De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 201 Laatste
Acties:
  • 851.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 19:19
Java does manipulate objects by reference, and all object variables are references. However, Java doesn't pass method arguments by reference; it passes them by value.
Maar weet je wat. Ik ga dit eens rustig doorlezen wanneer ik tijd heb. Nu heb ik behoefde aan koffie ookal lust ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik drink geen koffie maar ik programmeer. Ben ik wel een echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
TheNameless schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:
[...]

De reference wordt by-value door gegeven. :) Zodat je niet de pointer naar een ander geheugen adres kan toewijzen.

Simple types (int etc), worden die wel by-value door gegeven trouwens (a la .NET) ?
Strings iig niet dat zijn ook objecten, ik weet eigenlijk niet of java zoiets heeft als 'value types'.

@Dutchmega, als je maar een andere verslaving hebt is het ok ;).

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 21-08-2009 12:31 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 11:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

java heeft ook value types (int o.a.). En dat wordt gewoon by value meegegeven. Aka: je kan in de functie die parameter veranderen wat je wil zonder dat het in de aanroep verandert.

String in Java zijn standaard immutable. Een String veranderen kan ook niet, je hebt dan altijd een nieuwe String.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:15

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dutchmega schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:08:
Ik drink geen koffie maar ik programmeer. Ben ik wel een echte programmeur?
Nee. Shame on you. Shame!
leroyk2 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:12:
Hoeveel regels code kan je produceren met 1 plastic koffie beker?

plastic beker van 180 cc
[afbeelding]
Geen. Wanneer de vraag zou zijn: "Hoeveel regels code kan je produceren met 180cc koffie?", zeg ik: 100 regels.

[ Voor 47% gewijzigd door MueR op 21-08-2009 13:15 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Woy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Had idd maar niks gezegd :+, bij java is alles ( objecten iig ) by reference, dus er word geen object op de stack gezet.
eej check die disclaimer >:) Had al zo'n idee. programmeer de laatste tijd te veel c :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Mammon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Maar weet je wat. Ik ga dit eens rustig doorlezen wanneer ik tijd heb. Nu heb ik behoefde aan koffie ookal lust ik het niet :P
De verwarring ontstaat voornamelijk omdat de reference by-value wordt doorgegeven. Dus Java is pass by value, maar wat bij alle niet-primitieven wordt doorgegeven is de waarde van de reference (pointer zo je wilt). Dat betekent dus dat je in een aangeroepen methode niet de reference zelf kan veranderen van de aanroeper (maar wel de inhoud van het doel van de reference).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
Ik vond dat altijd een beetje een definitie-kwestie. Welke taal support er dan nog écht pass-by-reference? References in C++ zijn ook maar verkapte pointers. Fortran passt alle argumenten by-reference, maar als bijvoorbeeld arrays gepasst worden, doet Fortran eigenlijk hetzelfde als C.

[ Voor 30% gewijzigd door Soultaker op 21-08-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:44

RayNbow

Kirika <3

Ach, om het nog ingewikkelder te maken, er bestaan ook nog call by value-return, call by need en nog een aantal evaluatiestrategieen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Als je even wilt lachen, moet je even twitter volgen op #songsincode :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

drm schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:03:
Als je even wilt lachen, moet je even twitter volgen op #songsincode :D
Haha, zitten inderdaad leuke tussen. :P

Eerste post in de Coffee Corner... Ik programmeer, maar drink weinig koffie. Dan hoor ik er niet bij he..? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

Eerste post in de Coffee Corner... Ik programmeer, maar drink weinig koffie. Dan hoor ik er niet bij he..? :9
Om MueR maar te quoten:
MueR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:12:
[...]

Nee. Shame on you. Shame!
:+

Overigens drink ik ook geen koffie, daar niet van. Dat weerhoudt me er niet van om 'the company motto' te adverteren. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 21-08-2009 18:16 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50

momania

iPhone 30! Bam!

Coffee Corner! *O*

Ik ben vandaag eens in de weer geweest met Protobuf.
't Is even wennen, maar werkt wel erg lekker moet ik zeggen. Zeker gezien ik hier nogal wat data tussen programma's heen en weer smijt :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik ben zowel programmeur als koffiedrinker (ook al gaat soms Red Bull & al de alternativen er ook wel in bij mij).

Heb alleen een vraagje: GCC wil ik gaan installeren, maar weet niet hoe; iem idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GoTCoast schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:15:
Heb alleen een vraagje: GCC wil ik gaan installeren, maar weet niet hoe; iem idee?
Het is hiet niet het n00bvragentopic :+
mogelijkheden:
* compilen met bestaande compiler, source @ gcc.gnu.org
* aptitude install gcc of vergelijkbaar
* onder windows: google mingw

ow, en RTFM :P

[ Voor 11% gewijzigd door ValHallASW op 21-08-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:04

André

Analytics dude

:w even zwaaien in onze eigen kroeg :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:59
#CrashOverDrive Doet een proost met een Hertog Jan Grand Prestige :9~
Ben geen echte progger, zit nu niet aan de koffie :'(

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-08-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Apple uses automated Schnapps IVs.
wat is het probleem?

offtopic:
wat is de grap van een breedte van 640 pixels als het dan nóg niet past...?

[ Voor 30% gewijzigd door ValHallASW op 22-08-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:20
GoTCoast schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:15:
TDM-GCC is wel een aardige port voor Windows. Onder Linux gewoon met je package manager installeren, natuurlijk. Onder BSD heb je 'm in de base system zitten. (Als je een Mac gebruikt weet ik 't niet; ga een echt OS gebruiken, nepnerd :P)

[ Voor 26% gewijzigd door Soultaker op 22-08-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 13:30
Ik hobby-programmeer. Mag ik toch aanschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 23:15
The real question is: Drink je koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Zucht, wat is Visual Sourcesafe toch een scheitpakket. Blijkbaar kunnen na een vastloper van VS (en dat gebeurt gelukkig niet zo vaak :+ ) de sourcesafe bestanden op je pc gecorrupt raken. Enfin, resultaat is dus dat sourcesafe bestanden niet meer automatisch uitcheckt die ik WEL aan het bewerken ben, en anderzijds bestanden uitcheckt die ik NIET aan het bewerken ben. Dat is niet echt fijn inchecken kan ik je vertellen ;). Gelukkig is het op te lossen door je sourcesafe bestanden van je solution weg te mikken en alle bestanden readonly maken. Nu nog onze productmanager overhalen om over te stappen op SVN ;)

Ben de laatste tijd trouwens behoorlijk verliefd geworden op Linq. We gebruiken zelf LLBLGen als O/R mapper, maar ook voor allerlei lijstbewerkingen is linq echt geweldig :). Ik had bijvoorbeeld een lijst van objecten, waarbij elk object een ordernummer heeft. Nu moest ik voor elk ordernummer in de lijst iets doen met de bijbehorende groep van objecten.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
EntityCollection<BusinessObject> list = manager.FetchBusinessObjects() as EntityCollection<BusinessObject>;

var groups = list.GroupBy(b => b.OrderNumber);

foreach(IGrouping<string, BusinessObject> group in groups)
{
    string orderNumber = group.Key;
    // doe iets met alle businessobjects voor dit ordernummer
}

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pfff, kan dit topic niet in één forum staan? Alle forums hebben steeds nieuwe berichten, terwijl het enkel dit topic is die nieuwe berichten bevat ;)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Soultaker schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:01:
[...]

Als je een Mac gebruikt weet ik 't niet; ga een echt OS gebruiken, nepnerd :P)
Nepnerd? :( . Ben net van plan om mijn eerste Mac(BookPro) te gaan kopen voor te gaan programmeren. Wil gewoon geen geklooi met mijn werk/school laptop door instabiliteit (lees Windows) of gedoe met updaten dat weer niet alles gepakt wordt (lees Linux).

Enigste wat ik jammer vind van de Mac is dat er geen Visual Studio Native bestaat; moet ik toch maar daarvoor bootcamp gebruiken. Ach, meerendeel zit ik of op NetBeans of op Eclipse (denk de laatste).

Wat vinden jullie het makkelijkst: Netbeans of Eclipse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ken alleen Eclipse, maar Eclipse en de afgeleide Zend Studio werken zeer fijn. Maar ik doe eigenlijk alleen maar php, nog een beetje mysql en wat html/css/js. Gebruik ik nu al jaren en kan eigenlijk niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
GoTCoast schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:11:
[...]

Nepnerd? :( . Ben net van plan om mijn eerste Mac(BookPro) te gaan kopen voor te gaan programmeren. Wil gewoon geen geklooi met mijn werk/school laptop door instabiliteit (lees Windows) of gedoe met updaten dat weer niet alles gepakt wordt (lees Linux).

Enigste wat ik jammer vind van de Mac is dat er geen Visual Studio Native bestaat; moet ik toch maar daarvoor bootcamp gebruiken. Ach, meerendeel zit ik of op NetBeans of op Eclipse (denk de laatste).

Als je enige argument instabiliteit is dan zou ik toch nog eens nadenken over windows aangezien dat sinds Windows 2000 al super stabiel is en XP/Vista/7 al helemaal niet te crashen is ;).

Verder vind ik zelf Netbeans veruit superieur aan Eclipse, vooral als je applicaties gaat maken waar in je een UI wilt gebruiken, dat soort dingen hoor je gewoon niet meer in code te hoeven doen :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

roy-t schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:05:
[...]
Verder vind ik zelf Netbeans veruit superieur aan Eclipse, vooral als je applicaties gaat maken waar in je een UI wilt gebruiken, dat soort dingen hoor je gewoon niet meer in code te hoeven doen :).
Ik doe dat nog steeds gewoon in code. Heb echt een gruwelijke hekel aan gegenereerde GUI code, al jaren... en het is nog steeds niet echt veel beter geworden vind ik persoonlijk. Met een goede IDE, goed begrip van de libs/layouts etc, ben ik net zo snel met zelf inkloppen. Grote voordeel is ook dat je je code dan _kent_ en als je ergens eens wat wil wijzigen of iets speciaals wilt doen je weet waar je moet zijn, ipv eerst door bakken aan gegenereerde te moeten ploegen om te vinden waar je moet zijn. :Y)

IntelliJ (en het dan ook echt weten te gebruiken) + zelf code kloppen == snel en clean programmeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02

Sebazzz

3dp

Ik denk dat je met een UI designer wel mooiere interfaces kan bouwen, kijk naar bijvoorbeeld de Windows Form designer in Visual Studio. Je ziet wijzigingen direct, en de designer helpt je goed met het mooi uitlijnen van je controls.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
roy-t schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:05:
[...]

Als je enige argument instabiliteit is dan zou ik toch nog eens nadenken over windows aangezien dat sinds Windows 2000 al super stabiel is en XP/Vista/7 al helemaal niet te crashen is ;).
Nu gaan we een beetje off-topic maar toch wilde ik nog even reageren:
Ik werk op mijn huidige PC (in functies van games + nu nog programmeren) met Windows XP en die moet ik zo'n beetje om de 2 à 3 maand herinstalleren omdat Windows zo sloom is als dikke stront door een trechter. Echt belabberd, ook omdat ik die tijd eigenlijk niet heb om Windows opnieuw te installeren.
Vista heb ik ook geprobeerd, maar werd gek van die UAC-gedoe. En was mij ook te traag i.v.m. wat je voor systeemeisen nodig hebt.
En Windows 7, ja opzich best goed; alleen Windows XP werkt toch beter naar mijn zin.

Als M$S eens slim is en gaat kijken naar Unix/MacOSX/Linux en daar een M$S versie van gaat maken; dat zou perfect zijn, maar tot nu zie ik mij niet voor werkgebruik onder Windows. Alleen ben ook nog een gamer, en ja dan moet je toch (helaas) Windows hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 22-08-2009 16:46 . Reden: Micro$oft bestaat niet, Microsoft wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 12:58
GoTCoast schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:04:
[...]

Ik werk op mijn huidige PC (in functies van games + nu nog programmeren) met Windows XP en die moet ik zo'n beetje om de 2 à 3 maand herinstalleren omdat Windows zo sloom is als dikke stront door een trechter. Echt belabberd, ook omdat ik die tijd eigenlijk niet heb om Windows opnieuw te installeren.
Vista heb ik ook geprobeerd, maar werd gek van die UAC-gedoe. En was mij ook te traag i.v.m. wat je voor systeemeisen nodig hebt.
En Windows 7, ja opzich best goed; alleen Windows XP werkt toch beter naar mijn zin.

Als M$ eens slim is en gaat kijken naar Unix/MacOSX/Linux en daar een M$ versie van gaat maken; dat zou perfect zijn, maar tot nu zie ik mij niet voor werkgebruik onder Windows. Alleen ben ook nog een gamer, en ja dan moet je toch (helaas) Windows hebben.
Onderbouw eens je mening zou ik je meegeven, ik draai hier nu alweer 7 maand Windows 7 en alles werkt nog even snel als in het begin. Trouwens, voor jouw geval is hier een leuke afkorting voor bedacht: PEBCAD..

Maar om het toch weer even wat on-topic te krijgen...
Wat is wiskunde soms ook irritant (volgens mij heb ik dan eerder last van onkunde maar goed :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Als M$ eens slim is en gaat kijken naar Unix/MacOSX/Linux en daar een M$ versie van gaat maken; dat zou perfect zijn, maar tot nu zie ik mij niet voor werkgebruik onder Windows. Alleen ben ook nog een gamer, en ja dan moet je toch (helaas) Windows hebben.
Ga die discussie nou niet aan... :P Zie z'n ondertitel... 8)7

Ben het wel met je eens hoor! :D Windows stabiel? My ass! :P En ze kijken al aardig naar OSX hoor, geven ze het alleen een ander naampje (Gadget != Widgets)... :P

Afbeeldingslocatie: http://origin.arstechnica.com/staff/fatbits.media/redmond-photocopiers.jpg
[/offtopic]

Wat voor 'n koffie drinken jullie? :P Wij hebben alleen zo'n Senseo apparaat en da's niet echt te zuipen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Best GoTCoast, inderdaad erg offtopic, maar zodra je Microsoft met een $ teken gaat schrijven is het inderdaad beter om er niet verder over te discussieren, XP elke 3 maanden installeren is echt niet normaal met goede updates en beveiliging + een beetje common sense. Verder is UAC gewoon heel erg goed zodra je snapt waarom het er is, maar daar zijn genoeg websites over.

Maar iig is Netbeans een heerlijke IDE, en daar ging het om (hoewel iets onstabieler en trager dan Visual Studio, maar daar kan nog weinig aan tippen).

momania:

UI code is gewoon ontzettend saai en repetitief, vooral talen waarbij er geen 'sensible' standaard opties zijn voor de ui (lees JAVA's Swing) moet je gewoon veel te veel opties instellen om het er een beetje leuk uit te laten zien, ik maak verder meestal hele simpele ui'tjes (denk database invoer velden enzo). En dan is gewoon lekker 10 tekstvakjes klikken die even alignen en grote gelijk maken gewoon veel sneller en makkelijker, voor hele ingewikkelde UI's waar tijdens runtime velden aangemaakt moeten worden enzo kun je natuurlijk niet in een designer doen :). UI code snappen is dan ook absoluut niet het punt, ik duik zelf vaak even in de code om wat sneller die kleine optie aan te passen.

GuidoH:

:P het zou een waarschuwing moeten zijn, maarja nu krijg ik allemaal onzin over mij heen, wat doen jullie mac-ers toch allemaal met computers dat ze er van stuk gaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 22-08-2009 16:22 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je enige argument instabiliteit is dan zou ik toch nog eens nadenken over windows aangezien dat sinds Windows 2000 al super stabiel is en XP/Vista/7 al helemaal niet te crashen is.
Vanaf Windows 2000 zeg je? :P Niet helemaal waar,... tenzij je zo ook nog gaat vertellen dat Windows ME een goede, stabiele Windows versie was (die kwam na Windows 2000)... ;)
:P het zou een waarschuwing moeten zijn, maarja nu krijg ik allemaal onzin over mij heen, wat doen jullie mac-ers toch allemaal met computers dat ze er van stuk gaan :P
Gewoon ermee werken... Maar ik heb niet te behoefte om heel veel moeite te doen om een OS stabiel te houden en daar heb ik met Mac geen last meer van. :P En heb hem ook niet vol met virussen als ik een verkeerd(e) bestand/site open. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ah sorry, ik bedoel de NT tak van de kernel, ME was idd brak, verder snap ik echt niet hoe je XP en vooral Vista/7 instabiel krijgt, ik werk er echt elke dag mee en hoef er nooit wat aan te doen, deze pc waar ik dit op typ draait al 1.5jr dezelfde installatie (dus voor SP1) gewoon lekker updaten en nooit wat mee aan de hand :). Maarja ik ga je nu echt niet kunnen overtuigen door mijn ervaringen te posten en daar is dit topic ook niet voor. Je mag me gerust PM-en mocht je verder willen praten.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja zowel windows als mac zuigt (het ene werkt niet en het andere is gay).

* Boudewijn draait lekker freebsd en linux.

Zijn we nou uitgekankerd over OSen?

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 22-08-2009 17:32 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 00:46

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Complete onzin. Zal wel aan je hardware liggen. Of aan de software die je installeert (of juist niet installeert, zoals updates). Er is een hoop 'standaard' schijtware voor Windows waar je beter maar zo ver mogelijk vandaan kunt blijven. Zoals Adobe Acrobat Reader (gebruik Foxit Reader), en Apple Quicktime (gebruik Quicktime Alternative). Al die troep moet per se opstarten met Windows, zodat ze updates kunnen checken en zodat de app zelf "sneller opstart" als je het nodig hebt. Custom codec packs wil je meestal ook niet installeren - gebruik gewoon ffdshow, ben je in 1 keer klaar. En die mobiele telefoon sync tools zijn vaak ook het toppunt van bloatware (die van Nokia zorgt ervoor dat m'n laptop niet fatsoenlijk meer kan hybernaten :/, gelukkig heb ik nu geen Nokia meer).

Overigens, even specifiek over Apple, hoe goed ze software voor hun eigen OS kunnen maken, zo slecht zijn ze in het maken van software voor Windows. Quicktime, iTunes, allemaal zo bloated als de tering. Ik zag een keer dat Quicktime ervoor zorgde dat alle windows moesten repainten als ik het QT windowtje resizede, ook de windows die compleet niet in de buurt waren van het QT window. Af en toe vraag ik me af of ze dat soort dingen niet gewoon expres doen, om op die manier OS X beter uit de bus te laten komen.
Boudewijn schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:32:
Zijn we nou uitgekankerd over OSen?
Nee.

Hoewel ik je mening deel dat het wel weer over devschuur-related topics mag gaan, kweek je niet erg veel sympathie door eerst je eigen mening te geven en dan aan te geven dat het op moet houden - laat je eigen mening dan ook achterwege.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 22-08-2009 17:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Dat is inderdaad een goede, mocht het traag worden even windows+r en dan msconfig en dan is even kijken of het echt windows is of adobe/ahead/apple/mcaffee/deamon tools/etc.. wat in de weg zit.

Maar ehm even kijken, devschuur ehm...

<3 C# enzo :D

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Anoniem: 156876 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:19:
[...]

Wat voor 'n koffie drinken jullie? :P Wij hebben alleen zo'n Senseo apparaat en da's niet echt te zuipen... |:(
Ik hou wel op over OSen.

Over koffie gesproken: wij hebben thuis een koffiezetapparaat zelf geïmporteerd uit Italië. Kostte in die tijd ruim 3000 gulden; wel waard geweest.
Hij maalt zelf de bonen en om de maand wisselen we van bonen. Op dit moment zit er Java-koffie in (leuk ook omdat ik nu in Java weer programmeer). Jammer genoeg is er geen C#-koffie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
C# koffie, nou dat zou nog eens een uitvinding zijn!

* roy-t vraagt zich af hou PHP koffie zou smaken :P

[ Voor 38% gewijzigd door roy-t op 22-08-2009 18:21 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

GoTCoast schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:11:
[...]

programmeren op de mac vind ik zelf niet zo relaxed met eclipse. de shortcuts zijn echt gemaakt voor een windows keyboard. Netbeans is werkt prima (ondanks het een bud ide is)...

Gebruik Textmate zoals alle echte mac devvers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
roy-t schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:20:
Zeker vies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Aangezien ik in Zwitserland werk hebben wij uiteraard Nespresso op het werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 00:09
Niet naar koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Goeie! (niet om nu een php war te starten, php heeft zo zijn uses natuurlijk).
net als brainf*ck

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 22-08-2009 18:54 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 13:30
D-Raven schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:24:
The real question is: Drink je koffie?
The real answer is: Nee. Wiener Melange :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:25
Hoe zou Java koffie dan smaken :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Iemand anders hier al met NoSQL/KV-stores bezig? Ik ben de laatste tijd weer leuk aan het klussen met CouchDB (via couchdb-python), bevalt erg goed. Ben een minimaal CMSje aan het schrijven en heb CouchDB nu ook @ work ingezet om data te bewaren. Zorgde voor een leuke speedup ten opzichte van het uitlezen van heel veel flat files... Zie ook goede verhalen over Tokyo Tyrant, Cassandra, enz.

(Ik drink geen koffie, maar wel Mountain Dew. Geloof me, dat telt.)

[ Voor 6% gewijzigd door djc op 22-08-2009 21:42 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Couchdb wil ik wel eens naar kijken. Sowieso wil ik eens wat gaan proberen met Erlang. Ben er wel van gecharmeerd. Werk nu ook al een tijdje met RabbitMQ en dat bevalt uitstekend. Als je de sources daarvan bekijkt verbaas je je over de simpelheid en de weinige hoeveelheid van de code. (ok, het meeste werk zit natuurlijk in het OTP platform waar het gebruik van maakt, maar toch). De mogenlijkheden van de taal maakt het er interessant voor zaken die we hier op het werk maken of mee te maken hebben: trading systemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314351

Ik maakte laast een chatbox voor een team.. werkt nu 100% met Kleur en links.

ik maakte voor de grap een functie in de client's die me vrienden hadden als ik dan via de server verzond:
!runcommand cmd /k echo Whahahaha!

ik kan ook anderen commands uitvoeren.. zoals:
!runcommand format C: :P

of anderen zoals:
!runcommand cmd /k shutdown -s -c "Byebye!"

alles werkte

krijgen al mijn vrienden die meldingen.

maar ze krijgen toen ze het programma opende geen virus melding.. best grappig :p

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 314351 op 22-08-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik heb nog niet echt iets gedaan met de source van CouchDB, maar het hele MapReduce-ding gecombineerd met RESTy JSON documents maakt het zowel eenvoudig als krachtig (okay, als je moeilijke reduce-views moet schrijven is het niet zo heel eenvoudig, maar voor de meeste dingen tot nu toe heb ik alleen maar de map-fase gebruikt, en dat is bijzonder simpel). En JSON documents zijn gewoon een betere fit voor dynamische (duck-typed) talen zoals PHP/Python/Perl/Ruby.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Anoniem: 314351 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:32:
maar ze krijgen toen ze het programma opende geen virus melding.. best grappig :p
Nee, natuurlijk niet. Hoe had je dat in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Ahhh eindelijk eens een ouwehoerhoek voor de proggers en GFX. *O* Ik drink dan wel geen koffie, maar ik heb een grote muil dus dat compenseert het dan weer. ;)

Ik heb overigens wel last van chronische drempelvrees. ;) Nee, niet voor die balkjes onder deuren, maar om te beginnen aan iets. Ideeën genoeg, brainstormlijstjes en requirements zijn ook zo in een docje geramt, maar veel verder dan het starten van een IDE kom ik niet. Op school/werk heb ik er geen last van maar thuis voer ik niks uit. :X Hebben meer mensen hier last van of ben ik gewoon een luie donder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Vanuit de GFX kant is het nog aardig stil trouwens :).

En ja Wezz6400 ik heb daar ook last van maar dan net 1 stap verder, pas als ik wat leuke interfacejes en abstract classes heb gemaakt om een beetje weer te geven wat ik wil houd ik er mee op (als het voor hobby is). Tijdens gewone opdrachten voor school/werk gaat het dan gewoon door en schiet het meestal lekker op.

Leuk om hier nog een wannabe gamedev te hebben trouwens :D

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 23:09
Anoniem: 59888 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:23:
Ahhh eindelijk eens een ouwehoerhoek voor de proggers en GFX. *O* Ik drink dan wel geen koffie, maar ik heb een grote muil dus dat compenseert het dan weer. ;)

Ik heb overigens wel last van chronische drempelvrees. ;) Nee, niet voor die balkjes onder deuren, maar om te beginnen aan iets. Ideeën genoeg, brainstormlijstjes en requirements zijn ook zo in een docje geramt, maar veel verder dan het starten van een IDE kom ik niet. Op school/werk heb ik er geen last van maar thuis voer ik niks uit. :X Hebben meer mensen hier last van of ben ik gewoon een luie donder? :+
Ik heb dat in een andere vorm. Af en toe bij vlagen krijg ik een "geniale" ingeving, dan begin ik eraan maar als ik dan zover ben dat ik de basis af heb dan blijft het maanden staan tot ik er weer een keer aan werk.

Best jammer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Laatst online: 15:06
Heel herkenbaar, als de proof of concept af is, houd ik er vaak mee op.
Ben nu bezig met het uitpluizen van het iTunesDB formaat. Daar heb je niet alleen koffie voor nodig maar ook paracetamol..

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:14
Altijd leuk, halve projecten. Het idee is uitgewerkt en de zin om het af te maken en usable te maken is compleet weg.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
roy-t schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:57:
Misschien zijn die grafici allemaal geen koffiedrinkers. :+

Ik heb weer eens een hobbyprojectje opgepakt. Nouja, dat zeg ik, maar ik moet er wel daadwerkelijk nog aan beginnen. Heel gek, maar ik vind er de tijd niet voor. 8)7 En dat terwijl er wel een soort van deadline is; 't betreft een managementsite voor loot-verdeling/raidplanning in World of Warcraft, en die moet ergens in Q2 volgend jaar af zijn voor de nieuwe uitbreiding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@de posts boven die van NMe:

Dat probleem hebben we allemaal denk ik wel :) aan de gfx-kant zie je dat ook, kijk bv. maar naar de contest topics (ik ben er ook schuldig aan :+ :$).
NMe schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

* Stukfruit geen koffie lust, geen thee, geen karnemelk en geen bier :P

Altijd weer leuk als mensen je vragen of je ook iets te drinken wil :+

[ Voor 55% gewijzigd door Stukfruit op 23-08-2009 13:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 21:46

Haan

dotnetter

Zo heb ik inderdaad ook nog een halfwerkend progsel liggen waarmee ik random muziek uit m'n collectie op m'n mp3 speler kan zetten, maar dan met meer mogelijkheden dan bijv. WMP al biedt (bijv. bepaalde mappen in geheel wel, of geheel niet meenemen e.d.).
Progje kan wel alle nummers op mijn schijf tellen en de totale speelduur berekenen en dat soort nutteloze dingen :+ , maar het overzetten naar mp3 speler bleek lastiger dan gedacht (\[c#]Werken met portable devices (in Vista)).
Andere nice-to-have is om in hetzelfde proces de muziek naar een lagere bitrate te coderen, maar moet nog steeds uitzoeken of dat haalbaar is (bestaand programma die via commandline kan runnen bijv.)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Haan schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:28:
Andere nice-to-have is om in hetzelfde proces de muziek naar een lagere bitrate te coderen, maar moet nog steeds uitzoeken of dat haalbaar is (bestaand programma die via commandline kan runnen bijv.)
LAME? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Hopelijk ga je dan wel ongecomprimeerde of lossless gecomprimeerde bestanden converteren, want bij bijvoorbeeld mp3 betekent van de ene bitrate naar een ander natuurlijk behoorlijk wat kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 26306 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:35:
Hopelijk ga je dan wel ongecomprimeerde of lossless gecomprimeerde bestanden converteren, want bij bijvoorbeeld mp3 betekent van de ene bitrate naar een ander natuurlijk behoorlijk wat kwaliteitsverlies.
Ik dacht eigenlijk aan mp3's met een bitrate van 320, omlaag brengen naar 128. Dat levert volgens jou nog extra kwaliteitsverlies op, afgezien van de lagere bitrate? Ik ben (gelukkig :P ) totaal geen audiofiel en gebruik gewoon simpele oordopjes van €15,- dus ik ben niet erg veeleisend wat betreft geluidskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

NMe schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:17:
[...]
Heel gek, maar ik vind er de tijd niet voor. 8)7 ...
Ja, er was idd nog iets met een contest :P
Vanmiddag sla ik de koffie maar eens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
doskabouter schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:22:
Heel herkenbaar, als de proof of concept af is, houd ik er vaak mee op.
Ben nu bezig met het uitpluizen van het iTunesDB formaat. Daar heb je niet alleen koffie voor nodig maar ook paracetamol..
Die genereert toch ook een xml bestand met alle data?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Nou mooi om te weten dat ik niet de enige ben die niet altijd even productief is. ;) Kan ik zometeen met een gerust hart gaan gamen. :+
Stukfruit schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:21:
@de posts boven die van NMe:
* Stukfruit geen koffie lust, geen thee, geen karnemelk en geen bier :P

Altijd weer leuk als mensen je vragen of je ook iets te drinken wil :+
* Anoniem: 59888 duwt Stukfruit een glas cola in de handen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:50
NMe:
Leugens! :P

Nespresso FTW \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Neem een willekeurige haffel koffie bonen uit 20 verschillende pakken of zakken en kwak ze bij elkaar. Vergeet niet je koffie te zetten met Zend's speciale koffiezet apparaat, anders duurt het een eeuwigheid voor de koffie doorgelopen is. Oh! En let goed op met die bonen, want het kan nl. zijn dat dat geen koffie boon was, maar iets wat door een muis of rat achter gelaten was.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

roy-t schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 08:57:

En ja Wezz6400 ik heb daar ook last van maar dan net 1 stap verder, pas als ik wat leuke interfacejes en abstract classes heb gemaakt om een beetje weer te geven wat ik wil houd ik er mee op (als het voor hobby is). Tijdens gewone opdrachten voor school/werk gaat het dan gewoon door en schiet het meestal lekker op.

Leuk om hier nog een wannabe gamedev te hebben trouwens :D
Hier nog een :+ Maar bij mij loopt het meestal vast als ik weer een of ander niet gedocumenteerd probleem tegenkom in het Tao framework (OpenGL in mono).

Maarja, zo af en toe aan dat soort dingen hobby'en zorgt er wel voor dat het ook gewoon leuk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Mijn koffiebehoefte is flink gestegen sinds ik geen automatenkoffie meer hoef te drinken. Zit nu op 3 cappucino en 3/4 espresso per dag.

Nu leuk klooien met Helicon en complexe regex'es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik wou dat ik meer tijd had om lekker te gamedevven, mijn 'weapon of choise' is meestal XNA, maar dat is natuurlijk geen optie voor de linuxers hier. Heerlijk framework vind ik :).

Grr ik loop vandaag echt te kutten, zie ook stomme upje dat ik deed van een oud topic van me vandaag, damn ik kwam er gewoon echt niet uit. Achja nu werkt het iig allemaal weer prima, nu nog is even zien of het zo blijft.

Verder is het hier echt donderskoud, stom gebouw dat geen airco heeft maar opgeslagen kou en warmte gebruikt wanneer nodig (een of andere natuurlijke manier). Betekend: het is hier koud en er is geen verwarming. :(

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is nespresso dan koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
@roy-t Hoe kan jij devven voor 18,50 per uur? In loondienst vang je al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Speaking about koffie....

Bij terugkomst blijkt dat de DE automaten hier op kantoor vervangen zijn door die bagger automaten vaan Maas International....... Dacht ik eindelijk van die troep bij de IB-Groep af te zijn, achtervolgt de troep mij alleen maar.

Al een half jaar neem ik 's ochtends thuis geen koffie meer voor ik weg ga. Na een bakje Arpeggio of Ristretto lust ik de meuk op het werk niet meer.

's Avonds kan ik dan iig nog wel genieten van een bakje Decaffeinato Intenso aangevult met de Aeroccino. Decaffe omdat ik anders zo lastig in slaap val..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:38:
@roy-t Hoe kan jij devven voor 18,50 per uur? In loondienst vang je al meer.
Volgens mij is roy-t nog student, dan is € 18,50 nog wel een redelijk tarief. Al zou ik voor dergelijke kleine projecten ( Waar duidelijk op gemikt word, aangezien er over projecten tot 15 uur gepraat word ) ook al wat meer vragen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Janoz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:49:
Na een bakje Arpeggio of Ristretto lust ik de meuk op het werk niet meer.

's Avonds kan ik dan iig nog wel genieten van een bakje Decaffeinato Intenso aangevult met de Aeroccino.
Ik drink gewoon koffie :P

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Woy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:02:
[...]

Volgens mij is roy-t nog student, dan is € 18,50 nog wel een redelijk tarief. Al zou ik voor dergelijke kleine projecten ( Waar duidelijk op gemikt word, aangezien er over projecten tot 15 uur gepraat word ) ook al wat meer vragen.
Ik vraag ongeveer 1.5x zoveel en dat gaat idd prima.
Heb niet eens een website nodig om aan wat goede klanten te komen.

Is die 18.5E gewoon helemaal wit trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Woy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:02:
[...]

Of je voor MKB nou 70 of 18 euro vraagt, zeiken doen ze net zo hard.

Anyhow, lekker de verkeerde schermen geïmplementeerd, mag het nu weer omgooien. Ideaal zo vlak voor een release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Waarom heeft SQL Server nog niet zoiets als

SELECT * FROM WHERE [kolom die iets als straat is maar waarschijnlijk iets anders heet, dus kijk maar] = 'waarde'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom in hemelsnaam? Je kunt toch ook gewoon even de kolomnaam opzoeken, ipv expres een foute query in te voeren?

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2009 15:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Omdat ik heel vaak even wat snels moet opzoeken in SQL Server Management Studio, om iets te controleren en ik typ standaard kolomnamen verkeerd qua casing etc. (ja case-sensitive database is een wtf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je niet gewoon autocompletion, als je een tabelnaam en punt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14

Arethusa

Niet die server

creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:05:

SELECT * FROM WHERE [kolom die iets als straat is maar waarschijnlijk iets anders heet, dus kijk maar] = 'waarde'
De LIKE-operator is niet handig? En verder ben ik het eens met .oisyn.

Autocompletion zit, vziw, pas in SQL Server 2008.

[ Voor 7% gewijzigd door Arethusa op 24-08-2009 15:14 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Rechter muisknop, "Open Table" :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
ja en dan even een table scannen met je ogen op 2 miljoen records :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Maar inderdaad, in SQL Server 2008 heb je wel code completion als je queries bouwt, al werkt het niet altijd even goed. Maar wel beter dan helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:05:

Daar bestaat een plugin voor: SQLPrompt.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:24
Je kunt ook slepen vanuit de Object Explorer!

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:14:
[...]

Of gewoon rechtermuisknop | Design Table doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Boudewijn schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:49:
[...]

Ik vraag ongeveer 1.5x zoveel en dat gaat idd prima.
Heb niet eens een website nodig om aan wat goede klanten te komen.

Is die 18.5E gewoon helemaal wit trouwens?
Ja 18,50 is niet vreselijk veel maar zo haal je wel mensen binnen die ook snappen als het een keer niet werkt (hoewel ik dan natuurlijk geen geld / alleen onderzoek vraag). Ook is het makkelijk om nee te zeggen. Verder is 18,50 een stuk meer dan mijn gewone werk hier bij de uni als systeembeheerder (10,-). Het is idd helemaal wit met bonnetje en alles, maar als freelancer heb ik geen btw nummer aangevraagd (wat ook niet hoeft tot x veel geld). Ach mijn moeder is belastingconsulente dus die zorgt er voor dat ik nergens over heen ga :).

Over systeembeheren gesproken, damn kopiëeren van een stom 200MB bestandje duurt lang hier zeg :(.

Edit: ohja ben dus idd student.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:14:

Het ging toch om de kolomnaam? Of zoek je een record wat ergens ongeveer op lijkt? Volgens mij bestaat daar echt wel een functie voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

roy-t schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Ja 18,50 is niet vreselijk veel maar zo haal je wel mensen binnen die ook snappen als het een keer niet werkt (hoewel ik dan natuurlijk geen geld / alleen onderzoek vraag). Ook is het makkelijk om nee te zeggen. Verder is 18,50 een stuk meer dan mijn gewone werk hier bij de uni als systeembeheerder (10,-). Het is idd helemaal wit met bonnetje en alles, maar als freelancer heb ik geen btw nummer aangevraagd (wat ook niet hoeft tot x veel geld). Ach mijn moeder is belastingconsulente dus die zorgt er voor dat ik nergens over heen ga :).

Over systeembeheren gesproken, damn kopiëeren van een stom 200MB bestandje duurt lang hier zeg :(.
En lever je ook nette documentatie enzo op?

Mi is dat belangrijker dan de prijs. IN de tent waar ik rondloop zie je soms de meest slechte (non existente) documentatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:43:
[...]

Het ging toch om de kolomnaam? Of zoek je een record wat ergens ongeveer op lijkt? Volgens mij bestaat daar echt wel een functie voor
Nee kolomnaam, alleen zitten er in sommige tabellen > 100 dat is het probleem. Dan scan je niet zo makkelijk meer, anyhow opgelost met SQL Prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Hmm, ik zit hier met een embedded apparaat te werken dat data communiceert via de seriele poort, en uiteindelijk lees ik een buffer uit. Ik zit ook nog eens met twee protocollen te werken (user mode, en bootloader mode), wat het geheel nog wat complexer maakt. (Naast het feit dat beide protocollen vreselijk slecht uitgedacht zijn.)

Als dat ding in bootloader gaat, is de eerste message die je terugkrijgt, ongeacht welk bericht je stuurt in deze vorm:

<0x55><0x55>BTLDR<0x04>

(0x55 keer 2 is de start of message marker, en 0x04 is de end of message marker.)

Vond het wel grappig toen ik de buffer had geleegd terwijl het ding nog aan het schrijven was, en uiteindelijk de buffer gevuld was met deze data: TLDR<0x04> :). Toch nog iets grappigs meegemaakt in een verder behoorlijk frustrerende week.

[ Voor 5% gewijzigd door Grijze Vos op 24-08-2009 15:51 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Boudewijn schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

En lever je ook nette documentatie enzo op?

Mi is dat belangrijker dan de prijs. IN de tent waar ik rondloop zie je soms de meest slechte (non existente) documentatie...
Ja natuurlijk, afgestemd op wie het gaat gebruiken, natuurlijk altijd inline commentaar en afhankelijk van de taal een rapport alla msdn/javadoc. Ook natuurlijk altijd een word/pdf bestandje met een uitleg van de belangrijkste functies, hoe ze werken, waarom ze zo ontworpen zijn, beveiligings opmerking enzovoorts. Voor stukken software die niet standalone ga draaien maak ik ook altijd een kleine 'zo gebruik je het' applicatie met sourcecode. Meestal krijg ik daar mooie complimentjes over terug :), het kost natuurlijk ook wat tijd, maar zo kan ik ook makkelijker software bijhouden als ze ineens 2 jaar later wat meer willen. Verder zorg ik er ook voor dat zodra de software getest is door de koper het mijn probleem niet meer is, eigendom enzo gaan allemaal naar de koper op voorwaarde dat ik op geen enkele manier aansprakelijk ben als de database server zichzelf leeg maakt of wat dan ook. Lekker helder, lekker makkelijk, en de meeste software die ik schrijf voor dat soort opdrachten is toch niet van het niveau 'bijzonder'.

Dit wordt wel heel erg een verkooppraatje zo, sorry daarvoor. Hoe doen jullie het als freelancers?

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 24-08-2009 15:56 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
creator1988 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Nee kolomnaam, alleen zitten er in sommige tabellen > 100 dat is het probleem. Dan scan je niet zo makkelijk meer, anyhow opgelost met SQL Prompt.
Dus het aantal records heeft niets te maken met het opzoeken van een column-name. :P
En tabellen met 100 kolommen doen bij mij een alarmbelletje afgaan. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
whoami schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:
[...]

Dus het aantal records heeft niets te maken met het opzoeken van een column-name. :P
Denormalisatie :-)

(gooit er nog een espresso achteraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:
RobIII: In het land der blinden... part 5 O-)
/shameless plug :X

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 24-08-2009 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Onze frontend databases gebruiken ook geen FK's en bevatten heeeeel veel kolommen. Sterker nog: we hebben zelfs veel dubbele data. Performance wise erg handig. Het zijn dan wel weer readonly databases, alleen de backend mag er heen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Kom trouwens nog een leuke tegen.

Application.Exit(void of int exitcode) versus Environement.Exit(int exitcode); Application.Exit() werkt niet als je meteen in de constructor van je eerste form je app wilt stoppen, Environement.Exit() werkt daar wel, weer wat geleerd :).

Achteraf niet zo heel raar immers staat er in je static void main:
C#:
1
Application.Run(new frmMain());

Maarja toch sta je raar te kijken als je debugger vrolijk door gaat na over Application.Exit te lopen :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

roy-t schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:

Dit wordt wel heel erg een verkooppraatje zo, sorry daarvoor. Hoe doen jullie het als freelancers?
Ik neem kleine klussen aan , en werk op uurbasis voor mijn grootste klant.
Die neemt in een vacantiemaand dan ook rustig 200 uur af, dus dat loopt erg lekker.

Code voor die grote klant is open source, en ook op sourceforge te vinden. Zij zijn overal de pineut voor en mag mij gewoon bijhuren.

Pagina: 1 2 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak