Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
jip_86 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:05:
[...]
Baas: "Ja maar klant wil het dus aan het werk jij"

(originele titel: When they tell me the client paid extra for IE6 support.)
Heb 't al een tijdje in gebruik (Pro licentie, zojuist upgraded naar Premium). Is inderdaad eenkenneth schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:33:
Hmm, na eerst met LINQPad gespeeld te hebben had ik het vandaag echt nodig. Wat een mooi product! Die $40 is het ook wel waard, binnenkort maar aanschaffen. De baas betaalt
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
*johannes ontdekt DOMdocument wat er begrijpbaarder uitziet, of heeft gewoon betere uitleg gevonden, me happy
[ Voor 25% gewijzigd door MrAmos op 31-01-2013 20:52 ]
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Dat is het hele probleem dus xD, achja, project zit zo in elkaar dat alles snel te updaten is.. Hulde aan MVCwsitedesign schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:55:
simpleXML is, eens je het doorhebt, ook niet zo moeilijk hoor
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Gewoon disk loskoppelen zodra je gaat installeren.
En ehm... zet de boel dus op een aparte disk
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Ach ze doen het weer
En verder, jeej nieuwe avatar maken. Animated gif. Maar dan niet met vaste timing, ik wil custom timing per frame
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vaste tijd per frame en dan gewoon frames dupliceren?F.West98 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:33:
[...]
En verder, jeej nieuwe avatar maken. Animated gif. Maar dan niet met vaste timing, ik wil custom timing per frame(iemand een idee?)
Mag nog niet afstuderen in februari omdat ik een paar punten mis dus ga komende half jaar werken en één dag per week aan school besteden. Super chill
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Anderhalve frame?Caelorum schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:34:
[...]
Vaste tijd per frame en dan gewoon frames dupliceren?
edit:
Oh wacht
[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 31-01-2013 22:40 ]
USB drive.Firesphere schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:04:
Heb je een ISO gefikt? Dat is mi de beste oplossing
Nah, gewoon mn win7 genuket.Ik heb Win8 bijna draaiend, ondertussen Win7 nog prima in orde
Gewoon disk loskoppelen zodra je gaat installeren.
En ehm... zet de boel dus op een aparte diskveel handiger
Zoveel valt er nou ook weer niet te reinstallen, iets van 30 applicaties oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Grijze Vos op 31-01-2013 22:46 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In Adobe Fireworks kan je per frame de tijd instellen, bedoel je dat?F.West98 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:33:
En verder, jeej nieuwe avatar maken. Animated gif. Maar dan niet met vaste timing, ik wil custom timing per frame(iemand een idee?)
Al gelukt, zie mijn avataralwinuzz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:53:
[...]
In Adobe Fireworks kan je per frame de tijd instellen, bedoel je dat?
Net een maand proefperiode doorgewerkt en ik werk nu 'officieel'. Ik krijg toegang tot allemaal verborgen delen enzo en ik kwam wat specificaties tegen van projecten, waaronder één die ik afgelopen maand had gemaakt.
* F.West98 opent specificatie
Kom ik echt 10 punten tegen die ik NIET in mijn product heb staan omdat dat nooit tegen mij is verteld dat dat moest. Ik kom een heleboel functionaliteit tekort ('hoeft nog niet' als ik er om vroeg en verder helemaal niets erover) en weet ik niet hoe ze gaan reageren daar.
Als ze dat hebben gezegd en je hebt dat op papier zou ik me niet zo druk maken hoor. Je hebt alleen gedaan wat je gevraagd werdF.West98 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:56:
![]()
![]()
Net een maand proefperiode doorgewerkt en ik werk nu 'officieel'. Ik krijg toegang tot allemaal verborgen delen enzo en ik kwam wat specificaties tegen van projecten, waaronder één die ik afgelopen maand had gemaakt.
Kom ik echt 10 punten tegen die ik NIET in mijn product heb staan omdat dat nooit tegen mij is verteld dat dat moest. Ik kom een heleboel functionaliteit tekort ('hoeft nog niet' als ik er om vroeg en verder helemaal niets erover) en weet ik niet hoe ze gaan reageren daar.
Nothing to see here!
Nee, en ik heb ook al direct een mailtje gestuurd naar het 'hoofd'Rutix schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:58:
[...]
Als ze dat hebben gezegd en je hebt dat op papier zou ik me niet zo druk maken hoor. Je hebt alleen gedaan wat je gevraagd werd

1
2
3
4
5
6
7
8
| template<class... T> struct S { }; template<class... Args> S<decltype(Args)...> foo(Args... args) { S<decltype(Args)...> s; return s; } |
't Gekke is dat hij regel 6 wel prima vindt. Blijkbaar gaat het dus alleen fout bij function return types.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2013 00:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Nja, ik heb nog eens geen 30K. Maar mijn karma is praktisch allemaal afkomstg van forumpostsCaelorum schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:35:
[...]
Kom ik dan aan met 46K
[...]
Het is al laat he? ^^

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2013 01:43 ]
Dat had ik kunnen verwachten natuurlijk xDYour workstation with the name of xxxx has reported an exception.
Name: EICAR Test String
Details: C:\Users\xxxx\AppData\Local\Temp\TFSTemp\1168#8460_226
Your system has reported a possible virus infection/exploit to UIT Corporate Security monitoring systems. If you have not already been contacted and/or verified that your system is clean, please attend to this immediately. Although the exploit may have already been quarantined on your system, please ensure your Microsoft security patches, Symantec anti-virus are up to date.
Nothing to see here!
Je was een virus aan het schrijven?Rutix schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:44:
Hehe was gisteren bezig met een project wat te maken had met virusscan krijg ik vandaag dit mailtje:
[...]
Dat had ik kunnen verwachten natuurlijk xD
Noem 65% maar praktisch allemaalVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Nja, ik heb nog eens geen 30K. Maar mijn karma is praktisch allemaal afkomstg van forumposts
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Kom kom, die paar percentjes maken toch niet uit?
Grats, dat is redelijk veel; ik heb net iets meer dan 15% daar van, lol.
Waarvan 95% afkomstig van 't forum.
[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 01-02-2013 09:40 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik zit ongeveer op de helft van het jouweVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Nja, ik heb nog eens geen 30K. Maar mijn karma is praktisch allemaal afkomstg van forumposts
Wel maar +- 30% forumposts, kan wel nog veranderen ^^
Nah een virusscan service voor bestanden upload
Nothing to see here!
Ik heb zonet 4 van die plantjes besteldGateKeaper schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:13:
Sphero ball ofcourse.
Wel lachen, voor 5 minuten.
Leg gewoon een tuintje aan op je kantoor. Plant uit blik! http://www.megagadgets.nl/macflowers.html![]()
De feature die voor de "I like it"-knop zorgt heet "Social Tags and Note Board Ribbon Controls", maar als je deze feature deactiveert... verdwijnt ook de link naar de "My profile"-pagina (net als de link naar de My Site).
Zucht, SharePoint

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 01-02-2013 10:19 ]
We are shaping the future
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 5% gewijzigd door mbarie op 01-02-2013 12:37 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
1
2
| private void Meukee (string name, ref Dictionary<string, string> results) { // } |
i.p.v. dat ik results.Add(key, value) doe, deed ik een assignment aan die variabele.

Probeer ook eens de DomCrawler van Symfony: http://symfony.com/doc/2.0/components/dom_crawler.htmljohannessmit schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:45:
Haat aan XML + PHP.. probeer een fatsoenlijke XML-parser te maken voor mijn klein en schattige frameworkje met simpleXML.. snap er alleen helemaal niks van(wat is johannes blij als dit klaar is)
*johannes ontdekt DOMdocument wat er begrijpbaarder uitziet, of heeft gewoon betere uitleg gevonden, me happy
Je kunt 'm gewoon van github af halen: https://github.com/symfony/DomCrawler. Namespaces includen (autoloaden wellicht) en klaar.
Werkt heel prima, alleen helaas geen fatsoenlijke ondersteuning voor xml namespaces, dat heb ik er zelf voor moeten schrijven. Als je interesse hebt laat maar weten.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Pagina zonder Content-Language:

Pagina met alleen Content-Language:

Apache geeft niet alleen een Content-Language terug, maar reageert ook op de Accept-Language-header:

Pagina met Content-Languages (waar het allemaal uiteindelijk om draaide):

En dan in het Duits opvragen:

Is het wat?
