[JAVA] Mysql error loading

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik ben bezig met een spel in java (applet) wat gebruik maakt van een mysql database. Ik werk zelf in netbeans, en heb hier netjes de mysql connector j bij in toegevoegt. De connectie werkt ook perfect.

Als ik de applet nu upload naar internet en met behulp van html deze aanroep krijg ik een java.lang.ClassNotFoundException: com.mysql.jdbc.Driver error. Iets zit er dus niet lekker met het laden van de class. Ik gebruik hiervoor de volgende code:

code:
1
2
String driver = "com.mysql.jdbc.Driver";
Class.forName(driver);

Ik heb in google gezocht naar een mogelijke optie, maar niet gevonden wat ik wou.. Ook hier op GoT zijn er blijkbaar nog weinig mensen bezig met deze error :(.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die applet wordt naar de client gedownload.

Daarbij moet dus ook die lib aanwezig zijn voor het te connecten naar de MySQL.

En hebt ge heb je er ook al aan gedacht dat als ge je dit zo doet, de gebruikersnaam en password en dergelijke gewoon op straat ligt? (die .class kan men namelijk decompilen).

[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 25-06-2008 09:12 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
ja, dat las ik inderdaad net ook hier. Voor nu gelukkig nog geen probleem aangezien het voor school een projectje is. Maar als dit spel later uit gaat komen zeker een punt om over na te denken.

Maar betekend dit dat elke client de mysql connector j nodig heeft?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tha Ertenal schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:19:
ja, dat las ik inderdaad net ook hier. Voor nu gelukkig nog geen probleem aangezien het voor school een projectje is. Maar als dit spel later uit gaat komen zeker een punt om over na te denken.

Maar betekend dit dat elke client de mysql connector j nodig heeft?
Niet direct, kunt gekan je die niet mee distributen vanaf uw applicatie? Ik heb hier geen netbeans geinstalleerd, maar ik geloof wel dat ge je ervoor kunt kiezen dat die en die jars mee moeten gecompileerd worden.

Ik weet niet waar je op school gezeten hebt (of zit) Snake, maar het gebruik van 'ge' is iets wat je niet gebruikt in schrijftaal. Niet in 'gewone' communicatie en ook niet in zakelijke communicatie.
'Ge' is spreektaal. 'Ge' wordt nog altijd gebruikt in Jommeke - strips, maar dat is niet representatief.
Het is gewoon vervelend / irritant om dergelijke posts te lezen ...

[ Voor 25% gewijzigd door whoami op 25-06-2008 09:15 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Als je eclipse als IDE gebruikt kun je de "fat-jar" plugin downloaden, deze plugin maakt van alle nodige .jars één (fat) jar. Als je alles zelf wil maken gaat dat lang duren, volgens mij heb je daar een compleet aangepaste classloader voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Tha Ertenal schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:13:
Ik ben bezig met een spel in java (applet) wat gebruik maakt van een mysql database. Ik werk zelf in netbeans, en heb hier netjes de mysql connector j bij in toegevoegt. De connectie werkt ook perfect.

Als ik de applet nu upload naar internet en met behulp van html deze aanroep krijg ik een java.lang.ClassNotFoundException: com.mysql.jdbc.Driver error. Iets zit er dus niet lekker met het laden van de class. Ik gebruik hiervoor de volgende code:

code:
1
2
String driver = "com.mysql.jdbc.Driver";
Class.forName(driver);

Ik heb in google gezocht naar een mogelijke optie, maar niet gevonden wat ik wou.. Ook hier op GoT zijn er blijkbaar nog weinig mensen bezig met deze error :(.
Sorry maar vanuit een Applet ga je meestal niet naar een database connecten. Een Applet draait in de browser, dit houdt dus in dat iedereen die de Applet gebruikt vanuit de browser op zijn machine naar jouw database connect. Kortom gebruikers van jouw applet moeten naar port 3306 connecten op jouw mysql server. Daar komt nog eens bij dat op de client (browser) de database login gegevens bekend moeten zijn wat een security lek is.

Ontopic: het probleem wat jij hebt komt doordat je de mysql jar niet als library van je Applet hebt opgegeven. Google maar eens op: ClassNotFoundException + Applet, genoeg hits dacht ik zo. Maar IMHO zul je eerst eens je applicatie moeten redesignen :-) Wellicht een client/server architectuur opzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Snake schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:36:
[...]

Niet direct, kunt ge[mbr]kan je[/] die niet mee distributen vanaf uw applicatie? Ik heb hier geen netbeans geinstalleerd, maar ik geloof wel dat ge [mbr]je[/] ervoor kunt kiezen dat die en die jars mee moeten gecompileerd worden.

[mbr]Ik weet niet waar je op school gezeten hebt (of zit) Snake, maar het gebruik van 'ge' is iets wat je niet gebruikt in schrijftaal. Niet in 'gewone' communicatie en ook niet in zakelijke communicatie.
'Ge' is spreektaal. 'Ge' wordt nog altijd gebruikt in Jommeke - strips, maar dat is niet representatief.
Het is gewoon vervelend / irritant om dergelijke posts te lezen ... [/]
pfft whoami, even vlug in zn profile kijken en je ziet dat het gewoon een belg is. en als je dit al irriteert.. tsja, veel plezier in de echte wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
Nouja, dat snap ik nu. Maar ik moet mijn project morgen inleveren dus tijd voor redesignen heb ik helaas niet. Na het inleveren komt dat wel. Mijn enige probleem was dat het online niet werkte. Dit heb ik nu wel opgelost. Je moet blijkbaar bij de applet code in html ook de archives specificeren. Bedankt iig voor jullie tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Silentuz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:51:
[...]

pfft whoami, even vlug in zn profile kijken en je ziet dat het gewoon een belg is. en als je dit al irriteert.. tsja, veel plezier in de echte wereld
offtopic:
Whoami is ook een belg en dat had je kunnen weten als je in z'n profiel had gekeken ;) En in de echte wereld schrijft niemand ge want dat is spreektaal. Of ga je me vertellen dat je bijv in een zakelijk brief ge gebruikt? Anyway, genoeg offtopic zo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 25-06-2008 12:07 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1