De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 201 Laatste
Acties:
  • 851.268 views

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
Wow, var is helemaal niet hetzelfde als dat voorbeeld dat je aanhaalt, Niemand_Anders.
Var is gewoon typed hoor.
Trouwens, als je een var declareert, moet je 'm initializeren , zodanig dat de compiler het juiste type er kan aan toekennen.
Dit zal trouwens ook niet compilen:
code:
1
2
var a = 5;
a = "melp";

Jouw codevoorbeeld:
code:
1
2
var  a = "5";
a = a + 3

Zal dus gewoon dezelfde output hebben, alsof je dit zou doen:
code:
1
2
string a = "5";
a = a + 3

Dus, dit gaat een beetje voorbij aan jouw vergelijking ivm Hashtable vs Dictionary<K, V>, waar het dus zeker wel een voordeel heeft.

https://fgheysels.github.io/

Anoniem: 142961

Matis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

Muahah, dat hadden wij voor onze eerste Java-swing applicatie. Als window title hadden we iets in de trant van "Geilesliksletapplicatie". Probleem was dat we dat pas tijdens de presentatie merkten :)
:) .... en toch wel gewoon stug door presenteren.

Bijna net zo erg als 5 minuten voor de presentatie erachter komen dat je medepresentator dezelfde trui aan heeft als jij.............

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 142961 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

Lol, zo hadden wij ooit eens (jaren geleden :o ) een niet nader te noemen variabele gedeclareerd in een stuk code die vervolgens in een verslag verschenen is. Toen wij het resultaat van de leraar terugkregen, stond er in commentaar bij dat we in het vervolg op ons taalgebruik moesten letten :)

Edit: En in onze huidge database bestaat ook een tabel Contacts, waarbij het veld Sex (dus geslacht) voorafgegegaan wordt door de prefix CONT_. Blijft toch steeds weer een vreemde gewaarwording.......
Ach wij hebben in de database een veld DILDO, dat is ook gewoon een afkorting :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

RayNbow

Kirika <3

whoami schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:45:
[...]

Mwah, dat zou ik nog niet zo stellen.

Bij een variant kan je volgens mij niet dit doen:
(Nu ben ik geen VB'er, dus de syntax zal wel niet kloppen)
code:
1
2
3
4
5
Dim v as Variant;

v = GetSomeType();

v.Bar();

Terwijl je dit met dynamic wel kan doen:

code:
1
2
dynamic d = GetSomeType();
d.Bar();

Ik denk niet dat het eerste codevoorbeeld (variant) zomaar zal compilen, zonder dat je gaat gaan casten. Of wel ?
Ik heb in geen tijden geen VB6 aangeraakt eigenlijk... Ik zal eens kijken of ik m'n cdtje nog kan vinden. :)

Edit: Ok, tijdens m'n speurtocht herinnerde ik me dat ik VB6 niet los had, maar VS6... waarvan ik de cd's niet zo snel kon vinden. Kwam wel VB5 (en VB4) tegen. Hopelijk werkt deze oude zooi nog in Vista. :p

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 27-08-2009 16:24 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:54

Haan

dotnetter

Interessante discussie heb ik toch weer uitgelokt over het 'var' type :P Maar als ik het goed begrijp voegt het weinig toe, en bestaande code aanpassen is al helemaal onnodig.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• whoami
Haan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:20:
Interessante discussie heb ik toch weer uitgelokt over het 'var' type :P Maar als ik het goed begrijp voegt het weinig toe, en bestaande code aanpassen is al helemaal onnodig.
Mjah, het voegt weinig toe zou ik ook weer niet zeggen, aangezien het het mogelijk maakt om anonymous types te gaan gebruiken, wat in sommige gevallen wel weer handig kan zijn. (In linq queries bv).

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

whoami, het volgende werkt in VB:
Visual Basic:
1
2
3
4
' FooBar class module
Public Sub Bar()
    MsgBox "Bar"
End Sub

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
' Andere module
Private Function GetSomeType() As FooBar
    Set GetSomeType = New FooBar
End Function

Private Sub Main()
    Dim v As Variant
    Set v = GetSomeType
    v.Bar
End Sub

Edit: ...en VB.NET kende al zonder een dynamic keyword iets als late-binding:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Module Module1

Class Foo
        Public Sub Bar()
            MsgBox("Bar")
        End Sub
    End Class

Function GetSomeType() As Foo
        Return New Foo
    End Function

Sub Main()
        Dim v As Object
        v = GetSomeType()
        v.Bar()  ' late binding
    End Sub

End Module

[ Voor 39% gewijzigd door RayNbow op 27-08-2009 16:55 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Niemand_Anders schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:59:
Zelf heb ik liever explicit de type declaratie staan. Wat mij betreft bied 'var' dan ook geen enkel voordeel. Var doet me heel erg denken aan VB6/ASP (VBscript) waarbij alles een variance object was (untyped) en daar wil ik never nooit meer naar terug!
In VB6 is niet alles een Variant, het is wel zo dat als je niet aangeeft wat het wel moet zijn dattie er default een variant van maakt. ( PBKAC dus )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• farlane
RayNbow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:47:
whoami, het volgende werkt in VB:
Visual Basic:
1
2
3
4
' FooBar class module
Public Sub Bar()
    MsgBox "Bar"
End Sub

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
' Andere module
Private Function GetSomeType() As FooBar
    Set GetSomeType = New FooBar
End Function

Private Sub Main()
    Dim v As Variant
    Set v = GetSomeType
    v.Bar
End Sub
Dat heeft niets met Variant te maken, maar met het feit dat in een variant ook een Object past, die je weer kunt gebruiken als je late binding wilt hebben.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

farlane schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:55:
[...]

Dat heeft niets met Variant te maken, maar met het feit dat in een variant ook een Object past, die je weer kunt gebruiken als je late binding wilt hebben.
Ah ja, natuurlijk.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Aargh hele middag gezocht naar een queueprobleem dat in de globalization zat. Nederlandse en Engelse datums zijn niet goed uitwisselbaar.

Probeerde berichten in de queue te schoppen, de service draaide perfect op mijn bak, maar op de Engelse VM kon hij het bericht niet meer deserializen.. ZUCHT.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niemand_Anders schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:56:
Ik zag ook een mijn aversie tegen het gebruik van 'var' uitleggen:
[..]
Alles was een variant
Je hele verhaal is nutteloos, want je snapt blijkbaar niet wat 'var' überhaupt doet. C#'s 'var' is echt totaal en compleet niet te vergelijken met VB's Variant. Kijk, als je het nou had over C#4's 'dynamic', dan had je nog een punt. Wat var doet heet static type inference. Het type van de variabele die je met var definieert is dus gewoon statisch en @ compile-time bekend. Een statement als "int i = 4" is exact equivalent aan "var i = 4". De variabele 'i' is in beide gevallen gewoon een keiharde int. Dit is ook ongeldige code:
C#:
1
2
var i = 4; // i is een int
i = "hoi"; // compile error, je kunt een string niet assignen aan een int

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2009 17:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
precies, maar misschien iets duidelijker uitgelegd dan mijn reply :+

Anoniem: 59888

Bij mijn laatste game hadden we er ook wat meuk in zitten. De titelbalk hebben we opgeschoont, maar het onderstaande komt uit de API die we zo ingeleverd hebben. Nooit wat over gehoord. O-)
void BloodSquash::Game::woopDeeFuckingDooScored ( )
Woop Dee Fucking Doo! Someone somehow managed to score. You bastards! Well, let's just notify all teams to prepare for the next fucking round of mayhem.

void BloodSquash::Game::woopDeeFuckingDooContinueGame ( )
Woop Dee Fucking Doo! We can begin the mayhem! Well, let's just notify all teams to go for it, and die!
Fout gevoel voor humor en een klein beetje frustratie. O-)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whoami schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:33:
precies, maar misschien iets duidelijker uitgelegd dan mijn reply :+
overheen gelezen 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Godver. Dag devenvironment...

code:
1
2
3
$ ls 
/bin/ls: unrecognized prefix: do
/bin/ls: unparsable value for LS_COLORS environment variable

overigens is dit al een behoorlijke WTF... dit is niet echt een goede manier om jezelf te verbergen :P

Goed. Mooi moment dus om geen eigen server meer te beheren, wat ik toch al van plan was. Scheelt meteen weer wat stroom... en zonder 24/7 IRC kan ik ook wel leven.

[ Voor 21% gewijzigd door ValHallASW op 27-08-2009 22:14 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat heeft dat met programming te maken? Meer nos-kroeg-voer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:02

Sebazzz

3dp

Net introductiedag van de informatica opleiding van de Hogeschool Rotterdam gehad. Zaten wel erg veel mensen bij die het wel 'leuk vonden om met computers' te werken of informatica leuk leken. Kijken hoeveel er over blijven :/ Ik heb van de 27 mensen, maar twee het woord 'programmeren' of iets gerelateerds horen zeggen.
Boudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:13:
Wat heeft dat met programming te maken? Meer nos-kroeg-voer.
De NOS-kroeg zit vol rond dit tijdstip, terwijl de Coffee Corner nog wel wat plekken over heeft. :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
Kijken hoeveel er over blijven
Dat dunt heel aardig uit hoor. Begin van m'n opleiding waren er vier klassen van ongeveer 30 man. Daar is nu nog 25 man in totaal van over. Veel mensen die aan een IT gerelateerde opleiding beginnen zijn mensen die het leuk vinden om te gamen, maar eigenlijk geen flauw idee hebben wat ze willen worden. Dus gaan ze dan maar een IT opleiding doen, omdat ze dan, denken ze, de hele dag kunnen gamen.

(Al moet ik wel bekennen dat het wel leuk was om met 30 man en de docenten op een vrijdagmiddag te Counterstiken. :+)
Ik heb van de 27 mensen, maar twee het woord 'programmeren' of iets gerelateerds horen zeggen.
Misschien hadden een aantal wel helemaal geen zin om op de introductiedag gelijk de nerd uit te hangen. :+

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom is het zo moeilijk om voor een fulltimer die opzich zelf woont moeilijk om een baas te vinden die werk / study aanbied en tegelijk een instap salaris aanbied? ( gerelateerd op programming en web-dev )

Ik ben zo gemotiveerd om te gaan leren het zou zo een opwaardse stijging wezen kwa ervaring en knowledge met zo een baas.
Helaas doe ik het op dit moment toch stap voor stap wat ten kosten gaat van mijn vrije tijd.

ag je wilt wat bereiken, dan moet je ervoor lijden lijkt mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 27-08-2009 22:59 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Anoniem: 59888

Sebazzz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:25:
Net introductiedag van de informatica opleiding van de Hogeschool Rotterdam gehad. Zaten wel erg veel mensen bij die het wel 'leuk vonden om met computers' te werken of informatica leuk leken. Kijken hoeveel er over blijven :/ Ik heb van de 27 mensen, maar twee het woord 'programmeren' of iets gerelateerds horen zeggen.
* Anoniem: 59888 gaat zeer binnekort beginnen met afstuderen van die opleiding. In het eerste jaar valt ongeveer de helft af, in het tweede jaar nogmaals. Je houd na 2 jaar dus ca. 25% over, waarvan een deel dan al flink wat vertraging heeft (mag niet op tijd op stage en heeft dan dus al minimaal een half jaar studievertraging). Het gaat erg hard, er zitten inderdaad veel mensen tussen die wel leuk met een computer kunnen prutsen en daarom maar informatica zijn gaan doen. Ik zou zeggen, houd je oren en ogen open en je zult snel genoeg zien wie weten wat ze doen en wie niet. Dan is het een kwestie van zorgen dat je zo veel mogelijk met die mensen samenwerkt.

Overigens zag ik op het rooster dat je 8 uur per week "Inleiding programmeren" hebt, dus die term zullen je klasgenoten snel genoeg oppikken. ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sebazzz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:25:
Ik heb ooit meegemaakt dat op een HBO informatica opleiding het aantal studenten het eerste jaar wordt gehalveerd... da is kennelijk normaal.

• Haan

Haan

dotnetter

Volgens mij is dat met heel veel opleidingen wel zo. Het blijft toch vaak gissen hoe de opleiding die je hebt gekozen in werkelijk bevalt, en dan valt het bij veel mensen toch tegen en haken ze af. Daarom doen veel Hoge Scholen / universiteiten ook steeds meer aan meeloopdagen, waarop je een dagje met een student meekijkt op een normale dag, dat geeft een beter beeld dan een open dag waar alles is opgepoetst en de leukste docenten worden neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag aan een (beginnende) programmeur uitgelegd hoe een AND op bitniveau werkt. :P

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AAAARRRGGGHHHH.....

De koffieautomaten zijn (waarschijnlijk over het hele pand breed 5 vleugels, 6 verdiepingen) uitgevallen. :(
En dat op vrijdag..... When does the hurting stop.....

EDIT:
Ads door Google
Jede Koffieautomaten
Verse koffie, overal en altijd! Gratis proeverij bij uw bedrijf.
www.jede.nl
Stelletje sadisten daar bij Google...... ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 142961 op 28-08-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 20:19
Toch appart dat op HBO de informatica opleiding zo snel uitdunt, ik doe zelf ook informatica maar dan op de RUG (uni dus) en daar valt het uitdunnen heel erg mee, na het eerste jaar is zeker 75% nog met de studie bezig. (Het aantal punten dat de gemiddelde student haalt is dan wel weer dramatisch, zelf in een ontzettend probleem jaar iig nof 45 gehaald nou dat was echt hoog :P).

Ik deed dan wel eerste Technologie Management, nou daar is echt niemand meer over na een half jaar :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat bij mij (HBO Informatica, ben in februari afgestudeerd) zo'n 40-45% is afgevallen. Zeker het eerste half jaar was een slachting, op een gegeven moment slonk mijn projectgroep van 7 naar 3 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Boudewijn schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:11:
[...]

Ik heb ooit meegemaakt dat op een HBO informatica opleiding het aantal studenten het eerste jaar wordt gehalveerd... da is kennelijk normaal.
Toen ik mijn HBO deed (Bedrijfswiskunde & Informatica) ging het van 25 aan de start, naar 5 in jaar 2 en 3 in de overige jaren. We zijn wel alle 3 afgestudeerd in 4 jaar, en half jaar op exchange geweest.

(Trouwens, nu bestaat de opleiding niet meer (INHolland))

[ Voor 6% gewijzigd door Pete op 28-08-2009 08:42 ]

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Uva Informatiekunde was na een half jaar nog een groep van 9 ofzo over van de 30 die startten. Ja ik ben zelf ook outgedropt :-)

@Vrieler. Hmm, heerlijk verse cappucino met volle melk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 23:15
Tijdens mijn HBO studie was de uitval helemaal niet zo hoog. Avans Den Bosch.
Van de 56 man die het verkorte traject startte zijn er maar 3 afgevallen.

Laatst nog met een oud leraar gesproken. Blijkbaar is het aantal leerlingen zo sterk toegenomen dat de kwaliteit van het lesgeven ontzettend gedaald is. Blij dat ik daar toen zat, en nu niet meer :+ Schijnbaar is de huidige lichting behoorlijk fucked. Geen plek in practica lokalen voor projecten, etc

Ook wel interesant om te weten. Een aantal klasgenoten zijn voor hun master gegaan. Blijkbaar is de "advanced programming" course op de UNI gelijk aan basic java lessen. (als in, introductie tot OO en dergelijke). Echt een lachertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

roy-t schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:33:
Toch appart dat op HBO de informatica opleiding zo snel uitdunt, ik doe zelf ook informatica maar dan op de RUG (uni dus) en daar valt het uitdunnen heel erg mee, na het eerste jaar is zeker 75% nog met de studie bezig. (Het aantal punten dat de gemiddelde student haalt is dan wel weer dramatisch, zelf in een ontzettend probleem jaar iig nof 45 gehaald nou dat was echt hoog :P).

Ik deed dan wel eerste Technologie Management, nou daar is echt niemand meer over na een half jaar :P.
Mwah, dat is ook wel anders geweest hoor. Toen ik daar begon hadden we een behoorlijk grote groep in de propedeuse, maar daar was na 2 jaar ook maar bar weinig van over.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

D-Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:38:
Tijdens mijn HBO studie was de uitval helemaal niet zo hoog. Avans Den Bosch.
Van de 56 man die het verkorte traject startte zijn er maar 3 afgevallen.
Daar heb ik ook gezeten en ik heb ook verkort gedaan.
Laatst nog met een oud leraar gesproken. Blijkbaar is het aantal leerlingen zo sterk toegenomen dat de kwaliteit van het lesgeven ontzettend gedaald is. Blij dat ik daar toen zat, en nu niet meer :+ Schijnbaar is de huidige lichting behoorlijk fucked. Geen plek in practica lokalen voor projecten, etc
Er zijn geen projectlokalen meer en de practica-lokalen zijn nog maar voor de helft gevuld met PC's om ruimte te maken voor mensen met laptops. Dat laatste is een goeie ontwikkeling, het eerste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147329

ValHallASW schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:10:
Godver. Dag devenvironment...

code:
1
2
3
$ ls 
/bin/ls: unrecognized prefix: do
/bin/ls: unparsable value for LS_COLORS environment variable

overigens is dit al een behoorlijke WTF... dit is niet echt een goede manier om jezelf te verbergen :P

Goed. Mooi moment dus om geen eigen server meer te beheren, wat ik toch al van plan was. Scheelt meteen weer wat stroom... en zonder 24/7 IRC kan ik ook wel leven.
Het is echt niet zo heel moeilijk dit op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

creator1988 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:24:
@Vrieler. Hmm, heerlijk verse cappucino met volle melk
Problem solved.... we kunnen weer cafeïne nuttigen, wat vandaag weer geen overbodige luxe is..... :)
(overigens ben ik meer een bakkie-alles-zonder-melk-man, of espresso... in het gunstigste geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 147329 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:53:
Het is echt niet zo heel moeilijk dit op te lossen!
Neuh. Alleen maar een kwestie van een twintigtal systeembestanden herstellen en hopen dat er verder niets veranderd is. mocht het nog niet duidelijk zijn, dat ls-resultaat is een telltale sign van een rootkit.. Dan is herinstalleren toch écht een stuk betrouwbaarder. (of, wat ik dus ga doen: mail maar eens overgooien naar google apps en op zoek naar een hoster die aan django doet :p)

Ow, en @boudewijn: door die infectie kan ik niet meer ranten over Hyves (het is immers mijn devbak, maar ik heb 'm maar even uitgezet :P), dus dan maar over rootkits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Iemand een goede suggestie? (Copy van mijn post op StackOverflow)
At this point, we have three websites, an open api, some ten services, and numerous other parts of our infrastructure; and they all can send statistic messages into the queue.

But, there is a problem, we would really like to know where the messages come from, as we had some issues in the past, where a statistic was logged when that shouldn't be possible.

For the websites is fairly easy, we can just insert the url into the queue message, and have a list of regexes to determine whether a message type is allowed for that url.

But how can we do this things in the other applications, that don't have an url? The messages are sometimes logged very deep in the infrastructure, stuff that can be used by all applications, so that's kind of difficult. Does anyone has any good suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Stacktrace toevoegen gaat niet om foutafhandeling geloof ik ;)

Maar het idee kan wel bruikbaar zijn.
Wat ik zelf doe bij exception logging, is via een ExceptionHandler class die een classname en methodname vereist, dan weet je altijd waar de melding vandaan komt.

[ Voor 86% gewijzigd door Haan op 28-08-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Haan schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:44:
Stacktrace toevoegen gaat niet om foutafhandeling geloof ik ;)

Maar het idee kan wel bruikbaar zijn.
Wat ik zelf doe bij exception logging, is via een ExceptionHandler class die een classname en methodname vereist, dan weet je altijd waar de melding vandaan komt.
Ja, maar die zit dan bijvoorbeeld in Algemeen.ZoekDao, dus dat wordt heel veel stappen omhoog, en de hele stacktrace als url misbruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Oké, pop quiz: Wat is de performance van een request waarin voor elk opgevraagde stuk gegeven (30+ stuks) vier queries uitgevoerd worden die redelijk eenvoudig in 1 geplaatst worden? En wat is de performance daarvan als dat een X aantal maal per seconde opgevraagd wordt?

A. Belabberd
B. Slecht
C. Suboptimaal
D. Bedroevend
E. 1337

(hint: E is fout)

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

A, B, C, en D! \o/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 08:59

Matis

Rubber Rocket

ARRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH

Twee weken bezig geweest met een mogelijke optimalisatie welke een theoretische snelheidswinst van 3x moest kunnen halen. Toen na twee weken eindelijk getest kon worden bleek het bijna 5 keer trager. Ik heb zo'n beetje alles uitgesloten wat er maar uit te sluiten was.
Blijkt dat er een {} fout staat. Na deze goed geplaatst te hebben gaat hij 2,7 keer sneller :)

* Matis is soooooooooo happy en dat op de laatste dag hier ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
AtleX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:51:
[...]

Daar heb ik ook gezeten en ik heb ook verkort gedaan.

[...]

Er zijn geen projectlokalen meer en de practica-lokalen zijn nog maar voor de helft gevuld met PC's om ruimte te maken voor mensen met laptops. Dat laatste is een goeie ontwikkeling, het eerste niet.
Hey leuk, net ff stukje van je blog gelezen, maar jij bent van 2008. Ik studeerde 3 jaar geleden af, in 2006. Zit Schenk daar nog steeds? en heb je ook het "genoegen" gehad om les te hebben van Pde Niet ? :+

Geen projectlokalen is echt klote, hoe wil je dan gezamelijk aan je project gaan werken? moet je weer rond gaan lopen om te kijken of er ergens een lokaal vrij is. Lijkt me echt super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

D-Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:13:
[...]

Hey leuk, net ff stukje van je blog gelezen, maar jij bent van 2008. Ik studeerde 3 jaar geleden af, in 2006. Zit Schenk daar nog steeds? en heb je ook het "genoegen" gehad om les te hebben van Pde Niet ? :+
Schenk is tegenwoordig coördinator in Breda geloof ik, ik heb nog wel les van 'm gehad (toffe vent), en Piet.. Tsja, de volgende quote van mij zegt alles al:
AtleX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:01]:
*hele rant over Eclipse, Seam, EJB, Middleware en Piet de Niet weg*

Naast alle fouten in de applicatie zijn de opgaven ook allesbehalve onduidelijk. Beschrijvingen zijn onvolledig (de overige informatie staat in screenshots van 50x50px), namen kunnen halverwege een opgave ineens wijzigen, als er bij opgave 1 staat dat je iets moet aanmaken staat er ergens bij opgave <iets> uitgelegd hoe dat moet.

Buiten dit vak hebben we ook nog C++ van diezelfde vent. De opgaven zijn zo mogelijk nog brakker (we leren C++ hoe het 15 jaar geleden gebruikt werd, in de laatste slide voor het laatste college staat een klein stukje over hedendaagse C++). Waarom? Omdat er nog zoveel oude code rondzwerft. Ja tof, maar leer mij toch maar het nieuwe en besteed dan aan het einde van het vak een les aan de oude meuk.

Gelukkig konden we hierbij om de verplichte illegale Borland C Builder versie ik-werk-ultiem-brak-op-XP-en-hoger heen. Ik heb een perfect legale Visual Studio 2005 waar al mijn C & C++ probeerseltjes prima in werken en mijn huiswerk+hoorcollege opgave + practicum opdrachten tot nu toe ook. Het nadeel is alleen wel dat ik nu geen support meer krijg van de leraar, maar dat heb ik er wel voor over.

Helaas zit ik nog tot aan juli aan die vent en zijn op een random number generator gebaseerde becijfering vast (3 punten verschil tussen 2 leerlingen die exact hetzelfde inleveren), maar daarna kan ik mooi gaan afstuderen. *O*
Geen projectlokalen is echt klote, hoe wil je dan gezamelijk aan je project gaan werken? moet je weer rond gaan lopen om te kijken of er ergens een lokaal vrij is. Lijkt me echt super irritant.
Jep, helaas wel. En dan zit je eindelijk in een lokaal, blijkt het een uur later nodig te zijn voor een les. :(

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 28-08-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
creator1988 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

Ja, maar die zit dan bijvoorbeeld in Algemeen.ZoekDao, dus dat wordt heel veel stappen omhoog, en de hele stacktrace als url misbruiken :-)
Is het correct om te zeggen dat je MSMQ gebruikt? (ik haal uit je verhaal dat je queue's gebruikt, dus ik doe een gok). Anyway, als je infrastructuur zo is opgezet dat er "Messages" worden gestuurd. Waarom zou je dan niet elk bericht een afzender / adres property laten implementeren. Waar dan de verzendende kant zelf zijn adres in zet. Dan kun je altijd achterhalen waar het bericht vandaan komt.

Iets meer specifieke informatie over je omgeving is wellicht wel handig. Het klinkt namelijk alsof je een soort van ESB achtig iets gebruikt...

Indien je namelijk een ESB gebruikt dan is de code voor het daadwerkelijk versturen van een message naar de ESB waarschijnlijk gedeeld tussen de verschillende clients. Het aanpassen van zoiets is dan een fluitje van een cent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ja, maar het gaat er juist om dat de message verstuurd kan worden vanuit heel diep in de code (laagste level ongeveer), dat gedeeld wordt door alle processen. Welke functie het message gooide maakt dan ook niet uit, het gaat om veel meer 'uplevel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Zo, toch maar eens de Resharper trial gedownloaded, en een mailtje verstuurd naar m'n manager met een linkje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
AtleX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

Schenk is tegenwoordig coördinator in Breda geloof ik, ik heb nog wel les van 'm gehad (toffe vent), en Piet.. Tsja, de volgende quote van mij zegt alles al:

[...]

[...]

Jep, helaas wel. En dan zit je eindelijk in een lokaal, blijkt het een uur later nodig te zijn voor een les. :(
:D:D een en al herkenning. Wordt er nog steeds met EJB's gespeeld daaro? en de borland c Builder??? wtf?? borland is dood :+.

Onduidelijke opdracht beschrijvingen. Yup niks anders dan. Heb zelfs een keer een examen verneukt om die reden.
Moest een schaakprogramma bouwen in C++. Nou, leuk, dus ik aan de slag tijdens dat examen. 2.5 uur de tijd. Ik geloof niet dat ik ooit zo hard op die tobo heb zitten rammen :+. Maar uiteindelijk dus bij lange na niet af gekregen. Bleek achteraf dat het de bedoeling was dat je een of andere huiswerk opgave van een week daarvoor moest pakken, en dan die moest aanpassen. JA WTF!!! ZEG DAT DAN ZAK HOOI!.

Enfin... opnieuw gedaan, en was binnen 30 min klaar ;+

Maar ik kan me nog goed het EJB project herinneren. Man wat was die JBOSS server toch rotzooi. Uiteindelijk alles op een eigen externe HD geïnstalleerd en vandaar telkens gewerkt. Dan hoefde ik m iig niet elke keer dat ik op een andere plek zat opnieuw te configureren.

Overigens werkte wij toen met EJB 2 nogwat. Ik heb gehoord dan EJB 3 en hoger al STUKKEN beter is.

Jammer dat schenk tegenwoordig in Breda zit. Hij is iemand die tenminste goed kan lesgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Dit er maar van gebakken :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
            StringBuilder url = new StringBuilder("stack://");
            url.Append(Assembly.GetExecutingAssembly().GetName().Name + ".app");
            var stackFrames = new System.Diagnostics.StackTrace().GetFrames();
            for (int i = stackFrames.Count()-1; i >= 0; i--)
            {
                var frame = stackFrames[i];
                if (!frame.GetMethod().ReflectedType.FullName.ToLower().StartsWith("system")
                    && !frame.GetMethod().ReflectedType.FullName.ToLower().StartsWith("microsoft")
                    )
                {
                    url.Append("/" + frame.GetMethod().ReflectedType.Name
                        + "." + frame.GetMethod().Name);

if (i == 0) url.Append(":" + frame.GetFileLineNumber());
                }
            }
            MessageBox.Show(url.ToString());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
creator1988 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:26:
Ja, maar het gaat er juist om dat de message verstuurd kan worden vanuit heel diep in de code (laagste level ongeveer), dat gedeeld wordt door alle processen. Welke functie het message gooide maakt dan ook niet uit, het gaat om veel meer 'uplevel'.
Ok, maar dan gaat mijn vorige suggestie nog steeds op :) "Waarom zou je dan niet elk bericht een afzender / adres property laten implementeren. Waar dan de verzendende kant zelf zijn adres in zet."

Als je dan je de code die je "Message" bouwt aanpast (ik neem aan dat dat maar op 1 plek in je code gebeurd, door middel van een Factory, of Builder ofzoiets) op zo'n manier dat die een klasse gebruikt om die afzender informatie op te halen, dan ben je er.
Gebruik een IoC container om de implementatie van die klasse per applicatie te laten verschillen en je bent klaar :).

Edit naar aanleiding van bovenstaande:
Ok je wilt echt weten welke functiemethode het bericht verzond. Ik dacht dat je puur wou weten van welke app het kwam.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 28-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
YopY schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:57:
Oké, pop quiz: Wat is de performance van een request waarin voor elk opgevraagde stuk gegeven (30+ stuks) vier queries uitgevoerd worden die redelijk eenvoudig in 1 geplaatst worden? En wat is de performance daarvan als dat een X aantal maal per seconde opgevraagd wordt?

A. Belabberd
B. Slecht
C. Suboptimaal
D. Bedroevend
E. 1337

(hint: E is fout)

/rant
Update: Hij is nu 2 sec sneller, maar nog steeds suboptimaal :/. Maar voor elke entity moet ik een plaatje uit een ander systeem halen, dat moet met een query om de IDs van die afbeeldingen te zoeken (die gekoppeld zijn aan de entities), en vervolgens alle plaatjes uit de DB (laten) halen, datum te vergelijken, en zo de nieuwste eruit te filteren :/.

Kan ook nog vlotter door alle entities in 1 query op te halen, maar dat doen we nog wel 'es - nu eerst testen om te kieken of hij volgende week online komt. Als ik eraan denk post ik nog wel een linkje ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 142961 gaat nu beginnen aan het omschrijven van een functie die een XML bestand produceert en 1828 LOC omvat, naar een verzameling klassen die een aanroep naar een webservice implementeren. Hierbij dient dezelfde data verstuurd te worden en zijn dezelfde business rules van toepassing.

(Overigens hoeft dit niet vanmiddag af :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik erger mij aan het feit dat je een VB Solution van de nieuwe Visual Studio versie niet kunt openen in een oudere versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ik heb ergens een piece of code gezien dat dit kon

string lambda = "s=>s.Foo == ""bar""";
MaakEchteLambdaVanLambdaString(lambda);

Iemand enig idee waar ik die kon vinden? :-D Geen zin om een dag te verdoen met zelf schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:14:
Ik erger mij aan het feit dat je een VB Solution van de nieuwe Visual Studio versie niet kunt openen in een oudere versie :(
Dat geldt ook voor solutions in de andere talen en is inderdaad irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
creator1988 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:16:
Ik heb ergens een piece of code gezien dat dit kon

string lambda = "s=>s.Foo == ""bar""";
MaakEchteLambdaVanLambdaString(lambda);

Iemand enig idee waar ik die kon vinden? :-D Geen zin om een dag te verdoen met zelf schrijven.
LinqCompiler kan het met wat aanpassingen kom ik nu achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik weet niet wat een grotere WTF is. Het feit dat de Windows Azure SDK alleen maar op Windows Vista SP1 of server 2008 geinstalleerd kan worden, of het feit dat ik hier nog op een laptop met windows xp zit.

Ik gok dat beide wel een WTF waard zijn.

Ik wou dak op windows 7 werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

D-Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:49:
Ik weet niet wat een grotere WTF is. Het feit dat de Windows Azure SDK alleen maar op Windows Vista SP1 of server 2008 geinstalleerd kan worden, of het feit dat ik hier nog op een laptop met windows xp zit.

Ik gok dat beide wel een WTF waard zijn.

Ik wou dak op windows 7 werkte :P
Waarom ga je er dan niet op werken werkt echt lekker :9
Op 't moment niet bezig met programmeren server laten crashen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Omdat ik een laptop van 4 jaar oud heb. Daarnaast moet het bedrijf t ook wel toestaan.

[ Voor 37% gewijzigd door D-Raven op 28-08-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:14:
Tussen Visual Studio 2005 en 2008 zit zowat geen verschil. Ik moest een '9' veranderen in een '8' en ik was klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
catch ( Exception up ) { throw up; }

Blijft leuk 8)

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 28-08-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Hmm, heel de week griep gehad... Nu mezelf vermaken met problem sets van Academic Earth... Nerd, anyone? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kwam op mijn werk ineens op een idee om een kudo systeem te maken,

Ik dacht "Ha! dat gaan we gewoon met serverside scripting doen!" 8)7
Ik al een tabel gemaakt in mySQL.

Deze gecodeerd:
[code=php]
<?php
if(isset($_POST['submit_plus_kudo'])) {

$pluskudo = function_kudo($result->post_id);

if(isset($pluskudo)) {
echo "bedankt voor uw kudo";
} else {
echo "Kudo is niet goed door gekomen";
}

}
?>
[/code=php]

forms gemaakt aan de hand van a hrefs, en toen kwam ik algauw tot de conclusie dat A elementen niet worden herkend en worden opgepikt door een form.

|:( |:(

* Zakkenwasser gaat eens beginnen met het oppakken vna javascript en dat dan integreren met mysql/php.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Misschien is het een idee om [code=language][/code] tags te gebruiken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18

Kwastie

Awesomeness

Hmm dit gebeurde mij deze week:

Van het een op de andere moment deed onze koffieautomaat teveel koffie/thee/etc. in onze (plastic wegwerp ) bekers. Nu zaten we dus met onze afdeling development te bedenken (+/- 10 man), wat nou het probleem zou kunnen zijn.

Misschien is er iemand geweest om het apparaat af te stellen? Automaat instellingen gerest? Apparaat stuk?? etc.

Totdat iemand van een andere afdeling vandaag kwam en zichaf voeg: "Waarom gebruiken jullie kleinere bekers?"

Niemand, maar dan ook niemand op onze afdeling development kon verzinnen dat misschien dat de bekers kleiner waren geworden. 8)7 Wel software kunnen ontwikkelen, maar niet zoiets gemakkelijks verzinnen als "de bekers zijn kleiner geworden" |:(

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35

Arethusa

Niet die server

Dat krijg je als je met complexe vraagstukken bezig bent, de meest voor de handliggende dingen zie je niet.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13
Gewoon grote mokken gebruiken. Is nog beter voor het milieu ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
InZane schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:33:
Gewoon grote mokken gebruiken. Is nog beter voor het milieu ook ;)
Thermos beker = _/-\o_ ,
Had er op een geven moment zo vaak last van, haal je een lekker bakkie pleur (echte, met vers gemalen bonen enzo, geen niet nader te noemen automaten merk :+ ), en krijg je na 2 slokken spontaan een stuk code in je kop. Als een gek klop je hem uit, is daarna je bakkie koud :( .

Tegenwoordig altijd me koffie in een grote thermos beker/mok _/-\o_

Hetzelfde geld trouwens op school, tegenwoordig altijd een thermos beker mee als ik weer eens besluit om een half uurloon te besteden aan een drinkbaar kopje koffie .die altijd koudt wordt doordat je afgeleid wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-08-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Arethusa schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:04:
Dat krijg je als je met complexe vraagstukken bezig bent, de meest voor de handliggende dingen zie je niet.
+1 voor herkenning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 16:10
Leuk zo'n koffie-klets-hoekje. Laat ik maar ook even een bijdrage leveren. Twee jaar terug had ik een idee voor een nieuwe UBB schrijfwijze: [ b]woord[/ b] is nu woord.{b}. Ik heb er een google project erover opgericht.

http://code.google.com/p/dotted-ubb/

Een positief of negatief woordje over de stijl mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
stijn1989 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:00:
Twee jaar terug had ik een idee voor een nieuwe UBB schrijfwijze: [ b]woord\[/ b] is nu woord.{b}. Ik heb er een google project erover opgericht
Kun je me vertellen waarom jou schrijfwijze handiger/beter is?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet een latex stijl, a la : \textbf{woord-dat-dik-moet}

@AlainS: :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Die b, i, color en size rommel moet worden uitgebannen. Je hoeft systemen alleen maar te helpen met wat iets is. Waarom is één woord anders dan een ander woord? De daarwerkelijke weergave kan worden bepaald met stylesheets of transformers.

Als je iets rood wilt maken dan wil je waarschijnlijk dat het opvalt. Wat is je reden daarvoor? Is het misschien een kreet? Is het een kopje? Is het een link?

Maar zolang eindgebruikers "gewoon" knopjes [bold] en [italic] hebben zullen ze nooit worden opgevoed en het zéker nooit snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom ,metadata + tags gebruiken a la LaTeX.

* Boudewijn LaTeX-fanboy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Anoniem: 26306 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:59:
Als je iets rood wilt maken dan wil je waarschijnlijk dat het opvalt. Wat is je reden daarvoor? Is het misschien een kreet? Is het een kopje? Is het een link?
Misschien is het gewoon rode tekst? 8)7 (of bold of italic for that matter). Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje sadistisch om posters de mogelijkheid te ontnemen om op een eenvoudige manier hun posts op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Die b, i, color en size rommel moet worden uitgebannen. Je hoeft systemen alleen maar te helpen met wat iets is. Waarom is één woord anders dan een ander woord? De daarwerkelijke weergave kan worden bepaald met stylesheets of transformers.

Maar zolang eindgebruikers "gewoon" knopjes [bold] en [italic] hebben zullen ze nooit worden opgevoed en het zéker nooit snappen.
Leg jij dat maar eens uit aan zo'n 15-jarig hip breezer-meisje dat d'r Hyves op zit te maken. Alsof het die ook maar iets boeit dat de semantiek van haar pagina niet correct is :D.

Dat ene woord is rood omdat het leuk is en om exact diezelfde reden is dat andere woord blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Eind gebruikers willen gewoon dat iets bold wordt afgedrukt en of je dat dan intern er een "strong" tag (bijvoorbeeld) omheen zet maakt niet uit, daar heeft zo'n eindgebruiker niks mee te maken imo. Als ze al weten dat ze iets bold willen hebben dan bedoelen ze namelijk dat het stukje tekst meer nadruk moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 09:31
Waarom wil je iets bold / italic / underline maken? Om er nadruk op te leggen. Waarom al die tags er niet uit en alleen de em-tag nog mogelijk maken. Je krijgt dan semantische html, die tag is er namelijk voor om iets te 'emphasizen', en je kan de em-tag stylen zoals je zelf wilt, dus blijft je opmaak ook nog een beetje op orde.

Wat is semantisch gezien eigenlijk het verschil tussen de em- en de strong-tag?

[ Voor 11% gewijzigd door wackmaniac op 29-08-2009 13:39 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Ben nu bezig met een 2D RPG in Python. Gewoon als klein testje & omdat ik mij verveel.

Ik wil alleen nu wat graphics hebben, en omdat ik niet echt een tekenaar ben en omdat ik nog geen Wacom-tablet heb (staat wel op mijn planning), wil ik graag ergens paar plaatjes vandaan halen. Weet iemand hier een site voor? Waar je copyright vrij plaatjes vanaf kan halen met best nog veel keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
strong veranderd ook de stem in een voice reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 23:41
Leuk nieuwtje: http://blogs.sun.com/darcy/entry/project_coin_final_five
De uiteindelijke language changes die ze in java 7 willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

wackmaniac schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:38:
Strong is 'aanzetten', oftewel "Ik wil dit pertinent niet hebben". Je spreekt het anders uit en leest het ook anders dan gewone nadruk. Strong is schreeuwerige aandacht zeg maar, met verheven stem, terwijl je voor gewone nadruk alleen de intonatie verandert :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wackmaniac schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:38:
em = emphasis (nadruk)
strong = strong emphasis (sterke nadruk)

Gradatieverschil dus.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Strings in switch, nu pas :/
C#'s using tags, maar dat als try, ook nu pas :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

momania

iPhone 30! Bam!

Echt, wel een switch op strings, maar geen elvis operator en advanced exception handling...

Die gasten bij Sun worden steeds dwazer.... wat heb je nou in godsnaam aan een switch op een string? 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Neverwinterx schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:55:
Leuk nieuwtje: http://blogs.sun.com/darcy/entry/project_coin_final_five
De uiteindelijke language changes die ze in java 7 willen steken.
Voor de duidelijkheid: dit is geen complete lijst. Dit is het lijstje van Project Coin dat geaccepteerd is. Project Coin gaat over "small language changes". Ik heb overigens al direct vraagtekens bij de eerste feature (Strings in switch): in het proposal wordt compleet voorbijgegaan aan de mogelijkheid om enums te gebruiken in een switch. Als er een beperkt aantal waarden is waar zo'n switch op kan reageren, dan klinkt dat voor mij als een enum en zijn Strings dus het verkeerde middel. Dit ondersteunen in de taal klinkt voor mij als een extra manier om dingen stuk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Wel ... nu ik hier toch ben ga ik ook eens mijn webmaster frustraties vertellen ...

Een 7 jaar geleden heb ik PHP ontdekt; het print("Hello World"); stadium ...

Mijn eerste echte script was een gastenboek voor een vriendin haar website. Uit dat stomme gastenboek is een hele jongeren community gegroeid, ASLpage.be (bijna 150.000 leden). De eerste jaren heb ik de website zowel scriptside, serverside als design bijna volledig in men ééntje gedaan + enkele vrijwilligers voor moderatie. Het draaide allemaal op een dedicated server die ik amper kon betalen toen ik nog student was, 1 server voor zowel web, mysql, data storage, ... maar het werkte! Mijn PHP code trok op niks, zat vol fouten maar als er een bug was of een ontbrekende functionaliteit was dit meestal op korte tijd (enkele uren, een dag, max 2 dagen ...) in orde gebracht!

Helaas heb ik enkele jaren geleden het 'management' uit handen moet geven door een zware ziekte (kanker) die mij heeft getroffen. De website wordt nu onderhouden door bekwaam team ... een business-manager, een 'super'-geek die met IT technieken goochelt zoals Copperfield en qua technische kennis 100 keer beter is als mij en ik die af en toe eens wat grafisch / html / css werk doe ... We hebben ook investeerders die zorgen voor het nodige budget. Het heeft een tijd goed gegaan maar nu? Een ramp! Bezoekers & pageviews zijn /2 en er staan zoveel items op de ToDo dat er werk is voor 25 jaar.

Mijn frustratie is dan ook, hoe is het in godsnaam mogelijk dat vroeger alles in orde kwam met 1 server, 1 persoon (=ik) en nu er 10 keer meer middelen zijn het compleet vierkant draait ... door de koffie komt het alvast niet :z want ik dronk altijd Cola ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:04:
Als er een beperkt aantal waarden is waar zo'n switch op kan reageren, dan klinkt dat voor mij als een enum en zijn Strings dus het verkeerde middel. Dit ondersteunen in de taal klinkt voor mij als een extra manier om dingen stuk te maken.
Stel je krijgt commando's binnen over een socket, dan zou ik zoiets doen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
String command = readNext();

switch(command)
{
  case "explode":
    explode();
    break;
}

Om die waarden eerst naar een enum om te zetten lijkt me wat overkill? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

momania schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:59:
Die gasten bij Sun worden steeds dwazer.... wat heb je nou in godsnaam aan een switch op een string? 8)7
Uh nou, die gebruik ik toch genoeg hoor, random PHP voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
switch(@$_GET['action'])
{
  case 'optie1': DoeIets(); break;
  case 'optie2': DoeIetsAnders(); break;
  default: throw new DikkeVingerException('Invalid action');
}

En vergelijkbare dingen heb ik genoeg in C# ook gebruikt bij XML parsing e.d. Switchen op strings is redelijk basaal en enorm nuttig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In PHP heb je ook geen enumerations hè ;) Dan blijven er er weinig andere opties over (behalve dan met constanten werken)

[ Voor 31% gewijzigd door Sebazzz op 29-08-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
JanDM schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:28:
[...]

Stel je krijgt commando's binnen over een socket, dan zou ik zoiets doen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
String command = readNext();

switch(command)
{
  case "explode":
    explode();
    break;
}

Om die waarden eerst naar een enum om te zetten lijkt me wat overkill? :)
Het lijkt mij dat die commando's ook ergens vandaan komen én dat er niet oneindig veel commando's zijn. Ik zou dan (aan beide kanten van de socket) een Command enum verwachten:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public enum Command {
 EXPLODE {
  public void execute() {
   explode();
  },
 FOO {
  public void execute() {
    bar();
  };
  public abstract void execute();
}

Heb je niet eens meer een switch nodig, aangezien elk Command zichzelf kan uitvoeren:
Java:
1
2
3
String commandString = readNext(); // bijv. "explode"
Command command = Command.valueOf(commandString.toUpperCase());
command.execute();

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-08-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmm interessante constructie, werkt die ook in C#?

* curry684 sinds .NET 1.1 niet meer echt langdurig fulltime op C# gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Emulating Java 5 enums in .NET (C# 2.0)
Emulating Java 5 enums in .NET: Part 2 (C# 3.5)

Niet echt een hele mooie oplossing aangezien je nog steeds moet switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:48:
Heb je niet eens meer een switch nodig, aangezien elk Command zichzelf kan uitvoeren:
Als je het op die manier brengt inderdaad, een switch instructie is compleet overbodig. :/ Dat er een andere manier is om iets op te lossen wil natuurlijk niet zeggen dat het ene niet nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 23:41
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:48:
[...]

Het lijkt mij dat die commando's ook ergens vandaan komen én dat er niet oneindig veel commando's zijn. Ik zou dan (aan beide kanten van de socket) een Command enum verwachten
De luxe om te bepalen wat er van beide kanten verwacht wordt, heb je natuurlijk niet altijd ;)
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:04:
Voor de duidelijkheid: dit is geen complete lijst. Dit is het lijstje van Project Coin dat geaccepteerd is. Project Coin gaat over "small language changes".
Jups dit zijn de veranderingen aan de eigenlijke Java programmeer taal. Er zijn nog andere veranderingen in java 7 zoals superpackages, nieuwe multithreading library, swing application framework e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
farlane schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:20:
[...]
Als je het op die manier brengt inderdaad, een switch instructie is compleet overbodig. :/ Dat er een andere manier is om iets op te lossen wil natuurlijk niet zeggen dat het ene niet nuttig is.
De vraag is of het zó nuttig is dat je de taal ervoor moet uitbreiden. Switchen op pure Strings is m.i. vaker een gebrek aan goed design (een switch geeft namelijk al aan dat er slechts een beperkt aantal waardes is en dat is waar enums voor bedoeld zijn) dan dat het echt nuttig is. Door het toe te voegen maak je de taal zwaarder en geef je de programmeurs weliswaar meer mogelijkheden, maar ook meer mogelijkheden om het te misbruiken, terwijl er al andere (en m.i. betere) mogelijkheden beschikbaar zijn om hetzelfde probleem op te lossen.

Dit geldt voor veel meer dingen die ze aan Java 7 willen gaan toevoegen. Het lijkt wel of ze alle mogelijkheden die alle andere talen ter wereld bieden zo langzamerhand aan het toevoegen zijn. Dat maakt de taal nodeloos ingewikkeld en maakt het veel te makkelijk hele vieze code te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Neverwinterx schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:40:
[...]
De luxe om te bepalen wat er van beide kanten verwacht wordt, heb je natuurlijk niet altijd ;)
Op zich niet, maar je zult i.i.g. aan "jouw" kant wel moeten weten waar je allemaal op gaat reageren. Vast niet op elke willekeurige String op een semantisch andere manier, zoals bij commando's. Als er sprake is van een switch, is er sprake van een beperkte, min of meer vaste verzameling commando's waar je iets mee kunt. Daar zijn enums uitermate geschikt voor.

Toen er nog geen enums waren, was dit misschien een handige uitbreiding geweest. Met enums zie ik het nut ervan niet meer. Ik vind het daarbij een veeg teken dat in het proposal enums in het geheel niet genoemd worden. Daardoor vraag ik me af of er wel lang genoeg over na is gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mb1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03 19:42
GoTCoast schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:
Ben nu bezig met een 2D RPG in Python. Gewoon als klein testje & omdat ik mij verveel.

Ik wil alleen nu wat graphics hebben, en omdat ik niet echt een tekenaar ben en omdat ik nog geen Wacom-tablet heb (staat wel op mijn planning), wil ik graag ergens paar plaatjes vandaan halen. Weet iemand hier een site voor? Waar je copyright vrij plaatjes vanaf kan halen met best nog veel keus?
Je zou eens hier kunnen kijken:
http://molotov.nu/?page=graphics
http://lostgarden.com/2006/07/more-free-game-graphics.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
momania schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:59:
Echt, wel een switch op strings, maar geen elvis operator en advanced exception handling...
elvis operator ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De naam in Groovy voor de ?: operator, wat een bepaald gebruik van de ternaire operator versimpelt:
code:
1
2
3
x ? x : y
==
x ?: y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

* Anoniem: 2935 dacht ook: "wat nou? Elvis?" totdat ik ?: op z'n kant bekeek :D
Pagina: 1 ... 5 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak