Wij loggen ook vrij weinig (relatief), we gebruiken log4net, en loggen alleen ERROR en FATAL op productie.Standeman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:58:
[...]
Ligt er maar net aan in welke branche je zit. In de financiele wereld (banken enzo) moet echt elke scheet ge-audit worden. (maar goed, dan ga je ook op zoek naar wat andere mechanismes dan alleen logging).
Hyves, je zuigt.
uit de JSON-output van users.getByUserName:
Age is integer, maar year, month en day zijn strings? WTF?!
code:
1
| "birthday":{"year":"1988","month":"7","day":"18","age":21} |
TjaSebazzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:00:
Zijn hier al devvers die F# gebruikt hebben om een serieus programma mee te maken? Of uberhaupt moeite hebben gedaan om F# te bekijken?
[...]
Niet zeiken, hij is wel 1337
Is in mijn optiek niet totaal raar, ik kan zelfs een goede uitleg verzinnen. De datum velden zijn niet voor berekeningen bedoeld. Misschien hebben ze wel het plan om July 18th '88 terug te geven in de toekomst.ValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:07:
Hyves, je zuigt.
code:
1 "birthday":{"year":"1988","month":"7","day":"18","age":21}
Leeftijd daarentegen heeft geen nuttige andere representatie, maar kan wel gebruikt worden in berekeningen, bijvoorbeeld: is gebruiker ouder dan 18?
Op die manier bij een dergelijke API een presentatiekeuze doorvoeren zou anders mooi een nog grotere WTF zijn.Pete schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:15:
Misschien hebben ze wel het plan om July 18th '88 terug te geven in de toekomst.
{signature}
Dat is pure presentatie van info Pete, en dat is niet wat je verwacht te krijgen. Presentatie doe je zelf in je grafische laag, en niet al in de objecten lijkt mij.
Dan zit ik me sowieso af te vragen waarom je in godsnaam leeftijd moet meegevenValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:07:
Hyves, je zuigt.
code:
Logging doen wij ook alleen op ERROR en FATALin onze productie omgeving. Wanneer er problemen zijn die we niet op onze testserver kunnen reproduceren (gebeurt gelukkig zelden), gaan we over op info. Op debug loopt het aantal MB's zo snel op (tientallen MB's in uurtje)creator1988 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:00:
[...]
Wij loggen ook vrij weinig (relatief), we gebruiken log4net, en loggen alleen ERROR en FATAL op productie.
[ Voor 38% gewijzigd door Standeman op 26-08-2009 11:21 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Lol ValHallASW,
Moet je de rest van de Hyves Code maar eens zien, er zitten nog behoorlijke (grote aantallen) fouten in hoor. En dat gaat dan alleen over het JS gebeuren. Ben wel benieuwd hoe de "achterliggende technieken" zijn verwerkt, ik kan me niet voorstellen dat die wel netjes en goed zijn.
Ik krijg ook regelmatig geen toegang of andere "schoonheidsfoutjes" (wegens blijkbaar niet goed kunnen laden van de Hyves pagina) te zien daar.
Maar: Het is gratis, lol, dus het hoeft niet op en top te zijn???
(blijkbaar een instelling daarzo)
Waarom als je de leeftijd al hebt berekend op de server of in de database staan (scheelt toch iets van rekenkracht) het gewoon meesturen in plaats van de user het zelf opnieuw te laten berekenen?
1) Minder code
2) Minder dataverkeer (wegens het mindere code)
3) Geen JS script nodig om leeftijd te bepalen
4) Maar 1-malig de leeftijd bepalen en op 1 locatie.
Moet je de rest van de Hyves Code maar eens zien, er zitten nog behoorlijke (grote aantallen) fouten in hoor. En dat gaat dan alleen over het JS gebeuren. Ben wel benieuwd hoe de "achterliggende technieken" zijn verwerkt, ik kan me niet voorstellen dat die wel netjes en goed zijn.
Ik krijg ook regelmatig geen toegang of andere "schoonheidsfoutjes" (wegens blijkbaar niet goed kunnen laden van de Hyves pagina) te zien daar.
Maar: Het is gratis, lol, dus het hoeft niet op en top te zijn???
Wat denk je van:Standeman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Dan zit ik me sowieso af te vragen waarom je in godsnaam leeftijd moet meegeven
[...]
Logging doen wij ook alleen op ERROR en FATALin onze productie omgeving. Wanneer er problemen zijn die we niet op onze testserver kunnen reproduceren (gebeurt gelukkig zelden), gaan we over op info. Op debug loopt het aantal MB's zo snel op (tientallen MB's in uurtje)
Waarom als je de leeftijd al hebt berekend op de server of in de database staan (scheelt toch iets van rekenkracht) het gewoon meesturen in plaats van de user het zelf opnieuw te laten berekenen?
1) Minder code
2) Minder dataverkeer (wegens het mindere code)
3) Geen JS script nodig om leeftijd te bepalen
4) Maar 1-malig de leeftijd bepalen en op 1 locatie.
[ Voor 44% gewijzigd door jbdeiman op 26-08-2009 11:23 ]
Waarschijnlijk staat 'ie gedenormaliseerd in de database en geven ze 'm meteen maar mee voor luie developersStandeman schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:19:
Dan zit ik me sowieso af te vragen waarom je in godsnaam leeftijd moet meegeven
Doet me denken aan ICQ, waar je handmatig je leeftijd moest invoeren en elk jaar moest updaten

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zou me niks verbazen. Volgens mij zijn het echt een stelletje hobbyisten daarzo @ Hyves HQValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:22:
[...]
Waarschijnlijk staat 'ie gedenormaliseerd in de database en geven ze 'm meteen maar mee voor luie developers
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wij zijn een keer per ongeluk gereleased met INFO, 4 GB aan logfiles in 30 minuten....
Woei, eikels 
(goed, bij die kan ik het dan nog begrijpen, en er is een workaround - maar bij bovenstaande bug kun je echt nasty issues krijgen met de software die je schrijft)

Dat zeiden ze bij een eerdere bug uit 2006 ook al. Zit er ook nog steeds inHi: I can confirm that this is a bug with Visual C++. Unfortunately it does not meet the triage bar for the current release of Visual C++ - but we will keep the issue in our database and we will look at it again during the development phase of a future release of Visual C++.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2009 11:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Grinnik, ik denk dat Hyves iets grotere uitdagingen heeft dan dat men verwacht ;-).Sebazzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:37:
[...]
Zou me niks verbazen. Volgens mij zijn het echt een stelletje hobbyisten daarzo @ Hyves HQ
Om je een voorbeeldje te geven: dit topic.
Lees 't eens door.
Naast alle n00b-reacties, reageren ook de Hyves techneuten zelf. Over wat voor keuzes zij maken.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Ik ga nog even door met ranten op hyves hoor...
Ja, duh. Maar welke waarden kan 'ie dan aannemen?relationtype ¶
Relation type of the user.
Het is inmiddels wel common knowledge dat hyves gewoon ruk in elkaar zit, dat weten ze bij hyves zelf ook, maar ze zijn het langzaam maar zeker recht aan het trekken.
Verder zit ik zelf ook in de grote publiekswebsites, dus ik heb nog wel eens contact met de andere grote sites in NL.
Verder zit ik zelf ook in de grote publiekswebsites, dus ik heb nog wel eens contact met de andere grote sites in NL.
Als je gewoon PHP gebruikt wordt het vanzelf geconverteerd naar een int als je hem zo gebruiktValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:07:
Hyves, je zuigt.
code:
De Microsoft Connect site is wel zo gruwelijk kut. Hoeveel .Net bugs er wel niet op gerapporteerd staan die gewoon op "By Design" worden gezet, en daardoor niet gefixed worden..oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:41:
Woei, eikels
[...]
Dat zeiden ze bij een eerdere bug uit 2006 ook al. Zit er ook nog steeds in(goed, bij die kan ik het dan nog begrijpen, en er is een workaround - maar bij bovenstaande bug kun je echt nasty issues krijgen met de software die je schrijft)
Nog een sprekend voorbeeld van Ayende
Anoniem: 142961
ROFL...ValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:31:
Ik ga nog even door met ranten op hyves hoor...
[...]
Ja, duh. Maar welke waarden kan 'ie dan aannemen?
Ik gruwel ook altijd van die default Java comments bij een property. Zet er dan niks neer...ValHallASW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:31:
Ja, duh. Maar welke waarden kan 'ie dan aannemen?
Veel control publishers hebben er ook een handje van. Zoek je op control.Blabla, vind je hun help op 1. in Google met als description: returns the Blabla of the control.
Hier elke keer weer (klein bedrijfje). Verder weet ik dat in de financiele wereld java projecten schering en inslag zijn. Voornamelijk omdat Java zich nu wel bewezen heeft en de status "proven technology" heeft gekregen sinds een jaar of 5.creator1988 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:45:
Worden er eigenlijk bij jullie nog wel eens Java projecten gestart, of is het helemaal over?
Oh, don't remind me. Ik heb het onderhoud van een Eclipse Data Tools Platform Project plugin overgenomen (voor Firebird). De source code van het Eclipse Data Tools Platform staat vol met pareltjes als:matthijsln schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:50:
[...]
Ik gruwel ook altijd van die default Java comments bij een property. Zet er dan niks neer...
Ja, duh... maar wat is nu MQT en wat is de verwachte semantiek daarvan voor een database om compliant te zijn en welke stappen moet ik nog meer ondernemen om daar een product specifieke implementatie voor te geven. MQT staat overigens voor Materialized Query Table oid, maar is dit nu een Materialized View, of net iets anders.Returns the value of the 'MQT Supported' attribute.
If the meaning of the 'MQT Supported' attribute isn't clear, there really should be more of a description here...
Returns:
the value of the 'MQT Supported' attribute.
En dit is echt niet de enige plek waar de documentatie op zijn zachtst gezegd te wensen overlaat als je een plugin hierop implementeert of onderhoudt. Nog mooier is dat bepaalde dingen gewoon genegeerd worden. Zoals bijvoorbeeld de property schemaSupported wordt in de rest van de API gewoon keihard genegeerd en wordt er keihard vanuit gegaan dat de database Schema's ondersteunt en dat het maar het probleem is van een plugin implementer om een workaround te maken.

Wij starten voor webapplicaties aan de lopende band Java projectencreator1988 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:45:
Worden er eigenlijk bij jullie nog wel eens Java projecten gestart, of is het helemaal over?
Tsja maar Java is wel goedkopre ontwikkelen dan C++ zou ik verwachten, domweg omdat je minder pointer issues (bugs!) hebt.
PC's zijn snel genoeg voor desktop apps, vandaag de dag.
Boudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:04:
Die paar keren dat ik in C++ op een pointer-issue ben gestuit in de afgelopen paar jaar zijn op 1 hand te tellen. En dan gebruiken wij voornamelijk ruwe pointers omdat efficientie bij ons topprioriteit is. Voor een robuuste desktop app gebruikt men in C++ doorgaans smartpointer classes (std::tr1::shared_ptr bijv.) ipv ruwe pointers. Of speciale array classes die wél op arraybounds controleren bij access. En een crash is een crash, of dat nou een access violation is of een NullPointerException / ArrayIndexOutOfBoundsException.
Wat C++ voornamelijk mist vandaag de dag zijn goede standaard frameworks, en met name features als reflection/introspection.
[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2009 17:22 ]
Ik denk dat Matthijs meer doelt op dat Eclipse en Netbeans best wel zwaar zijn om zomaar even een desktop applicatie in te maken. En dat Java traag is/kan zijn, dat is echt al meer dan 10 jaar out-of-dateBoudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:04:
Klopt, maar ik kan Qt (link) aanraden. Het bevat classes voor van alles: networking, database toegang, GUIs, multimedia etc. En sinds kort ook gratis voor commercieel gebruik (LGPL).oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:
Wat C++ voornamelijk mist vandaag de dag zijn goede standaard frameworks,
werd vandaag erop gewezen dat een plesk waar wij WSDL's vandaan halen af en toe lokale paden gebruikt voor referenties naar andere WSDL's... wat zeg ik, niet lokale paden, maar lokale hostnames...
dus ipv http://www.ditiseenandere...l/webservices/service.xml staat er: http://mijserver/webservices/service.xml
En wat blijkt: de beheerder heeft een script die na een (on)geplande reboot kijkt of er dit soort URI's in voorkomen en eventueel nóg een reboot doet van de server...
Errr... nice error handling!
(en wij maar afvragen waarom de soap client de server niet meer kon vinden... zucht.. )
dus ipv http://www.ditiseenandere...l/webservices/service.xml staat er: http://mijserver/webservices/service.xml
En wat blijkt: de beheerder heeft een script die na een (on)geplande reboot kijkt of er dit soort URI's in voorkomen en eventueel nóg een reboot doet van de server...
Errr... nice error handling!
(en wij maar afvragen waarom de soap client de server niet meer kon vinden... zucht.. )
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Ik blijf me erover verbazen hoor hoe Java echt serieus 2.5 keer traag lijkt te worden iedere keer dat processors 2 keer zo snel worden.Remus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:09:
[...]
En dat Java traag is/kan zijn, dat is echt al meer dan 10 jaar out-of-date
Not to mention dat de GUI's echt walgelijk slecht blijven. Ook op dat gebied lijkt het echt alsof Java developers en hun frameworks 2 stappen vooruit zetten in dezelfde tijd als C++/.NET developers er 3 doen.
We horen al sinds ongeveer 1996 dat 'Java binnenkort echt niet meer merkbaar trager is dan andere talen en omgevingen'. En toch voelt het op een hedendaagse Core2Duo nog steeds vaak alsof je op een P2-400 zit als je wanprodukten als Eclipse open trekt.
Curry, want vind jij dan een goede uitbreidbare IDE? Oh ja hij moet op *NIX draaien als het kan
.
Ik vind eclipse best goed werken eigenlijk... en gebruik het al sinds 2002.Ik heb ervaring met het programmeren van plugins ervoor en ik vind het eigenlijk best handig.
GUI ziet er vrij goed uit ,en voor de meeste taken is eclipse snel genoeg.
Voordeel is dat voor bijna alles wat ik wil een plugin is:
Java
C(++)
php (bah)
SVN
Metrics pakketjes
Darcs
LaTeX
dot
xml
html
Etc.
Dat is gewoon rete makkelijk... en ik gebruik alleen voor latex (ivm symbooltjes) en haskell nog een andere tool.
Ik vind eclipse best goed werken eigenlijk... en gebruik het al sinds 2002.Ik heb ervaring met het programmeren van plugins ervoor en ik vind het eigenlijk best handig.
GUI ziet er vrij goed uit ,en voor de meeste taken is eclipse snel genoeg.
Voordeel is dat voor bijna alles wat ik wil een plugin is:
Java
C(++)
php (bah)
SVN
Metrics pakketjes
Darcs
LaTeX
dot
xml
html
Etc.
Dat is gewoon rete makkelijk... en ik gebruik alleen voor latex (ivm symbooltjes) en haskell nog een andere tool.
[ Voor 64% gewijzigd door Boudewijn op 27-08-2009 01:48 ]
Mijn Core2Duo 2.53 GHz laptop met Vista 32 en 4 gieg is anders best rap met het draaien van Eclipse.curry684 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:31:
We horen al sinds ongeveer 1996 dat 'Java binnenkort echt niet meer merkbaar trager is dan andere talen en omgevingen'. En toch voelt het op een hedendaagse Core2Duo nog steeds vaak alsof je op een P2-400 zit als je wanprodukten als Eclipse open trekt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mijn laptopje met maar een SU9400 en 4gb mem @ 32bits is ook prima met eclipse te doen.
Zelfs een plugin ontwikkelen waarbij je 2x eclipse open hebt gaat prima.
Lache, VS2008 is niet in Java geschreven. Als ik daarmee een WinForms app probeer te klikken heb ik exact hetzelfde gevoel.curry684 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:31:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Op mijn werk gebruik ik Aptana als IDE (is ook gewoon Eclipse) op een C2D E7300 met 2GB RAM met Windows Vista 32 Bits, maar van traagheid heb ik nog nooit last gehad. Op mijn Mac hetzelfde verhaal, al gebruik ik daar Eclipse met de Aptana plug-in omdat ik ook nog wat wil doen met Android.Boudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:08:
Mijn laptopje met maar een SU9400 en 4gb mem @ 32bits is ook prima met eclipse te doen.
Eclipse kon je toch al vaker dan 1x open hebben, alleen de workspace doet dan vervelend. Tenzij de plugin dat voorkomt, dan heb ik niets gezegtBoudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:08:
Ik gebruik Eclipse zelf ook al jaren, uitstekend programma. Het gaat alleen wat fout met compilen als je Eclipse met JAVA 1.5 geinstalleerd hebt en dan wilt 1.4 wilt compilen. Op een of andere manier gaat dit niet helemaal goed
void
Hmm, ik wil toch even een quickfix.
Ben even bezig met mijn signature-programmaatje wat aan te passen en ik zag dat hij mijn woonplaats niet meer vult.
Nu denk ik, doe ik het even handmatig en check ik de postmessage in Firebug voor het *vangen* van de post-naam.
Iets van "data[town]" oid, maar ik krijg in Firebug die postheader niet meer te zien
Console blijft akelig leeg en ook bij DOM krijg ik weinig te zien
Ik heb Firebug 1.4.2 en Firefox 3.5.2? Iemand ook dit probleem?!
Ben even bezig met mijn signature-programmaatje wat aan te passen en ik zag dat hij mijn woonplaats niet meer vult.
Nu denk ik, doe ik het even handmatig en check ik de postmessage in Firebug voor het *vangen* van de post-naam.
Iets van "data[town]" oid, maar ik krijg in Firebug die postheader niet meer te zien
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Die 2 stappen is te optimistisch. Met de snelheid van Eclipse kan ik na een paar tweaks nog leven, maar inderdaad zijn werkelijk _alle_ dialogen zijn compleet stupide. En op de een of andere manier lijkt er inderdaad bij Java programma's verhoudingsgewijs vaker slechte dialogen/gui te zijn...curry684 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:31:
Not to mention dat de GUI's echt walgelijk slecht blijven. Ook op dat gebied lijkt het echt alsof Java developers en hun frameworks 2 stappen vooruit zetten in dezelfde tijd als C++/.NET developers er 3 doen.
Iedereen die dezelfde idiote dialogen knutselt als Eclipse mag direct zijn baan kwijt zijn. Of hari kiri plegen als je nu door hebt dat je toch je roeping gemist hebt. Doe het voor een betere wereld.
Firebug 1.4 zuigt dan ook. 1.3 was prima, maar toen had iemand het idee om de GUI op te leuken maar ondertussen wel alle logica te verneuken.Matis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:33:
[/rant]
Quickfix: het veldje heet data[location]
[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 27-08-2009 09:41 ]
{signature}
Ahh, thnx;Voutloos schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:38:
Firebug 1.4 zuigt dan ook. 1.3 was prima, maar toen had iemand het idee om de GUI op te leuken maar ondertussen wel alle logica te verneuken.
[/rant]
Quickfix: het veldje heet data[location]Iets wat je ook gewoon in het formulier kan spieken, en vervolgens stuur je het op dezelfde manier als de overige velden.
echter staat het als HTML zo in het formulier:
HTML:
1
| <input type="text" maxlength="30" value="Alphen NB" id="Woonplaats" name="Woonplaats" style="width: 300px;" class="inputText"/> |
Daar kon ik niet uit opmaken dat het location was
Even een web gerelateerd vraagje: worden nieuwe versies van Firefox niet gepushed dmv de software update? Want er komen nog altijd meer mensen met Firefox 3.0.* binnen dan met 3.5.*
Denk dat dat te maken heeft met het feit dat 3.0.* naar een andere update-tree kijkt dan de 3.5.* versies. Ook stonden de 3.0 versies tot voor kort prominent op de FP van Firefox!Good Fella schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:49:
Even een web gerelateerd vraagje: worden nieuwe versies van Firefox niet gepushed dmv de software update? Want er komen nog altijd meer mensen met Firefox 3.0.* binnen dan met 3.5.*
Edit: Het nieuwe updaten van mijn sign doet het momenteel
[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 27-08-2009 09:55 ]
Anoniem: 45234
Wij doen enkel java projecten het biedt de mogelijkheid om heel schaalbare applicaties te ontwikkelen.creator1988 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:45:
Dat is waarom ik het volgende ook een beetje apart vond. Mijn 3.x install vertelde mij dat ik kon updaten naar 3.5.xMatis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
Denk dat dat te maken heeft met het feit dat 3.0.* naar een andere update-tree kijkt dan de 3.5.* versies. Ook stonden de 3.0 versies tot voor kort prominent op de FP van Firefox!
Edit: Het nieuwe updaten van mijn sign doet het momenteel
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Ben ik nou de enige die die het allemaal wel mee vind vallen met Swing apps (alhoewel weinig ervaring mee) en IDE's zoals eclipse of netbeans. Ik vind ze er redelijk uitzien en de dialogen in eclipse zijn imo prima werkbaar.
Ik ben wel benieuwd naar concrete voorbeelden van wat er nou zo enorm slecht zou moeten zijn.
Mogelijk dat ik gewoon niet beter weet, aangezien ik met niet veel andere IDE's dan eclipse / netbeans heb gewerkt.
p.s. ik ben wel bewust dat eclipse en netbeans wat eigenaardigheden hebben, maar daar kan ik altijd wel omheen werken.
Ik ben wel benieuwd naar concrete voorbeelden van wat er nou zo enorm slecht zou moeten zijn.
Mogelijk dat ik gewoon niet beter weet, aangezien ik met niet veel andere IDE's dan eclipse / netbeans heb gewerkt.
p.s. ik ben wel bewust dat eclipse en netbeans wat eigenaardigheden hebben, maar daar kan ik altijd wel omheen werken.
Ik heb een hele tijd in Eclipse gewerkt bij een bedrijf in A'dam. Werkte prima hoor, maar sinds ik op een Mac werk heb ik veel betere en stabielere software gevonden. Niks mis met Eclipse, maar er zijn betere alternatieven (dan wel betaald).
@Firefox gebeuren: hmm dat is wel jammer. Had toch gehoopt dat Mozilla wle gewoon goed liet updaten.
@Firefox gebeuren: hmm dat is wel jammer. Had toch gehoopt dat Mozilla wle gewoon goed liet updaten.
Die mening deel ik echt niet. Van Java 1.3 naar Java 1.4 was al een snelheidsverbetering, tussen 1.4 en 1.4.2 ging het ook met stapjes. Java 5 werd het ook sneller en evenzo Java 6. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat Java trager (lijkt) te worden.curry684 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:31:
[...]
Ik blijf me erover verbazen hoor hoe Java echt serieus 2.5 keer traag lijkt te worden iedere keer dat processors 2 keer zo snel worden.
Heb je het nu over het uiterlijk: de default Swing skin is (was, sinds Java 6 Update 7 is er een iets mooiere, nieuwe default) heel erg lelijk, maar dat is een keuze die Sun heeft gemaakt om de lowest common denominator te gebruiken zodat het er default op ieder platform hetzelfde uit ziet. Het is echter al sinds het begin mogelijk om een specifieke skin te kiezen of de 'native' look and feel te gebruiken.Not to mention dat de GUI's echt walgelijk slecht blijven. Ook op dat gebied lijkt het echt alsof Java developers en hun frameworks 2 stappen vooruit zetten in dezelfde tijd als C++/.NET developers er 3 doen.
