelers bepaalde doelen halen om nieuwe technologien te unlocken (in plaats van: op een bepaald tijdstip komt er een nieuwe technologie beschikbaar).
Vooral de laatste modus is het meeste werk, aangezien dat een compleet nieuw speltype is. Hierin wordt waarschijnlijk ook het aantal dingen dat je kan bouwen per dag beperkt, zodat niet iemand in 24 uur de hele map vol bouwt, en dat het een beetje eerlijk blijft voor iedereen.

Wat ik precies ga doen is:
  • Zorgen dat het uberhaupt mogelijk is om een speltype te kiezen in OpenTTD.
  • Achievements bedenken en implementeren (en ervoor zorgen dat in de persistent mode nieuwe technologie beschikbaar komt bij bepaalde achievements). Ook moeten er all-time achievements komen zoals bij de Steam Community, die dan op je profiel zichtbaar zijn.
  • Iets bedenken dat je een tegenstander in persistent mode niet teveel kan blokkeren door bijv. een nieuw gebouwd station van je tegenstander compleet in te bouwen met rails van jezelf, waardoor de tegenstander niks meer met het station kan.
Dus dat wordt wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
En waar zit hem precies het academische in jouw afstudeeropdracht? (Just curious)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
TU-delft _/-\o_, daar waar ik toen ik nog in de 1/2 gymnasium zat heen wou, nu in de havo is het Technische ICT geworden.. moet nu nog de 4e en 5e halen.
Ga je dit ook uitbrengen online, klinkt namelijk als iets waar openTTD heel veel aan kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Grijze Vos schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:45:
En waar zit hem precies het academische in jouw afstudeeropdracht? (Just curious)
Nja ik doe nu nog HBO elektro, dus het hoeft nog niet echt academisch te zijn ;) De opdracht is slechts op de TU Delft. Het acedemische komt wel als ik na het afstuderen met mijn master ga beginnen.

@johannes het is open source, dus iedereen kan erbij.

[ Voor 16% gewijzigd door Sh4wn op 04-02-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 10:50
Wat heeft dat dan met elektro te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

wjvds schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:53:
Wat heeft dat dan met elektro te maken?
Elektrotechniek heeft een significant deel aan computertechniek en programmeren (embedded software, digitale logica, simpel processor design). Nu is deze opdracht niet geheel lowlevel, maar aangezien ik hierna een master computer engineering ga doen, waarin naast echt op hardwareniveau wordt gekeken naar processors en andere peripherals, ook onderwerpen als parallel & distributed systems aan bod komen.

Het multiplayer gedeelte van OpenTTD waar ze hier mee bezig zijn, willen ze op een gedistribueerd (amazon EC2) systeem draaien. Hiervoor moet het een en het ander worden geoptimaliseerd, want het doel is dus dat op een enkele map duizenden bedrijven tegelijk kunnen opereren, en alles moet realtime worden geupdatet. Binnen de vakgroep Parallel & Distributed systems zijn ook een aantal mensen die voor hun PhD hier research naar doen (en dan natuurlijk niet voor OpenTTD specifiek, maar RTS games algemeen).

Dus ik zag deze opdracht als een mooie voorbereiding voor zometeen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sh4wn op 04-02-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Inderdaad. Elektrotechniek is heel breed. Daar valt dit prima onder :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 10:50
Ik begrijp dat elektrotechniek ook lowlevel programmeren is/kan zijn, maar een GUI om game modes te kiezen en een achievement systeem lijken mij niet echt direct gerelateerd aan parallel computing, laat staan hardware...Neemt niet weg dat het een leuk project is, natuurlijk, dus veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

wjvds schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:08:
Ik begrijp dat elektrotechniek ook lowlevel programmeren is/kan zijn, maar een GUI om game modes te kiezen en een achievement systeem lijken mij niet echt direct gerelateerd aan parallel computing, laat staan hardware...Neemt niet weg dat het een leuk project is, natuurlijk, dus veel plezier!
Naja, hoe ga je voor een spel met duizenden spelers tegelijk bijhouden wie wat heeft behaald, en welke technologien beschikbaar heeft? Hoe ga je dat efficient opslaan, en ook zodat het makkelijk te schalen is? Waarschijnlijk iets van een NoSQL database ala MongoDB, maar er moet gewoon overnagedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 18:47

HMS

wjvds schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:08:
Dan denk je er te makkelijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:49

Pizzalucht

Snotneus.

Jan_V schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:49:
[...]

Encrypt je de data vantevoren naar Amazon (en de homeserver)?

Volgens mij encrypt Amazon (Glacier) ook al standaard de data.
Ja, ik encrypt het voordat ik het verstuur. Ik weet dat Amazon het ook kan encrypten, maar daar heb ik zo mijn bedenkingen bij, ik encrypt het liever zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe moeilijk is het om een datum normaal te noteren?
31·jan·2013·08·53·00
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:12
Eindelijk begin ik dat simplemembership van ASP.NET een beetje door te krijgen... Dat heeft ook veel te lang geduurt. Uiteindelijk is het helemaal niet zo moeilijk, maar het is lastig (voor mij) om er gewoon een lekker te lezen en volgen stukje over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
Tijd om een scriptje te schrijven wat:
Elke nacht:
een phpdoc genereert van mn webapp

Elke week:
Een backup maakt van mn webapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Die recruiters worden ook steeds irritanter zeg.
From: Leonie (...) via LinkedIn
To: Alex)
Subject: Join my network on LinkedIn!

Hi Alex!

Excuses voor de directe benadering via de mail. Echter, ik was benieuwd of je wellicht geïnteresseerd was in wat meer info over een interessante .Net vacature in Rotterdam? Verder altijd goed om even te linken!
Groet, Leonie
Ik ken je helemaal niet, ik heb niet om deze spam gevraagd. Ga weg -_-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:47
Dan antwoord je dat toch gewoon ffe? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wsitedesign schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:22:
Dan antwoord je dat toch gewoon ffe? :+
Deze mail heb ik geparkeerd in het ronde archief.

Wat mij stoort is vooral dat quasi-vriendschappelijke... "altijd goed om even te linken!" Hoezo?

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 04-02-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Eerst even kijken of ze een leuke profiel foto heeft, anders kun je altijd nog een keer afspreken om wat te gaan drinken ( Op haar kosten natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Neem Leonie mee uit eten om over de vacature te praten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:08
Alex) schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:20:
Die recruiters worden ook steeds irritanter zeg.

[...]

Ik ken je helemaal niet, ik heb niet om deze spam gevraagd. Ga weg -_-
Zou het familie zijn?
Fleur Verkerk

Jr Consultant @ Searchlite

Hi xxx! Excuses voor de directe benadering zo via Linkedin. Echter, ik was benieuwd of je misschien geïnteresseerd was in een leuke .Net vacature in Nijmegen? Verder altijd goed om even te linken! gr Fleur!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Tja het werkt wel zo, zet een of andere blonde gleuf met een leuk fotootje op LinkedIn en je hebt meer resultaat dan met een wat minder testosteronstimulerend persoon die precies weet waar al die leuke acroniempjes precies voor staan.

[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 04-02-2013 15:29 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
BikkelZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:28:
Tja het werkt wel zo, zet een of andere blonde gleuf met een leuk fotootje op LinkedIn en je hebt meer resultaat dan met een of andere kerel die precies weet waar al die leuke acroniempjes precies voor staan. Dus zijn we overgeleverd aan acroniemenmatchers in plaats van mensen die de juiste persoon op de juiste plek zetten.
Ik heb nog steeds een heel groot vermoeden dat er daadwerkelijk 50 jarige kerels met een kleine bierpens achter die profielen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JohnStaakke schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb nog steeds een heel groot vermoeden dat er daadwerkelijk 50 jarige kerels met een kleine bierpens achter die profielen zitten.
Die kans is wel groot ja, ik heb ook een aantal van dat soort berichten van recruiters gehad, met een leuk plaatje. Die waren echter allemaal niet Nederlands, dus dan kan je ook niet afspreken om te kijken of het wel klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Heh, ik had er vrijdag al een, en vandaag weer een.
En uiteraard altijd zo lekker vaag. Sommigen droppen nog net de term ".NET", anderen niet eens.
Dat ze even kijken naar mijn profiel en zien dat ik eerst ergens 4-5 jaar heb gewerkt, en nu nog geen jaar bij een nieuwe werkgever zit, dat is er niet bij.

Laat staan dat ze verder kijken dan de term .NET.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik krijg tegenwoordig geen mailtjes meer van recruiters trouwens. Ik zit dan ook niet op LinkedIn of MonsterBoard en als ik bel op een interessante vacature hang ik op als iemand met een te routineuze vlotte babbel eerst mijn doopceel wil lichten voordat ze ook maar wat over de vacature willen vertellen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Fleur Verkerk had me laatst ook een berichtje gestuurd, spelde ook alleen m'n naam verkeerd. Bericht teruggestuurd dat ik geen interesse had en dat ze maar eens goed naar m'n naam moest kijken voordat ze berichtjes gaat sturen.

Edit:
Een andere, via Twitter: "Interesse in een back end vacature? Zie dat je profiel goed overeenkomt".
Ben een front-ender... :F

[ Voor 15% gewijzigd door Flowmo op 04-02-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:29

DeluxZ

Livin' the good life

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja joh! Doe dat, ga halverwege je lijst van 5000 records je datumnotatie nog beroerder maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 07:12
Ja die LinkedIn berichtjes zijn af en toe echt om te huilen. Kreeg vorige week nog een berichtje van een of andere gast uit Leiden, in beroerd Engels. Dan heb je echt zoiets van waarom in hemelsnaam, doe niet zo interessant en zorg anders dat je spelling in orde is.

Z'n website was trouwens helemaal geen reclame, heel ego-trippend verhaal over z'n master in Wageningen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

http://www.searchlite.nl/...categorie/74095/aid/74186

Bij de mannen staat een 06 nummer, bij de dames niet. Ra ra waarom? :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Glehg ben vandaag en al het hele weekend ziek :(.

Over die recruiters, ik heb een keer gereageerd voor de grap op een bericht van een mevrouw die ook een hele leuke profiel foto had. Ze heeft me toen uitgenodigd om te praten onder een drankje en ze was ook daadwerkelijk diegene op de foto :). En ook nog eens serieus. Dus niet alle recruiters zullen 50 jarige mannen met een bierpens achter de pc zijn hoor ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:08
Hey kijk, inderdaad bijna familie die Leonie en Fleur :+

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Leonie werkt ook bij dat bedrijf.

Hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Is dat nieuw, die icoontjes 'Abonnee' naast de naam? Of zie ik ze gewoon nu pas voor het eerst... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

alienfruit

the alien you never expected

Nog erger van de idioten uit Engeland je opbellen met een geblokkeerd nummer. Dus je neemt de telefoon op heb je dus meid of gast aan de lijn. Erg leuk als je bijna een euro per minuut moet betalen voor buitenlandse nummers :/ Ze negeren gewoon 'If you call from abroad (meaning not Switzerland), please call +31 etc". Eikels :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
Huh? Hoezo moet jij betalen als je gebeld wordt vanaf buitenlandse nummers?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
TheNephilim schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:05:
Is dat nieuw, die icoontjes 'Abonnee' naast de naam? Of zie ik ze gewoon nu pas voor het eerst... :+
Was keurig vermeld bij de development roundup van afgelopen keer ;) Maar jah, is redelijk nieuw. (bij overige zaken!)

plan: Development-round-up - Iteratie #29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat is vaak zo dat de ontvanger van een telefoontje in het buitenland ook moet betalen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
BikkelZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:10:
Dat is vaak zo dat de ontvanger van een telefoontje in het buitenland ook moet betalen.
Ja, maar dat maakt dan toch niet uit vanuit welk land dat telefoontje komt als je zelf in het buitenland zit?
Alex) schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:22:

Wat mij stoort is vooral dat quasi-vriendschappelijke... "altijd goed om even te linken!" Hoezo?
Het is vooral goed voor de recruiter om 'ff' te linken. Ben blij dat ik uit dat HR wereldje weg bent. Te veel mensen die nu opeens bedenken dat social media 'hip' is en je ook nog 'es via LinkedIn gaan spammen. Ja, ik heb er staan dat ik interesse heb in joboffers maar dat betekent dus dat ik een concrete vacature wil zien en geen 'vriendjes' wil worden met mensen die me vooral in hun 'netwerk' willen hebben. Je kent me niet dus ik ben geen 'netwerk'. Ik ben hoogstens een CV in je bittenbakkie.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
TheNephilim schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:05:
Dat is al een klein tijdje ingevoerd, een soort "pronk" ding geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

jbdeiman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:10:
[...]

