'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Als je vroeger met ponskaarten moest programmeren is PHP vast een verademing
PHP zal nooit verdwijnen aangezien >90% van het web is er in geschreven. Maar er zijn tegenwoordig alternatieven die veel beter zijn.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Niet zo gepikeerd. Bericht was eigenlijk voor Hipska, maar jij ninjade het..oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:31:
Ja 't genereert ook een notice ja. What's your point?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Voor mij heeft PHP 2 voordelen:
- Je kunt het op praktisch alle webservers draaien
- Veel support voor als je vragen hebt, aangezien iedereen het bijna gebruikt
Helaas is hosting heel erg duur.
Probeer wel veel in RoR te doen, maar veel klanten willen er niet aan; te duur vinden zij
Blijkbaar nietGoTCoast schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:56:
[...]
Mooie is dat ik nog student bendus kan sowieso goedkoper kopen!

Ik zie het.alex3305 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:36:
[...]
Blijkbaar niet. Ik was een tijd terug ook al op zoek gegaan.
Dan zat ik met andere software in de war die ik ook wil kopen (binnenkort), OmniGraffle & OmniOutliner
2) Je kan het overal draaien: klopt, maar daar wordt PHP als programmeertaal nog niet lekkerder op.
3) Veel support idem dito. En zou het niet fijn zijn als je veel minder support nodig had? Omdat het spul waar je mee werkt logisch, consistent en intuïtief in elkaar zou zitten...
Ik vind het trouwens best leuk zo'n discussie, maar is dit niet al een aantal keren eerder aan de orde geweest? Vziw vaak in 'slechtste programmeervoorbeelden', hoe zou dat nou komen
Exclusief btwStyxxy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:40:
Het kost toch maar $99 voor een Individual Licence? Is toch lager dan die 100+ euro. Of mis ik iets?
[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 04-10-2011 18:45 ]
Ik was niet gepikeerd, ik vroeg om opheldering van je postMatis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:25:
[...]
Niet zo gepikeerd. Bericht was eigenlijk voor Hipska, maar jij ninjade het.
't Is gewoon heel erg pragmatisch. Veel talen / frameworks / server setups missen dat gewoon. Daarom zou ik heel graag een andere taal + standaard library gebruikt zien worden in dezelfde context als PHP. Misschien toch maar eens proton afmakenNMe schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:23:
En stiekem is PHP tussen de rare designkeuzes door écht zo slecht nog niet.
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2011 18:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Punt 3 heb je inderdaad wel gelijk. Eigenlijk iedereen die voor het eerst een echte website wil maken, gebruikt meteen PHP. Dit zijn ook de mensen die support nodig hebben.alwinuzz schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:43:
1) Die ontwikkelsnelheid ligt ontzettend aan een eventueel framework dat je gebruikt (Zend framework, Ruby on Rails of ASP,net MVC).
2) Je kan het overal draaien: klopt, maar daar wordt PHP als programmeertaal nog niet lekkerder op.
3) Veel support idem dito. En zou het niet fijn zijn als je veel minder support nodig had? Omdat het spul waar je mee werkt logisch, consistent en intuïtief in elkaar zou zitten...
Ik vind het trouwens best leuk zo'n discussie, maar is dit niet al een aantal keren eerder aan de orde geweest? Vziw vaak in 'slechtste programmeervoorbeelden', hoe zou dat nou komen
ASP.net begin je volgens mij pas mee wanneer je al wat verstand van zaken hebt.
Als de huur betaald moet worden maakt dat verder niet zo veel uit héalwinuzz schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:50:
Elke keer als ik PHP aan moet raken voel ik me net als jouw avatar oisyn. Wel de versie mét bloed.
Ik heb een btw nummer, ik kan die dus terug aftrekken (21% btw tarief hier in BE)Matis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:44:
[...]
Exclusief btwKost 88 euro, doe dat factor 1.19, dan kom je op 104 nogwat uit
Nee, als het even kan geen shared hosting voor mij meer, is dan goedkoop, maar als je daarbij aan LAMP vastzit schiet je jezelf alleen maar in de voet.
Ja ik ook, maar sinds ik full-time voor een baas werk, ben ik gestopt met het actief bedrijfvoeren.Styxxy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:20:
Ik heb een btw nummer, ik kan die dus terug aftrekken (21% btw tarief hier in BE).
Je kunt wel belasting terugvragen over een 0-aangifte, maar dat doe ik niet.
Ik doe ook niet echt actief bedrijfsvoeren, maar af en toe kleine opdrachtjes. Overigens vraag ik nooit aan de fiscus om terugvordering :-), ik verzet dat altijd naar het jaar erop.Matis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:20:
[...]
Ja ik ook, maar sinds ik full-time voor een baas werk, ben ik gestopt met het actief bedrijfvoeren.
Je kunt wel belasting terugvragen over een 0-aangifte, maar dat doe ik niet.
Dan moet je het ook voor je bedrijf gebruiken, anders ben je stoutStyxxy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:20:
[...]
Ik heb een btw nummer, ik kan die dus terug aftrekken (21% btw tarief hier in BE).
Maar afgezien van dat is een BTW nummer heerlijk
Bij de makro ben je niet altijd goedkoper uit, maar het is zo handig dat ze ontzettend veel spul hebben en dat ze grootverpakkingen verkopen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Blijkt dat je ook zakelijk energie af mag nemen als je ondernemer bent: http://www.essent.nl/cont....html?ecmp=20110615DL296V
Werd mij verteld dat dit net zoiets is als een Makro/Sligro/Staples kaart. Een voordeeltje voor ondernemers. Je mag het sinds kort (een jaar of zo) ook voor je thuis adres gebruiken.
Krijg je dus iets extra korting op je energie tarief.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mmmm, ik ben inderdaad ook een paar keer benaderd voor energie. Maar was er nog niet helemaal uit. Moet eens de tarieven vergelijken. Ik had zo'n vermoeden dat het vooral voordelig was als je overdag op die plek zou werken (en dus veel stroom consumeert in piekuren), soort omgekeerd piek/dal tarief. Misschien wel interessant op termijn. Nadeel is wel dat je weer aan een contract van X jaar zit terwijl ik nu een vrij opzegbaar contract hebJan_V schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:08:
Werd laatst gebeld door Essent omdat ik ingeschreven sta bij de kvk.
Blijkt dat je ook zakelijk energie af mag nemen als je ondernemer bent: http://www.essent.nl/cont....html?ecmp=20110615DL296V
Werd mij verteld dat dit net zoiets is als een Makro/Sligro/Staples kaart. Een voordeeltje voor ondernemers. Je mag het sinds kort (een jaar of zo) ook voor je thuis adres gebruiken.
Krijg je dus iets extra korting op je energie tarief.
Sowieso zijn er meerdere collectieviteitsaanbiedingen voor ZZP-ers. Dus ondanks dat je geen werkgever hebt kun je toch collectiviteit krijgen omdat bepaalde ZZP-belangenorganisaties goede afspraken weten te maken. Denk aan zorg en verzekeringen. Soms moet je lid worden van een vereniging, maar die kosten kun je er vrij makkelijk weer op terugverdienen.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tegenwoordig ben ik heel tevreden met de richtingen die Symfony2 (al uit) en Zend Framework 2 (toekomstmuziek) op gaan door toch wel hele duidelijke design-rules af te dwingen.
Hun codebase is zeer netjes (Symfony2) en hum componenten erg duidelijk en solide geprogrammeerd. Als je als beginnend PHP'er de codebase van Wordpress ziet en daar een plugin voor wil maken, waarom zou je dan netjes gaan programmeren als de 'grote jongens' het ook niet doen?
Ik vind PHP5.3 heerlijk. Je kan het heel gestructureerd en netjes aanpakken. Je moet alleen goede best practices hebben en weten waarom dat zo is. Dat is iets wat nog wel eens ontbreekt. Vaak is niet duidelijk waarom iets een bad of een good practice is.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Bij grotere projecten raak ik vaak het overzicht kwijt. Dat zal aan mij liggen, maar ik kan niet goed projecten in PHP opzetten.
[ Voor 47% gewijzigd door Matis op 05-10-2011 09:10 ]
Zoals armageddon ook zegt, het valt of staat helemaal met je kwaliteit van programmeren en of je dingen consequent solide en netjes programmeert.
Misschien een stomme vraag, maar heb je die nieuwtjes wel gesubmit naar de redactie?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
In bv. C#.net wordt je bijna gedwongen om op een bepaalde manier (oop) te programmeren, in PHP kán dat ook. Maar dat hoeft niet.
Je kan in PHP ook erg netjes en mooi programmeren heb ik nu door. Als je maar wilt
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nu wel voor CSS Shaders...Cloud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:57:
nieuws: Unreal Engine 3 komt naar Flash
Misschien een stomme vraag, maar heb je die nieuwtjes wel gesubmit naar de redactie?
Ik gebruik het (ook) in mijn eenmanszaak.Gertjan. schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 07:36:
[...]
Dan moet je het ook voor je bedrijf gebruiken, anders ben je stout(bij prive gebruik mag je maar een deel van de BTW aftrekken). Er is geen haan die er naar kraait als je het wel doet, maar we mogen op tweakers geen illegale praktijken aanbevelen

Top!
Iets heel anders. Zijn hier devvers die naast hun betaalde baan zelf ook nog dingen bouwen en eventueel releasen (al dan niet betaald)? Hebben jullie daar echt goede afspraken over met je werkgever, qua rechten op de code enzo?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nou, daar zitten wel grenzen aan hooralienfruit schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:22:
Hoezo alle computer gerelateerd werk is gewoon zakelijk hoor
Je mag op kosten van de zaak geen Windows licenties kopen voor je prive PC (waar je op gamet). Tuurlijk zijn er behoorlijk wat dingen die in een grijs gebied zitten, maar niet zomaar alle PC gerelateerde zaken zijn op te voeren als zakelijk
Over licenties gesproken, ik gebruik inderdaad ook een aantal ZZP licenties bij mijn werkgever. Soms is het makkelijker om je eigen serial te gebruiken in plaats van te wachten op autorisatie van de baas
@Cloud: Verder mag ik geen activiteiten naast mijn werk doen... dus makkelijk zat. Mag ook niet werken voor de baas in het weekend
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 05-10-2011 10:46 ]
Dat valt wel mee hoor, er zitten zoveel paradigma's half verwerkt in c# dat je de werking van 1 stuk code op ontelbaar veel verschillende manieren kan schrijven.Guillome schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:11:
Het nadeel van PHP is ook zijn voordeel: je kan programmeren hoe je wilt. Mooi of lelijk
In bv. C#.net wordt je bijna gedwongen om op een bepaalde manier (oop) te programmeren, in PHP kán dat ook. Maar dat hoeft niet.
Ik zou zelfs zover willen gaan en zeggen dat je met c# juist meer vrijheid hebt in de manier waarop je iets programmeert. Zodra je namelijk richting reflectie gaat kan je veel van die leuke php dingen zelf ook doen (met wel heel wat meer werk).
Ik heb pas een vraag gesteld die hier mee te maken had: Beschermen eigen code bij gebruik in project.Cloud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:39:
[...]
Iets heel anders. Zijn hier devvers die naast hun betaalde baan zelf ook nog dingen bouwen en eventueel releasen (al dan niet betaald)? Hebben jullie daar echt goede afspraken over met je werkgever, qua rechten op de code enzo?Ik wil eigenlijk naast m'n baan thuis weer wat meer gaan klussen en dan voornamelijk in Android (i.p.v. .NET) en in een compleet andere branche dan die van mijn werkgever.
Ik klus nogal wat naast mijn huidige werkzaamheden, maar nooit echt bij stil gestaan wat er qua rechten zou gelden
Het belangrijkste is dat je even goed naar je concurrentiebeding/nevenwerkzaamheden in je contract kijkt. Hier staat vaak in wat wel en niet mag. Ik mag wel nevenwerkzaamheden hebben, zolang ik mijn baas niet in de weg zit. We zitten beiden in principe in andere werkgebieden qua techniek en qua klant soorten. Dus dat gaat prima
Of ze inderdaad niet controleren vraag ik me af... Ieder jaar heeft de belastingdienst een onderwerp waarop ze strenger checken. Daarbij kunnen ze ieder moment binnenvallen om je te checkenalienfruit schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:45:
Ach, vaak als ik computer thuis dan is het toch meestal werk gerelateerd. Uitzoekwerk, programmeren e.d. Nou ja, muziek luisteren of films kijken. Maar ja... ze controleren het toch niet
Doet je baas dan niet moeilijk over het feit dat je wel ingeschreven staat?@Cloud: Verder mag ik geen activiteiten naast mijn werk doen... dus makkelijk zat. Mag ook niet werken voor de baas in het weekend
Net zeg je dat je wel licenties van je eenmanszaak gebruikt. Zijn dat licenties uit het verleden. Ben wel benieuwd eigenlijkalienfruit schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:53:
Nou ja, ik kan niet ingeschreven (mag niet van de KvK) staan omdat ik in het buitenland woon. Daarom ben ik ook geen eenmanszaak meer
Jij bent undercover inspecteur zeker.Gertjan. schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:55:
[...]
Net zeg je dat je wel licenties van je eenmanszaak gebruikt. Zijn dat licenties uit het verleden. Ben wel benieuwd eigenlijk
Nee, nieuwsgierig
Ben zelf ook geen fan van belastingen, dus de kans is klein dat ik daar ooit inspecteur voor ga spelen
Ook in C#.net MVC 3?Caelorum schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Dat valt wel mee hoor, er zitten zoveel paradigma's half verwerkt in c# dat je de werking van 1 stuk code op ontelbaar veel verschillende manieren kan schrijven.
Ik zou zelfs zover willen gaan en zeggen dat je met c# juist meer vrijheid hebt in de manier waarop je iets programmeert. Zodra je namelijk richting reflectie gaat kan je veel van die leuke php dingen zelf ook doen (met wel heel wat meer werk).
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat je dat in iedere taal hebt hoor
Iedere developer heeft zijn eigen voorkeur, deze hoeft niet per definitie slecht of goed te zijn. Soms zijn meerdere oplossingen goed.
Bijvoorbeeld het gebruik van while/for/foreach. In veel gevallen kun je ze alle 3 gebruiken. Een foreach maakt de boel wel leesbaarder, maar een for is niet per definitie fout. Er zijn ook situaties waar een foreach weer niet praktisch is. Gelukkig zijn er ook een hoop situaties waar beide goed te gebruiken zijn
je veranderd toch nergens de waarde van $x ?.oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:23:
Ja, dat zou je denken hè. Is imho ook het meest logisch en intuitief. Maar nee, het goede antwoord volgens de heren bij Zend is "testfoo1foo1". Immers, foo1() resulteert niet in een reference, dus de reference-assignment wordt geinterpreteerd als zijnde een normale assignment, en dus wordt de waarde van $x (waar $y ook heen wijst) aangepast
http://www.php.net/manual/en/migration51.references.php
je verandert altijd $y... maar die echo je nooit ...
maw: "testtesttest" is toch het juiste resultaat..oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:12:
Mijn god, wat ik daar nou lees
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 function foo1() { return "foo1"; } function &foo2() { return "foo2"; } $x = "test"; $y = &$x; echo $x; $y = &foo1(); echo $x; $y = &foo2(); echo $x;
Wat verwacht je dat hier de output van is? (dus niet flauw door PHP heen halen en hier het antwoord posten, maar gewoon kijken wat jij denkt dat het zou moeten zijn)
als je 3x echo $y; zou doen heb je wrs gelijk ;-)
mmm, by reference ipv by value.... oke, 't zal wel kloppen...
gelukkig geen full time dev'er, back to lurk-mode
[ Voor 36% gewijzigd door soulrider op 05-10-2011 12:38 ]
YopY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:18:
Waarom moet het importeren van een SSL certificaat in een Java Keystore zo moeilijk zijn.
1
| keytool -keystore {store} -keypass {pass} -import -alias {alias} -file {file.cer} |
Zoiets?
Wel eerst een keystore aanmaken natuurlijk als die er nog niet is.
Tja, zo kan ik ook wel C# 4.0 gaan vergelijken met Zend framework. Mag jij mij vertellen welke je meer vrijheid geeft bij het maken van websites
Heb alleen geen .cer maar een .pem met daarin een private key en twee certificaten, één daarvan waarschijnlijk van de CA. Volgens de instructies wordt het dan al gauw zoiets alsJegorex schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
code:
1 keytool -keystore {store} -keypass {pass} -import -alias {alias} -file {file.cer}
Zoiets?
Wel eerst een keystore aanmaken natuurlijk als die er nog niet is.
1
2
3
4
| openssl pkcs8 -topk8 -nocrypt -in key.pem -inform PEM -out key.der -outform DER openssl crl2pkcs7 -certfile ca.pem -in cert.pem -inform PEM -out cert.der -outform DER -nocrl javac ImportKey.java java -cp . ImportKey keyfile certfile alias keystore.jks passphrase |
Met als exception
1
2
3
4
5
| java.security.cert.CertificateException: Unable to initialize, java.io.IOException: DerInputStream.getLength(): lengthTag=127, too big. at sun.security.x509.X509CertImpl.<init>(X509CertImpl.java:199) at sun.security.provider.X509Factory.engineGenerateCertificate(X509Factory.java:107) at java.security.cert.CertificateFactory.generateCertificate(CertificateFactory.java:322) at ImportKey.main(ImportKey.java:147) |
* YopY delegeert het naar een sysadmin die het vast wel eens vaker gedaan heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door YopY op 05-10-2011 13:06 ]
Ja, licensies die ook geschikt zijn voor thuisgebruik (Adobe licensies etc.)
Lekker aan het verder worstelen met WPF. Veel dingen gaan erg relax, maar soms..
En het spijt me, maar jij moet je uitlaatklep-vergunning nog verdienen!
Ik wil graag een Latte Macchiato! En snel een beetje!
[ Voor 67% gewijzigd door BtM909 op 05-10-2011 13:33 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heeft er iemand geniale ideeën? Ik had al gedacht aan een filehost maar dat blijkt ook wat simpel mijn inziens. Ik heb nu nog een uurtje om ideeën op te doen, en dacht dat jullie misschien zouden kunnen helpen. Ik maak hier liever geen topic over aan, of zou ik het nu wel doen? Het is niet echt kennisintensief he..
Op een pagina er er de mogelijkheid om te selecteren binnen 2 data waarbinnen een order geplaatst is. Deze ingevoerde data zet ik om waardoor er de ongeveer de volgende query uitrolt:
(order_date is een datetime veld)
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT * FROM order WHERE order_date BETWEEN STR_TO_DATE('2011-10-01', '%Y-%m-%d') AND STR_TO_DATE('2011-10-05', '%Y-%m%-%d') |
Dit werkt perfect en hij laat ook alle orders zien.
Wanneer je echter 2maal dezelfde datum selecteert optimaliseert MySQL dit weg en waardoor er effectief het volgende komt te staan:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM order WHERE order_date = STR_TO_DATE('2011-10-01', '%Y-%m-%d') |
En nu word er niets meer weergeven. In een between mag je dus een datetime met een date vergelijken, maar wanneer in de onderste variant neit
Nou zou je als argument kunnen gebruiken dat er in het geval van een between gekeken word of de datum+tijd ertussen ligt. Maar welke begin- en eindtijd gebruikt hij dan ?
BtM909 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:32:
Wat ben je aan 't worstelen dan?
En het spijt me, maar jij moet je uitlaatklep-vergunning nog verdienen!
Ik wil graag een Latte Macchiato! En snel een beetje!

Snelheid zit er hier vandaag niet in vrees ik

Worstelen is voorlopig weer verleden tijd
Het ging erom dat er scatterviewitems aan 1 scatterview worden toegevoegd met verschillende soorten content (bijv. video's/afbeeldingen) wat dan correct moet worden weergegeven. Datatemplate met datatype bleek daarvoor de/een oplossing.
Ik ben nog veel te geneigd om eerst in code-behinds te rommelen waar dat niet nodig is
Ik veronderstel dat er gewoon 00:00:00 gebruikt wordt als tijd. Als je dus alles van 1 dag wilt moet je dus
1
| STR_TO_DATE('2011-10-01', '%Y-%m-%d') AND STR_TO_DATE('2011-10-02', '%Y-%m%-%d') |
1
| STR_TO_DATE('2011-10-01 00:00:00', '%Y-%m-%d %h:%m%s') AND STR_TO_DATE('2011-10-05 00:00:00', '%Y-%m%-%d %h:%m%s') |
[ Voor 3% gewijzigd door Otherside1982 op 05-10-2011 14:03 ]
Ik heb het even getest met 4 en 5 oktober. Ik krijg dan echter alle orders van 4 EN 5 oktober terug.Otherside1982 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:02:
@Phoenix1337
Ik veronderstel dat er gewoon 00:00:00 gebruikt wordt als tijd. Als je dus alles van 1 dag wilt moet je dus STR_TO_DATE('2011-10-01', '%Y-%m-%d') AND STR_TO_DATE('2011-10-02', '%Y-%m%-%d') gebruiken, wat volgens mij vertaald wordt in STR_TO_DATE('2011-10-01 00:00:00', '%Y-%m-%d %h:%m%s') AND STR_TO_DATE('2011-10-05 00:00:00', '%Y-%m%-%d %h:%m%s')
De oplossing was in mijn geval een DATE() om order_date heen waardoor hij t als echte datum behandeld en niet als een datetime.
De Flash-update werkte de meegeleverde versie 10.1 bij naar versie 11. De update slokte zo'n 17 MiB (!) op van m'n flashgeheugen (pun intended)...
Wat denken die mensen daar bij Adobe nou toch steeds, dat consumenten een stel schapen zijn die alles slikken? Ik zit steeds meer te dubben of ik m'n anti-adobe-blog (
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Huh, welke tijden gebruikt hij dan? Het lijkt wel of hij dan 2 verschillende tijden gebruikt in die between (00:00:00 en 23:59:59), anders kan je toch niet orders van de 2 dagen zien? Bizar.Phoenix1337 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:05:
[...]
Ik heb het even getest met 4 en 5 oktober. Ik krijg dan echter alle orders van 4 EN 5 oktober terug.
De oplossing was in mijn geval een DATE() om order_date heen waardoor hij t als echte datum behandeld en niet als een datetime.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Uit principe heb ik alles wat met Flash en Adobe Reader te maken heeft thuis verwijderd.CodeCaster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:07:
Wat denken die mensen daar bij Adobe nou toch steeds, dat consumenten een stel schapen zijn die alles slikken? Ik zit steeds meer te dubben of ik m'n anti-adobe-blog () toch maar eens af moet maken, wellicht zelfs in het Engels. Al zal het weinig uitmaken, maar het scheelt weer wat frustratie.
Overgens denk ik dat die mentaliteit prima werkt, hoeveel "consumenten" (dus niet Tweakers / power-users) ken jij die actief een hekel hebben aan Flash of Adobe? Ik eigenlijk niemand.
Ik wilde eigenlijk wel heel graag gaan, maar vond het ticket toch te duur om privé te kopen. Daarnaast is het op dit moment te druk met deadlines om die dagen zomaar afwezig te zijn. Helaas. Hopelijk komen er veel video's van online.mindcrash schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:12:
Gaan er nog mensen morgen naar Fronteers? (of zijn hier geen devvers die ook (af en toe) wat aan frontend devvem doen?)
[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 05-10-2011 14:15 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Pff, ik ben ook een keer tegen zo'n bug aangelopen bij een stuk software/library.Phoenix1337 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:09:
We hebben het wel over MySQL héHet is gewoon onduidelijk wat er gebeurd.
Als je als start en stop DATUM (dus niet tijd) dezelfde dag invulde, kreeg je niets terug. Indien je als startdatum dag en als stopdatum (dag + 1 dag) invulde, kreeg je van beide dagen data terug

kon * Matis weer alle gegevens van (dag + 1 dag) strippen
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 05-10-2011 14:25 ]
1
2
| openssl x509 -in cert.pem -inform PEM -outform DER -out cert.crt keytool -import -alias my_cert -file cert.crt -keystore keystorename.jks |
Maar nu heb ik het probleem dat het certificaat dat naar de browser gestuurd word (vanuit Jetty) verkeerd is, het bevat de info van de keystore ipv dat van het certificaat dat geimporteerd word

Ik moet Flash Player 11 nog updaten! Maar ja, Unreal Engine in FP11 is natuurlijk wel gaaf...
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 05-10-2011 14:42 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
[ Voor 6% gewijzigd door alwinuzz op 06-10-2011 02:31 ]
Jammer dat hij zo vroeg moet overlijden. Heb op zich niets met Apple en Jobs, maar hij heeft erg veel gebracht aan dat bedrijf, en zonde dat iemand die zo hard werkt, zo vroeg heen moet gaan.
They took our Jobs!
Zo zie je maar weer hoe erge ziekte kanker is, hoeveel geld je ook hebt het kan gewoon niet verholpen worden
qft... zou Apple trouwens niet een bak geld tegen kanker-research kunnen gooien (en andere ziektes)? Met de middelen die zij hebben zou je denken dat er snel een doorbraak kan zijn.Cornholio schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:10:
Ik vind Apple-producten niks, maar wat Steve Jobs gedaan heeft is natuurlijk wel een hele grote prestatie. Hij heeft van Apple één van 's werelds sterkste merken gemaakt, hulde daarvoor.
Zo zie je maar weer hoe erge ziekte kanker is, hoeveel geld je ook hebt het kan gewoon niet verholpen worden

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Al heel vaak meegemaakt. Nog leuker om na 1 maand de beslissing al weer terug moeten te draaien.OkkE schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:14:
Ook wel eens op het punt aangekomen dat je gewoon de energie niet meer hebt om de klant opnieuw te overtuigen van zijn/haar slechte beslissing? En dus maar gewoon doet wat-ie vraagt, ook al verpest het de website...
![]()
Anoniem: 311111
I think all those Steve jokes are just too Zune.
Hmm, wanneer komt de Raspberry Pi nou eens uit...

DagelijksOkkE schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:14:
Ook wel eens op het punt aangekomen dat je gewoon de energie niet meer hebt om de klant opnieuw te overtuigen van zijn/haar slechte beslissing? En dus maar gewoon doet wat-ie vraagt, ook al verpest het de website...
![]()
alienfruit schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:09:
Aaaargh, vertaalde runtime rentijd errorsfouten. Serieus wie heeft dat ooit bedacht
Handig toch, zo kunnen je gebruikers de fout ook begrijpen
Nothing to see here!
Nou ik denk dat ze als ze een "Stapel Overloop" fout krijgen, ze nog steeds niet weten wat er speelt....Gertjan. schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:03:
[...]
fixed
Handig toch, zo kunnen je gebruikers de fout ook begrijpen
Stapel OverstroomD-Raven schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:30:
[...]
Nou ik denk dat ze als ze een "Stapel Overloop" fout krijgen, ze nog steeds niet weten wat er speelt...
En je haalt niets voor ons
Jullie komen het niet ophalen, zit hier met 12 koppen koffie en 3 kopjes thee
Die van vanochtend zijn ook al koud.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2011 14:42 ]

Logo:

Mijn quick&dirty versie: http://jsfiddle.net/okke/2exX6/
Bedankt, bijna mijn scherm onder de zelf gehaalde theeHoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Jullie komen het niet ophalen, zit hier met 12 koppen koffie en 3 kopjes thee
Die van vanochtend zijn ook al koud.
Het is vandaag rustig in de koffie hoek. Zit braaf te F5-en, maar weinig nieuws. Niemand een leuk verhaal
Ja, als ze van een ander zijn
Dat blijf je zeggen totdat je zelf kinderen hebt; wacht maar!.Gertjan. schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:54:
[...]
Ja, als ze van een ander zijnDan weet je dat ze namelijk ook weer weg gaan nadat ze het huis hebben afgebroken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
hm.. soms wel jaBtM909 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:55:
[...]
Dat blijf je zeggen totdat je zelf kinderen hebt; wacht maar!
spoiler:dan zeg je dat je blij bent wanneer ze weer in bed liggen
Professioneel Heftruck Syndroom
Sorry, maar FF 3.6.23 op Ubuntu 10.04-3 x64 ziet het er niet uitOkkE schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:44:
Kan niet bij Fronteers 2011 zijn, maar volg het wel op Twitter.Werden mensen uitgedaagd het logo in alleen HTML/CSS te maken. Dat kon ik toch niet laten.
Logo:
[afbeelding]
Mijn quick&dirty versie: http://jsfiddle.net/okke/2exX6/

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.