- Metro interface: Ziet er leuk uit voor casual users, gelukkig kun je het uitzetten als power user
- Native Javascript en Html development: Javascript is een groot woord. Het heeft de syntax van javascript, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
- C++ is back !: Ze gaan zich weer meer richten op c++. Wellicht toch maar weer mijn c++ kennis ophalen.
Daarnaast lees ik ook steeds meer blogs over dat het niet echt goed gaat met Microsoft. Veel mensen die weggaan, interne power struggles, etc.
Case in point: guardian artikel
[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 03-10-2011 11:01 ]
Steve Ballmer deed volgens mij de introductie van de 2de dag over het developen. Tenminste dat meen ik me te herinneren.D-Raven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:44:
Waar was Steve Balmer? Waar was Scott Guthrie? Ok Scott was er wel, maar om nu te zeggen dat hij echt aanwezig was? neuh.
Je leest vaak alleen de slechte dingen op internet. Goede dingen worden wat minder vaak gepost. Daarbij is Microsoft natuurlijk een perfect bedrijf of je negatief over uit te laten. Veel blogs en "nieuws sites" laten zichzelf graag negatief uit over Microsoft omdat die artikelen aandacht trekken en ze zich graag op een bepaalde manier willen profileren (men is nogal snel bang om als pro-microsoft gezien te worden). Als het echt slecht zou gaan ga je je denk ik niet op zulke revolutionaire zaken als de Metro interface richten.Daarnaast lees ik ook steeds meer blogs over dat het niet echt goed gaat met Microsoft. Veel mensen die weggaan, interne power struggles, etc.
Daarbij gaan de productlijnen van Visual Studio en Windows-Server als een trein. Er is een behoorlijke afzetmarkt daarvoor en volgens mij groeit die maar door.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het is nooit weg geweest maar MS heeft een tijd lang weinig aandacht aan native development gegeven. Wellicht in de hoop dat er een hoop richting .Net ging. Dat word nu weer een beetje opgepakt.D-Raven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:44:
C++ is back !: Ze gaan zich weer meer richten op c++. Wellicht toch maar weer mijn c++ kennis ophalen.
Is er een server-variant van windows.Gertjan. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:08:
... Windows-Server ...

Dat oppakken vind ik nog steeds mager hoor. De belangrijkste dingen van C++11 gaan ze nieteens in vNext supporten >.> .PrisonerOfPain schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:10:
[...]
Het is nooit weg geweest maar MS heeft een tijd lang weinig aandacht aan native development gegeven. Wellicht in de hoop dat er een hoop richting .Net ging. Dat word nu weer een beetje opgepakt.
Nothing to see here!
Dat klopt wel, en ik zeg ook niet dat het slecht gaat. Er zal nog heel wat moeten gebeuren wil MS ten gronde gaan, als dat al kan gebeuren. Maar waar ik meer op doelde is dat: Het rommelt bij Microsoft. Er is al een langere tijd een gevecht gaande tussen het .Net Team(s) en de Windows Team(s). Langzaamaan wordt dit steeds meer zichtbaarder naar de buitenwereld, wat weer voor F.U.D. zorgt..Gertjan. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:08:
[...]
Steve Ballmer deed volgens mij de introductie van de 2de dag over het developen. Tenminste dat meen ik me te herinneren.
[...]
Je leest vaak alleen de slechte dingen op internet. Goede dingen worden wat minder vaak gepost. Daarbij is Microsoft natuurlijk een perfect bedrijf of je negatief over uit te laten. Veel blogs en "nieuws sites" laten zichzelf graag negatief uit over Microsoft omdat die artikelen aandacht trekken en ze zich graag op een bepaalde manier willen profileren (men is nogal snel bang om als pro-microsoft gezien te worden). Als het echt slecht zou gaan ga je je denk ik niet op zulke revolutionaire zaken als de Metro interface richten.
Daarbij gaan de productlijnen van Visual Studio en Windows-Server als een trein. Er is een behoorlijke afzetmarkt daarvoor en volgens mij groeit die maar door.
Kijk maar naar het de hele silverlight nerd rel. Dit had prima voorkomen kunnen worden als er meer eenheid werd uitgestraald vanuit Microsoft. Maar in plaats daarvan werden er voortdurend ontwijkende antwoorden gegeven.
Dit zorgt gewoon voor veel onrust onder .Net ontwikkelaars.
Hoop heeft daar niks mee te maken. Duidelijk product beleid en visie veel meer.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:10:
[...]
Het is nooit weg geweest maar MS heeft een tijd lang weinig aandacht aan native development gegeven. Wellicht in de hoop dat er een hoop richting .Net ging. Dat word nu weer een beetje opgepakt.
[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 03-10-2011 11:42 ]
De Metro interface is nog niet perfect, maar na wat spelen vind ik het best aardig werken op m'n tabletpc. Ook IE10Metro is een verademing qua gebruik op een tablet.D-Raven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:44:
Net de windows 8 BUILD Keynote gezien. Wat ik eruit meenam:
- Metro interface: Ziet er leuk uit voor casual users, gelukkig kun je het uitzetten als power user
* RayNbow heeft z'n tablet net alleen weer even naar Win7 geboot omdat OneNote blijkbaar buggy is onder Windows 8...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ow dat zeker. Als je een touch device hebt dan werkt het al een stuk beter. Maar als je alleen muis en toetsenbord hebt...RayNbow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:39:
[...]
De Metro interface is nog niet perfect, maar na wat spelen vind ik het best aardig werken op m'n tabletpc. Ook IE10Metro is een verademing qua gebruik op een tablet.
* RayNbow heeft z'n tablet net alleen weer even naar Win7 geboot omdat OneNote blijkbaar buggy is onder Windows 8...
Ja voor tablet zie ik er wel toekomst in.RayNbow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:39:
[...]
De Metro interface is nog niet perfect, maar na wat spelen vind ik het best aardig werken op m'n tabletpc. Ook IE10Metro is een verademing qua gebruik op een tablet.
Maar desktop of laptops vind ik het alleen maar irritant. Zowiezo zijn alle apps in metro standaard fullscreen en dat vind ik al irritant omdat ik een groot scherm heb. Zowiezo vind ik irritant dat als ik windows toets in druk zo'n huge metro screen krijg als ik bijvoorbeeld alleen een programma wil opzoeken. Ik vind het dus nog niet zo lekker vanuit ontwikkelaar oogpunt.
Nothing to see here!
D-Raven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:43:
Ow dat zeker. Als je een touch device hebt dan werkt het al een stuk beter. Maar als je alleen muis en toetsenbord hebt...
Nu heb ik nog niet veel gespeeld met Win8 als desktop OS (zo vaak prik ik geen muis en keyboard in m'n Asus EP121), maar het startmenu van Windows 8 werkt eigenlijk hetzelfde als hoe ik het in Vista en 7 gebruik. Druk op start en begin met typen.Rutix schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:44:
Ja voor tablet zie ik er wel toekomst in.
Maar desktop of laptops vind ik het alleen maar irritant. Zowiezo zijn alle apps in metro standaard fullscreen en dat vind ik al irritant omdat ik een groot scherm heb. Zowiezo vind ik irritant dat als ik windows toets in druk zo'n huge metro screen krijg als ik bijvoorbeeld alleen een programma wil opzoeken. Ik vind het dus nog niet zo lekker vanuit ontwikkelaar oogpunt.

En dat allemaal omdat de site in Azure gedeployed moet gaan worden en dat kan alleen met web applicaties, grrr.
En nee, ik heb zelf ook niet verzonnen om de applicatie als website aan te maken, dat hebben de russen gedaan aan wie het werk was uitbesteed
Vervolgens bleek een deel van mijn urenadministratie verdwenen te zijn omdat het bovenliggende project was verwijderd door de directeur (die vanaf nu alleen nog leesrechten heeft
Dus de week begint weer lekker!
[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 03-10-2011 13:24 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Met een website project is weinig mis hoor.Haan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:22:
En nee, ik heb zelf ook niet verzonnen om de applicatie als website aan te maken, dat hebben de russen gedaan aan wie het werk was uitbesteed
Ben er nog steeds niet helemaal uit welke het prettigste werkt, maar beide doen gewoon hun ding.
Veel code in de App_Code klinkt bekend, wat doe je met mijn project

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik snap sowieso niet waarom er 2 projecttypes voor moeten zijn.
We are shaping the future
Hier staat het wel duidelijk: MSDN: Web Application Projects versus Web Site Projects.Gertjan. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
Met een website project is weinig mis hoor.
Ben er nog steeds niet helemaal uit welke het prettigste werkt, maar beide doen gewoon hun ding.
Iedere reden die ze daar noemen om voor website te kiezen vind ik eigenlijk al een argument tegen het gebruik van websites
Met als klap op de vuurpijl deze:
You like to keep your source code on the production server because it can serve as an additional backup copy.

Ik krijg 0 resultaat.
Wanneer ik de query handmatig uitvoer in de MSSQL-console, dan krijg ik netjes de benodigde rijen terug

ARGHH

Doordat ik nu een for-loop gebruik ipv een reference moet ik niet
1
| PDOStatement->bindParam |
1
| PDOStatement->bindValue |
[ Voor 29% gewijzigd door Matis op 03-10-2011 15:04 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 6% gewijzigd door iH8 op 03-10-2011 17:17 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Aan deze eis heb ik voldaan.
Na een tijdje bleek er een vreemd patroon te ontstaan in de statistieken van de website. Mijn site werd door heel veel bezoekers "verlaten" om daarna op een of nadere lugubere site terecht te komen.
Na het doorpluizen van de template blijkt er dus een base64-encoded stukje php-code gebruikt te worden daarvoor.
Even door een decoder gehaald en daar kwam onder andere dit uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <div class="clearpad"> <jdoc:include type="component" /> <!--[if IE 6]> <link rel="stylesheet" href="/ DOCTYPE html type="text/css" media="screen" PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN <?php echo $templateUrl; ?>/css/template.ie6.css" DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN type="text/css" media="screen" /> <![endif]--> <div id="hdd"> <a href="http://www.wordpressthemesfree.org/" title="free themes"> free wordpress themes </a> by <a href="http://www.deposit-poker.com/top-10-best-online-poker-sites/" title="online poker"> best poker sites </a> </div> </div> </div> |
Via javascript werd dan op elk van mijn linkjes een onzichtbare iframe geopend waarin zijn sites dan weer geopend werden.
Ik heb de maker een mailtje gestuurd dat ik hem vriendelijk doch met klem wil verzoeken dat te verwijderen, alvorens ik naar de hoster van de Templates stap.
Behalve dan dat het start menu in win7 niet je hele scherm in beslag neemtRayNbow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:59:
[...]
[...]
Nu heb ik nog niet veel gespeeld met Win8 als desktop OS (zo vaak prik ik geen muis en keyboard in m'n Asus EP121), maar het startmenu van Windows 8 werkt eigenlijk hetzelfde als hoe ik het in Vista en 7 gebruik. Druk op start en begin met typen.
Nothing to see here!
Zo zie je maar, gratis heeft soms ook zijn prijs...Matis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:40:
Via javascript werd dan op elk van mijn linkjes een onzichtbare iframe geopend waarin zijn sites dan weer geopend werden.
Hij zorgde er in ieder geval wel voor dat zijn verwijzing getoond werd
Ik kwam net nog iets tegen; Al weet ik niet wat het doet..Gertjan. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:47:
Zo zie je maar, gratis heeft soms ook zijn prijs...
Hij zorgde er in ieder geval wel voor dat zijn verwijzing getoond werd
1
| eval(str_rot13('shapgvba purpx_sbbgre(){$y=\'<n uers="uggc://jjj.gurzrtbng.pbz" gvgyr="wbbzyn gurzrf serr" gnetrg="_oynax">Wbbzyn grzcyngrf 1.7 serr</n> ol <n uers="uggc://jjj.zqnubfgvat.pbz/ubfgtngbe-pbhcba/" gvgyr="orfg jro ubfgvat" gnetrg="_oynax">Ubfgtngbe</n>\';$s=qveanzr(__SVYR__).\'/vaqrk.cuc\';$sq=sbcra($s,\'e\');$p=sernq($sq,svyrfvmr($s));spybfr($sq);vs(fgecbf($p, $y)==0){rpub \'Gur grzcyngr vf eryrnfrq haqre perngvir pbzzbaf yvprafr naq gur qrfvtare yvaxf zhfg erznva vagnpg. Jr pna bayl bssre gurfr grzcyngrf sbe serr vs lbh yvax onpx gb hf. <n uers="uggc://jjj.gurzrtbng.pbz/pbagnpg-hf">Pbagnpg hf</n> vs lbh jnag gb ohl guvf grzcyngr (yvax erzbiny).\';qvr;}}purpx_sbbgre();'));function artxReplaceButtons($content){$re = artxReplaceButtonsRegex();} |
Ik ken rot13 wel en eval (= evil) ook, maar ik kom er niet aan uit

In ieder geval zou ik gewoon zelf een template bouwen, ben je misschien wel sneller mee klaar dan al die vreemde en nare code uit een bestaande te slopen
Dat is waar, maar de vraag is of dat nou zo belemmerend is. Het startscherm verdwijnt namelijk weer na het starten van de applicatie.Rutix schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:44:
[...]
Behalve dan dat het start menu in win7 niet je hele scherm in beslag neemt
Anoniem: 303530
Met windows 8 moet je wachten op die gruwelijke animatie, tikken, vervolgens bedenken dat je niet op programs wou zoeken, maar op files (muiswerk..) en vervolgens weer die gruwelijks animatie. Het haalt de hele productiviteit gewoon omver. Microsoft moet die hele animatie gewoon standaard uitzetten of versnellen.
Ohja, dat kan wel kloppen. Ik heb idd zitten klooien met de template en soms kreeg ik inderdaad de melding dat het stuk was.alex3305 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:53:
Even snel gekeken en zo te zien controleert die of de officiële footer wel aanwezig is, anders stopt ie het script.
In ieder geval zou ik gewoon zelf een template bouwen, ben je misschien wel sneller mee klaar dan al die vreemde en nare code uit een bestaande te slopen.
Zelf een template bouwen was ik mee begonnen, maar ik kan dat niet zo goed. Ben namelijk geen grafisch designer, maar meer een back-end programmeur.
Euh? Ik heb net ff een keyboard in m'n tablet geprikt, maar als ik <win>notepad<enter> intik, dan verschijnt Notepad meteen. Je hoeft niet te wachten op de animaties om te beginnen zoeken.Anoniem: 303530 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:05:
Dat klopt maar ik vind het persoonlijk geen vooruitgang. Het huidige startmenu is straight to the point. Windows. <tik>, enter. klaar.
Met windows 8 moet je wachten op die gruwelijke animatie, tikken,
Tab en arrow keys?vervolgens bedenken dat je niet op programs wou zoeken, maar op files (muiswerk..)
[ Voor 16% gewijzigd door mindcrash op 03-10-2011 19:11 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd.. je kan niet switchen tussen 'apps', 'settings' en 'files' zonder de search weg te gooien of de muis te gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-10-2011 19:13 ]
Voornamelijk bezig geweest met JQuery's DataTables en AJAX, allebei zo goed als nieuw voor me aangezien ik een hekel heb aan Javascript
Hmm... Werkt het ook niet als je bijvoorbeeld "program", tab, down, enter doet?Anoniem: 303530 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:12:
[...]
Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd.. je kan niet switchen tussen 'apps', 'settings' en 'files' zonder de search weg te gooien of de muis te gebruiken.
Iets anders: wat ik nu wel merk is dat ik soms de search in zo'n staat kan brengen dat Esc niets meer doet. De enige manier om dan uit de search te komen is op een zoekresultaat te klikken of weer naar het startmenu te gaan.
Ik baal een beetje want had nu me server kunnen instellen als alles goed en optijd binnen was.. Iemand ervaring met het feit dat postnl alles goed heeft alleen me huisnummer niet weet?
Ik vind ook dat ze niet genoeg doen, maar met die stelling ben ik het absoluut niet eens. Ze ondersteunen in VS 2010 al een aantal belangrijke features (r-value references, auto, lambda), en met vNext ondersteunen ze ook nog eens de volledige C++11 standard library (threads, futures, the whole shebang). Ze waren bezig met variadic templates maar dat bleek veel meer werk dan ze aanvankelijk dachten en dat komt dus niet af maar dat releasen ze later (SP1 gok ik, een hot patch zal het wel niet worden).Rutix schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:33:
[...]
Dat oppakken vind ik nog steeds mager hoor. De belangrijkste dingen van C++11 gaan ze nieteens in vNext supporten >.> .
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Het kan zijn dat ik me vertelt heb met al die eentjes, maar volgens mij is het 14Avalaxy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:25:
Waarom beantwoorden 2,5 miljoen mensen op facebook de vraag "1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+1*0 = ?" verkeerd en maar 1,6 miljoen mensen goed
Volgens m'n rekenmachine ook.Jegorex schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:06:
[...]
Het kan zijn dat ik me vertelt heb met al die eentjes, maar volgens mij is het 14
Yup. Het gros van de op facebook vertegenwoordigde mensheid denkt echter dat het antwoord 0 is.Jegorex schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:06:
[...]
Het kan zijn dat ik me vertelt heb met al die eentjes, maar volgens mij is het 14
We are shaping the future
+1. Doe het zelf ook altijd, Vind het zelf ontzettend handig, alhoewel er van die wiskundigen zijn die het dan weer irritant vindenAvalaxy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:30:
Wel een leuk voorbeeld van waarom het nuttig kan zijn om ter verduidelijking (overbodige) haakjes in je berekeningen te zetten bij het programmeren. Doe ik zelf ook altijd, ook al hoeft het niet. Leest wel een stuk makkelijker weg en voorkomt denkfouten
Jij smeekt om een nekschotSoultaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:52:
Ik vind het zelf juist leuk om expressies als x = y | 1 << 2*z + 1 te schrijven.
Weet je ook wat t doet? Ik zou de volgorde echt niet wetenSoultaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:52:
Ik vind het zelf juist leuk om expressies als x = y | 1 << 2*z + 1 te schrijven.
Ik gok dat * en + het eerst uitgevoerd worden, daarna | en tot slot <<
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gelukkig houden bijna alle op C gebaseerde talen zich aan dezelfde voorrangsregels voor deze operators (ook talen als Python of JavaScript die weinig met C te maken hebben) anders zou het verwarrend zijn. (Al verprutst PHP helaas de associativiteit van de ternary operator.)
[ Voor 34% gewijzigd door Soultaker op 04-10-2011 03:19 ]

Gelukkig zijn de wiskundigen zelf vaak ook irritantalex3305 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:32:
[...]
+1. Doe het zelf ook altijd, Vind het zelf ontzettend handig, alhoewel er van die wiskundigen zijn die het dan weer irritant vinden.
Ik plemp inderdaad ook liever wat extra haakjes neer om zeker te zijn dat de berekening exact doet wat ik wil. Excel sheets zijn meestal volgezet met haakjes en velden met tussenberekeningen. Als ik iets automatiseer heb ik weinig zin om het na te moeten rekenen
Vandaag lekker dagje vrij. Dadelijk even afrijden voor het eerste deel van het motorrijbewijs (zit nu al in mijn midlife crisis
Dat ezelsbruggetje is echter niet meer helemaal van toepassing, dus daar moet je wel mee oppassenAlex) schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:23:
Ik moet zeggen dat ik even zat te twijfelen toen ik 'm voor het eerst zag, tot ik me het ezelsbruggetje herinnerde: Meneer van Dale wacht op antwoord.
Ik denk omdat ook veel mensen de - missen en te gefocust zijn op het vermenigvuldigen.Avalaxy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:25:
Waarom beantwoorden 2,5 miljoen mensen op facebook de vraag "1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+1*0 = ?" verkeerd en maar 1,6 miljoen mensen goed
eerst maar een een pakkie koffie om wakker te worden en dan eens een vs2005 solution gaan omzetten naar vs2010.
Vergeleken met VC10 hebben ze 3 core language features toegevoegd. Er is geen uniform initialization, geen delegating/inheriting constructors, geen *variadic templates*, geen range-based loops, nieteens volledig concurrency. Het enige echte wat ze hebben toegevoegd is strongly-typed enums, Standard-layout and trivial types. Dit hadden ze ook wel in een Service Pack mogen doen dan hoef ik tenminste niet zoveel euro te betalen voor de nieuwe VS..oisyn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:17:
[...]
Ik vind ook dat ze niet genoeg doen, maar met die stelling ben ik het absoluut niet eens. Ze ondersteunen in VS 2010 al een aantal belangrijke features (r-value references, auto, lambda), en met vNext ondersteunen ze ook nog eens de volledige C++11 standard library (threads, futures, the whole shebang). Ze waren bezig met variadic templates maar dat bleek veel meer werk dan ze aanvankelijk dachten en dat komt dus niet af maar dat releasen ze later (SP1 gok ik, een hot patch zal het wel niet worden).
Ik vind de Standard Library een beetje nonargument. Er werkt maar 1 iemand aan (Stephan T. Lavavej) en hij werkt samen met Dinkumware.
Ik heb dat stukje van Herb ook gezien. Maar ik vind het argument: "Ja, we hebben niet veel features geimplementeerd omdat variadic templates en een feature die er toch niet in komt onze tijd heeft opgeslokt." een beetje zwak. Clang heeft in dezelfde tijd als Microsoft een hele toolset gemaakt.
En natuurlijk kan ik begrijpen dat ze zich misschien vergist hebben in de variadic templates moeilijkheid maar kom dan niet met "C++ Renaissance".
Nothing to see here!
Zelfs met MVDWOA in het achterhoofd voer ik berekeningen uit zoals beschreven onder het kopje "Moderne volgorde". VD en OA heb ik altijd als gelijkwaardig beschouwd.Haan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:49:
[...]
Dat ezelsbruggetje is echter niet meer helemaal van toepassing, dus daar moet je wel mee oppassen
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En vandaag maar eens wat externe API's gaan mocken voor de performancetest.
Dat is er inderdaad eentje die me al wat WTF-momentjes heeft opgeleverd.Soultaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 03:16:
Al verprutst PHP helaas de associativiteit van de ternary operator.

Maar ik weet het ook niet. Desalniettemin zitten hier zoveel Visual Studio gebruikers, dat er minstens ééntje het moet weten
De class view komt in de buurt, en anders moet je de productivity power tools voor visual studio installeren. Deze heeft een solution navigator welke bijna precies hetzelfde is als de eclipse outline.Matis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:05:
Ik zal er waarschijnlijk finaal overheenlezen, maar hoe kan ik in VS2010 een outline a la Eclipse krijgen?
[afbeelding]
ReSharper heeft iets dergelijks.Matis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:05:
Ik zal er waarschijnlijk finaal overheenlezen, maar hoe kan ik in VS2010 een outline a la Eclipse krijgen?
[afbeelding]
ReSharper - Windows - File Structure
Laat ik dat nou ook hebbenNeverwinterx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:30:
ReSharper heeft iets dergelijks.

Thnx, dat is precies wat ik zoek
Vreemd dat dat niet standaard in VS2010 zit.
Verrek ja, helemaal vergeten *ramt op ctrl-F11*Neverwinterx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Het komt wel in de nieuwste VSMatis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:32:
[...]
Vreemd dat dat niet standaard in VS2010 zit.
Zijn er nergens bronnen voor seminaries om op de luiere momenten iets bij te leren over de laatste trends ed?
(Over programmeren en alles daar omtrent dan welteverstaan! )
En mijn excuses indien het hier niet thuis hoort. Maar ik ging er van uit dat het hier wel geen kwaad kan!
[ Voor 31% gewijzigd door m1dnigh7 op 04-10-2011 11:01 ]
Misschien moet je de eerste deelzin van mijn reactie nog eens lezen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar had ik dus echt overheen gelezen.oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:29:
[...]
Misschien moet je de eerste deelzin van mijn reactie nog eens lezen
Nothing to see here!
1
2
| const INFINITE = Cardinal($FFFFFFFF); {$EXTERNALSYM INFINITE} |
Dat is wel een erg optimistische definitie voor oneindig...
Als er gewoon met een integer type gerekend word, is het logisch dat een van de waardes infinite moet representeren. Het is dan alleen zaak om overal waar er mee gerekend word ook rekening te houden met die case.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:02:
Dat is wel een erg optimistische definitie voor oneindig...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Gewoon, omdat het kan.
[ Voor 62% gewijzigd door Gamebuster op 04-10-2011 13:51 ]
Gebruik dan Cardinal($DEADBEEF) of Cardinal($CAFEBABE) ofzoGamebuster schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:48:
en Cardinal($EA445A00) gebruikt voor DevisionByZero
Gewoon, omdat het kan.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 04-10-2011 13:52 ]
Daarom ben ik regelmatig aan het kloten dat een vergelijking geen goed resultaat teruggeeft terwijl dat wel zou moetenSoultaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 03:16:
[...] Al verprutst PHP helaas de associativiteit van de ternary operator. [...]

Ik heb hem zondag gekocht. Voor 103 euro meen ik. Vind het echt een puike editor EN is crossplatform te gebruiken!GoTCoast schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
Vandaag eens echt bezig geweest met PHPStorm. Ben gelijk verliefd!
Of de Productivity Power Tools extension, die is gratiesNeverwinterx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Mooie is dat ik nog student benMatis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:37:
[...]
Ik heb hem zondag gekocht. Voor 103 euro meen ik. Vind het echt een puike editor EN is crossplatform te gebruiken!
En dan kan ik wel steeds de verzender er op wijzen, maar de helft negeert mijn mail en blijft sturen. En ik heb de persoon die denkt het adres te bezitten ook nog niet te pakken gekregen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je wilt niet weten hoeveel mail die niet voor mij bedoeld is binnenkomt op mijn oude adres ('voornaam'@hotmail.com)OkkE schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:10:
Leuk joh, dat je punten in je GMail adres kunt gebruiken als alias. Vooral als iemand anders denkt zo'n alias te bezitten, het overal opgeeft en jij vervolgens alle mail ontvangt. Van onzinnige door-stuur-mail tot aan vertrouwelijke info.
En dan kan ik wel steeds de verzender er op wijzen, maar de helft negeert mijn mail en blijft sturen. En ik heb de persoon die denkt het adres te bezitten ook nog niet te pakken gekregen.
Anoniem: 241942
naam.achternaam+website@gmail.com
naam.achternaam+website2@gmail.com
Ik weet altijd waar m'n spam vandaan komt xD
Ik snap alleen niet dat mensen blijkbaar een adres blijven opgeven bij officiele belangrijke instanties terwijl die mail nooit aan komt.
[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 04-10-2011 16:19 ]
Inderdaad.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:21:
Zeker iemand die niet weet dat stevejobs@gmail.com en steve.jobs@gmail.com uitkomen in dezelfde mailbox..
Google mag daar wat mij betreft wel iets duidelijker in zijn. Maar naast dat... Als je toch al ruim een jaar een emailadres opgeeft, maar nooit mail ontvangt (dat ontvang ik dus allemaal), dan ga je toch vragen stellen en een ander adres gebruiken?
Ik heb hetzelfde. Ik heb een achternaam die eindigt op een 's', en blijkbaar woont er in Amsterdam een mevrouw met een achternaam die niet op een 's' eindigt waardoor ik opgescheept zit met een hoop van haar persoonlijk gegevens en een redelijke hoeveelheid nieuwsbrieven waar ik niet van gediend ben.OkkE schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:18:
Ik ontvang alleen spam en mail voor iemand anders bestemd op x.yyy omdat dus iemand anders denkt dat die met punt zijn/haar adres is; het adres dat ik gebruik is xyyy. Vrij irritant. Heb nu in Gmail een regel gemaakt dat alles naar dat adres in de Trash komt, dus geen ramp.
http://www.php.net/manual/en/migration51.php en het menu aan de linkerkant soort van.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:31:
Heeft er iemand een overzicht van wat er in PHP sinds 5.1 allemaal is bijgekomen? Iets dat beknopter is dan de volledige changelog maar wel gewoon alle belangrijke dingen meeneemt.
[ Voor 3% gewijzigd door G70boX op 04-10-2011 16:50 ]
Thanks!G70boX schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:48:
[...]
http://www.php.net/manual/en/migration51.php en het menu aan de linkerkant soort van.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function foo1() { return "foo1"; } function &foo2() { return "foo2"; } $x = "test"; $y = &$x; echo $x; $y = &foo1(); echo $x; $y = &foo2(); echo $x; |
Wat verwacht je dat hier de output van is? (dus niet flauw door PHP heen halen en hier het antwoord posten, maar gewoon kijken wat jij denkt dat het zou moeten zijn)
edit; bijna goed
[ Voor 71% gewijzigd door Matis op 04-10-2011 17:15 ]

http://www.php.net/manual/en/migration51.references.php

php 5.3.5
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.