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 01-02-2013 14:14 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Even het font veranderen en een aparte melding voor niet-gedefineerde content-languages en het is de moeite waard om hem in te sturen.
Waarom geef je dan ook de dict. mee als ref? Zonder de ref had je Add wel gewerkt, en je assignment niet.Alex) schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:36:
Duidelijk een keer een bakje koffie gemist....
C#:
1 2 private void Meukee (string name, ref Dictionary<string, string> results) { // }
i.p.v. dat ik results.Add(key, value) doe, deed ik een assignment aan die variabele.values.
Ik heb 't niet bedacht.Grijze Vos schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:18:
[...]
Waarom geef je dan ook de dict. mee als ref? Zonder de ref had je Add wel gewerkt, en je assignment niet.
Ziet er (technisch) goed uit! Toevallig al een ETA, of ben je (voorlopig) niet van plan 'm te releasen?CodeCaster schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:09:
Jeuj, Content-Languages is een (nog vrij theoretisch) feit. Ik heb een Chrome-extension geschreven die de headers per tab bekijkt en aan de hand daarvan constateert of er iets met taal wordt gedaan door de server.
[...]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Nu alleen nog bedenken of dat ik RavenDB of toch gewoon SQL express ga gebruiken om de data op te slaan... ik denk gewoon SQL..
Patriot schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:15:
Het ziet er functioneel in ieder geval prima uit
Even het font veranderen en een aparte melding voor niet-gedefineerde content-languages en het is de moeite waard om hem in te sturen.
Thanks!OkkE schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:38:
[...]
Ziet er (technisch) goed uit! Toevallig al een ETA, of ben je (voorlopig) niet van plan 'm te releasen?
De Chrome-extension staat hier, het PHP-testscript hier.
Ik ben van plan het grafisch inderdaad nog wat te polijsten, dan een blogje erover te tikken en daarna de code online te zetten. Dan eens zien wat ervan wordt, wellicht op reddit zetten.
En mijn PHP en JS zijn wat, eh, roestig.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 01-02-2013 16:38 ]
IKEA zekerGateKeaper schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:15:
The story continues... wéér een bank (bijna) onderuit.
Diezelfde vraag heb ik mezelf ook meermaals gesteld. Denk dat ik vastgeroest zit in relationele databases, kom namelijk steeds weer tot hetzelfde besluit.D-Raven schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:25:
Nu alleen nog bedenken of dat ik RavenDB of toch gewoon SQL express ga gebruiken om de data op te slaan... ik denk gewoon SQL..

Ja, een SNS Reaal bouwpakket.
[ Voor 62% gewijzigd door GateKeaper op 01-02-2013 15:29 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| --- !ruby/hash:ActiveSupport::HashWithIndifferentAccess some_number: - TEST - &1235124524 !ruby/object:REXML::Element parent: &1235124524 !ruby/object:REXML::Element parent: &1235124524 !ruby/object:REXML::Element parent: &1235124524 !ruby/object:REXML::Element parent: &1235124524 !ruby/object:REXML::Element parent: &1235124524 !ruby/object:REXML::Document entity_expansion_count: 0 parent: children: - !ruby/object:REXML::XMLDecl writethis: true writeencoding: true parent: *12341234123 version: '1.0' encoding: WINDOWS-1252 standalone: 'yes' - !ruby/object:REXML::Text raw: true parent: *1235124524 entity_filter: unnormalized: normalized: string: ! ' ...en nog veel meer... |
[ Voor 87% gewijzigd door Gamebuster op 01-02-2013 15:42 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik zit al heel lang te flirten met RavenDB. Maar het moet echt nog groeien. Daarmee doel ik niet op het technische aspect, want RavenDB steekt echt goed in elkaar en wordt met elke versie beter.GateKeaper schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:28:
[...]
Diezelfde vraag heb ik mezelf ook meermaals gesteld. Denk dat ik vastgeroest zit in relationele databases, kom namelijk steeds weer tot hetzelfde besluit.
[...]
Ja, een SNS Reaal bouwpakket.
Ik doel meer op mijn eigen capaciteit om een object model / probleem domein zo te modelleren dat het in het in een non-relationele paradigma past.
Pas als ik dat een beetje goed kan, kan ik ook vaststellen of een relationele of een document based database moet gebruiken.
Dit begrip groeit langzaam. Veel lezen, veel uitproberen. Je moet uitzoeken wat je aggregate roots zijn, welke objecten losstaande entiteiten zijn, welke je juist als een document wilt ophalen, etc etc. Dit is vaak makkelijk(er) als de features van je applicatie al grotendeels vast staan. Maar als het een "evoluerend" project is dan is het bijna niet te doen, helemaal als je weet dat je object domein flink kan gaan groeien in het aantal type objecten.
Het grootste probleem bij document based databases is dat je je vaak beperkt in de manier waarop je je data kan ophalen. Bij een relationele database is het vaak vrij eenvoudig om op allerlei manieren dwarsdoorsneden te maken onafhankelijk van hoe je data gestructureerd is (uitzonderingen daargelaten).
Bij een document database ben je daar veel minder flexibel in.
Kortom, genoeg om over na te denken.
edit: Overigens hier wat linkjes voor mensen die dit interesant vinden:
http://dddcommunity.org/s...rticles/Vernon_2011_1.pdf
http://dddcommunity.org/s...rticles/Vernon_2011_2.pdf
http://dddcommunity.org/s...rticles/Vernon_2011_3.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 01-02-2013 15:47 ]
Ik kijk liever naar een Event Sourcing (of Event Driven) aanpak. Dat is wel iets ingewikkelder, maar het zorgt er wel voor dat je goed na gaat denken over wat je domain precies gaat doen, welke interacties er zijn, etc. Ik ben er erg enthousiast over, maar heb met stage en werk tegelijk weinig tijd om wat voor mezelf te coden (en vaak ook geen zin meer aan het eind van de dag
Ik heb dit boek ook in bestelling staan: Implementing Domain Driven Design door Vaughn Vernon. (linkje: http://www.bookdepository...ughn-Vernon/9780321834577)
Verschijnt 4 februari, ik zal hier wel even laten weten of het wat is
~edit:
En op dit boek moet ik nog lang wachten
[ Voor 6% gewijzigd door HMS op 01-02-2013 16:11 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Is dat toevallig dit boek: http://www.bookdepository...bert-Martin/9780135974445 ?kenneth schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:13:
Doe dat, DDD van Evans is het tweede boek op mijn lijst (na het Agile-boek van Uncle Bob), dus als je een beetje snel bent met je recensie kan ik in een ruk door
Die heb ik al gelezen, ook zeker een aanrader. Het belangrijkste zijn de SOLID principles (Wikipedia: SOLID (object-oriented design)) die daar behandeld worden. De design patterns zijn niet zo bijzonder spannend in mijn ogen.
Nice, thanks voor de link. Ik zal 'm binnenkort eens bekijken en testen.
Yup, goed om te horen dat het een aanrader is! SOLID is inderdaad de reden dat ik hem ga lezen. Nu eerst Dependency Injection in .NET uitlezen, dan Uncle Bob's boek, dan DDDHMS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:20:
[...]
Is dat toevallig dit boek: http://www.bookdepository...bert-Martin/9780135974445 ?
Die heb ik al gelezen, ook zeker een aanrader. Het belangrijkste zijn de SOLID principles (Wikipedia: SOLID (object-oriented design)) die daar behandeld worden. De design patterns zijn niet zo bijzonder spannend in mijn ogen.
Doe dat!OkkE schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:27:
@CodeCaster:
Nice, thanks voor de link. Ik zal 'm binnenkort eens bekijken en testen.
De extension leest de response-headers uit bij ieder verzoek en bewaart deze per tabId. Wanneer weggenavigeerd wordt (Vorige / Volgende / Refresh / link-klik), worden de headers voor die tab gewist. Als er Content-Language(s)-headers worden gevonden, licht het icon op.
Wanneer je in de popup op een taal klikt, wordt alléén de gekozen taal in de Accept-Language-header gezet voor eider volgend verzoek. Hierna wordt de tab gerefresht en sluit de popup. De header blijft actief voor die tab tot je een andere taal of "(Default)" aanklikt.
Ik kan eigenlijk maar één bekende bug melden: wanneer je snel op Back klikt na het klikken op een link naar een andere pagina op hetzelfde domein, wordt de eerste pagina uit de cache gehaald zonder request naar de server. Bij het wegnavigeren door de link-klik is de header-cache voor die tab echter wel geleegd, en zal het icon dus niet oplichten.
Op een 3xx-response krijg je wel de originele headers terug, dus dan werkt het wel.
Kan dat gezeur over boeken niet even stoppen!kenneth schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:36:
[...]
Yup, goed om te horen dat het een aanrader is! SOLID is inderdaad de reden dat ik hem ga lezen. Nu eerst Dependency Injection in .NET uitlezen, dan Uncle Bob's boek, dan DDD
TIJD VOOR BIER!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het is nog geen 17:00 toch?BtM909 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:51:
[...]
Kan dat gezeur over boeken niet even stoppen!
TIJD VOOR BIER!
En geen vrijmibo op kantoor hier
Ah die heb ik ook gelezen, nou ja. Snel doorheen gescand. Meeste wist ik al, vooral hoofdstuk 2 is echt een aanraderkenneth schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:36:
[...]
Yup, goed om te horen dat het een aanrader is! SOLID is inderdaad de reden dat ik hem ga lezen. Nu eerst Dependency Injection in .NET uitlezen, dan Uncle Bob's boek, dan DDD
[ Voor 46% gewijzigd door HMS op 01-02-2013 17:01 ]

http://www.ishetalbiertijd.nl/HMS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:58:
[...]
Het is nog geen 17:00 toch?
En geen vrijmibo op kantoor hier. Doe er wel eentje als ik in de trein naar mijn vriendin zit straks
.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Kan ter zijner tijd wel, maar ik heb het er nu specifiek voor mijn project in gestopt, niet heel algemeen dus. Weet niet of het de beste manier is, maar als het af is doe ik dat dan zien we het welarmageddon_2k1 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:01:
@Struikrover: Kan je geen Pull Request doen voor die Namespaces add-on? Dan heeft iedereen er wat aan
Als ik tijd over heb zal ik het even opnemen in m'n CMS, dan kan het getest worden op een echte siteCodeCaster schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:26:
[...]
[...]
Thanks!
De Chrome-extension staat hier, het PHP-testscript hier.
Ik ben van plan het grafisch inderdaad nog wat te polijsten, dan een blogje erover te tikken en daarna de code online te zetten. Dan eens zien wat ervan wordt, wellicht op reddit zetten.Geen idee wanneer though.
En mijn PHP en JS zijn wat, eh, roestig.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
bron: ovchipkaart.nlVoer een wachtwoord in met minimaal 8 en maximaal 20 tekens en minimaal 2 cijfers
Kater? Eerst water, de rest komt later
iieeuuww. Unity *ziet datum* 2011. Ah dat verklaart.kenneth schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:36:
[...]
StructureMap is wel te pruimen, Castle Windsor is erg krachtig, maar erg bloated (imho), en Unity is gewoon crapzooi, en als je ooit iemand over ObjectBuilder hoort praten.... run awaayyyyy
* D-Raven is groot fan van Autofac
BtM909 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:10:
Toch een mooie projectbeschrijving, wat een baas: https://github.com/PureKr...nation.Web.Authentication
Ninject is ook wel leuk, moet ik volgende keer maar eens naar kijken.
Wel goeie verhalen over gehoord en fluent
Altijd gaat het rechter oordopje na een tijdje zachter worden (2 dagen ofzo) en daarna gaat het weer goed. Of het blijft voor enkele weken/maanden zo. Iemand een idee?
Ook is het zo dat als ik in mijn oren wrijf ik oorsmeer hoor, maar het zit er niet in de praktijk. (tenminste, niet waar je met de oordopjes ook komt, verder omhoog (?) zit wel een gehoorgang maar daar durf ik niet in met dat schoonmaakding.
En links vallen de dopjes er steeds uit omdat... tja geen idee.
Ik hoor veel mensen over Ninject, maar als je gaat zoeken komen ze overal als slechtst uit de test (mbt snelheid). Ik gebruik Unity, maar zou niet weten wat er beter/slechter aan is dan Autofac.Ellos schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:08:
Ellos is ook groot fan van autofac
Ninject is ook wel leuk, moet ik volgende keer maar eens naar kijken.
Wel goeie verhalen over gehoord en fluent
Waarom verklaart de datum dat? Is Unity dood?D-Raven schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:46:
[...]
iieeuuww. Unity *ziet datum* 2011. Ah dat verklaart.
StructureMap is wel te pruimen, Castle Windsor is erg krachtig, maar erg bloated (imho), en Unity is gewoon crapzooi, en als je ooit iemand over ObjectBuilder hoort praten.... run awaayyyyy
Zelf vond ik Unity eigenlijk best wel goed werken, alleen moet ik bekennen dat dat het enige framework is waar ik ervaring mee ben. Als ik jou zo hoor ranten mis ik heel wat goodness
Nothing to see here!
Dat zeker.Rutix schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:42:
Autofac 3.0 is net gereleased en inderdaad ik vind Autofac ook nice. Maar zoals vaak word gezegd iedere library heeft zijn eigen stijl
.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Even langs de huisarts je oor laten uitspuiten. En je vooral niet laten afschepen met "ik zie niets". Ik had één oor zodanig dicht zitten dat ik er praktisch niets meer mee horen. Kreeg te horen dat er niets zat. Heb toen maar gezegd dat die toch moet spuiten. Dus assistent mijn oren spuiten en die schrok zich te pletter. Prop van bijna anderhalf cm langF.West98 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:13:
[...]
Ook is het zo dat als ik in mijn oren wrijf ik oorsmeer hoor, maar het zit er niet in de praktijk. (tenminste, niet waar je met de oordopjes ook komt, verder omhoog (?) zit wel een gehoorgang maar daar durf ik niet in met dat schoonmaakding.
Dan wijkt je oor te veel af van een gemiddeld oor. Heb ik ook met beide oren. Geen enkel oordopje past in mijn oren.En links vallen de dopjes er steeds uit omdat... tja geen idee.
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2013 15:06 ]
Ben je dan wettelijk gezien ook als mindervalide te verklaren door een arts?Caelorum schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Dan wijkt je oor te veel af van een gemiddeld oor. Heb ik ook met beide oren. Geen enkel oordopje past in mijn oren.
/me Wil zo'n mooie parkeer-altijd-dichtbij-de-deur-kaart voor de auto.
Administrators - Projects - Create - Allow
Administrators - Clients - Create - Allow
In SQL Server Management Studio was ik in twee minuten klaar geweest. Hardcoded in drie minuten. Nu ben ik in de Seed()-method alweer een kwartier met reflection aan het pielen om voor iedere DbSet<T> in mijn DbContext-klasse te kijken naar het [TableName(string name)]-attribuut, om zo voor die tabel de Administrators-descriptors en -permissies aan te maken.
Waarom zou ik toch nooit iets af krijgen.
Bij het wijzigen van je schema's kan je uiteraard gewoon de Seed method gebruiken. Maar waarom heb je daar uberhaupt de table name voor nodig? Gebruik gewoon je context?
En wil je 't echt quick and dirty? Dan smijt je de sql gewoon in je test functie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| public void HasAccess() { context.Database.ExecuteSqlCommand("INSERT INTO ......"); //run tests context.Database.ExecuteSqlCommand("DELETE FROM ......"); } // of iets "minder" ugly public void HasAccess() { var permission = new Permission("Administrator", "Projects", "Create", true); context.Permissions.Add(permission); //run tests context.Permissions.Remove(permission); } |
[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 02-02-2013 18:46 ]
Kun je niet beter je hele permissionprovider faken en gewoon die hele DB overslaan? Of moet je perse testen dat je database het doet? Je code moet dan wel testbaar zijn natuurlijk, injection inversion of control etc.CodeCaster schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:37:
Argh, ik wil mijn testdatabase vullen met permissies om mijn aanpassingen op dat gebied te testen. Dus samengevat de volgende records aanmaken:
Administrators - Projects - Create - Allow
Administrators - Clients - Create - Allow
In SQL Server Management Studio was ik in twee minuten klaar geweest. Hardcoded in drie minuten. Nu ben ik in de Seed()-method alweer een kwartier met reflection aan het pielen om voor iedere DbSet<T> in mijn DbContext-klasse te kijken naar het [TableName(string name)]-attribuut, om zo voor die tabel de Administrators-descriptors en -permissies aan te maken.
Waarom zou ik toch nooit iets af krijgen.
iOS developer
@BikkelZ: dat zou heel goed kunnen ja en dat doe ik elders ook, maar dit is meer een integratietest / designprobeersel: (hoe) wordt de database bij het eerste gebruik correct gevuld?
Dat ja.
[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2013 19:27 ]
Ik dacht, die weet niet dat 't anders kan. Maar je weet 't dondersgoed, je wilt gewoon weer moeilijk doen!
Dan begrijp ik 't helemaal.. herkenbaar ook.
DI is eerst en vooral een techniek, dan pas komt de technologie om het makkelijker te maken. Het grootste gedeelte gaat over de techniek, pas later gaat hij even wat containers af maar de waarde van het boek zit hem vooral in de eerste drie delen.D-Raven schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:46:
[...]
iieeuuww. Unity *ziet datum* 2011. Ah dat verklaart.
Ga ik doenCaelorum schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Even langs de huisarts je oor laten uitspuiten. En je vooral niet laten afschepen met "ik zie niets". Ik had één oor zodanig dicht zitten dat ik er praktisch niets meer mee horen. Kreeg te horen dat er niets zat. Heb toen maar gezegd dat die toch moet spuiten. Dus assistent mijn oren spuiten en die schrok zich te pletter. Prop van bijna anderhalf cm langConclusie is in ieder geval dat als je het gevoel hebt dat er iets in zit en je minder hoort er ook eigenlijk wel altijd iets in zit (tenzij je doof begint te worden dan...)
Lang leve de schuimdopjes, die passen echt goed[...]
Dan wijkt je oor te veel af van een gemiddeld oor. Heb ik ook met beide oren. Geen enkel oordopje past in mijn oren.
Die kan je ook wel op andere manieren regelen hoor!GateKeaper schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:46:
[...] Ben je dan wettelijk gezien ook als mindervalide te verklaren door een arts?
/me Wil zo'n mooie parkeer-altijd-dichtbij-de-deur-kaart voor de auto.
Lang leve de circumaural headphonesF.West98 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:12:
[...] Lang leve de schuimdopjes, die passen echt goed
Snelheid klopt ja, ben ik mij van bewust maar ik doe niet zo heel veel speciaals met een IoC container dat ik een snelheidsmonster vereis. ik ben niet constant die container aan het aanspreken of objecten aan het creeëren.Megamind schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:18:
[...]
Ik hoor veel mensen over Ninject, maar als je gaat zoeken komen ze overal als slechtst uit de test (mbt snelheid). Ik gebruik Unity, maar zou niet weten wat er beter/slechter aan is dan Autofac.
Het gaat mij echt om de easy mocking, testability door dependency injection af te dwingen bij mezelf, en daarmee dus 1 plek waar ik heel snel heel veel kan aanpassen. Modulariteit
Ik heb zelf ook nog niet echt met ninject gewerkt moet ik zeggen, tot nu toe alleen autofac, windsor en mef (als je mef telt als een (general/simple) IoC container) heb er alleen wbt gebruiksvriendelijkheid goeie verhalen over gehoord, dat mag ook wel tellen
@work gebruiken we Castle Windsor, maar dat blijf ik maar een draak van een ding vinden...
[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-02-2013 10:30 ]
Hier ook, maar de PC ging uit tijdens de zoveelste keer opslaan.. hoi corrupted fileMegamind schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:26:
4 uur? En niet éénmaal ctrl+s gehit? Bij elke 6 regels code wordt er bij mij al gesaved
Schrale troost maar de tweede keer maak je iets altijd beterjohannessmit schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:20:
weg 4 uur werk(hij is corrupted fz.. aangezien ik rechtstreeks vanuit de server draaide)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.