Was keurig vermeld bij de development roundup van afgelopen keer ;) Maar jah, is redelijk nieuw. (bij overige zaken!)

plan: Development-round-up - Iteratie #29
&
wsitedesign schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Dat is al een klein tijdje ingevoerd, een soort "pronk" ding geloof ik :p
Oh, heb de .plan ook niet helemaal gelezen, maar grappig! ^^ Nog iets meer waardering voor je 'abonee' status :P

Ik zie ze nu pas echt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 21:08
Nu kan je eigenlijk goed zien hoe weinig mensen er echt een abbo hebben. Zelf vind ik wat je er voor terugkrijgt ook niet echt boeiends. Al ga ik het wellicht binnenkort nog wel doen, gewoon voor de support (en minder reclame is dan mooi meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ha, iedereen met een mac, type eens: File:/// in de locatiebalk van je browser (of in een ander programma). >:)

details

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Ja, maar dat maakt dan toch niet uit vanuit welk land dat telefoontje komt als je zelf in het buitenland zit?

[...]

Het is vooral goed voor de recruiter om 'ff' te linken. Ben blij dat ik uit dat HR wereldje weg bent. Te veel mensen die nu opeens bedenken dat social media 'hip' is en je ook nog 'es via LinkedIn gaan spammen. Ja, ik heb er staan dat ik interesse heb in joboffers maar dat betekent dus dat ik een concrete vacature wil zien en geen 'vriendjes' wil worden met mensen die me vooral in hun 'netwerk' willen hebben. Je kent me niet dus ik ben geen 'netwerk'. Ik ben hoogstens een CV in je bittenbakkie.
Ik heb nu de neiging je op te zoeken op LI, omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Caelorum schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:53:
Nu kan je eigenlijk goed zien hoe weinig mensen er echt een abbo hebben. Zelf vind ik wat je er voor terugkrijgt ook niet echt boeiends. Al ga ik het wellicht binnenkort nog wel doen, gewoon voor de support (en minder reclame is dan mooi meegenomen).
Ik heb het nu onlangs afgesloten, moet ik me niet meer schuldig voelen voor het gebruik van een adblocker xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

alienfruit

the alien you never expected

Hydra schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:12:
Klopt, maar alles ze dus geblokkeerd bellen dan kan je dus niet zien of het een buitenland beller is :( Nu neem ik gewoon niet meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
zwippie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:53:
Ha, iedereen met een mac, type eens: File:/// in de locatiebalk van je browser (of in een ander programma). >:)

details
Chrome: Ziet index van HDD in browservenster.
Safari: Finder opent index van alle aangesloten apparaten
Finder -> Go to folder: "File 'File:///' cannot be found"
Finder -> Connect to server: "The text entered doesn’t appear to be a recognized URL format."
TextEdit: http://i.imgur.com/74TAiol.png

Spannend hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 04-02-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Gamebuster schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:26:
[...]

Chrome: Ziet index van HDD in browservenster.
Safari: Finder opent index van alle aangesloten apparaten
Finder -> Go to folder: "File 'File:///' cannot be found"
Finder -> Connect to server: "The text entered doesn’t appear to be a recognized URL format."
TextEdit: http://i.imgur.com/74TAiol.png

Spannend hoor :P
Het schijnt inderdaad niet overal te werken, maar ik heb net toch zeker weten Safari zien crashen.
Je moet het wel zelf intikken, niet copy/pasten.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik tik het zelf in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
en dat zijn 150 regels aan docblocks, dat doen we in het vervolgs er dus meteen braaf bij xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

johannessmit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:16:
School mag dit vaker doen, 50-minuten roosters.. krijg ik lekker meer tijd voor programmeren.
Wij hebben 40-minutenroosters >:)
En standaard 60

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolting
  • Laatst online: 14:27
Het werkt enkel in Mountain Lion, nog niet geüpgradet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Ik ben ook ooit benaderd door SearchLite. Ik zit er overigens aan te denken maar gewoon van m'n LinkedIn af te halen dat ik goede kennis heb van PHP, ik wil me namelijk helemáál niet meer met dat wereldje bezighouden, maar ondanks dat mijn profiel aan alle kanten "Microsoft" uitstraalt krijg ik toch telkens weer recruiters op m'n dak die me PHPbanen voorschotelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Een lijstje met acroniemen op zo'n CV moet weergeven met welke technologieën je het liefste doet of waar je verwacht het meeste geld mee te gaan verdienen, niet wat je echt allemaal ooit een keer gedaan hebt. Ik ga echt niet toegeven dat ik ooit iets met ASP classic of ColdFusion te maken gehad heb :P

iOS developer

Pagina: 1 ... 266 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.