Als je het hebt over de indeling van GUI's, dat is IMHO iets dat je minder aan Java kunt toerekenen, maar eerder aan individuele ontwikkelaars. Zowel Swing als SWT bieden de mogelijkheden om GUIs te maken die niet of nauwelijks te onderscheiden zijn van GUI's ontwikkeld in enige andere taal.
Tsja, Eclipse is redelijk bloated met heel veel achtergrond processen en automatisch hercompileren en syntax checks, maar wederom: dat is IMHO minder aan Java toe te rekenen dan aan de design keuzes van IBM/Eclipse. Mijn ervaring is echter dat Eclipse niet merkbaar traag is en prima werkt, ook met (extreem) grote projecten en met meerdere workspaces open.We horen al sinds ongeveer 1996 dat 'Java binnenkort echt niet meer merkbaar trager is dan andere talen en omgevingen'. En toch voelt het op een hedendaagse Core2Duo nog steeds vaak alsof je op een P2-400 zit als je wanprodukten als Eclipse open trekt.
Nu iedereen toch aan het hoeren is over hoeveel monitoren ze hebben, toevallig gister een 2e beeldscherm gekocht. Nog lastig om er een te vinden met een matte rand maar uiteindelijk de LG W2442PA gevonden, geeft prachtig beeld nadat ik de gamma een stuk verlaagd had (anders was het echt overbright) veel betere kleuren en zwart-wit dan mijn goude Samsung 940BW, maar ik gebruik ze nu allebij.
Weet iemand goede (gratis) software om met 2 monitoren te werken, ik mis wel erg een "send to other monitor" knopje. en een start menu op het 2e scherm. Vroegah had ik een nvidia kaart en dan had je dat nView gedoe wat al redelijk hielp, maar heb nu ATI, tips?
Weet iemand goede (gratis) software om met 2 monitoren te werken, ik mis wel erg een "send to other monitor" knopje. en een start menu op het 2e scherm. Vroegah had ik een nvidia kaart en dan had je dat nView gedoe wat al redelijk hielp, maar heb nu ATI, tips?
UltraMon is volgens mij nog steeds een goeie tool, is alleen niet gratis. Maar had ATI niet iets dat "HydraVision" ofzo heet om met meerdere schermen te werken?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Just interested, maar wat voor alternatieven zijn dat dan?Good Fella schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:14:
Ik heb een hele tijd in Eclipse gewerkt bij een bedrijf in A'dam. Werkte prima hoor, maar sinds ik op een Mac werk heb ik veel betere en stabielere software gevonden. Niks mis met Eclipse, maar er zijn betere alternatieven (dan wel betaald).
IntelliJ
Voor de .Netters onder ons: Dat is van de makers van Resharper,tooling waarmee .Net ontwikkelaars kunnen ervaren wat voor java ontwikkelaars al jaren gemeengoed was
.
Voor de .Netters onder ons: Dat is van de makers van Resharper,tooling waarmee .Net ontwikkelaars kunnen ervaren wat voor java ontwikkelaars al jaren gemeengoed was
[ Voor 91% gewijzigd door Janoz op 27-08-2009 11:03 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Een performance zuiger eerste klasJanoz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:57:
IntelliJ
Voor de .Netters onder ons: Dat is van de makers van Resharper,tooling waarmee .Net ontwikkelaars kunnen ervaren wat voor java ontwikkelaars al jaren gemeengoed was.
Maar Resharper bestaat volgens mij al bijna vanaf dat .NET geintroduceerd werd. Ik gebruik het ieder geval al jaren, en zou niet snel meer zonder willen. Ik moet alleen mijn licentie nog eens updaten naar de nieuwste versie, want mijn versie ondersteunt nog niet alle nieuwe taal-constructies ( Linq, initializer syntax ), en dat kan wel eens lastig zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik wil ook Resharper.
https://fgheysels.github.io/
Wat houd je tegen?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik dacht dat textMate wel erg goed was, die heeft behoorlijk wat ondersteuningen. En ik meende ook dat er plugins zijn voor programmeertalen om het verder uit te bereiden (durf ik niet met zekerheid te zeggen).dev10 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:46:
[...]
Just interested, maar wat voor alternatieven zijn dat dan?
[ Voor 8% gewijzigd door Shuvit op 27-08-2009 11:26 ]
void
Ligt er natuurlijk aan wat je programmeert. Destijds was dat voor mij html/wml/pml/xslt en natuurlijk css. Tegenwoordig doe ik dat allemaal met Coda (www.panic.com).dev10 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:46:
[...]
Just interested, maar wat voor alternatieven zijn dat dan?
Op mijn huidige werk gebruiken we nog HomeSite van Macromedia (Adobe). Gelukkig heb ik een iBook waar ik me werk ook prima op kan doen
Ik blijf me trouwens verbazen dat veel mensen een (goede) IDE blijkbaar gelijk durven stellen aan een leuk aangeklede tekst editor.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Idd, je kunt in een goede text editor misschien wel goed code kloppen, maar het is nog lang geen IDE.Janoz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:36:
Ik blijf me trouwens verbazen dat veel mensen een (goede) IDE blijkbaar gelijk durven stellen aan een leuk aangeklede tekst editor.
Ik vind Resharper echt irritant! Het stond al op mijn ontwikkelomgeving geïnstalleerd, maar ik vind het vreselijk en lokaal heb ik het dan ook niet draaien. Heb het idee dat het intellisense en eigenlijk de hele responsiveness vertraagt.Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:14:
[...]
Een performance zuiger eerste klas
Maar Resharper bestaat volgens mij al bijna vanaf dat .NET geintroduceerd werd. Ik gebruik het ieder geval al jaren, en zou niet snel meer zonder willen. Ik moet alleen mijn licentie nog eens updaten naar de nieuwste versie, want mijn versie ondersteunt nog niet alle nieuwe taal-constructies ( Linq, initializer syntax ), en dat kan wel eens lastig zijn.
Wat ik van VS verder niet snap is dat standaard font. Dat is echt het eerste wat ik verander.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Courier New 10pt FTW!
Kom ik toch elke keer bij terug.
Ikzelf gebruik Espresso (een editor, maar wel een hele mooie) gebruikte onder Windows Aptana, welke in Java is geschreven, maar op de mac voelt een Java programma altijd zo niet-native aanJanoz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:36:

Als het goed is zijn de makers van Espresso bezig met 'eigen code completion' (standaard functies worden wel gecompleted, maar eigen functies en classes e.d niet) en dat is eigenlijk het enige wat ik mis van Aptana.
(Webdevver trouwens)
Het vergt inderdaad wel wat gewenning om met Resharper te werken, maar als je er eenmaal aan gewend bent werkt het zo verschrikkelijk lekker. Ik heb overigens niet het idee dat Resharper echt langzaam werkt, het zuigt wel resources, en het laden van een solution duurt wat langer, maar het is bij mij echt wel gewoon responsief.Canaria schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
Ik vind Resharper echt irritant! Het stond al op mijn ontwikkelomgeving geïnstalleerd, maar ik vind het vreselijk en lokaal heb ik het dan ook niet draaien. Heb het idee dat het intellisense en eigenlijk de hele responsiveness vertraagt.
Wat gebruik je dan ?Canaria schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:41:
[...]
Wat ik van VS verder niet snap is dat standaard font. Dat is echt het eerste wat ik verander.
Ik gebruik Proggy voor de moment.
http://www.proggyfonts.com/
[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 27-08-2009 12:00 ]
Consolas in VS 2008 vind ik prima werken. Resharper vind ik overigens ook niets. Ultramon kicks ass.
Ik heb nu Lucida Console, maar op m'n virtual server staan niet zo veel fonts helaas.
* D2k neemt whoami,Janoz,Creepy,Curry,.oisyn,gorgi en ACM in een grouphug
Een devschuur praathoekje
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik gebruik ook Consolas, en Utramon is idd relaxed, al had die functionaliteit al gewoon in windows moeten zitten. Jammer dat het nog niet helemaal lekker met Windows 7 werkt ( al heb ik de laatste update volgens mij nog niet geinstalleerd )creator1988 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:44:
Consolas in VS 2008 vind ik prima werken. Resharper vind ik overigens ook niets. Ultramon kicks ass.
* creator1988 voelt zich buitengesloten
Anyhow, ja de laatste patch moet het verhelpen. Of het was de laatste beta, not sure.
Anyhow, ja de laatste patch moet het verhelpen. Of het was de laatste beta, not sure.
Ik gebruik ook UltraMon, maar er schijnt ook een freeware variant beschikbaar te zijn.
Deze dus: http://www.mediachance.com/free/multimon.htm
edit:
Deze dus: http://www.mediachance.com/free/multimon.htm
[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 27-08-2009 13:06 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
"# More consistent behavior of taskbar - cliciking on selected item will now minimize its window, like with original windows taskbar"
Beetje jammer dat dat dan niet in de free versie zit.
Beetje jammer dat dat dan niet in de free versie zit.
Ik ben al zo aan Resharper verslingert dat ik gewoon weiger om te proggen zonder
.
@Woy de laatste beta versie van UltraMon fixed al een hoop issues met windows 7
Het enige dat ik echt gebruik is een taskbar die alleen de apps toont die op dezelfde monitor draaien. Onder Windows inderdaad Ultramon. Onder Linux draai ik Gnome en de gnome window list is zelf al slim genoeg om de juiste apps per monitor te tonen.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Consolas heb ik ook in alle editors / IDE's ingesteld; werkt erg fijn.creator1988 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:44:
Consolas in VS 2008 vind ik prima werken.
Read the code, write the code, be the code!
Nu het toch over Resharper gaat, er zit ook een optie in om C# code te 'upgraden' naar .Net 3.0, onderdeel daarvan is het gebruik van 'var' voor lokale variabelen, kan iemand misschien uitleggen wat het voordeel van is?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Toch even rondgekeken en naast UltraMon kwam ik ook displayfusion tegen (half gratis), werkt prima, middel muis op een balkje = naar ander scherm sturen en veel opties voor multriscreen wallpapers. Verder heb je ook een mooie taakbalk als je betaald.
Het is korter, vooral bij gebruik van iterators in collections.Haan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:26:
Nu het toch over Resharper gaat, er zit ook een optie in om C# code te 'upgraden' naar .Net 3.0, onderdeel daarvan is het gebruik van 'var' voor lokale variabelen, kan iemand misschien uitleggen wat het voordeel van is?
Het is gewoon syntax. De compiler vertaalt het uiteindelijk gewoon naar een type die hij uit de context kan deduceren.Haan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:26:
Het is vooral nodig voor anonymous types, want daar weet je het type natuurlijk niet van ( maar de compiler wel )
Ik zal hem binnenkort eens proberen, ik had hem wel aan de praat in windows 7 maar de smart-taskbar ( wat ik eigenlijk het belangrijkste van Ultramon vind ) werkte er voor geen meter in. Hebben ze nu ook support voor de Windows 7 Taskbar?D-Raven schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:18:
[ Voor 35% gewijzigd door Woy op 27-08-2009 13:57 ]
Die optie heb ik in Resharper uitgezet (Do not show). Ook heb ik een extra naming style aangemaakt voor protected fields. Omdat protected niet private is, wil Resharper deze standaard als PascalCasing schrijven, terwijl ik camelCasing wil aanhouden.Haan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:26:
Zelf heb ik liever explicit de type declaratie staan. Wat mij betreft bied 'var' dan ook geen enkel voordeel. Var doet me heel erg denken aan VB6/ASP (VBscript) waarbij alles een variance object was (untyped) en daar wil ik never nooit meer naar terug!
Ook bij linq queries helpt var niet echt. Ja het is erg leuk dat een anoniem type terug kunt geven (new object { Name=user.Name, UserID=user.ID, Role=group.Name } ), maar die kun je vervolgens dan alleen maar als object doorgeven aan andere delen van je code. Ik heb naast mij business entities ook zogenaamde query entities.
Maar ondanks die kleine dingetjes zou ik echt niet meer zonder Reshaper willen programmeren.
If it isn't broken, fix it until it is..
Ik gebruik ook liever gewoon expliciet het type, het is soms alleen handig met een Linq query om even snel ergens overheen te loopen, maar zo gauw als je de resultaten ergens anders nodig hebt is dat nut IDD weer weg.Niemand_Anders schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:59:
[...]
Zelf heb ik liever explicit de type declaratie staan. Wat mij betreft bied 'var' dan ook geen enkel voordeel. Var doet me heel erg denken aan VB6/ASP (VBscript) waarbij alles een variance object was (untyped) en daar wil ik never nooit meer naar terug!
Ook bij linq queries helpt var niet echt. Ja het is erg leuk dat een anoniem type terug kunt geven (new object { Name=user.Name, UserID=user.ID, Role=group.Name } ), maar die kun je vervolgens dan alleen maar als object doorgeven aan andere delen van je code. Ik heb naast mij business entities ook zogenaamde query entities.
foreach(var bla in collectie)
vind ik dan vaak wel makkelijk, het type komt dan wel voort uit de collectie dus hoef ik niet zoveel te typen. Gebruik het verder niet echt. Anonieme types dito, alleen voor generatie van JSON nog wel eens om alleen bepaalde velden terug te geven.
vind ik dan vaak wel makkelijk, het type komt dan wel voort uit de collectie dus hoef ik niet zoveel te typen. Gebruik het verder niet echt. Anonieme types dito, alleen voor generatie van JSON nog wel eens om alleen bepaalde velden terug te geven.
Bij dat soort constructies vult Resharper het type al voor me in, dus dat is nog minder typencreator1988 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:19:
foreach(var bla in collectie)
Ik gebruik sinds kort voor VS.NET het Consolas font. Vind hem eigenlijk een stuk beter dat Courier.matthijsln schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:46:
Courier New 10pt FTW!
(hgrm, spuit 42.)
[ Voor 3% gewijzigd door Grijze Vos op 27-08-2009 14:32 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Het moet ook niet té makkelijk worden he ;-)
* whoami aait D2k.D2k schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:47:
* D2k neemt whoami,Janoz,Creepy,Curry,.oisyn,gorgi en ACM in een grouphug
Mja, als je zoiets hebt:Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
Ik gebruik ook liever gewoon expliciet het type, het is soms alleen handig met een Linq query om even snel ergens overheen te loopen, maar zo gauw als je de resultaten ergens anders nodig hebt is dat nut IDD weer weg.
code:
1
| MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName(); |
dan type ik toch liever:
code:
1
| var melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName(); |
Ik gebruik m zelf ook en de 2de taskbar werkt gewoon.Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:54:
Ik zal hem binnenkort eens proberen, ik had hem wel aan de praat in windows 7 maar de smart-taskbar ( wat ik eigenlijk het belangrijkste van Ultramon vind ) werkte er voor geen meter in. Hebben ze nu ook support voor de Windows 7 Taskbar?
Ik zou eerder dynamic (C# 4.0) vergelijken met VB6's Variant, waarbij methodeaanroepen tijdens runtime worden geresolved.Niemand_Anders schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:59:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
MyCus<CTRL+SPACE> melp = new <Intellisense vult dit al in>;[/]whoami schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:36:
[...]
Mja, als je zoiets hebt:
code:
1 MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName();
dan type ik toch liever:
code:
1 var melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName();
Wel jammer dat ie daar niet zo slim mee is als je IMyCus... melp = new gebruikt. Hij had in elk geval het e.e.a. kunnen filteren...AtleX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:26:
[...]
MyCus<CTRL+SPACE> melp = new <Intellisense vult dit al in>;[/]
edit:
Op basis van interface dus. Maar misschien is dat inderdaad wel wat veel gevraagd.
Op basis van interface dus. Maar misschien is dat inderdaad wel wat veel gevraagd.
[ Voor 12% gewijzigd door riezebosch op 27-08-2009 15:34 ]
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
AtleX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:26:
En je zit nog steeds met:whoami schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:36:
[...]
Mja, als je zoiets hebt:
code:
1 MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName();
dan type ik toch liever:
code:
1 var melp = new MyCustomClassWhichHasAVeryLongTypeName();
code:
1
| melp.HugeAssMethodNameBecauseTheAuthorThoughtThatThisWouldEncapsulateTheMeaningOfThisMethod() |
Dit soort geintjes ben ik 's tegengekomen tijdens het aanroepen van een webservice, welke niet door mij geschreven en zeer creatief omging met naming conventions:
code:
1
| _message.Attachments = new ArrayOfMailMessageTypeAttachmentAttachment[msg.Attachments.Table.Rows.Count]; |
Waarbij mij de toevoeging van AttachmentAttachment geheel voorbij gaat....
Van het internetAnoniem: 142961 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:40:
Waarbij mij de toevoeging van AttachmentAttachment geheel voorbij gaat....
C++:
1
2
3
4
5
| //thats like in this one program i made i used HaHaFuckyouTeacher.AllwaysTakingOffPointsForNoReason() //and GoodLuckFiguringOutHowThisOneWorks.Idiot() |
Mwah, dat zou ik nog niet zo stellen.RayNbow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:58:
[...]
Ik zou eerder dynamic (C# 4.0) vergelijken met VB6's Variant, waarbij methodeaanroepen tijdens runtime worden geresolved.
Bij een variant kan je volgens mij niet dit doen:
(Nu ben ik geen VB'er, dus de syntax zal wel niet kloppen)
code:
1
2
3
4
5
| Dim v as Variant; v = GetSomeType(); v.Bar(); |
Terwijl je dit met dynamic wel kan doen:
code:
1
2
| dynamic d = GetSomeType(); d.Bar(); |
Ik denk niet dat het eerste codevoorbeeld (variant) zomaar zal compilen, zonder dat je gaat gaan casten. Of wel ?
Leuk, maar daar tackle je alleen specifiek dit voorbeeld mee. Wat nou als je gebruik maakt van diep geneste generics? In C++ geldt dat ook:AtleX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:26:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| for (std::map<std::string, std::vector<int>>::iterator it = myMap.begin(); it != myMap.end(); ++it) { } // vs for (auto it = myMap.begin(); it != myMap.end(); ++it) { } |
De intellisense gaat je echt niet helpen in het eerste geval, en het tweede geval is nog leesbaarder ook.
Ik heb een AtleX.SwissArmyKnife solution waarin een aantal handige utility classes staan die ik in veel verschillende projecten gebruik. Naamgeving kan soms best leuk zijn.Matis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:43:
[...]
Van het internet
C++:
1 2 3 4 5 //thats like in this one program i made i used HaHaFuckyouTeacher.AllwaysTakingOffPointsForNoReason() //and GoodLuckFiguringOutHowThisOneWorks.Idiot()
[edit]
En in een van mijn andere projecten zit een methode TakeOverTheWorld() die een superuser impersonate waarmee alle content readable en writable wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door AtleX op 27-08-2009 15:57 ]
Lol, zo hadden wij ooit eens (jaren geledenMatis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:43:
[...]
Van het internet
C++:
1 2 3 4 5 //thats like in this one program i made i used HaHaFuckyouTeacher.AllwaysTakingOffPointsForNoReason() //and GoodLuckFiguringOutHowThisOneWorks.Idiot()
Edit: En in onze huidge database bestaat ook een tabel Contacts, waarbij het veld Sex (dus geslacht) voorafgegegaan wordt door de prefix CONT_. Blijft toch steeds weer een vreemde gewaarwording.......
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 142961 op 27-08-2009 15:53 ]
Ik schrijft het wel zo, maar dan zet ik de cursor op 'var' en laat ik Resharper het alsnog omzetten naar het expliciete type. Mocht je later de query veranderen waardoor je een mogelijk een ander resultaat krijgt, dan krijg je tenminste een compiler error en anders heb ik ineens een vage bug. Vooral toen Linq net nieuw was en elke programmeur er mee wou spelen zag ik dat regelmatig gebeuren en heb ik daarna de query entities geintroduceerd.Woy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:24:
[...]
Bij dat soort constructies vult Resharper het type al voor me in, dus dat is nog minder typen
Ik fxCop heb ik een rule toegevoegd welke een error geeft op het gebruik van 'var' en dan pas ik het zelf even aan voor de release. Kijk een bug kan natuurlijk altijd ontstaan, maar het gebruik van var heeft een verhoogd risico op bugs en vermijd ik dus liever en met Reshaper zet je een var met twee klikken om in het expliciete type.
Ik zag ook een mijn aversie tegen het gebruik van 'var' uitleggen:
Voordat ik bij mijn huidige werkgever aan de slag ging werkte de Ficres (FInancial CREdit System) op het .NET 1.1 framework. Bijna overal werden Lists en Hashtables gebruikt en veel bugs in het systeem hadden hier hun oorsprong. Toen ik in 2005 hier kwam werken heb ik dus ook zo snel mogelijk alle Hashtables vervangen door strong typed generic dictionaries en lists. En met trots mag ik zeggen dat wij sinds 2006 geen enkele bug meer hebben gehad in een live release. En sinds het begin van de financiele crises in 2007 zijn er echt veel erg veel business rules veranderd. Toen ik in de 3.5 CTP release kennis nam van 'var' moest ik direct aan alle ellende van Classic ASP en VB6 denken. Alles was een variant en een statement als
Visual Basic:
1
2
3
| dim a a = "5" a = a + 3 |
bleek na uitvoering gewoon te werken en 'a' had dan de waarde 8. Nu had ik al snel gelezen dat de compiler de var alsnog omzet naar een expliciet type en zou dat niet werken, maar ik zag wel dat var in combinatie met Linq (en daarmee anonieme types) wel voor een verhoogd risico kon zorgen.
Nu wij vooral op de Amerikaanse markt flink aan het groeien zijn, wil ik zoveel mogelijk elk risico op bugs uitsluiten. Het is dus zoveel var waar ik 'bang' voor ben maar var in combinatie met anonymous objects.
C#:
1
2
| var users = from u in Repository.GetUsers() where (u.Role=="admin") select u.Name, UserID=u.ID; var users = from u in Repository.GetUsers() where (u.Role=="admin") select u; |
Moet de twee queries allebei een IEnumerable<User> terug geven, dan zal query 1 direct een compiler error geven. Maat stel dat 'users' als DataContext bij een WPF view zou worden gebruikt. Dan krijg je nergens een foutmelding, maar zullen bepaalde velden leeg blijven. Je moet dat als tester dan maar net zien, want anders gaat zo'n bug mee in de live release.
If it isn't broken, fix it until it is..
Niemand_Anders schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:56:
En met trots mag ik zeggen dat wij sinds 2006 geen enkele bug meer hebben gehad gevonden in een live release.
Muahah, dat hadden wij voor onze eerste Java-swing applicatie. Als window title hadden we iets in de trant van "Geilesliksletapplicatie". Probleem was dat we dat pas tijdens de presentatie merktenAnoniem: 142961 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
Lol, zo hadden wij ooit eens (jaren geleden) een niet nader te noemen variabele gedeclareerd in een stuk code die vervolgens in een verslag verschenen is. Toen wij het resultaat van de leraar terugkregen, stond er in commentaar bij dat we in het vervolg op ons taalgebruik moesten letten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak