[joomla] MP3-website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik zit erover te denken om voor wat kennissen een mp3-site te maken. Licenties is geen probleem, het is eigen-gemaakte muziek en er komt een wachtwoord op. Ik zou dat graag integreren in mijn eigen website (qua layout etc), die ik ook dynamisch ga maken. Ik heb al wel eens een joomla-site opgezet, dus dat heeft mijn voorkeur (niet zo gek veel tijd op het moment).

Ik heb de volgende eisen:
  • web-interface
  • muziek moet eenvoudig te structureren zijn, voor mij is dat muziek in een mappenstructuur dumpen die vervolgens op de site weergegeven wordt
  • muziek moet streaming te luisteren zijn
  • muziek moet eenvoudig te downloaden zijn, liefst ook een zipje met een compleet album
  • afbeelding van het album weergeven zou leuk zijn
Ik ben al gnump3d tegengekomen, wat redelijk in de buurt komt, maar niet eenvoudig in Joomla te integreren is (niet in PHP geschreven). Ook zou ik zelf de zip-file functie moeten schrijven, en afbeelding weergeven ook. Niet onoverkomelijk natuurlijk.

Weet iemand een joomla-plugin die beter aan deze eisen voldoet? Of een ander CMS, wat ook geschikt is voor het weergeven van foto's (zoals bijv. Gallery in Joomla, nog niet echt in verdiept)? Ik kan het uiteraard ook zelf schrijven, maar daar wilde ik juist vanaf stappen i.v.m. tijdgebrek (en bij mijn foto-site ontbreekt nu het een en ander wat wel in gallery zit, doordat ik alles zelf moet doen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27
Misschien kun je iets met Ampache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Ziet er goed uit, helaas nog geen integratie met Joomla. Maar goed, dat zou niet teveel werk moeten zijn, als het gewoon gaat om weergeven in een joomla-pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27
Je kunt het natuurlijk altijd in een iframe doen maar dat is natuurlijk geen integratie. Misschien als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:40

_Eend_

🌻🇺🇦

Misschien kun je iets met Jinzora? http://nl.jinzora.com/features/cms_integration

Jinzora is "voorbereid" op integratie met een aantal CMS'sen, waaronder Joomla. Persoonlijk vind ik Ampache een stuk fijner, maar dat is meer gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik kwam er onlangs achter dat je, via Windows Media Player tenminste, een soort van streaming kan down via ftp: als je een ftp hebt met mp3'tjes er op en je maakt een playlist die verwijst naar die ftp (ftp://username:password@adres.nl/a/artiest/liedje1.mp3) dan speelt dat prima af. Niet echt streaming, wel eenvoudig en efficient.

Ben zelf bezig aan iets vergelijkbaars en ga hopelijk binnenkort kijken of ik de streaming functie van Ampache kan gebruiken voor mijn eigen systeempje.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Dat wist ik wel, en ik ga het precies op die manier maken als ik het zelf ga doen. Alleen moet je dan M3U-lists maken, navigatie door mappen heen, en dat soort ellende. Als het er al is, maak ik het liever niet zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je hebt ook Zina wat veel simpeler is dan Ampache en Jinzora.

Het voldoet aan al je eisen:

• kan integreren met Joomla
• Kan compressen naar elk formaat waar je een command-line tool voor hebt (al is compressie en mp3 niet echt zinvol, daarom compress ik gewoon met -0)
• HTTP streaming te gebruiken. Werkt in Winamp en WMP, ook met wachtwoord. Foobar2000 heeft alleen een bagger http module, terwijl ze dat vroeger wel voor elkaar hadden. :?
• Je bladert door de muziek door de mappenstructuur
• Kan albumhoezen weergeven en eventueel verkleinen met libgd

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Wat een superreactie; jammer dat we dit niet kunnen modden, anders was het + 2 geworden!

Ik *moet* ook muzieklijstje maken voor een klant van mij en ik was opzoek naar een aantal tools.

Volgens the interwebz viel Foobar, zoals jij al aangeeft, tegen en was het een matige module.

Over zina heb ik nog niet veel gelezen/gehoord, maar ik ga t uitproberen!

Many thanx.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Zina ziet er goed uit! Wellicht dat ik daar ook eens mee ga testen, Ampache is toch niet alles...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Ik zal zeker even naar Zina en Jinzora kijken :) Gezien het te verwachten noob-gehalte is een flash-based player misschien een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
offtopic:
leuk topicID :D

Ik heb laatst met een shareware(volgens mij) mp3 flash playertje een simpel websiteje in elkaar gezet waar je MP3's kan uploaden, die via een php generated XML bestand gevoerd wordt. Erg simpel, maar werkt perfect. Misschien ook iets voor jou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Luqq schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:04:
offtopic:
leuk topicID :D

Ik heb laatst met een shareware(volgens mij) mp3 flash playertje een simpel websiteje in elkaar gezet waar je MP3's kan uploaden, die via een php generated XML bestand gevoerd wordt. Erg simpel, maar werkt perfect. Misschien ook iets voor jou :?
Cool, en de naam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Klinkt als JW Player. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online
Die was ik ook al tegengekomen, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Ik gebruik de mediaplayer van http://www.premiumbeat.com/. Hier kun je standaard helaas geen albums enzo inzetten, maar met een beetje MySQL moet een hoop lukken.

Hier heb je mijn mp3 player: http://www.luqq.nl/mp3/. Als je de source ook wil, hoor ik het wel :)
Pagina: 1