De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 267 Laatste
Acties:
  • 995.395 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28

alienfruit

the alien you never expected

Yuk Koffie. Ik ga soms al bijna over de nek als ik het alleen al ruik op het werk :|

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 20:16
Blijkbaar is het vandaag de National Coffee Day :).

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 10:52
YopY schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:37:
*snip* verhaal over mooie thuis pc *snip*
Damn ik denk juist telkens "had ik die dikke i7 maar die ik op stage had". Ok geen SSD maar wel een stuk sneller dan deze trage Phenom I met authentieke TLB bug... Elke keer als ik Visual Studio op start denk ik "shit wat traag" maar ik begin er al weer aan te wennen.

Eind November heb ik tijd om hier weer eens wat nieuws neer te zetten.

~ Mijn prog blog!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Frustratie.

Interwikibot sloopt pagina's: Wikipedia: Blankenbach

Oorzaak: onduidelijk, maar het lijkt iets met de upgrade naar MediaWiki 1.18 te maken te hebben.

Vrije tijd om te helpen de bug op te sporen: \epsilon
Vrije tijd van andere developers om de bug op te sporen: 3 \epsilon

Deadline voordat 1.18 op alle wikipedia's gedeployed wordt: dinsdag.

Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41

Matis

Rubber Rocket

Whoei, nieuw deeltje :$

uptime
08:05:27 up 72 days, 19:35, 15 users,  load average: 1.50, 0.91, 0.71

Toch mijn workstation maar een rebooten. Net de upgrade van 10.04.3 gedownload en geinstalleerd, dus rebooten kan geen kwaad!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Bernardo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:44:
Laatst nog iemand die mij een screenshot van een website liet zien die we gemaakt hadden. Hij was niet goed... stond IE Compatibility modus aan.
Daar hebben we deze voor: :Y)

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge;chrome=1" >

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh krijg een vage foutmelding dat long long long niet wordt ondersteunt door GCC :|
Komt zekers omdat ik geen 64-bit computer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:25:
Tjonguh krijg een vage foutmelding dat long long long niet wordt ondersteunt door GCC :|
GCC support alleen long long . En die support is zelfs by default off als je gcc installeert op een 32bit systeem.
Die kun je wel weer aanzetten.maar weet niet precies de option voor dat :).

[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 30-09-2011 09:33 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Lekker, hoe krijg ik nou deze ruby gem geïnstalleerd (rjb) onder Windows :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Matis schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:06:
uptime
08:05:27 up 72 days, 19:35, 15 users,  load average: 1.50, 0.91, 0.71

Toch mijn workstation maar een rebooten. Net de upgrade van 10.04.3 gedownload en geinstalleerd, dus rebooten kan geen kwaad!
Ik heb net mijn PC moeten rebooten omdat ik MS Virtual PC heb moeten installeren (om de super geavanceerde IDE *kuch* voor COBOL te kunnen runnen in XP Mode). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MSDN plat? :o

Edit: en up again. Zat al vijf minuten te F5'en, kreeg server errors. :P

[ Voor 74% gewijzigd door CodeCaster op 30-09-2011 10:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:07:
[...]

Daar hebben we deze voor: :Y)

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge;chrome=1" >
Onder het genot van een blikje Blue Bastard _/-\o_

Dat werkt alleen als mensen Chrome Frame gebruiken, dus geen echte oplossing :P Nee misschien maar eens een plugin schrijven die browser detecteerd en zodra het IE8 of lager is, gewoon een andere browser aanbieden die ze kunnen installeren O-)

Ben al enkele weken bezig met het onder de knie krijgen van Kohana (PHP), erg leuk framework! Ben er nog niet helemaal achter hoe ik een basis structuur opzet voor m'n applicatie. Ze laten je er erg vrij in, heel mooi natuurlijk, maar niet als je geen ervaring hebt met dergelijke (HMVC) frameworks.
Hopelijk lukt het me toch nog, heb een leuk idee om uit te voeren in Kohana. Goede kans om het HMVC te leren en toch een leuk projectje neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:25:
Repost!!!!111oneoneeleven
alienfruit in "De Devschuur Coffee Corner" :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bernardo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:00:
Dat werkt alleen als mensen Chrome Frame gebruiken, dus geen echte oplossing :P
Je mist het belangrijkste: dit zorgt er voor dat IE niet zijn Compatibility Mode gebruikt en bezoekers deze ook niet kunnen inschakelen.
Nee misschien maar eens een plugin schrijven die browser detecteerd en zodra het IE8 of lager is, gewoon een andere browser aanbieden die ze kunnen installeren O-)
Zoiets: http://code.google.com/p/ie6-upgrade-warning/ :)

Leuk voor persoonlijke website, maar niet iets dat je voor een professionele website moet inzetten imho.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:22:
[...]

Een leuke voor het vrouwtje:
[afbeelding]
Alleen jammer dat ze daar dan waarschijnlijk niet de humor van in ziet... :-(
Die is echt grappig. Volgens mij zou m'n vriendin die nog wel waarderen ook, ze kent Schrödingers kat namelijk wel. Al denk ik niet dat ze hem aan zou willen, omdat de omgeving hem zéker niet begrijpt. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

pffff... De debugger in delphi XE crasht als je een variable probeert te watchen op een index die nog niet bestaat, zoals MyStringlist[2] terwijl je die list net hebt aangemaakt.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 23:09
Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:16:
[...]

Die is echt grappig. Volgens mij zou m'n vriendin die nog wel waarderen ook, ze kent Schrödingers kat namelijk wel. Al denk ik niet dat ze hem aan zou willen, omdat de omgeving hem zéker niet begrijpt. :P
Vrouw die Schrödingers kat begrijpt? Waar heb je die vandaan geplukt?!
Ben jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
GoTCoast schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:28:
[...]

Ben jaloers!
Er zit natuurlijk wel een heel verschil tussen begrijpen en 'er van gehoord hebben'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik kende 'm nog niet, maar erg handige website. Performance tests voor Javascript: http://jsperf.com/browse

Je kan ze, uiteraard, ook zelf maken: http://jsperf.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

GoTCoast schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:28:
[...]

Ben jaloers!
Ik heb het toevallig enkele dagen terug aan die van mij uitgelegd :D

Wat een weer trouwens... Auto zal wel weer heerlijk aan het opwarmen zijn voor me, moet strakjes aan het begin van de middag naar Schiphol. Dat wordt zweten... Niet dat ik klaag natuurlijk ;)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Haha nou ja, ze heeft de kat op school gehad en ik heb het haar recentelijk nog eens uitgelegd (volgens mij toen de verwijzing langskwam in de Big Bang Theory of Numb3rs of zo). Ik weet niet of ze de gehele situatie 100% begrijpt, maar tot op zekere hoogte begrijpt ze het principe zeker wel. :)

offtopic:
Alleen, en dat is met veel informatie zo die niet in haar ogen nuttig is, vergeet ze het ook zo weer :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:37:
Ik weet niet of ze de gehele situatie 100% begrijpt, maar tot op zekere hoogte begrijpt ze het principe zeker wel. :)
If you think you understand QM, you obviously don't understand QM :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Grrr, stomme iPad wilt de video's niet afspelen :| En nu ook niet meer de JS bestanden verversen. Dit gaat een lange dag worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Stuur ik net een mailtje naar mijn hostingprovider met de vraag waarom er in het control panel mijn wachtwoord zichtbaar is, en de "Forgot password" functie mijn originele wachtwoord terugstuurd (ofwel: waarom worden wachtwoorden onversleuteld opgeslagen).

Het antwoord is niet helemaal wacht ik verwacht had....
We hebben meerdere vragen hierover gehad, maar het wachtwoord wordt wel degelijk versleuteld. Verder lijkt het me logisch dat het wachtwoord gemaild wordt. Hoe moet je hier anders achterkomen? Je kan het wachtwoord na ontvangst overigens direct wijzigen.

We zijn overigens druk bezig om alle pagina's te voorzien van een duidelijke (beveiligde) weergave zodat je ook visueel ziet dat het beveiligd is.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welk antwoord ik terug ga sturen :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

BM schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:19:
Stuur ik net een mailtje naar mijn hostingprovider met de vraag waarom er in het control panel mijn wachtwoord zichtbaar is, en de "Forgot password" functie mijn originele wachtwoord terugstuurd (ofwel: waarom worden wachtwoorden onversleuteld opgeslagen).

[...]

Wow... Schitterend staaltje blinde onwetendheid. Dat je iets niet kent, oke, maar zo'n antwoord na een vraag hierover komt niet echt over alsof ze daarna erover nagedacht hebben.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021

[...]

Iets als: Bij deze wil ik mijn contract ontbinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

We zijn overigens druk bezig om alle pagina's te voorzien van een duidelijke (beveiligde) weergave zodat je ook visueel ziet dat het beveiligd is.
Wachtwoorden in plaintext, op een niet beveiligde verbinding? :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Waar woon je en wat is het wachtwoord tot jouw netwerk? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:38:
[...]

If you think you understand QM, you obviously don't understand QM :Y)
Feynman _O_ En daar heeft hij helemaal gelijk in. Hoewel enigszins simpele voorbeelden zoals de kat nog wel te volgen zijn :P

Ik ben er overigens de laatste tijd wel meer mee bezig. Vroeger de keuze tussen natuurkunde studeren en informatica (uiteindelijk toch de laatste gedaan) maar natuurkunde heeft nog altijd wel mijn interesse. Ongelooflijk echter hoe snel bepaalde zaken 'vergeten' raken na een aantal jaar werk. Zonde eigenlijk, aan de andere kant ook logisch als je de kennis nooit toepast. Datzelfde gaat helaas op voor mijn wiskunde. Dus ja, nu kijk ik tegenwoordig wat van die universitaire courses van grote universiteiten op YT en zo. Waarom? Omdat het kan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Kijk, dat is natuurlijk een ontzettend goed plan. Misschien een paar mooie tralies als achtergrond van de website? Of en 'Top Secret'/'Classified' overlay! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:40:
Vroeger de keuze tussen natuurkunde studeren en informatica (uiteindelijk toch de laatste gedaan) maar natuurkunde heeft nog altijd wel mijn interesse
Same here, al heb ik nooit echt overwogen om natuurkunde te gaan studeren, daar zag ik mezelf niet echt in werken. Maar wel reteinteressant altijd, dus ik heb er maar een hobby van gemaakt. Gewoon lekker veel lezen en lectures bekijken en er verder niets voor hoeven doen :P

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Er zijn ook encrypties die te decrypten zijn. Het feit dat je wachtwoord dus per mail teruggezonden kan worden is niet per definitie fout. Echter is er wel een groter risico. Wanneer de decryptie sleutel bekend is zouden alle wachtworden ontsleuteld kunnen worden. Bij een 1-way versleuteling (hashing) lukt dat niet en kan men alleen zoeken naar wachtwoorden die vergelijkbare versleutelde waardes opleveren bij versleutelen (dictionary attack).

Het statement dat ze het fout doen is dus iets te kort door de bocht. Het kan wel degelijk versleuteld zijn, alleen is het dus terug te sleutelen. Welke methode van encryptie beter is valt te bediscussiëren, maar "Your argument is invalid!" :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:47:
[...]

Same here, al heb ik nooit echt overwogen om natuurkunde te gaan studeren, daar zag ik mezelf niet echt in werken. Maar wel reteinteressant altijd, dus ik heb er maar een hobby van gemaakt. Gewoon lekker veel lezen en lectures bekijken en er niets voor hoeven doen :P
Mijn probleem dus ook; ik zag mezelf er ook niet echt een baan in vinden. Althans niet hetzelfde perspectief wat ik had op dat moment met Informatica. Al is dat nu niet anders natuurlijk. Toch, toen ik iemand in Utrecht ontmoette die Natuur- en sterrenkunde studeert zag dat er allemaal toch wel heel gaaf uit. Complex maar wel erg interessant. Maar ja keuzes hé :+

Hoe dan ook, het blijft nu bij flinke interesse en hobby. Als je nog leuke/interessante/informatieve sites hebt, dan hou ik me aanbevolen ;)

offtopic:
Ik hoop dat dit niet te ver offtopic was O-) If so, mijn niet-geheel gemeende excuses.
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:48:
[...]

Het statement dat ze het fout doen is dus iets te kort door de bocht. Het kan wel degelijk versleuteld zijn, alleen is het dus terug te sleutelen. Welke methode van encryptie beter is valt te bediscussiëren, maar "Your argument is invalid!" :+
Nou ja fout, maar hoe dan ook. Zelfs al zouden ze het encrypted opslaan, hashed is nog altijd beter. Al vraag ik het me af hoor. Ik heb teveel failures gezien om ze het voordeel van de twijfel te geven, ik gok dus ook gewoon op plaintext ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:56:

offtopic:
Ik hoop dat dit niet te ver offtopic was O-) If so, mijn niet-geheel gemeende excuses.
Je bent niet de enige met interesse in die hoek :P Vind het zelf ook altijd boeiend. Hoef er niet diep in te duiken (daar heb ik geen tijd voor), maar een beetje de algemene kennis op peil houden vind ik wel leuk om te doen. De Quest ligt dan ook altijd binnen hand bereik :P Ook dingetjes in de psychologie vind ik leuk, maar om er mijn vak van te maken, nah...
Nou ja fout, maar hoe dan ook. Zelfs al zouden ze het encrypted opslaan, hashed is nog altijd beter. Al vraag ik het me af hoor. Ik heb teveel failures gezien om ze het voordeel van de twijfel te geven, ik gok dus ook gewoon op plaintext ;)
Hehe, ik ken dat soort fouten :) Ben zelf ook niet zo'n fan van reversible encrypties. Heb pas ook bij een project geadviseerd om de reversible encryptie in te ruilen voor een hash-model. Mede ook omdat het een applicatie op directie niveau is en je absoluut niet wilt dat wachtwoorden uitlekken... :/

Sowieso vind ik het versturen van een WW een slechte oplossing. Doe mij maar een mailtje hoe ik hem kan veranderen. Daarbij ook de wens mijn account niet te blocken als ik een nieuw WW aanvraag, sommige sites doen dat en dan kunnen sommige figuren heel vervelend doen door andermans account te blocken door een nieuw WW op te vragen :( Krijg ook altijd de kriebels als ik een account aanmaak en ik krijg mijn (zelf ingevulde) WW opgestuurd per mail. Lekker is dat, want die ontvang ik bijvoorbeeld ook op mijn telefoon, daar kan men dus makkelijker bij. Wel fijn als het een wachtwoord is wat je geregeld gebruikt.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
[...]
offtopic:
Anders komt er één van de modjes met een zweep achter je aan ;).
Ondanks mijn (tot nu toe) lager aantal ervaringsjaren, heb ik spijtig genoeg ook al te veel van zulke failures gezien (waarvan recentelijk, eergisteren, enkele in mijn school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:28:
[...]
Anders komt er één van de modjes met een zweep achter je aan ;).
Als er mooie vrouwlijke modjes rondliepen had dat geen probleem geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:53:
[...]
We kunnen alleen maar hopen hé :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:48:
[...]

Er zijn ook encrypties die te decrypten zijn. Het feit dat je wachtwoord dus per mail teruggezonden kan worden is niet per definitie fout. Echter is er wel een groter risico. Wanneer de decryptie sleutel bekend is zouden alle wachtworden ontsleuteld kunnen worden. Bij een 1-way versleuteling (hashing) lukt dat niet en kan men alleen zoeken naar wachtwoorden die vergelijkbare versleutelde waardes opleveren bij versleutelen (dictionary attack).

Ja, het is mogelijk dat..., maar daar ga ik voor nu ff niet van uit.

Tis trouwens die hostingprovider die jij me via DM aangeraden hebt... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 17:02
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:05:

[...]

Wel fijn als het een wachtwoord is wat je geregeld gebruikt.
Dat moet je dus ook niet doen :)

Ik kom ook niet echt van die gewoonte af.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Nou ja, technisch gezien hebben ze nog gelijk ook. Dat iets plaintext leesbaar is houdt natuurlijk niet in dat het niet versleuteld kan zijn geweest. Als ze een omkeerbaar algoritme gebruiken, kunnen de wachtwoorden best versleuteld worden opgeslagen...

Maar een best practice zal het niet zijn, nee.

Edit: oh, dat zei .Gertjan. ook al, excusez-moi.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 30-09-2011 14:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whoohoo Bitches...

Serverbakje is binnen: Dual Quad-Core dikke CPU, 4TB schijfruimte enm 48GB RAM >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BtM909 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:43:
Whoohoo Bitches...

Serverbakje is binnen: Dual Quad-Core dikke CPU, 4TB schijfruimte enm 48GB RAM >:)
4TB maar :P?

Ja ik negeerde de 48GB ram :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
CodeCaster schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:34:
[...]

Nou ja, technisch gezien hebben ze nog gelijk ook. Dat iets plaintext leesbaar is houdt natuurlijk niet in dat het niet versleuteld kan zijn geweest. Als ze een omkeerbaar algoritme gebruiken, kunnen de wachtwoorden best versleuteld worden opgeslagen...

Maar een best practice zal het niet zijn, nee.

Edit: oh, dat zei .Gertjan. ook al, excusez-moi.
Het feit dat het account voor het andere deel van hun site (ja, 2 accounts) wel een nieuw wachtwoord genereerd doet me ernstig twijfelen, maar denk dat ik ze het voordeel van de twijfel maar gun, voor nu :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:43:
Whoohoo Bitches...

Awsome! ^^ Welke CPU zit er in? En megaveel geheugen zeg, hier komen we niet verder dan 16GB voor een database server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:53:
[...]

* Creepy geeft Dark Blue een zweep in d'r handen. Go get them girl!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zucht... agressieve Akamai met 365 day cache op text/html :{ Moet ik ff simpele under construction neergooien tijdens n update... block eraf... under construction. Kut :) Nu ff cache wipen en die cache-header teruggezet die het cachen van pagina's moet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mijn collega's zijn echt blij met me. De playlist voor vandaag is in Spotify gewoon alle nummers met "friday" in de titel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zo ook weer bijna weekend. Nog ff 117 items inchecken :) en dan klaar.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
OkkE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:50:
Mijn collega's zijn echt blij met me. De playlist voor vandaag is in Spotify gewoon alle nummers met "friday" in de titel. :)
Rebecca Black - Friday ? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Onder andere wel de remixes, tributes en parody's ja. Het origineel kon ik niet vinden. 8) Maar ook genoeg andere nummers uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:06
Toe aan weekend -.- Ben echt helemaal gaar... En het is hier warm en ik heb slecht geslapen en heb de hele dag al koppijn... Tijd voor weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

OkkE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:55:
Onder andere wel de remixes, tributes en parody's ja.
... dat wordt een hele lange vrijdag dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Anoniem: 379651 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:59:
[...]

Wel nee joh, dat is: Partyin’, partyin’, Yeah! Partyin’, partyin’, Yeah! Fun, fun, fun, fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 379651 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:59:
[...]

Het is een soort muzikaal Russian Roulette. Zoals ik zei; mijn collega's zijn er niet zo heel blij mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:06
Euforie op de werkvloer, 3 deadlines en een major issue opgelost... En dat allemaal op een vrijdag middag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkkE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:11:
[...]

Het is een soort muzikaal Russian Roulette. Zoals ik zei; mijn collega's zijn er niet zo heel blij mee. :D
Niet persoonlijk bedoeld - maar, ben ik even blij dat ik je collega niet ben. ;)

* Anoniem: 379651 heeft de hele dag al last van z'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Hier lekkere DnB hard staan, even last-minute allemaal tickets oplossen *zucht*

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 379651 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:16:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld - maar, ben ik even blij dat ik je collega niet ben. ;)

* Anoniem: 379651 heeft de hele dag al last van z'n hoofd.
Haha, ik zou ook een enorme hekel aan mezelf krijgen. :) Ondertussen heeft iemand anders het overgenomen, met betere muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hmmm... de build breaken als je net naar huis wilt gaan op vrijdagmiddag... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EddoH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:51:
Snel iemand anders heel erg schuldig laten lijken en dan vlug de deur uit glippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

mn initialen staan in de betreffende Makefile :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
EddoH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:01:
Initialen aanpassen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:04

CoolGamer

What is it? Dragons?

Revert changes en naar huis. :+

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EddoH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:01:
Aanpassen... maak er WTF van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
^^ dat. :P

En natuurlijk nooit grote wijzigingen committen vlak voor het weekend maar bij voorkeur op het midden van de dag. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:41:
En natuurlijk nooit grote wijzigingen committen vlak voor het weekend maar bij voorkeur op het midden van de dag. :+
Of gewoon per definitie de vrijdag reserveren voor andere handelingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 23:09
Hoe is het afgelopen met de build? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 12:38
Andurin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:15:
Euforie op de werkvloer, 3 deadlines en een major issue opgelost... En dat allemaal op een vrijdag middag ^^
3 deadlines op één dag? Klinkt als slecht projectmanagement / planning, even over klagen in de review, :+.
Undo / Revert / Reset / wat dan ook en weglopen, ;). En natuurlijk nooit commiten zonder dat de build lokaal werkt (na een update / pull). Dat zal je leren! :p

* YopY is ook nog niet echt een ster wat betreft discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

NMe schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:41:
[...]

^^ dat. :P

Why not. Echte bazen doen zelfs een release van een product richting een klant op vrijdagmiddag -O-
#BeenThereDoneThat :/ Overigens niet mijn idee, maar sommige werkgevers doen graag releases op vrijdagmiddag of net voordat de developers op vakantie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:56
Gister naar t datecentrum geweest. Was gisteravond echt helemaal kapot:p Het was wel leuk dus dat scheelt al weer. Vandaag weer lekker aan het normale werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311111

Terugvindpost!
Afbeeldingslocatie: http://img.thedailywtf.com/images/200806/mug1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:26:
Gister naar t datecentrum geweest. Was gisteravond echt helemaal kapot:p Het was wel leuk dus dat scheelt al weer. Vandaag weer lekker aan het normale werk.
Aan het normale werk? Op een zaterdag :?

Voor mij is het vandaag Freelance-Zaterdag :P Moet nog even wat administratie wegwerken en een voorstel richting 2 van mijn klanten de deur uitdoen :P Lekker in het zonnetje, AH YEAH!!! :P

Note to self: koop nooit meer een laptop met glimmend scherm, ziet verrekte weinig in de zon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zometeen samen met een van mijn beste maatjes mijn nieuwe PC in elkaar zetten!

Maar eerst... koffie, peuk... daarna stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Er is iemand jarig, gelukkige verjaardag MueR :D.

Vandaag is het ook freelance zaterdag voor mij. Prototype(s) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Gefeliciteerd MueR!

schaamteloze TVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GoTCoast schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:36:
[...]

Hoe is het afgelopen met de build? :)
Integratie team heeft m'n changelist eruit geflikkerd ;)

Maandag 2e kans. Nu eerst bier en zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gefeliciteerd MueR :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196208

Dittum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De TVP of het MueR gebeuren :P

Ik type overigens telkens MeuR, zonder er bedoelingen mee te hebben.

Ik verontschuldig me op voorhand al voor een onbedoelde typo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.Gertjan. schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:23:
[...]

Why not. Echte bazen doen zelfs een release van een product richting een klant op vrijdagmiddag -O-
#BeenThereDoneThat :/ Overigens niet mijn idee, maar sommige werkgevers doen graag releases op vrijdagmiddag of net voordat de developers op vakantie gaan...
Ben ik even blij dat ik ergens werk waar dat soort dingen alleen in goed overleg met de devvers gedaan wordt en waar ook niemand moeilijk doet over support op zaterdag als daar een andere vrije dag tegenover staat. :P
Matis schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:11:
[...]

De TVP of het MueR gebeuren :P

Ik type overigens telkens MeuR, zonder er bedoelingen mee te hebben.

Ik verontschuldig me op voorhand al voor een onbedoelde typo :D
Zijn felicitatietopic in een crewforum is niet voor niks getiteld Stinkt hier!. :+

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 01-10-2011 18:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tja, dat kan ik natuurlijk ook niet RUIKEN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Emscripten is an LLVM-to-JavaScript compiler. It takes LLVM bitcode (which can be generated from C/C++, using llvm-gcc or clang, or any other language that can be converted into LLVM) and compiles that into JavaScript, which can be run on the web (or anywhere else JavaScript can run).

Using Emscripten, you can:

-Compile C and C++ code into JavaScript and run that on the web
-Run code in languages like Python as well, by compiling CPython from C to JavaScript and interpreting code in that on the web
superb! _/-\o_ https://github.com/kripken/emscripten

+ hook.js released, nice! https://github.com/hookio/hook.js

[ Voor 5% gewijzigd door iH8 op 02-10-2011 11:45 . Reden: meer gaaf nieuws ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Maandag terug aan het werk, na een 3 week lange break in the USA. Ik zal de BUILD tablet maar bijladen zeker? :P En een doekje meepakken om de vingervlekken af te vegen :')

In commentaar tot die TDWTF cup hierboven ergens: http://thedailywtf.com/Articles/The-New-Hires-a-Bust.aspx Heerlijk artikel! :D

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 12:38
Ziet er interresant (en lekker eenvoudig / straightforward) uit, even op de todo lijst zetten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
YopY schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:00:
[...]

Ziet er interresant (en lekker eenvoudig / straightforward) uit, even op de todo lijst zetten :p.
is het aan de serverkant gebaseerd op node.js?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01

Kwastie

Awesomeness

st0p schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:06:
[...]

is het aan de serverkant gebaseerd op node.js?
Persoonlijk snap ik de hele serverside js hype niet, waarom zou je javascript serverside willen gebruiken? client-side is als erg genoeg.. 8)7 Geef mij maar python.. :9

Zeer toevallig schreef Ted Dziuba hier vandaag een artikel over: Node.js is cancer

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Bah JavaScript :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PHPStorm aageschaft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01

Kwastie

Awesomeness

Jetbrains :)

Ik gebruik zelf PyCharm voor Python :*)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, ik ben nu al vanaf eind mei bezig met een tijdelijke/testversie, welke maar 30 minuten mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Kwastie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Persoonlijk snap ik de hele serverside js hype niet, waarom zou je javascript serverside willen gebruiken? client-side is als erg genoeg.. 8)7 Geef mij maar python.. :9

Zeer toevallig schreef Ted Dziuba hier vandaag een artikel over: Node.js is cancer
Ik zal nooit beweren dat serverside JS de heilige graal is, maar ik vind het wel een interessante beweging. Mijn eigen ervaring met JS is dat het op zich een hele leuke taal is, totdat je tegen browser issues aan begint te lopen. Gelukkig heb je daar tegenwoordig prachtige frameworks als jquery en mootools voor.

Ik had het stuk van Dzubia toevallig al gelezen en hij draagt een paar geldige argumenten aan, zoals de geintegreerde http-server. Dat neemt niet weg dat ik het wel leuk vind om met dit soort dingen te spelen, en het non blocking concept heeft wel zijn voordelen. Ik geloof dat je in python daarvoor tornado hebt, maar ik ken geen python en wel JS. Theoretisch voordeel is dat je code kan delen tussen backend en frontend, maar ik vraag me serieus af of dat in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het wachtwoord van ING Internetbankieren lijkt nu wel hoofdlettergevoelig te zijn.

Ik moest gisteren als een nieuw wachtwoord aanmaken en daarin stond dat er een combinatie van hoofd- en kleine letters in voor moest komen.
Toen realiseerde ik me dat (in het verleden) daar toch niet naar gekeken werd.

Nu wel, net mijn wachtwoord (ik moet toegeven; per ongeluk) met alleen maar kleine letter ingevuld, omdat ING daar toch nooit onderscheid in maakte, maar die werd keihard geblokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 29-05 20:27

Hoogie2004

Whohooooo

Het is een beetje groot plaatje, maar wel grappig, helaas is dit hoe het in de praktijk gaat.
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/the_brads/the_brads_drm.png

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een beetje hetzelfde als
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gYuhkgXseNGtY5N1V89z6ORK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje prut-argumenten om downloaden goed te praten. Downloaden blijft fout, of het nu makkelijker is of niet. Vind de prijs veel meer een struikelblok als andere dingen, als een film 1 a 2 euro zou kosten als digitale download, die je vervolgens gewoon zo vaak kunt kijken als je wilt, zou ik dat eerder doen als dat het 5-10 euro kost... Meeste films kijk je toch maar 1-malig, misschien 2x en dan is het wel op. Voor dat geld kan je dan ook een keer naar de bios gaan ipv de film te kopen.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Altijd heerlijk die plaatsjes :). Goede morgen iedereen btw!
Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:31:
Nja, om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje prut-argumenten om downloaden goed te praten. Downloaden blijft fout, of het nu makkelijker is of niet. Vind de prijs veel meer een struikelblok als andere dingen, als een film 1 a 2 euro zou kosten als digitale download, die je vervolgens gewoon zo vaak kunt kijken als je wilt, zou ik dat eerder doen als dat het 5-10 euro kost... Meeste films kijk je toch maar 1-malig, misschien 2x en dan is het wel op. Voor dat geld kan je dan ook een keer naar de bios gaan ipv de film te kopen.

Just my 2 cents
Films en muziek is niet fout om te downloaden in Nederland :P.

[ Voor 86% gewijzigd door Rutix op 03-10-2011 08:33 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:31:

Just my 2 cents
Why so serious :?

Ik ben het met je eens dat downloaden (lees; niet betalen) uiteindelijk de industrie kapot maakt. Maar bovenstaande plaatjes geven wel aan waar voor sommige de schoen wringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Matis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Why so serious :?

Ik ben het met je eens dat downloaden (lees; niet betalen) uiteindelijk de industrie kapot maakt. Maar bovenstaande plaatjes geven wel aan waar voor sommige de schoen wringt.
Ja het geeft idd aan hoe krom het is. Ben ik volledig met je eens. Echter gebruikt iedereen DRM als excuus om te downloaden, terwijl toen het er niet was, er ook al gedownload werd.

M.a.w. als niemand illegaal deed downloaden, was DRM niet nodig :)

Verder download ik zelf ook geregeld een filmpje hoor, ben geen schijnheilige, maar de stripjes deden me denken aan hoe krom de discussie altijd is tussen wel / niet downloaders, en hun argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:00:
[...]

Ja het geeft idd aan hoe krom het is. Ben ik volledig met je eens. Echter gebruikt iedereen DRM als excuus om te downloaden, terwijl toen het er niet was, er ook al gedownload werd.

Verder download ik zelf ook geregeld een filmpje hoor, ben geen schijnheilige, maar de stripjes deden me denken aan hoe krom de discussie altijd is tussen wel / niet downloaders, en hun argumenten.
Ik ga net zo vaak naar de bioscoop als vroeger, alleen download ik nu ook wel eens een film. Maar die download is alleen een extra. Als ik niet meer kan downloaden, ga ik echt niet vaker naar de bioscoop, dan kijk ik gewoon minder films.

De entertainment-industrie doet alsof elke gedownloade film een gemist bioscoopkaartje (of gekochte dvd) is, wat zeker niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:00:
[...]

Ben ik niet mee eens. Ik durf te wedden dat zelfs al werd er niet illegaal gedownload dat DRM er toch nog zou zijn. Dit vooral omdat ze bang zouden zijn dat de spullen worden gekopieerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Rutix op 03-10-2011 10:03 ]

Nothing to see here!

Pagina: 1 2 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.