De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 201 Laatste
Acties:
  • 851.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Is er ook een status voor een checkbox in HTML voor grijs/onveranderd blijven? Dat ie dus wel gechecked staat, maar dan grijs, alsof hij onaangetast blijft.
Ik lees dat het in Visual Studio checkstate:indeterminate is

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

CoolGamer

What is it? Dragons?

roy-t schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:23:
Kom trouwens nog een leuke tegen.

Application.Exit(void of int exitcode) versus Environement.Exit(int exitcode); Application.Exit() werkt niet als je meteen in de constructor van je eerste form je app wilt stoppen, Environement.Exit() werkt daar wel, weer wat geleerd :).

Achteraf niet zo heel raar immers staat er in je static void main:
C#:
1
Application.Run(new frmMain());

Maarja toch sta je raar te kijken als je debugger vrolijk door gaat na over Application.Exit te lopen :).
Application.Exit() kan ook nog gecancelt worden en daarom als een applicatie echt moet stoppen kan je beter Environement.Exit() gebruiken. Daarentegen is Application.Exit() wel netter, aangezien van alle forms nog het FormClosing event wordt aangeroepen (waar het binnen gecancelt kan worden). Dit staat overigens ook allemaal in de handleiding bij Application.Exit().

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:41
Guillome schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:40:
Is er ook een status voor een checkbox in HTML voor grijs/onveranderd blijven? Dat ie dus wel gechecked staat, maar dan grijs, alsof hij onaangetast blijft.
Ik lees dat het in Visual Studio checkstate:indeterminate is
<input type="checkbox" disabled="disabled" checked="checked"/> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 13:10
roy-t schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:
[...]Dit wordt wel heel erg een verkooppraatje zo, sorry daarvoor. Hoe doen jullie het als freelancers?
Ik ben helemaal gestopt met het freelancen; als ik de hele dag de meest mooie code heb staan bakken heb ik 's avonds eigenlijk nooit meer de puf om nog mooie dingen te gaan maken. Ik zelfs nauwelijks aan eigen projectjes toe.

Plus klanten die dan weer bellen / e-mailen met de vraag of dit of dat ook nog even gedaan kan worden. Ben er wel klaar mee; dat laat ik mooi aan sales over tegenwoordig :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 15:52

Haan

dotnetter

Ik zal eerlijk toegeven dat ik met mijn beperkte SQL Server kennis niet alle details snap, maar het klinkt allemaal wel heel erg nasty :P Zo'n situatie moet haast wel bij de overheid zijn..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 16:24
@Haan
Bwa daar kopen ze veel te dure apparatuur maar kan niemand er mee overweg, hebben ze meerdere servers en een loadbalancer lijden ze toch altijd alle verkeer om naar 1 server terwijl de rest gezellig koffie aan het drinken is (lees: de andere servers niets doen). Ligt die server er dan ook altijd uit :p

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Er wordt sowieso een hoop geld weggegooid in ICT projecten bij de overheid, zie bijv. nieuws: Rekenkamer: ict-projecten nodeloos complex

En tijdens het zoeken naar het artikel loop ik ook nog eens tegen een bugje aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Haan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:27:
Er wordt sowieso een hoop geld weggegooid in ICT projecten bij de overheid,
Fixed :Y). Er zijn zo veel fuck ups in de ICT, zoveel neefjes van bazen die het wel even kunnen, laatst ook een bedrijf wat mij vroeg om één of ander geweldig systeem te maken (zou me in mijn eentje zeker 2jr fulltime hebben gekost, en natuurlijk een ontzettende fuck up zijn geweest.) Ik snap echt niet hoe slecht er eigenlijk onderzoek wordt gedaan (door mensen die meer weten dan wat de sales mensen vertellen) naar welke opties goed zijn en pas dan gaan uitkiezen wie het voor ze kan doen.

Veel goede voorbeelden staan bijv op www.thedailywtf.com maar de opleiding Technologie Management hier aan de RUG die ik eerst deed is er ook een goed voorbeeld van: "wees de brug tussen management en ict" maar je leerst daar echt helemaal niets relevants over ICT, niet iets waardoor je genoeg weet om management een waardevol advies te geven, in het 3e jr krijgen ze misschien eindelijk wat technische kennis, maar dan samen met de orientatie vakken van 1e jaars informatici dus van bedroevend niveau waar mee je echt niet kunt bedenken of je beter webplatform x of y kunt gebruiken voor die nieuwe grote website van de overheid.

Ik snap het niet. Als je een gebouw neer wilt zetten onderzoek je dat toch ook, door professionals enzo, en dat kost tegenwoordig niet eens heel veel meer geld.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Het probleem is dat iedereen begrijpt dat een flink gebouw een complex verhaal is, maar "iedereen" denkt dat ICT allemaal even simpel en eenvoudig is. Mensen hebben geen idee van de complexiteit en wat er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik heb vandaag dan eindelijk m'n 3DS model viewer voor de psp werkend :) Als je niet aangeeft dat je indices voor de polygonen gaat gebruiken en dat je 16 bit indices gaat gebruiken maar vervolgens het als int's in een struct opslaat dan werkt het natuurlijk niet :X Nu nog een camera class en textures implementeren :9

* Oguz286 moet weer wat meer met C++ doen om het niet te vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar heb je wel een goed punt. Heb paar jaar voornamelijk C(++) geschreven en nu al 2 jaar ofzo niet meer.
Daar zou ik echt even weer scherp in moeten worden, wat zijn modernere talen toch luxe voor general purpose taken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Op naar kantoor. Nog steeds brak van weekend Praag, dus het gaat wel even duren voor ik weer zin heb er om 8 uur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142961

Wanneer weet je dat het vrijdagmiddag is?

Als je in een al gecompileerde en reeds ingecheckte code iets tegenkomt als de volgende pseudo code:

C#:
1
2
3
4
Object o = new Object();

// Let met name op de spatie tussen o en de invocation van de methode
int i = o .GetInteger(); 

Vandaag weer begonnen en het gewoon niet meer terug kunnen vinden........ :X

* Anoniem: 142961 hoort de Twilight zone tune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik kwam trouwens laatst een leuk artikel tegen voor mobiele app developers, had hem ook ge nieuwssubmit maar hij kwam er niet op (vond ik een tikje vreemd, leek me wel leuk nieuws maar ach niet alles kan op de fp).

Dus maar hier voor de liefhebbers: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/177030.asp (Microsoft encourages app makers to charge more than 99 cents)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand trouwens een leuke metrics generator voor java waar je slechts een groepje klassen in kunt gooien? Ik moet nml beargumenteren aan de hand va software kwaliteit waarom ik eea niet gedaan krijg.

Ga de code zo even lans code complete houden en een class diagram tekenen, maar wat goede metrics is ook wel leuk. Meeste pakketten die ik zie genereren echter voor een heel project metrics ipv een paar classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
NDepend kan dit maar is alleen voor .Net, maar Patrick Macchia (de dev erachter) heeft ook iets geschreven over XDepend (NDepend voor java) dat zou het waarschijnlijk ook moeten kunnen doen. Dus ik zou zeggen kijk hier eens: http://codebetter.com/blo...ava-is-now-available.aspx

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 142961 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:50:
C#:
1
2
3
4
Object o = new Object();

// Let met name op de spatie tussen o en de invocation van de methode
int i = o .GetInteger(); 
Wat is er zo bijzonder aan die spatie dan? Of is de clou gewoon dat je het niet meer terug kunt vinden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Het lijkt me toch dat microsoft zonder al teveel moeite 10.000 apps in de store zou moeten krijgen. Als je op een beetje app site kijkt dan staan er tienduizenden, lijkt me dat die developers weinig moeite moeten hebben om die ook in de MS App Store te plaatsen? Dan vind ik 600 apps als doelstelling wel verdomd weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:38
roy-t schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:28:
Ik kwam trouwens laatst een leuk artikel tegen voor mobiele app developers, had hem ook ge nieuwssubmit maar hij kwam er niet op (vond ik een tikje vreemd, leek me wel leuk nieuws maar ach niet alles kan op de fp).

Dus maar hier voor de liefhebbers: http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/177030.asp (Microsoft encourages app makers to charge more than 99 cents)
Tsja, liever dat hij vaak voor 99ct wordt verkocht, dan maar een paar keer voor een tientje :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Beetje onzin van MS idd. Het is inmiddels bewezen dat de verkoop van apps exponentieel toeneemt naarmate je de prijs verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

* Boudewijn atm trouwens aan het kijken of ik Hyves kan gebruiken als OpenID aanbieder.
Het is wel weer lekker vaag allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wordt moe van klanten die niet weten hoe ze een bugreport moeten doen... "onderdeel x geeft een foutmelding". Ok, wat deed je? Hoe kwam je daar? Wat voerde je in? Wat voor foutmelding? Pfff... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:45:
* Boudewijn atm trouwens aan het kijken of ik Hyves kan gebruiken als OpenID aanbieder.
Het is wel weer lekker vaag allemaal...
Volgens mij kan dat, check http://trac.hyves-api.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:11:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan die spatie dan? Of is de clou gewoon dat je het niet meer terug kunt vinden?
Dat 'ie compileert met een spatie. Dat is toch raar, of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja klopt, alleen ze weigeren gewoon de authenticatie.
Dacht eerst dat het aan mijn webpage lag, maar ook sourceforge weigeren ze.

Kennelijk moet ik het ergens in mijn account aanzetten.... heb pas sinds vandaag hyves dus kijk hier even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:10:
Ik wordt moe van klanten die niet weten hoe ze een bugreport moeten doen... "onderdeel x geeft een foutmelding". Ok, wat deed je? Hoe kwam je daar? Wat voerde je in? Wat voor foutmelding? Pfff... :)
Ik vind dat je niet kan verwachten van een klant dat hij dergelijke gedetailleerde informatie moet geven.
Je moet er gewoon zelf voor zorgen dat die informatie naar jou toekomt. (Door een error-reporting dingske in te bouwen in je applicatie bv)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Anoniem: 142961 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Dat is juist handig, het werkt nl ook met een newline. Veelgebruikt bij bijv. het builder-pattern.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25

RayNbow

Kirika <3

[...]

Het is niet veel anders dan
code:
1
1+2

versus

code:
1
1 + 2

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok... Dat heb ik eigenlijk nooit geweten :D
Ik dacht dat ik gek werd...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat laatste :Y). De . is in feite gewoon een binaire operator, met aan de linkerkant een expressie, en aan de rechterkant een identifier.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2009 13:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 19:19
Mammon heeft zojuist zijn stageplek upgewaardeerd van:

1 pc zonder admin rechten, 1 beeldscherm (17")
naar:
3 pc's waarmee ik alles mag doen + 3 beeldschermen (17"),
+ oude pc
:9 >:) :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Wat voor pc's hebben jullie eigenlijk staan?

Hier Core 2 6600 (2,4 GHz), 4GB en 2 19" monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Beter, maar 17" schermen blijft natuurlijk nog steeds een beetje behelpen >:)

* Haan streelt nog eens zijn 1920x1200 (26") + 1050x1400(20" pivot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 19:19
Haan schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:34:
* Haan streelt nog eens zijn 1920x1200 (26") + 1050x1400(20" pivot)
:9~
creator1988 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:32:Hier Core 2 6600 (2,4 GHz), 4GB en 2 19" monitoren.
Niks heftigs. Maar het is alleen maar voor een test opstelling. Een pc voor dev, webserver en database. Vrij overkill maar wel leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:31

Sebazzz

3dp

Mijn desktop pc is een AMD Athlon 64 6000+ met 2GB en XP Home en een nette 20" @ 1680x1050. Mijn laptop heeft een Intel Core 2 Quad Extreme Q9900 met 4GB en Vista Business. De laptop heeft een 15,4" cherm @ 1680x1050.

Als ik thuis ben, en ik wil via me laptop werken, kan ik hem aan mijn 20" beeldscherm koppelen, maar ik zoek eigenlijk nog iets als een A/B switch voor de USB van het keyboard. Het zou handig zijn als ik mijn normale desktopkeyboard thuis zowel op laptop als desktop kan gebruiken zonder steeds kabels te moeten omwisselen. En me laptop toetsenbord gebruiken is geen optie: Dan kan ik net zo goed op mijn kleine laptopscherm werken ;) Iemand tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 25-08-2009 15:48 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

creator1988 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:32:

Xeon E5420 (2,5 GHz), 8 GB en twee 24″-monitoren, voor webdevelopment in Visual Studio, Photoshop en af en toe Illustrator/Indesign. Werkt op zich wel redelijk snel, maar niet heel bijzonder – thuis gaat het sneller. De schermen werken wel prettig.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 14-06 15:18
MacBookPro 15" Unibody + 24" LED Cinema Display :)

[ Voor 13% gewijzigd door Arnold op 25-08-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Rickets schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Xeon E5420 (2,5 GHz), 8 GB en twee 24″-monitoren, voor webdevelopment in Visual Studio, Photoshop en af en toe Illustrator/Indesign. Werkt op zich wel redelijk snel, maar niet heel bijzonder – thuis gaat het sneller. De schermen werken wel prettig.
Klein bedrijf? Dat je zowel in VS als in Photoshop en illustrator zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Sebazzz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:46:
Mijn desktop pc is een AMD Athlon 64 6000+ met 2GB en XP Home en een nette 20" @ 1680x1050. Mijn laptop heeft een Intel Core 2 Quad Extreme Q9900 met 4GB en Vista Business. De laptop heeft een 15,4" cherm @ 1680x1050.

Als ik thuis ben, en ik wil via me laptop werken, kan ik hem aan mijn 20" beeldscherm koppelen, maar ik zoek eigenlijk nog iets als een A/B switch voor de USB van het keyboard. Het zou handig zijn als ik mijn normale desktopkeyboard thuis zowel op laptop als desktop kan gebruiken zonder steeds kabels te moeten omwisselen. En me laptop toetsenbord gebruiken is geen optie: Dan kan ik net zo goed op mijn kleine laptopscherm werken ;) Iemand tips?
KVM switch met een dock voor je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Q6600 (@ 3 GHz :Y)), 4 GB, 3x 22" widescreen, Radeon HD 4780 X2, Xbox 360 devkit, PS3 devkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

creator1988 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 15:51:
Klein bedrijf? Dat je zowel in VS als in Photoshop en illustrator zit?
Ja. Dat bevalt me eigenlijk wel – het werk is lekker gevarieerd zo. Niet dat ik de hele dag zit te ontwerpen, maar het is fijn om van meerdere onderwerpen wat te weten.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

creator1988 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:58:
[...]

KVM switch met een dock voor je laptop?
Ik heb een USB A/B switch besteld, moet ook kunnen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1x core i7 met 12gb mem. Op een zwikje ordinaire sata disks.
2 machines met dual opteron 270 (dus ook 4 cores per machine) met 8gb.1 op dikke scsi raid, 1 op dikke sas raid array.

22" breedbeeld LCD + 2x 24" breedbeeld LCD (allemaal iiyama) die op een kantelbare arm zitten.

Alles is linux trouwens.
vi opent vrij snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 25-08-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

iiyama :r. Zo goed als hun CRT's ooit waren, zo slecht zijn hun LCD's nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w56t3ZOzfNIQ8YJzizEsg3l6/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UMdZpRMxwVyV7YDnVWhoNn6u/thumb.jpg
3x SyncMaster 940B (thuis 2) @1280x1024 (breedbeeld ZUIGT :r ), XW4600 (thuis ook) met 4Gb, Q6600 @2.4Ghz, 500+750Gb HD's, NVidia Quadro's (290+285) voor de schermen en Win7 Ult. x64 sinds gisteren :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 25-08-2009 16:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:20:
Ze hebben zelfs een tijdje goede lcd's gehad hoor. Maar nu laten ze het volledig lopen. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In mijn desktop zit overigens 3x 500GB 7200RPM Samsung en in mijn laptop 1x 500GB 7200RPM Seagate. Ik zou alleen graag mijn laptop af en toe laten backuppen naar mijn pc (de documenten map en de datapartitie). Iemand ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dell XPS M1730, T9300 @ 2.50GHz (c2d), 4 GB, 2x 160GB @ raid 0. Laptop scherm is 17" @ 1920x1200 en daarbij nog een 23" monitor @ 1920 x 1080.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:55
Core i7 920, met 6 GB en een 24" samsung + 17" Princeton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Mijn eigen 2009 Macbook Pro 15", een Dell widescreen en uitzicht over de Keizersgracht.

oh, en een espresso-apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, nou, MAAR IK HEB EEN GROTERE PIEMEL.

Zo, daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Core 2 Q9550, 4GB en 2 x 24'' widescreen naast elkaar hiero :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 59888 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:00:
* Stukfruit duwt Stukfruit een glas cola in de handen. :Y)
Teveel suiker :+
Bosmonster schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:59:
Beetje onzin van MS idd. Het is inmiddels bewezen dat de verkoop van apps exponentieel toeneemt naarmate je de prijs verlaagt.
Inderdaad :) bij jezelf kan je dat ook heel goed merken.. tenminste, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar als ik ergens een heel handig programma zie dat een euro kost, dan trek ik zonder twijfelen de portomonnee. Voor die prijs heb je niet eens een biertje, wat zeg ik, niet eens een fles water...

Blijkbaar kopen ze daar bij MS nooit programma's. Zouden het stiekem dan toch allemaal fervent open source gebruikers zijn? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik heb nu dualscreen maar triple... 3 schermen constant nuttig gebruiken is moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 21:55
Het kost mij al moeite om mijn 2 schermen constant nuttig te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pfff, waarom heb je dat immense ZEND framework (105MB!) nodig als je enkel de google calendar API wil gebruiken in PHP? Kan ik niet begrijpen, dat ze dan een standalone klasse schrijven voor PHP, in plaats van al die meuk die ik toch niet gebruik.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

momania

iPhone 30! Bam!

idd :r

Hier twee knappe 19" eizo flexscans... meer dan genoeg.. ook qua cpu en mem (3Ghz core 2 duu en 4GB mem) meer dan genoeg.

En als werk HD een intel 25-E SSD... DAT maakt verschil. Zeker met IntelliJ die iets van 3GB aan indices bijhoud op disk. 8)
.oisyn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:18:
Ja, nou, MAAR IK HEB EEN GROTERE PIEMEL.

Zo, daar.
Pics or it didn't happen B)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
RobIII schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:22:
[afbeelding] [afbeelding]
3x SyncMaster 940B (thuis 2) @1280x1024 (breedbeeld ZUIGT :r ), XW4600 (thuis ook) met 4Gb, Q6600 @2.4Ghz, 500+750Gb HD's, NVidia Quadro's (290+285) voor de schermen en Win7 Ult. x64 sinds gisteren :Y)
Je telefoon gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik heb vorige week een 25.5" samsung gekocht (1920x1200, 16:10). Werkt prima. Ik geloof trouwens dat er ooit is onderzocht dat 20" optimaal is om op te werken. Als het groter wordt neemt de efficientie weer af. Ik kan je vertellen dat het idd niet lekker werkt op een 72" samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18

Q9550(3,4Ghz :> ), 4Gb, en samengeraapt scherm genot in tripple screen setup (alles wide): 19" + 24" + 20".
Welke hun beeld krijgen van een 8800GT + 7600GT. Verder een Velociraptor met Win7 x64, en 10 hdd's voor storage Welke weer verdeeld zijn over 2 psu's (Ja, mijn pc klinkt als een opstijgende Boëing 747) :+

Ik begrijp niet hoe ik ooit heb kunnen codekloppen zonder multiscreen setup :D

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-08-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Actually, nope :P Er is was een 'voicemail' aanwezig :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Zoijar schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:53:
Ik heb vorige week een 25.5" samsung gekocht (1920x1200, 16:10). Werkt prima. Ik geloof trouwens dat er ooit is onderzocht dat 20" optimaal is om op te werken. Als het groter wordt neemt de efficientie weer af. Ik kan je vertellen dat het idd niet lekker werkt op een 72" samsung ;)
Volgens mij was 2x 24" optimaal, of 3x iets kleiners.

* djc werkt op kantoor met 1x 24" en 1x 20".

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

.oisyn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:20:
Is de kwaliteit van een beeldscherm (kleurechtheid, ghosting etc) van belang bij het coden?
ALs het maar rustig aan de ogen is....

Wmb is een simpel TN paneel voldoende ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:10
Ook maar eens even reageren dan :) Probleem is alleen dat ik normaal gesproken geen koffie drink. Ik lust het wel, maar drink liever iets anders :X
ieperlingetje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:43:
Pfff, waarom heb je dat immense ZEND framework (105MB!) nodig als je enkel de google calendar API wil gebruiken in PHP? Kan ik niet begrijpen, dat ze dan een standalone klasse schrijven voor PHP, in plaats van al die meuk die ik toch niet gebruik.
Volgens mij kan je de classes er gewoon uithalen? Ik maak sinds kort ook gebruik van Zend Search Lucene en deze is ook gewoon los te gebruiken.

Mijn pc:
Amd Phenom II X4 955 @ 3.6ghz, 4 gig ram, een raptor 74 gig en 2 x een samsung T240 ( 24 inch, 1920 x 1200 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Naast de gebruikelijke koffieconsumptie gaat Red Bull er bij mij ook heel goed in :Y) * Oguz286 is blij dat de supermarkt om de hoek nu ook eindelijk de grootste blikken Red Bull verkoopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Boudewijn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

Is de kwaliteit van een beeldscherm (kleurechtheid, ghosting etc) van belang bij het coden?

Wmb is een simpel TN paneel voldoende ;).
op zich heb je een punt, maar vooral iets als inkijkhoek is voor mij wel belangrijk, eerlijk gezegd. en daarvoor zul je toch iets niet-TN's moeten hebben...

ik heb zelf dan ook een 26" Acertje (ja, ja...) met een IPS paneel, die inkijkhoek is prima. kleuren enzo, tja. minder. daar is het dan ook een relatief goedkope acer voor. vind het persoonlijk aanzienlijk rustiger dan de 19" iiyama die er naast staat. eerlijk gezegd vind ik dat toch voor de rust ook wel erg belangrijk :) (dat en een instap IPSje hoeft de wereld niet te kosten tegenwoordig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 18:01
Op mijn (3 jaar oude) iiyama's op 't werk moet ik putty zelfs met zwarte letters op witte achtergrond instellen (default is andersom), omdat de contrast/backlight whatever gewoon niet voldoende is om de tekst te lezen (zeker niet als het zonnetje schijnt). Thuis moet ik als ik mijn Dell 2407WFP op 100% zet zonnebrandcreme op doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb met mijn contrast en brightness op 40% oid staan en het werkt prima.
Echt nergens last van... maar goed, ieder zijn meug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
whoami schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Ik vind dat je niet kan verwachten van een klant dat hij dergelijke gedetailleerde informatie moet geven.
Je moet er gewoon zelf voor zorgen dat die informatie naar jou toekomt. (Door een error-reporting dingske in te bouwen in je applicatie bv)
Dat is natuurlijk onzin. Niet alle fouten en problemen zijn door een error-reporting tool te melden. En zelfs dan blijven fouten ook nog eens afhankelijk van de exacte handelingen van de klant (en soms zelfs van de exacte gegevens).
Het opvallende vind ik vaak nog dat ITers vaak nog slechter zijn in het melden van reproductiestappen dan niet-ITers, om nog maar niet te zwijgen over eigenwijsheid met betrekking tot de oorzaak. Al moet ik wel melden dat niet-ITers vaak ook veel overbodige informatie melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ik stuur nog wel eens linkjes naar http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/bugs-nl.html rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:26

Hier iMac Spring 2008 20" 2,4GHz, 2GB (wordt deze week nog 4GB) + BenQ FP202A met pivot-functie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3488/3856814458_f98450b463.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-06 23:15
Ik heb op mn werk een laptop: Dual core 1.6 ghz, 2 gb geheugen, 5400rpm HD. met een ATI graka. Daarbij 1 externe monitor, owja en winxp.

Dat gecombineerd met het feit dat ik regelmatig 2 tot 3 VS2008 instanties + 1x Sql Server Management studio open heb staan en andere meuk, equals, traag.

Een grote bron van frustraties. Helemaal omdat ik thuis een pc heb staan die VS2008 binnen 5 seconden opstart :P. Naast dat ding is alles traag. (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb je daar ook een tl;dr-proof versie van?

eentje die bij voorkeur ook geen termen als 'het klapte' gebruikt :|

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 25-08-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
D-Raven schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:27:
Ik heb op mn werk een laptop: Dual core 1.6 ghz, 2 gb geheugen, 5400rpm HD. met een ATI graka. Daarbij 1 externe monitor, owja en winxp.

Dat gecombineerd met het feit dat ik regelmatig 2 tot 3 VS2008 instanties + 1x Sql Server Management studio open heb staan en andere meuk, equals, traag.
Holy shit wat een gebrek aan een nuttige investering. Als je werkgever 500 Euro neertikt voor een mainstream desktopje kan je in een keer 2x zo productief worden. :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-06 23:15
klopt. De laptop is ook nog eens 2.5 jaar oud. Naar verwachting zal ik er nog 1.5 jaar mee moeten doen :X.

Maar een desktop is niet zo handig aangezien ik ook 2 dagen in de week bij klanten zit. Dan is een laptop handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Voutloos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:57:
[...]
Holy shit wat een gebrek aan een nuttige investering. Als je werkgever 500 Euro neertikt voor een mainstream desktopje kan je in een keer 2x zo productief worden. :X
Dus i.p.v. bijv. 2 maanden kan hij het werk in 1 maand opleveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Die Nederlandse vertaling is wel extreem brak. En hoewel helder qua achtergrond, is de tekst misschien ook iets te wollig en te langdradig om de aandacht vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

marabunta2048 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:30:
Het kost mij al moeite om mijn 2 schermen constant nuttig te gebruiken :+
Het kost mij al moeite om 1 scherm constant nuttig te gebruiken :+

Slechte gewoonte... Om 21 uur nog "werken", dat is wel het nadeel van vanuit huis... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:
[...]

Wie weet. :P

1 resource is altijd met stip het meest beperkt: Werktijd. Besparen op een beetje hardware en een werknemer suboptimaal laten werken is een bijzonder beroerde trade-off.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb zo net even een onderzoekje gedaan naar wat optimalisatie's in de software van een klant en ik kan hun 28.000 euro aan licentie kosten uitsparen (verspreid over 14 projecten in 2 jaar tijd). \o/

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Daar gaat weer een werknemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Remus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Niet alle fouten en problemen zijn door een error-reporting tool te melden. En zelfs dan blijven fouten ook nog eens afhankelijk van de exacte handelingen van de klant (en soms zelfs van de exacte gegevens).
Afhankelijk van je applicatie kun je dan altijd nog aan message logging doen. Business applicaties die lokaal draaien zouden eigenljik altijd daarvoor een menuoptie, toetscombinatie, commandline flag, o.i.d. moeten hebben. Client-server oplossingen zouden data mutaties gewoon altijd moeten loggen.

Dan wordt het ineens een stuk makkelijker. Je weet weke data de klant mee bezig was èn je weet wat de klant er mee aan het doen was toen er iets fout ging. Dat samengenomen met een stack trace (voor mijn part onder een error message 'details >>' knopje), moet je toch een heel eind op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Boudewijn schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

Ik geloof dat we er hier 5 hebben gehad. 3 zijn stuk gegaan en naar 2 kun je gewoon niet prettig kijken. Allemaal binnen 2 jaar naar aanschaf. Nee, met iiyama heb ik het een beetje gehad ;)
RayNbow schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:
[...]

Betekent 2x zo productief niet juist dat wanneer een project een maand zou duren, dat hij dan juist bij 50% al een maand erop heeft zitten? :+

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Grappig, ik heb hier (nu staat hij in de kamer hiernaast) al 5 (volgens mij zelfs 6) jaar een 19" iiyama.
Doet het nog perfect, heb er 1x een elco aan vervangen in de SMPS.

Mijn vorige set schermen is 3 jaar oud... doen het beide ook nog prima.

Sowieso: jouw 5 stuks is net zo'n slechte steekproef als mijn 5 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Boudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:23:
Sowieso: jouw 5 stuks is net zo'n slechte steekproef als mijn 5 stuks.
Het was ook een persoonlijke rant ;). Desalniettemin is het volgens mij weldegelijk zo dat de kwaliteit van iiyama monitoren lang niet meer is wat het geweest is. Ik heb hier nog wat oude CRT's staan (19" en 22"), die doen het nog perfect en zijn kraakhelder.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True , maar dat geldt helaas voor wel meer merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Heh. Net een tricky command injection gevonden in iemand anders' php code. Die code deed ongeveer dit

PHP:
1
exec("ENV_VAR='foo".$_GET('param')."bar' commando arg1 arg2");

Nou zou je denken dat met magic quotes aan je hier niks aan kan injecten want je moet eerst de quote afsluiten, en dan krijg je

code:
1
ENV_VAR='foo\'hackitbar' commando arg1 arg2

De grap is dat bash in een enkel gequote quote geen enkelquote kan worden ge-escaped >:) Dus als je het script aanroept met de volgende query string kan je gewoon een command injecten, de eerste %27 quote sluit de quote dus gewoon af (de %23 zorgt ervoor dat de rest van de regel wordt genegeerd):

param=%27%20id%20%23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom is de hele professionele wereld er het al jaren over eens dat magic_quotes_gpc tot het zuivere kwaad behoort. En daarom zijn er ook escapeshellcmd en escapeshellarg.

Maar het geeft weer goed aan dat sommige mensen niet begrijpen wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:12:
Daarom is de hele professionele wereld er het al jaren over eens dat magic_quotes_gpc tot het zuivere kwaad behoort. En daarom zijn er ook escapeshellcmd
Zou escapeshellcmd() geholpen hebben, denk je? Het zorgt alleen voor dat m'n # wordt ge-escaped wat er toe leidt dat bash een unexpected EOF geeft while looking for matching `''. Misschien dat daar ook nog wat mee te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 26306 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:12:
Daarom is de hele professionele wereld er het al jaren over eens dat magic_quotes_gpc tot het zuivere kwaad behoort. En daarom zijn er ook escapeshellcmd en escapeshellarg.

Maar het geeft weer goed aan dat sommige mensen niet begrijpen wat ze aan het doen zijn.
Ik kan niet wachten op PHP 6. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa waarom php gebruiken als je mod_haskell hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijsln schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:17:

Zou escapeshellcmd() geholpen hebben, denk je? Het zorgt alleen voor dat m'n # wordt ge-escaped wat er toe leidt dat bash een unexpected EOF geeft while looking for matching `''. Misschien dat daar ook nog wat mee te doen is...
Oh, ik zie nu wat je bedoelt. De fout die je collega heeft gemaakt maak ik zelf nooit. Dat heeft te maken met het nooit single quotes in een shell gebruiken als er iets variabels tussen staat. Binnen bijvoorbeeld Bash kan een single quote niet worden geëscapet. Als er dubbele quotes waren gebruikt in combinatie met escapeshellcmd dan was er niets aan de hand geweest. Als je zulke trucjes uithaalt moet je wel je gereedschap kennen ;)
PHP:
1
exec('ENV_VAR="foo'.escapeshellcmd($_GET['param']).'bar" commando arg1 arg2');

Ik had zelfs de haakjes niet gezien die er in plaats van brackets stonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:20:
[...]

Betekent 2x zo productief niet juist dat wanneer een project een maand zou duren, dat hij dan juist bij 50% al een maand erop heeft zitten? :+
Dat ook :+
Boudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:23:
Mwa waarom php gebruiken als je mod_haskell hebt? :+
Waarom mod_haskell gebruiken als je

cabal install happstack

kunt doen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Phoenix1337 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:45:
Ook maar eens even reageren dan :) Probleem is alleen dat ik normaal gesproken geen koffie drink
Nep-IT'er.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
R4gnax schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:41:
[...]

Afhankelijk van je applicatie kun je dan altijd nog aan message logging doen. Business applicaties die lokaal draaien zouden eigenljik altijd daarvoor een menuoptie, toetscombinatie, commandline flag, o.i.d. moeten hebben. Client-server oplossingen zouden data mutaties gewoon altijd moeten loggen.

Dan wordt het ineens een stuk makkelijker. Je weet weke data de klant mee bezig was èn je weet wat de klant er mee aan het doen was toen er iets fout ging. Dat samengenomen met een stack trace (voor mijn part onder een error message 'details >>' knopje), moet je toch een heel eind op weg helpen.
Dat is niet realistisch om bij te houden voor grote webapplicaties met veel concurrent users. Om nog maar te zwijgen over de toegenomen complexiteit als gevolg van dergelijke logging met alle gevolgen (extra bugs, traagheid, langere oplossingstijden, extra failure-point ed) van dien. En dan nog verwacht ik dat als je dergelijke complexe logging hebt, dat er dan nog een groot deel van de fouten op een dergelijke wijze niet te diagnosticeren zijn.
Verder blijven de dingen die je noemt (loggen van datamutaties ed) slechts één aspect van de applicatie en dan zelfs een onvolledige (wat bijvoorbeeld als juist het opslaan van die mutaties mislukt). En soms zijn bugs niet zozeer de incorrecte werking (volgens de specs) van het programma, maar de ongewenste werking (in de optiek van de gebruiker) van een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zijn hier al devvers die F# gebruikt hebben om een serieus programma mee te maken? Of uberhaupt moeite hebben gedaan om F# te bekijken? :)
Niet zeiken, hij is wel 1337 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:00:
Zijn hier al devvers die F# gebruikt hebben om een serieus programma mee te maken? Of uberhaupt moeite hebben gedaan om F# te bekijken? :)
Nog niet, moet eerst nog eens tijd zien te vinden om VS 2010 te installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Remus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:15:
[...]

Dat is niet realistisch om bij te houden voor grote webapplicaties met veel concurrent users. Om nog maar te zwijgen over de toegenomen complexiteit als gevolg van dergelijke logging met alle gevolgen (extra bugs, traagheid, langere oplossingstijden, extra failure-point ed) van dien. En dan nog verwacht ik dat als je dergelijke complexe logging hebt, dat er dan nog een groot deel van de fouten op een dergelijke wijze niet te diagnosticeren zijn.
Verder blijven de dingen die je noemt (loggen van datamutaties ed) slechts één aspect van de applicatie en dan zelfs een onvolledige (wat bijvoorbeeld als juist het opslaan van die mutaties mislukt). En soms zijn bugs niet zozeer de incorrecte werking (volgens de specs) van het programma, maar de ongewenste werking (in de optiek van de gebruiker) van een programma.
Ligt er maar net aan in welke branche je zit. In de financiele wereld (banken enzo) moet echt elke scheet ge-audit worden. (maar goed, dan ga je ook op zoek naar wat andere mechanismes dan alleen logging).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
Sebazzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:00:

[...]

Niet zeiken, hij is wel 1337 :p
Ooit eens deel 1 van een tutor gedaan, maar dat was het dan ook. :P

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1 ... 3 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak